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Boletin Oficial del País Vasco

212. zk., 2022ko azaroaren 7a, astelehena

N.º 212, lunes 7 de noviembre de 2022


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OTRAS DISPOSICIONES

KULTURA ETA HIZKUNTZA POLITIKA SAILA
DEPARTAMENTO DE CULTURA Y POLÍTICA LINGÜÍSTICA
4767
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EBAZPENA, 2022ko urriaren 6koa, HABEko zuzendariarena, zeinaren bidez aldatzen baita euskaltegi pribatu eta euskararen autoikaskuntzarako zentro homologatuentzat 2022tik 2025era bitarteko ikasturteetarako dirulaguntzen deialdia, 2022-2023 ikasturterako gutxieneko ikasle-kopuruaren talde-ratioari dagokionez eta kitapenean kontuan izan beharreko urkilaren metodologiari dagokionez.

RESOLUCIÓN de 6 de octubre de 2022, del Director de HABE, por la que se modifica la convocatoria de subvenciones a euskaltegis privados y centros homologados de autoaprendizaje de euskera para los cursos escolares 2022 a 2025, en lo relativo al ratio de número mínimo de alumnado por grupo para el curso 2022-2023 y a la metodología de la horquilla a tener en cuenta en la liquidación.

Uztailaren 22ko 179/2003 Dekretuak, helduentzako euskararen irakaskuntza burutzen duten euskaltegien eta beste zentro homologatuen jarduera eta horien finantzaketa Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren aldetik arautzen duenak, bere 16. oinarrian ezarria dauka HABEk dirulaguntza emango duela, bere aurrekontu-bitartekoen muga barruan, Erregistroan inskribaturik dauden euskaltegi eta euskararen autoikaskuntzarako zentro homologatuak finantzatzeko, helduen euskalduntzegintzan jardunez, HABEk jarritako helburuak lor daitezen. Horretarako, HABEren zuzendari nagusiak ikasturte akademiko bakoitzaren hasieran dirulaguntzen deialdia egingo du.

El Decreto 179/2003, de 22 de julio, por el que se regula la actividad de los euskaltegis y demás centros homologados de enseñanza del euskera para personas adultas y su financiación por la Administración de la Comunidad Autónoma de Euskadi, establece en su artículo 16 que HABE subvencionará, dentro del límite de sus disponibilidades presupuestarias, la financiación de los euskaltegis y centros de autoaprendizaje de euskera homologados inscritos en el Registro, por su labor de euskaldunización de personas adultas. A tal efecto, se dispone que el Director General de HABE realizará, cada curso académico, convocatorias de ayudas económicas.

HABEren zuzendari nagusiaren 2022ko abuztuaren 31ko Ebazpenaren bidez, euskaltegi pribatu eta euskararen autoikaskuntzarako zentro homologatuei dirulaguntzak emateko oinarriak onartu ziren.

Mediante Resolución de 31 de agosto de 2022, del Director General de HABE, se aprobaron las bases para la concesión de subvenciones a los euskaltegis privados y centros homologados de autoaprendizaje de euskera.

Gutxieneko ikasle-kopuruaren talde-ratioari dagokionez, Ebazpen horren 2.2. g) oinarrian ezarri denez, dirulaguntzen onuradun izateko euskaltegi pribatuek ikastaro bakoitzaren hasieran talde bakoitzak izan beharreko gutxieneko ikasle kopurua bete behar dute, talde bakoitza kokatua dagoen herriaren neurriaren arabera eta I. eranskinaren 1. puntuan jasota dagoenari jarraikiz. Bada, euskaltegi pribatuetako, barnetegietako zein autoikaskuntza zentroetako ordezkariek irailean 2022-2023 ikasturterako matrikula-beherakada nabarmena baieztatu dute.

En cuanto al ratio del número mínimo del alumnado por grupo, tal y como se establece en la base 2.2. g) de la citada Resolución, para ser beneficiarios de las subvenciones los euskaltegis deben cumplir con el número mínimo de alumnado de cada grupo al inicio de cada curso, en función del tamaño de la localidad en la que se ubique cada grupo y de acuerdo con lo establecido en el punto 1 del Anexo I. Así, representantes de euskaltegis privados, barnetegis y centros de autoaprendizaje han confirmado un notable descenso de matrícula para el curso 2022-2023 en septiembre.

Araba: - % 20

Araba: - 20 %

Gasteiz: - % 25

Gasteiz: - 25 %

Bizkaia: - % 15

Bizkaia: - 15 %

Bilbao: - % 24

Bilbao: - 24 %

Gipuzkoa: + % 1

Gipuzkoa: + 1 %

Donostia: - % 3

Donostia / San Sebastián: - 3 %

Pandemia garaian bizpahiru aldiz aldatu behar izan zen ratio hori, osasun krisialdiak eragindako alarma-egoeraren ondorioz. Oraingoan, «euskalgintza» sektorean, ikasleen eskariak gutxitzearen fenomenoa egiturazkoa edo epe luzekoa izan daitekeen oraindik jakin ezin badaiteke ere, fenomeno soziologiko larri honetan, irizpide berdinarekin jokatzea ulergarria izan daiteke. Horregatik guztiagatik, bidezkoa da aipatutako 2022ko abuztuaren 31ko Ebazpenak euskaltegiak dirulaguntzen onuradun izateko aurreikusitako gutxieneko ikasle-kopuruak aldatzeko aukera baliatzea.

Durante la pandemia se tuvo que cambiar dos o tres veces dicho ratio debido al estado de alarma provocado por la crisis sanitaria. Esta vez, aunque todavía no se puede saber si el fenómeno de la disminución de las demandas del alumnado en el sector de la euskaldunización puede ser estructural o de larga duración, ante este grave fenómeno sociológico puede ser comprensible que se actúe con el mismo criterio. Por todo ello, procede hacer uso de la posibilidad de modificar el número mínimo del alumnado para que los euskaltegis puedan ser beneficiarios de las subvenciones.

Jarduera-unitateen kitapenari dagokionez, euskaltegi eta autoikaskuntza zentro homologatuen kasuan, kontuan izanik euskalgintza sektorean, dagoen egoera soziologikoa eta ikasle gutxiago izatearen ondorioz, esleitutako jarduera unitateak betetzea ezinezkoa izango dela, esleitutako jardueraren kitapena egiteko metodologia bereziari jarraituko zaio eta jarduera-unitateen galerak edo beherakadak (esleitutakoekin alderatuta) abiapuntu hartuta, galera horien batezbesteko bat egingo da, % 10eko urkilaz behera. «Galeren batezbestekoa» deituko zaio parametro horri.

En cuanto a la liquidación de las unidades de actividad, en el caso de los euskaltegis y centros de autoaprendizaje homologados, teniendo en cuenta la situación sociológica existente en el sector y la imposibilidad de cubrir las unidades de actividad asignadas por el menor número del alumnado, se seguirá una metodología específica de liquidación de la actividad asignada y a partir de las pérdidas o bajadas de las unidades de actividad respecto a las asignadas, para lo cual se realizará una media de dichas pérdidas por debajo del 10 % de horquilla. Este parámetro se denominará «promedio de pérdidas».

HABEren arau organikoak onartu dituen otsailaren 13ko 34/1996 Dekretuak emandako eskumenez baliatuz, azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretuaz onartutako Euskadiko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen Testu Bateginak araututakoari jarraikiz, azaroaren 17ko 38/2003 Dirulaguntza Lege Orokorrak (eta berau garatu duen uztailaren 21eko 887/2006 Errege Dekretuak) xedatutakoa oinarri izanik, honako hau

En virtud de las competencias atribuidas por el Decreto 34/1996, de 13 de febrero, por el que se aprueban las normas orgánicas de HABE, y de conformidad con lo regulado en el Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco, aprobado por Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre, en base a lo dispuesto en la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones y en el Real Decreto 887/2006, de 21 de julio, de desarrollo del mismo,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– HABEren zuzendari nagusiaren 2022ko abuztuaren 31ko Ebazpeneko I. eranskinaren 1. puntuan aurreikusitako gutxieneko ikasle-kopurua aldatzea, hau da, euskaltegi pribatu eta euskararen autoikaskuntzarako zentro homologatuentzat, 2022-2023ko ikasturteko dirulaguntzen onuradun izateko ikastaro bakoitzaren hasieran talde bakoitza kokatua dagoen herriaren neurriaren arabera izan behar duten gutxieneko ikasle-kopurua. Ondorioz, 2022ko urriaren 3tik aurrera hasitako taldeetan, honako hauek izango dira gutxieneko ikasle-kopuruak:

Primero.– Modificar el número mínimo del alumnado previsto en el punto 1 del Anexo I de la Resolución de 31 de agosto de 2022, del Director General de HABE, es decir, el número mínimo del alumnado que los euskaltegis privados y centros homologados de autoaprendizaje de euskera debe tener en función del tamaño de la localidad en la que se ubique cada grupo al inicio de cada curso para ser beneficiarios de las subvenciones correspondientes al curso 2022-2023. En consecuencia, en los grupos iniciados a partir del 3 de octubre de 2022 el número mínimo del alumnado será el siguiente:

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

Bigarrena.– HABEren zuzendari nagusiaren 2022ko abuztuaren 31ko Ebazpeneko 12.1) oinarrian ezarritako metodologia, euskaltegi pribatuen kitapena egiteko, aldatzea eta barnetegientzako araututako moduan «galeren batezbestekoa» izeneko metodologia finkatzea, 2022-2025 epealdi osorako.

Segundo.– Modificar la metodología establecida en la base 12.1) de la Resolución de 31 de agosto de 2022, del Director General de HABE, para la liquidación relativa a los euskaltegis privados, y fijar la metodología del «promedio de pérdidas» en los términos regulados para los Barnetegis, para todo el periodo 2022-2025.

Horretarako, honako testu berria txertatuko da 12.1. oinarrian eta 2022ko irailaren 16an argitaratutako ebazpenean jasotako edukia osotasunean ordezkatuko da:

A tal efecto, se insertará el siguiente texto en la base 12.1 y se sustituirá en su totalidad su contenido de la resolución publicada el 16 de septiembre de 2022:

«12.1.– Jarduera-unitateen kitapena, euskaltegi eta autoikaskuntza zentro homologatuen kasuan.

«12.1.– Liquidación de unidades de actividad en el caso de euskaltegis y centros de autoaprendizaje homologados.

Deialdi honen azken ikasturtea amaitu ondoren, azken hiru ikasturteetan, hau da, 2022-2023, 2023-2024 eta 2024-2025 ikasturteetan burututako jarduera-unitateen kitapena egingo da. Horretarako, bereziki izango dira kontuan euskalgintza sektorean, dagoen egoera soziologikoa eta euskara-ikasle gutxiago izateak ekar ditzakeen ondorio kaltegarriak euskaltegi pribatuetan.

Finalizado el último curso de esta convocatoria, se procederá a la liquidación de las unidades de actividad realizadas en los tres últimos cursos, es decir, los cursos 2022-2023, 2023-2024 y 2024-2025. Para ello, se tendrá especialmente en cuenta la situación sociológica existente en el sector de la euskaldunización y las consecuencias negativas que puede acarrear un menor número en el alumnado de euskera en los euskaltegis privados.

Kontuan izanik euskalgintza sektorean, dagoen egoera soziologikoa eta ikasle gutxiago izatearen ondorioz, esleitutako jarduera unitateak betetzea ezinezkoa izango dela, esleitutako jardueraren kitapena egiteko metodologia bereziari jarraituko zaio, eta % 10etik beherako jarduera-unitateen galerak edo beherakadak (esleitutakoekin alderatuta) abiapuntu hartuta, galera horien batezbesteko bat egingo da. "Galeren batezbestekoa" deituko zaio parametro honi.

Teniendo en cuenta que la situación sociológica existente en el sector y que el menor número del alumnado imposibilitará el cumplimiento de las unidades de actividad asignadas, se seguirá una metodología específica de liquidación de la actividad asignada y, partiendo de las pérdidas o descensos de las unidades de actividad inferiores al 10 % respecto a las asignadas, se realizará una media de dichas pérdidas. Este parámetro se denominará «promedio de pérdidas».

Honela egingo da jardueraren kitapena:

La liquidación de la actividad se realizará de la siguiente forma:

a) Behin-behineko kitapena (2022-2023 eta 2023-2024 ikasturteak).

a) Liquidación provisional (cursos 2022-2023 y 2023-2024).

Ikasturte bakoitzaren amaieran, jarduera-unitateen kitapena egingo da.

Al final de cada curso se realizará la liquidación de las unidades de actividad.

Talde-irakaskuntzan nahiz autoikaskuntzan, ikasturtean burututako jarduera-unitate kopurua behetik nahiz goitik II. eranskineko jarduera-unitate kopuruaren % 10eko urkilaren barruan badago, esleitutako jarduera-unitate kopurua hartuko da aintzat kitapenean.

Tanto en la enseñanza en grupo como en el autoaprendizaje, si el número de unidades de actividad realizadas durante el curso se encuentra dentro de la horquilla del 10 % del número de unidades de actividad del Anexo II, tanto por debajo como por encima, se tendrá en cuenta en la liquidación el número de unidades de actividad asignadas.

Nolanahi ere, % 10etik beherako galerak baleude, esleitutako jarduera-unitateen kopurua hartuko da aintzat kitapena egiteko, eginiko jarduerak % 10eko urkilaren eta "galeren batezbestekoaren" artean badaude.

En todo caso, si hubiera pérdidas inferiores al 10 %, la liquidación se realizará tomando en consideración el número de unidades de actividad asignada, si las actividades realizadas están comprendidas entre la horquilla del 10 % y el "promedio de la pérdida".

Euskaltegiak, ikasturtearen amaieran, II. eranskinean esleitutako jarduera-unitateen kopuruarekin alderatuta, "galeren batezbestekotik" behera burutu badu jarduera, hortik beherako jarduera-unitate horiek gorde egingo dira, zor kontzeptu gisa, eta horiek berreskuratzeko aukera izango da epealdi osoan zehar. Dena dela, euskaltegiak berariaz eskatu ahal izango du ikasturteko zor osoaren edo zati baten kitapena. Horretarako, eskabidea egin beharko dio HABEren zuzendariari alderdi ekonomikoaren ikasturteko kitapena egin baino lehen, kontuan har dadin. Alderdi ekonomikoaren kitapenean kitatutako jarduera-unitateei dagokien dirulaguntza deskontatuko da, eta, ordutik aurrera, ez da jarduera-unitate horiek berreskuratzeko aukerarik izango epealdi osoan zehar.

En el caso de que el Euskaltegi haya realizado al final del curso una actividad inferior a la media de pérdidas por unidad de actividad asignada en el Anexo II, estas unidades de actividad inferiores se conservarán en concepto de deuda, pudiendo ser recuperadas a lo largo de todo el periodo. En todo caso, el euskaltegi podrá solicitar expresamente la cancelación total o parcial de la deuda del curso. Para ello, deberá realizar una solicitud al Director de HABE antes de realizar la liquidación económica del curso para que sea tenida en cuenta. En la liquidación de la parte económica se descontará la subvención correspondiente a las unidades de actividad liquidadas y, a partir de entonces, no se permitirá la recuperación de dichas unidades de actividad durante todo el periodo.

Ikasturtean burututako jarduera-unitateen batezbestekoa abiapuntuaren % 110 baino handiagoa bada, esleitutako jarduera-unitateak onartuko dira kitapenean.

En el caso de que la media de unidades de actividad realizadas durante el curso sea superior al 110 % del punto de partida, se admitirán en la liquidación las unidades de actividad asignadas.

Esleitutako jarduera-unitateen kopuruaren % 110etik gora soberan gauzatutako jarduera-unitateak gorde egingo dira, kreditu kontzeptu gisa, epealdi osorako, betiere II. eranskinean finkatutako erreferentziazko talde-ratioa betetzen bada.

Las unidades de actividad ejecutadas en exceso por encima del 110 % del número de unidades de actividad asignadas se conservarán, en concepto de crédito, para todo el periodo, siempre que se cumpla el ratio de grupo de referencia fijada en el Anexo II.

b) Behin betiko kitapena (2022-2025 epealdia).

b) Liquidación definitiva (periodo 2022-2025).

2024-2025 ikasturtearen amaieran, epealdi osoko jarduera-unitateen kitapena egingo da, dagokion doikuntza gauzatuz.

Al final del curso 2024-2025 se procederá a la liquidación de las unidades de actividad de todo el periodo, ejecutando el correspondiente ajuste.

Doikuntza horretan, epealdiko hiru ikasturteetan euskaltegiak izan dituen kreditu eta zorrak aintzat hartuko dira.

En este ajuste se tendrán en cuenta los créditos y deudas del euskaltegi en los tres cursos del periodo.

Jarduera-unitateen kopurua behetik nahiz goitik II. eranskineko jarduera-unitateen kopuruaren % 10eko urkilaren barruan badago, esleitutako jarduera-unitateen kopurua hartuko da aintzat kitapenean.

Si el número de unidades de actividad está, por arriba y por abajo, dentro de la horquilla del 10 % del número de unidades de actividad del Anexo II, en la liquidación se tendrá en cuenta el número de unidades de actividad asignadas.

Nolanahi ere, % 10etik beherako galerak baleude, esleitutako jarduera-unitateen kopurua hartuko da aintzat kitapena egiteko, eginiko jarduerak % 10eko urkilaren eta "galeren batezbestekoaren" artean badaude.

En todo caso, si hubiera pérdidas inferiores al 10 %, la liquidación se realizará tomando en consideración el número de unidades de actividad asignada, si las actividades realizadas están comprendidas entre la horquilla del 10 % y el "promedio de la pérdida".

Euskaltegiak, ikasturtearen amaieran, II. eranskinean esleitutako jarduera-unitateen kopuruarekin alderatuta, "galeren batezbestekotik" behera burutu badu jarduera, hortik beherako jarduera-unitate horiengatik epealdiko azken ordainketan murrizketa bat aplikatuko da. Murrizketaren zenbatekoa honela kalkulatuko da: burututako jardueraren eta "galeren batezbestekoaren" arteko aldea bider jarduera-unitateen laguntza-modulua.

En el caso de que el euskaltegi haya realizado al final del curso una actividad inferior a la media de pérdidas por unidad de actividad asignada en el Anexo II, se aplicará una reducción en el último pago del periodo por dichas unidades de actividad inferiores. El importe de la reducción se calculará multiplicando la diferencia entre la actividad realizada y la media de pérdidas por el módulo de apoyo de las unidades de actividad.

Burututako jarduera-unitateen kopurua II. eranskinean ezarritako jarduera-unitateen % 110 baino handiagoa bada, esleitutako jarduera-unitateak onartuko dira kitapenean».

Si el número de unidades de actividad ejecutadas supera el 110 % de las unidades de actividad establecidas en el Anexo II, se admitirán en la liquidación las unidades de actividad asignadas».

Hirugarrena.– Interesdunei jakinaraztea ebazpen honek ez diola amaiera ematen administrazio-bideari, eta, beronen aurka, gora jotzeko errekurtsoa aurkez diezaioketela Kultura eta Hizkuntza Politikako sailburuari, hilabeteko epean, ebazpena Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera.

Tercero.– Notificar a los interesados que la presente Resolución no pone fin a la vía administrativa y que contra la misma podrán interponer recurso de alzada ante el Consejero de Cultura y Política Lingüística, en el plazo de un mes contado a partir del día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Donostia, 2022ko urriaren 6a.

En San Sebastián, a 6 de octubre de 2022.

HABEko zuzendaria,

El Director de HABE,

JOKIN AZKUE ARRASTOA.

JOKIN AZKUE ARRASTOA.


Azterketa dokumentala


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