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Boletin Oficial del País Vasco

112. zk., 2022ko ekainaren 10a, ostirala

N.º 112, viernes 10 de junio de 2022


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
2591
2591

AGINDUA, 2022ko ekainaren 1ekoa, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumeneko sailburuarena, zeinaren bidez malgutze-neurri hauek hartzen baitira Gauzatu-Industria, Gauzatu-Kanpoko Ezarpenak, Bideratu, Bideratu Berria eta Indartu programen esparruan: itzulketak geroratzea eta inbertsioak egiteko eta/edo enplegua sortzeko epeak luzatzea, Errusiak Ukrainaren aurka egindako eraso militarrak eragin duen krisiari erantzuteko.

ORDEN de 1 de junio de 2022, de la Consejera de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, por la que se adoptan medidas flexibilizadoras en el marco de los programas Gauzatu-Industria, Gauzatu-Implantaciones Exteriores, Bideratu, Bideratu Berria e Indartu, consistentes en aplazamientos de reintegros y ampliación de periodos de ejecución en la realización de inversiones y/o empleo, para dar respuesta a la crisis ocasionada por la agresión militar de Rusia a Ucrania.

Sail honen hainbat aginduren bidez, aurrerakin itzulgarrien deialdia egin da, hala nola laguntza-programa hauek: Gauzatu-Industria, oinarri teknologikoa duten eta/edo berritzaileak diren ETEen sorrera eta garapena bultzatzeko; Gauzatu-Kanpoko Ezarpenak programa, EAEko enpresak atzerrian sortzea eta ezartzea sustatzeko laguntza itzulgarriak ematen dituena; Bideratu eta Bideratu Berria, krisialdian dauden enpresak berregituratzeko eta bultzatzeko laguntzak ematen dituena.

Mediante distintas órdenes de este Departamento se han convocado ayudas consistentes en anticipos reintegrables, así los programas de ayudas Gauzatu-Industria, de impulso a la creación y desarrollo de pymes de base tecnológica y/o innovadoras; Programa Gauzatu-Implantaciones Exteriores, de ayudas reintegrables para el impulso a la creación y desarrollo de implantaciones de empresas vascas en el exterior; Bideratu y Bideratu Berria por el que se establecen ayudas destinadas a la reestructuración y relanzamiento de empresas en crisis.

Halaber, Indartu programak itzuli beharrik gabeko laguntzak ematen dizkie enpresei, betiere lehiakortasuna hobetzera eta ekonomia garatzera bideratutako ekoizpen-inbertsioak egiten badituzte, Euskal Autonomia Erkidegoko zenbait eremu sustatzeko eta urteko batezbesteko jakin batetik gorako langabezia-tasa duten erkidegoko beste udalerri batzuk ere sustatzeko.

A su vez, el Programa Indartu concede ayudas, a fondo perdido, a empresas que realicen inversión productiva que conlleve mejora competitiva y desarrollo económico para impulso de determinadas zonas de la Comunidad Autónoma del País Vasco y a municipios con una tasa de desempleo superior a determinada media anual de la Comunidad, fijada en cada convocatoria.

Errusiak Ukrainaren aurka egindako eraso militarrak, ezarritako zehapenek eta hartutako gainerako kontraneurriek ondorio ekonomikoak izango dituzte Europar Batasuneko merkatu osoan, eta modu askotan eragingo diete enpresei, zuzenean zein zeharka. Horren ondorioz, gainera, baliteke eskaria murriztea edota gaur egungo kontratuak eta proiektuak etetea eta, beraz, negozio bolumena galtzea edo hornidura-kateetan nahasmenduak sortzea, bereziki lehengaiei eta aurreproiektuei dagokienez, bai eta eskuragarri egoteari uzten dioten edo merkeak ez diren beste intsumo batzuei dagokienez ere.

La agresión militar rusa contra Ucrania, las sanciones impuestas y el resto de contramedidas adoptadas van a tener repercusiones económicas en todo el mercado comunitario que pueden afectar a las empresas de múltiples maneras, tanto directa como indirectamente. Ese impacto puede afectar a una reducción de la demanda o a la interrupción de contratos y proyectos existentes, con la consiguiente pérdida de volumen de negocios, o perturbaciones de las cadenas de suministro, en particular por lo que se refiere a las materias primas y los preproductos, y otros insumos que dejen de estar disponibles o no sean económicamente asequibles.

Energiaren merkatuak dagoeneko kalte larriak jasan ditu, elektrizitatearen eta gasaren prezioek gora egin baitute, Errusiak Ukrainaren aurka egindako eraso militarra baino lehenago zeuden maila altuen oso gainetik. Energiaren prezio altu horiek kalteak eragiten ari dira herritarren erosahalmenean, eta horrek, pobrezia ez ezik, ekonomiaren sektore nagusietako enpresen lehiakortasuna ere areagotzea ekarriko du, batez ere energia-kontsumo handiko industriena. Izan ere, fabrikazio-kostu handiagoei aurre egin behar diete, eta, oro har errentagarriak izango liratekeen arren, kasu jakin batzuetan, arriskuan jar dezakete enpresen jarraitutasuna, eta horrek, ziur asko, eragin zuzena izango du enpleguan.

El mercado de la energía se ha visto gravemente afectado por el aumento de los precios de la electricidad y el gas muy por encima de los ya elevados niveles observados en el período anterior a la agresión militar contra Ucrania por parte de Rusia. Estos elevados precios de la energía están causando daños que ya afectan al poder adquisitivo de la ciudadanía, lo que va a provocar un aumento de la pobreza, así como a la competitividad de las empresas de los principales sectores de la economía, sobre todo las industrias de gran consumo de energía que tienen que hacer frente a costes de fabricación más elevados que, en determinados casos, pueden poner en peligro la continuidad de empresas y que, de otro modo, serían rentables, lo que posiblemente repercuta en el empleo.

Ondorio horiek guztiek, oro har, ekonomiaren nahasmendu larria eragin dute, eta ezinbestekoa da egoera horri erantzun ekonomiko koordinatua ematea, ondorio negatiboak –ekonomikoak eta sozialak– arintzeko, ekonomia-jarduerak eta enplegua zaintzeko, eta beharrezkoak diren egiturazko doikuntzak egiteko.

Todos estos efectos, en su conjunto, han generado una grave perturbación de la economía a la que es preciso dar una respuesta económica coordinada para mitigar las repercusiones negativas, económicas y sociales, preservar las actividades económicas y el empleo y facilitar los ajustes estructurales necesarios.

Gerra-gatazkaren ondorioen zuzeneko eragina jasaten ari diren jarduera-sektoreei lagundu behar zaie, bereziki gatazka horrek eragiten dien herrialdeekin lotura zuzena dutenei. Gatazkak industrian duen inpaktua aldaketak eragiten ari da ekoizpen-planetan, baita geldialdiak eta elektrizitatearen eta erregaien igoera handia ere lantegietan.

Es preciso apoyar a los sectores de actividad que están sufriendo el impacto directo de las consecuencias del conflicto bélico, en especial a los directamente relacionados con los países afectados por el mismo. El impacto industrial del conflicto está provocando modificaciones en los planes de producción e incluso detenciones de las propias plantas unido a la fuerte subida de la electricidad y carburantes.

Enpresak ahalegin handiak egiten ari dira COVID-19aren pandemiak eragindako krisiaren zailtasunak gainditzeko; hori dela eta, ezinbestekoa da gerra-gatazkaren ondorioen zuzeneko eragina jasaten ari diren jarduera-sektoreetako enpresei babesa ematea, ondorioak aurreko pandemiarenak baino okerragoak izan baitaitezke. Esate baterako, aldaketak eragiten ari da ekoizpen-planetan, bai eta geldialdiak eta elektrizitatearen eta erregaien igoera handia ere lantegietan.

Las empresas vienen realizando importantes esfuerzos para superar las dificultades derivadas de la pasada crisis generada por la pandemia COVID-19, por lo que, se hace preciso apoyar a aquellas relacionadas con los sectores de actividad que están sufriendo el impacto directo de las consecuencias del conflicto bélico, cuyas consecuencias pueden ser peores que las de la pasada pandemia y que está provocando modificaciones en los planes de producción, incluso detenciones de las propias plantas, unido a la fuerte subida de la electricidad y los carburantes.

Eusko Jaurlaritzak enpresak beren kabuz egiten ari diren ahaleginetan lagundu nahi du; bereziki, gatazkak eragiten dien herrialdeekin lotura zuzena duten enpresei lagunduz. Hain zuzen ere, lehiakorrak izateko gaitasuna duten enpresak eta/edo jarduera-sektoreak sendotu nahi ditu, bideragarriak izaten segi dezaten, lehenbailehen suspertu ahal izan daitezen eta posizionamenduari eta lehiakortasunari eutsi diezaieten.

El Gobierno Vasco, quiere colaborar con los esfuerzos que las empresas están asumiendo, en especial a las directamente relacionados con los países afectados por dicho conflicto, consolidar empresas y/o sectores de actividad con capacidad para ser competitivas, para que sigan siendo viables, puedan recuperarse cuanto antes y mantengan su posicionamiento y competitividad.

COVID-19aren pandemiak eragindako krisian gertatu zen moduan, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailak, inbertsiora bideratutako zenbait laguntza-programaren kudeatzaile eta sustatzaile den aldetik (Gauzatu-Industria, Gauzatu-Kanpoko Ezarpenak, Bideratu, Bideratu Berria eta Indartu), beharrezkotzat jotzen du enpresa onuradunek bete behar dituzten eskakizunak malgutzeko neurriak ezartzea, likidezia- eta kaudimen-tentsioak saihesteko eta haien iraupena eta jarraipena ahalbidetzeko.

Como ya sucedió durante la pasada crisis provocada por la pandemia COVID-19, el Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, en su condición de gestor y promotor de varios programas de ayudas destinadas a la inversión, Gauzatu-Industria, Gauzatu-Implantaciones Exteriores, Bideratu, Bideratu-Berria e Indartu considera necesario implementar medidas que flexibilicen para las empresas beneficiarias las exigencias de estos programas, que eviten eventuales tensiones de liquidez y solvencia, y favorezcan su supervivencia y continuidad.

Azaldutakoa dela eta, honako hau

Por lo expuesto,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

1 artikulua.– Xedea.

Articulo 1.– Objeto.

Agindu honen xedea da malgutze-neurriak hartzea itzulketak geroratzeko datei eta inbertsioak eta/edo enplegua egiteko exekuzio-epeak luzatzeari dagokionez, Gauzatu-Industria, Gauzatu-Kanpoko Ezarpenak, Bideratu, Bideratu Berria eta Indartu programen onuradun direnei eta Errusiak Ukrainaren aurka egindako eraso militarrak eragin duen krisiaren erronka ekonomikoei aurre egin behar dieten enpresei likidezia eta finantzaketa bermatzeko eta kaudimen-arazoak saihesteko.

Es objeto de la presente Orden la adopción de medidas flexibilizadoras de aplazamientos de las fechas de reintegros y ampliación de los plazos de ejecución en la realización de inversiones y/o empleo, para garantizar la liquidez y financiación, y evitar problemas de solvencia, a las empresas beneficiarias de los programas de ayudas Gauzatu-Industria, Gauzatu-Implantaciones Exteriores, Bideratu, Bideratu Berria e Indartu que se enfrentan a retos económicos como consecuencia de la crisis actual ocasionada por la agresión militar rusa contra Ucrania.

2. artikulua.– Erakunde onuradunak.

Artículo 2.– Entidades beneficiarias.

1.– Neurri hauen enpresa hartzaileak izango dira, soilik, honako programa hauen indarreko edozein deialdiren babesean jada onuradun direnak:

1.– Estas medidas están destinadas, exclusivamente, a las empresas que ya son beneficiarias al amparo de cualquiera de las convocatorias vigentes de los siguientes Programas:

a) Gauzatu Industria, oinarri teknologikoa duten eta/edo berritzaileak diren ETEak sortzeko eta garatzeko laguntza itzulgarriak ematen dituena.

a) Gauzatu-Industria, de ayudas reintegrables destinadas a impulsar la creación y desarrollo de pymes de base tecnológica y/o innovadoras.

b) Bideratu eta Bideratu Berria, krisian dauden enpresak berregituratzeko eta bultzatzeko laguntzak ezartzen dituena.

b) Bideratu y Bideratu Berria, por el que se establecen ayudas destinadas a la reestructuración y relanzamiento de empresas en crisis.

c) Indartu, Ibaizabal-Nerbioi itsasadarraren ezkerraldea eta Oiartzualdea ez ezik, Euskal Autonomia Erkidegoko urteko batezbestekoaren % 15etik gorako langabezia-tasa duten beste udalerri batzuk ere bultzatzeko laguntzak ezartzen dituena, lehiakortasuna hobetzera eta ekonomia garatzera bideratutako ekoizpen-inbertsioak egiten dituzten enpresentzat.

c) Indartu, por el que se establecen ayudas a las empresas que realicen inversión productiva, que conlleve mejora competitiva y desarrollo económico, para impulso de las Zonas Margen Izquierda Ría del Nervión y Oiartzualdea y otros municipios con una tasa de desempleo superior al 15 % de la media anual de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Era berean, EAEko enpresak atzerrian sortzea eta ezartzea sustatzeko laguntza itzulgarrien Gauzatu-Kanpoko Ezarpenak programaren esparruan, agindu honen 3. artikuluko neurriak hartuko dira kontuan 2019ko eta aurreko ekitaldietako deialdien enpresa onuradunen kasuan.

Igualmente, en el marco del Programa Gauzatu-Implantaciones Exteriores, de ayudas reintegrables para el impulso a la creación y desarrollo de implantaciones de empresas vascas en el exterior, se considerarán las medidas del artículo 3, de esta Orden, en el caso de las empresas beneficiarias de las convocatorias de los ejercicios 2019 y anteriores.

2.– Gauzatu-Industria, Gauzatu-Kanpoko Ezarpenak, Bideratu, Bideratu Berria eta Indartu programei atxikitako erakundeek, malgutze-neurrien onuradun izateko, egunean izan beharko dituzte Ogasunarekiko eta Gizarte Segurantzarekiko betebeharrak, bai eta dirulaguntzak itzultzeari dagozkion betebeharren ordainketak ere.

2.– Solo serán beneficiarias de estas medidas flexibilizadoras aquellas entidades acogidas a los programas Gauzatu-Industria, Gauzatu-Implantaciones Exteriores, Bideratu, Bideratu Berria e Indartu que se encuentran al corriente de sus obligaciones con Hacienda y Seguridad Social, así como en el pago de obligaciones por reintegro de subvenciones.

Betebehar horiek betetzen direla automatikoki egiaztatuko du, behar beste aldiz, programa horiek kudeatzen dituen organoak, salbu eta onuraduna modu arrazoituan aurka agertzen bada, Euskadiko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legean –azaroaren 11ko 1/1997 Legegintza Dekretuak onartua– ezarritakoarekin bat etorriz, eta, orduan, betebehar horiek betetzen dituela egiaztatzen duen ziurtagiria aurkeztu beharko du.

La acreditación del cumplimiento de estas obligaciones se verificará automáticamente, tantas veces como fuera necesario, por el órgano gestor de estos programas, salvo que la beneficiaria se oponga de manera motivada, de conformidad con lo estipulado en la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco, aprobado por el Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre, debiendo aportar entonces la certificación del cumplimiento de las citadas obligaciones.

3.– Neurri hauen onuradun izateko, erakundeek behar bezala egiaztatu beharko dute krisiak nola eragozten edo zailtzen dien artikulu honetako 1. apartatuko programen babesean emandako dirulaguntzak onartzean euren gain hartutako betebeharrak betetzea. Horretarako, agindu honetako 4.2 artikuluan eskatutako ziurtagiriak aurkeztu beharko dituzte. Hona hemen eraginen adibide batzuk:

3.– Para ser beneficiarias de estas medidas deberán acreditar, de manera suficiente, con la documentación justificativa exigida en el artículo 4.2 de esta Orden, la afección de la crisis que les impida o dificulte hacer frente a las obligaciones contraídas al aceptar las subvenciones concedidas al amparo de los programas del apartado 1, de este artículo, entre otras:

– Jarduerarik gabeko aldiak izatea, fakturazioa galtzea eta eskaerak murriztea.

– que hayan o estén sufriendo periodos de inactividad, pérdida de facturación, reducción de pedidos,

– Hornidura-kateak etetea eta Errusiak edo Ukrainak egin behar dituzten ordainketak egiteke egotea.

– interrupciones de las cadenas de suministro o pagos pendientes de Rusia o Ucrania,

– Zibererasoak izateko arriskua handitzea.

– aumento del riesgo de ciberataques,

– Egungo krisiak eragindako intsumo edo lehengai espezifikoen prezioek gora egitea.

– aumento de los precios de insumos o materias primas específicos afectados por la crisis actual,

– Gasaren eta elektrizitatearen prezioek nabarmen egitea gora, jasanarazteko gai ez izatea eta abar.

– aumentos excepcionalmente importantes de los precios del gas y la electricidad, que no sean capaces de repercutir, etc.

Aldi baterako enplegu-erregulazioko espediente batek (ABEE) justifikatzen duen enplegu-murrizketaren kasuan.

En el caso de reducción de empleo que tenga su justificación por un expediente de regulación temporal de empleo (ERTE).

4.– Gauzatu-Industria, Gauzatu-Kanpoko Ezarpenak, Bideratu, Bideratu Berria eta Indartu programen erakunde onuradunek, agindu honek eragiten dienean izan ezik, jasotako laguntzak ematea arautu zuten xedapenetako bakoitzean xedatutakoari jarraituko diote.

4.– Las entidades beneficiarias de los programas Gauzatu-Industria, Gauzatu-Implantaciones Exteriores, Bideratu, Bideratu Berria e Indartu, excepto en lo que les afecte por esta Orden, seguirán rigiéndose por lo dispuesto en cada una de disposiciones que reguló la concesión de sus ayudas.

3. artikulua.– Malgutze-neurrien tipologia.

Artículo 3.– Tipología de medidas flexibilizadoras.

1.– Laguntza itzulgarrien itzulketa-kuotak geroratzea.

1.– Aplazamiento de las cuotas de reintegros de las ayudas reintegrables.

Laguntza itzulgarrien itzulketen egutegiari dagozkion epeak aldatzeko aukera egongo da, laguntza-programa hauetako bakoitza emateko ezarritako borondatezko epeari dagokionez.

Se podrán modificar los plazos correspondientes al calendario de las devoluciones de las ayudas reintegrables, en periodo voluntario establecido en la concesión de cada uno de los siguientes programas de ayudas, trasladando la obligación de su reintegro de la siguiente manera:

a) Gauzatu-Industria programa.

a) Programa Gauzatu-Industria.

Itzulketa horiek borondatezko epean sorrarazten dituzten deialdi guztietarako, aukera egongo da 2022ko uztaileko kuotak itzultzeko betebeharra atzeratzeko, dirulaguntza ematerakoan ezarritako egutegiko epealdiko azken kuotara, edo luzapenen amaierara, halakorik balego.

Para todas aquellas convocatorias que devenguen estos reintegros en periodo voluntario se podrá aplazar la obligación de reintegro de las cuotas de julio 2022 a la última cuota del periodo del calendario establecido en la concesión de la subvención, o de sus prórrogas, si las hubiere.

b) Gauzatu-Kanpoko Ezarpenak programa.

b) Programa Gauzatu-Implantaciones Exteriores.

Itzulketa horiek borondatezko epean sorrarazten dituzten deialdi guztietarako, aukera egongo da 2023ko otsaileko kuota itzultzeko betebeharra atzeratzeko, dirulaguntza ematerakoan ezarritako egutegiko epealdiko azken kuotara, edo luzapenen amaierara, halakorik balego.

Para todas aquellas convocatorias que devenguen estos reintegros en periodo voluntario se podrá aplazar la obligación de reintegro de la cuota de febrero 2023 a la última cuota del calendario establecido en la concesión de la subvención, o de sus prórrogas, si las hubiere.

c) Bideratu eta Bideratu Berria programa.

c) Programa Bideratu y Bideratu Berria.

Itzulketa horiek borondatezko epean sorrarazten dituzten deialdi guztietarako, atzeratu egiten da 2022ko uztaileko kuota itzultzeko betebeharra, dirulaguntza ematerakoan ezarritako egutegiko epealdiaren amaierara, edo luzapenen amaierara, halakorik balego.

Para todas aquellas convocatorias que devenguen estos reintegros en periodo voluntario, se aplaza la obligación de reintegro de la cuota de julio 2022 al final del periodo del calendario establecido en la concesión de la subvención, o de sus prórrogas, si las hubiere.

Hala ere, Ekonomia eta Ogasun Sailak emandako zatikatze-ebazpen baten mende dauden itzulketak agindu honetatik kanpo geratzen dira.

No obstante, los reintegros sometidos a una Resolución de fraccionamiento dictada por el Departamento de Economía y Hacienda quedan excluidos de esta Orden.

2.– Inbertsioa egiteko eta enplegua sortzeko aldia luzatzea.

2.– Ampliación del periodo de realización de inversión y empleo.

Inbertsioak egiteko eta enplegua sortzeko edo mantentzeko aldia luzatu ahal izango da, betiere exekuzio-epeak (ohiko luzapenak edo ezohikoak barne) amaituta ez badaude.

Se podrá ampliar el periodo de inversión y generación o mantenimiento del empleo, siempre que los plazos de ejecución, incluidas las prórrogas ordinaria o extraordinarias, si las hubiere, no estén finalizados.

a) Gauzatu-Industria programa eta Indartu programa.

a) Programa Gauzatu-Industria y Programa Indartu.

Inbertsioak egiteko eta enplegua sortzeko edo mantentzeko aldian, 6 hilabetera arteko atzerapen gehigarri bat eman ahalko da, hura amaitzen den egunetik aurrera, ohiko luzapenak eta ezohikoak barne, halakorik balego.

Se podrá conceder un aplazamiento adicional de hasta 6 meses, del periodo de inversión y generación o mantenimiento del empleo, a partir de la fecha de finalización de dicho período, incluidas la prórrogas ordinaria o extraordinarias, si las hubiera.

b) Gauzatu-Kanpoko Ezarpenak programa.

b) Programa Gauzatu-Implantaciones Exteriores.

2023ko abenduaren 31ra arteko atzerapena eman ahalko da, hargatik eragotzi gabe geroago luzapenak onartzea, kasuan kasuko laguntzak ematea arautzen duten xedapenen arabera eman litezkeenak.

Se podrá conceder un aplazamiento como máximo hasta 31 de diciembre de 2023, sin perjuicio de la aprobación de posteriores prórrogas que se puedan otorgar de acuerdo a las disposiciones que regulan cada una de las correspondientes concesiones de ayudas.

4. artikulua.– Eskabidea eta aurkeztu beharreko dokumentazioa.

Artículo 4.– Solicitud y documentación a presentar.

1.– Laguntza emateko ebazpenean eta luzapenetan (halakorik balego) hasieran aurreikusitako epeak amaitu baino lehen, enpresa eskatzaileek kuotak itzultzeko epeak eta/edo inbertsioak egiteko eta enplegua sortzeko epeak aldatzeko eskaera aurkeztu ahal izango dute, deialdia edozein dela ere, eta dirulaguntza eman zuen organoak berariaz onetsi beharko du eskaera hori.

1.– Las empresas solicitantes, siempre con carácter previo al vencimiento de los plazos inicialmente previstos en la resolución de concesión, y prórrogas, si hubiera, cualquiera que sea su convocatoria, podrán presentar una solicitud de modificación de los plazos de reintegro de las cuotas y/o realización de las inversiones y empleo, que deberá ser estimada expresamente por el órgano que concedió la subvención.

2.– Bete behar den eskabidean, pertsona edo erakunde eskatzailearen sinadura egiaztatuaz gain, dokumentazio gehigarri hau aurkeztu beharko da:

2.– Dicha solicitud incorporará, además de la firma reconocida de la persona o entidad solicitante, la siguiente documentación soporte:

a) Laguntza itzulgarrien itzulketa-kuotak geroratzeko:

a) Para el aplazamiento de las cuotas de reintegros de las ayudas reintegrables:

– Justifikazio-memoria, gerra-gatazkak eragindako krisiaren eta/edo elektrizitatearen eta gasaren prezioen igoeraren ondorioz hurrengo epemugan itzuli beharreko laguntzaren itzulketari erantzuteko zailtasuna azaltzen duena.

– Memoria justificativa de la dificultad de atender al reembolso de la ayuda reintegrable en el próximo vencimiento consecuencia de la crisis provocada por el conflicto bélico y/o aumento de los precios de la electricidad y gas.

– Ukrainaren aurkako gerra-erasoak sortutako krisiak lehengaiei, eskaerei eta abarri eragindako prezio-igoeren justifikazioa, 2021eko ekitaldiko benetako kostuak eta 2022ko ekitaldiko zenbatespena alderatuta.

– Justificación del aumento de los precios de materias primas, pedidos, etc. afectados por la crisis ocasionada por la agresión bélica a Ucrania, mediante una comparación de los costes reales del ejercicio 2021 con la estimación del ejercicio 2022.

– Azalpen-memoria, kualitatiboa eta kuantitatiboa, gerra-krisiaren eraginari eta energia-prezioen igoerari buruzkoa, balorazio ekonomikoa eta finantzarioa barne.

– Memoria explicativa, cualitativa y cuantitativa, de la afección ocasionada por la crisis bélica y de incremento de precios energéticos, incluyendo su valoración económica y financiera.

– Ondorio horiek arintzeko, hurrengo hilabeteetarako aurreikusitako jarduketa-plana.

– Plan de actuación previsto para los próximos meses con el objeto de paliar esos efectos.

– Urteko kontu auditatuak eta/edo 2021eko ekitaldiko sozietateen gaineko zerga.

– Cuentas anuales auditadas y/o Impuesto de Sociedades del ejercicio 2021.

b) Inbertsioa egiteko eta enplegua sortzeko aldia luzatzeko:

b) Para la ampliación del periodo de realización de inversión y empleo:

– Egindako inbertsioen justifikazio-memoria. Bertan, gutxienez, egindako inbertsioak eta gastuak eta egiteko daudenak biltzen dituen taula bat egongo da. Era berean, eskaera egin arte enpleguak izan duen bilakaera jasoko da (ABEE bat aplikatu bada, erantsi dokumentazioa), eta sexuaren arabera banakatu beharko da.

– Memoria justificativa de las inversiones realizadas, que incluya, al menos, una tabla en la que se reflejen las inversiones y gastos ejecutados, así como aquellos que estén pendientes de ejecutar. Asimismo, se recogerá la evolución del empleo hasta el momento de la solicitud (en caso de haberse aplicado un ERTE, adjuntar documentación), que deberá desagregarse por sexo.

– Memoria xehatua, laguntza emateko ebazpenean ezarritako aldian inbertsioaren eta enpleguaren baldintzak betetzeko dituzten zailtasunei buruzkoa.

– Memoria detallada de las dificultades a las que se enfrentan para cumplir con los requisitos de la inversión y empleo en el periodo establecido en la resolución de concesión de la ayuda.

3.– Eskabideak eta gainerako dokumentuak, bai eta eskaeraren ondoko izapideak ere, barne hartuta jakinarazpenak, egiaztagiriak eta errekurtsoak, onuradun izan ziren deialdi bakoitzean adierazitako bidetik aurkeztuko dira.

3.– La presentación de las solicitudes y demás documentos, así como la realización de trámites posteriores a la solicitud, incluidas las notificaciones, documentación justificativa y recursos se realizarán por el cauce indicado en cada una de las convocatorias en que resultaron beneficiarias.

Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren egoitza elektronikoan onartutako identifikazio eta sinadura elektronikorako bitartekoak honako helbide honetan eskuratu daitezke: https://www.euskadi.eus/ziurtagiri-elektronikoak.

Los medios de identificación y firma electrónica admitidos en la sede electrónica de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi están accesibles en la siguiente dirección: https://www.euskadi.eus/certificados-electronicos

Ordezkari baten bidez ere izapidetu ahal izango da elektronikoki. Horretarako, ordezkaritza Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren Ahalordeen Erregistro Elektronikoan inskribatu ahal izango da, helbide honetan: https://www.euskadi.eus/ordezkariak.

Se podrá tramitar electrónicamente a través de una persona representante, para lo cual la representación podrá inscribirse en el Registro electrónico de apoderamientos de la Administración de la Comunidad Autónoma de Euskadi, accesible desde la dirección: https://www.euskadi.eus/representantes

4.– Eskabideak, eskatzen den dokumentazioarekin batera, aukeratzen den hizkuntza ofizialean aurkeztu ahal izango dira. Era berean, eskatzaile bakoitzak hautatutako hizkuntza erabiliko da eskabidea aurkeztu ondoko jarduketetan, prozedurak irauten duen bitartean, Euskararen erabilera normalizatzeko azaroaren 24ko 10/1982 Oinarrizko Legearekin bat etorriz.

4.– Las solicitudes, junto con la documentación exigida, podrá presentarse en el idioma oficial que se seleccione. Así mismo, en las actuaciones derivadas de la solicitud presentada, y durante todo el procedimiento, se utilizará el idioma elegido por la entidad solicitante, según lo establecido en la Ley 10/1982, de 24 de noviembre, básica de normalización del uso del Euskera.

5.– Eskabideak aurkezteko epea agindu hau argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera hasiko da, eta 2022ko azaroaren 30eko 12:00etan amaitu.

5.– El plazo de presentación de las solicitudes se iniciará el día siguiente a la publicación de esta Orden y finalizará el 30 de noviembre de 2022 a las 12:00 horas.

5. artikulua.– Ebazteko epea.

Artículo 5.– Plazo de Resolución.

1.– Industriaren eta Energia Trantsizioaren zuzendariak ebatziko ditu agindu honen babesean aurkeztutako eskabideak. Gero, ebazpena jakinarazi beharko die erakunde eskatzaileei, hilabeteko epean gehienez, eskaera aurkezten den egunetik aurrera. Epea igaro eta ebazpenik jakinarazi ez bada, eskaera ezetsi dela ulertu beharko dute interesdunek, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legean xedatutako ondorioei dagokienez.

1.– Corresponderá a la Directora de Industria y Transición Energética resolver, sobre las solicitudes presentadas al amparo de esta Orden, y notificar lo resuelto a las entidades solicitantes en el plazo de un mes, desde la presentación de la solicitud de la medida, transcurrido el cual sin haberse notificado resolución alguna las entidades interesadas podrán entender desestimada su solicitud a los efectos de lo dispuesto en Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.

2.– Eskabidean jarri beharreko daturen bat edo aurreko artikuluan zerrendatutako agiriren bat falta dela edo akatsen bat dagoela hautemanez gero, erakunde interesdunari eskatuko zaio akatsa zuzendu edo beharrezkoak diren agiriak aurkezteko 10 eguneko epean. Halaber, ohartaraziko zaio, hala egin ezean, eskaera bertan behera utzi duela ulertuko dela, dagokion organoak aurretiaz ebazpena emanda, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legean xedatutakoari jarraikiz.

2.– Si la solicitud presentara deficiencias o no viniera cumplimentada en todos sus términos, o no fuera acompañada de la documentación relacionada en el artículo anterior se requerirá a la empresa interesada para que, en un plazo de 10 días, subsane la falta o acompañe los documentos preceptivos, con indicación de que si así no lo hiciera, se le tendrá por desistida de su petición, previa resolución del órgano que corresponda, de conformidad con lo dispuesto en la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.

3.– Eskabideak onesten dituzten ebazpenek itzulketa-kuoten eta/edo inbertsioa eta enplegua egiteko aldia luzatzeko kuoten egutegia egokituko dute. Eskabideak ezesten dituzten ebazpenek, aldiz, laguntza ukatzeko arrazoiak azalduko dituzte.

3.– Las resoluciones que estimen las solicitudes reajustarán el calendario de las cuotas de reintegros y/o de ampliación del periodo de realización de inversión y empleo. Las denegatorias indicaran los motivos que fundamentan la denegación.

4.– Inbertsioak egiteko eta enplegua sortzeko exekuzio-aldiak aldatzeko ebazpenak Industriaren eta Energia Trantsizioaren Zuzendaritzak jakinaraziko dizkie horien kudeaketa teknikoan eta finantzarioan laguntzen duten erakundeei, alegia, honako hauei: Basque Trade & Investment, SPRI-Enpresen Garapenerako Euskal Agentzia, FEI-Finantzen Euskal Institutua eta SOCADE-Garapenerako Euskadiko Kapital Sozietatea. Horrela, egoki diren neurriak hartu ahalko dituzte.

4.– Las resoluciones de modificación de los períodos de ejecución de las inversiones y empleo, será puesta en conocimiento, por parte de la Dirección de Industria y Transición Energética, a las entidades colaboradoras en la gestión técnica y financiera de los mismos, esto es, Basque Trade & Investment, SPRI-Agencia Vasca de Desarrollo Empresarial, IVF-Instituto Vasco de Finanzas y Sociedad Capital Desarrollo de Euskadi, Socade, a fin de que puedan adoptar las medidas oportunas.

AZKEN XEDAPENETAKO LEHENENGOA
DISPOSICIÓN FINAL PRIMERA

Agindu honek Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera izango ditu ondorioak.

La presente Orden surtirá efectos el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

AZKEN XEDAPENETAKO BIGARRENA
DISPOSICIÓN FINAL SEGUNDA

Agindu honek amaiera ematen dio administrazio-bideari, eta, beronen aurka, berraztertzeko errekurtsoa jarri ahal izango zaio Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumeneko sailburuari, hilabeteko epean. Bestela, zuzenean administrazioarekiko auzi-errekurtsoa jarri ahal izango da Euskal Autonomia Erkidegoko Justizia Auzitegi Nagusiko Administrazioarekiko Auzien Salan, bi hilabeteko epean. Bi kasuetan, agindua Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunean hasiko dira epeak.

Contra la presente Orden, que agota la vía administrativa, podrá interponerse recurso de reposición, ante la Consejera de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, en el plazo de un mes, o directamente recurso contencioso-administrativo ante la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco, en el plazo de dos meses a contar desde el día siguiente al de su publicación en el boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2022ko ekainaren 1a.

En Vitoria-Gasteiz, a 1 de junio de 2022.

Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumeneko sailburua,

La Consejera de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente,

MARÍA ARANZAZU TAPIA OTAEGUI.

MARÍA ARANZAZU TAPIA OTAEGUI.


Azterketa dokumentala


Análisis documental