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Boletin Oficial del País Vasco

104. zk., 2021eko maiatzaren 28a, ostirala

N.º 104, viernes 28 de mayo de 2021


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

HERRI-KONTUEN EUSKAL EPAITEGIA
TRIBUNAL VASCO DE CUENTAS PÚBLICAS
3075
3075

ERABAKIA, Herri-Kontuen Euskal Epaitegiaren Osokoak 2021eko apirilaren 29ko bilkuran hartua Getxoko Udalaren 2019ko ekitaldiko Kontu Orokorraren fiskalizazio txostena, behin betiko onesten duena.

ACUERDO del Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, de aprobación definitiva del Informe de fiscalización de la Cuenta General del Ayuntamiento de Getxo para el ejercicio 2019, adoptado en sesión de 29 de abril de 2021.

Herri-Kontuen Euskal Epaitegiaren Osokoak 2021eko apirilaren 29an egindako bilkuran

El Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas en sesión celebrada el día 29 de abril de 2021, ha adoptado el siguiente

ERABAKI DU:
ACUERDO

Getxoko Udalaren 2019ko ekitaldiko Kontu Orokorraren fiskalizazio txostena behin betiko onestea, Erabaki honen eranskin modura ageri dena.

Aprobar con carácter definitivo el informe de la Cuenta General del Ayuntamiento de Getxo para el ejercicio 2019, que figura como anexo al presente Acuerdo.

HKEEren 1/1988 Legearen 13.2 atalak aurreikusten duena betez, txostenaren ondorioak dagozkion aldizkari ofizialetan argitaratzeko xedatzea.

Disponer, de conformidad con lo previsto en el artículo 13.2 de la Ley 1/1988 del TVCP/HKEE, la publicación de sus conclusiones en los boletines oficiales correspondientes.

Vitoria-Gasteiz, 2021eko apirilaren 29a.

Vitoria-Gasteiz, a 29 de abril de 2021.

El Presidente del TVCP,

El Presidente del TVCP,

JOSÉ LUIS BILBAO EGUREN.

JOSÉ LUIS BILBAO EGUREN.

HKEEren idazkari nagusia,

El Secretario General del TVCP,

JULIO ARTETXE BARKIN.

JULIO ARTETXE BARKIN.

ERANSKINA
ANEXO
GETXOKO UDALAREN 2019KO EKITALDIKO KONTU OROKORRAREN FISKALIZAZIO TXOSTENA
INFORME DE FISCALIZACIÓN DE LA CUENTA GENERAL DEL AYUNTAMIENTO DE GETXO PARA EL EJERCICIO 2019

Laburdurak:

Abreviaturas:

10/2003 FA: 21/2003 Foru Araua, abenduaren 2koa, Bizkaiko Lurralde Historikoko Toki-erakundeen aurrekontuei buruzkoa.

CAE: Comunidad Autónoma de Euskadi.

15/2010 Legea: 15/2010 Legea, uztailaren 5ekoa, abenduaren 29ko 30/2004 Legea aldarazten duena, merkataritzako eragiketetan berankortasunaren aurkako neurriak ezartzen dituena.

CNMC: Comisión Nacional de los Mercados y la Competencia.

AG: Auzitegi Gorena.

DFB: Diputación Foral de Bizkaia.

BEZ: Balio Erantsiaren gaineko Zerga.

DOUE: Diario Oficial de la Unión Europea.

BFA: Bizkaiko Foru Aldundia.

IAE: Impuesto sobre actividades económicas.

BPG: Barne Produktu Gordina.

IBI: Impuesto sobre bienes inmuebles.

DLO: 38/2003 Lege Orokorra, azaroaren 17koa, Dirulaguntzei buruzkoa.

ICIO: Impuesto sobre construcciones, instalaciones y obras.

EAE: Euskal Autonomia Erkidegoa.

IIVTNU: Impuesto sobre el incremento de valor de los terrenos de naturaleza urbana.

EBAO: Europar Batasuneko Aldizkari Ofiziala.

INE: Instituto Nacional de Estadística.

EHJAN: Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Gorena.

IVA: Impuesto sobre el valor añadido.

EHU: Euskal Herriko Unibertsitatea.

LCSP: Ley 9/2017, de 8 de noviembre, de Contratos del Sector Público.

EIN: Estatistikako Institutu Nazionala.

LGS: Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones.

EIOZ: Eraikuntzen, Instalazioen eta Obren gaineko Zerga.

Ley 15/2010: Ley 15/2010, de 5 de julio, de modificación de la Ley 30/2004, de 29 de diciembre, por la que se establecen medidas de lucha contra la morosidad en las operaciones comerciales.

EPE: Enplegu Publikoaren Eskaintza.

NF 10/2003: Norma Foral 10/2003, de 2 de diciembre, Presupuestaria de las Entidades Locales del Territorio Histórico de Bizkaia.

FAGDG: Finantzaketa atxikia duten gastuetarako diruzaintza-geldikina.

PA: Procedimiento abierto.

GODG: Gastu orokorretarako diruzaintza-geldikina.

PAA: Procedimiento abierto armonizado.

HILBIZ: Hiri izaerako Lursailen Balio Igoeraren gaineko Zerga.

PIB: Producto Interior Bruto.

HKEE: Herri-Kontuen Euskal Epaitegia.

PPS: Patrimonio público de suelo.

JEZ: Jarduera Ekonomikoen gaineko Zerga.

OEP: Oferta de empleo público.

JU: Jardun Unitatea.

RPT: Relación de Puestos de Trabajo.

LOP: Lurraren Ondare Publikoa.

RTGFA: Remanente de Tesorería para Gastos con Financiación Afectada.

LZ: Lanpostuen zerrenda.

RTGG: Remanente de Tesorería para Gastos Generales.

MLBN: Merkatuen eta Lehiaren Batzorde Nazionala.

TS: Tribunal Supremo.

OHZ: Ondasun Higiezinen gaineko Zerga.

TSJPV: Tribunal Superior de Justicia del País Vasco.

PI: Prozedura irekia.

TVCP: Tribunal Vasco de Cuentas Públicas.

PIH: Prozedura Ireki Harmonizatua.

UE: Unidad de Ejecución.

SPKL: 9/2017 Legea, azaroaren 8koa, Sektore Publikoko Kontratuei buruzkoa.

UPV: Universidad del País Vasco.

I.– Sarrera.

I.– Introducción.

Herri-Kontuen Euskal Epaitegiak otsailaren 5eko 1/1988 Legeak eta Epaitegiaren Osokoak onetsitako Lan Programak agindutakoari jarraikiz, Getxoko Udalaren 2019ko Kontu Orokorraren fiskalizazio-lana mamitu du.

El Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, de acuerdo con lo establecido en la Ley 1/1988, de 5 de febrero, y en el Plan de Trabajo aprobado por el Pleno del Tribunal, ha realizado la fiscalización de la Cuenta General del Ayuntamiento de Getxo para el ejercicio 2019.

HKEEk gauzatutako aurreko fiskalizazio lana 2011ko ekitaldiaren gainekoa izan zen.

La anterior fiscalización, realizada por el TVCP, fue referida al ejercicio 2011.

2019ko ekitaldiko aurrekontuak Alkatetzaren Dekretu bidez luzatu zituzten 2019ko urtarrilaren 23an. Udalbatzak onartutako azken Aurrekontu Orokorrak 2016koak izan ziren.

Los Presupuestos del ejercicio 2019 fueron prorrogados por Decreto de Alcaldía el 23 de enero de 2019. Los últimos Presupuestos Generales aprobados por Pleno del Ayuntamiento fueron los correspondientes al ejercicio 2016.

Fiskalizazio-lan honek honako alderdi hauek besarkatzen ditu:

Esta fiscalización comprende los siguientes aspectos:

– Legezkotasuna: aurrekontuaren honako atal hauetan ezargarria den arautegia bete izana: aurrekontua, zuzenbide publikoko sarrerak, zorpetzea eta finantza-eragiketak, langileria, obren kontratazioa, zerbitzuak eta hornidurak eta dirulaguntzen emakida. Azterketa lan hau fiskalizazioaren ekitaldiari dagokio, beharrezko irizten diren beste ekitaldi batzuei buruzko egiaztatzeak egitea kaltetu gabe, fiskalizazio-gai den ekitaldian eragina dutelako.

– Legalidad: revisión del cumplimiento de la normativa aplicable en las áreas de presupuesto, ingresos de derecho público, endeudamiento y operaciones financieras, personal, contratación de obras, servicios y suministros, y concesión de subvenciones. Dicha revisión comprende el ejercicio de fiscalización, sin perjuicio de las comprobaciones relativas a otros ejercicios que se estimen necesarias, por tener incidencia en el fiscalizado.

– Kontabilitatea: Kontu Orokorra ezargarri zaizkion kontularitzako printzipioekin bat datorrela egiaztatzea. Kontu Orokorrak Udalaren, bere erakunde autonomoen eta sozietate publikoaren –zeinetan udala kapital sozialaren % 50etik gorako ehunekoaren jabe baita- balantzea, ekonomia eta ondarearen emaitza-kontua eta memoria besarkatzen ditu, baita Udalaren eta bere erakunde autonomoen aurrekontuen likidazioa ere.

– Contabilidad: conformidad de la Cuenta General con los principios contables que le son aplicables. La Cuenta General contiene el balance, la cuenta del resultado económico patrimonial y la memoria del Ayuntamiento, organismos autónomos y sociedad pública con una participación en un porcentaje superior al 50 % del capital social, así como la liquidación de los presupuestos del Ayuntamiento y de sus organismos autónomos.

Sozietate publikoaren kontuei dagokienez, gure lana kanpoko enpresek gauzatutako auditoretzako txostenak aztertzea izan da eta horretarako, beharrezko iritzitako proba osagarriak edo auditoretzako beste zenbait prozedura gauzatu ditugu.

Respecto a las cuentas de la sociedad pública, nuestro trabajo ha consistido en revisar los informes de auditoría llevados a cabo por firmas externas, realizando aquellas pruebas complementarias u otros procedimientos de auditoría que hemos considerado necesarios.

– Lanaren zabalak ez du gastuaren efikazia eta efizientziari buruzko azterlan berariazkorik besarkatu; ezta, kudeaketa prozedurei buruzkorik ere. Alabaina, fiskalizazioan sortu diren alderdi partzialak Txosten honen III. Idazpuruan aztertu ditugu.

– El alcance del trabajo no ha incluido un análisis específico sobre la eficacia y eficiencia del gasto ni sobre los procedimientos de gestión. No obstante, los aspectos parciales que han surgido en la fiscalización están comentados en el epígrafe III de este Informe.

– Udalaren egoera ekonomikoaren finantza analisia.

– Análisis financiero de la situación económica del Ayuntamiento.

Getxoko udalerriak 2019ko urtarrilaren 1ean 77.946 biztanle zituen Estatistikako Institutu Nazionalaren arabera. Udalak bere egituran honako erakunde hauek barne hartzen ditu:

El municipio de Getxo cuenta con una población a 1 de enero de 2019, según datos del INE, de 77.946 habitantes. El Ayuntamiento integra en su estructura a las siguientes entidades:

– Getxoko Kultur Etxea Erakunde Autonomoa: kultur jardueren sustapena eta udal Euskaltegiaren kudeaketa.

– Organismo Autónomo Aula de Cultura de Getxo: desarrollo, promoción de actividades culturales y la gestión del Euskaltegi Municipal.

– Andrés Isasi Musika Eskola Erakunde Autonomoa: musika-jardueraren ezagutza eta irakaskuntza.

– Organismo Autónomo Escuela de Música Andrés Isasi: Conocimiento y práctica de la actividad musical.

– Getxo Kirolak Erakunde Autonomoa: kirola egitea eta lehiaketa sustatu eta indartzea.

– Organismo Autónomo Getxo Kirolak: promoción y fomento de la práctica y competición deportiva.

– Jesusen Bihotzaren Udal Egoitza Erakunde Autonomoa: adinekoen egoitza-arreta.

– Organismo Autónomo Residencia Municipal del Sagrado Corazón de Jesús: atención residencial de las personas mayores.

– Puerto Deportivo El Abra-Getxo S.A. (% 66,75): kirol-portuen plangintza, sustapena, garapena eta ustiapena.

– Puerto Deportivo El Abra-Getxo, S.A. (66,75 %): planificación, promoción, desarrollo y explotación de puertos deportivos.

Gainera, Bilbao Bizkaia Uren Partzuergoko eta Bizkaiko Garraio Partzuergoko kide da.

Además, forma parte del Consorcio de Aguas Bilbao Bizkaia y del Consorcio de Transportes de Bizkaia.

2019ko ekitaldian Juan Bautista Zabala Fundazio Publikoa azkendu eta likidatu da.

Durante el ejercicio 2019, se ha producido la extinción y liquidación de la Fundación Pública Juan Bautista Zabala.

II.– Iritzia.

II.– Opinión.

II.1..– Legeak Betetzeari Buruzko Iritzia.

II.1.– Opinión sobre el Cumplimiento de Legalidad.

Aurrekontua.

Presupuestos.

1.– 2019ko ekitaldiko Aurrekontuen Proiektua ez zitzaion Udalbatzari aurkeztu onartu, zuzendu edo itzultzeko eta horrek 10/2003 FAren artikulua urratzen du.

1.– El Proyecto de Presupuestos del ejercicio 2019 no fue presentado al Pleno para su aprobación, enmienda o devolución, incumpliendo el artículo 14.4 de la NF 10/2003.

Kontratazioa.

Contratación.

2.– «La Terraza» udal-eraikina ustiatzeko zerbitzuen emakida-kontratua Udalbatzak 2018ko irailean esleitu zuen 10 urtetarako eta 5 urteko luzapenarekin, 2 milioi euroren zenbatekoan; kontratu hori, baina, ez da EBAOn argitaratu, kontratuaren balio zenbatetsia kalkulatu baita esleipendunak ordaindu beharreko kanonaren arabera, bideragarritasun-azterketan kalkulatutako negozio-zifraren zenbateko garbiaren ordez (24 milioi euro) (SPKLren 20. eta 101. artikulua).

2.– El contrato de concesión de servicios de explotación del edificio municipal «La Terraza», adjudicado por el Pleno del Ayuntamiento en septiembre de 2018 con una duración de 10 años y prórroga de 5 años por 2 millones de euros, no ha sido objeto de publicidad en el DOUE al haberse calculado el valor estimado del contrato atendiendo al canon a abonar por el adjudicatario en lugar del importe neto de la cifra de negocios estimado en el estudio de viabilidad que asciende a 24 millones de euros (artículos 20 y 101 de la LCSP).

3.– Getxo Antzokiaren ekipamendu eszenikoko kontratua aldatu egin da 2018ko azaroan, organo eskudunak nahitaezkoa den onespena eman gabe, pleguetan aurreikusi ez diren eta kontratu-aldaketen klausuletan jaso ez diren elementuak barne hartuta, guztira 219.296 euroren zenbatekoan; horrek kontratuaren xedea aldatzen du eta administrazio-kontratazioa arautzen duten printzipioak urratzen.

3.– El contrato de equipamiento escénico del Getxo Antzokia ha sido modificado, en noviembre de 2018 sin la preceptiva aprobación del órgano competente, incluyendo elementos no previstos en los pliegos ni contemplados en las cláusulas de modificaciones contractuales por importe de 219.296 euros, alterando el objeto del contrato e incumpliendo los principios que rigen la contratación administrativa.

4.– Udalak eta Getxo Kirolak-ek 194.129 euroren gastua egin dute 2019ko ekitaldian, kontratuak amaituta zituzten 3 zerbitzuri dagokiena.

4.– El Ayuntamiento y Getxo Kirolak han ejecutado, durante el ejercicio 2019, gasto por importe de 194.129 euros correspondiente a 3 servicios cuyos contratos estaban vencidos.

5.– Udalak, aplikazio informatikoak mantentzeko zerbitzuaren kontratua 2018ko azaroan mugaeguneratu ondoren, 2019ko ekitaldian 77.167 euroren gastua egin zuen kontratuaren helburua 5 kontratu txikitan zatituz, eta prozedura ireki berria izapidetzen hasi zen 2019ko urrian.

5.– El Ayuntamiento, tras el vencimiento en noviembre de 2018 del contrato del servicio de mantenimiento de las aplicaciones informáticas ejecutó, en el ejercicio 2019, gasto por importe de 77.167 euros mediante el fraccionamiento del objeto en 5 contratos menores, iniciándose la tramitación del nuevo procedimiento abierto en octubre de 2019.

6.– Getxoko Kultura Gelak, Muxikebarri arte, kultura eta kongresuen zentroa ireki ondoren, 2019ko ekitaldian zehar, hainbat jarduera gauzatzeko argiztapen- eta soinu-ekipoak alokairu-erregimenean muntatu, desmuntatu eta hornitzea 4 kontratu txikiren bidez esleitu zuen, 65.490 euroren gastua eginez eta ez ziren bete kontratazio administratiboa arautzen duten publizitate- eta lehia-printzipioak.

6.– El Aula Cultura de Getxo, tras la apertura del centro de arte, cultura y congresos Muxikebarri, adjudicó, a lo largo del ejercicio 2019, el montaje, desmontaje y suministro en régimen de alquiler de equipos de iluminación y sonido para la celebración de diversas actuaciones, a través de 4 contratos menores, ejecutándose un gasto de 65.490 euros, incumpliéndose los principios de publicidad y concurrencia que rigen la contratación administrativa.

Epaitegi honen iritzira, Getxoko Udalaren Kontu Orokorra osatzen duten erakundeek, 1etik 6ra bitarteko paragrafoetan aipatutako ez-betetzeak alde batera, zuzentasunez bete dute 2019ko ekitaldian ekonomia eta finantzaren jarduera arautzen duen lege arautegia.

En opinión de este Tribunal, excepto por los incumplimientos que se detallan en los párrafos 1 a 6, las entidades que integran la Cuenta General del Ayuntamiento de Getxo han cumplido razonablemente en el ejercicio 2019 la normativa legal que regula su actividad económico-financiera.

II.2.– Urteko Kontuei Buruzko Iritzia.

II.2.– Opinión sobre las Cuentas Anuales.

1.– Udalaren Egoera Balantzeko Ibilgetu ez finantzarioaren zenbatekoek 2019ko abenduaren 31n ez dute data horretan inbentarioan jasotako ondasun eta eskubideen egiazko egoera islatzen.

1.– Los importes del Inmovilizado no financiero del Balance de Situación del Ayuntamiento, a 31 de diciembre de 2019, no reflejan la situación real de los bienes y derechos incluidos en el inventario a dicha fecha.

Epaitegi honen iritzira, aurreko paragrafoan adierazitako salbuespena alde batera, Getxoko Udalaren Kontu Orokorra osatzen duten erakundeen kontuek alderdi esanguratsu guztietan erakusten dute 2019ko ekitaldiaren jarduera ekonomikoa eta 2019ko abenduaren 31ko ondarearen eta finantza egoeraren isla zuzena; baita, data horretan amaitutako urteko ekitaldiari dagozkion bere eragiketen eta eskudiruzko fluxuen emaitzena ere, ezargarria den finantza informazioaren arau-esparruaren arabera eta, zehazki, araudian jasotako kontularitzako printzipio eta irizpideen arabera.

En opinión de este Tribunal, excepto por la salvedad señalada en el párrafo anterior, las cuentas de las entidades que integran la Cuenta General del Ayuntamiento de Getxo expresan en todos los aspectos significativos la actividad económica del ejercicio 2019, la imagen fiel del patrimonio y de la situación financiera al 31 de diciembre de 2019, así como de los resultados de sus operaciones y de sus flujos de efectivo correspondientes al ejercicio anual terminado en dicha fecha, de conformidad con el marco normativo de información financiera que resulta de aplicación, y en particular, con los principios y criterios contables contenidos en el mismo.

III.– Barne Kontroleko Sistemei eta Kudeaketa-Prozedurei Buruzko Irizpenak.

III.– Consideraciones sobre los Sistemas de Control Interno y Procedimientos de Gestión.

Atal honetan jasotzen dira jarduera ekonomikoa eta finantzarioa arautzen duten printzipioak betetzea nabarmen eragiten ez duten akatsak eta kudeaketa hobetzeko agerian jartzen diren prozedura-alderdiak.

En este apartado se señalan tanto deficiencias que no afectan de manera relevante al cumplimiento de los principios que rigen la actividad económico-financiera, como aspectos procedimentales que se ponen de manifiesto para la mejora de la gestión.

III.1.– Aurrekontua eta Kontabilitatea.

III.1.– Presupuesto y Contabilidad.

– Udalaren 2019ko ekitaldiko aurrekontu-emaitza doitua, 18,1 milioi eurorena, 4,8 milioi euro gutxitu behar da, izan ere, aipatutako magnitudera oker doitu dira FAGDGrekin finantzatutako obligazioak.

– El resultado presupuestario ajustado del Ayuntamiento del ejercicio 2019, por importe de 18,1 millones de euros, debe ser minorado en 4,8 millones de euros, al haberse ajustado erróneamente a dicha magnitud las obligaciones financiadas con RTGFA.

– 2017az geroztik atzerapenak izan dira erroldaren araberakoak ez diren zerga-sarreren likidazioetan. Zehazki, 2020ko irailean likidatzeko daude HILBIZaren 2017-2019 aldiko egitate zergagarrien % 55,8 eta EIOZaren 486 espediente guztira.

– Desde 2017 se han producido retrasos en las liquidaciones practicadas de aquellos ingresos tributarios no sujetos a padrón. En concreto, a septiembre de 2020 están pendientes de liquidar el 55,8 % de hechos imponibles del periodo 2017-2019 del IIVTNU y un total de 486 expedientes del ICIO.

– 2019ko abenduaren 31n zerga-zorren kontzeptuan aurrekontuan kobratzeko dagoen zenbatekoa handiagoa da hirugarrenen xehapenetik eskuratzen dena baino eta azpimarratzekoak dira fiskalizatutakoaz lehenagoko ekitaldietatik datozen Ondasun Higiezinen gaineko Zergan eta Jarduera Ekonomikoen gaineko Zergan dauden aldeak. Gomendagarria litzateke alde horien jatorria identifikatu eta aldian behin horiek bateratzea.

– El pendiente de cobro presupuestario por deudas tributarias, a 31 de diciembre de 2019, es superior al que se obtiene del detalle por terceros, destacando las diferencias en IBI e IAE procedentes de ejercicios anteriores al fiscalizado. Sería recomendable identificar el origen de dichas diferencias y realizar periódicamente su conciliación.

III.2.– Langileria.

III.2.– Personal.

Getxoko Kultur Etxean eta Jesusen Bihotzaren Udal Egoitza erakunde autonomoetan behin-behinekotasun tasa, hurrenez hurren, % 47 eta % 67 da (27 eta 41 plaza); txosten hau idatzi dugun datan, baina, onartu gabe daude bakoitzaren Enplegu Publikoko Eskaintzak.

En los organismos autónomos Aula de Cultura de Getxo y Residencia del Sagrado Corazón de Jesús la tasa de interinidad se sitúa en un 47 % y 67 % (27 y 41 plazas), respectivamente, sin que a la fecha de realización del trabajo se hayan aprobado las correspondientes OEP.

III.3.– Kontratazioa.

III.3.– Contratación.

Udalaren eta erakunde autonomoen kontratazio administratiboa aztertu dugu eta honako alderdi hauek bereizi ditugu:

En la revisión de la contratación administrativa del Ayuntamiento y de sus organismos autónomos se han detectado los siguientes aspectos:

– Udalak esleitutako kontratuen pleguetan, prezio irizpidea kalkulatzeko baliatzen den formulak (izaera orokorrarekin 2013ko Alkatetzak onartutakoak) puntuak ematen dizkie lizitazio-prezioa berdintzen duten eskaintzei eta horrek murriztu egiten du irizpide ekonomikoaren garrantzia.

– En los pliegos de los contratos adjudicados por el Ayuntamiento se incluye para el criterio precio una fórmula, aprobada con carácter general por Alcaldía en 2013, que otorga puntos a aquellas ofertas que igualan el precio de licitación, lo cual reduce la importancia del criterio económico.

– Udalak administrazioko kontratu berezi modura kalifikatu zuen bide-garbiketa eta hondakin-bilketako kontratua, 2014an 80,8 milioi euroan esleitu zena 8 urtetarako, beste 4 urtez luzatzeko aukerarekin. Arrisku-osagairik ez dagoenez, zerbitzu-kontratutzat hartu behar da, eta lizitazioaren unean gehienez ere 6 urteko indarraldia izango du (9. espedientea).

– El Ayuntamiento calificó como administrativo especial el contrato de limpieza viaria y recogida de residuos, adjudicado en 2014 por importe de 80,8 millones de euros con una duración de 8 años prorrogable por otros 4. La inexistencia de componentes de riesgo obliga a considerarlo como contrato de servicios, estando limitada su vigencia en el momento de su licitación a un máximo de 6 años (expediente 9).

– Udalak 2 milioi euroan esleitutako «La Terraza» udal-eraikinaren ustiapen-zerbitzuen emakida-kontratuan, pleguek langileak subrogatzeko betebeharra ezartzen dute, eta ez dago jasoa aplikagarri den hitzarmenean. Betekizun hau enpresa eta langile arteko sektoreko hitzarmenetatik soilik erator daiteke (18. espedientea).

– En el contrato de concesión de servicios de explotación del edificio municipal «La Terraza», adjudicado por el Ayuntamiento por 2 millones de euros, los pliegos establecen la obligación de subrogación del personal, sin que esté recogida en el convenio de aplicación. Este requisito solo puede derivarse de convenios sectoriales entre empresas y trabajadores (expediente 18).

– Udalak eta Getxo Kirolak-ek 13,7 milioi euroren zenbatekoan esleitutako 7 kontratutan honako akats hauek azaleratu dira pleguetan barne hartutako esleipen-irizpideetan:

– En 7 contratos, adjudicados por el Ayuntamiento y Getxo Kirolak por 13,7 millones de euros, se han detectado las siguientes deficiencias en los criterios de adjudicación incluidos en los pliegos:

– Getxo Antzokiaren mantentze integraleko zerbitzuaren kontratuan, Udalak 1,1 milioi euroan esleitutakoan, esleipen-irizpide modura eraginkortasun energetikoaren ISO ziurtagiria edukitzea jasotzen da. Ziurtagiri hauek izatea, enpresaren ezaugarri den aldetik eta kontratuaren xedeari zuzenean lotzen ez zaion aldetik, kaudimen-irizpidea dela uste dugu eta ez daiteke esleipen irizpide modura balia (14. espedientea).

– En el contrato del servicio de mantenimiento integral de Getxo Antzokia, adjudicado por el Ayuntamiento por 1,1 millones, se incluye como criterio de adjudicación la posesión de certificado ISO de eficiencia energética. La posesión de estas certificaciones, en cuanto que es característica de la empresa y no está directamente vinculado al objeto contractual, es un criterio de solvencia y no puede emplearse como criterio de adjudicación (expediente 14).

– Udalak eta Getxo Kirolak-ek 11,5 milioi euroan esleitutako 5 kontratutan, inbertsio gehigarriak egiteagatik hobekuntza-irizpideari esleitutako puntuak neurriz kanpokoak dira eskaintza ekonomikoaren irizpideari esleitutakoekin alderatuta (4, 5, 10, 16 eta 23 espedienteak).

– En 5 contratos, adjudicados por el Ayuntamiento y Getxo Kirolak por 11,5 millones de euros, los puntos asignados al criterio de mejoras por inversiones adicionales resultan desproporcionados con respecto a los asignados al criterio de la oferta económica (expedientes 4, 5, 10, 16 y 23).

– Udalak 4,5 milioi euroan esleitutako etxez etxeko laguntza-zerbitzuaren kontratuaren pleguetan, proposamen ekonomikoarekin batera justifikazio-azterketa ekonomiko bat aurkezteko betebeharra jasotzen da, zerbitzu teknikoek proposamen teknikoaren eta ekonomikoaren arteko koherentzia baloratu ahal izan dezaten; halaber, proposamena baztertzeko arrazoia izan daiteke. Neurriz kanpoko merketzeak dituzten eskaintzen balioespena berariaz jaso behar da pleguetan, parametro objektiboen arabera, eta nahitaez lizitatzaileari entzungo zaio, bere eskaintzaren baldintzak justifika ditzan (11. espedientea).

– Los pliegos del contrato del servicio de ayuda domiciliaria, adjudicado por el Ayuntamiento por 4,5 millones de euros, incorporan la obligación de presentar junto a la propuesta económica un análisis económico justificativo que permita valorar a los servicios técnicos la coherencia entre la propuesta técnica y la económica, pudiendo suponer motivo de exclusión. La apreciación de ofertas con bajas desproporcionadas debe ser recogida expresamente en los pliegos de acuerdo con parámetros objetivos y necesariamente se dará audiencia al licitador para que justifique los términos de su oferta (expediente 11).

– Udalak 7 milioi euroren zenbatekoan esleitutako 2 kontratutan, pleguek eskaintzei 3 hilabetez eutsiko zaiela agintzen duten arren, esleipena egin da epe hori 5 eta 3 hilabetetan gaindituta (7 eta 12 espedienteak).

– En 2 contratos, adjudicados por el Ayuntamiento por 7 millones de euros, habiendo establecido los pliegos un plazo de mantenimiento de las ofertas de 3 meses, la adjudicación se ha realizado superando 5 y 3 meses dicho plazo, respectivamente (expedientes 7 y 12).

– Kultur Etxeak eta Jesusen Bihotza Udal Egoitzak 725.645 euroan esleitutako 3 kontratutan ez dira sartu esleipen-ebazpenetan enpresa esleipendunek kontratuaren xede den jarduera egiten duten langileei aplikagarritzat jo dizkieten hitzarmen kolektiboak (19, 20 eta 25 espedienteak).

– En 3 contratos, adjudicados por los organismos autónomos Aula de Cultura y Residencia Municipal del Sagrado Corazón de Jesús por 725.645 euros, no se han incluido en las resoluciones de adjudicación los convenios colectivos que las empresas adjudicatarias han declarado aplicables a los trabajadores que realizan la actividad objeto del contrato (expedientes 19, 20 y 25).

– Udalak 1,7 milioi euroan esleitutako kontratu baten obrak 14 asteko atzerapenarekin jaso dira aurreikusitako epearen aldean, kontratazio-organoak epea luzatzea onartu gabe (1. espedientea).

– Las obras de un contrato, adjudicado por el Ayuntamiento por 1,7 millones de euros, han sido recepcionadas con un retraso de 14 semanas sobre el plazo previsto, sin que el órgano de contratación haya aprobado su ampliación (expediente 1).

III.4.– Dirulaguntzak.

III.4.– Subvenciones.

– Enplegua sortzeko Udalak emandako 252.573 euroren dirulaguntzak eskabideak iritsi ahalako hurrenkeran oinarritutako prozedura baten bidez izapidetu dira, eta 15 eguneko epean agortu dira. Gomendagarria litzateke beste emakida-sistema bat aplikatzea, diruz lagundutako jarduerarekin lotutako irizpideak barne hartuko dituena eta dagokion dokumentazioa azkar aurkeztea soilik sarituko ez duena.

– Las ayudas económicas para la generación de empleo, concedidas por el Ayuntamiento por 252.573 euros, han sido tramitadas por un procedimiento basado en el orden de entrada de las solicitudes, agotándose las mismas en el plazo de 15 días. Sería recomendable aplicar otro sistema de concesión que incluya criterios relacionados con la actividad subvencionada y evite premiar únicamente la celeridad en la presentación de la documentación pertinente.

– Udalak lankidetza humanitarioko proiektuetarako eta dinamizazio ekonomikorako emandako 549.113 euroren dirulaguntzak ebazteko epea 2 eta 5 hilabete artean luzeagoa izan da oinarri arautzaileetan ezarritakoa baino.

– El plazo de resolución de las subvenciones a proyectos de cooperación humanitaria y de las destinadas a la dinamización económica, concedidas por el Ayuntamiento por 549.113 euros, ha excedido entre 2 y 5 meses al establecido en las bases reguladoras.

– Getxoko Kultur Etxeak kultur elkarteei beren ohiko jarduerarako emandako dirulaguntzetan (130.000 euro), hasierako banaketaren ondoren banatzeke dagoen % 22,5 oinarri arautzaileetan ezarritakoaz bestelako formula batekin banatu da.

– En las subvenciones concedidas por el Aula de Cultura de Getxo a las asociaciones culturales para su actividad ordinaria por importe de 130.000 euros el 22,5 % pendiente de distribución tras el reparto inicial ha sido distribuido con una fórmula distinta a la establecida en las bases reguladoras.

– Getxo Kirolak-ek kirol federatua finantzatzeko emandako 596.999 euroren dirulaguntzetan, onuradunei ez zaie eskatzen diruz lagundutako jardueran sortutako gastuen % 100 justifikatzeko, deialdiaren oinarrietan agintzen den bezala.

– En las subvenciones concedidas por Getxo Kirolak por 596.999 euros para la financiación del deporte federado no se exige a los beneficiarios la justificación del 100 % de los gastos generados en la actividad subvencionada, tal y como se establecen en las bases de la convocatoria.

– Getxo Kirolak-ek 140.000 euroan ekipamendu eta ontzi nautikoak erosteko emandako dirulaguntzetan, ez da eskatu gutxienez 3 hornitzaileren eskaintzak aurkezteko, baldin eta diruz lagun daitekeen gastuak DLOren 31.3 artikuluan ezarritako zenbatekoak gainditzen baditu.

– En las subvenciones concedidas por Getxo Kirolak para la adquisición de equipamientos y embarcaciones náuticas por 140.000 euros, no se requiere la presentación, como mínimo, de 3 ofertas de diferentes proveedores cuando el gasto subvencionable supere los importes establecidos en el artículo 31.3 de la LGS.

III.5.– Beste Alderdi Batzuk.

III.5.– Otros Aspectos.

– 2019ko ekitaldian merkataritza-eragiketak ordaintzeko legezko epeak betetzeari buruzko 15/2010 Legean aurreikusitako Diruzaintzako hiru hilean behingo txostenetan, agerian jarri da Getxoko Udalak 13,4 milioi euroren fakturak ordaindu dituela, eta faktura horiek onartzeko 30 egunetik gorako epea igaro dela; halaber, 2,1 milioi euroren ordainketak egin direla, onartu zirenetik 30 egunetik gorako epea igaro ondoren.

– En los informes trimestrales de Tesorería previstos en la Ley 15/2010, sobre los cumplimientos de los plazos legales para el pago de las operaciones comerciales en el ejercicio 2019, se pone de manifiesto la existencia en el Ayuntamiento de Getxo de un importe de 13,4 millones de euros de facturas pagadas en las cuales ha transcurrido un plazo superior a 30 días para la conformidad de las mismas y un importe de 2,1 millones de euros de pagos transcurrido un plazo superior a 30 días desde dicha conformidad.

IV.– Finantzaren Analisia.

IV.– Análisis Financiero.

Udalak azken ekitaldietan likidatutako magnitude nagusien bilakaera honako taula honetan dago zehaztua.

La evolución de las principales magnitudes liquidadas por el Ayuntamiento en los últimos ejercicios se detalla en el siguiente cuadro:

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Sarrera arruntak: 2019ko ekitaldian kitatutako sarrera arruntak % 0,6 hazi dira 2018ko ekitaldiaren aldean eta % 10,8, berriz, 2017koaren aldean.

Ingresos corrientes: los ingresos corrientes liquidados en el ejercicio 2019 se han incrementado un 0,6 % con respecto al ejercicio 2018 y un 10,8 % con respecto al 2017. Son destacables los siguientes aspectos:

– Zergak, tasak eta bestelako sarrerak 2017ko ekitaldiaren aldean izan duen igoera, nagusiki, informatikako eta zerga-kudeaketako lanabes berri bat ezarri izanari zor zaio; programa hori abian jartzeak atzerapenak eragin ditu HILBIZ eta EIOZen likidazioak sortu eta erregistratzean. 2019ko ekitaldian, tipo zergagarriek, tasak eta prezio publikoek ez dute inongo aldaketarik izan aurreko ekitaldiaren aldean.

– Impuestos, tasas y otros ingresos: el incremento con respecto al ejercicio 2017 se debe, principalmente, a la implantación de una nueva herramienta informática de gestión tributaria, cuya puesta en marcha ha provocado retrasos en la generación y registro de liquidaciones por IIVTNU e ICIO. En el ejercicio 2019 los tipos impositivos, las tasas y los precios públicos no han experimentado variación con respecto al ejercicio anterior.

– Transferentziak eta dirulaguntza arruntak: Udalkutxako diru-sarrerak dira aurrekontuko kapitulu honetan esanguratsuenak. Ez da aldaketarik izan 2018ko ekitaldiarekiko. 2019ko ekitaldian kontabilizatutako diru-sarrerak Bizkaiko Foru Aldunditik jasotako konturako ekarpenei dagozkie soilik; izan ere, Udalaren aldeko behin betiko likidazioaren ordainketa, 1,5 milioi eurorena, 2021eko ekitaldira atzeratu da.

– Transferencias y subvenciones corrientes: los ingresos de Udalkutxa son los más significativos en este capítulo presupuestario. No han experimentado variación con respecto al ejercicio 2018. Los ingresos contabilizados en el ejercicio 2019 se corresponden exclusivamente con las entregas a cuenta recibidas de la DFB, dado que el abono por la liquidación definitiva a favor del Ayuntamiento, por importe de 1,5 millones de euros, se ha aplazado al ejercicio 2021.

Funtzionamendu-gastuak: 2019ko ekitaldian obligazio aitortuak % 5 igo dira 2018ko ekitaldiaren aldean eta % 7,4, 2017koaren aldean. Hona hemen bariazio adierazgarrienak:

Gastos de funcionamiento: las obligaciones reconocidas en el ejercicio 2019 se han incrementado un 5 % con respecto al ejercicio 2018 y un 7,4 % con respecto al 2017. Las variaciones más significativas son:

– Langile-gastuak: Aurrekontuko kapitulu honek % 2,9 egin du gora 2019ko ekitaldian, batik bat ekitaldi horretarako onartutako soldata-igoeren ondorioz.

– Gastos de personal: este capítulo presupuestario se ha incrementado en un 2,9 % en el ejercicio 2019, como consecuencia fundamentalmente de los incrementos salariales aprobados para dicho ejercicio.

– Ondasun arrunten eta zerbitzuen kontratazioa: % 6,2ko igoera izan da 2018ko ekitaldiarekiko. Besteak beste, aipatzekoak dira 2019ko martxoan inauguratu zen Muxikebarri arte, kultura eta biltzar zentroaren mantentze-lanen eta garbitze-lanen gastuak, 760.000 euro inguru, eta 360.000 euro araututako aparkatzeko kontratuan.

– Compra de bienes corrientes y servicios: se ha producido un incremento del 6,2 % con respecto al ejercicio 2018. Entre otros aspectos, destacan los gastos, por un importe aproximado de 760.000 euros, de mantenimiento y limpieza del centro de arte, cultura y congresos Muxikebarri, inaugurado en marzo de 2019 y de 360.000 euros en el contrato de estacionamiento regulado.

– Transferentziak eta dirulaguntza arruntak: % 5,9 igo dira udal erakunde autonomoei egindako transferentzien ondorioz, nagusiki Getxo Kirolaki.

– Transferencias y subvenciones corrientes: se han incrementado un 5,9 %, como consecuencia de las transferencias a los organismos autónomos municipales, principalmente a Getxo Kirolak.

Aurrezki gordina eta garbia: 2019ko ekitaldian diru-sarrera arrunten igoera funtzionamendu gastuena baino txikiagoa izan da eta horrek aurrezki gordina eta garbia aurreko ekitaldiaren aldean 3 milioi euro inguru murriztea ekarri du. 2019ko aurrezki garbia sarrera arrunten % 12 da.

Ahorro bruto y neto: el aumento de los ingresos corrientes en el ejercicio 2019 ha sido inferior al de los gastos de funcionamiento, lo que ha generado una disminución aproximado de 3 millones de euros en los ahorros bruto y neto con respecto al ejercicio anterior. El ahorro neto de 2019 representa un 12 % de los ingresos corrientes.

Kapital-eragiketen emaitza: 2019ko ekitaldiko kapital-eragiketen emaitzaren saldoa negatiboa da 16,2 milioi eurotan, eta beste administrazio publiko batzuen dirulaguntzekiko mendekotasun-indizea % 5,9 da. Gauzatutako kapital-inbertsioak Udalbatzak 2018ko eta 2019ko ekitaldietan onartutako kreditu gehigarriak onartzetik datoz; kreditu horiek, funtsean, aurreko ekitaldiko diruzaintzako geldikinarekin finantzatu ziren.

Resultado por operaciones de capital: el saldo del resultado de operaciones de capital del ejercicio 2019 resulta negativo en 16,2 millones de euros, siendo el índice de dependencia de subvenciones de otras Administraciones Públicas un 5,9 %. Las inversiones de capital ejecutadas proceden de la aprobación de créditos adicionales aprobados por el Pleno en los ejercicios 2018 y 2019 financiadas fundamentalmente con el remanente de tesorería del ejercicio anterior.

Zorpetzea: Udalak, 2019ko eta 2018ko ekitaldietan, hurrenez hurren, 1,8 eta 1,4 milioi euroren amortizazio aurreratuak egin ditu, eta 2 mailegu ezeztatu ditu finantza-erakundeekin, 2019tik aurrerako ekitaldietarako mugaeguneratzea aurreikusita zeudenak. Horri esker, zorpetze-maila % 56 murriztu da 2017ko ekitaldiarekin alderatuta.

Endeudamiento: el Ayuntamiento en los ejercicios 2019 y 2018 ha realizado amortizaciones anticipadas, por importe de 1,8 y 1,4 millones de euros, respectivamente, cancelando 2 préstamos con entidades financieras cuyos vencimientos estaban previstos para ejercicios posteriores al 2019, lo cual ha permitido reducir el nivel de endeudamiento en un 56 % con respecto al ejercicio 2017.

Diruzaintza-geldikina: 2019ko ekitaldia 35,6 milioi euroren diruzaintza-geldikinarekin likidatu da eta hortik % 44 erabili da 2020ko ekitaldian kredituak txertatzeko. Ekitaldi bakoitzaren amaieran zorpetzea murriztuta, diruzaintza-geldikinak konstante eutsi dio aztertutako aldian.

Remanente de tesorería: el ejercicio 2019 ha sido liquidado con un remanente de tesorería de 35,6 millones de euros, habiendo sido utilizado en un 44,6 % para la incorporación de créditos en el ejercicio 2020. El remanente de tesorería descontado el endeudamiento al final de cada ejercicio se mantiene constante en el periodo analizado.

Ondorioa: Udalak zorra murriztu du, 2017ko ekitaldian likidatutako diru-sarrera arrunten % 18,1etik 2019ko ekitaldian% 7,2 izatera aldatuz. GODGri dagokionez, 2020ko ekitaldiko kreditu-gehikuntzak finantzatu ondoren, 15,3 milioi euroren saldo erabilgarria du.

Conclusión: el Ayuntamiento ha reducido su deuda, pasando de un 18,1 % de los ingresos corrientes liquidados en el ejercicio 2017 a un 7,2 % en el ejercicio 2019. Con respecto al RTGG, una vez financiadas las incorporaciones de crédito al ejercicio 2020 presenta un saldo disponible de 15,3 millones de euros.

COVID-19ak 2020an eragindako osasun-larrialdiko egoerak eragin negatiboa izan du haren finantzaketa-iturri nagusian, Udalkutxan (diru-sarrera arrunten % 52,7 egin du 2019ko ekitaldian); izan ere, 2020ko ekitaldiko konturako entregak % 6,8 txikiagoak dira 2019koak baino (3,4 milioi euro). Gastuei dagokienez, nabarmentzekoa da «transferentzia arruntak» atalak izan duen 3,6 milioi euroren igoera hirugarren hiruhilekoaren amaieran, familientzako nahiz udalerriko jarduera ekonomikoetarako eman diren aparteko laguntzengatik, bai eta Getxo Kirolak-i egindako transferentziak ere, COVID delakoaren ondorioak arintzeko.

La situación de emergencia sanitaria provocada por el COVID-19 en 2020 ha ocasionado un impacto negativo en su principal fuente de financiación, Udalkutxa (52,7 % de los ingresos corrientes en el ejercicio 2019), dado que las entregas a cuenta del ejercicio 2020 con respecto al 2019 son inferiores en un 6,8 % (3,4 millones de euros). Con respecto a los gastos, destaca el incremento del capítulo de «Transferencias corrientes», por importe de 3,6 millones de euros al cierre del tercer trimestre, por ayudas extraordinarias destinadas tanto a familias como a actividades económicas del municipio así como transferencias a Getxo Kirolak para paliar los efectos del COVID.

Aurrekontuaren egonkortasuna: Udalaren Kontu-hartzailetzak txostena jaulki zuen Udalak, erakunde autonomoek eta sozietate publikoak 2019ko ekitaldiko aurrekontuaren likidazio bateratuan aurrekontuaren egonkortasun, gastuaren arau, eta zorraren muga bete dutela egiaztatuz, eta bertan esaten da:

Estabilidad Presupuestaria: la Intervención del Ayuntamiento emitió un informe sobre el cumplimiento del objetivo de estabilidad presupuestaria, de la regla de gasto y del límite de deuda en la Liquidación consolidada del Presupuesto del ejercicio 2019 (Ayuntamiento, organismos autónomos y sociedad pública), en el cual se constata:

Aurrekontuaren egonkortasunari buruzko helburua bete da, behin GODG bidez finantzatutako gastuak doitu ondoren eragiketa ez finantzarioen superabita eskuratu baita.

– Cumplimiento del principio de estabilidad presupuestaria, al obtener un superávit de operaciones no financieras una vez ajustados los gastos financiados con RTGG.

Gastuaren araua bete da, izan ere 2018ko ekitaldiaren aldean zenbakarria den gastuaren bariazioak ez zuen Espainiako ekonomiaren epe ertaineko BPGaren erreferentziazko hazkuntza tasa gainditu (% 2,7).

– Cumplimiento de la regla de gasto, dado que la variación del gasto computable con respecto al ejercicio 2018, no superó la tasa de referencia de crecimiento del PIB de medio plazo de la economía española (2,7 %).

Zorraren printzipioa bete da, 2019ko abenduaren 31n zor bizia % 6,4koa izan baita sarrera ez finantzarioen gainean, % 60ko mugaz beheiti.

– Cumplimiento del objetivo de deuda, al representar la deuda viva a 31 de diciembre de 2019 un 6,4 % sobre los ingresos no financieros, por debajo del límite del 60 %.

V.– Urteko Kontuak.

V.– Cuentas Anuales.

V.1.– Udala.

V.1.– Ayuntamiento.

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V.2.– Erakunde Autonomoak.

V.2.– Organismos Autónomos.

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V.3.– Puerto Deportivo El Abra-Getxo S.A. Sozietatea.

V.3.– Sociedad Puerto Deportivo el Abra-Getxo, SA.

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ALEGAZIOAK

ALEGACIONES

1.– II.1.1.

1.– II.1.1.

Justifikazioa:

Justificación:

2019ko ekitaldia udal-aurrekontu orokorra luzatuta kudeatu zen. 2019ko maiatzean udal-hauteskundeak egin ziren, eta urte bereko azaroaren 29an onartu zen 2020rako udal-aurrekontu orokorra.

El ejercicio 2019 se gestionó, efectivamente, con el presupuesto general municipal prorrogado. En mayo del año 2019 se celebraron las elecciones municipales y el 29 de noviembre del mismo año se aprobó el presupuesto general municipal para el año 2020.

2.– II.1.2.

2.– II.1.2.

Justifikazioa:

Justificación:

Gaur egun, HKEEk adierazitako irizpidea aplikatzen da udal-lizitazioetan.

En la actualidad ya se aplica en las licitaciones municipales el criterio señalado por el TVCP.

3.– II.1.3; II.1.4; II.1.5; II.1.6.

3.– II.1.3; II.1.4; II.1.5; II.1.6.

Justifikazioa:

Justificación:

Aipatutako lau ez-betetze horietan, antolakuntzako eta/edo prozedura-aldaketako neurriak hartu ziren, arriskua are gehiago murrizteko edo geroko beste espediente batzuetan halakoak gertatzeko aukera ezinezko egiteko.

En los cuatro incumplimientos señalados se tomaron medidas organizativas y/o de modificación procedimental para disminuir aún más el riesgo o eliminar la posibilidad de que sucedan en otros expedientes posteriores.

4.– III.1.

4.– III.1.

Justifikazioa:

Justificación:

Aipatutako likidazioetan izandako atzerapenei dagokienez, adierazi behar da, 2015-2019 legegintzaldian aipatutako zergen kudeaketa- eta bilketa-prozesuko eraginkortasunik ezak eta gabeziak identifikatu ondoren, berrantolaketa-neurriak, prozedura-aldaketak, modernizazio teknologikoa eta langileen errefortzuak baimendu eta ezarri zirela. Eguneratze-prozesua amaitu gabe dago gaur egun, baina nabarmen egiten du aurrera, 2020ko aurrekontuaren likidazioan egiazta daitekeenez.

En lo referente a los retrasos en las liquidaciones señaladas cabe indicar que, una vez se identificaron durante la Legislatura 2015-2019 las ineficiencias y las deficiencias en el proceso de gestión y recaudación de los tributos señalados, se autorizaron e implementaron medidas de reorganización, cambios procedimentales, modernización tecnológica y refuerzos de personal. El proceso de puesta al día está inconcluso a la fecha actual pero avanza notablemente según se puede comprobar en la liquidación del presupuesto 2020.

5.– III.3.

5.– III.3.

Alegazioak:

Alegaciones:

1.– 18. espedientea, La Terraza eraikinaren ustiapena. Lizitazioaren unean indarrean zegoen Bizkaiko ostalaritzako hitzarmen kolektiboak, III. eranskineko 3. puntuan, berme bat ezartzen du enpresaburua aldatzeagatik. Berme horren bidez, berariaz onartzen da lan-subrogazioaren printzipio orokorra emakiden titulartasun-aldaketetan.

1.– Expediente 18, explotación edificio La Terraza. El convenio colectivo de la hostelería de Bizkaia vigente en el momento de la licitación establece en su Anexo III, punto 3, una garantía por cambio de empresario por la que se acepta expresamente el principio general de la subrogación laboral en los cambios de titularidad de concesiones.

Justifikazioak:

Justificaciones:

Txostenean kontratazioari buruz jasotako gainerako gogoetak iturri juridiko gisa txertatzen ditugu arlo horretan aldizka egiten ditugun legezkotasun-berrikuspenetan.

El resto de consideraciones contenidas en el informe referidas a materia de contratación las incorporamos como fuente jurídica a las periódicas revisiones de legalidad que realizamos en esta materia.

6.– III.4.

6.– III.4.

Justifikazioak:

Justificaciones:

2020-2023 aldiko udal dirulaguntzen plan estrategikoa 2020-09-29ko osoko bilkuran onartu zen, eta urtero berrikusiko da. Txostenean egindako gogoetak aldizkako berrikuspen honetara eramango ditugu.

El plan estratégico de subvenciones municipal 2020-2023, aprobado en la sesión plenaria de 29-09-2020, contempla su revisión anual. Remitimos a esta próxima revisión periódica las consideraciones realizadas en el informe.

7.– III.5.

7.– III.5.

Justifikazioa:

Justificación:

2019an epez kanpo ordaindutako fakturak, guztira, 17 izan dira, 5.116 fakturetatik, hau da, % 0,33. Kopuru osoaren% 99,67 30 egun baino gutxiagoko epean ordaindu zen. Ordaintzeko batez besteko epea, gehien gehinetan, 10 egunetik beherakoa da.

El número total de facturas abonadas fuera de plazo en el año 2019 ha sido de 17 sobre un total de 5.116, es decir, un 0,33 %. El 99,67 % del total fue abonada en un plazo inferior a 30 días. El periodo medio de pago es, de manera recurrente, inferior a 10 días.


Azterketa dokumentala


Análisis documental