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Boletin Oficial del País Vasco

224. zk., 2023ko azaroaren 23a, osteguna

N.º 224, jueves 23 de noviembre de 2023


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XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

LEHENDAKARITZA
LEHENDAKARITZA
5254
5254

10/2023 LEGEA, azaroaren 9koa, 2023-2026 Euskal Estatistika Planarena, eta Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko Legea hirugarren aldiz aldatzekoa.

LEY 10/2023, de 9 de noviembre, del Plan Vasco de Estadística 2023-2026 y de tercera modificación de la Ley de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi.

Euskadiko herritar guztiei jakinarazten zaie Eusko Legebiltzarrak onartu egin duela 2023-2026 Euskal Estatistika Planaren eta Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko Legea hirugarren aldiz aldatzeko azaroaren 9ko 10/2023 Legea.

Se hace saber a todos los ciudadanos y ciudadanas de Euskadi que el Parlamento Vasco ha aprobado la Ley 10/2023, de 9 de noviembre, del Plan Vasco de Estadística 2023-2026 y de tercera modificación de la Ley de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi

ZIOEN AZALPENA
EXPOSICIÓN DE MOTIVOS

Euskal Herriko Autonomia Estatutuak 10.37 artikuluan xedatzen duenez, «Euskal Herriko Autonomia Erkidegoak eskumen esklusiboa du honako gai hauetan: (...) 37. Euskal Herriko estatistika, bere helburu eta eskumenetarako».

El Estatuto de Autonomía del País Vasco dispone en su artículo 10.37 que «la Comunidad Autónoma del País Vasco tiene competencia exclusiva en las siguientes materias: (...) 37. Estadística del País Vasco para sus propios fines y competencias».

Artikulu hori aplikatuz, Eusko Legebiltzarrak apirilaren 23ko 4/1986 Legea onartu zuen, Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzkoa. Lege horretan, Euskal Autonomia Erkidegoko estatistika-jarduera arautzen da, eta jarduera hori egiteko erakundea sortzen da. Lege hori, beraz, ezinbesteko abiapuntua da.

En aplicación de dicho artículo, el Parlamento Vasco aprobó la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi, en la que se regula la actividad estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi, y se crea la organización dedicada a llevar a cabo dicha actividad. Esta ley es, por lo tanto, el necesario e insoslayable punto de partida.

Hala ere, estatistika-jardueraren erregulazioa ez da arau horretan agortzen, jarduera hori antolatzeko tresna Euskal Estatistika Plana izango dela aurreikusten baita. Plan horrek bere indarraldian egin behar diren eta lege bidez onartu beharko diren estatistikak eta izaera horretako beste jarduera batzuk bilduko ditu. Plan hori jarduera-esparruaren goiko erpina da, eta, aldi berean, urteko estatistika-programek garatuko dute.

No obstante, la regulación de la actividad estadística no se agota en esta norma, pues se prevé que el instrumento ordenador de dicha actividad sea el Plan Vasco de Estadística, que contendrá las estadísticas y otras actividades de esta naturaleza que se han de realizar durante el periodo de su vigencia y que se deberán aprobar mediante ley. Dicho plan viene a constituir el vértice superior del marco de actuación, que se verá desarrollado, a su vez, por los programas estadísticos anuales.

Aurreko zortzi planek (1989-1992, 1993-1996, 1997-2000, 2001-2004, 2005-2008, 2010-2012, 2014-2017 eta 2019-2022), zeinak, aldi berean, urteko estatistika-programen bidez garatu baitira, aldi bakoitzean egin beharreko estatistikak zehaztu dituzte, bai eta estatistika horiek nork eta zer baldintza teknikotan egin behar zituen ere. Plan horietako azkenak bere indarraldia agortu du, eta, beraz, Eusko Legebiltzarrak beste bat onartu behar du.

Los ocho anteriores planes (1989-1992, 1993-1996, 1997-2000, 2001-2004, 2005-2008, 2010-2012, 2014-2017 y 2019-2022), desarrollados, a su vez, por programas estadísticos anuales, han determinado las estadísticas que debían realizarse en cada periodo, por quién se iban a llevar a cabo y en qué condiciones técnicas. El último de estos planes ha agotado su vigencia, por lo que procede que el Parlamento Vasco apruebe uno nuevo.

Premisa horien arabera, lege honen bidez 2023-2026 Euskal Estatistika Plana onartzen da, Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistika Antolakundeak laurtekoan egin behar dituen estatistikak eta izaera horretako beste jarduera batzuk jasotzen dituena, eta Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legea estatistika-jardueraren behar berrietara egokitzen da.

De acuerdo con estas premisas, mediante la presente ley se procede a aprobar el Plan Vasco de Estadística 2023-2026, que contiene las estadísticas y otras actividades de esta naturaleza que ha de realizar la Organización Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi en el cuatrienio, y a adecuar la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi, a las nuevas necesidades en la actuación estadística.

Ondorioz, legearen artikuluetan dago hura kokatu eta enkoadratzen duten koordenatu materialen eta denborazkoen definizioa.

En consecuencia, en el articulado de la ley se encuentra la definición de las coordenadas materiales y temporales que la sitúan y encuadran.

Legearen eremu materiala, 1. artikuluan zedarritua, eranskinetan zehaztutako estatistikak eta izaera horretako beste jarduera batzuk egitean datza, eta horiek legean txertatzen dira, balio arauemaile berarekin.

El ámbito material de la ley, delimitado en su artículo 1, consiste en la realización de las estadísticas y otras actuaciones de esta naturaleza especificadas en los anexos, los cuales se integran en la ley con el mismo valor normativo que esta.

Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legearen 6.2 artikuluak xedatzen du planak indarrean dagoen bitartean jasoko dituela estatistikak eta antzeko jarduerak. 2023-2026 Euskal Estatistika Plan hau aipamen labur horretatik harago doa, eta eragiketa bakoitzaren ezaugarri nagusiak adierazten ditu, horiek sartzea komeni dela uste delako, eragiketa horien definizio osoagoa egiteko, baina horrek ez du urteko estatistika-programen eraginkortasuna deuseztatzen, programa horietan eragiketa bakoitzerako behar diren zehaztapenak egingo baitira. Gainera, Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako eta Emakumeen aurkako Indarkeria Matxistarik gabe Bizitzeko Legearen testu bategina onartzen duen martxoaren 16ko 1/2023 Legegintzako Dekretuaren 17. artikuluak xedatutakoarekin bat, estatistiken eta azterlanen egokitzapenari dagokionez, Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistika Antolakundeak sistematikoki sartuko du sexu-aldagaia Euskal Estatistika Planaren barruan egiten diren estatistika-eragiketetan, eta genero-ikuspegia txertatuko du estatistika-eragiketaren fase guztietan.

El artículo 6.2 de la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi, dispone que el plan contendrá las estadísticas y otras actividades de esta naturaleza en el periodo de su vigencia. Este Plan Vasco de Estadística 2023-2026 va más allá de esta escueta referencia e indica las principales características de cada una de las operaciones, por considerar su inclusión conveniente para una definición más completa de las mismas, pero sin que ello anule la operatividad de los programas estadísticos anuales, en el seno de los cuales se realizarán las necesarias concreciones a cada operación. Además, tal y como prescribe el artículo 17 del Decreto Legislativo 1/2023, de 16 de marzo, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley para la Igualdad de Mujeres y Hombres y Vidas Libres de Violencia Machista contra las Mujeres, cuando se refiere a la adecuación de las estadísticas y los estudios, la Organización Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi incluirá sistemáticamente la variable sexo en las operaciones estadísticas que se lleven a cabo dentro del Plan Vasco de Estadística, e integrará la perspectiva de género en todas las fases de la operación estadística.

Horregatik, IV. eranskinak, eragiketak zerrendatzeaz gain, horietako bakoitzerako honako ezaugarri hauek azaltzen ditu:

Por ello, el Anexo IV no solo se limita a enumerar las operaciones, sino que expone, para cada una de ellas, las siguientes características:

a) Helburu orokorrak, urteko estatistika-programetan garatzen direnak.

a) Los objetivos genéricos, que alcanzan su desarrollo en los programas estadísticos anuales.

b) Erakunde arduraduna, Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legearen II. tituluko III. kapituluan aipatzen den eskumenean eragina duena. Eskumen hori Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistika Antolakundearen organo eta erakundeen esparruan baino ez da esleitzen, zeinak legearen 26. artikuluan aurreikusita baitaude.

b) El organismo responsable, con incidencia en la competencia a que se refiere el capítulo III del título II de la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi, que únicamente se atribuye en el marco de los órganos y entes de la Organización Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi previstos en el artículo 26 de la propia ley.

c) Parte hartzen duten beste erakunde batzuk, kontuan hartuta eragiketa oso batean parte hartzeko aukera dagoela, edo eragiketa osatzen duten faseetako batzuetan bakarrik.

c) Otros organismos participantes, teniendo en cuenta que existe la posibilidad de coparticipación bien a lo largo de toda una operación, bien mediante la participación en algunas de las fases de que consta.

d) Gai-eremua. Ikerketari dagokion jarduera-eremu generikoa mugatu nahi da. Hauek dira gai-arloak:

d) Área temática. Se trata de delimitar el campo genérico de actividad sobre el que recae la investigación. Las áreas temáticas son las siguientes:

1) Demografia eta gizarte-azturak

1) Demografía y hábitos sociales

2) Hizkuntzak

2) Lenguas

3) Osasungintza eta osasuna

3) Sanidad y salud

4) Hezkuntza

4) Educación

5) Lan-merkatua eta lan-kostuak

5) Mercado de trabajo y costes laborales

6) Gizarte-babesa eta gizarte-zerbitzuak

6) Protección social y servicios sociales

7) Kultura, aisia eta kirolak

7) Cultura, ocio y deportes

8) Justizia eta segurtasuna

8) Justicia y seguridad

9) Ingurumena

9) Medio ambiente

10) Lehen sektorea

10) Sector primario

11) Industria eta energia

11) Industria y energía

12) Eraikuntza eta etxebizitza

12) Construcción y vivienda

13) Zerbitzu-sektorea

13) Sector servicios

14) Merkataritza eta automobil-zerbitzuak

14) Comercio y servicios del automóvil

15) Administrazio publikoa

15) Administración pública

16) Finantzak eta aseguruak

16) Finanzas y seguros

17) Kontu ekonomikoak

17) Cuentas económicas

18) Prezioak

18) Precios

19) Gizarte-ekonomia

19) Economía social

20) Azpiegitura estatistikoa

20) Infraestructura estadística

21) Garapen estatistikoa

21) Desarrollo estadístico

22) Informazioaren gizartea eta I+G+b

22) Sociedad de la información e I+D+i

99) Beste batzuk.

99) Otros.

e) Egoera. Jakin nahi da estatistika-eragiketa dagoeneko hasia den, behin eta berriz egiten delako, edo lehenengo aldia den.

e) Situación. Se trata de saber si la operación estadística está abordada, porque se ha venido realizando sucesivamente, o está en su primera experiencia.

f) Hedatzeko aldizkakotasuna. Emaitzak zenbatean behin eskuratuko diren jakinarazi nahi zaie herritarrei, lan egiteko maiztasuna edozein dela ere.

f) Periodicidad de la difusión. Se trata de informar a la ciudadanía sobre la frecuencia con que se va a disponer de los resultados, con independencia de la periodicidad con que se trabaja.

g) Eragiketa-mota. Estatistiken izaerari buruzko informazioa ematen da; bereziki, informazioa berariaz biltzen den (direktorioa, zentsua, laginketa bidezko inkesta), abiapuntutzat hartzen diren beste informazio batzuei (bilketa, sintesia) balioa gehitzen zaien edo normalizazioa, metodologia hobetzea edo estatistika garatzea dakarren tresna osagarria den.

g) Clase de operación. Se informa sobre la naturaleza de las estadísticas, particularmente si lleva implícita una recogida expresa de información (directorio, censo, encuesta por muestreo), si se trata de añadir valor a otras informaciones existentes de las que se parte (recopilación, síntesis) o si se trata de un instrumento auxiliar que suponga normalización, mejoras metodológicas o desarrollo estadístico.

2. artikuluak urteko estatistika-programak garatu eta gauzatzea ezartzen du, behar bezala arrazoitutako etorkizuneko beharrizanetara egokitzeko aurreikuspenarekin.

El artículo 2 establece el desarrollo y ejecución de los programas anuales de estadística, con su previsión de adaptación a las necesidades futuras debidamente motivadas.

3. artikuluak estatistika-jardunaren araubide juridikoa arautzen du, Europako Estatistiken Jardunbide Egokien Kodearen printzipioetan oinarritutako estatistika-eragiketen kalitatea bermatuz.

El artículo 3 regula el régimen jurídico de la actuación estadística, garantizando la calidad de las operaciones estadísticas basadas en los principios del Código de Buenas Prácticas de las Estadísticas Europeas.

4. artikuluak ezartzen du erakundeek, pertsona fisikoek eta pertsona juridikoek, publiko zein pribatuek, plan honetan araututako estatistikak egiteko behar den informazioa eman behar dutela. Informazio horren barruan sartzen dira «datu pertsonalen kategoria bereziak», Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2016ko apirilaren 27ko 2016/679 (EB) Erregelamenduaren 9. artikuluan aipatzen direnak (erregelamendu hori pertsona fisikoen babesari buruzkoa da, datu pertsonalen tratamenduari eta datu horien zirkulazio askeari dagokienez, eta 95/46/EE Zuzentaraua indargabetzen du).

El artículo 4 establece la obligación de las diversas entidades, personas físicas y personas jurídicas, públicas o privadas, de suministrar la información requerida para la elaboración de las estadísticas reguladas en este plan. Dentro de esta información se encuadran las llamadas «categorías especiales de datos personales» a que se refiere el artículo 9 del Reglamento (UE) 2016/679 del Parlamento Europeo y del Consejo, de 27 de abril de 2016, relativo a la protección de las personas físicas en lo que respecta al tratamiento de datos personales y a la libre circulación de estos datos y por el que se deroga la Directiva 95/46/CE.

Bestalde, ezin da ahaztu Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legeak estatistikak administrazio-datuen bidez ekoiztearen alde egiten duela, administrazio publikoek beren prozedurak berritzeko egiten dituzten ahaleginak ahalik eta errentagarrienak izan daitezen, aldi berean kudeaketa-helburuak eta estatistika-helburuak bete ditzaten, eta, horrela, ahal den neurrian, herritarrei, enpresei eta beste erakunde batzuei informazioa bi aldiz eskatzea saihesteko.

Por otra parte, no puede olvidarse que la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi, propugna la producción de estadísticas a través de datos administrativos, a fin de rentabilizar al máximo los esfuerzos que realicen las administraciones públicas para innovar sus procedimientos, de forma que sirvan al mismo tiempo a los fines de gestión y también a los fines estadísticos, y se evite así en lo posible toda duplicidad de petición de información a la ciudadanía, empresas y otros entes.

Azken xedapenetako lehenengoan, zenbait aldaketa egiten zaizkie Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legearen artikuluei. Horien helburua da estatistika-erregulazioa egokitzea eremu materialean, estatistika-jardueran, normalizazioan, estatistika-informazioaren iturri berrietan (hala nola datu masiboetan eta iturri digitaletan) eta fitxategi-direktorioen informazio-beharren egokitzapenean, bai eta Eustat-Euskal Estatistika Erakundearen eskumenak zabaltzea ere, testuinguruan kokatutako estatistika-informazioa eskaintzeko eta datuak informazio eta ezagutza bihurtzeko. Horrek guztiak ebidentzietan oinarritutako erabakiak hartzen lagunduko du, tresna eta metodologia aurreratuak erabilita eta datuen konfidentzialtasuna eta segurtasuna oso kontuan hartuta.

En la disposición final primera, se realizan varias modificaciones a artículos de la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi, que pretenden adecuar la regulación estadística en el ámbito material, en la actuación estadística, en la normalización, en las nuevas fuentes de información estadística –como pueden ser los datos masivos y las fuentes digitales–, y en la adaptación de las necesidades de información de los ficheros-directorios, así como ampliar las competencias del Eustat-Instituto Vasco de Estadística para ofrecer información estadística contextualizada y transformar los datos en información y conocimiento. Todo ello contribuirá a la toma de decisiones basadas en evidencias, utilizando las herramientas y metodologías avanzadas, teniendo muy en cuenta la confidencialidad y seguridad de los datos.

Lehen esan bezala, administrazio-erregistroetatik datozen datu-iturriak funtsezkoak dira estatistika-eragiketen kostuak eta informatzaileen karga murrizteko. Datu estatistikoen estrategiaren helburua izango da datu egituratuak lortzea, datuen estandarizazioa eta normalizazioa kontuan hartuta, bai eta datu bakarra lortzea ere. Horregatik, beharrezkoa da helburu estatistikoetarako datu-iturri gisa erabil daitezkeen administrazio-erregistroak beren diseinutik bertatik normalizatuta egotea, eta ezinbestekoa da Eustat-Euskal Estatistika Erakundeak nahitaezko txostena egitea administrazio-erregistroak sortzeko, aldatzeko eta ezabatzeko.

Como se ha dicho anteriormente, las fuentes de datos procedentes de los registros administrativos son claves para minimizar los costes de las operaciones estadísticas y la carga a las personas informantes. La estrategia de los datos estadísticos debe tener como fin lograr datos estructurados teniendo en cuenta la estandarización y la normalización de los datos, unido a la consecución del dato único. Por ello, es necesario que los registros administrativos que puedan ser utilizados como fuente de datos para fines estadísticos estén normalizados desde su propio diseño y es imprescindible que el Eustat-Instituto Vasco de Estadística emita informe preceptivo en la creación, modificación y supresión de los registros administrativos.

Apirilaren 23ko 4/1986 Legean sartutako beste berrikuntza bat Euskal Autonomia Erkidegoko Biztanleriaren Erregistroa sortzea da. Erregistroa Eustat-Euskal Estatistika Erakundeak kudeatuko du, eta bere helburua da Administrazio orokorreko eta foru-administrazioetako organoek, bai eta horien erakunde instituzionalek ere, informazioa eskatzea, beren eskumenak gauzatzeko beharrezkoa denean, eta, soil-soilik, bizilekua edo helbidea garrantzitsuak diren gaietarako.

Otra novedad introducida en la Ley 4/1986, de 23 de abril, es la creación del Registro de Población de la Comunidad Autónoma de Euskadi, que gestionará el Eustat-Instituto Vasco de Estadística y tiene como finalidad que los órganos de la Administración general y administraciones forales, así como sus entes institucionales, soliciten su información cuando le sea necesaria para el ejercicio de sus respectivas competencias y, exclusivamente, para los asuntos en los que la residencia o el domicilio sean relevantes.

Eustat-Euskal Estatistika Erakundeak eta Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistika Antolakundeak maila operatiboan datu egituratu ugari kudeatzen dituzte. Datu horiek ezinbestekoak dira plan, programa eta proiektuen jarraipena eta ebaluazioa egiteko, eta azterlan estatistikoak egiteko balio dezakete. Estatistika-datu masibo kopuru handi hori plan, programa eta proiektu horien diseinatzaile eta kudeatzaileen eskura jarri nahi da, tratamendu-ingurune seguru batean eta konfidentzialtasun- eta segurtasun-berme guztiekin.

El Eustat-Instituto Vasco de Estadística y la Organización Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi a nivel operativo gestionan una gran cantidad de datos estructurados que son imprescindibles para el seguimiento y la evaluación de planes, programas y proyectos, y pueden servir para realizar estudios estadísticos. Esta gran cantidad de datos masivos estadísticos se quiere poner a disposición de los diseñadores y gestores de estos planes, programas y proyectos en un entorno de tratamiento seguro y con todas las garantías de confidencialidad y seguridad.

Apirilaren 23ko 4/1986 Legearen azken zatian datu konfidentzialetarako irispidearen erregulazioa sartzen da, helburu zientifikoekin, Europako estatistiken erregulazioan egiten den antzera, bistan denez zentro seguru baten bidez eta konfidentzialtasun- eta segurtasun-baldintza guztiak betez.

En la parte final de la Ley 4/1986, de 23 de abril, se introduce la regulación del acceso a los datos confidenciales con fines científicos, a semejanza de la regulación de las estadísticas europeas, evidentemente a través de un centro seguro y cumpliendo con todos los requisitos de confidencialidad y seguridad.

Azkenik, erakundearen izena erregularizatu nahi da, euskarazko eta gaztelaniazko izenak eta erakundearen izen komuna (Eustat) kontuan hartuta.

Por último, se quiere regularizar la denominación del instituto, teniendo en cuenta sus denominaciones en euskera y castellano y la inclusión del nombre común del instituto: Eustat.

Legearen azken xedapenetako bigarrena, hirugarrena eta laugarrena planaren funtsezko koordenatuetako bigarrenari buruzkoak dira, hau da, denbora-koordenatuari buruzkoak, eta, horrela, aurrekontu-ekitaldien amaierarekin bat etorriz, indarraldia 2026ko abenduaren 31n amaituko dela ezartzen da, bai eta planaren balizko luzapenari buruzkoak ere, baldin eta plan hau amaitzean beste bat onartzen ez bada.

Las disposiciones finales segunda, tercera y cuarta de la ley se dedican a la segunda de las coordenadas fundamentales del plan, la de orden temporal, y así, de forma consecuente con la finalización de los ejercicios presupuestarios, se establece como fin de su vigencia el 31 de diciembre de 2026, así como la eventual prórroga del plan para el supuesto de que no se apruebe uno nuevo al vencimiento del presente.

1. artikulua.– Onarpena eta edukia.

Artículo 1.– Aprobación y contenido.

1.– 2023-2026 Euskal Estatistika Plana onartzen da.

1.– Se aprueba el Plan Vasco de Estadística 2023-2026.

2.– Plan hori Euskal Autonomia Erkidegoko estatistika-jarduera 2023-2026 aldian antolatzeko tresna da, hargatik eragotzi gabe balizko luzapena.

2.– Dicho plan es el instrumento ordenador de la actividad estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi durante el periodo 2023-2026, sin perjuicio de su eventual prórroga.

3.– Planaren edukia da lege honen eranskinetan jasotako estatistikak eta izaera horretako beste jarduera batzuk egitea.

3.– El plan tiene como contenido la realización de las estadísticas y otras actuaciones de esta naturaleza incluidas en los anexos de la presente ley.

2. artikulua.– Urteko estatistika-programak.

Artículo 2.– Programas anuales de estadística.

1.– 2023-2026 Euskal Estatistika Plana urteko estatistika-programen bidez garatu eta gauzatuko da.

1.– El desarrollo y ejecución de este Plan Vasco de Estadística 2023-2026 se realizará a través de programas estadísticos anuales.

2.– Urteko estatistika-programek 1.3 artikuluan aipatzen diren estatistika-eragiketen ezaugarriak zehaztu eta definituko dituzte, aurrekontu-zuzkiduren esparruan.

2.– Los programas estadísticos anuales determinarán y definirán las características constitutivas de las operaciones estadísticas a que se refiere artículo 1.3, en el marco de las dotaciones presupuestarias.

3. artikulua.– Estatistika-jardunaren araubide juridikoa.

Artículo 3.– Régimen jurídico de la actuación estadística.

1.– Planaren ondoriozko estatistika-jarduna Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legearen 2. artikuluan aurreikusitako araudiaren eta lege honen araberakoa izango da.

1.– La actuación estadística derivada del plan se regirá por la normativa prevista en el artículo 2 de la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi, y por la presente ley.

2.– Aurreko artikuluan xedatutakoaren araberako estatistika ofizialei eta Jaurlaritzaren sailetako estatistika-organo espezifikoek egindako estatistikei dagozkien emaitzak publikoak izango dira beti, eta formatu berrerabilgarrian argitaratu beharko dira.

2.– Los resultados correspondientes a las estadísticas oficiales conforme a lo dispuesto en el artículo anterior, y a las estadísticas elaboradas por los órganos estadísticos específicos de los diferentes departamentos del Gobierno, serán siempre públicos y deberán ser publicados en formato reutilizable.

3.– Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako eta Emakumeen aurkako Indarkeria Matxistarik gabe Bizitzeko Legearen testu bategina onartzen duen martxoaren 16ko 1/2023 Legegintzako Dekretuaren 17. artikuluak xedatutakoa betetze aldera, plan honetan jasotako estatistikek genero-ikuspegia txertatuko dute, diseinutik hasi eta hedapenera arte.

3.– En cumplimiento de lo establecido por el artículo 17 del Decreto Legislativo 1/2023, de 16 de marzo, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley para la Igualdad de Mujeres y Hombres y Vidas Libres de Violencia Machista contra las Mujeres, las estadísticas contempladas en este plan integrarán la perspectiva de género desde su diseño hasta su difusión.

4. artikulua.– Nahitaez erantzun beharra.

Artículo 4.– Obligatoriedad de respuesta.

1.– 2023-2026 Euskal Estatistika Planean jasotako estatistikak nahitaez bete behar dira. Betebehar horrek datu pertsonalen babesaren arloan indarrean dagoen eta aplika daitekeen araudia errespetatu beharko du.

1.– Las estadísticas contenidas en este Plan Vasco de Estadística 2023-2026 son de cumplimentación obligatoria. Dicha obligación deberá respetar la normativa vigente y aplicable en materia de protección de datos de carácter personal.

2.– Nolanahi ere, estatistika-antolakundeari emandako datuak sekretu estatistikoaren pean egongo dira, Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legearen 19. artikulutik 23.era bitartean ezarritakoari jarraituz.

2.– En todo caso, los datos suministrados a la organización estadística quedan sometidos al régimen de secreto estadístico a que se refieren los artículos 19 a 23 de la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi.

AZKEN XEDAPENETAKO LEHENENGOA.– Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legearen aldaketak.
DISPOSICIÓN FINAL PRIMERA.– Modificaciones de la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi.

Bat.– Aldatu egiten da Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legearen 1. artikulua, eta honela idatzita geldituko da:

Uno.– Se modifica el artículo 1 de la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi, que quedará con la redacción siguiente:

«1.– Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikaren eremu materiala honako hau izango da: lurraldearen, ekonomiaren, gizartearen, lanaren, demografiaren eta ingurumenaren errealitateari buruzko informazioa lantzea, eta, oro har, autonomia erkidego horri esleitutako helburu eta eskumenekin lotutako edozein gai interesgarri, kuantitatibo zein kualitatibo, eta errealitate horien adierazleen konfigurazioa. Estatistika-jarduera honetan datza: datuak lortu, bildu, landu eta sistematikoki eta analitikoki antolatzea, horien analisi masiboa barne, bai eta kontserbatzea, biltegiratzea, argitaratzea eta zabaltzea ere.

«1.–La Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi tendrá como ámbito material la elaboración de información sobre la realidad territorial, económica, social, laboral, demográfica, ambiental y, en general, sobre cualquier cuestión de interés, de carácter cuantitativo o cualitativo, relacionada con los fines y competencias atribuidos a dicha comunidad autónoma, así como la configuración de los indicadores de dichas realidades. La actividad estadística consiste en la obtención, recogida, elaboración y ordenación sistemática y analítica de los datos, incluido el análisis masivo de los mismos, así como su conservación, almacenamiento, publicación y difusión.

2.– Euskal Autonomia Erkidegoko estatistikari dagokion jarduera, betiere, ohorerako eta norberaren eta familiaren intimitaterako eskubideari buruz une bakoitzean indarrean dagoen araudia betez gauzatuko da.

2.– La actividad referente a la estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi se llevará a cabo, en todo caso, con observancia de la normativa vigente en cada momento sobre el derecho al honor y a la intimidad personal y familiar.

3.– Estatistika-jarduerak datuetan oinarritutako kudeaketan eta ebidentzietan oinarritutako erabakiak hartzen lagunduko du, eta politika publikoak eta horien kudeaketa planifikatzeko eta ebaluatzeko balioko du; horretarako, politika publikoen ebaluazioan eskatzen diren estatistika-beharrak hartuko ditu kontuan».

3.– La actividad estadística contribuirá a la gestión basada en datos y a la toma de decisiones basadas en evidencias, y servirá para planificar y evaluar las políticas públicas y su gestión, para lo que tendrá en cuenta las necesidades estadísticas que se requieran en la evaluación de políticas públicas».

Bi.– Ezabatu egiten da Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legearen 2. artikuluko 5. paragrafoa.

Dos.– Se suprime el párrafo 5 del artículo 2 de la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi.

Hiru.– Aldatu egiten da Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legearen 3.1 artikuluaren d) letra, eta honela idatzita geldituko da:

Tres.– Se modifica la letra d) del artículo 3.1 de la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi, que quedará con la redacción siguiente:

«d) Homogeneotasuna kontzeptuetan, definizioetan, sailkapenetan, nomenklaturetan eta kodeetan, berezko estatistikak eta beste estatistika-sistema batzuetakoak, bereziki Europar Batasunekoak, konparatzeko aukera emango duena».

«d) Homogeneidad en conceptos, definiciones, clasificaciones, nomenclaturas y códigos, que permita comparar entre las estadísticas propias y las de otros sistemas estadísticos, en particular, los de la Unión Europea».

Lau.– Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legearen 3. artikuluari 3. eta 4. paragrafoak gehitzen zaizkio, honela idatzita:

Cuatro.– Se añaden los párrafos 3 y 4 al artículo 3 de la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi, con la redacción siguiente:

«3.– Ekintza batek helburu estatistikoa duela ulertuko da Euskal Autonomia Erkidegorako beharrezkoak diren estatistikak lortzera bideratuta dagoenean.

«3.– Se entiende que una acción posee finalidad estadística cuando esté dirigida a la obtención de estadísticas necesarias para la Comunidad Autónoma de Euskadi.

4.– Euskal Autonomia Erkidegoko estatistika-jarduera Europako Estatistiken Jardunbide Egokien Kodean oinarritutako kalitate-irizpideetan oinarrituko da».

4.– La actuación estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi estará fundamentada en los criterios de calidad basados en el Código de Buenas Prácticas de las Estadísticas Europeas».

Bost.– Aldatu egiten da Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legearen 4. artikulua, eta honela idatzita geldituko da:

Cinco.– Se modifica el artículo 4 de la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi, que quedará con la redacción siguiente:

«Estatistika-jarduera homogeneizatzeko balio duten kontzeptuak, definizioak, sailkapenak, nomenklaturak eta sektore-kodeak, estatistika- eta lurralde-unitateenak, organismoenak eta 1. artikuluan aipatzen den eremu materialarekin lotutako beste edozein elementurenak nahitaez erabili beharko dira Euskal Autonomia Erkidegoko estatistikarako. Eustat-Euskal Estatistika Erakundeak emango ditu homogeneizazio-arau teknikoak».

«Los conceptos, definiciones, clasificaciones, nomenclaturas y códigos de sectores, de unidades estadísticas y territoriales, de organismos y de cualesquiera otros elementos relacionados con el ámbito material a que se refiere el artículo 1 que sirvan para homogeneizar la actividad estadística serán de uso obligatorio a los efectos de estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi. El Eustat-Instituto Vasco de Estadística dictará las normas técnicas de homogeneización».

Sei.– Aldatu egiten da Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legearen 5. artikuluaren 2. paragrafoa, eta honela idatzita geldituko da:

Seis.– Se modifica el párrafo 2 del artículo 5 de la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi, que quedará con la redacción siguiente:

«2.– Estatistikak estatistika-datuetatik, sektore pribatutik datozen datu masiboetatik, iturri digitaletatik lortutako datuetatik eta administrazio-datuetatik abiatuta egin daitezke.

«2.– Las estadísticas se pueden elaborar a partir de datos estadísticos, de datos masivos del sector privado, de datos obtenidos de las fuentes digitales y de datos administrativos.

Datu estatistikoak dira Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistika Antolakundeak bere maila operatiboan lortutakoak, soil-soilik helburu estatistikoetarako.

Son datos estadísticos los obtenidos por la Organización Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi a su nivel operativo, para fines exclusivamente estadísticos.

Sektore pribatutik datozen datu masiboek aukera ematen dute sektore pribatuak bolumen masiboetan eta kalitatezkoetan datuak sortzeko duen ahalmen handia estatistika-helburu publikoetarako baliatzeko.

Los datos masivos procedentes del sector privado permiten aprovechar para fines estadísticos públicos la gran capacidad del sector privado de generar datos en volúmenes masivos y de calidad.

Iturri digitaletatik lortutako datuak dira Interneten, sare sozialetan edo gailu digitaletan islatzen diren jarduera, ekintza eta komunikazio digital arakagarrien multzoa.

Los datos obtenidos de fuentes digitales son el conjunto de actividades, acciones y comunicaciones digitales rastreables que se manifiestan en Internet, redes sociales o en dispositivos digitales.

Administrazio-datuak dira administrazio-kudeaketaren ondorioz edo administrazio-erabilerarako informazioa biltzeko eragiketa espezifikoen ondorioz lortutakoak, administrazio elektronikokoak barne.

Son datos administrativos los obtenidos como consecuencia de la gestión administrativa o de operaciones específicas de recogida de información para uso administrativo, incluidos los procedentes de la administración electrónica.

Datu estatistikoen, sektore pribatutik datozen datu masiboen edo iturri digitaletatik lortutako datuen multzo antolatuek datu estatistikoen fitxategiak sortuko dituzte.

Los conjuntos organizados de datos estadísticos, datos masivos procedentes del sector privado o datos obtenidos de fuentes digitales generarán ficheros de datos estadísticos.

Administrazio-datuen multzo antolatuak administrazio-datuen fitxategiak sortuko ditu. Fitxategi horietatik datu-fitxategiak sortu ahal izango dira helburu estatistikoetarako».

El conjunto organizado de datos administrativos generará ficheros de datos administrativos. De estos ficheros se podrán generar ficheros de datos para fines estadísticos».

Zazpi.– Aldatu egiten da Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legearen 6.5 artikuluaren a) letra, eta honela idatzita geldituko da:

Siete.– Se modifica la letra a) del artículo 6.5 de la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi, que quedará con la redacción siguiente:

«a) Eustat-Euskal Estatistika Erakundeari dagokio planaren aurreproiektua egitea, Euskal Estatistika Batzordeko kideek egindako planak aztertu ondoren».

«a) Corresponde al Eustat-Instituto Vasco de Estadística la elaboración del anteproyecto del plan, una vez analizados los correspondientes planes elaborados por los miembros componentes de la Comisión Vasca de Estadística».

Zortzi.– Aldatu egiten da Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legearen 7. artikuluaren 3. paragrafoa, eta honela idatzita geldituko da:

Ocho.– Se modifica el párrafo 3 del artículo 7 de la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi, que quedará con la redacción siguiente:

«3.– Plana garatzeko eta gauzatzeko Jaurlaritzaren dekretu bidez onartzen diren urteko estatistika-programak, aurreko 6. artikuluko 5. paragrafoan ezarritako arauak betez, lege honetako 2. artikuluko 1. paragrafoan aipatzen diren erregelamenduzko xedapenen parte izango dira».

«3.– Los programas estadísticos anuales que se aprueben por decreto del Gobierno en desarrollo y ejecución del plan, con observancia de las reglas establecidas en el párrafo 5 del anterior artículo 6, formarán parte de las disposiciones reglamentarias a que se refiere el párrafo 1 del artículo 2 de esta ley».

Bederatzi.– Aldatu egiten da Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legearen 7. artikuluaren 5. paragrafoa, eta honela idatzita geldituko da:

Nueve.– Se modifica el párrafo 5 del artículo 7 de la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi, que quedará con la redacción siguiente:

«5.– Urteko estatistika-programek planaren eranskinetan aurreikusitako ezaugarriren bat aldatu ahal izango dute, Euskal Estatistika Batzordeak aldeko txostena eman ondoren. Aldaketa horrek arrazoitua izan beharko du, eta ezin izango du eraginik izan eragiketaren izaeran eta helburuetan».

«5.– Los programas estadísticos anuales podrán modificar alguna de las características previstas en los anexos del plan, previo informe favorable de la Comisión Vasca de Estadística. Dicha modificación habrá de ser motivada y no podrá afectar ni a la naturaleza ni a los objetivos de la operación».

Hamar.– Aldatu egiten da Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legearen 8. artikulua, eta honela idatzita geldituko da:

Diez.– Se modifica el artículo 8 de la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi, que quedará con la redacción siguiente:

«1.– Lege honetako 26. artikuluan aipatutako estatistika-organo espezifikoa duten Jaurlaritzako sailek planean eta urteko estatistika programetan sartuta ez dauden estatistikak egin ahal izango dituzte, horiei aitortutako helburu eta eskumenei dagokienez. Estatistika horiek Gobernuak onartu beharko ditu dekretu bidez, Eustat-Euskal Estatistika Erakundeak nahitaezko txostena egin ondoren. Txosten hori hogeita hamar eguneko epean emango da, dagokion proiektu teknikoa jasotzen denetik zenbatzen hasita, eta, hala badagokio, sailek egiaztatuko dute estatistikok egiteak ez dakarrela bikoiztasunik lehendik dauden beste estatistika batzuekin.

«1.– Los departamentos del Gobierno que dispongan del órgano estadístico específico a que se refiere el artículo 26 de la presente ley podrán realizar estadísticas no incluidas en el plan y en los programas estadísticos anuales, en relación con los fines y competencias reconocidos a los mismos, que deberán ser aprobadas por el Gobierno mediante decreto, previo informe preceptivo del Eustat-Instituto Vasco de Estadística, que se emitirá en el plazo de treinta días a partir de la recepción del correspondiente proyecto técnico y, en su caso, acreditarán que su realización no supone duplicidad con otras estadísticas existentes.

2.– Efizientzia eta baliabide publikoen kontrola direla eta, estatistika horiek ez daude estatistika-araudiaren mende eta Jaurlaritzako sailek noizean behin bakarrik egin ahal izango dituzte. Estatistika horiek ez dute inola ere ekarriko Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio orokorraren zerbitzura diharduten langileen gastu garbia handitzea.

2.– Por motivos de eficiencia y de control de recursos públicos, estas estadísticas no están sujetas a la normativa estadística y solo podrán realizarse de manera puntual por los departamentos del Gobierno. Estas estadísticas en ningún caso podrán suponer un aumento neto de los gastos de personal al servicio de la Administración general de la Comunidad Autónoma de Euskadi.

3.– Eustat-Euskal Estatistika Erakundeak Gobernuak berariaz aginduta bakarrik egin ahal izango ditu horrelako estatistikak.

3.– El Eustat-Instituto Vasco de Estadística solo podrá realizar este tipo de estadísticas por mandato expreso del Gobierno.

4.– Urteko Estatistika Programan jasotako estatistikak lehentasunez egingo dira artikulu honetan aurreikusitakoen aldean».

4.– Las estadísticas contempladas en el Programa Estadístico Anual serán de realización preferente respecto a las previstas en este artículo».

Hamaika.– Aldatu egiten da Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legearen 9. artikulua, eta honela idatzita geldituko da:

Once.– Se modifica el artículo 9 de la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi, que quedará con la redacción siguiente:

«Atal honetan aipatzen den estatistika-informazioa honako hauek osatuko dute: estatistika-datuek, sektore pribatutik datozen datu masiboek, administrazio-datuek edo lege honen 5. artikuluan aipatutako iturri digitaletako datuek, bai eta estatistikek berek ere.

«La información estadística a que se refiere la presente sección vendrá constituida por los datos estadísticos, los datos masivos procedentes del sector privado, los datos administrativos o los datos de fuentes digitales mencionados en el artículo 5 de la presente ley, así como por las propias estadísticas.

Informazio hori estatistika bakoitzaren araudian zehaztuko da».

La determinación de dicha información se realizará en la normativa reguladora de cada estadística».

Hamabi.– Aldatu egiten da Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legearen 16. artikulua, eta honela idatzita geldituko da:

Doce.– Se modifica el artículo 16 de la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi, que quedará con la redacción siguiente:

«1.– Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistika Antolakundeak, bere maila operatiboan, gorde beharrekotzat jotzen den lortutako informazioa gorde eta zainduko du estatistika-eragiketak gauzatzeko beharrezkoa ez den arte, eta informazio hori sekretu estatistikoaren mende egongo da lege honetan adierazitako baldintzetan, nahiz eta, kasuan kasu, dagozkion emaitzak onartu izan.

«1.– La Organización Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi, a su nivel operativo, conservará y custodiará la información obtenida hasta que no sea necesaria para el desarrollo de operaciones estadísticas, que seguirá sujeta al secreto estadístico en los términos señalados en la presente ley, aun cuando, en su caso, se hubieren aprobado los correspondientes resultados.

2.– Informazioa gordetzeak ez du esan nahi, nahitaez, informazioaren jatorrizko euskarriak gorde behar direnik, baldin eta oinarrizko edukia euskarri informatikoan edo bestelakoren batean jasota badago.

2.– La conservación de la información no implicará, necesariamente, la de los soportes originales de la misma, siempre que su contenido básico conste en soporte informático o de otra naturaleza.

3.– Erregelamendu bidez ezarriko dira informazioa suntsitzeko zein kontserbatzeko irizpideak, informazio hori jada beharrezkoa ez denean estatistika-eragiketak gauzatzeko».

3.– Reglamentariamente se determinarán los criterios tanto para la destrucción como para la conservación de la información cuando ya no sea necesaria para el desarrollo de operaciones estadísticas».

Hamahiru.– Aldatu egin da Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legearen 19. artikuluko 3. paragrafoa, eta honela idatzita geratuko da:

Trece.– Se modifica el párrafo 3 del artículo 19 de la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi, que quedará con la redacción siguiente:

«3.– Informatzaileen informazio estatistikoa emateak ez du inolako eraginik izango estatistikaz besteko eremuetan».

«3.– El suministro de información estadística de las personas informantes no producirá efecto alguno en otro ámbito diferente al de carácter estadístico».

Hamalau.– Aldatu egiten da Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legearen 20. artikuluaren 3. paragrafoa, eta honela idatzita geldituko da:

Catorce.– Se modifica el párrafo 3 del artículo 20 de la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi, que quedará con la redacción siguiente:

«3.– Nolanahi ere, fitxategi-direktorioak ez dira sekretu estatistikoaren betebeharraren babespean egongo, hau da, establezimendu, enpresa, ustiategi edo bestelako erakundeen zerrendak eta dagozkien kokalekuak, izenak, jarduerak –esportazio eta inportaziokoak barne–, helbide elektroniko korporatiboak, telefono korporatiboak eta tamainaren adierazleak, sailkapenaren ondorioetarako».

«3.– En todo caso, no quedarán amparados por el deber de secreto estadístico los ficheros-directorios, es decir, las enumeraciones de establecimientos, empresas, explotaciones u otros entes y sus correspondientes emplazamientos, denominaciones, actividades –incluidas las de exportación e importación–, direcciones electrónicas corporativas, teléfonos corporativos e indicadores de tamaño a efectos de clasificación».

Hamabost.– Aldatu egiten da Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legearen 29.1 artikuluaren h) letra, eta honela idatzita geldituko da:

Quince.– Se modifica la letra h) del artículo 29.1 de la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi, que quedará con la redacción siguiente:

«h) Euskal Autonomia Erkidegoko administrazio-erregistroak sortzeko, aldatzeko edo ezabatzeko nahitaezko txostena egitea, erregistro horien izaera dela-eta estatistika-helburuetarako datu-iturri gisa erabil daitezkeenean».

«h) Emisión de informe preceptivo en la creación, modificación o supresión de registros administrativos de la Comunidad Autónoma de Euskadi que por su naturaleza puedan ser utilizados como fuente de datos para fines estadísticos».

Hamasei.– Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legearen 29.1 artikuluari o) eta p) letrak gehitzen zaizkio, eta honela idatzita geratzen dira:

Dieciséis.– Se añaden las letras o) y p) al artículo 29.1 de la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi, con la redacción siguiente:

«o) Big data tekniken bidez datuak bildu, aztertu, tratatu eta masiboki bistaratzeko teknologien erabilera sustatzea, bai eta datuak hobeto aprobetxatzea ahalbidetzen duten sistemen eta formatuen bateragarritasuna ere.

«o) Fomento de la utilización de tecnologías de recogida, análisis, tratamiento y visualización masiva de datos a través de técnicas de big data, así como de la compatibilidad de sistemas y formatos que permitan un mejor aprovechamiento de los datos.

p) Helburu estatistikoetarako datu-sistema integratu bat ezartzea, iturri anitzeko estatistikak egin ahal izateko. Estatistika-jardueraren eraginkortasuna hobetzeko, datuen eta metadatuen azpiegitura ezarriko da, hala nola datuak, metadatuak, tratamenduak eta zerbitzu komunak eta elkarreragingarriak integratzen dituen azpiegitura zentrala, horiek interpretatzen eta erabiltzen lagun dezaten».

p) Establecimiento de un sistema de datos integrados para fines estadísticos que permita la producción de estadísticas multifuente. Para mejorar la eficiencia de la actividad estadística, se implementará la infraestructura de datos y metadatos como la infraestructura central que integra datos, metadatos, tratamientos y servicios comunes e interoperables para que ayuden en su interpretación y sus usos».

Hamazazpi.– Aldatu egiten da Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legearen 29. artikuluaren 2. paragrafoa, eta honela idatzita geldituko da:

Diecisiete.– Se modifica el párrafo 2 del artículo 29 de la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi, que quedará con la redacción siguiente:

«2.– Eustat-Euskal Estatistika Erakundeak kudeatuko du Euskal Autonomia Erkidegoko Biztanleriaren Erregistroa, lege honen bigarren xedapen gehigarrian aurreikusitako moduan».

«2.– El Eustat-Instituto Vasco de Estadística gestionará el Registro de Población de la Comunidad Autónoma de Euskadi, en los términos previstos en la disposición adicional segunda de la presente ley».

Hamazortzi.– Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legearen 29. artikuluari 3. eta 4. paragrafoak gehitzen zaizkio, eta honela idatzita geldituko dira:

Dieciocho.– Se añaden los párrafos 3 y 4 al artículo 29 de la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi, que quedará con la redacción siguiente:

«3.– Eustat-Euskal Estatistika Erakundeak, kasuan kasuko sailekin ados jarrita, estatistika-azterlanak egin ahal izango ditu sail horien edo horiei lotutako edo horien mendeko erakunde publikoen plan, programa, proiektu edo beste antolaketa- edo funtzio-alderdi batzuen jarraipena eta ebaluazioa egiteko. Azterlan horiek lege honetan eta lege hau garatuko duten arauetan ezarritako printzipioak eta arauak bete beharko dituzte. Azterlan horien emaitzak ez dira inola ere ofizialak izango. Hala badagokio, estatistika-organo espezifikoak lankidetzan arituko dira Eustat-Euskal Estatistika Erakundearekin azterlan horiek egiteko, aipatutako akordioan zehazten den moduan. Eustat-Euskal Estatistika Erakundea tratamendu-ingurune seguru batean eratuko da.

«3.– El Eustat-Instituto Vasco de Estadística, mediante acuerdo con los correspondientes departamentos, podrá realizar estudios estadísticos dirigidos al seguimiento y evaluación de planes, programas, proyectos u otros aspectos organizativos o funcionales de interés de dichos departamentos o de los organismos públicos vinculados o dependientes de los mismos, que deberán cumplir los principios y normas establecidos en esta ley y en las normas que la desarrollen. Los resultados de estos estudios en ningún caso podrán adquirir el carácter de oficiales. En su caso, los órganos estadísticos específicos colaborarán con el Eustat-Instituto Vasco de Estadística en la elaboración de estos estudios, tal y como se determine en el acuerdo citado. El Eustat-Instituto Vasco de Estadística se constituirá en un entorno de tratamiento seguro.

4.– Eustat-Euskal Estatistika Erakundeak, estatistika-organo espezifikoekin lankidetzan, hala badagokio, ikerketa-komunitateari datu konfidentzialetarako sarbidea eman ahal izango dio, baldin eta estatistika-unitateak zeharka identifikatzeko aukera baino ez badute ematen, estatistika-analisiak egin ditzaten ikerketa zientifikorako. Eustat-Euskal Estatistika Erakundea tratamendu-ingurune seguru batean eratuko da, ikerketa-komunitateari estatistika-sekretuak babestutako informazioa gurutzatu eta ikerketa zientifikorako estatistika-azterketak egin ahal izateko».

4.– El Eustat-Instituto Vasco de Estadística, en colaboración, en su caso, con los órganos estadísticos específicos, podrá conceder el acceso de la comunidad investigadora a los datos confidenciales que solo permitan la identificación indirecta de unidades estadísticas para que lleven a cabo análisis estadísticos con fines de investigación científica. El Eustat-Instituto Vasco de Estadística se constituirá en un entorno de tratamiento seguro a efectos de posibilitar a la comunidad investigadora el cruce de información amparada por el secreto estadístico para llevar a cabo análisis estadísticos con fines de investigación científica».

Hemeretzi.– Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legearen xedapen gehigarri bakarra lehenengo xedapen gehigarri gisa berritzen da.

Diecinueve.– Se renumera la disposición adicional única de la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi, como disposición adicional primera.

Hogei.– Bigarren xedapen gehigarria eransten zaio Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legeari, eta honela idatzita geratzen da:

Veinte.– Se añade una disposición adicional segunda a la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi, con la redacción siguiente:

«Bigarren xedapen gehigarria.– Euskal Autonomia Erkidegoko Biztanleriaren Erregistroa.

«Disposición adicional segunda.– Registro de Población de la Comunidad Autónoma de Euskadi.

1.– Lege honen 29.2 artikuluan aipatzen den Euskal Autonomia Erkidegoko Biztanleriaren Erregistroa sortzen da. Erregistro horretan, datu hauek jasoko dira: izena, abizenak, helbidea, sexua, jaioteguna, nazionalitatea eta NANaren edo, atzerritarren kasuan, horren ordezko dokumentuaren zenbakia.

1.– Se crea el Registro de Población de la Comunidad Autónoma de Euskadi al que se refiere el artículo 29.2 de esta ley, que contendrá los datos de nombre, apellidos, domicilio, sexo, fecha de nacimiento, nacionalidad y número de DNI o del documento que lo sustituya en el caso de la población extranjera.

2.– Horretarako, Euskal Autonomia Erkidegoko udalerriek biztanleen udal-erroldako informazioa bidali beharko diote Eustat-Euskal Estatistika Erakundeari aldizka, euskarri informatikoan, formatu estandarizatuetan eta aldi estandarizatuetan.

2.– A tales efectos, los municipios de la Comunidad Autónoma de Euskadi deberán remitir periódicamente, en soporte informático, de acuerdo con los formatos y en períodos estandarizados, la información del padrón municipal de habitantes al Eustat-Instituto Vasco de Estadística.

3.– Biztanleriaren erregistroaren helburua da Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio orokorreko eta foru-administrazioetako organoek eta haien erakunde instituzionalek, interesdunaren baimenik gabe, interesdunen datu pertsonalak eskatzea, beren eskumenak gauzatzeko beharrezkoak dituztenean eta soil-soilik bizilekua edo helbidea garrantzitsuak diren gaietarako.

3.– El registro de población tiene como finalidad que los órganos de la Administración general y de las administraciones forales de la Comunidad Autónoma de Euskadi, así como sus entes institucionales, soliciten, sin consentimiento de la persona interesada, sus datos personales cuando les sean necesarios para el ejercicio de sus respectivas competencias y exclusivamente para asuntos en los que la residencia o el domicilio sean relevantes.

4.– Eustat-Euskal Estatistika Erakundea Estatistikako Institutu Nazionalarekin koordinatuko da, erakunde horrek datuak eman diezazkion, Euskal Autonomia Erkidegoko Biztanleriaren Erregistroa eguneratzen dela ziurtatzeko, betiere udalen eskumenak errespetatuz».

4.– El Eustat-Instituto Vasco de Estadística se coordinará con el Instituto Nacional de Estadística para que este organismo le facilite los datos con el fin asegurar la actualización del Registro de Población de la Comunidad Autónoma de Euskadi, respetando, en cualquier caso, las competencias municipales».

Hogeita bat.– Lege hau indarrean sartzen denetik aurrera, Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legean edo beste xedapen batzuetan Instituto Vasco de Estadística/Euskal Estatistika Erakundeari egindako aipamen guztiak Eustat-Euskal Estatistika Erakundeari egindakotzat hartuko dira euskarazko bertsioan, eta Eustat-Instituto Vasco de Estadística erakundeari egindakotzat gaztelaniazko bertsioan.

Veintiuno.– A partir de la entrada en vigor de la presente ley, todas las referencias efectuadas al Euskal Estatistika Erakundea/Instituto Vasco de Estadística en la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi, o en otras disposiciones, se entenderán realizadas a Eustat-Euskal Estatistika Erakundea en su versión en euskera y a Eustat-Instituto Vasco de Estadística en su versión en castellano.

Hogeita bi.– Hirugarren xedapen gehigarria eransten zaio Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legeari, eta honela idatzita geratzen da:

Veintidós.– Se añade una disposición adicional tercera a la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi, con la redacción siguiente:

«Hirugarren xedapen gehigarria. Balio handiko estatistika-datuak.

«Disposición adicional tercera.– Datos estadísticos de alto valor.

1.– Balio handiko estatistika-datuak berrerabiltzearekin batera gizartearentzat, ingurumenarentzat eta ekonomiarentzat onura handiak dakartzaten datuak dira; bereziki, balio erantsiko zerbitzuak, aplikazioak, eta lanpostu berriak, duinak eta kalitatezkoak sortzeko egokiak direlako, eta balio erantsiko zerbitzuen onuradun potentzialen kopuruagatik eta datu multzo horietan oinarritutako aplikazioengatik.

1.– Los datos estadísticos de alto valor son aquellos cuya reutilización está asociada a considerables beneficios para la sociedad, el medio ambiente y la economía, en particular debido a su idoneidad para la creación de servicios de valor añadido, aplicaciones y puestos de trabajo nuevos, dignos y de calidad, y al número de beneficiarios potenciales de los servicios de valor añadido y aplicaciones basados en tales conjuntos de datos.

2.– Balio handiko estatistika-datuak dira Europako Batzordeak bere betearazpen-erregelamenduetan ezartzen dituenak, eta urteko estatistika programen dekretuetan zehaztuko dira.

2.– Son datos estadísticos de alto valor los que se establezcan por la Comisión Europea en sus reglamentos de ejecución y vendrán determinados en los decretos de los programas estadísticos anuales.

3.– Balio handiko estatistika-datuak Eustat-Euskal Estatistika Erakundeak zabalduko ditu bere estatistika-datuen bankuan, API aplikazioen programazio-interfaze egokien bidez eta, hala dagokionean, deskarga masiboaren bidez. Nolanahi ere, Sektore Publikoko Datu Irekiei eta Informazioa Berrerabiltzeari buruzko Zuzentarauan horretarako ezarritako argitalpen-irizpideak hartuko dira kontuan».

3.– Los datos estadísticos de alto valor se difundirán por el Eustat-Instituto Vasco de Estadística en su banco de datos estadístico mediante las interfaces de programación de aplicaciones-API adecuadas y, cuando proceda, en forma de descarga masiva. En todo caso, se atenderán los criterios de publicación dispuestos al efecto en la Directiva relativa a los Datos Abiertos y la Reutilización de la Información del Sector Público».

AZKEN XEDAPENETAKO BIGARRENA.– Planaren indarraldia.
DISPOSICIÓN FINAL SEGUNDA.– Vigencia del plan.

2023-2026 Euskal Estatistika Planaren indarraldia hura indarrean sartu eta 2026ko abenduaren 31ra artekoa izango da.

La vigencia del Plan Vasco de Estadística 2023-2026 se extenderá al periodo comprendido entre su entrada en vigor y el 31 de diciembre de 2026.

AZKEN XEDAPENETAKO HIRUGARRENA.– Luzapena.
DISPOSICIÓN FINAL TERCERA.– Prórroga.

Plan honen epemugan euskal estatistika plan berri bat onartu ez bada, plan hori automatikoki luzatuko da plan berri bat indarrean sartu arte, ezarritako epe edo aldien arabera baztertu behar diren estatistika-jarduerei dagokienez izan ezik.

En el caso de no haberse aprobado un nuevo plan vasco de estadística al vencimiento del presente, este quedará automáticamente prorrogado hasta la entrada en vigor de un nuevo plan, excepto en lo relativo a aquellas actuaciones estadísticas que hayan de excluirse en virtud de plazos o periodos establecidos.

AZKEN XEDAPENETAKO LAUGARRENA.– Indarrean jartzea.
DISPOSICIÓN FINAL CUARTA.– Entrada en vigor.

Lege hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunean jarriko da indarrean.

La presente ley entrará en vigor el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Beraz, Lege honi men egiteko eta men eginarazteko agintzen diet, norbanako zein agintari direla, Euskadiko herritar guztiei.

Por consiguiente, ordeno a todos los ciudadanos y ciudadanas de Euskadi, particulares y autoridades, que la guarden y hagan guardarla.

Vitoria-Gasteiz, 2023ko azaroren 14a.

Lehendakaria,

IÑIGO URKULLU RENTERIA.

Vitoria-Gasteiz, a 14 de noviembre de 2023.

El Lehendakari,

IÑIGO URKULLU RENTERIA.

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

Azterketa dokumentala


Análisis documental