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Boletin Oficial del País Vasco

17. zk., 2022ko urtarrilaren 26a, asteazkena

N.º 17, miércoles 26 de enero de 2022


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

LURRALDE PLANGINTZA, ETXEBIZITZA ETA GARRAIO SAILA
DEPARTAMENTO DE PLANIFICACIÓN TERRITORIAL, VIVIENDA Y TRANSPORTES
415
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EBAZPENA, 2021eko abenduaren 4koa, Garraio Azpiegituren zuzendariarena, zeinaren bidez behin betiko onartzen baita «Donostiako Amarako trenbide sahiesbidearen informazioa-azterlana».

RESOLUCIÓN de 4 de diciembre de 2021, de la Directora de Infraestructuras del Transporte, por la que se aprueba definitivamente el «Estudio Informativo de la Variante ferroviaria de Amara (Donostia / San Sebastián)».

Amarako trenbide-saihesbidearen informazio-azterlanak zehazten ditu egungo Lugaritzeko tuneletik Bilbo-Donostia linea eta Morlans eta Anoeta arteko Donostia-Hendaia linea lotzeko egin beharreko jarduketa guztiak. Azterlanak bi aukera aztertzen ditu, xehetasun maila berekoak, eta, azkenik, 1D alternatiba izenekoa proposatzen da abantailatsuen gisa.

El Estudio Informativo de la variante ferroviaria de Amara define todas las actuaciones necesarias para enlazar la línea Bilbao – Donostia desde el actual túnel de Lugaritz con la línea Donostia – Hendaia entre Morlans y Anoeta. El Estudio analiza dos alternativas al mismo nivel de detalle, proponiéndose finalmente como más ventajosa la denominada Alternativa 1D.

1D alternatibak Amarako trenbide-saihesbidea oso-osorik tunel bidez egitea planteatzen du. Oinplanoko trazadura Lugaritzeko tunelaren trenbide paretik abiatzen da, 107+030 K.P.– aren gainean, gutxi gorabehera; bertan, ezkerreko bidegurutze bat hasten da, eta, ondoren, Lugaritzeko tunel horren azpitik gurutzatzen den 120 m-ko erradioko lerrokadura zirkular batekin lotzen da.

La Alternativa 1D plantea realizar la Variante Ferroviaria de Amara íntegramente en túnel. El trazado en planta parte de la vía par del túnel de Lugaritz sobre el P.K. 107+030 aproximadamente, en donde se inicia una bifurcación a izquierdas, para posteriormente enlazar con una alineación circular de radio 120 m. que cruza bajo dicho túnel de Lugaritz.

Trazaduraren azken tartean, meategiko tunelaren amaiera eta tunel faltsuko ondorengo tarteak daude, lehenik modu independentean eta, ondoren, Donostialdeko metroaren Mirakontxa-Easo tartearen amaieran aurreikusitakoarekin bat etorriz, lehenik hastiala partekatuz eta, ondoren, lotura ahalbidetuko duen tunel faltsu bakar baterako zutabeak. Trazadura amaitzeko, zuzengune bat dago, Donostia-Hendaia linearako sarrera eta trenbidearekiko paraleloa den segurtasun-helduleku baten irteera ahalbidetzen duten aparatuak dituena.

En la parte final del trazado se sitúa el final del túnel en mina y los sucesivos tramos en falso túnel, primero de forma independiente y posteriormente común con el previsto en el final del tramo Miraconcha-Easo del metro de Donostialdea, primero compartiendo hastial, posteriormente pilares para finalmente un único falso túnel que permita la conexión. El trazado finaliza con una recta donde se insertan sendos aparatos que permiten entrada a la línea Donostia-Hendaia y la salida de una vía mango de seguridad paralela a esta.

Adarraren luzera, guztira, 546 metrokoa da, eta, horri, 43 metroko mahuka-trenbide bat eta trenbide bakoitiarekin lotzeko 86 metroko trenbide bat gehitzen zaizkio. Tunelaren barruko gainegitura Stedef motako bibloke bihurria eta UIC 54 erreia dituen plaka bidez egitea aurreikusi da.

La longitud total del ramal es de 546 m. a la que se suma una vía mango de 43 m. y la vía de conexión con la vía impar de 86 m. La superestructura en el interior del túnel se ha previsto vía en placa con traviesa bibloque tipo Stedef y carril UIC 54.

Jarritako desbideratzeak 1:8 tangentekoak eta 190 metroko erradiokoak dira, eta trenbide zuzenetik 160 km/h-ko abiadura eta desbideratzetik 40 km/h-koa ahalbidetzen dute, adarraren trazadurarekin bat etorriz. Beraz, 1. alternatibarako adarraren abiadura 40 km/h-koa da.

Los desvíos dispuestos son de tangente 1:8 y radio de 190 m, y permiten una velocidad por vía directa de 160 km/h y por desviada de 40 km/h, congruente con el trazado del ramal. Por tanto, la velocidad del ramal para la alternativa 1 se establece en 40 km/h.

Luzetarako profilari dagokionez, Aieteko tunelaren eta Morlanseko lurperatzearen arteko koten arteko aldearen ondorioz, ia trazadura osoa ‰ 17ko malda konstantean jarri behar da, eta, ondorioz, adar berriaren lehen metroetan dagoen tunelaren sestra aldatu behar da.

Respecto al perfil longitudinal, la diferencia de cotas entre el túnel de Aiete y el soterramiento de Morlans obliga a disponer prácticamente todo el trazado en una pendiente constante de 17 ‰, lo que conlleva una modificación de la rasante del túnel existente en los primeros metros del nuevo ramal.

Alternatiba horren obrak egiteko, Morlans errekaren estalduran trazadura-saihesbide bat aztertu eta proposatu da, 588 m-ko luzerakoa, egungoaren antzeko sekziokoa, luzetarako malda eta hustubide-ahalmena kontuan hartuta.

Para la ejecución de las obras de esta alternativa, se ha analizado y propuesto una variante de trazado en la cubrición de la regata Morlans con un desarrollo de 588 m. de longitud, de sección similar a la actual, teniendo en cuenta su pendiente longitudinal y su capacidad de desagüe.

1D alternatibarentzat, obrak gauzatzeko hogeitalau (24) hilabeteko epea zehaztu da; aldiz, hamasei (16) hilabetekoa 2 alternatibarentzat.

Se ha determinado un plazo de ejecución de las obras de veinticuatro (24) meses para la Alternativa 1D, y de dieciséis (16) meses para la Alternativa 2.

1D alternatiban, Lizitazioaren oinarrizko aurrekontua, BEZa barne, hamalau milioi bostehun eta hamahiru mila ehun eta hogeita zazpi euro eta laurogeita lau zentimokoa da (14.513.127,84 euro).

Para la Alternativa 1D, el presupuesto base de licitación, IVA incluido, resulta de catorce millones quinientos trece mil ciento veintisiete euros con ochenta y cuatro (14.513.127,84 euros).

2 alternatiban, lizitazioaren oinarrizko aurrekontua, BEZa barne, hemezortzi milioi hirurehun eta hirurogeita hamasei mila hirurehun eta bederatzi euro eta laurogeita bi zentimokoa da (18.376.309,82 euro).

Para la Alternativa 2, el presupuesto base de licitación, IVA incluido, resulta de dieciocho millones trescientos setenta y seis mil trescientos nueve euros con ochenta y dos (18.376.309,82 euros).

Trenbide Sektorearen Erregelamenduaren 10.5 artikuluak ezartzen duenez, behin betiko onartu aurretik, informazio-azterlana jendaurrean jarri beharko da hogeita hamar egun balioduneko epean, trazaduraren ikuskera orokorrari buruzko alegazioak egin ahal izateko, interes orokorrari eragiten dion neurrian.

El artículo 10.5 del Reglamento del Sector Ferroviario establece que, previamente a su aprobación definitiva, el Estudio Informativo deberá quedar sometido a información pública durante un periodo de treinta días hábiles al objeto de que puedan formularse alegaciones sobre la concepción global de su trazado, en la medida en que afecte al interés general.

Aipatutako informazio-azterlana jendaurrean jarri zen, informazio publikorako, Trenbide Sektorearen irailaren 29ko 38/2015 Legearen 5.5 artikuluan eta Trenbide Sektorearen Erregelamendua onartzen duen abenduaren 30eko 2387/2004 Errege Dekretuaren 10.5 artikuluan aurreikusitako moduan. Horretarako, Garraio Azpiegituren zuzendariaren 2021eko uztailaren 29ko Ebazpena onartu zen, zeina 2021eko irailaren 10eko Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian (181. zk.) eta dagokion prentsa iragarkietan argitaratu baitzen. Horrez gain, Donostiako udaletxearen egoitzetan ere egon zen ikusgai hogeita hamar egun balioduneko epean.

El Estudio Informativo mencionado se sometió al trámite de información pública previsto en los artículos 5.5 de la Ley 38/2015, de 29 de septiembre, del Sector Ferroviario, y 10.5 del Real Decreto 2387/2004, de 30 de diciembre, por el que se aprueba el Reglamento del Sector Ferroviario. A este efecto, se aprobó la Resolución de 29 de julio de 2021, de la Directora de Infraestructuras del Transporte, publicada en el BOPV n.º 181 de 10 de septiembre de 2021 y en los correspondientes anuncios de prensa, así como expuesta durante el plazo de treinta días hábiles en las dependencias del Ayuntamiento de Donostia / San Sebastián.

Ezarritako jendaurreko informazio-aldia joan den urriaren 25ean amaitu zen, eta ez da inolako alegaziorik aurkeztu.

El periodo de información pública establecido finalizó el pasado 25 de octubre, sin que haya sido presentada alegación alguna al mismo.

Organo honek eskumena dauka Gobernu Kontseiluarentzat erreserbatuta ez dauden trenbide-sareko azterlanak eta proiektuak idatzi eta onartzeko, hala xedatzen baitu Eusko Jaurlaritzako Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraio Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den urtarrilaren 19ko 11/2021 Dekretuaren 16.2. c) artikuluak.

Este órgano es competente para la redacción y aprobación de los estudios y proyectos de la red de ferrocarril que no estén reservados al Consejo de Gobierno, según lo dispuesto en el artículo 16.2. c) del Decreto 11/2021, de 19 de enero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Planificación Territorial, Vivienda y Transportes del Gobierno Vasco.

Beraz, aipatutako xedapenak, horiekin bat datozenak eta aplikatu beharreko gainerakoak ikusirik, honako hau

Vistas las disposiciones citadas, y demás concordantes y de general aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Informazio publiko eta entzunaldiko espedientea onartzea eta behin betiko onarpena ematea «Donostiako Amarako trenbide saihesbidearen informazio-azterlana» izeneko dokumentuari.

Aprobar el expediente de información pública y audiencia y, definitivamente, el «Estudio Informativo de la Variante ferroviaria de Amara en Donostia / San Sebastián».

Ebazpen honek ez dio amaiera ematen administrazio-bideari, eta, beraren aurka, gora jotzeko errekurtsoa aurkez diezaiokete interesdunek Azpiegitura eta Garraioko sailburuordeari, hilabeteko epean, ebazpena jakinarazi edo argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera; idazkia organo honi edo Azpiegitura eta Garraioko sailburuordeari bidali beharko zaio.

Esta resolución no es definitiva en vía administrativa, y, contra ella, las personas interesadas pueden interponer recurso de alzada ante el Viceconsejero de Infraestructuras y Transportes dentro del plazo de un mes contado a partir del día siguiente al de notificación o publicación, dirigiendo el escrito de interposición, bien a este órgano, bien al Viceconsejero de Infraestructuras y Transportes.

Administrazio publikoek administrazioarekiko auzi-errekurtsoa jar dezakete Euskal Autonomia Erkidegoko Justizia Auzitegi Nagusiko Administrazioarekiko Auzietako Salan, bi (2) hileko epean; hargatik eragotzi gabe aurretik errekerimendua egin ahal izatea Administrazioarekiko Auzien Jurisdikzioa arautzen duen uztailaren 13ko 29/1998 Legearen 44. artikuluan zehaztutako moduan eta epean.

Las Administraciones Públicas podrán interponer recurso contencioso-administrativo en el plazo de dos (2) meses ante la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco, sin perjuicio de poder efectuar requerimiento previo en la forma y plazo determinados en el artículo 44 de la Ley 29/1998, de 13 de julio, reguladora de la Jurisdicción Contencioso-administrativa.

Vitoria-Gasteiz, 2021eko abenduaren 4a.

En Vitoria-Gasteiz, a 4 de diciembre de 2021.

Garraio Azpiegituren zuzendaria,

La Directora de Infraestructuras del Transporte,

MARÍA DOLORES DE JUAN DE MIGUEL.

MARÍA DOLORES DE JUAN DE MIGUEL.


Azterketa dokumentala


Análisis documental