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Boletin Oficial del País Vasco

50. zk., 2023ko martxoaren 13a, astelehena

N.º 50, lunes 13 de marzo de 2023


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
1292
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EBAZPENA, 2022ko azaroaren 30ekoa, Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Usurbilgo Aritzetako eremuan (Gipuzkoa) suhiltzaile-etxe berri bat jartzeko Plan Bereziari buruzko ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 30 de noviembre de 2022, del Director de Calidad Ambiental y Economía Circular, por la que se formula informe ambiental estratégico del Plan Especial para la implantación de una nueva estación de bomberos en la zona de Aritzeta, en Usurbil (Gipuzkoa).

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

Usurbilgo Udalak, 2022ko urriaren 25ean, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzan eskabide bat aurkeztu zuen, hasiera emateko honako plan honen ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedurari: Aritzetako eremuan suhiltzaile-etxe berri bat jartzeko Plan Berezia. Eskabidearekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu ziren, hala nola Planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan xedatutako edukia zuena.

Con fecha 25 de octubre de 2022, el Ayuntamiento de Usurbil completó ante la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular del Gobierno Vasco la solicitud de inicio del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan Especial para la implantación de una nueva estación de bomberos en la zona de Aritzeta. La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales está el borrador del Plan y el documento ambiental estratégico, con el contenido establecido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

Euskadiko Ingurumen Administrazioaren abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 75. artikulua aplikatuta, Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak kontsulta-izapidea egin zien ukitutako administrazio publikoei eta interesdunei; jasotako erantzunen emaitzak espedientean bildu dira. Era berean, Usurbilgo Udalari izapidearen hasieraren berri eman zitzaion.

En aplicación del artículo 75 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular inició el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, con el resultado que obra en el expediente. Del mismo modo, se comunicó al Ayuntamiento de Usurbil el inicio del trámite.

Halaber, espedientean jasotako dokumentuak eskuragarri egon ziren Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren webgunean, interesdun orok ingurumenaren arloan egoki jotzen zituen oharrak egin ahal izateko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Erantzuteko legezko epea amaitu, eta espedientean jasotako txostenak aztertuta, egiaztatu da ingurumen-organoak baduela ingurumen-txosten estrategikoa egiteko behar beste judizio-elementu, abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 75. artikuluaren arabera.

Una vez finalizado el plazo legal de respuesta y analizados los informes obrantes en el expediente, se constata que el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para formular el informe ambiental estratégico, de acuerdo con el artículo 75 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Euskadiko Ingurumen Administrazioaren abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 60. artikuluari jarraikiz, ingurumen-ebaluazioko prozeduraren mende jarriko dira, nahitaez, ingurumenean eragin esanguratsuak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuak, eta horien aldaketak eta berrikuspenak, ingurumena babesteko maila handi bat bermatzeko eta garapen jasangarria sustatzeko.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 60 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, se someterán preceptivamente al correspondiente procedimiento de evaluación ambiental los planes, programas y proyectos, y sus modificaciones y revisiones, que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, con el fin de garantizar un elevado nivel de protección ambiental y de promover un desarrollo sostenible.

Plana abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 72.2 artikuluan jasotako kasuen artean sartzen da; hor ezartzen da zer plan eta programak pasatu behar duen ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua, hauek zehazteko: ingurumen-eragin esanguratsurik ez duela –ingurumen-txosten estrategikoaren arabera– edo ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin behar duela, ingurumenean eragin esanguratsua izan dezakeelako.

El Plan se encuentra entre los supuestos del artículo 72.2 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental, a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 75. artikuluan arautzen da, abenduaren 9ko 10/2021 Legearen II.C eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en el artículo 75, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo II.C de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre.

Planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarrean dagoen araudian ezarritako alderdiak betetzen dituela, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak (huraxe baita organo eskuduna, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuaren arabera). Txosten horretan, Planak ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzakeen ala ez aztertzen da, eta, ondorioz, ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren prozedura bete behar duen ala ez, edota, bestela, zer baldintza ezarri behar diren Plana gauzatzeko eta ingurumena behar bezala babesteko.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular del Gobierno Vasco, órgano competente de acuerdo con el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, a fin de valorar si el Plan puede tener efectos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, debe someterse al procedimiento de evaluación ambiental estratégica ordinaria, o bien, en caso contrario, establecer las condiciones en las que debe desarrollarse el Plan para la adecuada protección del medio ambiente.

Xedapen hauek hartu dira kontuan: 10/2021 Legea, abenduaren 9koa, Euskadiko Ingurumen Administrazioarena; 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 68/2021 Dekretua, otsailaren 23koa, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoarena, eta aplikatzekoa den gainerako araudia. Horrenbestez, hau

Vistos la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de régimen jurídico del sector público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Usurbilgo Aritzetako eremuan suhiltzaile-etxe berri bat jartzeko Plan Bereziaren (aurrerantzean, Plana) ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea, honela:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico del Plan Especial para la implantación de una nueva estación de bomberos en la zona de Aritzeta en Usurbil (en adelante Plan), en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

Planaren helburua da suhiltzaile-etxe berri baten ezarpena arautzea lurzoru urbanizaezin gisa sailkatutako lurzati batean, Usurbilgo udalerrian. Ekimenaren sustatzailea Gipuzkoako Foru Aldundiko Gobernantza Departamentuko Prebentzio, Suteen Itzalketa eta Sorospen Zerbitzua da.

El Plan tiene como objeto regular la implantación de una nueva estación de bomberos en una parcela clasificada como suelo no urbanizable, en el término municipal de Usurbil. El promotor de la iniciativa es el Servicio de Prevención, Extinción de Incendios y Salvamento del Departamento de Gobernanza de la Diputación Foral de Gipuzkoa.

Planean honako hauek eraikitzea aurreikusten da: ibilgailuentzako hangar bat, administrazio-eraikin bat, entrenamendu-gune bat eta heliportu bat. Eraikin nagusiak 1.600 m2-ko azalera hartzen du, eta 2.800 m2-ko eraikigarritasun fisikoa du.

El Plan prevé la construcción de un hangar para vehículos, un edificio administrativo, un espacio para entrenamiento y una helisuperficie. La superficie ocupada por la edificación principal es de 1.600 m2, con una edificabilidad física de 2.800 m2.

Hangarra 20 x 5 metrokoa da, eta 10 suhiltzaile-ibilgailu hartzeko gaitasuna du. 6rentzako lekuak lehen fasean eraikiko dira, eta bigarren fasean beste 4rentzakoak eraiki ahal izango dituzte.

El hangar tiene unas dimensiones de 20 x 5 m, con capacidad para acoger 10 dotaciones de bomberos, de las que 6 se construirán en una primera fase, con capacidad de ampliación a otras 4 dotaciones más en una segunda fase.

Administrazio-eraikinak, non suhiltzaileek entrenatu, atseden hartu eta logistika-zentro nagusia duten, beheko solairua eta bi solairu izango ditu, 20 x 30 metroko neurriekin. Sestra azpian, beste solairu bat jarri ahal izango da, sotoa, biltegi gisa erabiltzeko eta ibilgailuak gordetzeko.

El edificio administrativo, en el que los bomberos entrenan, descansan y tienen su centro logístico principal, consta de planta baja y dos alturas, con dimensiones de 20 x 30 m. Bajo rasante se podrá disponer una planta sótano destinada a almacén y guarda de vehículos.

Eraikinaz gain, azpiegiturak ariketa-gune bat izan behar du, dorre bat eta heliportu bat dituena.

Además del edificio, la infraestructura debe contar con una zona de ejercicios que incluye una torre y una helisuperficie.

Egin den hautarekin, egungo auzo-bidea aprobetxatuko dute suhiltzaileen ibilgailuek sartu-irtenetarako, Aritzetako gasolindegira norabidean, eta bide horretatik sartuko dira bide-sarera. Hala ere, beharrezkoa da auzo-bidearen 150 metroko tarte bat berritzea.

Con la solución adoptada se aprovecha el actual camino vecinal como vial de entrada y salida de los vehículos de bomberos hacia la gasolinera de Aritzeta, desde donde se incorporarán a la red viaria; no obstante, es preciso reponer el trazado del camino vecinal en un tramo de 150 m de longitud.

B) Planaren ezaugarri teknikoak eta ingurumenekoak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 75.3 artikuluaren arabera, lege horren II.C eranskinean ezarritako irizpideak aplikatuko dira Planari ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin behar zaion edo ez zehazteko.

B) Una vez analizadas las características técnicas y ambientales del Plan, y de conformidad con el artículo 75.3 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, se procede a aplicar los criterios que están establecidos en el Anexo II.C de la citada Ley para determinar si el Plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki alderdi hauek aintzat hartuta:

1.– Características del plan, considerando en particular:

a) Planak zenbateraino ezartzen duen proiektuetarako esparrua: aurkeztutako dokumentazioaren arabera, Planak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapen, ezaugarri, neurri edo funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legeetan zerrendatutako kategoriaren batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el Plan establece un marco para proyectos: a la vista de la documentación presentada, el Plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenezcan a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Planak beste plan edo programa batzuetan nolako eragina duen, hierarkizatuta daudenak barne: plana garatzeko proposatu diren jarduketak aztertuta, ez da hauteman ingurumen-eragin nabarmenik, ez eta beste plan edo programa batzuekiko bateraezintasunik ere. Nekazaritza eta Basogintza Antolatzeko Lurraldearen Plan Sektorialari dagokionez, Planaren eremua Nekazaritzako, Abeltzaintzako eta Landazabaleko kategoriaren barruan dago, Trantsizioko Landa Paisaiaren azpikategorian, eta, beraz, proposatutako erabilera onargarria da. Planaren garapenetik eratorritako jarduketek LPS horretako zehaztapenak hartu beharko dituzte kontuan.

b) La medida en que el Plan influye en otros planes o programas, incluidos los que estén jerarquizados: teniendo en cuenta las actuaciones propuestas para el desarrollo del Plan, no se detectan efectos ambientales reseñables o incompatibilidades con otros planes o programas. Respecto al Plan Territorial Sectorial Agroforestal, el ámbito del Plan se encuentra dentro de la categoría Agroganadera y Campiña, en la subcategoría Paisaje Rural de Transición, por lo que el uso propuesto es admisible; las actuaciones derivadas del desarrollo del Plan deberán tener en cuenta las determinaciones del citado PTS.

c) Plana egokia den ingurumen-alderdiak barne hartzeko, bereziki garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin: plana egokitzat jotzen da garapen jasangarria sustatzen duten ingurumen-alderdiak barne hartzeko; izan ere, etorkizuneko eraikina bateragarria da baliabideen (ura, energia, etab.) kontsumo efizientea sustatzeko neurriak hartzearekin. Suhiltzaile-parkea jartzeko toki hori aukeratu da errepidera ateratzeko duen erraztasuna kontuan hartuta (zeina ezinbestekoa baita suhiltzaile-etxe batentzat), ahalik eta denbora gutxienean ahalik eta jende gehienari zerbitzua emateko asmotan; gainera, ur-, argi- eta saneamendu-zerbitzuak hurbil zeuzkan kokapen bat hautatu da.

c) La pertinencia del Plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular, de promover el desarrollo sostenible: se considera que el Plan es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible en la medida en que la futura edificación es compatible con la incorporación de medidas encaminadas a potenciar un consumo de recursos (agua, energía, etc.) eficiente. La elección de esta ubicación para la implantación del parque de bomberos se ha realizado, considerando la facilidad de acceso a la infraestructura viaria (vital para la ubicación de una estación de bomberos), a fin de dar servicio en el menor tiempo posible una mayor cantidad de población; además, se ha buscado una localización con servicios cercanos de agua, luz, y saneamiento.

d) Planari loturiko ingurumen-arazo adierazgarriak: eremuaren ingurumen-ezaugarriak eta Planaren irismena kontuan hartuta, ez da hauteman Plana gauzatuz gero ingurumen-arazo adierazgarririk egongo litzatekeenik, betiere, besteak beste, segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, hondakinen kudeaketari eta kutsadura akustikoari dagokienez indarrean dagoen araudia betez egiten badira eremuarekin lotutako esku-hartzeak eta jarduerak.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el Plan: considerando las características ambientales del ámbito y el alcance del Plan, no se detectan problemas significativos sobre el medio ambiente derivados de la ejecución del Plan, siempre y cuando las actuaciones que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, gestión de residuos y contaminación acústica.

e) Era berean, Plana egokitzat jotzen da Europar Batasuneko edo Espainiako ingurumen-arloko legedia txertatzeko.

e) Asimismo, el Plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Ondorioen eta eragina jasan dezakeen eremuaren ezaugarriak:

2.– Características de los efectos y del área probablemente afectada:

Planaren xede den eremuaren azalera 18.582,28 m2-koa da, eta Aritzetako zerbitzugunearen ondoan dago, AP-8 autobidearen eta GI-20 errepidearen artean. Jabetza publikoko lurzoruan dago.

La superficie del ámbito objeto del Plan es de 18.582,28 m2 y se ubica junto a la estación de servicio de Aritzeta, entre la autopista AP-8 y la carretera GI-20. Se sitúa en suelo de propiedad pública.

Bere garaian, AP-8 autobidea eraikitzean sortutako lurren soberakinak gordetzeko erabili zen lurzati hura. Lurzatiaren hegoaldean, lurrazaleko urak biltzeko areka handiak eta malda handiko ezpondak daude, lurrak betetzeko lanak egitean sortuak.

Se trata de una parcela utilizada en su día para acoger los excedentes de movimientos de tierras generados durante la construcción de las obras de la autopista AP-8. En la zona sur de la parcela se localizan unos cunetones de recogida de las aguas superficiales y unos taludes de pendiente considerable, creados durante la ejecución del relleno de tierras.

Planaren xede den eremuan ez dago naturagune babesturik, ez korridore ekologikorik, ez eta interes geologikoko lekurik ere. Halaber, ez dago jasota beste katalogo batzuetan (ez EAEko naturagune garrantzitsuen katalogo irekian, ez eta Lurralde Antolamenduaren Gidalerroetako interes naturalistikoko guneen zerrendan ere). Ez dago ur-ibilgurik, ez eremu hezerik, eta kultura-ondareko elementurik ere ez dago.

En el ámbito objeto del Plan no se localizan espacios naturales protegidos, ni corredores ecológicos ni lugares de interés geológico. Tampoco está recogido en otros catálogos (catálogo abierto de espacios naturales relevantes de la CAPV, ni en el listado de áreas de interés naturalístico de las DOT). No hay ningún curso de agua ni zonas húmedas y tampoco consta la presencia de elementos del patrimonio cultural.

Landarediari dagokionez, Planaren eremuan uzta-larreak dira nagusi, zeinak betelan zaharraren gainean dauden. Lurzatitik kanpo, ipar-mendebaldeko mugan, hostozabal autoktonoen multzo txiki bat dago, GI-20 errepidearen eta gasolindegitik errepidera ateratzeko bidearen pantaila gisakoa duena. Planak landaredi-orban hori babestea eta kontserbatzea aurreikusten du.

La vegetación mayoritaria presente en el ámbito del Plan son prados de siega, desarrollados sobre el antiguo relleno. Fuera ya de la parcela, en su límite noroccidental se localiza una pequeña agrupación de frondosas autóctonas, que actúa como apantallamiento de la carretera GI-20 y el vial de acceso a la misma desde la gasolinera. El Plan contempla la protección y conservación de esta mancha de vegetación.

Halaber, zuhaitz mistoek osatutako errenkada bat dago; lizarrak dira nagusi, eta eremuaren iparraldeko mugan sasiakaziak daude. Planaren garapenak eragin egingo die. Kendutako landaredia konpentsatzeko, berriz ere landatuko da betelanetako aldaparen hegoaldeko aldean.

Asimismo, se localiza una formación lineal de arbolado mixto, dominada por fresnos y con presencia de falsas acacias en el límite norte del ámbito, que resultará afectada por el desarrollo del Plan. La eliminación de esta vegetación se verá compensada con la revegetación de la ladera sur del terraplén del relleno.

Azkenik, eremuaren hego-mendebaldeko mugan, haritz multzo txiki bat dago, zeinak, txikia izanagatik, balio ekologiko erlatiboa duen. Hasiera batean, Planak ez dio eragiten eremu horri, baina obrak egingo diren eremuaren mugan dagoenez, hura babestu eta prebentzio-neurriak aplikatu behar dira.

Por último, en el límite suroccidental del ámbito se localiza una pequeña agrupación de robles, que a pesar de su escasa entidad tiene un relativo valor ecológico. En principio el Plan no afecta a esta zona, pero al encontrarse en el límite de la zona de obras, se recoge la necesidad su protección y la aplicación de medidas preventivas.

Planaren eremuan ez dago flora-espezie mehatxaturik.

No consta la presencia de especies de flora amenazada en el ámbito del Plan.

Planaren xede den eremua hegoaldeko zuhaitz-igelaren (Hyla meridionalis) banaketa-eremuaren barruan dago. Espezie hori galtzeko arriskuan dauden espezieen kategoriakoa da, Basoko eta Itsasoko Fauna eta Flora Espezie Mehatxatuen EAEko Katalogoaren arabera, eta Gipuzkoan kudeaketa-plan bat du (Foru Agindua, 1999ko azaroaren 10ekoa, Hegoaldeko Zuhaitz Igela (Hyla meridionalis) Kudeatzeko Plana eta babesteko arau osagarriak onartzekoa).

El área objeto del Plan se encuentra dentro de la zona de distribución de la ranita meridional (Hyla meridionalis), especie catalogada como en peligro de extinción por el Catálogo Vasco de Especies Amenazadas de la Fauna y Flora, Silvestre y Marina y que cuenta en Gipuzkoa con un Plan de Gestión (Orden Foral de 10 de noviembre de 1999, por la que se aprueba el Plan de Gestión de la Ranita Meridional (Hyla Meridionalis) y se dictan normas complementarias para su protección).

Aipatutako Kudeaketa Planean, espezie horrentzat interesgarriak diren kokaguneak inbentariatuta daude (eta ugalketa-eremuen katalogoaren ondoz ondoko eguneratzeetan), eta, horien barruan, espeziea ugaltzeko egokiak diren ur-guneak biltzen dira. Planaren eremutik hurbilen dagoen urmaela Arpitakoa da, 1 km-ra. Ingurumen-dokumentu estrategikoaren arabera, ez da posible espezie hori aztergai den eremuan egotea; izan ere, ez dago anfibio horiek egon daitezkeen ur-lasterrik edo hezegunerik.

Los enclaves de interés para la especie están inventariados en el citado Plan de Gestión (y en actualizaciones sucesivas del catálogo de enclaves para su reproducción) y engloba los puntos de agua aptos para la reproducción de la especie. La charca más cercana al ámbito del Plan es la de Arpita, localizada a 1 km de distancia. El documento ambiental estratégico entiende que no es factible que la citada especie se encuentre en la zona de estudio, ya que no existen cursos de agua ni zonas húmedas que puedan albergar a este anfibio.

Ingurumen-arriskuei dagokienez, lurzatia ez dago jasota lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak izan dituzten edo dituzten lurzoruen inbentarioan. Akuiferoen kutsadurarekiko zaurgarritasuna oso txikia da, eta ez dago uholdeen arriskurik. Lurzatiaren zati bat AP-8 autobidearen 100 metroko eragin-zerrendaren barruan dago, eta salgai arriskutsuen garraioa dela medio, kalte-arrisku handia du.

Por lo que respecta a los riesgos ambientales, la parcela no está incluida en el inventario de suelos que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo. La vulnerabilidad a la contaminación de acuíferos es muy baja y no se detectan problemas de inundabilidad. Parte de la parcela se localiza dentro de la banda de afección de 100 m de la autopista AP-8, con un riesgo de afección alto debido al transporte de mercancías peligrosas.

Eragin nagusienak eraikin berria egiteko lurrak mugitzearen ondorioz sortutakoak izango dira. Ekintza horien ondorioz, landaredia kenduko da, emisio atmosferikoak egingo dira, hondakinak sortuko dira, makinen joan-etorriak, isurketak, zaratak eta abar izango dira, eta horrek eragina izan dezake lurrazaleko uretan (kasu honetan, zeharkako afekzioak gerta daitezke, euri-urak biltzeko sistemen bidez), nahiz lurpekoetan, eta lurzoruetan, isurketengatik. Beste inpaktu posible batzuk emisio atmosferikoek eta akustikoek herritarrei eragindako eragozpenekin lotutakoak dira.

Los principales impactos serán los generados por los movimientos de tierras precisos para la ejecución del nuevo edificio, acciones que darán lugar a la eliminación de la vegetación, emisiones atmosféricas, generación de residuos, trasiego de maquinaria, vertidos, ruidos etc., con las consiguientes posibles afecciones a las aguas superficiales (en este caso se pueden producir afecciones indirectas a través de los sistemas de recogida de aguas pluviales) y subterráneas y a los suelos por vertidos. Otros posibles impactos son los relacionados con las molestias a la población por emisiones atmosféricas y acústicas.

Suhiltzaile-etxearen funtzionamendu-fasean, instalazioak egoteak ikus-eragina izango du, batez ere praktiken dorreak 32 m-ko altuera duelako.

Durante la fase de funcionamiento de la estación, la presencia de las instalaciones supone una afección visual, en especial por la presencia de la torre de prácticas, de 32 m de altura.

Ingurumen-dokumentu estrategikoak, II. eranskin gisa, inpaktu akustikoari buruzko azterlan bat hartzen du barne, zeinak Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 37. artikuluaren araberako diagnostikoa egiten duen. Azterlan akustikoak gaur egungo eta hemendik 20 urtera bitarteko zarata-iturriak ebaluatzen ditu, trafiko-dentsitatea handituko dela eta suhiltzaile-etxearen jarduera bera kontuan hartuta.

El documento ambiental estratégico incorpora, como Anexo II, un estudio de impacto acústico, que realiza un diagnóstico conforme al artículo 37 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco. El estudio acústico evalúa las fuentes de ruido actuales y futuras a 20 años vista, considerando un aumento de la densidad viaria, así como la actividad de la propia estación de bomberos.

Inpaktu akustikoari buruzko azterlanaren arabera, lurzatian eragina duen zarata-mailak bete egiten ditu suhiltzaile-etxeko jarduera bat instalatzeko ezarritako kalitate akustikoko helburuak (KAH). Suhiltzaile-parkearen funtzionamendu-fasean, inpaktu akustikorik handiena honako kasu hauetan sortuko da: entrenamenduen eraikina erabiltzerakoan, kolpeak, mahukak eta oihuak direla eta (jarduera egunez nahiz arratsaldez egingo da); eta, bestalde, kamioiek eta ibilgailuen sartu-irtenetan ateratzen duten zaratagatik. Aurreikuspenen arabera, heliportua noizbehinkako larrialdi-egoeretan bakarrik erabiliko da. Inpaktu akustikoari buruzko azterketak ez du aurreikusten hurbileko etxebizitzetan soinu-mailak nabarmen handituko direnik suhiltzaile-parkearen jardueraren ondorioz.

El estudio de impacto acústico concluye que el nivel de ruido que incide sobre la parcela, cumple los objeticos de calidad acústica (OCA) establecidos para la instalación de una actividad de estación de bomberos. Durante la fase de funcionamiento del parque de bomberos, el mayor impacto acústico se generará a la hora de usar el edificio de entrenamiento, por los golpes, uso de mangueras y gritos que se generarán, actividad que se producirá en horario de día y tarde y por el ruido producido por los camiones y vehículos a la entrada y salida del parque. La helisuperficie, previsiblemente, se utilizará solo en situaciones esporádicas de emergencia. El estudio de impacto acústico no observa un incremento significativo de los niveles sonoros en los edificios residenciales más próximos, generado por la actividad del parque de bomberos.

Faunari dagokionez, ez da aurreikusten Plana gauzatzearen ondorioz eginiko jarduketek hegoaldeko zuhaitz-igelari eragingo diotenik; izan ere, proposatutako jarduketak ez du barne hartzen espezie horren kudeaketa-planean agertzen den ugaltze-guneen katalogoan jasotako ur-gunerik.

En cuanto a la fauna, no es previsible que las actuaciones derivadas de la ejecución del Plan afecten a la ranita meridional ya que la actuación propuesta se circunscribe a un área que no contiene ninguno de los puntos de agua incluidos en el catálogo de enclaves reproductores que figura en el plan de gestión de la citada especie.

Proposatzen diren jarduketak eta horien ondorioak mugatuak direnez, uste da inpaktu horiek txikiak izango direla, eta, oro har, aldi baterakoak eta itzulgarriak izango direla, betiere indarrean dagoen legeria betetzen bada, batez ere zaratari, hondakinei eta isurketei buruzkoa, eta obrak horrelako jardueretarako jardunbide egokiak betez egiten badira.

Dado el carácter limitado de las actuaciones que se proponen y de las afecciones que de ellas se derivan, se considera que estos impactos, siempre que se cumpla la legislación vigente y en especial la relativa a ruido, residuos y vertidos, y las obras se desarrollen atendiendo a las buenas prácticas para este tipo de actuaciones, serán de escasa magnitud, y, en general, temporales, reversibles y recuperables.

3.– Ebazpen honetan, neurri babesle eta zuzentzaileak ezartzen dira, Planak ingurumenean ondorio kaltegarri adierazgarririk izan ez dezan eta ez dadin beharrezkoa izan Usurbilgo Aritzeta eremuko suhiltzaile-etxe berriak Plan Bereziaren ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egitea, betiere, ezarritako neurri babesleak eta zuzentzaileak esandako Planean txertatzen badira.

3.– En la presente Resolución se establecen las medidas protectoras y correctoras en orden a evitar que el Plan pueda tener efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y no sea necesario que el Plan Especial para la implantación de una nueva estación de bomberos en la zona de Aritzeta, en Usurbil, se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria, siempre y cuando se incorporen al mismo las medidas protectoras y correctoras establecidas.

Neurri babesle eta zuzentzaileak indarrean dauden araudiaren arabera ezarriko dira, ebazpen honetan zehaztutakoaren arabera eta, aurrekoaren aurkakoa ez den guztian, Ingurumen Dokumentu Ebazpen Estrategikoan eta Planean bertan adierazitakoaren arabera.

Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Plan.

Aplikatzeko neurrien artean, Plana garatzeko proiektu eta jarduketen ondoriozkoak nabarmendu behar dira, obra-faseari eta jardueraren funtzionamendu-faseari lotutakoak. Besteak beste, honako neurri hauek hartu beharko dira:

Entre las medidas a aplicar, destacan las que se derivan de los proyectos y actuaciones para el desarrollo del Plan, relativas tanto a la fase de obras como a la fase de funcionamiento de la actividad. Entre otras, deberán adoptarse las siguientes medidas:

Zaratari buruzko neurriak.

Medidas en relación con el ruido.

Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustiko, kalitate-helburu eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean eta errepideko zirkulazioan erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, egokitu beharko dira, hala badagokie, kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten emisio akustikoak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatua) eta arau osagarrietan ezarritakora.

De acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada, tanto para el tránsito rodado como en las obras, debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre y, en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

Obrek iraun bitartean, jardunbide operatibo egokiak aplikatu beharko dira sorburuan zaratak murrizteko, bereziki indusketetan, zamalanetan eta garraio-lanetan, bai eta erabilitako makineriaren mantentze-lan orokorretan eta zaraten eta bibrazioen sorburuko murrizketan ere.

Durante el tiempo de duración de las obras deberán aplicarse buenas prácticas operativas para la reducción en origen del ruido, en particular, en las operaciones de excavación, carga y descarga, transporte, así como en cuanto al mantenimiento general de maquinaria utilizada y la reducción en origen del ruido y vibraciones.

Etorkizuneko instalazioei dagokienez, ohiko funtzionamendu-egoeretan, zarata-foku berriek urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren I. eranskineko 2. atalean zehazten diren eta aplika daitezkeen muga-balioak errespetatu beharko dituzte.

Por lo que respecta a las futuras instalaciones, en situaciones normales de funcionamiento, los nuevos focos emisores acústicos deberán cumplir los valores límite aplicables detallados en el Anexo I parte 2 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre.

Helikopteroak aireratzean eta lurreratzean, helikopteroaren zarata ahalik eta gehien murrizteko beharra hartuko da kontuan, eta, ahal den neurrian, ez da biziguneen eta zaratarekiko sentikorra den beste edozein ekipamenduen gainetik hegan egingo, baldin eta bermatzen bada operazioaren segurtasunak zarata murriztea baino lehentasun handiago duela, betiere.

En los procedimientos de despegue y aterrizaje de los helicópteros, se tendrá en cuenta la necesidad de reducir al mínimo el ruido del helicóptero y se evitará, en la medida de lo posible, el sobrevuelo de zonas residenciales y cualquier otro equipamiento sensible al ruido, siempre que se asegure que la seguridad de la operación tiene prioridad sobre la reducción de ruido.

Horrek ez du galarazten urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 44. artikuluan ezartzen dena.

Todo ello, sin perjuicio de lo establecido en el artículo 44 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre.

Halaber, Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 35 bis artikuluan xedatutakoa aplikatzeko, 6 hilabetetik gorako iraupen aurreikusia duten obren kasuan, nahitaez egin beharko da inpaktu akustikoaren azterlana, neurri zuzentzaile egokiak zehazteko.

Asimismo, en aplicación de lo dispuesto en el artículo 35 bis del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco, en el caso de obras con una duración prevista superior a 6 meses será necesaria la elaboración de un estudio de impacto acústico para la definición de las medidas correctoras oportunas.

Inpaktu akustikoaren azterlanean aztertuko da zer onura akustiko lortu nahi den neurri zuzentzaile horien bitartez, eremu akustikoetako eta eraikin sentikorretako zarata-maila murrizteari dagokionez, eta ukitutako udalerriari jakinarazi beharko zaio haren edukia.

El estudio de impacto acústico deberá analizar el beneficio acústico que se espere obtener de las medidas correctoras, en términos de reducción de los niveles de ruido en las áreas acústicas o edificaciones sensibles, y deberá comunicarse al municipio afectado el contenido del mismo.

Natura-ondarea babesteko neurriak.

Medidas relativas a la protección del patrimonio natural.

Intereseko landarediari eragitea ekidingo da, ingurumen-dokumentu estrategikoan proposatutako neurri zuzentzaileen arabera. Lanak hasi aurretik zehaztasunez balizatuko da babestu beharreko landaredia. Zuzeneko okupaziorik aurreikusten ez den eremuetan ez da landaredirik moztuko ez garbituko.

Se evitará la afección a la vegetación de interés según las medidas correctoras propuestas en el documento ambiental estratégico. Con anterioridad al comienzo de las obras se balizará con precisión la vegetación que debe quedar libre de afecciones. Se evitará la tala y desbroce de vegetación en aquellas zonas donde no se prevea una ocupación directa.

Obrak, bai eta lurzorua okupatzea eragiten duten eragiketa osagarriak ere, proiektua gauzatzeko behar-beharrezkoa den gutxieneko eremuan gauzatuko dira. Kontratistaren instalazio-eremuak, barne hartuta makinak gordetzeko guneak, lan-txabolak, landare-lurra eta obrako material eta hondakinak aldi batean pilatzeko guneak, ingurumenari ahalik eta gutxien eragiteko irizpideei jarraikiz proiektatuko dira.

Las obras, así como el conjunto de operaciones auxiliares que impliquen ocupación del suelo se desarrollarán en el área mínima imprescindible para su ejecución. Las áreas de instalación del contratista, incluidos el parque de maquinaria, las casetas de obra, el área de almacenamiento temporal de materiales de obra, zonas de acopios temporales de tierra vegetal y de residuos, se proyectarán en base a criterios de mínima afección ambiental.

Beste prebentzio- eta zuzenketa-neurri batzuk.

Otras medidas preventivas y correctoras.

Aurretik adierazitakoa ezertan galarazi gabe, garapen-proiektuak gauzatzean aplikatu beharreko neurriak loturik egongo dira obrak egiteari, lurrak eta soberakinak kudeatzeari, hondakinak sortu eta kudeatzeari, induskatutako lurzoruak kontrolatzeari, eta urak eta airearen kalitatea babesteari buruzko jardunbide egokien eskuliburuarekin. Planak azkenean bere egiten dituen zehaztapenei erantsi beharko zaizkie neurri horiek guztiak.

Sin perjuicio de las anteriores, las medidas a aplicar en la ejecución de los proyectos de desarrollo guardarán relación con el manual de buenas prácticas en obras, gestión de tierras y sobrantes, producción y gestión de residuos, control de suelos excavados, protección de las aguas y de la calidad del aire. Estas medidas deberán incorporarse a las determinaciones que finalmente adopte el Plan.

– Obrako langileek erabili beharreko jardunbide egokien eskuliburua. Gai hauei lotutako alderdiak izango ditu, gutxienez: lanaldiak, makineria, ur-isurketak saihestea, ahalik eta hauts eta zarata gutxien sortzea, herritarren lasaitasunean eragin negatiboa duten jardunak minimizatzea eta hondakinak kudeatzea.

– Manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra. Contendrá como mínimo aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, evitar vertidos a las aguas, la minimización de producción del polvo y ruido, minimizar las afecciones negativas sobre el sosiego público, la gestión de residuos, etc.

– Hondakinak sortzea eta kudeatzea: Ekonomia zirkularrerako hondakin eta lurzoru kutsatuei buruzko apirilaren 8ko 7/2022 Legeak araututako moduan eta aplikatzekoak diren berariazko araudiek agindutako moduan kudeatuko dira obretan sortutako hondakinak, hondeaketakoak, ebakiak, bilgarriak, eta errefuseko nahiz garbiketa-kanpainetako materialak.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados, incluidos los procedentes de excavaciones y los resultantes de las operaciones de preparación de los diferentes tajos, embalajes, materias primas de rechazo y de la campaña de limpieza se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 7/2022, de 8 de abril, de residuos y suelos contaminados para una economía circular y normativas específicas que les sean de aplicación.

Eraikitze- eta eraispen-jardueren ondorioz sortutako hondakinak eraikuntza- eta eraispen-hondakinen ekoizpena eta kudeaketa arautzen dituen otsailaren 1eko 105/2008 Errege Dekretuan eta eraikuntza- eta eraispen-hondakinen ekoizpena eta kudeaketa arautzen dituen ekainaren 26ko 112/2012 Dekretuan aurreikusitakoa betez kudeatuko dira.

Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo previsto en el Real Decreto 105/2008, de 1 de febrero, por el que se regula la producción y gestión de los residuos de construcción y demolición y en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la producción y gestión de los residuos de construcción y demolición.

Zabortegira bidali beharreko hondakinak, gainera, hondakinak zabortegietan utziz ezabatzea arautzen duen abenduaren 27ko 1481/2001 Errege Dekretuaren eta hondakinak zabortegietan utziz ezabatzea eta betegarriak egikaritzea arautzen duen otsailaren 24ko 49/2009 Dekretuaren arabera kudeatuko dira.

Los residuos con destino a vertedero se gestionarán además de acuerdo con el Real Decreto 1481/2001, de 27 de diciembre, por el que se regula la eliminación de residuos mediante depósito en vertedero, y con el Decreto 49/2009, de 24 de febrero, por el que se regula la eliminación de residuos mediante depósito en vertedero y la ejecución de los rellenos.

– Usurbilgo Udalari eta Ingurumen Jasangarritasuneko Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaizkie lur susmagarriak detektatzearen ondoriozko kutsadura-arrasto guztiak, lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22.2 artikulua betetzeko.

– Cualquier indicio de contaminación por la detección de tierras sospechosas deberá ser comunicada al Ayuntamiento de Usurbil y a la Viceconsejería de Sostenibilidad Ambiental, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

– Obrek dirauten artean, zorrotz kontrolatuko dira garbiketa-lanak, bai obrek eragina duten ingurunean, bai obrak egiteko eremuetara sartzeko lekuetan. Ureztapen- eta garbiketa-sistema bat izango da, aldi baterako estali gabe dauden eremuetarako eta ibilgailuak pasatzean material partikulatua aireratu daitekeen kasuetarako. Kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erratz-makina mekanikoak erabiliko dira.

– Durante el tiempo que duren las obras se llevará a cabo un control estricto de las labores de limpieza, tanto en el entorno afectado por las obras como en las áreas de acceso a estas. Se contará con un sistema para riego y limpieza de superficies transitoriamente desnudas o susceptibles de provocar emisión de material particulado al paso de vehículos. Los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

– Prebentzio-neurriak eta neurri zuzentzaileak ezarriko dira dagokion obra-faserako, istripuzko isurien eragina saihesteko, bereziki makinen mantentze-lanetan (material xurgatzaileak erabiltzea, isuriekin kutsatutako lurzoruak kendu eta kudeatzea, etab.). Pilaketa-eremuak, instalazio osagarriak eta makineria-parkea gainazal iragazgaitzetan jarriko dira. Ez da makinen mantentze-lanik egingo iragazgaiztu gabeko eremuetan.

– Se establecerán las medidas preventivas y correctoras para la fase de obras para evitar la afección por vertidos accidentales, especialmente durante el mantenimiento de maquinaria (utilización de materiales absorbentes, retirada y gestión de tierras afectadas por el vertido, etc.). Las zonas de acopio, instalaciones auxiliares o parque de maquinaria se localizarán en superficies impermeables. Se evitará el mantenimiento de maquinaria en zonas no impermeabilizadas.

– Euskal Kultura Ondareari buruzko maiatzaren 9ko 6/2019 Legean ezarritakoa ezertan galarazi gabe, obretan aztarna arkeologikoren bat egon daitekeela pentsarazten duen zerbait aurkitzen bada, lanak eten egingo dira badaezpada, eta berehala jakinaraziko zaio Gipuzkoako Foru Aldundiko Kultura Departamentuari; hark erabakiko du zer neurri hartu.

– Sin perjuicio de lo dispuesto en la Ley 6/2019, de 9 de mayo, de Patrimonio Cultural Vasco, en el caso de que en el transcurso de las obras se produjera algún hallazgo que suponga un indicio de carácter arqueológico se suspenderán preventivamente los trabajos en la zona y se informará inmediatamente al Departamento de Cultura de la Diputación Foral de Gipuzkoa, que será quién indique las medidas a adoptar.

– Obrek erasandako eremuak leheneratzea: proiektua gauzatzeagatik erasandako eremu guztiak leheneratuko dira kendu den intereseko landaredia birjarrita, hala behar izanez gero. Landareztatze-lanak ahalik eta lasterren egingo dira; modu horretan, saihestu egingo dira higadura-prozesuak, solidoak drainatze-sarera arrastatzea eta espezie aloktono inbaditzaileen kolonizazioa. Espezie autoktonoak erabiliko dira, habitat naturalizatuak sortzen laguntzeko eta inguruko landaredi naturalarekin bat etortzen saiatzeko.

– Restauración de los espacios afectados por las obras: se restaurarán todas las áreas que hayan sido afectadas por la ejecución del proyecto incluyendo la reposición, en su caso, de la vegetación de interés que resulte eliminada. La revegetación se realizará lo antes posible, para evitar procesos erosivos, arrastres de sólidos a la red de drenaje y la colonización de especies alóctonas invasoras. Se emplearán especies autóctonas, de manera que se favorezca la creación de hábitats naturalizados y procurando conectarlos con la vegetación natural presente en las inmediaciones.

– Eraikuntzaren jasangarritasuna: eraikuntza eta eraikingintza jasangarriagoak egiteko behar diren ezaugarriei dagokienez, eraikuntza jasangarrirako gidetan jasotako ingurumen-neurriak eta jardunbide egokiak erabiliko dira, eraikinen aurrezki eta efizientzia energetikoa eta energia berriztagarrien sustapena bultzatzeko. Neurri horiek, gutxienez, arlo hauetan izan beharko dute eragina:

– Sostenibilidad en la edificación: en cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible se empleará el conjunto de medidas y buenas prácticas ambientales contenidas en las Guías de Edificación Ambientalmente Sostenibles con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

• Materialak. Lehengai berriztaezinen kontsumoa murriztea.

• Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

• Energia. Energia-kontsumoa murriztea eta/edo energia gutxiago sortzea iturri berriztaezinen bidez.

• Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

• Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa murriztea.

• Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

• Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

• Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

• Atmosfera. Gas-, hauts-, bero- eta argi-emisioak murriztea.

• Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

• Barne-kalitatea. Barruko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

• Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

Bigarrena.– Zehaztea ezen, ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoaren arabera, eta, betiere, ebazpen honetan ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak hartzen badira, bai eta sustatzaileak proposatutakoak ere, aurrekoen aurkakoak ez badira, ez dela aurreikusten Usurbilgo Aritzetako eremuan suhiltzaile-etxe berri bat jartzeko Plan Bereziak ondorio kaltegarri nabarmenik izango duenik ingurumenean, eta, beraz, ez duela ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, y siempre que se adopten las medidas protectoras y correctoras establecidas en la presente Resolución, así como las planteadas por el promotor que no se opongan a las anteriores, no se prevé que el Plan Especial para la implantación de una nueva estación de bomberos en la zona de Aritzeta, en Usurbil, vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y, por tanto, no debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia Usurbilgo Udalari jakinaraztea.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Usurbil.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzeko agintzea. Euskadiko Ingurumen Administrazioaren abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 75.5 artikuluak ezarritakoaren arabera, honako ingurumen-txosten estrategiko honek indarraldia galduko du, eta berezko dituen ondorioak sortzeari utziko dio, baldin eta, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko gehieneko epean, Usurbilgo Aritzetako eremuan suhiltzaile-etxe berri bat jartzeko Plan Berezia onartuko ez balitz. Hala gertatuz gero, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazioaren prozedura, ingurumen-organoari indarraldia luzatzeko eskatu ezean. Kasu horretan, ingurumen-organoak, hala badagokio, ingurumen-txosten estrategikoaren beste indarraldi bat emango du, erregelamenduz ezarritako moduan.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 75.5 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios sí, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación del Plan Especial para la implantación de una nueva estación de bomberos en la zona de Aritzeta, en Usurbil, en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental del Plan salvo que solicite la prórroga de su vigencia al órgano ambiental. En este supuesto, el órgano ambiental otorgará, en su caso, un nuevo plazo de vigencia del informe ambiental estratégico en los términos que se determinen reglamentariamente.

Vitoria-Gasteiz, 2022ko azaroaren 30a.

En Vitoria-Gasteiz, a 30 de noviembre de 2022.

Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendaria,

El Director de Calidad Ambiental y Economía Circular,

JAVIER AGIRRE ORCAJO.

JAVIER AGIRRE ORCAJO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental