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Boletin Oficial del País Vasco

214. zk., 2022ko azaroaren 9a, asteazkena

N.º 214, miércoles 9 de noviembre de 2022


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XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEA
UNIVERSIDAD DEL PAÍS VASCO
4805
4805

ERABAKIA, 2022ko uztailaren 13koa, Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatearen Gobernu Kontseiluarena, Hauteskundeei buruzko Arautegi Orokorraren aldaketa onartzeko dena.

ACUERDO de 13 de julio de 2022, del Consejo de Gobierno de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea, por la que se aprueba la modificación del Reglamento de Régimen Electoral General.

UPV/EHUren Hauteskundeei buruzko Arautegi Orokorra 2011ko apirilaren 14ko Gobernu Kontseiluaren bileran onartu zen eta 2011ko maiatzaren 18ko EHAAn argitaratu.

El Reglamento de Régimen Electoral General de la UPV/EHU fue aprobado en sesión del Consejo de Gobierno de 14 de abril de 2011 (BOPV de 18-05-2011).

UPV/EHUren Hauteskundeei buruzko Arautegi Orokorraren oraingo aldaketa hau, funtsean, UPV/EHUaren Estatutuen erreforma, Klaustroak 2021eko azaroaren 25eko bilkuran onartutakoa, Azken Xedapenetako Bigarrenera egokitzearen ondorio da. Izan ere, bertan ezartzen zenez, aldaketa horiek indarrean sartu eta bederatzi hilabeteko epean onartu behar ziren dagozkien arau aldaketak, hauteskundeetakoak barne, estatutuetan jasotako sektoreen definizio berrira egokitzeko. Era berean, kide anitzeko organoetan hautagaitzak aurkezteko eta ordezkariak esleitzeko sistema aldatu da, bertan gutxieneko emakume kopurua bermatzeko helburuaz. Azkenik, hauteskunde prozesuaren faseetan eskatzen diren formalismoak eguneratu eta egungo errealitate teknologikora egokitu dira.

La actual modificación del Reglamento de Régimen Electoral General de la UPV/EHU obedece fundamentalmente a la adaptación a la Disposición Final Segunda de la reforma de los Estatutos de la UPV/EHU aprobada por el Claustro en sesión de 25 de noviembre de 2021, que establecía que en un plazo de nueve meses desde su entrada en vigor debían aprobarse las modificaciones normativas que correspondan, incluyendo las electorales, al objeto de adecuarlas a la nueva definición de sectores contemplada en los Estatutos. Asimismo, se ha reformado el sistema de presentación de candidaturas y asignación de representantes en órganos colegiados, con el objetivo de garantizar que en el mismo exista un mínimo de mujeres. Finalmente, se han actualizado y adaptado a la realidad tecnológica actual los formalismos exigidos en las distintas fases del proceso electoral.

Aipatutako guztiagatik, idazkari nagusiaren proposamenez, Gobernu Kontseiluak honako hau:

Por todo lo anterior, a propuesta del Secretario General, el Consejo de Gobierno

ERABAKI DU:
ACUERDA:

Lehenengoa.– UPV/EHUaren Hauteskundeei buruzko Arautegi Orokorra 2011ko apirilaren 14ko Gobernu Kontseiluaren bileran onartu zen eta 2011ko maiatzaren 18ko EHAAn argitaratu, I. eranskinean jaso den bezala.

Primero.– Aprobar la modificación del Reglamento de Régimen Electoral General de la UPV/EHU aprobado por Consejo de Gobierno en sesión de 14 de abril de 2011 (BOPV de 18-05-2011) en los términos recogidos en el anexo.

Bigarrena.– UPV/EHUko idazkari nagusiaren esku uzten da aldaketa hau onartu ondorengo testu bategina egitea eta, ondoren, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzea.

Segundo.– Delegar en el Secretario General de la UPV/EHU la realización y posterior publicación en el Boletín Oficial del País Vasco del Texto refundido resultante tras la aprobación de la presente modificación.

Leioa, 2022ko uztailaren 13a.

En Leioa, a 13 de julio de 2022.

Errektorea,

La Rectora,

EVA FERREIRA GARCÍA.

EVA FERREIRA GARCÍA.

Idazkari nagusia,

El Secretario General,

AITOR ZURIMENDI ISLA.

AITOR ZURIMENDI ISLA.

ERANSKINA
ANEXO
HITZAURREA
PREÁMBULO

Erreforma honen arrazoi nagusia da klaustroak 2021eko azaroaren 25ean onartutako UPV/EHUko Estatutuen erreformaren Bigarren Azken Xedapena; izan ere, bertan ezartzen zenez, indarrean sartu eta bederatzi hilabetera zegozkion arau aldaketak onartu behar ziren, horien barruan sartuta hauteskunde arauak, Estatutuetan aurreikusitako kidegoen definizio berrira egokitu daitezen. Era berean, hautagaitzak aurkezteko eta kide anitzeko organoetako ordezkariak izendatzeko sistema berritu da, emakumeen gutxieneko ordezkaritza bat egongo dela bermatzeko. Azkenik, hauteskunde prozesuaren faseetan eskatutako formalismoak eguneratu eta gaur egungo errealitate teknologikora egokitu dira.

La presente reforma tiene como motivación esencial la adaptación a la Disposición Final Segunda de la reforma de los Estatutos de la UPV/EHU aprobada por el claustro en su sesión de 25 de noviembre de 2021, que establecía que en un plazo de nueve meses desde su entrada en vigor debían aprobarse las modificaciones normativas que correspondan, incluyendo las electorales, al objeto de adecuarlas a la nueva definición de sectores contemplada en los Estatutos. Asimismo, se ha reformado el sistema de presentación de candidaturas y asignación de representantes en órganos colegiados, con el objetivo de garantizar que en el mismo exista un mínimo de mujeres. Finalmente, se han actualizado y adaptado a la realidad tecnológica actual los formalismos exigidos en las distintas fases del proceso electoral.

Gobernu Kontseiluak UPV/EHUko Hauteskundeei buruzko Arautegi Orokorraren erreforma hau onartu du 2022ko uztailaren 13ko saioan, honako termino hauetan.

La presente reforma del Reglamento de Régimen Electoral General de la UPV/EHU ha sido aprobada por el Consejo de Gobierno, en su sesión de 13 de julio de 2022 en los siguientes términos

Lehenengoa.– 2011ko apirilaren 19an onartutako Hauteskundeei buruzko Arautegi Orokorraren 3.1 eta 3.2 artikulua aldatzea. Honela geratuko da idatzita:

Primero.– Modificación del artículo 3.1 y 3.2 del Reglamento de Régimen Electoral General aprobado el de 19 de abril de 2011 que queda redactado de la siguiente manera:

«1.– Hautesle eta hautagarri izango dira –bakoitza dagokion unibertsitateko kidegoan– edozein titulazio edo ikasketetan matrikulatuta dauden guztiak edo indarreko izendapen edo kontratua izanda Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatean zerbitzuak betetzen ari diren guztiak, betiere, artikulu honetan zehaztutakoari jarraituz kasuan kasuko erroldan ageri badira. Sufragiorako eskubidea pertsonala da eta ezin da beste inoren esku utzi, beraz, ezin daiteke ordezkarien bidez gauzatu.

«1.– Serán electoras y elegibles, en los respectivos sectores de la comunidad universitaria, todas las personas que estén matriculadas en cualquiera de sus titulaciones o enseñanzas y aquellas que con contrato o nombramiento en vigor presten sus servicios en la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea y que figuren incluidas en el censo correspondiente según lo dispuesto en el presente artículo. El derecho de sufragio es personal e intransferible; nunca podrá ejercitarse por delegación.

Sufragio aktiborako eskubidea izateko bete beharreko baldintzak erroldak ixteko egunean ez ezik (hauteskundeetarako egutegian zehaztutako egunean), botazio egunean ere bete beharko dira. Sufragio pasiborako eskubidea izateko bete beharreko baldintzak erroldak ixteko egunean bete behar dira (hauteskundeetarako egutegian zehaztutako egunean), eta kargua hartzeko egunera arte mantenduko dira, baldin eta pertsona hautatua bada. Behin karguaz jabetuta, galdu egingo da 4. artikuluan definitutako kasuetan.

Los requisitos exigidos para el ejercicio del derecho de sufragio activo deberán reunirse a la fecha de cierre del censo electoral establecida en el calendario electoral y mantenerse hasta la fecha de la votación. Para el ejercicio del sufragio pasivo deberán reunirse los requisitos a fecha de cierre del censo electoral y mantenerse hasta la fecha de la toma de posesión del cargo si la persona resulta elegida. Una vez asumido el cargo, se perderá en los supuestos definidos en el artículo 4.

Hautesle eta hautagai izateko bete beharreko baldintzak betez gero erroldak ixteko egunean, kontrako probarik agertu ezean baldintzok betetzen jarraitzen direla ulertuko da.

Se presumirá, salvo prueba en contrario, el mantenimiento de los requisitos para ser una persona electora y elegible a quienes a fecha de cierre del censo electoral cumpliesen los requisitos exigidos a tal efecto.

Hautagai ez izateko eta bateraezintasunerako arrazoiak legeetan, Estatutuetan, arautegi honetan eta ezar daitezkeen gainontzeko arautegietan ezarritakoak izango dira.

Las causas de inelegibilidad y de incompatibilidad serán las que establezcan las Leyes, los Estatutos, este Reglamento y demás normativa que le sea de aplicación.

2.– Oro har, unibertsitateko kidego bakoitzean, hautesle eta hautagai izango dira honako hauek:

2.– Con carácter general, serán personas electoras y elegibles en cada uno de los sectores de la comunidad universitaria:

a) Lotura iraunkorra daukaten irakasle-ikertzaile doktoreak.

a) Personal docente e investigador doctor con vinculación permanente.

b) Lotura iraunkorra daukaten irakasle-ikertzaile ez doktoreak eta lotura iraunkorra ez daukaten irakasle-ikertzaile doktoreak.

b) Personal docente e investigador no doctor con vinculación permanente y personal docente e investigador doctor sin vinculación permanente.

c) Gainerako irakasle-ikertzaileak.

c) otro Personal Docente e Investigador.

d) Unibertsitateko gradu, master, doktorego programa edo berezko titulu ofizial batean matrikulatutako ikasleak (graduko ikasketa ofizialetara lotutako berezko ikasketetakoak izan ezik).

d) Estudiantes con matrícula en alguna de las titulaciones oficiales de grado, master, programa de doctorado o en Títulos Propios de la Universidad (salvo títulos propios vinculados a titulaciones oficiales de grado).

Ikasketa osagarrietako edo bizi osoko prestakuntzako ikasketa berezietako ikasleek sufragio aktiborako eskubidea izango dute, baldin eta eskubide hori izateko bete beharreko baldintza guztiak betetzen badituzte, kontuan izanda, batez ere, prestakuntzaren iraupena eta bozketa eguna, eta, betiere, hauteskundeetan parte hartzeko asmoa adierazten badute.

Las y los estudiantes que se encuentren matriculados en cursos complementarios u otras enseñanzas específicas de formación a lo largo de toda la vida podrán ejercer el derecho de sufragio activo solo cuando cumplan los requisitos exigidos al efecto atendiendo, en especial, a la duración de la formación correspondiente y a la fecha en que tendrá lugar la votación y manifiesten su voluntad de participar en el proceso electoral correspondiente.

e) Administrazio eta zerbitzuetako langileak, hau da: UPV/EHUko funtzionarioak eta lan kontratudunak, eta indarreko legediari jarraituz UPV/EHUn zerbitzuak betetzen ari diren beste administrazio publiko batzuetako funtzionarioak.»

e) El personal de administración y servicios integrado por: personal funcionario, personal contratado laboral de la UPV/EHU y personal funcionario de otras administraciones públicas que, de acuerdo con la legislación vigente, presten servicio en la UPV/EHU.»

Bigarrena.– 2011ko apirilaren 19an onartutako Hauteskundeei buruzko Arautegi Orokorraren 4.1.e) artikulua aldatzea. Honela geratuko da idatzita:

Segundo.– Modificación del artículo 4.1.e) del Reglamento de Régimen Electoral General aprobado el 19 de abril de 2011 que queda redactado de la siguiente manera:

«e) UPV/EHUko kide edo ordezkari izateko hautatu zuen kolektiboko kide izateari uztea. Ordezkaritza organoa UPV/EHUko campus, ikastegi, sail, institutu edo nortasun juridikorik gabeko beste egitura batera mugatzen bada, egitura horretako kide izateari uztea.»

«e) Dejar de pertenecer a la UPV/EHU o al colectivo por el que fue elegido o elegida. Si el órgano de representación se circunscribe a un campus, centro, departamento, instituto u otra estructura sin personalidad jurídica de la UPV/EHU, dejar de pertenecer a esa estructura.»

Hirugarrena.– 2011ko apirilaren 19an onartutako Hauteskundeei buruzko Arautegi Orokorraren 5.4, 5.5 eta 5.6 artikulua aldatzea. Honela geratuko da idatzita:

Tercero.– Modificación del artículo 5.4, 5.5 y 5.6 del Reglamento de Régimen Electoral General aprobado el 19 de abril de 2011 que queda redactado de la siguiente manera:

«4.– Kide anitzeko organoetako ordezkariak hautatzeko hautagai zerrendak kolektiboak, itxiak eta ordenatuak izango dira, eta kasuan kasuko barrutiko hauteskunde batzordeari aurkeztu beharko zaizkio hautagai guztien sinadurarekin. Hautagai zerrendek kasuan kasuko hauteskunde taldeari dagozkion kideen laurdenak edo gehiago bete ahal izango dituzte, eta, edozelan ere, gutxienez bi hautagai. Edonola ere, zerrendan % 40 gutxienez emakumeak direla bermatuko da. Era berean, hautagai zerrendako lehen bi pertsonetako bat gutxienez emakumea izango da.

«4.– Para la elección de representantes a los órganos colegiados se presentarán candidaturas colectivas cerradas y ordenadas ante la comisión electoral correspondiente, firmadas por todos y todas las candidatas. Las candidaturas habrán de contener un número igual o superior a un cuarto de los puestos a cubrir en el sector correspondiente, con un mínimo de dos y garantizarán la presencia de al menos un 40 % de mujeres. Asimismo, al menos una de las dos primeras personas de la candidatura deberá ser mujer.

5.– Emakumeen presentzia aurreko paragrafoan adierazi den moduan bermatu ezin bada, hautagai zerrenda aurkeztearekin batera, baldintza hori betetzea eragozten duten arrazoiak argudiatu beharko dira. Hauteskunde Batzordeak argudio horiek UPV/EHUko Berdintasunerako Zuzendaritzari igorriko dizkio, eta hark hautagai zerrenda horren onarpenari buruzko txosten lotesle bat igorriko du, aurkeztutako hautagai zerrendak behin betiko aldarrikatu baino lehen. Aipatutako txosten hori jaso bitartean, eraginpeko hautagai zerrenda prozesutik kanpo geratuko da behin-behinean.

5.– En caso de que no fuera posible garantizar la presencia de la mujer de la forma indicada en el párrafo anterior, junto con la presentación de la candidatura se deberá de argumentar las razones que imposibiliten su cumplimiento. La Comisión Electoral correspondiente remitirá dicha argumentación a la Dirección para Igualdad de la UPV/EHU para que emita informe vinculante sobre la admisión o no de dicha candidatura con anterioridad a la proclamación definitiva de las candidaturas presentadas. Hasta la recepción de dicho informe, la candidatura afectada estará provisionalmente excluida.

6.– Baldin eta, artikulu honen 3. zenbakian aurreikusitakoaren arabera ordezkariak zerrendetan banatu ondoren aurkeztutako hautagaitzen ordenari jarraituta aukeratutako emakumeen portzentajea % 40ra iristen ez dela egiaztatzen bada, non eta aukeraketa horretan ez dagoen artikulu honen 5. zenbakian aipatutako Berdintasunaren arloko Zuzendaritzaren aldeko txostena, portzentaje horretara iristeko, honela jokatuko da:

6.– Si tras la realización de la distribución de representantes entre las diferentes listas según lo previsto en el número 3 de este artículo, se constata que siguiendo el orden de las candidaturas presentadas el porcentaje de mujeres elegidas no llega al 40 %, se procederá de la siguiente manera, al objeto de intentar llegar a dicho porcentaje, salvo que en esa elección haya existido el informe favorable de la Dirección para la Igualdad al que se refiere el número 5 de este artículo:

a) Hautagai zerrenda bakoitzari esleitutako ordezkarien kopurua errespetatuko da, edonola ere.

a) Se respetará en cualquier caso el número de representantes asignados a cada candidatura.

b) Aurrekoa errespetatuta eta % 40ra iritsi arte, ordezkaritza lortu duten zerrendetako bakoitzean hurrengo emakumea aukeratuko da, haren aurretik dagoenaren kalterako, eta ordezkaritza ehuneko handiena duten taldeetako zerrendetatik hasiko da. Eta talde bakoitzaren barruan, lortutako ordezkari kopuru handiena lortu duten zerrendetatik. Bi zerrenda ordezkari kopuruetan berdinduta geratuz gero, zozketaz erabakiko da.

b) Preservando lo anterior y hasta llegar al porcentaje del 40 por ciento, se proclamará elegida a la siguiente mujer de cada una de las listas que han obtenido representación en detrimento de quien le precede, comenzando por las listas de los sectores que tienen un mayor porcentaje de representación. Y dentro de cada sector, por las listas con más número de representantes conseguidos. En caso de empate a representantes entre dos listas, se decidirá a sorteo.

c) Postu hutsak betetzeari dagokionez, horren ondorioz organoan diren emakume ordezkarien kopuruak % 40ra iristeari uzten badio, zerrendan dagoen hurrengo emakumea izendatuko da ordezko gisa.»

c) Para la cobertura de vacantes, si a consecuencia de la misma el órgano deja de llegar al 40 % de representantes mujeres, se procederá a elegir como sustituta a la siguiente mujer que hubiera en esa lista.»

Laugarrena.– 2011ko apirilaren 19an onartutako Hauteskundeei buruzko Arautegi Orokorraren 6.3, 6.5 eta 6.6 artikulua aldatzea. Honela geratuko da idatzita:

Cuarto.– Modificación del artículo 6.3, 6.5 y 6.6 del Reglamento de Régimen Electoral General aprobado el 19 de abril de 2011 que queda redactado de la siguiente manera:

«3.– Ezinezkoa bada organoa eratzea, hauteskundeetarako deia egiteko eskudunak artikulu honetako 2. zenbakian adierazitakoak izango dira, aldez aurretik UPV/EHUko errektoreak erabakia emanda. Eta horiek ezin dutenean, errektoreak berak egingo du deialdia, arautegi honetako 9.5 artikuluan zehaztutakoa kontuan hartuta.

«3.– En caso de imposibilidad de constitución del órgano, serán competentes para la convocatoria de elecciones los órganos recogidos en el número 2 de este artículo, previa autorización del Rectorado de la UPV/EHU. Y cuando ello no fuera posible el Rector o Rectora, sin perjuicio de lo dispuesto en el artículo 9.5 de este Reglamento.

(...)

(...)

5.– Erabakian, era berean, jasota egongo da hauteskunde egutegia:

5.– En el mismo acuerdo se fijará el calendario electoral, que comprenderá:

a) Errolda ixteko eguna.

a) Fecha de cierre del censo.

b) Behin-behineko erroldak argitaratzeko eguna.

b) Publicación provisional censo.

c) Errolda inpugnatzeko epea.

c) Plazo de impugnaciones al censo.

d) Behin betiko errolda argitaratzeko eguna.

d) Publicación definitiva del censo.

e) Hautagai zerrendak aurkezteko epea.

e) Plazo de presentación de candidaturas.

f) Behin-behineko hautagai zerrendak aldarrikatzeko eguna.

f) Proclamación provisional candidaturas.

g) Hautagai-zerrendak inpugnatzeko epea.

g) Plazo de impugnación a las candidaturas.

h) Behin betiko hautagai zerrendak aldarrikatzeko eguna.

h) Proclamación definitiva candidaturas.

i) Bozketa eguna.

i) Votación.

j) Behin-behineko emaitzak aldarrikatzeko eguna.

j) Proclamación provisional de resultados.

k) Behin-behineko emaitzak inpugnatzeko epea.

k) Plazo de impugnación a la proclamación provisional de resultados.

l) Behin betiko emaitzak aldarrikatzeko eguna.

l) Proclamación definitiva de resultados.

a), b), c) eta d) letretan adierazitako edukia hauteskundeak sufragio unibertsalaren bidez egiten direnean baino ez dira zehaztu beharko; beraz, ez dira zehaztu beharko kide anitzeko organoak berak aukeratzen duenean ordezkaria.

Únicamente será necesario incorporar el contenido previsto en las letras a), b), c) y d) cuando las elecciones se realicen por sufragio universal. No procede, por tanto, su incorporación al calendario electoral cuando la elección se realice por el órgano colegiado de representación.

Zuzendariak eta dekanoak aukeratzeko hauteskunde egutegiak aurreikusi beharko du, halaber, botaziorako bigarren txanda bat, lotura iraunkorra duen doktorerik hautetsi aldarrikatu ez bada.

El calendario electoral para la elección de los Directores, los Decanos, las Directoras y las Decanas deberá prever, además, un segundo turno de elecciones para el supuesto de que no existiese ningún doctor o doctora con vinculación permanente que resultase proclamado candidato electo o candidata electa.

6.– Hauteskunde prozesu guztietan ondoko epeak bete beharko dira:

6.– Los plazos a respetar en todos los procesos electorales son los siguientes:

– Behin-behineko errolda argitara emango da errolda itxi eta gehienez ere 5 egunera, horretarako egokituko den iragarki ohol elektronikoan. Hauteskunde kanpaina egoki egin ahal izateko, behin betiko aldarrikatutako hautagai zerrendetako ordezkariek erroldaren kopia eskatu eta lortu ahal izango dute, baina erroldak kasuan kasuko hauteskunde prozesuarekin zerikusia duten helburuetarako eta arautegi honetan jasotakoetarako baino ezin izango dira erabili. Horrez gain, hautagaiak konpromisoa hartuko du lortutako datuak ez zabaltzeko eta datuon ezelango tratamendurik ez egiteko.

– La publicación provisional del censo se efectuará en un plazo máximo de 5 días después del cierre del mismo en el tablón preferentemente electrónico habilitado al efecto. A fin de poder realizar de forma correcta su campaña electoral, los y las representantes de cada candidatura proclamados definitivamente podrán solicitar y obtener una copia del censo que podrá ser utilizado exclusivamente para los fines relacionados con el concreto proceso electoral y contemplados en la presente normativa. Asimismo, la candidata o candidato deberá comprometerse a no difundir los datos facilitados ni someterlos a ningún tipo de tratamiento de datos.

– Erroldan akatsik egonez gero, erroldak argitaratu eta hurrengo hiru egunetan interesdunak inpugnazioa aurkeztu ahal izango du; zuzenketak, epe berean, ofizioz ere egin daitezke, baldin eta hauteskunde batzordeak berak okerrik antzemanez gero.

– Los defectos en el Censo se subsanarán, previa la oportuna comprobación por la Comisión electoral, de oficio o por impugnación de la persona interesada del interesado realizada dentro de los tres días siguientes a la publicación del censo.

– Erroldak eta, beraz, hauteskunde taldeen banaketa (hautagai edo hautesle izan zaitezkeen jakin ahal izateko), hauteskunde eguna baino hilabete lehenago itxiko da, hauteskundeetarako onartzen den egutegiari jarraituz.

– La fecha de cierre del censo y de la consiguiente determinación de los componentes de cada sector, a efectos de ser electoras, electores o elegibles concluirá al menos un mes antes de la fecha de votación, que tendrá lugar conforme al calendario que se apruebe.

– Hautagai zerrendak aurkezteko epea, gutxien dela, botazio eguna baino hamar egun lehenago amaituko da.»

– El plazo de presentación de candidaturas expirará al menos diez días antes de la fecha de votación.»

Bosgarrena.– 2011ko apirilaren 19an onartutako Hauteskundeei buruzko Arautegi Orokorraren 7.1 artikulua aldatzea. Honela geratuko da idatzita:

Quinto.– Modificación del artículo 7.1 del Reglamento de Régimen Electoral General aprobado el 19 de abril de 2011 que queda redactado de la siguiente manera:

«1.– Sufragio unibertsal bidez egiten diren hauteskunde prozesuetan parte hartzea errazteko asmoz, hauteskunde batzordeak botoa aldez aurretik emateko aukera onartuko du, eta behar den ziurtagiria emango dute. Hauteskunde prozesua kide anitzeko organoaren barruan egiten denean, botoa aldez aurretik eman ahal izango da, baldin eta organoaren arautegian aukera hori berariaz zehaztuta badago.

«1.– Con el fin de facilitar la participación en la elección de órganos unipersonales mediante sufragio universal, las Comisiones electorales admitirán el depósito de voto expidiendo el correspondiente justificante. En los procesos electorales realizados en el seno de un órgano colegiado se admitirá el depósito de voto en tanto no se encuentre expresamente excluido en las normas reguladoras de dicho órgano.

Botoa aldez aurretik emateko epea hauteskunde egutegian adierazitakoa izango da, baina, edozelan ere, hautagaitzak behin betiko aldarrikatzen direnetik botazio eguna baino 48 ordu lehenagoko tartera bitartean izan behar da.»

El plazo durante el cual podrá realizarse el depósito de voto será el que se indique en el calendario electoral debiendo, en todo caso, comprenderse entre la fecha de proclamación definitiva de las candidaturas y las 48 horas anteriores a la prevista para el comienzo de la votación.»

Seigarrena.– 2011ko apirilaren 19an onartutako Hauteskundeei buruzko Arautegi Orokorraren 8.4 artikulua aldatzea. Honela geratuko da idatzita:

Sexto.– Modificación del artículo 8.4 del Reglamento de Régimen Electoral General aprobado el 19 de abril de 2011 que queda redactado de la siguiente manera:

«4.– Botoak zenbatzen amaitu ondoren, mahaiko buruak emaitzak irakurriko ditu eta botazioaren akta egiteko prozesua gainbegiratuko du. Mahaiko kide guztiek sinatuko dute akta hori. Aktan honakoak zehaztuko dira: hauteskunde barrutia; emandako boto kopurua; boto baliodunak, baliogabeak eta zuriak; hautagai zerrenda bakoitzak lortutako botoak; eta zerrenda bakoitzari dagokion ordezkari kopurua. Era berean, hautetsien izenak argitaratuko dira, 5. artikuluaren 6. zenbakian aurreikusitakoa aintzat hartuta.»

«4.– Terminado el cómputo de votos, la Presidencia anunciará los resultados y supervisará la elaboración del acta de la votación que firmará junto con los y los demás miembros de la Mesa. En el acta se especificarán los datos de la circunscripción electoral, el número de votos emitidos, las papeletas válidas, nulas y en blanco, los votos obtenidos por cada candidatura y el número de representantes que corresponde a cada una. Se publicarán asimismo los nombres de las personas electas teniendo en cuenta lo previsto en el número 6 del artículo 5.»

Zazpigarrena.– 2011ko apirilaren 19an onartutako Hauteskundeei buruzko Arautegi Orokorraren 9.2, 9.3 eta 9.4 artikulua aldatzea. Honela geratuko da idatzita:

Séptimo.– Modificación del artículo 9.2, 9.3 y 9.4 del Reglamento de Régimen Electoral General aprobado el 19 de abril de 2011 que queda redactado de la siguiente manera:

«2.– Hauteskunde Batzorde Nagusiko kideak izango dira: errektorea edo hark izendatutako pertsona (batzordeburua izango da); idazkari nagusia; eta hauteskunde kidego bakoitzeko pertsona bana, Gobernu Kontseiluko kideen artetik zozketaz aukeratuak. Zozketan kidego bakoitzerako titularra eta bi ordezko aukeratuko dira. Zozketa horretarako, Gobernu Kontseiluko kide guzti-guztiak sartuko dira, bakoitza dagokion kidegoan.

«2.– La Comisión Electoral General estará integrada por la Rectora o el Rector o persona que designe, que la preside, por la Secretaria o el Secretario General y por una persona representante de cada cuerpo electoral miembro del Consejo de Gobierno, designados por sorteo. Se sortearán titulares y dos suplentes por cada uno de ellos. A estos efectos todas y todos los miembros del Consejo de Gobierno se incluirán en su correspondiente cuerpo electoral.

3.– Ikastegiko hauteskunde batzordeko kideak honako hauek izango dira:

3.– La Comisión Electoral de Centro la componen:

a) Dekanoa edo zuzendaria edo hark eskuordetutakoa (batzordeko burua izango da).

a) La Decana, el Decano, la Directora o Director o persona en quien delegue, que actuará como Presidente.

b) Idazkari akademikoa (batzordeko idazkaria izango da). Idazkari akademikoa ez badago, dekanorde edo zuzendariorde batek ordezkatuko du. Dekanorde edo zuzendariorde horrek eskuordetuta baditu batzordeburuaren eginkizunak, beste dekanorde edo zuzendariorde batek egingo ditu batzordearen idazkari lanak, eta horrek ere ezin badu, beste batek, eta abar.

b) El Secretario o Secretaria Académica, que actuará como Secretario o Secretaria de la Comisión. En caso de ausencia del Secretario o Secretaria Académica le sustituirá un Vicedecano, Vicedecana o Subdirectora o Subdirector. De ejercer este las funciones de la Presidencia de la Comisión por delegación del Decano, actuará como Secretario o Secretaria de la Comisión otro Vicedecano, Vicedecana Subdirector o Subdirectora y así sucesivamente.

c) Bestalde, ondokoak ere izango dira ikastegiko hauteskunde batzordeko kide, guztiak zozketa bidez ikastegiko batzarreko kideen artetik aukeratuak:

c) Compondrán así mismo la Comisión electoral de centro las siguientes personas elegidas por sorteo de entre los miembros de la Junta de Centro:

c.1.– Lotura iraunkorra daukaten irakasle-ikertzaile doktoreen ordezkari bat.

c.1.– Una representante del personal docente e investigador doctor con vinculación permanente.

c.2.– Irakasle-ikertzaile ez doktore iraunkorren ordezkari bat eta irakasle-ikertzaile doktore ez-iraunkorren ordezkari bat.

c.2.– Una representante del personal docente e investigador no doctor permanente y de personal docente e investigador doctor no permanente.

c.3.– Ikasleen ordezkari bat.

c.3.– Una representante del alumnado.

c.4.– Administrazio eta zerbitzuetako langileen ordezkari bat.

c.4.– Una representante del personal de administración y servicios.

4.– Saileko hauteskunde batzordeko kideak honakoak izango dira:

4.– La Comisión Electoral del Departamento la componen:

a) Saileko zuzendaria edo hark eskuordetutakoa (batzordeko burua izango da).

a) El Director o Directora o miembro del Departamento en quien delegue, que actuará como Presidente.

b) Saileko idazkaria (batzordeko idazkaria izango da). Saileko idazkaria ez badago, saileko zuzendariak izendatutako kidea izango da haren ordezkoa.

b) La Secretaria o Secretario del Departamento, que actuará como Secretaria o Secretario de la Comisión. En caso de ausencia del Secretario del Departamento le sustituirá la persona que designe el Director o Directora del Departamento.

c) Bestalde, ondokoak ere izango dira saileko hauteskunde batzordeko kide, guztiak zozketa bidez saileko batzarreko kideen artetik aukeratuak:

c) Compondrán así mismo la Comisión electoral de Departamento las siguientes personas elegidas por sorteo de entre los miembros del Consejo de Departamento:

c.1.– Irakasleen ordezkari bat.

c.1.– Una representante de los profesores.

c.2.– Ikasleen ordezkari bat.

c.2.– Una representante de los estudiantes.

c.3.– Administrazio eta zerbitzuetako langileen ordezkari bat.»

c.3.– Una representante del personal de administración y servicios.»

Zortzigarrena.– 2011ko apirilaren 19an onartutako Hauteskundeei buruzko Arautegi Orokorraren 16.2 artikulua aldatzea. Honela geratuko da idatzita:

Octavo.– Modificación del artículo 16.2 del Reglamento de Régimen Electoral General aprobado el 19 de abril de 2011 que queda redactado de la siguiente manera:

«2.– Ikastegiko Batzarrerako hauteskundeetan, irakasle-ikertzaileak Arautegi honen 3. artikuluaren 2. atalaren a, b, eta c letretan aipatutako hiru hauteskunde taldetan banatuko dira.»

«2.– En las elecciones a Junta de Centro el Personal Docente e Investigador se agrupará en los tres sectores electorales mencionados en las letras a, b y c del apartado 2 del artículo 3 de este Reglamento.»

Bederatzigarrena.– 2011ko apirilaren 19an onartutako Hauteskundeei buruzko Arautegi Orokorraren 18.3 eta 18.4 artikulua aldatzea. Honela geratuko da idatzita:

Noveno.– Modificación del artículo 18.3 y 18.4 del Reglamento de Régimen Electoral General aprobado el 19 de abril de 2011 que queda redactado de la siguiente manera:

«3.– Ikastegiko dekano edo zuzendari eta saileko edo institutuko zuzendari izateko hautagai zerrendak dagokion deialdian zehaztutako moduaren arabera aurkeztuko dira, eta haien aurkezpena jasota geratuko da, dagokion epearen barruan.

«3.– Las candidaturas a Decano, Decana, Director o Directora de centro y Director o Directora de Departamento o Instituto se presentarán en la forma que se indique en la correspondiente convocatoria, debiendo quedar constancia de su presentación en el plazo correspondiente.

Hautagai zerrenda hautagaiaren izen-abizenez sinatuta egongo da, eta ikastegi, sail edo institutuko hauteskunde batzordearen buruari helaraziko zaio, barneko arautegian zehaztutako epean, eta, halakorik izan ezean, hamar eguneko epean, hauteskundeak deitzeko erabakia argitaratu ondorengo egunetik zenbatzen hasita.

La candidatura será firmada por el candidato o candidata con su nombre y apellidos, y se dirigirá a la Presidencia de la Comisión electoral del centro, Departamento o Instituto en el plazo que determine su reglamento interno y en su defecto en un plazo de diez días a partir del día siguiente a la publicación del acuerdo de convocatoria de elecciones.

4.– Ikastegiko dekano edo zuzendarirako hautagai zerrendari gobernu taldearen egitura eta programa erantsiko zaizkio, barneko arautegiak horrela aurreikusten badu. Saileko edo institutuko zuzendarirako hautagai zerrendari, nahi izanez gero, idazkaria eta programa erantsi ahal izango zaizkio, baldin eta barne arautegiak hala eskatzen badu».

4.– La presentación de las candidaturas para Decanas, Decanos o Directores, Directoras de Centro, y Directores y Directoras de Departamento irá acompañada de la estructura del equipo de gobierno y de su programa, en el caso de que así lo prevea su reglamento interno. La presentación de candidaturas para la Dirección de Departamento o instituto irá acompañada potestativamente del Secretario o Secretaria del Departamento y de su programa, si así lo exige su reglamento interno.»

Hamargarrena.– 2011ko apirilaren 19an onartutako Hauteskundeei buruzko Arautegi Orokorraren 20.3 eta 20.4 artikulua aldatzea. Honela geratuko da idatzita:

Décimo.– Modificación del artículo 20.3 y 20.4 del Reglamento de Régimen Electoral General aprobado el 19 de abril de 2011 que queda redactado de la siguiente manera:

«3.– Bozketaren egunean hiru hautagai edo gehiago daudenean, lehenengo txandan boto baliodunen gehiengo osoa lortzen duena aukeratuko da. Inork lortuko ez balu boto kopuru hori, bigarren botazioa egingo da, baina horretan bakarrik lehiatu ahal izango dira lehen botazioan boto gehien lortu duten hautagai biak. Bigarren txanda horretan boto gehien lortzen duena aukeratuko da.

«3.– En el supuesto de que existieran tres o más candidaturas a la fecha de la votación, resultará elegida, en primera vuelta, aquella que obtuviera la mayoría absoluta de los votos válidamente emitidos. Si esta no se alcanzara se procederá a una segunda votación a la que concurrirán las dos candidaturas que obtuvieron más votos en la primera, resultando elegida aquella que obtuviera el mayor número de votos.

4.– Bozketaren egunean bi hautagai edo bakarra dagoenean, txanda bakarra egingo da. Bi hautagai izanez gero, boto gehien lortzen duen pertsona ikastegiko zuzendari edo dekano edo saileko edo institutuko zuzendari aldarrikatuko da; eta, hautagai bakarra izanez gero, hori bera aldarrikatuko da, boto baliodunen heren bat baino gehiago eskuratzen baditu.»

4.– En el supuesto de que existieran dos o una única candidatura a la fecha de la votación, se celebrará una única vuelta. Será proclamada Decano, Decana, Director o Directora de centro o Directora o Director de Departamento o Instituto la persona que obtuviese más votos en caso de que fuesen dos candidaturas; y en caso de candidatura única, será proclamado si son favorables más de un tercio de los votos válidos emitidos.»

Hamaikagarrena.– II. eta III. kapituluak integratzea, 2011ko apirilaren 19an onartutako Hauteskundeei buruzko Arautegi Orokorraren 22. artikulua kenduta. Honela geratuko da idatzita:

Undécimo.– Integración del Capítulo II Y III, suprimiendo el artículo 22, del Reglamento de Régimen Electoral General aprobado el 19 de abril de 2011 que queda redactado de la siguiente manera:

«II. KAPITULUA IKASTEGIKO KIDE BAKARREKO ORGANOAK AUKERATZEKO XEDAPEN ESPEZIFIKOAK

«CAPÍTULO II. DISPOSICIONES ESPECÍFICAS PARA LA ELECCIÓN DE ÓRGANOS UNIPERSONALES DE CENTRO

23. artikulua.– Hauteskundeak sufragio haztatuaren bidez.

Artículo 23.– Elección por sufragio ponderado.

1.– Ikastegiko arautegian berariaz jasota badago, ikastegiko dekanoa edo zuzendaria sufragio unibertsal bidez aukeratu ahal izango da. Hala izan ezean, Ikastegiko Batzarrak aukeratuko du, Arautegi honen 20. artikuluan aurreikusitakoaren arabera.

1.– Cuando los respectivos reglamentos de centro expresamente así lo establezcan, la Decana o Directora o el Decano o Director del centro podrá ser elegido mediante sufragio universal. De no resultar así, será elegida por la Junta de Centro según lo previsto en el artículo 20 del presente Reglamento.

Aukeraketa sufragio unibertsalaren bidez eginez gero, errolda ixteko eguna bakarra izango da hauteskunde prozesu osorako, bai sufragio aktiborako bai pasiborako, eta hautagai hautetsirik ez badago, bozketaren emaitzak argitaratuko dira. Hauteskunde egutegian gehienez ere 15 eguneko tartea egongo da lehenengo eta bigarren txandaren artean. Horrela egin ezean, behar bezala arrazoitu beharko da.

En el caso de elección por sufragio universal, la fecha de cierre de censo a efectos del ejercicio del sufragio activo y pasivo será única para todo el proceso electoral de manera que verificada la inexistencia de candidaturas o de candidaturas electas se procederá a la publicación del resultado electoral. El calendario electoral, salvo causa justificada, no podrá prever un plazo superior a 15 días entre la fecha en que se realice la votación en primer turno y aquella en que deba realizarse dentro del segundo turno.

2.– Dekanoa edo zuzendaria hautatzeko hauteskundeetako botoa ikastegiko unibertsitateko kidegoen arabera haztatuko da, ikastegiko funtzionamendu Arautegian fakultateko edo eskolako batzarra osatzeko ezarritako hauteskunde kidego eta ehunekoekin bat etorrita.

2.– El voto para la elección del Decano, Decana, Directora o Director será ponderado por sectores de la Comunidad Universitaria de su Centro de acuerdo con los Cuerpos electorales y porcentajes que estén establecidos para la composición de la Junta de Facultad o Escuela en el Reglamento de funcionamiento del Centro.

Botoen haztapena egiteko, hautagaiei emandako boto baliodunak baino ez dira kontuan izango. Artikulu honen ondorioetarako, boto baliodunak hautagai bakar bat markatuta dutenak izango dira. Beraz, ez dira hautagaiei balioz emandako bototzat hartuko ez boto zuriak, ez boto baliogabeak.

La ponderación se realizará teniendo en cuenta, en todos los sectores, el número de votos a candidaturas válidamente emitidos. A efectos del cómputo a que se refiere el presente artículo se considerarán votos a candidaturas válidamente emitidos las papeletas en las que figure señalado un único candidato o candidata. Por tanto, no se considerarán votos a candidaturas válidamente emitidos los votos en blanco, ni los nulos.

Zenbaketaren akta egin ondoren, hauteskunde batzordeak hautagaia aldarrikatuko du behin-behinekoz.

Elaborada el Acta de Escrutinio, la Comisión electoral correspondiente procederá a realizar la proclamación provisional de la candidata o del candidato electo

3.– Boto baliodunen haztapena kasuan kasuko hauteskunde batzordeak egingo du. Botoen haztapenari dagokion koefizientea lortzeko, zatiketa egingo da: 2. puntuaren arabera talde bakoitzari dagokion ehunekoa zati hautagai guztiei talde horretan balioz emandako boto guztiak. Hauteskunde batzordeak koefiziente hori ezarriko die hautagai zerrenda bakoitzak talde bakoitzean lortutako botoei, ondorengo puntuan adierazitako irizpideei jarraituz.

3.– La Comisión electoral correspondiente será el órgano encargado de aplicar los coeficientes de ponderación a los votos válidamente emitidos. El coeficiente de ponderación vendrá dado por el cociente entre el porcentaje indicado en el punto 2 para cada sector y el total de votos válidos emitidos a las diferentes candidaturas en dicho sector. La Comisión electoral aplicará estos coeficientes a los votos obtenidos por cada candidato o candidata en cada sector siguiendo el procedimiento y las condiciones que se indican en el apartado siguiente.

4.– Eragiketak egiteko, ondorengo formula eta II. eranskineko adibidea hartu behar dira kontuan.

4.– Las operaciones serán realizadas de acuerdo con la fórmula siguiente y según el ejemplo del Anexo II.

Gehiengoa osoa izango da boto haztatuen % 50 baino gehiago lortu bada. Formula aplikatzeko irizpideak:

Se entenderá obtenida la mayoría absoluta cuando se obtenga más del 50 % de los votos ponderados. Si llamamos,

Sa A taldea: Unibertsitatearekin lotura iraunkorra daukaten irakasle-ikertzaile doktoreak.

Sa Sector A: personal docente e investigador doctor con vinculación permanente a la Universidad.

Sb B taldea: lotura iraunkorra daukaten irakasle-ikertzaile ez doktoreak eta lotura iraunkorra ez daukaten irakasle-ikertzaile doktoreak.

Sb Sector B: personal docente e investigador no doctor con vinculación permanente y personal docente e investigador doctor sin vinculación permanente.

Sc C taldea: gainerako irakasle-ikertzaileak.

Sc Sector C: otro personal docente e investigador.

Sd D taldea: ikasleak.

Sd Sector D: estudiantes.

Se E taldea: administrazio eta zerbitzuetako langileak.

Se Sector E: personal de administración y servicios.

Pr talde bakoitzari dagokion ehunekoa (artikulu honetako 2. puntuan adierazitakoak).

Pr Porcentaje de cada sector (según el número 2 de este artículo).

Vv Hautagaiei talde bakoitzean balioz emandako boto kopurua.

Vv Votos válidos a candidaturas por sectores.

Cp Talde bakoitzaren haztapen koefizientea.

Cp Coeficiente de ponderación de cada sector.

V1 1. hautagaiak lortutako boto kopurua.

V1 Votos recibidos por la candidata 1.

V2 2. hautagaiak lortutako boto kopurua.

V2 Votos recibidos por el candidato 2.

V3 3. hautagaiak lortutako boto kopurua.

V3 Votos recibidos por la candidata 3.

C1 1. hautagaiak lortutako boto haztatuen %.

C1 % de votos ponderados recibidos por la candidata 1

C2 2. hautagaiak lortutako boto haztatuen %.

C2 % de votos ponderados recibidos por el candidato 2.

C3 3. hautagaiak lortutako boto haztatuen %.

C3 % de votos ponderados recibidos por la candidata 3.

Talde bakoitzean hautagai bakoitzak lortu duen boto haztatua kalkulatzeko formula:

En cada sector el voto ponderado de cada candidato se obtiene de la siguiente forma:

Cp = Pr/Vv, Ci = Cp x Vi, i = 1, 2, 3,...

Cp = Pr/Vv, Ci = Cp x Vi, i = 1, 2, 3,...

Hautagai bakoitzak guztira lortutako boto haztatuak hautagai bakoitzak talde bakoitzean lortutako botoen batura izango dira.»

El total de votos ponderados de cada candidato se obtendrá sumando los votos recibidos por el candidato en cada sector.»

Hamabigarrena.– 2011ko apirilaren 19an onartutako Hauteskundeei buruzko Arautegi Orokorraren 24.1 artikulua aldatzea. Honela geratuko da idatzita:

Duodécimo.– Modificación del artículo 24.1 del Reglamento de Régimen Electoral General aprobado el 19 de abril de 2011 que queda redactado de la siguiente manera.

«1.– Bi hautagai izenez gero, balioz emandako boto gehien lortzen dituen hautagaia aldarrikatuko da, dagozkion haztapenak aplikatu ondoren.

«1.– Si hubiese dos candidaturas se proclamará al candidato o candidata que obtuviese más votos válidamente emitidos una vez aplicadas las ponderaciones correspondientes.

Bi hautagai baino gehiago izanez gero, lehen txandan boto baliodunen gehiengoa eskuratzen dituen hautagaia aldarrikatuko da, aurreko zenbakian aurreikusitako haztapenak aplikatu ondoren. Inork lortuko ez balu boto kopuru hori, bigarren botazioa egingo da, baina horretan bakarrik lehiatu ahal izango dira lehen botazioan boto gehien lortu duten hautagai biak, lehen aipatutako haztapenak kontuan hartuta. Bigarren txandan botoen gehiengo soila lortzen duen hautagaia aldarrikatuko da, botoen haztapena egin ondoren. Bigarren txanda lehenengo txandako emaitzak argitaratu eta gehienez 10 egunera egingo da.

Si hubiese más de dos candidaturas, se proclamará en primera vuelta, a la candidata o candidato que obtenga la mayoría absoluta del voto válidamente emitido, una vez aplicadas las ponderaciones contempladas en el número anterior Si nadie alcanzara este número de votos, se procederá a una segunda votación a la que solo podrán concurrir las dos candidaturas más apoyadas en la primera votación, teniendo en cuenta las citadas ponderaciones. En la segunda vuelta será proclamada la persona candidata que obtenga más votos válidamente emitidos, atendiendo a las mismas ponderaciones anteriores. La segunda vuelta se realizará transcurridos como máximo 10 días desde la publicación de los resultados de la primera vuelta.

Hautagai bakarra izanez gero, hautagai hori aldarrikatuko da igorritako boto baliodunen heren bat baino gehiago lortzen badu, aipatutako haztapenak aintzat hartuta.»

En caso de candidatura única, será proclamada si son favorables más de un tercio de los votos válidos emitidos, teniendo en cuenta las citadas ponderaciones.»

Hamahirugarrena.– 2011ko apirilaren 19an onartutako Hauteskundeei buruzko Arautegi Orokorraren lehenengo, bigarren hirugarren, laugarren eta seigarren xedapen iragankorrak ezabatzen dira, baita lehenengo eta laugarren xedapen gehigarriak ere.

Decimotercero –Se suprime de las Disposiciones Transitorias Primera, Segunda, Tercera. Cuarta y Sexta, y las Disposiciones Adicionales Primera y Cuarta del Reglamento de Régimen Electoral General aprobado el 19 de abril de 2011.

Hamalaugarrena.– Xedapen iragankor bat gehitzen zaio 2011ko apirilaren 19an onartutako Hauteskundeei buruzko Arautegi Orokorrari.

Decimocuarto –Se añade una Disposición Transitoria al Reglamento de Régimen Electoral General aprobado el 19 de abril de 2011 que queda redactada de la siguiente manera.

«LEHENENGO XEDAPEN IRAGANKORRA

«DISPOSICIÓN TRANSITORIA PRIMERA

Egituretako gobernu organoek egungo osaera mantenduko dute, berritzeko unea iritsi arte. Postu hutsak dagokion ordezkaritza hautatu zen unean indarrean zen araudiaren arabera beteko dira.»

Los órganos de gobierno de las diferentes estructuras mantendrán su composición actual hasta tanto proceda la renovación. Las vacantes se cubrirán de conformidad con el régimen vigente en el momento en que fue elegida la representación en la que se produzcan.»


Azterketa dokumentala


Análisis documental