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Boletin Oficial del País Vasco

198. zk., 2021eko urriaren 4a, astelehena

N.º 198, lunes 4 de octubre de 2021


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
5045
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EBAZPENA, 2021eko abuztuaren 31koa, Ingurumen Jasangarritasuneko sailburuordearena, zeinaren bidez egiten baita landa-eremuko berdegune eta espazio libreen erabilera arautzeko Vitoria-Gasteizko Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren Aldaketaren ingurumen-adierazpen estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 31 de agosto de 2021, de la Viceconsejera de Sostenibilidad Ambiental, por la que se formula la Declaración Ambiental Estratégica de la Modificación del Plan General de Ordenación Urbana de Vitoria-Gasteiz para regular el uso de las zonas verdes y espacios libres en la zona rural.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2019ko azaroaren 21eko Ebazpenaren bidez, orduko Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak Vitoria-Gasteizko landa-eremuko berdegune eta espazio libreen erabilera arautzeko udal-mugarteko Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren Aldaketaren ingurumen-azterlan estrategikoaren irismenari buruzko dokumentua formulatu zuen (aurrerantzean, Plana), urriaren 16ko 211/2012 Dekretuaren (Planen eta programen ingurumenaren gaineko eraginaren ebaluazio estrategikoa egiteko prozedura arautzekoa) 10. artikuluan eta Ingurumen-ebaluazioari buruzko Legean (abenduaren 9ko 21/2013 Legea) ezarritakoarekin bat etorriz.

Mediante Resolución de fecha de 21 de noviembre de 2019, la entonces Dirección de Administración Ambiental formuló el documento de alcance del estudio ambiental estratégico de la Modificación del Plan General de Ordenación Urbana de Vitoria-Gasteiz para regular el uso de las zonas verdes y espacios libres en la zona rural del término municipal, en adelante el Plan, de acuerdo con lo establecido en el artículo 10 del Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas y en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 21. artikuluan eta urriaren 16ko 211/2012 Dekretuaren (Planen eta programen ingurumen-ebaluazio estrategikoa egiteko prozedura arautzen duena) 12. artikuluan ezarritakoari jarraikiz, Vitoria-Gasteizko Udalak Plana jendaurrean jarri zuen, haren ingurumen-azterketa estrategikoarekin batera, 45 egunez (Arabako Lurralde Historikoaren Aldizkari Ofiziala, 2020ko martxoaren 30ekoa, 37. zk.), aldaketaren eraginpekoek egoki ikusten zituzten alegazioak egin zitzaten, beren interesak defendatzeko.

En orden a lo establecido en el artículo 21 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre y del artículo 12 del Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas, el Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz sometió a información pública el Plan, junto con su estudio ambiental estratégico, durante un plazo de 45 días (Boletín Oficial del Territorio Histórico de Álava n.º 37, de 30 de marzo de 2020), a fin de que quienes se considerasen afectados pudieran alegar lo que estimasen oportuno en defensa de sus intereses.

Era berean, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 22. artikuluan ezarritakoa aplikatuz, aldi horretan bertan, Vitoria-Gasteizko Udalak kontsulta egin zien eraginpeko administrazio publikoei eta interesdunei, zeinak aurretik ere kontsultatuak izan baitziren arauaren 19. artikuluan ezarritakoaren arabera, eta 45 eguneko epea eman zien egoki iritzitako txostenak eta alegazioak aurkez zitzaten. Horien ondoreak espedientean daude jasota.

Asimismo, en aplicación de lo dispuesto en el artículo 22 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, en el mismo periodo, el Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz consultó a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas que habían sido previamente consultadas de conformidad con el artículo 19 de la norma, dando un plazo de 45 días para la emisión de los informes y alegaciones que se estimaran pertinentes, con el resultado que obra en el expediente.

2021eko martxoaren 4an, Vitoria-Gasteizko Udalak Planaren ingurumen-adierazpen estrategikoaren eskabidea osatu zuen, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko Lege Orokorrean (otsailaren 27ko 3/1998 Legea) eta abenduaren 9ko 21/2013 Legean ezarritakoari jarraikiz. Eskabidearekin batera honako hauek aurkeztu ziren: Vitoria-Gasteizko landa-eremuko berdegune eta espazio libreen erabilera arautzeko udal-mugarteko Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren Aldaketa puntuala behin-behinean onesteko dokumentua, haren ingurumen-azterketa estrategikoa eta jendaurreko informazioaren izapidea eta ukitutako administrazio publikoei eta pertsona interesdunei entzunaldia egiteko izapidea azaltzen dituzten zenbait dokumentu.

Con fecha de 4 de marzo de 2021, el Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz completó la solicitud de declaración ambiental estratégica del Plan, de conformidad con lo dispuesto tanto en la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, como en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre. La solicitud se acompañó del documento para la aprobación provisional de la Modificación del Plan General de Ordenación Urbana de Vitoria-Gasteiz para regular el uso de las zonas verdes y espacios libres en la zona rural del término municipal, de su Estudio Ambiental Estratégico y de diversos documentos explicativos de los citados trámites de información pública y de audiencia a las Administraciones Públicas afectadas y a las personas interesadas.

Vitoria-Gasteizko Udalak jakinarazi du zenbait txosten jaso direla, administrazio-espedientean jasota geratu diren emaitza eta edukiekin, eta txosten horiek kontuan hartu direla Planaren behin betiko bertsioa idatzi denean.

El Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz hace constar que se han recibido varios informes con el resultado y contenido que consta en el expediente administrativo, y que dichos informes han sido tenidos en cuenta en la redacción de la versión definitiva del Plan.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen Ebaluazioari buruzko Legearen (abenduaren 9ko 21/2013 Legea) 1. artikuluan xedatutakoaren arabera, lege horren helburua da ingurumen-efektu nabarmenak izan ditzaketen planen ingurumen-ebaluazioa arautu behar duten oinarriak ezartzea, eta ingurumenaren babes-maila handia bermatzea, garapen jasangarri bat sustatzeko.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir los planes que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, besteak beste, plangintza-prozesuaren lehen faseetan egingo dela ingurumenaren gaineko eraginen analisia, betiere aukerarik egokienak hautatzeko asmoz eta aintzat hartuta hor gauzatuko diren jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente, teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Era berean, 21/2013 Legeak, abenduaren 9koak, 6.1.b) artikuluan ezarritakoa aplikatuta, planei eta programei ere ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egingo zaie, bai eta haien aldaketei ere, baldin eta administrazio publiko batek onartzen baditu eta horiek legezko edo arauzko xedapen batek aginduta egiten eta onartzen badira, Natura 2000 Sareko guneei eragiteagatik ebaluazio bat behar dutelako, 42/2007 Legeak aurreikusitako baldintzetan (42/2007 Legea, abenduaren 13koa, Natura Ondare eta Biodibertsitateari buruzkoa).

En aplicación de lo dispuesto en el artículo 6.1.b) de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, serán objeto de evaluación ambiental estratégica ordinaria los planes y programas, así como sus modificaciones, que se adopten o aprueben por una Administración pública y cuya elaboración y aprobación venga exigida por una disposición legal o reglamentaria, cuando, entre otros, requieran una evaluación por afectar a espacios Red Natura 2000 en los términos previstos en la Ley 42/2007, de 13 de diciembre, del Patrimonio Natural y de la Biodiversidad.

Halaber, otsailaren 27ko 3/1998 Legearen 46.1 artikuluan ezarritakoari jarraituz, ingurumen-inpaktuaren gaineko ebaluazio bateratua egin behar da, hau da, ingurumen-ebaluazio estrategiko bat, aipatutako legearen I. eranskineko A) apartatuan jasotako planak diren kasuan, baldin eta plan horien artean badaude ingurumenean ondorio adierazgarriak eragin ditzaketen planak.

Así mismo, según lo estipulado en el artículo 46.1 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, procede realizar una evaluación conjunta de impacto ambiental, entendida como evaluación ambiental estratégica, en relación con los planes contemplados en el apartado A) del Anexo I de dicha ley, toda vez que entre dichos planes se encuentran aquellos planes que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Halaber, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 17. artikuluan eta hurrengoetan eta Planen eta programen ingurumenaren gaineko eraginaren ebaluazio estrategikoa egiteko prozedura arautzeko urriaren 16ko 211/2012 Dekretuaren 8. artikuluan eta hurrengoetan adierazitakoaren arabera, bai Vitoria-Gasteizko Udalak, bai Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak beharrezkoa den guztia xedatu dute Planaren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren prozedura aurrera eramateko ingurumen-azterketa estrategiko baten bidez, zeinaren irismena aurrez ezarri baita kontsulta publikoen eta eraginpeko administrazio publikoen eta herritar interesdunen parte-hartze prozeduraren bitartez.

En aplicación, asimismo, de lo dispuesto en el artículo 17 y siguientes de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, así como en los artículos 8 y siguientes del Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas, tanto el Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz, como la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, han dispuesto lo necesario para llevar a cabo el procedimiento de evaluación ambiental estratégica del Plan, mediante la elaboración de un estudio ambiental estratégico, cuyo alcance se ha determinado previamente, mediante la celebración de consultas públicas y mediante la participación en el procedimiento de las administraciones públicas afectadas y de las personas interesadas.

Vitoria-Gasteizko landa-eremuko berdegune eta espazio libreen erabilera arautzeko udal-mugarteko Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren Aldaketaren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ondoren, eta kontuan hartuta ingurumen-azterketa estrategikoa egokia dela, indarrean dagoen araudiari egokitzen zaiola eta irismeneko dokumentuan jasotako baldintzak betetzen dituela, ingurumen-adierazpen estrategiko hau eman du Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak, organo eskuduna baita Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren eta otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuaren arabera, zeinaren bidez ezartzen baita Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organiko eta funtzionala. Esandako adierazpen horretan, ingurumenaren arloko alderdiak Planaren proposamenean txertatzearen aldeko balorazioa egiten da, eta Plan horrek ingurumenean eragingo dituen inpaktu esanguratsuen aipamena ere jasotzen da, azkenean onartuko den Planean sartu beharreko azken zehaztapenak barnean direla, ingurumen-ondorioetarako bakarrik.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental estratégica de la Modificación del Plan General de Ordenación Urbana de Vitoria-Gasteiz para regular el uso de las zonas verdes y espacios libres en la zona rural del término municipal, y a la vista de que el estudio ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, incluyendo los términos recogidos en el documento de alcance, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente y con el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, procede a dictar la presente declaración ambiental estratégica, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Plan y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos del Plan sobre el medio ambiente, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse al Plan que finalmente se apruebe, a los solos efectos ambientales.

Xedapen hauek hartu dira kontuan: otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorra, Euskal Herriko Ingurugiroa Babestekoa; abenduaren 9ko 21/2013 Legea, Ingurumen Ebaluazioari buruzkoa; urriaren 16ko 211/2012 Dekretua, Planen eta programen ingurumen-ebaluazio estrategikoaren prozedura arautzen duena; otsailaren 23ko 68/2021 Dekretua, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organiko eta funtzionala ezartzen duena; urriaren 1eko 39/2015 Legea, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; eta urriaren 1eko 40/2015 Legea, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoari buruzkoa eta aplikatzekoa den gainerako araudia. Horiek horrela, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco; la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental; el Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas; el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente; la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas; y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público; y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Vitoria-Gasteizko landa-eremuko erabilera publikoko berdeguneak eta espazio libreak arautzeko udal-mugarteko Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren Aldaketaren ingurumen-adierazpen estrategikoa ematea, jarraian zehazten diren baldintzetan:

Primero.– Formular la declaración ambiental estratégica de la Modificación del Plan General de Ordenación Urbana de Vitoria-Gasteiz para regular el uso de las zonas verdes y espacios libres en la zona rural del término municipal, el Plan, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren (hemendik aurrera, Plana) xedea honako hau da: udal-mugarteko landa-eremuko erabilera publikoko berdeguneen eta espazio libreen erabilerari buruzko araudiak aldatzea, indarreko Hiri Antolamenduko Plan Orokorrean (HAPO) bildutako erregulazioak oztopatu egiten duelako araudi horiek ezartzea, hirian eta udalerriko landa-eremuetan eskaera-maila bera ezartzen baita. Zehazki, Plana udalerriko 63 landa-eremuen edo udalerria baino lurralde-eremu txikiagoko erakundeen bizitegi-bilbean (hots, hiri-lurzoruan eta lurzoru urbanizagarrian) sartutako erabilera publikoko berdeguneei eta espazio libreei –sistema orokortzat jo gabeei– aplikatzen zaie.

A) El Plan tiene por objeto modificar las regulaciones de uso de las zonas verdes y espacios libres públicos en la zona rural del término municipal, cuya implantación se ve dificultada con la regulación contenida en el vigente Plan General de Ordenación Urbana de Vitoria-Gasteiz (en adelante PGOU), al establecer el mismo nivel de exigencia en la ciudad y en los núcleos rurales del municipio. En concreto, el Plan se aplica a las zonas verdes y espacios libres públicos insertos en la trama residencial de los 63 núcleos rurales (suelo urbano y urbanizable) o entidades locales menores del municipio, no conceptuados como Sistemas Generales.

Honako hauek dira Vitoria-Gasteiz udal-mugartean Planaren eraginpean dauden 63 udalerria baino lurralde-eremu txikiagoko erakundeak: Aberasturi, Abetxuku, Ehari, Amarita, Andollu, Andetxa, Arangiz, Aretxabaleta, Arkaia, Arkauti, Argandoña, Ariz, Armentia Gasteiz, Artatza Foronda, Askartza, Aztegieta, Berroztegieta, Betoñu, Bolibar, Gaztelu, Krispiña, Elorriaga, Eskibel, Eztarroa, Foronda, Gamarra, Gamarragutxi, Gamiz, Gardelegi, Gobeu, Gometxa, Gereña, Otobarren, Otogoien, llarratza, Jungitu, Lasarte, Legarda, Lermanda, Lopida, Lubinao, Mandoia, Margarita, Martioda, Matauku, Mendiguren, Mendiola, Mendotza, Miñao, Miñaogutxi, Monasterioguren, Oreitia, Otazu, Erretana, Subilla Gasteiz, Uribarri Nagusia, Uribarri Arratzua, Uribarri Dibiña, Billafranka, Ihurre, Zerio, Zuhatzu eta Zumeltzu.

Las 63 entidades locales menores del término municipal de Vitoria-Gasteiz afectadas por el Plan son las siguientes: Aberasturi, Abetxuko, Ali, Amarita, Andollu, Antezana, Arangiz, Arechavaleta, Arkaia, Arkaute, Argandoña, Ariñez, Armentia, Artatza, Askartza, Astegieta, Berrostegieta, Betoño, Bolivar, Castillo, Crispijana, Elorriaga, Eskibel, Estarrona, Foronda, Gamarra Mayor, Gamarra Menor, Gamiz, Gardélegi, Gobeo, Gometxa, Gereña, Hueto Abajo, Hueto Arriba, llarraza, Jungitu, Lasarte, Legarda, Lermanda, Lopidana, Lubiano, Mandojana, Margarita, Martioda, Matauko, Mendiguren, Mendiola, Mendoza, Miñano Mayor, Miñano Menor, Monasterioguren, Oreitia, Otazu, Retana, Subijana de Álava, Ullibarri de los Olleros, Ullibarri-Arratzua, Ullibarri-Viña, Villafranca, Yurre, Zerio, Zuazu y Zumeltzu.

Proposatutako aldaketak ez du lurzoruaren erabilera orokorren eta xehatuen esleipena aldatzen; erabilera-araubidea aldatzen du, besterik gabe.

La modificación propuesta no altera la atribución de usos globales y pormenorizados del suelo, limitándose a modificar el régimen de usos.

Zehazki, HAPOaren araudiaren 5.03.39 artikulua aldatu da, zeinak arautu egiten baitu sistema orokorrak ez diren berdegune eta espazio libreen erabilera eta haren aplikazio-eremutik kanpo uzten baititu udalerria baino lurralde-eremu txikiagoko erakundeak; erakunde horiek haientzat berariaz sortutako 5.03.39 bis artikulu berria izango dute arau.

En concreto, se modifica el artículo 5.03.39 de la Normativa del PGOU que regula el uso de aquellas zonas verdes y espacios libres públicos que no son Sistemas Generales, excluyendo de su ámbito de aplicación a las entidades locales menores, que pasan a ser reguladas por un nuevo artículo 5.03.39 bis, específico para ellas.

Hala, 5.03.39 bis artikulu berrian, honako baldintza berezi hauek jasotzen dira udalerria baino lurralde-eremu txikiagoko erakunde horien landa-eremuko bizitegi-bilbean dauden espazio libre eta berdeguneetarako:

Así, en el nuevo artículo 5.03.39. bis se recogen las siguientes condiciones particulares para los espacios libres y zonas verdes insertos en la trama residencial rural de las citadas entidades locales menores:

a) Udalerria baino lurralde-eremu txikiagoko erakundeen landa-eremuko bizitegi-bilbean dauden espazio libre eta berdeguneetan onartutako erabilerak honako hauek izango dira: musika-kioskoak, egoteko guneak, autobus-markesinak eta kirolerako edo jolaserako eremu txikiak, landako bizitegi-bilbean dauden espazio libre eta berdeguneetan daudenak. Baina berariaz geratuko dira kanpoan Armentiako basilikaren inguruko zelaia, Zadorrako parke lineala, Estibalizko muinoa eta lurzoru urbanizagarriko sektoreetako eremua: 21. zenbakia, Jundizko mendebaldeko hedapena, Margarita udalerriaren inguruan; 30. zenbakia, Berroztegieta udalerriaren ekialdean, eta 33. zenbakia, Gamarra, bai eta Salburua KBE/HBBEaren eremua ere, Elorriagaren ondoan.

a) Los usos admitidos en los espacios libres y zonas verdes insertos en la trama residencial rural de las entidades locales menores serán kioscos de música, zonas estanciales, marquesinas de autobús y pequeñas áreas deportivas o de juego, en los espacios libres y zonas verdes insertos en la trama residencial rural, exceptuándose expresamente la campa en torno a la basílica de Armentia, el parque lineal del Zadorra, el cerro de Estíbaliz y el ámbito de los sectores de suelo urbanizable números 21, Ampliación Oeste de Júndiz, en torno a la localidad de Margarita, 30 al este de la localidad de Berrosteguieta y 33, Gamarra Mayor / Gamarra Nagusia, así como el ámbito de la ZEC/ZEPA Salburua, junto a Elorriaga.

b) Batasunaren intereseko habitat edo espezie babestuen zabalkunde-area deklaratutako KBEen babes-eremu periferikoetan edozein jarduketa egiteko, eraginen balorazioa beharko da, eta, nolanahi ere, zuhaitzak edo bertoko zuhaixkak dituzten lurrazalak saihestu beharko dira.

b) Cualquier actuación en las Zonas Periféricas de Protección de las ZEC declaradas, hábitats de interés comunitario o áreas de difusión de especies protegidas, requerirá una valoración de sus afecciones, evitándose en todo caso las superficies ocupadas por árboles o arbustos autóctonos.

c) Era berean, proposatutako erabilerak eta jarduerak espazioen, higiezinen eta gainerako elementuen (besteak beste, bideak, elizak, etxeak, dorreak, gurutzeak, zutabeak, iturriak, askak, garbitegiak, errotak, zubiak eta bestelakoak) kultura-babesarekin bateragarriak direla balioetsi beharko da, nahiz eta berariaz deklaratuta, proposatuta edo inbentarioan jasota ez egon, antzinako Vasco-Navarro trenbidea, kasu.

c) Asimismo, deberá valorarse la compatibilidad de los usos y actividades propuestos con la protección cultural de los espacios, inmuebles y demás elementos preexistentes (como caminos, iglesias, casas, torres, cruceros, rollos, fuentes, abrevaderos, lavaderos, molinos, puentes y otros) incluso aunque no estén expresamente declarados, propuestos o inventariados, como pueda ser el caso del antiguo ferrocarril vasco navarro.

d) Lehendik dauden natura- eta kultura-elementuen babesarekin bateragarria denean, jolas-guneak eta musika-kioskoak estali ahalko dira, baina itxi gabe, eta bolatokiak eta autobus-markesinak estali eta zati batean itxi ahalko dira, baina, gutxienez, alde bat utzi beharko da zabalik, alegia, luzera handienekoa, eta elementuaren beraren ezaugarri tipologiko eta morfologikoei jarraituko zaie, eta ahalik eta inpaktu gutxiena eragin beharko da espazio publikoan edo inguruneko higiezinetan, bolumetria, dimentsio eta materialen gaineko arau jakin batzuei jarraikiz.

d) Cuando sea compatible con la protección de los elementos naturales y culturales preexistentes, las zonas de juego y kioscos de música podrán cubrirse, sin cerrarse y las boleras y marquesinas de autobús podrán cubrirse y cerrarse parcialmente, dejando abierto, al menos, un lateral, que deberá corresponderse con el lado de mayor longitud, respetando las características tipológicas y morfológicas propias del elemento y con el mínimo impacto sobre el espacio público o los inmuebles del entorno, regulándose su volumetría, dimensiones y materiales.

Bestalde, Planean (5.03.58 artikulua aldatu da), Vitoria-Gasteizko Aireportuaren Plan Gidarian zehaztutako Aireportuko Sistema Orokorrarekin zerikusia duten zenbait arauketa jasotzen dira, ingurumen-ikuspuntutik garrantzirik ez dutenak; izan ere, Vitoria-Gasteizko Aireportuaren Plan Gidarian zehaztutako Aireportuko Sistema Orokorreko mugak baino ez dira jasotzen, eta Aireportuko Sistema Orokorraren eremuan onartuko den erabilera bakarra aireportuaren erabilera publikoa besterik izango ez dela baino ez du zehazten, eta muga aeronautikoak hirigintza-plangintzari gailenduko zaizkiela arautzen.

Por otra parte, se incorporan al Plan (se modifica el artículo 5.03.58) diversas regulaciones relacionadas con el Sistema General Aeroportuario definido en el Plan Director del Aeropuerto de Vitoria, sin trascendencia desde el punto de vista ambiental, ya que se limitan a recoger los límites del Sistema General Aeroportuario definido en el Plan Director del Aeropuerto de Vitoria, a especificar que en el ámbito del Sistema General Aeroportuario el uso admisible será exclusivamente el uso público aeroportuario y a incluir, con carácter normativo, la prevalencia de las limitaciones aeronáuticas sobre el planeamiento urbanístico.

Eremuaren ezaugarriei dagokienez, Planaren eremuko baldintzatzaile esanguratsuenak jarraian laburtzen dira:

Por lo que respecta a las características del ámbito, los condicionantes más significativos del ámbito del Plan se resumen a continuación:

Udalerria baino lurralde-eremu txikiagoko erakunde horietako gehienak babes-eremu periferikoan edo Natura 2000 Sareko espazioen inguruetan daude, jarraian adierazten den moduan:

La mayor parte de las citadas entidades se sitúan en la zona periférica de protección o en las proximidades de los espacios de la Red Natura 2000, tal y como se indica a continuación:

– «Salburua» ES2110014 KBEko eta HBBEko ingurunean eta haren babes-eremu periferikoan gune hauek daude: Aberasturi, Arkaia, Arkauti, Askartza, Bolibar, Elorriaga, Gamiz, Ilarratza, Mendiola, Monasterioguren, Otazu, Uribarri Nagusia eta Zerio, bai eta ekipamendu-partzela batzuk ere Betoñun.

– En el entorno de la ZEC y ZEPA ES2110014 Salburua y en su zona periférica de protección se localizan los núcleos de Aberasturi, Arcaute, Arkaia, Askartza, Bolívar, Elorriaga, Gamiz, Ilarratza, Mendiola, Monasterioguren, Otazu, Ullibarri de los Olleros y Zerio, así como algunas parcelas equipamentales en Betoño.

– Arabako Lautadako harizti-irlak ES2110013 KBE ingurunean eta haren babes-eremu periferikoan Zuhatzun dago eta, hurbil, Aberasturi, Argandoña, Askartza, Matauko, Billafranka eta Zerio.

– En el entorno de la ZEC ES2110013 Robledales isla de la llanada alavesa y su zona periférica de protección se localiza Zuazo de Vitoria, y en su proximidad, las entidades de Aberasturi, Argandoña, Askartza, Matauko, Villafranca y Zerio.

– «Zadorra Ibaia» ES21110010 KBEan Gobeuko eta Amaritako guneetako lurzati batzuk daude, eta haren ingurunean gune hauek: Abetxuku, Krispiña, Gamarra eta Gamarragutxi.

– Coincidiendo con la ZEC ES21110010 Río Zadorra, se localiza alguna parcela de los núcleos de Gobeo y Amarita, y en sus proximidades los núcleos de Abetxuko, Crispijana, Gamarra Mayor y Gamarra Menor.

– Gasteizko Mendi Garaiak ES2110015 KBEan Bolibarko eta Uribarri Nagusiko guneak eta Gamizko eta Aberasturiko lurzatiren bat daude.

– En el entorno de la ZEC ES2110015 Montes Altos de Vitoria, se localizan los núcleos de Bolivar y Ullibarri de los Olleros, así como alguna parcela de Gamiz y Aberasturi.

Vitoria-Gasteizko udal-mugartea EAEko isurialdean mediterraneoan dago, eta erkidegoarteko arroen eremuaren barruan. Udalerriko ibilgu nagusia Zadorra ibaia da; ipar-ekialdetik eta hego-mendebaldera doana, eta, haren ibilbide osoan zehar, hainbat eta hainbat ibaiadar eta errekaren urak hartzen ditu. Eskuinaldetik, Santa Engrazia, Iturrizabaleta, Zalla eta Oka ibilguen urak jasotzen ditu, eta, ezkerraldetik, Alegria, Zerio, Errekabarri, Santo Tomas, Errekaleor eta Batango urak.

El término municipal de Vitoria-Gasteiz se encuentra localizado en la vertiente mediterránea de la CAPV y dentro del ámbito de las cuencas intercomunitarias. El cauce principal del municipio es el río Zadorra, que discurre en dirección noreste-suroeste y que recibe el aporte de numerosos afluentes y arroyos a lo largo de todo su trazado. Por su margen derecha recibe las aguas de los cauces del Santa Engracia, Iturrizabaleta, Zalla y Oka, y por su margen izquierda las aguas del Alegría, Zerio, Errekabarri, Santo Tomás, Errekaleor y Batán.

Planaren esparrua osatzen duten gune gehienak Zadorra unitate hidrologikoaren ibai-sareko uholde-arriskuko eremuen gainean daude, 10, 100 eta 500 urteko errepikatze-denboretarako. Eremuan, hainbat Uholde Arrisku Handiko Eremu zedarritu dira: Zadorra, Santo Tomas, Errekaleor eta Akata Sakana, Mendiguren, Margarita Sakana eta Arkauti.

Gran parte de los núcleos que constituyen el ámbito del Plan se sitúan sobre zonas inundables de la red fluvial de la unidad hidrológica Zadorra para periodos de retorno de 10, 100 y 500 años. En el ámbito se han delimitado varias Áreas con Riesgo Potencial Significativo de Inundación (ARPSIs): Zadorra, Santo Tomás, Ricallor y Barranco Acata, Mendiguren, Barranco de Margarita, Arcaute y Arcaute.

Lurpeko jabari publiko hidraulikoaren ikuspegitik, nabarmentzekoak dira Subillako akuiferoak eta Vitoria-Gasteizko akuifero kuaternarioa. Lehenak, udal-mugartearen mendebaldean dauden izen bereko kareharriei lotuak, eta, bigarrena, Zadorra ibaiaren eta haren ibaiadar nagusien material alubialei lotua. Eremua oso kaltebera da lurpeko uren kutsadurarekiko.

Desde el punto de vista del dominio público hidráulico subterráneo destacan los acuíferos de Subijana y el Acuífero Cuaternario de Vitoria-Gasteiz. El primero ligado a las calizas del mismo nombre y localizadas al oeste del término municipal, y el segundo ligado a los materiales aluviales del río Zadorra y de sus afluentes principales. El ámbito presenta alta vulnerabilidad a la contaminación de las aguas subterráneas.

Lurpeko urak azaleratzearen eta Errekaleorreko eta Santo Tomaseko ibilguen ekarpenaren ondorioz, urmaelak sortzen dira, alegia, Salburuko hezeguneak, zeinak RAMSAR nazioarteko garrantziko hezegune deklaratu baitira eta Natura 2000 Sarean (ES2110014 KBE) sartuta baitaude, bai eta EAEko Hezeguneen Lurraldearen Arloko Planaren II. taldean (B9A3) ere.

Como resultado del afloramiento de las aguas subterráneas y del aporte de los cauces del Errekaleor y Santo Tomás, surgen un conjunto de balsas que conforman los humedales de Salburua, declarados de importancia internacional RAMSAR e incluidos en la Red Natura 2000 (ZEC ES2110014) y en el Grupo II del Plan Territorial Sectorial de Zonas Húmedas de la CAPV (B9A3).

Ebroko Demarkazio Hidrografikoko Plan Hidrologikoaren Gune Babestuen Erregistroarekin bat etorriz, Mandoia eta Otogoien udalerria baino lurralde-eremu txikiagoko erakundeetan, hornidurarako ura hartzeko guneak daude. Ekonomikoki esanguratsuak diren uretako espezieen babes-eremuei dagokienez, Zadorra ibaian, Uribarriko presatik Abetxukoko zubiraino, tarte ziprinikola bat identifikatu da. Nitrato-kutsadurarekiko urrakorrak diren eremuei dagokienez, Vitoria-Gasteiz unitate hidrologikoak, ekialdeko sektoreak (ES21_1), Aberasturi, Andollu, Arkaia, Argandoña, Arkauti, Askartza, Bolibar, Gamiz, Ilarratza, Jungitu, Lubiano, Matauku, Mendiola, Monasterioguren, Oreitia, Otazu, Uribarri Arratzua, Uribarri Nagusia, Billafranka, Billafranka-Estibalitz eta Zerio udalerria baino lurralde-eremu txikiagoko erakundeetan du eragina. Bestalde, Vitoria-Gasteiz unitate hidrologikoak, Foronda I eta II mendebaldeko sektoreak (ES21_2), Andetxa eta Gereña udalerria baino lurralde-eremu txikiagoko erakundetan du eragina.

De acuerdo con el Registro de Zonas Protegidas del Plan Hidrológico de la Demarcación Hidrográfica del Ebro, en las entidades locales menores Mandojana y Hueto Arriba existen zonas de captación de agua para abastecimiento. En relación con las zonas de protección de especies acuáticas económicamente significativas, en el río Zadorra desde la presa de Ullíbarri al puente de Abetxuko se identifica un tramo ciprinícola. Respecto a las zonas vulnerables a la contaminación por nitratos, la UH Vitoria-Gasteiz, sector oriental (ES21_1) afecta a las entidades menores de Aberasturi, Andollu, Arcaya, Argandoña, Arkaute, Askarza, Bolibar, Gamiz, Ilarraza, Junguitu, Lubiano, Matauko, Mendiola, Monasterioguren, Oreitia, Otazu, Ullibarri-Arrazua, Ullibarri de los Olleros, Villafranca, Villafranca- Estíbaliz y Zerio. Por otro lado, el UH Vitoria-Gasteiz, sector occidental Foronda I y II (ES21_2), afecta a las entidades menores de Antezana y Guereña.

Batasunaren Intereseko Habitaten EAEko Maparen arabera, urbanizatu gabeko lurzatietan Batasunaren intereseko habitatak daude, besteak beste: 6210 - Brachipodium pinnatumaren larre mesofiloak; 4090 - Txilardi oromediterraneo endemikoak, elorri-triskarekin; 9240 - Quercus faginea eta Quercus canariensis-en harizti iberiarrak; 91EO* - Haltzadiak eta lizardiak, etab.

Conforme al Mapa de Hábitats de Interés Comunitario de la CAPV, en las parcelas no urbanizadas se desarrollan hábitats de interés comunitario, como los hábitats 6210 - Pastos mesófilos de Brachipodium pinnatum, 4090 - Brezales oromediterráneos endémicos con aliaga, 9240 - Robledales ibéricos de Quercus faginea y Quercus canariensis, 91EO* - Alisedas y fresnedas, etc.

Halaber, landa-eremuetako zenbait lurzati espezie babestuak hartzen dituzten eta Araban kudeaketa-plan bat duten interes bereziko guneetan daude; hona hemen espezie babestu horiek: uhalde-enara (Riparia riparia), bisoi europarra (Mustela lutreola), igaraba (Lutra lutra), ibai-kabuxa (Salaria fluviatilis) eta iparraldeko katxoa (Squalius pyrenaicus). Orobat, ibai-sarea eta ibaiertzak korridore ekologikoen sareko elementuak dira.

Asimismo, varias parcelas de los núcleos rurales son coincidentes con las Zonas de Interés Especial de especies protegidas que cuentan con un plan de gestión en Álava: avión zapador (Riparia riparia), visón europeo (Mustela lutreola), nutria (Lutra lutra), bienio de río (Salaria fluviatilis) y zaparda (Squalius pyrenaucus). A su vez, la red fluvial y sus riberas constituyen elementos de la red de corredores ecológicos.

Udalerrian, zenbait paisaia berezi daude:

En el municipio se localizan varios paisajes singulares:

– Mendebaldeko Mendiak eta Mendi Garaiak, Berroztegieta, Monasterioguren, Gamiz, Bolibar eta Uribarri Nagusia udalerriak hartzen dituena.

– Los Montes Occidentales y los Montes Altos, que engloba las localidades de Berrosteguieta, Monasterioeguren, Gámiz, Bolívar y Ullibarri de los Olleros.

– Arratoko eta Badaiako mendilerroak, Artatza herria inguratzen dutenak eta Otobarren, Otogoien, Mandoia eta Legarda inguruetaraino iristen direnak.

– Las sierras de Arrato y Badaia, que rodean la localidad de Artaza y llegan hasta las inmediaciones de los Huetos, Mandojana y Legarda.

– Salburuko hezeguneak.

– Los humedales de Salburua.

– Arabako Lautadako harizti-irlak.

– Los robledales isla de la llanada alavesa.

Udalerria baino lurralde-eremu txikiagoko erakundetan elementu ugari daude udalerriko kultura-ondareko ondasun guztien inbentarioaren barnean daudenak.

En las entidades menores existen numerosos elementos incluidos en el inventario del conjunto de bienes del patrimonio cultural del municipio.

Planaren eremuan, EAEn Kutsatuta egon daitezkeen Lurzoruen Inbentarioan jasotzen diren zenbait lurzati daude, zehazki, honako gune hauetan: Aztegieta (kodea: 01059-01629); Arkauti (kodeak: 01059-01324 eta 01059-01720); Gamarra (01059-01296), Gardelegi (kodeak: 01059-01 761 eta 01059-01311); Legarda (kodea: 01059-01301) eta Uribarri Arratzua (kodea: 01059-01535). Hala ere, Planaren garapenaren ondoriozko jarduketek, a priori, ez dakarkiete eraginik lurzati horiei.

En el ámbito del Plan existen algunas parcelas incluidas en el Inventario de Suelos Potencialmente Contaminados de la CAPV, en concreto, en los núcleos de Astegieta (con código 01059-01629); Arkaute (códigos 01059-01324 y 01059-01720); Gamarra-Mayor (01059-01296), Gardelegui (códigos 01059-01 761 y 01059-01311); Legarda (código 01059-01301) y Uribarri-Arrazua (código 01059-01535). No obstante, las actuaciones derivadas del desarrollo del Plan, a priori, no suponen afección a las parcelas citadas.

Planaren garapenaren ondoriozko inpaktu nagusiak obra-fasean eragingo dira; izan ere, lur-mugimenduak eta soberakina sortzea ekarriko du, bai eta hondakinak sortzea, makinak joan-etorrian ibiltzea, emisio atmosferiko eta akustikoen ondorioz giza habitataren kalitatea aldi baterako murriztea, landaredia deuseztatzea, istripuzko isurien arriskuagatik uren eta lurzoruen kalitatea murriztea... Hori horrela, bereziki kontuan izan beharko da uren kalitatean eragiteko arriskua; izan ere, lurzatiak akuiferoak kutsatzearekiko kalteberatasun handiko guneetan eta ibai-ibilguen ingurunean daude, eta horietako batzuk Natura 2000 Sarekoak direla eta fauna babestua dute.

Los principales impactos derivados del desarrollo del Plan se producirán en fase de obras, que dará lugar a movimientos de tierras y generación de sobrantes, producción de residuos, trasiego de maquinaria, disminución temporal de la calidad del hábitat humano por emisiones atmosféricas y acústicas, eliminación de la vegetación, disminución de la calidad de las aguas y de los suelos por riesgo de vertidos accidentales... En este sentido, especialmente se deberá tener en cuenta el riesgo de afección a la calidad de las aguas ya que las parcelas se sitúan sobre zonas con alta vulnerabilidad a la contaminación de acuíferos y en el entorno de cauces fluviales, algunos de ellos pertenecientes a la Red Natura 2000 y con presencia de fauna protegida.

Hori guztia dela eta, Plana garatzeko proiektuetan sartu beharko diren neurri babesle eta zuzentzaileak zehaztu behar dira, biztanleei eta giza habitatari, lurpeko eta azaleko uren kalitateari, Batasunaren intereseko habitatei, intereseko faunari, Natura 2000 Sareko espazioei eta lotutako balioei kalterik eta eragozpenik ez eragiteko aurreikusitako jarduketak garatu bitartean.

Todo ello hace necesario que se definan las medidas protectoras y correctoras que deberán incorporarse a los proyectos de desarrollo del Plan a fin de evitar las posibles afecciones y molestias a la población y hábitat humano, a la calidad de las aguas subterráneas y superficiales, a los hábitats de interés comunitario, a la fauna de interés, a los espacios Red Natura 2000 y sus valores asociados durante el desarrollo de las actuaciones previstas.

Ustiapen-fasean, egon daitezkeen inpaktu esanguratsuenak jabari publiko hidraulikoaren okupazioari eta uholde-arriskuari lotuta daude. Hori horrela, lursail naturala ezingo da aldatu jabari publiko hidraulikoaren zortasun-eremuari dagokion 5 metroko zerrendan, eta EAEko Ibai eta Errekak Antolatzeko Lurraldearen Arloko Planean ezarritako atzeratzeak bete beharko dira. Gainera, jarduketek horren inguruko araudi berezia bete beharko dute (EAEko Ibai eta Errekak Antolatzeko Lurraldearen Arloko Planaren E2 apartatua eta Jabari Publiko Hidraulikoaren Arauketaren 9 bis, 9 ter eta 14 bis artikuluak), bai eta Uholde Arriskua Kudeatzeko Planaren egiturazko neurriak ere, arroko plan hidrologikoan zehaztutako uholde-arrisku handiko eremuetako bat bada.

En fase de explotación, los posibles impactos más relevantes se derivan de la ocupación del dominio público hidráulico y el riesgo de inundación. En este sentido, deberá quedar libre de cualquier alteración del terreno natural la franja de 5 metros correspondiente a la zona de servidumbre de dominio público hidráulico y se deberá dar cumplimiento a los retiros establecidos en el PTS de Ordenación de los Ríos y Arroyos de la CAPV. Además, las actuaciones deberán cumplir con la normativa específica al respecto (apartado E2 del PTS de Ordenación de Ríos y Arroyos de la CAPV y artículos 9 bis, 9 ter y 14 bis del Reglamento de Dominio Público Hidráulico), así como las medidas estructurales del PGRI en el caso de ser un área concordante con un ARPSI definido en Plan Hidrológico de cuenca.

B) Ingurumen-adierazpen estrategiko hau bat dator ingurumen-azterketa estrategikoaren ondorio nagusiekin, eta uste da nahikoa justifikatu dela orduko Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzaren 2019ko azaroaren 21eko Ebazpenaren bidez emandako irismen-dokumentuan aurkeztutako ingurumen-irizpideak integratzea.

B) La presente declaración ambiental estratégica se muestra de acuerdo con las principales conclusiones del estudio ambiental estratégico y considera que se ha justificado suficientemente la integración de los criterios ambientales que se presentaron en el documento de alcance emitido mediante Resolución de 21 de noviembre de 2019 de la entonces Dirección de Administración Ambiental.

Aipatutako ingurumen-organo horrek emandako irismen-dokumentuan eskatutako sakonera, xehetasun-maila eta espezifikazio gradua bermatuz egin da Planaren ingurumen-azterketa estrategikoa. Ingurumen-izapidean adierazitako alderdi guztiak bete direla irizten da; planifikazio-prozesuan ingurumenean eragin daitezkeen ondorioak kontuan hartu direla bermatzeko behar bezain zorrotz bete direla, hain zuzen.

El estudio ambiental estratégico del Plan se ha elaborado asegurando la amplitud, nivel de detalle y grado de especificación requerido en el citado documento de alcance emitido por el órgano ambiental. Se considera que todos los aspectos señalados en la tramitación ambiental se han abordado de manera suficientemente rigurosa para asegurar que se han tenido en cuenta las posibles repercusiones en el medio ambiente durante el proceso de planificación.

C) Planaren tramitazioa egin bitartean ez da ingurumen-ebaluazio estrategikoaren hedapenik eskatzen duen jarduketa berririk sartu.

C) Durante la tramitación del Plan no se han añadido nuevas actuaciones que requieran una ampliación de la evaluación ambiental estratégica.

Planaren hasierako proposamena aldatu egin da, Berroztegietaren ekialdean dagoen azalera handiko espazio librea eta Elorriagan dagoen espazio librea –Salburua KBE/HBBEaren barnean dago– 5.03.39 bis artikulu berriaren aplikaziotik berariaz kanpo utzitako eremuen barruan sartzeko.

La propuesta inicial del Plan ha sido modificada para incluir dentro de las zonas excluidas expresamente de la aplicación del nuevo artículo 5.03.39 bis, además de las planteadas inicialmente, el espacio libre de gran superficie situado al este de Berrostegieta y el espacio libre situado en Elorriaga, coincidente con la ZEC/ZEPA Salburua.

D) Indarrean dagoen araudiaren arabera ezarriko dira neurri babesleak, zuzentzaileak, konpentsatzaileak eta jarraipenekoak, bai eta hurrengo apartatu hauetan xedatutakoaren arabera eta, aurrekoaren aurkakoa ez den orotan, ingurumen-azterketa estrategikoan aurreikusitakoaren arabera ere.

D) Las medidas protectoras, correctoras, compensatorias y de seguimiento se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con lo establecido en los apartados siguientes y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo previsto en el estudio ambiental estratégico.

Oro har, ingurumen-balioen babesa lehenetsiko duten neurriak aplikatu beharko dira, hau da, Planetik eratorritako jarduketak gauzatzean proposamen zehatzak aztertu beharko dira, eta ingurumen-balioak mantentzen direla bermatzeko neurriak jorratu beharko dira. Zehazki, plana garatzeko proiektuak idazten direnean, kontuan hartuko dira honako alderdi hauek:

En general, se deberán aplicar todas aquellas medidas que prioricen la protección de los valores ambientales; es decir, a la hora de llevar a la práctica las actuaciones derivadas del Plan, se deberán analizar las propuestas concretas y elaborar las medidas que garanticen el mantenimiento de los valores ambientales. Concretamente, en la redacción de los proyectos que desarrollen el plan se tendrán en cuenta los siguientes aspectos:

D.1.– Natura 2000 Sareko espazioak babesteko neurriak.

D.1.– Medidas destinadas a la protección de los espacios Red Natura 2000.

Udalerria baino lurralde-eremu txikiagoko erakunde bakoitzaren informazio kartografikoari dagokionez, ingurumen-azterketa estrategikoaren eranskinaren P1 planotik P63ra bitartekoen bilduma berrikusi egingo da, baldintzatzaile gisa Natura 2000 Sarearen espazioen mugaketa eta haren babes-eremu periferikoa gehitzeko.

En lo que respeta a la información cartográfica de cada entidad local menor, la colección de planos P1 a P63 del anexo del estudio ambiental estratégico será revisada para añadir como condicionante la delimitación de los espacios Red Natura 2000 y su Zona Periférica de Protección.

Oro har, Zadorra ibaia, Gasteizko Mendi Garaiak eta Arabako Lautadako harizti-irak KBEen eta Salburua KBE/HBBEaren babes-eremu periferikoekin osorik edo zati batean bat datorren planaren ondoriozko edozein jarduketak Natura 2000 Sarean duen eraginaren balorazioa beharko du. Horretarako, Habitatei buruzko 92/43/EEE Zuzentarauan, Natura Ondarearen eta Biodibertsitatearen Legean (abenduaren 13ko 42/2007 Legea) eta Ingurumen Ebaluazioaren Legean (abenduaren 9ko 21/2013 Legea) xedatutakoa bete beharko da.

En general, cualquier actuación derivada del Plan que coincida total o parcialmente con las Zonas Periféricas de Protección de las ZEC río Zadorra, Montes Altos de Vitoria y Robledales isla de la Llanada Alavesa, y de la ZEC/ZEPA Salburua requerirá una valoración de sus afecciones a la Red Natura 2000. Para ello se estará a lo dispuesto en la Directiva 92/43/CEE o de Hábitats, la Ley 42/2007, de 13 de diciembre, del Patrimonio Natural y la Biodiversidad y la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

D.2.– Itsas-lehorreko jabari publikoaren babesari eta uholde-arriskuari buruzko neurriak.

D.2.– Medidas relativas a la protección del Dominio Público Marítimo Terrestre y a los riesgos de inundación.

Jabari publiko hidraulikoaren babesari eta haren babes-zerrendei dagokienez, lursail naturala inola ere aldatu gabe laga beharko da jabari horretako zortasun-eremuari dagokion 5 metroko zerrenda. Era berean, proposatzen diren jarduketek EAEko Ibai eta Errekak Antolatzeko Lurraldearen Arloko Planean ezarritako atzeratzeak bete beharko dituzte.

Respecto a la protección del dominio público hidráulico y sus franjas de protección asociadas, deberá quedar libre de cualquier alteración del terreno natural la franja de 5 metros correspondiente a la zona de servidumbre de citado dominio. Asimismo, las actuaciones que se propongan deberán dar cumplimiento a los retiros establecidos en el PTS de Ordenación de los Ríos y Arroyos de la CAPV.

5.03.39 bis artikuluan, uholde-arriskuari dagozkion mugak jaso beharko dira. Honako idazketa hau edo testu honen baliokidea sartzea proposatzen da:

En el artículo 5.03.39 bis se deberán recoger las limitaciones con respecto al riesgo de inundabilidad, proponiéndose la incorporación de la siguiente redacción o texto equivalente:

«Uholde-arriskuko eremuetan dauden berdegune edo espazio libre publikoetan, horren inguruko araudi berezia bete beharko da (Lurraldearen Arloko Planaren E2 apartatua eta Jabari Publiko Hidraulikoaren Arauketaren 9 bis, 9 ter eta 14 bis artikuluak), bai eta Uholde Arriskua Kudeatzeko Planaren egiturazko neurriak ere, aipatu planean zehaztutako uholde-arrisku handiko eremuetako bat bada.

«En aquellas zonas verdes o espacios libres públicos localizados en zonas inundables se deberá cumplir la normativa específica al respecto (apartado E2 del PTS de Ordenación de Ríos y Arroyos de la CAPV y artículos 9 bis, 9 ter y 14 bis del Reglamento de Dominio Público Hidráulico), así como las medidas estructurales del PGRI en el caso de ser un área concordante con un ARPSI definido en el citado plan.

Kioskoek lehentasunezko fluxu-eremutik kanpora egon beharko dute, eta azterlan edo analisi hidraulikoaren bidez bermatuko da aurretik dagoen arrisku-egoera larriagotzen ez dela eta hirugarrenei kalterik ez zaiela eragiten. Lehentasunezko fluxu-eremuan ezingo dira eraiki kirol- edo jolas-eremuetarako aparkaleku edo eraikuntza osagarriak, eta itxiturek, nahiz eta partzialak izan, iragazkorrak izan beharko dute».

Los kioskos deberán ubicarse fuera de Zona de Flujo Preferente y se garantizará mediante estudio o análisis hidráulico el no agravamiento de la situación de riesgo preexistente, ni afecciones a terceros. En la Zona de Flujo Preferente tampoco se podrán ejecutar aparcamientos o edificaciones auxiliares y complementarios a las zonas deportivas o de juego que se ejecuten, y los cerramientos, aunque sean parciales, deberán ser permeables.»

Oro har, Planaren ondorioz jabari publiko hidraulikoaren zortasun- edo zaintza-eremuan egiten den edozein jarduketarako, Ebroko Konfederazio Hidrografikoaren administrazio-baimena beharko da.

En general, cualquier actuación que, como consecuencia del Plan, se sitúe en la zona de servidumbre o de policía del dominio público hidráulico requerirán de la preceptiva autorización administrativa de la Confederación Hidrográfica del Ebro.

D.3.– Lurpeko eta gainazaleko uraren kalitateari ahalik eta afekzio txikiena eragiteko neurriak.

D.3.– Medidas destinadas a disminuir la afección a la calidad de las aguas subterráneas y superficiales.

Apirilaren 11ko 849/1986 Errege Dekretuaren 126 ter.7 artikuluan ezarritakoarekin bat etorrita, urbanizazio berriek drainatze jasangarriko sistemak jaso beharko dituzte, besteak beste, gainazal eta akabera iragazkorrak, uholde-arriskua txikiagotzeko; dekretu horren bidez, Jabari Publiko Hidraulikoaren Araudia onartu, eta abuztuaren 2ko 29/1985 Legeak, Urei buruzkoak, I., IV., V., VI. eta VII. aurretiazko tituluetan ezarritakoa garatzen da.

En concordancia con lo recogido en el artículo 126 ter.7 del Real Decreto 849/1986, de 11 de abril, por el que se aprueba el Reglamento del Dominio Público Hidráulico, que desarrolla los títulos preliminar I, IV, V, VI y VII de la Ley 29/1985, de 2 de agosto, de Aguas, las nuevas urbanizaciones deberán introducir sistemas de drenaje sostenible, tales como superficies y acabados permeables, de forma que el eventual incremento del riesgo de inundación se mitigue.

Bestalde, hiriko drainatze-azpiegituren bidez biltzen diren euri-urak, jabari publiko hidraulikoa kutsatu badezakete, hondakin-urtzat hartuko dira eta isurketak baimentzeko prozedura bete beharko dute Ebroko Konfederazio Hidrografikoaren aurrean.

Por otro lado, las aguas de escorrentía pluvial que se recojan mediante infraestructuras de drenaje urbano y que sean susceptibles de contaminar el Dominio Público Hidráulico serán consideradas aguas residuales debiendo someterse al procedimiento de autorización de vertido ante la Confederación Hidrográfica del Ebro.

Proiektatutako ekipamendu berriek komunak badituzte, haiek udal-saneamenduko sareetara konektatu beharko dira.

En el caso de que los nuevos equipamientos proyectados incluyan aseos, será necesaria su conexión a las redes de saneamiento municipales.

D.4.– Kultura-ondareari dagozkion neurriak.

D.4.– Medidas relativas al patrimonio cultural.

Planaren araudiak berak jasotzen duenez, gogorarazten da jarduketek bateragarriak izan beharko dute eremuan eremuko guneen eta horietan dauden higiezinen behin-behineko kultura-babesarekin, zeina EAEko Kultura Ondasunaren deklarazioaren ondoriozkoa baita.

Tal y como recoge la misma normativa del Plan, se recuerda que, las actuaciones deberán ser compatibles con la eventual protección cultural de los espacios o de los bienes inmuebles situados en los mismos derivada de su declaración de Bien Cultural de la CAPV.

Bestalde, Euskal Kultura Ondarearen Legean (maiatzaren 9ko 6/2019 Legea) ezarritako gainerako xedapenekin bat etorriz, obretan aztarna arkeologikoren bat egon daitekeela pentsarazten duen zerbait aurkitzen bada, berehala jakinaraziko zaio Arabako Foru Aldundiko Kulturako Zuzendaritzari; gero, hark erabakiko du zer neurri ezarri.

Por otro lado, en cumplimiento de lo dispuesto en la Ley 6/2019, de 9 de mayo, de Patrimonio Cultural Vasco, si en el transcurso de las obras se produjera algún hallazgo que suponga un indicio de carácter arqueológico, se informará inmediatamente a la Dirección de Cultura de la Diputación Foral de Álava, que será quien indique las medidas que deberán adoptarse.

D.5.– Egingo diren lanen ekologia- eta paisaia-integraziorako neurriak.

D.5.– Medidas destinadas a la integración ecológica y paisajística de los desarrollos.

Ingurumena eta paisaia leheneratzeko lanak egingo dira, proiektuaren exekuzioaren eraginpean dauden gune guztietan, aurreikusiz landareztatze-lanetan batez ere espezie autoktonoak erabiliko direla, zeinak eremuotako baldintza bioklimatikoetara egokituko baitira eta gutxieneko mantentze-lana eskatuko baitute. Bereziki, ura ahalik eta gehien aurrezteko sistemak jarriko dira, eta ura berrerabiltzea ahalbidetzen duten sistemak sustatuko dira. Bereziki saihestuko da prozesu inbaditzaileak sor ditzaketen espezieak erabiltzea. Landatzeko modulu heterogeneoak erabiliko dira zuhaitz- eta zuhaixka-espezieen osaerari dagokionez, eta landareak irregularki jarriko dira, landare-formazioak ahalik eta naturalenak izateko.

Se llevará a cabo una restauración ambiental y paisajística que abarque todas las zonas afectadas por la ejecución de los desarrollos, previendo el uso en las labores de revegetación de especies vegetales autóctonas adaptadas a las condiciones bioclimáticas de la zona y que requieran un mínimo mantenimiento. En particular se dispondrán sistemas para el máximo ahorro de agua, incentivando los sistemas que permitan la reutilización de agua. Se evitará especialmente emplear especies introducidas susceptibles de generar procesos invasivos. Se emplearán módulos de plantación heterogéneos en cuanto a la composición de especies arbóreas y arbustivas y las plantas se dispondrán irregularmente, con el objetivo de alcanzar la mayor naturalidad posible de las formaciones vegetales.

Oro har, kontuan hartuko dira Ihobek egindako Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua argitalpenean eta Espezie apaingarriak hautatzeko gidan jasotako gomendioak eta neurriak.

En general se tendrán en cuenta las recomendaciones y medidas contenidas en la publicación «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles» y en la «Guía para la selección de especies ornamentales», elaborados por Ihobe.

Neurriak hartuko dira ahalmen inbaditzaileko espezie aloktonoen zabalkundea saihesteko (Buddleja davidii, Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia, Cortaderia selloana, etab.). Ildo horretan, kontrol-neurriak hartuko dira landare-espezie inbaditzailerik sar ez dadin iraulitako eta landarerik gabe utzitako lursailen bidez (prestatutako gainazaletan segituan landatzea eta ereitea, landare-lurren pilaketen babesa eta abar). Gainera, landare-lurrak modu berezituan kudeatzea proposatuko da, baldin eta lur horiek aipatutako espezieak barreia ditzaketen propaguluak badituzte.

Se adoptarán medidas para evitar la propagación de especies alóctonas con potencial invasor, como Buddleja davidii, Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia, Cortaderia selloana u otras. En este sentido, se deberán adoptar medidas de control para evitar que los terrenos removidos y desprovistos de vegetación constituyan una vía de entrada para especies vegetales invasoras (plantación y siembra inmediata de superficies preparadas, protección de acopios de tierra vegetal, etc.). Además, se propondrá la gestión diferenciada de la tierra vegetal que pueda contener propágulos de dichas especies.

D.6.– Eraikingintza eta eraikuntza jasangarriaren aldeko neurriak.

D.6.– Medidas para una edificación y construcción sostenible.

Eraikuntza jasangarriagorako behar diren ezaugarriei dagokienez, Etxebizitzen eraikuntza iraunkorrerako gidan (https://www.ihobe.eus/argitalpenak) jasotako neurriak eta ingurumen-jardunbide egokiak erabiliko dira eraikinen energia-aurrezpena eta -efizientzia bultzatzeko eta energia berriztagarriak sustatzeko. Neurri horiek, gutxienez, alderdi hauetan eragin beharko dute:

En su caso, en cuanto a las características necesarias para la construcción más sostenible se empleará el conjunto de medidas y buenas prácticas ambientales contenidas en las correspondientes «Guías de Edificación Ambientalmente Sostenible» (https://www.ihobe.eus/publicaciones), con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

– Materialak. Lehengai berriztaezinen kontsumoa murriztea.

– Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

– Energia. Iturri berriztaezinen bidez sortzen den energiaren sorkuntza edo kontsumoa murriztea.

– Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

– Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

– Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

– Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

– Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

– Atmosfera. Gas-, hauts-, bero- eta argi-emisioak murriztea.

– Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

– Barne-kalitatea. Barruko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

– Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

D.7.– Neurri orokorrak, balio naturalak babesteko aurreikusitako garapena exekutatzen den bitartean.

D.7.– Medidas generales para la protección de los valores naturales durante la ejecución del desarrollo previsto.

Oro har, ingurumen-balioen babesa lehenetsiko duten neurriak aplikatu beharko dira, hau da, aurreikusitako garapenetarako ingurumen-balioak mantentzen direla bermatzeko neurriak hartu beharko dira. Bereziki:

En general, se deberán aplicar todas aquellas medidas que prioricen la protección de los valores ambientales; es decir, los desarrollos previstos deberán incluir las medidas que garanticen el mantenimiento de los valores ambientales. En particular:

– Obrako langileek erabili behar duten jardunbide egokien gidaliburuak gai hauekin zerikusia duten alderdiak bilduko ditu, gutxienez: obraren okupazio-mugak kontrolatzea, kontuan hartuz natura-ondareko elementuak daudela, lanaldiak, makineria, aldi baterako desbideratzeak, ibilguetara isurketarik ez egitea, ahalik eta hauts eta soinu gutxien sortzea, herritarren lasaitasunean eragin negatiboa izan dezaketen jardunak minimizatzea, hondakinak kudeatzea eta abar.

– Manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra: contendrá como mínimo aspectos relacionados con el control de los límites de ocupación de la obra, considerando la presencia de elementos del patrimonio natural, periodos de trabajo, maquinaria, desvíos provisionales, evitar vertidos a los cauces, la minimización de producción del polvo y ruido, minimizar las afecciones negativas sobre el sosiego público, la gestión de residuos, etc.

– Hondakinak sortzea eta kudeatzea: obrak egin eta garbiketa-kanpainak dirauen bitartean sortutako hondakinak kudeatzeko, Hondakinei eta lurzoru kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta berariazko arauetan xedatutakoa beteko da.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados durante las obras y campaña de limpieza se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas.

Eraikuntza- eta eraispen-hondakinak ekainaren 26ko 112/2012 Dekretuan (Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen kudeaketa arautzekoa) xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

Hondakin arriskutsuentzako ontzietarako, uztailaren 20ko 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako arauak bete beharko dituzte (hondakin toxiko eta arriskutsuei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko oinarrizko araudia onartzen du dekretu horrek); itxita egongo dira baimendutako kudeatzaileak jaso arte, isuri edo lurrundu ez daitezen.

Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos y peligrosos, y permanecerán cerrados hasta su entrega a gestor autorizado, evitando cualquier pérdida de contenido por derrame o evaporación.

Olio erabiliak kudeatzeko, hauetan xedatutakoa beteko da: Industrian erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretua, eta EAEn erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen irailaren 29ko 259/1998 Dekretua.

La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados y con el Decreto 259/1998, de 29 de septiembre, por el que se regula la gestión del aceite usado en el ámbito de la CAPV.

Obretan indusketa-soberakinak sortzen badira, baimendutako soberakin-biltegira eraman, eta indarreko legediaren arabera kudeatuko dira.

En el caso de generarse sobrantes de excavación durante las obras, estos serán trasladados a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

Vitoria-Gasteizko Udalari eta Ingurumen Jasangarriko Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaizkie lur susmagarriak hautemateagatiko kutsadura-arrasto guztiak, Lurzorua Kutsatzea Saihestu eta Kutsatutakoa Garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22.2 artikulua betetzeko.

Cualquier indicio de contaminación por la detección de tierras sospechosas deberá ser comunicada al Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz y a la Viceconsejería de Sostenibilidad Ambiental, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

– Lurzoruak eta lurpeko urak babestea: obra-fasean beharrezkoak diren prebentzio-neurriak eta neurri zuzentzaileak ezarriko dira, arreta handiz, ezusteko isurketen kaltea saihesteko, bereziki makineriaren mantentze-lanak egiten diren bitartean: Obrako makinen parke gisa erabiltzen den lurrazala eta horren mantentze-eremua drainatze naturaleko saretik isolatuko dira. Zola iragazgaitza eta efluenteak biltzeko sistema bat izango ditu, olioek eta erregaiek lurzorua eta ura ez kutsatzeko. Erregaien zamalanak, olio-aldaketak eta lantegiko jarduerak ezin izango dira horretarako adierazitako eremuetatik kanpo egin.

– Protección de los suelos y aguas subterráneas: se establecerán las medidas preventivas y correctoras durante la fase de obras que sean necesarias, extremando las precauciones, para evitar la afección por vertidos accidentales, especialmente durante las operaciones de mantenimiento de maquinaria: la superficie destinada a parque de maquinaria de obra y la zona de mantenimiento de la misma se aislará de la red de drenaje natural. Dispondrá de solera impermeable y de un sistema de recogida de efluentes para evitar la contaminación del suelo y de las aguas por acción de aceites y combustibles. No se permitirá la carga y descarga de combustible, cambios de aceite y las actividades propias de taller en zonas distintas a la señalada.

– Jabari publiko hidraulikoa babestea: makina eta ibilgailuen zirkulazioa ahalik eta gehien murriztuko da ibilguaren inguruetan. Saihestuko da ibilguaren inguruetan materialak metatzea eta obra-instalazio osagarriak jartzea.

– Protección del Dominio Público Hidráulico: se restringirá al máximo la circulación de maquinaria y vehículos en las proximidades del cauce. Se evitarán los acopios de materiales y la ubicación de instalaciones auxiliares de obra en las inmediaciones del cauce.

– Airearen kalitatearen eta kalitate akustikoaren babesa: Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustikoari, kalitate-helburuari eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, eta hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten soinu-emisioak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Errege Dekretuak aldatua) eta arau osagarrietan ezarritakora.

– Protección de la calidad del aire y de la calidad acústica: de acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre, y en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

Halaber, egunez lan egingo da, eta kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

Asimismo, se respetará un horario de trabajo diurno y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

E) Ingurumen-jarraipeneko plana.

E) Plan de seguimiento ambiental.

Azterketak ikuskatze-programa egoki bat deskribatzen du, Planaren aplikazio egokia bermatzeko eta, hala badagokio, aurreikusitakoak ez diren beste ingurumen-efektu batzuk antzemateko. Hainbat kontrol proposatu dira, aurretiko edo lanen aurreko faserako zein obrak gauzatzeko faserako. Kontrol horietan zenbait jarduketa egingo dira, honako hauek aintzat hartuta: kontrolatuko den eremuko alderdiak, jarraipenaren adierazle diren parametroak, helburuak eta maiztasuna.

El Estudio describe un correcto programa de supervisión destinado a garantizar la correcta aplicación del Plan y la detección, en su caso, de efectos ambientales distintos a los previstos. Se proponen diferentes controles, tanto para la fase previa o preoperacional como para la fase de ejecución de las obras; estos controles consisten en una serie de actuaciones a llevar a cabo en función de los diferentes aspectos del medio objeto de control, de los parámetros indicadores de seguimiento, objetivos y periodicidad.

F) Planetik eratorritako proiektuen ingurumen-ebaluaziorako gidalerro orokorrak.

F) Directrices generales para la evaluación ambiental de los proyectos derivados del Plan.

Planetik eratorritako proiektuen ingurumen-ebaluazioan kontuan izan beharko dira lurraldearen baldintzatzaileak, baita orduko Ingurumen Administrazioaren zuzendariaren 2019ko azaroaren 21eko Ebazpenean adierazitako ingurumen-irizpideak ere. Haren bidez, Vitoria-Gasteizko landa-eremuko berdegune eta espazio libreen erabilera arautzeko udal-mugarteko Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren aldaketaren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren irismen-dokumentua egin zen.

En la evaluación ambiental de los proyectos que se deriven del Plan se tendrán en cuenta los condicionantes del territorio, así como los criterios ambientales indicados en la Resolución de 21 de noviembre de 2019, de la entonces Dirección de Administración Ambiental por la que se formula el documento de alcance de la evaluación ambiental estratégica de la Modificación del Plan General de Ordenación Urbana de Vitoria-Gasteiz para regular el uso de las zonas verdes y espacios libres en la zona rural del término municipal.

Besteak beste, nabarmendu behar da espazio natural babestuak kontserbatu behar direla; Itsas-lehorreko Jabari Publikoaren babesa eta haren zirkulazio- eta babes-zortasuna babestu behar direla; arrisku naturalak murriztu behar direla, zehazki uholde-arriskuaren ondoriozkoak; kultura-ondarea egoki babestu behar dela; ingurumen-baliabideak modu jasangarrian erabili behar direla; eta lurraldean egindako esku-hartzeak modu egokian integratu behar direla paisaian, kalteak saihestea lehenetsiz konpentsazioaren gainetik.

Entre otros aspectos, se debe incidir en la conservación de los espacios naturales protegidos, en la protección del Dominio Público Marítimo Terrestre y sus servidumbres de tránsito y protección, en la mitigación de los riesgos naturales, en particular los derivados del riesgo de inundación, en la adecuada protección del patrimonio cultural, en el uso sostenible de los recursos ambientales y la adecuada integración paisajística de las intervenciones sobre el territorio, priorizando la prevención de los daños frente a su compensación.

Bigarrena.– Vitoria-Gasteizko landa-eremuko berdegune eta espazio libreen erabilera arautzeko udal-mugarteko Hiri Antolamendurako Plan Orokorraren Aldaketa onartzeko, bi urteko gehieneko epea ezartzea, ingurumen-adierazpen estrategiko hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzen denetik aurrera. Epe hori igarotakoan, plana ez bada onartu, ingurumen-adierazpen estrategiko honen indarraldia amaituko da, eta hortik aurrera ez du ondorerik izango. Kasu horretan, sustatzaileak berriro hasi beharko du Planaren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren izapidea, non eta ez den ingurumen-adierazpen estrategikoaren epea luzatzea adosten. Hori guztiori, Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 27. artikuluarekin bat etorriz.

Segundo.– Imponer un plazo máximo de dos años para la aprobación de la Modificación del Plan General de Ordenación Urbana de Vitoria-Gasteiz para regular el uso de las zonas verdes y espacios libres en la zona rural del término municipal, a contar desde la publicación de la presente declaración ambiental estratégica en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. Transcurrido dicho plazo sin haberse procedido a la aprobación del mismo, la presente declaración ambiental estratégica perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios. En tal caso, el promotor deberá iniciar nuevamente el trámite de evaluación ambiental estratégica del Plan, salvo que se acuerde la prórroga de la vigencia de la declaración ambiental estratégica. Y todo ello de acuerdo con lo establecido en el artículo 27 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia jakinaraztea Vitoria-Gasteizko Udalari.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2021eko abuztuaren 31.

En Vitoria-Gasteiz, a 31 de agosto de 2021.

(Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzaren titularra ordezteko, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuaren lehenengo xedapen gehigarriaren d) letran ezarritako araubidea aplikatuz)
(En suplencia de la persona titular de la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, en aplicación del régimen establecido en la Disposición Adicional Primera, apartado d, del Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente).

Ingurumen Jasangarritasuneko sailburuordea,

La Viceconsejera de Sostenibilidad Ambiental,

AMAIA BARREDO MARTÍN.

AMAIA BARREDO MARTÍN.


Azterketa dokumentala


Análisis documental