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Boletin Oficial del País Vasco

188. zk., 2022ko irailaren 30a, ostirala

N.º 188, viernes 30 de septiembre de 2022


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

TURISMO, MERKATARITZA ETA KONTSUMO SAILA
DEPARTAMENTO DE TURISMO, COMERCIO Y CONSUMO
4238
4238

AGINDUA, 2022ko irailaren 27koa, Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuarena, 2022. urteko turismoko, merkataritzako eta kontsumoko Euskadi sariak emateko deialdiaren oinarriak arautzen dituena.

ORDEN de 27 de septiembre de 2022, del Consejero de Turismo, Comercio y Consumo, por la que se regulan las bases de la convocatoria para la concesión de los Premios Euskadi al Turismo, Comercio y Consumo Vascos, para el año 2022.

Urtarrilaren 19ko 13/2021 Dekretuak, Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailaren egitura organiko eta funtzionala ezartzen duenak, Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailaren funtzioak eta jarduketa-arloak ezartzen ditu. Horien artean, helburuetako bat da EAEko merkataritzaren eta turismoaren sektoreak sendotzea eta suspertzen laguntzea, COVID-19ak eragindako pandemiaren ondorioz pairatu dugun bi urteko zailtasun-garaiaren ondoren. Era berean, kontsumoaren arloan, kontsumitzaileen eta erabiltzaileen eskubideak babestea eta kontsumo arduratsu, jasangarri eta segurua sustatzea ere badira helburuetarik batzuk.

El Decreto 13/2021 de 19 de enero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Turismo, Comercio y Consumo, establece como funciones y áreas de actuación del Departamento de Turismo, Comercio y Consumo, la consolidación de los sectores comercial y turístico vasco y apoyar su recuperación tras más de dos años de dificultades sobrevenidas a causa de la pandemia del COVID-19. De igual manera, en materia de consumo, su finalidad es proteger los derechos de las personas consumidoras y usuarias, y promover un consumo responsable, sostenible y seguro.

Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak hainbat agindu argitaratu ditu Turismo, Merkataritza eta Kontsumoaren Euskadi Sariak emateko deialdiaren oinarriak arautzeko. Horrek harrera ona izan du EAEko enpresa-, elkarte- eta erakunde-sarean, baina ibilbidea eten egin da COVID-19ak eragindako pandemiak gogorren jo duen urteetan. 2021ean, ordea, Turismo, Merkataritza eta Kontsumoaren Gala egin zen horren ordez, pandemia-garaian sektoreek erakutsitako balioak aitortzeko.

El Departamento de Turismo, Comercio y Consumo, venía publicando diferentes órdenes por las que regulaban las bases de la convocatoria para la concesión de los Premios al Turismo, Comercio y Consumo vascos. Esta trayectoria de amplia aceptación entre el tejido empresarial, asociativo e institucional de Euskadi, se ha visto interrumpido durante los años de impacto de la pandemia causada por el COVID-19. Si bien, en el año 2021, en su lugar se realizó una Gala del Turismo, Comercio y Consumo de reconocimiento de los valores demostrados por los sectores durante la pandemia.

Horregatik, 2022an, Turismo eta Kontsumo Sailak uste du komenigarria dela ekintza horiek berreskuratzea, EAEren etorkizun ekonomikorako berebiziko garrantzia duten sektoreei aitorpena egite aldera. Sektore horiek, gainera, Errusiak Ukraina inbaditzearen ondorioz Europan piztu den gerraren ondorioak pairatzen ari dira.

Por ello, en 2022, desde el Departamento de Turismo y Consumo se entiende conveniente recuperar estas acciones como muestra de reconocimiento hacia unos sectores de vital importancia para el futuro económico del País Vasco. Sectores que, adicionalmente, están padeciendo también los efectos de una guerra en Europa provocada por la invasión de rusa a Ucrania.

Turismoa, merkataritza eta kontsumoa estuki lotutako hiru arlo dira, eta, horregatik, funtsezkoa da Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak arlo horietako politika publikoen plangintzan eta kudeaketan zeharkakotasuna bermatzea. Hori dela eta, 2022. urteko deialdirako, Agindu honen eranskinetan jasoko dira deialdi bakoitzaren eta sektore bakoitzaren betekizun espezifikoak, Sailaren arau bateratu eta integrala osatze aldera.

El turismo, el comercio y el consumo suponen tres áreas estrechamente vinculadas y por ello, la transversalidad en la planificación y gestión de las políticas públicas en estas materias es una de las líneas fundamentales de trabajo del Departamento de Turismo, Comercio y Consumo. Por este motivo, en esta convocatoria, correspondiente al año 2022, la presente Orden recogerá en sus diferentes anexos los requisitos específicos de cada convocatoria y cada sector, constituyendo una norma conjunta e integral para el Departamento.

Sariei buruzko Agindu honek aitortza egiten die turismoaren, merkataritzaren eta kontsumoaren sektoreei oro har, eta, bereziki, ahalegin eta dedikazio handiz arlo horien prestigioa areagotzen laguntzen duten profesionalei, enpresaburuei, langileei eta erakundeei.

Esta Orden de Premios supone un reconocimiento a los sectores turístico, comercial y de consumo en su conjunto y, concretamente, a aquellas personas profesionales, empresarias, trabajadoras o instituciones que, con su esfuerzo y dedicación, contribuyen a incrementar su prestigio.

EAEko turismoari dagokionez, 2030era begirako ikuspegi estrategikoaren helburuetako bat da EAE kalitatezko helmuga lehiakor eta jasangarri bihurtzea, bisitan datozkigun pertsonek baloratuko dutena eta EAEko gizarteari oparotasuna ekarriko diona.

Con respecto al turismo vasco, la visión estratégica en el horizonte 2030 contempla la consolidación de Euskadi como un destino de calidad, competitivo y sostenible que aporte un alto valor a las personas que nos visitan y prosperidad a la sociedad vasca.

Horretarako, ekimen berritzaileak behar dira segmentu estrategikoetan, enpresak zein helmugak lehiakorrak izan daitezen bultzatzeko. Hazkunde jasangarriko irizpideetan oinarritutako ekimenak izan behar dute; hau da, jasangarriak izan behar dute, ingurumen- eta gizarte-ikuspegitik ez ezik, baita EAEko turismo-sektorearen lehiakortasunaren ikuspegitik ere.

Para ello, se necesitan iniciativas innovadoras en segmentos estratégicos que nos hagan competir, tanto por parte de las empresas como de los destinos. Iniciativas que estén apoyadas en criterios de crecimiento sostenible, no solo desde el punto de vista medioambiental y social sino también desde la competitividad del sector turístico vasco.

Helburua hori izaki, EAEko Turismo Sarien 2022ko deialdian Euskadi Basque Country marka proiektatzen lagunduko duten jarduketak sustatu nahi dira, bikaintasun-, berrikuntza- eta jasangarritasun-balioei lotutako marka turistiko gisa. Era berean, enpresa- eta lanbide-ibilbideagatik EAE helmuga turistiko gisa kokatzen lagundu duten eta/edo laguntzen duten pertsonak saritu ere egin nahi dira.

Con esta finalidad, la convocatoria 2022 de Premios al Turismo Vasco busca incentivar aquellas actuaciones que ayuden a proyectar Euskadi Basque Country como marca turística vinculada a valores de excelencia, innovación y sostenibilidad, así como premiar a aquellas personas que, por su trayectoria empresarial y profesional, hayan contribuido y/o contribuyan al posicionamiento de Euskadi como destino turístico.

EAEko merkataritzak babestu egiten ditu etorkizunera begira Merkataritza 2030 Estrategiaren bidez hedatu behar diren ekintza-ildoak, eta, horretarako, estrategiaren muina osatzen duten sei eraldaketa-ildori eusten die, foku nagusi edo lanerako nukleo gogor direlakoan. Lehenik eta behin, aipatzekoa da merkataritza-enpresa, sektorearen oinarrizko unitate eta eraldaketa-gune den aldetik; eta, bigarrenik, hiri-espazioa, tokiko enpresak biltzen dituen esparru eta kontsumitzaileekiko topagune den aldetik. Biak ala biak dira estrategiaren xede.

El comercio vasco apoya las líneas de acción que ha de desplegar en clave de futuro mediante la Estrategia Merkataritza 2030 en seis vectores de transformación asociados al corazón de la estrategia en tanto que focos centrales o núcleo duro de trabajo. En primer lugar, la Empresa Comercial como unidad base y núcleo de transformación del sector y, en segundo lugar, el Espacio Urbano como marco de ubicación de las empresas locales y punto de encuentro con las personas consumidoras, constituyéndose ambos como el espacio diana de la estrategia.

Baina horiek bezain garrantzitsuak dira giza kapitala, ezagutzaren kudeaketa eta komunikazioa; enpresen eta hiri-espazioen aldaketa bultzatzeko, bizkortzeko eta laguntzeko bide direlako. Ezin ahaztu, jakina, ezinbestekoa dela horiek gobernantzaren eta baliabide publikoen inguruan integratzea eta antolatzea, ezin baliagarriagoak baitira eragile publiko eta pribatuen arteko elkarlanerako sinergiak sustatzeko, eta horien hartu-emana zein rolak arautu eta artikulatzeko.

Pero igualmente importantes son los vectores de transformación de Capital Humano; Gestión del Conocimiento y Comunicación como vías de impulso, aceleración y acompañamiento del cambio de las empresas y los espacios urbanos. Sin olvidar la imprescindible integración y Ordenación que ha de realizarse en torno a la Gobernanza y los Recursos Públicos para propiciar un contexto regulador y de articulación y colaboración sinérgica entre los actores públicos y privados y sus respectivos roles.

Hori dela eta, edizio honetan merkataritza-sektoreko profesionalen ibilbide profesionala saritu nahi da, baita EAEko tamaina askotariko merkataritza-enpresen lana ere. Horiekin batera, eta ekintzailetza zein merkataritza-arloen dinamizazioa barne hartuta, oso kontuan izan behar dira tokiko erakundeak ere, tokiko merkataritza ardatz hartuta hiri-espazioaren dinamizazioan egiten duten lana aintzatetsiz.

Es por ello, que en esta edición se quiere distinguir la trayectoria profesional de los profesionales del sector comercial, así como la labor de las empresas comerciales vascas de diferente tamaño, a los que junto al emprendizaje y la dinamización de áreas comerciales se suma el reconocimiento a los entes locales en la dinamización del espacio urbano teniendo como eje vertebrador al comercio local.

Azkenik, kontsumoari dagokionez, kontsumitzaileen eta erabiltzaileen eskubideen alde lan egiten duten kontsumo-eragile guztien lana eta ahalegina aitortu eta saritu behar da, bereziki kontsumitzaileen eta erabiltzaileen elkarteena eta kontsumitzaileei informazioa emateko udal-bulegoena. Ildo beretik, kontsumo arduratsua sustatzera bideratutako praktikak abian jartzen dituzten enpresen garrantzia azpimarratu behar da, eta, hortaz, aipamen berezia merezi dute kontsumitzaileak jokabide arduratsuaren inguruan kontzientziatzeko komunikazio-kanpainak egiten dituzten enpresek.

Finalmente, en cuanto al consumo, es necesario reconocer y premiar la labor y el esfuerzo de todos los agentes de consumo que trabajan por la defensa de los derechos de las personas consumidoras y usuarias, en especial, las asociaciones de personas consumidoras y usuarias y las oficinas municipales de información a la persona consumidora. En este mismo sentido es necesario destacar la importancia de las empresas que ponen en marcha prácticas dirigidas a fomentar el consumo responsable, y para ello requieren especial mención las encaminadas a la difusión de campañas de comunicación que contribuyen a concienciar a las personas consumidoras para el desarrollo de un comportamiento responsable.

Sari hauen helburua da, beraz, kontsumoaren arloko eragile, enpresa eta komunikazio-agentzia guztiek beren jarduera-eremuetatik egiten duten ahaleginari aitortza egitea, buru belarri aritzen baitira kontsumitzaileek beren eskubideak ezagut ditzaten eta erabaki kontzienteak har ditzaten.

La finalidad de estos premios es, por tanto, reconocer el esfuerzo que realizan todos los agentes de consumo, empresas y agencias de comunicación, desde sus ámbitos de actuación, para conseguir que las personas consumidoras conozcan sus derechos y tomen decisiones conscientes.

Horrenbestez, honako hau

En virtud de ello,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Artikulu bakarra.– 2022ko Turismo, Merkataritza eta Kontsumoaren Euskadi Sariak emateko oinarri arautzaileak eta deialdia onartzea, eranskinetan jasotzen diren baldintzetan.

Artículo único.– Aprobar, en los términos que se recogen en los diferentes anexos, las bases reguladoras y la convocatoria para la concesión de los Premios Euskadi al Turismo, al Comercio y al Consumo Vascos 2022.

AZKEN XEDAPENETAKO LEHENENGOA
DISPOSICIÓN FINAL PRIMERA

Agindu honek Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera izango ditu ondorioak.

La presente Orden surtirá efectos el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

AZKEN XEDAPENETAKO BIGARRENA
DISPOSICIÓN FINAL SEGUNDA

Agindu honek amaiera ematen dio administrazio-bideari, eta, beronen aurka, berraztertzeko errekurtsoa aurkez dakioke Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuari, hilabeteko epean; bestela, zuzenean administrazioarekiko auzi-errekurtsoa aurkez daiteke Euskal Autonomia Erkidegoko Justizia Auzitegi Nagusiko Administrazioarekiko Auzien Salan, bi hileko epean. Bi kasuetan, agindua Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera hasiko dira epeak.

Contra la presente Orden, que agota la vía administrativa, podrá interponerse recurso de reposición, ante el Consejero de Turismo, Comercio y Consumo, en el plazo de un mes, o directamente recurso contencioso-administrativo ante la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco, en el plazo de dos meses a contar desde el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2022ko irailaren 27a.

En Vitoria-Gasteiz, a 27 de septiembre de 2022.

Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburua,

El Consejero de Turismo, Comercio y Consumo,

JAVIER HURTADO DOMÍNGUEZ.

JAVIER HURTADO DOMÍNGUEZ.

I. ERANSKINA
ANEXO I
2022. URTEKO EUSKADI TURISMO SARIAK EMATEKO DEIALDIAREN OINARRI ARAUTZAILEAK
BASES REGULADORAS DE LA CONVOCATORIA PARA LA CONCESION DE LOS PREMIOS EUSKADI AL TURISMO VASCO PARA EL AÑO 2022

1. artikulua.– Xedea.

Artículo 1.– Objetivo.

1.– Euskadi Turismo Sarien helburua da publikoki aintzatestea Euskadiren turismo-politika gidatzen duten berrikuntza- eta jasangarritasun-helburuak lortzen turismo-sektoreko eragileek egindako ekarpena, eta haien ibilbide profesionala.

1.– Los Premios Euskadi de Turismo tienen como objetivo el reconocer públicamente la contribución a la consecución de los objetivos de innovación y sostenibilidad que guían la política turística de Euskadi y la trayectoria profesional de los agentes del sector turístico.

2. artikulua.– Kategoriak.

Artículo 2.– Categorías.

Eranskin honetan araututako turismo sektorerako Euskadi sariak lau izango dira, horietako bakoitza honako kategoria edo jarduketa-eremu hauetako bati dagokiona:

Los premios Euskadi regulados por este anexo dirigidos al sector turístico serán cuatro, y cada uno se corresponderá con una de las siguientes categorías o ámbitos de actuación:

a) Turismo-berrikuntzaren Euskadi Saria: helburua da negozioaren ardatz nagusitzat berrikuntza izateagatik nabarmentzen diren turismo-enpresak saritzea, bereziki kontuan hartuta berrikuntza esparru guztietan –produktuen kudeaketan nahiz merkaturatzean– aplikatzen dutenak eta, beraz, beren sektorean lidergoa lortu dutenak.

a) Premio Euskadi a la Innovación turística: el objetivo es premiar a aquellas empresas turísticas que se distingan por tener asumida la innovación como eje central de su negocio, aplicándola en todos los ámbitos, tanto en la gestión como en la comercialización de sus productos, habiendo conseguido de este modo una posición de liderazgo en su sector.

• Turismo-berrikuntzaren Euskadi Saria 10 langile arteko enpresentzat.

• Premio Euskadi a la innovación turística para empresas de hasta 10 trabajadores.

• Turismo-berrikuntzaren Euskadi Sariak 10 langile baino gehiagoko enpresentzat.

• Premios Euskadi a la innovación turística para empresas de más de 10 trabajadores.

b) Helburu arduratsu eta jasangarriaren Euskadi Saria: helburua da gizarte-, ingurumen- eta ekonomia-arloko jardueren bidez ekimen arduratsu eta jasangarriak gauzatu dituzten eskualdeko edo tokiko turismo-erakundeak saritzea.

b) Premio Euskadi al Destino responsable y sostenible: el objetivo es premiar a aquellas entidades turísticas de carácter comarcal o local que haya llevado a cabo iniciativas responsables y sostenibles mediante actuaciones en el ámbito social, medioambiental y económico en su área de influencia.

c) Ibilbide profesionalaren Euskadi Saria: helburua da, enpresa- eta lanbide-ibilbidearen bidez, EAE kalitatezko helmuga turistiko lehiakor eta jasangarri gisa kokatzen lagundu duten eta/edo laguntzen duten pertsonak saritzea.

c) Premio Euskadi a la Trayectoria profesional: el objetivo es premiar a aquellas personas que, por su trayectoria empresarial y profesional, hayan contribuido y/o contribuyan al posicionamiento de Euskadi como un destino turístico de calidad, competitivo y sostenible.

3. artikulua.– Pertsona eta erakunde onuradunak.

Artículo 3.– Personas y entidades beneficiarias.

1.– a) kategorian, onuradun izan daitezke EAEn turismo-zerbitzuak ematen dituzten mikroenpresak eta enpresa txiki eta ertainak (ETE), baldin eta Dirulaguntzen azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 13.2 artikuluan ezarritako ezein egoeratan ez badaude.

1.– En la categoría a), podrán ser beneficiarias microempresas y pequeñas y medianas empresas (PYME) que presten servicios turísticos en Euskadi y que no estén incursas en ninguna de las circunstancias establecidas en el artículo 13.2 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones.

Era berean, hautagai izan daitezkeen enpresa guztiek EAEko Turismo-enpresa eta -establezimenduen Erregistroan izena emanda izan beharko dute.

Así mismo, todas las posibles empresas candidatas deberán estar inscritas en el Registro de Empresas y Actividades Turísticas de Euskadi (REATE).

2.– b) kategorian, onuradun izan daitezke udalak, tokiko eragile autonomoak, tokiko enpresa-erakunde publikoak eta titulartasun publikoko merkataritza-sozietateak. Baita honako hauek ere: kuadrillak eta mankomunitateak, garapen-agentziak, landa-garapeneko elkarteak, turismo-partzuergoak, fundazioak eta EAEko eskualde-eremuan turismo-lankidetzako erakunde gisa edo produktu turistikoen kudeatzaile gisa jarduten duten bestelako erakunde eta elkarteak.

2.– En la categoría b), podrán ser beneficiarias los ayuntamientos, organismos autónomos locales, entidades públicas empresariales locales y sociedades mercantiles de titularidad pública. También las cuadrillas y mancomunidades, agencias de desarrollo, asociaciones de desarrollo rural, consorcios turísticos, fundaciones, otras entidades y asociaciones que actúan en un ámbito comarcal de la CAE como entes de cooperación turística o como entes gestores de productos turísticos.

3) c) kategorian, onuradun izan daitezke EAEko turismo-garapenean ibilbide luzea duten eta ekarpen nabarmena egin duten pertsona fisikoak.

3.– En la categoría c), podrán ser beneficiarias personas físicas con amplia trayectoria profesional y con una reconocida contribución al desarrollo turístico de Euskadi.

4. artikulua.– Hautagaiak.

Artículo 4.– Candidaturas.

1.– Hauek aurkez dezakete hautagaia:

1.– La candidatura la podrá formalizar:

a) Saria lortu nahi duenak berak.

a) Quien opte a la obtención del premio.

b) Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak (hor sartzen da Basquetour Turismoaren Euskal Agentzia).

b) El Departamento de Turismo, Comercio y Consumo, donde se incluye a la Agencia Vasca de Turismo, Basquetour.

c) Hiru foru-aldundiek.

c) Las tres Diputaciones Forales.

d) EAEko hiriburuetako turismo-sustapenaren ardura duten toki-erakundeek.

d) Las entidades locales responsables de la promoción turística de las capitales vascas.

e) EAEko turismo-sektoreko elkarteek.

e) Asociaciones del sector turístico de Euskadi.

f) EAEko ostalaritza-elkarteek.

f) Asociaciones de hostelería de Euskadi.

g) EAEko merkataritza-ganberek – Eusko Ganberek.

g) Cámaras de Comercio Vascas – Eusko Ganberak.

2.– Hautagaitzak formalizatzeko epea hilabetekoa izango da, Agindu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzen den egunaren hurrengotik aurrera.

2.– El plazo para formalizar la candidatura es de un mes a contar desde el día siguiente a la fecha de publicación de esta Orden en el Boletín Oficial del País Vasco.

3.– Hautagaia aurkezteko dokumentu hauek aurkeztu beharko dira:

3.– La candidatura se formalizará mediante la presentación de los siguientes documentos:

a) Eskaera-inprimakia, behar bezala beteta.

a) Formulario de solicitud debidamente cumplimentado.

b) Azalpen-memoria, hautagaiaren merezimenduak behar bezala arrazoituta biltzen dituena.

b) Memoria explicativa donde consten, de manera razonada y suficiente, los méritos de la candidata.

c) Sustapen-material grafikoa (mp4 formatuko bideoak edo irudiak, egile-eskubiderik gabekoak eta bereizmen handikoak) eta memorian identifikatutako merezimenduak egiaztatzen dituen beste edozein dokumentu.

c) Material gráfico promocional (videos formato mp4 y/o imágenes libres de derechos en alta resolución) y cualesquiera otros documentos que acrediten los méritos identificados en la memoria.

Eskabidea ez badago behar bezala beteta edo ez badira aurreko artikuluan zerrendatutako agiri guztiak aurkeztu, Turismo eta Ostalaritza Zuzendaritzak eskatzaileari eskatuko dio 10 eguneko epean akats hori zuzentzeko edo aginduzko agiriak aurkezteko, horrela egin ezean, eskabidean atzera egin duela ulertuko dela ohartarazita.

Si la solicitud no estuviera debidamente cumplimentada, o no fuera acompañada de los documentos relacionados en el artículo anterior, la Dirección de Turismo y Hostelería requerirá al solicitante para que en el plazo de 10 días subsane la falta o acompañe los documentos preceptivos, con indicación de que, si así no lo hiciera, se le tendrá por desistido de su petición.

4.– Erakundeek bitarte elektronikoak erabiliz aurkeztu beharko dituzte hautagaiak, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren egoitza elektronikoan: https://www.euskadi.eus/zerbitzuak/1070803

4.– Las entidades deberán presentar las candidaturas por medios electrónicos accediendo a la sede electrónica de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi en la https://www.euskadi.eus/servicios/1070803

5.– Hautagaitza aurkezteak esan nahi du erabat eta berariaz onartzen direla Agindu honetan ezarritako baldintzak.

5.– La formalización de la candidatura supone la aceptación plena y expresa de las condiciones establecidas en esta Orden.

5. artikulua.– Epaimahaia.

Artículo 5.– Jurado.

1.– Formalizatutako hautagaitzak baloratzeko epaimahai bat eratuko da, honako hauek osatua:

1.– Para valorar las candidaturas formalizadas se constituirá un jurado compuesto por:

a) Turismo eta Merkataritzako sailburuordea, epaimahaiburu izango dena.

a) El Viceconsejero de Turismo y Comercio, que actuará como presidente.

b) Mahaiburuordea: Turismo eta Ostalaritzako zuzendaria. Epaimahaiburua ordezkatuko du kargua hutsik dagoenean, kanpoan denean, gaixorik dagoenean edo legezko beste arrazoiren bat dagoenean.

b) Vicepresidente: El Director de Turismo y Hostelería, que sustituirá al Presidente en los supuestos de vacante, ausencia, enfermedad u otra causa legal.

c) Kideak:

c) Los siguientes vocales:

• Basquetour Turismoko Euskal Agentziaren zuzendaria.

• Director de la Agencia Vasca de Turismo Basquetour.

• Arabako Foru Aldundiko Turismo Sailaren ordezkaria.

• Representante del área de turismo de la Diputación Foral de Álava.

• Bilbao Turismo SAren ordezkaria.

• Representante de Bilbao Turismo, S.A.

• Bidaia-agentzien ordezkaria (ATRAE, etab.).

• Representante de agencias de viaje (ATRAE, etc.)

• Ostatu-establezimenduetako enpresen ordezkaria (ADEGI, NEKATUR, etab.)

• Representante de empresas de establecimientos de alojamiento (ADEGI, NEKATUR,)

• Arabako Ostalaritza Enpresaburuen Elkartearen ordezkaria.

• Representante de la Asociación de Empresarios de Hostelería de Álava.

• Gipuzkoako Ganberako Turismo arloko arduraduna.

• Responsable del área de Turismo de la Cámara de Gipuzkoa.

d) Idazkaria: Turismo eta Ostalaritza Zuzendaritzari lotutako lanpostu bat betetzen duen pertsona bat, hitzarekin baina botorik gabe.

d) Secretario/a: una persona que ocupe un puesto adscrito a la Dirección de Turismo y Hostelería, que intervendrá con voz, pero sin voto.

2.– Epaimahaiak gauzatzen dituen jarduketek eta mahaikideen abstentzio- eta errekusazio-araudiak Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legeak ezarritakoa izango dute arau.

2.– Las actuaciones que realice el jurado y el régimen de abstención y recusación de sus miembros se regirán por Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público.

6. artikulua.– Esleitzeko irizpideak.

Artículo 6.– Criterios de adjudicación.

Sariak emateko proposamena egiteko xedez, kategoria bakoitzerako balorazio espezifikoko irizpide hauek hartuko ditu kontuan epaimahaiak:

Al objeto de elaborar la propuesta de concesión, el jurado tendrá en cuenta criterios de valoración específicos para cada una de las categorías:

a) Turismo-berrikuntza: negozioaren ardatz nagusitzat berrikuntza izateagatik nabarmentzen diren turismo-enpresak (produktuen kudeaketari nahiz merkaturatzeari dagokienez), beren sektorean lidergoa lortu dutenak.

a) Innovación turística: empresas turísticas que se distingan por tener asumida la innovación como eje central de su negocio, tanto en la gestión como en la comercialización de sus productos, habiendo conseguido de este modo una posición de liderazgo en su sector.

b) Ekimen arduratsuak eta jasangarriak garatzea, bai gizarte- eta ingurumen-arloan, bai arlo ekonomikoan; ekimen horiek aliantza horizontalen bidez bultzatuko dira, eta ekimenen emaitzek, objektiboki kuantifikatuta, eragin positiboa izan behar dute beren eragin-eremuko turismo-garapenean.

b) Desarrollo de iniciativas responsables y sostenibles tanto en el ámbito social y medioambiental como económico, impulsadas a través de alianzas horizontales y materializadas a través de acciones cuyos resultados, objetivamente cuantificados, arrojen una valoración positiva para el desarrollo turístico de su área de influencia.

c) Enpresa- eta lanbide-ibilbide aitortua dutelako bereizten diren pertsonak; hau da, urteetan turismoaren sektorean izan diren abagune aldakorretara egokitzen jakin dutenak, eta EAE kalitatezko helmuga turistiko lehiakor eta jasangarri gisa kokatzen lagundu duten eta/edo laguntzen dutenak.

c) Relevancia en la trayectoria profesional de personas que se signifiquen por tener una reconocida trayectoria empresarial y profesional, que hayan sabido adaptarse a las coyunturas cambiantes del turismo a lo largo de los años y que hayan contribuido y/o contribuyan al posicionamiento de Euskadi como un destino turístico de calidad, competitivo y sostenible.

7. artikulua.– Sarien epaia eta ebazpena.

Artículo 7.– Fallo de los premios y resolución.

1.– Epaimahaiak saria emateko proposamen bat egingo du, non hartutako erabakia justifikatzeko arrazoiak jasoko baitira.

1.– El jurado formulará una propuesta de concesión de los premios, en la que expresará las razones que justifiquen el acuerdo adoptado.

2.– Epaimahaiaren proposamena aztertu ondoren, Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuak proposamena aurkeztu eta gehienez ere hilabeteko epean ebatziko du, agindu bidez, eta agindu hori EHAAn argitaratuko da.

2.– Una vez vista la propuesta del jurado, el Consejero de Turismo Comercio y Consumo resolverá en el plazo máximo de un mes desde la fecha de la propuesta realizada por el jurado y se publicará en el BOPV mediante Orden del Consejero.

3.– Sariren bati buruzko epaitza eman gabe utzi ahal izango da, baldin eta, epaimahaiaren iritziz, proposatutako hautagaitza bakar batek ere ez baditu betetzen eranskin honetan ezarritako baldintzak.

3.– El fallo de alguno de los premios podrá declararse desierto por el jurado cuando se estime que ninguna de las candidaturas propuestas reúne los requisitos establecidos en este anexo.

4.– Sariak ohorezkoak dira.

4.– Los premios son de carácter honorifico.

5.– Salbuespen gisa, eta, epaimahaiburuak proposatuta, aipamen berezia egin ahalko zaie epaimahaiaren saririk eskuratu ez duten baina EAEko turismoaren sektoreari ekarpen handia egiteagatik nabarmendu behar diren hautagaiei, bai arrazoi orokorrengatik bai epaimahaiak baloratutako beste arrazoi batzuengatik.

5.– Con carácter extraordinario y a propuesta del presidente del jurado, podrá otorgarse una mención especial a aquella candidatura presentada que, sin obtener premio y a juicio del jurado, deba ser distinguida por su importante contribución al sector turístico vasco con carácter general o por otros motivos que sean valorados por el mismo.

8. artikulua.– Aitortza publikoa.

Artículo 8.– Reconocimiento público.

Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuak berariaz egingo duen deialdiaren bitartez gauzatuko da aintzatespen publikoaren ekitaldia.

El acto de reconocimiento público será convocado al efecto por el Consejero de Turismo Comercio y Consumo.

9. artikulua.– Datu pertsonalak.

Artículo 9.– Datos de carácter personal.

Eskatzaileen datu pertsonalak tratatzeko orduan «Euskal Turismoaren Sarien Agindua» izeneko tratamendu-jardueran sartuko dira. Aginduaren helburua, hain zuzen, sarien deialdiak kudeatzea izango da. Turismo eta Ostalaritza Zuzendaritza da fitxategi honen arduraduna. Datu pertsonalak honako arau hauen arabera tratatuko dira: 3/2018 Lege Organikoa, abenduaren 5ekoa, Datu Pertsonalak Babestekoa eta Eskubide Digitalak Bermatzekoa; 2016/679 (EB) Erregelamendua, 2016ko apirilaren 27koa, Europako Parlamentuarena eta Kontseiluarena, datu pertsonalen tratamenduari eta datu horien zirkulazio askeari dagokienez pertsona fisikoak babesteari buruzkoa.

Los datos de carácter personal de las personas solicitantes serán tratados e incorporados a la actividad de tratamiento denominado «Orden de Premios al Turismo Vasco» cuyo objeto será gestionar las convocatorias de los presentes premios. La responsable de este fichero es la Dirección de Turismo y Hostelería. El tratamiento de los datos personales se llevará a cabo según lo establecido en la Ley Orgánica 3/2018, de 5 de diciembre, de Protección de Datos de Personales y garantía de los derechos digitales, así como en el Reglamento (UE) 2016/679 del Parlamento Europeo y del Consejo, de 27 de abril de 2016, relativo a la protección de las personas físicas en lo que respecta al tratamiento de datos personales y a la libre circulación de estos dato.

II. ERANSKINA
ANEXO II
2022. URTEKO EUSKADI MERKATARITZA SARIAK EMATEKO DEIALDIAREN OINARRI ARAUTZAILEAK
BASES REGULADORAS DE LA CONVOCATORIA PARA LA CONCESION DE LOS PREMIOS EUSKADI AL COMERCIO VASCO PARA EL AÑO 2022

1. artikulua.– Xedea.

Artículo 1.– Objetivo.

Merkataritzaren Euskadi Sarien xedea da Euskal Autonomia Erkidegoan merkataritzaren alde lan egiteagatik eta jasangarritasunaren aldeko apustua egiteagatik nabarmentzen diren enpresak saritzea, betiere, Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako otsailaren 18ko 4/2005 Legean eta lege horren aldaketetan ezarritako berdintasun-printzipioak errespetatuta.

Los Premios Euskadi al Comercio tienen el objetivo de distinguir a quienes destaquen por su labor a favor del comercio en el ámbito de la Comunidad Autónoma Vasca, respetando los principios de igualdad establecidos en la Ley 4/2005, de 18 de febrero, para la Igualdad de Mujeres y Hombres y sus modificaciones, así como una apuesta decidida por la sostenibilidad.

2. artikulua.– Kategoriak.

Artículo 2.– Categorías.

Eranskin honetan merkataritza sektoreko Euskadi sariak arautzen dira; guztira, bost izango dira, horietako bakoitza honako kategoria edo jarduketa-eremu hauetako bati dagokiona:

Los premios regulados por este anexo dirigidos al sector comercial serán cinco, y cada uno se corresponderá con una de las siguientes categorías o ámbitos de actuación:

a) Ibilbide profesionalari eskainitako Merkataritzaren Euskadi Saria, zeinaren helburua baita EAEko merkataritza-sektoreko langileen ibilbide profesionalari aitortza egitea.

a) Premio Euskadi de comercio a la trayectoria profesional, dirigido al reconocimiento de la persona trabajadora del sector comercial vasco, en base a su trayectoria profesional.

b) EAEko merkataritza-enpresei eskainitako Euskadi Saria, zeinaren helburua baita enpresek merkataritza garatu, modernizatu eta berritzeko egindako lana saritzea, lanpostuak sortu eta mantentzeko egindako lana ere kontuan hartuta. Modalitate horren barruan bi kategoria bereiz ditzakegu:

b) Premio Euskadi a la empresa comercial vasca, destinado a galardonar la labor de las empresas en la realización de actuaciones tendentes al desarrollo comercial y la modernización e innovación empresarial, así como a la creación y mantenimiento de puestos de trabajo. Dentro de esta modalidad se establecen dos categorías:

• EAEn 10 langile arte dituzten merkataritza-enpresei zuzendutako EAE sariak.

•Premios Euskadi a la empresa comercial vasca de hasta 10 trabajadores.

• EAEn 10 langile baino gehiago dituzten merkataritza-enpresei zuzendutako Euskadi sariak.

•Premios Euskadi a la empresa comercial vasca de más de 10 trabajadores.

c) Ekintzailetzaren Euskadi Saria, zeinaren helburua baita eragin, originaltasun, ekimen, ahalegin eta abarrengatik bereizi diren eta merkataritzaren sektorean ikusgaitasuna eta aitorpen berezia izan duten ekintzaileak saritzea.

c) Premio Euskadi al Emprendizaje destinado a galardonar la labor de aquellos emprendedores que hayan destacado por su impacto, originalidad, iniciativa, esfuerzo, etc. que hayan supuesto un especial reconocimiento y visibilidad en el sector comercial.

d) Merkataritza-eremuen dinamizazioari eskainitako Euskadi Saria, zeinaren helburua baita pertsonek, enpresaburuek, elkarteek, udalek edo merkataritza suspertzeko eta garatzeko erakundeek sustatutako ekintzak eta proiektuak aitortzea, baita tokiko hiri-ekonomia dinamizatzen egindako lana nabarmentzea ere. Saria emateko orduan, kontuan izango da hautagaien lanak, objektiboki kuantifikatuta, eragin positiboa izatea aitortzaren xede diren jarduketen eragin-eremuko merkataritzan.

d) Premio Euskadi a la Dinamización de Áreas comerciales, destinado a reconocer acciones y proyectos promovidos bien por personas, empresarios, asociaciones, ayuntamientos o entidades destinados a la revitalización y desarrollo comercial, así como de dinamización de la economía urbana local, cuyos resultados, objetivamente cuantificados, arrojen una valoración positiva para el comercio ubicado en el área de influencia de las actuaciones objeto de reconocimiento.

3. artikulua.– Pertsona eta erakunde onuradunak.

Artículo 3.– Personas y entidades beneficiarias.

a), b), c) eta d) kategorietan, onuradun izan ahalko dira Euskal Autonomia Erkidegoan irabazi-asmoko merkataritza-jardueraren bat gauzatzen duten merkataritza-enpresen titularrak, fisikoak edo juridikoak, baldin eta Dirulaguntzen azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 13.2 artikuluan ezarritako ezein egoeratan ez badaude.

En las categorías a), b), c), d) podrán ser beneficiarias aquellas personas, físicas o jurídicas, titulares de una empresa comercial que lleve a cabo una actividad económica con ánimo de lucro, desarrollada en la Comunidad Autónoma del País Vasco y que no estén incursas en ninguna de las circunstancias establecidas en el artículo 13.2 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones.

d) kategorian (merkataritza-inguruneen dinamizazioa) parte hartu ahal izango dute Euskal Autonomia Erkidegoko toki-erakundeek sustatutako proiektuek, baita jarduera berezi edo berritzaileei ekin dieten edo bultzada-gaitasun handia izan duten proiektuak bultzatzen dituzten elkarteen proiektuek ere, betiere, beraien jarduketa-eremua Euskal Autonomia Erkidegoan bada.

En la categoría d) Dinamización de entornos comerciales podrán participar proyectos promovidos por las entidades locales de la Comunidad Autónoma del País Vasco, así como proyectos promovidos por aquellas Asociaciones que hayan acometido actividades singulares, innovadoras o bien hayan significado una capacidad tractora importante, y cuyo ámbito de actuación se sitúe en la Comunidad Autónoma del País Vasco.

4. artikulua.– Hautagaiak.

Artículo 4.– Candidaturas.

1.– Hauek aurkez dezakete hautagaia:

1.– La candidatura la podrá formalizar:

a) Saria lortu nahi duenak berak.

a) Quien opte a la obtención del premio.

b) Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Saila.

b) El Departamento de Turismo, Comercio y Consumo.

c) Hiru foru-aldundiek.

c) Las tres Diputaciones Forales.

d) EAEko hiriburuetako turismo-sustapenaren eta garapen ekonomikoaren ardura duten toki-erakundeek.

d) Las entidades locales responsables de la promoción comercial y desarrollo económico de las capitales vascas.

e) EAEko garapen ekonomikoaren ardura duten sektore publikoko erakundeek.

e) Entidades del sector público responsables del desarrollo económico de la CAPV.

f) EAEko merkataritza-sektoreko elkarteek.

f) Asociaciones del sector comercial de Euskadi.

g) EAEko merkataritza-ganberek – Eusko Ganberek.

g) Cámaras de Comercio Vascas – Eusko Ganberak.

2.– Hautagaitzak formalizatzeko epea hilabetekoa izango da, Agindu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzen den egunaren hurrengotik aurrera.

2.– El plazo para formalizar la candidatura es de un mes a contar desde el día siguiente a la fecha de publicación de esta Orden en el Boletín Oficial del País Vasco.

3.– Hautagai-zerrenda ondorengo dokumentu hauek aurkeztuta osatuko da:

3.– La candidatura se formalizará mediante la presentación de los siguientes documentos:

a) Eskaera-inprimakia, behar bezala beteta.

a) Formulario de solicitud debidamente cumplimentado.

b) Azalpen-memoria, hautagaiaren merezimenduak behar bezala arrazoituta biltzen dituena.

b) Memoria explicativa donde consten, de manera razonada y suficiente, los méritos de la candidata.

c) Sustapen-material grafikoa (mp4 formatuko bideoak edo irudiak, egile-eskubiderik gabekoak eta bereizmen handikoak) eta memorian identifikatutako merezimenduak egiaztatzen dituen beste edozein dokumentu.

c) Material gráfico promocional (videos formato mp4 y/o imágenes libres de derechos en alta resolución) y cualesquiera otros documentos que acrediten los méritos identificados en la memoria.

Eskabidea ez badago behar bezala beteta edo ez badira aurreko artikuluan zerrendatutako agiri guztiak aurkeztu, Merkataritza Zuzendaritzak eskatzaileari eskatuko dio 10 eguneko epean akats hori zuzentzeko edo aginduzko agiriak aurkezteko, horrela egin ezean, eskabidean atzera egin duela ulertuko dela ohartarazita.

Si la solicitud no estuviera debidamente cumplimentada, o no fuera acompañada de los documentos relacionados en el artículo anterior, la Dirección de Comercio requerirá al solicitante para que en el plazo de 10 días subsane la falta o acompañe los documentos preceptivos, con indicación de que, si así no lo hiciera, se le tendrá por desistido de su petición.

4.– Erakundeek bitarte elektronikoak erabiliz aurkeztu beharko dituzte hautagaiak, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren egoitza elektronikoan: https://www.euskadi.eus/zerbitzuak/1072803

4.– Las entidades deberán presentar las candidaturas por medios electrónicos accediendo a la sede electrónica de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi en la https://www.euskadi.eus/servicios/1072803.

5.– Hautagaitza aurkezteak esan nahi du erabat eta berariaz onartzen direla Agindu honetan ezarritako baldintzak.

5.– La formalización de la candidatura supone la aceptación plena y expresa de las condiciones establecidas en esta Orden.

5. artikulua.– Euskadi Merkataritza Sariak emateko prozedura.

Artículo 5.– Procedimiento de concesión de los Premios Euskadi de Comercio.

Saria emateko prozedura norgehiagoka-araubideari jarraikiz gauzatuko da.

El procedimiento de concesión se llevará a cabo en régimen de concurrencia competitiva.

6. artikulua.– Epaimahaia.

Artículo 6.– Jurado.

1.– Hauexek dira epaimahaikideak: epaimahaiburua, mahaiburuordea eta hiru kide.

1.– El jurado estará compuesto por los siguientes miembros: Un Presidente, un Vicepresidente y tres Vocales.

a) Epaimahaiburua: Turismo eta Merkataritzako sailburuordea.

a) Presidente: El Viceconsejero de Turismo y Comercio.

b) Mahaiburuordea: Merkataritzako zuzendaria. Epaimahaiburua ordezkatuko du kargua hutsik dagoenean, kanpoan denean, gaixorik dagoenean edo legezko beste arrazoiren bat dagoenean.

b) Vicepresidenta: La Directora de Comercio, que sustituirá al Presidente en los supuestos de vacante, ausencia, enfermedad u otra causa legal.

c) Kideak:

c) Vocales:

• Euskomer Merkataritzaren Euskal Konfederazioko ordezkari bat.

•Representante de Euskomer-Confederación Vasca de Comercio.

• Euskaldendak Euskadiko Merkataritza, Ostalaritza eta Zerbitzu Enpresen Elkarteen Konfederazioko ordezkari bat.

•Representante de Euskaldendak-Confederación de Asociaciones de comerciantes, hosteleros y empresas de servicios de Euskadi.

• EAEko hiriburuetako Merkataritza plataforma bateko ordezkari bat.

• Representante de una de las Plataformas de Comercio de las Capitales Vascas.

• EAEko Merkataritza, Industria eta Nabigazioko Ganberetako ordezkari bat.

•Representante de Cámaras de Comercio, Industria y Navegación de la CAPV.

• Euskalit Kalitaterako Euskal Fundazioko ordezkari bat.

•Representante de Euskalit-Fundación Vasca para la Calidad.

d) Idazkaria: Merkataritza Zuzendaritzari lotutako lanpostu bat betetzen duen pertsona bat, hitzarekin baina botorik gabe.

d) Secretario/a: una persona que ocupe un puesto adscrito a la Dirección de Comercio, que intervendrá con voz, pero sin voto.

2.– Eusko Jaurlaritzaren Merkataritza Zuzendaritzaren egoitzan eratuko da hautaketa-organoa. Epaimahaiaren funtzionamenduak eta gauzatzen dituen jarduketek, eta kideen abstentzio- eta errekusazio-araudiak Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legeak ezarritakoa izango dute arau.

2.– El órgano de selección se constituirá en la sede de la Dirección de Comercio del Gobierno Vasco. Su funcionamiento y las actuaciones que realice el jurado y el régimen de abstención y recusación de sus miembros se regirán por Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público.

7. artikulua.– Esleitzeko irizpideak.

Artículo 7.– Criterios de adjudicación.

Sariak emateko proposamena egiteko xedez, kategoria bakoitzerako balorazio espezifikoko irizpide hauek hartuko ditu kontuan epaimahaiak:

Al objeto de elaborar la propuesta de concesión, el jurado tendrá en cuenta criterios de valoración específicos para cada una de las categorías:

a) Ibilbide profesionalaren garrantzia. Helburua da enpresa- eta lanbide-ibilbide luzea izan dutelako bereizten diren merkatariak saritzea, hau da, urteetan merkataritzaren sektorean zein kontsumitzaileei lotuta izan diren abagune aldakorretara egokitzen jakin dutenak eta, ondorioz, enpresek arrakastaz irautea lortu dutenak.

a) Relevancia de la trayectoria profesional. El objetivo es premiar a aquellos comerciantes que se signifiquen, por tener una dilatada trayectoria empresarial y profesional en la que hayan sabido adaptarse a las coyunturas cambiantes del sector comercial y de los consumidores a lo largo de los años, consiguiendo en consecuencia la pervivencia de sus empresas con resultados exitosos.

b) EAEko udalen eta toki-erakundeen jarduketaren garrantzia. Helburua da proiektu berritzaileak gidatzen ari diren toki-erakundeak saritzea, bereziki kontuan hartuta merkataritza bera zein merkataritza-jarduerarekin lotura duten zerbitzuak dinamizatzeko plan estrategikoak garatzen ari direnak (batez ere merkatuei, hiriko merkataritza-eremuei eta merkaturatze-kate laburrei dagokienez).

b) Relevancia de la actuación de los Ayuntamientos y entes locales de Euskadi. El objetivo es premiar aquellas entidades locales que están liderando proyectos innovadores y desarrollando sus planes estratégicos en la dinamización del comercio y de los servicios relacionados con la actividad comercial, especialmente en torno a los mercados, áreas comerciales urbanos y cadenas cortas de comercialización.

c) EAEko merkataritza-enpresaren garrantzia: enpresa-berrikuntzaren eta jasangarritasunaren ikuspegitik negozioa mantentzeko, garatzeko eta hazteko funtsezkoak izan diren enpresa-jarduketak baloratuko dira; hau da, sektorean lidergo-posizioa dutenak eta gainerako merkatarientzat erreferente direnak.

c) Relevancia de la empresa comercial vasca, será valorada las actuaciones empresariales que hayan sido claves para el mantenimiento, desarrollo, crecimiento de su negocio en clave de innovación empresarial y sostenibilidad y, por tanto, dispongan de una posición de liderazgo en su sector, siendo un referente para el resto de comerciantes.

d) Ekintzailetzaren garrantzia. Helburua da negozio-eredu berritzaileak abian jarri dituzten eta ekimen, ahalegin eta abarrengatik nabarmentzen diren ekintzaileak saritzea; eragin berezia ematen dutenak eta merkataritza-sektoreari ikusgarritasun positiboa ematen diotenak.

d) Relevancia del emprendizaje. El objetivo es premiar aquellos emprendedores que hayan puesto en marcha modelos de negocio innovadores y que destaquen por la iniciativa, esfuerzo, etc. que les den un especial impacto y trasladen una visibilidad positiva del sector comercial.

e) Merkataritza-eremuen dinamizazioaren garrantzia. Helburua da zeharkako aliantzen eta lankidetza-egituren bidez bultzatutako dinamizazio-proiektuak saritzea, jarduketa-eremuan emaitza neurgarriak izan badituzte.

e) Relevancia de la Dinamización de Áreas comerciales. El objetivo es premiar proyectos de dinamización impulsadas a través de alianzas transversales y estructuras de colaboración que se materializan en resultados medibles en el ámbito de actuación.

8. artikulua.– Sarien epaia eta ebazpena.

Artículo 8.– Fallo de los premios y resolución.

1.– Epaimahaiak sariak emateko proposamena egingo du, non hartutako erabakia justifikatzeko arrazoiak jasoko baitira.

1.– El jurado formulará una propuesta de concesión de los premios, en la que expresará las razones que justifiquen el acuerdo adoptado.

2.– Epaimahaiaren proposamena aztertu ondoren, proposamen hori aurkeztu eta hilabeteko epean, gehienez ere, ebazpena emango du Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuak, eta EHAAn argitaratuko da, sailburuaren agindu bidez.

2.– Una vez vista la propuesta del jurado, el Consejero de Turismo Comercio y Consumo resolverá en el plazo máximo de un mes desde la fecha de la propuesta realizada por el jurado, y se publicará en el BOPV mediante Orden del Consejero.

3.– Sariren bati buruzko epaitza eman gabe utzi ahal izango da, baldin eta, epaimahaiaren iritziz, proposatutako hautagaitza bakar batek ere ez baditu betetzen ebazpen honetan ezarritako baldintzak.

3.– El fallo de alguno de los premios podrá declararse desierto por el jurado cuando se estime que ninguna de las candidaturas propuestas reúne los requisitos establecidos en este anexo.

4.– Sariak ohorezkoak dira. Salbuespen gisa, eta, epaimahaiburuak proposatuta, aipamen bereziak eman ahalko zaizkie epaimahaiaren saririk eskuratu ez duten baina euskal merkataritzaren sektoreari egiten dioten ekarpen handiagatik nabarmendu behar diren hautagaiei, bai arrazoi orokorrengatik bai epaimahaiak baloratutako beste arrazoi batzuengatik.

4.– Los premios son de carácter honorífico. Con carácter extraordinario, y, a propuesta del presidente del jurado, podrán otorgarse menciones especiales a aquellas candidaturas presentadas que, sin obtener premio a juicio del jurado, deban ser distinguida por su importante contribución al sector comercial vasco con carácter general o por otros motivos que sean valorados por el mismo.

9. artikulua.– Aitortza publikoa.

Artículo 9.– Reconocimiento público.

Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuak berariaz egingo duen deialdiaren bitartez gauzatuko da aintzatespen publikoaren ekitaldia.

El acto de reconocimiento público será convocado al efecto por el Consejero de Turismo, Comercio y Consumo.

Adierazitako kategoria horietako bakoitzean, aipamen edo aitortza publiko bat ezarriko da. Sari horien pertsona edo erakunde onuradunek inprimaki profesionaletan adierazi ahal izango dute sari hori jaso dutela, eta beren establezimenduetan jarri ahal izango dute agerian.

En cada uno de las categorías, se establece una mención o reconocimiento público del que las personas o entidades galardonadas podrán hacer mención expresa en los impresos de carácter profesional, así como exponerla públicamente en su establecimiento.

10. artikulua.– Datu pertsonalak.

Artículo 10.– Datos de carácter personal.

Eskatzaileek deialdiak izapidetzerakoan emandako datu pertsonalak honako arau hauen arabera tratatuko dira: 3/2018 Lege Organikoa, abenduaren 5ekoa, Datu Pertsonalak Babestekoa eta Eskubide Digitalak Bermatzekoa; 2016/679 (EB) Erregelamendua, 2016ko apirilaren 27koa, Europako Parlamentuarena eta Kontseiluarena, datu pertsonalen tratamenduari eta datu horien zirkulazio askeari dagokienez pertsona fisikoak babesteari buruzkoa (Datuak Babesteko Erregelamendu Orokorra). Erregelamendu hori oinarritzat harturik, deialdia izapidetzean bildutako datu pertsonalak tratatzeko eta argitaratzeko baimena eman dutenez deialdian parte hartu dutenek, datuok «Euskadiko Merkataritza Sarien Agindua» izeneko fitxategian gordetzeko besterik ez dira erabiliko. Fitxategiaren helburua, hain zuzen, sarien deialdia kudeatzea izango da, baita parte-hartzaileei sarien garapenaren berri ematea ere. Merkataritza Zuzendaritza da fitxategi horren arduraduna. Datuak eskuratu, zuzendu, deuseztatu eta horien aurka egiteko eskubideak Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Saileko Merkataritza Zuzendaritzan erabili ahalko dira, helbide honetan: Donostia kalea 1, 01010 Vitoria-Gasteiz.

Los datos personales recogidos en la tramitación de las convocatorias de las personas solicitantes serán tratados según lo establecido en la Ley Orgánica 3/2018, de 5 de diciembre, de Protección de Datos de Personales y garantía de los derechos digitales, así como en el Reglamento (UE) 2016/679 del Parlamento Europeo y del Consejo, de 27 de abril de 2016 (Reglamento General de Protección de Datos), relativo a la protección de las personas físicas en lo que respecta al tratamiento de datos personales y a la libre circulación de estos datos. En base a dicho Reglamento, los datos personales recogidos en la tramitación de las convocatorias, cuyo tratamiento y publicación es autorizado por los y las participantes en las mismas, solamente serán utilizados para ser incluidos en el fichero «Orden de Premios al Comercio Vasco» cuyo objeto será gestionar la convocatoria de los presentes premios, así como para informar a las personas concurrentes a las mismas de su desarrollo. La responsable de este fichero es la Dirección de Comercio. Los derechos de acceso, rectificación, cancelación y oposición se podrán ejercer ante la Dirección de Comercio del Departamento de Turismo, Comercio y Consumo, calle Donostia-San Sebastián, 1 - 01010 Vitoria-Gasteiz.

III. ERANSKINA
ANEXO III
2022. URTEKO EUSKADI KONTSUMO SARIAK EMATEKO DEIALDIAREN OINARRI ARAUTZAILEAK
BASES REGULADORAS DE LA CONVOCATORIA PARA LA CONCESION DE LOS PREMIOS AL CONSUMO VASCO PARA EL AÑO 2022

1. artikulua.– Xedea.

Artículo 1.– Objetivo.

Kontsumoaren Euskadi Sarien xedea da Euskal Autonomia Erkidegoan kontsumo arduratsuaren eta kontsumitzaileen eskubideen defentsaren alde egiteagatik nabarmentzen diren enpresak saritzea, betiere, Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako otsailaren 18ko 4/2005 Legean eta lege horren aldaketetan ezarritako berdintasun-printzipioak errespetatuta.

Los Premios Euskadi de Consumo tienen el objetivo de distinguir a quienes destaquen por su labor a favor del consumo responsable y la defensa de los derechos de las personas consumidoras en el ámbito de la Comunidad Autónoma Vasca, respetando los principios de igualdad establecidos en la Ley 4/2005, de 18 de febrero, para la Igualdad de Mujeres y Hombres y sus modificaciones.

2. artikulua.– Sarien kategoriak.

Artículo 2.– Categorías de los premios.

Hiru sari arautuko ditu ebazpen honek, eta honako kategoria edo jarduketa-eremu hauetako bati egokituko zaio horietako bakoitza:

Los premios regulados por esta Resolución serán tres y cada uno se corresponderá con cada una de las siguientes categorías o ámbitos de actuación:

1.– Kontsumitzaileen babes handiagoa eta kontsumitzaile arduratsuak izateko prestakuntza lortzeko jarduketak.

1.– Actuaciones en favor de lograr una mayor protección de la persona consumidora y su formación como persona consumidora responsable.

2.– Kontsumo arduratsuaren aldeko enpresa-jardunbide egokiak.

2.– Buenas prácticas empresariales en favor de un consumo responsable.

3.– Kontsumitzaileen eskubideak babesteko informazio- edo/eta dibulgazio-ekintzak.

3.– Acciones informativas y/o divulgativas en defensa de los derechos de las personas consumidoras.

3. artikulua.– Pertsona eta erakunde onuradunak.

Artículo 3.– Personas y entidades beneficiarias.

Hauek izan daitezke agindu honen bidez onartutako deialdiko sarien onuradun:

Podrán ser beneficiarias de los premios convocados por la presente Orden:

a) 1. kategorian: Kontsumitzaileei informazioa emateko udal-bulegoak, eta kontsumitzaileei laguntza eta babesa ematen ibilbide luzea egin duten beste erakunde batzuk, kontsumitzaileen elkarteak kasu. Kontsumitzaileen elkarteen kasuan, beharrezkoa da abenduaren 28ko 262/2021 Dekretuan araututako EAEko Kontsumitzaile eta erabiltzaileen elkarteen erregistroan inskribatuta egotea.

a) Para la categoría 1: Oficinas Municipales de Información al Consumidor y otras entidades con amplia trayectoria en la defensa y protección de las personas consumidoras, como las asociaciones de personas consumidoras. Para las asociaciones de personas consumidoras, es necesario que estén inscritas en el Registro de Asociaciones de personas consumidoras y usuarias de Euskadi, regulado en el Decreto 262/2021, de 28 de diciembre.

b) 2. kategorian: Kontsumo arduratsua lortzera eta sustatzera bideratutako «Enpresa-jardunbide egokiak» garatzen dituzten enpresak.

b) Para la categoría 2: Empresas que desarrollen «Buenas prácticas empresariales» dirigidas al lograr y fomentar un consumo responsable.

c) 3. kategorian: hedabideak, komunikazio-agentziak eta kontsumitzaileak sentsibilizatzeko informazio-ekintzak antolatzen edo espazioak eskaintzen dituzten beste erakunde batzuk.

c) Para la categoría 3: medios de comunicación, agencias de comunicación y otras entidades que realicen acciones informativas y/u ofrezcan espacios dirigidos a la sensibilización de las personas consumidoras.

4. artikulua.– Hautagaiak.

Artículo 4.– Candidaturas.

1.– Hauek aurkez dezakete hautagaia:

1.– La candidatura la podrá formalizar:

a) Saria lortu nahi duenak berak.

a) Quien opte a la obtención del premio.

b) Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutua.

b) Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo.

c) Kontsumitzaileen elkarteak.

c) Asociaciones de personas consumidoras.

d) KIUBen arduradunak.

d) Responsables de las OMICs.

e) EAEko enpresaburuen elkarteak.

e) Asociaciones empresariales de Euskadi.

f) EAEko publizitate-agentzien elkarteak.

f) Asociaciones de agencias de publicidad de Euskadi.

2.– Hautagaitzak formalizatzeko epea hilabetekoa izango da, Agindu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzen den egunaren hurrengotik aurrera.

2.– El plazo para formalizar la candidatura es de un mes a contar desde el día siguiente a la fecha de publicación de esta Orden en el Boletín Oficial del País Vasco.

3.– Hautagaia formalki aurkezteko dokumentu hauek aurkeztu beharko dira:

3.– La candidatura se formalizará mediante la presentación de los siguientes documentos:

a) Eskaera-inprimakia, behar bezala beteta.

a) Formulario de solicitud debidamente cumplimentado.

b) Azalpen-memoria, hautagaiaren merezimenduak behar bezala arrazoituta biltzen dituena.

b) Memoria explicativa donde consten, de manera razonada y suficiente, los méritos de la candidata.

c) Sustapen-material grafikoa (mp4 formatuko bideoak edo irudiak, egile-eskubiderik gabekoak eta bereizmen handikoak) eta memorian identifikatutako merezimenduak egiaztatzen dituen beste edozein dokumentu.

c) Material gráfico promocional (videos formato mp4 y/o imágenes libres de derechos en alta resolución) y cualesquiera otros documentos que acrediten los méritos identificados en la memoria.

Eskabidea ez badago behar bezala beteta edo ez badira aurreko artikuluan zerrendatutako agiri guztiak aurkeztu, Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutuak eskatzaileari eskatuko dio 10 eguneko epean akats hori zuzentzeko edo aginduzko agiriak aurkezteko, horrela egin ezean, eskabidean atzera egin duela ulertuko dela ohartarazita.

Si la solicitud no estuviera debidamente cumplimentada, o no fuera acompañada de los documentos relacionados en el artículo anterior, Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo requerirá al solicitante para que en el plazo de 10 días subsane la falta o acompañe los documentos preceptivos, con indicación de que, si así no lo hiciera, se le tendrá por desistido de su petición.

4.– Erakundeek bitarte elektronikoak erabiliz aurkeztu beharko dituzte eskabideak, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren egoitza elektronikoan: https://www.euskadi.eus/zerbitzuak/1076103

4.– Las entidades deberán presentar las candidaturas por medios electrónicos accediendo a la sede electrónica de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi en la https://www.euskadi.eus/servicios/1076103

5.– Hautagaitza aurkezteak esan nahi du erabat eta berariaz onartzen direla Agindu honetan ezarritako baldintzak.

5.– La formalización de la candidatura supone la aceptación plena y expresa de las condiciones establecidas en esta Orden.

5. artikulua.– Euskadi Kontsumo Sariak emateko prozedura.

Artículo 5.– Procedimiento de concesión de los Premios Euskadi de Consumo.

Saria emateko prozedura norgehiagoka-araubideari jarraikiz gauzatuko da.

El procedimiento de concesión se llevará a cabo en régimen de concurrencia competitiva.

6. artikulua.– Epaimahaia.

Artículo 6.– Jurado.

1.– Aurkezten diren hautagaiak balioesteko epaimahai bat eratuko da, honela osatuta:

1.– Para valorar las candidaturas presentadas se constituirá un jurado compuesto por:

Epaimahaiburua: Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburua.

Presidencia: Consejero de Turismo, Comercio y Consumo.

Kideak:

Vocales:

– Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutuko zuzendaria. Epaimahaiburua ordezkatuko du kargua hutsik dagoenean, kanpoan denean, gaixorik dagoenean edo legezko beste arrazoiren bat dagoenean.

– La Directora de Kontsumobide- Instituto Vasco de Consumo que sustituirá al Presidente en los supuestos de vacante, ausencia, enfermedad u otra causa legal.

– Eudel Euskadiko Udalen Elkartearen ordezkari bat.

– Una persona representante de la Asociación de Municipios Vascos, Eudel.

– EAEko kontsumitzaile-elkarteen ordezkari bat.

– Una persona representante de las Asociaciones de personas consumidoras de Euskadi.

– Idazkari teknikoa: Plangintza, Azterketa, Informazio eta Prestakuntzako unitateburua, hitzarekin baina botorik gabe.

– La Secretaría Técnica: con voz, pero sin voto, la persona que ocupe la jefatura de la unidad de Planificación Estudios, Información y Formación.

2.– Hautaketa-organoa Kontsumobideren egoitzan eratuko da. Epaimahaiaren funtzionamenduak eta gauzatzen dituen jarduketek, eta kideen abstentzio- eta errekusazio-araudiak Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legeak ezarritakoa izango dute arau.

2.– El órgano de selección se constituirá en la sede de Kontsumobide. Su funcionamiento y las actuaciones que realice el jurado y el régimen de abstención y recusación de sus miembros se regirán por Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público.

7. artikulua.– Esleitzeko irizpideak.

Artículo 7.– Criterios de adjudicación.

Sariak emateko proposamena egiteko xedez, kategoria bakoitzerako balorazio espezifikoko irizpide hauek hartuko ditu kontuan epaimahaiak:

Al objeto de elaborar la propuesta de concesión, el jurado tendrá en cuenta criterios de valora-ción específicos para cada una de las categorías:

a) Ibilbide profesionalaren garrantzia. Helburua da kontsumoaren arloan ibilbide profesional aipagarria duten kontsumo-eragileak saritzea, eta, horretarako, ibilbidea bera, haren iraupena eta egindako lorpenak baloratuko dira.

a) Relevancia de la trayectoria profesional. El objetivo es premiar a agentes de consumo que tengan una trayectoria profesional reseñable en el ámbito del consumo, para lo que se valorará dicha trayectoria, su duración, así como los logros obtenidos.

b) EAEko enpresaren edo profesionalaren garrantzia: kontsumo arduratsua eta jasangarria lortzeko eta sustatzeko enpresa-jardunbide egokiak garatzen dituzten jarduketak baloratuko dira.

b) Relevancia de la empresa o persona profesional vasca, serán valoradas las actuaciones empresariales que desarrollen buenas prácticas empresariales dirigidas a lograr y fomentar un consumo responsable y sostenible.

c) Komunikazioa: aitortza egingo zaio EAEko kontsumo-eremuaren balioak nabarmentzen dituzten hedabideen dibulgazio-jarduerarik onenari.

c) Comunicación: Se distinguirá la mejor actividad divulgativa en medios de comunicación que resalten los valores del ámbito de consumo en Euskadi.

8. artikulua.– Sarien epaia eta ebazpena.

Artículo 8.– Fallo de los premios y resolución.

1.– Epaimahaiak sariak emateko proposamena egingo du, non hartutako erabakia justifikatzeko arrazoiak jasoko baitira.

1.– El jurado formulará una propuesta de concesión de los premios, en la que expresará las razones que justifiquen el acuerdo adoptado.

2.– Epaimahaiaren proposamena aztertu ondoren, proposamen hori aurkeztu eta hilabeteko epean, gehienez ere, ebazpena emango du Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuak, eta EHAAn argitaratuko da, sailburuaren agindu bidez.

2.– Una vez vista la propuesta del jurado, el Consejero de Turismo Comercio y Consumo resolverá en el plazo máximo de un mes desde la fecha de la propuesta realizada por el jurado, y se publicará en el BOPV mediante Orden del Consejero.

3.– Sariren bati buruzko epaitza eman gabe utzi ahal izango da, baldin eta, epaimahaiaren iritziz, proposatutako hautagaitza bakar batek ere ez baditu betetzen ebazpen honetan ezarritako baldintzak.

3.– El fallo de alguno de los premios podrá declararse desierto por el jurado cuando se estime que ninguna de las candidaturas propuestas reúne los requisitos establecidos en este anexo.

4.– Sariak ohorezkoak dira. Salbuespen gisa, eta, epaimahaiburuak proposatuta, aipamen bereziak egin ahalko zaizkie epaimahaiaren saririk eskuratu ez duten baina EAEko kontsumo-arloari ekarpen handia egiteagatik nabarmendu behar diren hautagaiei, bai arrazoi orokorrengatik bai epaimahaiak baloratutako beste arrazoi batzuengatik.

4.– Los premios son de carácter honorífico. Con carácter extraordinario, y, a propuesta del presidente del jurado, podrán otorgarse menciones especiales a aquellas candidaturas presentadas que, sin obtener premio a juicio del jurado, deban ser distinguida por su importante contribución al ámbito del consumo vasco con carácter general o por otros motivos que sean valorados por el mismo.

9. artikulua.– Aitortza publikoa.

Artículo 9.– Reconocimiento público.

Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuak berariaz egingo duen deialdiaren bitartez gauzatuko da aintzatespen publikoaren ekitaldia.

El acto de reconocimiento público será convocado al efecto por el Consejero de Turismo, Comercio y Consumo.

Adierazitako kategoria horietako bakoitzean, aipamen edo aintzatespen publiko bat ezarriko da. Sari horien pertsona edo erakunde onuradunek inprimaki profesionaletan adierazi ahal izango dute sari hori jaso dutela, eta beren establezimenduetan jarri ahal izango dute agerian.

En cada una de las categorías, se establece una mención o reconocimiento público del que las personas o entidades galardonadas podrán hacer mención expresa en los impresos de carácter profesional, así como exponerla públicamente en su establecimiento.

10. artikulua.– Datu pertsonalak.

Artículo 10.– Datos de carácter personal.

Eskatzaileek deialdiak izapidetzerakoan emandako datu pertsonalak honako arau hauen arabera tratatuko dira: 3/2018 Lege Organikoa, abenduaren 5ekoa, Datu Pertsonalak Babestekoa eta Eskubide Digitalak Bermatzekoa; 2016/679 (EB) Erregelamendua, 2016ko apirilaren 27koa, Europako Parlamentuarena eta Kontseiluarena, datu pertsonalen tratamenduari eta datu horien zirkulazio askeari dagokienez pertsona fisikoak babesteari buruzkoa (Datuak Babesteko Erregelamendu Orokorra). Erregelamendu hori oinarritzat harturik, deialdia izapidetzean bildutako datu pertsonalak tratatzeko eta argitaratzeko baimena eman dutenez deialdian parte hartu dutenek, datuok «Euskadiko Kontsumo Sariak» izeneko fitxategian gordetzeko besterik ez dira erabiliko. Fitxategiaren helburua, hain zuzen, Euskadiko Kontsumo Sarien deialdia kudeatzea izango da, baita parte-hartzaileei sarien garapenaren berri ematea ere. Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutua da fitxategi horren arduraduna. Datuak eskuratu, zuzendu, deuseztatu eta horien aurka egiteko eskubideak Kontsumobide-Kontsumoko Euskal Institutuan baliatu ahal izango dira, helbide honetan: Santiago hiribidea 11, 01002 Vitoria-Gasteiz.

Los datos personales recogidos en la tramitación de las convocatorias de las personas solicitantes serán tratados según lo establecido en la Ley Orgánica 3/2018, de 5 de diciembre, de Protección de Datos de Personales y garantía de los derechos digitales, así como en el Reglamento (UE) 2016/679 del Parlamento Europeo y del Consejo, de 27 de abril de 2016 (Reglamento General de Protección de Datos), relativo a la protección de las personas físicas en lo que respecta al tratamiento de datos personales y a la libre circulación de estos datos. En base a dicho Reglamento, los datos personales recogidos en la tramitación de las convocatorias, cuyo tratamiento y publicación es autorizado por los y las participantes en las mismas, solamente serán utilizados para ser incluidos en el fichero «Premios de Consumo en Euskadi.» cuyo objeto será gestionar la concesión de los Premios de Consumo en Euskadi, así como para informar a las personas concurrentes a las mismas de su desarrollo. El responsable de este fichero es Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo. Los derechos de acceso, rectificación, cancelación y oposición se podrán ejercer ante la Kontsumobide-Instituto Vasco de Consumo, Avenida de Santiago, 11 - 01002 Vitoria-Gasteiz.


Azterketa dokumentala


Análisis documental