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Boletin Oficial del País Vasco

252. zk., 2021eko abenduaren 20a, astelehena

N.º 252, lunes 20 de diciembre de 2021


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
6317
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EBAZPENA, 2021eko azaroaren 26koa, Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Vitoria-Gasteizko HAPOren egiturazko aldaketa puntualaren ingurumen-txosten estrategikoa, 6.11.01 artikuluaren eremua Arriagako Atea kalera handitzearekin lotuta.

RESOLUCIÓN de 26 de noviembre de 2021, del Director de Calidad Ambiental y Economía Circular, por la que se formula informe ambiental estratégico de la modificación puntual estructural del PGOU de Vitoria-Gasteiz, relativa a la ampliación del ámbito del artículo 6.11.01 a la calle Portal de Arriaga.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2021eko irailaren 14an, Vitoria-Gasteizko Udalak Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzari eskatu zion Vitoria-Gasteizko HAPOren egiturazko aldaketa puntualaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura abiarazteko, 6.11.01 artikuluaren eremua Arriagako Atea kalera handitzearekin lotuta, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoaren arabera. Eskabidearekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu zituen, hala nola, Planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan ezarritako edukiarekin.

Con fecha 14 de septiembre de 2021, el Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz solicita a la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular el inicio de la evaluación ambiental estratégica simplificada de la Modificación Puntual Estructural del PGOU de Vitoria-Gasteiz, relativa a la ampliación del ámbito del artículo 6.11.01 a la calle Portal de Arriaga, en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del Plan y el documento ambiental estratégico, con el contenido establecido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

21/2013 Legearen 30. artikulua aplikatuta, 2021eko urriaren 20an, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak kontsulta-izapidea egin zien eragindako administrazio publikoei eta interesdunei; jasotako erantzunen emaitzak espedientean bildu dira. Era berean, izapidea hasi zela jakinarazi zitzaion Vitoria-Gasteizko Udalari.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, con fecha 20 de octubre de 2021, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular del Gobierno Vasco inició el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, con el resultado que obra en el expediente. Del mismo modo, se comunicó al Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz el inicio del trámite.

Halaber, espedientean jasotako dokumentuak eskuragarri egon ziren Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren webgunean, interesdun orok ingurumenaren arloan egokitzat jotzen zituen oharrak egin ahal izateko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Legezko erantzun-epea amaitu, eta espedientean jasotako txostenak aztertuta, egiaztatu da ingurumen-organoak baduela ingurumen-txosten estrategikoa egiteko behar beste judizio-elementu, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluari jarraikiz.

Una vez finalizado el plazo legal de respuesta y analizados los informes obrantes en el expediente, se constata que el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para formular el informe ambiental estratégico, de acuerdo con el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, ingurumenean ondorio adierazgarriak eragin ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautu behar duten oinarriak ezartzea da helburua; era horretan, ingurumenaren babes maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Vitoria-Gasteizko HAPOaren egiturazko aldaketa puntuala, 6.11.01 artikuluaren eremua Arriagako Atea kalera handitzearekin lotuta (aurrerantzean, Aldaketa), abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan jasotako kasuen artean dago; bertan aurreikusten da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasatu behar diren planak eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera; edo plan edo programen gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin behar dela, ingurumenerako eragin nabarmenak ekar litzaketelako.

La Modificación Puntual Estructural del PGOU de Vitoria-Gasteiz, relativa a la ampliación del ámbito del artículo 6.11.01 a la calle Portal de Arriaga, en adelante la Modificación, se encuentra entre los supuestos del artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental, a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 29. artikulutik 32. artikulura bitartean arautzen da, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Aldaketaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak (eskumena duen organoa da, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Saileko egitura organiko eta funtzionala ezartzen duen otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuaren arabera). Txosten horretan, Planak ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzakeen edo ez aztertzen da, eta, beraz, ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren prozedura bete behar duen, edota, bestela, zer baldintza ezarri behar diren Plana garatzeko eta ingurumena behar bezala babesteko.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental de la Modificación y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, órgano competente de acuerdo con el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, a fin de valorar si el Plan puede tener efectos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, debe someterse al procedimiento de evaluación ambiental estratégica ordinaria, o bien, en caso contrario, establecer las condiciones en las que debe desarrollarse el Plan para la adecuada protección del medio ambiente.

Hauek guztiak aztertu dira: 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 68/2021 Dekretua, otsailaren 23koa, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organiko eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; eta 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoarena; eta aplikatzekoak diren gainerako arauak. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público, y demás normativa de general y concurrente aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Vitoria-Gasteizko HAPOren egiturazko aldaketa puntualari buruzko ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea, 6.11.01 artikuluaren eremua Arriagako Atea kalera handitzearekin lotuta, jarraian adierazten den moduan:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico de la Modificación Puntual Estructural del PGOU de Vitoria-Gasteiz, relativa a la ampliación del ámbito del artículo 6.11.01 a la calle Portal de Arriaga, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

Aldaketaren helburua da indarrean dagoen plan orokorra antolatzea, 6.11.01 «Definizioa eta aplikazio-eremua» artikuluaren eremua handitzeari lotuta (OR-11 Ordenantza, Isolatutako Eraikin Industriala); horrela, erabileren bateragarritasunari dagokionez, Arriagako Atea kalea gehituko da OR-13ren xedapen berberak izan ditzaketen kaleen zerrendan, baina ez «Establezimendu publikoak» delakoen erabilera zehatzari dagokionez; izan ere, kasu horietan, OR-11 Ordenantzan xedatutakoa hartuko da kontuan. Eragindako ordenantzen koherentziari eusteko, 6.11.01 artikuluan sartzeaz gain, kale berria 6.11.07 (I.3 kategoriako 3. baldintza eta II.3 kategoriako 1., 2. eta 3. baldintzak) eta 6.13.01 artikuluetan ere sartuko da.

La Modificación tiene por objeto la actual Ordenación del vigente plan general, en lo relativo a la ampliación del ámbito del artículo 6.11.01. «Definición y ámbito de aplicación» (Ordenanza OR-11 Edificación Industrial Aislada), añadiendo la calle Portal de Arriaga a la relación de calles que pueden optar por acogerse, en lo referente a la compatibilidad de usos, a las mismas disposiciones de la OR 13, excepto en lo referente al uso pormenorizado de «Establecimientos públicos», para los que regirá los dispuesto en la Ordenanza OR 11. Para mantener la coherencia de las ordenanzas afectadas, además de en el mencionado artículo 6.11.01, la nueva calle se incorpora también en los artículos 6.11.07 (Categoría I.3. Condición 3.ª y Categoría II.3. Condiciones 1.ª, 2.ª y 3.ª) y 6.13.01.

Aldaketak osorik mantenduko ditu eremuaren eta bere inguruaren egiturazko elementuak eta konposizio-elementuak, eta aldatu gabe mantenduko ditu antolamendu xehatuko gainerako zehaztapenak. Beraz, ondorengo elementu hauek ez dira aldatuko:

La Modificación mantiene íntegramente los elementos estructurantes y compositivos del ámbito y su entorno, y mantiene inalteradas el resto de las determinaciones de ordenación pormenorizada. Es decir, no hay alteración de ninguno de los siguientes aspectos:

– Berdeguneen eta hiriko parkeen sistema orokorra.

– Sistema general de zonas verdes y parques urbanos.

– Zuzkidura-bizitokien estandarra.

– Estándar de alojamientos dotacionales.

– Toki-zuzkiduren estandarrak.

– Estándares de dotaciones locales.

– Babes publikoko etxebizitzen estandarrak.

– Estándares de vivienda de protección pública.

– Hiri-kalitatea, inguruko ekipamenduei dagokienez.

– Calidad urbana en cuanto a equipamientos en la zona.

B) Proposatutako Planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat etorriz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira, hain zuzen ere zehazteko ea Planaren aldaketak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar duen ala ez.

B) Una vez analizadas las características del Plan propuesto y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley a fin de determinar si la Modificación del Plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1.– Características del plan, considerando en particular:

a) Planak zer neurritan ezartzen duen proiektuetarako esparrua. Planaren aldaketak ez ditu aldatzen hirigintza-parametroak, baina zenbait erabilera arautzen ditu. Aurkeztutako dokumentazioa ikusita, planak ez du HAPOa aldatzen baldintzatzaileak txertatzeko; besteak beste, kokapenari, ezaugarriei, neurriei edo funtzionamenduari dagokienez, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legerian zerrendatutako kategoriaren batekoak diren proiektu berriak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el plan establece un marco para proyectos. La modificación del Plan no altera parámetros urbanísticos, pero regula determinados usos. A la vista de la documentación presentada, el Plan no modifica el PGOU para incorporar condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de nuevos proyectos que pertenezcan a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental.

b) Planak zenbateraino eragiten duen beste plan edo programa batzuetan, bai eta hierarkizatuta daudenetan ere: Plana bateragarria da maila handiagoko lurralde-, arlo- eta hirigintza-planekin.

b) La medida en que el plan influye en otros planes o programas, incluidos los que estén jerarquizados: el plan es compatible con el resto de planes territoriales, sectoriales y urbanísticos jerárquicamente superiores.

c) Plana egokia den edo ez ingurumen-kontsiderazioak integratzeko, bereziki garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin bat eginik. Planak egoera degradatuan dagoen lurzoru urbanizatu bat hartzeko eta optimizatzeko aukera eman eta/edo laguntzen du; hala, artifizialdu ez diren beste lurzoru batzuk hartzea ekidingo da, jarduera ekonomikoak eta produktiboak kokatzeko. Horrez gain, plana gauzatzeak aukera eman dezake kokalekuko kutsadura kentzeko, baldin eta horrela ezartzen bada lurzoruaren kalitatearen adierazpenerako prozeduran.

c) La pertinencia del plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular, de promover el desarrollo sostenible. El Plan permite y/o facilita la ocupación y optimización de un suelo ya urbanizado en estado degradado evitando así ocupar otros suelos no artificializados para ubicar actividades económicas y productivas. Además, el desarrollo de este plan puede posibilitar la descontaminación del emplazamiento en el caso de que se así se establezca en el procedimiento para la declaración de la calidad del suelo.

d) Planarekin lotutako ingurumen-arazo esanguratsuak. Ez da hauteman plana gauzatzearen ondoriozko ingurumen-arazo adierazgarririk, betiere, besteak beste, segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, urei eta uholde-arriskuen prebentzioari, hondakinen kudeaketari, natura-ondareari, paisaiari eta kutsadura akustikoari dagokienez indarrean dagoen araudia betez gauzatzen badira ukitutako eremuarekin lotutako esku-hartze eta jarduerak.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el Plan. No se detectan problemas significativos sobre el medio ambiente derivados de la ejecución del Plan, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, aguas y prevención de inundaciones, gestión de residuos, patrimonio natural, paisaje y contaminación acústica.

e) Era berean, Plana egokitzat jotzen da Europako nahiz Espainiako ingurumen-arloko legedia txertatzeko.

e) Asimismo, el plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Ondorioen eta ondoriook nozitu ditzakeen eremuaren ezaugarriak.

2.– Características de los efectos y del área probablemente afectada.

Aldaketaren eremua, erabat urbanizatutakoa, Vitoria-Gasteizko hirigunearen iparraldean dago kokatuta. Gaur egun, eraikin hauek daude bertan: bi enpresa industrial, erabiltzen ez diren pabiloiak eta partzela bat, gasolina-zerbitzugune bat eta ikastetxe bat. EAEko Paisaia Berezien eta Apartekoen Katalogoaren arabera, inguruak oso balio txikia du paisaia aldetik.

El ámbito de la Modificación, totalmente urbanizado, se sitúa en la zona norte del núcleo urbano de Vitoria-Gasteiz. En la actualidad, alberga dos empresas industriales, una parcela y pabellones en desuso, una estación de servicio y un establecimiento escolar. El paisaje, de acuerdo con el Catálogo de Paisajes Singulares y Sobresalientes de la CAPV, presenta un valor paisajístico muy bajo.

Azterketaren eremua Zadorrako Unitate Hidrologikoan sartzen da. Ibilgu hori eremuaren iparraldetik igarotzen da, 110 metro ingurura. Aztergai den eremuaren barruan ez da ibai-ibilgurik edo isurketarik antzeman.

El ámbito de estudio pertenece a la Unidad Hidrológica del Zadorra, cauce que discurre al norte del ámbito, a aproximadamente 110 m. Dentro del ámbito objeto de estudio no se han detectado cauces fluviales ni escorrentías.

Eremuan ez dago ez naturagune babesturik, ez korridore ekologikorik, ez interes geologikoko lekurik. Halaber, ez dago jasota beste katalogo batzuetan (ez EAEko naturagune garrantzitsuen katalogo irekian, ez Lurralde Antolamenduaren Gidalerroetako interes naturalistikoko eremuen zerrendan), eta ez da aipatu mehatxatutako fauna- edo flora-espezierik dagoenik.

El ámbito no es coincidente con espacios naturales protegidos, corredores ecológicos ni lugares de interés geológico. Tampoco está recogido en otros catálogos (catálogo abierto de espacios naturales relevantes de la CAPV, ni en el listado de áreas de interés naturalístico de las DOT), ni se ha citado la presencia de especies de fauna o flora amenazada.

Eremuan dagoen landarediak ez du natura-interesik, eta, dauden landareak, partzeletako lorategi-eremuetan edo eremu mugakideetan hain zuzen ere, apaingarriak dira: espezie exotiko inbaditzaile ailantoak (Ailantus althisima) eta platano arruntak (Platanus x hispánica).

La vegetación presente en el ámbito carece de interés naturalístico, siendo de tipo ornamental en las zonas ajardinadas o limítrofes de las parcelas, con presencia de las especies exóticas invasoras ailanto (Ailantus althisima) y plátanos de sombra (Platanus x hispánica).

Eremuko partzela guztiak, salbu eta garai bateko «Embutidos y Carnes Gorbea» (56. industrialdea, 6. eta 7. partzelak) eta «Grant Vela School» (56. industrialdea, 11. partzela) instalazioenak, lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak izan dituzten edo dituzten lurzoruen inbentarioan daude sartuta.

Todas las parcelas incluidas en el ámbito, excepto las correspondientes a las antiguas instalaciones de «Embutidos y Carnes Gorbea» (Polígono 56, parcela 6 y 7) y «Grant Vela School» (Polígono 56, parcela 11) están incluidas en el inventario de suelos que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo.

Aldaketan eta bere eragin-eremuan jasotakoaren arabera, ingurumenaren baldintzatzaile esanguratsuenak honako hauek dira: lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak izan dituzten edo dituzten partzelak egotea, akuiferoen kalteberatasuna, eta, neurri txikiagoan, flora exotiko inbaditzaileko espezieak barreiatzeko arriskua.

De acuerdo con lo recogido en la Modificación y su ámbito de afección se estima que los condicionantes ambientales más relevantes se refieren a la existencia de parcelas que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo, la vulnerabilidad de los acuíferos y, en menor medida, el riesgo de dispersión de especies de flora exótica invasora.

Uholdeen aurkako babes-neurriak exekutatuta daudenez, eremuaren uholde-arriskua ez da esanguratsutzat jotzen.

Dado que se encuentran ejecutadas las medidas de protección frente a las inundaciones, el riesgo de inundabilidad del ámbito no se considera significativo.

Eremuaren ezaugarriak direla eta, beharrezkoa da prebentzio-neurriak diseinatzea, Aldaketak ez ditzan lurzoruak, lurpeko urak eta gainazaleko urak kutsatu. Planaren garapenetik eratorritako gainerako ondorioek, batez ere, urbanizazio- eta eraikuntza-lanekin dute zerikusia: lur-mugimenduak, indusketa-lurrak eta obra-hondakinak sortzea, partikulak igortzea atmosferara, soinu-mailak handitzea makinen joan-etorrien ondorioz, eta abar.

Las características del ámbito hacen necesario diseñar medidas preventivas para evitar que el desarrollo de la Modificación suponga la contaminación de los suelos, aguas subterráneas y superficiales. El resto de los efectos derivados del desarrollo del Plan están ligados sobre todo a la ejecución de las obras de urbanización y edificación que podrían darán lugar a movimientos de tierras, a la generación de tierras de excavación y residuos de obra, a las emisiones atmosféricas debido a partículas e incremento de niveles sonoros por el trasiego de maquinaria, etc.

Hala ere, aipatutako ondorioak indarrean dagoen HAPOtik sortutako egoerarekin alderatuta baloratuko dira. Kontuan hartuta aurreikusitako Aldaketak ez dituela hirigintza-parametro bereizgarriak aldatzen (eraikigarritasuna, oinplanoko okupazioa, altuera eta abar) eta erabilera nagusiak ere ez dituela aldatzen, aipatutako inpaktuak ez dira berritzat jotzen indarrean dagoen HAPOa garatu ondoren izan litezkeenekin alderatuta, nahiz eta eremuak dituen ingurumen-arrisku nagusiek, eta zehazki lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak izan dituzten edo dituzten lurzoruek, baldintzatu egin ditzaketen ezarri beharreko erabilerak edo erabilera horien banaketak.

No obstante, la valoración de los efectos señalados debe efectuarse con respecto a la situación que podrían derivarse del PGOU vigente. Teniendo en cuenta que la Modificación prevista no altera los parámetros urbanísticos característicos (edificabilidad, ocupación en planta, altura, etc.) ni modifica los usos principales, los impactos citados anteriormente no se consideran nuevos respecto a las que pudieran producirse tras el desarrollo del PGOU vigente, aunque los principales riesgos ambientales que presenta el ámbito, y en concreto los suelos que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo, sí podrían condicionar el uso o la distribución de usos a implantar.

Zaratari dagokionez, Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 36. artikuluaren arabera, etorkizunean ezingo da garapen urbanistikorik gauzatu kanpoko giroan kalitate akustikoaren helburuak betetzen ez diren guneetan, hargatik eragotzi gabe 43. eta 45. artikuluetan ezarritakoa. Hori horrela, bermatu beharko da Aldaketatik eratorritako hirigintza-garapenak bete egingo dituela partzelei emango zaizkien erabilerei aplikatu beharreko kalitate akustikoaren helburuak, eta, kasu horretan, urriaren 16ko 231/2012 Dekretuaren 37. artikuluan aurreikusita dagoen inpaktu akustikoaren azterketa txertatuko da.

En lo que respecta al ruido, de acuerdo con el artículo 36 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco, no podrán ejecutarse futuros desarrollos urbanísticos en áreas donde se incumplan los objetivos de calidad acústica en el ambiente exterior, sin perjuicio de lo estipulado en los artículos 43 y 45. En este sentido, se deberá garantizar que el futuro desarrollo urbanístico que se derive de la Modificación cumpla con los objetivos de calidad acústica aplicables a los usos que finalmente se desarrollen en las parcelas, incorporando, en su caso, el estudio de impacto acústico contemplado en el artículo 37 del citado Decreto 231/2012, de 16 de octubre.

3.– Ebazpen honetan, honako neurri babesle eta zuzentzaile hauek ezartzen dira, Planak ingurumenean ondorio kaltegarri nabarmenik izan ez dezan eta Vitoria-Gasteizko HAPOren egiturazko aldaketa puntualak (6.11.01 artikuluaren eremua Arriagako Atea kalera handitzearekin lotuta) ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharrik izan ez dezan, betiere ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak txertatzen badira.

3.– En la presente Resolución se establecen las siguientes medidas protectoras y correctoras en orden a evitar que el Plan pueda tener efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y no sea necesario que la Modificación Puntual Estructural del PGOU de Vitoria-Gasteiz, relativa a la ampliación del ámbito del artículo 6.11.01 a la calle Portal de Arriaga, se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria, siempre y cuando se incorporen al mismo las medidas protectoras y correctoras establecidas.

Neurri babesle eta zuzentzaileak indarrean dagoen araudiaren arabera gauzatuko dira, ebazpen honetan ezarritakoaren arabera eta, aurrekoaren aurkakoa ez den guztian, Ingurumen Dokumentu Estrategikoan eta Planean bertan jasotakoaren arabera.

Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Plan.

Aplikatzeko neurrien artean, Plana garatzeko proiektu eta jarduketen ondoriozkoak nabarmendu behar dira, obra-faseari eta jardueraren funtzionamendu-faseari buruzkoak. Besteak beste, neurri hauek hartu beharko dira:

Entre las medidas a aplicar destacan las que se derivan de los proyectos y actuaciones para el desarrollo del Plan, relativas tanto a la fase de obras como a la fase de funcionamiento de la actividad. Entre otras, deberán adoptarse las siguientes medidas:

– Jarduketa-esparrua mugatzea.

– Delimitación del ámbito de actuación.

Obrak, bai eta lurzorua okupatzea dakarten lan osagarriak ere, Planaren partzelaren mugen barruan egin beharko dira. Ahalik eta gehien murriztuko da obrako makinak eta ibilgailuak aipatutako mugetatik kanpo ibiltzea.

Las obras, así como el conjunto de operaciones auxiliares que impliquen ocupación del suelo, se desarrollarán dentro de los límites de la parcela del Plan. Se restringirá al máximo la circulación de maquinaria y vehículos de obra fuera de los límites citados.

Adierazitako eremutik kanpo ustekabeko eraginik gertatuz gero, zuzenketa- eta lehengoratze-neurri egokiak aplikatuko dira.

En caso de afecciones accidentales fuera del ámbito señalado, serán aplicadas las medidas correctoras y de restitución adecuadas.

– Lurzoruaren kalitatea aurreikusitako erabilerekin bateragarria izango dela bermatzera zuzendutako neurriak.

– Medidas destinadas a garantizar la compatibilidad de la calidad del suelo con los usos previstos.

Lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak izan dituzten edo dituzten lurzoruen inbentarioan sartutako partzelak daude planaren eremuan. Guztira, 5 kokaleku dira, kode hauek dituztenak: 01059 00260, 01059-00639, 01059-00755, 01059-01020 eta 01059-01284. Horrenbestez, Lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 23. artikuluak xedatzen duena betez, arau horretan adierazitako egoeraren bat gertatzen bada, ingurumen-organoak ebazpen bidez adierazi beharko du lurzoruaren kalitatea, aipatutako ekainaren 25eko 4/2015 Legeak araututako prozedurari jarraikiz.

En el ámbito del plan se encuentran parcelas incluidas en el inventario de suelos que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo. En total, son 5 emplazamientos con códigos: 01059 00260, 01059-00639, 01059-00755, 01059-01020 y 01059-01284. Por lo tanto, conforme a lo indicado en el artículo 23 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo, en el caso de que tenga lugar alguno de las circunstancias indicadas en el mismo, el órgano ambiental deberá declarar mediante Resolución de declaración de la calidad del suelo de acuerdo al procedimiento regulado por la citada Ley 4/2015, de 25 de junio.

Hori horrela, ebazpen horretan ezartzen diren erabilera-mugak bete beharko dira, eta Hirigintza Ekintzen Programa hasieran onartu baino lehen edo, hala badagokio, kokalekua barne hartzen duen kudeaketa-eremuaren birpartzelazio- eta urbanizazio-proiektuak hasieran onartu baino lehen eman beharko da ebazpena, ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 31.4 artikuluan xedatutakoa aplikatuz.

En este sentido, se deberán cumplir las limitaciones de uso que se establezcan en dicha Resolución, la cual deberá emitirse con anterioridad a la aprobación inicial del Programa de Actuación Urbanizadora o, en su defecto, de los proyectos de reparcelación y urbanización del ámbito de gestión en cuya delimitación se incluya el emplazamiento, en aplicación de lo dispuesto en el artículo 31.4 de la citada ley 4/2015, de 25 de junio.

– Inguruko kalitate akustikoa babesteko neurriak.

– Medidas relativas a la protección de la calidad acústica del entorno.

Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 36. artikuluaren arabera, etorkizunean ezingo da garapen urbanistikorik gauzatu kanpoko giroan kalitate akustikoaren helburuak betetzen ez diren guneetan, hargatik eragotzi gabe 43. eta 45. artikuluetan ezarritakoa.

De acuerdo con el artículo 36 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco, no podrán ejecutarse futuros desarrollos urbanísticos en áreas donde se incumplan los objetivos de calidad acústica en el ambiente exterior, sin perjuicio de lo estipulado en los artículos 43 y 45.

Hori horrela, bermatu beharko da Planetik eratorritako hirigintza-garapenak bete egingo dituela Santo Tomas ibaiaren plazaren ondoko partzelari emango zaion erabilerari aplikatu beharreko kalitate akustikoaren helburuak, eta, kasu horretan, urriaren 16ko 231/2012 Dekretuaren 37. artikuluan aurreikusita dagoen inpaktu akustikoaren azterketa txertatuko da.

En este sentido, se deberá garantizar que el futuro desarrollo urbanístico que se deriva del Plan cumplirá con los objetivos de calidad acústica aplicables al uso al que finalmente se destine la parcela colindante con la plaza del río Santo Tomás, incorporando en su caso el estudio de impacto acústico contemplado en el artículo 37 del citado Decreto 231/2012, de 16 de octubre.

– Kultura-ondarea babesteko neurriak.

– Medidas relativas a la protección del patrimonio cultural.

Espedientean dauden txostenen arabera, 924-1 zenbakiko fitxa duen higiezina (Oficinas Azcarreta) Babes Ertaineko Kultura Ondasun izendatzeko proposatu da; beraz, Euskal Kultura Ondareari buruzko maiatzaren 9ko 6/2010 Legean xedatutakoari jarraituko zaio.

De acuerdo con los informes que obran en el expediente, el inmueble con ficha n.º 924-1-Oficinas Azcarreta está propuesto para ser declarado como Bien Cultural de Protección Media, por lo que se atenderá a lo dispuesto en la Ley 6/2010, de 9 de mayo, de Patrimonio Cultural Vasco.

Gomendatzen da hor egingo diren esku-hartzeak Zaharberritze Zientifikoaren eta Kontserbaziorako Zaharberritzearen arlokoak izatea, hiru irizpidetan oinarrituta: ahalik eta inpaktu txikiena izatea, itzulgarritasunari eustea, eta osotasun estrukturala mantentzea. Gainera, beti errespetatuko dira higiezinaren elementu tipologikoak, morfologikoak, egiturazkoak eta eraikuntzari dagozkionak.

Se recomienda que las intervenciones que se realicen en él sean de Restauración Científica y Restauración Conservadora, en base a criterios de mínimo impacto, reversibilidad y mantenimiento de la integridad estructural, respetando en todo caso sus elementos tipológicos, morfológicos, estructurales y constructivos.

– Beste neurri prebentibo eta zuzentzaile batzuk.

– Otras medidas preventivas y correctoras.

Ingurumen-dokumentuan proposatutako neurri babesleez eta zuzentzaileez gain (honako hauekin lotuta: lurzoruaren eta uren babesa, lurren eta soberakinen kudeaketa, hondakinen sorkuntza eta kudeaketa, induskatutako lurzoruen kontrola, airearen kalitatearen eta kalitate akustikoaren babesa), neurri hauek hartuko dira:

Además de las medidas protectoras y correctoras propuestas en el documento ambiental en relación a la protección del suelo y de las aguas, gestión de tierras y sobrantes, producción y gestión de residuos, control de suelos excavados y protección de la calidad del aire y de la calidad acústica, se adoptarán las siguientes medidas:

– Obrako langileek erabili behar duten jardunbide egokien gidaliburuak gai hauekin zerikusia duten alderdiak bilduko ditu, gutxienez: lanaldiak, makineria, aldi baterako desbideratzeak, isurketak saihestea, ahalik eta hauts eta soinu gutxien sortzea, herritarren lasaitasunean eragin negatiboa izan dezaketen jardunak minimizatzea, hondakinak kudeatzea eta abar.

– El manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra contendrá como mínimo aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, desvíos provisionales, evitar vertidos a los mismos, la minimización de producción del polvo y ruido, minimizar las afecciones negativas sobre el sosiego público, la gestión de residuos, etc.

– Hondakinak sortzea eta kudeatzea: obretan eta garbiketa-kanpainan sortutako hondakinak kudeatzeko, Hondakinei eta Lurzoru Kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta arau espezifikoetan xedatutakoa beteko da.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados durante las obras y campaña de limpieza se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas.

– Landareztatze- eta lorategi-lanetan ez dira inola ere erabiliko inbaditzaileak izan daitezkeen espezie aloktonoak; esate baterako, Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia, Cortaderia selloana edo beste batzuk. Espezie horiek lur-mugimenduen bidez hedatzea ekiditeko behar diren neurriak hartuko dira; betelanetan, landareztatze-lanetan eta urbanizazioko lorategi-lanetan erabiliko diren mailegu-lurren eta landare-lurren jatorria eta osaera kontrolatu beharko da.

– En ningún caso se emplearán especies alóctonas con potencial invasor, como Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia, Cortaderia selloana u otras, en las labores de revegetación y ajardinamiento. Se adoptarán medidas para evitar la propagación de estas especies durante los movimientos de tierras y mediante el control de la procedencia y composición de los materiales de préstamo y la tierra vegetal a emplear en los rellenos, la revegetación y el ajardinamiento de la urbanización.

– Eraikingintza eta eraikuntza jasangarriagoetarako behar diren ezaugarriei dagokienez, etxebizitzen eraikuntza jasangarriaren gidan jasotako neurriak eta ingurumen-jardunbide egokiak erabiliko dira eraikinen energia-aurrezpena eta efizientzia bultzatzeko eta energia berriztagarriak sustatzeko. Neurri horiek, gutxienez, arlo hauetan izan beharko dute eragina:

– En cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible, se empleará el conjunto de medidas y buenas prácticas ambientales contenidas en la guía de edificación sostenible correspondiente, con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

● Materialak. Lehengai berriztaezinen kontsumoa murriztea.

● Materiales: reducción del consumo de materias primas no renovables.

● Energia. Iturri berriztaezinen bidez sortutako energia kopurua edo/eta kontsumoa murriztea.

● Energía: reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

● Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

● Agua potable: Reducción del consumo de agua potable.

● Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

● Aguas grises: reducción en la generación de aguas grises.

● Atmosfera. Gas-, hauts-, bero- eta argi-emisioak murriztea.

● Atmósfera: reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

● Barne-kalitatea. Barruko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

● Calidad interior: mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

Bigarrena.– Zehaztea ezen, ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoaren arabera, eta ebazpen honetan ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak hartzen badira, bai eta sustatzaileak proposatutakoak ere, aurrekoen aurkakoak ez badira, ez dela aurreikusten Vitoria-Gasteizko HAPOren egiturazko aldaketa puntualak, 6.11.01 artikuluaren eremua Arriagako Atea kalera handitzearekin lotuta, ondorio kaltegarri nabarmenik izango duenik ingurumenean, eta, beraz, ez duela ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, y siempre que se adopten las medidas protectoras y correctoras establecidas en la presente Resolución, así como las planteadas por el promotor que no se opongan a las anteriores, no se prevé que la Modificación Puntual Estructural del PGOU de Vitoria-Gasteiz, relativa a la ampliación del ámbito del artículo 6.11.01 a la calle Portal de Arriaga, vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y, por tanto, no debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia jakinaraztea Vitoria-Gasteizko Udalari.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Bosgarrena.– Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, ingurumen-ebaluazio estrategiko honek indarraldia galduko du eta berezko dituen efektuak sortzeari utziko dio, baldin eta, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko gehieneko epean, ez bada onartzen Vitoria-Gasteizko HAPOren egiturazko aldaketa puntuala, 6.11.01 artikuluaren eremua Arriagako Atea kalera handitzearekin lotuta. Kasu horretan, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Quinto.– De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios sí, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación de la Modificación Puntual Estructural del PGOU de Vitoria-Gasteiz, relativa a la ampliación del ámbito del artículo 6.11.01 a la calle Portal de Arriaga, en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan.

Vitoria-Gasteiz, 2021eko azaroaren 26a.

En Vitoria-Gasteiz, a 26 de noviembre de 2021.

Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendaria,

El Director de Calidad Ambiental y Economía Circular,

JAVIER AGIRRE ORCAJO.

JAVIER AGIRRE ORCAJO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental