Consulta

Consulta simple

Servicios


Último boletín RSS

Boletin Oficial del País Vasco

27. zk., 2022ko otsailaren 8a, asteartea

N.º 27, martes 8 de febrero de 2022


Hemen ikusgai dauden gainerako formatuen edukia PDF dokumentu elektroniko ofizial eta jatorrizkoa eraldatuz lortu da


El contenido de los otros formatos que aquí se muestran, se ha obtenido mediante una transformación del documento electrónico PDF oficial y auténtico

BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
643
643

EBAZPENA, 2022ko urtarrilaren 13koa, Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Sondikako (Bizkaia) 7. BEEU bizitegi erabilerako exekuzio-unitateari buruzko Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 13 de enero de 2022, del Director de Calidad Ambiental y Economía Circular, por la que se formula informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana de la U.E.R.-7, en Sondika (Bizkaia).

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2021eko urriaren 4an, Sondikako Udalak ingurumen-organoaren aurrean osatu zuen Sondikako 7. BEEU bizitegi erabilerako exekuzio-unitateari buruzko Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren (aurrerantzean, Plana) ingurumen-txosten estrategikoa egiteko eskaera, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoaren arabera. Eskabidearekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu zituen, hala nola, Planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan ezarritako edukiarekin.

Con fecha 4 de octubre de 2021, el Ayuntamiento de Sondika completó ante el órgano ambiental la solicitud para la emisión del informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana de la U.E.R.-7 en Sondika (en adelante, el Plan), en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del Plan y el documento ambiental estratégico, con el contenido establecido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

21/2013 Legearen 30. artikulua aplikatuta, 2021eko urriaren 22an, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak kontsulta-izapidea egin zien eraginpeko administrazio publikoei eta interesdunei; jasotako erantzunen emaitzak espedientean bildu dira. Halaber, espedientean jasotako dokumentuak eskuragarri egon ziren Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren webgunean, interesdun orok ingurumenaren arloan egoki jotzen zituen oharrak egin ahal izateko.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, con fecha 22 de octubre de 2021, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular del Gobierno Vasco inició el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, con el resultado que obra en el expediente. Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Legezko erantzun-epea amaituta, egiaztatu da ingurumen-organoak baduela ingurumen-txosten estrategikoa egiteko behar beste judizio-elementu, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluari jarraikiz.

Una vez finalizado el plazo legal de respuesta, se constata que el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para formular el informe ambiental estratégico, de acuerdo con el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, ingurumenean ondorio adierazgarriak eragin ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautu behar duten oinarriak ezartzea da helburua; era horretan, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Plana abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan jasotako kasuen artean sartzen da; hor ezartzen da zer plan eta programak pasa behar duen ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua honako hauek zehazteko: ingurumen-eragin adierazgarririk ez duela –ingurumen-txosten estrategikoaren arabera– edo ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin behar dela, ingurumenean eragin adierazgarria izan dezakeelako.

El Plan se encuentra entre los supuestos del artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental, a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 29. artikulutik 32. artikulura bitartean arautzen da, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Planaren dokumentazio teknikoa aztertu ondoren, eta kontuan hartuta ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak, berau baita eskumena duen organoa, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Saileko egitura organiko eta funtzionala ezartzen duen otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuaren arabera. Txosten horretan, Planak ingurumenean ondorio adierazgarririk izan dezakeen ala ez aztertzen da, eta, ondorioz, ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren prozedura bete behar duen, edo, bete behar ez badu, Plana garatzeko zer baldintza ezarri behar diren ingurumena behar bezala babestearren.

Examinada la documentación técnica del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, órgano competente de acuerdo con el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, a fin de valorar si el Plan puede tener efectos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, debe someterse al procedimiento de evaluación ambiental estratégica ordinaria, o bien, en caso contrario, establecer las condiciones en las que debe desarrollarse el Plan para la adecuada protección del medio ambiente.

Hauek guztiak aztertu dira: 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 68/2021 Dekretua, otsailaren 23koa, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; eta 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoarena; eta aplikatzekoak diren gainerako arauak. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público, y demás normativa de general y concurrente aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Sondikako 7. BEEU bizitegi erabilerako exekuzio-unitateari buruzko Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea, honela:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana de la U.E.R.-7 en Sondika en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

Azterlanaren eremuan indarrean dagoen hirigintza-esparrua da Sondikako udalerriko Plangintzako Arau Subsidiarioen Aldaketa (aurrerantzean, Arau Subsidiarioen Aldaketa), 7. BEEU bizitegi erabilerako exekuzio-unitateari buruzkoa. Aldaketa hori urriaren 18ko 287/2007 Foru Aginduaren bidez onartu zen behin betiko. 7. BEEUko Izartza bidea 11 helbideko B eraikinaren beheko solairuaren banaketari dagokionez indarrean dagoen plangintzaren arabera, 276 m2-ko 3 etxebizitza eta 92 m2-ko merkataritza-lokal bat eraikitzea aurreikusten da.

El marco urbanístico vigente del ámbito de estudio se corresponde con la Modificación de las Normas Subsidiarias de Planeamiento del municipio de Sondika (en adelante, Modificación de las NNSS), referente a la unidad de ejecución residencial U.E.R.-7, aprobada definitivamente mediante Orden Foral 287/2007 de 18 de octubre. El planeamiento vigente en la distribución de la planta baja del edificio B en Izarza bidea 11 de la U.E.R.-7 prevé la construcción de 3 viviendas de 276 m2 y un local comercial de 92 m2.

Plan Berezi horren bidez, B eraikinaren beheko solairuaren erabilera-esleipena egokitu nahi da, egun eginda dagoena gehitu dakion bizitegi-erabilerako azalerari.

El presente Plan Especial consiste en adecuar la asignación de usos en la planta baja del citado edificio B para que recoja lo ejecutado actualmente, con la totalidad de la planta destinada a uso residencial.

Horretarako, Izartza 11B zuzkidura-jarduketa definitzen da. Hala, erabileren banaketa aldatu, eta merkataritza-lokalerako 92 m2-ei bizitegi-erabilera emango zaie (etxebizitza 1). Beraz, etxebizitza kopurua handituko da, baina hirigintza-eraikigarritasuna ez, eta azalera eraikiari eutsiko zaio.

Para ello, se define la Actuación de Dotación AD Izarza 11B en la que se modifica la distribución de usos pasando los 92 m2 de local comercial a uso residencial (1 vivienda), es decir, incrementa el número de viviendas sin afectar a la edificabilidad urbanística y manteniendo la superficie construida total.

Gainera, Planean proposatutako erabilera-aldaketak eraikigarritasun haztatua handitzen duenez, besteak beste, berdeguneei, espazio libreei eta zuhaitz-landaketari dagozkien estandarrak betetzeko eskakizunak ezartzen dira. Alde horretatik, Planak proposatzen du zuhaitz bat landatzea, eta udalak zehaztea non; aukeran, eremu aztergaiaren mugakide den 12. espazio libreen sistema orokorrean. Bestalde, ezinezkoa denez eremuaren barruan berdeguneak eta espazio libreak kokatzea, Planak konpentsazio ekonomiko bat ezartzea proposatzen du, estandarrak bete ahal izateko behar diren lurzoru gehigarriak eskuratzeko.

Además, debido al incremento de edificabilidad ponderada que supone el cambio de uso propuesto en el Plan, se establecen las exigencias para el cumplimiento de los estándares relativos, entre otros, a las zonas verdes y espacios libres y plantación de árbol. En este sentido, el Plan propone la plantación de un árbol en la ubicación que defina el ayuntamiento, preferiblemente en el sistema general de espacios libres colindante al ámbito, S.G.E.L 12. Por otra parte, dado que no es posible la ubicación de zonas verdes y espacios libres dentro del ámbito, el Plan concreta el establecimiento de una compensación económica para la adquisición de los suelos necesarios para satisfacer los estándares.

Plan Bereziaren ezaugarriak eta xedea kontuan hartuta, hau da, indarrean dagoen hirigintza-araudia aldatzea eremuaren egoerara egokitzeko, ez da beste aukera bideragarririk ikusten Planak egindako proposamenaz gain. 0. aukera edo jarduketarik ez egitearena aurkeztu bada ere, kasu honetan, jarduketarik bat ere ez denez proposatzen, ez dago alderik horren eta 1. aukeraren artean, ingurumen-ikuspegitik.

Dadas las características y objetivo del Plan Especial, que es modificar la normativa urbanística vigente para adaptarla a la situación existente en el ámbito, no se contemplan otras alternativas viables a la propuesta planteada por el Plan. Si bien se presenta la alternativa 0 o de no actuación, en este caso, dado que la actuación ya está ejecutada, no supone diferencias, en aspectos ambientales, en relación con la alternativa 1.

B) Proposatutako planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat etorriz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira; hain zuzen ere, planak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar duen ala ez zehazteko.

B) Una vez analizadas las características del Plan propuesto y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley a fin de determinar si el Plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki hauek kontuan hartuta:

1.– Características del plan, considerando en particular:

a) Planak zenbateraino ezartzen duen proiektuetarako esparrua: aurkeztutako dokumentazioaren arabera, Planak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapen, ezaugarri, neurri edo funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legeetan zerrendatutako kategoriaren batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el Plan establece un marco para proyectos: a la vista de la documentación presentada, el Plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenezcan a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Zer neurritan eragiten duen Planak beste plan edo programa batzuetan, baita hierarkizatuta daudenetan ere: Plan Bereziaren xedea da 7. BEEUko Izartza bidea 11 helbideko B eraikinaren beheko solairuaren erabilera-esleipena egokitzea, egun eginda dagoena gehi dakion bizitegi-erabilerako azalerari. Hau da, beheko solairuaren erabilera-banaketa aldatuko da, eta indarrean den plangintzaren arabera merkataritza-lokalerako diren 92 m2-ei bizitegi-erabilerara emango zaie (1 etxebizitza).

b) La medida en que el Plan influye en otros planes o programas, incluidos los que estén jerarquizados: el Plan Especial consiste en adecuar la asignación de usos en la planta baja del edificio B en Izarza bidea 11 de la U.E.R.-7, para que recoja lo ejecutado actualmente, con la totalidad de la planta destinada a uso residencial. Así, se modifica la distribución de usos de la planta baja pasando los 92m2 de local comercial previstos en el planeamiento vigente a uso residencial (1 vivienda).

Planaren ezaugarriak kontuan hartuta, ez du ingurumen-eragin nabarmenik izango beste plan edo programa batzuetan. Ez da aurkitu bateraezintasunik plangintza hierarkikoki nagusiarekin.

Teniendo en cuenta las características del Plan, este no causará efectos ambientales reseñables sobre otros planes o programas. No se han detectado incompatibilidades con el planeamiento jerárquicamente superior.

c) Planaren egokitasuna ingurumenaren arloko kontsiderazioak integratzeari dagokionez, bereziki, garapen jasangarriaren sustapena: Plana egokitzat jotzen da garapen jasangarria sustatzeko ingurumen-kontsiderazioak integratzeari dagokionez. Planak egin asmo duen erabilera-aldaketa Sondikako hiriguneko hiri-lurzoruan egitekoa da, bizitegi-eraikin baten metro koadro gutxi batzuetan, eta ez du eraginik landa-lurzoruan.

c) La pertinencia del Plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular, de promover el desarrollo sostenible: se considera que el Plan es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible. El Plan contempla el cambio de uso de una superficie reducida de una edificación residencial existente en suelo urbano situado en el casco urbano de Sondika, no afectando a suelo rural.

d) Planarekin lotutako ingurumen-arazo esanguratsuak: plan Bereziak indarrean dagoen hirigintza-araudia aldatzea bakarrik proposatzen du, eremukora egokitzeko. Eraikina Planean aurreikusitako erabilera-aldaketarekin eraikita dago jada, beraz, ez da beharrezkoa izango obrarik egitea, eta, jakina, obrarik ez badago, inpakturik ere ez. Nolanahi ere, eremuaren ingurumen-ezaugarriak eta irismena kontuan hartuta, ez da hauteman plana gauzatzearen ondoriozko ingurumen-arazo adierazgarririk, betiere, besteak beste, segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, hondakinen kudeaketari eta kutsadura akustikoari dagokienez indarrean dagoen araudia betez gauzatzen badira ukitutako eremuarekin lotutako esku-hartzeak eta jarduerak.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el Plan: el Plan Especial únicamente propone modificar la normativa urbanística vigente para adaptarla a la situación existente en el ámbito, el edificio ya está construido con el cambio de uso previsto en el Plan, por lo que no será necesaria la realización de obras y por tanto no esperan impactos relacionados con las mismas. En todo caso, dadas las características ambientales del ámbito y el alcance del Plan, no se detectarían problemas significativos sobre el medio ambiente derivados de la ejecución del Plan, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se llevasen a cabo en el ámbito de afección se realizasen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, suelos potencialmente contaminados, gestión de residuos y contaminación acústica.

e) Era berean, Plana egokitzat jotzen da Europar Batasuneko nahiz Espainiako ingurumen-arloko legedia txertatzeko.

e) Asimismo, el Plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Ondorioen eta eragina pairatu lezakeen eremuaren ezaugarriak:

2.– Características de los efectos y del área probablemente afectada:

Plan Berezi honen xedeko eremua da Izartza 11. zenbakiko B eraikina, Sondikako (Bizkaia) hirigunean kokatua, bizitegi-eremu batean. Eremua eraikita dago jada, eta, beraz, ingurumen-balioa urria da. Ondoren, eremuaren ingurumen-ezaugarri nagusiak azalduko ditugu:

El ámbito del presente Plan Especial se corresponde con el edificio B del n.º 11 de Izarza, localizado en pleno casco urbano del municipio de Sondika (Bizkaia), inmerso en una zona residencial. El ámbito se encuentra edificado por lo que el valor ambiental del mismo es escaso. A continuación, se describen las principales características ambientales del ámbito:

– Udalerriko bizitegi-egituran txertatutako etxebizitza-eraikina da.

– Se trata de un edificio de viviendas inmerso en la trama urbana residencial del municipio.

– Eremuan ez dago ez naturagune babesturik, ez korridore ekologikorik, ez interes geologikoko lekurik. Halaber, ez du bat egiten beste katalogo batzuetako eremuekin (ez EAEko naturagune garrantzitsuen katalogo irekiko eremuekin, ez Lurralde Antolamenduaren Gidalerroetako interes naturalistikoko eremuen zerrendakoekin), ez eta Plan Hidrologikoko Gune Babestuen Erregistroko elementuekin ere. Ez da identifikatzen Batasunaren Intereseko Habitatik, ezta espezie mehatxaturik ere.

– En el ámbito no se localizan espacios naturales protegidos, corredores ecológicos ni lugares de interés geológico. Tampoco coincide con espacios de otros catálogos (catálogo abierto de espacios naturales relevantes de la CAPV, ni en el listado de áreas de interés naturalístico de las DOT) ni con elementos del Registro de Zonas Protegidas del Plan Hidrológico. No se identifican hábitats de interés comunitario ni especies amenazadas.

– Eremua Ibaizabal-Nerbioi unitate hidrologikoaren barnean dago, Asua ibaiaren arro hidrografikoan. Ibai horren ibilgua eremutik 390 bat metro hegoaldera dago. Planaren eremuan ez dago ibai-ibilgurik.

– El ámbito se asienta sobre la unidad hidrológica del Ibaizabal-Nervión dentro de la cuenca hidrográfica del Asúa, el cual discurre a aproximadamente 390 metros al sur del ámbito. En el ámbito no existen cauces fluviales.

– Hidrogeologiari dagokionez, Bizkaiko sinklinorioko lurpeko masan dago. Eremuan ez dago interes hidrogeologikoko lekurik.

– Respecto a la hidrogeología, coincide con la masa subterránea Sinclinorio de Bizkaia. El ámbito no se identifica como zona de interés hidrogeológico.

– Eremuan ez dago kultura-ondareko elementurik.

– En el ámbito no existe ningún elemento de Patrimonio cultural.

– Ingurumen-arriskuei dagokienez, eremua lurzorua kutsatu dezaketen jarduerak (489004-00125 Industria) egon diren lurzoruen inbentarioan jasota dagoen lurzati batean dago. 2008ko urriaren 15eko Ebazpenaren bidez, Sondikako 7. BEEUko P-1 eta P-3 lurzatien lurzoruaren kalitatea deklaratu zen, eta hiri-erabilerekin eta parke publikoarekin bateragarriak direla zehaztu zen.

– En relación con los riegos ambientales, el ámbito coincide con una parcela incluida en el inventario de suelos que han soportado actividades potencialmente contaminantes con el código 489004-00125 de tipo industrial. Mediante resolución de 15 de octubre de 2008 se declara la calidad del suelo correspondiente a las parcelas P-1 y P-3 de la U.E.R.-7 de Sondika, y se determina que son compatibles con los usos urbanos y de parque público.

– Planaren eremua akuiferoak kutsatzeko arrisku hutsalekoa da. Ez dago ezein uholdegunetan, eta higadura-arriskurik ere ez du.

– El ámbito del Plan se localiza sobre zonas sin vulnerabilidad apreciable a la contaminación de acuíferos. Tampoco coincide con zonas inundables ni presenta riesgos de erosión.

– Planaren esparruan dauden zarata-foku nagusiak hauek dira: inguruko kaleetako bide-zirkulazioa (batez ere, Cestero eta Izartza kaleetakoa), Euskotrenen trenbidea (3. linea, Lezama eta Kukullaga-Etxebarri) eta Bilboko aireportuko aireko zirkulazioa. Aurkeztutako inpaktu akustikoaren azterketaren arabera, Planaren eremuak betetzen ditu Euskal Autonomia Erkidegoko kutsadura akustikoari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuan ezarrita dauden kalitate akustikoaren helburuak, A) motarako (gehienbat bizitegi-erabilerako lurzorua duen lurralde-eremua).

– Los principales focos de ruido existentes en el ámbito del Plan son el tráfico viario de las calles del entorno (principalmente de las calles Cestero y Izartza), la línea de ferrocarril de Euskotren (Línea 3 Lezama y Kukullaga-Etxebarri) y el tráfico aéreo del Aeropuerto de Bilbao. Según el estudio de impacto acústico presentado, en el ámbito del plan se cumplen los Objetivos de Calidad Acústica establecidos por el Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la CAPV, para zonas de tipo A) Ámbitos del territorio con predominio de suelo de uso residencial.

Planak izan ditzakeen eraginak identifikatu eta baloratzeari dagokionez, kontuan hartu behar da 7. BEEUko Izartza bidea 11. zenbakiko B eraikina jada eraikita dagoela eta lau etxebizitza hartzen dituela beheko solairuan; alegia, burututa dago ebaluazioaren xedeko Planean proposatzen den erabilera-aldaketa. Beraz, ez dago zertan obrarik egin eremuan, eta, ondorioz, ez da inpakturik espero.

En relación con la identificación y valoración de los posibles impactos derivados del Plan, hay que tener en cuenta que el edificio B en Izarza bidea 11 de la U.E.R.-7 está construido y alberga ya en la actualidad en planta baja cuatro viviendas, estando, ejecutado el cambio de uso previsto en el Plan objeto de evaluación. Por tanto, no será necesaria la realización de obras en el ámbito y en consecuencia no se esperan impactos derivados de las mismas.

Bestalde, kutsatuta egon daitezkeen lurzoruei dagokienez, baldin eta Lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen zehaztapenak eta 2008ko urriaren 15eko ebazpen horretan jasotako zehaztapenak betetzen badira, ez da espero ondoriorik, kutsagarriak izan daitezkeen jarduerak egon diren lurzoruen inbentarioan sartutako lurzati batean egonagatik.

Así, respecto a los suelos potencialmente contaminados, siempre que se cumplan las determinaciones de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo, y las determinaciones recogidas en la citada resolución de fecha 15 de octubre de 2008, no se esperan efectos derivados de la presencia de una parcela incluida en el inventario de suelos que han soportado actividades potencialmente contaminantes.

Ustiapen-fasean, ez da aurreikusten eremuko B eraikineko lehen solairuaren zati batean merkataritza-erabilera bizitegi-erabilerara aldatzearen ondoriozko inpaktu esanguratsurik. Inpaktu akustikoari dagokionez, eraikinak betetzen ditu Euskal Autonomia Erkidegoko kutsadura akustikoari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuan ezarrita dauden kalitate akustikoaren helburuak bizitegi-eremuetarako.

En fase de explotación no se prevén impactos significativos derivados del cambio de uso de comercial a residencial en parte de la primera planta del edificio B del ámbito. En relación con el impacto acústico, el edificio cumple con los objetivos de calidad acústica establecidos por el Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la CAPV, para ámbitos residenciales.

Indarrean dagoen plangintza, Planaren irismena eta eremuaren egungo egoera kontuan hartuta, ez da espero plan horrek ingurumenean inpaktu adierazgarririk eragingo duenik, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean aurreikusitakoaren arabera.

Teniendo en cuenta el planeamiento vigente, el alcance del Plan y la situación actual del ámbito, no se espera que de dicho Plan derive en impactos significativos sobre el medio ambiente, en los términos previstos en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

3.– Ebazpen honetan, Planaren ezaugarriak direla eta, ez da ezartzen neurri babesle eta zuzentzailerik, sustatzaileak ingurumen-dokumentu estrategikoan ezarriez gain, aski irizten zaielako Planak ez izateko ondorio kaltegarri nabarmenik ingurumenean eta Sondikako 7. BEEUri buruzko Hiri Antolamenduko Plan Bereziari ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharrik egon ez dadin, betiere, ingurumen-dokumentu estrategikoan ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak txertatzen badira.

3.– En la presente Resolución, debido a las características del Plan, no se establecen medidas protectoras y correctoras adicionales a las definidas por el promotor en el documento ambiental estratégico, considerando estas suficientes en orden a evitar que el Plan pueda tener efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y no sea necesario que el Plan Especial de Ordenación Urbana de la U.E.R.-7 en Sondika se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria, siempre y cuando se incorporen al mismo las medidas protectoras y correctoras establecidas en el documento ambiental estratégico.

Bigarrena.– Zehaztea, ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoaren arabera, eta, betiere, sustatzaileak proposatutako babes- eta zuzenketa-neurriak hartzen badira, ez dela aurreikusten Sondikako 7. BEEUri buruzko Hiri Antolamenduko Plan Bereziak ondorio kaltegarri nabarmenik izango duenik ingurumenean, eta, beraz, ez duela ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, y siempre que se adopten las medidas protectoras y correctoras planteadas por el promotor, no se prevé que el Plan Especial de Ordenación Urbana de la U.E.R.-7 en Sondika, vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y, por tanto, no debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia Sondikako Udalari jakinaraztea.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Sondika.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea. Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, ingurumen-txosten estrategiko honek indarraldia galduko du eta berezko dituen efektuak sortzeari utziko dio, behin Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko gehieneko epean, Sondikako 7. BEEUri buruzko Hiri Antolamenduko Plan Berezia onartuko ez balitz. Kasu horretan, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios sí, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación del Plan Especial de Ordenación Urbana de la U.E.R.-7 en Sondika en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan.

Vitoria-Gasteiz, 2022ko urtarrilaren 13a.

En Vitoria-Gasteiz, a 13 de enero de 2022.

Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendaria,

El Director de Calidad Ambiental y Economía Circular,

JAVIER AGIRRE ORCAJO.

JAVIER AGIRRE ORCAJO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental