Consulta

Consulta simple

Servicios


Último boletín RSS

Boletin Oficial del País Vasco

149. zk., 2023ko abuztuaren 7a, astelehena

N.º 149, lunes 7 de agosto de 2023


Hemen ikusgai dauden gainerako formatuen edukia PDF dokumentu elektroniko ofizial eta jatorrizkoa eraldatuz lortu da


El contenido de los otros formatos que aquí se muestran, se ha obtenido mediante una transformación del documento electrónico PDF oficial y auténtico

XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEA
UNIVERSIDAD DEL PAÍS VASCO
3815
3815

EBAZPENA, 2023 uztailaren 10ekoa, Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitateko idazkari nagusiarena, Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitateko Ikasleen Falta eta Zehapenei buruzko Arautegia argitaratzen duena.

RESOLUCIÓN de 10 de julio de 2023, del Secretario General de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea, de publicación del Reglamento de Régimen de Faltas y Sanciones del Estudiantado de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea.

2023ko uztailaren 4an egindako osoko bilkuran, Euskal Herriko Unibertsitatearen Klaustroak Euskal Herriko Unibertsitateko Ikasleen Hutsegite eta Zigorrei buruzko Arautegia onartu zuen.

En sesión plenaria celebrada el 4 de julio de 2023, el Claustro de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea adoptó acuerdo por el que aprobó el Reglamento de Régimen de Faltas y Sanciones del Estudiantado de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea.

Era berean, Klaustroak hartutako erabakiak xedatu egin zuen Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian eta Estatuko Aldizkari Ofizialean argitaratzea, UPV/EHUko idazkari nagusiaren erabakiaren bidez, aipatutako aldizkari ofizialetan argitaratu eta hogei egunetara jarriko delarik indarrean.

Así mismo, el acuerdo adoptado por el Claustro dispuso su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco y en el Boletín Oficial del Estado, mediante resolución del Secretario General de la UPV/EHU, con entrada en vigor a los veinte días de su publicación en el primero de dichos diarios oficiales.

UPV/EHUren Estatutuen 187.1 d) artikuluak idazkari nagusiari agintzen dio UPV/EHUren erabaki guztien publizitatea bermatzea. Euskal Unibertsitate Sistemaren otsailaren 25eko 3/2004 Legeak, berriz, 10. artikuluan ezartzen du unibertsitate publikoaren estatutuak, antolamendu eta funtzionamendu arauak, eta horien aldaketak eta gobernu organoek emandako aplikazio orokorreko xedapenak Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian eta Estatuko Aldizkari Ofizialean argitaratuko direla, eta ez direla indarrean jarriko harik eta testuak osorik argitaratu arte.

El artículo 187.1 d) de los Estatutos de la UPV/EHU encomienda al Secretario General garantizar la publicidad de todos los acuerdos de la UPV/EHU, mientras que la Ley 3/2004, de 25 de febrero, del Sistema Universitario Vasco, establece en su artículo 10 que los estatutos y las normas de organización y funcionamiento de la universidad pública, así como sus modificaciones y las disposiciones de general aplicación que dicten los órganos de gobierno de la misma, serán publicados en el Boletín Oficial del País Vasco y en el «Boletín Oficial del Estado», y no entrarán en vigor hasta la íntegra publicación de sus textos.

Hori guztia kontuan hartuta,

Por todo ello,

EBATZI DUT:
DISPONGO:

Lehenengoa.– Bidaltzea Euskal Herriko Unibertsitateko Ikasleen Falta eta Zehapenei buruzko Arautegia, UPV/EHUko Klaustroak 2023ko uztailaren 4an onartutakoa, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian eta Estatuko Aldizkari Ofizialean argitara dadin, eranskinean jasotako baldintzetan.

Primero.– Remitir para su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco y en el Boletín Oficial del Estado el Reglamento de Régimen de Faltas y Sanciones del Estudiantado de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea, aprobado por el Claustro de la UPV/EHU en sesión de 4 de julio de 2023, en los términos recogidos en el anexo.

Bigarrena.– Ebazpen honek amaiera ematen dio administrazio bideari eta, bere aurka, aukerako berraztertze errekurtsoa jarri ahal izango zaio erabakia eman zuen organo berari, hilabetearen epean, edo, bestela, administrazioarekiko auzi errekurtsoa jarri ahal izango da jurisdikzio ordena horretako epaitegietan, bi hilabeteren epean, erabakia argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera, eta ezin izango dira biak batera aurkeztu.

Segundo.– La presente Resolución pone fin a la vía administrativa y contra la misma solo se podrá interponer recurso potestativo de reposición en el plazo de un mes, ante el mismo órgano que la dictó, o recurso contencioso-administrativo ante los Juzgados de dicho orden jurisdiccional en el plazo de dos meses, en ambos casos, a contar desde el día siguiente al de su publicación, sin que se puedan interponer ambos recursos de forma simultánea.

Leioa, 2023ko uztailaren 10a.

En Leioa, a 10 de julio de 2023.

Idazkari nagusia,

El Secretario General,

AITOR ZURIMENDI ISLA.

AITOR ZURIMENDI ISLA.

ERANSKINA
ANEXO
ERABAKIA, 2023KO UZTAILAREN 4KO UPV/EHUKO KLAUSTROARENA, EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEKO IKASLEEN FALTA ETA ZEHAPENEI BURUZKO ARAUTEGIA ONARTZEKO DENA.
ACUERDO DEL CLAUSTRO DE LA UPV/EHU, EN SU SESIÓN DE 4 DE JULIO DE 2023, POR EL QUE SE APRUEBA EL REGLAMENTO DE FALTAS Y SANCIONES DEL ESTUDIANTADO DE LA UNIVERSIDAD DEL PAÍS VASCO/ EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEA.

Euskal Herriko Unibertsitatearen helburu nagusia da ikasleen prestakuntza osoaz arduratzea, ikasketak emanez eta ikerketa zein garapen zientifiko eta teknologikoa sustatuz. Hori lortzeko, behar-beharrezkoa da bizikidetza giro egokia egotea, non errespetatuko diren unibertsitatearen balioak eta printzipioak eta sustatuko diren elkarrizketa eta elkarrekiko errespetua.

La Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea es una institución que tiene como objetivo principal la formación integral de los y las estudiantes, mediante la impartición de enseñanzas y la promoción de la investigación y el desarrollo científico y tecnológico. Para lograr este propósito, es fundamental que exista un ambiente de convivencia adecuado, donde se respeten los valores y principios universitarios y se fomente el diálogo y el respeto mutuo.

Ildo horretan, Unibertsitate Bizikidetzari buruzko otsailaren 24ko 3/2022 Legeak (2022kootsailaren 25eko Estatuko Aldizkari Ofizialean argitaratua) arau esparru bat ezartzen du unibertsitateko kideek errespetuzko eta tolerantziako giroan jarduteko aukera izan dezaten, balio demokratikoak, adierazpen askatasuna eta pentsamendu kritikoa bultzatuz. Horrela, 1. artikuluaren arabera, Unibertsitate Bizikidetzari buruzko Legearen xedea da unibertsitate eremuko bizikidetzaren oinarriak ezartzea; baina, horrez gain, unibertsitateko ikasleen diziplina araubidea ezartzen du, alde batera utzita irakasle-ikertzaileen eta administrazio eta zerbitzuetako langileen diziplina araubidea, horiei araudi espezifikoan xedatutakoa izango baitzaie aplikagarri.

En este sentido, la Ley 3/2022, de 24 de febrero, de convivencia universitaria, publicada en el Boletín Oficial del Estado de 25 de febrero de 2022, establece un marco normativo para garantizar que la comunidad universitaria pueda desarrollar sus actividades en un ambiente de respeto y tolerancia, en el que se promuevan los valores democráticos, la libertad de expresión y el pensamiento crítico. Así, según su artículo 1, la Ley de convivencia universitaria tiene por objeto establecer las bases de la convivencia en el ámbito universitario, pero además establece el régimen disciplinario del estudiantado universitario, dejando al margen el régimen disciplinario del personal docente e investigador y del personal de administración y servicios, que se regirá por lo dispuesto en su normativa específica.

Horretarako, eta autonomia erkidegoek beren eskumenen esparruan ezarritako arauei kalterik egin gabe, legeak zehazten ditu unibertsitate publikoetako ikasleei aplikatu beharreko faltak eta zehapenak, eta bertan adierazitakoaren aurkako xedapen guztiak indargabetzen ditu, bereziki 1954ko irailaren 8ko Dekretua, Hezkuntza Nazionaleko Ministerioaren Goi mailako irakaskuntzako eta irakaskuntza teknikoko ikastegi ofizialen diziplina akademikoaren Arautegia onartzen duena.

A tal efecto, y sin perjuicio de las regulaciones establecidas por las Comunidades Autónomas en el ámbito de sus competencias, la ley determina las faltas y sanciones aplicables al estudiantado de las universidades públicas, y deroga cuantas disposiciones se opongan a lo dispuesto en la misma, y en particular, el Decreto de 8 de septiembre de 1954, por el que se aprueba el Reglamento de Disciplina Académica de los Centros Oficiales de Enseñanza Superior y de Enseñanza Técnica dependientes del Ministerio de Educación Nacional.

Hala ere, legeak esparru propioa ere gordetzen die unibertsitateei, araudiak bidea ematen dietelako legean aurreikusitako falta eta zehapenak zehaztu eta mailakatzeko, baldin eta, beste batzuk sortu gabe eta legean jasotakoen izaera edo mugak aldatu gabe, jokabideak eta zehapenak hobeto identifikatzen laguntzen badute, betiere zehatzeko ahalmenaren printzipioak errespetatuz. Gainera, azken xedapenetako bigarrenean, ahalmena ematen zaie unibertsitateei, beren eskumenen esparruan, Unibertsitate Bizikidetzari buruzko Legea garatzeko eta aplikatzeko behar diren xedapenak emateko.

No obstante, la ley también preserva un ámbito propio a las universidades, dado que reglamentariamente, pueden introducir especificaciones o graduaciones a las infracciones y a las sanciones previstas en ella que, sin constituir otras nuevas, ni alterar la naturaleza o límites de las que la ley contempla, contribuyan a la más correcta identificación de las conductas y de las propias sanciones, respetando los principios de la potestad sancionadora. Además, en su disposición final segunda habilita a las universidades en el ámbito de sus respectivas competencias para dictar las disposiciones necesarias para el desarrollo y aplicación de la Ley de convivencia universitaria.

Unibertsitateko Klaustroaren Funtzionamenduari buruzko Arautegiko 36.2.d) artikuluaren arabera (2011ko urriaren 13ko Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratua), Klaustroaren eskumena da, besteak beste, diziplina arloko arau hauste eta zigorren zerrenda zabaltzeko arautegiak onartzea. Hori aintzat hartuta, uste izan da eskumen hori eta Unibertsitate Bizikidetzari buruzko Legeak unibertsitateari emandako ahalmena gauzatzeko modurik onena dela testu bat onartzea, zeinak, legea errespetatuz, UPV/EHUko ikasleen faltak eta zehapenak zehaztu eta mailakatuko dituen. Erreferentziakoa izango den testu horretan jasoko dira, arau hausteen eta zehapenen katalogoaz gain, horiekin hertsiki lotuta dauden gaiak, hala nola zehapenen ordezko neurriak eta zehatzaileak ez diren neurri osagarriak, bai eta falten eta zehapenen preskripzio araubidea eta diziplina erantzukizunaren amaiera.

El artículo 36.2 d) del Reglamento de Funcionamiento del Claustro Universitario, publicado en el Boletín Oficial del País Vasco de 13 de octubre de 2011, establece que corresponde al Claustro Universitario la aprobación, entre otros textos reglamentarios, del desarrollo de la lista de infracciones y sanciones disciplinarias, y se ha considerado que la mejor forma de ejercer esta competencia y las habilitaciones legales realizadas por la Ley de convivencia universitaria en favor de la Universidad es la de aprobar un texto que, al tiempo que de forma respetuosa con la ley, lleve a cabo aquellas especificaciones y graduaciones, tanto en las infracciones como en las sanciones del estudiantado de la UPV/EHU, sea el texto de referencia en el que se recoja no solo el catálogo de infracciones y sanciones, sino además aquellas cuestiones estrechamente vinculadas a las mismas, tales como las medidas sustitutivas de las sanciones y las medidas adicionales de carácter reparador, junto al régimen de prescripción de las faltas y las sanciones y la extinción de la responsabilidad disciplinaria.

Testu hori egiteko, 2023ko otsailaren 23ko Gobernu Kontseiluan esan zen bezala, lan talde bat eratu zen, non parte hartu duten Gobernu Kontseiluan ordezkaritza duten unibertsitateko sektore guztiek.

Para su elaboración, tal y como se informó en el Consejo de Gobierno de 23 de febrero de 2023, se constituyó un grupo de trabajo en el que se ha dado cabida a todos los estamentos que conforman la comunidad universitaria y que cuentan con representación en el Consejo de Gobierno.

Talde horrek egindako lanaren emaitza abiapuntuko testu bat izan zen, jendaurrean jarri zena interesatu guztiek egokitzat hartzen zituzten ekarpenak egin zitzaten. Era berean, testu hori irakasle-ikertzaileen ordezkariei eta teknikarien eta kudeaketako eta administrazio eta zerbitzuetako langileen ordezkariei helarazi zitzaien, oharrak egin zitzaten. Ekarpen eta ohar horietako asko onartu egin ziren eta behin betiko testuan jaso. UPV/EHUko Ikasleen Kontseiluari ere entzun zitzaion eta, ekarpenak egiteaz gain, aldeko txostena egin zuen 2023ko maiatzaren 2an. Hortaz, bete egin dira Bizikidetzari buruzko Legeak unibertsitateko kideen parte hartzerako ezarritako eskakizunak.

La culminación de la encomienda realizada por el grupo de trabajo ha dado lugar a un texto de partida que ha sido objeto de información pública para que todas las personas interesadas en hacerlo realizaran las aportaciones que consideraran convenientes y ha sido trasladado a la representación del personal docente e investigador y del personal técnico, de gestión, administración y servicios, para que realizaran observaciones, buena parte de las cuales fueron aceptadas e incluidas en el texto definitivo. Asimismo, ha sido oído el Consejo de Estudiantes de la UPV/EHU, que, junto a sus aportaciones, ha emitido informe favorable con fecha 2 de mayo de 2023. Se cumplen así las exigencias de participación de la comunidad universitaria establecidas en la Ley de convivencia.

Adierazitakoagatik guztiagatik, Errektorearen proposamenez, UPV/EHUko Klaustroak honako hau

En su virtud, a propuesta de la Rectora de la UPV/EHU, el Claustro de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea

ERABAKI DU:
ACUERDA:

Lehenengoa.– Arautegia onartzea.

Primero.– Aprobación del Reglamento.

Onartzea Euskal Herriko Unibertsitateko Ikasleen Falta eta Zehapenei buruzko Arautegia, erabaki honi eranskin moduan atxikia.

Aprobar el Reglamento de Régimen de Faltas y Sanciones del Estudiantado de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea, que se inserta como anexo al presente acuerdo.

Bigarrena.– Arautegia argitaratzea.

Segundo.– Publicación.

Agindua ematea erabaki hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian eta Estatuko Aldizkari Ofizialean argitaratzeko, UPV/EHUko idazkari nagusiaren erabaki baten bidez.

Disponer la publicación de este acuerdo en el Boletín Oficial del País Vasco y en el Boletín Oficial del Estado, mediante resolución del Secretario General de la UPV/EHU.

Hirugarrena.– Arautegia indarrean sartzea.

Tercero.– Entrada en vigor.

Euskal Herriko Unibertsitateko Ikasleen Falta eta Zehapenei buruzko Arautegia indarrean sartuko da Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hogei egunera.

El Reglamento de Régimen de Faltas y Sanciones del Estudiantado de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea entrará en vigor a los veinte días de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

UNIVERSIDAD DEL PAÍS VASCO/EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEKO IKASLEEN FALTA ETA ZEHAPENEI BURUZKO ARAUTEGIA
REGLAMENTO DE RÉGIMEN DE FALTAS Y SANCIONES DEL ESTUDIANTADO DE LA UNIVERSIDAD DEL PAÍS VASCO/EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEA
ATARIKO TITULUA
TÍTULO PRELIMINAR
XEDAPEN OROKORRAK
DISPOSICIONES GENERALES

1. artikulua.– Xedea eta irismena.

Artículo 1.– Objeto y alcance.

1.– Arautegi honen xedea da ezartzea eta batzea, tresna arauemaile bakar batean, Euskal Herriko Unibertsitateko ikasleei aplikatu ahal izango zaizkien falta eta zehapenen araubidea, bat etorrita Unibertsitate Bizikidetzari buruzko otsailaren 24ko 3/2022 Legean xedatutakoarekin.

1.– El presente reglamento tiene por objeto establecer y unificar, en un único instrumento normativo, el régimen de faltas y sanciones aplicable al estudiantado de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea, de conformidad con lo establecido en la Ley 3/2022, de 24 de febrero, de convivencia universitaria.

Era berean, testuak arautzen du zehapenen ordezko neurrien eta neurri osagarrien araubidea, bertan aipatutako kasuetarako eta bertan adierazitako moduan.

Asimismo, regula el régimen de las medidas sustitutivas y adicionales de las sanciones, en los casos y términos previstos en el mismo.

2.– Euskal Herriko Unibertsitateko ikasleak arautegi honetan ezarritako falta eta zehapenen araubideari lotuta egongo dira unibertsitatearen instalazio, sistema eta espazioetan egindako jardueretan, hala fisiko nola birtualetan, edo beren jardun akademikoarekin lotutako guztietan, kanpoko praktikak, landa irteerak eta antzeko jarduerak barne.

2.– El estudiantado de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea está sujeto al régimen de faltas y sanciones establecido en este reglamento respecto de la actividad desarrollada en las instalaciones, sistemas y espacios de la universidad, físicos o virtuales, o relacionado con su actividad académica en sus distintas manifestaciones, incluidas las prácticas externas, salidas de campo y actividades de naturaleza análoga.

3.– Arautegi honen ondorioetarako, Euskal Herriko Unibertsitateko ikasleak izango dira bertan matrikulatutakoak, hala titulazio ofizialetan nola berezko tituluetan edo bizitza osoko prestakuntzako beste ikasketa espezifiko batzuetan, mugikortasun programetako ikasleak barne.

3.– A los efectos de este reglamento, se entenderá por estudiantado de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea a toda aquella persona que se halle matriculada en enseñanzas conducentes a titulaciones oficiales, propias o en otras enseñanzas específicas de formación a lo largo de toda la vida, incluido el estudiantado en situación de movilidad.

4.– Arautegi honetan tipifikatutako falten egiletzat hartuko dira tipifikatutako gertakaria beren kabuz, beste norbaitekin batera edo beste norbaitez baliatuz egiten dutenak. Egiletzat hartuko dira baita ere ekintzen bidez araua hausten laguntzen duten pertsonak.

4.– Serán considerados autores o autoras de las faltas tipificadas en este Reglamento quienes realicen el hecho tipificado por sí solas, conjuntamente o por medio de otra de la que se sirvan como instrumento. También lo serán las personas que cooperen a su ejecución con un acto sin el cual no se habría efectuado.

Falta oso larritzat hartuko diren ekintza edo jokabideetan beste moduren batean laguntzen duten ikasleek ere dagokien erantzukizuna izango dute.

El estudiantado que colaborase de otra manera en la realización de actos o conductas constitutivas de faltas muy graves, incurrirá, también, en la responsabilidad que corresponda.

2. artikulua.– Printzipio informatzaileak.

Artículo 2.– Principios informadores.

Euskal Herriko Unibertsitateak onartutako bizikidetza arauek gertakarien kalifikazioaren berri emango dute, kasuan kasuko prozeduren barruan, bai eta zehapenen mailaketaren eta, hala dagokionean, arautegi honetan aurreikusitako ordezko neurrien aplikazioaren berri ere.

Las normas de convivencia aprobadas por la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea informarán, en el seno de los correspondientes procedimientos, la calificación de los hechos, así como la graduación de las sanciones y la aplicación, en los casos en que proceda, de las medidas sustitutivas previstas en este reglamento.

I. TITULUA
TÍTULO I
FALTAK
FALTAS

3. artikulua.– Falten sailkapena.

Artículo 3.– Clasificación de las faltas.

UPV/EHUko ikasleek egin ditzaketen faltak izango dira oso larriak, larriak eta arinak.

Las faltas en las que puede incurrir el estudiantado de la UPV/EHU se califican como muy graves, graves y leves.

4. artikulua.– Falta oso larriak.

Artículo 4.– Faltas muy graves.

Hauek dira falta oso larriak:

Se consideran faltas muy graves:

a) Pertsonen duintasunaren aurkako ekintza edo jokabide iraingarriak, fisikoak zein psikologikoak; hala nola, nobatadak.

a) Realizar acciones, actuaciones o conductas vejatorias de carácter físico y/o psicológico que atenten contra la dignidad de las personas, tales como novatadas.

b) Jazarpena egitea edo indarkeria fisiko zein hitzezko larria erabiltzea honako hauek jomuga izanik: unibertsitateko kideak, Euskal Herriko Unibertsitatetik kanpoko enpresetakoak izanik unibertsitatean lanean ari diren pertsonak, unibertsitateak eskainitako zerbitzuak erabiltzen dituzten pertsonak, campusetan jarduerak egiten dituzten pertsonak, eta unibertsitateak antolatzen dituen edo parte hartzen duen jarduerak egiten dituzten pertsonak.

b) Acosar o ejercer violencia grave física o verbal contra cualquier miembro de la comunidad universitaria, contra las personas que pertenezcan a empresas externas a la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea que presten sus servicios en ella, así como contra personas usuarias de servicios proporcionados por la Universidad o que ejecuten actividades dentro de sus campus o con ocasión de actividades que organiza o en las que participa la Universidad.

c) Sexu jazarpena zein sexua edo generoa dela-eta egindako jazarpena, bat etorrita Emakumeen eta Gizonen Berdintasun Eragingarrirako martxoaren 22ko 3/2007 Lege Organikoak dioenarekin 7. artikuluan.

c) Acosar sexualmente o por razón de sexo o género, conforme al artículo 7 de la Ley Orgánica 3/2007, de 22 de marzo, para la igualdad efectiva de mujeres y hombres.

d) Diskriminazioa, arrazoi hauengatik: sexua, sexu joera, genero identitate edo adierazpena, sexu ezaugarriak, jatorria, talde etnikoa, desgaitasuna, adina, osasun egoera, klase soziala, erlijioa zein sinesteak, hizkuntza, edo beste edozein baldintza edo ezaugarri pertsonal zein sozial.

d) Discriminar por razón de sexo, orientación sexual, identidad o expresión de género, características sexuales, origen nacional, pertenencia a grupo étnico, discapacidad, edad, estado de salud, clase social, religión o convicciones, lengua, o cualquier otra condición o circunstancia personal o social.

e) Dokumentu akademikoak aldatzea, faltsutzea, lapurtzea edo suntsitzea, edozein bide erabiliz, edo unibertsitatean dokumentu faltsuak erabiltzea, edozein formatutan.

e) Alterar, falsificar, sustraer o destruir por cualquier medio documentos académicos, o utilizar documentos falsos ante la Universidad, cualquiera que sea el formato de los documentos.

f) UPV/EHUren ondare historiko eta kulturaleko lan katalogatuak modu konponezinean hondatu eta suntsitzea edo lapurtzea.

f) Destruir y deteriorar de manera irreparable o sustraer obras catalogadas del patrimonio histórico y cultural de la UPV/EHU.

g) Lan bat plagiatzea, osorik zein zatiren bat, edo iruzur akademikoa egitea gradu amaierako lanean, master amaierako lanean edo doktorego tesian.

g) Plagiar total o parcialmente una obra, o cometer fraude académico en la elaboración del Trabajo de Fin de Grado, el Trabajo de Fin de Máster o la Tesis Doctoral.

Iruzur akademikotzat hartuko dira, arautegi honen ondorioetarako, errendimendu akademikoa egiaztatzeko egin beharreko lanen eta tesien emaitzak, norberarenak zein beste batenak, faltsutzeko helburua duten jokabideak.

Se entenderá como fraude académico a estos efectos cualquier comportamiento premeditado tendente a falsear los resultados de dichos trabajos y tesis, sean propios o ajenos, realizados como requisito para acreditar el rendimiento académico.

h) Ez betetzea unibertsitateko ikastegi, instalazio eta zerbitzuetako segurtasun neurriak eta osasun publikoaren arlokoak, arriskuan jarriz unibertsitateko kideak.

h) Incumplir las normas de seguridad y salud pública establecidas para los centros universitarios, sus instalaciones y servicios, poniendo en riesgo a la comunidad universitaria.

i) Unibertsitateko beste kide bat ordezkatzea unibertsitateko jardueretan, edo norbera ordezkatua izateko baimena ematea.

i) Suplantar a un miembro de la comunidad universitaria o prestar el consentimiento para ser suplantado, en relación con las actividades universitarias.

j) UPV/EHUko hauteskunde prozesuen garapena eragoztea.

j) Impedir el desarrollo de los procesos electorales de la UPV/EHU.

k) Kondena izatea, epai irmo baten bidez, bestelako ondasun juridiko baten afektazioa eragiten duen dolozko delitua egin izanagatik unibertsitateko ikastegi, instalazio eta zerbitzuetan, edo unibertsitatearen jarduera akademikoarekin zerikusia duen dolozko delitua egin izanagatik.

k) Haber sido condenado o condenada, por sentencia firme, por la comisión de un delito doloso que suponga la afectación de un bien jurídico distinto, cometido en los centros universitarios, sus instalaciones y servicios, o relacionado con la actividad académica de la universidad.

5. artikulua.– Falta larriak.

Artículo 5.– Faltas graves.

Hauek dira falta larriak:

Se consideran faltas graves:

a) Ebaluazio proben, azterketen edo kontrolen edukiak modu bidegabean lortzea.

a) Apoderarse indebidamente del contenido de pruebas, exámenes o controles de conocimiento.

b) Indarkeria fisiko zein hitzezkoa edo larderia erabiltzea unibertsitateko kideen kontra, larritzat hartu ezin denean.

b) Ejercer violencia, física o verbal, o intimidación contra cualquier miembro de la comunidad universitaria, cuando no pueda ser calificada como de carácter grave.

c) Unibertsitatearen ondare historiko eta kulturaleko lan katalogatuak larriki hondatzea.

c) Deteriorar gravemente los bienes catalogados del patrimonio histórico y cultural de la universidad.

d) Eragoztea irakaskuntzako, ikerketako edo jakintza zabaltzeko jarduerak egitea, bai eta jarduera horietan laguntzeko eta jarduera horiek kudeatzeko zeregin administratiboak ere, kalterik egiteke horregatik adierazpen askatasunaren oinarrizko eskubidea, biltzeko eta elkartzeko eskubidea, irakaskuntza-askatasuna eta katedra-askatasuna baliatzeari.

d) Impedir la celebración de actividades universitarias de docencia, investigación o transferencia del conocimiento, así como el normal desarrollo de las actividades administrativas de apoyo y gestión de aquellas, sin perjuicio del ejercicio del derecho fundamental a la libertad de expresión, al de reunión y asociación, a la libertad de enseñanza y a la libertad de cátedra.

e) Iruzur akademikoa egitea. Iruzur akademikotzat hartuko dira, arautegi honen ondorioetarako, irakasgai bat gainditzeko edo errendimendu akademikoa egiaztatzeko egingo beharreko azterketen edo lanen emaitzak, norberarenak zein beste batenak, faltsutzeko helburua duten jokabideak. Falta honek biltzen ditu, bereziki, jokabide hauek:

e) Cometer fraude académico, entendido a estos efectos como la realización de cualquier comportamiento premeditado tendente a falsear los resultados de un examen o trabajo, propio o ajeno, realizado como requisito para superar una asignatura o acreditar el rendimiento académico. Quedan comprendidas en esta falta, en particular, las siguientes conductas:

– Egiaztatzea, modu frogagarrian, beste ikasle baten ebaluazio proba kopiatu dela, ikasle horren baimenaz edo baimenik gabe.

– La comprobación fehaciente de copia de la prueba de evaluación de otro u otra estudiante con o sin el consentimiento de este último.

– Kopiatzea, baimendu gabeko materiala erabiliz, edozein motatako ebaluazio probetan eta edozein euskarri edo gailutan (txuletak, testuliburuak, probari dagokion kodea ez duten azterketa orriak, liburuetan idatzitako oharrak).

– Copiar mediante el uso de material no autorizado durante las pruebas de evaluación de cualquier tipo y en cualquier soporte o dispositivo (chuletas, libros de texto, hojas de examen con código distinto al de la sesión, anotaciones en los libros).

– Azterketetan kopiatzeko bidea erraztea beste ikasle bati, modu aktiboan.

– Facilitar activamente a otro u otra estudiante la copia en los exámenes.

– Plagioa egitea ebaluatzekoa den lan batean, baina ez dena gradu amaierako lana, master amaierako lana edo doktorego tesia.

– Plagiar en un trabajo presentado para la evaluación, que no sea el Trabajo de Fin de Grado, el Trabajo de Fin de Máster o a la Tesis Doctoral.

– Gailu elektronikoak erabiltzea ebaluazio probetan, probaren irakasle arduradunak horretarako baimenik eman ez duenean.

– Valerse de dispositivos electrónicos para la realización de las pruebas de evaluación, cuando no esté expresamente autorizado por el docente responsable de la prueba.

– Artikuluak sinatzea horietan parte hartu ez denean, edo benetako emaitzak aldatzea.

– Firmar artículos sin haber participado en ellos o alterar los resultados realmente obtenidos.

f) Jabetza intelektualeko eskubideei lotutako unibertsitate jarduerak erreproduzitu eta grabatzeko baliabideak edo edukiak modu bidegabean erabiltzea edo zabaltzea, hala nola babestutako materialak igotzea plataforma, aplikazio edo webguneetara.

f) Utilizar o difundir indebidamente contenidos o medios de reproducción y grabación de las actividades universitarias sujetas a derechos de propiedad intelectual, tales como subir materiales protegidos a plataformas, aplicaciones o sitios web.

g) Ez betetzea unibertsitateko ikastegi, instalazio eta zerbitzuetako segurtasun neurriak eta osasun publikoaren arlokoak, baina arriskuan jartzeke unibertsitateko kideak.

g) Incumplir las normas de seguridad y salud pública existentes en los centros, instalaciones y servicios de la UPV/EHU, cuando como consecuencia del incumplimiento no se ponga en riesgo a la comunidad universitaria.

h) UPV/EHUko sistema informatikoetan baimenik gabe sartzea.

h) Acceder sin la debida autorización a los sistemas informáticos de la UPV/EHU.

6. artikulua.– Falta arinak.

Artículo 6.– Faltas leves.

Hauek dira falta arinak:

Se consideran faltas leves:

a) Instalazioetan sartzea horretarako baimenik izan gabe, bat etorrita unibertsitateko kide guztiek ezagutu beharreko UPV/EHUren xedapen edo protokoloetan adierazitakoarekin.

a) Acceder a instalaciones para las que no se tenga autorizado el acceso, de conformidad con las disposiciones o protocolos de general conocimiento de la UPV/EHU.

b) Unibertsitateko zerbitzuak eta instalazioak erabiltzea bete gabe unibertsitateko kide guztiek ezagutu beharreko baldintzak.

b) Utilizar los servicios e instalaciones universitarias incumpliendo los requisitos establecidos de general conocimiento.

c) UPV/EHUren ondasunak hondatzen dituzten ekintzak egitea.

c) Realizar actos que deterioren los bienes del patrimonio de la UPV/EHU.

II. TITULUA
TÍTULO II
ZEHAPENENAK
SANCIONES

7. artikulua.– Zehapenen sailkapena.

Artículo 7.– Clasificación de las sanciones.

1.– Arautegi honetako 1.4 artikuluan adierazitako kasuetan erantzukizunen bat izango duten ikasleei jarri ahal zaizkien zehapenak izango dira oso larriak, larriak eta arinak.

1.– Las sanciones que pueden imponerse al estudiantado que sea declarado responsable en los términos del artículo 1.4, de la comisión de una o varias infracciones contempladas en el presente reglamento se clasifican en muy graves, graves y leves.

Egindako faltaren larritasunaren araberako zehapena jarriko da.

La gravedad de la falta cometida determinará las sanciones que resulten aplicables.

2.– Falta oso larria egiteagatik zehapen hauetako baten bat jarri ahal izango da:

2.– Por la comisión de faltas muy graves podrá imponerse alguna de las siguientes sanciones:

a) UPV/EHUtik kanporatua izatea denbora tarte baterako (bi hilabetetik hiru urtera arte). Kanporatzea dakarren zehapena espediente akademikoan agertu beharko da ikaslea kanporatuta dagoen denbora tartea amaitu arte eta tarte horretan ikasleak ezingo ditu baliatu UPV/EHUko ikasle gisa dagozkion eskubideak, salbu eta diziplina erabakian aipatuko direnak, halakorik egonez gero.

a) Expulsión de dos meses hasta tres años de la UPV/EHU. La sanción con expulsión deberá constar en el expediente académico hasta su total cumplimiento, y comportará la imposibilidad de ejercer los derechos inherentes a la condición de estudiante de la UPV/EHU durante el periodo de expulsión, con las excepciones que, en su caso, se determinen en la resolución disciplinaria.

b) Matrikula eskubideak galtzea aldi baterako (ikasturtea edo lauhileko akademiko bat). Zehapen hau bakarrik jarri ahal izango da arautegi honetako 4. artikuluko g) letratik i) letrara arteko falten kasuan.

b) Pérdida parcial de derechos de matrícula, durante un curso o cuatrimestre académico, que podrá imponerse únicamente para las infracciones previstas en las letras g) e i) del artículo 4 de este reglamento.

3.– Falta larriak egiteagatik zehapen hauek jarri ahal izango dira:

3.– Son sanciones aplicables por la comisión de faltas graves:

a) UPV/EHUtik kanporatua izatea hilabeterako. Zehapen hau ezingo da aplikatu kasuan kasuko ikastegiaren ebaluazio aldietan eta UPV/EHUren matrikulazio aldietan baina, hala ere, kanporatuta dagoen denbora tartean ikasleak ezingo ditu baliatu UPV/EHUko ikasle gisa dagozkion eskubideak, diziplina erabakian zehazten diren salbuespenekin, hala badagokio.

a) Expulsión de hasta un mes de la UPV/EHU. Esta sanción no se podrá aplicar durante los períodos de evaluación del centro correspondiente ni los periodos de matriculación vigentes en la UPV/EHU, y, sin perjuicio de lo anterior, comportará la imposibilidad de ejercer los derechos inherentes a la condición de estudiante de la UPV/EHU durante el periodo de expulsión, con las excepciones que, en su caso, se determinen en la resolución disciplinaria.

b) Ohiko deialdirako eskubidea galtzea falta egin den lauhileko akademikoan eta falta egin den irakasgaian.

b) Pérdida del derecho a la convocatoria ordinaria en el cuatrimestre académico en el que se comete la falta y respecto de la asignatura en la que se hubiera cometido.

Matrikulako eskubideak galtzeak ez die eragingo bekei dagozkien eskubideei, betiere bat etorrita gai hori garatzen duen arautegian adierazitakoarekin.

La pérdida de derechos de matrícula no podrá afectar a los derechos relativos a las becas en los términos previstos en su normativa de desarrollo.

4.– Kargu hartze pribatua izango da jarriko den zehapena falta arinak egiteagatik.

4.– La amonestación privada es la sanción aplicable por la comisión de faltas leves.

8. artikulua.– Zehapenen mailakatzea.

Artículo 8.– Graduación de las sanciones.

Organo eskudunak zehaztuko du, modu arrazoituan, kasu bakoitzari dagokion zehapena, larritasunaren barruan, errespetatuz proportzionaltasun printzipioa eta irizpide hauen arabera haztatuz:

El órgano competente concretará la sanción dentro de su gravedad adecuándola al caso concreto, siempre de forma motivada, según el principio de proporcionalidad y ponderando de conformidad con los siguientes criterios:

a) Intentzionalitatea edo errepikapena.

a) La intencionalidad o reiteración.

b) Unibertsitatearen irudiari, ondasunei edo beste pertsona batzuei egindako kalteen izaera, intentsitatea eta inpaktua.

b) La naturaleza, intensidad e impacto de los perjuicios causados sobre otras personas, bienes o imagen de la universidad.

c) Irabazi asmoa.

c) El ánimo de lucro.

d) Erantzukizuna onartzea, arau haustearen berri emanez unibertsitateko agintariei diziplina prozedura ireki aurretik.

d) El reconocimiento de responsabilidad, mediante la comunicación del hecho infractor a las autoridades universitarias con carácter previo a la iniciación del procedimiento disciplinario.

e) Kaltea konpontzea diziplina prozedura ireki aurretik.

e) La reparación del daño con carácter previo a la iniciación del procedimiento disciplinario.

f) Arau-hauslearen egoera pertsonala, ekonomikoa, osasun egoera, eta egoera familiar zein soziala.

f) Las circunstancias personales, económicas, de salud, familiares o sociales de la persona infractora.

g) Noraino hartu den parte gertakarietan.

g) El grado de participación en los hechos.

h) Ekintzetan indarkeria, diskriminazioa edo jazarpena egon izana, arrazoi hauengatik: sexua, sexu joera, genero identitate edo adierazpena, sexu ezaugarriak, jatorria, talde etnikoa, desgaitasuna, adina, osasun egoera, klase soziala, erlijioa zein sinesteak, hizkuntza, edo beste edozein baldintza edo ezaugarri pertsonal zein sozial.

h) Realizar las acciones por cualquiera de las causas de violencia, discriminación o acoso por razón de sexo, orientación sexual, identidad o expresión de género, características sexuales, origen nacional, pertenencia a grupo étnico, discapacidad, edad, estado de salud, clase social, religión o convicciones, lengua, o cualquier otra condición o circunstancia personal o social.

i) Adingabea izatea.

i) La minoría de edad.

j) Behar bezala justifikatutako bestelako arrazoi objektiboak.

j) Otras circunstancias objetivas debidamente justificadas.

III. TITULUA
TÍTULO III
ZEHAPENEN ORDEZKO NEURRIAK
MEDIDAS SUSTITUTIVAS

9. artikulua.– Zehapen larrien ordezko neurriak.

Artículo 9.– Sustitución de sanciones graves.

UPV/EHUko Diziplina Prozeduraren Arautegiaren arabera, zehapen organoak ordezko neurri bat hartu ahal izango du, hezigarria edo oneragarria, arautegi honetan falta larrien kasurako ezarritako zehapenen ordez, betiere gertakariek kaltetutako pertsonen eskubideak erabat bermatzen badira.

De conformidad con lo establecido en el Reglamento de Procedimiento Disciplinario de la UPV/EHU, el órgano sancionador podrá contemplar una medida sustitutiva de carácter educativo o recuperador, en sustitución de las sanciones establecidas en este reglamento para las faltas graves, siempre que se garanticen plenamente los derechos de la persona o personas afectadas.

10. artikulua.– Zehapen larriak ordezteko baldintzak.

Artículo 10.– Requisitos para la sustitución de sanciones graves.

Ikasleari jarritako zehapen larria ordeztu ahal izango da UPV/EHUko Bizikidetza Batzordeak horren aldeko txostena egin badu, eta kontuan hartuta printzipio hauek:

La sustitución de la sanción grave impuesta podrá realizarse de conformidad con los siguientes principios, previo informe favorable de la Comisión de Convivencia de la UPV/EHU:

a) Arau hausteak kaltetutako pertsonek, halakorik egonez gero, eta arau-hausleak ados daudela adieraztea.

a) Que exista manifiesta conformidad por parte de la persona o personas afectadas por la infracción, caso de haberlas, y por parte de la persona infractora.

b) Zehapena ordeztuko duen neurriaren helburua izatea ahalik eta gehien konpontzea egindako kaltea, eta helburu hori benetan beteko dela bermatzea.

b) Que la medida sustitutiva de la sanción esté orientada a la máxima reparación posible del daño causado, y que se garantice su efectivo cumplimiento.

c) Arau-hausleek beren gain hartzea egindako faltaren erantzukizuna, erabaki proposamena jakinarazi baino lehenago, eta aitortzea beren jokabideak izan dituen ondorioak kaltetutako pertsonengan eta unibertsitateko kideengan.

c) Que la o las personas infractoras reconozcan su responsabilidad en la comisión de la falta con anterioridad a la notificación de la propuesta de resolución, así como las consecuencias de su conducta para la o las personas afectadas, y para la comunidad universitaria.

d) Arau-hausleak prest egotea harremanak izatera berriro arau hausteak kaltetutako pertsonekin. Hala izan dadin, kaltetutako pertsonek espresuki adierazi beharko dute ados daudela.

d) Que, en su caso, la persona o personas responsables muestren disposición para restaurar la relación con la o las personas afectadas por la infracción. Dicha restauración se facilitaría siempre que la persona afectada preste su consentimiento de manera expresa.

11. artikulua.– Zehapen larrien ordezko neurriak: motak.

Artículo 11.– Tipos de medidas sustitutivas de sanciones graves.

1.– Zehapen larrien ordezko neurriak hauek izan daitezke:

1.– Las medidas sustitutivas podrán consistir en alguna o varias de la siguientes:

– Arau-hausleak laguntzea, ordainsaririk jasotzeke, unibertsitatearentzat baliagarriak diren jardueretan, izan daitezkeenak hezigarriak, kulturalak, osasun publikoaren alorrekoak, kirolaren alorrekoak, unibertsitate hedakuntzakoak edo erakundeen arteko harremanen alorrekoak.

– la prestación de su cooperación personal no retribuida en actividades de utilidad universitaria, de carácter formativo, cultural, de salud pública, deportiva, de extensión universitaria o de relaciones institucionales.

– Arau-hausleak laguntzea, ordainsaririk jasotzeke, zehatutako gertakarien ondorioz mindutako pertsonei edo biktimei laguntasuna edo arreta emateko zereginetan.

– la prestación de su cooperación personal no retribuida en labores de apoyo o asistencia a las víctimas o personas ofendidas por los actos objeto de sanción.

– Diziplina zehapenaren helburu diren gertakariekin zerikusia daukaten prestakuntza ikastaroetara edo saio indibidualetara joatea.

– la asistencia a cursos de formación o a sesiones individualizadas, relacionadas con los hechos objeto de la sanción disciplinaria.

– Beste edozein neurri, behar bezala arrazoitua aurreko artikuluan aipatzen diren printzipioen arabera, zeinaren helburua izango den zehatutako arau hausteari buruz sentsibilizatzea.

– cualquier otra medida alternativa debidamente motivada con arreglo a los principios recogidos en el artículo anterior, que tenga la finalidad de sensibilizar sobre la infracción por la que ha sido objeto de sanción.

2.– Neurri horien bidez ezingo dira bete, inola ere ez, lanpostuen zerrendetan unibertsitateko langileei esleitutako eginkizunak edo zereginak.

2.– Las medidas en ningún caso podrán consistir en el desempeño de funciones o tareas asignadas al personal de la universidad en las relaciones de puestos de trabajo.

12. artikulua.– Ordezko neurrien iraupena.

Artículo 12.– Duración de las medidas sustitutivas.

Ordezko neurrien iraupena ezingo da izan bi hilabete baino luzeagoa.

Las medidas sustitutivas no podrán tener una duración superior a dos meses.

IV TITULUA
TÍTULO IV
ERREPARAZIO NEURRI OSAGARRIAK
MEDIDAS ADICIONALES DE CARÁCTER REPARADOR

13. artikulua.– Erreparazio neurri osagarriak: motak.

Artículo 13.– Tipos de medidas adicionales de carácter reparador.

1.– Kasu bakoitzean aplikagarriak izango diren zehapenak ezartzeaz gain, diziplina erabakiak xedatu ahal izango du, arrazoiak adierazita, ondoko neurriren bat ezartzeko beharra:

1.– Además de imponer las sanciones que en cada caso correspondan, la resolución del procedimiento disciplinario podrá, de forma motivada, declarar la obligación de una o varias de las siguientes medidas:

a) Gauzak lehengo egoerara itzultzea, erabaki zehatzailean ezarritako epean.

a) Restituir las cosas o reponerlas a su estado anterior en el plazo que se fije en la resolución sancionadora.

b) Txikitutako ondasunen edo hondamenaren balioari dagokion kalte ordaina ematea, baita eragindako galerei dagokiena ere, horretarako ezarriko den epearen barruan.

b) Indemnizar los daños por cuantía igual al valor de los bienes destruidos o el deterioro causado, así como los perjuicios ocasionados, en el plazo que se fije.

2.– Erabaki zehatzailean ezarriko diren kalte ordainak Zuzenbide publikoko kreditutzat hartuko dira eta dagokien diru kopurua premiamendu prozeduraren bidez eskatu ahal izango da.

2.– Las indemnizaciones que se fijen en la resolución sancionadora tendrán naturaleza de crédito de Derecho público y su importe podrá ser exigido por el procedimiento de apremio.

3.– Zehapena ordeztu arren (zehapen larrien kasuan), artikulu honetan aipatutako neurri osagarriak ere ezarri ahal izango dira.

3.– La sustitución de la sanción (en el caso de que esta sea de carácter grave) no impedirá la imposición de las medidas adicionales previstas en este artículo.

V.TITULUA
TÍTULO V
FALTA ETA ZEHAPENEN PRESKRIPZIOA
PRESCRIPCIÓN DE LAS FALTAS Y DE LAS SANCIONES

14. artikulua.– Falten preskripzioa.

Artículo 14.– Prescripción de las faltas.

1.– Arautegi honetan aipatzen diren faltak epe hauetan preskribatuko dira, beren izaeraren arabera:

1.– Las faltas previstas en este reglamento prescribirán, en función de su calificación, por el transcurso de los siguientes plazos:

a) Falta oso larriak hiru urtera preskribatuko dira.

a) Las faltas muy graves prescribirán a los tres años.

b) Falta larriak bi urtera preskribatuko dira.

b) Las faltas graves prescribirán a los dos años.

c) Falta arinak sei hilabetera preskribatuko dira.

c) Las faltas leves prescribirán a los seis meses.

2.– Faltak preskribatzeko epea hasiko da kontatzen arau haustea egin den egunetik aurrera. Arau hauste jarraituen edo etengabeen kasuan, epea hasiko da kontatzen jokabide urratzailea amaitzen denetik aurrera.

2.– El plazo de prescripción de las faltas comenzará a contarse desde el día en que la infracción se hubiera cometido. En el caso de infracciones continuadas o permanentes, el plazo comenzará a correr desde que finalizó la conducta infractora de que se trate.

3.– Preskripzioa geldiarazi egingo da hasiera ematen bazaio diziplina prozedurari, interesduna jakitun dela. Preskripzio epea berriro hasiko da, baldin eta espedientea hilabete baino gehiagoz geldiarazita egon bada ustezko erantzuleari egotzi ezin zaion arrazoiren batengatik.

3.– Interrumpirá la prescripción la iniciación, con conocimiento del interesado, del procedimiento disciplinario. El plazo de prescripción se reiniciará si el expediente estuviera paralizado durante más de un mes por causa no imputable al presunto responsable.

15. artikulua.– Zehapenen preskripzioa.

Artículo 15.– Prescripción de las sanciones.

1.– Arautegi honetan aipatzen diren zehapenak epe hauetan preskribatuko dira, beren izaeraren arabera:

1.– Las sanciones previstas en este reglamento prescribirán, en función de su calificación, por el transcurso de los siguientes plazos:

a) Falta oso larriengatik ezarritako zehapenak, hiru urtera.

a) Las sanciones impuestas por faltas muy graves, a los tres años.

b) Falta larriengatik ezarritako zehapenak, bi urtera.

b) Las sanciones impuestas por faltas graves, a los dos años.

c) Falta arinengatik ezarritako zehapenak, urtebetera.

c) Las sanciones impuestas por faltas leves, al año.

2.– Zehapenak preskribatzeko epea hasiko da kontatzen zehapena ezartzen duen erabakia betearazi ahal den egunaren biharamunetik aurrera edo erabaki horren aurkako errekurtsoa aurkezteko epea amaitzen denetik aurrera.

2.– El plazo de prescripción de las sanciones comenzará a contarse desde el día siguiente a aquel en que sea ejecutable la resolución por la que se haya impuesto la sanción o haya transcurrido el plazo para recurrirla.

3.– Preskripzioa geldiarazi egingo da hasiera ematen bazaio betearazpen prozedurari, interesduna jakitun dela. Epea berriro hasiko da, baldin eta prozedura hilabete baino gehiagoz geldiarazita egon bada ustezko erantzuleari egotzi ezin zaion arrazoiren batengatik.

3.– Interrumpirá la prescripción de la sanción la iniciación del procedimiento de ejecución, con conocimiento de la persona sancionada, volviendo a transcurrir el plazo si aquel está paralizado durante más de un mes por causa no imputable a la persona sancionada.

VI.TITULUA
TÍTULO VI
ERANTZUKIZUNAREN AMAIERA
EXTINCIÓN DE LA RESPONSABILIDAD

16. artikulua.– Erantzukizuna amaitzeko arrazoiak.

Artículo 16.– Causas de extinción de la responsabilidad.

Arautegi honetan aipatutako falta eta zehapenek eragindako erantzukizuna kasu hauetan amaitzen da:

La responsabilidad derivada del régimen de faltas y sanciones previsto en este reglamento se extinguirá por las siguientes causas:

a) Zehapena edo horren ordezko neurria betetzean.

a) El cumplimiento de la sanción o de la medida sustitutiva.

b) Falta edo zehapena preskribatzean, arautegi honetako aurreko tituluan adierazitakoaren arabera.

b) La prescripción de la falta o de la sanción, de acuerdo con el título anterior de este reglamento.

c) Ikasleak UPV/EHUrekiko lotura galtzean.

c) La pérdida de la vinculación del o de la estudiante con la UPV/EHU.

d) Erantzulea hiltzean.

d) El fallecimiento de la persona responsable.

AZKEN XEDAPENA.– Indarrean sartzea.
DISPOSICIÓN FINAL.– Entrada en vigor.

Arautegi hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hogei egunera sartuko da indarrean.

El presente reglamento entrará en vigor a partir de los veinte días de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.


Azterketa dokumentala


Análisis documental