Consulta

Consulta simple

Servicios


Último boletín RSS

Boletin Oficial del País Vasco

7. zk., 2022ko urtarrilaren 12a, asteazkena

N.º 7, miércoles 12 de enero de 2022


Hemen ikusgai dauden gainerako formatuen edukia PDF dokumentu elektroniko ofizial eta jatorrizkoa eraldatuz lortu da


El contenido de los otros formatos que aquí se muestran, se ha obtenido mediante una transformación del documento electrónico PDF oficial y auténtico

BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
152
152

EBAZPENA, 2021eko abenduaren 2koa, Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Pasaiako (Gipuzkoa) Poblado, Salinas eta Andonaegi bizitegirako hiri-eremuen leheneratze, birgaitze eta kudeaketan esku hartzeko Hiri Antolamenduko Plan Bereziari buruzko ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 2 de diciembre de 2021, del Director de Calidad Ambiental y Economía Circular, por la que se formula informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana para intervenir en la restauración, rehabilitación y gestión de las áreas urbanas residenciales Poblado, Salinas y Andonaegi de Pasaia (Gipuzkoa).

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2021eko urriaren 1ean, Pasaiako Udalak Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzari eskatu zion Poblado, Salinas eta Andonaegi bizitegirako hiri-eremuen leheneratze, birgaitze eta kudeaketan esku hartzeko Hiri Antolamenduko Plan Bereziari buruzko ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura abiarazteko, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoaren arabera. Eskabidearekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu zituen, hala nola, Planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan ezarritako edukiarekin.

Con fecha 1 de octubre de 2021, el Ayuntamiento de Pasaia solicita a la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular el inicio de la evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan Especial de Ordenación Urbana para intervenir en la restauración, rehabilitación y gestión de las áreas urbanas residenciales Poblado, Salinas y Andonaegi, en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del Plan y el documento ambiental estratégico, con el contenido establecido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

21/2013 Legearen 30. artikulua aplikatuta, 2021eko urriaren 26an, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak kontsulta-izapidea egin zien eragindako administrazio publikoei eta interesdunei; jasotako erantzunen emaitzak espedientean bildu dira. Era berean, izapidearen hasieraren berri eman zitzaion Pasaiako Udalari.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, con fecha 26 de octubre de 2021, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular del Gobierno Vasco inició el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, con el resultado que obra en el expediente. Del mismo modo, se comunicó al Ayuntamiento de Pasaia el inicio del trámite.

Halaber, espedientean jasotako dokumentuak eskuragarri egon ziren Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren webgunean, interesdun orok ingurumenaren arloan egokitzat jotzen zituen oharrak egin ahal izateko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Legezko erantzun-epea amaitu, eta espedientean jasotako txostenak aztertuta, egiaztatu da ingurumen-organoak baduela ingurumen-txosten estrategikoa egiteko behar beste judizio-elementu, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluari jarraikiz.

Una vez finalizado el plazo legal de respuesta y analizados los informes obrantes en el expediente, se constata que el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para formular el informe ambiental estratégico, de acuerdo con el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, ingurumenean ondorio adierazgarriak eragin ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautu behar duten oinarriak ezartzea da helburua; era horretan, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Poblado, Salinas eta Andonaegi bizitegirako hiri-eremuen leheneratze, birgaitze eta kudeaketan esku hartzeko Hiri Antolamenduko Plan Berezia (aurrerantzean, Plana) abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluaren kasuetan sartzen da; bertan aurreikusten da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasatu behar diren plan eta programak, honako hau zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo plan edo programen gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharra, haiek ingurumenerako eragin nabarmenak ekar litzaketelako.

El Plan Especial de Ordenación Urbana para intervenir en la restauración, rehabilitación y gestión de las áreas urbanas residenciales Poblado, Salinas y Andonaegi, en adelante Plan, se encuentra entre los supuestos del artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental, a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 29. artikulutik 32. artikulura bitartean arautzen da, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Aldaketaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak (eskumena duen organoa da, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Saileko egitura organiko eta funtzionala ezartzen duen otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuaren arabera). Txosten horretan, Planak ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzakeen edo ez aztertzen da, eta, beraz, ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren prozedura bete behar duen, edota, bestela, zer baldintza ezarri behar diren Plana garatzeko eta ingurumena behar bezala babesteko.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental de la Modificación y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, órgano competente de acuerdo con el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, a fin de valorar si el Plan puede tener efectos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, debe someterse al procedimiento de evaluación ambiental estratégica ordinaria, o bien, en caso contrario, establecer las condiciones en las que debe desarrollarse el Plan para la adecuada protección del medio ambiente.

Hauek guztiak aztertu dira: 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 68/2021 Dekretua, otsailaren 23koa, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organiko eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; eta 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoarena; eta aplikatzekoak diren gainerako arauak. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público, y demás normativa de general y concurrente aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Poblado, Salinas eta Andonaegi bizitegirako hiri-eremuen leheneratze, birgaitze eta kudeaketan esku hartzeko Hiri Antolamenduko Plan Bereziari buruzko ingurumen-txosten estrategikoa egitea, era honetan:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana para intervenir en la restauración, rehabilitación y gestión de las áreas urbanas residenciales Poblado, Salinas y Andonaegi, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

Plana Pasaiako udalerriko bizitegirako hiru hiri-eremuren (Andonaegi, Poblado eta Salinas) berroneratze, birgaitze eta kudeaketan esku hartzeko egiten da. Ezaugarri eta behar berdinak edo antzekoak dituen multzo bateratua osatzen duten hiru auzo dira.

El Plan se elabora para intervenir en la regeneración, rehabilitación y gestión de tres áreas urbanas residenciales del municipio de Pasaia: Andonaegi, Poblado y Salinas. Se trata de tres barrios que conforman un conjunto unitario con iguales o similares características y necesidades.

Hiru auzo horiek hiri-ingurunean erabat integratuta daude, eta udalerriko hirigintza-plangintzak finkatu ditu.

Estos tres barrios están plenamente integrados en el medio urbano y han sido consolidados por el planeamiento urbanístico del municipio.

Planaren xedea da dokumentu bat egitea aipatutako hiru bizitegi-eremu horien berroneratze, birgaitze eta kudeaketan esku hartzeko, hiri-ingurunearen eta ondare eraikiaren irisgarritasun-egoera hobetzeko, eta, inguratzailean eta instalazioetan esku hartuta, eraikinen energia-eraginkortasuna hobetzeko oinarriak ezartzeko.

El objeto del Plan es la elaboración de un documento para intervenir en la regeneración, rehabilitación y gestión de las tres áreas residenciales citadas, con el fin de mejorar las condiciones de accesibilidad del entorno urbano y del patrimonio edificado, además de establecer las bases para mejorar la eficiencia energética de los edificios actuando en la envolvente e instalaciones.

Planak plangintza orokorreko zehaztapenak (Pasaiako Udal Plangintzako Arau Subsidiarioak) betetzen ditu; hori horrela, eremu publikoen antolamendua jarduketa puntualekin osatzen du, hiri-irudia hobetzeko eta biztanleek egoki erabili eta gozatu dezaten, eta lehendik dagoen hiri-morfologia sendotzen du.

El Plan cumplimenta las determinaciones del planeamiento general, Normas Subsidiarias de Planeamiento Municipal de Pasaia, complementando la ordenación de los espacios públicos con actuaciones puntuales que mejoren la imagen urbana, y la adecuada utilización y disfrute de los habitantes, consolidando la morfología urbana preexistente.

Esku hartzeko funtsezko irizpidea (irizpide berak hiru auzoetan), honako hauek dira:

Los criterios fundamentales de intervención, comunes a los tres barrios, son los siguientes:

– Hiri-ingurunearen irisgarritasuna.

– Accesibilidad del entorno urbano.

– Eraikinen irisgarritasuna, homogeneotasun-irizpideekin, kasu guztietan auzo bakoitzaren hiri-morfologia bereizgarriari eutsita.

– Accesibilidad de los edificios, con criterios de homogeneidad, conservando en todos los casos la morfología urbana característica de cada uno de los barrios.

– Energia-eraginkortasuna eta instalazioen antolamendua, homogeneotasun-irizpideekin, auzo bakoitzaren ezaugarri tipologikoei eutsita.

– Eficiencia energética y organización de las instalaciones, con criterios de homogeneidad, manteniendo las características tipológicas de cada barrio.

– Eremu publikoak edo erabilera publikoa dutenak berrurbanizatzea: ibilgailuentzako bideak eta oinezkoentzako espazioak berrantolatzea.

– Reurbanización de espacios públicos o con un uso público: reorganización de los viales rodados y espacios peatonales.

Andonaegi auzoari dagokionez zehazki, helburu hau ere lortu nahi da:

En el caso concreto del barrio de Andonaegi, se busca además el siguiente objetivo:

– Andonaegiko ur-biltegi zaharrean egin beharreko antolamendua garatzen laguntzea. Udalak definitu eta zehaztu beharreko proiektu independente bat izango du.

– Propiciar el desarrollo de la ordenación a llevar a cabo en el antiguo depósito de aguas de Andonaegia, objeto de proyecto independiente a definir y concretar por el Ayuntamiento.

Eremu publiko eta pribatuen mugak egokituko dira, eremu horiek urbanizatu eta/edo berrurbanizatuko dira, eta ondare eraikiaren eta jarduketa zehatzen jarduketa orokorren babes-maila zehaztuko da.

Se van a reajustar los límites de los espacios públicos y privados, se van a urbanizar y/o reurbanizar dichos espacios y se va a concretar el nivel de protección del patrimonio edificado y de las actuaciones generales de las actuaciones concretas.

Jarraian, eremu bakoitzerako proposamenak zehaztuko ditugu:

A continuación, se detallan las propuestas para cada ámbito:

Andoanegi: Plan Bereziak jabari eta erabilera publikoko eremu osoaren berrurbanizazioa finkatzen du, baita 30 bloketan banatutako 300 etxebizitzak birgaitzea ere (erabilera publikoko eta pribatuko eremuak berrurbanizatzea).

Andoanegi: el Plan Especial fija la reurbanización de la totalidad del espacio de dominio y uso público, así como la rehabilitación de las 300 viviendas distribuidas en 30 bloques (reurbanización de los espacios de uso público y privado).

Poblado: Planak 212 etxebizitza-unitateak birgaitzea eta eremu publikoen urbanizazioa osatzea zehazten du, baita etxadien barruko erabilera publikoko eta jabari pribatuko beste batzuk ere. Igogailuen instalazioa barne hartzen du.

Poblado: el Plan determina la rehabilitación de las 212 unidades de viviendas y completar la urbanización de espacios públicos, así como otros de uso público y dominio privado en el interior de las manzanas. Incluye la instalación de ascensores.

Salinas: Plan Bereziak 96 etxebizitza-unitateak birgaitzea eta espazio publikoen urbanizazioa amaitzea proposatzen du, bai eta Salinas kaleko 3, 5 eta 7 zenbakietako atzeko terraza amaitzea ere. Igogailuen instalazioa barne hartzen du.

Salinas: el Plan Especial propone la rehabilitación de las 96 unidades de viviendas y completar la urbanización de los espacios públicos, así como la terraza trasera de la c/ Salinas n.º 3, 5 y 7. Incluye la instalación de ascensores.

B) Proposatutako planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat etorriz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira; hain zuzen ere, planak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar duen ala ez zehazteko.

B) Una vez analizadas las características del Plan propuesto y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley a fin de determinar si el Plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki hauek kontuan hartuta:

1.– Características del Plan, considerando en particular:

a) Planak zer neurritan ezartzen duen proiektuetarako esparrua. Planak ez du hirigintza-parametrorik aldatzen; bizitegirako hiri-eremuen berroneratze, birgaitze eta kudeaketan esku hartzea da helburua. Aurkeztutako dokumentazioa ikusita, planak ez du indarrean dagoen hirigintzako araudia aldatzen baldintzak txertatzeko (kokapenari, ezaugarriei, neurriei edo funtzionamenduari dagokienez, besteak beste) ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legerian zerrendatutako kategoriaren batekoak diren proiektu berriak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el Plan establece un marco para proyectos. El Plan no altera parámetros urbanísticos; se trata de intervenir en la regeneración, rehabilitación y gestión de áreas urbanas residenciales. A la vista de la documentación presentada, el Plan no modifica la normativa urbanística en vigor para incorporar condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de nuevos proyectos que pertenezcan a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental.

b) Planak zenbateraino eragiten duen beste plan edo programa batzuetan, bai eta hierarkizatuta daudenetan ere: Plana bateragarria da maila handiagoko lurralde-, sektore- eta hirigintza-planekin.

b) La medida en que el Plan influye en otros planes o programas, incluidos los que estén jerarquizados: el Plan es compatible con el resto de planes territoriales, sectoriales y urbanísticos jerárquicamente superiores.

c) Plana egokia den edo ez ingurumen-kontsiderazioak integratzeko, bereziki garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin bat eginik. Planak egoera degradatuan dagoen lurzoru urbanizatu bat hartzeko eta optimizatzeko aukera eman eta/edo laguntzen du; hala, ez dira hartuko artifizialdu gabe dauden beste lurzoru batzuk. Gainera, plan honen garapenak eraikinetan energia aurrezten lagunduko duten elementuak ezartzea ahalbidetu dezake, eraikuntza jasangarriago bateranzko bidean.

c) La pertinencia del Plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular, de promover el desarrollo sostenible. El Plan permite y/o facilita la ocupación y optimización de un suelo ya urbanizado en estado degradado evitando así ocupar otros suelos no artificializados. Además, el desarrollo de este Plan puede posibilitar la implantación de elementos que contribuyan a un ahorro energético en las edificaciones para tender a una edificación más sostenible.

d) Planarekin lotutako ingurumen-arazo esanguratsuak. Ez da hauteman plana gauzatzearen ondoriozko ingurumen-arazo adierazgarririk, betiere, besteak beste, segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, urei eta uholde-arriskuen prebentzioari, hondakinen kudeaketari, natura-ondareari, paisaiari eta kutsadura akustikoari dagokienez indarrean dagoen araudia betez gauzatzen badira ukitutako eremuarekin lotutako esku-hartze eta jarduerak.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el Plan. No se detectan problemas significativos sobre el medio ambiente derivados de la ejecución del Plan, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, aguas y prevención de inundaciones, gestión de residuos, patrimonio natural, paisaje y contaminación acústica.

e) Era berean, Plana egokitzat jotzen da Europako nahiz Espainiako ingurumen-arloko legedia txertatzeko.

e) Asimismo, el Plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Ondorioen eta eragina jasan lezakeen eremuaren ezaugarriak.

2.– Características de los efectos y del área probablemente afectada.

Planaren eremua, erabat urbanizatua, Andonaegi, Poblado eta Salinas auzoak dira, XX. mendearen bigarren erdian eraikitako bizitegi-eremuak; Pasaiako herriaren hiri-ingurunean erabat integratuta daude gaur egun, eta udalerrian indarrean dagoen plangintzak finkatuta. Eremu horiek elkarrengandik oso hurbil daude, Trintxerpe eta Pasai San Pedro inguruetan, Ulia mendiaren magalean, Pasaiako portuaren ekialdean.

El ámbito del Plan, totalmente urbanizado, son los barrios de Andonaegi, Poblado y Salinas, áreas residenciales construidas en la segunda mitad del siglo XX, y que actualmente se encuentran plenamente integradas en el medio urbano de la localidad de Pasaia y consolidadas por el planeamiento vigente del municipio. Estas áreas se ubican muy próximas entre sí, en las zonas de Trintxerpe y Pasai San Pedro, a las faldas del monte Ulía, en la zona oriental del puerto de Pasaia.

Andonaegiko eremuak 24.000 m2-ko azalera du; Pobladok,16.800 m2koa, eta Salinasek, 6.200 m2-ko azalera.

El ámbito de Andonaegi cuenta con una superficie aproximada de 24.000 m2, Poblado 16.800 m2 y Salinas con cerca de 6.200 m2.

Eremuan ez dago ur-ibilgurik.

No se identifican cauces de agua en el ámbito.

Eremuetan Interes Hidrogeologikoko Kokalekuetan jasotako lurrak daude zatiren batean. Flysch tertziarioko fazieak dira, Donostiako unitate tektonikokoak eta iragazkortasun handikoak.

Los ámbitos coinciden puntualmente con terrenos incluidos en Emplazamientos de Interés Hidrogeológico. Se tratan de facies del Flysch terciario, pertenecientes a la unidad tectónica de San Sebastián y que presentan una alta permeabilidad.

Eremuen izaera antropizatua dela eta, dagoen landaredia lorategi-eremuetara mugatzen da; batez ere, landare belarkarak eta zuhaixkak dira, apaingarri hutsak, eta guztiek balio ekologiko txikia dute. Ez da identifikatu Batasunaren intereseko habitatik edo mehatxatutako flora-espezierik.

Debido al carácter antropizado de los ámbitos, la vegetación existente se limita a las zonas ajardinadas, fundamentalmente es herbácea y arbustiva, puramente ornamental, todas ellas consideradas de escaso valor ecológico. No se identifican hábitats de interés comunitario ni especies de flora amenazada.

Faunari dagokionez, nabarmendu behar da eremua kalakaren (Alosa alosa) eta ferra-saguzar mediterraneoaren (Rhinolophus euryale) interes bereziko eremua (IBE) dela, bai eta Schreiber muskerraren (Lacerta schreiberi) lehentasunezko banaketa-eremua (LBN) ere. Espezie horiek «bakan», «galzorian» eta «interes bereziko» sailkatuta daude Basoko eta Itsasoko Fauna eta Flora Espezie Mehatxatuen Euskadiko Katalogoan. Ez du ematen espezie horiek jarduketa-eremuetan daudenik, batez ere eremuan ez dagoelako aipatutako fauna-espezieak har ditzakeen landaredi naturalik.

En cuanto a la fauna, destacar que el ámbito es coincidente con el Área de Interés Especial (AIE) del sábalo (Alosa alosa), y el murciélago mediterráneo de herradura (Rhinolophus euryale), así como la Zona de Distribución Preferente (ZDP) del lagarto verdinegro (Lacerta schreiberi). Estas especies se encuentran catalogadas como «Rara», «En Peligro de Extinción» y «De Interés Especial» respectivamente, en el Catálogo Vasco de Especies Amenazadas de la Fauna y Flora Silvestre y Marina. Parece improbable la existencia de etas especies en las zonas de actuación, principalmente porque el ámbito carece de la vegetación natural que pueda albergar a las especies faunísticas citadas.

Eremua ez dator bat indarreko legerian jasotako babes-figurekin. Ez da, ezta ere, Korridore Ekologikoen Sarearen proiektuaren egiturazko elementuetako bat, eta ez da EAEko azpiegitura berdea egituratzen duen elementuetako bat.

El ámbito no coincide con las figuras de protección recogidas en la legislación vigente. Tampoco forma parte de los elementos estructurales del proyecto de Red de Corredores Ecológicos ni forma parte de ninguno de los elementos estructurantes de la infraestructura verde a nivel de la CAPV.

Ingurumen-arriskuei dagokienez, eremuko lurzoru gehienak ez direla higagarriak adierazi behar da. Ur-biltegi zaharreko lurrak baino ez dira. Ez da eremu higagarririk identifikatu.

En lo referente a riesgos ambientales señalar que la mayor parte de los suelos del ámbito se consideran no susceptibles a la erosión. Únicamente los terrenos pertenecientes al antiguo depósito de agua lo son. No se identifican áreas erosionables.

Lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak izan dituzten edo dituzten lurzoruen inbentarioko lurzati bat dago Andonaegiko eremuan, 20064-00098 lurzatia zehazki. Gutxi gorabehera 230 m2-ko azalera duen industria-lurzati bat da.

En el área de Andonaegi se identifica la parcela 20064-00098 incluida en el inventario de suelos que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes. Se corresponde con una parcela identificada como industrial de aproximadamente 230 m2 de superficie.

EAEko uholde-arriskuaren kartografiak (Uraren Euskal Agentzia) uholde-eremuak aurreikusten ditu. Kartografia horrek lehentasunezko fluxu-eremua eta uholde-eremuak mugatzen ditu hainbat errepikatze-denboratarako (10, 100 eta 500 urte).

La cartografía de inundabilidad de la CAPV (Agencia Vasca del Agua) contempla la existencia de áreas inundables. Esta cartografía delimita la zona de flujo preferente y las zonas inundables para distintos periodos de retorno (10, 100 y 500 años).

Haren kokapen topografikoa eta eremuan ibai-ibilgurik ez dagoela aintzat hartuta, eremu horietan ez dago urak har dezakeen lursailik.

Dada su posición topográfica y la ausencia de cauces fluviales en el ámbito, no se identifican en los mismos terrenos inundables.

Euskal Autonomia Erkidegoko akuiferoen kutsadurarekiko urratze-arriskuaren maparen arabera, eremua kutsadurarekiko urratze-arrisku oso txikia edo txikia duten akuiferoen gainean dago, Salinaseko ipar-ekialdeko 90 m2-ko azalera izan ezik, kutsadurarekiko urratze-arrisku ertaina baitu.

Según el Mapa de la vulnerabilidad a la contaminación de los acuíferos de la Comunidad Autónoma del País Vasco, el ámbito se ubica sobre acuíferos que presentan una vulnerabilidad muy baja o baja la contaminación, a excepción de una superficie de 90 m2 del extremo noreste de Salinas, que presenta una vulnerabilidad media a la contaminación.

Eremuaren hegoaldetik doan trenbideak salgai arriskutsuen garraioari lotutako arrisku ertaina du, eta trenbide horren 600 m-ko afektazio-bandan jasota daude eremuak.

La vía de ferrocarril que discurre al sur del ámbito presenta un riesgo asociado al transporte de mercancías peligrosas de nivel medio, y las áreas se incluyen en la banda de afección de 600 m de la misma.

Ez dago aipatzeko moduko beste arriskurik.

No se identifican otros riesgos dignos de mención.

Zarata: Pasaiako hots-foku garrantzitsuenak hauek dira: bide-trafikoa –batez ere GI-2640 (Nafarroa hiribidea), GI-636, GI-20 eta GI-3440 foru-errepideak–, ADIF eta ETS lineen tren-zirkulazioa, bai eta portuan kokatutako industria ere. Gauez, ez dira betetzen kalitate akustikoko helburuak (KAH) aztergai dugun eremurako.

Ruido: los focos acústicos más importantes de Pasaia son el tráfico viario, fundamentalmente las carreteras forales GI-2640 (Avda. Nafarroa), GI-636, GI-20 y GI-3440, el tráfico ferroviario de la línea de ADIF y ETS, así como la industria ubicada fundamentalmente en el puerto. Se incumplen los objetivos de calidad acústica (OCA) para el ámbito de estudio, durante el periodo noche.

Kulturaren ikuspegitik, nabarmendu behar da ezen, espedientean dauden txostenen arabera, Planaren xede diren hiri-eremuak ez daudela Euskal Kultura Ondarearen EAEko Erregistroan sartuta, eta, beren eremuan, ez dutela babes bereziko edo ertaineko kultura-ondasun izendatutako elementurik. Hala ere, «Poblado» izeneko eremua, zehazki, Euskal Kultura Ondarearen EAEko Zentroko Ondare Arkitektonikoaren inbentarioan «arrantzale-auzo» gisa identifikatuta dago. Bertan, babes ertaineko kultura-ondasun deklaratzea dakarten ondare-balioak ikusten dira, baina oraingoz ez da babes-espedienterik ireki. Era berean, «Salinas» eremua inbentario berean jasota dago, udal-babesa izatea proposatuta, tokiko mailan duen interesagatik.

Desde el punto de vista cultural destacar que, de acuerdo a los informes obrantes en el expediente, las áreas urbanas objeto del Plan no se encuentran incluidas en el Registro de la CAPV del Patrimonio Cultural Vasco ni cuentan, dentro de su ámbito, con elementos declarados como Bienes Culturales de Protección Especial o Media. Sin embargo, en concreto, el área denominada «Poblado» está identificada en el inventario de Patrimonio Arquitectónico del Centro de la CAPV del Patrimonio Cultural Vasco (CPCV) como «Poblado de pescadores» en el que se aprecian valores patrimoniales que lo hacen merecedor de declaración de Bien Cultural de Protección Media sin que, por el momento, se haya incoado el correspondiente expediente de protección. Del mismo modo, el área «Salinas» se incluye en el mismo inventario con propuesta para su protección municipal por su interés a nivel local.

Batez ere honako jarduera hauek izan dezakete inpakturen bat:

Las principales actuaciones que pueden ocasionar algún tipo de impacto son las siguientes:

– Lehendik dauden espaloiak eta bideak berrurbanizatzeko obrak, baita lehengo ur-biltegia ere.

– Obras de reurbanización de las aceras y los viales existentes, así como el antiguo depósito de agua.

– Eskailera berriak, arrapalak eta igogailu publiko berriak eta irisgarritasuna hobetzeko elementuak (eskudelak) egitea.

– Ejecución de nuevas escaleras, rampas e instalación de los nuevos ascensores públicos y elementos de mejora de accesibilidad (pasamanos).

– Eraikinetako atariak eta sarbideak egokitzeko obrak.

– Obras para la adecuación de los portales y accesos existentes de las edificaciones.

– Blokeetan igogailu berriak jartzea.

– Instalación de los nuevos ascensores en los bloques.

3.– Ebazpen honetan, honako neurri babesle eta zuzentzaile hauek ezartzen dira, Pasaiako Poblado, Salinas eta Andonaegi bizitegirako hiri-eremuen leheneratze, birgaitze eta kudeaketan esku hartzeko Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharrik egon ez dadin, betiere ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak gehitzen bazaizkio.

3.– En la presente Resolución se establecen las siguientes medidas protectoras y correctoras en orden a evitar que el Plan Especial de Ordenación Urbana para intervenir en la restauración, rehabilitación y gestión de las áreas urbanas residenciales Poblado, Salinas y Andonaegi en Pasaia, se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria, siempre y cuando se incorporen al mismo las medidas protectoras y correctoras establecidas.

Neurri babesle eta zuzentzaileak honako hauen arabera gauzatuko dira: indarreko araudiaren arabera, ingurumen-txosten estrategikoa egiteko emandako ebazpenean adierazitako neurrien arabera, eta, aurrekoaren aurkakoa ez den orotan, Ingurumen Agiri Estrategikoan eta Planean bertan jasotakoaren arabera, planaren ondoriozko proiektua ingurumen-inpaktuaren ebaluazioaren eremuan badago aplikatu beharrekoak alde batera utzi gabe. Edonola ere, honako neurri hauek hartuko dira:

Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con las que se establezcan en la Resolución por la que se formule el informe ambiental estratégico y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Plan, sin perjuicio de las que resulten de aplicación en el caso de que el proyecto derivado del Plan se encuentre en el ámbito de la evaluación de impacto ambiental. En todo caso se adoptarán las siguientes medidas:

– Lurzoruaren kalitatea aurreikusitako erabilerekin bateragarria dela bermatzeko neurriak.

– Medidas para garantizar la compatibilidad de la calidad del suelo con los usos previstos.

Planaren eremuko lurzati bat lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak izan dituzten edo dituzten lurzoruen inbentarioan dago (20064-00098 kodea). Horrenbestez, Lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 23. artikuluak xedatzen duena betez, arau horretan adierazitako egoeraren bat gertatzen bada, ingurumen-organoak ebazpen bidez adierazi beharko du lurzoruaren kalitatea, aipatutako ekainaren 25eko 4/2015 Legeak araututako prozedurari jarraikiz. Obrek dirauten bitartean kutsatuta egon daitezkeen lurzoruak antzemanez gero, aipatutako 4/2015 Legean xedatutakoa beteko da.

En el ámbito del Plan existe una parcela incluida en el inventario de suelos que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo (código 20064-00098). Por lo tanto, conforme a lo indicado en el artículo 23 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo, en el caso de que tenga lugar alguno de las circunstancias indicadas en el mismo, el órgano ambiental deberá declarar mediante Resolución de declaración de la calidad del suelo de acuerdo al procedimiento regulado por la citada Ley 4/2015, de 25 de junio. Si durante el transcurso de las obras se detectara la presencia de suelos potencialmente contaminados, se atenderá a lo dispuesto en la citada Ley 4/2015.

– Kutsadura akustikoari dagozkion neurriak.

– Medidas relativas a la contaminación acústica.

Etxebizitzak birgaitzeko jarduketek 213/2012 Dekretuan ezarritako neurriak har ditzaten aztertzea gomendagarria da, etorkizuneko bizitegi-garapenetan, fatxadako isolamenduari eta eraikinen barruko maila akustikoei dagokienez, bai eta zaratatik babesteko oinarrizko eskakizunak ere –Eraikuntzaren Kode Teknikoaren (EKT) Zarataren aurkako Babeserako Oinarrizko Dokumentuan (DB-HR) zehaztuta–.

Se recomienda valorar que las actuaciones de rehabilitación de las viviendas adopten las medidas establecidas en el Decreto 213/2012 en relación con el aislamiento en fachada y los niveles acústicos en el interior de las edificaciones para futuros desarrollos residenciales, así como las exigencias básicas de protección frente al ruido definidas en el Documento Básico de protección frente al ruido (DB-HR) del Código Técnico de la Edificación (CTE).

– Kultura-ondarea babesteko neurriak.

– Medidas relativas a la protección del patrimonio cultural.

Eraikinen irisgarritasuna eta energia-eraginkortasuna hobetzeko jarduerak irizpide hauetan oinarritzea gomendatzen da:

Se recomienda que las actuaciones de mejora de la accesibilidad y la eficiencia energética de las edificaciones se basen en los siguientes criterios:

• Igogailuak, ahal bada, eraikinen barrualdean jartzea, eta estalkian azaleratzen diren bolumenak minimizatzea.

• Instalación preferente de los ascensores en el interior de los edificios y minimización de los volúmenes emergentes en cubierta.

• Konposizio-elementu bereizgarriak babestea, hala nola harlangaitzezko zokaloak, balkoiak, inpostak, fatxaden kolorea eta abarrak.

• Preservación de los elementos compositivos característicos tales como zócalos de mampostería, balcones, impostas, color de fachadas, etc.

• Hiri-morfologia, eta, bereziki, blokeetatik hurbil dauden inguruneetako eraikuntzarik gabeko espazioaren izaera zaintzea.

• Preservación de la morfología urbana y, en especial, del carácter de espacio libre de edificación de los entornos próximos a los bloques.

– Beste neurri babesle eta zuzentzaile batzuk.

– Otras medidas preventivas y correctoras.

Ingurumen-dokumentuan proposatutako neurri babesleez eta zuzentzaileez gain (honako hauekin lotuta: lurzoruaren eta uren babesa, lurren eta soberakinen kudeaketa, hondakinen sorkuntza eta kudeaketa, induskatutako lurzoruen kontrola, airearen kalitatearen eta kalitate akustikoaren babesa), neurri hauek hartuko dira:

Además de las medidas protectoras y correctoras propuestas en el documento ambiental en relación a la protección del suelo y de las aguas, gestión de tierras y sobrantes, producción y gestión de residuos, control de suelos excavados y protección de la calidad del aire y de la calidad acústica, se adoptarán las siguientes medidas:

• Obrako langileek erabili behar duten jardunbide egokien gidaliburuak gai hauekin zerikusia duten alderdiak bilduko ditu, gutxienez: lanaldiak, makineria, aldi baterako desbideratzeak, isurketak saihestea, ahalik eta hauts eta soinu gutxien sortzea, herritarren lasaitasunean eragin negatiboa izan dezaketen jardunak minimizatzea, hondakinak kudeatzea eta abar.

• El manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra contendrá como mínimo aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, desvíos provisionales, evitar vertidos a los mismos, la minimización de producción del polvo y ruido, minimizar las afecciones negativas sobre el sosiego público, la gestión de residuos, etc.

• Hondakinak sortzea eta kudeatzea: obretan eta garbiketa-kanpainan sortutako hondakinak kudeatzeko, Hondakinei eta Lurzoru Kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta arau espezifikoetan xedatutakoa beteko da.

• Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados durante las obras y campaña de limpieza se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas.

• Landareztatze- eta lorategi-lanetan ez dira inola ere erabiliko inbaditzaileak izan daitezkeen espezie aloktonoak; esaterako, Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia eta Cortaderia selloana. Espezie horiek lur-mugimenduen bidez hedatzea ekiditeko behar diren neurriak hartuko dira; betelanetan, landareztatze-lanetan eta urbanizazioko lorategi-lanetan erabiliko diren mailegu-lurren eta landare-lurren jatorria eta osaera kontrolatu beharko da.

• En ningún caso se emplearán especies alóctonas con potencial invasor, como Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia, Cortaderia selloana u otras, en las labores de revegetación y ajardinamiento. Se adoptarán medidas para evitar la propagación de estas especies durante los movimientos de tierras y mediante el control de la procedencia y composición de los materiales de préstamo y la tierra vegetal a emplear en los rellenos, la revegetación y el ajardinamiento de la urbanización.

– Eraikingintza eta eraikuntza jasangarriagoetarako behar diren ezaugarriei dagokienez, etxebizitzen eraikuntza jasangarriaren gidan jasotako neurriak eta ingurumen-jardunbide egokiak erabiliko dira, eraikinen energia-aurrezpena eta efizientzia bultzatzeko eta energia berriztagarriak sustatzeko. Neurri horiek, gutxienez, arlo hauetan izan beharko dute eragina:

– En cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible, se empleará el conjunto de medidas y buenas prácticas ambientales contenidas en la guía de edificación sostenible correspondiente, con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

• Materialak. Lehengai berriztaezinen kontsumoa murriztea.

• Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

• Energia. Berriztagarriak ez diren iturrien bidez sortzen den energiaren kontsumoa eta/edo sorkuntza murriztea.

• Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

• Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa murriztea.

• Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

• Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

• Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

• Atmosfera. Gas-, hauts-, bero- eta argi-emisioak murriztea.

• Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

• Barne-kalitatea. Barruko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

• Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

Bigarrena.– Xedatzea ezen, ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoaren arabera, eta, betiere, ebazpen honetan ezarritako babes- eta zuzenketa-neurriak hartzen badira, baita sustatzaileak proposatutakoak ere, aurrekoen aurkakoak ez badira, ez dela aurreikusten Pasaiako Poblado, Salinas eta Andonaegi bizitegirako hiri-eremuen leheneratze, birgaitze eta kudeaketan esku hartzeko Hiri Antolamenduko Plan Bereziak ondorio kaltegarri nabarmenik izango duenik ingurumenean, eta, beraz, ez duela ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, y siempre que se adopten las medidas protectoras y correctoras establecidas en la presente Resolución, así como las planteadas por el promotor que no se opongan a las anteriores, no se prevé que el Plan Especial de Ordenación Urbana para intervenir en la restauración, rehabilitación y gestión de las áreas urbanas residenciales Poblado, Salinas y Andonaegi en Pasaia, vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y, por tanto, no debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia Pasaiako Udalari jakinaraztea.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Pasaia.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Bosgarrena.– Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, honako ingurumen-txosten estrategiko honek indarraldia galduko du, eta berezko dituen ondoreak sortzeari utziko dio, behin Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko gehieneko epean Pasaiako Poblado, Salinas eta Andonaegi bizitegirako hiri-eremuen leheneratze, birgaitze eta kudeaketan esku hartzeko Hiri Antolamenduko Plan Berezia onartzen ez bada. Kasu horretan, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Quinto.– De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios sí, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación del Plan Especial de Ordenación Urbana para intervenir en la restauración, rehabilitación y gestión de las áreas urbanas residenciales Poblado, Salinas y Andonaegi en Pasaia, en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan.

Vitoria-Gasteiz, 2021eko abenduaren 2a.

En Vitoria-Gasteiz, a 2 de diciembre de 2021.

Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendaria,

El Director de Calidad Ambiental y Economía Circular,

JAVIER AGIRRE ORCAJO.

JAVIER AGIRRE ORCAJO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental