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Boletin Oficial del País Vasco

175. zk., 2021eko irailaren 2a, osteguna

N.º 175, jueves 2 de septiembre de 2021


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
4629
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EBAZPENA, 2021eko uztailaren 7koa, Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendariarena, zeinaren bidez Astigarragako HJE 21 Zarkumendegiko Plan Partzialeko 4. aldaketaren ingurumen-adierazpen estrategikoa formulatzen baita.

RESOLUCIÓN del 7 de julio de 2021 del Director de Calidad Ambiental y Economía Circular, por la que se formula la Declaración Ambiental Estratégica de la Modificación n.º 4 del Plan Parcial del AIU 21 Zarkumendegi, en el término municipal de Astigarraga.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzaren 2019ko abuztuaren 14ko Ebazpenaren bidez, Astigarragako HJE 21 Zarkumendegiko Plan Partzialeko 4. aldaketaren ingurumen-azterketa estrategikoaren irismen-dokumentua egin zen, bai Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorrean bai Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean jasotakoari jarraikiz.

Mediante Resolución de 14 de agosto de 2019, la entonces Dirección de Administración Ambiental formuló el documento de alcance del estudio ambiental estratégico de la Modificación n.º 4 del Plan Parcial del AIU 21 Zarkumendegi, promovido por Astigarraga Lantzen, S.A. en el término municipal de Astigarraga, en virtud de lo dispuesto tanto en la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, como en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 21. artikuluan eta Planen eta programen ingurumen-ebaluazio estrategikoa egiteko prozedura arautzen duen urriaren 16ko 211/2012 Dekretuaren 12. artikuluan ezarritakoari jarraikiz, Astigarragako Udalak Planaren jendaurreko informazioaren izapidea bete zuen, plana bera eta haren ingurumen-azterketa estrategikoa 45 egunez jendaurrean jarrita (2021eko otsailaren 4ko Gipuzkoako Aldizkari Ofiziala, 22. zk.), haren eraginpean zeudenek egoki ikusten zituzten alegazioak egin zitzaten, beren interesen defentsan.

En orden a lo establecido en el artículo 21 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre y del artículo 12 del Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas, el Ayuntamiento de Astigarraga sometió a información pública el Plan, junto con su estudio ambiental estratégico, durante un plazo de 45 días (Boletín Oficial de Gipuzkoa n.º 22 de 4 de febrero de 2021), a fin de que quienes se considerasen afectados pudieran alegar lo que estimasen oportuno en defensa de sus intereses.

Era berean, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 22. artikuluan ezarritakoa aplikatuz, Astigarragako Udalak kontsulta egin zien eraginpeko administrazio publikoei eta interesdunei, zeinak aurretik ere kontsultatuak izan baitziren arauaren 19. artikuluan ezarritakoaren arabera, eta 45 eguneko epea eman zien egoki iritzitako txostenak eta alegazioak aurkez zitzaten. Horien ondorioak espedientean daude jasota.

Asimismo, en aplicación de lo dispuesto en el artículo 22 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, el Ayuntamiento de Astigarraga consultó a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas que habían sido previamente consultadas de conformidad con el artículo 19 de la norma, dando un plazo de 45 días para la emisión de los informes y alegaciones que se estimaran pertinentes, con el resultado que obra en el expediente.

2021eko ekainaren 1ean, Astigarragako Udalak Planaren ingurumen-adierazpen estrategikoaren eskabidea osatu zuen, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorrean zein ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean ezarritakoari jarraikiz. Eskabidearekin batera honako hauek aurkeztu ziren: Astigarragako HJE 21 Zarkumendegiko Plan Partzialeko 4. aldaketa behin-behinean onartzeko dokumentua, haren ingurumen-azterketa estrategikoa eta jendaurreko informazioaren izapidea eta eraginpeko administrazio publikoei eta pertsona interesdunei entzunaldia egiteko izapidea azaltzen dituzten zenbait dokumentu.

Con fecha de 1 de junio de 2021, el Ayuntamiento de Astigarraga completó la solicitud de declaración ambiental estratégica del Plan, de conformidad con lo dispuesto tanto en la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, como en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. La solicitud se acompañó del documento para la aprobación provisional de la Modificación n.º 4 del Plan Parcial del AIU 21 Zarkumendegi, en Astigarraga, de su Estudio Ambiental Estratégico y de diversos documentos explicativos de los citados trámites de información pública y de audiencia a las Administraciones Públicas afectadas y a las personas interesadas.

Astigarragako Udalak ohartarazi zuenez, alegazio bat eta zenbait txosten jaso zituzten, eta horien emaitza nahiz edukia administrazio-espedientean daude jasota; gainera, aipatutako alegazio eta txosten horiek kontuan hartu dira Planaren behin betiko bertsioa idazteko orduan.

El Ayuntamiento de Astigarraga hizo constar que se recibió una alegación y varios informes con el resultado y contenido que consta en el expediente administrativo, y que dicha alegación e informes han sido tenidos en cuenta en la redacción de la versión definitiva del Plan.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan xedatutakoaren arabera, lege horren helburua da ingurumen-efektu nabarmenak izan ditzaketen planen ingurumen-ebaluazioa arautu behar duten oinarriak ezartzea, eta ingurumenaren babes-maila handia bermatzea, garapen jasangarri bat sustatzeko.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir los planes que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, besteak beste, plangintza-prozesuaren lehen faseetan egingo dela ingurumenaren gaineko eraginen analisia, betiere, aukerarik egokienak hautatzeko asmoz, eta aintzat hartuta hor gauzatuko diren jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente, teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.1 artikuluan xedatutakoa aplikatuz, administrazio publiko batek abian jarritako edo onetsitako planei ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin behar zaie, lege-xedapen batek beharturik prestatu eta onartu badira, betiere ingurumen-eraginaren ebaluazioa egitera legez behartutako proiektuak etorkizunean baimentzeko esparrua ezartzen badute eta arlo jakin batzuei erreferentzia egiten badiete, hala nola hiri- eta landa-lurraldearen edo lurzoru-erabileraren antolamenduari.

En aplicación de lo dispuesto en el artículo 6.1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, serán objeto de una evaluación ambiental estratégica ordinaria los planes que se aprueben por una administración pública y cuya elaboración y aprobación venga exigida por una disposición legal, cuando establezcan el marco para la futura autorización de proyectos legalmente sometidos a evaluación de impacto ambiental y se refieran a determinadas materias, entre las que se encuentra la ordenación del territorio urbano y rural, o del uso del suelo.

Halaber, otsailaren 27ko 3/1998 Legearen 46.1 artikuluan ezarritakoari jarraituz, ingurumen-inpaktuaren gaineko ebaluazio bateratua egin behar da, hau da, ingurumen-ebaluazio estrategiko bat, aipatutako legearen I. eranskineko A) apartatuan jasotako planak diren kasuan, baldin eta plan horien artean badaude ingurumenean ondorio adierazgarriak eragin ditzaketen planak.

Así mismo, según lo estipulado en el artículo 46.1 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, procede realizar una evaluación conjunta de impacto ambiental, entendida como evaluación ambiental estratégica, en relación con los planes contemplados en el apartado A) del Anexo I de dicha ley, toda vez que entre dichos planes se encuentran aquellos planes que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Halaber, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 17. artikuluan eta hurrengoetan eta planen eta programen ingurumenaren gaineko eraginaren ebaluazio estrategikoa egiteko prozedura arautzeko urriaren 16ko 211/2012 Dekretuaren 8. artikuluan eta hurrengoetan adierazitakoaren arabera, bai Astigarragako Udalak, bai Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak beharrezkoa den guztia xedatu dute planaren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren prozedura aurrera eraman ahal izateko ingurumen-azterketa estrategiko baten bidez, zeinaren irismena aurrez ezarri baita kontsulta publikoen eta eraginpeko administrazio publikoen eta herritar interesdunen parte-hartze prozeduraren bitartez.

En aplicación, asimismo, de lo dispuesto en el artículo 17 y siguientes de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, así como en los artículos 8 y siguientes del Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas, tanto el Ayuntamiento de Astigarraga, como la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, han dispuesto lo necesario para llevar a cabo el procedimiento de evaluación ambiental estratégica del Plan, mediante la elaboración de un estudio ambiental estratégico, cuyo alcance se ha determinado previamente, mediante la celebración de consultas públicas y mediante la participación en el procedimiento de las administraciones públicas afectadas y de las personas interesadas.

Astigarragako HJE 21 Zarkumendegiko Plan Partzialeko 4. aldaketaren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-azterketa estrategikoa egokia dela, indarrean dagoen araudiari egokitzen zaiola eta irismen-dokumentuan jasotako baldintzak betetzen dituela, ingurumen-adierazpen estrategiko hau eman du Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak, organo eskuduna baita Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren eta otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuaren arabera, zeinaren bidez ezartzen baita Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organiko eta funtzionala. Esandako adierazpen horretan, ingurumenaren arloko alderdiak Planaren proposamenean txertatzearen aldeko balorazioa egiten da, eta Plan horrek ingurumenean eragingo dituen inpaktu esanguratsuen aipamena ere jasotzen da, azkenean onartuko den Planean sartu beharreko azken zehaztapenak barnean direla, ingurumen-ondorioetarako bakarrik.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental estratégica de la Modificación n.º 4 del Plan Parcial del AIU 21 Zarkumendegi, en el término municipal de Astigarraga, y a la vista de que el estudio ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, incluyendo los términos recogidos en el documento de alcance, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente y con el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, procede a dictar la presente declaración ambiental estratégica, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Plan y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos del Plan sobre el medio ambiente, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse al Plan que finalmente se apruebe, a los solos efectos ambientales.

Xedapen hauek hartu dira kontuan: otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorra, Euskal Herriko Ingurugiroa Babestekoa; abenduaren 9ko 21/2013 Legea, Ingurumen Ebaluazioari buruzkoa; urriaren 16ko 211/2012 Dekretua, Planen eta programen ingurumen-ebaluazio estrategikoaren prozedura arautzen duena; otsailaren 23ko 68/2021 Dekretua, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organiko eta funtzionala ezartzen duena; urriaren 1eko 39/2015 Legea, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; eta urriaren 1eko 40/2015 Legea, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoari buruzkoa eta aplikatzekoa den gainerako araudia. Horiek horrela, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 211/2012, de 16 de octubre, por el que se regula el procedimiento de evaluación ambiental estratégica de planes y programas, el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de régimen jurídico del sector público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Astigarragako HJE 21 Zarkumendegiko Plan Partzialeko (aurrerantzean, Plana) 4. aldaketaren ingurumen-adierazpen estrategikoa formulatzea, jarraian zehazten den moduan:

Primero.– Formular la declaración ambiental estratégica de la Modificación n.º 4 del Plan Parcial del AIU 21 Zarkumendegi, en el término municipal de Astigarraga (en adelante, el Plan) en los términos que se recogen a continuación:

A) Plan partzialaren 4. aldaketaren helburu orokorra da, Astigarragako Hiri Antolamenduko Plan Orokorrean (aurrerantzean, HAPO), Zarkumendegi 21 hirigintza-jarduerarako eremuan (aurrerantzean, HJE 21) indarrean dagoen antolamendu xehatua aldatzea. HAPOaren arabera, eremua jarduera ekonomikoetarako lurzoru urbanizagarria da.

A) La 4.ª modificación del Plan Parcial se plantea con el objetivo general de modificar la ordenación pormenorizada vigente del Área de Intervención Urbanística 21 Zarkumendegi (en adelante AIU 21), del Plan General de Ordenación Urbana (en adelante PGOU) de Astigarraga. El PGOU clasifica el área como Suelo Urbanizable de Actividades Económicas.

Planaren helburu espezifikoagoen artean, honako hauek daude: eremuaren urbanizazioa sinplifikatzea, kostuak murrizteko; industria-lurzati eraikigarriaren azalera handitzea eta sektorean ezar daitezkeen industria-erabileren aukera zabaltzea, bulegoen hirugarren sektoreko erabilerari uko eginez; gainera, HAPOak zehaztutako esparru orokorrean ezar daitezkeen industria-jardueren aukera zabaldu nahi da, antolamendutik eratorritako lurzati batzuetarako.

Como objetivos más específicos del Plan se señalan los siguientes: simplificar la urbanización de la zona con el fin de reducir costes, ampliar la superficie de parcela industrial edificable y ampliar el abanico de usos industriales implantables en el sector, renunciando al uso terciario de oficinas; además, se pretende ampliar el abanico de actividades industriales implantables dentro del marco general definido por el PGOU, para algunas parcelas resultantes de la ordenación.

Helburu espezifikoak honako hauek dira:

Estos objetivos específicos se concretan en:

– Eremua berrantolatzeko aukera ematea, lur-mugimenduek sortutako urbanizazio-kargak murriztuz. Horretarako, bideen sestrak eta lurren konpentsazioa berraztertu dira. Gainera, eremuaren hegoaldeko mendi-hegalean esku hartzea saihestuko da; izan ere, bertan daude gunerik ezegonkorrenak, eta mendi-hegalari eusteko lan garestiak egin beharko lirateke. Antolamendutik kendu da eremuko lurzati zaharretako bat (B lurzatia), hura hiritartzeak kostu handiak eragingo lituzkeelako.

– Posibilitar una reordenación del ámbito reduciendo las cargas de urbanización derivadas de los movimientos de tierras. Para ello se han reestudiado las rasantes de los viarios y la compensación de tierras. Además, se evita intervenir en la ladera sur del ámbito, donde se sitúan las zonas más inestables que requerirían costosas obras de contención de la ladera. Se suprime de la ordenación una de las antiguas parcelas (parcela B) del ámbito, por los elevados costes que conllevaba su urbanización.

– Antolamenduaren barne-bide egituratzailea aldatzea, lurzatira sarbidea ematen duena, erdiko lurzatiak lurzati handi batean bateratzean, murriztu egiten baita bidearen kostua. Bide hori GI-2132 errepidera irtengo da, hau da, Astigarraga eta Oiartzun komunikatzen dituen errepidera.

– Modificar el vial interno vertebrador de la ordenación que da acceso a cada parcela; al unificarse las parcelas centrales en una gran parcela, se reduce el coste del vial; este vial desembocará en la carretera GI-2132 que comunica Astigarraga con Oiartzun.

– Babesteko eta bereizteko zerrenda berde garrantzitsuak sortzea eremuaren ondoko lurzoru urbanizaezineko mugetan.

– Crear importantes fajas verdes de protección y separación en los límites del Área con el suelo no urbanizable que linda con la misma.

– Bestalde, futbol-zelaitik ibaian gora, eremu honetan estalita dauden Galtzaur eta Mokorregi (edo Zarkumendegi) erreken zati bat desestaltzea proposatu da.

– Adicionalmente se propone el descubrimiento de un tramo de las regatas Galtzaur y Mokorregi (o Zarkumendegi) aguas arriba del campo de fútbol, actualmente cubiertas en parte de su recorrido a través del ámbito.

– Añarbeko Urak (AGASA) sozietateak eskatutako zehaztapenak errespetatzea, urak ekartzeko beheko kanaleko sifoia kenduz; hark Donostialdeko ingurunea hornitzen du urez, eta Planaren eremua zeharkatzen du.

– Respetar las determinaciones exigidas por Aguas del Añarbe (AGASA) dando cumplimiento al retiro del sifón del canal bajo de traída de aguas, que abastece de agua al ámbito de Donostialdea y atraviesa el ámbito del Plan.

– Egun dagoen kirol-lurzatia eta aparkaleku-ingurua berrantolatzea: futbol-zelaia finkatzea, bere inguruan espazio- eta zuzkidura-erreserbak bilduz.

– Reordenar la parcela deportiva existente y la zona de aparcamientos: se consolida el campo de fútbol existente, concentrando en su entorno las reservas espaciales y dotacionales.

– Lurzati guztietarako industria-erabilera hartzea, hala, eremuan industria-erabilera anitzak eta malguak ahalbidetzeko; horretarako, indarrean dagoen erabileren araudia aldatu behar da. Hirugarren sektoreko bulego-erabilerari uko egin zaio, lurzati batean izan ezik (A lurzatian).

– Adoptar el uso industrial para la totalidad de las parcelas, permitiendo usos industriales diversos y flexibles en el ámbito, para lo que se modifica la regulación de usos vigente. Se renuncia al uso terciario de oficinas con carácter general, salvo en una de las parcelas (parcela A).

Zarkumendegi 21 HJE eremua Astigarragako hirigunearen ekialdean dago, kilometro eta erdira. Oiartzundik Hernanira doan GI-2132 eskualde-errepidearekin muga egiten du iparraldean, eta urbanizaziorik gabeko lursailekin gainerako zati guztietan (baso-landaketak, baso naturalak –harizti azidofiloa– eta belardiak). Eremuaren azalera 12,4 ha-koa da; gutxi gorabeherako luzera, 770 metrokoa eta zabalera, 150 eta 300 metro artekoa. Eremu osoa lurzoru urbanizagarri gisa sailkatuta dago (jarduera ekonomikoetarako).

El AIU 21 Zarkumendegi está ubicada al este del núcleo urbano de Astigarraga, a un kilómetro y medio del mismo. Limita al norte con la carretera comarcal GI-2132 de Oiartzun a Hernani y el resto con terrenos libres de urbanización (plantaciones forestales, bosques naturales –robledal acidófilo– y prados). La superficie del ámbito es de 12,4 ha, con una longitud aproximada de 770 m y anchura variable entre 150 y 300 m. La totalidad del ámbito se clasifica como suelo urbanizable (de actividades económicas).

Zarkumendegi eremua ibarbide bat da eta kanalizatutako bi errekaren bi alboetan zehar hedatzen da (Galtzaur eta Mokorregi errekak, zati batzuetan estalita daudenak). Lurzati urbanizagarriak kokatuko diren lursaila berdindu egin zen joan den mendeko 70eko hamarkadan, Mercaeaso eskualdeko fruta-merkatua ezartzeko, baina, azkenean, ez zen asmoa gauzatu. Eremuaren erdigunetik igarotzen da Añarbeko Urak sozietatearen urak ekartzeko beheko kanala. Hark Donostialdeko eremua hornitzen du urez eta baldintzatzaile garrantzitsua da eremua antolatzeko orduan.

El ámbito de Zarkumendegi constituye una vaguada que se extiende a ambos lados de dos regatas canalizadas (Galtzaur y Mokorregi, parcialmente cubiertas). El terreno donde se ubicarán las parcelas urbanizables fue explanado en la década de los años 70 del siglo pasado para la implantación del mercado de frutas comarcal Mercaeaso, finalmente no ejecutado. Por la zona central del ámbito discurre el canal bajo de traída de aguas de Añarbeko Urak, que abastece de agua al ámbito de Donostialdea, y constituye un condicionante importante para la ordenación del ámbito.

Eremu horretan, ibarbidearen berdindutako zatian gainazal antropizatuak dira nagusi; bertan kokatuko dira industria-lurzatiak, baina landazabal atlantikoko landa-paisaiaren berezko elementuak kontserbatzen dira, batik bat berdindutako gunea inguratzen duten gainazaletan (horiek ere Zarkumendegi 21 HJE osatzen dute). Horrela, eremua hegoaldetik inguratzen duten ezpondak zuhaitzekin (harizti azidofiloaren berezko espezieekin) eta landare-espezie aloktono batzuekin (radiata pinua) estalita daude. Iparraldean, eremuak GI-2132 errepidearekin eta belardi txiki batekin egiten du muga. Futbol-zelai batek, hondakinak kudeatzeko jarduera baten instalazioek, autoak desegiteko gune batek eta hondatuta dauden beste azalera batzuek hartzen dute ibarbidearen atzealdeko zatirik handiena, baina zati horretan harizti-baso misto atlantiarreko zati bat dago oraindik ere.

Se trata de un ámbito con predominio de las superficies antropizadas en la parte explanada de la vaguada, donde se ubicarán las parcelas industriales, pero que conserva elementos propios del paisaje rural de la campiña atlántica, sobre todo en las superficies que circundan esa zona explanada y que también forman parte del AIU 21 Zarkumendegi. Así, los taludes que rodean el área por su lado sur están cubiertos por formaciones arboladas con especies propias del robledal acidófilo junto con algunas plantaciones de especies alóctonas (pino radiata). Por el lado norte el ámbito limita con la carretera GI-2132 y con una pequeña superficie de prados. Un campo de fútbol, las instalaciones de una actividad de gestión de residuos, un desguace de coches, y otras superficies degradadas ocupan la mayor parte del fondo la vaguada, si bien todavía se conserva en esta parte algún retazo del robledal-bosque mixto atlántico.

Planaren eremua Urumea Unitate Hidrologikoan kokatuta dago eta hiru erreka txikik zeharkatzen dute, Zarkumendegi, Galtzaur eta Mokorregi errekek, hain zuzen ere, zati batzuetan kanalizatuta edo estalita daudenak. Estaldura horiek ez dira nahikoak 100 eta 500 urteko errepikatze-denborako uholde-emariak husteko. Arazo horiek arintzeko, Planak azterketa bat hartzen du barne, «Galtzaur errekaren azterketa hidraulikoa Astigarragako Zarkumendegi industria-eremuan», 2020ko ekainekoa. Azterketa horretan, hainbat jarduketa proposatzen dira uholde-arriskuak saihesteko, hala nola Galtzaur eta Zarkumendegi errekak azaleratzea 500 m eta 300 m inguruko luzeran, hurrenez hurren, eta errekan behera zubi bat ordeztea. Horrela, gune horretan uholde-arazoei irtenbidea emateko proposatutako helburua beteko litzateke, eta ingurumen-hobekuntza nabarmena lortuko litzateke Planaren eremutik igarotzen den erreken naturalizazioari dagokionez.

El ámbito del Plan se encuadra en la Unidad Hidrológica Urumea y es atravesado por tres pequeñas regatas, Zarkumendegi, Galtzaur y Mokorregi, parcialmente canalizadas o incluso cubiertas. Estas coberturas resultan insuficientes para desaguar los caudales de avenida de 100 y 500 años de periodo de retorno. Para paliar estos problemas, el Plan incorpora un Estudio hidráulico de la regata Galtzaur en el ámbito industrial de Zarkumendegi en Astigarraga, fechado en junio de 2020, en el que, para evitar los riesgos de inundación, se proponen varias actuaciones entre que las que cabe destacar, entre otras, el afloramiento de las regatas Galtzaur y Zarkumendegi, en una longitud aproximada de 500 m y 300 m, respectivamente, y la sustitución de un puente aguas abajo del ámbito. De esta forma se alcanza el objetivo propuesto de resolver los problemas de inundación de la zona y se consigue una mejora ambiental evidente en la naturalización de las regatas que discurren por el ámbito del Plan.

Eremuak ez du interes geologikoko punturik. Gainera, akuiferoek oso kutsadura-arrisku txikia dutela irizten zaio. Ez dago, ezta ere, bateragarritasunik naturagune babestuekin, korridore ekologikoekin, Batasunaren intereseko habitatekin ez kultura-ondareko elementuekin.

El ámbito no presenta ningún punto de interés geológico. La vulnerabilidad a la contaminación de acuíferos se considera muy baja. Tampoco se presentan coincidencias con espacios naturales protegidos, corredores ecológicos, hábitats de interés comunitario ni elementos del patrimonio cultural.

Ingurumen-arriskuei dagokienez, aipatutako uholde-arriskuez gain, nabarmendu behar da eremuko baldintza geoteknikoak baldintzatzaile garrantzitsuak direla eta, beraz, hura garatzeko betelan handiak egin beharko liratekeela; beste gune batzuetan, berriz, indusketa handiak egin beharko lirateke (hegoaldeko mendi-hegalean) materialen ezegonkortasuna dela-eta, edo lursailari eusteko neurri garestiak hartu. Horregatik, mendi-hegal horretako jarduketak ahalik eta gehien murriztea erabaki da.

Por lo que respecta a los riesgos ambientales, además de los problemas de inundabilidad mencionados, cabe destacar que las condiciones geotécnicas del ámbito suponen un condicionante importante para su desarrollo, con zonas con importantes rellenos y otras donde la inestabilidad de los materiales obligaría a importantes excavaciones (ladera sur) o a disponer de costosas medidas de contención del terreno, razón por la cual se ha optado por minimizar las actuaciones en esa ladera.

Era berean, nabarmendu behar da Añarbeko Urak sozietatearen urak ekartzeko beheko kanala igarotzen dela. Hark Donostialdeko eremua hornitzen du urez eta baldintzatzaile garrantzitsua da eremua antolatzeko orduan.

También es reseñable la presencia del canal bajo de traída de aguas de Añarbeko Urak que abastece de agua al ámbito de Donostialdea y constituye un condicionante importante para la ordenación del ámbito.

Balizko lurzoru kutsatuei dagokienez, eremuko 3 kokaleku «Lurzorua kutsa dezaketen jarduerak izan dituzten edo dituzten lurzoruen inbentarioan» sartuta daude (kodeak: 20903-00012, 20903-00007, 20903-00008); lehenengoa hondakinen isurketari dagokio, eta beste biak bi industria-jarduerari.

Por lo que respecta a los suelos potencialmente contaminados, en el área se encuentran 3 emplazamientos incluidos en el «Inventario de suelos que soportan o han soportado actividades potencialmente contaminantes del suelo» (Códigos 20903-00012, 20903-00007, 20903-00008); el primero corresponde a vertido de residuos, y los otros dos a actividades industriales.

Egoera akustikoari dagokionez, AP 1 autobidea eta GI-2132 errepidea dira Planaren inguruan identifikatutako zarata-iturriak. Aurkeztutako azterketa akustikoarekin bat etorriz, hirigintza-garapen berriari aplikagarriak zaizkion kalitatearen helburuak betetzen dira gaur egungo agerlekuan nahiz etorkizuneko agerlekuan, 20 urtera begira.

En cuanto a la situación acústica, las fuentes de ruido identificadas en el entorno del Plan son la Autopista AP 1 y la carretera GI-2132. De acuerdo con el estudio acústico presentado, se cumplen los objetivos de calidad aplicables al nuevo desarrollo urbanístico, tanto en el escenario actual como en el escenario futuro, a 20 años vista.

B) Ingurumen-adierazpen estrategiko hau bat dator ingurumen-azterketa estrategikoaren ondorio nagusiekin, eta, haren arabera, behar adina justifikatu da Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzaren 2019ko abuztuaren 14ko Ebazpenean aurkeztutako ingurumen-irizpideak txertatu izana. Ebazpen horren bidez formulatu zen Astigarragako Hiri Antolamenduko Plan Orokorreko HJE 21 Zarkumendegiko Plan Partzialeko 4. aldaketaren ingurumen-azterketa estrategikoaren irismen-dokumentua.

B) La presente declaración ambiental estratégica se muestra de acuerdo con las principales conclusiones del estudio ambiental estratégico y considera que se ha justificado suficientemente la integración de los criterios ambientales que se presentaron en la Resolución de 14 de agosto de 2019, de la Dirección de Administración Ambiental por la que se formula el documento de alcance del estudio ambiental estratégico de la Modificación n.º 4 del Plan Parcial del Área 21 Zarkumendegi, del Plan General de Ordenación Urbana de Astigarraga.

Aipatutako ingurumen-organo horrek emandako irismen-dokumentuan eskatutako sakonera, xehetasun-maila eta espezifikazio gradua bermatuz egin da Planaren ingurumen-azterketa estrategikoa. Planifikazio-prozesua aurrera eramaten den bitartean ingurumen-eragin posibleak kontuan hartzen direla bermatzeko, irizten zaio behar besteko zorroztasunez heldu zaiela ingurumen-izapideetan adierazitako irizpide guztiei.

El estudio ambiental estratégico del Plan se ha elaborado asegurando la amplitud, nivel de detalle y grado de especificación requerido en el documento de alcance emitido por este órgano ambiental. Se considera que todos los aspectos señalados en la tramitación ambiental se han abordado de manera suficientemente rigurosa para asegurar que se han tenido en cuenta las posibles repercusiones en el medio ambiente durante el proceso de planificación.

C) Plana izapidetzean, ez da gehitu ingurumen-azterketa estrategikoa zabaltzeko eskatzen duen jarduketa berririk, eta ez da antzeman Planean birdefinitu edo kendu behar den jarduketarik.

C) Durante la tramitación del Plan no se han añadido nuevas actuaciones que requieran una ampliación de la evaluación ambiental estratégica ni se ha detectado ninguna actuación del Plan que deba ser redefinida o suprimida.

D) Indarrean dagoen araudiaren arabera hartuko dira neurri babesleak, zuzentzaileak, konpentsatzaileak eta jarraipenekoak, baita hurrengo apartatu hauetan xedatutakoaren arabera eta, aurrekoa galarazten ez dutenetan, ingurumen-azterketa estrategikoan aurreikusitakoaren arabera ere.

D) Las medidas protectoras, correctoras, compensatorias y de seguimiento se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con lo establecido en los apartados siguientes y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo previsto en el estudio ambiental estratégico.

Oro har, ingurumen-balioen babesa lehenetsiko duten neurriak aplikatu beharko dira, hau da, Planetik eratorritako jarduketak gauzatzean proposamen zehatzak aztertu beharko dira, eta ingurumen-balioak mantentzen direla bermatzeko neurriak jorratu beharko dira. Zehazki, plana garatzeko proiektuak idazten direnean, kontuan hartuko dira:

En general, se deberán aplicar todas aquellas medidas que prioricen la protección de los valores ambientales; es decir, a la hora de llevar a la práctica las actuaciones derivadas del Plan, se deberá analizar las propuestas concretas y elaborar las medidas que garanticen el mantenimiento de los valores ambientales. Concretamente, en la redacción de los proyectos que desarrollen el plan se tendrán en cuenta los siguientes aspectos:

1.– Jabari Publiko Hidraulikoa babesteari buruzko neurriak.

1.– Medidas relativas a la protección del Dominio Público Hidráulico.

Jabari publiko hidraulikoari eragiten dioten jarduketak garatzeko orduan behar bezala bete beharko dira Uraren Euskal Agentziak 2021eko martxoaren 8an administrazio publikoen entzunaldi-izapidean aurkeztutako txosteneko irizpideak eta baldintzak, espediente honi dagokionez. Txosten horren arabera, honako neurri hauek hartuko dira jabari publiko hidraulikoa eta lurrazaleko uren kalitatea babesteko:

Las actuaciones con afección al dominio público hidráulico deberán desarrollarse de acuerdo con los criterios y condiciones que figuran en el informe emitido por la Agencia Vasca del Agua en fecha 8 de marzo de 2021, en el trámite de audiencia a las administraciones públicas sustanciado en relación con este expediente. De acuerdo con dicho informe se adoptarán las siguientes medidas en orden a la protección del dominio público hidráulico y la calidad de las aguas superficiales:

Proposatutako antolamendutik eratorritako urbanizazio- eta eraikuntza-proiektuetan zehaztu eta xedatu egin beharko dira Galtzaur errekaren azterketa hidraulikoa Astigarragako Zarkumendegi industria-eremuan izeneko azterketan adierazten diren errekak naturalizatzeko jarduketa guztiak; azterketa 2020ko ekainekoa da eta sustatzaileak aurkeztu zuen.

Los proyectos de urbanización y construcción derivados de la ordenación propuesta deberán concretar y detallar todas las actuaciones de naturalización de las regatas que figuran en el Estudio hidráulico de la regata Galtzaur en el ámbito industrial de Zarkumendegi en Astigarraga, fechado en junio de 2020, aportado por el promotor.

Ibaiak leheneratzeko, jatorrizkoaren antzekoak diren erabat naturalizatutako ibilguak proiektatu beharko dira, trazadura bihurgunetsu eta ohantze naturalekoak; bestela, antzeko beste bat diseinatu beharko da, osaera zimurtsu eta irregularrekoa, gutxieneko sakonera bat izango duen ur-lamina jarraitua bermatuko duena. Alboetako ezpondak ingeniaritza naturalistikoko teknikekin gauzatu behar dira guztiz, modu egokian landarezta daitezen, behar bezala justifikatutako zatietan salbu, harri-lubetak erabiltzea behar-beharrezkoa denean.

Para la restauración fluvial se deberán proyectar cauces totalmente naturalizados similares al original, de trazado sinuoso y de lecho natural o diseñarse uno similar al mismo, de constitución rugosa e irregular que garantice la existencia de una lámina continua de agua con un calado mínimo. Los taludes laterales deben configurarse en su totalidad con técnicas de ingeniería naturalística para su correcta revegetación, salvo en tramos justificados donde sea estrictamente necesario el uso de escolleras.

Kantauri ekialdeko arroen Plan Hidrografikoaren Berrikuspena onartzen duen urtarrilaren 8ko 1/2016 Errege Dekretuaren 44.1 artikuluaren arabera, proposatzen diren hirigintza-garapenek zeharkatuko duten arroaren drainatzea gehiegi ez eraldatzeko, drainatze jasangarriko sistemak ezarri beharko dira.

De acuerdo con el artículo 44.1 del Real Decreto 1/2016, de 8 de enero por el que se aprueba la Revisión del Plan Hidrológico de las cuencas cantábricas orientales, con el fin de evitar una excesiva alteración del drenaje en la cuenca interceptada por los desarrollos urbanísticos propuestos, se deberán introducir sistemas de drenaje sostenible.

EAEko ibaiertzak eta erreka-ertzak antolatzeko indarrean den Lurralde Plan Sektorialean ezarritako irizpideekin bat etorriz, ibilguetatik hurbil dauden azpiegiturei dagokienez, lurpeko azpiegitura linealak urbanizazio berriko bide edo espaloien azpian instalatuko dira ahal izanez gero, ur-bazterreko korridoreko ibai-ekosistema ez kaltetu edo hondatzeko. Edonola ere, kolektoreek erreken 5 metroko zortasuna errespetatu beharko dute, eta horietatik kanpo igaroko dira.

De conformidad con los criterios establecidos en el vigente Plan Territorial Sectorial de Ordenación de Márgenes de los Ríos y Arroyos de la CAPV en cuanto a infraestructuras próximas a los cauces, se procurará instalar las infraestructuras lineales subterráneas bajo los viales o aceras de la nueva urbanización para no afectar y degradar el ecosistema fluvial del corredor ribereño. En todo caso los colectores deberán respetar la servidumbre de 5 metros de las regatas discurriendo fuera de las mismas.

Urbanizazio- eta eraikuntza-proiektuek neurriak aurreikusi beharko dituzte lurrazaleko uretara ahalik eta solido gutxien iristeko (adibidez, jalkitze-tangak, sedimentuentzako tranpak edo iragazkiak).

Los proyectos de urbanización y de edificación preverán el establecimiento de medidas para minimizar el arrastre de sólidos a las aguas superficiales, tales como decantadores, trampas de sedimentos o filtros.

Dena den, arroko organismoaren aldez aurreko baimena beharko da, baldin eta Jabari Publiko Hidraulikoari eragin diezaioketen jarduketak egin nahi badira, edo hari lotutako babes-eremuetan egin nahi badira jarduerok (zortasun- eta zaintza-eremuak). Organismo horrek obren ezaugarriak eta eraginak aztertuko ditu, eta, hala badagokio, dagozkion aginduak ezarriko ditu.

En cualquier caso, cualquier otra actuación que pueda afectar al DPH o se sitúe en sus zonas de protección asociadas (servidumbre y policía) requerirá de la previa autorización del Organismo de cuenca, donde se analizarán de manera particularizada las características y afecciones de las obras y se establecerán en su caso las correspondientes prescripciones.

2.– Lurzoruaren kalitatea aurreikusitako erabilerekin bateragarria dela bermatzeko neurriak.

2.– Medidas destinadas a garantizar la compatibilidad de la calidad del suelo con los usos previstos.

Plana egingo den eremuan, 3 lurzati lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak izan dituzten edo dituzten lurzoruen inbentarioan sartuta daude (kodeak: 20903-00012, 20903-00007, 20903-00008); lehenengoa hondakinen isurketari dagokio, eta beste biak bi industria-jarduerari. Inbentariatutako bi lurzatitan (kodeak: 20903-00012 eta 20903-00007), Lurzoruaren Kalitate Adierazpena lortzea ekarri duten jarduketak egin dira. Adierazpen hori Ingurumen Administrazioaren zuzendariaren 2019ko urtarrilaren 17ko Ebazpen bidez eman zen eta, haren bitartez, 20903-00007 eta 20903-00012 kokalekuei dagokien lurzoruaren kalitatea adierazten da, HJE 21 Zarkumendegin.

El plan se va a ejecutar sobre un ámbito en el que se localizan tres parcelas incluidas en el inventario de suelos que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo (Códigos 20903-00012, 20903-00007, 20903-00008); el primero corresponde a vertido de residuos, y los otros dos a actividades industriales. En dos de las parcelas inventariadas, con códigos 20903-00012 y 20903-00007, se han realizado actuaciones que han culminado con la Declaración de la Calidad Suelo de ambos emplazamientos, emitida mediante Resolución de 17 de enero de 2019 del Director de Administración Ambiental, por la que se declara la calidad del suelo correspondiente a los emplazamientos 20903-00007 y 20903-00012 en la AIU 21 Zarkumendegi.

Horrenbestez, Ingurumen Administrazioaren zuzendariaren 2019ko urtarrilaren 17ko Ebazpen horretan adierazitako kokalekuetan, bertan adierazten diren xedapenak eta baldintzak aplikatuko dira.

En consecuencia, para los emplazamientos señalados en la citada Resolución de 17 de enero de 2019 del Director de Administración Ambiental, serán de aplicación las disposiciones y condicionantes que figuran en la misma.

Gainerako lurzatiari (kodea: 20903-00008) dagokionez, lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko 4/2015 Legean xedatzen denez, lurzoruaren kalitate-adierazpena izapidetu beharko da, baldin eta lege horren 23. artikuluan jasotako egoeraren bat gertatzen bada. Edonola ere, inbentariatutako kokaleku horretan edozein esku-hartze abian jarri aurretik, beharrezkoa izango da, lehenik eta behin, lurzoruaren kalitatearen azterketa bat egitea bermatzeko ez dela lurzoruaren kutsadurarekin lotutako arriskurik izango ez langileentzat ez ezarritakoarekin bat lurzatiak izango duen erabilera berriko erabiltzaileentzat; bigarrenik, bertan utzitako hondakinak, eraikinak eta hondeatuko diren lurrak egoki kudeatuko direla bermatu beharko da, indarrean den arloko legedia betez.

Por lo que respecta a la parcela restante (Código 20903-00008) y tal como señala la Ley 4/2015 para la prevención y corrección de la contaminación del suelo será necesario la tramitación de una Declaración de calidad de suelo en el caso de que se dé alguna de las situaciones incluidas en el artículo 23 de esta ley. En todo caso, antes de que se proceda a cualquier intervención sobre dicho emplazamiento inventariado será necesario exigir, en primer lugar, la realización de una investigación de la calidad del suelo que garantice que no existen riesgos asociados a la contaminación del suelo para las personas tanto trabajadores como usuarios de la nueva utilización del terreno de acuerdo a los usos establecidos y, en segundo lugar, la gestión adecuada de los residuos abandonados, edificaciones y posibles tierras a excavar de acuerdo a la legislación vigente en la materia.

3.– Kultura-ondareari dagozkion neurriak.

3.– Medidas relativas al patrimonio cultural.

6/2019 Legeak, maiatzaren 9koak, Euskal Kultura Ondareari buruzkoak, ezarritako gainerako xedapenekin bat etorriz, obretan aztarna arkeologikoren bat egon daitekeela pentsarazten duen zerbait aurkitzen bada, berehala jakinaraziko zaio Gipuzkoako Foru Aldundiko Kulturako Zuzendaritzari; gero, beharrezkoa izanez gero, hark erabakiko du zer neurri ezarri.

En cumplimiento de lo dispuesto en la Ley 6/2019, de 9 de mayo, de Patrimonio Cultural Vasco, si en el transcurso de las obras se produjera algún hallazgo que suponga un indicio de carácter arqueológico, se informará inmediatamente a la Dirección de Cultura de la Diputación Foral de Gipuzkoa, que será quien indique las medidas que deberán adoptarse.

4.– Zaraten eraginak gutxitzeko neurriak.

4.– Medidas destinadas a aminorar los efectos derivados del ruido.

Lanek iraun bitartean, jardunbide egokiak aplikatu beharko dira sorburuan zaratak murrizteko, bereziki indusketa-, eraispen-, zamalan- eta garraio-lanetan, baita erabilitako makineriaren mantentze-lanetan, zaraten eta bibrazioen murrizketan, eta erabilitako ekipamenduen zaraten kontrolean ere.

Durante el tiempo de duración de las obras, deberán aplicarse buenas prácticas operativas para la reducción en origen del ruido, en particular en las operaciones de excavación, demolición, carga y descarga, transporte, así como en cuanto al mantenimiento general de maquinaria utilizada y la reducción en origen del ruido y vibraciones, control de la emisión sonora de los equipos utilizados durante las obras, etc.

Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustiko, kalitate-helburu eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, egokitu beharko dira, hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten emisio akustikoak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatu du) eta arau osagarrietan ezarritakora.

De acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre, y en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

Beste alde batetik, Plana garatzetik eratortzen diren proiektuen ondoriozko obrek sortutako soinu-mailak, obra horien eragin-eremuan, ezingo ditu gainditu Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuan ezarrita dauden kalitate akustikoaren helburuak.

Por otra parte, los proyectos derivados del desarrollo del Plan deberán ejecutarse de modo que en su ámbito de afección no se superen, por efecto del ruido generado por las obras, los objetivos de calidad acústica establecidos en el Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Erabilera industrialeko lurzatietan ezarriko diren jarduerak, betiere, zarata-foku berriei aplikatu beharreko muga-balioak bete beharko ditu, Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 51. artikuluari eta aplikatzekoak diren gainerako arauei jarraituz.

Las actividades a implantar en las parcelas con uso industrial deberán cumplir los valores límite aplicables a focos emisores nuevos mencionados en el artículo 51 del Decreto 213/2012, 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco, y demás normativa concordante.

5.– Lurraldearen leheneratze ekologikorako neurriak.

5.– Medidas destinadas a la restauración ecológica del territorio.

Nolanahi ere, ingurumena eta paisaia leheneratzeko lanak egingo dira, proiektuaren exekuzioaren eraginpean dauden gune guztietan, aurreikusiz landareztatze-lanetan batez ere espezie autoktonoak erabiliko direla, eta beren-beregi saihestuko dela prozesu inbaditzaileak sor ditzaketen kanpoko espezieak erabiltzea.

Se llevará a cabo una restauración ambiental y paisajística que abarque todas las zonas afectadas por la ejecución del desarrollo, previendo el uso en las labores de revegetación de especies preferentemente autóctonas y evitando especialmente emplear especies introducidas susceptibles de generar procesos invasivos.

Zehazki, eremua drainatzen duten errekak eta haien ingurua ekologikoki lehengoratzeko, haltzadi kantauriarreko espezieak erabiliko dira, hala nola haltza (Alnus glutinosa), lizarra (Fraxinus excelsior), sahats iluna (Salix atrocinerea) eta hurritza (Corylus avellana). Gainerako eremu libreetan, ingurumena leheneratu beharko da harizti edo baso misto atlantikoko zuhaitz- eta zuhaixka-espezieekin.

Concretamente, la restauración ecológica de las regatas que drenan el ámbito y su entorno más inmediato se llevará a cabo con las especies propias de la aliseda cantábrica, principalmente, aliso (Alnus glutinosa), fresno (Fraxinus excelsior), sauce (Salix atrocinerea), avellano (Corylus avellana). Además, para el resto de los espacios libres resultantes deberá llevarse a cabo una restauración ambiental con especies arboladas y arbustivas propias del robledal-bosque mixto atlántico.

Planeko esparruko espazio berdeak diseinatzeko hauek hartuko dira kontuan: «Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua», Udalsarea 21 lan-koadernoa (20b. zenbakia, 2017ko apirilekoa) eta Eusko Jaurlaritzaren «Ibaien eremuko ingeniaritza naturalistikoko tekniken eskuliburua».

Para el diseño de espacios verdes del ámbito del Plan se tendrá en cuenta el «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles», cuaderno de trabajo Udalsarea 21, n.º 20b. Abril 2017 y el «Manual de técnicas de ingeniería naturalística en el ámbito fluvial», del Gobierno Vasco.

Neurriak hartuko dira ahalmen inbaditzaileko espezie aloktonoen zabalkundea saihesteko (Buddleja davidii, Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia, Cortaderia selloana eta abar). Ildo horretan, kontrol-neurriak hartuko dira landare-espezie inbaditzailerik sar ez dadin iraulitako eta landarerik gabe utzitako lursailen bidez (prestatutako gainazaletan segituan landatzea eta ereitea, landare-lurren pilaketen babesa eta abar). Gainera, landare-lurrak modu berezituan kudeatzea proposatuko da, baldin eta lur horiek aipatutako espezieak barreia ditzaketen propaguluak badituzte.

Se adoptarán medidas para evitar la propagación de especies alóctonas con potencial invasor, como Buddleja davidii, Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia, Cortaderia selloana u otras. En este sentido, se deberán adoptar medidas de control para evitar que los terrenos removidos y desprovistos de vegetación constituyan una vía de entrada para especies vegetales invasoras (plantación y siembra inmediata de superficies preparadas, protección de acopios de tierra vegetal, etc.). Además, se propondrá la gestión diferenciada de la tierra vegetal que pueda contener propágulos de dichas especies.

6.– Eraikingintza eta eraikuntza jasangarriaren aldeko neurriak.

6.– Medidas para una edificación y construcción sostenible.

Eraikingintza eta eraikuntza jasangarriagoetarako beharrezko ezaugarriei dagokienez, «Etxebizitzen eraikuntza iraunkorrerako gidan» jasotako neurriak eta ingurumen-jardunbide egokiak erabiliko dira eraikinen energia-aurrezpena eta -efizientzia bultzatzeko eta energia berriztagarriak sustatzeko. Neurri horiek, gutxienez, honako alderdi hauetan eragin beharko dute:

En cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible se empleará el conjunto de medidas y buenas prácticas ambientales contenidas en las correspondientes «Guía de Edificación Ambientalmente Sostenible» con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

– Materialak. Lehengai berriztaezinen kontsumoa murriztea.

– Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

– Energia. Iturri berriztaezinen bidez sortutako energiaren ekoizpena eta/edo energiaren kontsumoa murriztea.

– Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

– Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

– Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

– Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

– Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

– Atmosfera. Gas-, hauts-, bero- eta argi-emisioak murriztea.

– Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

– Barne-kalitatea. Barruko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

– Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

7.– Neurri orokorrak, balio naturalak babesteko aurreikusitako garapena exekutatzen den bitartean.

7.– Medidas generales para la protección de los valores naturales durante la ejecución del desarrollo previsto.

Oro har, ingurumen-balioen babesa lehenetsiko duten neurriak aplikatu beharko dira, hau da, aurreikusitako garapenetarako ingurumen-balioak mantentzen direla bermatzeko neurriak hartu beharko dira. Bereziki:

En general, se deberán aplicar todas aquellas medidas que prioricen la protección de los valores ambientales; es decir, los desarrollos previstos deberán incluir las medidas que garanticen el mantenimiento de los valores ambientales. En particular:

– Landaredia babestea: oro har, zuzenean okupatzea aurreikusten ez den eremuetan, ez da kenduko bertako landaredia naturala.

– Protección de la vegetación: con carácter general, se deberá evitar el desbroce de la vegetación autóctona en aquellas áreas donde no se prevea una ocupación directa.

– Obrako langileek erabili behar duten jardunbide egokien gidaliburuak gai hauekin zerikusia duten alderdiak bilduko ditu, gutxienez: obraren okupazio-mugak kontrolatzea, kontuan hartuz kultura-ondareko elementuak daudela (horietan, babes-perimetroa ezarriko da), lanaldiak, makineria, aldi baterako desbideratzeak, ibilguetara isurketarik ez egitea, ahalik eta hauts eta soinu gutxien sortzea, herritarren lasaitasunean eragin negatiboa izan dezaketen jardunak minimizatzea, hondakinak kudeatzea eta abar.

– Manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra: contendrá como mínimo aspectos relacionados con el control de los límites de ocupación de la obra, considerando la presencia de elementos del patrimonio cultural para los que se establecerá un perímetro de protección, periodos de trabajo, maquinaria, desvíos provisionales, evitar vertidos a los cauces, la minimización de producción del polvo y ruido, minimizar las afecciones negativas sobre el sosiego público, la gestión de residuos, etc.

– Hondakinak sortzea eta kudeatzea: obretan eta garbiketa-kanpainan sortutako hondakinak kudeatzeko, Hondakinei eta Lurzoru Kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta arau espezifikoetan xedatutakoa beteko da.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados durante las obras y campaña de limpieza se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas.

Eraikuntza- eta eraispen-hondakinak Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen kudeaketa arautzen duen Dekretuan (ekainaren 26ko 112/2012 Dekretua) xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

Amiantoa duen hondakinik edo elementurik aurkitzen bada, otsailaren 1eko 108/1991 Errege Dekretuak ezarritakoa bete beharko da (errege-dekretu hori amiantoak ingurumenean sortzen duen kutsadura prebenitzeko eta murrizteko da), baita martxoaren 31ko 396/2006 Errege Dekretuak ezarritakoa ere (amiantoaren eraginpean egoteko arriskua duten lanei aplikatu behar zaizkien segurtasuneko eta osasuneko gutxieneko xedapenak ezartzen dituena).

En el caso de existencia de residuos y/o elementos con amianto, se estará a lo dispuesto en el Real Decreto 108/1991, de 1 de febrero, para la prevención y reducción de la contaminación del medio ambiente producida por el amianto y lo establecido en el Real Decreto 396/2006, de 31 de marzo, por el que se establecen las disposiciones mínimas de seguridad y salud aplicables a los trabajos con riesgo de exposición al amianto.

Hondakin arriskutsuentzako ontzietarako, uztailaren 20ko 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako arauak bete beharko dituzte (hondakin toxiko eta arriskutsuei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko oinarrizko araudia onartzen du dekretu horrek); itxita egongo dira baimendutako kudeatzaileak jaso arte, isuri edo lurrundu ez daitezen.

Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos y peligrosos, y permanecerán cerrados hasta su entrega a gestor autorizado, evitando cualquier pérdida de contenido por derrame o evaporación.

Industrian Erabilitako Olioaren Kudeaketa Arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuari jarraituz kudeatu beharko dira sortutako olio erabiliak.

La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados.

Obretan hondeaketa-soberakinak sortzen badira, baimendutako soberakin-biltegira eramango dira, eta indarrean dagoen legediaren arabera kudeatuko dira.

En el caso de producirse, los sobrantes de excavación generados durante las obras se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

Astigarragako Udalari eta Ingurumen Jasangarritasuneko Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaizkie lur susmagarriak detektatzearen ondoriozko kutsadura-arrasto guztiak, Lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22.2 artikulua betetzeko.

Cualquier indicio de contaminación por la detección de tierras sospechosas deberá ser comunicada al Ayuntamiento Astigarraga y a la Viceconsejería de Sostenibilidad Ambiental, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

– Lurzoruak eta lur azpiko urak babestea: obra-fasean beharrezkoak diren prebentzio-neurriak eta neurri zuzentzaileak ezarriko dira, arreta handiz, ustekabeko isurketen kaltea saihesteko, bereziki makineriaren mantentze-lanak egiten diren bitartean: obrako makinen parke gisa erabiltzen den lurrazala eta horren mantentze-eremua drainatze naturaleko saretik isolatuko dira. Zola iragazgaitza eta efluenteak biltzeko sistema bat izango ditu, olioek eta erregaiek lurzorua eta ura ez kutsatzeko. Erregaien zamalanak, olio-aldaketak eta lantegiko jarduerak ezin izango dira horretarako adierazitako eremuetatik kanpo egin.

– Protección de los suelos y aguas subterráneas: se establecerán las medidas preventivas y correctoras durante la fase de obras que sean necesarias, extremando las precauciones, para evitar la afección por vertidos accidentales, especialmente durante las operaciones de mantenimiento de maquinaria: la superficie destinada a parque de maquinaria de obra y la zona de mantenimiento de la misma se aislará de la red de drenaje natural. Dispondrá de solera impermeable y de un sistema de recogida de efluentes para evitar la contaminación del suelo y de las aguas por acción de aceites y combustibles. No se permitirá la carga y descarga de combustible, cambios de aceite y las actividades propias de taller en zonas distintas a la señalada.

E) Ingurumen-jarraipenaren plana.

E) Plan de seguimiento ambiental.

Azterketak ikuskatze-programa egoki bat deskribatzen du, Planaren aplikazio egokia bermatzeko eta, hala badagokio, aurreikusitakoak ez diren beste ingurumen-efektu batzuk antzemateko. Hainbat kontrol proposatu dira, «0» faserako edo lanen aurreko faserako zein plana garatzeko obren eraikuntza-faserako; kontrol horietan zenbait jarduketa egingo dira, aintzat hartuz kontrolatuko den eremuko alderdiak, jarraipenaren adierazle diren parametroak, kontrol-puntuen kokapena, maiztasuna, erreferentziako muga-balioak eta helburuak.

El Estudio describe un correcto programa de supervisión destinado a garantizar la correcta aplicación del Plan y la detección, en su caso, de efectos ambientales distintos a los previstos. Se proponen diferentes controles, tanto para la fase «0» o preoperacional como para la fase de construcción de las obras de desarrollo del Plan; estos controles consisten en una serie de actuaciones a llevar a cabo en función de los diferentes aspectos del medio objeto de control, de los parámetros indicadores de seguimiento, localización de los puntos de control, periodicidad, valores límite de referencia y objetivos.

F) Planaren ondoriozko proiektuen ingurumen-ebaluaziorako gidalerro orokorrak.

F) Directrices generales para la evaluación ambiental de los proyectos derivados del Plan.

Planetik eratorritako proiektuen ingurumen-ebaluazioan kontuan izan beharko dira lurraldearen baldintzatzaileak, baita Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzaren 2019ko abuztuaren 14ko Ebazpenean adierazitako ingurumen-irizpideak ere. Ebazpen horren bidez, Astigarragako HJE 21 Zarkumendegiko Plan Partzialeko 4. aldaketaren ingurumen-azterketa estrategikoaren irismen-dokumentua formulatzen da.

En la evaluación ambiental de los proyectos que se deriven del Plan se tendrán en cuenta los condicionantes del territorio, así como los criterios ambientales indicados en la Resolución de 14 de agosto de 2019, de la Dirección de Administración Ambiental, por la que se formula el documento de alcance del estudio ambiental estratégico de la Modificación n.º 4 del Plan Parcial del AIU 21 Zarkumendegi, en Astigarraga.

Besteak beste, nabarmendu behar da ondare naturala eta Jabari Publiko Hidraulikoa eta haren babes-zortasuna babestu behar direla; arrisku naturalak murriztu behar direla; potentzialki kutsatutako lurzoruak zuzen kudeatu behar direla; eremuko zein garapen berrietako kalitate akustikoa zaindu behar dela; ingurumen-baliabideak modu jasangarrian erabili behar direla; eta lurraldean egindako esku-hartzeak modu egokian integratu behar direla paisaian, kalteak saihestea lehenetsiz konpentsazioaren gainetik.

Entre otros aspectos, se debe incidir en la protección del patrimonio natural y del Dominio Público Hidráulico y su servidumbre de protección, en la mitigación de los riesgos naturales, en la correcta gestión de los suelos potencialmente contaminados, en la calidad acústica del ámbito y de los nuevos desarrollos, en el uso sostenible de los recursos ambientales y la adecuada integración paisajística de las intervenciones sobre el territorio, priorizando la prevención de los daños frente a su compensación.

Bigarrena.– Bi urteko gehieneko epea ezartzea Astigarragako HJE 21 Zarkumendegiko Plan Partzialeko 4. aldaketa onartzeko (Astigarraga Lantzen SAk sustatua), ingurumen-adierazpen estrategiko hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzen denetik aurrera. Epe hori igarota, proiektua ez bada onartu, ingurumen-adierazpen estrategiko honen indarraldia amaituta geratuko da, eta hortik aurrera ez da eraginkorra izango. Kasu horretan, sustatzaileak berriro hasi beharko du Planaren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren izapidea, non eta ez den ingurumen-adierazpen estrategikoaren epea luzatzea adosten. Hori guztiori, Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 27. artikuluarekin bat etorriz.

Segundo.– Imponer un plazo máximo de dos años para la aprobación de la Modificación n.º 4 del Plan Parcial del AIU 21 Zarkumendegi, promovido por Astigarraga Lantzen, S.A., en Astigarraga, a contar desde la publicación de la presente declaración ambiental estratégica en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. Transcurrido dicho plazo sin haberse procedido a la aprobación del mismo, la presente declaración ambiental estratégica perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios. En tal caso, el promotor deberá iniciar nuevamente el trámite de evaluación ambiental estratégica del Plan, salvo que se acuerde la prórroga de la vigencia de la declaración ambiental estratégica. Y todo ello de acuerdo con lo establecido en el artículo 27 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia Astigarragako Udalari jakinaraztea.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Astigarraga.

Laugarrena.– Argitara dadila ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2021eko uztailaren 7a.

En Vitoria-Gasteiz, a 7 de julio de 2021.

Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendaria,

El Director de Calidad Ambiental y Economía Circular,

JAVIER AGIRRE ORCAJO.

JAVIER AGIRRE ORCAJO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental