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Boletin Oficial del País Vasco

74. zk., 2022ko apirilaren 13a, asteazkena

N.º 74, miércoles 13 de abril de 2022


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
1655
1655

EBAZPENA, 2022ko martxoaren 24koa, Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendariarena, zeinaren bidez ingurumen-txosten estrategikoa formulatzen baita Donostiako AU-IB.13 Igara eta IB.14 Illarra Berri eremuei buruzko eta Erregenea inguruneko lursail bat birsailkatuz espazio libreen sistema orokorra handitzeko HAPOaren aldaketari dagokionez.

RESOLUCIÓN de 24 de marzo de 2022, del Director de Calidad Ambiental y Economía Circular, por la que se formula informe ambiental estratégico de la modificación PGOU AU-IB.13 Igara e IB.14 Illarra Berri, así como la reclasificación de un terreno en el entorno de Erregenea para la ampliación del sistema general de espacios libres, en Donostia / San Sebastián.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2021eko otsailaren 1ean, Donostiako Udalak Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzari eskatu zion abiaraz zezala ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua Donostiako AU IB.13 Igara eta IB.14 Illarra Berri eremuei buruzko eta Erregenea inguruneko lursail bat birsailkatuz espazio libreen sistema orokorra handitzeko HAPOaren aldaketari zegokionez. Eskabidearekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu zituen, hala nola Planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan ezarritako edukiarekin.

Con fecha 1 de febrero de 2021, el Ayuntamiento de San Sebastián solicitó ante la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular del Gobierno Vasco, el inicio de la evaluación ambiental estratégica simplificada de la Modificación PGOU AU IB.13 Igara e IB.14 Illarra Berri, así como la reclasificación de un terreno en el entorno de Erregenea para la ampliación del Sistema General de Espacios Libres, en San Sebastián. La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del Plan y el documento ambiental estratégico, con el contenido establecido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

21/2013 Legearen 30. artikulua aplikatuta, 2022ko otsailaren 17an, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak kontsulta-izapidea egin zien ukitutako administrazio publikoei eta interesdunei; jasotako erantzunen emaitzak espedientean bildu dira. Orobat, Donostiako Udalari jakinarazi zitzaion izapide-prozesuaren hasiera.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, con fecha 17 de febrero de 2022, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular del Gobierno Vasco inició el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, con el resultado que obra en el expediente. Del mismo modo, se comunicó el inicio del trámite al Ayuntamiento de San Sebastián.

Espedientean jasotako dokumentuak eskuragarri egon ziren Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren webgunean, interesdun orok ingurumenaren arloan egoki jotzen zituen oharrak egin ahal izateko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Legezko erantzun-epea amaitu, eta espedientean jasotako txostenak aztertuta, egiaztatu da ingurumen-organoak baduela ingurumen-txosten estrategikoa egiteko behar beste judizio-elementu, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluari jarraikiz.

Una vez finalizado el plazo legal de respuesta y analizados los informes obrantes en el expediente, se constata que el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para formular el informe ambiental estratégico, de acuerdo con el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, ingurumenean efektu nabarmenak eragin ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautu behar duten oinarriak ezartzea da legearen helburua; era horretan, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Donostiako AU IB.13 Igara eta IB.14 Illarra Berri eremuei buruzko eta Erregenea inguruneko lursail bat birsailkatuz espazio libreen sistema orokorra handitzeko HAPOaren aldaketa abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan jasotako kasuen artean dago; izan ere, artikulu horretan ezartzen da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasatu behar diren plan eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela efektu nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo, bestela, planari edo programari ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin behar zaiola, ingurumenean efektu nabarmenak izan ditzakeelako.

La Modificación PGOU AU IB.13 Igara e IB.14 Illara Berri, así como la reclasificación de un terreno en el entorno de Erregenea para la ampliación del Sistema General de Espacios Libres, en San Sebastián, se encuentra entre los supuestos del artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental, a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 29. artikulutik 32. artikulura bitartean arautzen da, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena dela eta betetzen dituela indarrean dagoen araudian ezarritako alderdiak, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak (huraxe baita organo eskuduna, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Saileko egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuaren arabera). Txosten horretan, Planak ingurumenean efektu nabarmenak izan ditzakeen ala ez aztertzen da, eta, ondorioz, ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren prozedura bete behar duen ala ez, edota, bestela, zer baldintza ezarri behar diren Plana garatzeko, eta ingurumena behar bezala babesteko.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular del Gobierno Vasco, órgano competente de acuerdo con el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, a fin de valorar si el Plan puede tener efectos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, debe someterse al procedimiento de evaluación ambiental estratégica ordinaria, o bien, en caso contrario, establecer las condiciones en las que debe desarrollarse el Plan para la adecuada protección del medio ambiente.

Xedapen hauek hartu dira kontuan: 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen Ebaluazioari buruzkoa; 10/2021 Legea, abenduaren 9koa, Euskadiko Ingurumen Administrazioarena; 68/2021 Dekretua, otsailaren 23koa, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoarena, eta aplikatzekoa den gainerako araudia. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, la Ley 10/2021, de 9 de diciembre, de Administración Ambiental de Euskadi, el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de régimen jurídico del sector público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Ingurumen-txosten estrategikoa egitea Donostiako AU IB.13 Igara eta IB.14 Illarra Berri eremuei buruzko eta Erregenea inguruneko lursail bat birsailkatuz espazio libreen sistema orokorra handitzeko HAPOaren aldaketari (aurrerantzean, Plana), baldintza hauen arabera:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico de la Modificación PGOU AU IB.13 Igara e IB.14 Illarra Berri, así como la reclasificación de un terreno en el entorno de Erregenea para la ampliación del Sistema General de Espacios Libres, en San Sebastián (en adelante el Plan), en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren azalpena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

Planaren xedea da gaur egun El Diario Vasco egunkariaren instalazioek okupatzen duten zonaren kalifikazioa aldatzea, hango bizitegi-garapena ahalbidetzeko.

El objeto del presente Plan es el cambio de calificación de la zona actualmente ocupada por las instalaciones del periódico El Diario Vasco para permitir su desarrollo residencial.

Orain, Portuetxe pasealekuaren 2. zenbakiko lurzatiak 11.041,72 m2 ditu, eta AU «IB.13 Igara» (Ibaeta) eremuan dago; haren kalifikazio globala «B.20–Hirugarren sektoreko erabilera» da. Ukitutako lurzoruei dagokienez indarrean dagoen hirigintza-araubidea berregokitzea proposatzen da; hain zuzen ere, bizitegi-lurzati bat zehaztuko da, AU «IB.14.1 Illarra Berri» (Ibaeta) eremu mugakidean integratuko dena (eremu horren kalifikazio globala «A.30 – Eraikuntza irekiko bizitegia» da). Hiru eraikuntza-unitate jartzea aurreikusi da, gehienez 247 etxebizitzakoak, dagozkien garaje eta trastelekuekin, bai eta lokalak ere. Horrez gainera, plaza handi bat jarriko da erdian, auzoaren erdigune bihurtuko dena.

Actualmente la parcela de 11.041,72 m2, situada en Portuetxe Pasealekua n.º 2, pertenece al A.U. «IB.13 Igara» (Ibaeta) y cuenta con calificación global «B.20 – Uso terciario». Se propone reajustar el régimen urbanístico vigente de los suelos afectados definiendo una parcela residencial que se integrará y formará parte de la colindante A.U. «IB.14.1 Illarra Berri» (Ibaeta) que dispone de calificación global «A.30 – Residencial de edificación abierta». Se prevé la implantación de tres unidades edificatorias con un máximo de 247 viviendas con sus correspondientes garajes y trasteros, y locales. Se configura, asimismo, una nueva gran plaza central que se convierta en polo de centralidad del barrio.

Bestalde, aintzat hartuta Portuetxe pasealekuko 2. zenbakiko lurzatiak ez duela espazio librerik, estandar hori betetzeko, halako kalifikazioa emango zaio gaur egun lurzoru urbanizaezintzat sailkatuta dagoen lursail bati, zeina mugakidea baita «AO 12 Erregenea» (Antiguo – Ondarreta) eremuko espazio libreen sistema orokorrarekin.

Por otra parte, y teniendo en cuenta que la parcela de Portuetxe pasalekua n.º 2 no dispone de espacios libres, este estándar se cumplimenta otorgando dicha calificación a un terreno actualmente clasificado como suelo no urbanizable que es colindante con el S.G.E.L. existente en el A.U. «A.O.12 Erregenea» (El Antiguo – Ondarreta).

B) Proposatutako planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat etorriz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira, Planak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar duen ala ez zehazteko.

B) Una vez analizadas las características del Plan propuesto y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley a fin de determinar si el Plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki hauek kontuan hartuta:

1.– Características del plan, considerando en particular:

a) Planak zenbateraino ezartzen duen proiektuetarako esparrua: Planak hiri-lurzoru bati eragiten dio, zeinaren erabilera aldatzen baitu –industria-erabileratik bizitegi-erabilerara–, eta, horrez gain, espazio libreen sistema orokor gisa kalifikatzen du 4.200 m2-ko azalerako lurzoru urbanizaezin bat. Horiek horrela, Plana garatzeko proposatu diren jarduketak eta aurkeztu den dokumentazioa ikusita, Planak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapenari, ezaugarriei, neurriei edo funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legedian zerrendatutako kategoriaren batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el Plan establece un marco para proyectos: el Plan afecta a un suelo urbano donde cambia el uso de industrial a residencial, y califica como Sistema General de Espacios Libres una superficie de 4.200 m2 de suelo no urbanizable. Teniendo en cuenta las actuaciones propuestas para el desarrollo del Plan, a la vista de la documentación presentada, el Plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenezcan a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Planak beste plan edo programa batzuetan nolako eragina duen, hierarkizatuta daudenak barne hartuta: Plana garatzeko proposatu diren jarduketak eta aurkeztu den dokumentazioa aztertuta, Planak ez du ingurumen-efektu nabarmenik izango, ez eta beste plan edo programa batzuekiko bateraezintasunik ere.

b) La medida en que el Plan influye en otros planes o programas, incluidos los que estén jerarquizados: teniendo en cuenta las actuaciones propuestas para el desarrollo del Plan, a la vista de la documentación presentada, no se detectan efectos ambientales reseñables o incompatibilidades con otros planes o programas.

c) Planaren egokitasuna ingurumen-irizpenak integratzeko, batik bat garapen jasangarria sustatzeko xedearekin: Plana aplikatuz lurzoruaren erabilera intentsiboa bultzatzen da, eta lurzoru naturalaren urbanizazioa saihesten; ondorioz, hizpide dugun plana egokia da garapen jasangarria sustatzen duten ingurumen-irizpenak integratzeko.

c) La pertinencia del Plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular, de promover el desarrollo sostenible: la aplicación del plan promueve una utilización intensiva del suelo preservando de la urbanización al suelo natural por lo que se considera que el Plan es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible.

d) Planari loturiko ingurumen-arazo nabarmenak: ez da hauteman Plana gauzatzearen ondoriozko ingurumen-arazo nabarmenik, baldin eta afekzio-eremuarekin lotutako esku-hartzeak eta jarduerak, besteak beste, arlo hauetan indarrean dagoen araudia betez egiten badira: segurtasuna eta osasuna, ingurumena, natur ondarea, ura, hondakinen kudeaketa eta kutsadura akustikoa.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el Plan: no se detectan problemas significativos sobre el medio ambiente derivados de la ejecución del Plan, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, patrimonio natural, aguas, gestión de residuos y contaminación acústica.

e) Era berean, Plana egokitzat jotzen da Europar Batasuneko edo Espainiako ingurumen-arloko legedia txertatzeko.

e) Asimismo, el Plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Efektuen eta ukitua izan daitekeen eremuaren ezaugarriak.

2.– Características de los efectos y del área probablemente afectada.

Aldaketak hiru hirigintza-eremuri eragiten dio:

La modificación afecta a tres ámbitos urbanísticos:

– AU «IB.13 Igara» (Ibaeta) eremuak 265.286,00 m2-ko azalera du, eta haren kalifikazio globala «B.20 – Hirugarren sektoreko erabilera» da.

– A.U. «IB.13 Igara» (Ibaeta) dispone de una superficie de 265.286,00 m2 y cuenta con calificación global de «B.20 – Uso Terciario».

– AU «IB.14 Illarra Berri» (Ibaeta) eremuak 17.373,00 m2-ko azalera du, eta haren kalifikazio globala «A.30 – Eraikuntza irekiko bizitegia» da.

– A.U. «IB.14 Illarra Berri» (Ibaeta) tiene una superficie de 17.373,00 m2 y con calificación global de «A.30 – Residencial de edificación abierta».

– AU «AO.12 Erregenea» (Antiguo – Ondarreta). Zehazki, azken eremu horren azalera handitu egingo da, zeren eta 4.200 m2-ko azalera duen lursail bat gehituko baitzaio; gaur egun, lursail hori lurzoru urbanizaezin gisa sailkatuta dago, «D.10 – Babes bereziko landa-lurzorua» sailkapenarekin, eta, aurrerantzean, hiri-lurzoru gisa sailkatuta egongo da, espazio libreen sistema orokorraren kalifikazioarekin (F.10 zona); hau da, hirigintza-eremu horretan gaur egun dagoen lurzorua handituko da.

– A.U. «AO.12 Erregenea» (El Antiguo – Ondarreta). En concreto, la superficie de este último ámbito se ve incrementada con la incorporación de un terreno con una superficie de 4.200 m2, que actualmente se encuentra clasificado como suelo no urbanizable, con calificación «D. 10 Rural de protección Especial», y que pasa a estar clasificado como suelo urbano, con calificación de Sistema General de Espacios Libres (Zona F.10), ampliando el que actualmente existe y forma parte de dicho ámbito urbanístico.

HAPOaren aldaketak ingurumen-ezaugarri hauei eragingo die:

Las características ambientales afectadas por la Modificación del PGOU son:

– Bizitegi-eraikinak eta zuzkidura publikoak jartzea aurreikusita dagoen lurzatiaren ingurunea erabat hiritarra da, eta natura-balio aipagarririk ez duten bizitegi-garapenez inguratuta dago. Baina AO Erregenea eremuan –non espazio libreak jarriko baitira eta ez baita lurzoruaren erabilera aldatuko–, bada Batasunaren intereseko habitat bat (Altitude baxuko sega-belardi elkorrak –Alopecurus pratensis, Sanguisorba officinalis–; 6510 kodea), kontserbazio-maila onargarria duena; horrez gainera, harizti azidofiloa eta harizti-baso misto kantauriarra daude eremu horretan.

– La parcela en la que se prevé las edificaciones residenciales y dotaciones públicas, se ubica en un medio totalmente urbano, rodeada de desarrollos residenciales sin valores naturales destacables. Sin embargo, en el ámbito AO Erregenea, en el que localizarán los espacios libres y en el que no se va a producir cambio del uso del suelo, se encuentra el hábitat de interés comunitario Prados pobres de siega de baja altitud (Alopecurus pratensis, Sanguisorba officinalis) (Código 6510) que presenta un grado de conservación aceptable, así como la presencia de robledal acidófilo y robledal-bosque mixto cantábrico.

– AU «IB.14.1 Illarra Berri» eremuan ez da aurkitu kultura-intereseko elementu katalogaturik, baina AO.12 Erregenea kostaldeko Donejakue bideak zeharkatzen du iparraldetik hegoaldera.

– En el A.U. «IB.14.1 Illarra Berri» no se ha encontrado ningún elemento de interés cultural catalogado, sin embargo, el AO.12 Erregenea es atravesado de norte a sur por el Camino de Santiago de la costa.

– Bi lurzatiak 1999ko azaroaren 10eko Foru Arauaren eraginpean daude, zeinaren bidez Hegoaldeko Zuhaitz Igelaren (Hyla meridionalis) Kudeaketa Plana onartu eta hura babesteko arau osagarriak ezartzen baitira.

– Ambas parcelas se encuentran afectadas por la Orden Foral de 10 de noviembre de 1999, por la que se aprueba el Plan de Gestión de la Ranita Meridional (Hyla Meridionalis) y se dictan normas complementarias para su protección.

– Ingurumen-arriskuei dagokienez, AU «IB.14 Illarra Berri» eremuaren hegoaldean Igara erreka igarotzen da lur azpitik; gainera, eremuaren zati bat erreka horren ibilguen zaintza-zonan dago, eta eremu ia osoa, 500 urteko errepikatze-denbora duen uholde-arriskuko zonan. Orobat, lurzatiaren muga ES017-GIP-URU-02 uholde-arrisku potentzialeko zonaren barruan dago.

– En lo referente a los riesgos ambientales, hay señalar que en el sur del ámbito de la A.U. «IB.14 Illarra Berri» se encuentra la regata Igara que discurre subterránea, asimismo, dicho ámbitos se sitúa en parte en la zona de policía de cauces de dicha regata y, prácticamente en su totalidad, en zona inundable con periodo de retorno de 500 años. Señalar, asimismo, que el linde de la parcela está dentro de la zona ARPIs (Área con Riesgo Potencial de Inundaciones) ES017-GIP-URU-02.

– Bestalde, Portuetxe pasealekuko 2. zenbakian dagoen lurzatia inbentario honetan jasota dago, 20069-00248 kodearekin: lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak dituzten lurzoruen inbentarioa (165/2008 Dekretua, zeina indargabetu baitzen 4/2015 Legea garatzen duen 209/2019 Dekretuaren bidez).

– Por otra parte, la parcela ubicada en Paseo de Portuetxe, 2, se encuentra recogida en el inventario de suelos con actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo (Decreto 165/2008, derogado por el Decreto 209/2019, por el que se desarrolla la Ley 4/2015), con el código 20069-00248.

– Ingurumen-dokumentuan ageri den lurzatiaren azterlan akustikoaren arabera, kalitate akustikoko helburuek bete egiten dituzte 213/2012 Dekretuak bizitegi-garapen berri baterako zehazten dituen muga-balioak, bai gaur egun, bai 20 urteko epean (213/2012 Dekretua, urriaren 16koa, EAEko hots-kutsadurari buruzkoa).

– Según el análisis acústico realizado en la parcela que aporta el documento ambiental, los Objetivos de Calidad Acústica cumplen, tanto en el escenario actual como a 20 años vista, con los valores límite para un nuevo desarrollo residencial determinados por el Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la CAPV.

Plana garatzeak izan ditzakeen ondorioak lotuta daude lehendikako eraikinak eraisteko obrekin eta bizitegi-garapenaren proiektu berria ezartzeko lanekin. Ildo horretatik, inpaktuen sorburu izan daitezke lur-mugimenduak, hondakinen sorkuntza, makinen joan-etorriak, isuriak, zaratak eta abar, horrek guztiak ekar ditzakeen bestelako ondorioekin, hala nola isuriek azaleko urak, lurpeko urak eta lurzoruak erasatea edo eremuan edo haren inguruan bizi diren herritarrei eragozpenak sortzea isuri atmosferiko eta akustikoengatik. Hala ere, proposatzen diren jarduketen mugak ikusita, uste da afekzioak eskasak izango direla eta, oro har, aldi baterakoak, itzulgarriak eta berreskuragarriak, baldin eta indarrean dauden legeak eta, bereziki, zaratari, hondakinei eta isuriei buruzko legeak betetzen badira, obrak egiteko garaian halako jarduketetarako ezarrita dauden jardunbide egokiei kasu egiten bazaie eta jarduketak egikaritzeko ezinbestekoa den azalera soilik ukitzen bada.

Los posibles efectos derivados del desarrollo del Plan estarán ligados a la ejecución de las obras de demolición de edificios existentes, a las de implantación del nuevo proyecto de desarrollo residencial. En este sentido, los posibles impactos derivarán de los movimientos de tierras, generación de residuos, trasiego de maquinaria, vertidos, ruidos etc., con las consiguientes posibles afecciones a las aguas superficiales y subterráneas y a los suelos por vertidos, y molestias sobre la población residente en el ámbito y en entorno por emisiones atmosféricas y acústicas, etc. No obstante, dado el carácter limitado de las actuaciones que se proponen, se considera que, siempre que se cumpla la legislación vigente y en especial la relativa al ruido, residuos y vertidos, y las obras se desarrollen atendiendo a las buenas prácticas para este tipo de actuaciones, y no afectando a más superficie de la estrictamente necesaria para la ejecución de las actuaciones, las afecciones serán de escasa magnitud, y, en general, temporales, reversibles y recuperables.

Ustiapen-fasean, ez da espero eremuan edo haren inguruan bizi diren herritarrek ondorio negatibo nabarmenik jasatea, ez natura-baliabideei dagokienez, ez habitataren kalitateari dagokionez.

En fase de explotación no se esperan afecciones negativas significativas sobre los recursos naturales ni sobre la calidad del hábitat para los residentes en el ámbito ni sobre los del entorno.

Bestalde, Planaren proposamena egokia da garapen jasangarria sustatzen duten ingurumen-alderdiak integratzeko; izan ere, mugatu egiten du lurzoru natural berrien okupazioa. Gainera, aurreikusita dagoen garapenak zenbait neurri txerta ditzake baliabideen (ura, energia, etab.) kontsumo efizienteagoa sustatzeko.

Por otro lado, la propuesta que desarrolla el Plan resulta pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible, ya que limita la ocupación de nuevos suelos naturales, y además el desarrollo previsto puede incorporar medidas encaminadas a potenciar un consumo de recursos (agua, energía, etc.) más eficiente.

Kontuan harturik eremuaren gaur egungo egoera, Planak planteatzen duen antolamendu-proposamena eta, orobat, neurri prebentibo, babesle eta zuzentzaile egokien aplikazioa, ez da espero jarduketa horiek inpaktu nabarmenik sortuko dutenik ingurumenean.

Considerando la situación actual del ámbito, la propuesta de ordenación que plantea el Plan, y la aplicación de las medidas preventivas, protectoras y correctoras pertinentes, no se espera que de dichas actuaciones se vayan a derivar impactos significativos sobre el medio ambiente.

3.– Ebazpen honetan, behean zehaztutako neurri babesle eta zuzentzaileak ezartzen dira, Planak ingurumenean efektu kaltegarri nabarmenik izan ez dezan eta Donostiako AU IB.13 Igara eta IB.14 Illarra Berri eremuei buruzko eta Erregenea inguruneko lursail bat birsailkatuz espazio libreen sistema orokorra handitzeko HAPOaren aldaketari ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egitea beharrezkoa izan ez dadin, betiere ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak txertatzen badira.

3.– En la presente Resolución se establecen las siguientes medidas protectoras y correctoras en orden a evitar que el Plan pueda tener efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y no sea necesario que la Modificación PGOU AU IB.13 Igara E IB.14 Illarra Berri, así como la reclasificación de un terreno en el entorno de Erregenea para la ampliación del sistema general de espacios libres, en San Sebastián, se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria, siempre y cuando se incorporen al mismo las medidas protectoras y correctoras establecidas.

Neurri babesle eta zuzentzaileak indarrean dagoen araudiaren arabera gauzatuko dira, ingurumen-txosten estrategikoak formulatzen duen ebazpenean adierazitakoarekin bat, eta, aurrekoaren aurkakoa ez den orotan, ingurumen-dokumentu estrategikoan eta Planean bertan jasotakoarekin bat etorriz.

Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con las que se establezcan en la Resolución por la que se formule el informe ambiental estratégico y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el documento ambiental estratégico y en el propio Plan.

Aplikatzeko neurrien artean, Plana garatzeko proiektu eta jarduketen ondoriozkoak nabarmendu behar dira, obra-faseari eta jardueraren funtzionamendu-faseari buruzkoak. Besteak beste, neurri hauek hartu beharko dira:

Entre las medidas a aplicar destacan las que se derivan de los proyectos y actuaciones para el desarrollo del Plan, relativas tanto a la fase de obras como a la fase de funcionamiento de la actividad. Entre otras, deberán adoptarse las siguientes medidas:

Natura-ondarea babesteko neurriak.

Medidas destinadas a la protección del patrimonio natural.

– Behar diren kautela-neurriak ezarriko dira eremuan dagoen hostozabal autoktonoen zuhaiztia (baso misto atlantikoa) kontserbatzeko eta haren balioa azpimarratzeko. Eremuaren hirigintza-fitxan berariaz jaso beharko da zuhaizti autoktono hori zaintzeko helburua.

– Se establecerán las cautelas necesarias para la conservación y puesta en valor del bosquete de frondosas autóctonas (bosque mixto atlántico) presente en el ámbito. La ficha urbanística del ámbito deberá recoger específicamente como objetivo la preservación del arbolado autóctono en el mismo.

– Kontuan hartu beharko dira 1999ko azaroaren 10eko Foru Arauaren zehaztapenak; Hegoaldeko Zuhaitz Igelaren (Hyla meridionalis) Kudeaketa Plana onartu eta hura babesteko arau osagarriak ezartzen ditu foru-arau horrek.

– Se deberá tener en cuenta las determinaciones establecidas en la Orden Foral de 10 de noviembre de 1999, por la que se aprueba el Plan de Gestión de la Ranita Meridional (Hyla Meridionalis) y se dictan normas complementarias para su protección.

– Ezin izango zaie inolaz ere eremuko hostozabal autoktonoen zuhaiztiko (baso misto atlantikoa) zuhaitz-ale helduei erasan. Kasu guztietan, arreta handiz jokatu beharko da baso mistoaren osotasunari ahalik eta kalte txikiena eragiteko. Beharrezkoa bada, eremua in situ mugatuko da, eta balio handiko elementu naturalak (zuhaitz autoktonoak) behar bezala babestuko dira, ustekabeko kalterik jasan ez dezaten.

– En ningún caso se afectará a ejemplares arbolados maduros del bosquete de frondosas autóctonas (bosque mixto atlántico) presente en el ámbito. En todo caso, será preciso extremar las precauciones para minimizar las afecciones a la integridad de este bosque mixto. En caso necesario, este ámbito deberá quedar delimitado in situ y aquellos elementos naturales de valor relevante (arbolado autóctono) serán convenientemente protegidos para evitar afecciones accidentales.

– Obrak, bai eta lurzoruaren okupazioa dakarten gainerako operazio osagarriak ere, proiektua egikaritzeko behar-beharrezkoa den gutxieneko eremuan gauzatuko dira. Ezinbestekoak badira, mozte- eta eskokatze-lanak, obra-sarbideen irekierak eta kontratistaren instalazio-guneak –barnean hartuta makineria-parkea, obra-etxetxoak, obra-materialak aldi batean biltegiratzeko gunea, eta landare-lurrak eta hondakinak behin-behinean pilatzeko eremuak– ingurumenean ahalik eta eraginik txikiena izateko irizpideetan oinarrituz egingo dira, eta, zehazki, intereseko landare-formazioei eragitea saihestuko da.

– Las obras, así como el conjunto de operaciones auxiliares que impliquen ocupación del suelo se desarrollarán en el área mínima imprescindible para su ejecución. En caso de ser necesarias, las labores de tala y desbroces, la apertura de accesos de obra y las áreas de instalación del contratista, incluidos el parque de maquinaria, las casetas de obra, el área de almacenamiento temporal de materiales de obra, zonas de acopios temporales de tierra vegetal y de residuos, se proyectarán en base a criterios de mínima afección ambiental y concretamente evitando la afección a formaciones vegetales de interés.

– Proiektua gauzatzeagatik erasandako eremu guztiak lehengoratuko dira, kendutako intereseko landaredia birjarrita, hala behar bada. Landareztatzea ahalik eta lasterren egingo da, espezie autoktonoak erabiliz, higadura-prozesuak eta ibilguetarako solido-arrasteak ekiditeko; horrela, habitat naturalizatuak sortzen lagunduko da, eta ahaleginak egingo dira habitat horiek inguruko landaredia naturalarekin lotzeko.

– Se restaurarán todas las áreas que hayan sido afectadas por la ejecución del proyecto, incluyendo la reposición, en su caso, de la vegetación de interés que resulte eliminada. La revegetación se realizará lo antes posible para evitar procesos erosivos y arrastres de sólidos a los cauces y con especies autóctonas, de manera que se favorezca la creación de hábitats naturalizados y procurando conectarlos con la vegetación natural presente en las inmediaciones.

– Espazio libreak landareztatzeko eta lorategiz hornitzeko lanetan, biodibertsitate autoktonoa sustatzeko jarduerak bultzatuko dira, jasangarritasun-irizpideak lehenetsiz, horrela espezie inbaditzaileak sartzeko arriskua murrizteko. Horretarako, kontuan hartuko dira «Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua» argitalpenean jasotako gomendioak eta neurriak. Eskuliburua Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak argitaratu zuen. Landareztatzeko eta lorategiz hornitzeko lanetan, ez dira inolaz ere erabiliko inbaditzaileak izan daitezkeen espezie aloktonoak; esaterako, Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia eta Cortaderia selloana. Lehengoratze-lanetan erabilitako landare-lurrak flora inbaditzaileko propagulurik ez duela bermatuko da.

– En las labores de revegetación de los espacios libres y ajardinamiento se potenciarán las actuaciones encaminadas a fomentar la biodiversidad autóctona, primando criterios de sostenibilidad, y de manera que se reduzca el riesgo de introducción de especies invasoras. A tal fin se tendrán en cuenta las recomendaciones y medidas contenidas en la publicación «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles», elaborado por el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda del Gobierno Vasco. En ningún caso se emplearán especies alóctonas con potencial invasor, como Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia, Cortaderia selloana u otras, en las labores de revegetación y ajardinamiento. Se garantizará que la tierra vegetal utilizada en las labores de restauración no contiene propágulos de flora invasora.

Kultura-ondarea babesteko neurriak.

Medidas destinadas a la protección del patrimonio cultural.

– AO 12 Erregenea eremuan egin beharreko esku-hartze orok Euskal Kultura Ondareari buruzko 6/2019 Legean eta urtarrilaren 10eko 2/2012 Dekretuan ezarrita dagoena bete beharko du –dekretu horren bidez, Euskal Autonomia Erkidegotik pasatzen den Donejakue Bidearen zatia monumentu-multzo kategoriako kultura-ondasun izendatu zen–.

– Cualquier intervención en AO.12 Erregenea deberá dar cumplimiento a lo establecido por la Ley 6/2019 de Patrimonio Cultural Vasco y el Decreto 2/2012, de 10 de enero, por el que se calificó como Bien Cultural, con la categoría de conjunto Monumento, el tramo del Camino de Santiago que discurre por la comunidad Autónoma del País Vasco.

– Euskal Kultura Ondareari buruzko maiatzaren 9ko 6/2019 Legean ezarritakoa ezertan eragotzi gabe, obrak egiterakoan aztarna arkeologikoren bat egon daitekeela pentsarazten duen zerbait aurkitzen bada, lanak eten egingo dira badaezpada, eta berehala jakinaraziko zaio Gipuzkoako Foru Aldundiko Kultura Departamentuari; hark erabakiko du zer neurri hartu.

– Sin perjuicio de lo dispuesto en la Ley 6/2019, de 9 de mayo, de Patrimonio Cultural Vasco, en el caso de que en el transcurso de las obras se produjera algún hallazgo que suponga un indicio de carácter arqueológico se suspenderán preventivamente los trabajos en la zona y se informará inmediatamente al Departamento de Cultura de la Diputación Foral de Gipuzkoa, que será quién indique las medidas a adoptar.

Eremuko kalitate akustikoa babesteko neurriak.

Medidas relativas a la protección de la calidad acústica del ámbito.

– Zaratari dagokionez planean hartu beharreko erabakien artean eta Euskal Autonomia Erkidegoko Hots Kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 36. artikuluak ezartzen duenari jarraikiz, ezingo dira exekutatu etorkizuneko hirigintza-garapenak kanpoko inguruan kalitate akustikoko helburuak betetzen ez diren eremuetan, hargatik eragotzi gabe 43. eta 45. artikuluetan ezarritakoa.

– Entre las determinaciones que debe adoptar el plan respecto al ruido y de acuerdo con lo dispuesto en el artículo 36 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco, no podrán ejecutarse futuros desarrollos urbanísticos en áreas donde se incumplan los objetivos de calidad acústica en el ambiente exterior, sin perjuicio de lo estipulado en los artículos 43 y 45.

– Obrek iraun bitartean, jardunbide operatibo egokiak aplikatu beharko dira sorburuan zaratak murrizteko, bereziki indusketa-, eraispen-, zamalan- eta garraio-lanetan, bai eta erabilitako makineriaren mantentze-lan orokorretan, eta zaraten eta bibrazioen sorburuko murrizketan ere.

– Durante el tiempo de duración de las obras deberán aplicarse buenas prácticas operativas para la reducción en origen del ruido, en particular, en las operaciones de excavación, demolición, carga y descarga, transporte, así como en cuanto al mantenimiento general de maquinaria utilizada y la reducción en origen del ruido y vibraciones.

– Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustiko, kalitate-helburu eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak (baita errepideko zirkulaziorakoak ere) egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, egokitu beharko dira, hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten emisio akustikoak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatu du) eta arau osagarrietan ezarritakora.

– De acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada, tanto para el tránsito rodado como en las obras, debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre y, en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

– Euskal Autonomia Erkidegoko Hots Kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 35 bis artikuluan xedatutakoa aplikatzeko, 6 hiletik gorako iraupen aurreikusia duten obren kasuan, nahitaez egin beharko da inpaktu akustikoaren azterlana, neurri zuzentzaile egokiak zehazteko.

– En aplicación de lo dispuesto en el artículo 35 bis del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco, en el caso de obras con una duración prevista superior a 6 meses será necesaria la elaboración de un estudio de impacto acústico para la definición de las medidas correctoras oportunas.

Inpaktu akustikoaren azterlanean aztertuko da zer onura akustiko lortu nahi den neurri zuzentzaile horien bitartez, eremu akustikoetako eta eraikin sentikorretako zarata-maila murrizteari dagokionez, eta ukitutako udalerriari jakinarazi beharko zaio haren edukia.

El estudio de impacto acústico deberá analizar el beneficio acústico que se espere obtener de las medidas correctoras, en términos de reducción de los niveles de ruido en las áreas acústicas o edificaciones sensibles, y deberá comunicarse al municipio afectado el contenido del mismo.

Uholde-arriskuak murrizteko neurriak.

Medidas destinadas a minimizar los riesgos de inundabilidad.

– Plana aplikatzeko proposatzen diren jarduketek kontuan izan behar dituzte indarrean dagoen Kantauri Ekialdeko Demarkazio Hidrografikoaren Plan Hidrologikoan eta Euskal Autonomia Erkidegoko Ibaien eta Erreken Ertzak Antolatzeko Lurralde Plan Sektorialaren E.2 apartatuan uholdeen aurkako babesari buruz ezarritako araudi espezifikoan xedatutakoa, ezertan eragotzi gabe administrazio hidrauliko eskudunak, hala badagokio, uztailaren 20ko 1/2001 Legegintzako Errege Dekretuaren 25.4 artikuluan aipatutako txostenean ezartzen duena (Uraren Legearen testu bategina onartzen du legegintzako errege-dekretu horrek) eta Uraren Euskal Agentziak Uraren ekainaren 23ko 1/2006 Legearen 7.k) artikuluan adierazitako txostenean ezarritakoa.

– Las actuaciones que se propongan para la aplicación del Plan deberán tener en cuenta lo establecido en la normativa del Plan Hidrológico de la Demarcación Hidrográfica del Cantábrico Oriental vigente y en la normativa específica sobre protección contra inundaciones del apartado E.2 del Plan Territorial Sectorial de ordenación de los ríos y arroyos de la Comunidad Autónoma del País Vasco, sin perjuicio de lo que establezca la administración hidráulica competente, en su caso, en la emisión del informe contemplado en el artículo 25.4 del Real Decreto Legislativo 1/2001, de 20 de julio, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley de Aguas, así como la Agencia Vasca del Agua en el informe indicado en el artículo 7k) de la Ley 1/2006, de 23 de junio, de Aguas.

– Beste alde batetik, uholde-arriskua duten eremuetan ez da obra-instalazio lagungarririk jarriko (batez ere, makineria-parkea eta garbigunea), uholdeen errepikatze-denbora edozein dela ere.

– Por otro lado, se evitará la ubicación de instalaciones auxiliares de obra, especialmente el parque de maquinaria y el punto limpio, en zonas afectadas por las manchas de inundabilidad de los diferentes periodos de retorno.

Kutsatuta egon daitezkeen lurzoruen kudeaketarekin lotutako neurriak.

Medidas destinadas a la gestión de los suelos potencialmente contaminados.

– Planaren eremua lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak izan dituzten edo dituzten lurzoruen inbentarioan sartzen den kokaleku batean dago (kodea: 20069-00248). Horrenbestez, Lurzorua Ez Kutsatzeko eta Kutsatutakoa Garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 23.1 artikuluan xedatzen denarekin bat, lurzoruaren kalitate-adierazpen bat izapidetu beharko da, baldin eta lege horren 23. artikuluan jasotako egoeraren bat gertatzen bada.

– El ámbito del plan coincide con un emplazamiento incluido en el inventario de suelos que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo (Código 20069-00248). Por lo tanto, conforme a lo indicado en el artículo 23.1 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo, será necesaria la tramitación de una Declaración de calidad de suelo en el caso de que se dé alguna de las situaciones incluidas en el artículo 23 de esta ley.

– Halaber, lege horren 23.2 artikuluaren arabera, 23.1 artikuluan jasotako jarduketa baten ondorioz lurrak mugitu behar badira, hondeaketa selektiborako plan bat onartu beharko du aldez aurretik autonomia-erkidegoko ingurumen-organoak, lurzoruaren kalitateari buruzko adierazpenaren prozeduraren esparruan.

– Asimismo, de acuerdo con el artículo 23.2 de la citada Ley, los movimientos de tierra que deban ejecutarse como consecuencia de alguna de las actuaciones recogidas en el artículo 23.1 de la misma Ley exigirán la previa aprobación, por parte del órgano ambiental de la Comunidad Autónoma, de un plan de excavación selectiva en el marco del correspondiente procedimiento de declaración de la calidad del suelo.

– Aurrekoa ezertan eragotzi gabe, obrak egin bitartean lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak izan dituzten beste kokagune batzuk atzemanez gero, edo lurzorua kutsatzen duten substantziak daudelako zantzu funtsatuak egonez gero, horren berri eman beharko zaie, berehala, Donostiako Udalari eta Ingurumen Jasangarritasuneko Sailburuordetzari, azken horrek zehatz ditzan zer neurri hartu behar diren eta zein pertsona fisikok edo juridikok bete beharko dituen neurriak, Lurzorua Ez Kutsatzeko eta Kutsatutakoa Garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22.2 artikuluarekin bat.

– Sin perjuicio de lo anterior, en el caso de que en el transcurso de las obras se detecten otros emplazamientos que hayan soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo, o cuando se den indicios fundados de la existencia de sustancias contaminantes del suelo, se deberá informar de tal extremo, y de forma inmediata, al ayuntamiento de San Sebastián y a la Viceconsejería de Sostenibilidad Ambiental, con el objeto de que esta defina las medidas a adoptar y las personas físicas o jurídicas obligadas a ejecutarlas, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

Hondakinak kudeatzeko neurriak.

Medidas destinadas a la gestión de los residuos.

– Hondakinen sorrera eta kudeaketa: sortutako hondakin guztiak, indusketakoak barne, Hondakinei eta Lurzoru Kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta aplikatzekoak diren araudi espezifikoetan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira, eta, kasuan-kasuan, karakterizatu egin beharko dira zer hondakin mota diren eta haientzako helmugarik egokiena zein den zehazteko.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados, incluidos los procedentes de excavaciones, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas que les sean de aplicación, debiendo ser, en su caso, caracterizados con objeto de determinar su naturaleza y destino más adecuado.

– Eraikuntzako eta eraispeneko hondakinak 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira –112/2012 Dekretua, ekainaren 26koa, Eraikuntza eta Eraispen Hondakinen Kudeaketa Arautzeko dena–.

– Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

– Industrian Erabilitako Olioaren Kudeaketa Arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuari jarraituz kudeatu beharko dira sortutako olio erabiliak.

– La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados.

– Amiantoa duen hondakinik edo elementurik aurkitzen bada, otsailaren 1eko 108/1991 Errege Dekretuak ezarritakoa bete beharko da –amiantoak ingurumenean sortzen duen kutsadura prebenitu eta gutxitzekoa da errege-dekretu hori–, bai eta martxoaren 31ko 396/2006 Errege Dekretuak ezartzen duena ere –amiantoaren eraginpean egoteko arriskua duten lanei aplikatu behar zaizkien segurtasuneko eta osasuneko gutxieneko xedapenak ezartzen ditu errege-dekretu horrek–.

– En el caso de existencia de residuos y/o elementos que contengan amianto, se estará a lo dispuesto en el Real Decreto 108/1991, de 1 de febrero, para la prevención y reducción de la contaminación del medio ambiente producida por el amianto y a lo establecido en el Real Decreto 396/2006, de 31 de marzo, por el que se establecen las disposiciones mínimas de seguridad y salud aplicables a los trabajos con riesgo de exposición al amianto.

Beste neurri prebentibo eta zuzentzaile batzuk.

Otras medidas preventivas y correctoras.

Garapen-proiektuak gauzatzean aplikatuko diren neurriak, oro har, loturik egongo dira obretako jardunbide egokien eskuliburuarekin, lurren eta soberakinen kudeaketarekin, hondakinen sorkuntza eta kudeaketarekin (eraikinen eta zoladuren eraisketakoak barne), induskatutako lurzoruen kontrolarekin, intereseko balio naturalen babesarekin, eta urak, airearen kalitatea eta kalitate akustikoa babestearekin. Planak azkenean onartzen dituen zehaztapenei erantsi beharko zaizkie horiek guztiak.

En general, las medidas a aplicar en la ejecución de los proyectos de desarrollo guardarán relación con el manual de buenas prácticas en obras, gestión de tierras y sobrantes, producción y gestión de residuos, incluidos los de demolición de edificaciones y pavimentos, control de suelos excavados, protección de valores naturales de interés, protección de las aguas, de la calidad del aire y de la calidad acústica. Deberán incorporarse a las determinaciones que finalmente adopte el Plan.

Ingurumenaren aldetik jasangarriak diren eraikuntzei buruzko gidaliburuetan jasotako ingurumenaren arloko neurriak eta jardunbide egokiak erabiliko dira (bereziki ingurumenaren aldetik jasangarria den eraikuntzari buruzko gidaliburua), eraikinetan energia-aurrezpena eta eraginkortasun energetikoa areagotzeko eta energia berriztagarriak bultzatzeko. Neurri horiek, gutxienez, arlo hauetan izan beharko dute eragina:

Se empleará el conjunto de medidas y buenas prácticas ambientales contenidas en las Guías de Edificación Ambientalmente Sostenibles, específicamente la Guía de Edificación Ambientalmente Sostenible, con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

– Materialak. Lehengai berriztaezinen kontsumoa murriztea.

– Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

– Energia. Energia-kontsumoa murriztea eta/edo energia gutxiago sortzea iturri berriztaezinen bidez.

– Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

– Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

– Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

– Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

– Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

– Atmosfera. Gas-, hauts-, bero- eta argi-emisioak murriztea.

– Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

– Barneko kalitatea. Barneko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

– Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

Bigarrena.– Zehaztea ezen, ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoaren arabera, eta ebazpen honetan ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak hartzen badira, bai eta sustatzaileak proposatutakoak ere, aurrekoen aurkakoak ez badira, ez dela aurreikusten Donostiako AU IB.13 Igara eta IB.14 Illarra Berri eremuei buruzko eta Erregenea inguruneko lursail bat birsailkatuz espazio libreen sistema orokorra handitzeko HAPOaren aldaketak efektu kaltegarri nabarmenik izango duenik ingurumenean eta, beraz, ez duela ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, y siempre que se adopten las medidas protectoras y correctoras establecidas en la presente Resolución, así como las planteadas por el promotor que no se opongan a las anteriores, no se prevé que la Modificación PGOU AU IB.13 Igara e IB.14 Illarra Berri, así como la reclasificación de un terreno en el entorno de Erregenea para la ampliación del sistema general de espacios libres, en San Sebastián, vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y, por tanto, no debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia Donostiako Udalari jakinaraztea.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de San Sebastián.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea. Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, ingurumen-txosten estrategiko honek indarraldia galduko du, eta berezko dituen ondorioak sortzeari utziko dio, baldin eta Donostiako AU IB.13 Igara eta IB.14 Illarra Berri eremuei buruzko eta Erregenea inguruneko lursail bat birsailkatuz espazio libreen sistema orokorra handitzeko HAPOaren aldaketa lau urteko gehieneko epean onartzen ez bada, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzen den egunetik zenbatzen hasita. Kasu horretan, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios sí, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación de la Modificación PGOU AU IB.13 Igara e IB.14 Illarra Berri, así como la reclasificación de un terreno en el entorno de Erregenea para la ampliación del sistema general de espacios libres, en San Sebastián, en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan.

Vitoria-Gasteiz, 2022ko martxoaren 24a.

En Vitoria-Gasteiz, a 24 de marzo de 2022.

Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendaria,

El Director de Calidad Ambiental y Economía Circular,

JAVIER AGIRRE ORCAJO.

JAVIER AGIRRE ORCAJO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental