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Boletin Oficial del País Vasco

42. zk., 1998ko martxoaren 3a, asteartea

N.º 42, martes 3 de marzo de 1998


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Xedapen Orokorrak

Disposiciones Generales

Herrizaingoa
Interior
970
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24/1998 DEKRETUA, otsailaren 17koa, Euskal Herriko Herri Babeseko Batzordearen osaketa, egitekoak eta antolamendua arautzen dituena.

DECRETO 24/1998, de 17 de febrero, por el que se regula la composición, funciones y organización de la Comisión de Protección Civil de Euskadi.

Konstituzioan ezartzen denez, botere publikoen ardura da herritarren bizitza eta segurtasuna begiratzea eta ondasunak zaintzea.

La Constitución impone a los poderes públicos la obligación de garantizar el derecho a la vida y a la integridad física de las personas y los bienes. <P ALIGN="JUSTIFY">A tal fin la Protección Civil se configura como un servicio público en cuya organización, funcionamiento y ejecución participan todas las Administraciones Públicas, tendente a evitar o mitigar los daños que se pudieran producir como consecuencia de situaciones de grave riesgo, calamidades o catástrofes públicas.

Horretarako, Herri Babesaren zerbitzua sortu zen; hain zuzen, bertako antolamenduan, funtzionamenduan eta exekuzioan administrazio publikoek parte hartuz, larrialdietan, hondamendietan eta ezbehar publikoetan gertatzen diren kalteei aurre egiteko.

La Protección Civil supone ante todo un esfuerzo de coordinación en la organización y dotación de medios y recursos de las distintas Administraciones que concurren en la materia, conforme a los principios de eficacia técnica, celeridad y proporcionalidad en la respuesta, coordinación, integración y solidaridad.

Herri Babesaren funtsa hau da: egoera horietan administrazioen arteko baliabideak eta bitartekoak koordinatzea eta hornitzea, beti ere aintzat hartuta eraginkortasun teknikoa, erantzun azkarra eta proportzionala emateko gaitasuna, integrazioa eta elkartasunaren printzipioak. Euskal Autonomi Elkartean, Herri Babesean inplikaturik dauden administrazioen artean elkarlanerako erakunde iraunkorra sortzeko komenigarritasunak akuilatuta, Euskal Herriko Herri Babeseko Batzordea sortu zen. Eta horretarako, Euskal Autonomi Estatutuaren 10.2 atalean xedatutakoari eutsi zion Eusko Jaurlaritzak, bertan, Batzordea sortzeko eskumen osoa aitortzen baizaio.

La conveniencia de contar con un instrumento de cooperación permanente entre todas las Administraciones implicadas en la protección civil en el ámbito de la Comunidad Autónoma hizo necesaria la creación de la Comisión de Protección Civil de Euskadi, creación para la cual el Gobierno de la Comunidad Autónoma es plenamente competente según lo dispuesto en el artículo 10.2 del Estatuto de Autonomía del País Vasco.

Ekainaren 11ko 365/1991 Dekretuaren bidez, Euskal Herriko Herri Babeseko Batzordea sortu zen, eta bere antolamendua eta funtzionamendua arautu.

Por Decreto 365/1991, de 11 de junio, fue creada la Comisión de Protección Civil de Euskadi, al tiempo que se regulaba su organización y funcionamiento.

Urriaren 7ko 279/1993 Dekretuaren bidez, hainbat pertsona aldatu ziren Euskal Herriko Herri Babeseko Batzordearen osakeran, Herrizango Sailaren egituran eta atal-banaketan gertaturiko aldaketen ondorioz.

Por Decreto 279/1993, de 7 de octubre, se realizaron ajustes en la composición de la Comisión de Protección Civil de Euskadi, como consecuencia de los cambios producidos en la estructura y en el reparto de áreas del Departamento de Interior.

Harrezkero, Larrialdiak Kudeatzeko apirilaren 3ko 1/1996 Legea onartu zuen Legebiltzarrak; eta bertako 8. atalean xedatzen denez, Euskal Herriko Herri Babeseko Batzordearen osakera, funtzionamendua eta antolamendua berariazko araudi baten bitartez arautuko dira.

En el espacio temporal transcurrido desde entonces, ha sido aprobada por el Parlamento la Ley 1/1996, de 3 de abril, de Gestión de Emergencias, cuyo artículo 8.º regula la Comisión de Protección Civil de Euskadi, remitiendo a un Reglamento su composición, funcionamiento y organización.

Lege hau dela eta, ekainaren 11ko 365/1991 Dekretua berrikusi beharra zegoen. Egokitzapenak, errotiko eraberritzea ez bazekarren ere, funtsezko ikutu batzuk ekarri zituen, eta baita bertako hainbat puntu lege berri horretara moldatzea ere.

Este motivo aconsejaba una revisión del Decreto 365/1991, de 11 de junio que, aunque no supone una reforma en profundidad, sí introduce algunas modificaciones substanciales y adapta algunas de sus previsiones a la novedad legislativa ya citada.

Ondorioz, Herrizaingo sailburuaren proposamenez, Lehendakaritzak onartu ondoren eta Jaurlaritzaren Kontseiluak 1998ko otsailaren 17an egindako bilkuran eztabaidatu eta onartu eta gero, hau

En su virtud, a propuesta del Consejero de Interior, previa aprobación de la Presidencia y deliberación y aprobación del Consejo de Gobierno en su sesión celebrada el día 17 de febrero de 1998,

XEDATU DUT:

DISPONGO:

1. atala.– Euskal Herriko Herri Babeseko Batzordea sortzea, herri babesaren alorrean organo aholkulari, erabakitzaile, koordinatzaile eta homologatzaile gisa. Herrizaingo Sailari atxikita egongo da.

Artículo 1.– Se crea, adscrita al Departamento de Interior, la Comisión de Protección Civil de Euskadi, como órgano colegiado de carácter consultivo, deliberante, coordinador y homologador en materia de protección civil. Artículo 2.– La Comisión de Protección Civil de Euskadi, dentro de su ámbito de actuación, ejercerá las siguientes funciones:

2. atala.– Hauek izango dira, bere jardunaren esparruan, Euskal Herriko Herri Babeseko Batzordearen egitekoak:

a) Informar con carácter previo y preceptivo el Plan de Protección Civil de Euskadi y los planes especiales que se integren en aquél.

a) Aldez aurretik eta nahitaez Euskadiko Herri Babeseko Planaren berri ematea eta, halaber, bertan integratzen diren plan bereziena.

b) Homologar los planes de protección civil de ámbito inferior al de la Comunidad Autónoma, así como los planes y programas de actuación sectorial.

b) Autonomi Elkartearena baino maila apalagoko herri babeserako planak eta, halaber, arlokako plan eta programak homologatzea.

c) Informar los proyectos de normas referentes a la protección civil.

c) Herri babesari buruzko araudi-proiektuen berri ematea.

d) Establecer los criterios para elaborar el catálogo de recursos movilizables en el ámbito de la Comunidad Autónoma. e) Proponer medidas tendentes a fijar una política coordinada de todas las Administraciones públicas en materia de protección civil.

d) Autonomi Elkartean baliabide mugikorren katalogoa egiteko irizpideak ezartzea.

f) Estudiar y proponer a los organismos competentes la normalización y, en su caso, la homologación de técnicas, medios y recursos que puedan ser utilizados en protección civil.

e) Herri babesaren alorrean administrazio publiko guztiek bateratsu jardun dezaten, bidezko neurriak proposatzea.

g) Conocer los proyectos de normas reglamentarias referentes a la organización y funcionamiento de los servicios de prevención y extinción de incendios y salvamento, así como las relativas al régimen estatutario de los funcionarios.

f) Herri babesaren alorrean erabil daitezkeen teknika, baliabide eta bitartekoak ikertzea eta haien normalizazioa edo homologazioa, dagokien erakundeei proposatzea.

h) Elaborar sus normas internas de organización y funcionamiento.

g) Su-itzaltze eta salbamendu zerbitzuen antolamenduari eta funtzionamenduari buruzko araudi-proiektuak eta, halaber, funtzionarioen estatutupeko araubideari buruzkoak ezagutzea.

i) Proponer a los órganos competentes, cuando sea necesario, la revisión de las disposiciones vigentes sobre seguridad de empresas, actividades, edificaciones, industrias, medios de transporte colectivo, espectáculos, locales y servicios públicos.

h) Batzordearen antolamendu eta funtzionamendurako barne–araudia egitea.

j) Recabar información de cualquier entidad o persona física o jurídica para el ejercicio de las funciones que le son encomendadas.

i) Beharrezkoa denean, segurtasunaren gainean indarrean dauden lege-xedapenak (enpresetan, jarduketetan, eraikinetan, industrietan, garraio-bide kolektiboetan, ikuskizunetan, lokal eta zerbitzu publikoetan) aldatzeko proposamena egitea organo eskudunei.

k) Las demás funciones que le sean atribuidas por disposiciones legales o reglamentarias.

j) Esleitzen zaizkion zereginetako bat burutzeko behar duen informazioa jasotzea erakunde edo pertsona fisiko edo juridikoetatik.

Artículo 3.– 1.– La Comisión de Protección Civil de Euskadi funcionará en Pleno y en Comisión permanente.

k) Legezko xedapen bidez edo araudi bidez esleitzen zaizkion gainerako egitekoak.

2.– Para el estudio de cuestiones concretas podrán crearse Comisiones Técnicas o Grupos de Trabajo.

3. atala.– 1.– Euskal Herriko Herri Babeseko Batzordeak osoko bilkuraren eta batzorde iraunkorraren bitartez jardungo du.

Artículo 4.– El Pleno de la Comisión estará compuesto por:

2.– Gorabehera zehatzak aztertzeko, batzorde teknikoak edo lan-taldeak sortu ahalko dira.

a) Presidente: El Viceconsejero de Interior, que podrá ser suplido por el Vicepresidente de la Comisión.

4. atala.– Batzordearen Osokoaren kideak.

b) Vicepresidente: El Director de Atención de Emergencias.

a) Lehendakaria: Herrizaingo sailburuordea edo, horren ordez, Batzordearen lehendakariordea.

c) Vocales:

b) Lehendakariordea: Larrialdiei Aurregiteko zuzendaria.

– El responsable del Servicio de los Centros de Coordinación Operativa.

c) Bokalak:

– Seis representantes de la Comunidad Autónoma, con rango mínimo de Director, cuyas funciones estén relacionadas con la protección de las personas y sus bienes, nombrados por el Consejero de Interior, uno de ellos de entre los altos cargos de su Departamento, otro a propuesta del Vicepresidente del Gobierno, y los cuatro restantes a propuesta de los Consejeros de los Departamentos que a continuación se relacionan: Industria, Agricultura y Pesca; Sanidad; Ordenación del Territorio, Vivienda y Medio Ambiente y Transportes y Obras Públicas.

– Ekintzak Koordinatzeko Zentroen Zerbitzuko arduraduna.

– Tres representantes de la Administración del Estado, que serán designados por aquélla y nombrados por el Consejero de Interior.

– Gutxienez zuzendari maila duten Autonomi Elkarteko sei ordezkari, pertsonak eta ondasunak babestearekin lotura daukatenak. Herrizaingo sailburuak izendatuko ditu eta hauek izango dira: bat, Herrizango Sailaren goi-karguduna; beste bat, Jaurlaritzaren lehendakariordeak proposatuta; eta gainerako lauak, ondoko sailetako sailburuek proposatuta: Industri, Nekazaritza eta Arrantza Saila, Osasun Saila, Lurralde Antolamendu, Etxebizitza eta Ingurugiro Saila eta Garraio eta Herrilan Saila.

– Un representante de cada Territorio Histórico, que será designado por el órgano competente de la Diputación Foral correspondiente y nombrados por el Consejero de Interior.

– Estatuko Administrazioaren hiru ordezkari. Estatuko Administrazioak proposatuko ditu eta Herrizango sailburuak izendatuko.

– Tres Alcaldes en representación de los municipios de la Comunidad Autónoma, que serán nombrados por el Consejero de Interior a propuesta de la asociación de municipios de mayor implantación en la Comunidad Autónoma.

– Lurralde historikoetako ordezkari bana. Lurraldean lurraldeko aldundiaren organo eskudunak proposatuko ditu eta Herrizaingo sailburuak izendatuko ditu.

d) Secretario: Un técnico asignado al Departamento de Interior, que será designado por el Consejero de Interior y participará en todas las sesiones con voz, pero sin voto.

– Hiru alkate, Euskal Autonomi Elkarteko udalen ordezkari gisa. Herrizango sailburuak izendatuko ditu, Autonomi Elkartean garrantzi handiena duen udal-elkartearen proposamenez.

Artículo 5.– 1.– La Comisión Permanente tiene como objeto principal asegurar la continuidad de la actividad en los periodos comprendidos entre los sucesivos plenos. A tal fin le corresponden la elaboración de criterios y propuestas, programas y seguimiento de las actuaciones de las Ponencias Técnicas y Grupos de Trabajo, la preparación de las sesiones del Pleno, y todas aquellas funciones que le sean delegadas por el Pleno.

d) Idazkaria: Herrizaingo sailburuak izendatutako teknikari bat. Bilera guztietan parte hartuko du; hitzarekin baina botorik gabe.

2.– La Comisión Permanente estará formada por: a) Presidente: El Director de Atención de Emergencias.

5. atala.– 1.– Batzorde Iraunkorraren zeregina da bilkura batetik bestera jarduketak ez etetea. Horretarako, irizpideak eta proposamenak, eta batzorde teknikoen eta lan-taldeen jarduketen programak eta segimendua landuko ditu, Osokoaren bilkurak prestatuko ditu, eta Osokoak esleitzen dizkion gainerako funtzioak beteko ditu.

b) El responsable del Servicio de los Centros de Coordinación Operativa.

2.– Batzorde Iraunkorraren kideak.

c) Tres vocales en representación de la Comunidad Autónoma, elegidos de entre y por los incorporados al Pleno en dicha representación.

a) Lehendakaria: Larrialdiei Aurregiteko zuzendaria.

d) Un vocal en representación de la Administración del Estado, elegido de entre y por los incorporados al Pleno en dicha representación.

b) Ekintzak Koordinatzeko Zentroen Zerbitzuko arduraduna.

e) Un vocal en representación de los órganos de gobierno de los Territorios Históricos, elegido de entre y por los incorporados al Pleno en dicha representación.

c) Autonomi Elkartearen hiru ordezkari, Osokoan ordezkaritza hori duten pertsonek euren artean aukeratutakoak.

f) Un vocal en representación de los municipios de la Comunidad Autónoma, elegido de entre y por los incorporados al Pleno en dicha representación.

d) Bokal bat, Estatuko Administrazioaren ordezkari gisa, Osokoan ordezkaritza hori duten pertsonek euren artean aukeratutakoak.

g) Secretario: el que lo sea del Pleno de la Comisión.

e) Bokal bat, lurralde historikoetako agintaritza-organoen ordezkari gisa, Osokoan ordezkaritza hori duten pertsonek euren artean aukeratutakoak.

Artículo 6.– Las Administraciones representadas en el Pleno de la Comisión designarán a los vocales que les representen en la misma. Asimismo, designarán vocales y secretario suplentes para sustituir a los miembros titulares en casos de ausencia, enfermedad, y en general, cuando concurra alguna causa justificada. El órgano competente debe comunicar por escrito ante la Secretaría de la Comisión las suplencias y pérdidas de condición de vocal. El nombramiento corresponde al Consejero de Interior.

f) Bokal bat, Autonomi Elkarteko udalen ordezkari gisa, Osokoan ordezkaritza hori duten pertsonek euren artean aukeratutakoak.

La suplencia del Presidente recaerá sobre el Vicepresidente de la Comisión de Protección Civil.

g) Idazkaria: Batzordearen Osokoaren idazkaria bera.

Artículo 7.– La Comisión de Protección Civil de Euskadi se reunirá en Pleno y en Permanente, una vez al año y cada seis meses, respectivamente, en sesión ordinaria y, con carácter extraordinario cuando lo considere necesario el Presidente de las mismas, por propia iniciativa o a petición de un tercio de sus componentes.

6. atala.– Batzordearen Osokoan ordezkaturik dauden administrazioek beren ordezkariak izendatuko dituzte, eta titular horiek joaterik ez daukatenerako (ausentzia, gaixotasun edo justifikatutako arrazoiak direla eta), ordezko bokalak eta idazkaria ere aukeratuko dituzte.

Artículo 8.– A las sesiones de la Comisión de Protección Civil de Euskadi podrán ser convocados, con voz pero sin voto, otras personas con carácter consultivo cuando sea necesario por la naturaleza de los asuntos a tratar.

Ordezkotzak edo bokalen baliogabetzeak gertatuz gero, dagokion organo eskudunak Batzordearen idazkariari jakinarazi beharko dizkio. Horien izendapena egitea Herrizango sailburuari sagokio.

DISPOSICIÓN ADICIONAL

Lehendakariaren ordez Herri Babeseko Batzordearen lehendakariordeak jardungo du.

En todo lo que no sea regulado por el presente Decreto y las normas de organización y funcionamiento que, en su desarrollo, aprobare la Comisión de Protección Civil, el régimen de funcionamiento de la Comisión de Protección Civil de Euskadi se regirá por lo establecido en la Ley 30/1992, de 26 de noviembre, de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común para los órganos colegiados.

7. atala.– Euskal Herriko Herri Babeseko Batzordea, ohiko bilkurak egiteko, urtean behin eta sei hilabetean behin bilduko da, hurrenez hurren, osoko bilkurak eta batzorde iraunkorrarenak egiteko. Ohiz kanpokoak, berriz, kasuan kasuko lehendakariak egoki deritzonean egingo dira, lehendakariak bere kabuz deituta edo batzordeko kideen heren batek eskatuta.

DISPOSICIÓN DEROGATORIA

8. atala.– Euskal Herriko Herri Babeseko Batzordearen bileretan beste pertsona batzuk ere parte har dezakete, aztergaien gaineko aholkulari moduan, hitzarekin baina botorik gabe.

Quedan derogadas cuantas disposiciones de igual o inferior rango se opongan a lo establecido en el presente Decreto, y en particular, las siguientes:

GEHIGARRIZKO XEDAPENA

a) El Decreto 365/1991, de 11 de junio, por el que se crea la Comisión de Protección Civil de Euskadi y se regula su organización y funcionamiento.

Dekretu honetan eta Dekretua bera garatuz Herri Babeseko Batzordeak ematen dituen antolamendurako eta funtzionamendurako araudietan jasotzen ez den guztietan Herri-Administrazioen Jaurbideari eta Guztientzako Administrazio Jardunbideari buruzko azaroaren 26ko 30/1992 Legeak kide anitzeko organoentzat ezarritakoa hartuko da aintzat Euskal Herriko Herri Babeseko Batzordearen funtzionamendua arautzeko.

b) El Decreto 279/1993, de 7 de octubre, por el que se modifica la composición de la Comisión de Protección Civil de Euskadi.

INDARGABETZE XEDAPENA

DISPOSICIONES FINALES

Indargabetu egiten dira dekretu honetan ezarritakoaren aurka dauden dekretu honen maila bereko edo apalagoko xedapen oro; bereziki honako hauek:

Primera.– Se faculta al Consejero de Interior para dictar las normas y actos de ejecución que requiera el desarrollo del presente Decreto.

a) Ekainaren 11ko 365/1991 Dekretua, Euskal Herriko Herri Babeseko Batzordearen osaketa, egitekoak eta antolamendua arautzen dituena.

Segunda.– El presente Decreto entrará en vigor el día siguiente al su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

b) Urriaren 7ko 279/1993 Dekretua, Euskal Herriko Herri Babeseko Batzordearen osaketa aldatzeko dena.

Dado en Vitoria-Gasteiz, a 17 de febrero de 1998.

AZKEN XEDAPENAK

El Lehendakari,

Lehenengoa.– Ahalmena ematen zaio Herrizaingo sailburuari, dekretu hau garatzeko behar diren arau eta xedapenak eman ditzan. Bigarrena.– Euskal Herriaren Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta biharamunean jarriko da indarrean dekretu hau.

JOSÉ ANTONIO ARDANZA GARRO.

Vitoria-Gasteizen, 1998ko otsailaren 17an.

El Consejero de Interior,

Lehendakaria,

JUAN MARÍA ATUTXA MENDIOLA.

JOSÉ ANTONIO ARDANZA GARRO.

Herrizaingo sailburua,

JUAN MARÍA ATUTXA MENDIOLA.


Azterketa dokumentala


Análisis documental