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Boletin Oficial del País Vasco

29. zk., 2022ko otsailaren 10a, osteguna

N.º 29, jueves 10 de febrero de 2022


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
690
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EBAZPENA, 2022ko urtarrilaren 14koa, Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Andoaingo Hiri Antolamenduko Plan Orokorreko 5.– Ama Kandida hirigintza-jarduerarako eremuaren Hiri Antolamenduko Plan Bereziari buruzko ingurumen-adierazpen estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 14 de enero de 2022, del Director de Calidad Ambiental y Economía Circular, por la que se formula la Declaración Ambiental Estratégica del Plan Especial de Ordenación Urbana del A.I.U.5 – Ama Kandida, del Plan General de Ordenación Urbana de Andoain.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

Orduko Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzaren 2019ko apirilaren 15eko Ebazpenaren bidez, Andoaingo Hiri Antolamenduko Plan Orokorreko 5.– Ama Kandida hirigintza-jarduerarako eremuaren Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren (aurrerantzean, Plana) ingurumen-azterketa estrategikoaren irismen-dokumentua eman zen, Ingurumen Ebaluazioaren abenduaren 9ko 21/2013 Legean eta urriaren 16ko Planen eta programen ingurumenaren gaineko eraginaren ebaluazio estrategikoa egiteko prozedura arautzeko 211/2012 Dekretuan xedatutakoari jarraikiz.

Mediante Resolución de 15 de abril de 2019, de la entonces Dirección de Administración Ambiental, se formuló el documento de alcance del estudio ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana del A.I.U.5 – Ama Kandida del Plan General de Ordenación Urbana de Andoain (en adelante Plan), en virtud de lo dispuesto tanto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, como en el Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 21. artikuluan eta urriaren 16ko 211/2012 Dekretuaren (Planen eta programen ingurumen-ebaluazio estrategikoa egiteko prozedura arautzen duena) 12. artikuluan ezarritakoari jarraikiz, Andoaingo Udalak ingurumen-azterketa estrategikoaren jendaurreko informazioaren izapidea bete zuen, 45 egunez jendaurrean jarrita 2020ko martxoaren 5eko Gipuzkoako Aldizkari Ofizialeko iragarkiaren bidez, haren eraginpean zeudenek egoki ikusten zituzten alegazioak egin zitzaten, beren interesen defentsan.

En orden a lo establecido en el artículo 21 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre y el artículo 12 del Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas, el Ayuntamiento de Andoain sometió a información pública el estudio ambiental estratégico, durante un periodo de 45 días, mediante anuncio en el Boletín Oficial de Gipuzkoa de 5 de marzo de 2020 a fin de que quienes se considerasen afectados pudieran alegar lo que estimasen oportuno en defensa de sus intereses.

Era berean, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 22. artikuluan xedatutakoa aplikatuta, Andoaingo Udalak kontsulta egin zien eraginpeko administrazio publikoei eta interesdunei, zeinak aurretik ere kontsultatuak izan baitziren arauaren 19. artikuluan ezarritakoaren arabera, eta 45 eguneko epea eman zien egoki iritzitako txostenak eta alegazioak aurkez zitzaten.

Asimismo, en aplicación de lo dispuesto en el artículo 22 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, el Ayuntamiento de Andoain consultó a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas que habían sido previamente consultadas de conformidad con el artículo 19 de la norma, dando un plazo de 45 días para la emisión de los informes y alegaciones que se estimaran pertinentes.

Andoaingo Udalak ohartarazi zuenez, alegazio batzuk eta zenbait txosten jaso zituzten, eta horien emaitza nahiz edukia administrazio-espedientean daude jasota; gainera, aipatutako alegazio eta txosten horiek kontuan hartu dira Planaren behin betiko bertsioa idazteko orduan.

El Ayuntamiento de Andoain hace constar que se ha recibido diversas alegaciones e informes con el resultado y contenido que consta en el expediente administrativo, y que dichas alegaciones e informes han sido tenidos en cuenta en la redacción de la versión definitiva del Plan.

2021eko azaroaren 30ean, Andoaingo Udalak Andoaingo Hiri Antolamenduko Plan Orokorreko 5.– Ama Kandida hirigintza-jarduerarako eremuaren Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren ingurumen-adierazpen estrategikoaren eskabidea osatu zuen Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzaren aurrean, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorrean eta abenduaren 9ko 21/2013 Legean ezarritakoari jarraikiz.

Con fecha 30 de noviembre de 2021, el Ayuntamiento Andoain completa la solicitud para la emisión de la Declaración Ambiental Estratégica del Plan Especial de Ordenación Urbana del A.I.U. 5 Ama Kandida en Andoain ante la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, de conformidad con lo dispuesto, tanto en la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, como en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Eskabidearekin batera honako hauek aurkeztu zituen: Planaren amaierako proposamena, haren ingurumen-azterketa estrategikoa eta informazio publikoaren izapidea eta ukitutako administrazio publikoei eta interesdunei entzunaldia egiteko izapidea azaltzeko zenbait dokumentu.

La solicitud se acompaña de la propuesta final del Plan, de su estudio ambiental estratégico y de diversos documentos explicativos de los citados trámites de información pública y de audiencia a las Administraciones Públicas afectadas y a las personas interesadas.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan xedatutakoaren arabera, lege horren helburua da ingurumen-efektu nabarmenak izan ditzaketen planen ingurumen-ebaluazioa arautu behar duten oinarriak ezartzea, eta ingurumenaren babes-maila handia bermatzea, garapen jasangarri bat sustatzeko.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir los planes que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Herriko ingurugiroa babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, besteak beste, ingurumenaren gaineko eraginen analisia plangintza-prozesuaren lehen faseetan egingo dela, betiere, aukerarik egokienak hautatzeko asmoz, eta aintzat hartuta hor gauzatuko diren jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente, teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.1 artikuluan xedatutakoa aplikatuta, ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin behar zaie administrazio publiko batek abian jarritako edo onetsitako plan eta programak, bai eta haien aldaketak ere, haien prestaketa eta onespena beharrezkotzat jo badu legezko edo erregelamenduzko xedapen batek, baldin eta ingurumen-inpaktuaren ebaluazioa egitera legez behartutako proiektuak baimentzeko etorkizuneko esparrua ezartzen badute eta arlo jakin batzuei erreferentzia egiten badiete, hala nola hiri- eta landa-lurraldearen antolamenduari eta lurzoruaren erabilerari.

En aplicación de lo dispuesto en el artículo 6.1 de la Ley 21 /2013, de 9 de diciembre, serán objeto de evaluación ambiental estratégica ordinaria los planes y programas, así como sus modificaciones, que se adopten o aprueben por una Administración pública y cuya elaboración y aprobación venga exigida por una disposición legal o reglamentaria, cuando establezcan el marco para la futura autorización de proyectos legalmente sometidos a evaluación de impacto ambiental y se refieran a determinadas materias, entre las que se encuentra la ordenación del territorio urbano y rural, o del uso del suelo.

Halaber, otsailaren 27ko 3/1998 Legearen 46.1 artikuluan ezarritakoari jarraituz, ingurumen-inpaktuaren gaineko ebaluazio bateratua egin behar da, hau da, ingurumen-ebaluazio estrategiko bat, aipatutako legearen I. eranskineko A) apartatuan jasotako planen kasuan, baldin eta plan horien artean badaude ingurumenean ondorio adierazgarriak eragin ditzaketen plan bereziak.

Así mismo, según lo estipulado en el artículo 46.1 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, procede realizar una evaluación conjunta de impacto ambiental, entendida como evaluación ambiental estratégica, en relación con los planes contemplados en el apartado A) del Anexo I de dicha ley, toda vez que entre dichos planes se encuentran los Planes Especiales que pueden tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Halaber, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 17. artikuluan eta hurrengoetan eta urriaren 16ko 211/2012 Dekretuaren (Planen eta programen ingurumenaren gaineko eraginaren ebaluazio estrategikoa egiteko prozedura arautzekoa) 8. artikuluan eta hurrengoetan adierazitakoaren arabera, bai Andoaingo Udalak, bai Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak beharrezkoa den guztia xedatu dute Planaren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren prozedura aurrera eramateko ingurumen-azterketa estrategiko baten bidez, zeinaren irismena aurrez ezarri baita kontsulta publikoen eta eraginpeko administrazio publikoen eta herritar interesdunen parte-hartze prozeduraren bitartez.

En aplicación, asimismo, de lo dispuesto en el artículo 17 y siguientes de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, así como en los artículos 8 y siguientes del Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas, tanto el Ayuntamiento de Andoain, como la como la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, han dispuesto lo necesario para llevar a cabo el procedimiento de evaluación ambiental estratégica del Plan Especial, mediante la elaboración de un estudio ambiental estratégico, cuyo alcance se ha determinado previamente, mediante la celebración de consultas públicas y mediante la participación en el procedimiento de las administraciones públicas afectadas y de las personas interesadas.

Planaren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-azterketa estrategikoa egokia dela, indarrean dagoen araudiari egokitzen zaiola eta irismeneko dokumentuan jasotako baldintzak betetzen dituela, ingurumen-adierazpen estrategiko hau eman du Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak, organo eskuduna baita otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuaren arabera, zeinaren bidez ezartzen baita Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organiko eta funtzionala. Esandako adierazpen horretan, ingurumenaren arloko alderdiak Planaren proposamenean txertatzearen aldeko balorazioa egiten da, eta Plan horrek ingurumenean eragingo dituen inpaktu esanguratsuen aipamena ere jasotzen da, azkenean onartuko den Planean sartu beharreko azken zehaztapenak barnean direla, ingurumen-ondorioetarako bakarrik.

Examinada la documentación técnica y los informes que constan en el expediente de evaluación ambiental estratégica del Plan, y a la vista de que el estudio ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, incluyendo los términos recogidos en el documento de alcance, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, órgano competente de acuerdo al Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, procede a dictar la presente declaración ambiental estratégica, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Plan y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos del Plan sobre el medio ambiente, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse al Plan que finalmente se apruebe, a los solos efectos ambientales.

Xedapen hauek hartu dira kontuan: 3/1998 Lege Orokorra, otsailaren 27koa, Euskal Herriko ingurugiroa babestekoa; 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 211/2012 Dekretua, urriaren 16koa, Planen eta programen ingurumenaren gaineko eraginaren ebaluazio estrategikoa egiteko prozedura arautzen duena; 68/2021 Dekretua, otsailaren 23koa, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoarena, eta aplikatzekoa den gainerako araudia. Horiek horrela, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas, el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de régimen jurídico del sector público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Andoaingo Hiri Antolamenduko Plan Orokorreko 5.– Ama Kandida hirigintza-jarduerarako eremuaren Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren ingurumen-adierazpen estrategikoa formulatzea, jarraian zehazten diren baldintzetan:

Primero.– Formular la declaración ambiental estratégica del Plan Especial de Ordenación Urbana del A.I.U.5 – Ama Kandida del Plan General de Ordenación Urbana de Andoain, en los términos que se recogen a continuación:

A) Andoaingo Hiri Antolamenduko Plan Orokorrak (aurrerantzean, HAPO), behin betiko 2011ko otsailaren 24an onartu zenak –2011ko maiatzaren 19an onartutako testu bateginarekin–, nagusiki bizitegi-erabilerako hiri-lurzoru gisa sailkatzen du 5.– Ama Kandida hirigintza-jarduerarako eremua, zeinak 36.058 m2 baititu. HAPOk eremua antolatzeko Hiri Antolamenduko Plan Berezi batera bideratzen du; dauden industria- eta bizitegi-erabileren ordez bizitegi-eremu bat antolatzea eta hirugarren sektorerako erabilera duten etxabeak antolatzea planteatzen da.

A) El Plan General de Ordenación Urbana de Andoain (en adelante PGOU), aprobado definitivamente el 24 de febrero de 2011 con texto refundido aprobado el 19 de mayo de 2011, recoge como suelo urbano de uso predominante residencial la A.I.U. 5.– AMA KANDIDA, que tiene una superficie de 36.058 m2. El PGOU remite a la redacción de un Plan Especial de Ordenación Urbana para la ordenación del ámbito; se plantea la sustitución de los usos industriales y residenciales existentes con la ordenación de un ámbito residencial y disposición de bajos de uso terciario.

Hala, Plan Bereziaren xedea da xehatutako zehaztapenak berriro definitzea eta doitzea, lerrokadura, sestra eta profil berriak eta etxebizitza kopurua eta lurraren erabilera xehatuak berriro finkatuz. Plan Berezian, eremuaren azalera pixka bat handitu da (37.140 m2).

Así, el objeto del Plan Especial es la redefinición y el ajuste de las determinaciones de carácter pormenorizado, para ello se fijan nuevas alineaciones, rasantes, perfiles, número de viviendas y usos pormenorizados del suelo. La superficie del área se amplía ligeramente en el Plan Especial, y pasa a ser de 37.140 m2.

Bizitegi-eraikinak Ama Kandida kalerantz lerrokatzen dira. 4 bloke planteatzen dira; haietatik, 2 L formakoak, eremuaren muturretan, eta beste 2, oinplano angeluzuzenekoak, erdigunean. L formako bizitegi-eraikinak perpendikularrean lotutako 2 eraikinez eratuko dira; eraikin horiek garaiera desberdinak izango dituzte. Ama Kandida kalearen parean dagoen fatxadak eraikuntza-profil (BS+7(a)) baxuagoa du L formako eraikinak (BS+11(a)) –kale horren perpendikularra denak– baino. Bi eraikin angeluzuzenek barneko patioa duen eta sestra gainean BS+8(a) eraikuntza-profila duen bizitegi-blokearen tipologia dute.

Las edificaciones residenciales se alinean hacia la calle Ama Kandida. Se plantean 4 bloques, 2 de ellos en forma de L en los extremos del ámbito y otros 2 de planta rectangular en el centro. Los edificios residenciales en forma de L estarán formados por 2 edificios unidos en perpendicular, pero con diferentes alturas, siendo la fachada que da frente a la calle Ama Kandida de un perfil edificatorio inferior (PB+7(a)) al edificio en L que es perpendicular a la mencionada calle (PB+11(a)). Los dos edificios rectangulares presentan una tipología de bloque residencial con patio interior y con un perfil edificatorio sobre rasante de PB+8(a).

Eraikinek 10.089 m2-ko guztizko okupazioa eta sestra azpiko 27.480 m2(t)-ko eraikigarritasuna dute. Sestra gaineko eraikigarritasuna, bestalde, honela banatzen da: beheko solairua; 5.032 m2(t), hirugarren sektoreko erabileretarako; 1.260 m2(t), bizitegi-erabileretarako, hala nola atari eta eranskinetarako, eta 1.673 m2(t), zuzkidura-ekipamendurako (a.2/5-4 lurzatia). Goiko solairuetan; 36.740 m2(t), bizitegi-erabileretarako.

Las edificaciones suponen una ocupación total de 10.089 m2 y una edificabilidad bajo rasante de 27.480 m2(t). La edificabilidad sobre rasante, por su parte, se divide de la siguiente manera: en planta baja; 5.032 m2(t) destinados a usos terciarios; 1.260 m2(t) destinados a usos residenciales como portales y anexos y 1.673 m2(t) de equipamiento dotacional (parcela a.2/5-4). En plantas altas; 36.740 m2(t) destinados a usos residenciales.

Arkupe bat proiektatzen da eraikin guztietan, 4,00 m-ko zabalera librekoa; hala, Ama Kandida kalearen parean, zirkulazio- eta lotura-gune bat sortuko da.

Se proyecta un porche a lo largo de todos los edificios, de 4,00 m de anchura libre, creando un espacio de circulación y de relación que da frente a la misma calle Ama Kandida.

Proposatutako bizitegi-antolamendu berria eta trafikoaren beharrak kontuan hartuta –bai oinezkoenak bai ibilgailuenak–, Ama Kandida hiribidea eraldatzea proiektatzen da; bidegorria, ibilgailuentzako bidea, zeharkako aparkalekuak eta oinezkoen zirkulaziorako bi espaloi izango ditu. Halaber, eremuaren mendebaldean luzetarako biribilgune bat egitea aurreikusten da, Ama Kandida hiribidea eta Pio Baroja kalera igotzeko egingo den saihesbidea batzen diren puntuan. Era berean, Ama Kandida hiribidea eta Pio Baroja kalea lotuko dituen komunikazio-sistema bertikal bat (igogailua) jartzea planteatzen da.

Atendiendo a la nueva ordenación residencial propuesta y a las necesidades del tráfico, tanto peatonal como rodado del ámbito, proyecta una avenida en la calle Ama Kandida Hiribidea que constará tanto de bidegorri, vial rodado, aparcamientos en batería y doble acera para el tráfico peatonal. Se prevé también una rotonda longitudinal en la zona oeste del ámbito, en el encuentro entre Ama Kandida Hiribidea y la variante que se ejecutará para subir a Pio Baroja kalea. Asimismo, se plantea la instalación de un sistema de comunicación vertical (ascensor) que une Ama Kandida Hiribidea con Pio Baroja Kalea.

Planak eraikinaren atzeko ezpondak hobetzeko eta tratatzeko behar den espazioa libre uztea dakar, eta atzeko lerrokadurak ezponda horien kontra atzeratzeari uko egiten dio. Hala, ingurune horretan, 5.992 m2-ko berdegune libreen lurzati bat sortuko da.

El Plan supone la liberación del espacio necesario para la mejora y tratamiento de los taludes traseros de la edificación, renunciando a retrasar las alineaciones traseras contra dichos taludes. Así, en este entorno se crea una parcela de 5.992 m2 de espacios libres verdes.

Era berean, Planak Ziako errekaren ibilbidearen zati bat aldatzea dakar, eremutik igarotzen den puntuan, eta ibilguaren zati bat agerian uztea, eta gainerako lursail beharrezkoak erreserbatzen ditu, arlo horretan eskumena duten administrazioek behin betiko desestali ditzaten. Ziako ibilguaren trazadura berria Ama Kandida kaleko komunikazio-azpiegiturekin paraleloan joango da.

Asimismo, el Plan conlleva la modificación de parte del trazado de la regata Ziako, en la zona que afecta al ámbito, dejando parte del cauce ya descubierto y reservando el resto de los terrenos necesarios para que las administraciones competentes en la materia procedan a su afloramiento definitivo. El nuevo trazado del cauce Ziako discurrirá paralelo a las infraestructuras de comunicación de la calle Ama Kandida.

Bestalde, dauden azpiegitura ia guztiak eraberritzea proposatzen da, zaharkituta daudelako eta bizitegi-erabilerara egokitzen ez direlako.

Por otro lado, se propone la reforma prácticamente de la totalidad de las infraestructuras existentes, debido a su obsolescencia y falta de adecuación al uso residencial.

Gaur egun, 5.– Ama Kandida hirigintza-jarduerarako eremua, hiri-lurzoru finkatugabe gisa sailkatua, partzialki urbanizatuta dago eta industria-izaerako eraikinak (batzuk aurri-egoeran) eta bizitegi-izaerako beste batzuk daude. Gainera, Nafarroa plazaren eta Ama Kandida hiribideko zenbaki bikoitien artean, urbanizatu gabeko ezponda bat dago.

En la actualidad, el ámbito de AI.U.5 «Ama Kandida», clasificado como suelo urbano no consolidado, se encuentra parcialmente urbanizado y ocupado por edificaciones de carácter industrial (alguna en situación de ruina) y otras de carácter residencial. Además, existe una zona sin urbanizar que salva el desnivel entre Nafarroa Plaza y los números pares de Ama Kandida Hiribidea.

Eremua Ziako errekak zeharkatzen du, gaur egun lurpetik doana. Era berean, eremuaren zati handi bat interes hidrogeologikoko gune batean dago (karezko tuparriak eta iragazkortasun handiko karezko tuparri estratifikatuak).

El ámbito se encuentra atravesado por la regata Ziako, la cual actualmente está soterrada. Asimismo, gran parte de la superficie del ámbito se corresponde con una zona de interés hidrogeológico (calizas margosas y margocalizas estratificadas de alta permeabilidad).

Oso eremu antropizatua da, eta ez dauka balio naturalistiko handiko bestelako elementurik. Planak eragindako eremua ez dago ezein Natura 2000 Sareko naturagune babestutan, ez eta ezein eremu babestutan nahiz natura-interesekoen inbentarioan jasotakoetan ere. Ez da, bestalde, EAEko Korridore Ekologikoen Sareko egiturazko elementua, eta ez du intereseko fauna- eta flora-espezierik.

Se trata de un ámbito fuertemente antropizado que no presenta otros elementos de valor naturalístico relevantes. El área afectada por el Plan no coincide con espacios naturales protegidos de la Red Natura 2000 ni con otras zonas protegidas ni de interés naturalístico inventariadas. Tampoco coincide con ningún elemento estructural de la Red de Corredores Ecológicos de la CAPV, ni presenta especies de fauna y flora de interés.

Ondare- eta kultura-intereseko elementuei dagokienez, azpimarratzekoa da Moleda y Cia eraikina, udalerri-mailan «Interes historiko eta arkitektonikoko eraikin eta elementu eraikien katalogoan» sartua.

Respecto a los elementos de interés patrimonio-cultural destaca el edificio Moleda y Cia, incluido en el «Catálogo de edificios y elementos construidos de interés histórico y arquitectónico», a nivel municipal.

Eremuan, azpimarratzekoak dira hauteman diren ingurumen-arriskuak. Akuiferoek kutsatzeko arrisku ertaina edo oso altua dute.

El ámbito destaca por los riesgos ambientales que se detectan en él. La vulnerabilidad a la contaminación de los acuíferos es media y muy alta.

Gainera, Ziako errekatik hurbilen dagoen guneak uholde-arriskua du, 10, 100 eta 500 urteko errepikatze-denborekin.

Además, la zona más cercana a la regata Ziako presenta riesgo de inundabilidad con periodos de retorno de 10, 100 y 500 años.

Horri dagokionez, Ekialdeko Demarkazio Hidrografikoaren Espainiako zatiko Uholde Arriskua Kudeatzeko Planaren (2022-2027) berrikuspen eta eguneratzeak xedatzen duenaren arabera, uholdeen aurka babes-neurrien barruan –Andoaingo UAHEko (ES017-GIP-15-3) jarduketak–, Ziako errekaren beheko tartea estalita eduki ordez, ibilgua desestaltzea proposatzen du, 900 metro inguruko tarte baterako.

A este respecto, la revisión y actualización del Plan de Gestión del Riesgo de Inundación de la parte Española de la Demarcación Hidrográfica Oriental (2022-2027) prevé, dentro de las Medidas de Protección frente a Inundaciones, actuaciones para el ARPSI de Andoain (ES017-GIP-15-3), la definición de la sustitución de la cobertura del tramo bajo de la regata Ziako, por un nuevo cauce abierto en una longitud del orden de 900 m.

Plan Bereziak gaur egungo lurpeko ibilgua erreferentziako eremuaren ekialdera desbideratzea jasotzen du, haren ibilbidea ez dadin igaro eraikinen azpitik. Ibilgu-tarte horri 100 urteko errepikatze-denborako uraldiak husteko ahalmen hidraulikoa emango zaio, Uraren Euskal Agentziak 2012an prestatutako errekaren saneamendu-proiektuarekin bat etorriz.

El Plan Especial contempla el desvío del cauce soterrado actual al este del área de referencia, con un trazado libre de edificaciones sobre el mismo y dotando el citado tramo de cauce con suficiente capacidad hidráulica para desaguar las avenidas de 100 años de periodo de retorno de la regata, de acuerdo con el proyecto de saneamiento de la regata elaborado por la Agencia Vasca del Agua el año 2012.

Bestalde, lurzorua kutsa dezaketen jarduerak jasaten dituzten edo jasan dituzten zenbait lurzoru daude katalogatuta, irailaren 30eko 165/2008 Dekretuan (Lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak jasaten dituzten edo jasan dituzten lurzoruen inbentarioari buruzkoan) ezarritakoarekin bat etorriz (kodeak: 20009-00055, 20009-00072, 20009-00001, 20009-00008 eta 20009-00003).

Por otro lado, existen varias parcelas catalogadas que soportan o han soportado actividades potencialmente contaminantes del suelo, de acuerdo con el Decreto 165/2008, de 30 de septiembre, de inventario de suelos que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo, con los códigos 20009-00055, 20009-00072, 20009-00001, 20009-00008 y 20009-00003.

20009-00001 lurzatian Kl KRAFFT LURZATIA izeneko espedienteari loturiko jarduketak egin dira. Era berean, jakina da lurzati guztietan egin direla jarduketak BRIT AC PROIEKTUAK - Ama KANDIDA (RUI-06/19-NP) izeneko espedientearen esparruan, nahiz eta espediente bietako bat ere ez den lurzoruaren kalitatearen adierazpenarekin burutzen.

En la parcela 20009-00001 se han realizado actuaciones en el marco del expediente denominado PARCE LA Kl KRAFFT. Igualmente se tiene conocimiento de que en todas las parcelas se han realizado actuaciones en el marco del expediente denominado BRIT AC PROYECTOS - AMA KANDIDA (RUI-06/19-NP), si bien ninguno de los dos expedientes culmina con la Declaración de la Calidad del Suelo.

Egoera akustikoari dagokionez, gune horretako zarata-iturri nagusiak honako hauek dira: inguruneko errepideak –Ama Kandida hiribidea eremuaren barruan, A-15 iparraldean, N-1 mendebaldean eta GI-3722 ekialdean– eta Renferen trenbidea (Irun-Madril).

En relación con la situación acústica, las principales fuentes de emisiones de ruido en la zona en cuestión son las carreteras del entorno –Ama Kandida Hiribidea dentro del ámbito, A-15 al norte, N-1 al oeste y GI-3722 al este– y la línea ferroviaria de Renfe (Irun-Madrid).

Alde horretatik, aurkeztutako inpaktu akustikoari buruzko azterlanaren arabera, batik bat eremua Ama Kandida hiribidetik hurbil dagoenez, bai egungo egoeran bai etorkizuneko egoeran, immisio akustikoaren mailak ez onargarritzat jo daitezkeela aztertutako hiru aldietan: goiza (Ld), arratsaldea (Le) eta gaua (Ln), eremuaren zati batean kanpoalderako kalitate akustikoko helburuak ez baitira betetzen. Era berean, fatxadako zarataren kasuan izan diren emaitzek erakusten dute egoera akustikoa ez onargarritzat jo daitekeela bizitegi-erabileran aztertutako hiru aldietarako. Goizeko aldian fatxadako balioak direla eta, erregistratutako balio maximoa 61,9 dB(A) da, eta gaueko aldian erregistratutako balio maximoa 55,3 dB(A) da, kalitate akustikoaren helburua 50 dB (A) dela kontuan hartuta.

En este sentido, el estudio de impacto acústico presentado indica que debido principalmente a la proximidad del ámbito a la Avenida Ama Kandida tanto en situación actual como futura los niveles de inmisión acústica pueden valorarse como desfavorables en los tres periodos analizados: día (Ld), tarde (Le) y noche (Ln) al incumplir los OCA en parte del ámbito en ruido exterior. Asimismo, los resultados obtenidos para ruido en fachada muestran una situación acústica que puede valorarse como desfavorable para los tres periodos analizados en el uso residencial. En relación con los valores en fachada en el periodo día el valor máximo registrado es de 61,9 dB(A) y en el caso del periodo noche el valor máximo registrado es de 55,3 dB(A), siendo 50 dB(A) el objetivo de calidad acústica.

B) Ebazpen hau bat dator ingurumen-azterlan estrategikoaren ondorio nagusiekin, eta uste da nahikoa justifikatu dela orduko Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzaren 2019ko apirilaren 15eko Ebazpenaren bidez emandako irismen-dokumentuan aurkeztutako ingurumen-irizpideen integrazioa.

B) La presente Resolución se muestra de acuerdo con las principales conclusiones del estudio ambiental estratégico y considera que se ha justificado suficientemente la integración de los criterios ambientales que se presentaron en el documento de alcance emitido mediante Resolución de 15 de abril de 2019 de la entonces Dirección de Administración Ambiental.

Planak ingurumen-azterketa estrategikotik eratorritako ingurumen-alderdiak txertatu ditu, ingurumen-organoak emandako irismen-dokumentuan eskatutako sakonera, xehetasun-maila eta espezifikazio-maila bermatuta. Planifikazio-prozesuan ingurumen-eragin posibleak kontuan hartzen direla bermatzeko, uste da nahikoa zorrozki heldu zaiela ingurumen-izapidean adierazitako irizpide guztiei.

El Plan ha integrado los aspectos ambientales derivados del estudio ambiental estratégico, asegurando la amplitud, nivel de detalle y grado de especificación requeridos en el documento de alcance emitido por el órgano ambiental. Se considera que todos los aspectos señalados en la tramitación ambiental se han abordado de manera suficientemente rigurosa para asegurar que se han tenido en cuenta las posibles repercusiones en el medio ambiente durante el proceso de planificación.

C) Plana izapidetzean, ez da gehitu ingurumen-azterketa estrategikoa zabaltzea eskatzen duen jarduketa berririk, eta ez da atzeman birdefinitu edo kendu behar den Planaren jarduketarik.

C) Durante la tramitación del Plan no se han añadido nuevas actuaciones que requieran una ampliación de la evaluación ambiental estratégica ni se ha detectado ninguna actuación del Plan que deba ser redefinida o suprimida.

D) Indarrean dagoen araudiaren arabera hartuko dira neurri babesleak, zuzentzaileak, konpentsatzaileak eta jarraipenekoak, baita hurrengo apartatu hauetan xedatutakoaren arabera eta, aurrekoa galarazten ez dutenetan, ingurumen-azterketa estrategikoan aurreikusitakoaren arabera ere. Halaber, Planak zehaztapen hauek jaso beharko ditu:

D) Las medidas protectoras, correctoras, compensatorias y de seguimiento se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con lo establecido en los apartados siguientes y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo previsto en el estudio ambiental estratégico. El Plan deberá adoptar asimismo las siguientes determinaciones:

D.1.– Jabari Publiko Hidraulikoa (JPH) babestera eta uholde-arriskuak ahalik eta txikienak izatera bideratutako neurriak.

D.1.– Medidas destinadas a la protección del Dominio Público Hidráulico (DPH) y a minimizar los riesgos de inundabilidad

Oro har, Uraren Euskal Agentziaren 2021eko uztailaren 13ko eta Kantauriko Konfederazio Hidrografikoaren 2021eko uztailaren 6ko txostenetan ezarritako baldintzak bete beharko dira.

En general se deberá cumplir con las condiciones establecidas en los informes de la Agencia Vasca del Agua del 13 de julio de 2021 y de la Confederación Hidrográfica del Cantábrico del 6 de julio de 2021.

Urbanizazioaren diseinuak Ziako errekaren trazadura berriaren ertzak landareztatzeko aukera eman behar du. Plan Berezian jasotzen den bezala, 7 metro zabal izango duen ibilgu bat zehaztuko da, ibaiaren alde batean edo bi aldeetan, hala badagokio, zerrenda berde bat gaitzeko eta tarteari ahalmen hidrauliko nahikoa emateko errekaren 100 urteko errepikatze-denborako uraldiak husteko, Uraren Euskal Agentziak 2012an egindako errekaren saneamendu-proiektuaren arabera. Hala ere, uren arloan eskumena duen organoak ezartzen duena bete beharko da.

El diseño de la urbanización debe permitir revegetar las márgenes del nuevo trazado de la regata Ziako. Tal y como se recoge en el Plan Especial se definirá un cauce con un ancho de 7 metros para habilitar una franja verde a un lado del río o a ambos lados en su caso y dotar al tramo con suficiente capacidad hidráulica para desaguar las avenidas de 100 años de periodo de retorno de la regata, de acuerdo con el proyecto de saneamiento de la regata elaborado por la Agencia Vasca del Agua el año 2012, todo ello sin perjuicio de lo que establezca el órgano competente en materia de aguas.

Ziako errekaren ezkerraldean proiektatutako ordezko eraikin guztiek bete beharko dituzte honako hauetan ezarritako zehaztapenak: Kantauri Ekialdeko Demarkazio Hidrografikoaren Plan Hidrologikoaren araudiaren 40.4 artikulua; urtarrilaren 8ko 1/2016 Errege Dekretua, uholde-arriskuari dagokionez, eta apirilaren 11ko 849/1986 Errege Dekretuaren 14.bis artikulua (Jabari Publikoari buruzko Araubidea onartzen duena, Urei buruzko abuztuaren 2ko 29/1985 Legearen 1., IV., V., VI. eta VII. atariko tituluak garatzen dituena).

Todas las edificaciones de sustitución proyectadas en la margen izquierda de la regata Ziako deberán cumplir las determinaciones establecidas en el artículo 40.4 de la normativa del Plan Hidrológico de la Demarcación Hidrográfica del Cantábrico Oriental, Real Decreto 1/2016, de 8 de enero, en referencia al riesgo de inundación, así como lo establecido en el artículo 14.bis del Real Decreto 849/1986, de 11 de abril, por el que se aprueba el Reglamento del Dominio Público Hidráulico, que desarrolla los títulos preliminar 1, IV, V, VI y VII de la Ley 29/1985, de 2 de agosto, de Aguas.

Gogorarazten da obrak egin aurretik, obren sustatzaileak arroko erakundearen (Kantauriko Konfederazio Hidrografikoa) nahitaezko obra-baimena lortu beharko duela; hura URA-Uraren Euskal Agentzian izapidetu behar da.

Se recuerda que, de manera previa a las obras, el promotor de las mismas deberá obtener la preceptiva autorización de obras del Organismo de cuenca (Confederación Hidrográfica del Cantábrico) a tramitar en la Agencia Vasca del Agua-URA.

D.2.– Uren kalitatearen gaineko eragina murrizteko neurriak.

D.2.– Medidas destinadas a disminuir la afección a la calidad de las aguas.

Urbanizazio- eta eraikuntza-proiektuek lurrazaleko uretara solidoak ahalik eta gutxien iristeko neurriak aurreikusi beharko dituzte, adibidez, jalkitze-tangak, sedimentuentzako tranpak edo iragazkiak.

Los proyectos de urbanización y de edificación preverán el establecimiento de medidas para minimizar el arrastre de sólidos a las aguas superficiales, tales como decantadores, trampas de sedimentos o filtros.

Urbanizazio-proiektuan, hondakin-urak eta eurik-urak bereiz biltzeko sare baten diseinua sartu beharko da. Hondakin-urak udalerriko hondakin-uren kolektore orokorrera konektatuko dira.

El proyecto de urbanización deberá diseñar una red separativa de recogida de las aguas residuales y pluviales. Las aguas residuales se conectarán al colector general de aguas residuales del municipio.

Euri-urei dagokienez, hiri-drainatze sistemek hirigintzako garapenaren inpaktua jatorrian txikiagotu beharko dute, euri-uren jariatzeak daraman karga kutsatzaileari dagokionez; halaber, jariatze-uren bolumena murrizteko neurriak aurreikusi behar dituzte (Kantauri Ekialdeko Demarkazio Hidrografikoaren Espainiako zatiaren Plan Hidrologikoaren Araudiaren 44. artikulua). Hori dela eta, garapen-proiektuek drainatze jasangarriko sistemak jaso beharko dituzte hiriko drainatze-azpiegituran (Drainatze Jasangarriko Hiri Sistemak).

En relación con las aguas pluviales, los sistemas de drenaje urbano deberán minimizar en origen el impacto del desarrollo urbanístico en lo relativo a la carga contaminante aportada por las escorrentías pluviales, así como contemplar medidas orientadas a reducir el volumen de las escorrentías (artículo 44 de la Normativa del Plan Hidrológico de la parte española de la Demarcación Hidrográfica del Cantábrico Oriental), por lo que los proyectos de desarrollo deberán incorporar sistemas de drenaje sostenible en el drenaje urbano (SUDS).

D.3.– Lurzoruaren kalitatea aurreikusitako erabilerekin bateragarria dela bermatzeko neurriak.

D.3.– Medidas destinadas a garantizar la compatibilidad de la calidad del suelo con los usos previstos.

Planeko jarduketek lurzoruaren kalitate-adierazpenaren araberakoak izan behar dute. Adierazpen-prozedura lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legean dago jasota. Hala ere, kokagune horretan guztian edo zati batean lurzoruaren kalitatea ikertzea eragozten duten inguruabarrik egonez gero, kasuan kasuko antolamendu-bitartekoa behin betiko onartu ahal izango da, lurzoruaren kalitate-adierazpenik gabe. Kasu horretan, Hirigintzako Ekintzen Programari hasierako onespena eman aurretik egin beharko da adierazpen hori; edo, horrelako programarik ezean, lekua barne hartzen duen kudeaketa-esparruko birpartzelazio- eta urbanizazio-proiektuei hasierako onespena eman aurretik.

Las actuaciones del Plan estarán condicionados a la declaración de calidad del suelo, procedimiento recogido en el Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo. No obstante, en el supuesto que en el emplazamiento, en todo o en parte, concurriesen circunstancias que impidieran llevar a cabo las investigaciones de la calidad del suelo, podrá procederse a la aprobación definitiva del instrumento de ordenación sin la declaración de la calidad del suelo. En este caso, dicha declaración deberá emitirse con anterioridad a la aprobación inicial del Programa de Actuación Urbanizadora o, en su defecto, de los proyectos de reparcelación y urbanización del ámbito de gestión en cuya delimitación se incluya el emplazamiento.

D.4.– Kultura-ondareari dagozkion neurriak.

D.4.– Medidas relativas al patrimonio cultural.

Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zuzendaritzaren 2020ko uztailaren 1eko txostenean jasotakoaren arabera, Plan Bereziaren esparruan, eraisteko lizentzia eman aurretik, Andoaingo Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren indarreko Katalogoaren babes-araubidean aipatzen den Moleda y Cia eraikinaren dokumentu-azterlana aurkeztu beharko da, eta, gainera, dokumentu-azterlan horren edukiak eta formatua zehaztu beharko dira.

De acuerdo con las consideraciones de recogidas en el informe de fecha 1 de julio de 2020 de la Dirección de Patrimonio Cultural del Gobierno Vasco, en el marco del Plan Especial se deberá aportar, previo a la concesión de la licencia de derribo, el Estudio documental del edificio Moleda y Cia al que se refiere el régimen de protección del vigente Catálogo del Plan General de Ordenación Urbana de Andoain y además se debe especificar los contenidos y formato del dicho estudio documental.

Dokumentu-azterlanaren edukia ezin da argazki edo plano sorta huts bat izan, historia- eta ondare-ikuspegitik azterketarik eta interpretaziorik egin gabe; kultura-ondasun baten azterlan historiko-arkitektoniko batean bezalako helburuekin eta metodologiarekin egin beharko da, eta horrek, kasu horretan, gutxienez industria-ondarearen dokumentazioan eta azterlanean esperientzia duen pertsona batek parte hartu behar izatea dakar.

El contenido del estudio documental no puede limitarse a un mero reportaje fotográfico o un levantamiento de planos, sin análisis e interpretación en clave histórico-patrimonial, sino que deberá realizarse con los objetivos y metodología propia de un estudio histórico-arquitectónico de un bien cultural, lo que en este caso implica la participación de al menos una persona con experiencia en documentación y estudio del patrimonio industrial.

Lur-mugimenduak egin bitartean arkeologia-aztarnak agertzen badira, lanak bertan behera utziko dira, eta, berehala, Gipuzkoako Foru Aldundiko Kultura Zuzendaritzari jakinaraziko zaio; hain zuzen, departamentu horrek zehaztuko du zein neurri hartu behar diren.

En caso de que durante el movimiento de tierras surgieran indicios de restos arqueológicos, se suspenderán los trabajos y se informará inmediatamente a la Dirección de Cultura de la Diputación Foral de Gipuzkoa que será quien indique las medidas que se deban adoptar.

D.5.– Lurraldearen lehengoratze ekologikorako neurriak.

D.5.– Medidas destinadas a la restauración ecológica del territorio.

Ziako errekaren zati berriaren ertzak landareztatzeko, eremuaren urbanizazio-proiektuan sartu beharko den ingurumena eta paisaia lehengoratzeko proiektua hartuko da oinarri. Desestalitako erreka-tartearen ertzak zaintzeko eta landareztatzeko, bioingeniaritzako teknikak erabiltzea proposatuko da.

La revegetación de los márgenes del nuevo tramo de la regata Ziako se llevarán a cabo según el proyecto de restauración ambiental y paisajística que deberá ser incluido en el proyecto de urbanización del ámbito. Se propondrá la utilización de técnicas de bioingeniería para proteger y revegetar las márgenes del tramo de regata descubierta.

Oro har, eremuko berdeguneak diseinatzeko, «Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua» hartuko da kontuan, Udalsarea 21en lan-koadernoa, 20.b zenbakia, 2017ko apirilekoa (http://www.udalsarea21.net/Publicaciones/Ficha.aspx?IdMenu=892e375d-03bd-44a5-a281-f37a7cbf95dc&Cod=ec1f62b8-a941-4c9a-9280-e4202e656a69&Idioma=eu-ES) eta Eusko Jaurlaritzaren «Ibaietako natura-ingeniaritzako tekniken eskuliburua» (https://www.uragentzia.euskadi.eus/u81-000374/eu/contenidos/documentacion/manual_tec_ing_nat_amb_flu/eu_doc/index.shtml).

En general, para el diseño de los espacios verdes del ámbito se tendrá en cuenta el «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles» (www.udalsarea21.net/Publicaciones/Ficha.aspx?IdMenu=892e375d-03bd-44a5-a281-f37a7cbf95dc&Cod=ec1f62b8-a941-4c9a-9280-e4202e656a69&Idioma=es-ES), cuaderno de trabajo Udalsarea 21, n.º 20 b. Abril 2017 y el «Manual de técnicas de ingeniería naturalística en el ámbito fluvial» https://www.euskadi.eus/gobierno-vasco/contenidos/documentacion/manual_tec_ing_nat_amb_flu/es_doc/indice.htm) del Gobierno Vasco.

Nolanahi ere, ingurumena eta paisaia leheneratzeko lanak egingo dira, proiektuaren exekuzioaren eraginpean dauden gune guztietan, aurreikusiz landareztatze-lanetan batez ere espezie autoktonoak erabiliko direla, eta beren-beregi saihestuko dela prozesu inbaditzaileak sor ditzaketen kanpoko espezieak erabiltzea.

En todo caso, se llevará a cabo una restauración ambiental y paisajística que abarque todas las zonas afectadas por la ejecución del desarrollo, previendo el uso de en las labores de revegetación de especies preferentemente autóctonas y evitando especialmente emplear especies introducidas susceptibles de generar procesos invasivos.

Ahalmen inbaditzaileko espezie aloktonoen zabalkundea saihesteko neurriak hartuko dira (Buddleja davidii, Cortaderia selloana edo bestelakoak). Ildo horretan, kontrol-neurriak hartuko dira landare-espezie inbaditzailerik sar ez dadin iraulitako eta landarerik gabe utzitako lursailen bidez (prestatutako gainazaletan segituan landatzea eta ereitea, landare-lurren pilaketen babesa eta abar). Gainera, landare-lurrak modu berezituan kudeatzea proposatuko da, baldin eta lur horiek aipatutako espezieak barreia ditzaketen propaguluak badituzte.

Se adoptarán medidas para evitar la propagación de especies alóctonas con potencial invasor, como Buddleja davidii, Cortaderia selloana u otras. En este sentido, se deberán adoptar medidas de control para evitar que los terrenos removidos y desprovistos de vegetación constituyan una vía de entrada para especies vegetales invasoras (plantación y siembra inmediata de superficies preparadas, protección de acopios de tierra vegetal, etc.). Además, se propondrá la gestión diferenciada de la tierra vegetal que pueda contener propágulos de dichas especies.

D.6.– Zaraten eraginak gutxitzeko neurriak.

D.6.– Medidas destinadas a aminorar los efectos derivados del ruido.

Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 36. artikuluak ezartzen duenari jarraikiz, ezin izango dira gauzatu garapen berriak kanpoko ingurunean kalitate akustikoaren helburuak betetzen ez badira, hargatik eragotzi gabe dekretu horren 43. eta 45. artikuluetan xedatutakoa.

Conforme a lo establecido en el artículo 36 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco, no podrán ejecutarse futuros desarrollos en áreas donde se incumplan los objetivos de calidad acústica en el ambiente exterior, sin perjuicio de lo estipulado en los artículos 43 y 45 del citado Decreto.

Lanek iraun bitartean, jardunbide egokiak aplikatu beharko dira sorburuan zaratak murrizteko, bereziki indusketa-, eraispen-, zamalan- eta garraio-lanetan, baita erabilitako makineriaren mantentze-lanetan, zaraten eta bibrazioen murrizketan, eta erabilitako ekipamenduen zaraten kontrolean ere.

Durante el tiempo de duración de las obras, deberán aplicarse buenas prácticas operativas para la reducción en origen del ruido, en particular en las operaciones de excavación, demolición, carga y descarga, transporte, así como en cuanto al mantenimiento general de maquinaria utilizada y la reducción en origen del ruido y vibraciones, control de la emisión sonora de los equipos utilizados durante las obras, etc.

Zaratari buruzko Legea (azaroaren 17ko 37/2003 Legea) garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustiko, kalitate-helburu eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, egokitu beharko dira, hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten emisio akustikoak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatu du) eta arau osagarrietan ezarritakora.

De acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre, y en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

Beste alde batetik, Plana garatzetik eratortzen diren proiektuen ondoriozko obrek sortutako soinu-mailak, obra horien eragin-eremuan, ezingo ditu gainditu Euskal Autonomia Erkidegoko Hots Kutsaduraren Dekretuan (urriaren 16ko 213/2012 Dekretua) ezarrita dauden kalitate akustikoaren helburuak.

Por otra parte, los proyectos derivados del desarrollo del Plan deberán ejecutarse de modo que en su ámbito de afección no se superen, por efecto del ruido generado por las obras, los objetivos de calidad acústica establecidos en el Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

D.7.– Eraikingintza eta eraikuntza jasangarriaren aldeko neurriak.

D.7.– Medidas para una edificación y construcción sostenible.

Plan Bereziaren eremuan eraikingintza eta eraikuntza jasangarrienerako behar diren ezaugarriei dagokienez, EAEko Etxebizitzen Eraikingintza Jasangarriaren Giden gomendioak hartu beharko dira kontuan, eraikinen energia-aurrezpena eta -efizientzia bultzatzeko eta energia berriztagarriak sustatzeko.

En cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible en el ámbito del Plan Especial se deberán considerar las recomendaciones de las Guías de Edificación Ambientalmente Sostenible de la Comunidad Autónoma del País Vasco con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables.

Era berean, eta aipatutako eremuaren urbanizazioari dagokionez, «Urbanizazio-proiektuen garapen jasangarrirako gida»ren gomendioak kontuan hartu beharko dira. Gidaliburu horren helburua da proiektu horien diseinuaren, egikaritzearen, mantentzearen eta bizitza-amaieraren jasangarritasun-maila baloratzea.

Asimismo, y en lo que se refiere a la urbanización del citado ámbito se deberán considerar las recomendaciones de la «Guía para el desarrollo sostenible de los proyectos de urbanización» que tiene como objetivo valorar el grado de sostenibilidad en el diseño, la ejecución, el mantenimiento y el fin de vida de dichos proyectos.

Neurri horiek, gutxienez, arlo hauetan izan beharko dute eragina:

Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

– Materialak. Lehengai berriztaezinen kopurua murriztea.

– Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

– Energia. Iturri berriztaezinen bidez sortzen den energiaren kontsumoa eta/edo sorkuntza murriztea.

– Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

– Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa murriztea.

– Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

– Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

– Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

– Uraren zikloa. Uraren kudeaketa eta kalitatea hobetzea.

– Ciclo del agua. Mejora en la gestión del agua y su calidad.

– Atmosfera. Gas-, hauts-, zarata-, bero- eta argi-emisioak murriztea.

– Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, ruido, de calor y lumínicas.

– Eraikinen barne-kalitatea. Barruko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

– Calidad interior de los edificios. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

– Hondakinak. Hondakin solido gutxiago sortzea.

– Residuos. Reducción en la generación de residuos sólidos.

– Lurzoruaren erabilera. Lurzoruaren okupazioa murriztea.

– Uso del suelo. Reducción en la ocupación del suelo.

– Mugikortasuna eta garraioa. Garraio-prozesuak gutxitzea eta pertsonen mugikortasuna hobetzea.

– Movilidad y transporte. Reducción de los procesos de transporte y mejora de la movilidad de las personas.

– Ekosistemak eta biodibertsitatea. Naturaren funtzioak hobetzea eta biodibertsitatea handitzea edo kontserbatzea.

– Ecosistemas y biodiversidad. Mejora de las funciones de las áreas naturales y aumento y/o conservación de la biodiversidad.

– Paisaia. Sektorearen eta haren instalazioen paisaia-integrazioa.

– Paisaje. Integración paisajística del sector y sus instalaciones.

– Arriskuak eta segurtasuna. Arrisku naturalak edo antropikoak minimizatzea.

– Riesgos y seguridad. Minimización de los riesgos naturales o antrópicos.

– Klima-aldaketa. Klima-aldaketaren efektuetara egokitzea.

– Cambio climático. Adaptación a las consecuencias del cambio climático.

D.8.– Klima-aldaketa arintzeari eta klima-aldaketara egokitzeari buruzko neurriak.

D.8.– Medidas en relación con la mitigación y adaptación al cambio climático.

Klima-aldaketari eta trantsizio energetikoari buruzko maiatzaren 20ko 7/2021 Legean ezarritakoarekin bat etorriz, Plana gauzatzeko proiektuak klima-aldaketaren aurrean pixkanaka eta erresilientziaz egokitzeko beharrezkoak diren neurriak kontuan hartuta diseinatuko dira.

De acuerdo a lo establecido en la Ley 7/2021, de 20 de mayo, de cambio climático y transición energética, los proyectos de desarrollo del Plan se diseñarán teniendo en cuenta las medidas necesarias para propiciar la adaptación progresiva y resiliencia frente al cambio climático.

D.9.– Ingurumena babesteko neurri orokorrak aurreikusitako garapena gauzatzen den bitartean.

D.9.– Medidas generales para la protección del medio ambiente durante la ejecución del desarrollo previsto.

Aurreikusitako garapenetan, ingurumen-balioei eustea bermatzen duten neurri guztiak aplikatu beharko dira. Bereziki:

Los desarrollos previstos deberán incluir las medidas que garanticen el mantenimiento de los valores ambientales. En particular:

– Obrako langileek erabili behar duten jardunbide egokien gidaliburuak gai hauekin zerikusia duten alderdiak bilduko ditu, gutxienez: lanaldiak, makineria, aldi baterako desbideratzeak, isurketak saihestea, ahalik eta hauts eta soinu gutxien sortzea, herritarren lasaitasunean eragin negatiboa izan dezaketen jardunak minimizatzea eta hondakinak kudeatzea.

– Manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra: contendrá como mínimo aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, desvíos provisionales, evitar vertidos a los mismos, la minimización de producción del polvo y ruido, minimizar las afecciones negativas sobre el sosiego público, la gestión de residuos, etc.

– Hondakinak sortzea eta kudeatzea: obrak egin eta garbiketa-kanpainak dirauen bitartean sortutako hondakinak kudeatzeko, Hondakinei eta lurzoru kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta berariazko arauetan xedatutakoa beteko da.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados durante las obras y campaña de limpieza se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas.

Eraikuntza- eta eraispen-hondakinak Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen kudeaketa arautzen duen Dekretuan (112/2012, ekainaren 26koan) xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

Hondakin arriskutsuak jasotzen dituzten ontziek uztailaren 20ko 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako segurtasun-arauak beteko dituzte (833/1988 Errege Dekretua, Hondakin toxikoei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko Erregelamendua onartzekoa).

Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos.

Industria-olio erabilien kudeaketari buruzko ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuari jarraituz kudeatu beharko dira sortutako olio erabiliak.

La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usado.

– Lurzoruak eta lurpeko urak babestea: prebentzio- eta zuzenketa-neurriak ezarriko dira obra-faserako, ustekabeko isurien eragina saihesteko, bereziki makinen mantentze-lanetan (obrako instalazio osagarriak iragazgaiztea, material xurgatzaileak erabiltzea, etab.).

– Protección de los suelos y aguas subterráneas: se establecerán las medidas preventivas y correctoras para la fase de obras para evitar la afección por vertidos accidentales, especialmente durante el mantenimiento de maquinaria (impermeabilización de instalaciones auxiliares de obra, utilización de materiales absorbentes, etc.).

– Airearen kalitatea eta kalitate akustikoa babestea: eguneko lan-ordutegian jardungo da, eta kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

– Protección de la calidad del aire y de la calidad acústica: se respetará un horario de trabajo diurno y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

E) Ingurumen-jarraipenaren plana.

E) Plan de seguimiento ambiental.

Ingurumen-azterketa estrategikoak ingurumen-zaintzako programa egoki bat jasotzen du. Programa horren xedea da beharrezko diren zaintza- eta kontrol-sistemak ezartzea, egiaztatu ahal izateko planaren aurreikuspenak betetzen direla, eta, horien barruan, planteatutako jarduketen ingurumen-exijentziak mantentzen direla. Hainbat kontrol proposatzen dira, Planaren esparrukoa den proiektuaren obra-faserako; jarraipen-adierazleen eta atalase-balio jakin batzuen arabera burutu beharreko jarduketa batzuk dira kontrol horiek.

El estudio ambiental estratégico recoge un adecuado programa de vigilancia ambiental que tiene como objeto establecer los sistemas de vigilancia y control que permitan comprobar el cumplimiento de las previsiones del plan y dentro de ellas el mantenimiento de las exigencias ambientales de las actuaciones planteadas. Se proponen diferentes controles, para la fase de obras del proyecto del que es marco el Plan; estos controles consisten en una serie de actuaciones a llevar a cabo en función de los indicadores de seguimiento y unos valores umbrales determinados.

F) Planaren ondoriozko proiektuen ingurumen-ebaluaziorako arau orokorrak.

F) Directrices generales para la evaluación ambiental de los proyectos derivados del Plan.

Planaren ondoriozko proiektuen ingurumen-ebaluazioan, aintzat hartuko dira lurraldearen baldintzatzaileak eta orduko Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak 2019ko apirilaren 15ean emandako Ebazpenaren bidez eginiko irismen-dokumentuan adierazten diren ingurumen-irizpideak.

En la evaluación ambiental de los proyectos que se deriven del Plan se tendrán en cuenta los condicionantes del territorio, así como los criterios ambientales indicados en el documento de alcance emitido mediante Resolución de 15 de abril de 2019, de la entonces Dirección de Administración Ambiental.

Besteak beste, honako hauek nabarmendu behar dira: artifizializatutako lurzoruen erabilera lehenestea; kutsatuta egon daitezkeen lurzoruak eta dauden eraikinak eraitsita sortutako materialak egoki kudeatzea; jabari publiko hidraulikoa babestea; eremuko kalitate akustikoa; ingurumen-baliabideak modu jasangarrian erabiltzea; habitat eta espezieak babestu eta hobetzea; lurraldean egindako esku-hartzeak paisaian egoki integratzea; arrisku naturalak minimizatzea, eta kalteen prebentzioa lehenestea konpentsazioaren gainetik.

Entre otros aspectos, se debe incidir en la priorización de utilización de suelos ya artificializados, en la correcta gestión de los suelos potencialmente contaminados y de los materiales resultantes de la demolición de los edificios existentes, en la protección del Dominio Público Hidráulico, en la calidad acústica del ámbito, en el uso sostenible de los recursos ambientales, la preservación y mejora de los hábitats y las especies, la adecuada integración paisajística de las intervenciones sobre el territorio, la minimización de los riesgos naturales y priorizar la prevención de los daños frente a su compensación.

Bigarrena.– Bi urteko gehieneko epea ezartzen da, Andoaingo Hiri Antolamenduko Plan Orokorreko 5.– Ama Kandida hirigintza-jarduerarako eremuaren Hiri Antolamenduko Plan Berezia onartzeko, ingurumen-adierazpen estrategiko hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzen denetik aurrera. Epe hori igarota, proiektua onartu ez bada, ingurumen-adierazpen estrategiko honen indarraldia amaituko da, eta ez da gehiago eraginkorra izango. Kasu horretan, sustatzaileak berriro hasi beharko du Planaren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren izapidea, non eta ez den ingurumen-adierazpen estrategikoaren epea luzatzea adosten. Hori guztia, Ingurumen Ebaluazioaren Legearen (abenduaren 9ko 21/2013 Legea) 27. artikuluarekin bat etorriz.

Segundo.– Imponer un plazo máximo de dos años para la aprobación del Plan Especial de Ordenación Urbana del A.I.U.5 – Ama Kandida del Plan General de Ordenación Urbana de Andoain, a contar desde la publicación de la presente declaración ambiental estratégica en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. Transcurrido dicho plazo sin haberse procedido a la aprobación del mismo, la presente declaración ambiental estratégica perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios. En tal caso, el promotor deberá iniciar nuevamente el trámite de evaluación ambiental estratégica del Plan, salvo que se acuerde la prórroga de la vigencia de la declaración ambiental estratégica. Y todo ello de acuerdo con lo establecido en el artículo 27 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukiaren berri ematea Andoaingo Udalari.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Andoain.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2022ko urtarrilaren 14a.

En Vitoria-Gasteiz, a 14 de enero de 2022.

Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendaria,

El Director de Calidad Ambiental y Economía Circular,

JAVIER AGIRRE ORCAJO.

JAVIER AGIRRE ORCAJO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental