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Boletin Oficial del País Vasco

104. zk., 2023ko ekainaren 2a, ostirala

N.º 104, viernes 2 de junio de 2023


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
2599
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EBAZPENA, 2023ko maiatzaren 18koa, Portu eta Itsas Gaietako zuzendariarena, zeinaren bidez erabaki baita Bermeoko eta Zumaiako portuetan praktikaje-zerbitzua emateko baimentze-prozedura hastea, eta praktikaje-zerbitzua arautzen duen preskripzio partikularren agiria eta zerbitzua emateko baldintzak onartu dira.

RESOLUCIÓN de 18 de mayo, del Director de Puertos y Asuntos Marítimos, por la que se acuerda iniciar el procedimiento de autorización para la prestación del servicio de practicaje en los puertos de Bermeo y Zumaia, se aprueba el Pliego de Prescripciones Particulares que regulan el servicio de practicaje y las condiciones de su prestación.

Lehenengoa.– Eusko Jaurlaritzako Portu eta Itsas Gaietako Zuzendaritzak beharrezkotzat jotzen du Bermeoko eta Zumaiako portuetan portuko praktikaje-zerbitzua emateko araubidea antolatzea.

Primero.– La Dirección de Puertos y Asuntos Marítimos del Gobierno Vasco considera necesario articular el régimen de prestación del servicio portuario de practicaje en los puertos de Bermeo y Zumaia.

Praktikaje-zerbitzua, Portuen eta Itsas Garraioaren ekainaren 28ko 2/2018 Legearen 31.1 artikuluak xedatzen dituen gainerako portu-zerbitzuen antzera, portuek egoki funtzionatzeko behar diren portuko eta itsasoko eragiketak eta beharrak asetzera bideratutako prestazioen multzoan sartuko litzateke.

El servicio de practicaje, al igual que el resto de servicios portuarios recogidos en el artículo 31.1 de la Ley 2/2018, de 28 de junio, de Puertos y Transporte Marítimo, entraría dentro del conjunto de prestaciones dirigidas a satisfacer las operaciones y necesidades portuarias y marítimas para lograr así el adecuado funcionamiento de los puertos.

Zehazki, zerbitzu honen helburua da ontziak hurbildu, sartu, amarratu eta irteteko maniobretan segurtasuna hobetzea portuan, ontzien kapitainei aholku teknikoak emanez.

En concreto, la prestación de este servicio tiene como objetivo mejorar la seguridad en las maniobras de aproximación, entrada, atraque y salida de los buques en el puerto, mediante un asesoramiento técnico a los capitanes de buques.

Merkataritzako Nabigazioaren Zuzendaritza Nagusiak egokiro gaitu dituen pertsonak arituko dira aholku-lanotan, eta portu jakin batean zerbitzua emateko izendatuta egon behar dira.

Este asesoramiento ha de realizarse por personas que dispongan de la habilitación necesaria por parte de la Dirección General de la Marina Mercante y cuenten con el nombramiento correspondiente para la prestación del servicio en un puerto concreto.

Bigarrena.– Portuko zerbitzuak emateko araubideari dagokionez, besteak beste, praktikaje-zerbitzua, Legearen 33. artikuluak xedatzen du portuko administrazioak emango dituela, zuzenean edo legezko edozein zeharkako kudeaketa-mekanismoren bidez. Bestela, horretarako baimena duten partikularrak arituko dira lehia-erregimenean.

Segundo.– En relación al régimen de prestación de los servicios portuarios, entre los que se encuentra el practicaje, el artículo 33 de la referida Ley, indica que serán prestados por la Administración portuaria, bien directamente o bien mediante cualquier mecanismo de gestión indirecta legalmente previsto, o en régimen de competencia por particulares con autorización al efecto.

Hirugarrena.– Kontuan hartuta portuetan zerbitzuak emateko erregulazio-ereduak berrikuntza sakona izan duela urteetan zehar –ekimen pribatua areagotu da zerbitzu horien lehiakortasuna hobetzeko nazioarte mailan, bai eta portuko jarduera dinamizatzeko ere– eta kontuan hartuta, kasu honetan, egin beharreko jarduketen espezifikotasuna eta jarduteko behar den gaikuntza espezifikoa, efizienteagoa da portu-gidariek edo portu-gidarien taldeak zerbitzua ematea; beraiek arduratuko dira zerbitzua segurtasun-, kalitate-, jarraitutasun- eta erregulartasun-baldintzetan emateko behar diren bitarteko guztiak zehaztu eta baliatzeaz.

Tercero.– Atendiendo a la profunda reforma que a lo largo de los años ha sufrido el modelo de regulación de la prestación de servicios en los puertos, mediante un incremento de la iniciativa privada para poder mejorar la competitividad a nivel internacional de los mismos y conseguir la dinamización de la actividad portuaria y, atendiendo sobre todo en este caso a la especificidad de las actuaciones a realizar, así como a la habilitación específica para llevarlas a cabo, se considera más eficiente la prestación del servicio por los propios prácticos o grupos de prácticos, encargándose de disponer y operar con todos los medios necesarios para la prestación del servicio en las condiciones necesarias de seguridad, calidad, continuidad y regularidad.

Portuetako agintaritzen zeregina izango da zerbitzu publiko horrek dagozkion betekizunak betetzen dituela ikuskatu eta koordinatzea.

Siendo a las Autoridades Portuarias a quién corresponderá la actuación de supervisión y coordinación para que este servicio se realice cumpliendo las obligaciones como servicio público que es.

Laugarrena.– Aurrekoarekin bat etorriz, Bermeoko eta Zumaiako portuek praktikaje-zerbitzua izan dezaten, egokitzat jotzen da partikularren arteko lehiaren araubidea baimentzeko prozedura hastea. Helburua da zerbitzua behar bezala emateko premiak egokien asetzen dituen eskaintza aukeratzea.

Cuarto.– Conforme a lo anterior, con el fin de disponer del servicio de practicaje en los puertos de Bermeo y Zumaia, se considera oportuno abrir el procedimiento de autorización en régimen de concurrencia entre particulares que permita seleccionar la oferta que mejor se ajuste a las necesidades inherentes a una adecuada prestación del servicio.

Bermeoko eta Zumaiako portuen ezaugarriak eta beroietako merkataritza-jarduera aintzat hartuta, zerbitzu-emailea bakarra izango da; hala, zerbitzuak kalitate-maila egokia izatea bermatuta geratuko da.

Dadas las características de los puertos de Bermeo y Zumaia y la actividad comercial que en ellos se desarrolla, se considera necesario limitar el número de prestadores a uno en aras a garantizar un nivel adecuado de calidad del servicio.

Bermeoko portuak mugatuta ditu urteko salgai kopurua eta lehorreratu daitekeen ontzi kopurua. Bestalde, Zumaiak berez ez du merkataritza-jarduerarik, beraz, praktikaje-zerbitzua portuko ontziolan eraikitzen diren ontzien maniobretara mugatzen da.

El puerto de Bermeo cuenta con un límite de manipulación de mercancías por año y de entrada de buques que pueden acceder al puerto. Por su parte, Zumaia no cuenta con una actividad comercial propiamente dicha limitándose la prestación del servicio de practicaje a las maniobras a realizar con los barcos construidos en el astillero ubicado en el puerto.

Bosgarrena.– Estatuko Portuei eta Merkataritzako Nabigazioari buruzko Legearen testu bateginaren 113. artikuluak xedatutakoaren babesean, berariazko arauketarik izan ezean, baimena eman baino lehen, portuetako agintaritzek preskripzio partikularren agiriak onartu beharko dituzte eta, horretarako, aurretiaz ordezkari gehien dituzten sindikatu-erakundeei, operadoreei eta erabiltzaileei entzungo zaie, baldin eta erakunde horien helburuek baldintza-agiriaren xedearekin zuzeneko harremana badute.

Quinto.– De conformidad con el artículo 113 del TRLPEMM, a falta de regulación específica, con carácter previo a la autorización, las Autoridades Portuarias habrán de aprobar los Pliegos de Prescripciones Particulares previa audiencia de las organizaciones sindicales más representativas y de los operadores y usuarios cuyos fines guarden relación directa con el objeto del correspondiente pliego.

Ebazpen honen bidez onartzen diren baldintza-agiriek dagoeneko entzunaldiaren izapidea bete dute, zerbitzua hobeto arautzea xede.

Los pliegos, que mediante la presente Resolución se aprueban, han sido objeto del antedicho trámite de audiencia, habiendo propiciado la búsqueda de un mayor acierto en la regulación de este servicio.

Seigarrena.– Portuen eta Itsas Garraioaren ekainaren 28ko 2/2018 Legearen 5.2 artikuluak Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailari esleitzen dio autonomia-erkidegoko portuetako politika garatzeko eta betearazteko eskumena, eta autonomia-titulartasuneko portu-sistemaren koordinazioaz eta kontrolaz arduratzea dagokio. Horretarako, besteak beste, honako hauek dagozkio: portuen arloan jarduketak planifikatzea, portuko zerbitzuak ematea eta, oro har, portuetan garatzen diren zerbitzuak eta jarduketak ikuskatu nahiz kontrolatzea.

Sexto.– El artículo 5-2 de la Ley 2/2018, de 28 de junio, de Puertos y Transporte Marítimo atribuye al actual Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad, y Medio Ambiente la competencia de desarrollo y ejecución de la política portuaria de la Comunidad Autónoma, correspondiéndole la coordinación y el control del sistema portuario de titularidad autonómica. Para ello, le corresponden, entre otras, la planificación de las actuaciones en materia de puertos, la prestación de servicios portuarios y la potestad de inspección y control en relación con los servicios y actividades en general que se desarrollen en los puertos.

Hori horrela, otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuak (Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzekoak), 7.h) eta 14.1.i) artikuluetan, zuzendaritza honi ematen dizkion eskumenak baliatuz, honako hau

Por lo expuesto, en virtud de las facultades atribuidas a esta Dirección por los artículos 7.h) y 14.1-i) del Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Partikularren arteko lehia-araubidea baimentzeko prozedura hastea, Bermeoko eta Zumaiako portuetan praktikaje-zerbitzua behar bezala emateko premiak egokien asetzen dituen eskaintza aukeratzeko.

Primero.– Iniciar el procedimiento de autorización en régimen de concurrencia entre particulares, que permita seleccionar la oferta que mejor se ajuste a las necesidades inherentes a una adecuada prestación del servicio de practicaje en los puertos de Bermeo y Zumaia.

Bigarrena.– Onestea praktikaje-zerbitzua arautzen duen preskripzio partikularren agiria eta zerbitzua emateko baldintzak (ebazpen honen I. eranskina).

Segundo.– Aprobar el pliego de prescripciones particulares por el que se regula el servicio de practicaje y las condiciones de su prestación que figuran en el Anexo I a esta Resolución.

Hirugarrena.– Prozedura hasten duen ebazpen hau eta preskripzio partikularren agiriak EHAAn argitaratzea.

Tercero.– Publicar en el BOPV la presente Resolución de inicio de procedimiento junto con los Pliegos de Prescripciones Particulares.

Nolanahi ere, eskaera aurkeztu nahi duenak, espediente osoa kontsultatu ahalko du Bizkaiko Portu eta Itsas Gaietako Zuzendaritzan (Elkano 3, beheko solairua).

En todo caso, quien tenga interés en presentar una solicitud, podrá consultar el expediente en su conjunto en la Dirección de Puertos y Asuntos Marítimos en Bizkaia, c/ Elcano n.º 3, planta baja.

Laugarrena.– Ebazpen honek Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera izango ditu ondorioak.

Cuarto.– La presente Resolución surtirá efectos el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Bosgarrena.– Ebazpen honek ez dio amaiera ematen administrazio-bideari, eta, beronen aurka, gora jotzeko errekurtsoa aurkez dakioke Industriako sailburuordeari, edo ebazpena eman duenari, hilabeteko epean, ebazpena argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera.

Quinto.– Frente a la presente Resolución, que no agota la vía administrativa, cabe interponer recurso de alzada ante el Viceconsejero de Industria o ante quien ha dictado la resolución, en el plazo de un mes a partir del día siguiente al de la publicación de la presente Resolución.

Vitoria-Gasteiz, 2023ko maiatzak 18a.

En Vitoria-Gasteiz, a 18 de mayo de 2023.

Portu eta Itsas Gaietako zuzendaria,

El Director de Puertos y Asuntos Marítimos,

AITOR ETXEBARRIA ATUTXA.

AITOR ETXEBARRIA ATUTXA.

I. ERANSKINA
ANEXO I
BERMEOKO ETA ZUMAIAKO PORTUETAN PRAKTIKAJE-ZERBITZUA EMATEKO PRESKRIPZIO PARTIKULARREN AGIRIA
PLIEGO DE PRESCRIPCIONES PARTICULARES PARA LA PRESTACIÓN DEL SERVICIO DE PRACTICAJE EN LOS PUERTOS DE BERMEO Y ZUMAIA
1. KLAUSULA
CLÁUSULA 1
LEGE-OINARRIAK
FUNDAMENTO LEGAL

Euskal Autonomia Erkidegoko Portuen eta Itsas Garraioaren ekainaren 28ko 2/2018 Legearen 31.1 artikuluak portuko zerbitzu gisa definitzen ditu portuko eta itsasoko eragiketak eta premiak, eta portuen funtzionamendu egokia bermatzera zuzendutako prestazioak, lege honetan eta legea garatzeko arauetan ezarritakoaren arabera.

El artículo 31.1 de la Ley 2/2018, de 28 de junio, de Puertos y Transporte Marítimo del País Vasco, define como servicios portuarios las prestaciones dirigidas a satisfacer las operaciones y necesidades portuarias y marítimas y el adecuado funcionamiento de los puertos, de acuerdo con lo previsto en ella y sus normas de desarrollo.

Lege bereko 32.1 artikuluko g) letrak praktikaje-zerbitzua portuko zerbitzutzat jotzen du.

El artículo 32.1 letra g) de la misma Ley, conceptúa el servicio de practicaje como servicio portuario.

Emateko araubideari dagokionez, Legearen 33. artikuluak dio portuko zerbitzuak Portuko Administrazioak bai zuzenean, bai legez aurreikusitako zeharkako kudeaketarako edozein mekanismo baliatuta, edo lehia-erregimenean, horretarako baimena duten partikularrek eskainiko dituztela.

En cuanto al régimen de prestación, el artículo 33 de la referida Ley, indica que los servicios portuarios serán prestados por la Administración portuaria, bien directamente o bien mediante cualquier mecanismo de gestión indirecta legalmente previsto, o en régimen de competencia por particulares con autorización al efecto.

Azkenik, eskumenari buruz, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organikoa eta funtzionala xedatzen dituen otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuaren 14. artikuluak ezartzen duenarekin bat etorriz, Portu eta Itsas Gaietako Zuzendaritzari dagozkio Portuko Agintaritzaren eginkizunak bai eta portuko zerbitzuak arautzea nahiz ematea ere, tartean, praktikaje-zerbitzua.

Finalmente, en relación a la competencia, de conformidad con el artículo 14 del Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, corresponde a la Dirección de Puertos y Asuntos Marítimos las funciones que correspondan a la Autoridad Portuaria, así como la regulación y prestación de los servicios portuarios, entre los que se encuentra el servicio de practicaje.

2. KLAUSULA
CLÁUSULA 2
XEDEA
OBJETO

Preskripzio partikularren xedea da Zumaiako eta Bermeoko portuetan portuko praktikaje-zerbitzua arautzea eta baimena duten partikularrek lehia-erregimenean ematea.

Estas prescripciones particulares tienen como objeto la regulación y prestación del servicio portuario de practicaje en los puertos de Bermeo y Zumaia en régimen de competencia por particulares con autorización al efecto.

3. KLAUSULA
CLÁUSULA 3
PRAKTIKAJE-ZERBITZUA
SERVICIO DE PRACTICAJE

Portuko praktikaje-zerbitzua da aholkularitza tekniko-nautikoa ematea itsasontzietako, txalupetako eta gailu flotagarrietako kapitainei portura sartu eta bertatik irteteko maniobretan eta portuaren barrualdean ala portuko zerbitzuko 1. eremuan egin behar dituztenetan, betiere aplikazioko araudiak hala eskatzen badu.

El servicio portuario de practicaje consiste en prestar asesoramiento técnico-náutico a los Capitanes de buques, embarcaciones y artefactos flotantes en sus maniobras de entrada y salida del puerto, así como las que hayan de realizarse en el interior del puerto o zona 1 de servicio portuario, siempre que la normativa aplicable lo exija.

Praktikaje-zerbitzua itsasontzietan, txalupetan eta gailu flotagarrietan emango dute merkataritza-nabigazioko kapitainek, zeinek zerbitzua emateko behar den gaikuntza izango baitute, eta Bermeoko eta Zumaiako portuetan zeregin horretarako izendatuta egongo dira.

El servicio de practicaje se prestará a bordo de los buques, embarcaciones y artefactos flotantes por parte de Capitanes de la Marina Mercante que cuenten con la habilitación necesaria para la prestación del servicio y con el nombramiento correspondiente para los puertos de Bermeo y Zumaia.

Praktikaje-zerbitzuaren barruan sartutzat joko dira pilotuak itsasontzi, txalupa edo gailurantz doala edo behin ontziratuta kapitainari emandako jarraibideak.

Se consideran incluidas en la prestación del servicio de practicaje las indicaciones que el práctico suministre al Capitán durante su desplazamiento a o desde el buque, embarcación o artefacto.

Praktikaje-zerbitzua eskatzen duten itsasontzi, txalupa eta gailu guztiei emango zaie, eta ezingo zaio emateari uko egin, aplikazioko araudiaren arabera bidezkoa litzatekeenean izan ezik. Gaur egun praktikaje-zerbitzua nahitaezkoa da 500 tona gordineko edo hortik gorako tonajea duten itsasontzietarako.

El servicio de practicaje se prestará a todos los barcos, embarcaciones y artefactos que lo requieran sin que pueda negarse su prestación, salvo en aquellos casos en que procediese en función de la normativa aplicable. En la actualidad es obligatorio el servicio de practicaje para buques con un arqueo igual o superior a las 500 GT.

4. KLAUSULA
CLÁUSULA 4
ZERBITZUA EMATEKO GEOGRAFIA-EREMUA
ÁMBITO GEOGRÁFICO DE PRESTACIÓN DEL SERVICIO

Oro har, Bermeoko portuan praktijake-zerbitzua lehen bi milien barnean emango da, Bermeoko portuko bokalean dagoen itsasargi berdetik hasita, bai sartu eta irteteko maniobretarako, bai portuan bertan egiten direnerako.

El servicio de practicaje en el puerto de Bermeo se prestará, como criterio general, desde las dos millas contadas a partir del farol verde situado en la bocana del puerto de Bermeo tanto para las maniobras de entrada como de salida, así como las que se realicen dentro del propio puerto.

Zumaiako portuan gaur egun praktikaje-zerbitzua Balenciaga ontziolan egiten diren ontziekin portuan maniobrak gauzatzera mugatzen da, eta urtean ez dira hiru baino gehiago uretaratzen.

En el puerto de Zumaia el servicio de practicaje se limita en la actualidad a las maniobras a realizar en el puerto con los barcos construidos en el astillero Balenciaga sin que se produzcan más de tres botaduras por año.

5. KLAUSULA
CLÁUSULA 5
BERMEOKO ETA ZUMAIAKO PORTUETAKO EZAUGARRIAK
CARACTERÍSTICAS DE LOS PUERTOS DE BERMEO Y ZUMAIA

Bermeoko portuak zerbitzua ematen dio kirol eta aisia, arrantza eta merkataritzako ur-ontzidiari. Portu txikia da, eta merkataritzaren ikuspegitik, oraingo trafikoaren osaera kontuan hartuta, urtean 500.000 tona salgai manipulatzeko muga du. Merkataritza-ontziek gehienez 125 metroko luzera eta 20 metroko zabalera izan behar dute, porturatuko badira, baita zingo jakin bat ere, marea gorabehera. Hortaz, porturatu nahi duten ontzien gehieneko tamaina 8.000 tona gordin ingurukoa izango da.

El puerto de Bermeo presta servicio a la flota náutica deportivo-recreativa, pesquera y comercial. Se trata de un pequeño puerto que, en su vertiente comercial, y con la actual composición de tráfico, tiene un límite de manipulación de mercancías de 500.000 toneladas por año. La entrada de buques mercantes está limitada a una eslora máxima de 125 metros y una manga de 20 metros así como por el calado; este en función de la marea, por lo que el tamaño máximo de los buques que pueden acceder al puerto puede situarse en el entorno de los 8.000 GT.

Azkeneko urteetan, 100 ontzi ingururen bidez, gutxi gorabehera 250.000 tona kargatu edo deskargatu dira urteko, eta praktikaje-zerbitzuetan 80.000 euro inguruko diru-sarrera gordinak izan dira urtean.

Los últimos años se han cargado o descargado unas 250.000 toneladas por año empleando para ello unos 100 buques, generando unos ingresos brutos anuales del entorno de los 80.000 euros por la prestación del servicio de practicaje.

Zumaiak berez ez du merkataritza-jarduerarik, beraz, praktikaje-zerbitzua Balenciaga ontziolan eraikitzen diren ontzien maniobretara mugatzen da. Zerbitzua uretaratze- eta irtete-maniobretarako ematen da, baina urtean hiru uretaratze edo irteera egiten dira gehienez.

El puerto de Zumaia no cuenta con una actividad comercial propiamente dicha limitándose la prestación del servicio de practicaje a las maniobras a realizar con los barcos construidos en el astillero Balenciaga. El servicio se presta para las maniobras de botadura y salida sin que se superen las tres botaduras o salidas por año.

6. KLAUSULA
CLÁUSULA 6
BAIMENAREN INDARRALDIA
PLAZO DE VIGENCIA DE LA AUTORIZACIÓN

Praktikaje-zerbitzua emateko baimenaren indarraldia bost (5) urtez luzatuko da.

El plazo de vigencia de la autorización para la prestación del servicio de practicaje será de cinco (5) años.

Zerbitzua emateko baimena ezingo zaie hirugarrenei eskualdatu edo errentan eman, Portu eta Itsas Gaietako Zuzendaritzak aurretiaz baimentzen ez badu.

La autorización para la prestación del servicio no podrá ser transferida o arrendada a un tercero sin la autorización previa de la Dirección de Puertos y Asuntos Marítimos.

7. KLAUSULA
CLÁUSULA 7
BAIMENAREN ESKATZAILEEK BETE BEHAR DITUZTEN ESKAKIZUNAK
REQUISITOS A CUMPLIR POR LOS SOLICITANTES DE LA AUTORIZACIÓN

Bermeoko eta Zumaiako portuetan praktikaje-zerbitzua emateko baimena eskatzen dutenek zerbitzua segurtasun-, kalitate-, jarraipen- eta erregulartasun-baldintzetan emateko behar diren giza baliabideak eta bitarteko materialak izango dituzte, eskariaren ezaugarrien arabera.

Quienes soliciten la autorización para la prestación del servicio de practicaje en los puertos de Bermeo y Zumaia deberán contar con los medios humanos y materiales necesarios para la prestación del servicio en condiciones de seguridad, calidad, continuidad y regularidad, conforme a las características de la demanda.

Giza baliabideak. Bermeoko portuan praktikaje-zerbitzua emateko baimenaren eskatzaileak praktikaje-zerbitzurako Merkataritzako Nabigazioaren Zuzendaritza Nagusiaren gaikuntzaren jabe izango dira eskaerak aurkezten dituzten egunean. Zerbitzua ematean laguntzen dutenek lanbidean aritzeko indarreko lege-eskakizunak beteko dituzte.

Medios humanos. Las personas que opten a la prestación del servicio de practicaje bajo autorización en el puerto de Bermeo deberán, a la fecha de presentación de las solicitudes, contar con la habilitación para la prestación del servicio de practicaje expedida por la Dirección General de la Marina Mercante. Las personas auxiliares para la prestación del servicio deberán cumplir con los requisitos legalmente exigibles en cada momento para el ejercicio de su profesión.

Pilotu gaituen taldeak gutxienez bi pertsona izango ditu. Pilotu-ontziak gidatzeko patroi titularra eta ordezkoa egongo dira.

El equipo de prácticos habilitados no podrá contar con menos de dos personas. Para el manejo de la embarcación de práctico contará con un patrón titular y un suplente.

Praktikaje-zerbitzua emateko eskaeraren eta zerbitzua benetan ematearen artean gehienez 60 minutu igaro ahalko dira. Eskakizun hori betetzen dela egiaztatzeko, zerbitzu-emailearen egoitza kontuan hartuko da.

Entre la solicitud de prestación de un servicio de practicaje y la efectiva prestación del mismo no podrá transcurrir un periodo de tiempo superior a los 60 minutos. El cumplimiento de este requisito se comprobará teniendo en cuenta el domicilio de las personas prestatarias del servicio.

Langileek enpresa emailearekin lotura izango dute indarreko kontratu modalitate desberdinen bitartez, baina Portuko Agintaritzarekin inolako lan-harremanik izan gabe.

Dicho personal estará vinculado a la empresa prestadora a través de las distintas modalidades contractuales vigentes, sin que exista relación laboral alguna con la Autoridad Portuaria.

Portuko Agintaritzak zerbitzuaren emaileari eskatu ahal izango dio giza baliabideak proportzio egokian aldatzea, zerbitzu guztiei behar bezalako arreta ematen zaiela bermatzeko.

La Autoridad Portuaria, podrá exigir al prestador del servicio la variación de los medios humanos en la proporción adecuada para garantizar que todos los servicios queden debidamente atendidos.

Zerbitzua eteten bada, Portuko Agintaritzak ez ditu langileak bere gain hartuko, eta ez du erantzukizunik izango zerbitzu-emaileak langileekiko dituen betebeharren gainean (batez ere lan-harreman, ordainsari, arriskuen prebentzio edo gizarte-segurantzaren arloan).

En caso de cese de la prestación del servicio, la Autoridad Portuaria no se hará cargo de dicho personal, ni responderá en ningún caso de las obligaciones de cualquier naturaleza que correspondan al prestador del servicio frente a sus trabajadores, especialmente las que se refieran a relaciones laborales, salario, prevención de riesgos o seguridad social.

Enpresa zerbitzu-emaileak Lan Arriskuen Prebentzioari buruzko Legean (31/1995, azaroaren 8koa) eta araudi osagarrian xedatutakoa beteko du. Langileek portu-eremuan ezartzen diren segurtasuneko eta osasuneko prozedurak eta neurriak ezagutuko dituzte, eta horiek betetzeko konpromisoa hartuko dute. Horrez gain, langileek Portua Babesteko Plana eta Itsasoko Barne Plana ezagutu eta bete beharko dituzte, eta planekin zerikusia duten ariketak eta praktikak egiten lagunduko dute Portuko Agintaritzak eskatzen dienean.

La empresa prestadora del servicio cumplirá con lo dispuesto en la Ley de Prevención de Riesgos Laborales (Ley 31/1995, de 8 de noviembre) y en la normativa complementaria. El personal deberá conocer y se comprometerá a adoptar los procedimientos y medidas establecidas que, en relación con la seguridad y salud de los trabajadores, se implanten dentro de la zona portuaria. Así mismo el personal deberá conocer el Plan de Protección del Puerto y el Plan Interior Marítimo comprometiéndose a cumplir las medidas en ellos establecidas, y a colaborar en la realización de ejercicios y prácticas relacionados con los planes siempre que sean requeridos para ello por la Autoridad Portuaria.

Bitarteko materialak. Zerbitzua behar bezala emateko gutxienez honako bitarteko material hauek behar dira:

Medios materiales. La adecuada prestación del servicio exige un mínimo de medios materiales como:

Pilotu-ontzia, patroi batek gobernatua, pilotua sarrera-maniobretan ontziratu eta irteerakoetan ontzitik jaitsi ahal izateko, baita portu barnekoetan ere, ontziari laguntzea beharrezkoa bada.

Embarcación de práctico que, gobernada por un patrón, facilite el acceso del práctico a los buques en las maniobras de entrada y el desembarque en las de salida, así como en las maniobras a realizar en el interior del puerto, de resultar necesario el auxilio de la embarcación.

Zerbitzu-ontziak = 7,5 metroko luzera eta = 1,5 metroko zabalera izango du, eta kabinaz hornituta egongo da.

La embarcación asignada al servicio deberá tener una eslora = a 7,5 metros y una manga = a 1,5 metros, y estar cabinada.

Ontzia lizitatzailearen jabetzakoa izan daiteke, edo errentan hartua. Azkeneko kasu horretan, errentamendu-kontratua aurkeztu beharko du, eta ez da lizentziaren indarraldia baino laburragoa izango.

La embarcación a utilizar puede ser propiedad de los licitantes o estar arrendada por estos. En este último caso deberán presentar el contrato de arrendamiento, que no podrá ser por un periodo inferior al periodo de vigencia de la licencia.

Praktikaje-zerbitzua emateko esleitzen den ontziaren ezaugarrietan edozein aldaketa izanez gero, gehienez 10 eguneko epean jakinaraziko zaio Portu eta Itsas Gaietako Zuzendaritzari, eta Zuzendaritzak jakinarazpena hartzen duenetik zenbatzen hasita hamar egunen buruan aldaketa onetsi edo txarretsiko du.

Cualquier cambio que se produzca en las características de la embarcación asignada para la prestación del servicio de practicaje deberá ser comunicada en el plazo máximo de 10 días desde que este se produzca a la Dirección de Puertos y Asuntos Marítimos, quien deberá aceptar o denegar el cambio en los diez días siguientes a la recepción de la comunicación.

Aurkeztutako eskaintzek bermatu beharko dute badituztela praktikaje-zerbitzua emateko egin behar diren lehorreko joan-etorrietarako ibilgailuak.

Las ofertas que se presenten deberán garantizar la disponibilidad de medios de locomoción que permitan la realización de los trayectos necesarios por tierra para la efectiva prestación del servicio de practicaje.

Era berean, ontziekin eta enpresa kontsignatarioekin behar bezala komunikatzeko bitartekoak izango dituzte.

Igualmente, deberán disponer de los medios necesarios para una adecuada comunicación con los barcos y las empresas consignatarias.

Baimenaren indarraldian trafikoa aldatu edo zerbitzuan gabeziaren bat antzematen bada, Portuko Agintaritzak enpresa emaileari eskatu ahalko dio ontzidiak eta gainerako bitarteko materialak inguruabar berrietara egokitzeko, zerbitzu guztiak behar bezala ematen direla berma dadin.

Si durante el plazo de vigencia de la autorización se produjese una variación del tráfico o se detectase alguna insuficiencia en la prestación, la Autoridad Portuaria podrá exigir a la empresa prestadora que adapten sus flotas y demás medios materiales a las nuevas circunstancias para garantizar que todos los servicios queden debidamente atendidos.

Baimenaren indarraldia amaitzen denean, Portuko Agintaritzak ez ditu zerbitzuaren emailearen bitarteko materialak bere kargura hartuko. Baimenaren indarraldian bitartekoetan egindako inbertsioa amortizatzeke badago amaieran, ez du kalte-ordainerako eskubiderik izango.

Una vez finalizado el plazo de la autorización, la Autoridad Portuaria no se hará cargo de los medios materiales que disponga el prestador del servicio. La inversión realizada en tales medios durante la vigencia de la autorización, y que esté pendiente de amortizar a su término, no generará derecho a indemnización alguna.

Portu eta Itsas Gaietako Zuzendaritzak baimenaren indarraldiko edozein unetan egiaztatu ahal izango du eskakizunak behar bezala betetzen direla.

La Dirección de Puertos y Asuntos Marítimos podrá comprobar en cualquier momento, durante el periodo de vigencia de la autorización, el correcto cumplimiento de estos requisitos.

Itsas kapitaintzek, beren eginkizunak betez, praktikaje-ontziko gutxieneko eskifaia zehaztuko dute. Ontziaren armadoreak/operadoreak ontzia, sistemak eta ekipoak egoera onean mantenduko ditu, ziurtagirien eta araudi aplikagarriaren arabera, eta itsas kapitaintzei eskatuko die arauz zehazten diren azterketak egiteko.

Las Capitanías Marítimas, en el ejercicio de sus funciones, establecerán la tripulación mínima de la embarcación de practicaje. El armador/operador de la embarcación deberá mantener en buen estado la misma, sus sistemas y equipos de acuerdo con sus certificados y normativa aplicable, debiendo solicitar a las Capitanías Marítimas la realización de las inspecciones que estén reglamentariamente establecidas.

8. KLAUSULA
CLÁUSULA 8
ESKAERAK AURKEZTEA
PRESENTACIÓN DE SOLICITUDES.

Pertsona fisikoek hala aurrez aurre nola elektronikoki aurkez ditzakete eskaerak:

Las personas físicas podrán presentar sus solicitudes tanto de forma presencial como electrónica:

1.– Aurrez aurreko kanala:

1.– Canal presencial:

Eskaera baldintza-agiri honetako eranskinean ageri den eredu normalizatuan aurkeztuko da. Zuzenean Portu eta Itsas Gaietako Zuzendaritzako Bilboko bulegoetan aurkeztu ahal izango da: Elkano 3, beheko solairua, 48011 PK.

La solicitud se presentará en el modelo normalizado que figura en el anexo del presente Pliego pudiendo presentarla directamente en las oficinas de la Dirección de Puertos y Asuntos Marítimos en Bilbao, c/ Elcano n.º 3, planta baja, CP. 48011.

Aurrekoaren kalterik gabe, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 16.4 artikuluan adierazitako edozein tokitan eta Zuzenean zerbitzuko bulegoetan ere aurkeztu ahal izango dira eskaerak.

Sin perjuicio de lo anterior, las solicitudes también podrán presentarse en las oficinas de Zuzenean así como en cualquiera de los lugares previstos en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.

2.– Kanal elektronikoa:

2.– Canal electrónico:

Eskaerak betetzeko beste aukera bat da Erregistro Elektroniko Orokorra, helbide elektroniko honetan: https://www.euskadi.eus/erregistro-elektroniko-orokorraren-laguntzailea/web01-sedeform/eu/

Las solicitudes también se podrán cumplimentar accediendo al Registro Electrónico General en la dirección electrónica siguiente https://www.euskadi.eus/asistente-del-registro-electronico-general/web01-sedeform/es/

Eskaera izapidetzeko eta dokumentazioa aurkezteko moduak (izan elektronikoa, izan aurrez aurre) ez du behartuko aurrerantzean ere gainerako izapideak modu berean egitera, edonoiz alda daiteke eta.

El empleo de un canal, presencial o electrónico, en el trámite de solicitud y aportación de documentación no obliga a su utilización en los sucesivos trámites pudiendo modificarse en cualquier momento.

Pertsona juridikoek bitarteko elektronikoen bitartez aurkeztuko dituzte eskaerak, aurretik aipatutako helbide elektronikoaren bitartez.

Las personas jurídicas presentarán las solicitudes mediante canal electrónico accediendo a la dirección electrónica señalada anteriormente.

Eskaerak aurkezteko epea hilabetekoa izango da, baldintza-agiri hauek Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik hasita.

El plazo de presentación de solicitudes será de un mes contado a partir del día siguiente al de la publicación de estos pliegos en el Boletín Oficial del País Vasco.

Eskaerari klausula hauetan eskatzen diren dokumentuak gehituko zaizkio:

A la solicitud se añadirán los documentos requeridos en este clausulado:

1.– Eskatzaileari buruzko dokumentazioa.

1.– Documentación acreditativa de la persona solicitante:

Pertsona fisikoak: NAN edo pasaportea, IFZ edo AIZ.

Personas físicas: DNI o pasaporte, NIF o NIE.

Pertsona juridikoak: enpresaren IFK, eratzeko eskritura edo agiria, estatutuak edo sortzeko akta, bai eta legezko ordezkariaren ordezkaritza-ahalordea eta NANa ere.

Personas jurídicas: CIF de la empresa, escritura o documento de constitución, estatutos o acta fundacional, así como del poder de representación y DNI del representante legal.

2.– Kaudimen ekonomikoa, teknikoa eta profesionala egiaztatzeko dokumentazioa:

2.– Documentación acreditativa de solvencia económica, técnica y profesional:

Zerga- eta lan-betebeharrak, eta Gizarte Segurantzarekikoak egunean daudela egiaztatzea.

Acreditación de encontrarse al corriente de las obligaciones de carácter tributario, laboral y de la seguridad social.

Negozio-zifra globalari buruzko aitorpena eta, hala badagokio, enpresak azken bi (2) urtetan egindako praktikaje-zerbitzuei buruzkoa. Baldin eta eskatzaileren batek, justifikatutako arrazoiak direla kausa, aurkeztu ezin baditu eskatutako erreferentzia horiek, kaudimen ekonomikoa egiaztatu ahal izango du Portuko Agintaritzak nahikotzat jotako beste edozein agiriren bidez.

Declaración relativa a la cifra de negocio global y, en su caso, de los servicios de practicaje prestados por la empresa en los últimos dos (2) años. Si por razones justificadas la persona solicitante no puede facilitar las referencias solicitadas, podrá acreditar su solvencia económica por cualquier otra documentación considerada como suficiente por la Autoridad Portuaria.

Eskatzen den zerbitzuko jarduerak deskribatzea, antolaketa- eta prozedura-proposamena barne, eta lizentzia zer epez eskatzen den adieraztea, bai eta, hala badagokio, lizentziaren eta portuko eremu zehatz baten erabilera pribatiboaren arteko lotura ere.

Descripción de las actividades que integran la prestación del servicio que se solicita, con la propuesta de organización y procedimiento, así como la indicación del plazo por el que se solicita la licencia y, en su caso, de la vinculación de la misma con el uso privativo de una determinada superficie del puerto.

Zerbitzua emateko giza baliabideak eta bitarteko materialak deskribatzea, eta langileen prestakuntza adieraztea; bitarteko materialei dagokienez, ezaugarri teknikoak dokumentuen bidez egiaztatzea.

Descripción de los medios humanos y materiales para la prestación del servicio indicando la cualificación de los primeros, así como la acreditación documental de las características técnicas de los segundos.

9. KLAUSULA
CLÁUSULA 9
ADJUDIKAZIO-IRIZPIDEAK
CRITERIOS DE ADJUDICACIÓN

Merkataritzako Nabigazioaren Zuzendaritza Nagusiaren pilotu-gaikuntza duten merkataritza-nabigazioko gutxienez bi kapitain dituzten eskaintzak bakarrik onartuko dira. Gainera, ontzi bat izan beharko dute, jabetzan edo errentan, gutxienez agiri honetako 7. klausulan ezartzen diren ezaugarriekin.

Únicamente serán admitidas aquellas ofertas que incorporen, como mínimo, a dos Capitanes de la Marina Mercante con la habilitación para poder ejercer como práctico expedida por la Dirección General de la Marina Mercante, y dispongan de una embarcación, sea en propiedad o arrendada, que como mínimo cumpla con las características requeridas en la cláusula 7 de este pliego.

Onesten diren eskaintzak irizpide hauen arabera baloratuko dira:

– Las ofertas que resulten admitidas serán valoradas según los siguientes criterios:

– Bermeoko porturako pilotu-izendapena indarrean: 3 puntu.

– Nombramiento en vigor como práctico en el puerto de Bermeo: 3 puntos.

– Edozein portutan esperientzia pilotu gisa: puntu bat esperientzia-urte bakoitzeko, gehienez ere 5 puntu.

– Experiencia como práctico en cualquier puerto: un punto por cada año de experiencia, hasta un máximo de 5 puntos.

– Esperientzia Bermeoko portuan pilotu gisa: bi puntu esperientzia-urte bakoitzeko, gehienez ere 10 puntu.

– Experiencia como práctico en el puerto de Bermeo: dos puntos por cada año de experiencia, hasta un máximo de 10 puntos.

– Ontziaren luzera eta zabalera biderkatzean ateratzen den azalera handiagoa izatea baldintza-agiri honen 5. klausulan adierazten diren gutxieneko neurriak biderkatzearena baino (7x1,5=10,5 metro karratu): puntu bat 3 metro karratu gehigarriko, gehienez ere 4 puntu.

– Incremento de la superficie resultante de multiplicar la eslora por la manga de la embarcación sobre la que resulta de esta operación con las dimensiones indicadas como mínimas en la cláusula 5 de este pliego (7x1,5=10,5 metros cuadrados): un punto por cada 3 metros cuadrados de incremento hasta un máximo de 4 puntos.

– Esperientzia Zumaiako portuan pilotu gisa: puntu bat esperientzia-urte bakoitzeko eta gehienez ere 5 puntu.

– Experiencia como práctico en el puerto de Zumaia. Un punto por año de experiencia hasta un máximo de 5 puntos.

1., 2., 3. eta 5. puntuak baloratzeko, kontuan hartuko da portuko pilotu-lanetan eskarmentu handiena duen taldekidea.

La valoración de los puntos 1, 2, 3 y 5 se realizará atendiendo a la persona del equipo que mayor experiencia tenga como práctico de puerto.

2. puntua baloratzeko, zerbitzua eman den Portuko Agintaritzaren ziurtagiria aurkeztu beharko da. Zenbait portutan emandako zerbitzuak metatu ahalko dira, klausula honetako 2. puntuan adierazten den puntu-mugara iritsi arte.

Para la valoración establecida en el punto 2, deberá presentarse un certificado emitido por la Autoridad Portuaria en la que ha prestado servicio. Podrán acumularse los servicios prestados en diferentes puertos con el límite de puntos indicado en el punto 2 de esta cláusula.

Baimena adjudikatuko zaio puntuazio handiena lortzen duenari (gehienez, 27).

Resultará adjudicatario de la autorización quien mayor puntuación haya obtenido sobre un máximo posible de 27 puntos.

Gehienez hiru hilekoa izango da baimen-eskaeren gaineko ebazpena jakinarazteko epea. Epe hori ebazpenik eman gabe bukatzen bada, eskaera ezetsitzat joko da.

El plazo máximo para notificar resolución expresa sobre las solicitudes de autorización será de tres meses. Transcurrido dicho plazo sin que se notifique la resolución se entenderá desestimada la solicitud.

10. KLAUSULA
CLÁUSULA 10
ZERBITZUA EMATEN HASTEA
INICIO DE LA PRESTACIÓN DEL SERVICIO

Praktikaje-zerbitzua klausula hauetan adierazten diren parametroen arabera ematen hasi beharko da gehienez ere hilabeteko epean, baimena eman dela jakinarazten den egunetik zenbatzen hasita.

La prestación del servicio de practicaje según los parámetros que se indican en este clausulado se iniciará, como máximo, en el plazo de un mes contado a partir de la fecha en la que haya sido comunicado el otorgamiento de la autorización.

11. KLAUSULA
CLÁUSULA 11
EMATEKO BALDINTZAK
CONDICIONES DE PRESTACIÓN

Praktikaje-zerbitzua erregulartasunez eta etengabe emango da. Hala, ezinbesteko kasuan izan ezik, urteko egun guztietan hogeita lau orduz jarduteko prest egongo da.

El servicio de practicaje se prestará de forma regular y continua, debiendo estar operativo las veinticuatro horas del día durante todos los días del año, salvo causa de fuerza mayor.

Zerbitzurako ontziak, halabeharrez, basea Bermeoko portuan izango du, zerbitzua albait arinen emateko, atzerapenik gabe. Zerbitzu-eskaerari orori erantzun beharko dio gehienez ere 60 minutuan. Aurrekoaren harira, erantzun-denbora da zerbitzua eskatzen denetik emaileak zerbitzua emateko bitarteko guztiak prest dituenera artean igarotakoa.

La embarcación destinada al servicio tendrá, necesariamente, su base en el puerto de Bermeo de forma que le permita la prestación del servicio con la máxima diligencia evitando retrasos en el inicio del mismo, debiendo responder a cualquier petición de servicio con el tiempo máximo de respuesta de 60 minutos. A estos efectos, se considera tiempo de respuesta al transcurrido desde que se realiza la petición del servicio hasta que el prestador tiene dispuestos todos los medios necesarios para iniciar el mismo.

Praktikaje-zerbitzua baimenaren titularrak emango du, eta bere arrisku eta menturan jardungo du. Portuko Agintaritzak ez du inolaz ere ardurarik izango zerbitzua ematean portuko instalazioak kaltetzen badira edo hirugarrenei kalteak eragiten bazaizkie. Izan ere, titularraren erantzukizun izango dira zerbitzua garatzean gerta litezkeen kalte-galerak. Horregatik, jarduera hasi baino lehen, kalteak estaltzeari begira, enpresa emaileak erantzukizun zibileko asegurua sinatu beharko du.

El servicio de practicaje se realizará por el titular de la autorización bajo su exclusivo riesgo y ventura. La Autoridad Portuaria no será responsable, en ningún caso, de los daños producidos a las instalaciones portuarias ni a terceros como consecuencia de la prestación del servicio, siendo, en su caso, responsabilidad del titular los daños y perjuicios que pudieran producirse durante el desarrollo del mismo. Por ello, antes de comenzar la actividad, la empresa prestadora deberá suscribir un seguro de responsabilidad civil que cubra los posibles daños.

Zerbitzuaren emailearen kontura izango dira erregaiaren, uraren eta elektrizitatearen kontsumoak eta portuan erabil dezakeen beste edozein zerbitzuren gastuak, prestazioan sortzen diren gainerako gastuez gain, baldin eta zerbitzuak funtzionatzeko beharrezkoak badira.

Serán por cuenta del prestador del servicio los consumos de combustible, agua y electricidad, así como cualquier otro servicio que pueda utilizar en el puerto y todos los demás gastos que ocasione la prestación y que sean necesarios para el funcionamiento del servicio.

Lizentziaren indarraldian portuko baldintza orokorrak aldatzen badira edo larrialdiagatik ohiko egoeran aurreikusitakoak baino aldibereko eragiketa gehiago egin behar badira, zerbitzu-emaileak, behin-behinekoz, bitarteko materialak eta giza baliabideak izango ditu zerbitzua behar bezala ematen dela bermatzeko.

Si durante el período de vigencia de la licencia se modificasen las condiciones generales del puerto, o por razones de emergencia fueran necesarias más operaciones simultáneas de las previstas en situación ordinaria, el prestador deberá disponer, con carácter eventual, de medios materiales y humanos suficientes para garantizar una correcta prestación del mismo.

12. KLAUSULA
CLÁUSULA 12
APLIKATU BEHARREKO GEHIENEKO TARIFAK
TARIFAS MÁXIMAS APLICABLES

2023. urtean Bermeoko eta Zumaiako portuetan ontziekin egindako maniobretan honako gehieneko tarifa hauek aplikatuko dira:

Las tarifas máximas aplicables para el año 2023 en las maniobras con barcos en los puertos de Bermeo y Zumaia son las siguientes:

Praktikaje-zerbitzurako 2023. urteko tarifak, Bermeo.

Tarifas servicio practicaje año 2023, Bermeo.

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

Ontziak uretaratzeko maniobretarako 2023. urtean maniobra bakoitzean 420 euroko tarifa aplikatuko da, tona gordinak edozein direla ere.

Para las maniobras de botadura de barcos la tarifa a aplicar por cada maniobra en el año 2023 se establece en la cuantía de 420 euros, independientemente de su GT.

Emaileak eskatu ostean, Portu eta Itsas Gaietako Zuzendaritzak gehieneko tarifak eguneratzea aztertuko du, eta, bidezkoa bada, aldatuko ditu. Horretarako, zerbitzuko elementuen kostu-aldaketak eta trafiko-aldaketak aintzat hartuko ditu.

La Dirección de Puertos y Asuntos Marítimos estudiará, a instancias del prestador, una actualización de las tarifas máximas, modificándolas, si procede, teniendo para ello en cuenta las variaciones de los costes de los elementos que integran el servicio y las variaciones experimentadas por el tráfico.

13. KLAUSULA
CLAÚSULA 13
PRAKTIKAJE-ZERBITZUAREN OREKA EKONOMIKOA
EQUILIBRIO ECONÓMICO DEL SERVICIO DE PRACTICAJE

Baimenaren adjudikaziodunak praktikaje-zerbitzua behar bezala emateko gastu guztiak ordainduko ditu, hala nola zerbitzurako ontziarenak, eskifaiarenak, segurtasun-elementuenak, lehorreko garraioarenak, komunikazioenak, aseguruenak eta zerbitzua modu egokian emateko behar den beste edozein gastu.

Quien resulte adjudicatario de la autorización deberá correr con todos los gastos en que ha de incurrirse para la adecuada prestación del servicio de practicaje como son los referidos a la embarcación para el servicio, tripulación, elementos de seguridad, transporte terrestre, comunicaciones, seguros y cualquier otro gasto que resulte necesario para la correcta prestación del servicio.

Azken urteetako gastuei jarraikiz, zerbitzua ematean oreka ekonomikoa urria da, nahiz eta 2023. urterako tarifa aplikagarriak kontsumoko prezioen indizearen arabera gehitu, zertxobait gutxiago bada ere.

Los datos de los últimos años, sin embargo, muestran un deficiente equilibrio económico en la prestación del servicio a pesar de que el incremento de las tarifas aplicables para el año 2023 ha experimentado un aumento en línea con el índice de precios al consumo, si algo inferior.

Azkeneko urteetan salgaien zamalanetarako Bermeoko portura ehun bat merkataritza-ontzi iritsi dira, beraz, gutxi gorabehera berrehun maniobra egin dira, eta, ondorioz, diru-sarrera gordinak 80.000 euro inguru izan dira. Sortzen dituen kostu guztiak estaltzeko ez da nahikoa argi eta garbi.

En los últimos años el número de barcos mercantes que ha accedido al puerto de Bermeo para realizar operaciones de carga y/o descarga de mercancías se ha situado en torno al centenar lo que implica un total de doscientas maniobras aproximadamente, generando unos ingresos brutos en el entorno de los 80.000 euros, claramente insuficientes para cubrir todos los costes que le son inherentes.

Zerbitzua ematearen oreka ekonomikoa handitzeko, Portu eta Itsas Gaietako Zuzendaritzak praktikaje-zerbitzua ematearen kontzeptupean honako zenbateko hauek ordainduko ditu Bermeoko portura heltzen diren itsasontzien arabera:

Con el fin de buscar un mayor equilibrio económico en la prestación del servicio, la Dirección de Puertos y Asuntos Marítimos abonará en concepto de prestación del servicio de practicaje las siguientes cantidades en función del número de barcos que accedan al puerto de Bermeo:

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

Urte naturala amaitu eta urtean zehar portuan sartu diren merkataritza-ontzien kopurua zehatz-mehatz ezagutzen denean kalkulatuko da. Likidazioa hurrengo urteko lehenengo bi hilabeteetan egingo da.

El cálculo se realizará una vez finalizado el año natural, y sea conocido con precisión el número de barcos mercantes que han accedido al puerto en el año transcurrido. La liquidación resultante se practicará en los dos primeros meses del año siguiente.

Baldintza hauek behar bezala betetzen direla bermatzeko, balizko zehapenen eta kalte-galeren erreklamazioaren, eta Portuko Agintaritzari dagozkion bestelako eskubideen eta ekintzen kalterik gabe, Agintaritzak zehapenak jarri ahalko ditu kalitate- eta erregulartasun-baldintzak ez betetzeagatik.

Para garantizar un correcto cumplimiento de estas prescripciones y, sin perjuicio de la sanción o de la reclamación de daños y perjuicios a que hubiera lugar y de otros derechos y acciones que le correspondan a la Autoridad Portuaria, esta podrá imponer penalizaciones por incumplimiento de las condiciones de calidad y regularidad.

Zehapenak direla bide, aurreko zenbatekoak % 10, % 30 edo % 50 murriztuko dira, ez-betetzeen kopurua kontuan hartuta, baldin eta baimena azkentzeko zioak ez badira. Portu-gaietako eskumena duen zuzendaritzak adierazi beharko du aipatutako egoera horiek gertatzen direla. Horretarako, ebazpen arrazoitu bat emango du, aurretik entzunaldia eskainita baimenaren titularrari.

Dichas penalizaciones consistirán en la reducción de las cantidades anteriores, en los porcentajes del 10 %, 30 % o 50 % atendiendo al número de incumplimientos que se produzcan siempre y cuando no consistan en causas de extinción de la autorización. Corresponderá a la Dirección competente en materia de puertos apreciar las circunstancias anteriores mediante resolución motivada, previa audiencia del titular de la autorización.

14. KLAUSULA
CLAÚSULA 14
BARNEKO TRAFIKOA KONTROLATZEA
CONTROL DEL TRÁFICO INTERIOR

Praktikaje-zerbitzua emateko lizentziaduna Portu eta Itsas Gaietako Zuzendaritzarentzat Bermeoko portuaren barrualdean itsas trafikoaren aholkularitza- eta kontrol-zereginetan arituko da lizentziaren indarraldi guztian zehar.

Quien ostente la licencia para la prestación del servicio de practicaje realizará para la Dirección de Puertos y Asuntos Marítimos tareas de asesoramiento y control del tráfico marítimo en el interior del puerto de Bermeo durante todo el periodo de vigencia de la licencia.

Aholkularitzaren esparruan, portuaren barrualdeko nabigazioarekin zerikusia duten txostenak egingo dira, gomendioak emateaz gain, nabigazio horiek seguruagoak izateko.

El asesoramiento consistirá en la elaboración de informes y recomendaciones relacionadas con la navegación en el interior de puerto, y orientadas a la mayor seguridad en esas navegaciones.

Kontrolaren arloan, barneko nabigazioan arauak betetzen direla egiaztatuko da eta Portu eta Itsas Gaietako Zuzendaritzari jakinaraziko zaio edozein arau-hauste.

El control consistirá en la observación del cumplimiento de las normas establecidas para la navegación interna y en la comunicación a la Dirección de Puertos y Asuntos Marítimos de cualquier infracción de las mismas.

Zeregin horiek pilotuak maniobraren batean aritzeko Bermeoko portura egiten dituen bisitetan gauzatuko dira, bai eta klausula honetan aipatzen diren eginkizunak betetzeko berariaz egiten dituenetan ere.

Estas tareas se realizarán en las visitas que realice el práctico al puerto de Bermeo con ocasión de alguna maniobra a realizar, así como en aquellas que realice expresamente para llevar a cabo las tareas indicadas en la presente cláusula.

Eginkizun horien truke, Portu eta Itsas Gaietako Zuzendaritzak hilean 350 euro ordainduko ditu (BEZik gabe). Sei hilean behin ordainduko da dagokion faktura aurkeztu ondoren.

Como contraprestación por la realización de estas tareas se abonará por parte de la Dirección de Puertos y Asuntos Marítimos la cantidad de 350 euros mensuales (sin IVA), cuyo pago se realizará con periodicidad semestral contra la presentación de la factura correspondiente.

15. KLAUSULA
CLAÚSULA 15
EMANDAKO ZERBITZUEI BURUZKO INFORMAZIOA
INFORMACIÓN SOBRE LOS SERVICIOS PRESTADOS

Bermeoko eta Zumaiako portuetan praktikaje-zerbitzua emateko baimena dutenek Portu eta Itsas Gaietako Zuzendaritzari hilero honako informazio hau bidaliko diote:

Quienes ostenten la autorización para la prestación del servicio de practicaje en los puertos de Bermeo y Zumaia remitirán a la Dirección de Puertos y Asuntos Marítimos con carácter mensual, la siguiente información:

– Itsasontziaren, txaluparen edo gailuaren izena, tona gordinak eta bandera.

– Nombre, GT. y bandera del buque, embarcación o artefacto.

– Sarrera, irteera, barneko maniobra edo uretaratzea den.

– Si se trata de una entrada, salida, maniobra interior o botadura.

– Maniobra zer egun eta ordutan hasi eta amaitu den.

– Día y hora de inicio y fin de la maniobra.

– Zerbitzua ematean izandako gorabeherak, halakorik balego.

– Incidencias, si las hubiera, durante la prestación del servicio.

Informazioa formatu elektronikoan eta paperean helarazi ahalko da, betiere hurrengo hileko lehenengo hamabost egunetan.

Esta información podrá ser suministrada tanto en formato electrónico como en papel y siempre dentro de los quince primeros días del mes siguiente.

16. KLAUSULA
CLÁUSULA 16
BAIMENA AZKENTZEA
EXTINCIÓN DE LA AUTORIZACIÓN

Hona hemen lizentzia azkentzeko arrazoiak:

Podrán ser causas de extinción de la licencia las siguientes:

– Lizentzian ezarrita dagoen epea amaitzea.

– Finalización del plazo establecido en la licencia.

– Edozein arrazoi dela eta, Merkataritzako Nabigazioaren Zuzendaritza Nagusiaren pilotu-gaikuntza, edo Bermeoko edo Zumaiako porturako pilotu-izendapena galtzea.

– Pérdida, por la causa que fuere, de la habilitación como práctico por parte de la Dirección General de la Marina Mercante, o del nombramiento como práctico en el Puerto de Bermeo o de Zumaia.

– Lizentziaren titularrak uko egitea; halakoetan, Portu eta Itsas Gaietako Zuzendaritzari gutxienez sei hilabete lehenago jakinarazi beharko dio.

– Renuncia del titular de la licencia, quien deberá comunicarlo a la Dirección de Puertos y Asuntos Marítimos con una antelación no inferior a los seis meses.

– Hirugarrenari lizentzia eskualdatu edo errentan ematea, aurretiaz Portu eta Itsas Gaietako Zuzendaritzak baimendu gabe.

– Transferir o arrendar la licencia a un tercero sin la autorización previa de la Dirección de Puertos y Asuntos Marítimos.

– Praktikaje-zerbitzura atxiki den ontzia funtsean aldatzea, aurretiaz Portu eta Itsas Gaietako Zuzendaritzak baimendu gabe.

– Cambiar o modificar sustancialmente la embarcación asignada para la prestación del servicio de practicaje sin la autorización previa de la Dirección de Puertos y Asuntos Marítimos.

– Zerbitzua behar bezala emateko behar diren segurtasun- eta komunikazio-elementuak ez izatea.

– No disponer de los elementos de seguridad y comunicación necesarios para la correcta prestación del servicio.

– Behin eta berriz zerbitzu eskasa ematea.

– Reiterada prestación deficiente del servicio.

– Zerbitzua emateari buruzko informazioa ez eskaintzea edo informazio faltsua helaraztea, edo informazio hori behin eta berriz oker edo osatu gabe adieraztea.

– Incumplimiento de la obligación de suministrar información sobre la prestación del servicio o facilitar información falsa o suministrarla de forma incorrecta o incompleta de manera reiterada.

– Indarreko araudia aplikatzea dakarren beste edozein.

– Cualquier otra que pudiera derivar de la aplicación de la normativa vigente.

17. KLAUSULA
CLÁUSULA 17
ZEHAPEN-ARAUBIDEA
RÉGIMEN SANCIONADOR

Praktikaje-zerbitzua emateko baimenaren baldintzak ez betetzea arau-haustea izan daiteke, Euskal Autonomia Erkidegoko Portuen eta Itsas Garraioaren ekainaren 28ko 2/2018 Legean ezarritakoaren arabera. Arau-hauste horien ondorioz, baimenaren titularrak zehapena jaso dezake, hala balegokio eska dakizkiokeen erantzukizunak alde batera utzi gabe.

El incumplimiento de las condiciones de la autorización para la prestación del servicio de practicaje, podrá ser constitutiva de infracción conforme a lo previsto en la Ley 2/2018, de 28 de junio, de Puertos y Transporte Marítimo del País Vasco, y el titular de la autorización podrá ser sancionado por dichas infracciones, con independencia de otras responsabilidades que, en su caso, sean exigibles.

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

Azterketa dokumentala


Análisis documental