Consulta

Consulta simple

Servicios


Último boletín RSS

Boletin Oficial del País Vasco

75. zk., 2024ko apirilaren 16a, asteartea

N.º 75, martes 16 de abril de 2024


Hemen ikusgai dauden gainerako formatuen edukia PDF dokumentu elektroniko ofizial eta jatorrizkoa eraldatuz lortu da


El contenido de los otros formatos que aquí se muestran, se ha obtenido mediante una transformación del documento electrónico PDF oficial y auténtico

BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
1829
1829

EBAZPENA, 2024ko martxoaren 20koa, Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Zamudioko (Bizkaia) P-3 eta P-4 industria-lurzatiei eta SUIC.2 Torrelarragoiti ekipamendu-lurzatiei dagokien Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 20 de marzo de 2024, del Director de Calidad Ambiental y Economía Circular, por la que se formula informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana de las parcelas industriales P.3 y P.4 y parcelas de equipamiento SUIC.2 Torrelarragoiti, en Zamudio (Bizkaia).

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2023ko abenduaren 14an, Zamudioko Udalak eskabidea aurkeztu zuen Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzaren aurrean, Zamudioko (Bizkaia) P-3 eta P-4 industria-lurzatiei eta SUIC.2 Torrelarragoiti ekipamendu-lurzatiei dagokien Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura egin zezan. Eskabidea Euskadiko Ingurumen Administrazioaren abenduaren 9ko 10/2021 Legean xedatutakoaren arabera egin da, Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikuluak eta hurrengoek arautzen duten ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuko prozeduraren esparruan. Eskabidearekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu ziren, tartean, planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan ezarritako edukiarekin.

Con fecha 14 de diciembre de 2023, el Ayuntamiento de Zamudio completó ante la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, la solicitud de inicio de la evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan Especial de Ordenación Urbana de las parcelas industriales P-3 y P-4 y parcelas de equipamiento SUIC.2 Torrelarragoiti en Zamudio (Bizkaia). La solicitud se realiza en virtud de lo dispuesto en la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, y en el marco del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada, regulado en el artículo 29 y ss. de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del Plan y el Documento Ambiental Estratégico con el contenido establecido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Euskadiko Ingurumen Administrazioaren abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 75. artikulua aplikatuta, 2024ko urtarrilaren 25ean, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak kontsulta-izapidea egin zien ukituriko administrazio publikoei eta interesdunei. Jasotako erantzunen emaitzak espedientean bildu dira. Era berean, Zamudioko Udalari jakinarazi zitzaion hasiera eman zitzaiola prozedurari.

En aplicación del artículo 75 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, con fecha 25 de enero de 2024, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular del Gobierno Vasco inició el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, con el resultado que obra en el expediente. A su vez, se informó al Ayuntamiento de Zamudio del inicio del procedimiento.

Halaber, espedientean jasotako dokumentuak eskuragarri egon ziren Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren webgunean, interesdun orok ingurumenaren arloan egoki jotzen zituen oharrak egin ahal izateko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Legezko erantzun-epea amaituta, eta espedientean jasotako dokumentazio teknikoa aztertuta, egiaztatu da ingurumen-organoak baduela ingurumen-txosten estrategikoa egiteko behar beste judizio-elementu, abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 75. artikuluari jarraikiz.

Una vez finalizado el plazo legal de respuesta y analizada la documentación técnica del expediente, se constata que el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para formular el informe ambiental estratégico, de acuerdo con el artículo 75 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Euskadiko Ingurumen Administrazioaren abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 60. artikuluari jarraikiz, ingurumen-ebaluazioko prozeduraren mende jarriko dira, nahitaez, ingurumenean eragin nabarmenak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuak, eta horien aldaketak eta berrikuspenak, ingurumena babesteko maila handia bermatzeko eta garapen jasangarria sustatzeko.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 60 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, se someterán preceptivamente al correspondiente procedimiento de evaluación ambiental los planes, programas y proyectos, y sus modificaciones y revisiones, que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, con el fin de garantizar un elevado nivel de protección ambiental y de promover un desarrollo sostenible.

Zamudioko (Bizkaia) P-3 eta P-4 industria-lurzatiei eta SUIC.2 Torrelarragoiti ekipamendu-lurzatiei dagokien Hiri Antolamenduko Plan Berezia abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 72.2 artikuluaren kasuetan sartzen da; bertan aurreikusten da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasatu behar diren plan eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo plan edo programen gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharra, haiek ingurumenerako eragin nabarmenak ekar litzaketelako. Dagokigun kasuan, plana II.B eranskinaren goiburuari dagokio, 3.– Etorkizunean proiektuak baimentzeko esparrua ezartzen duten plan eta programak, II.A eranskineko 6. eta 7. apartatuetako baldintzak betetzen ez dituztenak.

El Plan Especial de Ordenación Urbana de las parcelas industriales P-3 y P-4 y parcelas de equipamiento SUIC.2 Torrelarragoiti de Zamudio se encuentra entre los supuestos del artículo 72.2 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental, a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente. En el caso que nos ocupa, el Plan se corresponde con el epígrafe del Anexo II.B, 3.– Los planes y programas que, estableciendo el marco para la autorización en el futuro de proyectos, no cumplan los demás requisitos de los apartados 6 y 7 del Anexo II.A.

Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 75. artikuluan arautzen da, II.C eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en el artículo 75, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo II.C de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre.

Planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarrean dagoen araudian ezarritako alderdiak betetzen dituela, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak (huraxe baita organo eskuduna, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuaren arabera). Txosten honetan, planak ingurumenean eragin nabarmenak izan ditzakeen ala ez aztertzen da, eta, ondorioz, ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren prozedura bete behar duen ala ez, edota, bestela, zer baldintza ezarri behar diren plana gauzatzeko, eta ingurumena behar bezala babesteko.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, órgano competente de acuerdo con el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, se procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, a fin de valorar si el Plan puede tener efectos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, debe someterse al procedimiento de evaluación ambiental estratégica ordinaria, o bien, en caso contrario, establecer las condiciones en las que debe desarrollarse el Plan para la adecuada protección del medio ambiente.

Xedapen hauek hartu dira kontuan: 10/2021 Legea, abenduaren 9koa, Euskadiko Ingurumen Administrazioarena; 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 68/2021 Dekretua, otsailaren 23koa, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoarena, eta aplikatzekoa den gainerako araudia. Horrenbestez, hau

Vistos la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público, y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Zamudioko (Bizkaia) P-3 eta P-4 industria-lurzatiei eta SUIC.2 Torrelarragoiti ekipamendu-lurzatiei dagokien Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea, jarraian zehazten den moduan:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana de las parcelas industriales P-3 y P-4 y parcelas de equipamiento SUIC.2 Torrelarragoiti de Zamudio (Bizkaia), en adelante, el Plan, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

Planaren eremua Zamudioko Torrelarragoiti industrialdean dago; zehazki, udaleko arau subsidiarioetan definitutako SUIC-2 Torrelarragoiti eremuan. Eremuak Torrelarragoiti industrialdearen plan partziala (1987) eta ondorengo aldaketa puntuala ditu bere baitan (behin betiko 2005eko urtarrilaren 11n onartua, BAO, 2005eko urtarrilaren 26koa). Gaur egun, eremua ia osorik eraikinekin finkatutako hiri-lurzoru bati dagokio.

El ámbito del Plan se ubica en el polígono industrial Torrelarragoiti de Zamudio; concretamente en el SUIC-2 Torrelarragoiti definido en las Normas Subsidiarias municipales. El área cuenta con el Plan Parcial del polígono Industrial Torrelarragoiti (1987) y su modificación puntual posterior (aprobación definitiva el 11 de enero de 2005, BOB 26-01-2005). Actualmente, el área se corresponde con un suelo urbano que se halla consolidado por la edificación prácticamente en su totalidad.

SUIC-2 Torrelarragoitiren barruan, planak eremu eten bat antolatzen du, hiru eremu bereiziz osatua. Lehenengoak P-3 eta P-4 industria-lurzatiak, kirol-ekipamendua eta espazio libreak hartzen ditu (69.427 m2); eremu horretan, kirol-lurzatiaren barruan, bizitegi-eraikin bat dago, antolamendutik at geratuko dena. Bigarren eremuak Pinoa gizarte-ekipamendurako lurzatia hartzen du (6.970 m2). Hirugarrenak ez du eraikuntzarik, 4.746 m2-koa da, ekialdean dago, eta Lezamarekiko udal-mugaren, BI-737 errepidearen, BI-737 errepidetik Zamudiora sartzeko biribilgunearen eta trenbidearen (ETS) artean dago. Oro har, planak 81.143 m2 hartzen ditu.

Dentro del SUIC-2 Torrelarragoiti, el Plan ordena un ámbito discontinuo constituido por tres zonas diferenciadas. La primera incluye las parcelas industriales P-3 y P-4, el equipamiento deportivo y espacios libres (69.427 m2); en esta área, dentro de la parcela deportiva, existe un edificio residencial que quedará fuera de ordenación. La segunda zona incluye la parcela de equipamiento social Pinoa (6.970 m2) y la tercera, libre de edificación y de 4.746 m2, se ubicada al este y queda enmarcada por el límite municipal con Lezama, la carretera la BI-737, la rotonda de acceso al municipio Zamudio desde la BI-737 y el ferrocarril (ETS). En conjunto, el Plan ordena 81.143 m2.

Planak helburu hauek ditu: industria-lurzati bat hirigunetik urruntzea (egungo P-3 lurzatia); merkataritza-ekipamendu bat hirigunera hurbiltzea (gaur egungo Asua-Erletxe merkataritza-ekipamendurako lurzatia); kirol-ekipamendu baterako irabazi asmorik gabeko eraikigarritasuna aurreikustea, etorkizunean kirol-instalazioren bat eraikitzea ahalbidetuko duena (egungo kirol-ekipamendurako lurzatia); eta gizarte- eta merkataritza-lurzati baten irabazi asmorik gabeko eraikigarritasuna handitzea, mendekotasuna duten adinekoen egoitza eta bertan dagoen eguneko zentroa handitze aldera (gaur egungo Pinoa gizarte-ekipamendurako lurzatia).

El Plan tiene los siguientes objetivos: alejar una parcela industrial del núcleo urbano (actual parcela P-3), acercar un equipamiento comercial al núcleo urbano (actual parcela de equipamiento comercial Asua-Erletxes), prever edificabilidad no lucrativa para un equipamiento deportivo posibilitando la construcción futura de alguna instalación deportiva (actual parcela de Equipamiento Deportivo ED) y ampliar la edificabilidad no lucrativa de una parcela social y comercial para la ampliación de residencia de personas mayores dependientes y centro de día en ella existente (actual parcela de equipamiento social Pinoa E.S.).

Planaren antolamendu-proposamenak egungo P-3 industria-lurzatia Asua-Erletxe merkataritza-ekipamenduko lurzatian birkokatzea jasotzen du, industria-erabilera hirigunetik aldenduz. Era berean, Asua-Erletxe merkataritza-ekipamendua P-3 industria-lurzatiaren ondoan birkokatzen da, gizarte-ekipamenduaren aurrean, eta berdegunean integratzen da. Horrela, merkataritza-ekipamendua zahar-egoitzaren eta hirigunearen arteko trantsizio-elementu bihurtzen da, berdeguneari bizitza ematen dio eta hiriguneari zein industrialdeari berari zerbitzua ematen dio. P-3 industria-lurzati berriak ere 2.345 m2-ko azalera izango du; aldiz, merkataritza-ekipamendurako lurzati berriak 2.850 m2-koa.

La propuesta de ordenación del Plan incluye la reubicación de la actual parcela industrial P-3 en la parcela de equipamiento comercial Asua-Erletxes, alejando el uso industrial del centro urbano, a la vez que el equipamiento comercial Asua-Erletxes se reubica a continuación de la parcela industrial P-3, frente al equipamiento social, integrándola en la zona verde. De esta forma el equipamiento comercial se convierte en un elemento de transición entre la residencia de personas mayores y el núcleo urbano, genera actividad en la zona verde y da servicio tanto al núcleo urbano como al propio polígono industrial. La nueva parcela industrial P-3 mantiene su superficie de 2.345 m2, mientras que la nueva parcela de equipamiento comercial tiene una superficie de 2.850 m2.

Kirol-ekipamendurako lurzatia dagoen lekuan mantenduko da. Eremua antolatzen duen indarreko plan partzialak ez zion eraikigarritasunik eman kirol-ekipamenduari; haatik, arau subsidiarioek 7.000 m2-ko(t) irabazi asmorik gabeko eraikigarritasuna ematen zuten, eta lurzati horretako gehieneko oinplanoko-okupazioa 5.000 m2-koa da. Zamudioko Udalak lurzati horretan kirol-instalazio bat eraikitzeko aukera izan nahi duenez etorkizunean, plan bereziak 7.000 m2-ko(t) irabazi asmorik gabeko eraikigarritasuna berreskuratu du.

La parcela de equipamiento deportivo se consolida en su posición actual. El Plan Parcial vigente que ordena el ámbito no otorgó edificabilidad al equipamiento deportivo, si bien las Normas Subsidiarias otorgaban una edificabilidad no lucrativa de 7.000 m2(t) con una ocupación máxima en planta de 5.000 m2 para esta parcela. El Ayuntamiento de Zamudio está interesado en recuperar la posibilidad de construir una instalación deportiva en el futuro en esta parcela por lo que el Plan Especial recupera la edificabilidad no lucrativa de 7.000 m2(t).

Kontuan hartuta Pinoa gizarte-ekipamenduko lurzatiak dagoeneko agortu duela indarreko plan partzialean emandako eraikigarritasuna, plan bereziaren bidez, lurzati horren irabazi asmorik gabeko eraikigarritasuna 1.000 m2(t) handitu da, azalera berari eutsiz, Bizkaiko Foru Aldundiak eguneko zentroa eta mendekotasuna duten adinekoentzako egoitza handitu ahal izan ditzan.

Teniendo en cuenta que la parcela de equipamiento social Pinoa tiene agotada la edificabilidad otorgada en el Plan Parcial vigente, mediante el Plan Especial esta parcela ve incrementada su edificabilidad no lucrativa en 1.000 m2(t), manteniendo la misma superficie, para que la Diputación Foral de Bizkaia pueda llevar a cabo la ampliación del centro de día y residencia personas mayores dependientes.

Gráficas Printek enpresaren P-4 industria-lurzatia bere egun dagoen moduan geratzen da.

La parcela industrial P-4 perteneciente a la empresa Gráficas Printek se consolida en su estado actual.

Torrelarragoiti industrialdea urbanizatuta dago, eta, beraz, zerbitzu-azpiegitura guztiak ditu. Eraikuntzaren obra osagarriak egitea soilik aurreikusten da, birkokatzen diren lurzatietan harguneak jartzeko. Hirigintza-dokumentuaren arabera, planak antolatutako eraikinek errespetatu egiten dute EAEko Trenbide Sarearen LPSak trenbidera ezartzen duen distantzia, bai eta EAEko Ibaiak eta Errekak Antolatzeko Lurralde Arloko Planean Asua ibaira ezartzen den distantzia ere.

El polígono industrial Torrelarragoiti está urbanizado, y por lo tanto dispone de todas las infraestructuras de servicios. Solo se prevé la ejecución de obras complementarias de la edificación para dotar de acometidas a las parcelas que se reubican. De acuerdo con el documento urbanístico, las edificaciones ordenadas por el Plan respetan la distancia al ferrocarril que establece el PTS de la Red Ferroviaria en la CAPV y respetan la distancia al río Asua establecidas en el PTS de ordenación de ríos y arroyos de la CAPV.

B) Proposatutako planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta bat etorriz Euskadiko Ingurumen Administrazioaren abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 75.3. artikuluarekin, lege horren II.C eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira; hain zuzen ere, planak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar duen ala ez zehazteko.

B) Una vez analizadas las características del Plan propuesto y de conformidad con el artículo 75.3 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo II.C de la citada Ley, a fin de determinar si el Plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki alderdi hauek aintzat hartuta:

1.– Características del plan, considerando en particular:

a) Planak zenbateraino ezartzen duen proiektuetarako esparru bat: aurkeztutako dokumentazioaren arabera, planak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapenari, ezaugarriei, neurriei edo funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legeetan zerrendatutako kategoriaren batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el Plan establece un marco para proyectos: a la vista de la documentación presentada, el Plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenezcan a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Planak zer eragin duen beste plan edo programa batzuetan, hierarkizatuta daudenak barne: SUIC-2 Torrelarragoitiren barruan, planak eremu eten bat antolatzen du, hiru eremu bereiziz osatua: P-3 eta P-4 industria-lurzatiak, kirol-ekipamendua eta espazio libreak, Pinoa gizarte-ekipamendurako lurzatia eta eremuaren ekialdean dagoen eraikuntzarik gabeko lurzatia. Planak lurzatien antolamendua aldatzea eta horietako batzuetan eraikigarritasuna handitzea dakar, eta hori guztia eragindako lursailen hiri-lurzoruaren sailkapenari eutsiz. Indarrean dagoen plangintzari dagokionez, planak ez du azpimarratzeko moduko desberdintasunik eragiten aurreikusitako ingurumen-efektuetan, ezta hierarkian gorago dauden beste plan edo programa batzuetan ere. Ez da hauteman bateraezintasunik hierarkian gorago dagoen plangintzarekin.

b) La medida en que el plan influye en otros planes o programas, incluidos los que estén jerarquizados: dentro del SUIC-2 Torrelarragoiti, el Plan ordena un ámbito discontinuo constituido por tres zonas diferenciadas: las parcelas industriales P-3 y P-4, el equipamiento deportivo y espacios libres, la parcela de equipamiento social Pinoa y la parcela libre de edificación ubicada al este del área. El Plan supone cambios en la ordenación de las parcelas y aumento de edificabilidad en algunas de ellas, todo ello manteniendo la clasificación de suelo urbano de los terrenos afectados. Respecto de la planificación vigente, el Plan no causa diferencias reseñables en los efectos ambientales previstos, ni tampoco sobre otros planes o programas jerárquicamente superiores. No se han detectado incompatibilidades con el planeamiento jerárquicamente superior.

c) Planaren egokitasuna den ingurumenarekin lotutako gogoetak txertatzeko; garapen jasangarria sustatu ahal izateko, bereziki: plana egokia da garapen jasangarria sustatzeko kontuan hartu behar diren gogoetak txertatzeko; hain zuzen ere, energia-aurrezpena eta -efizientzia bultzatzeko neurriak barnean har ditzake.

c) La pertinencia del Plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular, de promover el desarrollo sostenible: se considera que el Plan es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible, permitiendo incorporar medidas encaminadas a potenciar el ahorro y la eficiencia energética.

d) Planari loturiko ingurumen-arazo nabarmenak: ez da hauteman plana gauzatzearen ondoriozko ingurumen-arazo adierazgarririk, betiere, besteak beste, kutsadura akustikoari, hondakinen kudeaketari, urei, ingurumenari eta segurtasunari eta osasunari dagokienez indarrean dagoen araudia betez gauzatzen badira ukitutako eremuarekin lotutako jarduketak eta jarduerak.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el Plan: no se detectan problemas significativos sobre el medio ambiente derivados de la ejecución del Plan siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, contaminación acústica, gestión de residuos, aguas, medio ambiente y seguridad y salud.

e) Era berean, plana egokitzat jo da Europar Batasuneko eta Espainiako ingurumen-arloko legeak ezartzeko.

e) Asimismo, el Plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Ondorioen eta eragina jasan dezakeen eremuaren ezaugarriak:

2.– Características de los efectos y del área probablemente afectada:

Planaren eremua etena da, eta Zamudioko Torrelarragoiti industrialdean dauden hiru eremu bereizik osatzen dute. Guztira, planak Zamudioko ekialdean dauden 81.143 m2 antolatzen ditu. Eremu hori ia guztiz urbanizatuta eta eraikuntzez finkatuta dago.

El ámbito del Plan es discontinuo, formado por tres zonas diferenciadas ubicadas en el polígono industrial Torrelarragoiti de Zamudio. En conjunto, el Plan ordena 81.143 m2 localizados al este de Zamudio. El ámbito se halla urbanizado y consolidado por la edificación prácticamente en su totalidad.

Eremuaren artifizializazioa eta hiri-kokapena direla eta, ez da ingurumen-balio nabarmenik atzematen. Ez du ukitzen Natura 2000 sareko naturagune babesturik, ezta inbentarioan sartutako beste gune babestu edo natura-interesekorik ere. Halaber, ez dauka inbentario edo katalogoren batean jasotako paisaia-baliorik, eta ez du ukitzen interes geologikoko lekurik. Eremuan ez da hauteman espezie mehatxaturik, ezta Batasunaren intereseko habitatik ere.

Dada la artificialización y ubicación urbana del ámbito, no se detectan valores ambientales relevantes. No presenta coincidencias con espacios naturales protegidos de la Red Natura 2000, ni con otras zonas protegidas o de interés naturalístico inventariadas. Tampoco presenta valores paisajísticos inventariados o catalogados ni coincidencias con lugares de interés geológico o con corredores ecológicos de la CAPV. En el ámbito no se identifican especies amenazadas ni hábitats de interés comunitario.

Lursail lauak dira eta, ikuspegi litologikotik, honela daude osatuta: pitzaduraren ondorioz iragazkortasun txikia duten margokareharriak, kareharrizko tuparriak eta kalkarenitak, txandakatuta. Oro har, eremuak ez du akuiferoen kutsadurarekiko urrakortasunik; hala ere, bai kirol-ekipamendurako lurzatiak bai merkataritza-ekipamendurako egungo lurzatiak bat egiten dute EAEko lurpeko ur-masen Getxo-Bergara Kuaternarioko Sektorearekin, Oizko Sinklinorioko Jabarikoarekin. Era berean, Sektore hori interes hidrogeologikoko eremu baten barruan dago.

Se trata de terrenos llanos, compuestos desde el punto de vista litológico, por una alternancia de margocalizas, margas calizas y calcarenitas con permeabilidad baja por fisuración. En conjunto el ámbito no presenta vulnerabilidad a la contaminación de acuíferos, si bien tanto la parcela de equipamiento deportivo como la actual parcela de equipamiento comercial presentan coincidencias con el Sector Cuaternario Getxo-Bergara de las masas de agua subterránea de la CAPV, perteneciente al dominio Sinclinorio de Oiz; a su vez este Sector se incluye dentro de una zona de interés hidrogeológico.

Eremua Ibaizabalgo Unitate Hidrologikoan (UH) dago, Kantauri Ekialdeko Demarkazio Hidrografikoaren barruan. Planaren xede den unitate etena osatzen duten eremuen barruan ez dago ibai-ibilgurik, baina unitate etenaren inguruan sare hidrografiko bat egituratzen da: batetik, Asua ibaia, sarearen ardatz nagusia, Torrelarragoiti industrialdearen iparraldean, eta, bestetik, haren ibaiadarrak: Eguzkitza erreka, Asua-Erletxeko egungo merkataritza-ekipamenduaren lurzatia mendebaldetik inguratzen duena; Larrabeitia erreka, Eguzkitzatik metro batzuk mendebaldera, lurpean; Oxinaga erreka, kirol-ekipamenduaren ondoan (lurpean); eta Korteta erreka, Pinoako gizarte-ekipamendutik gertu, zeinaren ibilgua aipatutako gizarte-ekipamenduaren mendebaldetik baitoa, partzialki lurrazaletik. Asua-Erletxe merkataritza-ekipamenduaren egungo lurzatia Asua ibaiari lotutako jabari publiko hidraulikoaren polizia-eremuaren barruan dago. Plangintzaren eskumen-eremuei dagokienez, planaren xede den eremua erkidego barruko Arroen barruan dago, eta Uraren Euskal Agentziak (URA) du haren gaineko eskumena ur-arloan. Eremuak ez du bat egiten Plan Hidrologikoak babestutako Eremu Babestuen Erregistroko elementuekin.

El ámbito se ubica en la Unidad Hidrológica (UH) del Ibaizabal, perteneciente a la Demarcación Hidrográfica del Cantábrico Oriental. Si bien no se identifican cursos fluviales dentro de las zonas que constituyen la unidad discontinua objeto del Plan, entorno a la unidad discontinua se articula un red hidrográfica constituida por el río Asua como eje principal, al norte del polígono Torrelarragoiti, y sus afluentes el arroyo Eguzkitza que bordea por el oeste la parcela del actual equipamiento comercial de Asua-Erletxes, el arroyo Larrabeitia soterrado unos metros al oeste del Eguzkitza, el arroyo Oxinaga junto al equipamiento deportivo (soterrado) y el arroyo Korteta, próximo a el equipamiento social de Pinoa, cuyo cauce discurre parcialmente en superficie al oeste del citado equipamiento social. La actual parcela de equipamiento comercial Asua-Erletxes se ubica dentro de la zona de policía del dominio público hidráulico asociado al río Asua. En relación con los ámbitos competenciales de planificación, el ámbito objeto del Plan está incluido dentro de las Cuencas intracomunitarias, cuya competencia en materia de aguas recae en la Agencia Vasca del Agua (URA). El ámbito no presenta coincidencias con elementos del Registro de Zonas Protegidas por el Plan Hidrológico.

Eusko Jaurlaritzaren landarediaren kartografiak (geoEuskadi) planaren eremua hartzen du hirigune eta etzeetan (landaredi erruderal-nitrofiloa), Asua-Erletxe merkataritza-ekipamenduaren egungo lurzatia izan ezik, belardi eta labore atlantiko gisa sailkatzen baita. Aurkeztutako dokumentazioaren arabera, merkataritza-lurzatiak ez du laborerik, eta eremuaren gainerakoan hiri-parke bat dago, eraiki ez diren azaleretan heskaiak eta zuhaitz apaingarriak dituena landatuta. Ez da mehatxatutako flora-espezierik hauteman inguruan, baina bai Cortaderia selloana, espezie aloktono inbaditzailea.

La cartografía de vegetación del Gobierno Vasco (geoEuskadi) incluye el ámbito del Plan en zonas urbanas y baldíos (vegetación ruderal-nitrófila), salvo la actual parcela de equipamiento comercial Asua-Erletxes que se clasifica como prados y cultivos atlánticos. De acuerdo con la documentación aportada, la parcela comercial está exenta de cultivos y el resto del ámbito acoge un parque urbano con diferentes plantaciones de setos y árboles ornamentales en las superficies que no han sido edificadas. No se observan especies de flora amenazada y se identifica la especie alóctona invasora Cortaderia selloana en el entorno.

Planaren xede den eremu etenak ez du bat egiten mehatxatutako fauna kudeatzeko planen xede diren espazioekin; dena den, eremua inguratzen duten ibaiak Bisoi europarraren (Mustela lutreola) Kudeaketa Planaren xede dira, eta «hobetu beharreko tarte» gisa daude sailkatuta. Plan hori ekainaren 19ko 118/2006 Foru Dekretuaren bidez onartu zen Bizkaiko Lurralde Historikoan. Edonola ere, ekarritako dokumentazioaren arabera, aztergai dugun eremuko fauna izango da gizakien presentzia gehien onartzen duena; alegia, hiriguneetan bizitzera moldatua dagoena. Ez planaren eremua, ez haren ingurua ez datoz bat Euskal Autonomia Erkidegoan Batasunaren Intereseko Hegazti Nekrofagoak Kudeatzeko Baterako Planarekin. Plan hori Bizkaiko Foru Aldundiaren ekainaren 15eko 83/2015 Foru Dekretuaren bidez onartu zen (2015-06-24ko BAO, 119. zk.). Eremu ia osoa hiri-eremuko paisaia-unitatean sartzen da, eremu antropogenikoan. Aztertutako eremuan ez da paisaia-mugarririk edo baloratutako paisaiarik agertzen. Kalifikatutako edo inbentarioan sartutako kultura-ondareko elementuekin ere ez du bat egiten, nahiz eta BI-737 errepidea, Asua-Erletxe merkataritza-ekipamendurako egungo lurzatiarekin muga egiten duena, Gernika eta Bilbao arteko Donejakue bidearen zati den (Kostaldea).

El ámbito discontinuo objeto del Plan no presenta coincidencias exactas con espacios objeto de Planes de Gestión de fauna amenazada, si bien los ríos que lo enmarcan son objeto del Plan de Gestión del Visón europeo (Mustela lutreola), aprobado en el Territorio Histórico de Bizkaia por Decreto Foral 118/2006, de 19 de junio, como «tramos a mejorar». En todo caso, de acuerdo con la documentación aportada, la fauna en el ámbito de estudio se corresponde con aquella más tolerante hacia la presencia humana, adaptada a vivir en núcleos urbanos. Ni en el ámbito del Plan ni en su entorno se identifica concurrencia con el plan conjunto de gestión de las aves necrófagas de interés comunitario de la Comunidad Autónoma del País Vasco aprobado por Decreto Foral de la Diputación Foral de Bizkaia 83/2015, de 15 de junio (BOB n.º 119 de 24-06-2015). La práctica totalidad del ámbito se incluye en la unidad paisajística de urbano en dominio antropogénico. No se presentan en la zona de estudio ni hitos paisajísticos ni paisajes valorados. Tampoco se dan coincidencias con elementos del patrimonio cultural calificados o inventariados, si bien la carretera BI-737, colindante con la actual parcela de equipamiento comercial Asua-Erletxes, forma parte del Camino de Santiago (Costa), tramo Gernika-Bilbao.

Ingurumen-arriskuei dagokienez, a priori, eremua ez dago ibai-uholdeen eraginpean, baina bat dator lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak izan dituzten edo dituzten lurzoruen inbentarioan sartutako kokaleku batekin (kodea: 48905-00150).

En relación con los riesgos ambientales el ámbito no se encuentra, a priori, afectado por avenidas de inundación fluvial, si bien coincide con un emplazamiento incluido en el inventario de suelos con actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo (código 48905-00150).

Beste arrisku batzuei dagokienez, ez da gisa honetako arriskurik identifikatu: higadura-arriskuak, sismikotasunaren ondoriozko arriskuak, salgai arriskutsuen garraioaren ondoriozko arrisku handiak, baso-sutearen arriskua edo akuiferoen kutsadurarekiko kalteberatasun handia edo oso handia duten eremuak. Planaren eremurako klima-aldaketaren ondoriozko arriskuei dagokienez, kontuan hartzekoa da bero-boladek gizakion osasunaren gainean eragindako inpaktua.

Por lo que respecta a otros riesgos, no se identifica riesgo de erosión, riesgos derivados de la sismicidad, riesgos altos derivados del transporte de mercancías peligrosas ni riesgo de incendio forestal o por presencia de zonas de vulnerabilidad alta o muy alta a la contaminación de acuíferos. En cuanto a los riesgos derivados del cambio climático para el ámbito del Plan, es a considerar el impacto por olas de calor sobre la salud humana.

Eremuaren egoera akustikoari dagokionez, aurkeztutako inpaktu akustikoaren azterketak aurreikusten du eguneko aldi guztietan bete egingo direla 2 metroko altueran aplika daitezkeen KAHak. Haatik, garatu beharreko eraikinen fatxadetan (altuera guztietan) eragiten duen soinu-mapak adierazten duenez, etorkizunean, Pinoa gizarte-ekipamenduko eraikinean, Torrelarragoiti kalera begira dagoen fatxadan, eguneko aldian ez da beteko 1 dB(A) (ez da aurreikusten gaueko aldian KAHak gainditzea, eraikinean ez baita jarduerarik egiten aldi horretan). Emandako informazioaren arabera, lehendik dagoen eraikin bat denez, kutsadura akustikoaren murrizketa udalerriko BABE-en adierazpenean eta dagozkion eremuetako planetan kokatuko litzateke. Nolanahi ere, Torrelarragoiti kaletik igarotzeko abiadura egungo 50 km/h-tik 30 km/h-ra murriztuko balira, zarata-mailak 2 dB(A) inguru murriztuko lirateke, eta, hala, laguntza-eraikinean eguneko aldi guztietan aplikatu beharreko KAHak betetzea lortuko litzateke. Puntu horretan zarataren hedapena kontrolatzeari dagokionez, adierazi da ezin dela pantailatze-neurririk planteatu; izan ere, laguntza-eraikina hiri-bilbean dago; hortaz, pantaila gehienez ere 2 metro garai izan ahalko litzateke, eta altuera hori ez da nahikoa fatxada osoan aplikatu beharreko KAHak betetzeko. Edonola ere, dokumentazioak adierazten du barruko espazioa babestu beharko dela aplikatu beharreko KAHak bete arte.

En relación con la situación acústica del ámbito, el estudio de impacto acústico aportado prevé el cumplimiento de los OCA aplicables a 2 m de altura en todos los periodos del día, si bien el mapa de sonido incidente en fachadas a todas las alturas de los edificios a desarrollar indica, para el escenario futuro, el incumplimiento en 1 dB(A) para periodo día en la fachada orientada hacia la calle Torrelarragoti del edificio de equipamiento social Pinoa (No se contempla la superación de los OCA para el periodo nocturno debido a que el edificio carece de actividad durante este periodo). De acuerdo con la información aportada, al tratarse de un edificio existente, la reducción de la contaminación acústica se enmarcaría en la declaración de ZPAEs del municipio y sus correspondientes planes zonales. En todo caso, se apunta que la reducción de la velocidad de paso por la calle Torrelarragoiti de los 50 Km/h actuales a 30 Km/h reduciría los niveles de ruido unos 2 dB(A), de manera que se lograrían cumplir los OCA aplicables en el edificio asistencial durante todos los periodos del día. Respecto del control de la propagación de ruido en este punto, se señala que no se pueden plantear medidas de apantallamiento debido a que el edificio asistencial se ubica en el entramado urbano, por lo que la altura de la pantalla estaría limitada a 2 m. de altura, altura insuficiente para cumplir los OCA aplicables en toda la fachada. La documentación señala que, en cualquier caso, se deberá proteger el espacio interior hasta cumplir los OCA aplicables.

Aurrekoa kontuan hartuta, planaren garapenak izan ditzakeen ondorioak lotuta daude kirol-ekipamenduko lurzatian eraikigarritasuna berreskuratzearen eta Pinoa gizarte-ekipamenduko lurzatian eraikigarritasuna handitzearen ondoriozko eraikuntza-obrak gauzatzearekin, bai eta P-3 eta E.C lurzati berrian industria- eta merkataritza-eraikuntza gauzatzearekin ere. Hori guztia dela eta, lurzorua okupatuko da, hondakinak sortuko dira (obrak eta eraispenak), lur-mugimenduak egingo dira eta soberakinak sortuko dira, makinen joan-etorriak egongo dira, istripuzko isurketengatik urei eta lurzoruei kalte egiteko arriskua egongo da, herritarrei eragozpenak ekar diezazkiekete emisio atmosferikoengatik eta zaratengatik, eta abar. Hori guztiz hiritarra den lurzoru batean izango da. P-4 lurzatia bat datorrenez kutsatuta egon daitezkeen lurzoruekin, bertan dagoen enpresa dagoen moduan finkatzen bada, Lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legean ezarritakoa bete beharko da. Fase honetan, era berean, kultura-ondareari eragiteko arriskua dago, P-3 lurzati berria Donejakue Bidea igarotzen den lekutik oso gertu baitago (kultura-ondasuna). Ondorioz, urtarrilaren 10eko 2/2012 Dekretuan xedatutakoa bete beharko da –EAEtik igarotzen den Donejakue Bidearen zatia Monumentu Multzoaren kategoriako Kultur Ondasun Kalifikatu sailkatzekoa da dekretu hori–.

Teniendo en cuenta lo anterior, los posibles efectos derivados del desarrollo del Plan están ligados a la ejecución de las obras de construcción de la edificación derivada de la recuperación de la edificabilidad en la parcela de equipamiento deportivo y del aumento de edificabilidad en la parcela de equipamiento social Pinoa, así como de la ejecución la edificación industrial y comercial en la nueva parcela P-3 y E.C. Todo ello dará lugar a la ocupación del suelo, producción de residuos (obras y demolición), movimientos de tierras y generación de sobrantes, trasiego de maquinaria, riesgo de afección a las aguas y suelos por vertidos accidentales, molestias sobre la población por emisiones atmosféricas y acústicas, etc., en un ámbito netamente urbano. Dada la coincidencia de la parcela P-4 con suelos potencialmente contaminados, si bien se consolida la empresa existente en su estado actual, se deberá estar a lo dispuesto en la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo. En esta fase, así mismo, cabe el riesgo de afección al patrimonio cultural dada la inmediatez de la nueva parcela P-3 al Camino de Santiago (Bien cultural), por lo que se deberá estar a lo dispuesto en el Decreto 2/2012, de 10 de enero, por el que se califica como Bien Cultural Calificado, con la categoría de Conjunto Monumental, el Camino de Santiago a su paso por la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Egoera akustikoari dagokionez, aurretik aipatu den moduan, aurreikusten da etorkizunean ez direla beteko Pinoa gizarte-ekipamenduko eraikinaren mendebaldeko fatxadan aplikatu beharreko KAHak. Fatxada hori Torrelarragoiti kalera begira dago, eta bertako KAHak, eguneko aldian, 1 dB(A) gainditzen dira (fatxadei erasotzen dion soinua); ondorioz, zarata-mailak murrizteko zuzenketa-neurriak hartu behar dira.

Respecto de la situación acústica, tal y como se ha mencionado anteriormente, se prevé en el escenario futuro el incumplimiento de los OCA aplicables en la fachada oeste del edificio de equipamiento social Pinoa, fachada orientada hacia la calle Torrelarragoiti, donde se superan los OCA en 1 dB(A) en periodo día (sonido incidente en fachadas); consecuentemente resulta necesario adoptar medidas correctoras para reducir los niveles de ruido.

Indarrean dagoen legeria betetzen bada eta, bereziki, urei, zaratari, kultura-ondareari, hondakinei eta isurketei eta kutsatuta egon daitezkeen lurzoruei buruzkoak, eraginak txikiak izango dira, eta, oro har, aldi baterakoak, itzulgarriak eta lehengoratzeko modukoak.

Se considera que, siempre que se cumpla con la legislación vigente y en especial la relativa a aguas, ruido, patrimonio cultural, residuos y vertidos y suelos potencialmente contaminados, las afecciones serán de escasa magnitud, y, en general, temporales, reversibles y recuperables.

Indarrean dagoen planteamenduaren aldean, planak proposatutako aldaketen ondoriozko eragin posibleak soilik aintzat hartuta, ez da aurreikusten inongo ingurumen-eragin nabarmenik.

Atendiendo únicamente a las posibles afecciones derivadas de los cambios propuestos por el Plan respecto del planeamiento vigente, no se prevé ninguna afección ambiental significativa.

Kontuan harturik aurreko guztia, eremuaren gaur egungo egoera, planetik eratortzen diren jarduketak eta aurrerago proposatzen diren prebentzio-, babes- eta zuzenketa-neurriak, ez dugu uste jarduketek eragin nabarmenik izango dutenik ingurumenean.

Teniendo en cuenta esto, la situación actual del ámbito, las actuaciones que derivan del Plan, y la aplicación de las medidas preventivas, protectoras y correctoras que se proponen más adelante, no se espera que de dichas actuaciones se vayan a derivar impactos significativos sobre el medio ambiente.

3.– Ebazpen honetan, honako babes- eta zuzenketa-neurri hauek ezartzen dira, planak ingurumenean ondorio kaltegarri nabarmenik izan ez dezan eta Zamudioko P-3 eta P-4 industria-lurzatiei eta SUIC.2 Torrelarragoiti ekipamendu-lurzatiei dagokien Hiri Antolamenduko Plan Bereziari ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharrik egon ez dadin, betiere, ezarritako babes- eta zuzenketa-neurriak txertatzen badira.

3.– En la presente Resolución se establecen las siguientes medidas protectoras y correctoras en orden a evitar que el Plan pueda tener efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y no sea necesario que el Plan Especial de Ordenación Urbana de las parcelas industriales P-3 y P-4 y parcelas de equipamiento SUIC.2 Torrelarragoiti de Zamudio se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria, siempre y cuando se incorporen al mismo las medidas protectoras y correctoras establecidas.

Babes- eta zuzenketa-neurriak indarrean dauden arauen arabera ezarriko dira, baita ebazpen honetan zehaztutakoaren arabera ere, eta, aurrekoaren aurkakoa ez den guztian, ingurumen-dokumentu estrategikoan eta planean bertan adierazitakoaren arabera.

Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el documento ambiental estratégico y en el propio Plan.

Beraz, planak jaso beharko dituen zehaztapenen artean, honako hauek ditugu:

Por tanto, entre las determinaciones que deberá adoptar el plan se encuentran las siguientes:

– Eremuko kalitate akustikoa babesteko neurriak.

– Medidas relativas a la protección de la calidad acústica del ámbito.

– Kontuan hartuko da, bat etorrita Euskal Autonomia Erkidegoko kutsadura akustikoari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 36. artikuluarekin, etorkizunean ezingo dela hirigintza-garapenik gauzatu kanpoko giroan kalitate akustikoaren helburuak betetzen ez diren guneetan, hargatik eragotzi gabe dekretu horren 43. eta 45. artikuluetan ezarritakoa.

• Se tendrá en cuenta que, de acuerdo con el artículo 36 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco, no podrán ejecutarse futuros desarrollos urbanísticos en áreas donde se incumplan los objetivos de calidad acústica en el ambiente exterior, sin perjuicio de lo estipulado en los artículos 43 y 45 del citado Decreto.

• Edozelan ere, urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 43.2 artikuluan ezartzen den moduan, barnealdeko espaziorako kalitate-helburuak bete beharko dira eta, horretarako, udalek horren justifikazio-txostena egin beharko dute, aurretiaz dagokion lizentzia eman ostean, kanpoko ingurunea babesteko zuzenketa-neurriak ezarriz.

• En todo caso, como se establece en el artículo 43.2 del Decreto 213/2012 de 16 de octubre, deberán cumplirse los objetivos de calidad para el espacio interior para lo cual los Ayuntamientos deberán realizar informe justificativo de dicha cuestión, previa a la concesión de la correspondiente licencia, estableciendo medidas correctoras para proteger el ambiente exterior.

– Ingurune hidrikoa babesteko neurriak:

– Medidas relativas a la protección del medio hídrico:

Jabari Publiko Hidraulikoari eta haren babes-zortasunaren eremuari kalterik eragitea ekidin behar da, betiere EAEko Ibaiak eta Errekak Antolatzeko lurralde-plan sektorialean, Uraren ekainaren 23ko 1/2006 Legean eta jabari publiko hidraulikoaren erregelamenduan (849/1986 Errege Dekretua, apirilaren 11koa) ezarritakoa kontuan hartuta.

• Deberán evitarse afecciones al Dominio Público Hidráulico y su zona de servidumbre de protección, atendiendo a lo dispuesto en el PTS de Ordenación de los Ríos y Arroyos de la CAPV, la Ley 1/2006, de 23 de junio, de Aguas y el Reglamento del Dominio Público Hidráulico (Real Decreto 849/1986, de 11 de abril).

• Uraren Euskal Agentziaren txostena kontuan hartuta, gogorarazten da aurreikusitako hirigintza-garapenean eragina duten ibilgu guztiak kartografiatu beharko direla, eta Jabari Publiko Hidraulikoaren Erregelamenduaren eta Ibaien eta Erreken LPSaren arabera ezarritako atzeratzeak berriz kalkulatu.

• Atendiendo al informe recibido de la Agencia Vasca del Agua se recuerda que se deberán cartografiar todos los cauces de influencia en el desarrollo urbanístico previsto y recalcular los retiros establecidos según el Reglamento de Dominio Público Hidráulico y el PTS de Ríos y Arroyos.

– Kutsatuta egon daitezkeen lurzoruei buruzko neurriak.

– Medidas relativas a los suelos potencialmente contaminados.

• Lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legean xedatutakoa beteko da. Ildo horretan, lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak (kodea: 48905-00150) izan dituzten edo dituzten lurzoruen inbentarioan jasotako lurzatian Lege horren 23. artikuluan jasotako egoeraren bat gertatzen bada, lurzoruaren kalitatearen adierazpena izapidetu beharko da.

• Se deberá cumplir con lo establecido en la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo. En este sentido, en el caso de que en la parcela incluida en el inventario de suelos que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del (código 48905-00150) se dé alguna de las situaciones incluidas en el artículo 23 de la citada Ley, será necesario la tramitación de una declaración de calidad de suelo.

– Kultura-ondareari dagozkion neurriak.

– Medidas relativas al patrimonio cultural.

• P-3 lurzati berria Donejakue Bidea (kultura-ondasuna) igarotzen den lekutik oso gertu dagoenez, urtarrilaren 10eko 2/2012 Dekretuan xedatutakoa bete beharko da –EAEtik igarotzen den Donejakue Bidearen zatia Monumentu Multzoaren kategoriako Kultur Ondasun Kalifikatu sailkatzekoa da dekretu hori–.

• Debido a la inmediatez de la nueva parcela P-3 al Camino de Santiago (Bien cultural), se deberá estar a lo dispuesto en el Decreto 2/2012, de 10 de enero, por el que se califica como Bien Cultural Calificado, con la categoría de Conjunto Monumental, el Camino de Santiago a su paso por la Comunidad Autónoma del País Vasco.

• Euskal Kultura Ondareari buruzko maiatzaren 9ko 6/2019 Legean ezarritakoa ezertan eragotzi gabe, obretan aztarna arkeologikoren bat egon daitekeela pentsarazten duen zerbait aurkitzen bada, obrak eten egingo dira badaezpada, eta berehala jakinaraziko zaio Bizkaiko Foru Aldundiko Kultura Sailaren Zuzendaritza Nagusiari; hark erabakiko du zer neurri hartu.

• Sin perjuicio de lo dispuesto en la Ley 6/2019, de 9 de mayo, de Patrimonio Cultural Vasco, en el caso de que en el transcurso de las obras se produjera algún hallazgo que suponga un indicio de carácter arqueológico se suspenderán preventivamente los trabajos en la zona y se informará inmediatamente a la Dirección General de Cultura de la Diputación Foral de Bizkaia, que será quien indique las medidas a adoptar.

– Beste prebentzio- eta zuzenketa-neurri batzuk.

– Otras medidas preventivas y correctoras.

Garapen-proiektuak gauzatzean aplikatuko diren neurriak lotuta egongo dira obretako jardunbide egokien eskuliburuarekin, lurren eta soberakinen kudeaketarekin, hondakinen sorkuntza eta kudeaketarekin, induskatutako lurzoruen kontrolarekin eta urak, airearen kalitatea eta kalitate akustikoa babestearekin. Besteak beste, honako neurri hauek hartu beharko dira, eta planak azkenik ezartzen dituen zehaztapenetan txertatu:

Las medidas a aplicar en la ejecución de los proyectos de desarrollo guardarán relación con el manual de buenas prácticas en obras, gestión de tierras y sobrantes, producción y gestión de residuos, control de suelos excavados, protección de las aguas, de la calidad del aire y de la calidad acústica. Entre otras, deberán adoptarse las siguientes medidas, las cuales deberán incorporarse a las determinaciones que finalmente adopte el Plan:

• Obrako langileek erabiltzeko jardunbide egokien eskuliburua. Gai hauei lotutako alderdiak izango ditu, gutxienez: lanaldiak, makineria, uretarako isurketak saihestea, ahalik eta hauts eta zarata gutxien sortzea, herritarren lasaitasunean eragin negatiboa duten jardunak minimizatzea, hondakinak kudeatzea eta abar.

• Manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra. Contendrá como mínimo aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, evitar vertidos a las aguas, la minimización de producción del polvo y ruido, minimizar afecciones negativas sobre el sosiego público, la gestión de residuos, etc.

• Obrak ez ezik, lurzorua erabiltzea eragiten duten eragiketa osagarriak ere, proiektua gauzatzeko behar-beharrezkoa den gutxieneko eremuan egingo dira. Kontratistaren instalazio-eremuak, barnean hartuta makinak gordetzeko guneak, obra-txabolak, landare-lurra eta obrako materialak eta hondakinak aldi batean pilatzeko guneak, ingurumenari ahalik eta gutxien eragiteko irizpideei jarraikiz proiektatuko dira.

• Las obras, así como el conjunto de operaciones auxiliares que impliquen ocupación del suelo, se desarrollarán en el área mínima imprescindible para su ejecución. Las áreas de instalación del contratista, incluidos el parque de maquinaria, las casetas de obra, el área de almacenamiento temporal de materiales de obra, zonas de acopios temporales de tierra vegetal y de residuos, se proyectarán en base a criterios de mínima afección ambiental.

• Hondakinak sortu eta kudeatzea: Ekonomia Zirkularrerako Hondakin eta Lurzoru Kutsatuei buruzko apirilaren 8ko 7/2022 Legeak araututakoaren arabera eta aplikatzekoak diren berariazko araudiek agindutakoaren arabera kudeatuko dira obretan sortutako hondakinak, hondeaketetatik eratorritakoak barne.

• Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados, incluidos los procedentes de excavaciones, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 7/2022, de 8 de abril, de residuos y suelos contaminados para una economía circular y normativas específicas que les sean de aplicación.

Hondakinak kudeatzeko hierarkia-printzipioei jarraituz, hondakinak sortzea prebenitu beharko da edo, hala badagokio, apirilaren 8ko 7/2022 Legearen 8. artikuluan ezarritako lehentasun-hurrenkerari jarraituz kudeatu beharko dira, hau da: prebenitzea, berrerabiltzeko prestatzea, birziklatzea eta balorizatzeko beste modu batzuk, balorizazio energetikoa barnean dela.

En atención a los principios jerárquicos sobre gestión de residuos, se debe fomentar la prevención en la generación de los residuos o, en su caso, que éstos se gestionen con el orden de prioridad establecido en el artículo 8 de la citada Ley 7/2022, de 8 de abril, a saber: prevención, preparación para la reutilización, reciclado, y otros tipos de valorización, incluida la valorización energética.

Hondakinak ezabatzeko, ezinbestekoa izango da aldez aurretik behar bezala justifikatzea teknikoki, ekonomikoki edo ingurumenaren aldetik ez dela bideragarria haiek balorizatzea.

Los residuos únicamente podrán destinarse a eliminación si previamente queda debidamente justificado que su valorización no resulta técnica, económica o medioambientalmente viable.

Industrian erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuari jarraituz kudeatu beharko dira sortutako olio erabiliak.

La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados.

Hondakin arriskutsuak biltzeko sistemak bereiziak izango dira, duten tipologia dela-eta isurketaren baten ondorioz nahasiz gero arriskutsuago bihurtu badaitezke edo kudeaketa zaildu badezakete. Hondakin arriskutsuak dituzten ontziek Hondakinak eta Lurzoru Kutsatuak arautu eta Ekonomia Zirkularra bultzatzeko apirilaren 8ko 7/2022 Legearen 21. artikuluan ezarritako segurtasun-arauak beteko dituzte, eta itxita egon beharko dira kudeatzaileari eman arte, isurita edo lurrunduta gal ez daitezen. Aipatutako edukiontziak edo ontziak era argian, irakurgarrian eta ezabaezinean etiketatuta egon beharko dira, indarrean dagoen araudiaren arabera.

Los sistemas de recogida de residuos peligrosos deberán ser independientes para aquellas tipologías de residuos cuya posible mezcla en caso de derrames suponga aumento de su peligrosidad o mayor dificultad de gestión. Los recipientes o envases que contienen residuos peligrosos cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 21 de la Ley 7/2022, de 8 de abril, de residuos y suelos contaminados para una economía circular y permanecerán cerrados hasta su entrega a gestor evitando cualquier pérdida de contenido por derrame o evaporación. Los recipientes o envases citados deberán estar etiquetados de forma clara, legible e indeleble y de acuerdo con la normativa vigente.

Eremu jakin bat egokituko da, behin-behinean hondakin arriskutsuak pilatzeko, hala nola olio-potoak, iragazkiak, olioak, pinturak eta abar. Gainera, hondakin geldoak biltzeko edukiontzi espezifikoak jarriko dira, hondakin arriskutsuen guneetatik bereizita. Era berean, lanek irauten duten bitartean, sortzen diren hondakinak biltzeko gailu estankoak jarriko dira lanak egiteko eremu osoan (bidoiak, etab.). Motaren arabera bereiziko dira hondakinak, eta, ondoren, aldi baterako biltegiratuko dira aipatutako garbigunean.

Se procederá al acondicionamiento de una zona específica para almacenamiento provisional de residuos peligrosos tales como latas de aceite, filtros, aceites, pinturas, etc., habilitando, además, y separados de aquéllos, contenedores específicos para residuos inertes. Asimismo, a lo largo de la obra y mientras duren los trabajos, se instalarán dispositivos estancos de recogida (bidones, etc.) de los residuos generados, procediéndose a su separación de acuerdo con su naturaleza, todo ello previo a su almacenamiento temporal en el mencionado punto limpio.

Berariaz debekatuta dago sortzen diren tipologia bakoitzeko hondakinak elkarrekin edo beste hondakin edota efluente batzuekin nahastea. Hondakinak jatorritik bertatik bereiziko dira, eta horiek biltzeko eta biltegiratzeko baliabide egokiak jarriko dira, aipatutako nahasketa horiek ekiditeko.

Queda expresamente prohibida la mezcla de las distintas tipologías de residuos generados entre sí o con otros residuos o efluentes, segregándose los mismos desde su origen y disponiéndose de los medios de recogida y almacenamiento adecuados para evitar dichas mezclas.

Olio erabiliak, kudeatzaile baimendu bati eman arte, estalpean biltegiratuko dira behar bezala etiketatutako depositu estankoetan; zola iragazgaitz baten gainean egon beharko dira, kubo txikietan edo ihes eta isuri posibleei eusteko sistemen barruan.

Hasta el momento de su entrega a gestor autorizado, el almacenamiento de aceites agotados se realizará en espacios bajo cubierta, en recipientes estancos debidamente etiquetados, sobre solera impermeable y en el interior de cubetos o sistemas de contención de posibles derrames o fugas.

Araudi hori betetzea errazagoa izan dadin, lanen ondorioz sortutako hondakinak kudeatzeko sistemak prestatu beharko dira. Lanen arduradunek kudeatuko dituzte sistema horiek, eta haien ardura izango da, halaber, beharginek hondakinak behar bezala erabiltzea. Bereziki, inolaz ere ez da efluente kontrolatu gaberik sortuko, erregai eta produktuak biltegiratzeagatik, makinen mantentze-lanak egiteagatik edo hondakinak erretzeagatik.

Con objeto de facilitar el cumplimiento de esta normativa, deberán disponerse sistemas de gestión de los residuos generados en las diferentes labores. Estos sistemas serán gestionados por los encargados de dichas labores, que serán responsables de su correcta utilización por parte de los operarios. En particular, en ningún caso se producirán efluentes incontrolados procedentes del almacenamiento de combustibles y productos y del mantenimiento de la maquinaria, ni la quema de residuos.

Eraikuntza- eta eraispen-hondakinak Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen kudeaketa arautzeko den ekainaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

Obretan sortutako indusketa-soberakinak baimendutako soberakin-biltegi batera eramango dira, eta indarrean dagoen legerian ezarritakoaren arabera kudeatuko. Hala badagokio, eraikuntza-lanetan sortutako indusketa-soberakinak baimendutako soberakin-biltegira eramango dira, eta indarreko legerian ezarritakoaren arabera kudeatuko dira. Nolanahi ere, ekainaren 25eko 4/2015 Legea beteko da.

Los sobrantes de excavación generados durante las obras se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente. En su caso, los sobrantes de excavación generados durante las obras se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente. En todo caso, se actuará de acuerdo con la Ley 4/2015, de 25 de junio.

• Ibaietako eta lurpeko uren kalitatea babesteari dagokionez, obran erabiltzen diren makinak hornitzeko eta mantentzeko eragiketak eta horien lubrifikatzaileak aldatzekoak instalazio osagarriak eta garbigunea dauden plataforma iragazgaiztuan egin beharko dira.

• En cuanto a la protección de la calidad de las aguas fluviales y subterráneas, las operaciones de repostaje, cambio de lubricantes y mantenimiento de la maquinaria que se utilice en obra deberá realizarse sobre la plataforma impermeabilizada en la que se localizan las instalaciones auxiliares y el punto limpio.

Obrek irauten duten artean, instalazio osagarriak eta garbigunea ahalik eta gehien urrundu beharko dira inguruko ibilguetatik. Instalazio osagarrien eremuak euri-urak biltzeko areka eta hidrokarburo-iragazkia izango ditu.

Durante las obras, las instalaciones auxiliares y el punto limpio deberán alejarse lo máximo posible de los cauces del entorno. La zona de instalaciones auxiliares contará con cuneta para recogida de aguas pluviales y filtro de hidrocarburo.

Gainera, material xurgatzaileak egongo dira istripuzko isurketak biltzeko (erregaiak, olioak, etab.). Halakorik gertatuz gero, kutsatutako lurzorua eta material xurgatzailea berehala bilduko dira eta hondakin arriskutsu gisa biltegiratu eta kudeatuko dira.

Además, se contará con materiales absorbentes para la recogida de vertidos accidentales (carburantes, aceites etc.,). En caso de ocurrencia, tanto el suelo contaminado como el material absorbente se recogerán de forma inmediata y se almacenarán y gestionarán como residuo peligroso.

Beharra badago, obrak egin bitartean solidoak lurrazaleko uretara ahalik eta gutxien iristeko neurriak ezarriko ditu, adibidez, luzetarako jalkin-hesiak, jalkitze-tangak, sedimentuentzako tranpak edo iragazkiak.

En caso necesario, se preverá el establecimiento de medidas para minimizar el arrastre de sólidos a las aguas superficiales durante las obras, tales como barreras longitudinales de sedimentación, decantadores, trampas de sedimentos o filtros, etc.

Jabari publiko hidraulikoan eta bere babes-eremuetan jarduketak egiteko, Uraren Euskal Agentziaren aldez aurreko baimena beharko da.

Las actuaciones que se realicen en el Dominio Público Hidráulico y sus zonas de protección requerirán de la previa autorización de la Agencia Vasca del Agua.

Garbi mantendu beharko dira kamioiek obrara sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak; horretarako, presioko ura edo erratz-makinak erabiliko dira.

• Los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

• Obrako zarata: bat etorriz Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoarekin, zonakatze akustiko, kalitate-helburu eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, egokitu beharko dira, hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten emisio akustikoak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Errege Dekretuak aldatua) eta arau osagarrietan ezarritakora.

• Ruido en obras: de acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre y, en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

Sei hilabeterako baino gehiagorako lanak badira, urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 35. bis artikuluaren arabera, inpaktu akustikoari buruzko azterketa bat egin beharko da, behar diren zuzenketa-neurriak zehazteko.

En el caso de que las obras duren más de 6 meses, de acuerdo con el artículo 35.bis del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, será necesaria la elaboración de un estudio de impacto acústico para la definición de las medidas correctoras oportunas.

• Gune libreen tratamendua: gune libreak landareztatzeko, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak egindako «Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua» argitalpenean jasotakoari jarraituko zaio. Jasangarritasun-irizpideak lehenetsiko dira, espezie inbaditzaileak agertzeko arriskua txikiagoa izan dadin.

• Tratamiento de los espacios libres: la revegetación de los espacios libres se desarrollará de acuerdo con el «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles», elaborado por el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda del Gobierno Vasco. Se priorizarán criterios de sostenibilidad, de manera que se reduzca el riesgo de introducción de especies invasoras.

Lorategi-lanetan ez dira inola ere erabiliko inbaditzaileak izan daitezkeen espezie aloktonoak; esaterako, Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia eta Cortaderia selloana. Bereziki kontrolatuko da landare-estalkia leheneratzeko lurren jatorria, eta bermatuko dute lorategi-lanetan erabilitako landare-lurrean flora inbaditzailearen propagulurik ez dagoela. Bereziki, Cortaderia selloana espezie inbaditzailearen presentzia kontrolatuko da; espeziea oso hedatuta baitago eremutik hurbil, eta behar bezala kenduko da eremuan detektatuz gero.

En ningún caso se emplearán especies alóctonas con potencial invasor, como Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia, Cortaderia selloana u otras, en las labores de ajardinamiento. Se deberá controlar, en particular, el origen de las tierras utilizadas en las labores de restauración de la cubierta vegetal, de manera que se garantizará que la tierra vegetal utilizada en las labores de ajardinamiento no contiene propágulos de flora invasora. En especial se controlará la presencia de la especie invasora Cortaderia selloana, muy extendida en el entorno cercano al área, y se procederá a su correcta eliminación en caso de detectarse su existencia.

• Klima-aldaketa: planaren dokumentuan klima-aldaketaren ikuspegia txertatu behar da, eta, horretarako, antolamendu-irizpideen eta klima-aldaketaren artean dagoen lotura indartu behar da. Ildo horretan, istripu larrien edo hondamendien arriskua baloratzea gomendatzen da, bai eta Ihoberen «Euskadiko klima aldaketaren egoeretan muturreko prezipitazio gertaerei lotutako euro uholdea» dokumentua ere (https://www.ihobe.eus/argitalpenak/euskadiko-clima-aldaketaren-egoeretan-muturreko-prezipitazio-gertaerei-lotutako-euro-uholdea), klima-aldaketa arintzeko eta hartara egokitzeko azterketarako oinarri gisa.

• Cambio climático: se deberá incorporar la perspectiva de cambio climático a lo largo del documento del Plan, potenciando el vínculo existente entre los criterios de ordenación y el cambio climático. En este sentido, se recomienda valorar el riesgo de accidentes graves o de catástrofes, y el documento «Inundación pluvial asociada a eventos extremos de precipitación en escenarios de cambio climático en Euskadi» https://www.ihobe.eus/publicaciones/inundacion-pluvial-asociada-a-eventos-extremos-previpitacion-en-escenario-cambio-climatico-en-euskadi de Ihobe como base para el análisis de mitigación y adaptación al cambio climático.

• Eraikuntzaren jasangarritasuna: eraikuntza eta eraikingintza jasangarriagoak egiteko behar diren ezaugarriei dagokienez, eraikuntza jasangarrirako gidetan jasotako ingurumen-neurri eta -jardunbide egokiak erabiliko dira, Ihobek argitaratuak, eraikinen energia-aurrezpena eta energia-efizientzia eta energia berriztagarrien sustapena bultzatzeko.

• Sostenibilidad en la edificación: en cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible se empleará el conjunto de medidas y buenas prácticas ambientales contenidas en las Guías de Edificación Ambientalmente Sostenibles publicadas por Ihobe, con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables.

Bigarrena.– Ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritako baldintzen arabera, eta Ebazpen honetan ezarritako babes- eta zuzenketa-neurriak zein sustatzaileak planteatutakoak –baldin eta ez badoaz aurrekoen aurka– hartzen badira, ez da aurreikusten Zamudioko P-3 eta P-4 industria-lurzatiei eta SUIC.2 Torrelarragoiti ekipamendu-lurzatiei dagokien Hiri Antolamenduko Plan Bereziak ondorio kaltegarri esanguratsurik eragingo duenik ingurumenean; ondorioz, plan horrek ez du ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, y siempre que se adopten las medidas protectoras y correctoras establecidas en la presente Resolución, así como las planteadas por el promotor que no se opongan a las anteriores, no se prevé que el Plan Especial de Ordenación Urbana de las parcelas industriales P-3 y P-4 y parcelas de equipamiento SUIC.2 Torrelarragoiti de Zamudio, vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y, por tanto, no debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia Zamudioko Udalari jakinaraztea.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Zamudio.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Bosgarrena.– Euskadiko Ingurumen Administrazioari buruzko abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 75.5 artikuluak ezarritakoaren arabera, ingurumen-txosten estrategiko honek indarraldia galduko du eta berezkoak dituen ondorioak sortzeari utziko dio, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko epean ez bada onartzen Zamudioko P-3 eta P-4 industria-lurzatiei eta SUIC.2 Torrelarragoiti ekipamendu-lurzatiei dagokien Hiri Antolamenduko Plan Berezia. Hala gertatuz gero, berriro hasi beharko da planaren ingurumen-ebaluazioaren prozedura, ingurumen-organoari indarraldia luzatzeko eskatzen zaionean salbu. Luzapena eskatuz gero, ingurumen-organoak, hala badagokio, ingurumen-txosten estrategikoaren beste indarraldi bat xedatuko du, erregelamenduz ezarritako moduan.

Quinto.– De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 75.5 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios sí, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación del Plan Especial de Ordenación Urbana de las parcelas industriales P-3 y P-4 y parcelas de equipamiento SUIC.2 Torrelarragoiti de Zamudio, en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental del Plan salvo que solicite la prórroga de su vigencia al órgano ambiental. En este supuesto, el órgano ambiental otorgará, en su caso, un nuevo plazo de vigencia del informe ambiental estratégico en los términos que se determinen reglamentariamente.

Vitoria-Gasteiz, 2024ko martxoaren 20a.

En Vitoria-Gasteiz, a 20 de marzo de 2024.

Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendaria,

El Director de Calidad Ambiental y Economía Circular,

JAVIER AGIRRE ORCAJO.

JAVIER AGIRRE ORCAJO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental