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Boletin Oficial del País Vasco

84. zk., 2022ko maiatzaren 3a, asteartea

N.º 84, martes 3 de mayo de 2022


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
1875
1875

EBAZPENA, 2022ko apirilaren 6koa, Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Barakaldon kokatutako Gurutzetako Ospitalearen hiri-antolamenduko plan bereziari buruzko ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 6 de abril de 2022, del Director de Calidad Ambiental y Economía Circular, por la que se formula informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana del Hospital de Cruces, en Barakaldo.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

Barakaldoko Udalak, 2022ko otsailaren 11n, Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzan eskabide bat aurkeztu zuen, hasiera emateko honako plan honen ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedurari: Barakaldon kokatutako Gurutzetako Ospitalearen Hiri Antolamenduko Plan Berezia (aurrerantzean, Plana). Eskaerarekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu ziren, hala nola, Planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan xedatutako edukia zuena.

Con fecha de 11 de febrero de 2022, el Ayuntamiento de Barakaldo completó ante la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular la solicitud de inicio del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan Especial de Ordenación Urbana del Hospital de Cruces, en Barakaldo (en adelante, el Plan). La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del Plan y el documento ambiental estratégico, con el contenido establecido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

Euskadiko Ingurumen Administrazioaren abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 75. artikulua aplikatuta, 2022ko otsailaren 17an, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak kontsulta-izapidea egin zien ukitutako administrazio publikoei eta interesdunei; jasotako erantzunen emaitzak espedientean bildu dira. Era berean, izapidearen hasieraren eman zitzaion horren berri Barakaldoko Udalari.

En aplicación del artículo 75 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, con fecha 17 de febrero de 2022, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular del Gobierno Vasco inició el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, con el resultado que obra en el expediente. Del mismo modo, se comunicó al Ayuntamiento de Barakaldo el inicio del trámite.

Halaber, espedientean jasotako dokumentuak eskuragarri egon ziren Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren webgunean, interesdun orok ingurumenaren arloan egoki jotzen zituen oharrak egin ahal izateko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Erantzuteko legezko epea amaitu, eta espedientean jasotako txostenak aztertuta, egiaztatu da ingurumen-organoak baduela ingurumen-txosten estrategikoa egiteko behar beste judizio-elementu, abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 75. artikuluaren arabera.

Una vez finalizado el plazo legal de respuesta y analizados los informes obrantes en el expediente, se constata que el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para formular el informe ambiental estratégico, de acuerdo con el artículo 75 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Euskadiko Ingurumen Administrazioaren abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 60. artikuluari jarraituz, ingurumen-ebaluazioko prozeduraren mende jarriko dira nahitaez ingurumenean eragin nabarmenak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuak, eta horien aldaketak eta berrikuspenak, ingurumena babesteko maila handia bermatzeko eta ingurumen jasangarria sustatzeko asmoz.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 60 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, se someterán preceptivamente al correspondiente procedimiento de evaluación ambiental los planes, programas y proyectos, y sus modificaciones y revisiones, que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, con el fin de garantizar un elevado nivel de protección ambiental y de promover un desarrollo sostenible.

Plana abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 72.2 artikuluan jasotako kasuen artean sartzen da; hor ezartzen da zer plan eta programak pasa behar duen ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua honako hauek zehazteko: ingurumen-eragin esanguratsurik ez duela –ingurumen-txosten estrategikoaren arabera– edo ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin behar dela, ingurumenean eragin esanguratsua izan dezakeelako.

El Plan se encuentra entre los supuestos del artículo 72.2 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental, a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 75. artikuluan arautzen da, abenduaren 9ko 10/2021 Legearen II.C eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en el artículo 75, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo II.C. de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre.

Planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena dela eta betetzen dituela indarrean dagoen araudian ezarritako alderdiak, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak (hura baita organo eskuduna, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Saileko egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuaren arabera). Txosten horretan, Planak ingurumenean efektu esanguratsuak izan ditzakeen ala ez aztertzen da, eta, ondorioz, ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren prozedura bete behar duen ala ez, edota, bestela, zer baldintza ezarri behar diren Plana garatzeko, eta ingurumena behar bezala babesteko.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular del Gobierno Vasco, órgano competente de acuerdo con el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, a fin de valorar si el Plan puede tener efectos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, debe someterse al procedimiento de evaluación ambiental estratégica ordinaria, o bien, en caso contrario, establecer las condiciones en las que debe desarrollarse el Plan para la adecuada protección del medio ambiente.

Xedapen hauek hartu dira kontuan: 10/2021 Legea, abenduaren 9koa, Euskadiko Ingurumen Administrazioarena; 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 68/2021 Dekretua, otsailaren 23koa, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoarena, eta aplikatzekoa den gainerako araudia. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de régimen jurídico del sector público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Barakaldon kokatutako Gurutzetako Ospitalearen Hiri Antolamenduko Plan Bereziari buruzko ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea, baldintza hauen arabera:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana del Hospital de Cruces, en Barakaldo, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

Barakaldoko Hiri Antolamenduko Plan Orokorra (aurrerantzean, HAPO) 2000. urtean onartu zen behin betiko. HAPO horren arabera, Planaren eremua Ekipamendu Sistema Orokor bat da, eta Ekipamendu Komunitarioa-Erabilera Sanitarioa kalifikazio zehatza du.

El Plan General de Ordenación Urbana de Barakaldo (en adelante PGOU) fue aprobado definitivamente en el año 2000. De acuerdo con este PGOU el ámbito del Plan está considerado como un Sistema General de Equipamiento, con calificación pormenorizada de Equipamiento Comunitario – Uso Sanitario.

Sustatzaileak aurkeztutako dokumentazioaren arabera, Planaren xedea da Gurutzetako Ospitalearen eremua hirigintza-arloan egokitzea, Ospitalean epe labur eta ertainean egingo diren handitzeak jasotzeko. Ospitaleko bederatzi gunetan egitekoak diren jarduketak zehazten dira, eta lurzatiaren antolamenduaren honako alderdi hauek definitzen dira:

De acuerdo con la documentación presentada por el promotor el objeto del Plan es permitir la adecuación urbanística del ámbito del Hospital de Cruces para recoger las futuras ampliaciones necesarias en el Hospital a corto y medio plazo. Se detallan diferentes actuaciones a desarrollar en nueve zonas del hospital y se definen los siguientes aspectos de la ordenación de la parcela:

– Lerrokadurekiko gutxieneko atzeraemangunea, lurzatiaren perimetro osoan.

– Retranqueo mínimo respecto a las alineaciones en la totalidad del perímetro de la parcela.

– Eraikinen eta hegalen arteko tarteak.

– Separaciones entre edificios y vuelos.

– Eraikinaren gehieneko altuera.

– Altura máxima de edificación.

– Gutxieneko aparkaleku-zuzkidura ezarri beharrik eza.

– No necesidad de establecer una dotación mínima de aparcamientos.

Laburbilduz, ospitalearen eremuaren antolamendu xehatu berria definitzen da, zeinak barne hartzen dituen Gurutzetako Ospitaleko Osasun Ekipamenduko Sistema Orokorraren barruan erabilera eta eraikin berriak. Eremuaren egiturazko antolamenduari ez zaio inola ere eragiten. Antolamendu berriak honako eraikuntza-jarduketa hauek egiteko aukera emango du:

En definitiva, se define una nueva ordenación pormenorizada del ámbito del hospital que incluye nuevos usos y edificaciones dentro del Sistema General de Equipamiento Sanitario del Hospital de Cruces. En ningún caso se afecta a la ordenación estructural del ámbito. La nueva ordenación posibilitará el desarrollo de las siguientes actuaciones de edificación:

– 1. eraikina: oin berriko zerbitzu-eraikina (BS+4). Beste handitze-lanen gauzatzearen arabera garatuko da.

– Edificio 1: edificio de servicios de nueva planta (PB+4) que se desarrollaría en función de la ejecución de las otras ampliaciones.

– 2. eraikina: aldagela-biltegi eraikina. Egungo aldagelen eraikinaren gainean egingo da (+1 solairu). Hala, guztira BS+4koa izango da.

– Edificio 2: edificio de vestuarios-almacén que se levanta en alzado (+ 1 planta) sobre el actual edificio de vestuarios hasta alcanzar PB+4.

– 3. eraikina: eraikin berria, irakaskuntzarako. Dagoen dorrearen luzapen gisa egingo da.

– Edificio 3: nuevo edificio dedicado a docencia como prolongación de la torre existente.

– 4. eraikina: pediatriako eraikina (amaetxe zaharraren handitzea), eremuak ospitale-izaera txikiagoa izateko eta pediatriako pazienteek jolasteko eta itxaroteko guneak edukitzeko. Horretarako, dagoen bolumena handitzea planteatzen da: eraikin nagusiari solairu bat gehituko zaio.

– Edificio 4: edificio de pediatría (ampliación de la antigua maternidad) a fin de dar un carácter menos hospitalario al área y dotar de espacios de juegos y esperas a los pacientes pediátricos. Para ello se plantea la prolongación del volumen existente en una planta que se añade al edificio principal.

– 5. eraikina: sukaldeko eraikina handituko da (BS+2), eraikin nagusiaren atzealdean eraikiz.

– Edificio 5: ampliación del edificio de cocina, consistente en PB+2 a construir en la parte trasera del edificio principal.

– 6. eraikina: farmazia-zerbitzuko eraikina. Larrialdietako eraikinaren handitze gisa planifikatu da (hegala gehi 1 solairu).

– Edificio 6: edificio de servicio de farmacia que se planifica como ampliación del edificio de urgencias (voladizo más 1 planta).

– 7. eraikina: bihotz-errehabilitaziorako eraikina. Gaur egun dagoenaren gainean egingo da (+1 solairu). Hala, guztira BS+2koa izango da.

– Edificio 7: edificio de rehabilitación cardiaca que se levantaría sobre el actual existente (+ 1 planta) hasta alcanzar PB+2.

– 8. eraikina: erradioterapiako egungo eraikinean beste bi solairu eraikitzea planteatzen da, irakaskuntzara bideratzeko. Hala, guztira BS+2koa izango da.

– Edificio 8: se plantea levantar dos plantas más en el actual edificio de radioterapia alcanzando PB+2 y dedicar esta ampliación a la docencia.

– 9. eraikina: oin berriko eraikina, administrazio-erabilerarako. Lehendik dagoen eraikinaren altuera berekoa izango da (BS+6).

– Edificio 9: edificio de nueva planta con uso administrativo que igualará en altura al edificio existente (PB+6).

Ingurumen-dokumentu estrategikoak (IDE) bi garapen-aukera eskaintzen ditu: esku ez hartzeko aukera (0 aukera) eta Planak garatzen duen aukera. IDEren arabera, 0 aukerak osasun-instalazioak handitzea eragotziko luke eta horietako batzuk herritarrei zerbitzu egokia emateko urgentziazko behartzat jotzen dira. Ingurumenaren ikuspegitik ez da eragin esanguratsurik detektatu egungo egoerarekin alderatuta; beraz, pentsa liteke esku ez hartzeak eta hautatutako aukerak antzeko ingurumen-kostua dutela.

El documento ambiental estratégico (DAE) presenta dos posibles alternativas de desarrollo, la alternativa de no intervención (alternativa 0) y la alternativa que desarrolla el Plan. A juicio del DAE, la alternativa 0 impediría la ampliación de las instalaciones sanitarias, algunas de las cuales se consideran necesidades urgentes para dar un adecuado servicio a la población. Desde el punto de vista medioambiental no se detectan impactos significativos con respecto a la situación actual por lo que cabría considerar que la no intervención y la alternativa elegida tiene un coste ambiental similar.

B) Planaren ezaugarri teknikoak eta ingurumenekoak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 75.3 artikuluaren arabera, lege horren II.C eranskinean ezarritako irizpideak aplikatuko dira Planari ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin behar zaion edo ez zehazteko.

B) Una vez analizadas las características técnicas y ambientales del Plan, y de conformidad con el artículo 75.3 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, se procede a aplicar los criterios que están establecidos en el Anexo II.C de la citada Ley para determinar si el Plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1.– Características del plan, considerando en particular:

a) Planak zenbateraino ezartzen duen proiektuetarako esparrua: aurkeztutako dokumentazioaren arabera, Planak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapen, ezaugarri, neurri edo funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legeetan zerrendatutako kategoriaren batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el Plan establece un marco para proyectos: a la vista de la documentación presentada, el Plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenezcan a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Planak zenbateraino eragiten duen beste plan edo programa batzuetan, bai eta hierarkizatuta daudenetan ere: Indarrean dagoen Barakaldoko HAPOaren arabera, Planaren eremua Ekipamendu Sistema Orokor bat da eta Ekipamendu Komunitarioa-Erabilera Sanitarioa kalifikazio zehatza du. Planak ez du eremuaren egiturazko antolamendua aldatzen; Gurutzetako ospitale-konplexuaren barruan hirigintza-eraikigarritasuna handitzea besterik ez dakar. Beraz, atal honi dagokionez, esan daiteke ez dela ingurumen-ondorio aipagarririk edo beste plan edo programa batzuekiko bateraezintasunik hautematen.

b) La medida en que el Plan influye en otros planes o programas, incluidos los que estén jerarquizados: de acuerdo con el vigente PGOU de Barakaldo, el ámbito del Plan se corresponde con un Sistema General de Equipamiento, con calificación pormenorizada de Equipamiento Comunitario-Uso Sanitario. El Plan no modifica la ordenación estructural del ámbito, únicamente supone el aumento de la edificabilidad urbanística dentro del ámbito del propio complejo hospitalario de Cruces por lo que cabe concluir, con respecto a este apartado, que no se detectan efectos ambientales reseñables o incompatibilidades con otros planes o programas.

c) Plana egokia den ingurumen-alderdiak barne hartzeko, bereziki garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin: plana egokitzat jotzen da garapen jasangarria sustatzen duten ingurumen-alderdiak barne hartzeko; izan ere, etorkizuneko eraikinak bateragarriak dira baliabideen (ura, energia, etab.) kontsumo efizienteagoa sustatzeko neurriak hartzearekin. Ez dakar artifizializatu gabeko lurzorurik okupatzea, lehendik urbanizatuta dagoen eremu batean eragiten baitu.

c) La pertinencia del Plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular, de promover el desarrollo sostenible: se considera que el Plan es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible en la medida en que las futuras edificaciones son compatibles con la incorporación de medidas encaminadas a potenciar un consumo de recursos (agua, energía, etc.) más eficiente. El Plan no supone la ocupación de nuevo suelo no artificializado ya que incide en un ámbito ya urbanizado.

d) Planarekin lotutako ingurumen-arazo esanguratsuak: Aurreko puntuetan adierazitakoari jarraituz eta aintzat hartuta bai eremuaren ingurumen-ezaugarriak bai Planaren irismena, ez da hauteman Plana gauzatuz gero ingurumen-arazo adierazgarririk egongo litzatekeenik, betiere, besteak beste, segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, hondakinen kudeaketari eta kutsadura akustikoari dagokienez indarrean dagoen araudia betez egiten badira eremuarekin lotutako jarduketak.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el Plan: atendiendo a lo expuesto en los puntos anteriores y considerando las características ambientales del ámbito y el alcance del Plan, no se detectan problemas significativos sobre el medio ambiente derivados de la ejecución del Plan, siempre y cuando las actuaciones que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, gestión de residuos y contaminación acústica.

e) Era berean, plana egokitzat jotzen da Europar Batasuneko edo Espainiako ingurumen-arloko legedia txertatzeko.

e) Asimismo, el Plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Ondorioen ezaugarriak, eta eragina jasan dezakeen eremuarenak:

2.– Características de los efectos y del área probablemente afectada:

Planaren xede den eremua Gurutzetako ospitale-konplexuak hartzen duen azalerari dagokio: Ekipamendu Komunitarioko lurzoru finkatu bat da, Erabilera Sanitariokoa, eraikia eta oso-osorik urbanizatua, non ez dagoen natura-intereseko elementurik, ez eta ibilgurik edo ur-gunerik ere; ez dator bat interes geologikoko gune edo eremuekin eta ez du akuiferoak kutsatzeko arriskurik. Aztergai dagoen eremua Barakaldoko ikuseremuan dago; paisaia-unitate nagusia eremu antropogeniko batean dagoen hiri-paisaia da, paisaia-balio oso txikiko ikuseremu batean kokatua, EAEko Paisaia Berezien eta Apartekoen Katalogoaren arabera (Aurreproiektua).

El ámbito objeto del plan corresponde a la superficie ocupada por el complejo hospitalario de Cruces, un suelo de Equipamiento Comunitario de Uso Sanitario consolidado, edificado y urbanizado en su totalidad donde no se aprecian elementos de interés natural, ni cauces ni puntos de agua; tampoco coincide con puntos o áreas de interés geológico ni presenta vulnerabilidad a la contaminación de acuíferos. La zona de estudio se ubica en la cuenca visual de Barakaldo; la unidad de paisaje predominante corresponde a un paisaje urbano en dominio antropogénico, en una cuenca visual de valor paisajístico muy bajo, de acuerdo con el Catálogo de Paisajes Singulares y Sobresalientes de la CAPV (Anteproyecto).

Ingurumenaren ikuspegitik aipagarriak diren alderdi bakarrak honako hauekin lotutakoak dira:

Los únicos aspectos reseñables desde el punto de vista ambiental son los relacionados con:

– Lurzorua kutsa dezaketen jarduketak edo instalazioak dituzten edo izan dituzten lurzoruen inbentarioan sartutako bi lurzati egotea (GeoEuskadiren arabera, inbentariatutako lurzatiek kode bera dute, 48013-00199, eta industrialak dira). Printzipioz, Planetik eratorritako jarduketek ez dute horiengan eraginik izango.

– La presencia de dos parcelas incluidas en el Inventario de suelos que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminados del suelo (de acuerdo con GeoEuskadi las parcelas inventariadas corresponden a un mismo código: 48013-00199 y son de tipo industrial). En principio, no se verán afectadas por las actuaciones que se derivan del Plan.

– Planaren eremuaren kalitate akustikoa. Gurutzetako ospitale-konplexua E motako eremu akustikoa da: nagusiki osasun-, irakaskuntza- eta kultura-erabilerarako lurralde-sektorea. Kanpoko espaziorako 60 dB-ko (A) KAHa dagokio, egunez eta arratsaldez, eta 50 dB-koa (A) gauez. Eraikin berrietarako balio horiek 5 dB (A) murriztu behar dira.

– La calidad acústica del ámbito del Plan. El complejo hospitalario de Cruces se corresponde con un área acústica tipo E: sectores del territorio destinados a uso predominantemente sanitario, docente y cultural. Le corresponden unos OCAs para el espacio exterior de 60 dB(A) para los periodos día y tarde y 50 dB(A) para el periodo noche. Para las nuevas edificaciones estos valores deben reducirse en 5 dB(A).

Sustatzaileak aurkeztutako dokumentazioaren arabera, Planaren jarduketen xede den eremuko soinu-iturriak Planaren inguruko kaleetako eta BI-10 (lehen A-8), BI-30 (lehen N-637) eta N-634 foru-errepideetako ibilgailuen zirkulazioari dagozkio, bai eta ospitale-barrutiaren beraren askotariko zarata-fokuei ere.

De acuerdo con la documentación presentada por el promotor las fuentes sonoras en el ámbito objeto de las actuaciones del Plan corresponden al tráfico rodado de las calles del entorno del Plan y las carreteras forales BI-10 (anteriormente A-8), BI-30 (anteriormente N-637) y N-634, además de los diversos focos de ruido del propio recinto hospitalario.

Plana garatzeak izan ditzakeen eraginak eremuan eraikuntza-lanak eta urbanizazio osagarriko lanak gauzatzearekin lotutakoak dira. Lan horiek lur-mugimenduak egitea, hondakinak sortzea, makinak joan-etorrian ibiltzea, isurketak egitea, zarata sortzea eta abar ekarriko dute. Ondorioz, inguruko biztanleengan eta ospitale-konplexuan dauden pertsonengan eragina izan dezakete eta eragozpenak sortu diezazkiekete, isuri atmosferiko eta akustikoengatik eta abar. Gainera, kontuan izan behar da jarduketak nagusiki erabilera sanitarioko lurzorua duen hiri-eremu batean egingo direla, hau da, obrek eragin ditzaketen eragozpenekiko bereziki kaltebera den eremu batean. Hala ere, nolako jarduketak egitea aurreikusten den eta horien eraginpeko eremua zein izango den kontuan hartuta, eraginak txikiak izango dira, eta, oro har, aldi baterakoak, itzulgarriak eta konpongarriak, betiere indarrean dagoen legeria betetzen bada, batez ere zaratari, hondakinen kudeaketari, eta isuriei buruzkoa (isuri atmosferikoak barne), eta obrak horrelako jardueretarako jardunbide egokiak betez egiten badira.

Los posibles efectos derivados del desarrollo del Plan estarán ligados a la ejecución de las obras de edificación y urbanización complementaria del ámbito, que conllevarán movimientos de tierras, generación de residuos, trasiego de maquinaria, vertidos, ruidos etc., con las consiguientes posibles afecciones y molestias sobre la población del entorno y del propio complejo hospitalario, por emisiones atmosféricas y acústicas, etc., teniendo en cuenta además que las actuaciones se producirán en un ámbito urbano con predominio de suelo de uso sanitario, particularmente sensible a las posibles molestias derivadas de las obras. No obstante, dada la naturaleza de las actuaciones que se prevén y del ámbito de afección de las mismas, se considera que siempre que se cumpla la legislación vigente y en especial la relativa al ruido, gestión de residuos, vertidos y emisiones atmosféricas, y las obras se desarrollen atendiendo a las buenas prácticas para este tipo de actuaciones, las afecciones serán de escasa magnitud y, en general, temporales, reversibles y recuperables.

Ustiapen-fasean, eremuaren gaineko kalitate akustikoaren arloko eraginak esanguratsuak izan daitezke eraikin berrietako erabiltzaileentzat.

En fase de explotación pueden ser relevantes las afecciones relacionadas con la calidad sonora del ámbito para los usuarios de las nuevas edificaciones.

Alderdi horri dagokionez, aipatzekoa da Planaren eremuan aplikatu behar diren kalitate akustikoko helburuak (KAH) E motako eremu akustikoekin lotutakoak direla: nagusiki osasun-, irakaskuntza- eta kultura-erabilerarako lurralde-sektoreekin. Beraz, kanpo-espaziorako 60 dB-ko (A) KAHak izango dira, egunez eta arratsaldez, eta, gauez, 50 dB-koak (A); aurreikusitako eraikin berrien kasuan, balio horiek 5 dB (B) murriztu behar dira.

En relación con este aspecto hay que señalar que en el ámbito del Plan resultan de aplicación los objetivos de calidad acústica (OCAs) para un área acústica tipo E: sectores del territorio destinados a uso predominantemente sanitario, docente y cultural, siendo los OCAs para el espacio exterior de 60 dB(A) para los periodos día y tarde y 50 dB(A) para el periodo noche; para los nuevos edificios previstos esos valores deben reducirse en 5 dB(A).

Sustatzaileak eragin akustikoari buruzko azterlan bat sartu du espedientean, eta, horren arabera, kalitate akustikoko helburuak (KAH) nabarmen gainditzen dira Planak eragindako lurzatian, lurretik 2 metrorako altueran eta dauden eraikinen fatxadetan, aztertutako eremuaren zatirik handienean, bai egungo egoeran, bai etorkizunekoan; Planaren garapen-jarduketen kasuan, aurreikusitako eraikin berri guztien fatxadetan gainditzen dira KAHak.

El promotor ha incorporado al expediente un estudio de impacto acústico según el cual se superan ampliamente los objetivos de calidad acústica (OCAs) en el ámbito de la parcela afectada por el Plan a 2 m de altura sobre el terreno y en las fachadas de los edificios existentes en la mayor parte del área de estudio, tanto en el escenario actual como en el escenario futuro; para el caso de las actuaciones de desarrollo del Plan se superan los OCAs en las fachadas de todos los nuevos edificios previstos.

Aipatzekoa da Barakaldoko Udalak Babes Akustiko Bereziko Eremu (BABE_Urbanoa 5) izendatu duela Planaren eremua, Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 43. artikuluarekin bat etorriz. Beraz, eraikuntza-lizentzia berriak emanez gero, eraikin berrien barruan, kasu guztietan, KAHak betetzen direla bermatu behar da.

Cabe comentar que el Ayuntamiento de Barakaldo ha declarado el ámbito del Plan como Zona de Protección Acústica Especial (ZPAE_Urbana 5), de acuerdo con el artículo 43 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco por lo que en caso de concederse nuevas licencias de edificación debe garantizarse, en todo caso, el cumplimiento de los OCAs en el interior de las nuevas edificaciones.

Bestalde, Bizkaiko Foru Aldundiko Lurralde Garapeneko Zuzendaritza Nagusiak jakinarazi duenez, Planaren jarduketa-eremuak Bizkaiko foru-errepideetako Zortasun Akustikoko Eremuari eragiten dio (bereziki BI-10 errepidekoari) –irailaren 18ko 4523/2013 Foru Aginduaren bidez onartu zen aipatutako eremua–. Txosten horren arabera, babes akustikoko ahaleginek eraikin berrien barnealdean KAHak betetzen direla bermatzera bideratuta egon behar dute (urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren I. eranskina, B taula). Horretarako, Eraikuntzako Kode Teknikoan beharrezkoak diren gutxieneko isolamenduei buruz jasotako zehaztapenak aintzat hartu behar dira, baita beste alderdi batzuk ere, esaterako, eraikinen diseinua (BI-10 errepidearen eraginpean dauden espazioak minimizatuz, adibidez) eta beste neurri batzuk, hala nola Bizkaiko Foru Aldundiak 2008an BI-10ean instalatutako pantaila akustikoari jarraipena ematea.

Por otro lado, la Dirección General de Desarrollo Territorial de la Diputación Foral de Bizkaia informa que el ámbito de actuación del Plan afecta a Zonas de Servidumbre Acústica de las carreteras forales de Bizkaia (en especial a la de la carretera BI-10), aprobada mediante Orden Foral 4523/2013, de 18 de septiembre. De acuerdo con este informe, los esfuerzos de protección acústica se deberán orientar a garantizar el cumplimiento de los OCAs en el interior de las nuevas edificaciones (Anexo I, tabla B del Decreto 213/2012, de 16 de octubre) considerando, además de las especificaciones del Código Técnico de la Edificación en relación con los aislamientos mínimos necesarios, otros aspectos como los relativos al diseño de las edificaciones (minimizando los huecos expuestos a la carretera BI-10 por ejemplo) u otras medidas como la continuación de la pantalla acústica instalada en el año 2008 en la BI-10 por la Diputación Foral de Bizkaia.

Beste alde batetik, eremuan kutsatuta egon daitezkeen lurzoruak daudenez, inbentariatutako lurzatiei eragin diezaieketen jarduketak egitea aurreikusten bada, Lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legean xedatutakoa kontuan izan beharko da.

En otro orden de cosas, debido a la presencia de suelos potencialmente contaminados en el ámbito y en el caso de que se prevean actuaciones que puedan afectar a las parcelas inventariadas, se deberá tener en cuenta lo establecido en la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

Indarrean dagoen antolamenduan aurreikusitako egoera kontuan hartuta baloratu behar dira ingurumen-ondorioak. Ildo horretan, indarrean dagoen Barakaldoko HAPOan, Planaren eremua Osasun eta Asistentzia Ekipamendu Komunitarioko Sistema Orokor modura jasota dago, horixe da gaur egungo erabilera, eta lurzatia eraikita eta erabat urbanizatuta dago. Planean proposatutako antolamendu xehatuak ez dio eremuaren egiturazko antolamenduari inola ere eragiten. Planaren xedea da Gurutzetako ospitale-konplexuko eraikin eta instalazioak handitzea, HAPOan aurreikusitako ekipamendu sanitarioari dagokion lurzatiaren barruan, ospitaleak gaur egun eskaintzen duen osasun-arreta hobetzeko, eta, beraz, bateragarria da indarrean dagoen plangintzan aurreikusitako erabilerarekin; bestalde, Planean aurreikusitako instalazioen handitzea egokia da garapen jasangarria sustatzen duten ingurumen-kontsiderazioak integratzeko, ez dakarrelako lurzoru naturalik hartzea, eta instalazio berrietan baliabideen (ura, energia, etab.) kontsumo efizienteagoa bultzatzeko neurriak ezartzeko modua ematen duelako.

La valoración de los efectos ambientales debe efectuarse con respecto a la situación prevista en el planeamiento vigente. En este sentido, el vigente PGOU de Barakaldo ya contempla el ámbito del Plan como Sistema General de Equipamiento Comunitario Sanitario Asistencial, siendo el uso actualmente existente y estando la parcela edificada y urbanizada en su totalidad. La ordenación pormenorizada propuesta en el Plan no afecta en ningún caso a la ordenación estructural del ámbito. El Plan tiene por objeto la ampliación de las edificaciones e instalaciones del complejo hospitalario de Cruces dentro de la parcela perteneciente al equipamiento sanitario previsto en el PGOU, con el fin de mejorar la atención sanitaria que ahora oferta el citado hospital, por lo que resulta compatible con el uso previsto en el planeamiento vigente; por otro lado, la ampliación de las instalaciones prevista en el Plan resulta pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible, ya que no supone la ocupación de nuevos suelos naturales, y permite incorporar medidas encaminadas a potenciar un consumo de recursos (agua, energía, etc.) más eficiente en las nuevas instalaciones.

Aurrekoaren ondorioz, eremuaren egungo egoera, Planak egiten duen antolamendu-proposamena eta dagozkion neurri prebentibo, babesle eta zuzentzaileen aplikazioa kontuan hartuta, ez da espero jarduketa horiek eragin esanguratsurik izango dutenik ingurumenean, Euskadiko Ingurumen Administrazioaren abenduaren 9ko 10/2021 Legean xedatutakoari jarraituz, baldin eta eragin-eremuan egiten diren esku-hartzeak eta jarduketak segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, hondakinen kudeaketari eta kutsadura akustikoari dagokienez indarrean dagoen araudia betez egiten badira, besteak beste.

En consecuencia con lo anterior, considerando la situación actual del ámbito, la propuesta de ordenación que plantea el Plan, y la aplicación de las medidas preventivas, protectoras y correctoras pertinentes, no se espera que de dichas actuaciones se vayan a derivar impactos significativos sobre el medio ambiente, en los términos previstos en la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, gestión de residuos y contaminación acústica.

3.– Ebazpen honetan, honako neurri babesle eta zuzentzaile hauek ezartzen dira, Planak ingurumenean ondorio kaltegarri nabarmenik izan ez dezan eta Barakaldon kokatutako Gurutzetako Ospitalearen Hiri Antolamenduko Plan Bereziari ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharrik egon ez dadin, baldin eta ezarritako neurri babesleak eta zuzentzaileak txertatzen badira.

3.– En la presente Resolución se establecen las siguientes medidas protectoras y correctoras en orden a evitar que el Plan pueda tener efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y no sea necesario que el Plan Especial de Ordenación Urbana del Hospital de Cruces, en Barakaldo, se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria, siempre y cuando se incorporen al mismo las medidas protectoras y correctoras establecidas.

Neurri babesle eta zuzentzaileak indarreko arauen arabera ezarriko dira, ebazpen honetan zehaztutakoaren arabera eta, aurrekoaren aurkakoa ez den guztian, ingurumen-dokumentu estrategikoan eta planean bertan adierazitakoaren arabera.

Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Plan.

Aplikatzeko neurrien artean, Plana garatzeko proiektu eta jarduketen ondoriozkoak nabarmendu behar dira, obra-faseari eta jardueraren funtzionamendu-faseari buruzkoak. Besteak beste, neurri hauek hartu beharko dira:

Entre las medidas a aplicar, destacan las que se derivan de los proyectos y actuaciones para el desarrollo del Plan, relativas tanto a la fase de obras como a la fase de funcionamiento de la actividad. Entre otras, deberán adoptarse las siguientes medidas:

– Zaratarekin zerikusia duten neurriak.

– Medidas relativas al ruido.

Zaratari dagokionez Planean hartu beharreko erabakien artean, eta, Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 36. artikuluak ezartzen duenari jarraikiz, ezingo dira exekutatu etorkizuneko hirigintza-garapenak honako eremu hauetan: kanpoaldean kalitate akustikoaren helburuak betetzen ez direnetan, hargatik eragotzi gabe 43. eta 45. artikuluetan ezarritakoa. Era berean, kontuan hartuta planaren eremua Bizkaiko foru-errepideen Eragin Akustikoko Eremu baten barruan dagoela, eremu horietan edozein jarduketa egin ahal izateko, azpiegitura horiek kudeatzen dituen organoaren nahitaezko txostena beharko da.

Entre las determinaciones que debe adoptar el plan respecto al ruido y de acuerdo con lo dispuesto en el artículo 36 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco, no podrán ejecutarse futuros desarrollos urbanísticos en áreas donde se incumplan los objetivos de calidad acústica en el ambiente exterior, sin perjuicio de lo estipulado en los artículos 43 y 45. Asimismo, teniendo en cuenta que el ámbito del plan se encuentra en una Zona de Afección Acústica de carreteras forales de Bizkaia, cualquier actuación a desarrollar en estas zonas deberá contar con el preceptivo informe del órgano gestor de estas infraestructuras.

Ondorioz, eraikuntza-lizentzia eman aurretik, lehenik eta behin, kanpo-ingurunea babestera bideratutako neurri teknikoki eta ekonomikoki egokiak hartu behar dira (lurretik bi metroko altuerara, eraiki gabeko guneetan; eta leihodun fatxada guztietan, altuera orotan, gune eraikietan), bai eta, kasu guztietan, eraikinen barnealdean kalitate akustikoko helburuak betetzera zuzendutako beharrezko neurriak ere, barrutiaren erabileraren eta motaren arabera (egongelak edo logelak...) eta eguneko orduaren arabera (goizez, arratsaldez eta gauez), bai urriaren 16ko 213/2012 Dekretuan finkatutako eskakizunei bai Eraikuntzako Kode Teknikoan finkatutakoei jarraituz. Fatxadaren isolamendu horiek behar bezala justifikatuko dira eraikuntza-proiektuan.

En consecuencia, deberán adoptarse, con anterioridad a la concesión de la licencia de edificación, las medidas técnica y económicamente proporcionadas, encaminadas a proteger, en primera instancia, el ambiente exterior (a 2 m de altura del suelo, en las zonas no edificadas; y en la totalidad de las fachadas con ventana, a todas sus alturas, en la zonas edificadas), así como, en todo caso, las necesarias para cumplir con los objetivos de calidad acústica en el ambiente interior de las edificaciones, en función del uso y del tipo de recinto (zonas de estancia o dormitorios...) y de los periodos de día, tarde y noche, de acuerdo con las exigencias tanto del Decreto 213/2012 de 16 de octubre, como del Código Técnico de la Edificación. Estos aislamientos de fachada deberán quedar específicamente justificados en el proyecto de edificación.

Obrek iraun bitartean, jardunbide operatibo egokiak aplikatu beharko dira sorburuan zaratak murrizteko, bereziki indusketa-, zamalan- eta garraio-lanetan, bai eta erabilitako makineriaren mantentze-lan orokorretan, eta zaraten eta bibrazioen sorburuko murrizketan ere.

Durante el tiempo de duración de las obras deberán aplicarse buenas prácticas operativas para la reducción en origen del ruido, en particular, en las operaciones de excavación, carga y descarga, transporte, así como en cuanto al mantenimiento general de maquinaria utilizada y la reducción en origen del ruido y vibraciones.

Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustiko, kalitate-helburu eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak (baita errepideko zirkulazioan ere) egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, egokitu beharko dira, hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten emisio akustikoak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatu du) eta arau osagarrietan ezarritakora.

De acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada, tanto para el tránsito rodado como en las obras, debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre y, en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

Euskal Autonomia Erkidegoko Hots Kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 35 bis artikuluan xedatutakoa aplikatzeko, 6 hiletik gorako iraupen aurreikusia duten obren kasuan, nahitaez egin beharko da inpaktu akustikoaren azterlana, neurri zuzentzaile egokiak zehazteko.

En aplicación de lo dispuesto en el artículo 35 bis del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco, en el caso de obras con una duración prevista superior a 6 meses será necesaria la elaboración de un estudio de impacto acústico para la definición de las medidas correctoras oportunas.

Inpaktu akustikoaren azterlanean aztertuko da zer onura akustiko lortu nahi den neurri zuzentzaile horien bitartez, eremu akustikoetako eta eraikin sentikorretako zarata-maila murrizteari dagokionez, eta ukitutako udalerriari jakinarazi beharko zaio haren edukia.

El estudio de impacto acústico deberá analizar el beneficio acústico que se espere obtener de las medidas correctoras, en términos de reducción de los niveles de ruido en las áreas acústicas o edificaciones sensibles, y deberá comunicarse al municipio afectado el contenido del mismo.

Kutsatuta egon daitezkeen lurzoruen kudeaketarekin lotutako neurriak.

– Medidas destinadas a la gestión de los suelos potencialmente contaminados.

Planaren eremuan lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak izan dituzten edo dituzten lurzoruen inbentarioko kokaleku bat dago (kodea: 48013-00199). Horrenbestez, Lurzorua Ez Kutsatzeko eta Kutsatutakoa Garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 23.1 artikuluan xedatzen denarekin bat, lurzoruaren kalitate-adierazpen bat izapidetu beharko da, baldin eta lege horren 23. artikuluan jasotako egoeraren bat gertatzen bada.

El ámbito del plan coincide con un emplazamiento incluido en el inventario de suelos que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo (código: 48013-00199). Por lo tanto, conforme a lo indicado en el artículo 23.1 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo, será necesaria la tramitación de una Declaración de calidad de suelo en el caso de que se dé alguna de las situaciones incluidas en el artículo 23 de esta ley.

Aurrekoa ezertan eragotzi gabe, obrak egin bitartean lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak izan dituzten beste kokagune batzuk atzemanez gero, edo lurzorua kutsatzen duten substantziak daudelako zantzu funtsatuak egonez gero, horren berri eman beharko zaie, berehala, Barakaldoko Udalari eta Ingurumen Jasangarritasuneko Sailburuordetzari, azken horrek zehatz ditzan zer neurri hartu behar diren eta zein pertsona fisikok edo juridikok bete beharko dituen neurriak, Lurzorua Ez Kutsatzeko eta Kutsatutakoa Garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22.2 artikuluarekin bat.

Sin perjuicio de lo anterior, en el caso de que en el transcurso de las obras se detecten otros emplazamientos que hayan soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo, o cuando se den indicios fundados de la existencia de sustancias contaminantes del suelo, se deberá informar de tal extremo, y de forma inmediata, al ayuntamiento de Ermua y a la Viceconsejería de Sostenibilidad Ambiental, con el objeto de que esta defina las medidas a adoptar y las personas físicas o jurídicas obligadas a ejecutarlas, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

– Beste neurri babesle eta zuzentzaile batzuk.

– Otras medidas preventivas y correctoras.

Aurretik adierazitakoari kalterik egin gabe, garapen-proiektuak gauzatzean aplikatu beharreko neurriak loturik egongo dira obrak egiteari, lurrak eta soberakinak kudeatzeari, hondakinak sortu eta kudeatzeari, induskatutako lurzoruak kontrolatzeari eta urak, airearen kalitatea eta kalitate akustikoa babesteari buruzko jardunbide egokien eskuliburuarekin. Planak azkenean onartzen dituen zehaztapenei erantsi beharko zaizkie horiek guztiak.

Sin perjuicio de las anteriores, las medidas a aplicar en la ejecución de los proyectos de desarrollo guardarán relación con el manual de buenas prácticas en obras, gestión de tierras y sobrantes, producción y gestión de residuos, control de suelos excavados, protección de las aguas, de la calidad del aire y de la calidad acústica. Deberán incorporarse a las determinaciones que finalmente adopte el Plan.

• Obrako langileek erabili beharreko jardunbide egokien eskuliburua. Alderdi hauek behintzat hartuko ditu barnean: lanaldiak, makineria, uretarako isurketak prebenitzea, ahalik eta hauts eta zarata gutxien sortzea, herritarren lasaitasunean eragin negatiboa duten jardunak minimizatzea, hondakinak kudeatzea eta abar.

• Manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra. Contendrá como mínimo aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, evitar vertidos a las aguas, la minimización de producción del polvo y ruido, minimizar las afecciones negativas sobre el sosiego público, la gestión de residuos, etc.

• Planak proposatzen duen antolamenduaren ondoriozko obrak, bai eta lurzoruaren okupazioa dakarten gainerako eragiketa osagarriak ere, proiektua egikaritzeko behar-beharrezkoa den gutxieneko eremuan gauzatuko dira. Kontratistaren instalazio-eremuak proiektatzerakoan –makinak gordetzeko parkea, lan-txabolak, obrako materialak aldi baterako gordetzeko gunea etalandare-lurra eta hondakinak aldi baterako pilatzeko tokiak barne–, ingurumenari ahalik eta gutxien eragiteko irizpidea izango da kontuan.

• Las obras derivadas de la ordenación que propone el Plan, así como el conjunto de operaciones auxiliares que impliquen ocupación del suelo, se desarrollarán en el área mínima imprescindible para su ejecución. Las áreas de instalación del contratista, incluidos el parque de maquinaria, las casetas de obra, el área de almacenamiento temporal de materiales de obra, zonas de acopios temporales de tierra vegetal y de residuos, se proyectarán en base a criterios de mínima afección ambiental.

• Hondakinen sorrera eta kudeaketa: sortutako hondakin guztiak, indusketakoak barne, Hondakinei eta Lurzoru Kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta aplikatzekoak diren araudi espezifikoetan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira, eta, kasuan-kasuan, karakterizatu egin beharko dira zer hondakin mota diren eta haientzako helmugarik egokiena zein den zehazteko.

• Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados, incluidos los procedentes de excavaciones, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas que les sean de aplicación, debiendo ser, en su caso, caracterizados con objeto de determinar su naturaleza y destino más adecuado.

• Eraikuntza- eta eraispen-hondakinak Eraikuntza- eta Eraispen-hondakinen kudeaketa arautzen duen ekainaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

• Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

• Obretan sortutako indusketa-soberakinak baimendutako soberakin-biltegira eramango dira, eta indarrean dagoen legerian ezarritakoaren arabera kudeatuko.

• Los sobrantes de excavación generados durante las obras se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

• Industrian Erabilitako Olioaren Kudeaketa Arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuaren arabera kudeatuko dira sortutako olio erabiliak.

• La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados.

• Barakaldoko Udalari eta Ingurumen Jasangarritasuneko Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaizkie lur susmagarriak detektatzearen ondoriozko kutsadura-arrasto guztiak, Lurzorua Kutsatzea Saihestu eta Kutsatutakoa Garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22.2 artikulua betetzeko.

• Cualquier indicio de contaminación por la detección de tierras sospechosas deberá ser comunicada al Ayuntamiento de Barakaldo y a la Viceconsejería de Sostenibilidad Ambiental, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

• Obrek dirauten artean, zorrotz kontrolatuko dira ibilgailuak igaro ondoko garbiketa-lanak, bai obrek eragina duten ingurunean, bai obrak egiteko eremuetara sartzeko lekuetan. Ureztapen- eta garbiketa-sistema bat edukiko da, aldi baterako estali gabe dauden eremuetarako eta ibilgailuak pasatzean material partikulatua aireratu daitekeen kasuetarako. Kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

• Durante el tiempo que duren las obras se llevará a cabo un control estricto de las labores de limpieza, tanto en el entorno afectado por las obras como en las áreas de acceso a éstas. Se contará con un sistema para riego y limpieza de superficies transitoriamente desnudas o susceptibles de provocar emisión de material particulado al paso de vehículos. Los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

• Lurzoruak eta lurpeko urak babestea: prebentzio-neurriak eta neurri zuzentzaileak ezarriko dira obra-faserako, istripuzko isurien eragina saihesteko, bereziki makinen mantentze-lanetan (material xurgatzaileak erabiltzea, isuriak eragindako lurrak kentzea eta kudeatzea, etab.). Pilaketa-eremuak, instalazio osagarriak edo makinen parkea gainazal iragazgaitzetan kokatuko dira. Makinen mantentze-lanik ez da egingo iragazgaiztu gabeko eremuetan.

• Protección de los suelos y las aguas subterráneas: se establecerán las medidas preventivas y correctoras para la fase de obras para evitar la afección por vertidos accidentales, especialmente durante el mantenimiento de maquinaria (utilización de materiales absorbentes, retirada y gestión de tierras afectadas por el vertido, etc.). Las zonas de acopio, instalaciones auxiliares o parque de maquinaria se localizarán en superficies impermeables. Se evitará el mantenimiento de maquinaria en zonas no impermeabilizadas.

• Euskal Kultura Ondareari buruzko maiatzaren 9ko 6/2019 Legean ezarritakoa gorabehera, obrak egiterakoan aztarna arkeologikoren bat egon daitekeela pentsarazten duen zerbait aurkitzen bada, lanak eten egingo dira badaezpada, eta berehala jakinaraziko zaio Bizkaiko Foru Aldundiko Kultura Departamenduari; hark erabakiko du zer neurri hartu.

• Sin perjuicio de lo dispuesto en la Ley 6/2019, de 9 de mayo, de Patrimonio Cultural Vasco, en el caso de que en el transcurso de las obras se produjera algún hallazgo que suponga un indicio de carácter arqueológico se suspenderán preventivamente los trabajos en la zona y se informará inmediatamente al Departamento de Cultura de la Diputación Foral de Bizkaia, que será quién indique las medidas a adoptar.

• Espazio libreak eta lore-estaldura lehengoratzeko lanetan, biodibertsitate autoktonoa sustatzeko jarduerak bultzatuko dira, jasangarritasun-irizpideak lehenetsiz jarduera horietan, horrela espezie inbaditzaileak sartzeko arriskua murrizteko. Horretarako, kontuan hartuko dira «Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua» argitalpenean jasotako gomendioak eta neurriak. Eskuliburua Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak argitaratu zuen. Landareztatzeko eta lorategiz hornitzeko lanetan, ez dira inolaz ere erabiliko inbaditzaileak izan daitezkeen espezie aloktonoak; esaterako, Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia eta Cortaderia selloana. Lehengoratze-lanetan erabilitako landare-lurrak flora inbaditzaileko propagulurik ez duela bermatuko da.

• En las labores de restauración de los espacios libres y ajardinamiento se potenciarán las actuaciones encaminadas a fomentar la biodiversidad autóctona, primando criterios de sostenibilidad, y de manera que se reduzca el riesgo de introducción de especies invasoras. A tal fin se tendrán en cuenta las recomendaciones y medidas contenidas en la publicación «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles», elaborado por el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda del Gobierno Vasco. En ningún caso se emplearán especies alóctonas con potencial invasor, como Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia, Cortaderia selloana u otras, en las labores de revegetación y ajardinamiento. Se garantizará que la tierra vegetal utilizada en las labores de restauración no contiene propágulos de flora invasora.

Eraikuntzaren jasangarritasuna: eraikuntza jasangarriari buruzko gidaliburuetan (https://www.ihobe.eus/argitalpenak/eraikuntza-iraunkorrerako-gidak) jasotako ingurumenaren arloko neurri eta jardunbide egokiak erabiliko dira, eraikinetan energia-aurrezpena eta -efizientzia areagotzeko eta energia berriztagarriak bultzatzeko. Neurri horiek, gutxienez, arlo hauetan izan beharko dute eragina:

Sostenibilidad en la edificación: se empleará el conjunto de medidas y buenas prácticas ambientales contenidas en las Guías de Edificación Ambientalmente Sostenibles https://www.ihobe.eus/publicaciones/guias-edificacion-y-rehabilitacion-ambientalmente-sostenible-2 con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

– Materialak. Lehengai berriztaezinen kontsumoa murriztea.

– Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

– Energia. Energia-kontsumoa murriztea eta/edo energia gutxiago sortzea iturri berriztaezinen bidez.

– Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

– Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa murriztea.

– Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

– Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

– Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

– Atmosfera. Gas, hauts, bero eta argiaren emisioak murriztea.

– Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

– Barne-kalitatea. Barruko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

– Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

– Hondakinak. Hondakin solido gutxiago sortzea.

– Residuos. Reducción en la generación de residuos sólidos.

– Mugikortasuna eta garraioa. Garraio-prozesuak gutxitzea eta pertsonen mugikortasuna hobetzea.

– Movilidad y transporte. Reducción de los procesos de transporte y mejora de la movilidad de las personas.

Bigarrena.– Zehaztea ezen, ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoaren arabera, eta, betiere, ebazpen honetan ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak hartzen badira, bai eta sustatzaileak proposatutakoak ere, aurrekoen aurkakoak ez badira, ez dela aurreikusten Barakaldon kokatutako Gurutzetako Ospitalearen Hiri Antolamenduko Plan Bereziak ondorio kaltegarri nabarmenik izango duenik ingurumenean, eta, beraz, ez duela ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, y siempre que se adopten las medidas protectoras y correctoras establecidas en la presente Resolución, así como las planteadas por el promotor que no se opongan a las anteriores, no se prevé que el Plan Especial de Ordenación Urbana del Hospital de Cruces, en Barakaldo, vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y, por tanto, no debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Barakaldoko Udalari jakinaraztea ebazpen honen edukia.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Barakaldo.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea. Euskadiko Ingurumen Administrazioaren abenduaren 9ko 10/2021 Legearen 71.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, honako ingurumen-ebaluazio estrategiko honek indarraldia galduko du, eta berezko dituen ondoreak sortzeari utziko dio, behin Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko gehieneko epean, Barakaldon kokatutako Gurutzetako Ospitalearen Hiri Antolamenduko Plan Berezia onartuko ez balitz. Kasu horretan, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazioaren prozedura, salbu eta ingurumen-organoari indarraldia luzatzeko eskatzen bazaio. Kasu horretan, ingurumen-organoak, hala badagokio, ingurumen-txosten estrategikoaren beste indarraldi bat emango du, erregelamenduz ezarriko den moduan.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 71.4 de la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios sí, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación del Plan Especial de Ordenación Urbana del Hospital de Cruces, en Barakaldo, en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental del Plan salvo que solicite la prórroga de su vigencia al órgano ambiental. En este supuesto, el órgano ambiental otorgará, en su caso, un nuevo plazo de vigencia del informe ambiental estratégico en los términos que se determinen reglamentariamente.

Vitoria-Gasteiz, 2022ko apirilaren 6a.

En Vitoria-Gasteiz, a 6 de abril de 2022.

Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendaria,

El Director de Calidad Ambiental y Economía Circular,

JAVIER AGIRRE ORCAJO.

JAVIER AGIRRE ORCAJO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental