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Boletin Oficial del País Vasco

218. zk., 2021eko azaroaren 3a, asteazkena

N.º 218, miércoles 3 de noviembre de 2021


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
5578
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EBAZPENA, 2021eko urriaren 7koa, Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Lezon (Gipuzkoa) kokatuta dagoen Jaizkibelgo II. Dorrea sendotu, berrerabili, gizarteratu eta hari balioa emateko proiektuaren ingurumen-inpaktuaren txostena.

RESOLUCIÓN de 7 de octubre de 2021, del Director de Calidad Ambiental y Economía Circular, por la que se formula el informe de impacto ambiental del proyecto de consolidación, reutilización, sociabilización y puesta en valor del Torreón II de Jaizkibel, en Lezo (Gipuzkoa).

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

Lezoko Udalak Jaizkibelgo II. Dorrea sendotu, berrerabili, gizarteratu eta hari balioa emateko proiektuari buruzko eskabidea osatu du Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzan, ingurumen-inpaktuaren txostena lortzeko, haren ingurumen-inpaktuaren ebaluazio sinplifikatuaren prozeduraren baitan, Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 45. artikuluarekin eta hurrengoekin bat etorriz.

El Ayuntamiento de Lezo ha completado ante la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular del Gobierno Vasco la solicitud relativa al proyecto de consolidación, reutilización, sociabilización y puesta en valor del Torreón II de Jaizkibel, con el fin de obtener el informe de impacto ambiental, en el marco del procedimiento de evaluación de impacto ambiental simplificada del mismo, regulado en el artículo 45 y ss. de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

21/2013 Legearen 46. artikulua aplikatuta, 2021eko uztailaren 7an, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak kontsulta-izapidea egin zien eragindako administrazio publikoei eta pertsona interesdunei. Halaber, espedientean jasota dagoen dokumentazioa eskuragarri jarri zen Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren webgunean, interesdunek aukera izan zezaten ingurumen-arloan egoki iritzitako oharrak egiteko.

En aplicación del artículo 46 de la Ley 21/2013, con fecha 7 de julio de 2021, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular del Gobierno Vasco inició el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas. Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Desarrollo Económico Sostenibilidad y Medio Ambiente para que las personas interesadas pudieran realizar las observaciones de carácter ambiental que considerasen oportunas.

Kontsulta-izapidea egiteko legez ezarritako epea bukatuta, txostenak jaso dira zenbait erakunderen aldetik, eta haien emaitza espedientean dago adierazita.

Finalizado el plazo legal establecido para el trámite de consultas, se han recibido los informes de varios organismos con el resultado que obra en el expediente.

Jasotako txostenak aztertuta eta aurretiazko egiaztapenak eginda, egiaztatu da ingurumen-organoak behar beste judizio-elementu dituela ingurumen-inpaktuaren txostena egiteko, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 47. artikuluari jarraikiz.

Una vez analizados los informes recibidos y realizadas las verificaciones preliminares pertinentes, se constata que el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para formular el informe de impacto ambiental, de acuerdo con el artículo 47 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, haren helburua da ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; izan ere, horrela, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 7.2.b) artikuluan xedatutakoarekin bat etorriz, ingurumen-inpaktuaren ebaluazio sinplifikatuaren xede izango dira, besteak beste, aipaturiko legearen I. eranskinean eta II. eranskinean ageri ez diren arren, Natura 2000 Sareko gune babestuetan nabarmen eragin dezaketen proiektuak. Lezoko (Gipuzkoa) udal-mugartean kokatuta dagoen Jaizkibelgo II. Dorrea sendotu, berrerabili, gizarteratu eta hari balioa emateko proiektua kasu horretan dago. Horrenbestez, ingurumen-ebaluazioaren arloan indarrean den legeria aplikatuz, ingurumen-inpaktuaren ebaluazio sinplifikatua egin behar zaio proiektu horri. Bertan zehaztuko da proiektuak ingurumenaren gaineko ondorio nabarmenak dituen ala ez eta, beraz, ingurumen-inpaktuaren ebaluazio arrunta aplikatu behar zaion ala ez.

En aplicación de lo dispuesto en el artículo 7.2 b) de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, serán objeto de evaluación de impacto ambiental simplificada, entre otros, los proyectos que aun no estando incluidos ni en el Anexo I ni en el Anexo II de la citada Ley, puedan afectar de forma apreciable a Espacios Protegidos Red Natura 2000. El proyecto de consolidación, reutilización, sociabilización y puesta en valor del Torreón II de Jaizkibel en el término municipal de Lezo (Gipuzkoa) se encuentra en este supuesto. Por tanto, en aplicación de la legislación vigente en materia de evaluación ambiental, este proyecto está sometido a evaluación de impacto ambiental simplificada, procedimiento en el que se determina si el proyecto puede tener o no efectos significativos sobre el medio ambiente y, por tanto, si debe someterse o no al procedimiento de evaluación de impacto ambiental ordinaria.

Proiektuaren ingurumen-inpaktuaren ebaluazioaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-agiria zuzena dela eta bat datorrela indarrean dagoen araudian ezarritako alderdiekin, ingurumen-inpaktuaren txosten hau ematen du Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak, bera baita horretarako eskumena duen organoa, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren eta Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuaren arabera. Txosten horretan, proiektuak ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzakeen edo ez aztertzen da, eta, ondorioz, ingurumen-inpaktuaren ebaluazio arruntaren prozedura bete behar duen ala ez, edota, bestela, zer baldintza ezarri behar diren proiektua garatu eta ingurumena behar bezala babesteko.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación de impacto ambiental del proyecto, y a la vista de que el documento ambiental del mismo resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente y con el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, procede a dictar el presente informe de impacto ambiental, a fin de valorar si el proyecto en cuestión puede tener efectos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, debe someterse al procedimiento de evaluación de impacto ambiental ordinaria, o bien, en caso contrario, establecer las condiciones en las que debe desarrollarse el proyecto para la adecuada protección del medio ambiente.

Xedapen hauek hartu dira kontuan: 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 68/2021 Dekretua, otsailaren 23koa, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoarena, eta aplikatzekoa den gainerako araudia. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de régimen jurídico del sector público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Lezoko (Gipuzkoa) udal-mugartean kokatuta dagoen Jaizkibelgo II. Dorrea sendotu, berrerabili, gizarteratu eta hari balioa emateko proiektuaren ingurumen-inpaktuaren txostena egitea, honako puntu hauen arabera.

Primero.– Formular informe de impacto ambiental para el proyecto de consolidación, reutilización, sociabilización y puesta en valor del Torreón II de Jaizkibel, en el término municipal de Lezo (Gipuzkoa), en los siguientes términos:

A) Proiektuaren xedea da defentsarako eta helburu militarretarako eraikitako II. Dorreari balioa ematea. Horretarako, dorrearen hormak birgaituko dira eta barne-egitura bat eraikiko da, bisitak hara sartu ahal izan daitezen.

A) El proyecto tiene como objeto la puesta en valor del Torreón II, construcción de carácter defensivo-militar, mediante la rehabilitación de los muros existentes y la construcción de una estructura interior para permitir el acceso a las visitas.

B) Ebazpen honetan, zeinaren bitartez aipatutako proiektuaren ingurumen-inpaktuaren txostena ematen baita, ingurumen-dokumentuaren edukia aztertzen da, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen III. eranskinean ezarritako irizpideen arabera:

B) En la presente Resolución, mediante la que se emite el informe de impacto ambiental para el proyecto de referencia, se analiza el contenido del documento ambiental de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo III de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre:

1.– Proiektuaren ezaugarriak.

1.– Características del proyecto.

Jaizkibel mendikatearen gailurreko lerroan sei dorre eraiki ziren azken Karlistadan (1872-1876), eta, horietatik, bosten hondarrak ikus daitezke oraindik (horietatik hiru, Lezoko udal-mugartean).

En la línea de cumbre de la cadena montañosa del Jaizkibel se levantaron seis torreones durante la última Guerra Carlista (1872-1876), de los que perviven restos de cinco, tres de ellos en el municipio de Lezo.

Proiektuaren xedea II. Dorrea sendotu eta zaharberritzea da; hain zuzen ere, dorre hori da ondoen kontserbatzen dena, % 80-90 inguruko portzentajean mantentzen baitu jatorrizko itxura. Defentsarako eta helburu militarretarako egindako eraikin-mota espezifiko honen adibiderik nabarmenenetakoa da. Gaur egun ezin da sartu II. Dorrearen barrualdera, ez eta gainerako dorreetara ere.

El Torreón II, cuya consolidación y restauración es objeto del proyecto, es el mejor conservado y mantiene su imagen original en un porcentaje que oscila en torno al 80-90 %. Se trata de uno de los ejemplos más destacados de esta tipología específica de construcciones de carácter defensivo-militar. El interior del Torreón II, como el resto de torreones, no es accesible en la actualidad.

Proiektuaren lehenengo fasean, eraikina zaharberrituko da, eta, zehazki, ekintza hauek egingo dira:

El proyecto plantea una primera fase de rehabilitación del edificio que implicará las siguientes actuaciones:

– Dorrearen sarrera egokitzea, beharrezkoak diren materialak eta makinak garraiatzeko.

– Acondicionamiento del acceso al torreón, para el transporte de material y maquinaria necesaria.

– Eremua garbitzea eta sastrakak kentzea.

– Desbroce y limpieza de la zona.

– Dorrearen barrualdean dauden hondakinak kentzea.

– Desescombro del espacio interior del torreón.

– Eraikinaren egitura zaharberritzea, harlangaitzezko eta harlanduzko hormen gainazala garbituz, junturak tratatuz eta harlandua jarriz falta den lekuetan.

– Restauración de la estructura del edificio mediante la limpieza superficial de los muros de mampostería y sillería, el tratamiento de las juntas y la recolocación de sillares en los puntos donde faltan.

Inpakturik handiena lan jakin batek eragin dezake: errepidean, dorrearen ondoko obrako plataformaren sarbidea egokitzeko lanak, hain zuzen ere. Sarbidea GI-3440 errepidearen (Hondarribirako norabidean) eskuinaldeko plataforma batetik abiatuko da, eta obrako kanpamentu gisa erabiliko da. Sarbide horrek, aurreneko 140 metroetan, ez du egokitzapenik beharko. Hurrengo 50 metroetan, ibilbide luzeko GI-131 mendi-bidea (Talaia eta Donejakue Bidea) erabiliko da, makineria igarotzeko egokitua. Modu horretan, ez zaio kalterik egingo, edo gutxienez ahalik eta kalte txikiena egingo zaio, trazatuaren alde honetako mendi-bidearen alde bietan dagoen ameztiari/baso mistoari. 50 metroko hasierako tarte hori gainditu ondoren, sarbidea mendi-bidearekiko paraleloan joango da 215 metroko luzeran, eta gainean dagoen bidegurutze batek bi azpitartetan banatuko du tokia, II. Dorrearen ondoko obrako plataformara iritsi arte.

La actuación susceptible de genera un mayor impacto es el acondicionamiento del acceso a la plataforma de obra junto al torreón desde la carretera. El acceso parte de una plataforma existente en el margen derecho de la GI-3440 (dirección a Hondarribia) que se utilizará como campamento de obra. Este acceso en sus primeros 140 metros no precisa adaptación. En los siguientes 50 metros se utiliza el sendero de largo recorrido GI-131 (Talaia y Camino de Santiago) adaptado para el paso de maquinaria, a fin de no afectar, o, al menos minimizar la afección, a la mancha de marojal/bosque mixto situada en ambos lados del sendero en esta parte del trazado. Una vez superado este tramo inicial de 50 m, el acceso discurre de forma paralela al sendero en una longitud de 215 m, dividido en dos subtramos por un cruce sobre el mismo, hasta alcanzar la plataforma de obra junto al Torreón II.

Bigarren fasean, barne-egitura eraikiko da, eta horrela sartu ahal izango da dorrera eta haren zabaltzara. Hain zuzen ere, ekintza hauek egingo dira bigarren fasean:

En una segunda fase se construirá la estructura interior para dar acceso al torreón y su azotea, que consistirá en las siguientes actuaciones:

– Altzairu herdoilgaitzezko profil ijeztuz osatutako barne-egitura bat sortzea. Egitura hori independentea izango da dorrearen hormekiko.

– Creación de una estructura interior conformada por perfiles laminados de acero inoxidable, estructura que será independiente a los muros del torreón.

– Plataformak sortzea barne-egituraren gainean.

– Creación de plataformas sobre la estructura interior.

– Bi eskailera jartzea. Bata kanpokoa izango da, kanpoaldetik dorrearen lehen solairura igotzeko; eta bestea, berriz, barrukoa: bigarren hori helikoidala izango da, eta hortik igo ahal izango da zabaltzara.

– Colocación de dos escaleras. Una exterior para acceder desde el exterior a la planta primera del torreón, y otra interior helicoidal para acceder a la azotea.

Obrek 4 eta 6 hilabete arteko iraupena izango dutela uste da. Lanak ez lirateke udan egin beharko, orduantxe egoten baita jende gehien Donejakue Bidean eta Talaia bidean. Erabiltzaile gutxien dagoen ordu-tarteetan garraiatuko dira materialak bidetik, eta gauza bera makinen joan-etorriei dagokienez ere; hau da: goizeko lehen orduan (goizeko 08:00etatik 10:00etara) eta lanaldiaren azken orduan (18:00etatik 20:00etara).

Se estima que la obra tendrá una duración de entre 4 y 6 meses. Se evitará su ejecución en verano, época de mayor afluencia en el camino de Santiago y el sendero Talaia. El traslado de materiales y trasiego de maquinaria por el camino se concentrará en las franjas horarias de menor afluencia de usuarios, a primera hora de la mañana (de 08:00 a 10:00 de la mañana) y a última hora de la jornada laboral (de 18:00 a 20:00).

Ingurumen-dokumentuak obraren eraginpeko lurra eta landaredia lehengoratzeko proiektuaren oinarrizko baldintzak ezartzen ditu. Ingurumen-dokumentuak adierazten du ingurumena eta paisaia lehengoratzeko proiektua KBEaren organo kudeatzailean egin eta aurkeztuko dela.

El documento ambiental establece los requisitos básicos del proyecto de restauración del terreno y de la vegetación afectados por la obra. El documento ambiental señala que el citado proyecto de restauración ambiental y paisajística se elaborará y presentará ante el órgano gestor de la ZEC.

2.– Proiektuaren kokapena.

2.– Ubicación del proyecto.

II. Dorrea Jaizkibel mendiaren gailurrean dago, gutxi gorabehera 353 metroko altueran. I. Dorrearen (Pasaia) ekialdean dago, harengandik 1.230 metro ingurura; eta III. Dorrearen (Pasaia/Lezo) mendebaldean, harengandik 1.170 metrora. II. Dorrea 2.053.1 zenbakiko OPMan dago.

El Torreón II se sitúa en la cresta de la cumbre del monte Jaizkibel, a 353 m de altitud aproximadamente, a unos 1.230 metros al este del Torreón I (Pasaia) y a 1.170 metros al oeste del Torreón III (Pasaia/Lezo). El torreón II se localiza en el MUP n.º 2.053.1.

Harengandik hurbil igarotzen da ibilbide luzeko GR-121 mendi-bidea, euskal kostaldeko GR-rik jendetsuenetakoa. Ibilbide beretik igarotzen da Talaia izeneko ibilbidearen lehen etapa, bai eta Donejakue Bidearen zati bat ere. GI-3440 errepidea, Lezo-Pasaia eta Hondarribia lotzen dituena, Jaizkibel mendiaren gailurrarekiko paraleloan igarotzen da iparraldeko isurialdean, dorretik 140 metro ingurura lerro zuzenean.

Por su entorno inmediato discurre el sendero de largo recorrido GR-121, uno de los GR más transitados de la costa vasca. Por el mismo trazado pasa la primera etapa del recorrido denominado Talaia, así como un tramo del Camino de Santiago. La carretera GI-3440, que une Lezo-Pasaia con Hondarribia, transcurre paralela a la cumbre del monte Jaizkibel por su vertiente septentrional, a una distancia de aproximadamente 140 m en línea recta del torreón.

II. Dorrea Monumentu Multzo kategoriako Kultura Ondasun gisa dago inskribatuta Euskal Kultura Ondarearen Inbentario Orokorrean, Eusko Jaurlaritzako Kulturako sailburuaren 1994ko urriaren 21eko Aginduaren arabera (1994ko azaroaren 8ko EHAA, 212. zk.). Prebentzio-neurri gisa, eta Euskal Kultura Ondarearen Legea aplikatuz, Aranzadik esku-hartze arkeologikorako proiektu bat idatzi du (2019), Gipuzkoako Foru Aldundiak 2020ko urtarrilaren 9ko Foru Aginduaren bidez baimendutakoa, eta dagokion zundaketa arkeologikoa egin da. Horren arabera, ondorioztatu da jarduketa hau bateragarria dela.

El Torreón II, se encuentra inscrito como Bien Cultural, con la categoría de Conjunto Monumental, en el Inventario General de Patrimonio Cultural Vasco en virtud de la Orden de 21 de octubre de 1994, del Consejero de Cultura del Gobierno Vasco (BOPV n.º 212, de 8 de noviembre de 1994). Como medida preventiva y en aplicación de la Ley de Patrimonio Cultural Vasco se ha procedido a redactar por parte de Aranzadi un proyecto de intervención arqueológica (2019), autorizado por la Diputación Foral de Gipuzkoa mediante Orden Foral de 9 de enero de 2020 y se ha realizado el correspondiente sondeo arqueológico, concluyéndose que la actuación resulta compatible.

Beste alde batetik, proiektua Natura 2000 Sareko Jaizkibel Kontserbazio Bereziko Eremuan (2120017 KBE) egingo da. Proiektuak ez du lotura zuzenik lekuaren kudeaketarekin; beraz, behar bezala ebaluatu behar da zer ondorio izan ditzakeen Jaizkibel KBEan, zehazteko ea proiektuak eragin nabarmena izan dezakeen leku horretan, bai banaka, bai beste plan edo proiektu batzuekin batera.

Por otra parte, el ámbito en el que se desarrollará el proyecto se localiza en la Zona Especial de Conservación Jaizkibel (ZEC 2120017) de la Red Natura 2000. El proyecto no tiene una relación directa con la gestión del lugar, por lo que se deben evaluar adecuadamente sus posibles repercusiones sobre la ZEC Jaizkibel al objeto de determinar si el proyecto puede afectar de forma apreciable al lugar, ya sea individualmente o en combinación con otros planes o proyectos.

Jaizkibel KBEa (ES2120017) ekainaren 4ko 357/2013 Dekretuaren bidez izendatu zen. Horren bitartez, Ulia (ES2120014) eta Jaizkibel (ES2120017) Kontserbazio Eremu Berezi gisa izendatu ziren, eta eremu horiek kontserbatzeko neurriak ere onartu ziren (2013ko azaroaren 25eko EHAA, 224. zk.). KBEa Pasaia, Lezo eta Hondarribiko udalerrietan hedatzen da, eta Jaizkibel mendiaren iparraldeko isurialdea eta hegoaldeko isurialdearen zati bat hartzen ditu, Pasaiako bokaletik hasi eta Higer lurmuturraren inguruetaraino.

La ZEC Jaizkibel (ES2120017) fue designada mediante el Decreto 357/2013, de 4 de junio, por el que se designan las Zonas Especiales de Conservación Ulia (ES2120014) y Jaizkibel (ES2120017) y se aprueban sus medidas de conservación (BOPV n.º 224, de fecha 25 de noviembre de 2013). La ZEC, que se extiende por los términos municipales de Pasaia, Lezo y Hondarribia, engloba la vertiente norte y parte de la vertiente sur del monte Jaizkibel, desde la bocana de Pasaia hasta las proximidades del Cabo Higer.

Hauek dira Dekretuan aipatzen diren arrazoietako batzuk, tokia Natura 2000ren parte izendatzeko: itsasertzeko labarrak ditu eta ingurune gazi eta haizetsuko belar-komunitateak eta frutikosa-komunitateak ditu, baita flora kasmofitiko silizikolako espezie batzuk ere; mikrohabitat ugari ditu, non bizi baitira EAEn oso arraroak diren espezieak; inguru honetan itsas hegazti asko daude, tartean habiagile arraroak ere bai, eta, gainera, hegaztien migraziorako inguru interesgarria da. Landare-formazio naturalek eta erdinaturalek azaleraren % 71 hartzen dute; gehienak belardi- edo sastraka-eremu irekiak dira. Hala ere, lursailaren ia % 25ean, zuhaitz-espezie aloktonoen landaketak daude. 942,11 ha-ko azalera (KBEaren % 38) Batasunaren intereseko habitatek okupatzen dute, eta horietatik bost lehentasunezko habitatak dira, nahiz eta horietako batzuek presentzia urria duten KBEan.

Algunas de las razones señaladas en el Decreto para su designación como lugar Natura 2000 son las siguientes: presenta acantilados litorales y acoge comunidades de herbáceas y fruticosas característicos del medio salino y ventoso, junto con algunas especies de flora casmofítica silicícola; alberga numerosos microhábitats en los que se refugian especies extremadamente raras en la CAPV; en este espacio son importantes las aves marinas, que incluyen nidificantes raras, siendo además un espacio de interés para la migración de aves. Las formaciones vegetales naturales y seminaturales ocupan el 71 % de la superficie, estando constituidas, mayoritariamente, por áreas abiertas de prados o de matorral. No obstante, sobre casi el 25 % del terreno se extienden plantaciones de especies arbóreas alóctonas. Una superficie de 942,11 ha (38 % de la ZEC) está ocupada por hábitats de interés comunitario, cinco de los cuales son hábitats prioritarios, si bien varios de ellos tienen presencia exigua en la ZEC.

3.– Balizko inpaktuaren ezaugarriak.

3.– Características del potencial impacto.

Uste da proiektuaren ondoriozko inpaktuak obra gauzatzeko fasean pilatuko direla; hain zuzen ere, ekintza hauek egiterakoan:

Se prevé que los impactos derivados del proyecto se concentren en la fase de ejecución de la obra que implica las siguientes acciones:

– Landaredia moztea eta sastrakak kentzea.

– Tala y desbroce de la vegetación.

– Lur-mugimenduak.

– Movimiento de tierras.

– Makinen mugimenduak.

– Movimiento de maquinaria.

– Pilaketek eta obra-elementuek espazioa okupatzea.

– Ocupación del espacio por acopios y elementos de obra.

– Hondakinak sortzea.

– Producción de residuos.

– Soberakinak sortzea.

– Generación de sobrantes.

Alde horretatik, proiektuaren eragin-eremu bat ezartzea erabaki da, eta gune hauek sartuko dira bertan:

En este sentido, se ha optado por establecer un ámbito de afección del proyecto, en el que se incluyen las siguientes zonas:

– 3 metroko zerrenda, sarbidearen ardatzaren alde banatan, nahiz eta zuzeneko eragina 4 metro inguruko zabalerara mugatuko den.

– Franja de 3 m a cada lado del eje del camino de acceso finalmente adoptado, si bien la afección directa se reducirá a aproximadamente 4 m de anchura.

– Materialak pilatzeko plataforma, jasogailua eta II. Dorrearen inguruko egiturak.

– Entorno de la plataforma de acopio de materiales, elevador y estructuras en torno al Torreón II.

Ustiapen-fasean, zaharberritutako II. Dorreak ez du eragin negatiborik sortuko, salbu eta bisitarien jokabidearen ondoriozkoak (hondakinak sortzea edo landareengan eragin ditzaketen ondorio puntualak, hain zuzen ere). Gainerakoan, ez da aurreikusten hondakin-urik sortuko denik funtzionamendu-fasean.

En fase de explotación el Torreón II restaurado no generará afecciones negativas, salvo las derivadas del comportamiento de los visitantes en relación con la generación de residuos o afecciones puntuales a la vegetación. Por lo demás, no se prevé la generación de aguas residuales en fase de funcionamiento.

Proiektuaren inpaktuaren ebaluazioa, batez ere, Jaizkibel KBEan kontserbatu beharreko habitat eta espezieen gaineko eraginetan oinarritzen da; izan ere, gerta daitezkeen eraginak dira. Alde horretatik, eragin handiena izan dezakeen jarduketa obrarako sarbidea egitea da (GI-3440 errepidetik). Ekintza horren ondorioz, eremuko landaredia moztu eta sastrakak kendu beharko dira. Hain zuzen ere, hauek dira landaredia nagusiaren habitatak: 9230 (ameztia/hostozabalen baso mistoa, zenbait ordezkapen-etapatan), 4030 (txilardia/otadia) eta 6230* (belardi silikolak). Habitat horiei lotutako espezieak, inguru horretan egon daitezkeenak, honako hauek dira: Schreiber muskerra (Lacerta schreiberi), antzandobi arrunta (Lanius collurio) eta etze-txinboa (Sylvia undata), denak ere LESRPEn (Babes Bereziko Araubidean dauden Basaespezieen Zerrenda) sartutakoak; gainera, Schreiber muskerra Espezie Mehatxatuen Euskal Autonomia Erkidegoko Katalogoan ere badago, «interes berezikoak» kategorian.

La evaluación del impacto del proyecto se centra principalmente en la previsible afección sobre los hábitats y especies objeto de conservación de la ZEC Jaizkibel. En este sentido, la actuación susceptible de generar un mayor impacto es la apertura del acceso para ejecutar la obra desde la carretera GI-3440. Esta actuación implica la tala y desbroce de la vegetación presente en el ámbito, representada principalmente por los hábitats 9230 – marojal/bosque mixto de frondosas, en distintas etapas de sustitución, 4030 – brezal/argomal y 6230* – praderas silícolas. Las especies asociadas a dichos hábitats y potencialmente presentes son el lagarto verdinegro (Lacerta schreiberi), el alcaudón dorsirrojo (Lanius collurio) y la curruca rabilarga (Sylvia undata), todas ellas incluidas en el LESRPE (Listado de especies Silvestres en Régimen de Protección Especial) y el lagarto verdinegro, también en el Anexo IV de la Directiva de Hábitats, así como en el Catálogo Vasco de Especies Amenazadas en la categoría «de interés especial».

Proiektuak habitat horietan duen eragina baloratzeko, ingurumen-dokumentuak jarraibide hauek aplikatu ditu: «Natura 2000 Sarean ingurumen-inpaktua ebaluatzeko gida metodologikoa. Biodibertsitatearen eta Natura Ingurunearen Zuzendariordetza Nagusiak erabilitako irizpideak, zeintzuen bitartez zehazten baita Natura 2000 Sareko espazioen osotasunari eragindako kaltea, Batasunaren intereseko habitatei eragiteagatik» (MITECO, 2019).

Para valorar la afección del proyecto sobre los citados hábitats, el documento ambiental ha aplicado las directrices de la Guía metodológica de evaluación de impacto ambiental en Red Natura 2000. Criterios utilizados por la Subdirección General de Biodiversidad y Medio Natural para la determinación del perjuicio a la integridad de Espacios de la Red Natura 2000 por afección a Hábitats de interés comunitario (MITECO, 2019).

«Azalera absolutuaren galera» parametroari dagokionez (9230 BIHaren 1.094 m2; 4030aren 897 m2; 6230*-aren 723,8 m2), ez da inola ere iristen aipatutako gida metodologikoan ezarritako gutxieneko atalasera. «Azalera erlatiboaren galera» parametroaren kasuan (% 0,09koa, 9230 BIHrako; eta % 0,10ekoa, 6230* BIHrako) ere ez da gainditzen % 1ean ezarritako atalasea, 4030 BIHan izan ezik (% 2,24). Azken horri dagokionez, ingurumen-dokumentuak adierazten du Jaizkibel KBEko 4030 BIHren azalera osoaren datua, EAEko Batasunaren intereseko habitaten maparen arabera (1.10.000 eskalan), benetako azalera baino txikiagoa dela; izan ere, kartografia horretan 4040 BIH (Erica vagans itsasertzeko txilardiak) gisa kategorizatutako formazioak, egiaz, 4030 BIHkoak dira, eta, beraz, KBEko habitat horren azalera kontabilizatutako 4 ha-k baino apur bat handiagoa izango litzateke. Zehaztapen hori bat dator kostaldeko habitaten karakterizazioaren eta jarraipenaren emaitzekin; bereziki, kostaldeko txilardiei dagokienez (4040 BIH). Aipatutako karakterizazioa eta jarraipena Aranzadiko botanika atalak egin zuen 2018an, Eusko Jaurlaritzarentzat.

Por lo que respecta al parámetro «pérdida de superficie absoluta» (1.094 m2 del HIC 9230; 897 m2 del 4030; 723,8 m2 del 6230*), en ningún caso se alcanza el umbral mínimo establecido en la citada guía metodológica. Tampoco en el caso del parámetro «pérdida de superficie relativa» (0,09 % para HIC 9230 y 0,10 % para HIC 6230*) se supera el umbral establecido en el 1 %, a excepción del HIC 4030 (2,24 %). Con relación a este último, el documento ambiental refleja la circunstancia de que el dato de la superficie total del HIC 4030 en la ZEC Jaizkibel, de acuerdo al mapa de hábitats de interés comunitario de la CAPV a escala 1.10.000, es inferior a la superficie real, dado que formaciones categorizadas en dicha cartografía como HIC 4040 – brezales costeros de Erica vagans se corresponden en realidad con el HIC 4030 y, por lo tanto, la superficie de dicho hábitat en la ZEC sería sensiblemente superior a las 4 ha contabilizadas. Esta apreciación es coherente con los resultados de caracterización y seguimiento de los hábitats costeros, en particular los brezales costeros (HIC 4040), llevado a cabo por la sección de botánica de Aranzadi en el año 2018 para el Gobierno Vasco.

«Kontserbazio-egoerak okerrera egiteko aukera» parametroari dagokionez, eremuan dauden Batasunaren intereseko habitaten gaineko eragina ez da nabaria, kontuan hartuta KBEan gaur egun duten adierazgarritasun eskasa eta kontserbazio-egoera. Gainerakoan, hauek dira obra-fasean gerta daitezkeen beste inpaktu batzuk: lurpeko urak kutsatzeko arriskua, oso zaurgarritasun handiko eremuan izandako istripuen eta isurien ondorioz; paisaiaren gaineko inpaktua, bisualki hauskorra delako eta gailurretik igarotzen den mendi-bidean jende asko egon ohi delako; hautsa eta partikulak isurtzea, eta obra-hondakinak sortzea. Inpaktu horiek aldi baterakoak izango dira, eta itzulgarriak edo berreskuragarriak dira.

Por lo que respecta al parámetro «posible empeoramiento del estado de conservación», la afección sobre los hábitats de interés comunitario presentes en el ámbito no resulta apreciable, teniendo en cuenta su escasa representatividad y estado de conservación actual en la ZEC. Por lo demás, otros previsibles impactos en fase de obras se corresponden con el riesgo de contaminación de las aguas subterráneas por accidentes y derrames en un ámbito con vulnerabilidad muy alta; el impacto paisajístico, dada su fragilidad visual y grado de frecuentación por el sendero que recorre la cumbre; emisión de polvo y partículas y generación de residuos de obra. Estos impactos presentan un carácter temporal y son reversibles o recuperables.

Bigarrena.– Ebazpen honetan, neurri babesle eta zuzentzaile hauek ezartzen dira, Lezoko udal-mugartean kokatutako Jaizkibelgo II. Dorrea sendotu, berrerabili, gizarteratu eta hari balioa emateko proiektuan ingurumen-inpaktuaren ebaluazio arrunta egin beharrik egon ez dadin, betiere ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak txertatzen badira.

Segundo.– En la presente Resolución se establecen las siguientes medidas protectoras y correctoras en orden a evitar que el proyecto de consolidación, reutilización, sociabilización y puesta en valor del Torreón II de Jaizkibel, en el término municipal de Lezo, se someta a evaluación de impacto ambiental ordinaria, siempre y cuando se incorporen al mismo las medidas protectoras y correctoras establecidas.

Neurri babesle eta zuzentzaileak gauzatzean, honako hauetan ezarritakoa bete beharko da: indarrean dagoen araudian xedatutakoa, hurrengo apartuetan adierazitakoa, eta, aurrekoaren aurkakoa ez den orotan, sustatzaileak organo substantiboaren bidez Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzaren aurrean aurkeztutako dokumentazioan aurreikusitakoa.

Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, de acuerdo con lo establecido en los apartados siguientes y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo previsto en la documentación presentada por el promotor, a través del órgano sustantivo, ante esta Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular.

Neurrien norainokoa eta kontrolerako langile kopurua egokiak izan beharko dira ingurumen-agirian eta ingurumen-txosten honetan ezarritako kalitate-helburuak bermatzeko.

El dimensionamiento de estas medidas y el personal asignado para el control deberán garantizar los objetivos de calidad marcados en el documento ambiental y los establecidos en el presente informe ambiental.

Neurri horiek guztiak obra kontratatzeko baldintza-agirietan sartu beharko dira, eta baldintza horiek betetzen direla bermatuko duen aurrekontua ere izan beharko dute. Gainera, obretako jardunbide egokiak ere aplikatuko dira.

Todas estas medidas deberán quedar integradas en el conjunto de los pliegos de condiciones para la contratación de la obra, y dotadas del consiguiente presupuesto que garantice el cumplimiento de las mismas. Asimismo, se aplicarán las buenas prácticas en obra.

Honako apartatu hauetan adierazten diren neurriak gehitu beharko dira:

Deberán añadirse las medidas que se exponen en los apartados siguientes:

1.– Natura-ondarea babesteko neurriak.

1.– Medidas destinadas a la protección del patrimonio natural.

Gipuzkoako Foru Aldundiko Mendietako eta Natura Inguruneko Zuzendaritzak Jaizkibel KBEaren organo kudeatzaile gisa ezarri beharreko neurri babesle eta zuzentzaileak alde batera utzi gabe, honako neurri hauek hartuko dira:

Sin perjuicio de las medidas protectoras y correctoras a establecer por la Dirección de Montes y Medio Natural de la Diputación Foral de Gipuzkoa, en calidad de órgano gestor de la ZEC Jaizkibel, se adoptarán las siguientes medidas:

– Obrak ez dira egingo proiektuaren eraginpeko eremuan egon daitezkeen espezieentzat erabakigarriak diren garaietan, baizik eta garai horietatik kanpo.

– Las obras se ejecutarán fuera de los periodos críticos para las especies potencialmente presentes en el área de afección del proyecto.

– Ingurumen-dokumentuan aurreikusten den bezala, obra hasi aurretik, basa-faunan aditua den pertsona batek prospekzio bat egingo du espezie zaurgarrietako animaliarik ote dagoen antzemateko, eta, halakorik badago, behar diren neurriak hartuko dira, bermatu ahal izateko espezie horiek ez direla kaltetuko obrek irauten duten bitartean.

– Tal y como se prevé en el documento ambiental, previamente al inicio de la obra se realizará una prospección por parte de una persona especialista en fauna silvestre al objeto de detectar la presencia de ejemplares de especies sensibles, en cuyo caso se adoptarán las medidas oportunas para garantizar que no resulten afectadas durante las obras.

2.– Paisaia babesteko eta ukitutako eremuak lehengoratzeko neurriak.

2.– Medidas destinadas a la protección del paisaje y a la restauración de las superficies afectadas.

– Paisaia integratzeko lanak proiektuaren ondorioz ukitutako gune guztietan egingo dira (aldi baterako pilaketa-eremuak eta lurzoru-okupazio guneak, sarbideak, obrako instalazio osagarriak, eta abar).

– Los trabajos de integración paisajística de la obra se llevarán a cabo para la totalidad de las áreas que hayan sido afectadas por la ejecución del proyecto (zonas de acopios y ocupación del suelo temporales, accesos, instalaciones auxiliares de obra, etc.).

– Natura Ondare eta Klima Aldaketa Zuzendaritzaren txostenean adierazten den bezala, KBEa kudeatzen duen organoak (Gipuzkoako Foru Aldundiko Mendietako eta Natura Inguruneko Zuzendaritzak) aurreikusita eta baliozkotuta izan beharko luke lehengoratze-plana, gutxienez planteamendu orokorrari dagokionez eta obrak hasi baino lehen, hargatik eragotzi gabe, egin daitezkeen zuinketen ondorioz, doikuntzak egin ahal izatea obretan. Proiektu horretan, eragindako eremuetan erabili beharreko espezieak eta landaketa-esparruak zehaztuko dira, eskala egokiko kartografian islatuta.

– Tal y como se señala en el informe de la Dirección de Patrimonio Natural y Cambio Climático, el plan de restauración debería estar previsto y validado al menos en su planteamiento general por el órgano gestor de la ZEC, la Dirección de Montes y Medio Natural de la Diputación Foral de Gipuzkoa, previamente al inicio de las obras, sin detrimento de que posibles replanteos en obra puedan llevar a ajustes en el mismo. Dicho proyecto detallará las especies y marcos de plantación a emplear en los diferentes ámbitos afectados, con reflejo cartográfico a escala adecuada.

– Baldintza-agiriak eta obra kontratatzeko aurrekontuek berariaz adierazi beharko dute zeintzuk diren eragindako azalerak lehengoratzeko baldintza teknikoak eta aurrekontu-partidak, proposatutako jarduerak behar bezala betetzen direla bermatzeko. Aurrekontuan, hutsarteak betetzeko eta landareak behin betiko errotzeko behar diren mantentze-lanetarako partida bat jasoko da.

– Tanto el pliego de condiciones como los presupuestos para la contratación de la obra deberán incorporar las condiciones técnicas y partidas presupuestarias previstas para la restauración de las superficies afectadas, de forma que se garantice el adecuado cumplimiento de las actuaciones propuestas. Se incluirá en el presupuesto una partida para la reposición de marras y cualesquiera otras tareas de mantenimiento que contribuyan al arraigo definitivo de las plantas.

– Landare-espezie exotiko inbaditzaileak ez agertzeko eta ez hedatzeko kontrol-neurriak, ingurumen-dokumentuan proposatutakoak, egokiak izango dira. Nolanahi ere, erauzi egingo da jarduketa-eremuan detektatzen den edozein espezie inbaditzaile.

– Las medidas de control destinadas a evitar la introducción y propagación de especies vegetales exóticas invasoras propuestas en el documento ambiental resultan adecuadas. En cualquier caso, se procederá a erradicar cualquier especie invasora que se detecte en la zona de actuación.

3.– Hondakinak kudeatzeko neurriak.

3.– Medidas destinadas a la gestión de los residuos:

– Hondakinak kudeatzeko hierarkia-printzipioei jarraituz, hondakinak sortzea prebenitu behar da, edo, hala badagokio, uztailaren 28ko 22/2011 Legearen 8. artikuluan ezarritako lehentasun-hurrenkerari jarraituz kudeatu behar dira, hau da: prebenitzea, berrerabiltzeko prestatzea, birziklatzea eta balorizatzeko beste modu batzuk, balorizazio energetikoa barne.

– En atención a los principios jerárquicos sobre gestión de residuos, se debe fomentar la prevención en la generación de los residuos o, en su caso, que estos se gestionen con el orden de prioridad establecido en el artículo 8 de la citada Ley 22/2011, de 28 de julio, a saber: prevención, preparación para la reutilización, reciclado y otros tipos de valorización, incluida la valorización energética.

– Hondakinak kasu honetan baino ezingo dira ezabatu: behar bezala frogatzen bada hondakinak balorizatzea bideraezina dela teknikoki, ekonomikoki eta ingurumenaren ikuspegitik.

– Los residuos únicamente podrán destinarse a eliminación si previamente queda debidamente justificado que su valorización no resulta técnica, económica o medioambientalmente viable.

– Espresuki debekatuta dago sortzen diren tipologia ezberdineko hondakinak elkarrekin edo beste hondakin nahiz efluente batzuekin nahastea; hondakinak jatorritik bertatik bereiziko dira, eta horiek bildu eta biltegiratzeko bide egokiak jarriko dira, nahasketak ekiditeko.

– Queda expresamente prohibida la mezcla de las distintas tipologías de residuos generados entre sí o con otros residuos o efluentes, segregándose los mismos desde su origen y disponiéndose de los medios de recogida y almacenamiento adecuados para evitar dichas mezclas.

– Zabortegira bidali beharreko hondakinak, berriz, Hondakinak hondakindegietan utziz desagerraraztea arautzen duen uztailaren 7ko 646/2020 Errege Dekretuan eta Hondakinak hondakindegietan utziz eta betelanak eginda desagerraraztea arautzen duen otsailaren 24ko 49/2009 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira. Soberakinik badago eta betelanerako erabiltzeko badira, otsailaren 24ko 49/2009 Dekretuan zehaztutako baldintzak bete beharko dituzte.

– Los residuos con destino a vertedero se gestionarán de acuerdo con el Real Decreto 646/2020, de 7 de julio, por el que se regula la eliminación de residuos mediante depósito en vertedero y con el Decreto 49/2009, de 24 de febrero, por el que se regula la eliminación de residuos mediante depósito en vertedero y la ejecución de los rellenos. En su caso de producirse sobrantes, los rellenos a los que se destinen deberán cumplir las condiciones señaladas en el citado Decreto 49/2009, de 24 de febrero.

– Gune jakin bat egokituko da aldi batez hondakin arriskutsuak pilatzeko; hala nola, olio-potoak, iragazkiak, olioak, pinturak eta abar. Gainera, hondakin geldoak biltzeko edukiontzi espezifikoak jarriko dira, hondakin arriskutsuen guneetatik bereizita.

– Se procederá al acondicionamiento de una zona específica para almacenamiento provisional de residuos peligrosos tales como latas de aceite, filtros, aceites, pinturas, etc., habilitando, además y separados de aquellos, contenedores específicos para residuos inertes.

– Dorrearen ustiapen-fasean, bisitarien kopurua handitu egingo da Jaizkibelgo eremu horretan, eta, beraz, bermatu beharko da hondakinak gaika bilduko direla eta dorrearen ingurua aldizka garbituko dela, jende-kopuru horri egokitutako maiztasunarekin.

– En la fase de explotación del torreón aumentará la afluencia de visitantes en esta zona de Jaizkibel, por lo que se deberá garantizar la recogida selectiva de residuos y la limpieza periódica del entorno del torreón con una frecuencia adaptada a dicha afluencia.

4.– Airearen kutsadura murrizteko neurriak.

4.– Medidas destinadas a aminorar la contaminación del aire.

– Aldian-aldian, sarbideak garbituko dira, bai eta atzemandako hauts-emisioen arabera ureztatuko ere. Sarbideak baldintza onenetan mantenduko dira une oro.

– Se procederá a la limpieza periódica de los viales de acceso, programando riegos en función de las emisiones de polvo detectadas. Los caminos de acceso se mantendrán en todo momento en condiciones óptimas.

– Ez da hondarrik erreko, ez eta beste inolako materialik ere.

– No se realizará quema de restos o de cualquier otro tipo de material.

5.– Garbiketa eta obren akabera.

5.– Limpieza y acabado de obra.

Obra bukatu ondoren, garbiketa zorrotz bat egingo da; proiektuak ukitutako eremua batere obra-hondakinik gabe utzi beharko da, eta aldi baterako instalazio guztiak desegingo dira.

Una vez finalizada la obra se llevará a cabo una rigurosa campaña de limpieza, debiendo quedar el área de influencia del proyecto totalmente limpia de restos de obras y desmantelando todas las instalaciones temporales.

Ingurumen-dokumentuan proposatutako gainerako neurri babesle eta zuzentzaileak, natura-ondarea eta paisaia babesteari buruzkoak eta uren, lurzoruaren eta airearen kutsadura prebenitzeari buruzkoak, bai eta hondakinak kudeatzeari buruzkoak ere, egokiak dira.

El resto de medidas protectoras y correctoras propuestas en el documento ambiental, relativas a la protección del patrimonio natural y el paisaje, la prevención de la contaminación de las aguas, el suelo y el aire, así como para la gestión de los residuos, resultan adecuadas.

Hirugarrena.– Ingurumena Zaintzeko Programa gauzatzerakoan, sustatzaileak proiektuaren ingurumen-inpaktuaren ebaluazioan aurkeztutako dokumentazioan aurreikusitakoa bete beharko da, eta ondoren zehaztuko diren beste kontrol hauek ere erantsi beharko zaizkio.

Tercero.– El Programa de Vigilancia Ambiental deberá ejecutarse de acuerdo con lo previsto en la documentación presentada por el promotor para la evaluación de impacto ambiental del proyecto, debiendo añadirse los controles que a continuación se detallan.

Programa horrek obra kontratatzeko baldintzen agirian sartuta geratu behar du, eta bete ahal izatea bermatzeko beharrezko aurrekontua izango du.

Este programa deberá quedar integrado en el pliego de condiciones para la contratación de la obra y se dotará del consiguiente presupuesto que garantice el cumplimiento del mismo.

Organo substantiboak aurkeztutako dokumentazioan proposatutako Ingurumena Zaintzeko Programa alde batera utzi gabe, honako baldintza hauek hartu beharko dira kontuan:

Sin perjuicio del Programa de Vigilancia Ambiental propuesto en la documentación presentada por el órgano sustantivo, se deberán tener en cuenta las siguientes condiciones:

1.– Gorabeheren erregistroa:

1.– Registro de eventualidades:

Obrak egin ahala sortutako gorabeheren erregistroa egin beharko da, bai eta neurri babesle eta zuzentzaileak zenbateraino bete diren jasotzeko erregistroa ere. Erregistro horrek eskuragarri egon beharko du, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak ikuska dezan. Proiektua gauzatzean aldaketarik egin bada, aldaketa horiek xehetasunez adierazi beharko dira. Ingurumenean duten eraginaren ikuspegitik justifikatu behar dira aipatutako aldaketak. Horri dagokionez, obretan sortutako hondakinen ingurumen-jarraipenari buruzko txosten osoa egin beharko da, eta indarrean dagoen legediak hondakinen kontrolerako, jarraipenerako eta onarpenerako jasotzen dituen agiriak erantsi beharko dira txosten horretan.

Deberá llevarse un registro de las eventualidades surgidas durante el desarrollo de las obras, así como del nivel de cumplimiento de las medidas protectoras y correctoras. Dicho registro deberá estar disponible para su inspección por la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular del Gobierno Vasco. Deberán documentarse detalladamente las modificaciones puntuales que, en su caso, hayan sido introducidas durante la ejecución del proyecto. Dichas modificaciones deberán justificarse desde el punto de vista de su incidencia ambiental. A este respecto deberá incluirse un informe comprensivo del seguimiento ambiental de los residuos generados en las obras, incorporando los documentos de control, seguimiento y aceptación de residuos contemplados en la legislación vigente.

2.– Lanen okupazio-mugen kontrola:

2.– Control de los límites de ocupación de la obra:

Egindako okupazioa proiektuko aurreikuspenekin bat datorrela egiaztatuko da, eta obrek ez dute aurreikusitako azalera baino eremu handiagoa hartuko.

Se comprobará que la ocupación realizada se corresponde con las previsiones del proyecto, sin afectar las obras más superficie de la prevista.

3.– Lehengoratzea ongi egin den kontrolatzea:

3.– Control del éxito de la restauración:

Obra amaitu ondorengo urtean, aldizkako jarraipena egingo zaio proiektuaren eraginpeko eremuen lehengoratzeak izan duen arrakasta-mailari.

Durante el año siguiente a la finalización de la obra, se realizará un seguimiento periódico del éxito de la restauración de las superficies afectadas por el proyecto.

Laugarrena.– Lehenengo puntuan ezarritako baldintzen arabera, eta betiere ebazpen honetan ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak hartzen badira, bai eta sustatzaileak planteatutakoak ere –aurrekoen aurkakoak ez badira–, ez da aurreikusten ingurumenean eragin negatibo esanguratsurik sortuko denik proiektua gauzatzearen ondorioz. Hori dela eta, ez da beharrezkotzat jotzen, Jaizkibelgo II. Dorrea sendotu, berrerabili, gizarteratu eta hari balioa emateko Lezoko Udalak sustatuko proiektuari dagokionez, ingurumen-inpaktuaren ebaluazio arrunta egitea.

Cuarto.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en el punto primero y siempre que se adopten las medidas protectoras y correctoras establecidas en la presente Resolución, así como las planteadas por el promotor que no se opongan a las anteriores, no es previsible que con la ejecución del proyecto se generen afecciones negativas significativas sobre el medio ambiente. Por lo tanto, no se considera necesario que el proyecto de consolidación, reutilización, sociabilización y puesta en valor del Torreón II de Jaizkibel, promovido por el Ayuntamiento de Lezo, se someta a evaluación de impacto ambiental ordinaria.

Bosgarrena.– Ebazpen honen edukiaren berri ematea Lezoko Udalari.

Quinto.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Lezo.

Seigarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzeko agindua ematea. Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 47.4 artikuluan xedatutakoaren arabera, ingurumen-inpaktuaren txostena indargabetu egingo da, eta utzi egingo dio ondorioak izateari, baldin eta, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu ondoren gehienez ere lau urteko epean ez bada proiektu hori baimendu. Kasu horretan, sustatzaileak berriro hasi beharko du proiektuaren ingurumen-inpaktuaren ebaluazio sinplifikatuaren prozedura.

Sexto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 47.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente Informe de Impacto Ambiental perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios sí, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la autorización del proyecto mencionado en el plazo máximo de cuatro años desde su publicación. En ese caso, el promotor deberá iniciar nuevamente el procedimiento de evaluación de impacto ambiental simplificada del proyecto.

Vitoria-Gasteiz, 2021eko urriaren 7a.

En Vitoria-Gasteiz, a 7 de octubre de 2021.

Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendaria,

El Director de Calidad Ambiental y Economía Circular,

JAVIER AGIRRE ORCAJO.

JAVIER AGIRRE ORCAJO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental