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Boletin Oficial del País Vasco

28. zk., 2024ko otsailaren 7a, asteazkena

N.º 28, miércoles 7 de febrero de 2024


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

HEZKUNTZA SAILA
DEPARTAMENTO DE EDUCACIÓN
674
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EBAZPENA, 2024ko urtarrilaren 26koa, Plangintza eta Antolaketako zuzendariarena, Euskal Autonomia Erkidegoan Teknikariaren edo Goi-mailako Teknikariaren tituluak lortzeko 2024ko probetarako deialdia egiten duena.

RESOLUCIÓN de 26 de enero de 2024, del Director de Planificación y Organización, por la que se convocan las pruebas para la obtención de los títulos de Técnica o Técnico y Técnica Superior o Técnico Superior en la Comunidad Autónoma del País Vasco, correspondientes al año 2024.

Hezkuntzari buruzko maiatzaren 3ko 2/2006 Lege Organikoaren (LOE) 69.4 artikuluan ezarritakoaren arabera, «Hezkuntza-administrazioek, beren eskumenen eremuan, Batxilergoko titulua edo lanbide-heziketako tituluak zuzenean lortzeko probak antolatuko dituzte, aldian-aldian, Gobernuak araudi bidez ezarritako baldintza eta ezaugarriei jarraikiz».

La Ley Orgánica 2/2006 de 3 de mayo, de Educación (LOE), en su artículo 69.4 establece que «Las Administraciones educativas, en el ámbito de sus competencias, organizarán periódicamente pruebas para obtener directamente el título de Bachiller y los títulos de formación profesional de acuerdo con las condiciones y características que establezca el Gobierno por vía reglamentaria».

Uztailaren 29ko 1147/2011 Errege Dekretuaren bidez, hezkuntza-sistemako lanbide-heziketaren antolaketa orokorra ezartzen da. Horrenbestez, Euskal Autonomia Erkidegoaren eskumen-esparruan, lanbide-heziketako irakaskuntzen antolaketa errege dekretu horretara egokitzeko xedez, otsailaren 2ko 14/2016 Dekretua eman zen, zeinaren bidez aldatzen baita otsailaren 26ko 32/2008 Dekretua, Euskal Autonomia Erkidegoko hezkuntza-sistemako lanbide heziketaren antolaketa orokorra ezartzen duena.

El Real Decreto 1147/2011, de 29 de julio, establece la ordenación general de la formación profesional del sistema educativo y, con el fin de adecuar, en el ámbito competencial de la Comunidad Autónoma del País Vasco, la ordenación de las enseñanzas de formación profesional, se dictó el Decreto 14/2016, de 2 de febrero, de modificación del Decreto 32/2008, de 26 de febrero, por el que se establece la ordenación general de la formación profesional del sistema educativo en la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Aipatutako 1147/2011 Legeak indargabetzen du uztailaren 18ko 659/2023 Errege Dekretua, garatzen duen Lanbide Heziketako Sistemaren ordenamendua arautzen duena.

El Real Decreto 659/2023, de 18 de julio, por el que se desarrolla la ordenación del Sistema de Formación Profesional ha derogado el mencionado Real Decreto 1147/2011.

Proba hauei dagokienez, 659/2023 EDren 140.c) artikuluak adierazten du lanbide-heziketako tituluak, ziurtagiriak eta akreditazioak eskuratzeko bideetako bat dela «Teknikariaren edo Goi-mailako Teknikariaren tituluetan barne hartutako lanbide-moduluak gainditzeko proba libreak gainditzea».

Dicho RD 659/2023, en relación con estas pruebas, indica en su artículo 140.c), como uno de los medios para obtener los títulos, certificados y acreditaciones de formación profesional «la superación de las pruebas libres para la superación de módulos profesionales incluidos en títulos de Técnico y Técnico Superior».

Halaber, errege-dekretu horren 141. artikuluan ezartzen denez, hezkuntza-administrazioek, aldian-aldian, Hezkuntzari buruzko maiatzaren 3ko 2/2006 Lege Organikoaren 69.4 artikuluan ezarritako probak antolatu behar dituzte, Teknikariaren eta Goi-mailako Teknikariaren tituluak lortzeko, eta, era berean, bertan ezartzen denez, gutxienez urtean behin egingo dira deialdiak. Era berean, zehazten du hezkuntza-administrazioek, bakoitzak bere eskumenen esparruan, zehaztu egin behar dutela beren deialdietan heziketa-zikloetako zer lanbide-ziklotarako egiten diren probak eta zein den matrikula egiteko epea. Eta hezkuntza-administrazioek ezarriko dute zein ikastetxe publikotan egingo diren probak.

Asimismo, en su artículo 141 establece que las administraciones educativas organizarán periódicamente las pruebas establecidas en el artículo 69.4 de la Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación, para la obtención de título de Técnico y de Técnico Superior, así como que las pruebas serán convocadas, al menos, una vez al año. También señala que las administraciones educativas, en el ámbito de sus competencias, determinarán en sus convocatorias los módulos profesionales de los ciclos formativos para los que se realizan las pruebas y el periodo de matriculación. Y que las administraciones educativas establecerán los centros públicos en los que se realizarán las pruebas.

Gainera, hor ezartzen denez, ebaluazio-probak lanbide-moduluka egingo dira, eta horien diseinua indarrean dauden curriculumei buruzkoa izango da, batez ere, modulu horien eskumen-dimentsioari erreparatuta.

Además, se establece que las pruebas de evaluación se realizarán por módulos profesionales y el diseño de las mismas se referirá a los currículos vigentes, atendiendo fundamentalmente a la dimensión competencial de los mismos.

Probetan parte hartzeko eskakizunak 142. artikuluan arautzen dira.

Los requisitos para participar en las pruebas se regulan en su artículo 142.

Bestalde, 14/2016 Dekretuan eta berau garatzeko emandako arauetan, mugatu egiten da erregimen presentzialean egiteko deialdien kopurua ikasleentzat. Honek ekarriko du heziketa-zikloak erregimen presentzialean egin dituzten zenbait ikaslek ezin ikasketekin jarraitu ahal izatea, ezarritako gehieneko deialdi kopurua gainditua dutelako.

Por su parte, en el Decreto 14/2016, y en las normas dictadas en su desarrollo, se establecen limitaciones al número de convocatorias en régimen presencial para el alumnado. Todo esto origina que ya haya personas que, habiendo cursado las enseñanzas de ciclos formativos en régimen presencial, no puedan continuar con las mismas por haber agotado el número máximo de convocatorias establecido.

Honako hau ezartzen da Lanbide-heziketako heziketa-zikloen ezarpena eta ebaluazioa arautzen duen Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketako sailburuaren 2010eko otsailaren 19ko Aginduaren hirugarren xedapen iragankorrean, Hezkuntza-sistemaren Antolamendu Orokorrari buruzko urriaren 3ko 1/1990 Lege Organikoaren (LOGSE) heziketa-zikloei dagokienez: aurrerantzean ere probak egingo dira Teknikariaren eta Goi-mailako Teknikariaren tituluak lortzeko, bai Hezkuntzari buruzko maiatzaren 3ko 2/2006 Lege Organikotik –LOGSE ordezten duenak– eratorritako heziketa-zikloak ezartzen diren ikasturtean bertan, bai hurrengoan. Hartara, titulua lortzeko aukera emango zaie LOGSEtik eratorritako heziketa-zikloak hasi baina amaitu gabe dituztenei, modalitatea zeinahi dela ere. Halaber, aldi horretan heziketa-ziklo horiek eskaintzen jarraitu ahal izango da, eskaintza partzialaren modalitatean.

La Orden de 19 de febrero de 2010, de la Consejera de Educación, Universidades e Investigación, que regula la implantación y evaluación de los ciclos formativos de formación profesional, en su Disposición Transitoria Tercera, en relación a los ciclos formativos de la Ley Orgánica 1/1990, de 3 de octubre de ordenación general del sistema educativo (LOGSE), indica que se seguirán convocando pruebas para la obtención de los correspondientes títulos de Técnico y Técnico Superior, en el curso de implantación y en el siguiente al de la fecha de implantación del ciclo formativo derivado de la Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación (LOE) que le sustituye, con el fin de posibilitar el acceso al título a aquellas personas que, por cualquiera de las modalidades, hayan iniciado, pero no concluido los ciclos formativos derivados de la LOGSE. Asimismo, se podrán seguir ofertando estos ciclos formativos, en el citado período, en la modalidad de oferta parcial.

Bestalde, Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketako sailburuaren 2008ko ekainaren 19ko Aginduaren bidez arautzen dira Euskal Autonomia Erkidegoan Teknikariaren eta Goi-mailako Teknikariaren tituluak lortzeko probak.

La Orden de 19 de junio de 2008, del Consejero de Educación, Universidades e Investigación, regula las pruebas para la obtención de los títulos de Técnico y Técnico Superior en la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Azkenik, abenduaren 9ko 1085/2020 Errege Dekretuaren bidez arautzen dira Espainiako hezkuntza-sistemako lanbide-heziketako tituluetako lanbide-moduluen baliozkotzeak eta horiek aplikatzeko neurriak.

Por último, el Real Decreto 1085/2020, de 9 de diciembre, regula las convalidaciones de módulos profesionales de los títulos de Formación Profesional del sistema educativo español y las medidas para su aplicación.

Beraz, helburutzat hartuta pertsona guztiek aukera izan behar dutela bizitza osoan zehar prestakuntza jasotzeko, eta, era berean, administrazio publikoek, hezkuntza-sistemaren bidez, sustatu behar dutela herritar guztiek derrigorrezko bigarren hezkuntzaren ondoko prestakuntza-maila edo parekoa lortzea, bada, egin beharra dago Euskal Autonomia Erkidegoan Teknikariaren eta Goi-mailako Teknikariaren tituluak lortzeko probetarako deialdia, goian deskribatutako egoerak kontuan hartuta, eta ikasleek aukera izan dezaten titulu bat lortzeko edo hura lortzeko ikasketak egiten jarraitzeko.

Por tanto, atendiendo a los objetivos de que todas las personas deben tener posibilidades de formarse a lo largo de la vida, y de que el sistema educativo debe facilitar que las administraciones públicas puedan promover que toda la población llegue a alcanzar una formación de educación secundaria postobligatoria o equivalente, procede realizar la oportuna convocatoria para la obtención de los títulos de Técnica o Técnico y de Técnica Superior o Técnico Superior en la Comunidad Autónoma de Euskadi, atendiendo a las situaciones antes descritas, con objeto de que las personas puedan alcanzar una titulación o continuar sus estudios para conseguirla.

Hori guztia dela eta, honako hau

Por todo ello, en su virtud,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

1. artikulua.– Deialdiaren xedea.

Artículo 1.– Objeto de la convocatoria.

Euskal Autonomia Erkidegoan Teknikariaren edo Goi-mailako Teknikariaren tituluak lortzeko 2024ko probetarako deialdia egitea.

Convocar las pruebas para la obtención de títulos de Técnica o Técnico y Técnica Superior o Técnico Superior en la Comunidad Autónoma de Euskadi correspondientes al año 2024.

2. artikulua.– Deialdiaren esparrua.

Artículo 2.– Ámbito de la convocatoria.

1.– Hezkuntza-sistemaren antolamendu orokorrari buruzko urriaren 3ko 1/1990 Lege Organikoaren babespean (LOGSE) ezarritako lanbide-heziketako tituluak lortzeko probak.

1.– Pruebas para la obtención de los títulos de formación profesional establecidos al amparo de la Ley Orgánica 1/1990 (LOGSE), de 3 de octubre, de ordenación general del sistema educativo.

1/1990 Lege Organikotik eratorritako heziketa-ziklo horiek, modu presentzialean emandakoak izan daitezke, edo iraungitze-fasean egon daitezke, Hezkuntzari buruzko maiatzaren 3ko 2/2006 Lege Organikoaren (LOE) babespean ezarritako lanbide-heziketako titulu berriak ezarri direlako.

Estos ciclos formativos derivados de la citada Ley Orgánica 1/1990, pueden estar impartiéndose en oferta presencial o estar en fase de extinción debido a la implantación de los nuevos títulos de formación profesional establecidos al amparo de la Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación (LOE).

2023-2024 ikasturtean LOGSE ziklorik ez dagoenez iraungitze-fasean, I. eranskinean (2023-2024 ikasturtean eskaintza osoko modalitateko erregimen presentzialean emandako LOGSE zikloak) jasotzen dira proba libre horietarako deialdia egiten den LOGSE zikloak.

Dado que en el curso 2023-2024 no hay ningún ciclo LOGSE en fase de extinción, los ciclos LOGSE para los que se convocan estas pruebas libres son los contenidos en el Anexo I – Ciclos LOGSE impartidos en régimen presencial modalidad de oferta completa en el curso 2023-2024.

2.– Hezkuntzari buruzko maiatzaren 3ko 2/2006 Lege Organikoaren (LOE) babespean ezarritako lanbide-heziketako tituluak eskuratzeko probak, lege horretatik eratorritako lanbide-heziketako titulu bat eskuratzeko interesa dutenei zuzenduak eta Euskal Autonomia Erkidegoko ikastetxe publikoetako eskaintza osoko erregimen presentzialeko hezkuntza-eskaintzaren parte direnak 2023-2024 ikasturtean.

2.– Pruebas para la obtención de títulos de formación profesional establecidos al amparo de la Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación (LOE), dirigidas a aquellas personas interesadas en la obtención de un título de formación profesional derivado de la citada Ley y que formen parte de la oferta educativa de régimen presencial modalidad de oferta completa de los centros públicos de la Comunidad Autónoma del País Vasco en el curso 2023-2024.

3. artikulua.– Prozesuaren garapena.

Artículo 3.– Desarrollo del proceso.

Probetan parte hartzeko, aurrematrikulazio-aldi bat irekiko da. Aurrematrikulazio hori EAEko sare publikoko ikastetxeetan egin ahal izango da, ezartzen diren modulu eta hizkuntza-ereduetan (2023-2024 ikasturteko Lanbide Heziketako eskaintzan sartuta egon beharko dute).

Para participar en las pruebas, se abrirá un período de prematriculación. Dicha prematriculación podrá realizarse en centros de la red pública de la CAPV, en aquellos módulos y modelos lingüísticos que se establezca, que tendrán que estar incluidos en la oferta de Formación Profesional del curso 2023-2024.

Litekeena da eskabideak gehiago izatea eskaintzen diren plazak baino; horregatik, baremoa ezarriko zaie eskabideoi, ebazpen honetan ezarritako irizpideak erabiliz.

Debido a la posibilidad de que se reciban más solicitudes que plazas haya disponibles, se procederá a baremar dichas solicitudes según los criterios establecidos en esta Resolución.

Prozesu honetako datuak oinarri hartuta, Plangintza eta Antolaketa Zuzendaritzak ezarriko du zer ziklo eta modulu sartuko diren deialdi honetan eta sare publikoko zer ikastetxetan egin ahal izango diren.

En base a los datos de este proceso, la Dirección de Planificación y Organización establecerá qué ciclos y qué módulos forman parte de la presente convocatoria y en qué centros de la red pública se podrán realizar.

Zikloen eta moduluen eskaintza argitaratu ondoren, plazak esleituko dira, baremazio-ordenari jarraituz. Esleipendunen behin betiko zerrendak argitaratu ondoren, dagokion prezio publikoa ordaindu beharko dute esleipendunek, eta, horrela, gauzatu egingo da matrikula.

Una vez establecida la oferta de ciclos y módulos, se adjudicarán las plazas según orden de baremación. Tras la publicación de las listas definitivas de personas adjudicatarias, estas deberán realizar el pago del precio público correspondiente, tras el cual la matrícula será efectiva.

Matrikulazio-prozesua amaitzeko, prezio publikoa ordaintzetik erabat salbuetsita daudenek baieztatu egin beharko dute probak egin nahi dituztela. Horretarako, Ikasgunea baliatu edo proba horiek egingo diren ikastetxeko idazkaritzara jo dezakete. Matrikula berresten ez badute, haien matrikula osatu gabe geratuko da, eta, beraz, prozesutik kanpo geldituko dira.

Aquellas personas que estén exentas totalmente de pagar el precio público, para finalizar el proceso de matriculación, deberán confirmar que quieren realizar las pruebas. Para ello, pueden hacerlo a través de Ikasgunea o de la secretaría del centro de realización de dichas pruebas. Si no realizasen esta confirmación, su matrícula quedaría sin finalizar y, por tanto, quedarían fuera del proceso.

Egutegiari eskainitako artikuluan prozesu guztia biltzen da, eta, hor, adierazita daude data guztiak, azterketen egun zehatzak izan ezik, ikastetxe bakoitzak dagokion epearen barruan zehaztuko baititu azken horiek.

Las diferentes fechas se indican en el artículo dedicado al calendario, donde se recoge todo el proceso salvo las fechas concretas de los exámenes, que serán establecidas por cada centro dentro del período correspondiente.

Ebazpen honetan araututako prozesuan sortzen diren zerrendak kontsultatzeko, aurrematrikulazioa egin den ikastetxeko idazkaritzara jo beharko da, eta han identifikatu. Ondoren, probak egin behar diren ikastetxean kontsultatu ahal izango dira zerrendok, bai eta Ikasgunean ere, eta, horretarako, beharrezkoa izango da erabiltzailea eta pasahitza izatea.

Las listas que se generen en el proceso regulado en esta Resolución podrán ser consultadas, previa identificación, en la Secretaría del centro de prematriculación y, posteriormente, en el del que le corresponda para la realización de las pruebas, y en Ikasgunea, para lo que se deberá disponer de usuario y contraseña.

Abenduaren 9ko 1085/2020 Errege Dekretuaren arabera, ezin izango da moduluen baliozkotzerik eskatu proba horietan.

Indicar que, según el Real Decreto 1085/2020, de 9 de diciembre, no se podrán solicitar convalidaciones de módulos en estas pruebas.

4. artikulua.– Eskakizunak.

Artículo 4.– Requisitos.

1.– Interesdunek, ebazpen honen xede diren probak egin ahal izateko, Hezkuntzako sailburuaren 2023ko apirilaren 24ko Aginduan ezarritako sarbide-eskakizunak (I. eranskineko hirugarren jarraibidea) bete beharko dituzte, zeinaren bidez ezartzen baitira 2023-2024 ikasturterako izena emateko eskaerak aurkezteko, berauek onartzeko eta matrikula egiteko epeak biltzen dituen egutegi komuna.

1.– Las personas interesadas, para poder realizar las pruebas objeto de esta resolución, deberán cumplir los requisitos de acceso establecidos en la Orden de 24 de abril de 2023, del Consejero de Educación, por la que se establece el calendario común de presentación de solicitudes, plazos de admisión y matrícula para el curso académico 2023-2024, en su Anexo I, Instrucción Tercera.

2.– Aurrematrikula- epea amaitu arte egiaztatu ahal izango dira eskakizunak, hurrengo paragrafoan adierazitakoa salbu.

2.– Se podrá acreditar los requisitos hasta la finalización del período de prematriculación, con la excepción de lo indicado en el párrafo siguiente.

3.– Lan-esperientziaren bidez edo prestakuntza-bide ez-formalen bidez eskuratutako lanbide-gaitasunak ebaluatu eta egiaztatzeko prozeduraren deialdietatik datozen pertsonek proba libreak egiteko deialdi honetan parte hartu ahal izango dute, nahiz eta aurrematrikula egiteko epean lehenago aipatutako sarbide-eskakizunak ez bete; azterketak egiteko, ordea, sarbide-eskakizun horiek bete beharko dituzte, eta probak egin aurretik justifikatu beharko dute eskakizunok betetzen dituztela. Aipatutako deialdietatik datorren pertsona batek modulu bat edo gehiago egin eta gainditzen baditu eskakizun horiek bete gabe, haren matrikula automatikoki ezereztuko da, eta egindako azterketak baliogabetuko dira.

3.– Las personas provenientes de las convocatorias del procedimiento de evaluación y acreditación de las competencias profesionales adquiridas por la experiencia laboral o vías no formales de formación que durante el período de prematriculación no reúnan los requisitos de acceso anteriormente citados, podrán tomar parte en la presente convocatoria de pruebas libres, si bien, para realizar los exámenes deberán cumplir dichos requisitos de acceso, debiendo justificar dicho cumplimiento, con anterioridad a la realización de las pruebas. En el supuesto de que una persona proveniente de las mencionadas convocatorias, realizase y aprobase uno o más módulos sin cumplir dichos requisitos, su matrícula quedará automáticamente anulada y los exámenes realizados quedarán sin validez.

4.– Halaber, Teknikariaren titulua lortzeko probetara aurkezteko, ezinbestekoa da gutxienez hemezortzi urte izatea 2024ko abenduaren 31 baino lehen; Goi-mailako Teknikariaren titulua lortzeko probetara aurkezteko, berriz, gutxienez hogei urte izatea, 2024ko abenduaren 31 baino lehen, edo hemeretzi urte izatea, Teknikariaren titulua baldin badute.

4.– Asimismo, para presentarse a las pruebas para la obtención del título de Técnica o Técnico se requiere tener dieciocho años de edad a 31 de diciembre de 2024, y para presentarse a las pruebas para la obtención del título de Técnica Superior o Técnico Superior se requiere tener veinte años de edad a 31 de diciembre de 2024, o diecinueve, quienes estén en posesión del título de Técnica o Técnico.

5.– 659/2023 Errege Dekretuaren 141.4 artikuluan ezarritakoaren arabera, proba horiei dagokienez, pertsona batek ezingo du titulu bat lortzeko probetan matrikula egin lanbide-modulu berean edo beretan, edozein modalitatetan eta edozein autonomia-erkidegotan, ohiko matrikula egiten duen urte akademikoan.

5.– De acuerdo con lo establecido en el artículo 141.4 del Real Decreto 659/2023, en relación con estas pruebas, una persona no podrá matricularse en las pruebas para la obtención de un título en el mismo año académico en que se encuentre matriculado de manera ordinaria en el o los mismos módulos profesionales, en cualquier modalidad y en cualquier comunidad autónoma.

Bikoiztasun hori identifikatuz gero, inplikatutako administrazio eskudunek matrikula guztiak baliogabetuko dituzte. Eskakizun hori betetzen dela azaltzen duen zinpeko adierazpena jasoko da matrikula eskatzeko dokumentuan.

En caso de identificarse esta duplicidad, las administraciones competentes implicadas procederán a la anulación de todas las matrículas. El documento de solicitud de matrícula recogerá la declaración jurada de cumplimiento de este requisito.

Bateraezintasun hori ez zaie aplikatuko 2023-2024 ikasturtean matrikulatutako ikasleei, baldin eta, aurrematrikulazio-epea bukatu baino lehen, lanbide-moduluren batean agortu badute Hezkuntza-sistemako lanbide-heziketaren antolaketa orokorra ezartzen duen uztailaren 29ko 1147/2011 Errege Dekretuaren 51.4 artikuluan ezarritako gehieneko deialdi kopurua.

Esta incompatibilidad no es aplicable al alumnado matriculado en el curso 2023-2024 que, antes de la conclusión del período de prematriculación, haya agotado en algún módulo profesional el número de convocatorias permitidas establecidas en el Real Decreto 1147/2011, de 29 de julio, artículo 51.4, por el que se establece la ordenación general de la formación profesional del sistema educativo.

5. artikulua.– Curriculuma.

Artículo 5.– Currículo.

659/2023 EDren 141.3 artikuluan ezarritakoaren arabera, ebaluazio-probak lanbide-moduluka egingo dira, eta horien diseinua indarrean dauden curriculumei buruzkoa izango da.

De acuerdo al RD 659/2023, artículo 141.3, las pruebas de evaluación se realizarán por módulos profesionales y el diseño de las mismas se referirá a los currículos vigentes.

6. artikulua.– Aurrematrikulazioa.

Artículo 6.– Prematriculación.

1.– Aurrematrikula egin beharra dute deialdi honetan araututako probak egiteko interesa duten guztiek.

1.– Todas las personas interesadas en realizar las pruebas reguladas en la presente convocatoria deberán prematricularse.

2.– Honako bi era hauetako batean aurkeztu ahal izango dira aurrematrikulak:

2.– Las prematrículas podrán ser presentadas de una de estas dos formas:

– Presentziala: hezkuntza-administrazioaren mende dagoen lanbide-heziketako ikastetxe publikoren batean. Aurrematrikulazioa gauzatzeko unean, egiaztatuko da interesdunak erabiltzailea eta pasahitza duela, eta, halakorik izan ezean, une horretan bertan eskuratu ahal izango ditu.

– Presencial: en alguno de los centros públicos de formación profesional dependientes de la administración educativa. En el momento de la prematriculación se comprobará que la persona interesada tenga usuario y contraseña en Ikasgunea y si no dispone de ellos se le facilitará su obtención en ese momento.

– Online: horretarako, https://ikasgunea.euskadi.eus helbidean sartu behar da, Hezkuntza Sailak horretarako diseinatu duen aplikazio informatikoaren bitartez.

– Online: para ello, acceder a https://ikasgunea.euskadi.eus mediante la aplicación informática que el Departamento de Educación ha diseñado al efecto.

3.– Heziketa-zikloaren modulu baterako edo gehiagotarako egingo da aurrematrikula, salbu eta Proiektuaren eta Lantokiko Prestakuntzaren (LP) moduluak; izan ere, bi horiek modalitate presentzialean egin behar dira, heziketa-zikloaren gainerako moduluak gainditu ondoren, eta dagokion urteko aginduan zehazten den matrikulazio-epean (agindu horren bidez, egutegi komun bat ezartzen da, non jasotzen baita zer epe dauden izena emateko eskaerak aurkezteko, onartzeko eta matrikulatzeko, hezkuntza-sistemako lanbide-heziketako zikloetan).

3.– La prematrícula se realizará para uno o varios módulos del ciclo formativo, excepto los módulos de Proyecto y Formación en Centros de Trabajo (FCT), que deberán realizarse en la modalidad presencial, una vez superados los restantes módulos del ciclo formativo, durante el período de matriculación señalado en la correspondiente orden anual por la que se establece el calendario común de presentación de solicitudes, plazos de admisión y matrícula para cada curso académico, en los ciclos de formación profesional del sistema educativo.

Hala ere, behin modulu guztiak gaindituta, Lantokiko Prestakuntza modulutik salbuestea eskatzen duten ikasleek, horretarako beharrezkoa den dokumentazioa aurkezten badute, ebazpen honetan ezarritako aurrematrikulazio-aldian gauzatu ahal izango dute matrikula.

No obstante, aquel alumnado que, una vez aprobados todos los módulos, solicite la exención del módulo de Formación en Centros de Trabajo, aportando la documentación precisa para ello, podrá formalizar la matrícula en el período de prematriculación establecido en esta Resolución.

Lantokiko Prestakuntzaren (LP) modulutik salbuesteko aukera lortzeari dagokionez, proba horietan LP moduluan ez ezik, beste batzuetan ere matrikulatuta dauden pertsonei LPtik salbuesteko aukera soilik aztertuko zaie baldin eta matrikulatuta dauden gainerako moduluak gainditu badituzte, eta, betiere, dagokien zikloko modulu horiek bakarrik geratzen bazaizkie gainditzeko.

En relación con la posibilidad de obtener esta exención del módulo FCT, a aquellas personas matriculadas en estas pruebas no solo en el módulo FCT sino en otros, únicamente se les analizará su posible exención de FCT en el caso de haber aprobado el resto de módulos en el que están matriculadas, siempre que sean estos los únicos que les restan por superar del ciclo correspondiente.

4.– Honako datu hauek adieraziko dira aurrematrikulazioa egitean:

4.– Al realizar la prematriculación, se indicará:

a) Hauetako bat izango da probetarako sarbidea, baremazioa egiteko erabiliko dena:

a) La vía de acceso a las pruebas, que se utilizará para la baremación, y que será una de las siguientes:

I.– Lan-esperientziaren bitartez edo prestakuntzako bide ez-formalen bitartez eskuratutako gaitasun profesionalak ebaluatu eta egiaztatzeko prozeduraren deialdia.

I.– Convocatoria del procedimiento de evaluación y acreditación de las competencias profesionales adquiridas por la experiencia laboral o vías no formales de formación.

II.– Eskaintza partziala (aldez aurretik intereseko zikloan matrikulatuta egon izana).

II.– Oferta parcial (haber estado previamente matriculado en el ciclo de interés).

III.– Agortutako deialdiak (aurrematrikula egiten den moduluetan).

III.– Convocatorias agotadas (en los módulos en que se prematricula).

IV.– Eskaeraren heziketa-zikloan aldez aurretik matrikulatu izana, eskaintza osoan edo urrutikoan.

IV.– Matriculación previa en el ciclo formativo de la solicitud en oferta completa o a distancia.

V.– Gainerakoak.

V.– Resto.

b) Lurralde historikoa.

b) El Territorio Histórico.

c) Zer ziklotan egin nahi den matrikula.

c) El ciclo en que se quiere matricular.

d) Zer modulutan egin nahi den azterketa.

d) Los módulos de los que se quiere examinar.

e) Proba zer hizkuntzatan egin nahi den: ziklo bakoitzerako, aurrematrikula egin den ikastetxean eskaintzen diren hizkuntzak izango dira hizkuntza erabilgarriak, eskaintza osoko erregimen presentzialean, hots, euskara eta/edo gaztelania, eta, bi aukerak badaude, haietako bat aukeratuko da, eta berdina izango da aurrematrikulatutako zikloko modulu guztietarako.

e) El idioma en que quiere realizar la prueba: los idiomas disponibles serán, para cada ciclo, los que se oferten en el centro en que se haya realizado la prematrícula en régimen presencial modalidad de oferta completa, que podrán ser euskera y/o castellano, en los casos en que estén las dos opciones se elegirá una de ellas, que será la misma para todos los módulos del ciclo en que se haya prematriculado.

5.– Aurrematrikulazioa egitean aurkeztu beharreko dokumentazioa:

5.– Documentación a entregar al realizar la prematriculación:

– Erroldatze-ziurtagiria (gehienez 3 hilabeteko antzinatasuna): agiri hau ez aurkezteak ez dakar berarekin prozesutik kanpo geratzea. Izan ere, baremazioari baino ez dio eragingo.

– Certificado de empadronamiento de máximo 3 meses de antigüedad: la no aportación de este documento no supondrá la no admisión al proceso. Únicamente afectará a la baremación.

– Ikasketa-espedientea edo sarbide-eskakizunak betetzen direla egiaztatzeko dokumentua: beharrezkoa izango da sarbide-betekizunak betetzen direla egiaztatzeko eta baremazioan lehentasuna izateko aukera izateko. (Oharra: EAEn 2015-2016 ikasturtetik aurrera, ikasturte hori barnean dela, lanbide-heziketako heziketa-zikloak egin dituztenek ez dute ikasketa-espedienterik aurkeztu behar).

– Expediente académico o documentación acreditativa del cumplimiento de los requisitos de acceso: será necesario para demostrar el cumplimiento de los requisitos de acceso y para poder optar a priorización en la baremación. (Nota: las personas que hayan realizado ciclos formativos de formación profesional en la CAPV a partir del curso 2015-2016 incluido, no deberán aportar su expediente académico).

– Moduluen eta prezio publikoaren salbuespenak eta hobariak justifikatzeko dokumentazioa.

– Documentación justificativa de exenciones y bonificaciones, a módulos y al precio público.

7. artikulua.– Baremazioa.

Artículo 7.– Baremación.

Aurrematrikulazio-epea amaitu ondoren, eskabideen baremazioa egingo da. Lurralde historikoaren, zikloaren eta azterketak egiteko hizkuntzaren arabera gauzatuko da prozesu hori. Honako irizpide hauen arabera egingo da baremazioa, jarraian adierazten den lehentasun-hurrenkera honetan:

Una vez finalizado el plazo de prematriculación, se procederá a la baremación de las solicitudes. Este proceso se realizará por Territorio Histórico, ciclo e idioma de realización de los exámenes. La baremación se realizará según los siguientes criterios en el orden de prelación en el que aparecen a continuación:

1.– EAEn lan-esperientziaren bidez edo prestakuntza-bide ez-formalen bidez eskuratutako lanbide-gaitasunak ebaluatu eta egiaztatzeko prozeduraren deialdietan parte hartu duten pertsonak, deialdi horretan gutxienez lanbide-kualifikazio bat lortu duten zikloetarako, gainditu gabeko modulu gutxien dutenetatik gehien dutenetara ordenatuta.

1.º Personas que hayan participado en las convocatorias del procedimiento de evaluación y acreditación de las competencias profesionales adquiridas por la experiencia laboral o vías no formales de formación de la CAPV, para los ciclos en los que en la misma hayan obtenido al menos una cualificación profesional, ordenadas de menor a mayor número de módulos pendientes.

2.– EAEko eskaintza partzialean aurrematrikulatzen den heziketa-zikloa egin duten pertsonak, gainditu gabeko modulu gutxien dutenetatik gehien dutenetara ordenatuta.

2.º Personas que hayan cursado el ciclo formativo en que se prematricula en Oferta Parcial en la CAPV, ordenadas de menor a mayor número de módulos pendientes.

3.– Aurrematrikula egin den moduluetako batean edo batzuetan (EAEn egindako heziketa-zikloetakoak) deialdiak agortuta dituzten pertsonak, gainditu gabeko modulu gutxien dutenetatik gehien dutenetara ordenatuta.

3.º Personas con convocatorias agotadas en uno o varios de los módulos en los que ha realizado la prematrícula, pertenecientes a ciclos formativos cursados en la CAPV, ordenadas de menor a mayor número de módulos pendientes.

4.– EAEn emandako heziketa-zikloetan lehendik matrikulatua egon diren eta zenbait modulu gainditu gabe dituzten pertsonak, gainditu gabeko modulu gutxien dutenetatik gehien dutenetara ordenatuta.

4.º Personas matriculadas anteriormente en ciclos formativos impartidos en la CAPV y con módulos pendientes, ordenadas de menor a mayor número de módulos pendientes.

5.– EAEn erroldatuta dauden gainerako pertsonak.

5.º Resto de personas empadronadas en la CAPV.

Oharra: «gainditu gabeko moduluen kopurua» da aurrematrikula egiteko unean hezkuntzaren arloan eskumena duen administrazioak gainditutzat agertzen ez diren moduluen kopurua.

Nota: «número de módulos pendientes» es el número de módulos que, en el momento de la prematrícula, no figuren como aprobados por la correspondiente administración competente en materia de Educación.

Lehentasun-irizpide horiek berak aplikatuko zaizkie, ondoren, lanbide-heziketako ikasketak EAEtik kanpoko ikastetxeetan egin dituztenei, edo lan-esperientziaren bidez edo beste autonomia-erkidego batzuetako prestakuntza-bide ez-formalen bidez eskuratutako lanbide-gaitasunak ebaluatu eta egiaztatzeko prozeduraren deialdietan parte hartu dutenei, edo EAEn baliozkotasunez erroldatuta ez daudenei.

Estos mismos criterios de prelación, se aplicarán a continuación a las personas que hayan realizados sus estudios de formación profesional en centros ubicados fuera de la CAPV o hayan participado en las convocatorias del procedimiento de evaluación y acreditación de las competencias profesionales adquiridas por la experiencia laboral o vías no formales de formación de otras Comunidades Autónomas o no figuren empadronadas válidamente en la CAPV.

Lehenik eta behin, ahalegina egingo da eskatutako zikloa ematen duen ikastetxearen lurralde historikoan dagoen ikastetxe batean plaza esleitzeko, eskatutako hizkuntzan (euskaraz ala gaztelaniaz). Plaza librerik ez badago, beste lurralde historikoetan plaza esleitzeko ahalegina egingo da.

Indicar que, en primer lugar, se intentará adjudicar plaza en uno de los centros que se encuentren en el Territorio Histórico del centro de la solicitud que impartan el ciclo solicitado en el idioma solicitado, euskera o castellano. En caso de no haber plazas disponibles, se intentará adjudicar plaza en los otros Territorios Históricos.

Aurreko irizpideetako bakoitzaren barruan, berdinketarik izanez gero, ausazko prozedura bat baliatuko da, plazak esleitzeko prozeduran erabilitako aplikazio informatikoak egina. Eskabidea grabatzeko unean, aplikazio informatikoak hurrenkera-zenbaki bat esleituko dio eskabideari, ausaz esleitu ere: 1aren eta 99999aren arteko zenbaki oso bat, alegia. Zenbaki hori erabiliko da egon litezkeen berdinketak hausteko; betiere, berdinketa hausteko gainerako irizpide guztiak aplikatuta ere berdinketak bere horretan badirau. Zenbaki txikienari emango zaio lehentasuna.

Dentro de cada uno de los criterios anteriores, en caso de empate se utilizará un procedimiento aleatorio efectuado por la aplicación informática utilizada para la realización del procedimiento de adjudicación de plazas. En el momento de grabación de la solicitud, la aplicación informática asignará a la misma, de modo aleatorio, un número, que será un número entero comprendido entre 1 y 99999. Dicho número será utilizado en los casos en los que sea necesario para deshacer los empates existentes, una vez agotados todos los demás criterios de desempate. Se dará prioridad al número menor.

Pertsonaren bat adierazitako irizpide batean baino gehiagotan sartzen bada, aukerarik onena aplikatuko zaio.

Si alguna persona pudiese ser englobada en más de uno de los criterios indicados, se le aplicará la opción más favorable.

8. artikulua.– Eskaintza zehaztea eta plazak esleitzea.

Artículo 8.– Determinación de la oferta y adjudicación de plazas.

1.– Plangintza eta Antolaketa Zuzendaritzak aztertuko ditu aurkeztutako eskabideak, eta, jasotako eskaria kontuan hartuta, zehaztuko du deialdia zer ziklotarako eta zer modulutarako egingo den, sare publikoko zein ikastetxetan, eta probak zer hizkuntzatan egingo diren. Ondoren, plazak esleituko ditu, baremazio-hurrenkeraren arabera, eta esleipendunen behin-behineko zerrendak argitaratuko dira, haietako bakoitzean adierazita zer ikastetxe esleitzen den hasiera batean; esleipendunek ikastetxe horietan egin beharko dituzte probak, matrikulazio-prozesua osatuko badute.

1.– La Dirección de Planificación y Organización analizará las solicitudes presentadas y en función de la demanda recibida, determinará qué ciclos y qué módulos se convocan, en qué centros de la red pública y en qué idioma de realización de las pruebas. A continuación, se procederá a adjudicar las plazas según el orden de baremación, y se publicarán las Listas Provisionales de Personas Adjudicatarias en el que se indicará, para cada una de ellas, el centro inicialmente asignado en el que deberá realizar las pruebas si completa el proceso de matriculación.

2.– Erreklamazioak egin ahal izango zaizkie zerrenda horiei, eta, hala badagokio, eskabideari dagokion prezio publikoari ere bai, baldin eta okerra bada, hala presentzialki, nola Ikasgunean, egutegian adierazitako epearen barruan. Erreklamazioak aztertu ondoren, esleipendunen behin betiko zerrendak argitaratuko dira, hau da, ordainketa egin aurrekoak, probak zer ikastetxetan egin behar diren zehaztuta; Plangintza eta Antolaketa Zuzendaritzak ofizioz aldatu ahal izango du ikastetxea, azkenean zenbat lagun matrikulatu diren kontuan hartuta.

2.– Se podrán realizar reclamaciones a estas listas y, en su caso, también al precio público correspondiente a la solicitud en caso de que sea incorrecto, tanto presencialmente como en Ikasgunea, dentro del plazo indicado en el calendario. Una vez analizadas las reclamaciones, se publicarán las Listas Definitivas de Personas Adjudicatarias Previas al Pago, con indicación del centro de realización de dichas pruebas, que, en función de las personas finalmente matriculadas, podrá ser modificado de oficio por la Dirección de Planificación y Organización.

9. artikulua.– Prezio publikoa ordaintzea.

Artículo 9.– Pago de precio público.

1.– Esleipendunen behin betiko zerrendak, ordainketa egin aurrekoak, argitaratu ondoren, prezio publikoa ordaintzeko epea irekiko da. Matrikula ez da gauzatuko, harik eta ordainketa gauzatu arte. Ordaintzetik erabat salbuetsita daudenek, matrikulazio-prozesua amaitu eta azterketak egin ahal izateko, ordainketarik egin behar ez badute ere, matrikula berretsi beharko dute, Ikasgunearen bidez edo izena eman duten ikastetxeko idazkaritzan.

1.– Tras la publicación de las Listas Definitivas de Personas Adjudicatarias Previas al Pago, se abrirá el plazo para pagar el precio público. La matrícula no será efectiva hasta la realización del pago. Las personas que estén exentas totalmente del pago, para finalizar el proceso de matriculación y poder realizar los exámenes, aunque no deben realizar ningún pago, deberán confirmar la matrícula, bien a través de Ikasgunea o en la secretaría del centro de inscripción.

2.– Lan-esperientziaren bidez edo prestakuntza-bide ez-formalen bidez eskuratutako lanbide-gaitasunak ebaluatu eta egiaztatzeko prozeduraren deialdietatik datozen pertsonak heziketa-zikloetan sartzeko probak gainditzeko zain badaude sarbide-eskakizunak bete ahal izateko, proben emaitza jakin ondoren egingo dute ordainketa, erantsitako egutegian adierazten den egunean.

2.– Las personas procedentes de las convocatorias del procedimiento de evaluación y acreditación de las competencias profesionales adquiridas por la experiencia laboral o vías no formales de formación que estén pendientes de aprobar las Pruebas de Acceso a Ciclos Formativos para poder cumplir los requisitos de acceso, realizarán el pago una vez conocida la nota de las citadas pruebas, en la fecha indicada en el calendario adjunto.

3.– Ziklo bakoitzeko 18 euro izango da Lanbide Heziketako Teknikariaren eta Goi-mailako Teknikariaren tituluak eskuratzeko probei aplikatu beharreko prezio publikoa, hala ezarrita baitago Hezkuntzako sailburuaren 2013ko uztailaren 10eko Aginduaren 5. artikuluan. Agindu horren bidez, hezkuntza-arloan eskumena duen sailak ematen dituen hezkuntza-zerbitzuen prezio publikoak finkatzen dira.

3.– El precio público a aplicar para las pruebas de obtención de los títulos de Técnica o Técnico y Técnica Superior o Técnico Superior de formación profesional es de 18 euros por ciclo, según se recoge en la Orden de 10 de julio de 2013, de la Consejera del departamento competente en materia de educación, por la que se fijan los precios públicos de los servicios educativos que presta el departamento competente en materia de educación, en su artículo 5.

4.– Azterketa-eskubideak Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren tasa eta prezio publikoen Legearen testu bategina onartzeko irailaren 11ko 1/2007 Legegintzako Dekretuak ezarritako moduetan ordaindu ahal izango dira. Epe horretan ordainketa egiten ez bada, probetan parte hartzeari uko egin zaiola ulertuko da.

4.– El pago de los derechos de examen podrá efectuarse mediante las modalidades previstas en el Decreto Legislativo 1/2007, de 11 de septiembre, de aprobación del Texto Refundido de la Ley de tasas y precios públicos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco. Su impago dentro del plazo correspondiente será entendido como desistimiento de participación en las pruebas.

5.– Ezingo da dirurik berreskuratu.

5.– No se podrá obtener su reembolso.

6.– Salbuespenak eta hobariak:

6.– Exenciones y bonificaciones:

– Honako egoera hauetako batean dauden ikasleek ez dute prezio publikoa ordaindu beharrik izango:

– Gozarán de exención total del precio público el alumnado que se encuentre en alguno de los supuestos siguientes:

• Kategoria bereziko familia ugarietako kide izatea.

• Ser miembro de familias numerosas de categoría especial.

• Genero-indarkeriaren biktimak eta haien seme-alabak, 25 urtetik beherakoak izan eta haiekin bizi badira.

• Las víctimas de violencia de género y sus hijos o hijas, menores de 25 años a su cargo y en convivencia con ella.

• Azaroaren 9ko 290/2010 Dekretuaren 25. artikuluan jasotako egoeraren batean egotea (dekretu horren bidez, terrorismoaren biktimei laguntza integrala emateko sistema garatzen da).

• Estar incluido en los supuestos contemplados en el Decreto 290/2010, de 9 de noviembre, de desarrollo del sistema de asistencia integral a las víctimas del terrorismo, en su artículo 25.

– Prezio publikoaren % 50eko hobaria izango dute kategoria orokorreko familia ugarietako kide diren ikasleek.

– Gozarán de una bonificación del 50 % del precio público las alumnas y alumnos miembros de familias numerosas de categoría general.

10. artikulua.– Proben emaitzak eta erreklamazioak.

Artículo 10.– Resultados de las pruebas y reclamaciones.

1.– Azterketak egiteko egutegia ikastetxe bakoitzak ezarriko du, horretarako ezarritako epean.

1.– El calendario de realización de los exámenes será establecido por cada centro dentro del plazo establecido para ello.

2.– Ebazpen honetan araututa ez dagoen guztian, dagokion ikastetxeko antolakuntza- eta jarduera-araudia aplikatuko da.

2.– En lo relativo a las reclamaciones, será de aplicación el Reglamento de Organización y Funcionamiento del Centro correspondiente (ROF).

11. artikulua.– Egutegia.

Artículo 11.– Calendario.

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AZKEN XEDAPENETAKO LEHENENGOA
DISPOSICIÓN FINAL PRIMERA

Agindu honetan arautzen ez den guztirako, prozedura-arloan osagarri gisa aplikatuko dira Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legea eta Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legea.

En lo no regulado en la presente Resolución en materia de procedimiento será de aplicación supletoria la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público.

AZKEN XEDAPENETAKO BIGARRENA
DISPOSICIÓN FINAL SEGUNDA

Ebazpen honek Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera izango ditu ondorioak.

La presente Resolución surtirá efectos el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2024ko urtarrilaren 26a.

En Vitoria-Gasteiz, a 26 de enero de 2024.

Plangintza eta Antolaketako zuzendaria,

El Director de Planificación y Aprendizaje,

NICOLÁS SAGARZAZU ALZUA.

NICOLÁS SAGARZAZU ALZUA.

ERANSKINA
ANEXO
2023-2024 IKASTURTEAN MODALITATE PRESENTZIALEAN EMATEN DIREN LOGSE ZIKLOAK
CICLOS LOGSE QUE SE IMPARTEN EN MODALIDAD PRESENCIAL EN EL CURSO 2023-2024
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Azterketa dokumentala


Análisis documental