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Boletin Oficial del País Vasco

103. zk., 2025eko ekainaren 3a, asteartea

N.º 103, martes 3 de junio de 2025


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

GOBERNANTZA, ADMINISTRAZIO DIGITAL ETA AUTOGOBERNUAREN SAILA
DEPARTAMENTO DE GOBERNANZA, ADMINISTRACIÓN DIGITAL Y AUTOGOBIERNO
2449
2449

EBAZPENA, 2025eko maiatzaren 28koa, Administrazio Publikoaren Euskal Institutuko zuzendariarena, 2025eko «Jesús María Leizaola» sariaren deialdia egiten duena, euskal autonomia edo XXI. mendeko politika publikoen garapenean eragina duten erronkei aurre egiteko gobernantza publikoa xede duten ikerlanetarako.

RESOLUCIÓN de 28 de mayo de 2025, de la directora del Instituto Vasco de Administración Pública, por la que se convoca el premio «Jesús María Leizaola» 2025 para trabajos de investigación cuyo objeto se refiera a la autonomía vasca o a la gobernanza pública ante los retos que incidan en el desarrollo de las políticas públicas del siglo XXI.

Administrazio Publikoaren Euskal Institutuaren Araubide Juridikoari buruzko Legearen testu bateginak, irailaren 21eko 3/2023 Legegintzako Dekretuaren bitartez onartutakoak, eginkizun ugari aitortzen dizkio IVAPi. Besteak beste, azpimarratzekoa da gure autonomia-sistemak dituen berezitasunei buruzko azterlanak sustatu eta zabaltzeko eginkizuna.

Entre las funciones que el IVAP tiene atribuidas por el texto refundido de la Ley sobre Régimen Jurídico del Instituto Vasco de Administración Pública, aprobado por el Decreto Legislativo 3/2023, de 21 de septiembre, ocupa un lugar preferente la de promover y difundir estudios sobre las peculiaridades de nuestro sistema autonómico.

Helburu hori lortu nahian, Administrazio Publikoaren Euskal Institutuak «Jesús María Leizaola» ikerketa-saria sortu zuen 1990ean, inolako zalantzarik gabe gure herriaren eredu eta ordezkari izan genuen gizon ospetsu haren omenez. Baina izan genuen beste asmorik ere saria eratzerakoan: alde batetik, etapa autonomikoaren garapenaren hasierari buruzko azterlanak bultzatu nahi genituen; eta bestetik, lehengo garai historikoen gaineko ikerlanak sustatu nahi genituen, aldi horiek euskal autonomiaren aurrekariak izan baitziren eta eragina izan baitzuten haren konfigurazioan.

Para alcanzar este objetivo, el Instituto Vasco de Administración Pública creó en 1990 un Premio de Investigación, con el nombre de «Jesús María Leizaola», en recuerdo de quien fue, sin duda, uno de nuestros exponentes más prestigiosos y representativos. El nacimiento del citado premio pretendía impulsar la elaboración de estudios relativos a los inicios del desarrollo de la etapa autonómica vasca, y a las etapas históricas anteriores, en cuanto precedentes de esta y de su configuración.

Autonomia-estatutua indarrean jarri zenetik hainbat hamarkada iragan ondoren, egin beharreko hausnarketa ezin da mugatu erakunde berriak abiaraztera eta martxan jartzera eta aurreko historialdien tratamendura bakarrik. Gaur egun, dagoeneko, bada zertaz hausnarketa egin, eta baita egin beharra ere: erakunde horien finkatzea eta garapena, eta etorkizuna eraikitzen lagunduko duten eredu, parametro eta proposamenen ekarpena eta aurreratzea. Hori guztia, mendebaldeko demokrazien multzoari begira, eta kontuan hartuta sistema ekonomiko eta sozial gero eta globalizatuagoaren eragina ukaezina dela, eta sistema horrek gure autogobernuari eta sistema federalei eskatzen diela gobernantza publikoaren eredu bat garatzea eta erronka jakin batzuekin bat datozen politika publikoak lantzea; betiere erronka horiei erantzuteko, mundu interkonektatu batean deszentralizazio politiko eta administratiboak, XXI. mendean estaturik gabeko nazioek Europar Batasunaren testuinguruan duten zereginak eta herritarrak politika publikoen defentsan eta kudeaketan sartzeak ekar ditzaketen aukeretatik abiatuta.

Transcurridas ya varias décadas de vigencia estatutaria, la reflexión no es solo posible respecto a la etapa de iniciación o puesta en funcionamiento de las nuevas instituciones y respecto al tratamiento de etapas históricas, sino que también resulta posible –y necesaria– respecto al asentamiento y desarrollo de estas instituciones, y respecto a la aportación de modelos, parámetros y propuestas que contribuyan a la construcción del futuro. Todo ello, mirando al conjunto de las democracias occidentales, así como atendiendo a la innegable influencia de un sistema económico y social cada vez más globalizado que demanda, de nuestro autogobierno y de los sistemas federales, el desarrollo de un modelo de gobernanza pública y unas políticas públicas acordes con unos retos a los que dar respuesta desde las oportunidades que pueden ofrecer la descentralización política y administrativa en un mundo interconectado, el papel de las naciones sin estado en el contexto de la Unión Europea en el siglo XXI y la incorporación de la ciudadanía en la defensa y gestión de las políticas públicas.

Gaur egun, «Jesús María Leizaola» saria Administrazio Publikoaren Euskal Institutuaren Dirulaguntzen Plan Estrategikoaren barruan gauzatzen den dirulaguntza-lerro bat da. Plana IVAPeko zuzendariaren 2025eko otsailaren 26ko Ebazpenaren bidez onartu da, eta erakundearen web orrian argitaratu da (https://www.euskadi.eus/contenidos/plan_departamental/2025_dirulaguntzen_plana/eu_def/adjuntos/2025eko-dirulaguntzen-plan-estrategikoa_07B.pdf)).

En la actualidad, el premio «Jesús María Leizaola» se configura como una línea subvencional enmarcada dentro del vigente Plan Estratégico de Subvenciones del IVAP, aprobado mediante Resolución de 26 de febrero de 2025, de la directora del IVAP, y publicado en la página web del Instituto (https://www.euskadi.eus/contenidos/plan_departamental/2025_dirulaguntzen_plana/es_def/adjuntos/2025eko-dirulaguntzen-plan-estrategikoa_07B.pdf).

Hori guztia kontuan hartuta, honako hau

Por consiguiente,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Artikulu bakarra.– 2025eko «Jesús María Leizaola» sariaren deialdia egitea eta oinarri erregulatzaileak onartzea monografia izaera duten ikerlanetarako. Ikerlan horiek xede izan behar dute euskal autonomia edo XXI. mendeko politika publikoen garapenean eragina duten erronkei aurre egiteko gobernantza publikoa. Sariaren oinarriak ebazpen honen eranskinean daude.

Artículo único.– Convocar y aprobar las bases reguladoras del premio «Jesús María Leizaola» 2025 para trabajos de investigación, consistentes en monografías cuyo objeto se refiera a la autonomía vasca o a la gobernanza pública ante los retos que incidan en el desarrollo de las políticas públicas del siglo XXI. Las bases del premio se recogen en el anexo de la presente Resolución.

AZKEN XEDAPENETAKO LEHENENGOA
DISPOSICIÓN FINAL PRIMERA

Administrazio Publikoaren Euskal Institutuaren zuzendariaren ebazpen honek ez dio amaiera ematen administrazio-bideari, eta, beronen aurka, gora jotzeko errekurtsoa jar daiteke, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 121. artikuluaren eta hurrengoen arabera. Horretarako, hilabeteko epea egongo da, ebazpen hau argitaratu eta hurrengo egunetik hasita. Errekurtso hori ebazpen hau eman duen organoari aurkez dakioke edo, bestela, Gobernantza, Administrazio Digital eta Autogobernuko sailburuari. Gora jotzeko errekurtsoa jarri zenetik hiru hilabete igarota berariazko ebazpenik ematen ez bada, errekurtsoa ezetsi egin dela ulertu beharko da, eta administrazioarekiko auzietako bidera jotzeko aukera irekita egongo da.

Contra la presente Resolución de la directora del Instituto Vasco de Administración Pública, que no agota la vía administrativa, podrá interponerse recurso de alzada, según lo dispuesto en el artículo 121 y siguientes de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, en el plazo de un mes, contado desde el día siguiente al de la publicación de esta resolución. El recurso podrá interponerse ante el órgano emisor de esta resolución o ante la consejera de Gobernanza, Administración Digital y Autogobierno. Si transcurriesen tres meses desde la interposición del recurso de alzada sin que recaiga resolución expresa, se podrá entender desestimado y se podrá acudir a la vía contencioso-administrativa.

AZKEN XEDAPENETAKO BIGARRENA
DISPOSICIÓN FINAL SEGUNDA

Ebazpen honek Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera izango ditu ondorioak.

La presente Resolución surtirá efectos el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2025eko maiatzaren 28a.

En Vitoria-Gasteiz, a 28 de mayo de 2025.

Administrazio Publikoaren Euskal Institutuko zuzendaria,

La directora del Instituto Vasco de Administración Pública,

LEIRE CORRALES GOTI.

LEIRE CORRALES GOTI.

ERANSKINA
ANEXO
2025EKO «JESÚS MARÍA LEIZAOLA» SARIAREN OINARRI ERREGULATZAILEAK
BASES REGULADORAS DEL PREMIO «JESÚS MARÍA LEIZAOLA» 2025

Lehenengoa.– Xedea.

Primera.– Objeto.

2025eko «Jesús María Leizaola» sarira aurkez daitezke edozein ikuspegi zientifikotatik egindako eta argitaratu gabeko monografia izaera duten ikerlanak, euskaraz zein gaztelaniaz idatzitakoak. Ikerlan horiek xede izan behar dute:

Podrán presentarse al premio «Jesús María Leizaola» 2025 trabajos de investigación inéditos, consistentes en monografías, escritos en euskera o castellano, elaborados desde cualquier perspectiva científica, cuyo objeto se refiera a:

a) Euskal autonomia, euskal autogobernua, Euskal Autonomia Erkidegoko lurralde-antolamendua, edo

a) La autonomía vasca, el autogobierno vasco, la organización territorial de la Comunidad Autónoma de Euskadi, o

b) Globalizazioaren, eraldaketa digitalaren edo klima-aldaketaren erronken edo XXI. mendeko politika publikoen garapenean eragina duten beste erronka batzuei aurre egiteko gobernantza publikoa.

b) La gobernanza pública ante los retos de la globalización, de la transformación digital, del cambio climático, o de otros retos que incidan en el desarrollo de las políticas públicas del siglo XXI.

Bigarrena.– Hautagaiak.

Segunda.– Candidatos.

Pertsona fisikoak eta horretarako eratutako lantaldeak aurkez daitezke sarira.

Podrán optar al premio, tanto las personas físicas, como los grupos de trabajo formados al efecto.

Lantaldea aurkezten bada, argi eta garbi adieraziko da nor izango den ikerketa-talde horren arduraduna, eta ikerketa-taldearen ordezkari bat izendatuko da, ikerketa-taldeari onuradun gisa dagozkion betebeharrak betetzeko adina botere duena. Ordezkaritza egiaztatzeko, hala dela sinesgarritasunez erakusten duen edozein bide erabili ahal izango da, zuzenbidean baliozkoa bada. Ondorio horietarako, ordezkaritza egiaztaturik geldituko da apud acta ahalordetzearen bitartez egin bada, agerraldi pertsonala eginez edo Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren egoitza elektronikoan agerraldi elektronikoa eginez, edo egoitza elektroniko horren ordezkarien erregistro elektronikoan (https://euskadi.eus/ordezkariak) inskribatu izana egiaztatuz.

En el supuesto de que se trate de grupos de trabajo, se acreditará, convenientemente, la persona física que se responsabilice de la dirección del equipo de investigación, y se nombrará una persona representante del equipo de investigación con poderes bastantes para cumplir las obligaciones que, como beneficiario o beneficiaria, corresponden al equipo de investigación. La representación deberá acreditarse mediante cualquier medio válido en Derecho que deje constancia fidedigna de su existencia; se entenderá acreditada la representación realizada mediante apoderamiento apud acta efectuado por comparecencia personal o comparecencia electrónica en la Sede Electrónica de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi, o a través de la acreditación de su inscripción en el Registro electrónico de representantes de dicha Sede Electrónica https://www.euskadi.eus/representantes

Era berean, eskabidean berariaz adierazi beharko da taldearen kide bakoitzak zer partaidetza-ehuneko duen aurkeztutako ikerlanean.

Asimismo, deberá hacerse constar, expresamente, en la solicitud el porcentaje de participación de cada integrante del grupo en el trabajo presentado.

Ezin izango dute deialdi honetan parte hartu jarraian aipatzen diren kasuren batean dauden banakoek edo jarraian aipatzen diren kasuren batean dauden pertsonak kide dauzkaten taldeek.

No podrán concurrir a la presente convocatoria las personas individuales, ni las agrupaciones de personas en las que alguna o algunas de ellas se encuentren en alguno de los supuestos siguientes:

a) Dirulaguntzak edo laguntza publikoak eskuratzea galarazten duen debekuren bat duten edo administrazio-zehapen penalaren mende dauden pertsona fisikoek, Emakumeen eta gizonen berdintasunerako eta emakumeen aurkako indarkeria matxistarik gabe bizitzeko Legearen testu bateginean, martxoaren 16ko 1/2023 Legegintzako Dekretuaren bidez onartutakoan, aurreikusitako debekuak eta zehapenak ere barruan direla; eta, era berean, laneko, merkataritzako edo kargu publikoko izaera dela-eta deialdi honetan parte hartzea bateraezina daukaten pertsonek, betiere izaera horri aplikatu behar zaion legedia kontuan hartuta.

a) Las personas físicas incursas en prohibición al efecto, o en sanción administrativa o penal que conlleve la imposibilidad de obtención de subvención o ayuda pública, incluida la prevista en el texto refundido de la Ley para la Igualdad de Mujeres y Hombres y Vidas Libres de Violencia Machista contra las Mujeres, aprobado por el Decreto Legislativo 1/2023, de 16 de marzo, así como las personas para las que, en virtud de su condición laboral, mercantil o de cargo público, la participación en esta convocatoria supusiera incurrir en causa de incompatibilidad prevista en la normativa que resultara aplicable a esa condición.

b) Funtsean aurreko urteetan aurkeztutako beste ikerlan batzuekin antzekotasun handia duten ikerlanek.

b) Los trabajos de investigación que guarden identidad sustancial con cualquier trabajo de investigación que hubiese sido presentado en ediciones anteriores del premio.

c) Dirulaguntzen Araubidea Erregulatzeko abenduaren 21eko 20/2023 Legearen 13. artikuluan ezarritako beste kasuren batean dauden pertsonek.

c) Las personas en quienes concurra cualquier otra de las causas señaladas en el artículo 13 de la Ley 20/2023, de 21 de diciembre, Reguladora del Régimen de Subvenciones.

Deialdi honetan parte hartu ahal izateko, eskatzaileek oinarrietan zehaztutako betekizun guztiak bete beharko dituzte, baita Dirulaguntzen Araubidea Erregulatzeko abenduaren 21eko 20/2023 Legearen 14. artikuluan aurreikusitako betebeharrak ere. Zehazki, zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekikoak egunean izan beharko dituzte. Organo kudeatzaileak automatikoki egiaztatuko du baldintza hori betetzen dela, saria eta accesita esleitu eta ordainketa egin aurretik. Hala ere, eskatzaileak berariaz egin ahal izango dio uko egiaztapen horri; kasu horretan, baldintza hori betetzen duela egiaztatzen duten ziurtagiri eguneratuak aurkeztu beharko ditu.

Para concurrir a la presente convocatoria, las personas solicitantes deberán cumplir todos los requisitos especificados en las bases, así como cumplir con las obligaciones previstas en el artículo 14 de la Ley 20/2023, de 21 de diciembre, Reguladora del Régimen de Subvenciones. En concreto, deberán estar al corriente de las obligaciones tributarias y frente a la Seguridad Social. La acreditación de este requisito se verificará automáticamente por el órgano gestor, con anterioridad a la adjudicación del premio y del accésit y a la realización del pago; no obstante, la persona solicitante podrá oponerse expresamente a esta verificación, en cuyo caso deberá aportar los certificados actualizados que acrediten esta condición.

Hirugarrena.– Diru-kopurua.

Tercera.– Dotación económica.

Sariaren zenbatekoak honako hauek dira:

El premio contará con la siguiente dotación económica:

a) Lehenengo saria: 20.000 euro.

a) Primer premio: 20.000 euros.

b) Accesita: 10.000 euro.

b) Accésit: 10.000 euros.

Lantalde batek aurkeztutako ikerlan bati ematen bazaio saria edo accesita, taldekide guztiak izango dira onuradun, legez dagozkien ondorioetarako. Sariaren edo accesitaren zenbatekoa lantaldeak zehaztu duen ehunekoaren arabera banatuko da taldekideen artean; partaidetza-ehunekoa adierazi ezean, zati berdinetan banatuko da.

Si el premio o el accésit se otorgaran a un trabajo presentado por un grupo, todas las personas integrantes del grupo serán consideradas beneficiarias del mismo a los efectos legales que procedan. El importe del premio o del accésit se distribuirá en función del porcentaje de participación que el grupo de trabajo haya determinado para cada una de las personas que lo integren; en caso de que no se haya especificado nada, se repartirá a partes iguales entre cada miembro del grupo de trabajo.

Laugarrena.– Monografien baldintzak.

Cuarta.– Requisitos de las monografías.

Ikerlanek gutxienez ehun orrialde izango dituzte. Monografiaren diseinua zein testua edozein formatutan aurkeztu ahal izango da; hala ere, gutxieneko luzeraren baldintza betetzen den ala ez egiaztatzeko, erreferente gisa hartuko da formatu hau: justifikatutako testua, lerroartea 1,5ekoa eta letra mota Times New Roman 12. Ikerlana orrialde-zenbakiak jarrita aurkeztuko da; eta aurkibide bat izango du, edukien hasierako orrialde zenbakia aipatzen duena.

La extensión mínima de los trabajos de investigación será de cien páginas. Si bien el diseño y el texto de la monografía podrá presentarse en cualquier formato, para comprobar el cumplimiento del requisito referido a la extensión mínima, el IVAP tomará como referencia el siguiente formato: texto justificado, interlineado 1,5 y letra Times New Roman 12. El trabajo de investigación se presentará paginado e incluirá un índice con referencia a la paginación de sus contenidos.

Monografiak argitaratu gabeko lanak izan beharko dira. Argitaratu gabeko lanak dira jabetza intelektualari buruzko legerian ezarritako eran hedatu edo argitaratu ez direnak. Horren ondorioz, ez dira argitaragabetzat joko bitarteko telematikoen bidez, hau da, Interneten zein beste sare batzuen bitartez argitaratutako, hedatutako edo publikoaren eskura jarritako lanak. Hori dela eta, zientzia- edo literatura-ekoizpeneko biltegietan sartutako lanen kasuan, argitaragabetzat jo ahal izateko, modu frogagarrian jasota egon behar da lan horiek enbargatuta mantendu direla edo publiko orokorrak edo espezializatuak sarbidea erabat murriztuta izan duela, biltegi horietan dauden bitartean.

Las monografías deberán ser trabajos inéditos. Se tendrán por inéditos aquellos trabajos que no hayan sido objeto de divulgación o publicación en los términos de la legislación de propiedad intelectual. En consecuencia, no podrán ser considerados trabajos inéditos aquellos que ya han sido publicados, divulgados, o puestos a disposición del público, mediante medios telemáticos, ya sea en internet o en otras redes. Por ello, en el supuesto de trabajos incluidos en repositorios de producción científica o literaria, su condición de inédito únicamente podrá reconocerse en los supuestos en que conste fehacientemente que se han mantenido, durante todo el tiempo de su inclusión en tales repositorios, en situación de embargo o completa restricción de su acceso por el público general o especializado.

Era berean, ezin izango da aurkeztu edozein pertsona edo erakunderekin edozein modutan konprometitutako eskubideak dituen lanik.

Tampoco podrán presentarse trabajos cuyos derechos estén comprometidos de cualquier forma, con cualquier persona, institución o entidad.

Halaber, deialdi honetara aurkezten diren monografietan, alde batetik, ikuspegi intersekzionala eta, bereziki, genero-ikuspegia errespetatzen duten hizkuntza eta irudiak erabili beharko dira; eta, bestetik, herritarren hizkuntza-eskubideak bermatu eta, bereziki, diruz lagundutako jarduerarekin lotutako argitalpenetan, iragarkietan eta publizitatean euskararen erabilera bermatu beharko da.

Asimismo, en las monografías que se presenten a esta convocatoria se deberá utilizar, por un lado, la perspectiva interseccional y, en particular, el lenguaje e imágenes respetuosas con la perspectiva de género; y, por otro lado, garantizar los derechos lingüísticos de la ciudadanía y, en especial, el uso del euskera en las publicaciones, anuncios y publicidad relacionados con la actuación subvencionada.

Sarira aurkezten direnen nortasuna isilpean gordeko da, eta bakar-bakarrik argitaratuko dira sariaren eta accesitaren irabazleen izenak.

Se guardará reserva sobre la identidad de quienes participen en el premio, siendo únicamente objeto de publicidad el nombre de la persona o personas ganadoras del premio y del accésit.

Bosgarrena.– Aurkeztu beharreko dokumentuak eta izapidetzea.

Quinta.– Documentación a presentar y tramitación.

Deialdi honetan parte hartu nahi duten interesdunek izapidetze elektronikoaren bidez egingo dute eskaera eta dokumentazioa aurkeztea, ekainaren 20ko 91/2023 Dekretuarekin bat etorriz (Herritarrei arreta integral eta multikanala ematekoa eta zerbitzu publikoak bitarteko elektronikoz irispidean izatekoa).

Las personas interesadas en participar en la presente convocatoria deberán hacer la solicitud y presentar la documentación por medios electrónicos, de conformidad con el Decreto 91/2023, de 20 de junio, de atención integral y multicanal a la ciudadanía y acceso a los servicios públicos por medios electrónicos.

Eskabidearekin batera, monografia eta azalpen-dokumentu labur bat aurkeztu beharko dituzte, 200 eta 500 hitz artekoa; bertan, ikerketa-lanaren xedea eta lana egiteko erabili den diziplina edo ikuspegi zientifikoa zehaztu beharko dira.

Junto con la solicitud deberán presentar la monografía y un breve documento explicativo, de entre 200 y 500 palabras, que deberá concretar el objeto del trabajo de investigación y la disciplina o perspectiva científica desde la que se ha elaborado.

Eskabideak izapidetzeko, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren Egoitza Elektronikoan (https://www.euskadi.eus/egoitza-elektronikoa) identifikaziorako eta sinadura elektronikorako onartutako edozein bitarteko erabili ahal izango da; bitarteko horiek kontsulta daitezke egoitza elektroniko horretako «Tramiteak eta zerbitzuak» ataleko «Identifikazio elektronikorako onartutako baliabideak» aukeran.

Para la tramitación de las solicitudes, se podrá emplear cualquier medio de identificación y firma electrónica que esté admitido en la Sede Electrónica de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi https://www.euskadi.eus/sede-electronica, y que pueden consultarse en el apartado Trámites y Servicios, Medios de identificación electrónica admitidos, de la referida sede electrónica.

Eskabideak aurkezteko epea ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunean hasiko da, eta 2025eko uztailaren 8an bukatuko, azken egun hori epe barruan egongo delarik.

El plazo de presentación comenzará el día siguiente al de la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial del País Vasco, y finalizará el 8 de julio de 2025, estando este último día incluido en el plazo.

Bai eskabidea baita ikerlana ere helbide elektroniko honetan aurkeztu beharko dira: https://www.euskadi.eus/zerbitzuak/0029412

Tanto la solicitud como el trabajo de investigación se deberán presentar en la siguiente dirección electrónica: https://www.euskadi.eus/servicios/0029412

Norberaren espedientean sartzeko eta haren jarraipena eta izapideak egiteko, «Nire Karpeta» atalera jo behar da https://www.euskadi.eus/nirekarpeta

Para el acceso, tramitación y seguimiento de cada expediente, se deberá acceder al apartado «Mi Carpeta» https://www.euskadi.eus/micarpeta

Seigarrena.– Organo kudeatzailea.

Sexta.– Órgano gestor.

Honako deialdi honen kudeaketa Administrazio Publikoaren Euskal Institutuko Azterlan eta Argitalpen Zerbitzuari dagokio.

La gestión de la presente convocatoria corresponderá al Servicio de Estudios y Publicaciones del Instituto Vasco de Administración Pública.

Zazpigarrena – Balorazio-irizpideak.

Séptima.– Criterios de valoración.

Bai saria, bai accesita emateko, balorazio-irizpideak izango dira ikerlanen kalitate zientifiko-teknikoa eta horietan egiten diren ekarpenen garrantzia.

Los criterios de valoración para la concesión del premio y del accésit son la calidad científico-técnica de los trabajos y la relevancia de las aportaciones que realicen.

Epaimahaiak proposatu dezake saria edo accesita ikerlan batzuei ex aequo ematea. Kasu horietan, deialdian aipatzen diren diru-kopuruak lan saridun guztien artean banatuko dira zati berdinetan.

El Jurado podrá proponer la concesión del premio o el accésit ex aequo a varias obras; en tal caso las cuantías previstas en la presente convocatoria se prorratearán entre los trabajos premiados.

Halaber, epaimahaiak proposatu dezake saria edo accesita eman gabe uztea, baldin eta uste badu aurkeztutako lanek ez dituztela eskatutako kalitate-baldintzak edo -betekizunak betetzen.

Asimismo, el Jurado podrá proponer declarar el premio o el accésit desierto en el caso de que estime que ninguno de los trabajos presentados cumple los requisitos o las condiciones de calidad exigibles.

Zortzigarrena.– Epaimahaia.

Octava.– Jurado.

Hauek dira sariak emango zaizkien hautagaiak erabakiko dituen epaimahaiko kideak:

El Jurado, que fallará las candidaturas a la que se le otorguen los premios, estará compuesto por los siguientes miembros:

Epaimahaiburua:

Presidenta:

– Gobernantza Publiko, Administrazio Digital eta Autogobernuko sailburua edo hark izendatutako ordezkoa.

– Consejera de Gobernanza, Administración Digital y Autogobierno o persona en quien delegue.

Bokalak:

Vocales:

– Administrazio Publikoaren Euskal Institutuko zuzendaria edo hark izendatutako ordezkoa.

– Directora del Instituto Vasco de Administración Pública o persona en quien delegue.

– Administrazio Publikoaren Euskal Institutuko idazkari nagusia edo hark izendatutako ordezkoa.

– Secretaria General del Instituto Vasco de Administración Pública o persona en quien delegue.

– Eusko Jaurlaritzako Autogobernu zuzendaria edo hark izendatutako ordezkoa.

– Directora de Autogobierno del Gobierno Vasco o persona en quien delegue.

– Eusko Jaurlaritzako Erakunde Harremanetarako sailburuordea edo hark izendatutako ordezkoa.

– Viceconsejero de Relaciones Institucionales del Gobierno Vasco o persona en quien delegue.

– Sarira aurkeztutako ikerlanen gaien inguruan prestigio handia duten aditu bi. Horiek Gobernantza Publiko, Administrazio Digital eta Autogobernuko sailburuak izendatuko ditu agindu baten bidez, Administrazio Publikoaren Euskal Institutuko zuzendariak proposatuta.

– Dos personas expertas de reconocido prestigio en las áreas sobre las que versen los trabajos de investigación que concurren al premio, que serán nombradas por orden de la consejera de Gobernanza, Administración Digital y Autogobierno, a propuesta de la directora del Instituto Vasco de Administración Pública.

Idazkaria:

Secretaria:

– Administrazio Publikoaren Euskal Institutuko Azterlan eta Argitalpen zerbitzuburua edo hark izendatutako ordezkoa –IVAPi atxikita egon behar du–. Hitza eta botoa emateko eskubidea izango du.

– Responsable del Servicio de Estudios y Publicaciones del Instituto Vasco de Administración Pública, o persona adscrita al Instituto en quien delegue, que dispondrá de voz y voto.

Epaimahaia osatzerakoan, ahaleginak egingo dira trebakuntza, gaitasun eta prestakuntza egokia duten emakume eta gizonen ordezkaritza orekatua egon dadila bermatzeko. Ondorio horretarako, ordezkaritza orekatua izango da sexu bakoitzak gutxienez % 40ko ordezkaritza baldin badu.

Se procurará que en el Jurado exista una representación equilibrada de mujeres y hombres con capacitación, competencia y preparación adecuada. A estos efectos, se considerará que existe una representación equilibrada cuando cada sexo está representado al menos al 40 %.

Edozein sexuri dagokionez aurrean adierazitako ehunekoa betetzea ezinezkoa edo oso zaila gertatzen bada, ezintasun edo zailtasun hori arrazoituko da epaimahaia osatzen duten aditu biak izendatzen diren aginduan.

En el supuesto de que fuera imposible o muy difícil el cumplimiento del porcentaje anterior respecto a cualquiera de los sexos, se motivará la imposibilidad o dificultad en la orden por la que se nombran a las dos personas expertas que han de integrar el Jurado.

Saria edo accesita emateko, epaimahaia bildu eta daudenen gehiengoaren aldeko botoa beharko da. Berdinketarik gertatuz gero, epaimahaiburuak izango du kalitateko botoa.

Cualquier decisión del Jurado relativa a la concesión del premio o del accésit, deberá venir avalada por la mayoría de los y las miembros presentes del Jurado. En caso de empate, decidirá el voto de calidad de la Presidenta.

Epaimahaiburua edo idazkaria, edo haiek izendatutako ordezkoa, epaimahaiaren bilerara agertu ezean, eta quorum nahikoa betetzen bada, bilerara azaldutako kideen gehiengo soilaz erabakiko da haien artean nork beteko dituen epaimahaiburuaren edo idazkariaren eginkizunak.

Si la Presidenta y/o Secretaria, o persona en quien hayan delegado, no acudieran a la reunión del Jurado, y siempre que exista quórum suficiente para la celebración de la misma, los miembros presentes decidirán, por mayoría simple, quien habrá de cumplir, de entre ellos, las funciones de Presidenta y/o Secretaria.

Bederatzigarrena.– Epaimahaiaren txostena.

Novena.– Informe del jurado.

Epaimahaiak hartuko du erabakia, eta dagokion txostena egingo du, non ebaluazioaren emaitza zehaztuko den.

El Jurado emitirá su fallo y el correspondiente informe en el que se concrete el resultado de la evaluación efectuada.

Hamargarrena.– Ebazpen-proposamena.

Décima.– Propuesta de resolución.

Organo kudeatzaileak, espedientea eta epaimahaiaren txostena ikusi ondoren, ebazpen-proposamena egingo du, eta esleipendunei jakinaraziko die. Esleipendunek saria eta accesita onartzen dutela edo hari uko egiten diotela jakinarazteko, idazki bat aurkeztu beharko dute Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorreko egoitza elektronikoko «Nire Karpeta» atalean (https://www.euskadi.eus/nirekarpeta), telematikoki, bost egun balioduneko epean. Epe hori aipatutako ebazpenaren proposamena jakinarazi eta hurrengo egunetik hasiko da zenbatzen.

El órgano gestor, a la vista del expediente y del informe del Jurado, formulará la correspondiente propuesta de resolución, y la notificará a quienes resulten adjudicatarios o adjudicatarias. La aceptación o la renuncia del premio y su accésit por quienes resulten adjudicatarios o adjudicatarias, deberá comunicarse por escrito presentado telemáticamente en el apartado «Mi Carpeta» (https://www.euskadi.eus/micarpeta) de la sede electrónica de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi, en el plazo de cinco días hábiles, contados a partir del día siguiente al de la notificación de la citada propuesta de resolución.

Adierazitako epean onartu ezean, onuradun gisa proposatutako pertsonak eskaerari uko egiten diola ulertuko da.

En caso de no aceptación en el plazo señalado, se entenderá que las personas propuestas como beneficiarias renuncian a la solicitud.

Hamaikagarrena.– Ebazpena.

Undécima.– Resolución.

Prozedura Administrazio Publikoaren Euskal Institutuko zuzendariaren ebazpenaren bidez ebatziko da. Ebazpen hori interesdunei jakinaraziko zaie, eta Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratuko da.

El procedimiento se resolverá mediante resolución de la directora del Instituto Vasco de Administración Pública, que se notificará a las personas interesadas, y se publicará en el Boletín Oficial del País Vasco.

Deialdia indarrean jartzen den egunetik sei hilabete igarota, sarien esleipen-ebazpena interesdunei jakinarazi ez bazaie, interesdunek ezetsitzat hartu beharko dute beren eskabidea. Hori guztia Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 25.1.a) artikuluari eta Dirulaguntzen Araubidea Erregulatzeko abenduaren 21eko 20/2023 Legearen 22.5 artikuluari jarraikiz.

Si transcurridos seis meses desde la entrada en vigor de la resolución de convocatoria no se hubiera notificado a las personas interesadas la resolución de adjudicación de los premios, estas podrán entender desestimada su candidatura, de conformidad con lo establecido en el artículo 25.1. a) de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, y en el artículo 22.5 de la Ley 20/2023, de 21 de diciembre, Reguladora del Régimen de Subvenciones.

Hamabigarrena.– Ordainketa.

Duodécima.– Pago.

Sarien ordainketa aldi bakarrean egingo da, esleipena egin eta gero. Zergei buruzko arauekin bat etorriz, aplikatu behar diren atxikipenak egingo dira hirugarren oinarrian aipatzen diren diru-kopuruetan.

El pago de los premios se realizará, en una sola vez, tras la adjudicación de los mismos. De las cuantías señaladas en la base tercera se efectuarán las retenciones que, de conformidad con las disposiciones tributarias, fueran de aplicación.

Halaber, sarien ordainketa bateragarria izango da ikerlan saridunek beste erakunde publiko edo pribatu batzuetatik jasotako edozein motatako dirulaguntzarekin.

Asimismo, el pago de los premios será compatible con financiación de cualquier tipo que los trabajos de investigación premiados hubiesen obtenido de otras entidades públicas o privadas.

Hamahirugarrena.– Saria edo accesita itzultzea.

Decimotercera.– Reintegro del premio o accésit.

Sariaren edo accesitaren esleipendunek dirulaguntza publikoak arautzen dituen araudia edo deialdi honetako baldintzak beteko ez balituzte, organo emaileari itzuli behar zaizkio jasotako kopuruak, eta esleipendunari berandutze-interesak exijitu behar zaizkio, saria edo accesita ordaindu zenetik organo emaileari itzuli behar zaiola erabakitzen den egunera arte sortutakoak, edo zordunak organo emaileari saria edo accesita itzuli dion egunera arte sortutakoak data hori saria edo accesita organo emaileari itzuli behar zaiola erabakitzen den eguna baino lehenagokoa bada.

En el supuesto de que los adjudicatarios del premio o del áccesit incurriesen en incumplimiento de la normativa reguladora de las subvenciones públicas o de los términos de esta convocatoria, procederá el reintegro de las cantidades percibidas y la exigencia de los intereses de demora que resulten de aplicación desde el momento del pago del premio o accésit hasta la fecha en que se acuerde la procedencia del reintegro, o hasta la fecha en que el deudor ingrese el reintegro, si es anterior a ese acuerdo.

Hamalaugarrena.– Egile-eskubideak.

Decimocuarta.– Derechos de autor.

Saria eta accesita onartzeak berekin dakar Administrazio Publikoaren Euskal Institutuari egile-eskubideak doan lagatzea, hamar urteko eperako eta edozein hizkuntzatarako. Administrazio Publikoaren Euskal Institutuak urtebeteko epean ikerlanaren argitalpena aurrera eramateko konpromisoa hartzen du; epe hori zenbatzeko, Administrazio Publikoaren Euskal Institutuak edo erakunde horren argitalpen zerbitzuen esleipendun diren enpresek bete behar dituzten izapideak eta betebeharrak burutzeko denborak besterik ez dira kontuan hartuko.

La aceptación del premio y de su accésit conllevará la cesión de los derechos de autor al Instituto Vasco de Administración Pública, a título gratuito, por un plazo de diez años y en cualquier idioma. El Instituto Vasco de Administración Pública se compromete a llevar a cabo la edición de la obra en el plazo de un año, siendo que, en este plazo, se computarán, únicamente, los tiempos que correspondan a trámites y obligaciones cuyo cumplimiento compete al Instituto Vasco de Administración Pública o a las empresas adjudicatarias de los servicios de edición de dicho Instituto.

Saritutako ikerlanak beste lan zabalago batzuen atal badira, epaimahaiak osorik argitaratzea erabaki dezake; hala eginez gero, egileak obra osoaren ustiapen-eskubideak lagako dizkio administrazioari. Edozein modutan, saria irabazi duela adierazteko, izenburu hau jaso beharko da: «Administrazio Publikoaren Euskal Institutuaren 2025eko "Jesús María Leizaola" saria» eta «Administrazio Publikoaren Euskal Institutuaren 2025eko "Jesús María Leizaola" accesita».

En caso de que los trabajos de investigación premiados formen parte de una obra más amplia, el Jurado podrá acordar la publicación íntegra de la misma, y, en tal supuesto, los derechos de explotación se cederán por la persona autora en su integridad. En todo caso, deberá hacerse constar el galardón obtenido bajo la siguiente forma: «Premio "Jesús María Leizaola" 2025 del Instituto Vasco de Administración Pública» y «Accésit Premio "Jesús María Leizaola" 2025 del Instituto Vasco de Administración Pública».

Hamabosgarrena.– Datuen babesari buruzko informazio oinarrizkoa.

Decimoquinta.– Información básica sobre protección de datos.

Datu pertsonalak erabiliko dira, eta tratamendu-jarduera honi erantsiko zaizkio: «Ikerketen sustapena».

Los datos de carácter personal serán tratados e incorporados a la actividad de tratamiento denominada: «Fomento de investigaciones».

– Arduraduna: IVAP.

– Responsable: IVAP.

– Helburua: deialdi hau kudeatzea eta ebaztea.

– Finalidad: Gestión de la presente convocatoria.

– Legitimazioa: tratamendua beharrezkoa da misio bat betetzeko, zeina egiten baita interes publikoaren izenean, edo tratamenduaren arduradunari esleitutako botere publikoak egikaritzeko.

– Legitimación: tratamiento necesario para el cumplimiento de una misión realizada en interés público o en el ejercicio de poderes públicos conferidos al responsable del tratamiento.

– Hartzaileak: Ogasun publikoa eta zerga-administrazioa. Esleipendunen datuak argitalpenetan agertuko dira. IVAPeko zabalkunde-jardueretan agertu ahal izango dira. Aldizkari Ofiziala.

– Destinatarios: Hacienda pública y administración tributaria. Los datos de las personas adjudicatarias aparecerán en las publicaciones. Podrán incluirse en actividades de difusión del IVAP. Boletín Oficial.

– Eskubideak: datuak eskuratzeko, zuzentzeko eta ezabatzeko eskubidea, baita informazio gehigarrian jasotzen diren bestelako eskubide batzuk ere.

– Derechos: Derecho a acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos que se recogen en la información adicional.

– Informazio osagarria: gure web-orrian kontsulta daiteke Datuen Babesari buruzko informazio gehigarri eta zehaztua: www.euskadi.eus/informazio-klausulak/web01-sedepd/eu/gardentasuna/060200-capa2-eu.shtml

– Información adicional: puede consultarse la información adicional y detallada sobre Protección de Datos en la página web: www.euskadi.eus/clausulas-informativas/web01-sedepd/es/transparencia/060200-capa2-es.shtml

– Araudia: Datuak Babesteko Erregelamendu Orokorra eta 3/2018 Lege Organikoa, abenduaren 5ekoa, Datu Pertsonalak Babestekoa eta Eskubide Digitalak Bermatzekoa.

– Normativa: Reglamento General de Protección de Datos y Ley Orgánica 3/2018, de 5 de diciembre, de Protección de Datos Personales y garantía de los derechos digitales.

Hamaseigarrena.– Oinarriak onartzea.

Decimosexta.– Aceptación de las bases.

Deialdi honetara ikerlan bat aurkezteak berekin dakar deialdiaren oinarrietan zehaztutako baldintza guztiak onartzea.

La presentación de un trabajo de investigación a la presente convocatoria supone la aceptación plena por la persona interesada de las condiciones establecidas en las bases de esta convocatoria.


Azterketa dokumentala


Análisis documental