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Boletin Oficial del País Vasco

199. zk., 2021eko urriaren 5a, asteartea

N.º 199, martes 5 de octubre de 2021


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
5077
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EBAZPENA, 2021eko irailaren 15ekoa, Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Amorebieta-Etxanoko arau subsidiarioen aldaketaren ingurumen-txosten estrategikoa, E egikaritze-unitateari dagokiona.

RESOLUCIÓN de 15 de septiembre de 2021, del Director de Calidad Ambiental y Economía Circular, por la que se formula informe ambiental estratégico de la Modificación de las Normas Subsidiarias de Amorebieta-Etxano relativa a la Unidad de Ejecución E.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2021eko ekainaren 28an, Amorebieta-Etxanoko Udalak prozedura hau izapidetzen hasteko eskatu zion Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzari, Ingurunet sistemaren bitartez: Amorebieta-Etxanoko arau subsidiarioen aldaketaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua, E egikaritze-unitateari dagokiona (aurrerantzean, Plana), Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoaren arabera. Eskabidearekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu zituzten, hala nola Planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan xedatutako edukiarekin.

Con fecha de 28 de junio de 2021, el Ayuntamiento de Amorebieta-Etxano solicitó a la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, a través del sistema Ingurunet, el inicio del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada de la Modificación de las Normas Subsidiarias de Amorebieta-Etxano relativa a la Unidad de Ejecución E (en adelante el Plan), de acuerdo con lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del Plan y el documento ambiental estratégico, con el contenido establecido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

21/2013 Legearen 30. artikulua aplikatuta, 2021eko uztailaren 21ean, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak kontsulta-izapidea egin zien administrazio publiko ukituei eta interesdunei; jasotako erantzunen emaitzak espedientean bildu dira. Era berean, Amorebieta-Etxanoko Udalari ere jakinarazi zitzaion izapide-prozesuaren hasiera.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, con fecha 21 de julio de 2021, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular del Gobierno Vasco inició el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, con el resultado que obra en el expediente. Del mismo modo, se comunicó al Ayuntamiento de Amorebieta-Etxano el inicio del trámite.

Halaber, espedientean jasotako dokumentuak eskuragarri egon ziren Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren webgunean, interesdun orok ingurumenaren arloan egokitzat jotzen zituen oharrak egin ahal izateko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Legezko erantzun-epea amaitu, eta espedientean jasotako txostenak aztertuta, egiaztatu da ingurumen-organoak baduela ingurumen-txosten estrategikoa egiteko behar beste judizio-elementu, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluari jarraikiz.

Una vez finalizado el plazo legal de respuesta y analizados los informes obrantes en el expediente, se constata que el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para formular el informe ambiental estratégico, de acuerdo con el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, ingurumenean ondorio adierazgarriak eragin ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautu behar duten oinarriak ezartzea da helburua; era horretan, ingurumenaren babes maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Amorebieta-Etxanoko E egikaritze-unitateari dagokion arau subsidiarioen aldaketa (aurrerantzean, Plana) abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluaren kasuetan sartzen da; bertan aurreikusten da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasatu behar diren plan eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo plan edo programen gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharra, haiek ingurumenerako eragin nabarmenak ekar litzaketelako.

La Modificación de las Normas Subsidiarias de Amorebieta-Etxano relativa a la Unidad de Ejecución E (en adelante el Plan), se encuentra entre los supuestos del artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental, a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 29. artikulutik 32. artikulura bitartean arautzen da, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, ingurumen-dokumentu estrategiko hau ematen du Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak (eskumena duen organoa da, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuaren arabera). Txosten horretan, Planak ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzakeen edo ez aztertzen da, eta, ondorioz, ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren prozedura bete behar duen ala ez, edota, bestela, zer baldintza ezarri behar diren Plana garatzeko eta ingurumena behar bezala babesteko.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, órgano competente de acuerdo con el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, a fin de valorar si el Plan puede tener efectos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, debe someterse al procedimiento de evaluación ambiental estratégica ordinaria, o bien, en caso contrario, establecer las condiciones en las que debe desarrollarse el Plan para la adecuada protección del medio ambiente.

Hauek guztiak aztertu dira: 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen Ebaluazioari buruzkoa; 68/2021 Dekretua, otsailaren 23koa, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; eta 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoarena; eta aplikatzekoak diren gainerako arauak. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público, y demás normativa de general y concurrente aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Formulatzea Amorebieta-Etxanoko arau subsidiarioen xedapen-aldaketaren ingurumen-txosten estrategikoa, E egikaritze-unitateari dagokiona (aurrerantzean, Plana), honen arabera:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico de la Modificación de las Normas Subsidiarias de Amorebieta-Etxano relativa a la Unidad de Ejecución E (en adelante el Plan), en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

Amorebieta-Etxanoko arau subsidiarioek (2021eko urtarrilean behin betiko onartutako arau subsidiarioak, BAO, 20. zk., 2001eko urtarrilaren 29koa) E egikaritze-unitatea (aurrerantzean E-EU) hiri-lurzoru finkatugabeko eremu gisa mugatu eta sailkatzen dute, 1.331 m2-ko azalerakoa, Amorebieta-Etxano udalerriko hirigunean kokatua eta bizitegitarako finkatutako hiri-bilbearen barruan sartua. Indarrean dauden arau subsidiarioek eremu horretan 50 etxebizitza eraikitzea planteatzen dute.

Las Normas Subsidiarias de Amorebieta-Etxano (NNSS, aprobadas definitivamente en enero de 2021, BOB n.º 20, 29 de enero de 2001) delimitan y clasifican la Unidad de Ejecución E (en adelante UE-E) como un ámbito de suelo urbano no consolidado, de 1.331 m2 de superficie, localizado en pleno casco urbano del municipio de Amorebieta-Etxano, e inmerso en su trama urbana residencial consolidada. En ese ámbito las NNSS vigentes plantean la construcción de 50 viviendas.

Planaren helburua da E-EUren azaleraren eta eraikingintzaren parametroak berrikustea eta aldatzea; horrela, azalera 1.764 m2 izateraino zabalduko da eta eraikigarritasuna 67 etxebizitza izateraino. Horretarako, funtsean, gaur egun etxe-uhartearen mendebaldeko ertzean dauden bi eraikinak E-EUn sartzen dira; horrela, oraingo eraikinen eta etorkizunekoen solairu-kopuruen artean dagoen desegokitasuna konpondu nahi da, oraingo altueren arteko aldea kenduta (PB 6+Ako aurreko zona eta PB+4+Ako atzeko zona). Eraikigarritasuna eremu berean handitzeak aniztasun tipologiko handiagoa ekarriko luke eta kudeaketa ekonomikoa bideragarriagoa egingo luke.

El Plan tiene por objeto la revisión y modificación de los parámetros de superficie y edificación de la UE-E, de forma que se incrementa su superficie y edificabilidad, pasando a alcanzar los 1.764 m2 y 67 viviendas, respectivamente. Para ello, básicamente, se incorporan a la UE-E los dos edificios actualmente existentes en la esquina oeste de la manzana; de esta forma se pretende resolver el desajuste urbanístico existente en relación con el número de plantas de las edificaciones existentes y las futuras, eliminando la actual desigualdad de alturas de las mismas (zona delantera de PB 6+A y zona trasera de PB+4+A). Este incremento de la edificabilidad, en un mismo ámbito, contribuiría a una mayor variedad tipológica y haría más viable la gestión económica del mismo.

E-EU sektoreak San Pedro kalea du mugakide hegoaldean, Harrison kalea iparraldean, Harrison parkea mendebaldean eta Luis Urrengoetxea kaleko etxebizitza-blokeak ekialdean. Gaur egun eremuan eraiki gabeko orube bat dago eta hainbat eraikin, kontserbazio-egoera txarrean, hein batean.

El sector UE-E se encuentra entre las calles San Pedro, al sur, y Harrison, al norte, el parque Harrison al oeste y los bloques de viviendas de la calle Luis Urrengoetxea al este. En la actualidad, existe en el ámbito un solar no edificado y varias edificaciones, en parte, en estado de conservación deficiente.

B) Proposatutako Planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat etorriz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira, hain zuzen ere zehazteko ea Planaren aldaketak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar duen ala ez.

B) Una vez analizadas las características del Plan propuesto y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley a fin de determinar si la Modificación del Plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki hauek kontuan hartuta:

1.– Características del plan, considerando en particular:

a) Planak zer neurritan ezartzen duen proiektuetarako esparrua: Planak aldatu egiten du hiri-lurzoru finkatugabe baten azalerari eta eraikigarritasunari dagozkion parametroak, 1. 764 m2-ko eremuan, Amorebieta-Etxano udalerriko hirigunean udalerriko bizitegitarako hiri-bilbearen barruan sartuta dagoen gune batean. Horretarako, funtsean gaur egun etxe-uhartearen mendebaldeko ertzean dauden bi eraikinak E-EUn sartuko dira; horrela, ertza hobeto errematatuta geldituko da eta, aldi berean, E-EU sektorearen eraikigarritasuna eta etxebizitza-kopurua handituko dira. Beraz, lurzoruaren xedea ez da aldatzen, etxebizitzetarako hiri-lurzorua izango baita aurrerantzean ere. Ezaugarriak kontuan hartuta eta aurkeztutako dokumentazioa ikusita, planak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapenari, ezaugarriei, neurriei edo funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legedian zerrendatutako kategoriaren batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el Plan establece un marco para proyectos: el Plan modifica los parámetros de superficie y edificabilidad de un suelo urbano no consolidado en un ámbito de 1. 764 m2 inmerso en la trama urbana residencial del municipio, en pleno centro urbano de Amorebieta-Etxano. Para ello, básicamente, se incorporan a la UE-E los dos edificios actualmente existentes en la esquina oeste de la manzana, de forma que se consigue un mejor remate de la misma al tiempo que se aumenta la edificabilidad del sector UE-E y el número de viviendas. Por tanto, no se altera el destino del suelo, que seguirá siendo un suelo urbano residencial. Dadas estas características y a la vista de la documentación presentada, el Plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenezcan a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Planak zenbateraino eragiten duen beste plan edo programa batzuetan, baita hierarkizatuta daudenetan ere: Planaren eremua Amorebieta-Etxanoko Plangintzako Arau Subsidiarioetako E-EU da, 1.764 m2-ko azalerakoa, hiri-lur finkatu gisa sailkatua, eta, oro har, bizitegi-erabilerakoa. Eremu hori UAPGG ES017-BIZ-9-2 Amorebieta izeneko Uholde Arrisku Handiko Eremuan sartuta dago. Arrisku horri dagokionez, Plana bateragarria izango da plangintza hidraulikoarekin; betiere, Kantauri Ekialdeko Demarkazio Hidrografikoaren Plan Hidrologikoaren araudian eta Euskal Autonomia Erkidegoko Ibaiertzak eta Errekaertzak Antolatzeko Lurraldearen Arloko Planaren E.2 apartatuko uholdeen babesari buruzko berariazko araudian ezarritakoa betetzen badu. Planaren eta eraginpeko eremuaren ezaugarriak kontuan hartuta, ez du ingurumen-eragin nabarmenik izango beste plan edo programa batzuetan. Ez da aurkitu plangintza nagusiarekiko bateraezintasunik.

b) La medida en que el Plan influye en otros planes o programas, incluidos los que estén jerarquizados: el ámbito del Plan es la UE-E de las Normas Subsidiarias de Planeamiento de Amorebieta-Etxano, con una superficie de 1.764 m2, y clasificada como suelo urbano no consolidado de uso global residencial. Este ámbito se sitúa en el Área de Riesgo Potencial Significativo por Inundación denominada ARPSI ES017-BIZ-9-2 Amorebieta. En relación con este riesgo, el Plan será compatible con la planificación hidráulica siempre y cuando respete lo establecido en la normativa del Plan Hidrológico de la Demarcación Hidrográfica del Cantábrico Oriental y en la normativa específica sobre protección contra inundaciones del apartado E.2 del Plan Territorial Sectorial de ordenación de márgenes de ríos y arroyos de la Comunidad Autónoma del País Vasco. Teniendo en cuenta las características del Plan y del ámbito afectado, este no causará efectos ambientales reseñables sobre otros planes o programas. No se han detectado incompatibilidades con el planeamiento jerárquicamente superior considerado.

c) Planaren edo programaren egokitasuna ingurumen-alderdiak integratzeko, bereziki garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin: irizten zaio Plana egokia dela garapen jasangarria sustatzen duten irizpideak barnean har ditzan. Amorebieta-Etxano udalerriko hirigunean kokatuko bizitegitarako hiri-bilbearen barruan sartuta dagoen hiri-lurzoru finkatugabe baten azalerari eta eraikigarritasunari dagozkion parametroak aldatzen ditu Planak. Hala ere, Planak ez du aldatzen indarrean dagoen plangintzan aurreikusitako lurzoruaren xedea, ez baliabide naturalen kontsumoa handitzen ere. Gainera, Planak barnean hartzen ditu neurri babesle, zuzentzaile eta konpentsatzaile orokor eta bereziak. Ildo horretan, egokia da garapen jasangarria sustatzen duten ingurumen-kontsiderazioak txertatzeko, batez ere erabilitako baliabide eta bitartekoen erabileran efizientzia handiagoz eraikitzeari dagokionez, eta horrek energia-aurrezpen eta -efizientzia handiagoa eragingo du, baita kanpoko zarataren aurkako isolamendu hobea izatea eta eraikinak inguruko paisaian integratzea ere, horiexek izaki, hain zuzen, ingurumen-helburuetako batzuk.

c) La pertinencia del plan o programa para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular, de promover el desarrollo sostenible: se considera que el Plan es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible. El Plan modifica los parámetros de superficie y edificabilidad de un suelo urbano residencial no consolidado inmerso en la trama urbana residencial del municipio, en pleno centro urbano de Amorebieta-Etxano. Sin embargo, el Plan no modifica el destino del suelo ni incrementa el consumo de recursos naturales previsto en el planeamiento vigente. Además, el Plan incorpora medidas protectoras y correctoras y compensatorias, de carácter general y particular. En este sentido resulta pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible, en especial en lo referido a la edificación y construcción más eficiente en el uso de los recursos y los medios empleados, lo que repercutirá en un mayor ahorro y eficiencia energética, un mejor aislamiento frente al ruido exterior y la integración de los edificios en el paisaje del entorno, entre otros objetivos de índole ambiental.

d) Planarekin lotutako ingurumen-arazo esanguratsuak: Ingurumen mailako eraginik nabarmenenak, aipatu diren uholde-arriskuarekin lotutakoez gain, kutsaturik egon daitezkeen lurzoruen presentziari eta kalitate akustikoarekin lotutakoak dira E-EU eremuan; gainera, kalitate akustikoa inguruneko bideek baldintzatzen dute. Beraz, Planaren antolamendu-eremuaren zati batean ez dira lortzen Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuan ezarritako kalitate akustikoaren helburuak, aurreikusitako bizitegi-erabilerarako, hala gaur egun nola etorkizunean. Eremua Babes Akustiko Bereziko Eremu (BABE) izendatu beharko da, Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 45. artikuluan ezartzen den modura.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el Plan: los efectos ambientales más reseñables del Plan, además de los señalados en relación con la inundabilidad, son los relacionados con la presencia de suelos potencialmente contaminados y con la calidad acústica del ámbito UE-E que se ve condicionada por el viario existente en el entorno, de forma que en el ámbito del Plan no se alcanzan los objetivos de calidad acústica establecidos en el Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco, para el uso residencial previsto, tanto en situación actual como en situación futura, cuestión que precisará la declaración del ámbito como Zona de Protección Acústica Especial (ZPAE), tal y como se establece en el artículo 45 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la CAPV.

Ingurumen-inpaktuak baloratzeko, erreferentziatzat hartu beharko da indarrean dagoen antolamenduan aurreikusitako egoera. Horri dagokionez, Planean proposatutako jarduketek, indarreko plangintzan aurreikusitakoari dagokionez irismen mugatua dutenez, ez dute eragingo ondorioak larriagotzea, plangintza horretan aurreikusitakoaren aldean.

La valoración de impactos ambientales debe efectuarse con respecto a la situación prevista en el planeamiento vigente. En este sentido, las actuaciones propuestas en el Plan, dado su limitado alcance con respecto a lo previsto en el planeamiento vigente, no supondrán un incremento en la magnitud de sus posibles efectos con respecto a lo previsto en dicho planeamiento.

Honenbestez, ez da hauteman plana gauzatzearen ondoriozko ingurumen-ondorio adierazgarririk, betiere, besteak beste, segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, urei, hondakinen kudeaketari, natura-ondareari, paisaiari eta kutsadura akustikoari dagokienez indarrean dagoen araudia betez gauzatzen badira ukitutako eremuarekin lotutako esku-hartzeak eta jarduketak.

En consecuencia, no se esperan efectos ambientales reseñables derivados de las actuaciones que plantea el Plan, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, aguas, gestión de residuos, patrimonio natural, paisaje y contaminación acústica.

e) Halaber, Plana egokia da Batasuneko edo estatuko ingurumen-legeak ezartzeko; hain zuzen ere, lehengaien eta energiaren kontsumoari, hondakinei, klima-aldaketari –berotegi-efektuko gasak– eta airearen kalitateari (emisio atmosferikoak, zarata, argia) dagokienez.

e) Asimismo, el Plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente y, en concreto, en materia de consumo de materias primas y energía, de residuos, de cambio climático –emisión de gases de efecto invernadero– y calidad atmosférica (gases a la atmósfera, ruido, iluminación).

2.– Ondorioen eta eragina jasan lezakeen eremuaren ezaugarriak.

2.– Características de los efectos y del área probablemente afectada.

Planaren xedea den E-UE Amorebieta-Etxano udalerriko hirigunean dago kokatuta eta bizitegitarako hiri-bilbearen barruan sartuta. Planteatzen den aldaketaren ondoren, E-UEren azalera 1.764 m2-ra helduko da; Partzialki okupatuta dago, bizitegitarako eraikin batzuekin eta zuhaitzak eta zuhaixkak dauzkan orube batekin; zuhaitzen artean erramu handi bat dago.

La Unidad de Ejecución UE -E objeto del Plan, se localiza en pleno casco urbano del municipio de Amorebieta-Etxano, e inmersa en su trama urbana residencial. Tras la modificación que se plantea la superficie de la UE-E alcanzará los 1.764 m2. Se encuentra parcialmente ocupada por algunos edificios residenciales, y un solar con algunos ejemplares arbóreos y arbustivos, entre ellos un laurel de buen porte.

Ingurumenaren ikuspegitik, honako ezaugarri hauek nabarmendu behar dira:

Desde el punto de vista ambiental, caben destacar las siguientes características:

– E-EU sektorea Amorebieta udalerriko hiri-bilbearen barruan sartuta dago, bizitegitarako hiri-ingurune batean. Ingurune horretan ez dago interes naturaleko elementurik, zuhaixka eta zuhaizti apaingarri batzuk izan ezik, ez kultura-ondarekorik ere. Ez dator bat azaleko ur-ibilguekin eta hezeguneekin, ez urguneekin ere (lurzatiaren ipar-mendebaldeko mugatik 80 bat metrora, Garaitondo erreka dago, eta eremuaren hegoaldean, 170 bat metrora, Bekoerreka erreka, lurperatua; erreka biak Ibaizabal ibaira isurtzen dira, Euskadiko erkidego arteko arroen arloan).

– El sector UE-E se encuentra inmerso en la trama urbana del municipio de Amorebieta en un entorno urbano residencial donde no se localizan elementos de interés natural, más allá de algunos ejemplares de arbustos y arbolado ornamental, ni del Patrimonio Cultural. Tampoco coincide con cursos de agua superficial o zonas húmedas ni con puntos de agua (a unos 80 m del límite noroeste del sector discurre el arroyo Garaitondo, canalizado, y al sur del ámbito a unos 170 m, el arroyo Bekoerreka, soterrado, ambos son tributarios del Ibaizabal, en el ámbito de planificación hidrológica de las cuencas intercomunitarias del País Vasco).

– Ingurumen-arriskuei dagokienez, Garaitondo errekak eta bere ertzek Uholde Arrisku Handiko Eremua osatzen dute (ARPSI ES017-BIZ-9-2) E-EUren hurbileko ingurunean. E-EU osoa 500 urteko errepikatze-denborako gunean dago, lehentasunezko fluxu-eremutik kanpo. E-EUren zati bat Garaitondo errekako ibilguen polizia-eremuaren eraginpean dago (Kantauri Ekialdeko Demarkazio Hidrografikoaren erkidego barneko arroa); ondorioz, Planak kontuan hartu behar du Kantauri Ekialdeko Plan Hidrologikoaren araudiko 40.4.(polizia-eremuko uholde-arriskuko E-EU sektoreko lurzoruetarako aplikatzekoa denerako), eta 41. (uholde-arriskuko gainerako eremuko erabilerak mugatzea) artikuluetan ezarritakoa. Bestalde, polizia-eremuan egiten den edozein jarduerak arroaren erakundearen baimena beharrezkoa dute (Kantauriko Konfederazio Hidrografikoa).

– Por lo que respecta a los riesgos ambientales, el arroyo Garaitondo y sus márgenes, en el entorno próximo a la UE-E, forman parte de un Área de Riesgo Potencial Significativo por Inundación (ARPSI ES017-BIZ-9-2); la totalidad de la UE-E se ve afectada por la avenida de 500 años de periodo de retorno, pero fuera de la zona de flujo preferente. Parte de la UE-E está afectada por la zona de policía de cauces del arroyo Garaitondo (Cuenca intercomunitaria de la DHC Oriental); en consecuencia, se deberán tener en cuenta las limitaciones y condicionantes señalados en los artículos 40.4 (en lo que resulte de aplicación para los suelos del sector UE-E en zona de policía inundable) y 41 (limitaciones a los usos en el resto de la zona inundable) del Plan Hidrológico del Cantábrico Oriental. Por otro lado, cualquier actuación dentro de la zona de policía requerirá la preceptiva autorización del Organismo de Cuenca (Confederación Hidrográfica de Cantábrico).

Aipatzekoak dira, baita ere, kutsatuta egon daitezkeen lurzoruak egotetik eratortzen diren arriskuak; izan ere, eremuko bi lurzati EAEko lurzorua kutsa dezaketen jarduerak izan dituzten edo une honetan dituzten lurzoruen inbentarioan daude (industria-jarduera, 48003-00032 eta 48003-00075 kodeak). E-EUren kokapenarekin lotutako beste arrisku batzuk dira SEVESO enpresen presentziarekin zerikusia dutenak, Amorebieta udalerrian bi enpresa baitaude SEVESO III araudiari lotuta (biak udaleko industrialdeetan kokatuta, Euban eta Boroan, 1,0 km eta 4,5 km-tara, hurrenez hurren). Akuiferoen kutsadurari dagokionez, zaurgarritasun txikikoa da zona. Bestalde, E-EUren baldintza geoteknikoak oso txartzat jotzen dira, uholde-arriskuak, istiltzeak, sostengu-ahalmena eta asentuak direla eta.

También son reseñables los riesgos derivados de la presencia de suelos potencialmente contaminados, ya que existen dos parcelas dentro del ámbito que se encuentran incluidas en el inventario de suelos que soportan o han soportado actividades potencialmente contaminantes del suelo de la CAPV (actividad industrial, códigos 48003-00032 y 48003-00075). Otros riesgos asociados a la localización de la UE-E son los relacionados con la presencia de empresas SEVESO, ya que en el municipio de Amorebieta existen dos empresas sujetas a la normativa SEVESO III (ambas localizadas en los polígonos industriales del municipio, Euba y Boroa, a unos 1,0 km y 4,5 km respectivamente). La zona presenta vulnerabilidad baja a la contaminación de los acuíferos. Por otro lado, las condiciones geotécnicas en el entorno de la UE-E se consideran muy desfavorables por problemas de inundabilidad, encharcamiento, capacidad portante y asientos.

– Eremua domeinu antropogenikoan dagoen hiriko paisaia-unitate bateko osagaia da; Amorebieta-Etxanoko ikuspegi-eremuan dago. E-UE bi hiri-parketatik hurbil dago. Parke horiek zuhaitz handiak eta eraikin bereziak dauzkate, hala nola, Harrison hotela; ingurunea erdialdean dago eta gune jendetsua da. Faktore horiek nolabaiteko paisaia-interesa ematen diote eremu horri.

– El ámbito forma parte de una unidad paisajística urbana en dominio antropogénico, incluida en la cuenca visual Amorebieta-Etxano. La cercanía del sector UE-E a dos parques urbanos con arbolado de gran porte y algunos edificios singulares, como el hotel Harrison, unido a la centralidad y frecuentación del entorno, son factores que confieren cierto interés paisajístico al ámbito en cuestión.

– Zarataren foku nagusia inguruneko bideek osatzen dutena da (San Pedro kaleak batez ere eta, neurri txikiagoan, Harrison eta Nemesio Bikandi kaleek). Ingurumen-dokumentu estrategikoarekin (IDE) bat, eta Tecnaliak 2016. urtean landutako Amorebieta-Etxanoko zarata-maparen arabera, gainditu egiten dira etorkizuneko hirigintza-garapenetarako eta eremu horri dagokion gune akustiko motarako ezarritako kalitate akustikoko helburuak (KAH) (Gehienbat egoitzetarako lurzorua daukaten eremu/sektoreak): 70 dBA gainditzen dira goizez eta arratsaldez, eta 65 dBA gauez. Neurri posible bakartzat planteatzen da E_EU gunea dagoen tokia Babes Akustiko Bereziko Eremu (BABE) izendatzea, Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 45. artikuluan ezartzen den modura. Bestalde, E-EU sektorea Bizkaiko foru-errepideen zortasun akustikoko eremu baten barruan dagoenez, eremu horietan edozein jarduketa egin ahal izateko, azpiegitura horiek kudeatzen dituen organoaren txostena beharko da nahitaez.

– El principal foco de ruido lo constituye el viario existente en el entorno (Calle San Pedro, fundamentalmente y, en menor medida las calles Harrison y Nemesio Bikandi). De acuerdo con el Documento Ambiental Estratégico (DAE), y según el Mapa de ruido de Amorebieta-Etxano, elaborado por Tecnalia en el año 2016, se superan los objetivos de calidad acústica (OCA) establecidos para futuros desarrollos urbanísticos y para el tipo de área acústica del ámbito en cuestión (Ámbitos/sectores del territorio con predominio de suelo residencial): se superan los 70 dBA durante el periodo día/tarde y los 65 dBA de noche. Como única medida posible se plantea la declaración del área donde se encuadra la UE-E como Zona de Protección Acústica Especial (ZPAE), tal y como se establece en el Artículo 45 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la CAPV. Por otro lado, el sector UE-E se encuentra en una Zona de Servidumbre Acústica de las carreteras forales de Bizkaia, por lo que cualquier actuación a desarrollar en esta zona deberá contar con el preceptivo informe del órgano gestor de estas infraestructuras.

Aurrekoa ikusita, ingurumen-arazo nabarmenenak eremuak dituen egoera akustikoaren eta ingurumen-arriskuen ondorioz sortu dira, bai 500 urteko errepikatze-denborako duen uholde-arriskuagatik bai kutsatuta egon daitezkeen lurzoruengatik.

Visto lo anterior, los problemas ambientales más destacables derivan de la situación acústica del ámbito y de los riesgos ambientales que presenta el área tanto por el riesgo de inundación que presenta para periodos de retorno de 500 años, como por la presencia de suelos potencialmente contaminados.

Plana garatzeak izango dituen gainerako ondorioak lehendik existitzen diren eraikinak eraisteko, eraikinak eraikitzeko eta eremua urbanizatzeko obrak gauzatzearekin lotuta egongo dira, lurzatirako bide-sarbidea barne hartuta. Obra horien bidez, lurzoru-gainazal naturalak artifizial bihurtuko dira, horri lotutako baliabide naturalak (zuhaizti apaingarriak) galtzeaz, lurrak mugitzeaz (horrek dakarren hondeaketako soberakinekin) eta eraikuntzako eta eraispeneko hondakinak sortzeaz gain. Hala, urak kutsatzeko arriskua egongo da lurrak herrestan eramateagatik, eta giza habitataren kalitatea okerragotu egingo da, ibilgailuen eta makineriaren joan-etorriek eragozpenak eragingo dituztelako eta zarata, hauts eta bibrazio handiagoak egongo direlako.

El resto de los efectos derivados del desarrollo del Plan están ligados a la ejecución de las obras de demolición de edificios existentes, construcción de nuevos edificios y urbanización de la zona, incluyendo los acceso viarios internos, que darán lugar a la artificialización de superficies de suelo natural y la pérdida de recursos naturales asociados (arbolado ornamental), a movimientos de tierras, con la consiguiente generación de sobrantes de excavación, y a la generación de residuos de construcción y demolición, con riesgo de contaminación de las aguas por vertidos incontrolados, y a la disminución de la calidad del hábitat humano por las molestias derivadas del trasiego de vehículos y maquinaria, con el consiguiente incremento de ruido, polvo, vibraciones, etc.

Ondoren, hirigintza-garapena osatu ondoren, uste da ingurumen-baldintza garrantzitsuena eremuko egoera akustikoari dagokiona dela. Ingurumen-dokumentu estrategikoarekin (IDE) bat, eraikingintza berrietan inpaktu akustikoa arintze aldera, beharrezkoa izango da E-EU kokatzen den gunea Babes Akustiko Bereziko Eremu (BABE) izendatzea, Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 45. artikuluan ezartzen diren gutxieneko edukiekiekin: eremuaren mugaketa, foku igorleak eta eragiten duten zarata identifikatzea, eta eremu-plana, aipatutako dekretuaren 46. artikuluan aurreikusita dagoen bezala.

Posteriormente, una vez completado el desarrollo urbanístico, se estima que el condicionante ambiental más relevante es el que se refiere a la situación acústica del ámbito. De acuerdo con el DAE, para paliar el impacto acústico en las nuevas edificaciones será necesaria la declaración del área acústica donde se inserta la UE-E como Zona de Protección Acústica Especial (ZPAE), con los contenidos mínimos que se establecen en el artículo 45 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la CAPV: delimitación del área, identificación de los focos emisores y su contribución acústica y plan zonal en los términos previstos en el artículo 46 del citado Decreto.

Nolanahi ere, garrantzitsua da nabarmentzea ingurumen-inpaktuen balorazioa indarrean dagoen plangintzan aurreikusitako egoerarekin alderatuta egin behar dela, plangintzak dagoeneko ezartzen baitu lurzatiaren bizitegi-erabilera. Planak barnean hartzen dituen jarduketek ez dakarte berekin garapen berrietara bideratutako azalera handitzea, ez eta haren ondorio posibleak handitzea ere, besteak beste, segurtasunaren eta osasunaren, ingurumenaren, natur ondarearen, kultura-ondarearen eta paisaiaren arloetan indarrean dagoen araudia betez gauzatzen badira planaren esku-hartze eta jarduerak.

En todo caso, es importante reseñar que la valoración de impactos ambientales debe efectuarse con respecto a la situación prevista en el planeamiento vigente, que ya establece el uso urbano residencial de la parcela. En este sentido, las actuaciones contempladas en el Plan no suponen un incremento de la superficie destinada a nuevos desarrollos, ni un incremento en la magnitud de sus posibles efectos, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, patrimonio natural, patrimonio cultural y paisaje.

3.– Ebazpen honetan, honako neurri babesle eta zuzentzaile hauek ezartzen dira, planak ingurumenean ondorio kaltegarri nabarmenik izan ez dezan eta E egikaritze-unitateari loturiko Amorebieta-Etxanoko Arau Subsidiarioen Aldaketari ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharrik izan ez dadin, betiere finkatutako neurri babesle eta zuzentzaileak txertatzen badira.

3.– En la presente Resolución se establecen las siguientes medidas protectoras y correctoras en orden a evitar que el Plan pueda tener efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y no sea necesario que la Modificación de las Normas Subsidiarias de Amorebieta-Etxano relativa a la Unidad de Ejecución E, se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria, siempre y cuando se incorporen al mismo las medidas protectoras y correctoras establecidas.

Neurri babesle eta zuzentzaileak indarrean dagoen araudiaren arabera gauzatuko dira, ebazpen honetan ezarritakoaren arabera eta, aurrekoaren aurkakoa ez den guztian, Ingurumen Dokumentu Estrategikoan eta Planean bertan jasotakoaren arabera.

Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Plan.

Lurzoruaren kalitatea aurreikusitako erabilerekin bateragarria dela bermatzeko neurriak:

Medidas destinadas a garantizar la compatibilidad de la calidad del suelo con los usos previstos:

Plana egingo den eremuan, bi lurzati daude lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak izan dituzten edo une honetan dituzten lurzoruen inbentarioan sartuta (kodeak: 48003-00032 eta 48003-00075); industria-jarduerari dagozkio biak. Horrenbestez, Lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 23. artikuluak xedatzen duena betez, arau horretan adierazitako egoeraren bat gertatzen bada, ingurumen-organoak lurzoruaren kalitatea adierazteko ebazpen bidez adierazi beharko ditu lurzati horiek, aipatutako ekainaren 25eko 4/2015 Legeak araututako prozedurari jarraikiz.

El Plan se va a ejecutar sobre un ámbito en el que se localizan dos parcelas incluidas en el inventario de suelos que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo (Códigos 48003-00032 y 48003-00075); ambos se corresponden con actividades industriales. Por lo tanto, conforme a lo indicado en el artículo 23 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo, en el caso de que tenga lugar alguno de las circunstancias indicadas en el mismo, el órgano ambiental deberá declarar las mencionadas parcelas mediante Resolución de declaración de la calidad del suelo de acuerdo con el procedimiento regulado por la citada Ley 4/2015, de 25 de junio.

Oro har, inbentariatutako kokaleku horretan edozein esku-hartze abian jarri aurretik, beharrezkoa da, lehenik eta behin, lurzoruaren kalitatearen azterketa bat egitea bermatzeko ez dela lurzoruaren kutsadurarekin lotutako arriskurik izango ez langileentzat ez ezarritakoarekin bat lurzatiak izango duen erabilera berriko erabiltzaileentzat; bigarrenik, bertan utzitako hondakinak, eraikinak eta hondeatuko diren lurrak egoki kudeatuko direla bermatu beharko da, indarrean den arloko legedia betez.

Con carácter general, antes de que se proceda a cualquier intervención sobre un emplazamiento inventariado es necesario exigir, en primer lugar, la realización de una investigación de la calidad del suelo que garantice que no existen riesgos asociados a la contaminación del suelo para las personas, tanto trabajadores como usuarios de la nueva utilización del terreno de acuerdo a los usos establecidos y, en segundo lugar, la gestión adecuada de los residuos abandonados, edificaciones y posibles tierras a excavar de acuerdo a la legislación vigente en materia.

Alde horretatik, lurzoruaren kalitatearen adierazpen-ebazpenean ezartzen diren erabilera-mugak bete beharko dira. Ebazpena, bestalde, honako hauek baino lehen eman beharko da: lurzorua kutsa dezaketen jarduera edo instalazioren bat izan dituzten edo une honetan dituzten lursailen antolamendu xehatua jasotzen duten hirigintza-bitartekoak behin betiko onartu baino lehen, edo bitarteko horiek aldatu baino lehen, eta, ahal dela, prozedura horien hasierako faseetan.

En este sentido, se deberán cumplir las limitaciones de uso que se establezcan en la Resolución de declaración de la calidad del suelo, la cual deberá emitirse con anterioridad a la aprobación definitiva de los instrumentos urbanísticos que incluyan la ordenación pormenorizada de la parcela o parcelas que soporten o hayan soportado una actividad o instalación potencialmente contaminante del suelo o con anterioridad a la modificación de dichos instrumentos y, preferentemente, en las fases iniciales de los respectivos procedimientos.

Hala ere, kokaleku horretan guztian edo zati batean lurzoruaren kalitatea ikertzea eragozten duten inguruabarrak gertatzen badira, kasuan kasuko antolamendu-bitartekoa behin betiko onartu ahal izango da, lurzoruaren kalitatearen deklaraziorik gabe. Kasu horretan, Hirigintzako Ekintzen Programari hasierako onespena eman aurretik egin beharko da adierazpen hori; edo, horrelako programarik ezean, lekua barne hartzen duen kudeaketa-esparruko birpartzelazio- eta urbanizazio-proiektuei hasierako onespena eman aurretik.

No obstante, en el supuesto de que, en el emplazamiento, en todo o en parte, concurriesen circunstancias que impidieran llevar a cabo las investigaciones de la calidad del suelo, podrá procederse a la aprobación definitiva del instrumento de ordenación de que se trate sin la declaración de la calidad del suelo. En este caso, dicha declaración deberá emitirse con anterioridad a la aprobación inicial del Programa de Actuación Urbanizadora o, en su defecto, de los proyectos de reparcelación y urbanización del ámbito de gestión en cuya delimitación se incluya el emplazamiento.

Uholde-arriskuari dagozkion neurriak:

Medidas relativas al riesgo de inundación:

Arrisku horri dagokionez, Planak kontuan hartu behar du 2015-2021 aldirako Kantauri Ekialdeko Plan Hidrologikoaren araudiko 40.4.(polizia-eremuko uholde-arriskuko E-EU sektoreko lurzoruetarako aplikatzekoa denerako), eta 41. (uholde-arriskuko gainerako eremuko erabilerak mugatzea) artikuluetan ezarritakoa, eta baita Euskal Autonomia Erkidegoko Ibaiertzak eta Errekaertzak Antolatzeko Lurraldearen Arloko Planeko E.2 apartatuko uholdeen babesari buruzko berariazko araudian ezarritakoa ere.

En relación a este riesgo, el Plan debe tener en cuenta lo establecido en los artículos 40.4 (en lo que resulte de aplicación para los suelos del sector UE-E en zona de policía inundable), y 41 (limitaciones a los usos en el resto de la zona inundable) de la normativa del Plan Hidrológico del Cantábrico Oriental 2015-2021 y en la normativa específica sobre protección contra inundaciones del apartado E.2 del Plan Territorial Sectorial de ordenación de márgenes de ríos y arroyos de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Airearen kalitatea eta kalitate akustikoa babesteari dagozkion neurriak.

Medidas relativas a la protección de la calidad del aire y de la calidad acústica:

Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustiko, kalitate-helburu eta isurpen akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak (baita errepideko zirkulaziorakoak ere) egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen soinu-isuriei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, egokitu beharko dira, hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten soinu-igorpenak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatu du) eta arau osagarrietan ezarritakora.

De acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada, tanto para el tránsito rodado como en las obras, debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre y, en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

Halaber, egunez lan egingo da, eta kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

Asimismo, se respetará un horario de trabajo diurno y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

Planean aurreikusi den hirigintza-garapenari dagokionez, eremu akustiko horretan aplikatu behar diren kalitate akustikoaren helburuak bete beharko dira, Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 31.2 artikuluan xedatutakoaren arabera. Halaber, 213/2012 Dekretuaren 43. artikuluan ezarritakoaren arabera, ezingo da baimenik eman etxebizitzak eta ospitale-, hezkuntza- edo kultura-erabilerako eraikinak eraikitzeko, baldin eta, baimena emateko unean, kanpoan ez badira betetzen kalitate akustikoko helburu horiek, non eta ez dagoen Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 43. artikuluan salbuetsitako kasuren batean.

Por lo que respecta al futuro desarrollo urbanístico previsto en el Plan, se deberán cumplir los objetivos de calidad acústica que le sean de aplicación a esta área acústica de acuerdo con lo establecido en el artículo 31.2 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco. Asimismo, conforme a lo establecido en el artículo 43 del citado Decreto 213/2012, no podrá concederse ninguna licencia de construcción de edificaciones destinadas a viviendas, usos hospitalarios, educativos o culturales si, en el momento de concesión de la licencia, se incumplen dichos objetivos de calidad acústica en el exterior, salvo que se esté en alguno de los casos exceptuados en el artículo 43 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Ondorioz, kasua zein den, eraikuntza-lizentzia eman aurretik, kanpo-ingurunea babestera bideratutako neurri tekniko eta ekonomikoki egokiak hartu behar dira (lurzorutik bi metrora inguru eraiki gabeetan, eta altuera orotara leihodun fatxadetan, inguru eraikietan), baita, edonola ere, eraikinaren barnealdeko kalitate akustikoko helburuak betetzera zuzendutakoak ere, gelaren arabera (egongelak edo logelak) eta eguneko orduaren arabera (goizez, arratsaldez eta gauez). Fatxadaren isolamendu horiek behar bezala justifikatuta egon beharko dira eraikuntza-proiektuan.

En consecuencia, si fuera el caso, deberán adoptarse, con anterioridad a la concesión de la licencia de edificación, las medidas técnica y económicamente proporcionadas, encaminadas a proteger, en primera instancia, el ambiente exterior (a 2 m de altura del suelo, en las zonas no edificadas; y en la totalidad de las fachadas con ventana, a todas sus alturas, en la zonas edificadas), así como, en todo caso, orientadas a cumplir con los objetivos de calidad acústica en el interior de la edificación, en función del tipo de recinto (estancias o dormitorios) y de los periodos de día, tarde y noche; estos aislamientos de fachada deberán quedar específicamente justificados en el proyecto de edificación.

Beste prebentzio- eta zuzenketa-neurri batzuk.

Otras medidas preventivas y correctoras:

Garapen-proiektuak gauzatzean aplikatuko diren neurriak loturik egongo dira obretako jardunbide egokien eskuliburuarekin, lurren eta soberakinen kudeaketarekin, hondakinen sorkuntza eta kudeaketarekin, induskatutako lurzoruen kontrolarekin eta urak, airearen kalitatea eta kalitate akustikoa babestearekin. Besteak beste, honako neurri babesle eta zuzentzaile hauek bete beharko dira Planetik eratorritako obrak gauzatzeko:

Las medidas a aplicar en la ejecución de los proyectos de desarrollo guardarán relación con el manual de buenas prácticas en obras, gestión de tierras y sobrantes, producción y gestión de residuos, control de suelos excavados, protección de las aguas, de la calidad del aire y de la calidad acústica. Entre otras, las medidas protectoras y correctoras para la ejecución de las obras derivadas del Plan serán:

– Obrak, bai eta lurzorua erabili beharra dakarten jarduera osagarriak ere, proiektua gauzatzeko behar-beharrezkoa den gutxieneko eremuan gauzatuko dira. Ingurumenean ahalik eta eraginik txikiena izateko irizpideetan oinarrituz egingo dira beharrezkoak diren mozketa-lanak, obra-sarbideak eta kontratistaren instalazio-guneak –makineria-parkea, obra-etxetxoak, obra-materialen eta hondakinen behin-behineko pilaketen eremuak barne–. Inguru iragazgaiztuetan kokatuko dira horiek guztiak.

– Las obras, así como el conjunto de operaciones auxiliares que impliquen ocupación del suelo, se desarrollarán en el área mínima imprescindible para su ejecución. Las labores de tala necesarias, la apertura de accesos de obra y las áreas de instalación del contratista, incluidos el parque de maquinaria, las casetas de obra, el área de almacenamiento temporal de materiales de obra, zonas de acopios temporales de residuos, se proyectarán en base a criterios de mínima afección ambiental situándose en zonas impermeabilizadas.

– Ibilgailuak eta makinak garbitzeko gailuak egongo dira, baita gurpilak garbitzeko plataformak ere, lokatzik edo hautsik ez hedatzeko, eta kamioiek obretan sartzeko eta obretatik ateratzeko erabiliko dituzten bideak garbi eduki beharko dira, presiozko ura edo erratz-makinak erabilita.

– Se dispondrá de dispositivos de limpieza de los vehículos y de maquinaria, incluyendo plataformas de lavado de las ruedas para evitar el transporte de barro o polvo y los viales utilizados por los camiones, para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

– Hondakin eta zoru kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legeak araututako moduan eta aplikatzekoak diren berariazko araudiek agindutako moduan kudeatuko dira obretan sortutako hondakinak, hondeaketetatik eratorriak eta ebaketak prestatzeko jardueren ondoriozkoak barne.

– Los diferentes residuos generados, incluidos los procedentes de excavaciones y los resultantes de las operaciones de preparación de los diferentes tajos se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas que les sean de aplicación.

Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen ekoizpena eta kudeaketa arautzeko uztailaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira eraikuntzako eta eraispeneko hondakinak.

Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de julio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

Gainera, obrako hondakinak birziklatzeari dagokionez, eraikuntzan eta eraikingintzan baliabideak beren bizi-ziklo osoan zehar modu efizienteago batean erabiliko direla sustatzeko –bereziki obrak amaitutakoan hondakinak aprobetxatzea–, jarraian aipatzen direnak sustatu beharko dira, honako hurrenkera honetan: eraikuntza- eta eraispen-hondakinen prebentzioa, berrerabiltzea, birziklatzea eta beste balorizazio modu batzuk, eta, hala badagokio, ezabatze-jardueren trataera egokia. Horretarako, bermatu egin beharko da obra-proiektuaren eraikuntza- eta eraispen-hondakinak gai honi buruzko arauen arabera sortu eta kudeatzen direla.

Además, en cuanto al reciclaje de residuos de obra, con el fin de impulsar una edificación y construcción más eficiente en el uso de los recursos a lo largo de todo su ciclo de vida y, en especial, en el aprovechamiento de los residuos al final del mismo, debe fomentarse, por este orden: la prevención, reutilización, reciclado y otras formas de valorización, de los residuos de construcción y demolición, y, en su caso, que los destinados a operaciones de eliminación reciban un tratamiento adecuado, debiendo asegurarse la conformidad de la producción y gestión de los residuos de construcción y demolición del proyecto de obras con la normativa en esta materia.

Amiantoa duen hondakinik edo elementurik aurkitzen bada, otsailaren 1eko 108/1991 Errege Dekretuak ezarritakoa bete beharko da (errege-dekretu hori amiantoak ingurumenean sortzen duen kutsadura prebenitzeko eta murrizteko da), baita martxoaren 31ko 396/2006 Errege Dekretuak ezarritakoa ere (amiantoaren eraginpean egoteko arriskua duten lanei aplikatu behar zaizkien segurtasuneko eta osasuneko gutxieneko xedapenak ezartzen dituena).

En el caso de existencia de residuos y/o elementos con amianto, se estará a lo dispuesto en el Real Decreto 108/1991, de 1 de febrero, para la prevención y reducción de la contaminación del medio ambiente producida por el amianto y lo establecido en el Real Decreto 396/2006, de 31 de marzo, por el que se establecen las disposiciones mínimas de seguridad y salud aplicables a los trabajos con riesgo de exposición al amianto.

Hondakin arriskutsuentzako ontzietarako, uztailaren 20ko 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako arauak bete beharko dituzte (hondakin toxiko eta arriskutsuei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko oinarrizko araudia onartzen du dekretu horrek); itxita egongo dira baimendutako kudeatzaileak jaso arte, isuri edo lurrundu ez daitezen.

Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos y peligrosos, y permanecerán cerrados hasta su entrega a gestor autorizado, evitando cualquier pérdida de contenido por derrame o evaporación.

Industrian Erabilitako Olioaren Kudeaketa Arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuari jarraituz kudeatu beharko dira sortutako olio erabiliak.

La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados.

Hondeaketa-planak, besteak beste, hondeatu beharreko materialak kudeatzeko bide egokia jaso beharko du.

El plan de excavación, entre otros aspectos, deberá contemplar la vía de gestión adecuada de los materiales a excavar.

– Euskal Kultura Ondareari buruzko maiatzaren 9ko 6/2019 Legean ezarritakoa gorabehera, jarduketak egiterakoan aztarna arkeologikoren bat egon daitekeela pentsarazten duen zerbait aurkitzen bada, lanak eten egingo dira badaezpada, eta berehala jakinaraziko zaio Bizkaiko Foru Aldundiko Kultura Zuzendaritzari; hark erabakiko du zer neurri hartu.

– Sin perjuicio de lo dispuesto en la Ley 6/2019, de 9 de mayo, de Patrimonio Cultural Vasco, en el caso de que en el transcurso de las labores se produjera algún hallazgo que suponga un indicio de carácter arqueológico se suspenderán preventivamente los trabajos en la zona y se informará inmediatamente la Dirección de Cultura de la Diputación Foral de Bizkaia, que será quién indique las medidas a adoptar.

– Eraikingintza eta eraikuntza jasangarrienerako behar diren ezaugarriei dagokienez, «EAEko etxebizitzen eraikingintza jasangarriaren gida» argitalpeneko gomendioak erabiliko dira, eraikinen energia-aurrezpena eta efizientzia bultzatzeko eta energia berriztagarriak sustatzeko. Neurri horiek, gutxienez, honako alderdi hauetan eragin beharko dute:

– En cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible se deberán considerar las recomendaciones de la «Guía de Edificación Ambientalmente Sostenible para la vivienda en la CAPV», con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

– Materialak. Lehengai berriztaezinen kontsumoa murriztea.

– Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

– Energia. Berriztagarriak ez diren iturrien bidez sortzen den energiaren kontsumoa eta/edo sorkuntza murriztea.

– Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

– Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

– Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

– Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

– Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

– Atmosfera. Gas-, hauts-, bero- eta argi-emisioak murriztea.

– Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

– Barne-kalitatea. Barruko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

– Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

– Urbanizatu beharreko eremu berrietan kontsumo baxuko argiztatze-sistemak erabiltzeko aukera aztertu beharko da, argiaren kutsadura saihesteko eta energia aurrezteko.

– Deberá estudiarse la posibilidad de utilización de sistemas de iluminación de bajo consumo en las nuevas zonas a urbanizar que eviten la contaminación lumínica y ahorren energía.

– Hondakinen gaikako bilketarako gune egokiak sortzea.

– Creación de espacios adecuados para la recogida selectiva de residuos.

Jardunbide egokien eskuliburua:

Manual de buenas prácticas:

Jardunbide egokien sistema bat hartu beharko dute, eta lanetako langileek erabiliko dute helburu hauek ahalik eta gehien bermatzeko:

Se adoptará un sistema de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra de forma que se aseguren al máximo los siguientes objetivos:

– Obrak okupatzen dituen mugak kontrolatzea.

– Control de los límites de ocupación de la obra.

– Hondakin-isurketarik ez egitea, eta olio-isurketen ondorioz edo lurra leku batetik bestera eramatea dela bide lurzorua eta ura ez kutsatzea.

– Evitar vertidos de residuos, contaminación del suelo o aguas por derrames de aceites y arrastres de tierras.

– Planaren eraginpeko urbanizazio mugakideetako biztanleei enbarazurik ez eragitea zarata eta hautsarekin.

– Evitar molestias por ruido y polvo a los habitantes de las urbanizaciones colindantes con el ámbito de afección del Plan.

Bigarrena.– Zehaztea ezen, ingurumen-txosten estrategiko honetan xedatutakoaren arabera, eta ebazpen honetan finkatutako neurri babesle eta zuzentzaileak ezartzen badira, bai eta sustatzaileak proposatutakoak ere (aurrekoen aurkakoak ez badira), ez dela aurreikusten E egikaritze-unitateari loturiko Amorebieta-Etxanoko Arau Subsidiarioen Aldaketak ondorio kaltegarri nabarmenik izango duenik ingurumenean, eta, beraz, ez duela ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, y siempre que se adopten las medidas protectoras y correctoras establecidas en la presente Resolución, así como las planteadas por el promotor que no se opongan a las anteriores, no se prevé que la Modificación de las Normas Subsidiarias de Amorebieta-Etxano relativa a la Unidad de Ejecución E, vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y, por tanto, no debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia jakinaraztea Amorebieta-Etxanoko Udalari.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Amorebieta-Etxano.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea. Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak xedatutakoaren arabera, ingurumen-txosten estrategiko honek indarraldia galduko du eta berezko dituen efektuak sortzeari utziko dio, behin Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko gehieneko epean onartuko ez balitz E egikaritze-unitateari loturiko Amorebieta-Etxanoko Arau Subsidiarioen Aldaketa. Kasu horretan, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios sí, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación de la Modificación de las Normas Subsidiarias de Amorebieta-Etxano relativa a la Unidad de Ejecución E, en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan.

Vitoria-Gasteiz, 2021eko irailaren 15a.

En Vitoria-Gasteiz, a 15 de septiembre de 2021.

Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendaria,

El Director de Calidad Ambiental y Economía Circular,

JAVIER AGIRRE ORCAJO.

JAVIER AGIRRE ORCAJO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental