
92. zk., 2025eko maiatzaren 19a, astelehena
N.º 92, lunes 19 de mayo de 2025
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BESTELAKO XEDAPENAK
OTRAS DISPOSICIONES
GOBERNANTZA, ADMINISTRAZIO DIGITAL ETA AUTOGOBERNUAREN SAILA
DEPARTAMENTO DE GOBERNANZA, ADMINISTRACIÓN DIGITAL Y AUTOGOBIERNO
2108
2108
48/2025 EBAZPENA, maiatzaren 12koa, Jaurlaritzaren Idazkaritzako eta Legebiltzarrarekiko Harremanetarako zuzendariarena, zeinaren bidez argitara ematen baita Bizkaiko Hiesaren aurkako Herritarren Batzordearekin sinatutako hitzarmena, 2025ean droga-mendekotasunak dituzten pertsonentzako eguneko zentroan kalteak murrizteko programak kudeatzeko.
RESOLUCIÓN 48/2025, de 12 de mayo, del Director de la Secretaría del Gobierno y de Relaciones con el Parlamento, por la que se dispone la publicación del Convenio suscrito con la Comisión Ciudadana Antisida de Bizkaia, para la gestión de programas de reducción de daños en el centro de día para personas con drogodependencias, en 2025.
Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrak aipatu den hitzarmena sinatu du, eta, behar bezalako publikotasuna emateko, hau
Habiéndose suscrito por la Administración General de la Comunidad Autónoma del País Vasco el Convenio referenciado, a los efectos de darle la publicidad debida,
EBAZTEN DUT:
RESUELVO:
Artikulu bakarra.– Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzea Bizkaiko Hiesaren aurkako Herritarren Batzordearekin sinatutako hitzarmena, 2025ean droga-mendekotasunak dituzten pertsonentzako eguneko zentroan kalteak murrizteko programak kudeatzeko. Hitzarmen hori ebazpen honen eranskin gisa agertzen da.
Artículo único.– Publicar en el Boletín Oficial del País Vasco el texto del Convenio suscrito con la Comisión Ciudadana Antisida de Bizkaia, para la gestión de programas de reducción de daños en el centro de día para personas con drogodependencias, en 2025, que figura como anexo a la presente.
Vitoria-Gasteiz, 2025eko maiatzaren 12a.
En Vitoria-Gasteiz, a 12 de mayo de 2025.
Jaurlaritzaren Idazkaritzako eta Legebiltzarrarekiko Harremanetarako zuzendaria,
El Director de la Secretaría del Gobierno y de Relaciones con el Parlamento,
JON IÑAKI URBINA GARCÍA DE VICUÑA.
JON IÑAKI URBINA GARCÍA DE VICUÑA.
ERANSKINA, JAURLARITZAREN IDAZKARITZAKO ETA LEGEBILTZARRAREKIKO HARREMANETARAKO ZUZENDARIAREN MAIATZAREN 12KO 48/2025 EBAZPENARENA
ANEXO A LA RESOLUCIÓN 48/2025, DE 12 DE MAYO, DEL DIRECTOR DE LA SECRETARÍA DEL GOBIERNO Y DE RELACIONES CON EL PARLAMENTO
EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOKO ADMINISTRAZIO OROKORRAREN ETA BIZKAIKO HIESAREN AURKAKO HERRITARREN BATZORDEAREN ARTEKO HITZARMENA, DROGAMENDEKOTASUNAK DITUZTEN PERTSONENTZAKO EGUNEKO ZENTROAN KALTEAK MURRIZTEKO PROGRAMAK KUDEATZEKO.
CONVENIO ENTRE LA ADMINISTRACIÓN GENERAL DE LA COMUNIDAD AUTÓNOMA DE EUSKADI Y LA COMISIÓN CIUDADANA ANTISIDA DE BIZKAIA PARA LA GESTIÓN DE PROGRAMAS DE REDUCCIÓN DE DAÑOS EN EL CENTRO DE DÍA PARA PERSONAS CON DROGODEPENDENCIAS.
BILDURIK:
COMPARECEN:
– Alde batetik: Enrique Peiró Callizo jauna, Eusko Jaurlaritzako Osasuneko sailburuordea, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorraren izenean eta hura ordezkatuz.
– De una parte: D. Enrique Peiró Callizo, Viceconsejero de Salud del Gobierno Vasco, en nombre y representación de la Administración General de la Comunidad Autónoma de Euskadi.
– Eta bestetik: Marta Pastor de la Cal, Bizkaiko Hiesaren Aurkako Herritarren Batzordeko presidentea, haren ordezkari gisa.
– Y de la otra: Dña. Marta Pastor de la Cal, presidenta de la Comisión Ciudadana Antisida de Bizkaia en representación de la misma.
Bi ordezkariek gaitasun juridiko nahikoa aitortu diote elkarri, eta ordezkatzen dituzten erakundeen izenean honako dokumentu hau izenpetu dute; horretarako,
Ambos intervinientes se reconocen capacidad legal suficiente para suscribir en nombre de las respectivas entidades el presente convenio, y a tal efecto,
AZALDU DUTE:
EXPONEN:
I.– Euskal Autonomia Erkidegoaren Administrazioko sailak sortu, ezabatu eta aldatzen dituen eta horien egitekoak eta jardun-arloak finkatzen dituen Lehendakariaren ekainaren 23ko 18/2024 Dekretuan ezarritakoarekin bat etorriz, Osasun Sailak Adikzioen arloa du esleituta.
I.– Que de conformidad con lo establecido en el Decreto 18/2024, de 23 de junio, del Lehendakari, de creación, supresión y modificación de los Departamentos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco y de determinación de funciones y áreas de actuación de los mismos, el Departamento de Salud tiene asignada el área de Adicciones.
II.– Urriaren 29ko 319/2024 Dekretuaren arabera (haren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen ditu), Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendaritzari dagokio, besteak beste, Adikzioen arloko euskal politika integrala definitzea eta arlo horretako jarduerak sailen artean eta erakundeen artean bultzatzea, inplikatutako sektore-eremuekin lankidetzan.
II.– En virtud del Decreto 319/2024, de 29 de octubre, por el que se establece su estructura orgánica y funcional, le corresponde a La Dirección de Salud Pública y Adicciones, entre otras, la definición de la política integral vasca en materia de adicciones y el impulso interdepartamental e interinstitucional de las actuaciones en este campo en colaboración con los distintos ámbitos sectoriales implicados.
III.– Eusko Jaurlaritzak, Adikzioen eta Droga Mendekotasunen gaineko Arreta Integralari buruzko apirilaren 7ko 1/2016 Legean esleitu zaizkion eskumenak garatuz, beste administrazio publiko batzuekin lankidetzan, Legea behar bezala garatzen dela ziurtatzeko beharrezkoak diren neurri guztiak hartuko ditu. Ildo horretan, Lege horren 54. artikuluaren arabera, arlo soziosanitarioan erantzukizunak dituzten administrazioek, indarrean dagoen araudiarekin bat etorriz, adikzioak dituzten eta gizarte-bazterketa larrian dauden pertsonei harrera, osasunerako hezkuntza, bizi-baldintza osasungarrien sustapena, prebentzioa edo errehabilitazioa, norberaren gaitasunen integrazioa eta hobekuntza, eta arriskuak eta kalteak murrizteko jarduera, programa eta zerbitzu espezifikoak bermatuko dizkiete.
III.– Que el Gobierno Vasco, en desarrollo de las competencias que le han sido atribuidas en la Ley 1/2016, de 7 de abril, sobre Atención Integral de Adicciones y Drogodependencias, adoptará, en colaboración con otras administraciones públicas, todas aquellas medidas que sean precisas para asegurar el buen desarrollo de la Ley. En este sentido, el artículo 54 de la misma establece que las administraciones con responsabilidades en materia socio sanitarias, de conformidad con la normativa vigente, garantizarán, a las personas con adicciones y en alta exclusión social actuaciones, programas y servicios específicos que les proporcionen acogimiento, educación para la salud, promoción de condiciones de vida saludables, prevención o rehabilitación, integración y mejora de las capacidades personales, y de reducción de riesgos y daños.
IV.– Eusko Jaurlaritzako Osasun Sailak, Euskal Autonomia Erkidegoko Adikzioen VIII. Planean, C Helburuaren 2. eta 3. jarduketa-ildoetan jasotzen du «Asistentzia- eta gizarte-premia espezifikoak dituzten pertsonei ibilbideak egokitzen zaizkiela bermatzea, eta gizarteratzen laguntzea eta adikzioak dituzten pertsonei lotutako estigma murriztea».
IV.– Que el Departamento de Salud del Gobierno Vasco, en el VIII Plan de Adicciones de la Comunidad Autónoma de Euskadi, contempla en las Líneas de Actuación 2 y 3 del Objetivo C «Garantizar la adecuación de los itinerarios a las personas con necesidades asistenciales y sociales específicas, y apoyar la inclusión social y reducir el estigma asociado a las personas con adicciones»
V.– Hitzarmen honen xedea drogen kontsumo problematikoari eta gizarte-bazterketako egoera bati lotutako kalteak murrizteko eta laguntzeko baliabide bat ezartzeko beharrari erantzuten diola.
V.– Que el objeto de este convenio responde a la necesidad de establecer un recurso de acompañamiento y reducción de daños asociados al consumo problemático de drogas y a una situación de exclusión social.
VI.– Bizkaiko Hiesaren Aurkako Herritarren Batzordeak, irabazi-asmorik gabeko erakundeak, droga-mendekotasun kronikoak dituzten pertsonen bizi-kalitatea hobetzea du helburu, droga-mendekotasuna duten pertsonentzako eguneko zentro baten bidez.
VI.– Que la Comisión Ciudadana Anti-Sida de Bizkaia, Entidad carente de ánimo de lucro, tiene como meta proporcionar una mejora en la calidad de vida de las personas con drogodependencias crónicas a través de un Centro de Día para personas con drogodependencias.
VII.– Erabiltzailearentzat eskakizun gutxiko errekurtsoa dela, eta ematen duen zerbitzuan lehentasunezko helburua duela: droga-mendekotasunak dituzten herritarrekin harremanetan jartzea, haien narriadura fisikoa eta pertsonala jasotzen edo hobetzen duten zainketak ematea, eta beste zerbitzu batzuekiko harremana erraztea, gizarteratze-prozesuei hasiera emanez. Erantzun batzuen berehalakotasuna, balorazio diagnostiko batzuen berehalakotasuna eta oinarrizko defizitak hobetzeko aukerak bilatzea ditu ezaugarri, unean uneko eta noizbehinkako esku-hartze izaera baten barruan. Hartzaileak iraupen luzeko droga-mendekotasunak dituzten pertsonak dira, kontsumo problematikoak egiten dituztenak eta gizarte-bazterketa handiko egoeran daudenak.
VII.– Que se trata de un dispositivo con pocas exigencias para la persona usuaria y con un objetivo prioritario en el servicio que presta: contactar con la población con drogodependencias, proporcionarle unos cuidados que contengan o mejoren su deterioro físico y personal y facilitarle su relación con otros servicios, iniciando de esta manera procesos de incorporación social. Se caracteriza por la inmediatez de algunas respuestas, la inmediatez de algunas valoraciones diagnósticas y la búsqueda de posibilidades de mejorar déficits básicos dentro de un carácter de intervención puntual y ocasional. Las personas destinatarias son personas con drogodependencias de larga duración que realizan consumos problemáticos y en situación de alta exclusión social.
VIII.– Osasun Sailak eta Bizkaiko Hiesaren Aurkako Herritarren Batzordeak adierazi dute interes bera dutela bizi-baldintzak hobetzeko, bai osasun-arloan, bai gizarte-arloan, eta drogekiko mendekotasuna duten pertsonen gizarte-bazterkeria eta bazterkeria murrizteko.
VIII.– Que tanto el Departamento de Salud como Comisión Ciudadana Anti-Sida de Bizkaia han manifestado un interés coincidente en mejorar las condiciones de vida, tanto a nivel sanitario como social y disminuir la exclusión social y la marginación de las personas con dependencia a las drogas.
IX.– Bi alderdiak ados daude beren interesei dagokienez, eta urriaren 29ko 319/2024 Dekretuan ezarritakoa kontuan hartuta, lankidetza-hitzarmen hau formalizatzea erabaki dute, honako klausula hauen arabera:
IX.– Estando ambas partes de acuerdo en sus respectivos intereses y habida cuenta de lo establecido en el Decreto 319/2024, de 29 de octubre, han decidido formalizar el presente Convenio de Colaboración conforme a las siguientes
KLAUSULAK
CLAÚSULAS
Lehenengoa.– Xedea.
Primera.– Objeto.
Hitzarmen honen xedea da Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorraren eta Bizkaiko Hiesaren Aurkako Herritarren Batzordearen arteko lankidetza-esparrua arautzea, drogamendekotasuna duten pertsonentzako eguneko zentroan kalteak murrizteko programak kudeatzeko.
El presente Convenio tiene por objeto regular el marco de colaboración entre la Administración General de la Comunidad Autónoma de Euskadi y la Comisión Ciudadana Anti-Sida de Bizkaia para la gestión de programas de reducción de daños en el centro de día para personas con drogodependencias.
Droga-mendekotasuna duten pertsonentzako Eguneko Zentroaren helburu orokorra da droga-mendekoen eta gizarte-bazterketa larrian dauden pertsonen erikortasuna eta heriotza-tasa murriztea, haien narriadura fisikoa eta psikosoziala geldiarazten edo hobetzen duten baliabideak eta zainketak ematea, eta beste baliabide eta/edo zerbitzu batzuekin duten harremana erraztea, haien gizarte- eta osasun-bazterketa saihesteko neurriak hartzeko.
El objetivo general del Centro de Día para personas con drogodependencias es disminuir la morbilidad y mortalidad de las personas drogodependientes en situación de grave exclusión social, proporcionándoles los medios y cuidados que contengan o mejoren su deterioro físico y psicosocial y facilitándoles su relación con otros recursos y/o servicios para favorecer medidas que eviten su marginación social y sanitaria.
Kalteak murrizteko, eskakizun txikiko eta laguntza emateko baliabide bat da, gauzatutako programengatik eta horiek gauzatzeko erabiltzen den ikuspegitik:
Se trata de un recurso de reducción de daños, de baja exigencia y de acompañamiento debido a los programas llevados a cabo y desde la perspectiva con la que se ejecutan:
– Arrisku txikiagoko kontsumorako materiala banatzeko programa, Osasunerako Hezkuntzaren esparru orokor baten barruan gizarte- eta hezkuntza-arloko esku-hartzeak egitea barne hartzen duena.
– Programa de dispensación de material para un consumo de menor riesgo, que incluye la realización de intervenciones socio-educativas dentro de un marco general de Educación para la Salud.
– Harrera eta laguntza soziosanitarioko programa:
– Programa de acogida y acompañamiento socio-sanitario:
– Kalean bizitzearen estresa, gizarte-bazterketa eta -isolamendua eta gaixotasun mentala murrizteko leku bat eskaintzen da.
– Se ofrece un lugar donde poder reducir el estrés de vivir en la calle, de la exclusión y aislamiento social, y de la enfermedad mental.
– Osasun-laguntza GIBaren, VHCaren, ITSen eta Osasun Mentalaren eta/edo adikzioen eremuan osasun-sistemarako sarbidean eta harekiko loturan/atxikipenean.
– Acompañamiento sanitario en el acceso y vinculación/adherencia con el sistema sanitario en el ámbito del VIH, VHC, ITS Y Salud Mental y/o adicciones.
– Gizarte-laguntza GIBaren, VHCaren, ITSen eta Osasun Mentalaren eta/edo adikzioen esparruko osasun-sistemarako sarbidean eta harekiko loturan/atxikipenean.
– Acompañamiento social en el acceso y vinculación/adherencia con el sistema sanitario en el ámbito del VIH, VHC, ITS Y Salud Mental y/o adicciones.
Bigarrena.– Aldeen konpromisoak.
Segunda.– Compromisos de las partes.
Bizkaiko Hiesaren Aurkako Herritarren Batzordeak konpromiso hauek hartzen ditu bere gain:
La Comisión Ciudadana Anti-Sida de Bizkaia asume los siguientes compromisos:
1.– Droga-mendekotasuna duten eta gizarte-bazterketa egoeran dauden pertsonentzako Eguneko Zentroak ematen dituen zerbitzuei erantzuteko behar diren instalazioak, ekipamendua eta materiala ematea.
1.– Proporcionar las instalaciones, equipamiento y material necesario para atender los servicios prestados por el Centro de Día para personas con drogodependencias en situación de exclusión social.
2.– Zentroak behar bezala funtzionatzeko behar beste langile bideratzea.
2.– Destinar el personal suficiente para el correcto funcionamiento del centro.
3.– Laguntza hitzarmen honetan zehaztutako eta dagokion ekitaldian egin beharreko esku-hartze proiektuen proposamenean jasotako helburu eta konpromisoetara bideratzea.
3.– Destinar la ayuda a los objetivos y compromisos detallados en este convenio y recogidos en la propuesta de los proyectos de intervención a realizar en el ejercicio correspondiente.
4.– Laguntza ematea edo baliatzea dakarten betekizunak eta baldintzak betetzen direla eta jarduera egin dela justifikatzea.
4.– Justificar el cumplimiento de los requisitos y condiciones, así como la realización de la actividad, que determinen la concesión o disfrute de la ayuda.
5.– Dirulaguntza emateko kontuan hartutako edozein inguruabar objektibo edo subjektibo aldatuz gero, horren berri ematea.
5.– Comunicar la modificación de cualquier circunstancia tanto objetiva como subjetiva que hubiese sido tenida en cuenta para la concesión de la subvención.
6.– Sare publikoko osasun- eta gizarte-zerbitzuekin eta irabazi-asmorik gabeko beste erakunde batzuekin behar den koordinazioa ezartzea.
6.– Establecer la coordinación necesaria con los servicios sanitarios y sociales de la red pública, así como con otras entidadesy organizaciones no lucrativas (ONGs).
7.– Auzo-ingurunea zaintzea, komunitatearen garapena eta osasun- eta segurtasun-baldintzen hobekuntza sustatuz.
7.– Velar por el entorno social y vecinal, promoviendo el desarrollo comunitario y la mejora de las condiciones de salud y seguridad.
8.– Eusko Jaurlaritzak eta, bereziki, Osasunaren Euskal Behatokiak eta Adikzioen Behatokiak dituzten informazio-, zaintza epidemiologiko- eta ikerketa-sistemekin lankidetzan aritzea.
8.– Colaborar con los sistemas de información, vigilancia epidemiológica e investigación de las adicciones con que cuentan el Gobierno Vasco y, especialmente, el Observatorio Vasco de Salud y el Observatorio sobre Adicciones.
9.– Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendaritzari urteko esku-hartze proiektuen proposamenak aurkeztea. Helburuen, metodoen eta jarduketa-planaren memoria bat jasoko da, bai eta lortu nahi diren emaitzak ere. Proposamen bakoitzari gauzatzeari buruzko balorazio ekonomiko bat erantsiko zaio.
9.– Presentar a la Dirección de Salud Pública y Adicciones propuestas de proyectos de intervención anual que incluirán una memoria de los objetivos, métodos y plan de actuación, así como los resultados que se espera obtener. Acompañará también a cada una de las propuestas una valoración económica de su ejecución.
10.– Urteko azalpen-memoria bat egitea, proiektuaren esparruan egindako jarduerak eta dagokion ekitaldiko balantze ekonomikoa jasoko dituena, eta proiektuaren ebaluazioa jasoko duena, indarrean dagoen Adikzioen Planeko irizpideen arabera.
10.– Elaborar una memoria anual explicativa donde se recojan las actuaciones llevadas a cabo en el marco del proyecto así como el balance económico del curso, y que incluya una evaluación del proyecto conforme a los criterios del Plan de Adicciones vigente.
11.– Egindako gastuak diru-sarreren eta gastuen balantze xehatu baten bidez justifikatzea. Bizkaiko Hiesaren Aurkako Herritarren Batzordeak Osasun Sailaren egiaztapen-jarduerak eta Kontrol Ekonomikoko Bulegoari dagozkion kontrol-jarduerak bete beharko ditu, baita Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren berariazko araudian aurreikusitakoak ere. Alde horretatik, gastuen egiaztagiriak Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorraren eskura egon beharko dira, egiazta ditzan. Esleitutako gastu-partidak dirulaguntzaren urteko aurrekontuaren 10 % ahal izango dira, programa gauzatzeko beharrek hala eskatzen dutenean eta hala justifikatzen denean, betiere programa horri esleitutako dirulaguntzaren zenbateko osoa errespetatuz.
11.– Justificar los gastos efectuados mediante un balance detallado de ingresos y gastos. La Comisión Anti-Sida de Bizkaia se someterá a las actuaciones de comprobación de la Dirección de Salud Pública y Adicciones del Departamento de Salud, y a las de control que corresponden a la Oficina de Control Económico, además de las previstas por la normativa específica del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas. En este sentido los justificantes de gasto deberán estar a disposición de la Administración General de la Comunidad Autónoma de Euskadi para su comprobación. Las partidas de gasto consignadas podrán sufrir desviaciones en una cuantía de hasta el 10 por 100 del presupuesto anual de la subvención cuando las necesidades de ejecución del programa lo requieran y así se justifique, respetando en todo caso el importe total de la subvención asignada a dicho programa.
12.– Beste edozein administrazio edo erakunde publiko zein pribatutatik helburu bererako dirulaguntzak, laguntzak, diru-sarrerak edo baliabideak jasoz gero, horren berri ematea.
12.– Comunicar la obtención de subvenciones o ayudas, ingresos o recursos para la misma finalidad, procedente de cualesquiera administraciones o entes tanto públicos como privados.
13.– Eusko Jaurlaritzako Osasun Sailaren Osasun Publikoaren eta Adkzioen Zuzendaritzari eskatzen den dokumentazio guztia bidaltzea, eta proiektuaren garapenean eragina izan dezakeen edozein gorabehera ahalik eta azkarren jakinaraztea.
13.– Remitir a la Dirección de Salud Pública y Adicciones del Departamento de Salud toda la documentación que se solicite y con la periodicidad que se determine, así como comunicar del modo más rápido posible cualquier eventualidad acontecida y que afectara al desarrollo del proyecto.
14.– Datu pertsonalen konfidentzialtasuna bermatzea, kasuen jarraipena ahalbidetuko duen erregistro-sistema bat onartuz, Datu Pertsonalak Babesteari eta eskubide digitalak bermatzeari buruzko abenduaren 5eko 3/2018 Lege Organikoan ezarritakoaren arabera.
14.– Garantizar la confidencialidad de los datos personales, adoptando un sistema de registro que permita el seguimiento de los casos según se establece en la Ley Orgánica 3/2018, de 5 de diciembre, de Protección de Datos Personales y garantía de los derechos digitales.
15.– Zentroan eta proiektua zabaltzeko ekintza eta euskarrietan Eusko Jaurlaritzaren Osasun Sailaren dirulaguntza duela adieraztea.
15.– Hacer constar en el centro, así como en las acciones y soportes de difusión del proyecto que el mismo cuenta con subvención del Departamento de Salud.
16.– Zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekikoak egunean dituela egiaztatzea.
16.– Acreditar hallarse al corriente de las obligaciones tributarias y de la Seguridad Social.
17.– Aseguru-poliza bat hitzartzea bere kargura, dagokion epean, sor litezkeen erantzukizunak beteko direla bermatzeko.
17.– Concertar a su cargo y durante el plazo de duración oportuno una póliza de seguro que garantice el cumplimiento de las posibles responsabilidades que pudieran generarse.
18.– Dirulaguntza emateko eta, hala badagokio, ordaintzeko, ezinbestekoa izango da amaituta egotea Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrak eta haren erakunde autonomoek emandako izaera bereko laguntzen edo dirulaguntzen esparruan hasi eta oraindik izapidetzen ari den edozein itzulketa- edo zehapen-prozedura.
18.– La concesión y, en su caso, los pagos de las subvenciones quedarán condicionados a la terminación de cualquier procedimiento de reintegro o sancionador que, habiéndose iniciado en el marco de ayudas o subvenciones de la misma naturaleza concedidas por la Administración General de la Comunidad Autónoma de Euskadi y sus organismos autónomos, se halle todavía en tramitación.
19.– Era berean, ezin izango da administrazio-zehapenik edo zehapen penalik jaso sexu-bereizkeria egiteagatik, ez eta debeku horrekin zehatu ere, Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako otsailaren 18ko 4/2005 Legearen arabera.
19.– Así mismo, no debe haber sido sancionada administrativamente o penalmente por incurrir en discriminación por razón de sexo, ni sancionadas con esta prohibición en virtud de la Ley 4/2005, de 18 de febrero, para la Igualdad de Mujeres y Hombres.
20.– Euskal Autonomia Erkidegoko Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako VII. Planean adierazitako konpromisoei jarraituz, eta Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako eta Emakumeen aurkako Indarkeria Matxistarik Gabeko Bizitzetarako Legearen testu bategina onartzen duen martxoaren 16ko 1/2023 Legegintzako Dekretuaren 23. artikuluan adierazitakoari jarraiki, honako betebehar hauek ere bete beharko dituzte:
20.– Siguiendo los compromisos expresados en el VII Plan para la Igualdad de Mujeres y Hombres en la Comunidad Autónoma del País Vasco y conforme a lo indicado en el artículo 23 del Decreto Legislativo 1/2023 de 16 de marzo, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley para la Igualdad de Mujeres y Hombres y Vidas Libres de Violencia Machista contra las Mujeres, deberán cumplir también las siguientes obligaciones:
g) Emandako zerbitzuaren azken onuradunen edo erabiltzaileen, erakundearen titularren eta plantillaren eta, hala badagokio, zerbitzua emateko kontratatu den erakundearen plantillaren sexuaren araberako informazioa ematea justifikazio-memorietan.
g) Aportar en las memorias justificativas información desglosada por sexo de las personas beneficiarias o usuarias finales del servicio prestado y de las personas titulares de la entidad y su plantilla, así como la plantilla de la entidad que se haya contratado, en su caso, para la prestación del servicio.
h) Hizkuntza eta irudi mota guztietan sexista ez den bat egitea.
h) Realizar un uno no sexista en todo tipo de lenguaje e imágenes.
j) Emakumeen eta gizonen berdintasunerako klausulak benetan betetzen direla egiaztatzea, horiek egiaztatzeko ezarritako dokumentazioa aurkeztea eta justifikatzea, eta irizpide sozial horiek egiaztatzeko jardunen mende jartzea.
j) Acreditar el cumplimiento efectivo de las cláusulas para la igualdad de mujeres y hombres, aportar y justificar la documentación establecida para su verificación y someterse a las actuaciones de comprobación sobre dichos criterios sociales.
21.– Bizkaiko Hiesaren Aurkako Herritarren Batzordeak zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekikoak beteta dituela egiaztatu beharko du, bai laguntza emateko unean, bai ordainketak egitean.
21.– La Comisión ciudadana Antisida de Bizkaia deberá acreditar el cumplimiento de las obligaciones tributarias y frente a la Seguridad Social, tanto en el momento de la concesión, como en la realización de los pagos.
22.– Hitzarmen hau Euskal Herriko Autonomia Estatutuak 6. artikuluan ezarritako eta Euskararen Erabilera Normalizatzeko azaroaren 24ko 10/1982 Oinarrizko Legeak eta berau garatzen duen araudiak arautzen duten hizkuntza-ofizialtasun bikoitzaren araubidearen mende dago.
22.– Este convenio se halla sujeto al régimen de doble oficialidad lingüística establecido por el Estatuto de Autonomía del País Vasco en su artículo 6.º y regulado por la Ley 10/1982, de 24 de noviembre, básica de normalización del uso del Euskera, y por la normativa que la desarrolla.
Bi hizkuntza ofizialak erabiltzea hitzarmena betearazteko baldintza da, eta ez betetzeak hitzarmen honetako baldintzetako edozein ez betetzean oro har aurreikusitako ondorioak izango ditu.Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrak konpromiso hauek hartzen ditu bere gain:
El uso de ambas lenguas oficiales constituye una condición de ejecución del convenio y de su incumplimiento se derivan las consecuencias previstas con carácter general para el incumplimiento de cualquiera de las condiciones de este convenio.
Erakundeak bere gain hartutako eta hitzarmenean jasotako akordioak garatzen laguntzea eta erraztea.
La Administración General de la Comunidad Autónoma de Euskadi asume los siguientes compromisos:
– Erakundeak bere gain hartutako eta hitzarmenean jasotako akordioak garatzen laguntzea.
– Apoyar y facilitar el desarrollo de los acuerdos asumidos por la entidad y recogidos en el Convenio.
– Eusko Jaurlaritzak, dirulaguntza izendun baten bidez, EAEko Aurrekontu Orokorretan behar bezala esleitutako ekarpen ekonomiko bat egingo du, 2025eko ekitaldian 80.700,00 eurokoa izango dena. Eusko Jaurlaritzak, dirulaguntza izendun baten bidez, EAEko. Osasun Sailaren Dirulaguntzen Plan Estrategikoa 2025eko 1. hiruhilekoan onartzeko zain, eta 3.2.2.2 epigrafean jasotzen da Bizkaiko Hiesaren Aurkako Herritarren Batzordeari emango zaion dirulaguntza, drogazaleentzako eguneko zentroan kalteak murrizteko programak kudeatzeko, 2025. ekitaldirako. Epigrafe horretan, 38/2003 Legearen 8.1 artikuluak xedatzen dituen datuak jasotzen dira, eta dirulaguntza horiek aplikatzeko, helburuak zehaztu behar dira, hori lortzeko behar den epea, aurreikus daitezkeen kostuak eta finantzaketa-iturriak, betiere aurrekontu-egonkortasuneko helburuak betetzearen mende.
– El Gobierno Vasco realizará, a través de una subvención nominativa, una aportación económica debidamente consignada en los Presupuestos Generales de la CAPV, que en ejercicio 2025 es de 80.700,00 euros. El Plan Estratégico de Subvenciones del Departamento de Salud, pendiente de aprobarse en el 1.º trimestre de 2025, recoge en el epígrafe 3.2.2.2 la subvención a la Comisión Ciudadana Antisida de Bizkaia para la gestión de programas de reducción de daños en el centro de día para drogodependientes, durante 2025. El citado epígrafe incorpora los datos que dispone el artículo 8.1 de la Ley 38/2003, que supedita la concesión de la ayuda a su concreción en un plan estratégico de subvenciones, en donde deben constar los objetivos y efectos que se pretenden con su aplicación, el plazo necesario para su consecución, los costes previsibles y sus fuentes de financiación, supeditándose en todo caso al cumplimiento de los objetivos de estabilidad presupuestaria.
Hirugarrena.– Dirulaguntzaren ordainketa eta justifikazioa.
Tercera.– Abono de la subvención y justificación.
Eusko Jaurlaritzako Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendaritzari dagokio dirulaguntza kudeatzea.
Le corresponderá a la Dirección de Salud Pública y Adicciones del Gobierno Vasco la gestión de la subvención.
2025eko ekitaldirako laguntzaren zenbatekoa 80.700,00 eurokoa da, Euskal Autonomia Erkidegoko 2025eko ekitaldirako Aurrekontu Orokorrak onartzen dituen abenduaren 20 ko 8/2024 Legeak baimendutako kredituen kargura egindako ekarpen ekonomikoaren arabera (EHAA, 2024ko abenduaren 30).
El importe de la ayuda para el ejercicio 2025 es de 80.700,00 euros según la aportación económica con cargo a los créditos autorizados por la Ley 8/2024, de 20 de diciembre, por la que se aprueban los Presupuestos Generales de la Comunidad Autónoma de Euskadi para el ejercicio 2025 (BOPV 30 de diciembre de 2024).
Adostutako zenbatekoa zatika ordainduko da:
La cantidad acordada se abonará de forma fraccionada.
Lehenengo ordainketa 80.700,00 euroko % 80koa izango da, hitzarmen hau sinatu eta Osasuneko sailburuak dirulaguntza emateko agindua jakinarazi ondoren., eta gainerako% 20a erakundeak, hurrengo urteko urtarrilaren 15a baino lehen, jarduera-memoria bat aurkeztu ondoren ordainduko da. Memoria horretan, proiektuaren ebaluazioa egingo da, indarrean dagoen Adikzioen Planaren irizpideen arabera, eta egindako gastuak justifikatuko dira, honako hauek aurkeztuz: Jatorrizko dokumentuak edo behar bezala konpultsatuta. Bizkaiko Hiesaren Aurkako Herritarren Batzordeak Osasun Saileko Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendaritzaren egiaztapen-jarduketak eta Kontrol Ekonomikoko Bulegoari dagozkion kontrol-jarduketak bete beharko ditu, bai eta Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren araudi espezifikoan aurreikusitakoak ere. Alde horretatik gastuen egiaztagiriak Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorraren eskura egon beharko dira, egiazta ditzan.
El primer pago se hará por una cuantía del 80 % de 80.700,00 euros tras la firma del presente convenio, y la notificación de la Orden de concesión de la subvención por parte del Consejero de Salud, y el 20 % restante se abonará tras la presentación por parte de la entidad, al finalizar el período de ejecución establecido, antes del 15 de enero del año siguiente, de una memoria de actividad que incluya una evaluación del proyecto conforme a los criterios del Plan de Adicciones vigente y justificando los gastos que se hayan efectuado, mediante la presentación de documentos originales o debidamente compulsados. La Comisión Ciudadana Anti-Sida de Bizkaia se someterá a las actuaciones de comprobación de la Dirección de Salud Pública y Adicciones del Departamento de Salud, y a las de control que corresponden a la Oficina de Control Económico, además de las previstas por la normativa específica del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas. En este sentido los justificantes de gasto deberán estar a disposición de la Administración General de la Comunidad Autónoma de Euskadi para su comprobación.
Hitzarmen honen babesean emandako laguntzen zenbatekoak, bakarrik edo helburu bererako beste diru-sarrera edo baliabide batzuekin batera, ez du inola ere gaindituko erakunde onuradunak garatu beharreko jardueraren kostua edo finantzaketa eman zen helburuaren kostua. Kasu horretan, lortutako soberakina itzuli egingo da.
En ningún caso el importe de las ayudas concedidas al amparo del presente Convenio, aisladamente o en concurrencia con otros ingresos o recursos para la misma finalidad podrá superar el coste de la actividad a desarrollar por la entidad beneficiaria o de la finalidad para la que se concedió la financiación. En este supuesto se procederá a reintegrar el exceso obtenido.
Gastuak ezarritako moduan justifikatzen ez badira, jasotako zenbatekoa beste helburu baterako erabiltzen bada edo hitzarmen honetan ezarritako gainerako baldintzak betetzen ez badira, ordura arte jasotako laguntza osorik edo zati batean itzuli beharko da, bai eta legezko interesak ere, abenduaren 21eko 20/2023 Legean dirulaguntzak itzultzeko aurreikusitako prozedura orokorrarekin bat etorriz.
La falta de justificación de los gastos en los términos establecidos, la aplicación de la cantidad percibida para una finalidad distinta o el incumplimiento de las demás condiciones establecidas en el presente Convenio dará lugar a la restitución total o parcial de la ayuda percibida hasta el momento, más los intereses legales, de conformidad con el Procedimiento General de reintegro de las subvenciones, previsto en la Ley 20/2023, de 21 de diciembre.
Laugarrena.– Lankidetza-hitzarmenaren jarraipena.
Cuarta.– Seguimiento del convenio de colaboración.
Eusko Jaurlaritzako Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendaritzari dagokio hitzarmen hau betetzen dela zaintzea eta dirulaguntza kudeatzea.
Le corresponderá a la Dirección de Salud Pública y Adicciones del Gobierno Vasco el seguimiento del presente Convenio y la gestión de la subvención.
Bizkaiko Hiesaren Aurkako Herritarren Batzordeak, lankidetza-hitzarmena sinatu aurretik, 2025eko ekitaldirako esku-hartze proiektua aurkeztuko dio Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendaritzari. Proiektu horretan, helburuen, metodoen eta jarduketa-planaren memoria bat jasoko da, bai eta ekitaldiaren amaieran lortu nahi diren emaitzak ere. Proposamen bakoitzari, halaber, gauzatzeari buruzko balorazio ekonomiko bat erantsiko zaio. Proiektu hori hitzarmen honen eranskin gisa sartuko da, eta bi aldeek sinatuko dute.
La Comisión Ciudadana Anti-Sida de Bizkaia presentará, antes de la firma del Convenio de Colaboración, el proyecto de intervención para el ejercicio 2025, que incluirá una memoria de los objetivos, métodos y plan de actuación, así como los resultados que se espera obtener al final del ejercicio. Acompañará también a cada una de las propuestas una valoración económica de su ejecución. Este proyecto se incorporará como anexo al presente convenio y se suscribirá por ambas partes.
Bizkaiko Hiesaren Aurkako Herritarren Batzordeak hitzarmena indarrean egon den urtean egindako programen eta jardueren memoria aurkeztuko du hurrengo urteko urtarrilaren 15a baino lehen. Memoria horrek eskainitako zerbitzu bakoitzaren estaldura-adierazleak jasoko ditu, eta bertan proiektuaren diseinuan egon daitezkeen aldaketak islatuko dira, hitzarmen honetan ezarritakoa alda dezakeen aldaketa oro Eusko Jaurlaritzako Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendaritzari jakinarazi behar bazaio ere.
La Comisión Ciudadana Anti-Sida de Bizkaia presentará antes del 15 de enero del año siguiente una memoria de los programas y actividades llevadas a cabo durante el año en que ha estado vigente el convenio. Esa memoria recogerá indicadores de cobertura en cada uno de los servicios ofertados y en la misma quedarán reflejadas eventuales modificaciones sobre el diseño del proyecto, independientemente de que toda modificación que pueda alterar lo establecido en este convenio deba ser comunicada inmediatamente a la Dirección de Salud Pública y Adicciones del Gobierno Vasco.
Bosgarrena.– Indarraldia.
Quinta.– Vigencia.
Hitzarmen honen indarraldia formalizatzen denetik 2025eko abenduaren 31ra artekoa izango da. Aurreikusitako epea amaitu baino lehen edozein unetan, hitzarmenaren sinatzaileek aho batez erabaki ahal izango dute hitzarmena luzatzea beste urtebetez edo azkentzea. Horretarako kreditu egokia eta nahikoa egon behar da.
El plazo de vigencia del presente Convenio será el que transcurra desde su formalización hasta el 31 de diciembre de 2025. En cualquier momento antes de la finalización del plazo previsto, los/as firmantes del convenio podrán acordar unánimemente su prórroga por un periodo de un año adicional o su extinción. Para ello deberá existir crédito suficiente y adecuado.
Hitzarmena luzatzeko, Hiesaren aurkako Bizkaiko Herritarren Batzordeak esku hartzeko proiektua aurkeztuko dio Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendaritzari, hitzarmena indarrean dagoen ekitaldiko azaroaren 1a baino lehen. Txosten horretan, helburuak, metodoak eta jarduketa-plana jasoko dira, bai eta hurrengo ekitaldiaren amaieran lortzea espero diren emaitzak ere. Proposamen bakoitzarekin batera, gauzatzearen balorazio ekonomikoa egingo da.
Para la prórroga del convenio, la Comisión Ciudadana Anti-Sida de Bizkaia presentará a la Dirección de Salud Pública y Adicciones, con anterioridad al 1 de noviembre del ejercicio en el que se encuentra en vigor el convenio, el proyecto de intervención, que incluirá una memoria de los objetivos, métodos y plan de actuación, así como los resultados que se espera obtener al final del ejercicio siguiente. Acompañará también a cada una de las propuestas una valoración económica de su ejecución.
Seigarrena.– Amaitzeko eta suntsiareazteko arrazoiak.
Sexta.– Causas de finalización y resolución.
Hitzarmen honen indarraldia amaitzeaz gain, alderdietako edozeinek hitzarmenean aurreikusitako baldintzak, betebeharrak eta konpromisoak betetzen ez baditu, hitzarmen hau amaituko da.
El presente Convenio finalizará, además de por cumplimiento del plazo estipulado o de sus prórrogas, por incumplimiento de las condiciones, obligaciones y compromisos esenciales previstos en el Convenio por cualquiera de las partes.
Alderdiek hitzarmen hau irakurri eta edukiarekin ados daudenez, aipatutako tokian eta egunean sinatu dute.
Habiendo leído las partes el presente Convenio y hallándose conformes con su contenido, firman en el lugar y fecha citados.
Egoitza elektronikoa, 2025eko apirilaren 24a.
En sede electrónica, a 24 de abril de 2025.
Osasuneko sailburuordea,
El Viceconsejero de Salud,
ENRIQUE FERNANDO PEIRÓ CALLIZO.
ENRIQUE FERNANDO PEIRÓ CALLIZO.
Hiesaren Kontrako Bizkaiko Herritar Batzordearen Lehendakaria,
Presidenta de la Comisión Ciudadana Anti-Sida de Bizkaia,
MARTA PASTOR DE LA CAL.
MARTA PASTOR DE LA CAL.