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Boletin Oficial del País Vasco

189. zk., 2022ko urriaren 3a, astelehena

N.º 189, lunes 3 de octubre de 2022


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

TURISMO, MERKATARITZA ETA KONTSUMO SAILA
DEPARTAMENTO DE TURISMO, COMERCIO Y CONSUMO
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AGINDUA, 2022ko irailaren 27koa, Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuarena, zeinaren bidez aldatzen baita 2022ko maiatzaren 10eko Agindua, «Euskadi Bono-Comercio / Euskadi Bono-Denda» programa arautzen eta iragartzen duena 2022ko ekitaldirako, Euskal Autonomia Erkidegoko tokiko saltoki txikiak suspertzeko eta hiriko merkataritza-jarduerarekin lotura duten merkataritza- eta zerbitzu-sektoreko establezimenduetan kontsumoa sustatzeko.

ORDEN de 27 de septiembre de 2022, del Consejero de Turismo, Comercio y Consumo, de modificación de la Orden de 10 de mayo de 2022, por la que se regula y convoca, para el ejercicio 2022, el programa para la reactivación del pequeño comercio local e incentivos al consumo en establecimientos del sector comercial y de servicios relacionados con la actividad comercial urbana de la Comunidad Autónoma del País Vasco «Euskadi Bono-Comercio / Euskadi Bono-Denda».

Europako egungo gerra-egoerak ondorio ekonomiko larriak ekarri ditu, hala nola erregaien eta lehengaien garestitzea, eta, aurreikuspenen arabera, ondorio horiek luze iraungo dute. Hori dela eta, ondasunen prezioa igo egin da, eta, ondorioz, kontsumoa jaitsi.

La actual situación bélica en Europa ha traído consigo graves consecuencias económicas, tales como el encarecimiento de los combustibles y materias primas, que se prevé serán duraderas en el tiempo. Todo ello ha generado el incremento del precio de bienes, con el consiguiente descenso del consumo.

Gobernu Kontseiluak apirilaren 11n erabaki zuen aurrekontu-arloko zenbait neurri hartzea, Ukrainako gerraren ondorio ekonomiko eta sozialak direla eta. Erabaki horren bidez, neurri-multzo bat hartu da ekonomia dinamizatzeko, enpleguari eusteko eta batik-bat pobrezia energetikoaren eraginpean dauden pertsona eta familia zaurgarrienei laguntzeko. Eusko Jaurlaritzak neurri berri horiek ezartzea erabaki zuen, hain zuzen ere egungo egoera ekonomikoa arintzeko eta hazkunde ekonomikoa eta enplegua bermatzeko. Neurriok 200 milioi euroko zuzkidura dute, eta bi motatakoak dira: «Erreskate sozialerako funtsa» eta «Erreskate ekonomikoa».

El consejo de Gobierno acordó el pasado 11 de abril, adoptar medidas presupuestarias en relación con las consecuencias económicas y sociales de la guerra en Ucrania, acuerdo por el que se ha adoptado un paquete de medidas para dinamizar la economía, mantener el empleo y apoyar a las personas y familias más vulnerables, afectadas, sobretodo, por la pobreza energética. El Gobierno Vasco decidió la implantación de nuevas medidas a fin de paliar la situación económica actual y garantizar el crecimiento económico y el empleo. Las medidas se dividirán en un «fondo de rescate social» y en un «rescate económico», con una dotación total de 200 millones de euros.

Merkataritza-sektorearentzako laguntza osagarriei dagokienez –COVID-19aren pandemiaren eraginez igarotako egoera gogor-gogorraren ondoren sektore horri kalte handia egin baitio kontsumoaren beherakadak–, 20 milioi euroko zuzkidura bideratuko da tokiko merkataritza dinamizatzera; batez ere, autonomoek, mikroenpresek eta txikizkako merkataritza-sektoreko enpresa txikiek eta hiri-merkataritzako jarduerarekin lotura duten zerbitzuetako enpresa txikiek garatutako merkataritzara.

En cuanto a las ayudas complementarias al sector comercial, especialmente afectado por el descenso del consumo tras la situación muy dura ya vivida por efecto de la pandemia COVID-19, se asigna una dotación económica de 20 millones de euros para el acometimiento de ayudas dirigidas a dinamizar el comercio local, especialmente el desarrollado por autónomos, microempresas y pequeñas empresas del sector comercial minorista y de servicios con la actividad comercial urbana.

2022ko maiatzaren 16ko EHAAn (93. zk.), 2022ko maiatzaren 10eko Agindua argitaratu zen, Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuarena, «Euskadi Bono-Comercio / Euskadi Bono-Denda» programa arautzen eta iragartzen duena, Euskal Autonomia Erkidegoko tokiko saltoki txikiak suspertzeko eta hiriko merkataritza-jarduerarekin lotura duten merkataritza- eta zerbitzu-sektoreko establezimenduetan kontsumoa sustatzeko. Programara bost milioi (5.000.000) euro bideratu ziren.

Con fecha 16 de mayo de 2022 se publicó en el BOPV n.º 93 la Orden de 10 de mayo de 2022, del Consejero de Turismo, Comercio y Consumo, por la que se regula y convoca el programa para la reactivación del pequeño comercio local e incentivos al consumo en establecimientos del sector comercial y de servicios relacionados con la actividad comercial urbana de la Comunidad Autónoma del País Vasco «Euskadi Bono-Comercio / Euskadi Bono-Denda» por importe de cinco millones (5.000.000) de euros.

Deialdiaren xedeak honako hauek dira: ondasunen kontsumoa eta zerbitzuen prestazioa sustatzea hiri-merkataritzaren jarduerarekin lotuta duten merkataritza- eta zerbitzu-establezimenduetan; hiri-merkataritzaren jarduerarekin lotuta duen merkataritza- eta zerbitzu-sektoreko enpresaburu autonomoak, mikroenpresak eta enpresa txikiak indartzen laguntzea; eskaria suspertuz babesa ematea herritarrei zein enpresa-sareari, hiri-merkataritzako sektorearen eta jardueraren oinarria baita, eta hiri-merkataritzaren jarduera dinamizatzea, tokiko eta eskualdeko eremuan duen eragina sustatuz.

La convocatoria tiene por objeto fomentar el consumo de bienes y la prestación de servicios en establecimientos comerciales y de servicios relacionados con la actividad comercial urbana, propiciar el fortalecimiento de las personas empresarias autónomas, las micro y pequeñas empresas del sector comercial y de servicios relacionados con la actividad comercial urbana; favorecer tanto a la ciudadanía como al tejido empresarial sobre la que reposa el sector comercial y la actividad comercial urbana estimulando la demanda y dinamizar la actividad comercial urbana promoviendo su repercusión en el ámbito local y comarcal.

Kanpaina ekainean hasi zen, eta garrantzi handiko inpaktua izan du; izan ere, martxoan nabaria eta begi-bistakoa zen kontsumoaren moteltzea, eta hala jarraitu zuen ekainera arte, baina kanpainak erosketak suspertu zituen merkataritza- eta kontsumo-sektorean, eta, gainera, oso harrera ona izan zuen sektore horietan eta kontsumitzaileen artean, aurreikuspen guztiak gaindituta.

La campaña comenzó el pasado mes de junio y el impacto ha sido muy importante, dado que ante la ralentización del consumo evidente y constatable que se había producido en el mes de marzo y que se arrastraba hasta esas fechas, la campaña supuso una reactivación de las compras en el sector comercial y de servicios además de estar siendo muy bien recibida tanto por los sectores como por los propios consumidores, superando todas las expectativas.

Izan ere, lehenengo fasearen amaieran, zirkulazioan jarritako deskontu-bonu guztien % 85,18 trukatu zen, eta, beraz, bigarren faserako, soberakin ekonomiko txiki bat geratu da: 93.883 bono baino ez. Hau da, zirkulazioan jarritako bonoen % 85,18 trukatu da (555.302 bono), deskontuen balioa 5.553.020 eurokoa izan da, eta erosketetan izandako inpaktua, 16.659.060 eurokoa.

En este sentido, a la finalización del primer periodo se ha producido un canje del 85,18 % del total de los bonos descuento puestos en circulación, lo que deja un pequeño remanente económico de cara al segundo periodo de canjes de únicamente 93.883 bonos. Es decir, se han canjeado el 85,18 % de los bonos puestos en circulación, 555.302 bonos canjeados, con un importe en descuentos por valor de 5.553.020 euros y un impacto en compras de 16.659.060 euros.

Hori dela eta, beharrezkotzat jotzen da «Euskadi Bono-Comercio / Euskadi Bono-Denda» programarako hasieran aurreikusitako aurrekontu-zuzkidura handitzea, hasierako 5.000.000 euroetatik 9.000.000 euroko zenbatekora. Programa horren xedea da Euskal Autonomia Erkidegoko tokiko saltoki txikiak suspertzea eta hiriko merkataritza-jarduerarekin lotura duten merkataritza- eta zerbitzu-sektoreko establezimenduetan kontsumoa sustatzea, Ukrainako gerraren ondorio ekonomikoei aurre egiteko neurri osagarrien programaren barruan.

Por todo ello, se considera necesario el incremento presupuestario en la dotación inicialmente prevista para el programa para la reactivación del pequeño comercio local e incentivos al consumo en establecimientos del sector comercial y de servicios relacionados con la actividad comercial urbana de la Comunidad Autónoma del País Vasco «Euskadi Bono-Comercio / Euskadi Bono-Denda» desde la cantidad inicialmente prevista de 5.000.000 de euros hasta un total de 9.000.000 de euros en el marco del programa de medidas complementarias ante los efectos económicos de la guerra de Ucrania.

Bestalde, eta sektoreak berak eskatuta, bigarren aldiaren hasiera urriaren 17ra atzeratu da. Horrek, era berean, 11.6 artikuluaren birbanaketa-data aldatzea dakar: azaroaren 4tik azaroaren 16ra.

Por otro lado, y tras petición del propio sector, se retrasa el comienzo del segundo periodo al 17 de octubre. Esto conlleva a su vez una modificación de la fecha de redistribución del artículo 11.6 pasando del 4 de noviembre al 16 de noviembre.

Era berean, aurrekontu-igoeraren zenbatekoa eta truke-aldi bien arteko distantzia kontuan hartuta, 8. artikulua aldatzen da, eta pertsona bakoitzak gehienez bost deskontu-bonu batu ahal izango ditu, truke-aldi bakoitzeko berrogeita hamar euroko balioarekin.

Asimismo, teniendo en cuenta el importe del incremento presupuestario y la distancia habida entre los dos periodos de canje, se modifica el artículo 8 y cada persona podrá sumar un máximo de cinco bonos-descuento por un valor de cincuenta euros por cada periodo de canje.

Horiek horrela, honako hau

Por lo expuesto,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

1. artikulua.– Argitara ematea Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuaren 2022ko maiatzaren 10eko Aginduaren zuzkidura ekonomikoa handitu dela, 9.000.000 eurora arte (bederatzi milioi euro), agindu horretan deskontu-bonuak banatzeko ezarritako irizpide berberei jarraikiz. Agindu horren bidez, «Euskadi Bono-Comercio / Euskadi Bono-Denda» programa arautzen da, eta haren deialdia egiten da Euskal Autonomia Erkidegoko tokiko saltoki txikiak suspertzeko eta hiriko merkataritza-jarduerarekin lotura duten merkataritza- eta zerbitzu-sektoreko establezimenduetan kontsumoa sustatzeko. Honela geratzen da idatzita 3. artikulua:

Artículo 1.– Dar publicidad de la ampliación de la dotación económica de la Orden de 10 de mayo de 2022, del Consejero de Turismo, Comercio y Consumo, por la que se regula y convoca el programa para la reactivación del pequeño comercio local e incentivos al consumo en establecimientos del sector comercial y de servicios relacionados con la actividad comercial urbana de la Comunidad Autónoma del País Vasco «Euskadi Bono-Comercio / Euskadi Bono-Denda», hasta la cantidad de nueve millones (9.000.000) de euros siguiendo los mismos criterios de distribución de los bonos descuentos establecidos en la mencionada orden de forma que el artículo 3 queda redactado en los siguientes términos:

«3. artikulua.– Baliabide ekonomikoak.

«Artículo 3.– Recursos económicos.

Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak, Merkataritza Zuzendaritzaren bitartez, 9.000.000 euroko zuzkidura ekonomikoa emango du programa hau garatzeko.»

La dotación económica del Departamento de Turismo, Comercio y Consumo, a través de la Dirección de Comercio, para el desarrollo del presente programa asciende a 9.000.000 de euros.»

2. artikulua.– Agindu bereko honako artikulu hauek aldatzea, honela idatzita:

Artículo 2.– Modificar los siguientes artículos de la misma Orden, quedando redactados de la siguiente manera:

«8. artikulua.– Dirulaguntza jaso dezakeen jarduera.

«Artículo 8.– Actividad subvencionable.

4.– Horretarako, erakunde laguntzaileak behar diren mekanismoak eduki beharko ditu aurreko apartatuan adierazitakoa bermatzeko eta egiaztatzeko, eta, halaber, behar dituen tresnak izan beharko ditu erosketa-tiketetan identifikatutako pertsona bakoitzeko bost deskontu-bonuen muga, truke-aldi bakoitzeko, kontrolatzeko. Era berean, atxikitze-aldia amaitzean eta programaren baldintzak bete direla egiaztatzean, bonuak programara atxikitako establezimenduen artean banatuko dira.

4.– A tal sentido, la entidad colaboradora habilitará los mecanismos necesarios para garantizar y comprobar lo reflejado en el apartado anterior, así como dispondrá de las herramientas necesarias para controlar el límite de 5 bonos-descuento por periodo de canje y por persona identificada en los tickets de compra. Asimismo, al finalizar el periodo de adhesión y comprobar el cumplimiento de los requisitos del programa, los bonos serán repartidos entre los establecimientos adheridos al programa.

5.– Pertsona bakoitzak, gehienez, bost deskontu-bonu batu ahal izango ditu truke-aldi bakoitzeko, berrogeita hamar euroko balioarekin. Onuradunek establezimendu bakar batean edo batean baino gehiagotan erabili ahal izango dituzte deskontu-bonuak. Halaber, deskontu-bonuak erosketa bakarrean edo hainbat erosketatan erabili ahal izango ditu onuradun bakoitzak.

5.– Cada persona podrá sumar un máximo de cinco bonos-descuento por un valor de cincuenta euros por cada periodo de canje. Dichos bonos-descuento podrán ser utilizados por cada persona beneficiaria en varios o en un único establecimiento. Asimismo, los bonos-descuento podrán ser utilizados por cada persona beneficiaria en una única compra o varias compras.

7.– Bi epe edo aldi ezarri dira deskontu-bonuak trukatzeko. Lehenengoa, programa indarrean jartzeko finkatutako egunean hasi eta 2022ko uztailaren 3an amaituko da, eta bigarrena, aldiz, 2022ko urriaren 17an hasi eta 2022ko abenduaren 4an amaituko da.»

7.– Se establecen dos periodos para el canje de los bonos-descuento. El primero de ellos, comenzará el día fijado para la entrada en vigor del programa y finalizará el 3 de julio de 2022, y el segundo periodo, se iniciará el 17 de octubre de 2022 y finalizará el 4 de diciembre de 2022.»

«11. artikulua.– Deskontu-bonuen banaketa.

«Artículo 11.– Distribución de los bonos-descuento.

3.– Deskontu-bonuak erakunde laguntzaileak banatuko ditu hiru lurralde historikoetan, aurreko irizpideei jarraituz eta ehuneko hauekin:

3.– Los bonos-descuento serán distribuidos por la entidad colaboradora en los tres Territorios Históricos, siguiendo los criterios anteriores y con las siguientes proporciones:

Araban: % 15, 135.000 bonu.

Álava: 15 %, 135.000 bonos.

Bizkaian: % 52, 468.000 bonu.

Bizkaia: 52 %, 468.000 bonos.

Gipuzkoan: % 33, 297.000 bonu.

Gipuzkoa: 33 %, 297.000 bonos.

Eskura egongo diren bonuak, guztira: 900.000 bonu.

Total, de bonos disponibles: 900.000 bonos.

4.– Eusko Jaurlaritzak gehienez ere 900.000 bonu hartuko ditu bere gain.

4.– El Gobierno Vasco no se hará cargo del acceso a bonos en número superior a los 900.000.

6.– Lehenengo aldia amaitzean, programaren gauzatzea ebaluatuko da, eta programan baja emango zaie aldi horretan trukerik egin ez duten establezimenduei.

6.– A la finalización del primer periodo se evaluará la ejecución y se procederá a la baja del programa de aquellos establecimientos que no hayan realizado ningún canje en dicho periodo.

Ezarritako lehen truke-aldian bonu guztiak agortzen badira, kanpaina ez da egingo urritik abendura bitartean, salbu eta Gobernu Kontseiluaren erabaki baten bidez programaren aurrekontua handitzeko ahalmena ematen bada. Kasu horretan, EHAAn argitaratuko da Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuaren dagokion agindua.

En el caso de agotarse la totalidad de bonos en el primer periodo de canje establecido, no se llevará a cabo la campaña en el periodo de octubre a diciembre salvo que mediante Acuerdo del Consejo de Gobierno se faculte una ampliación presupuestaria del programa, en cuyo caso, se publicitará en el BOPV la oportuna Orden del Consejero de Turismo, Comercio y Consumo.

Bestela, trukatu gabeko bonu guztiak lurralde historiko bakoitzari esleituko zaizkio, artikulu honen 3. puntuan ezarritako ehunekoen arabera, eta beste banaketa bat egingo da programan jarraitzen duten establezimendu guztien artean.

En caso contrario, la totalidad de bonos no canjeados se asignarán a cada Territorio Histórico conforme los porcentajes establecidos en el punto 3 de este mismo artículo y se procederá a una nueva distribución entre todos los establecimientos que permanezcan en el programa.

Establezimenduen arteko truke-maila desberdinagatik bonuak birbanatu behar direla ikusiz gero, honela jokatuko da:

En caso de detectarse la necesidad de realizar una redistribución de los bonos por el desigual nivel de canje entre diferentes establecimientos, se procederá del siguiente modo:

Birbanaketa 2022ko azaroaren 16an egingo da. Egun horretan, bigarren aldiaren hasieran eskuragarri dauden bonuen % 75 baino gutxiago trukatu duten establezimenduek trukatu gabeko bonuen % 25 eskuratuko lukete. Itzulitako bonuak ekitatiboki birbanatuko dira kanpainan esleitutako bonu guztien % 75 edo gehiago trukatu duten establezimenduen artean. Establezimendu bakoitzari esleitu beharreko bonuen gutxieneko kopuru nahikoa ziurtatzeko, birbanatutako bonuen kopurua ez da inoiz hamar bonu baino txikiagoa izango. Birbanaketa horren lehentasun-ordenak kontuan hartuko du, lehenik eta behin, establezimenduak esleitutako bonuak agortu dituen data, eta, bigarrenik, trukatutako bonuen ehunekorik handiena.»

La redistribución se efectuará a fecha 16 de noviembre de 2022. Los establecimientos que, a esta fecha, hayan canjeado menos del 75 % de los bonos disponibles al inicio del segundo periodo, se quedarían con el 25 % de los bonos no canjeados. Los bonos devueltos, serán redistribuidos de manera equitativa entre los establecimientos que hayan canjeado igual o más del 75 % del total de los bonos asignados durante la campaña. Para asegurar una cantidad mínima suficiente de bonos a asignar a cada establecimiento, el número de bonos redistribuidos nunca será inferior a 10 bonos. El orden de prelación en esta redistribución tendrá en cuenta primero, si fuera el caso, la fecha en la que el establecimiento haya agotado los bonos asignados y, segundo, el mayor porcentaje de bonos canjeados.»

AZKEN XEDAPENETAKO LEHENENGOA
DISPOSICIÓN FINAL PRIMERA

Agindu honek Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera izango ditu ondorioak.

La presente Orden surtirá efectos desde el día siguiente a su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

AZKEN XEDAPENETAKO BIGARRENA
DISPOSICIÓN FINAL SEGUNDA

Agindu honek amaiera ematen dio administrazio-bideari, eta, beronen aurka, berraztertzeko errekurtsoa aurkez dakioke Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuari, hilabeteko epean; bestela, zuzenean administrazioarekiko auzi-errekurtsoa aurkez daiteke Euskal Autonomia Erkidegoko Justizia Auzitegi Nagusiko Administrazioarekiko Auzien Salan, bi hileko epean. Bi kasuetan, agindua Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera hasiko dira epeak.

Contra la presente Orden, que agota la vía administrativa, podrá interponerse recurso de reposición, ante el Consejero de Turismo, Comercio y Consumo, en el plazo de un mes, o directamente recurso contencioso-administrativo ante la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco, en el plazo de dos meses a contar desde el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2022ko irailaren 27a.

En Vitoria-Gasteiz, a 27 de septiembre de 2022.

Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburua,

El Consejero de Turismo, Comercio y Consumo,

JAVIER HURTADO DOMÍNGUEZ.

JAVIER HURTADO DOMÍNGUEZ.


Azterketa dokumentala


Análisis documental