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Boletin Oficial del País Vasco

110. zk., 2021eko ekainaren 7a, astelehena

N.º 110, lunes 7 de junio de 2021


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
3243
3243

EBAZPENA, 2021eko apirilaren 26koa, Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Vitoria-Gasteizko HAPOaren 1. sektoreko («Borinbizkarra») Plan Partzialaren barruko 10. aldaketa puntualaren ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 26 de abril de 2021, del Director de Calidad Ambiental y Economía Circular, por la que se formula informe ambiental estratégico de la 10.ª Modificación Puntual del Plan Parcial del Sector 1 «Borinbizkarra» del PGOU de Vitoria-Gasteiz.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2020ko abenduaren 16an, Vitoria-Gasteizko Udalak eskaera bat aurkeztu zuen ingurumen-organoan, Vitoria-Gasteizko HAPOaren 1. sektoreko («Borinbizkarra») Plan Partzialaren barruko 10. aldaketa puntualaren (aurrerantzean, Plan Partzialaren Aldaketa) ingurumen-txosten estrategikoa egiteko, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoari jarraikiz. Eskaerarekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu ziren, hala nola Planaren Aldaketaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan xedatutako edukia zuena.

Con fecha 16 de diciembre de 2020, el Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz completó ante el órgano ambiental la solicitud para la emisión del informe ambiental estratégico de la 10.ª Modificación Puntual del Plan Parcial del Sector 1 «Borinbizkarra» del PGOU de Vitoria-Gasteiz (en adelante la Modificación del Plan Parcial), en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador de la Modificación del Plan y el documento ambiental estratégico, con el contenido establecido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

21/2013 Legearen 30. artikulua aplikatuta, 2021eko otsailaren 3an, Eusko Jaurlaritzako orduko Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak kontsulta-izapidea egin zien administrazio publiko ukituei eta pertsona interesdunei; jasotako erantzunak espedientean bildu dira. Era berean, izapidea hasi zela jakinarazi zitzaion Vitoria-Gasteizko Udalari.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, con fecha 3 de febrero de 2021, la entonces Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco inició el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, con el resultado que obra en el expediente. Del mismo modo, se comunicó al Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz el inicio del trámite.

Halaber, espedientean jasotako dokumentuak eskuragarri egon ziren Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren webgunean, interesdun orok ingurumenaren arloan egokitzat jotzen zituen oharrak egin ahal izateko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Legezko erantzun-epea amaitu, eta espedientean jasotako txostenak aztertuta, egiaztatu da ingurumen-organoak baduela ingurumen-txosten estrategikoa egiteko behar beste judizio-elementu, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluari jarraikiz.

Una vez finalizado el plazo legal de respuesta y analizados los informes obrantes en el expediente, se constata que el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para formular el informe ambiental estratégico, de acuerdo con el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, lege horren helburua da ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; horrela, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan jasotako kasuen artean dago Vitoria-Gasteizko HAPOaren 1. sektoreko («Borinbizkarra») Plan Partzialaren barruko 10. aldaketa puntuala. Izan ere, artikulu horretan ezartzen da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasatu behar diren plan eta programak honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo plan edo programen gaineko ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin beharra, haiek ingurumenerako eragin nabarmenak ekar litzaketelako.

La 10.ª Modificación Puntual del Plan Parcial del Sector 1 «Borinbizkarra» del PGOU de Vitoria-Gasteiz, se encuentra entre los supuestos del artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental, a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikulutik 32. artikulura bitartean dago araututa, V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Planaren Aldaketaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-ebaluazio estrategikoa zuzena eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren Zuzendaritzak (eskumena duen organoa da, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Saileko egitura organiko eta funtzionala ezartzen duen otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuaren arabera). Ingurumen-txosten estrategiko horretan, Plan Partzialaren Aldaketak ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzakeen edo ez aztertzen da, eta, ondorioz, ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren prozedura bete behar duen, edota, bestela, zer baldintza bete behar dituen Planaren Aldaketak ingurumena behar bezala babesteko.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental de la Modificación del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, órgano competente de acuerdo con el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, a fin de valorar si la Modificación del Plan Parcial puede tener efectos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, debe someterse al procedimiento de evaluación ambiental estratégica ordinaria, o bien, en caso contrario, establecer las condiciones en las que debe desarrollarse la Modificación del Plan para la adecuada protección del medio ambiente.

Hauek guztiak aztertu dira: 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 68/2021 Dekretua, otsailaren 23koa, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organiko eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; eta 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoari buruzkoa; eta aplikatzekoak diren gainerako arauak. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público, y demás normativa de general y concurrente aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Vitoria-Gasteizko HAPOaren 1. sektoreko («Borinbizkarra») Plan Partzialaren barruko 10. aldaketa puntualaren ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea. Hona hemen txostenaren edukia:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico de la 10.ª Modificación Puntual del Plan Parcial del Sector 1 «Borinbizkarra» del PGOU de Vitoria-Gasteiz, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren Aldaketaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción de la Modificación del Plan: objetivos y actuaciones.

Aldaketaren esparrua Vitoria-Gasteizko Zabalganako 1. sektoreko («Borinbizkarra») M-24, M-25, M-26 eta M-43 lurzatiak dira, zeinak bizitegi-lurzoru gisa sailkatutako 8.640 m2-ko azalera barne hartzen baitu. Indarrean dagoen hirigintza-araudiari jarraituz, lurzatiak gaur egun «egoera urbanizatu baten gaineko lurzoru hutsak» dira (bideak, zerbitzuak, sareak, etab.).

El ámbito de la Modificación son las parcelas M-24, M-25, M-26 y M-43 del Sector 1 «Borinbizkarra» de Zabalgana, en Vitoria-Gasteiz, que abarca una superficie de 8.640 m2 clasificada como suelo urbano residencial. De acuerdo con la normativa urbanística vigente, las parcelas se encuentran actualmente en condición de «suelo vacante sobre una situación urbanizada» (viales, servicios, redes, etc.).

1. sektoreko («Borinbizkarra») Plan Partzialaren Aldaketaren xedea honako hau da: 26. artikuluaren (Bizitegi-erabilera erabilera nagusi duten zona eraikigarriei buruzko ordenantzak) d) letra zuzentzea, M-24, M-25, M-26 eta M-43 lurzatiei dagokienez, lurzatien % 100ean sotoa okupatu ahal izateko, lurzatien altueran BS+4+Atikoaren ordez BS+5 jartzea (M-43 lurzatiaren kasuan izan ezik, BS+5+A izaten jarraituko baitu) eta sestra gaineko sakonera eraikigarria gehienez 15 metrora handitzea.

El objeto de la Modificación del Plan Parcial del Sector n.º 1 Borinbizkarra, es corregir el artículo 26 – Ordenanzas relativas a Zonas Edificables de uso predominante residencial, punto 26.d), en lo que respecta a las parcelas M-24, M-25, M-26 y M-43, para permitir la ocupación en sótano del 100 % de las parcelas, sustituir la altura de las parcelas de B+4+Ático a B+5 (excepto para la parcela M-43 que se mantiene, B+5+A) y aumentar el fondo edificable sobre rasante a 15 m. máximo.

Plan Partzialaren azken dokumentuko xedapenei dagokienez, honako alderdi hauei buruzko eraikitze-ordenantzak bakarrik aldatuko dira:

Se modifican únicamente, en relación con las determinaciones del último documento del Plan Parcial, las ordenanzas de edificación relativas a los siguientes aspectos:

– Gehieneko sakonera eraikigarria 13 m-tik 15 m-ra handituko da M-24, M-25 eta M-26 lurzatietan eta 13,5 m-tik 15 m-ra M-43an, beheko solairuan eta pisuen solairuetan. Hala, Plan Partzialean definitutako fatxada-lerrokatzeei eutsiko zaie, bai eta onartutako hegalei ere.

– El fondo edificable máximo se ampliará de 13 m a 15 m en las parcelas M-24, M-25 y M-26 y de 13,5 m a 15 m en la M-43, en planta baja y de pisos, manteniéndose las alineaciones de fachadas definidas en el Plan Parcial, así como los vuelos permitidos).

– Lau lurzatietan, sotoko 1. solairuaren okupazioa % 100era handituko da, aprobetxamendu arrazional hobea izateko.

– En las cuatro parcelas, la planta sótano 1.º se ampliará al 100 % de ocupación para un mayor aprovechamiento racional.

– M-24, M-25 eta M-26 lurzatietan, onartutako gehieneko solairu kopurua aldatu egingo da: gaur egungo BS+4+Atikoa profiletik BS+5era pasatuko da. Nolanahi ere, aldaketa horrek ordenantzan definituta dagoen fatxadako gehieneko altuera betetzen du. M-43 lurzatian BS+5+Atikoa profil berari eutsiko zaio.

– En las parcelas M-24, M-25 y M-26, se modificará en número máximo de alturas permitidas, pasará del actual perfil B+4+Ático a B+5. En todo caso, esta modificación cumple con la altura máxima en su fachada principal definida en la ordenanza. En la parcela M-43 se mantiene el mismo perfil B+5+Ático.

Indarrean dagoen Plan Partzialak ez du zehazki atikoko solairua arautzen; aldiz, alderdi horretan, HAPOaren OR-4 ordenantzan (1. maila) zehaztutakora jotzen du, zeinetan adierazten baita fatxada nagusian (bideen aldean dagoena) gutxienez 3 m atzeraeman behar dela. M-24, M-25 eta M-26 lurzatien kasu zehatzean, araudi horren emaitza honako hau da: atikoen terrazak iparralderantz orientatuta egotea, horretarako orientazio okerrenean, alegia. Horregatik, Planaren Aldaketan planteatzen da solairu bakar bat ere ez definitzea zehazki atiko gisa, solairu horretan diseinatzeko askatasuna emateko, terrazak libreki planteatu daitezen, etxebizitzen eguzkialdiari eta aireztapenari dagokienez orientazio onena kontuan hartuta.

El Plan Parcial vigente no regula concretamente la planta ático, remitiendo en este aspecto a lo especificado en la ordenanza OR-4 grado 1 del PGOU, el cual señala que se debe retranquear un mínimo de 3 m a la fachada principal (la que da a viario). En el caso concreto de la parcela M-24, M-25 y M-26 esta regulación da como resultado terrazas de áticos en la orientación Norte, la menos adecuada para ello. Por ello, en la Modificación del Plan se plantea no definir ninguna planta específicamente como ático, dejando libertad de diseño en esa última planta para que las terrazas se planteen libremente teniendo en cuenta la mejor orientación respecto del soleamiento y la ventilación de las viviendas.

M-43 lurzatian ez da solairu kopurua aldatuko, aldaketak iparraldean kokatutako eraikinaren eguzkialdia kaltetu lezakeelako.

En la parcela M-43 no se modifican las alturas, puesto que esto podría afectar al soleamiento de la edificación existente situada al Norte.

Plan Partzialean finkatutako gainerako hirigintza-parametroak ez dira aldatuko; Aldaketa honetan, Plan Partzialean proposatutako bloke linealei eusten zaie, bai eta haien nahitaezko lerrokatzeei ere.

El resto de parámetros urbanísticos establecidos en el Plan Parcial permanecen inalterados, la Modificación mantiene los bloques lineales propuestos en el Plan Parcial y sus alineaciones obligatorias.

B) Proposatutako Planaren Aldaketaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat etorriz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira, hain zuzen ere zehazteko ea Planaren aldaketak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar duen ala ez.

B) Una vez analizadas las características de la Modificación del Plan propuesto y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley a fin de determinar si la Modificación del Plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1.– Características del plan, considerando en particular:

a) Planaren Aldaketak zenbateraino ezartzen duen proiektuetarako esparru bat: aurkeztutako dokumentazioaren arabera, dagozkion hirigintza- eta eraikuntza-proiektuen bidez garatuko den Plan Partzialaren Aldaketak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapen, ezaugarri, neurri edo funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legeetan zerrendatutako kategoriaren batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que la Modificación del Plan establece un marco para proyectos: a la vista de la documentación presentada, la Modificación del Plan Parcial, que se desarrollarán a través de los correspondientes proyectos de urbanización y edificación, no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenezcan a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Zer neurritan eragiten duen Planaren Aldaketak beste plan edo programa batzuetan, baita hierarkizatuta daudenetan ere: Plan Partzialaren Aldaketak ez du aldatzen lurzoruaren erabilera (bizitegi-erabilera); M-24, M-25, M-26 eta M-43 lurzatietan sakonera eraikigarriari, eraikinen altuerari eta sotoko solairuaren okupazioari buruzko parametroak bakarrik aldatzen ditu. Urbanizazio perimetral definituko hiri-lurzoruen gaineko orubeak dira, beraz, beste plan edo programa batzuetan ingurumenaren ikuspegitik esanguratsua den eraginik ez dutela izango ondorioztatzen da.

b) La medida en que la Modificación del Plan influye en otros planes o programas, incluidos los que estén jerarquizados: la Modificación del Plan Parcial no altera el destino del suelo que se mantiene con uso residencial, únicamente modifica los parámetros de fondo edificable, altura de edificación y ocupación de planta sótano en las parcelas M-24, M-25, M-26 y M-43. Se trata de solares en suelo urbano con urbanización perimetral definida, por lo que se concluye que no causará efectos sobre otros planes o programas que sean reseñables desde el punto de vista ambiental.

c) Planaren Aldaketaren egokitasuna ingurumen-arloko irizpideak barne hartzeko, garapen jasangarria sustatzeko, bereziki: Plana egokia da, garapen jasangarria sustatzeko ingurumen-irizpideak barnean hartzeko. Ez dakar artifizializatu gabeko lurzoru berririk okupatzea, hirigintza perimetrala definituta duen hiri-bilbean integratutako orubeetan eragiten duelako. Eraikinen eraikuntzak nabarmen lagunduko du energia aurreztera eta energia-efizientzia lortzera bideratutako jardunbideak erabiltzen.

c) La pertinencia de la Modificación del Plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular, de promover el desarrollo sostenible: se considera que el Plan es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible. No supone la ocupación de nuevo suelo no artificializado ya que incide en solares integrados en la trama urbana con urbanización perimetral ya definida. La construcción de los edificios propiciará el empleo de prácticas encaminadas a potenciar el ahorro y eficiencia energética.

d) Planari loturiko ingurumen-arazo adierazgarriak: ez da hauteman plana gauzatzearen ondoriozko ingurumen-arazo adierazgarririk, betiere, besteak beste, segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, hondakinen kudeaketari, kutsadura akustikoari eta, bereziki, lurpeko uren babesari dagokienez indarrean dagoen araudia betez gauzatzen badira eraginpeko eremuarekin lotura duten esku-hartzeak eta jarduerak.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el Plan: no se detectan problemas significativos sobre el medio ambiente derivados de la ejecución del Plan, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, gestión de residuos, contaminación acústica y, en especial, a la protección de las aguas subterráneas.

e) Era berean, Plana egokitzat jotzen da Europako nahiz Espainiako ingurumen-arloko legedia txertatzeko.

e) Asimismo, el plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Ondorioen eta ondoriook nozitu ditzakeen eremuaren ezaugarriak.

2.– Características de los efectos y del área probablemente afectada.

Planaren Aldaketaren xede den esparrua Vitoria-Gasteizko Borinbizkarra auzoko M-24, M-25, M-26 eta M-43 lurzatiak dira, zeinak urbanizazio perimetral definituko (bideak, zerbitzuak, sareak, etab.) orubeak baitira.

El ámbito objeto de la Modificación del Plan, se corresponde con las parcelas M-24, M-25, M-26 y M-43, que comprenden solares con urbanización perimetral definida (viales, servicios, redes, etc.), en el barrio de Borinbizkarra de Vitoria-Gasteiz.

Esparrua Kuartango-Agurain lurpeko ur masaren (ES091MSBT013) gainean kokatzen da eta akuiferoen kutsadurarekiko kalteberatasun handia du.

El ámbito se sitúa sobre la masa de agua subterránea Cuartango-Salvatierra (ES091MSBT013) y presenta alta vulnerabilidad a la contaminación de los acuíferos.

Ez da beste ingurumen-baldintzatzaile garrantzitsurik hauteman: Planaren Aldaketaren xede den eremua Vitoria-Gasteizko hiri-bilbean dagoen lurzoru bat da oso-osorik, eta ez dago natura-interesa duen elementurik. Handik gertu ez dago ur-ibilgurik ere eta, beraz, ez dago uholde-arriskurik. Gainera, ez dago lurzorua kutsa dezaketen jarduerak jasaten dituen edo izan dituen lurzoru inbentariaturik.

No se han detectado otros condicionantes ambientales relevantes: el ámbito objeto de la Modificación del Plan se corresponde en su totalidad con un suelo inmerso en la trama urbana de Vitoria-Gasteiz y no existen elementos con interés naturalístico. Tampoco existe ningún cauce de agua cercano, por lo que no presenta problemas de inundabilidad y no consta la presencia de suelos inventariados que soporten o hayan soportado actividades potencialmente contaminantes del suelo.

Egun nahiz etorkizunean, hau da, hemendik 20 urtera, eta aztertutako hiru aldietan, jardun-eremuaren zarata-mailak txikiagoak dira Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuan ezarritako kalitate akustikoko helburuak baino.

El ámbito de actuación presenta, tanto en situación actual, como en la situación futura, a 20 años vista y para los tres periodos analizados, niveles sonoros por debajo de los Objetivos de Calidad Acústica establecidos en el Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Proiektatutako jarduketak eta Planaren eragin-esparruaren ezaugarriak direla medio, inpaktu posible esanguratsuenak, a priori, bizitegi-eraikin berrien urbanizazio- eta eraikuntza-obren fasean sortuko dira. Obra horiek honako ondorio hauek ekar ditzakete: lurzorua okupatzea, hondakinak sortzea, lurrak mugitzea eta soberakinak sortzea, makinak joan-etorrian ibiltzea, lurpeko urei eta lurzoruei eragitea istripuzko isurketengatik, herritarrei enbarazu egitea emisio atmosferikoengatik eta zaratagatik, etab. Hori guztia, esparru garbiki urbanoan.

Dadas las actuaciones proyectadas y las características del ámbito de afección del Plan, se estima que los posibles impactos más relevantes se darán, a priori, en la fase de obras de urbanización y de construcción de los nuevos edificios residenciales, que darán lugar a la ocupación del suelo, producción de residuos, movimientos de tierras y generación de sobrantes, trasiego de maquinaria, afección a las aguas subterránea y suelos por vertidos accidentales, molestias sobre la población por emisiones atmosféricas y acústicas, etc., todo ello en un ámbito netamente urbano.

Planaren Aldaketak indarrean dagoen Plan Partzialaren proposamenari dagokionez proposatutako aldaketek izan ditzaketen balizko eraginak soilik kontuan hartuta, ez du izango, a priori, ingurumen-inpaktu hautemangarririk indarrean dagoen Plan Partzialean jasotakoetatik aparte.

Atendiendo únicamente a las posibles afecciones derivadas de los cambios propuestos por la Modificación respecto a la propuesta del Plan Parcial vigente, no cabe esperarse a priori ninguna afección ambiental apreciable diferente a las ya contempladas en el vigente Plan Parcial.

Ondorioz, ingurumen-agiri estrategikoak planteatzen dituen zuzenketa- eta jasangarritasun-neurriak eta aurrerago zehazten diren prebentzio-, babes- eta zuzenketa-neurriak aplikatuta, ez da espero jarduketa horiek ingurumenean ondorio esanguratsurik izango dutenik, Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean aurreikusitakoari jarraikiz.

En consecuencia, y con la aplicación de las medidas correctoras y de sostenibilidad que plantea el documento ambiental estratégico y las medidas preventivas, protectoras y correctoras que más adelante se detallan, no se espera que de dichas actuaciones se vayan a derivar impactos significativos sobre el medio ambiente, en los términos previstos en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

3.– Ebazpen honetan, honako neurri babesle eta zuzentzaile hauek ezartzen dira, Planaren Aldaketak ingurumenean ondorio kaltegarri nabarmenik izan ez dezan eta Vitoria-Gasteizko HAPOaren 1. sektoreko («Borinbizkarra») Plan Partzialaren barruko 10. aldaketa puntualari ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharrik izan ez dakion, betiere, ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak txertatzen badira.

3.– En la presente Resolución se establecen las siguientes medidas protectoras y correctoras en orden a evitar que la Modificación del Plan pueda tener efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y no sea necesario que la 10.ª Modificación Puntual del Plan Parcial del Sector 1 «Borinbizkarra» del PGOU de Vitoria-Gasteiz, se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria, siempre y cuando se incorporen al mismo las medidas protectoras y correctoras establecidas.

Neurri babesle eta zuzentzaileak indarrean dagoen araudiaren arabera gauzatuko dira, ebazpen honetan ezarritakoaren arabera eta, aurrekoaren aurkakoa ez den guztian, ingurumen-agiri estrategikoan eta Planaren Aldaketan bertan jasotakoaren arabera.

Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en la propia Modificación del Plan.

– Lurzorua eta lurpeko urak babestera bideratutako neurriak.

– Medidas destinadas a la protección de los suelos y las aguas subterráneas.

Obrak, bai eta lurzorua erabiltzea eragiten duten eragiketa osagarriak ere, proiektua gauzatzeko behar-beharrezkoa den gutxieneko eremuan gauzatuko dira. Kontratistaren instalazio eremuak, makinak gordetzeko guneak, lan txabolak, obrako materialak eta hondakinak aldi batean pilatzeko guneak proiektatzerakoan, ingurumenari ahalik eta gutxien eragiteko irizpidea izango da kontuan.

Las obras, así como el conjunto de operaciones auxiliares que impliquen ocupación del suelo, se desarrollarán en el área mínima imprescindible para su ejecución. Las áreas de instalación del contratista, incluidos el parque de maquinaria, las casetas de obra, el área de almacenamiento temporal de materiales de obra, zonas de acopios temporales de residuos, se proyectarán en base a criterios de mínima afección ambiental.

Zehazki, lurzoruak eta lurpeko urak babesteko, prebentzio-neurriak eta neurri zuzentzaileak ezarriko dira dagokion obra-faserako, istripuzko isurien eragina saihesteko, bereziki makinen mantentze-lanetan (obrako instalazio osagarriak eremu iragazgaiztuetan kokatzea, material xurgatzaileak erabiltzea, etab.).

En concreto, para la protección de los suelos y las aguas subterráneas se establecerán las medidas preventivas y correctoras en fase de obras para evitar la afección por vertidos accidentales, especialmente durante el mantenimiento de maquinaria (instalaciones auxiliares de obra situadas en zonas impermeabilizadas, utilización de materiales absorbentes, etc.).

– Beste prebentzio- eta zuzenketa-neurri batzuk.

– Otras medidas preventivas y correctoras.

Bestalde, urbanizazio- eta eraikuntza-proiektuak egikaritzeko prozesuan aplikatuko diren neurriak loturik egongo dira obretako jardunbide egokien eskuliburuarekin, lurren eta soberakinen kudeaketarekin, hondakinen sorkuntza eta kudeaketarekin, induskatutako lurzoruen kontrolarekin eta urak, airearen kalitatea eta kalitate akustikoa babestearekin. Besteak beste, Planaren Aldaketatik eratorritako obrak gauzatzeko babes- eta zuzenketa-neurri hauek bete beharko dira:

Por otra parte, las medidas a aplicar en la ejecución de los proyectos de urbanización y edificación guardarán relación con el manual de buenas prácticas en obras, gestión de tierras y sobrantes, producción y gestión de residuos, control de suelos excavados, protección de las aguas, de la calidad del aire y de la calidad acústica. Entre otras, las medidas protectoras y correctoras para la ejecución de las obras derivadas de la Modificación del Plan serán:

● Obrako langileek erabiltzeko jardunbide egokien eskuliburua. Gai hauekin zerikusia duten alderdiak bilduko ditu, gutxienez: lanaldiak, makineria, uretara eginiko isuriak saihestea, ahalik eta hauts eta zarata gutxien sortzea, hondakinak kudeatzea, herritarren lasaitasunean eragin negatiboa izan dezaketen jardunak minimizatzea, etab. Behar diren neurriak hartu beharko dira, bestalde, jardueren garapenak eraginik izan ez dezan lurzoruan eta lurpeko uretan, ez eta inguruneko ibilguetan ere.

● Manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra. Contendrá como mínimo aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, evitar vertidos a las aguas, la minimización de producción del polvo y ruido, minimizar las afecciones negativas sobre el sosiego público, la gestión de residuos, etc. Se deberán tomar las medidas oportunas para evitar que el suelo y las aguas subterráneas, así como cauces del entorno, puedan verse afectados por el desarrollo de las actuaciones.

● Hondakin eta zoru kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legeak araututako moduan eta aplikatzekoak diren berariazko araudiek agindutako moduan kudeatuko dira obretan sortutako hondakinak, hondeaketetatik eratorriak eta ebaketak prestatzeko eragiketen ondoriozkoak barne.

● Los diferentes residuos generados, incluidos los procedentes de excavaciones y los resultantes de las operaciones de preparación de los diferentes tajos se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas que les sean de aplicación.

● Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen kudeaketa arautzeko ekainaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira eraikuntza- eta eraispen-hondakinak.

● Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

● Obretan sortutako indusketa-soberakinak baimendutako soberakin-biltegira eramango dira, eta indarreko legerian ezarritakoaren arabera kudeatuko dira.

● Los sobrantes de excavación generados durante las obras se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

● Induskatutako lurzoruen kontrola: Vitoria-Gasteizko Udalari eta Ingurumen Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaizkie lur susmagarriak hautemateagatiko kutsadura-arrasto guztiak, Lurzorua Kutsatzea Saihestu eta Kutsatutakoa Garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22.2 artikulua betetzeko.

● Control de los suelos excavados: cualquier indicio de contaminación por la detección de tierras sospechosas deberá ser comunicada al Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz y a la Viceconsejería de Medio Ambiente, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

● Horretaz gain, obrako hondakinen birziklatzeari dagokionez, eraikuntzan eta eraikingintzan baliabideak beren bizi-ziklo osoan zehar modu efizienteago batean erabiliko direla sustatzeko (bereziki, obrak amaitutakoan hondakinak aprobetxatzea), jarraian aipatzen direnak sustatu beharko dira, honako hurrenkera honetan: eraikuntza- eta eraispen-hondakinen prebentzioa, berrerabiltzea, birziklatzea eta beste balorizazio modu batzuk, eta, hala badagokio, ezabatze-eragiketen trataera egokia. Horretarako, bermatu egin beharko da obra-proiektuaren eraikuntza- eta eraispen-hondakinak arlo honi buruzko arauen arabera sortu eta kudeatzen direla.

● Además, en cuanto al reciclaje de residuos de obra, con el fin de impulsar una edificación y construcción más eficiente en el uso de los recursos a lo largo de todo su ciclo de vida y, en especial, en el aprovechamiento de los residuos al final del mismo, debe fomentarse, por este orden: la prevención, reutilización, reciclado y otras formas de valorización, de los residuos de construcción y demolición, y, en su caso, que los destinados a operaciones de eliminación reciban un tratamiento adecuado, debiendo asegurarse la conformidad de la producción y gestión de los residuos de construcción y demolición del proyecto de obras con la normativa, en esta materia.

● Euskal Kultura Ondareari buruzko maiatzaren 9ko 6/2019 Legean ezarritakoa gorabehera, obrak egiterakoan aztarna arkeologikoren bat egon daitekeela pentsarazten duen zerbait aurkitzen bada, lanak eten egingo dira badaezpada, eta berehala jakinaraziko zaio Arabako Foru Aldundiko Kultura Departamenduari; hark erabakiko du zer neurri hartu.

● Sin perjuicio de lo dispuesto en la Ley 6/2019, de 9 de mayo, de Patrimonio Cultural Vasco, en el caso de que en el transcurso de las obras se produjera algún hallazgo que suponga un indicio de carácter arqueológico se suspenderán preventivamente los trabajos en la zona y se informará inmediatamente al Departamento de Cultura de la Diputación Foral de Álava, que será quién indique las medidas a adoptar.

● Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustiko, kalitate-helburu eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako zehaztapenetara, eta, bereziki, egokitu beharko dira, hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten emisio akustikoak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatu du) eta arau osagarrietan ezarritakora. Obrak egunez egingo dira.

● De acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/ 2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre y, en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/ 2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias. Se respetará un horario de trabajo diurno.

● Kamioiek obran sartzeko edo obratik irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira, presiozko ura, erratz-makinak edo, hala badagokio, dekantazio-putzura konektatutako gurpilak garbitzeko gailuak erabiliz.

● Los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión, barredoras mecánicas o, en su caso, dispositivos de lavado de ruedas conectados a balsa de decantación.

● Landare- eta lore-estaldura lehengoratzeko lanetan, biodibertsitate autoktonoa sustatzeko jarduerak bultzatuko dira, jasangarritasun-irizpideak lehenetsiz jarduera horietan, horrela espezie inbaditzaileak sartzeko arriskua murrizteko. Horretarako, kontuan hartuko dira «Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua» argitalpenean jasotako gomendioak eta neurriak. Eskuliburua Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak argitaratu zuen.

● En las labores de restauración de la cubierta vegetal y ajardinamiento se potenciarán las actuaciones encaminadas a fomentar la biodiversidad autóctona, primando criterios de sostenibilidad, y de manera que se reduzca el riesgo de introducción de especies invasoras. A tal fin se tendrán en cuenta las recomendaciones y medidas contenidas en la publicación «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles», elaborado por el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda del Gobierno Vasco.

● Ahalmen inbaditzaileko espezie aloktonoak kentzeko eta lur-mugimenduen bidez hedatzea ekiditeko behar diren neurriak hartuko dira; betelanetan, landareztatze-lanetan eta urbanizazioko lorategi-lanetan erabiliko diren mailegu-lurren eta landare-lurren jatorria eta osaera kontrolatu beharko da.

● Se adoptarán medidas para eliminar y evitar la propagación de especies alóctonas con potencial invasor durante los movimientos de tierras y mediante el control de la procedencia y composición de los materiales de préstamo y la tierra vegetal a emplear en los rellenos, la revegetación y el ajardinamiento de la urbanización.

● Eraikingintza eta eraikuntza jasangarrienetarako behar diren ezaugarriei dagokienez, «EAEko etxebizitzen eraikuntza jasangarriaren gida» argitalpeneko gomendioak erabiliko dira, eraikinen energia-aurrezpena eta -efizientzia bultzatzeko eta energia berriztagarriak sustatzeko. Neurri horiek, gutxienez, honako alderdi hauetan eragin beharko dute:

● En cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible se deberán considerar las recomendaciones de la «Guía de Edificación Ambientalmente Sostenible para la vivienda en la CAPV», con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

○ Materialak. Lehengai berriztaezinen kontsumoa murriztea.

○ Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

○ Energia. Iturri berriztaezinen bidez sortzen den energiaren kontsumoa eta/edo sorkuntza murriztea.

○ Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

○ Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

○ Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

○ Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

○ Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

○ Atmosfera. Gas-, hauts-, bero- eta argi-emisioak murriztea.

○ Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

○ Barne-kalitatea. Barruko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

○ Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

Bigarrena.– Zehaztea ezen, ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoaren arabera, eta ebazpen honetan ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak hartzen badira, bai eta sustatzaileak proposatutakoak ere, aurrekoen aurkakoak ez badira, ez dela aurreikusten Vitoria-Gasteizko HAPOaren 1. sektoreko («Borinbizkarra») Plan Partzialaren barruko 10. aldaketa puntualak ondorio kaltegarri nabarmenik izango duenik ingurumenean, eta, beraz, ez duela ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, y siempre que se adopten las medidas protectoras y correctoras establecidas en la presente Resolución, así como las planteadas por el promotor que no se opongan a las anteriores, no se prevé que la 10.ª Modificación Puntual del Plan Parcial del Sector 1 «Borinbizkarra» del PGOU de Vitoria-Gasteiz, vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y, por tanto, no debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia jakinaraztea Vitoria-Gasteizko Udalari.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea. Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluan ezarritakoaren arabera, ingurumen-ebaluazio estrategiko honek indarra galduko du eta berezko dituen efektuak sortzeari utziko dio, baldin eta, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko epean, Vitoria-Gasteizko HAPOaren 1. sektoreko Plan Partzialaren barruko 10. aldaketa puntuala onartzen ez bada. Kasu horretan, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios sí, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación de la 10.ª Modificación Puntual del Plan Parcial del Sector 1 «Borinbizkarra» del PGOU de Vitoria-Gasteiz, en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan.

Vitoria-Gasteiz, 2021eko apirilaren 26a.

En Vitoria-Gasteiz, a 26 de abril de 2021.

Ingurumen Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendaria,

El Director de Calidad Ambiental y Economía Circular,

JAVIER AGIRRE ORCAJO.

JAVIER AGIRRE ORCAJO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental