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Boletin Oficial del País Vasco

7. zk., 2022ko urtarrilaren 12a, asteazkena

N.º 7, miércoles 12 de enero de 2022


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
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EBAZPENA, 2021eko abenduaren 9koa, Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendariarena, zeinaren bidez ingurumen-txosten estrategikoa egiten baita Balmaseda udalerriko (Bizkaia) arau subsidiarioen aldaketa puntualari buruz.

RESOLUCIÓN de 9 de diciembre de 2021, del Director de Calidad Ambiental y Economía Circular, por la que se formula informe ambiental estratégico de la Modificación Puntual de las Normas Subsidiarias de Planeamiento del Municipio de Balmaseda (Bizkaia).

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2021eko irailaren 13an, Balmasedako Udalak Balmaseda udalerriko (Bizkaia) arau subsidiarioen aldaketa puntualaren (aurrerantzean, Plana) ingurumen-txosten estrategikoa egiteko eskaera aurkeztu zion ingurumen-organoari, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoaren arabera. Eskabidearekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu zituen, hala nola, Planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan ezarritako edukiarekin.

Con fecha 13 de septiembre de 2021, el Ayuntamiento de Balmaseda completó ante el órgano ambiental la solicitud para la emisión del informe ambiental estratégico de la Modificación puntual de las Normas Subsidiarias del municipio de Balmaseda (en adelante, Plan), en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del Plan y el documento ambiental estratégico, con el contenido establecido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

21/2013 Legearen 30. artikulua aplikatuta, 2021eko urriaren 21ean, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak kontsulta-izapidea egin zien eragindako administrazio publikoei eta interesdunei; jasotako erantzunen emaitzak espedientean bildu dira. Halaber, espedientean jasotako dokumentuak eskuragarri egon ziren Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren webgunean, interesdun orok ingurumenaren arloan egokitzat jotzen zituen oharrak egin ahal izateko.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, con fecha 21 de octubre de 2021, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular del Gobierno Vasco inició el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, con el resultado que obra en el expediente. Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Legezko erantzun-epea amaituta, egiaztatu da ingurumen-organoak baduela ingurumen-txosten estrategikoa egiteko behar beste judizio-elementu, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluari jarraikiz.

Una vez finalizado el plazo legal de respuesta, se constata que el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para formular el informe ambiental estratégico, de acuerdo con el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, ingurumenean ondorio adierazgarriak eragin ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautu behar duten oinarriak ezartzea da helburua; era horretan, ingurumenaren babes maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan jasotako kasuen artean dago Balmaseda udalerriko (Bizkaia) arau subsidiarioen aldaketa puntuala; izan ere, artikulu horretan ezartzen da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasatu behar diren plan eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo plan edo programen gaineko ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin beharra, haiek ingurumenerako eragin garrantzitsuak ekar litzaketelako.

La Modificación puntual de las Normas Subsidiarias del municipio de Balmaseda se encuentra entre los supuestos del artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental, a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 29. artikulutik 32. artikulura bitartean arautzen da, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Planaren dokumentazio teknikoa aztertu ondoren, eta kontuan hartuta ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak, berau baita eskumena duen organoa, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Saileko egitura organiko eta funtzionala ezartzen duen otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuaren arabera. Txosten horretan, Planak ingurumenean ondorio adierazgarririk izan dezakeen ala ez aztertzen da, eta, ondorioz, ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren prozedura bete behar duen, edo, bete behar ez badu, Plana garatzeko zer baldintza ezarri behar diren ingurumena behar bezala babestearren.

Examinada la documentación técnica del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, órgano competente de acuerdo con el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, a fin de valorar si el Plan puede tener efectos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, debe someterse al procedimiento de evaluación ambiental estratégica ordinaria, o bien, en caso contrario, establecer las condiciones en las que debe desarrollarse el Plan para la adecuada protección del medio ambiente.

Hauek guztiak aztertu dira: 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 68/2021 Dekretua, otsailaren 23koa, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; eta 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoarena; eta aplikatzekoak diren gainerako arauak. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público, y demás normativa de general y concurrente aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Balmaseda udalerriko (Bizkaia) arau subsidiarioen aldaketa puntualaren ingurumen-adierazpen estrategikoa formulatzea. Hona edukia:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico de la Modificación puntual de las Normas Subsidiarias del municipio de Balmaseda, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

Balmasedan indarrean dagoen hirigintza-plangintza jasota dago martxoaren 18ko 506/2004 Foru Aginduaren bidez (2005eko urtarrilaren 20ko BAO) behin betiko onartutako Plangintzako Arau Subsidiarioetan. Arau subsidiarioek hirigune historikoa hartzen dute barnean, zeina Hirigune Historikoa Birgaitzeko Plan Bereziak (aurrerantzean, HHBPB) zehaztu eta arautzen baitu. Plan hori 2000ko urtarrilaren 18an onartu zen behin betiko (2000ko otsailaren 23ko BAO).

El planeamiento urbanístico vigente en Balmaseda está constituido por las Normas Subsidiarias de Planeamiento, aprobadas definitivamente mediante Orden Foral 506/2004, de 18 de marzo (BOB de 20 de enero de 2005). Las Normas Subsidiarias contemplan el ámbito del Casco Histórico como un entorno definido y reglado por el Plan Especial de Rehabilitación del Casco Histórico (en adelante, PERCH) que fue aprobado definitivamente el 18 de enero del 2000 (BOB de 23 de febrero de 2000).

Proposatutako aldaketa HHBPBko U-10 unitatera mugatzen da, eta lurzoru ukitu guztiak titulartasun pribatukoak dira.

El ámbito de la modificación propuesta afecta exclusivamente a la Unidad U-10 del PERCH, siendo todos los suelos afectados de titularidad privada.

Balmasedako HHBPBk U-10 unitateko 5 eraikinak erabat eraistea aurreikusten du, Puente Hurtado de Salcedotarren dorre zaharra barne, eta horien ordez etxebizitza bloke bat eraikitzea (2 soto eta beheko solairua gehi 3 solairu), U formakoa, 3 eraikinetan banatzeko aukerarekin.

El PERCH de Balmaseda prevé para este ámbito el derribo de la totalidad de las 5 edificaciones existentes en la Unidad U-10, incluida la primitiva torre de los Puente Hurtado de Salcedo y la construcción de un bloque de viviendas en su lugar (2 sótanos más bajo y 3 alturas) en forma de U, con posibilidad de subdividirse en 3 edificios.

HHBPBko 10. unitatearen aldaketaren helburua da eraikin historikoen lerrokadurari eta multzoei eustea, eta, beraz, eremuaren izaera gotikoari (Balmasedako judutegia), garai hartako baldintza estetikoak aldatu gabe. Horretarako, lehendik dauden lerrokadurei eutsiko zaie, eta ezin izango dira eraikinak handitu, San Lorentzo kaleko 2. zenbakia izan ezik. Eraikin horretan, solairu bat gehitu ahal izango da, egungo estalki laua kentzeko. Gainera, proposatutako aldaketak Puente Hurtado de Salcedotarren dorre zaharrari oinarrizko babes-maila ematen dio, eta eraikin bakoitzari banakako kudeaketa-ahalmena itzultzen zaio; horri esker, hiria modu errazagoan berroneratu ahal izango da.

El objetivo de la modificación en la Unidad 10 del PERCH es mantener las edificaciones históricas en su alineación y lotes actuales, conservando el carácter gótico de la zona (Judería de Balmaseda) sin modificar sus condiciones estéticas, propias de la época. Para ello se mantienen las alineaciones existentes y no se permite ampliar los edificios, salvo para el edificio de la Calle San Lorenzo n.º 2, en el cual se permite su ampliación en una planta en altura, con el fin de eliminar la cubierta plana existente. Además, la modificación propuesta dota al primitivo palacio torre de los Puente Hurtado de Salcedo de protección básica y se devuelve la capacidad de gestión individual a cada edificio, lo que posibilitará una más fácil regeneración urbana.

Baimen litezkeen obrak egungo eraikina sendotzeko eta/edo birgaitzeko, ordezteko eta eraberritzeko izango dira, eta HHBPBren araudiarekin bat ez datozen elementuak ezabatuko dira.

Las posibles obras permitidas serán bien de consolidación de la edificación existente y/o rehabilitación, sustitución y reforma, eliminando los elementos discordantes con la normativa del PERCH.

Ingurumen-dokumentuak hiru alternatiba aztertzen ditu: 0. alternatiba, edo esku ez hartzearena, hots, eremuaren egungo degradazio-egoera finkatzea; 1. alternatiba, U-10 unitatean HHBPBren aurreikuspenak egikaritzea eta eraikin historikoak desagertzea ekarriko lukeena; eta 2. alternatiba, hots, alternatiba onartua, U-10 unitaterako proposatutako HHBPB aldatzea dakarrena, ondare-balioari eta zonaren izaera gotikoari eustea ahalbidetzen duena, eta eraikin bakoitza bere kasa kudeatzeko aukera eman, eta hiria modu errazagoan berroneratzen lagunduko duena.

El documento ambiental analiza tres alternativas: la alternativa 0, o de no intervención que supone consolidar la situación actual de degradación del ámbito; la alternativa 1, que supondría la ejecución de las previsiones del PERCH en la Unidad U-10 y la desaparición de los edificios históricos; y la alternativa adoptada o alternativa 2, que implica la modificación del PERCH propuesta para la Unidad U-10, permite mantener el valor patrimonial y el carácter gótico de la zona y devolver la capacidad de gestión individual a cada edificio posibilitando una más fácil regeneración urbana.

B) Proposatutako planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat etorriz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira; hain zuzen ere, planak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar duen ala ez zehazteko.

B) Una vez analizadas las características del Plan propuesto y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley a fin de determinar si el Plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1.– Características del plan, considerando en particular:

a) Planak zenbateraino ezartzen duen proiektuetarako esparrua: aurkeztutako dokumentazioaren arabera, Planak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapen, ezaugarri, neurri edo funtzionamenduari dagokionez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legeetan zerrendatutako kategoriaren batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el plan establece un marco para proyectos: a la vista de la documentación presentada, el Plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenezcan a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Planak zer neurritan eragiten duen beste plan edo programa batzuetan, hierarkizatuta daudenetan barne: planak eraikin historikoei eta horien baldintza estetikoei eustea du xede. Baimen litezkeen obrak egungo eraikina sendotzeko eta/edo birgaitzeko, ordezteko eta eraberritzeko izango dira; beraz, ondorioztatzen da ez dutela eragin aipagarririk izango beste plan edo programa batzuetan.

b) La medida en que el Plan influye en otros planes o programas, incluidos los que estén jerarquizados: el Plan tiene por objeto mantener las edificaciones históricas y sus condiciones estéticas. Las posibles obras permitidas serán bien de consolidación de la edificación existente y/o rehabilitación, sustitución y reforma por lo que se concluye que no causará efectos reseñables sobre otros planes o programas.

c) Planaren egokitasuna ingurumenaren arloko kontsiderazioak integratzeari dagokionez, bereziki, garapen jasangarriaren sustapena: Plana egokitzat jotzen da garapen jasangarria sustatzeko ingurumen-kontsiderazioak integratzeari dagokionez. Eraikin historikoak kontserbatzeari eta mantentzeari ematen dio garrantzia, eraistea eta eraikuntza berria egitea, eta, horrenbestez, baliabide berriak kontsumitzea eta eraikuntza- eta eraispen-hondakinak sortzea ekidinez.

c) La pertinencia del Plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular, de promover el desarrollo sostenible: se considera que el Plan es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible. Incide en la conservación y mantenimiento de edificios históricos evitando el derribo de los mismos y la ejecución de nueva construcción, y con ello, el consumo de nuevos recursos y generación de residuos de construcción y demolición.

d) Planarekin loturiko ingurumen-arazo adierazgarriak: ez da hauteman Plana gauzatzeak ingurumen-arazo adierazgarririk eragingo duenik, baldin eta ukitutako eremuan egiten diren esku-hartzeak eta jarduerak arlo hauetako araudiei jarraikiz gauzatzen badira, besteak beste: segurtasuna eta osasuna, ingurumena, kultura-ondarea, hondakinen kudeaketa, kutsadura akustikoa, ibilguen babesa eta Kantauri Ekialdeko Plan Hidrologikoan uholde-arriskua duten eremuei buruz ezarritako araudia.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el Plan: no se detectan problemas significativos sobre el medio ambiente derivados de la ejecución del Plan, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, patrimonio cultural, gestión de residuos, contaminación acústica, protección de cauces y, la normativa establecida en el Plan Hidrológico del Cantábrico Oriental relativa a las zonas inundables.

e) Era berean, Plana egokitzat jotzen da Europar Batasuneko nahiz Espainiako ingurumen-arloko legedia txertatzeko.

e) Asimismo, el Plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Ondorioen eta eragina pairatu dezakeen eremuaren ezaugarriak

2.– Características de los efectos y del área probablemente afectada:

Aldaketa egin nahi den lurralde-eremua Balmasedako Hirigune Historikoa Birgaitzeko Plan Berezian jasota dagoen U-10 unitatea da. Balmasedako Hirigune Historikoa kultura-ondasun kalifikatua da, monumentu-multzo kategoriaren kalifikazioarekin. Balmasedako HHBPBko U-10 eraikina ere Balmasedako Hirigune Historikoaren Gune Arkeologikoaren barruan dago, monumentu-multzo kategorian. U-10ean, halaber, Puente Hurtado de Salcedotarren dorre zaharra zegoen, Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zentroak Arkeologia Ondareko elementu gisa identifikatu zuena, babes espezifikorik gabe. Azkenik, Done Jakue bidea, Euskal Autonomia Erkidegoan egiten duen tartean monumentu-multzo izendatuta dagoena, U-10 unitatearekin mugakidea da ekialdean eta hego-ekialdean.

El ámbito territorial de la presente modificación lo constituye la unidad U-10 del Plan Especial de Rehabilitación del Casco Histórico de Balmaseda. El Casco Histórico de Balmaseda está declarado como Bien Cultural Calificado, con la categoría de Conjunto Monumental. La U-10 del PERCH de Balmaseda también se ubica dentro de la Zona Arqueológica del Casco Histórico de Balmaseda perteneciente a la categoría de Conjunto Monumental. En la U-10, asimismo, se ubicaba la primitiva Torre de los Puente-Hurtado de Salcedo identificada por el Centro de Patrimonio Cultural del Gobierno Vasco como elemento del Patrimonio Arqueológico, sin protección específica. Finalmente, el camino de Santiago calificado como Bien Cultural, con la categoría de Conjunto Monumental a su paso por el País Vasco, bordea los límites Este y Sureste de la Unidad U-10.

Eremua hiri-eremu artifizializatu batean dago, eta, beraz, bertako landaredi urria erruderal-nitrofiloa da, eremu urbanizatuei dagokiena.

El ámbito se sitúa en una zona urbana y artificializada con lo que la escasa vegetación presente es ruderal – nitrófila, propia de zonas urbanizadas.

Cadagua ibaia eremuaren hego-ekialdetik 25 metrora dago, gutxi gorabehera, eta San Lorentzo kaleak eta Zubi Zaharra plazako hiri-parkeak bereizten dute bertatik.

El río Cadagua discurre aproximadamente a unos 25 metros al sureste del ámbito, separado del mismo por la calle San Lorenzo y el parque urbano de Zubi Zaharra Plaza.

Eremuan ez dago ez naturagune babesturik, ez korridore ekologikorik, ez interes geologikoko lekurik. Halaber, ez dago jasota ezein katalogotan (EAEko naturagune garrantzitsuen katalogo irekian, LAGetako Interes Naturalistikoko Guneen katalogoan), ezta Plan Hidrologikoko Gune Babestuen Erregistroan ere.

En el ámbito no se localizan espacios naturales protegidos, corredores ecológicos ni lugares de interés geológico. Tampoco coincide con espacios de otros catálogos (catálogo abierto de espacios naturales relevantes de la CAPV, ni en el listado de áreas de interés naturalístico de las DOT) ni con elementos del Registro de Zonas Protegidas del Plan Hidrológico.

Ingurumen-arriskuei dagokienez, eremuak 100 urteko errepikatze-denborako uholde-arriskua du, eta lehentasunezko fluxu-eremutik kanpo dago. Cadagua ibaia, Balmasedatik igarotzean, ES017-BIZ-5-1 kodea duen Balmaseda (edo Cadagua ibaia) Uholde Arrisku Handiko Eremuaren (UAHE) parte da, eta I. multzoaren barruan sailkatuta dago: oso arrisku handiko UAHEak, uholdeetatik babesteko egiturazko neurriak lehenbailehen behar dituztenak.

En relación con los riegos ambientales, el ámbito es inundable para un periodo de retorno de 100 años y se sitúa fuera de la zona de flujo preferente. El río Cadagua a su paso por Balmaseda forma parte del ARPSI (Área de Riesgo Potencial Significativo de Inundación) Balmaseda (o río Cadagua) de código ES017-BIZ-5-1 y clasificada dentro del Grupo I: ARPSIs con un riesgo muy alto en las que es necesario llevar a cabo medidas estructurales de defensa contra inundaciones de forma prioritaria.

Planaren garapenetik erator daitezkeen ondorioak, batez ere, altuera handitzeko (solairu bat) obrekin lotuta daude, San Lorentzo kaleko 2. zenbakiari dagokionez, eta bestelako birgaitze- edo berritze-obrekin, aldiz, gainerako eraikinetan. Horrenbestez, obrek sorturikoak lirateke inpaktuak: hondakinak sortzea, makineriaren joan-etorriak, isurketak, zaratak eta abar, isurketek lurrazaleko uretan eragin ditzaketen kalteekin eta emisio atmosferikoek eta akustikoek herritarrei eragindako eragozpenekin, eta abar, guztiak ere hiri-eremuan bertan. Alde horretatik, indarrean dagoen legeria eta, bereziki, kultura-ondareari buruzkoa betetzen bada, eraginak txikiak izango dira, eta, oro har, aldi baterakoak, itzulgarriak eta lehengoratzeko modukoak.

Los posibles efectos derivados del desarrollo del Plan están ligados sobre todo a la ejecución de las obras de edificación que se limitan a obras de ampliación en altura (una planta), en el caso del edificio de la Calle San Lorenzo, n.º 2 y a obras de rehabilitación o reformas en el resto de los edificios. En este sentido, los posibles impactos derivarán de las obras previstas: generación de residuos, trasiego de maquinaria, vertidos, ruidos etc., con las consiguientes posibles afecciones a las aguas superficiales por vertidos, y molestias sobre la población por emisiones atmosféricas y acústicas, etc., todo ello en un ámbito netamente urbano. En este sentido, se considera que, siempre que se cumpla con la legislación vigente y en especial la relativa al patrimonio cultural, las afecciones serán de escasa magnitud, y, en general, temporales, reversibles y recuperables.

Zaratari dagokionez, ez da espero eremuaren egoera akustikoa aldatuko denik Plana garatzearen ondorioz.

En relación con el ruido, no se espera que la situación acústica del ámbito cambie como consecuencia del desarrollo del Plan.

Bestalde, ingurumen-ondorioak baloratzeko, erreferentziatzat hartuko da indarrean dagoen antolamendu-arauetan aurreikusitako egoera. 10. unitatean HHBPBren eta Plangintzako Arau Subsidiarioen aurreikuspenak gauzatzeak berekin ekarriko luke egungo eraikinak eraistea eta horien ordez etxebizitza bloke bat eraikitzea. Ondare-balioaren galera gorabehera, jarduketa horietatik eratorritako inpaktuak handiagoak eta larriagoak lirateke proposatutako aldaketarenak baino, azken horrek ez baitakar eraispenik ez eraikuntza berririk.

Por otra parte, la valoración de los efectos ambientales debe efectuarse con respecto a la situación prevista en las normas de planeamiento vigentes. La ejecución de las previsiones del PERCH y de las NN.SS. de Planeamiento en la Unidad 10 conllevaría el derribo de las actuales edificaciones y la construcción de un bloque de viviendas en su lugar. Sin detrimento de la afección sobre la pérdida del valor patrimonial, la magnitud de los impactos derivados de estas actuaciones, sería superior respecto a la modificación propuesta, que no conlleva derribos, ni nuevas construcciones.

Ondorioz, ingurumen-dokumentu estrategikoak planteatzen dituen neurri zuzentzaileak eta jasangarritasunaren aldekoak aplikatuta, eta aurrerago zehazten diren prebentzio-, babes- eta zuzenketa-neurriak ere aplikatuta, ez da espero jarduketek ingurumenean ondorio adierazgarririk izango dutenik, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean aurreikusitakoari jarraikiz.

En consecuencia, y con la aplicación de las medidas correctoras y de sostenibilidad que plantea el documento ambiental estratégico y las medidas preventivas, protectoras y correctoras que más adelante se detallan, no se espera que de dichas actuaciones se vayan a derivar impactos significativos sobre el medio ambiente, en los términos previstos en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

3.– Ebazpen honetan honako neurri babesle eta zuzentzaile hauek ezartzen dira, Planak ingurumenean ondorio kaltegarri esanguratsurik izan ez dezan eta Adinberri erreferentziako zentro berria definitzeko Balmasedako Arau Subsidiarioen aldaketa puntualaren ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharrik egon ez dadin, betiere, ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak txertatzen badira.

3.– En la presente Resolución se establecen las siguientes medidas protectoras y correctoras en orden a evitar que el Plan pueda tener efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y no sea necesario que la Modificación puntual de las Normas Subsidiarias del municipio de Balmaseda, se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria, siempre y cuando se incorporen al mismo las medidas protectoras y correctoras establecidas.

Neurri babesle eta zuzentzaileak indarrean dauden arauen arabera ezarriko dira, ebazpen honetan zehaztutakoaren arabera eta, aurrekoaren aurkakoa ez den guztian, ingurumen-dokumentu estrategikoan eta planean bertan adierazitakoaren arabera.

Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el documento ambiental estratégico y en el propio Plan.

Kultura-ondarea babestera zuzendutako neurriak.

Medidas destinadas a la protección del patrimonio cultural.

Balmasedako hirigune historikoko Gune Arkeologikoan egin beharreko jarduketa edo obra orok Bizkaiko Foru Aldundiaren baimena izan beharko du, proiektu arkeologikoa aurkeztu ondoren.

Toda actuación u obra a ejecutar sobre la Zona Arqueológica del Casco Histórico de Balmaseda deberá contar con autorización de la Diputación Foral de Bizkaia, previa presentación del proyecto arqueológico.

Kulturako sailburuaren 1994ko irailaren 9ko Aginduan xedatua bete beharko da. Horren bidez, Balmasedako hirigune historikoko Gune Arkeologikoa Euskal Kultura Ondarearen Inbentario Orokorrean sartu zen, monumentu-multzo kategoriako kultura-ondasun gisa.

Se deberán cumplir las determinaciones establecidas en la Orden de 9 de septiembre de 1994, del Consejero de Cultura, por la que se inscribe la Zona Arqueológica del Casco Histórico de Balmaseda como Bien Cultural, con la categoría de Conjunto Monumental, en el Inventario General del Patrimonio Cultural Vasco.

Euskal Kultura Ondareari buruzko maiatzaren 9ko 6/2019 Legearen 35. artikuluan xedatutakoa aplikatuz, Euskal Kultura Ondarearen EAEko Erregistroan inskribatutako kultura-ondasun bat deklaratzeko balioei eragiten dien edozein esku-hartze gauzatu aurretik, proiektu tekniko espezifiko bat beharko da, ondasunaren izaerarekin eta esku-hartzearen izaerarekin bat datorrena. Proiektu hori ondasunaren titularrak aurkeztu beharko du, Bizkaiko Foru Aldundian kultura-ondarearen arloan eskumena duen sailak onar dezan. Hain zuzen ere, sail horrek zehaztuko ditu egin beharreko jarduketak. Hori guztia, maiatzaren 9ko 6/2019 Legearen 46.2 artikuluan xedatutakoa alde batera utzi gabe.

En aplicación de lo dispuesto en el artículo 35 de la Ley 6/2019, de 9 de mayo, de Patrimonio Cultural Vasco, previamente a la ejecución de cualquier intervención que afecte a los valores objeto de declaración de un bien cultural inscrito en el Registro de la CAPV del Patrimonio Cultural Vasco, se deberá contar con un proyecto técnico específico adecuado a la naturaleza del bien y de la propia intervención; este proyecto deberá ser presentado por la persona titular del bien para su aprobación por el departamento competente en materia de patrimonio cultural de la Diputación Foral de Bizkaia que será quien determine las actuaciones a realizar. Todo ello sin perjuicio de lo dispuesto en el artículo 46.2 de la citada Ley 6/2019, de 9 de mayo.

Jarraipen arkeologikoa egingo da, indusketa-lanak egiten diren bitartean. Euskal Kultura Ondareari buruzko maiatzaren 9ko 6/2019 Legean ezarritako gainerako betebeharrak gorabehera, jarduketak egiterakoan aztarna arkeologikoren bat egon daitekeela pentsarazten duen zerbait aurkitzen bada, berehala jakinaraziko zaio kultura-ondarearen arloan eskumena duen Bizkaiko Foru Aldundiko sailari, eta hark erabakiko du zer neurri hartu.

Se realizará un seguimiento arqueológico, durante la ejecución de los trabajos de excavación. Sin perjuicio del resto de obligaciones establecidas en la Ley 6/2019, de 9 de mayo, de Patrimonio Cultural Vasco, si en el transcurso de las actuaciones se produjera algún hallazgo que suponga un indicio de carácter arqueológico, se informará de forma inmediata al departamento competente en materia de patrimonio cultural de la Diputación Foral de Bizkaia, que será quien indique las medidas a adoptar.

Beste neurri prebentibo eta zuzentzaile batzuk.

Otras medidas preventivas y correctoras.

Bestalde, garapen-proiektuak gauzatzean aplikatuko diren neurriak loturik egongo dira obrak gauzatzeari, lurrak eta soberakinak kudeatzeari, hondakinak sortu eta kudeatzeari, eta urak, airearen kalitatea eta kalitate akustikoa babesteari buruzko jardunbide egokien eskuliburuarekin. Besteak beste, honako neurri babesle eta zuzentzaile hauek bete beharko dira Planetik eratorritako obrak gauzatzeko:

Por otra parte, las medidas a aplicar en la ejecución de los proyectos de desarrollo guardarán relación con el manual de buenas prácticas en obras, gestión de tierras y sobrantes, producción y gestión de residuos, protección de las aguas, de la calidad del aire y de la calidad acústica. Entre otras, las medidas protectoras y correctoras para la ejecución de las obras derivadas del Plan serán:

– Obrako langileek erabili beharreko jardunbide egokien eskuliburua. Alderdi hauei loturiko alderdiak behintzat hartuko ditu barnean: lanaldiak, makineria, isurketen prebentzioa, ahalik eta hauts eta zarata gutxiena sortzea, herritarren lasaitasunean eragin negatiboa duten jardunak minimizatzea, hondakinak kudeatzea, eta abar.

– Manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra. Contendrá como mínimo aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, evitar vertidos a las aguas, la minimización de producción del polvo y ruido, minimizar las afecciones negativas sobre el sosiego público, la gestión de residuos, etc.

– Hondakinak sortzea eta kudeatzea: Hondakin eta Zoru Kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legeak araututako moduan eta aplikatzekoak diren berariazko araudiek agindutako moduan kudeatuko dira obretan sortutako hondakinak, hondeaketetatik eratorriak barne.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados, incluidos los procedentes de excavaciones, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas que les sean de aplicación.

Eraikuntza- eta eraispen-hondakinak Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen kudeaketa arautzen duen ekainaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

Industrian Erabilitako Olioaren Kudeaketa Arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuari jarraituz kudeatu beharko dira sortutako olio erabiliak.

La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados.

– Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustiko, kalitate-helburu eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako zehaztapenetara, eta, bereziki, egokitu beharko dira, hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten emisio akustikoak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatutakoa) eta arau osagarrietan ezarritakora. Obrak egunez egingo dira.

– De acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre y, en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias. Se respetará un horario de trabajo diurno.

– Jasangarritasuna etxegintzan: EAEko etxebizitzen eraikuntza eta birgaitze jasangarriaren gida agirian jasotako neurriak eta ingurumen-jardunbide egokiak erabiliko dira eraikinen energia-aurrezpena eta efizientzia bultzatzeko eta energia berriztagarriak sustatzeko. Neurri horiek, gutxienez, arlo hauetan izan beharko dute eragina:

– Sostenibilidad en la edificación: se empleará el conjunto de medidas y buenas prácticas ambientales contenidas en la «Guía de Edificación y Rehabilitación Sostenible para la Vivienda en la Comunidad Autónoma del País Vasco» con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

• Materialak. Lehengai berriztaezinen kontsumoa murriztea.

• Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

• Energia. Iturri berriztaezinen bidez sortutako energia kopurua edo/eta kontsumoa murriztea.

• Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

• Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa murriztea.

• Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

• Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

• Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

• Atmosfera. Gas-, hauts-, bero- eta argi-emisioak murriztea.

• Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

• Barne-kalitatea. Barruko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

• Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

Bigarrena.– Zehaztea ezen, ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoaren arabera, eta ebazpen honetan ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak hartzen badira, bai eta sustatzaileak proposatutakoak ere, aurrekoen aurkakoak ez badira, ez dela aurreikusten Balmaseda udalerriko arau subsidiarioen aldaketa puntualak ondorio kaltegarri nabarmenik izango duenik ingurumenean, eta, beraz, ez duela ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, y siempre que se adopten las medidas protectoras y correctoras establecidas en la presente Resolución, así como las planteadas por el promotor que no se opongan a las anteriores, no se prevé que la Modificación puntual de las Normas Subsidiarias del municipio de Balmaseda, vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y, por tanto, no debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Balmasedako Udalari jakinaraztea ebazpen honen edukia.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Balmaseda.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea. Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluan ezarritakoaren arabera, ingurumen-ebaluazio estrategiko honek indarra galduko du eta berezko dituen efektuak sortzeari utziko dio, baldin eta, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko epean, Balmaseda udalerriko (Bizkaia) arau subsidiarioen aldaketa puntuala onartzen ez bada. Kasu horretan, berriro hasi beharko da Planaren Aldaketaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios sí, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación de la Modificación puntual de las Normas Subsidiarias del municipio de Balmaseda, en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada de la Modificación del Plan.

Vitoria-Gasteiz, 2021eko abenduaren 9a.

En Vitoria-Gasteiz, a 9 de diciembre de 2021.

Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendaria,

El Director de Calidad Ambiental y Economía Circular,

JAVIER AGIRRE ORCAJO.

JAVIER AGIRRE ORCAJO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental