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Boletin Oficial del País Vasco

44. zk., 2023ko martxoaren 3a, ostirala

N.º 44, viernes 3 de marzo de 2023


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XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

OSASUN SAILA
DEPARTAMENTO DE SALUD
1153
1153

26/2023 DEKRETUA, otsailaren 21ekoa, botikategien baimentze-prozedurari, baldintzei eta funtzionamendu-araubideari buruzkoa.

DECRETO 26/2023, de 21 de febrero, de procedimiento de autorización, condiciones y régimen de funcionamiento de los botiquines.

Azaroaren 28ko 500/1995 Dekretuan, botikategiak baimentzeko prozedura eta funtzionatzeko baldintzak eta araubidea ezarri zituen eta lehendabiziko aldiz arautu zituen establezimendu sanitario horiek Euskal Autonomia Erkidegoaren eremuan.

El Decreto 500/1995, de 28 de noviembre, por el que se establece el procedimiento de autorización, condiciones y régimen de funcionamiento de los botiquines, reguló por primera vez dichos establecimientos sanitarios en el ámbito de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

1.– Erregulazio hori Euskal Autonomia Erkidegoko Ordenazio Farmazeutikoari buruzko ekainaren 17ko 11/1994 Legean jasotako xedapenen garapena da. Zioen azalpenean ezartzen denez, Euskal Autonomia Erkidegoko herritar guztiei farmazia-arreta egokia eta homogeneoa bermatzea da lege horren helburu nagusia. Horretarako, sendagairako irispideak arina eta lasterra izan behar du eta, ondorioz, botikategiek, farmazia-bulegoen osagarri diren banaketa-establezimendu diren aldetik, xede horretarako behar diren baliabide materialak eta giza baliabideak izan behar dituzte. Bestalde, sendagaia behar bezalako kontrol- eta informazio-bermeekin eman behar zaio erabiltzaileari eta, azkenik, zentzuz banatuta egon behar dute, biztanleria osoari ematen zaion farmazia-arreta homogeneo hori bermatuta gera dadin.

1.– Esta regulación es desarrollo de las previsiones contenidas en la Ley 11/1994, de 17 de junio, de Ordenación Farmacéutica de la Comunidad Autónoma del País Vasco, cuya exposición de motivos fija, como meta fundamental de la misma, garantizar a toda la ciudadanía del País Vasco una adecuada y homogénea atención farmacéutica. Para ello, el acceso al medicamento debe resultar ágil y rápido y, en consecuencia, los botiquines, como establecimientos de dispensación que complementan a las oficinas de farmacia, deben estar dotados de los medios materiales y humanos necesarios a tal fin, el medicamento debe dispensarse con las debidas garantías de control e información a la persona usuaria y, finalmente, deben estar razonablemente distribuidos de forma que quede garantizada dicha homogénea atención farmacéutica a toda la población.

Alde horretatik, botikategien funtzionamendurako baimenaren, baldintzen eta araubidearen gaineko prozedura funtsezko tresna bat izan da helburu horiek lortzeko.

En este sentido, el procedimiento de autorización, condiciones y régimen de funcionamiento de los botiquines ha resultado ser una herramienta esencial para la consecución de esas finalidades.

2.– Hala ere, 500/1995 Dekretuan jasotako erregulazioa onartu zenetik igaro den denbora, urte hauetako esperientzia eta zer gizarte-errealitatetan aplikatu behar den kontuan hartuta, araua hobeto idazteko eta interpretatzeko aukerak daudenez, komeni da dekretu berri bat onartzea, aurrekoa indargabetuta eta alderdi garrantzitsu batzuk argituta.

2.– No obstante, el tiempo transcurrido desde la aprobación de la regulación contenida en el Decreto 500/1995, la experiencia de estos años y la realidad social sobre la que debe aplicarse han mostrado unos márgenes de mejora en la redacción de la norma y su interpretación, que aconsejan la aprobación de un nuevo decreto que derogue el anterior y clarifique algunos aspectos importantes.

3.– Alderdi horien artean, bereziki aipatu behar da hau: 500/1995 Dekretua Euskal Autonomia Erkidegoko Antolamendu Farmazeutikoari buruzko ekainaren 17ko 11/1994 Legearen 14.1 eta 25.1 artikuluetan xedatutakoa garatzeko eman zen. Artikulu horietako lehenengoaren arabera, «ez da baimenduko farmazia-bulegorik 800 biztanle baino gutxiagoko udalerrietan, eta, behar denean, farmazia-arreta 25. artikuluan aurreikusitakoaren arabera emango da». Bestalde, 25. artikuluak hau xedatzen du:

3.– Entre dichos aspectos, merece especial mención el siguiente: el Decreto 500/1995 se dicta en desarrollo de lo que establecen los artículos 14.1 y 25.1 de la Ley 11/1994, de 17 de junio, de Ordenación Farmacéutica de la Comunidad Autónoma del País Vasco. El primero de ellos prevé que «no se autorizarán oficinas de farmacia en municipios de menos de 800 habitantes, prestándose, en su caso la atención farmacéutica de acuerdo con lo previsto en el artículo 25». Por su parte, el artículo 25 establece lo siguiente:

«1.– 800 biztanle baino gutxiago dituzten udalerrietan, edo dagoeneko farmazia-bulegoa baduten udalerrietan, baina urruntasunagatik, establezimendu hurbilenarekiko komunikazio-zailtasunengatik edo aldi baterako biztanle-pilaketengatik, udalerriotako auzo edo inguru batzuetan farmazia-arretarako establezimendu eta zerbitzu sanitarioren bat egotea komeni bada, botikategi/botikin bat ezartzea baimendu ahal izango da».

«1.– En los municipios de menos de 800 habitantes o en aquellos municipios que aun estando dotados de oficina de farmacia, tengan zonas o barrios que, por razones de lejanía, dificultades de comunicación respecto al establecimiento más próximo o concentración temporal, hagan aconsejable la existencia de un establecimiento o servicio sanitario para la atención farmacéutica, podrá autorizarse la instalación de un botiquín».

Horiek horrela, azaroaren 28ko 500/1995 Dekretua indarrean jarri zenetik igaro diren urteotan bi artikulu horiei buruz egin den interpretazioan oinarrituta, ez da botikategirik baimendu farmazia-bulegorik ez duten 800 biztanle baino gehiagoko udalerrietan. Interpretazio horrek hau ekarri du praktikan: 800 biztanletik gorako udalerriak egotea botikategirik eta farmazia-bulegorik gabe, eta hori, logikarik gabea ez ezik, lehen aipatu dugun 11/1994 Legearen asmoaren kontra-kontrakoa ere bada, autonomia-erkidegoko herritar guztiei farmazia-arreta egokia eta homogeneoa bermatu behar baitzaie.

Pues bien, los citados preceptos han sido interpretados durante los años transcurridos desde la entrada en vigor del Decreto 500/1995, de 28 de noviembre, en el sentido de no autorizar en ningún caso botiquines en los municipios de más de 800 habitantes. Dicha interpretación ha conllevado en la práctica la existencia de municipios de más de 800 habitantes que no cuentan ni con botiquín ni con oficina de farmacia, lo que resulta no solo carente de lógica, sino abiertamente contrario al espíritu que inspira la Ley 11/1994, al que antes nos hemos referido, esto es, el de garantizar a toda la ciudadanía de la comunidad autónoma una adecuada y homogénea atención farmacéutica.

Argi dago, farmazia-bulegoa eta 800 biztanle baino gehiago dituzten udalerriek botikategia ere izan badezakete (25. artikuluan adierazitako egoeretan), are arrazoi gehiagorekin izan beharko luketela botikategiak jartzeko aukera farmazia-bulegorik ez duten 800 biztanle baino gehiagoko udalerriek. Horretaz gain, kontuan izan behar da 800 biztanle baino gutxiagoko udalerrietan farmazia-bulegorik jarri ezin izateak ez duela esan nahi, «a sensu contrario», 800 biztanle baino gehiagoko udalerrietan farmazia-bulegoak bakarrik jar daitezkeenik.

Es claro que si los municipios con más de 800 habitantes y oficina de farmacia pueden contar además con un botiquín (si se dan las circunstancias que señala el artículo 25), con más razón deben poder ubicarse botiquines en los municipios de más de 800 habitantes que no dispongan de oficina de farmacia. Téngase en cuenta además que el hecho de que no puedan instalarse oficinas de farmacia en los municipios de menos de 800 habitantes no significa, a sensu contrario, que en los municipios de más de 800 solo puedan ubicarse oficinas de farmacia.

4.– Bestalde, 500/1995 Dekretua indargabetuta, administrazio-prozedura arinago bat diseinatu nahi da, izapideak murriztuko baitira eta urteotan esperientziak azalarazi dituen gehiegizko epe administratiboak laburtuko baitira, betiere prozedura horretako parte-hartzaileek eta, bereziki, botikategi bat sortzeko baimena eskatu nahi duten farmaziako profesionalek dauzkaten berme juridikoak kaltetu gabe.

4.– Por otra parte, la derogación del Decreto 500/1995 persigue diseñar un procedimiento administrativo más ágil, mediante la reducción de trámites y el acortamiento de plazos administrativos que la experiencia de estos años ha demostrado excesivos, todo ello sin menoscabo de las garantías jurídicas que asisten a las y los participantes en dicho procedimiento y, en particular, a las y los profesionales farmacéuticos interesados en solicitar autorización de creación de un botiquín.

5.– Era berean, berme horiek babesteko, beharrezkotzat jotzen da prozedura erregulatzen duen arauak nolabaiteko lehentasun-ordena ezartzea, botikategi berriak sortzeko eta irekitzeko aurkeztu diren eskabideak aztertu eta ebazteko prozesua gardena eta objektiboa izan dadin.

5.– Asimismo, y como salvaguarda de dichas garantías, se estima necesario que la norma reguladora del procedimiento contemple una suerte de orden de prelación que aporte transparencia y objetividad a la hora de analizar y resolver las solicitudes que para la creación y apertura de nuevos botiquines se hayan presentado.

6.– Azkenik, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 14.2 artikuluan xedatutakoa aplikatuta, dekretu honek arautzen duen prozedura osatzen duten izapideak udalek edo farmazia-elkargokideek bete behar dituztenez, ulertu behar dugu nahitaezkoa dela haiek guztiek administrazio honekin duten harremana bitarteko elektronikoen bidezkoa izatea, izapidetzeko modu bakar eta esklusibo gisa.

6.– Por último, y en aplicación de lo que establece el artículo 14.2 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, debemos entender que, puesto que los trámites que integran el procedimiento que mediante este decreto se regula deben ser cumplimentados bien sea por ayuntamientos o bien por las colegiadas y colegiados farmacéuticos, es obligado que la relación de todos ellos con esta administración se realice a través de medios electrónicos, como única y exclusiva forma de tramitación.

Ondorioz, Euskal Autonomia Erkidegoko Antolamendu Farmazeutikoari buruzko ekainaren 17ko 11/1994 Legearen 25. eta 33. artikuluekin bat etorriz, kasuan kasuko kide anitzeko elkargoei eta profesionalen elkarteei entzun ondoren, Osasuneko sailburuaren proposamenez, Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoaren irizpenarekin bat etorriz, eta Gobernu Kontseiluak 2023ko otsailaren 21ean egindako bilkuran aztertu eta onartu ondoren, hau

En su virtud, de conformidad con los artículos 25 y 33 de la Ley 11/1994, de 17 de junio, de Ordenación Farmacéutica de la Comunidad Autónoma del País Vasco, oídas las organizaciones colegiales y las asociaciones profesionales correspondientes, a propuesta de la Consejera de Salud, de acuerdo con el dictamen de la Comisión Jurídica Asesora de Euskadi, y previa deliberación y aprobación del Consejo de Gobierno en su sesión celebrada el día 21 de febrero de 2023,

XEDATZEN DUT:
DISPONGO:
I. KAPITULUA
CAPÍTULO I
XEDAPEN OROKORRAK
DISPOSICIONES GENERALES

1. artikulua.– Botikategiak.

Artículo 1.– Botiquines.

1.– Botikategia da farmazia-bulego bati lotutako establezimendu sanitarioa, zeinaren bidez aldez aurretik ekintza-plan batean definitutako farmazia-arreta bermatzen baitzaio kolektibitate jakin bati.

1.– Se entiende por botiquín el establecimiento sanitario, vinculado a una oficina de farmacia, a través del cual se garantiza la atención farmacéutica, previamente definida en un plan de actuación, a una colectividad determinada.

2.– Botikategiaren bidez, funtzio hauek beteko dira:

2.– A través del botiquín se desarrollarán las siguientes funciones:

a) Sendagaiak eta produktu sanitarioak kontserbatu, zaindu eta banatzea.

a) La conservación, custodia y dispensación de medicamentos y productos sanitarios.

b) Agintari sanitarioek edo kasuan kasuko farmazia-korporazioak arlo hauetan sustatzen dituzten programetan laguntzea: farmazia-asistentziaren kalitate-bermea, arreta sanitario orokorraren kalitate-bermea, osasuna sustatu eta babestea, gaixotasuna prebenitzea eta hezkuntza sanitarioa.

b) La colaboración en los programas que promuevan las autoridades sanitarias o la corporación farmacéutica respectiva sobre garantía de calidad de la asistencia farmacéutica, garantía de calidad de la atención sanitaria en general, promoción y protección de la salud, prevención de la enfermedad y educación sanitaria.

c) Sendagaien erabilera indibidualaren kontrolean laguntzea, kontrako efektu posibleak hautemateko eta farmakozainketako organismo arduradunei jakinarazteko.

c) Colaboración en el control de uso individualizado de los medicamentos, a fin de detectar los efectos adversos que se puedan producir, notificándolos a los organismos responsables de la farmacovigilancia.

d) Farmazia-aholkua ematea, sendagaien arrazoizko erabilerari buruzko informazioa emanda.

d) Dar consejo farmacéutico, informando sobre el uso racional de los medicamentos.

e) Profesional sanitarioekin koordinatuta jardutea, sendagaiaren arloko prestakuntza eta informazioa ematea eta pazienteei tratamendu farmakologikoen jarraipena egiten laguntzea.

e) Actuar coordinadamente con las y los profesionales sanitarios, proporcionando formación e información en el ámbito del medicamento y colaborando en el seguimiento de los tratamientos farmacológicos a los y las pacientes.

f) Preskribatu eta emandako errezetak zaindu eta kontrolatzea, baita hala behar duten dokumentu sanitarioak ere.

f) La vigilancia y control de recetas prescritas y dispensadas, custodia de las mismas, así como de los documentos sanitarios que lo requieran.

2. artikulua.– Botikategiekiko lotura.

Artículo 2.– Vinculación de los botiquines.

1.– Euskal Autonomia Erkidegoko Ordenazio Farmazeutikoari buruzko ekainaren 17ko 11/1994 Legearen 25. artikuluak xedatutakoarekin bat etorriz, kasu hauetan eman daiteke botikategia jartzeko baimena:

1.– De conformidad con lo dispuesto en el artículo 25 de la Ley 11/1994, de 17 de junio, de Ordenación Farmacéutica de la Comunidad Autónoma del País Vasco, se puede autorizar la instalación de un botiquín en los siguientes casos:

a) Farmazia-bulegorik ez duten udalerrietan.

a) En los municipios que no dispongan de oficina de farmacia.

b) Farmazia-bulegoa duten 800 biztanle baino gehiago duten udalerrietan, baldin eta auzo edo inguru jakin batzuetan farmazia-arretarako establezimendu eta zerbitzu sanitario mota hori egotea komeni bada urruntasunagatik, establezimendu hurbilenarekin komunikatzeko zailtasunengatik edo aldi baterako biztanle-pilaketengatik.

b) En aquellos municipios de más de 800 habitantes que, aun estando dotados de oficina de farmacia, tengan zonas o barrios que, por razones de lejanía, dificultades de comunicación respecto del establecimiento más próximo o concentración temporal de residentes, hagan aconsejable la existencia de este tipo de establecimiento o servicio sanitario de atención farmacéutica.

2.– a) apartatuan aurreikusitako kasuan, botikategi bakoitza farmazia-eremu bereko bulego bati atxikita egongo da.

2.– En el supuesto previsto en el apartado a), la adscripción de cada botiquín se efectuará en favor de una oficina de la misma zona farmacéutica.

3.– b) apartatuan aurreikusitako kasuetan, botikategiak udalerri bereko farmazia-bulego bati lotuta egongo dira.

3.– En los supuestos previstos en el apartado b), los botiquines estarán vinculados a una oficina de farmacia del mismo municipio.

4.– Baimendu daiteke farmazia-bulego berak botikategi bat baino gehiago lotuta izatea.

4.– Se podrá autorizar la vinculación de más de un botiquín a una misma oficina de farmacia.

3. artikulua.– Botikategi motak.

Artículo 3.– Tipos de botiquines.

Dekretu honen babesean baimentzen diren botikategiak iraunkortzat joko dira, biztanle-pilaketengatik baimentzen direnak izan ezik, horiek baimen-ebazpenean zehazten den aldirako izango baitira.

Los botiquines que se autoricen al amparo de este decreto tendrán la consideración de permanentes, excepto los que se autoricen por razón de concentración de población, que tendrán el carácter temporal que se determine en la resolución de autorización.

4. artikulua.– Botikategien funtzionamendu-baldintzak.

Artículo 4.– Condiciones de funcionamiento de los botiquines.

1.– Botikategia kokatuko den lokala horretarako baino ez da erabiliko.

1.– El local en el que se ubique el botiquín estará destinado exclusivamente a dicho uso.

2.– Botikategia izango den lokalak gutxieneko 12 metro koadroko azalera erabilgarria eduki beharko du, eta erabiltzaileei arreta emateko gunea eta biltegia bereizita egongo dira.

2.– El local que ocupe el botiquín dispondrá de una superficie útil mínima de 12 metros cuadrados en el que deberán diferenciarse las zonas de atención a la persona usuaria y de almacenamiento.

3.– Erabiltzaileei arreta emateko guneak bide publikotiko sarbide zuzena eta librea izango du, eta oztopo arkitektonikoen arloan indarrean dagoen araudia bete beharko du.

3.– La zona de atención a la persona usuaria tendrá acceso directo y libre desde la vía pública, debiendo cumplir la normativa vigente en materia de barreras arquitectónicas.

4.– Neurri bereziak behar dituzten sendagaiak eta produktu sanitarioak zaindu eta mantentzeko behar diren elementuez hornituta egon beharko dute botikategiek.

4.– El botiquín deberá estar dotado de los elementos necesarios para la custodia y conservación de los medicamentos y productos sanitarios que puedan requerir unas medidas específicas.

5.– Botikategia lotuta dagoen farmazia-bulegoaz baino ez da hornituko, eta farmazialari titularrak, arduradunak, ordezkoak edo ondokoak egingo ditu sendagaiak zaindu, kontserbatu eta emateko lanak, jendearentzat zabalik dagoen bitartean.

5.– El botiquín se surtirá exclusivamente por la oficina de farmacia a la que esté vinculado, realizando la o el farmacéutico titular, regente, sustituto o adjunto las tareas de custodia, conservación y dispensación de medicamentos durante el tiempo que esté abierto al público.

6.– Botikategia astean gutxienez 5 orduz egongo da zabalik jendearentzat.

6.– El botiquín deberá permanecer abierto al público un mínimo de 5 horas semanales.

5. artikulua.– Lokaleko seinaleak.

Artículo 5.– Señalización del local.

1.– Botikategiaren fatxadan «Botikategia» hitza duen errotulu bat egongo da, eta gaztelaniaz «Botiquín».

1.– En la fachada del botiquín habrá un rótulo donde figure la palabra «Botikina» y, en castellano, «Botiquín».

2.– Halaber, sarrerako atearen ondoan ikusgai jarri beharko dira, euskaraz eta gaztelaniaz, zein den jendeari arreta emateko ordutegia, zein egunetan zabaltzen den, nola deitzen den farmazialari arduraduna eta zein helbidetan dagoen loturako farmazia-bulegoa.

2.– Asimismo, junto a la puerta de entrada figurará, en euskera y castellano, el horario de atención al público, días de apertura y el nombre del farmacéutico o la farmacéutica responsable del mismo y la dirección de la oficina de farmacia a la que está vinculado.

II. KAPITULUA
CAPÍTULO II
BOTIKATEGIA INSTALATZEA EGOKIA DEN ZEHAZTEKO PROZEDURA
PROCEDIMIENTO PARA LA DETERMINACIÓN DE LA PROCEDENCIA DE LA INSTALACIÓN DEL BOTIQUÍN

6. artikulua.– Espedientea hastea.

Artículo 6.– Iniciación del expediente.

1.– Botikategi bat baimentzeko prozedura hasi aurretik, Farmazia Zuzendaritzak botikategia instalatzea egoki den ebatzi beharko du.

1.– Previamente a la iniciación del procedimiento para la autorización de un botiquín, la Dirección de Farmacia deberá resolver sobre la procedencia o no de su instalación.

2.– Botikategia instalatu nahi den tokiko udalak edo toki-erakunde eskudunak eskatuta emango da ebazpen hori.

2.– Dicha resolución se dictará a instancia del ayuntamiento o entidad local competente del lugar donde se pretenda instalar el botiquín.

7. artikulua.– Farmazia-bulegorik gabeko udalerrietarako aurkeztu beharreko dokumentazioa.

Artículo 7.– Documentación a aportar en el supuesto de municipios sin oficina de farmacia.

Farmazia-bulegorik gabeko udalerri batean botikategi bat instalatzea egoki den ebatzi behar bada, eskabidearekin batera dokumentu hauek aurkeztu beharko dira:

Cuando se pretenda resolver sobre la procedencia de la instalación de un botiquín en un municipio sin oficina de farmacia, la solicitud irá acompañada de la siguiente documentación:

a) Udalaren edo toki-erakunde eskudunaren aldeko erabakia, botikategia instalatzea egokia den ebazteko eskaerari buruzkoa.

a) Acuerdo favorable del ayuntamiento o entidad local competente sobre la solicitud de procedencia de la instalación de un botiquín.

b) Udalerri eskatzaileak botikategia instalatzeko lokal bat duelako adierazpena, lokalaren ezaugarriak eta ekipamendua, eta farmazialari interesdunari baimendutako erabilera-baldintzak barnean hartuta.

b) Indicación de que el municipio solicitante dispone de local para la instalación del botiquín, así como las características y equipamiento del mismo y de las condiciones en que permitiría su uso por la o el farmacéutico interesado.

c) Lokal horren eta farmazia-eremuko farmazia-bulegoen arteko distantziaren zehaztapena.

c) Indicación de la distancia entre dicho local y las oficinas de farmacia de la zona farmacéutica.

d) Udalerriko edo eskualdeko ezaugarri soziosanitarioei buruzko informazioa, asistentzia mediko-sanitarioa berariaz adierazita.

d) Información relativa a las características socio-sanitarias del municipio o de la comarca, con indicación expresa de la asistencia médico-sanitaria.

8. artikulua.– Urrun egon edo komunikatzeko zailtasunak izanez gero aurkeztu beharreko dokumentazioa.

Artículo 8.– Documentación a aportar en los supuestos de lejanía o de dificultad de comunicación.

Urruntasuna edo komunikazio-zailtasunak direla kausa, auzo edo inguru jakin batean botikategi bat instalatzea egoki den ebatzi behar bada, eskabidearekin batera dokumentu hauek aurkeztu beharko dira:

Cuando se pretenda resolver sobre la procedencia de instalar un botiquín en una zona o barrio, basándose en su lejanía o en las dificultades de comunicación, la solicitud irá acompañada de la siguiente documentación:

a) Udalaren edo toki-erakunde eskudunaren aldeko erabakia, botikategia instalatzea egokia den ebazteko eskaerari buruzkoa.

a) Acuerdo favorable del ayuntamiento o entidad local competente sobre la solicitud de procedencia de la instalación de un botiquín.

b) Udalak edo toki-erakundeak emandako ziurtagiria, zeinaren bitartez egiaztatu behar baita erreferentziako eremua udalerriko gainerako eremuetatik bereizitako nukleo edo auzo bat dela eta hurbilen dauden farmaziekin komunikatzeko zailtasuna justifikatzen duten arrazoiak daudela.

b) Certificación emitida por el propio ayuntamiento o entidad local acreditativa de que la zona de referencia es un núcleo o barrio diferenciado del resto del municipio y de las razones que justifican la dificultad de comunicación con las farmacias más próximas.

c) Teknikari eskudun batek idatzitako planoa, proposatutako inguru edo auzoaren mugak argi eta garbi zehaztuta.

c) Plano redactado por una o un técnico competente donde se especifiquen claramente los límites de la zona o barrio propuesto.

d) Udalerri eskatzaileak erreferentziako inguru edo auzoan botikategia instalatzeko lokal bat duelako adierazpena, lokalaren ezaugarriak eta ekipamendua eta farmazialari interesdunari baimendutako erabilera-baldintzak barnean hartuta.

d) Indicación de que el municipio solicitante dispone de local para instalación de botiquín en la zona o barrio de referencia, así como las características y equipamiento y las condiciones en que permitiría su uso por la o el farmacéutico interesado.

e) Lokal horren eta udalerriko farmazia-bulegoen arteko distantziaren zehaztapena.

e) Indicación de la distancia entre dicho local y las oficinas de farmacia del municipio.

f) Urrun egonez gero, farmaziarik hurbilena botikategia kokatuko den lokaletik 2 kilometrora baino gehiagora dagoela egiaztatzen duen agiria.

f) En caso de lejanía, acreditación de que la oficina de farmacia más próxima se encuentra situada a más de 2 kilómetros del local en el que se ubicará el botiquín.

g) Udalak berak edo behar den toki-erakundeak emandako egiaztagiria, non adieraziko baita eskaera egin den unean indarrean dagoen erroldaren arabera inguru edo auzo horretan gutxienez 800 biztanle daudela erroldatuta.

g) Certificado emitido por el propio ayuntamiento o entidad local correspondiente acreditativo de que, según el censo vigente en el momento de la solicitud, en la citada zona o barrio están censados al menos 800 habitantes.

9. artikulua.– Aldi baterako biztanle-pilaketako kasuetan aurkeztu beharreko dokumentazioa.

Artículo 9.– Documentación a aportar en los supuestos de concentración temporal.

Aldi baterako biztanle-pilaketagatik botikategi bat instalatzea egoki den ebatzi behar bada, aurreko artikuluaren a), b), c) eta d) paragrafoetan aurreikusitako dokumentazioaz gain, eskabidearekin batera honako hau aurkeztu beharko da:

Cuando se pretenda resolver sobre la procedencia de la instalación de un botiquín basándose en la concentración temporal de residentes, además de la documentación prevista en los párrafos a), b), c) y d) del artículo anterior, la solicitud irá acompañada de la siguiente:

a) Zuzenbidean aitortutako edozein moduren bidez, urtean gutxienez ondoz ondoko bi hilabetetan inguru edo auzo horretako biztanleria urteko gainerako biztanle kopurua baino gutxienez 1.500 biztanle baino gehiagokoa dela egiaztatzen duen agiria.

a) Acreditación, mediante cualquier forma reconocida en derecho, de que, al menos, durante dos meses consecutivos al año, la población de esa zona o barrio supera en, al menos, 1.500 al número de habitantes del resto del año.

b) Botikategia kokatuko den lokala farmazia-bulegotik edo hurbilen dagoen botikategitik 2 kilometrora baino gehiagora dagoela egiaztatzen duen agiria.

b) Acreditación de que la oficina de farmacia o el botiquín más próximo se encuentran a más de 2 kilómetros del local en el que se ubicará el botiquín.

10. artikulua.– Dokumentazioa osatzeko errekerimendua.

Artículo 10.– Requerimiento para completar la documentación.

Aurreko artikuluetan adierazitako dokumentuetatik baten bat falta bada, eskatzaileari errekerimendua egingo zaio nahitaezko dokumentazio hori 10 eguneko epean aurkez dezan, eta ohartaraziko zaio ezen, egin ezean, eskabidean atzera egin duela ulertuko dela, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 68. artikuluan xedatutakoarekin bat etorriz.

Si faltase alguno de los documentos previsto en los artículos anteriores, se requerirá a la persona solicitante para que en el plazo de 10 días aporte la documentación preceptiva, advirtiéndole que, de no hacerlo, se le tendrá por desistido de su petición, de conformidad con lo previsto en el artículo 68 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.

11. artikulua.– Egokitasunaren gaineko ebazpena.

Artículo 11.– Resolución de procedencia.

1.– Aurkeztutako dokumentazioa dagokion «farmazialarien elkargo ofizial»ari helaraziko zaio, 10 eguneko epean iritzi arrazoitua eman dezan.

1.– De la documentación aportada se dará traslado al correspondiente «colegio oficial de farmacéuticos» para que en el plazo de 10 días emita su razonado parecer.

2.– Aurkeztutako dokumentazioa, «farmazialarien elkargo ofizial»aren txostena eta dagokion farmazia-eremuko edo auzoko asistentzia mediko-sanitarioari buruzko txostena aztertu ondoren, Farmazia Zuzendaritzak desegokitzat jotzen badu botikategia baimentzeko prozedura hastea, erabaki hori eskatzaileari helaraziko zaio, beharrezkotzat jotzen diren arrazoibide eta dokumentuekin batera, 10 eguneko epean egoki iritzitako alegazioak egin ditzan.

2.– Si tras el análisis de la documentación aportada, del informe del «colegio oficial de farmacéuticos» y del informe relativo a la asistencia médico-sanitaria de la zona farmacéutica o del barrio correspondiente, la Dirección de Farmacia considerase improcedente la iniciación del procedimiento de autorización de un botiquín, se dará traslado de la decisión, acompañada de los razonamientos y documentos que se consideren necesarios, a la persona solicitante para que en el plazo de 10 días formule las alegaciones que considere oportunas.

3.– Aurkezten diren alegazioak aztertu ondoren, Farmazia Zuzendaritzak ebazpen espresua emango du, aurreko paragrafoan aipatutako alegazio-epea amaitu eta hamabost eguneko epean.

3.– Analizadas las alegaciones que, en su caso, se formulen, la Dirección de Farmacia dictará resolución expresa en el plazo de quince días desde la finalización del plazo de alegaciones a que se refiere el párrafo anterior.

4.– Ebazpen horren aurka gora jotzeko errekurtsoa jarri ahal izango zaio Administrazio eta Finantzaketa Sanitarioko Sailburuordetzari.

4.– Contra dicha resolución podrá interponerse recurso de alzada ante la Viceconsejería de Administración y Financiación Sanitarias.

5.– Botikategia instalatzea egoki dela behin betiko erabaki ondoren, Euskal Autonomia Erkidegoko Antolamendu Farmazeutikoari buruzko ekainaren 17ko 11/1994 Legearen 25.5 artikuluan aurreikusitako arrazoiren batengatik bakarrik aldatu ahal izango da erabaki hori.

5.– Una vez acordada definitivamente la procedencia de la instalación de un botiquín, esta decisión únicamente podrá modificarse por alguna de las causas previstas en el artículo 25.5 de la Ley 11/1994, de 17 de junio, de Ordenación Farmacéutica de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

III. KAPITULUA
CAPÍTULO III
BOTIKATEGIA BAIMENTZEKO PROZEDURA
DEL PROCEDIMIENTO PARA AUTORIZAR EL BOTIQUÍN

12. artikulua.– Hasiera.

Artículo 12.– Iniciación.

1.– Botikategi bat instalatzea egoki dela adierazten duen ebazpenak, halaber, botikategia baimentzeko prozedura hasteko erabakia jasoko du, botikategia kokatuko den farmazia-eremua edo udalerria eta deialdiaren gainerako ezaugarriak ere adierazita.

1.– La resolución que declare la procedencia de la instalación de un botiquín contendrá, asimismo, el acuerdo de iniciación del procedimiento para la autorización del botiquín con indicación de la zona farmacéutica y/o municipio en el que quedará ubicado y demás características de la convocatoria.

2.– Ebazpen hori Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratuko da, eta hilabeteko epea hasiko da botikategia atxikitzeko interesa duten farmazia-bulegoen titularrek eskabideak aurkez ditzaten. Era berean, ebazpen hori dagokion «farmazialarien elkargo ofizial»ari jakinaraziko zaio, elkargokideen artean zabal dezan.

2.– Dicha resolución se publicará en el Boletín Oficial del País Vasco y se abrirá un plazo de un mes para la presentación de solicitudes por las y los titulares de oficina de farmacia interesados en la adscripción del botiquín. Asimismo, se comunicará dicha resolución al «colegio oficial de farmacéuticos» correspondiente, para su difusión entre sus colegiadas y colegiados.

3.– Botikategia sortzea baimentzeko eskabidearekin batera, dokumentazio hau aurkeztu behar da:

3.– La solicitud de autorización de creación del botiquín vendrá acompañada de la siguiente documentación:

a) Plano edo krokis bat, teknikari eskudun batek ziurtatua, non adieraziko baita botikategia instalatuko den lokalaren kokalekuaren eta titulartasuneko farmazia-bulegoaren arteko distantzia.

a) Un plano o croquis, certificado por una o un técnico competente, en el que se refleje la distancia entre la ubicación del local en el que quedará instalado el botiquín y la oficina de farmacia de la que es titular.

b) Botikategia lehenengoz instalatzen bada, lokalaren xehetasun-planoak, teknikari eskudun batek idatziak. Lokal hori aldez aurretik botikategi edo farmazia-bulego gisa erabili bada, nahikoa izango da dekretu honen eskakizunetara egokitzen dela egiaztatzea.

b) En los casos de primera instalación de botiquín, planos de detalle del local redactados por una o un técnico competente. Si previamente dicho local hubiese sido utilizado como botiquín u oficina de farmacia, bastará con que se acredite su adecuación a los requisitos de este decreto.

c) Botikategiaren funtzionamendu-plana, hauek barnean hartuta:

c) Plan de funcionamiento del botiquín, que deberá contener:

– Botikategiaren jendearentzako arreta-ordutegiaren proposamena.

– Propuesta de horario de atención al público del botiquín.

– Botikategian arreta farmazeutikoa emateko aurreikusitako langileria, lotuta dagoen farmazia-bulegoan ematen den arretari kalterik egin gabe.

– Dotación prevista de personal que prestará la atención farmacéutica en el botiquín, sin menoscabo de la atención que se presta en la oficina de farmacia a la que está vinculado.

– Lotuta dagoen farmazia-bulegoarekiko koordinazioa, sendagaien eta produktu sanitarioen hornidurari, pazienteen jarraipenari eta programa sanitarioen ezarpenari dagokienez.

– Su coordinación con la oficina de farmacia a la que se vincula, en cuanto al suministro de medicamentos y productos sanitarios, seguimiento de pacientes e implantación de programas sanitarios.

– Sendagaiak eta produktu sanitarioak emateko erantzun-epeak eta -modalitateak.

– Plazos y modalidades de respuesta en cuanto a la dispensación de medicamentos y productos sanitarios.

d) Behar den tasaren ordainagiria.

d) Justificante del abono de la tasa correspondiente.

13. artikulua.– Izapideak eta ebazpen-proposamena.

Artículo 13.– Tramitación y propuesta de resolución.

1.– Eskabideak aurkezteko eta, hala badagokio, zuzentzeko epea amaituta, Farmazia Antolamenduko Zerbitzuak eskabideak eta haiekin batera aurkeztutako dokumentazioa aztertu eta baloratuko ditu.

1.– Finalizado el plazo de presentación de solicitudes y, en su caso, de subsanación de las mismas, el Servicio de Ordenación Farmacéutica procederá al estudio y valoración de dichas solicitudes, así como de la documentación que las acompaña.

Ondoren, Farmazia Antolamenduko Zerbitzuak lehentasun-hurrenkera bat ezarriko du farmazialari interesdunen artean. Lehentasun-hurrenkera hori eratzeko, zerrenda honetako irizpideak beteko dira –garrantzi handienekotik txikienekora adierazita daude–:

A continuación, el Servicio de Ordenación Farmacéutica establecerá un orden de prelación entre las y los farmacéuticos interesados. Dicho orden de prelación se configurará en base a los criterios que se enumeran a continuación reflejados por orden decreciente de importancia:

a) Botikategiaren funtzionamendu-plana, aurreko artikuluaren 3. paragrafoko c) apartatuaren arabera proposatua. Dekretu honen 4.6 artikuluan adierazitako gutxieneko ordutegia luzatzea proposatzen bada, jendearentzako arretarako astean 2,5 orduko modulutan egin beharko dira luzapen horiek.

a) Plan de funcionamiento del botiquín, propuesto de acuerdo con el apartado c) del párrafo 3 del artículo anterior. En el caso de que se propongan ampliaciones del horario mínimo señalado en el artículo 4.6 de este Decreto, dichas ampliaciones deberán realizarse por módulos de 2,5 horas semanales de atención al público.

b) Botikategia dagoen lokalaren eta titulartasuneko farmazia-bulegoaren arteko distantzia.

b) Distancia entre el local en el que se ubica el botiquín y la oficina de farmacia de la que es titular.

c) Farmazia-bulegoak bigarren botikategirik lotuta ez izatea.

c) Que la oficina de farmacia no tenga vinculado un segundo botiquín.

d) Aurreko irizpideetako bat ere ez bada nahikoa erabakia interesdun baten edo bestearen alde hartzeko, botikategia kokatuko den farmazia-eremuan denbora gehien daraman farmazia-bulegoaren titularrak izango du lehentasuna.

d) Si ninguno de los anteriores criterios es suficiente para decantar la decisión en favor de una u otra persona interesada, tendrá prioridad la o el o la titular de oficina de farmacia que lleve más tiempo instalado en la zona farmacéutica en la que se ubicará el botiquín.

2.– Balorazio eta lehentasun-hurrenkera horien berri emango zaie eskatzaileei, 10 eguneko epean egoki iritzitako alegazioak egin ahal izateko.

2.– De dicha valoración y orden de prelación se dará traslado a las y los solicitantes, a fin de que, en el plazo de 10 días, puedan formular las alegaciones oportunas.

3.– Egindako alegazioak aztertu ondoren, Farmazia Zuzendaritzak lehentasun-hurrenkera horretan lehenengo postuan dagoen farmazia-bulegoaren titularrari jakinaraziko dio inguruabar hori, eta hilabeteko epea emango dio, beharrezkoa bada, teknikari eskudunak botikategirako lokalari buruz idatzitako obra-proiektua aurkezteko, dekretu honetan zehaztutako ezaugarrien arabera.

3.– Una vez analizadas las alegaciones que se hubiesen formulado, la Dirección de Farmacia se dirigirá a la persona titular de oficina de farmacia que figure como primera en ese orden de prelación para notificarle esta circunstancia y concederle un plazo de un mes para presentar, caso de que sea necesario, el proyecto de obra redactado por una o un técnico competente, relativo al local donde se pretende ubicar el botiquín, de acuerdo con las características determinadas en este Decreto.

4.– Aurreko paragrafoan aurreikusitako epea igarotakoan, farmazialari horrek ez badu eskatutako dokumentazioa aurkeztu, deialdian parte hartzen jarraitzeari uko egiten diola ulertuko da. Kasu horretan, Farmazia Zuzendaritzak aurreko apartatuetan adierazitako modu berean jokatuko du artikulu honetako lehen paragrafoan aipatutako lehentasun-ordenan hurrena den farmazia-bulegoaren titularrarekin.

4.– Transcurrido el plazo previsto en el párrafo anterior, sin que dicho farmacéutico o farmacéutica hubiese presentado la documentación requerida, se entenderá que renuncia a seguir participando en la convocatoria. En este caso, la Dirección de Farmacia procederá de idéntica manera a la señalada en los apartados anteriores con la o el siguiente titular de oficina de farmacia que figure en el orden de prelación a que se refiere el párrafo primero de este artículo.

5.– Botikategia jarri behar den farmazia-eremuko farmazia-bulegoen titular batek ere ez badu hura sortzeko baimen-eskabiderik egiten, orduan bakarrik eskaini ahal izango zaie sortzeko baimen hori ondoko farmazia-eremuetan kokatutako farmazia-bulegoen titularrei.

5.– Solo en el caso de que ningún titular de oficina de farmacia de la zona farmacéutica en el que ha de quedar instalado el botiquín presente solicitud de autorización para su creación, podrá ofertarse la posibilidad de solicitar dicha autorización de creación a las y los titulares de oficinas de farmacia ubicadas en las zonas farmacéuticas colindantes.

14. artikulua.– Distantzien neurketa.

Artículo 14.– Medición de distancias.

Dekretu honen ondorioetarako, farmazia-bulegoaren eta botikategirako lokalaren arteko distantzia neurtu behar bada, azaroaren 15eko 430/1994 Dekretuan ezarritakoa hartuko da kontuan. Farmazia-bulegoen eta Osakidetza-Euskal osasun zerbitzuaren mendeko osasun-zentroen arteko distantziak finkatzen ditu dekretu horrek, baita distantzia horiek neurtzeko prozedura ere.

A efectos de este decreto, la distancia entre la oficina de farmacia y el local destinado a botiquín se medirá conforme a lo que establece el Decreto 430/1994, de 15 de noviembre, por el que se determinan las distancias entre las oficinas de farmacia y entre estas y los centros sanitarios dependientes de Osakidetza-Servicio vasco de salud, así como el procedimiento para su medición.

15. artikulua.– Botikategia sortzeko baimena.

Artículo 15.– Autorización de creación del botiquín.

1.– Aurkeztutako dokumentazioa egokia den ala ez egiaztatu ondoren, Farmazia Zuzendaritzak ebazpena emango du, farmazialari interesduna hautatu eta botikategia sortzeko baimena emateko edo ukatzeko.

1.– La Dirección de Farmacia, tras comprobar la adecuación o no de la documentación presentada, procederá a dictar resolución por la que se selecciona al o la farmacéutica interesada y se le autoriza o deniega la creación del botiquín.

2.– Ebazpen horren aurka, gora jotzeko errekurtsoa jarri ahal izango zaio Administrazio eta Finantzaketa Sanitarioko Sailburuordetzari.

2.– Contra dicha resolución se podrá interponer recurso de alzada ante la Viceconsejería de Administración y Financiación Sanitarias.

3.– Sortzeko baimena eman dela ulertuko da, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 24.2 artikuluan xedatutakoaren arabera, 12. artikuluan aipatutako dokumentazioa aurkeztu, bi hilabete igaro eta Farmazia Zuzendaritzak ebazpen espresurik eman ez badu.

3.– Se entenderá concedida la autorización de creación, en los términos previstos en el artículo 24.2 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo de las Administraciones Públicas, si transcurren dos meses desde la presentación de la documentación a que se refiere el artículo 12 sin que por la Dirección de Farmacia se haya dictado resolución expresa.

4.– Botikategia sortzeko baimena emateko, funtzionamendu-baimena lortu beharko da.

4.– La autorización de creación del botiquín quedará condicionada a la obtención de la autorización de funcionamiento.

16. artikulua.– Botikategiaren funtzionamendu-baimena.

Artículo 16.– Autorización de funcionamiento del botiquín.

1.– Botikategia sortzeko baimena eman ondoren, hilabeteko epea emango zaio farmazialariari Euskal Autonomia Erkidegoko Antolamendu Farmazeutikoari buruzko ekainaren 17ko 11/1994 Legearen 32.b) artikuluan adierazitako funtzionamendu-baimena eska dezan.

1.– Una vez autorizada la creación del botiquín, se concederá a la farmacéutica o el farmacéutico un plazo de un mes para que solicite la autorización de funcionamiento prevista en el artículo 32.b) de la Ley 11/1994, de 17 de junio, de Ordenación Farmacéutica de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

2.– Farmazia Zuzendaritzak emango du funtzionamendu-baimena, sortzeko baimena emateko oinarri izan ziren baldintzak eta eskakizunak bete direla egiaztatu ondoren.

2.– La autorización de funcionamiento será concedida por la Dirección de Farmacia tras comprobar que se han cumplido las condiciones y requisitos que sirvieron de base para conceder la autorización de creación.

3.– Funtzionamendu-baimena eman dela ulertuko da, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 24.2 artikuluan xedatutakoaren arabera, baldin eta eskabidea aurkeztu zenetik 2 hilabete igaro eta Farmazia Zuzendaritzak dagokion ebazpena eman ez badu.

3.– La autorización de funcionamiento se entenderá concedida, en los términos previstos en el artículo 24.2 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo de las Administraciones Públicas, si transcurren 2 meses desde la presentación de la solicitud sin que la Dirección de Farmacia haya dictado la correspondiente resolución.

4.– Artikulu honen 1. paragrafoan aipatutako epea igaro eta interesdunak funtzionamendu-baimena eskatu ez badu berari egotz dakiokeen arrazoiren batengatik, ohartaraziko zaio ezen, eskabide hori egin gabe beste hilabete igaro ondoren, botikategia sortzeko baimena emateko baldintza zen betekizuna ez duela bete ulertuko dela, eta baimen hori ondoriorik gabe geratuko dela. Hala bada, Farmazia Zuzendaritza dekretu honen 13.1 artikuluan aipatutako lehentasun-ordenan hurrena den farmazia-bulegoaren titularrari zuzenduko zaio, bere izenean botikategia sortzeko eta jardunean jartzeko behar diren baimenak lor ditzan, dagozkion izapideak egin ondoren.

4.– Transcurrido el plazo a que se refiere el párrafo 1 de este artículo, sin que la persona interesada, por causa imputable a ella misma, haya solicitado la autorización de funcionamiento, se le advertirá que, transcurrido otro mes sin efectuar tal solicitud, se entenderá incumplida la condición a que está sometida la autorización de creación del botiquín, quedando esta sin efecto. En este caso, la Dirección de Farmacia se dirigirá al o la siguiente titular de oficina de farmacia que figure en el orden de prelación a que se refiere el artículo 13.1 de este decreto, a fin de que pueda obtener, previos los trámites oportunos, las preceptivas autorizaciones de creación y funcionamiento del botiquín a su nombre.

5.– Farmazialariari egotz ezin dakiokeen arrazoiren batengatik ezin izan badu funtzionamendu-baimena epe barruan eskatu, epea amaitu baino lehen hori eragozten dioten inguruabarren egiaztagiriak eman beharko ditu. Bestalde, Farmazia Zuzendaritzak epe horren zenbaketa etetea erabaki ahal izango du, harik eta hura eragiten duten arrazoiak desagertzen diren arte; nolanahi ere, etenaldi hori ezin izango da inoiz 2 hilabetetik gorakoa izan.

5.– En los casos en que por causa no imputable a la o el farmacéutico este no vaya a poder solicitar en plazo la autorización de funcionamiento, deberá aportar la documentación acreditativa de las circunstancias que se lo impiden con anterioridad al vencimiento del plazo. Por su parte, la Dirección de Farmacia podrá acordar la interrupción del cómputo de dicho plazo hasta tanto desaparezcan las causas que la motivan, sin que en ningún caso dicha interrupción pueda ser superior a 2 meses.

17. artikulua.– Botikategia jendeari zabaltzea.

Artículo 17.– Apertura al público del botiquín.

1.– Funtzionamendu-baimena jakinarazi eta hurrengo 10 egunean zabaldu beharko dio interesdunak botikategia jendeari. Denboraldiko botikategia bada, funtzionamendua baimentzen duen ebazpenean zehaztuko da noiz zabalduko zaion jendeari botikategia.

1.– La apertura al público del botiquín se efectuará por la persona interesada dentro de los 10 días siguientes a la notificación de la autorización de funcionamiento. En caso de que se trate de un botiquín de temporada, la fecha de apertura al público del botiquín quedará especificada en la resolución que autorice su funcionamiento.

Jendearentzat zabaltzen den egunean, behar besteko baliabide tekniko eta materialez hornituta egon beharko du.

El día de la apertura al público deberá contar con dotación suficiente de medios técnicos y materiales.

2.– Jendeari noiz zabalduko zaion jakinarazi beharko die interesdunak Farmazia Zuzendaritzari eta behar den «farmazialarien elkargo ofizial»ari, ireki baino lehen.

2.– La fecha de apertura al público deberá ser comunicada por la persona interesada a la Dirección de Farmacia y al correspondiente «colegio oficial de farmacéuticos» con antelación a su materialización.

18. artikulua.– Botikategian obrak egitea eta botikategia lekualdatzea.

Artículo 18.– Obras y traslado del botiquín.

Botikategia lekuz aldatzeko eta botikategian obrak egiteko, dagokion administrazio-baimena lortu beharko da.

Tanto el traslado como la realización de obras en el botiquín estarán sujetos a la obtención de la correspondiente autorización administrativa.

IV. KAPITULUA
CAPITULO IV
BOTIKATEGIAREN BAIMENA AZKENTZEA
EXTINCIÓN DE LA AUTORIZACIÓN DE BOTIQUÍN

19. artikulua.– Baimena azkentzeko egoerak.

Artículo 19.– Supuestos de extinción de la autorización.

1.– Botikategiaren baimena azkentzeko arrazoiak hauek dira:

1.– Son causa de extinción de la autorización del botiquín:

a) Farmazialariak uko egitea.

a) La renuncia de la o el farmacéutico.

b) Proposatutako funtzionamendu-plana ez betetzea.

b) El incumplimiento del plan de funcionamiento propuesto.

c) Lotuta dagoen farmazia-bulegoa eskualdatzea.

c) La transmisión de la oficina de farmacia a la que está vinculado.

d) Lotuta dagoen farmazia-bulegoaren titularra hiltzea, erretiratzea edo ezgaitzea, edo absentzia-deklarazio judiziala.

d) El fallecimiento, jubilación, incapacitación o declaración judicial de ausencia del o la titular de la oficina de farmacia a la que está vinculado.

e) Lehen farmazia-bulegorik ez zeukan udalerri batean farmazia-bulego bat irekitzea eta jardunean jartzea.

e) La apertura y funcionamiento de una oficina de farmacia en un municipio que anteriormente no contaba con ella.

f) Isolatutako inguru edo auzoan 800 biztanle erroldatu izateari uztea.

f) que en la zona o barrio aislado se hayan dejado de alcanzar los 800 habitantes censados.

2.– Farmazia Zuzendaritzaren ebazpen baten bidez azkenduko da baimena.

2.– La extinción de la autorización se formalizará mediante resolución de la Dirección de Farmacia.

3.– Ebazpen horren aurka, gora jotzeko errekurtsoa jarri ahal izango zaio Administrazio eta Finantzaketa Sanitarioko Sailburuordetzari.

3.– Contra dicha resolución podrá interponerse recurso de alzada la Viceconsejería de Administración y Financiación Sanitarias.

4.– Azkentzea erabaki ondoren, eta artikulu honen lehen paragrafoko e) eta f) letretan aurreikusitako kausak salbu, botikategia sortzeko baimena emateko prozedurarako deialdia egingo da berriz ere, dekretu honen 12. artikuluan xedatutakoaren arabera.

4.– Acordada la extinción y con excepción de las causas previstas en los párrafos e) y f) del párrafo primero de este artículo, se procederá de nuevo a la convocatoria del procedimiento de autorización de creación de botiquín de acuerdo con lo dispuesto en el artículo 12 de este decreto.

20. artikulua.– Farmazia-bulegoaren titularrak uko egiteagatik azkentzea.

Artículo 20.– Extinción por renuncia del o la titular de oficina de farmacia.

1.– Farmazialariak, botikategiaren arduradun izateari uko egiten badio, Farmazia Zuzendaritzari jakinarazi beharko dio ardura utzi baino 3 hilabete lehenago, gutxienez.

1.– La renuncia de la o el farmacéutico a seguir como responsable del botiquín deberá ser comunicada a la Dirección de Farmacia con, al menos, 3 meses de antelación a su efectividad.

2.– Botikategiaren arduradun gisa jarraitzeari uko egiteko asmoa jakinarazi ondoren, Farmazia Zuzendaritzak horren berri emango dio dagokion udalari, baita farmazia-eskualdeko edo udalerriko gainerako farmazialariei ere, kasuaren arabera.

2.– Una vez comunicada la intención de renunciar a la continuación como responsable del botiquín, la Dirección de Farmacia notificará tal circunstancia al ayuntamiento correspondiente, así como a las y los demás farmacéuticos de la zona farmacéutica o del municipio, según los casos.

21. artikulua.– Funtzionamendu-plana ez betetzeagatik azkentzea.

Artículo 21.– Extinción por incumplimiento del plan de funcionamiento.

1.– Farmazialariak proposatutako funtzionamendu-plana betetzen ez bada, Farmazia Zuzendaritzari dagokio botikategia azkentzeko ebazpen-proposamena farmazialari arduradunari helaraztea, hamar eguneko epean egoki iritzitako alegazioak egin ditzan.

1.– En los casos de incumplimiento del plan de funcionamiento propuesto por la o el farmacéutico, corresponderá a la Dirección de Farmacia dar traslado de la propuesta de resolución por la que se declara la extinción del botiquín a la o al farmacéutico responsable del mismo, para que en el plazo de diez días formule las alegaciones que estime oportunas.

2.– Alegazioak aztertu ondoren, Farmazia Zuzendaritzak dagokion ebazpena emango du.

2.– Analizadas las alegaciones, la Dirección de Farmacia dictará la resolución que proceda.

3.– Ebazpen horren aurka, gora jotzeko errekurtsoa aurkeztu ahal izango zaio Administrazio eta Finantzaketa Sanitarioko Sailburuordetzari.

3.– Contra la citada resolución podrá interponerse recurso de alzada ante la Viceconsejería de Administración y Financiación Sanitarias.

22. artikulua.– Farmazia-bulegoa eskualdatzeagatik azkentzea.

Artículo 22.– Extinción por transmisión de la oficina de farmacia.

1.– Botikategi bat lotua duen farmazia-bulego bat eskualdatzen bada, farmazia-bulegoak eskualdatzeko prozedura ezartzen duen martxoaren 16ko 166/1999 Dekretuaren 8.1 eta 20.1 artikuluetan adierazitako eskualdatze-baimenak botikategiaren baimena azkentzea ekarriko du.

1.– En los casos de transmisión de una oficina de farmacia a la que está vinculado un botiquín, la autorización de transmisión a que se refieren los artículos 8.1 y 20.1 del Decreto 166/1999, de 16 de marzo, por el que se establece el procedimiento para la transmisión de oficinas de farmacia, implicará la extinción de la autorización del botiquín.

2.– Farmazia Zuzendaritzak farmazia-bulegoa eskualdatzeko asmoaren berri jakin ondoren, botikategirik ez izateak udalerri, auzo edo inguruetako farmazia-arretan luzaz eraginik ez izateko, Farmazia Zuzendaritzak, egoera aztertu ondoren, botikategia sortzeko deialdia egin ahal izango du berriro.

2.– Una vez que la Dirección de Farmacia tuviese conocimiento de la intención de transmitir la oficina de farmacia y con objeto de evitar la existencia de un período de tiempo prolongado en que la atención farmacéutica de un municipio o de un barrio o de una zona se vea afectada por la ausencia de botiquín, podrá dicha Dirección, tras el análisis de la situación resultante, convocar nuevamente creación del botiquín.

3.– Farmazia-bulego baten zati zatiezin bat beste titularkide bati eskualdatzen bazaio, botikategiak farmazia-bulego horri lotuta egoten jarraituko du, salbu eta farmazialari eskuratzaileak berariaz uko egiten badio.

3.– En los casos de transmisión de una porción indivisa de una oficina de farmacia a otro de los o las cotitulares, el botiquín seguirá vinculado a la citada oficina de farmacia, salvo renuncia expresa del farmacéutico o farmacéutica adquirente.

23. artikulua.– Farmazia-bulegoaren titularraren heriotzagatik azkentzea.

Artículo 23.– Extinción por fallecimiento del o la titular de oficina de farmacia.

1.– Botikategiaren farmazialari arduradunaren heriotza, erretiroa, ezgaikuntza edo absentzia-deklarazio judiziala gertatuz gero, botikategiaren baimena azkendu egingo da, hargatik eragotzi gabe botikategia lotuta dagoen farmazia-bulegoaren arduradunak, baimen berriari buruzko prozedura izapidetzen den bitartean, botikategiaren arduradun gisa jarraitu ahal izatea.

1.– Los casos de fallecimiento, jubilación, incapacitación o declaración judicial de ausencia de la o el farmacéutico responsable del botiquín, supondrán la extinción de la autorización del botiquín, sin perjuicio de que la o el regente de la oficina de farmacia a la que está vinculado el botiquín pueda continuar como responsable del mismo durante la tramitación del procedimiento relativo a la nueva autorización del botiquín.

2.– Farmazia Zuzendaritzak botikategiaren farmazialari arduradunaren heriotzaren, erretiroaren, ezgaikuntzaren edo absentzia-deklarazio judizialaren berri jakin ondoren, zuzendaritza horrek, egoera aztertu ondoren, botikategia sortzeko deialdia egin ahal izango du berriro.

2.– Una vez que la Dirección de Farmacia tenga conocimiento del fallecimiento, jubilación, incapacitación o declaración judicial de ausencia de la o el farmacéutico responsable del botiquín, podrá dicha Dirección, tras el análisis de la situación resultante, convocar nuevamente la creación del botiquín.

3.– Botikategia baimendu ondoren, aurreko farmazia-bulegoarekin farmaziaren arduradunaren bitartez behin-behinean izandako lotura ere azkenduko da.

3.– Una vez autorizado el botiquín, se extinguirá la vinculación que provisionalmente se había mantenido con la anterior oficina de farmacia a través del o la regente de la misma.

24. artikulua.– 19. artikuluaren e) eta f) letretan aurreikusitako arrazoiengatik azkentzea.

Artículo 24.– Extinción por las causas previstas en los párrafos e) y f) del artículo 19.

1.– Dekretu honen 19.1 artikuluko e) letran aurreikusitako kasuetan, farmazia-bulegoaren funtzionamendu-baimenak botikategia behin betiko ixtea ekarriko du, eta Farmazia Zuzendaritzaren ebazpenaren bidez erabaki beharko da, dekretu honen 19.2 artikuluan xedatutakoarekin bat etorriz.

1.– En los casos previstos en el párrafo e) del artículo 19.1 de este decreto, la autorización de funcionamiento de la oficina de farmacia implicará el cierre definitivo del botiquín, que deberá acordarse, de conformidad con lo previsto en el artículo 19.2 de este decreto, mediante resolución de la Dirección de Farmacia.

2.– Dekretu honen 19.1 artikuluko f) letran aurreikusitako kasuan, egiaztatu beharko da eremu edo auzo isolatuan erroldatutako biztanle-kopurua murriztu egin dela, 800 biztanletik behera.

2.– En el casos previsto en el párrafo f) del artículo 19.1 de este decreto, se deberá acreditar la reducción del número de habitantes por debajo de los 800 habitantes censados en la zona o barrio aislado.

3.– Kausak desagertu direla egiaztatu ondoren eta eraginpeko farmazialariari entzun ondoren, Farmazia Zuzendaritzak dagokion ebazpena emango du.

3.– Una vez acreditada la desaparición de las causas y tras audiencia de la o el farmacéutico afectado, la Dirección de Farmacia dictará la resolución que proceda.

XEDAPEN IRAGANKORRA
DISPOSICIÓN TRANSITORIA

Dekretu hau ez zaie aplikatuko botikategi berriak irekitzeko prozedurei, baldin eta indarrean jarri baino lehenago hasita bazeuden. Prozedura horiek izapidetu eta ebazteko, azaroaren 28ko 500/1995 Dekretuak ezartzen duena beteko da (botikategiak baimentzeko prozedura eta funtzionamendu-baldintzak eta -araubidea ezartzen dituen dekretua).

El presente Decreto no será de aplicación a los procedimientos de apertura de nuevos botiquines iniciados con anterioridad a su entrada en vigor. Dichos procedimientos se tramitarán y resolverán conforme a lo que establece el Decreto 500/1995, de 28 de noviembre, por el que se establece el procedimiento de autorización, condiciones y régimen de funcionamiento de los botiquines.

XEDAPEN INDARGABETZAILEA
DISPOSICIÓN DEROGATORIA

Indargabetuta geratzen da azaroaren 28ko 500/1995 Dekretua, botikategiak baimentzeko prozedura eta funtzionamendu-baldintzak eta -araubidea ezartzen dituena.

Queda derogado el Decreto 500/1995, de 28 de noviembre, por el que se establece el procedimiento de autorización, condiciones y régimen de funcionamiento de los botiquines.

AZKEN XEDAPENA
DISPOSICIÓN FINAL

Dekretu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunean jarriko da indarrean.

El presente Decreto entrará en vigor el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteizen, 2023ko otsailaren 21ean.

Dado en Vitoria-Gasteiz, a 21 de febrero de 2023.

Lehendakaria,

El Lehendakari,

IÑIGO URKULLU RENTERIA.

IÑIGO URKULLU RENTERIA.

Osasuneko sailburua,

La Consejera de Salud,

MIREN GOTZONE SAGARDUI GOIKOETXEA.

MIREN GOTZONE SAGARDUI GOIKOETXEA.


Azterketa dokumentala


Análisis documental