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Boletin Oficial del País Vasco

92. zk., 2021eko maiatzaren 12a, asteazkena

N.º 92, miércoles 12 de mayo de 2021


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
2682
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EBAZPENA, 2021eko apirilaren 20koa, Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Vitoria-Gasteizko Arabako Parke Teknologikoaren aprobetxamenduen transferentziari buruzko Plan Partzialaren 10. aldaketaren ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 20 de abril de 2021, del Director de Calidad Ambiental y Economía Circular, por la que se formula informe ambiental estratégico de la 10.ª modificación del Plan Parcial del Parque Tecnológico de Álava referente a la transferencia de aprovechamientos, en Vitoria-Gasteiz.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2021eko urtarrilaren 19an, Vitoria-Gasteizko Udalak eskaera egin zion ingurumen-organoari, Arabako Parke Teknologikoaren aprobetxamenduen transferentziari buruzko Plan Partzialaren (aurrerantzean, Plana) 10. aldaketaren ingurumen-txosten estrategikoa eman zezan, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoari jarraikiz. Eskabidearekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu ziren, hala nola Planaren aldaketaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan xedatutako edukia zuena.

Con fecha de 19 de enero de 2021, el Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz completó ante el órgano ambiental la solicitud para la emisión del informe ambiental estratégico de la 10.ª modificación del Plan Parcial del parque tecnológico de Álava referente a la transferencia de aprovechamientos, en adelante el Plan, en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador de la Modificación del Plan y el documento ambiental estratégico, con el contenido establecido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikulua aplikatuta, kontsulta-izapidea egin zitzaien administrazio publikoei eta interesdunei, eta jasotako erantzunen emaitzak espedientean sartu dira. Era berean, izapidea hasi zela jakinarazi zitzaion Vitoria-Gasteizko Udalari.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procedió a realizar el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, con el resultado que obra en el expediente. Del mismo modo, se comunicó al Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz el inicio del trámite.

Halaber, espedientean jasotako dokumentuak eskuragarri egon ziren Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren webgunean, interesdun orok ingurumenaren arloan egokitzat jotzen zituen oharrak egin ahal izateko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Legezko erantzun-epea amaitu, eta espedientean jasotako txostenak aztertuta, egiaztatu da ingurumen-organoak baduela ingurumen-txosten estrategikoa egiteko behar beste judizio-elementu, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluari jarraikiz.

Una vez finalizado el plazo legal de respuesta y analizados los informes obrantes en el expediente, se constata que el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para formular el informe ambiental estratégico, de acuerdo con el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, lege horren helburua da ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; horrela, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan jasotako kasuen artean dago Arabako Parke Teknologikoaren aprobetxamenduen transferentziari buruzko Plan Partzialaren 10. aldaketa; izan ere, artikulu horretan ezartzen da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasatu behar diren plan eta programak honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo plan edo programen gaineko ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin beharra, haiek ingurumenerako eragin nabarmenak ekar litzaketelako.

La 10.ª modificación del Plan Parcial del parque tecnológico de Álava referente a la transferencia de aprovechamientos, se encuentra entre los supuestos del artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental, a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikulutik 32. artikulura bitartean dago araututa, V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak (eskumena duen organoa da, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Saileko egitura organiko eta funtzionala ezartzen duen otsailaren 23ko 68/2021 Dekretuaren arabera). Txosten horretan, Planak ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzakeen edo ez aztertzen da, eta, ondorioz, ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren prozedura bete behar duen ala ez, edota, bestela, zer baldintza ezarri behar diren Plana garatzeko eta ingurumena behar bezala babesteko.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Calidad Ambiental y Economía Circular, órgano competente de acuerdo con el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, a fin de valorar si el Plan puede tener efectos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, debe someterse al procedimiento de evaluación ambiental estratégica ordinaria, o bien, en caso contrario, establecer las condiciones en las que debe desarrollarse el Plan para la adecuada protección del medio ambiente.

Xedapen hauek hartu dira kontuan: 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 68/2021 Dekretua, otsailaren 23koa, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren egitura organiko eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoarena, eta aplikatzekoa den gainerako araudia. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 68/2021, de 23 de febrero, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público, y demás normativa de general y concurrente aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Vitoria-Gasteizko Arabako Parke Teknologikoaren aprobetxamenduen transferentziari buruzko Plan Partzialaren (aurrerantzean, Plana) 10. aldaketaren ingurumen-txosten estrategikoa ematea, jarraian zehazten den moduan:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico de la 10.ª modificación del Plan Parcial del parque tecnológico de Álava referente a la transferencia de aprovechamientos, en Vitoria-Gasteiz, en adelante el Plan, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

Plan honen xedea da lurzatien arteko aprobetxamenduen transferentzia arautzea, II. kapituluan, Plan Partziala Arautzeko Ordenantzen Lurzoruaren Hirigintza Araubidea, sartuko den artikulu berri batean (12.b artikulua. Aprobetxamenduen transferentzia). Prozedura honen bidez, lurzatien eraikigarritasunak eta aprobetxamenduak haien behar zehatzetara egokitu daitezke, zehaztutako Parke Teknologikoaren eredua aldatu gabe, eta hasiera batean sektore osoari esleitutako aprobetxamendua eta eraikigarritasuna ere aldatu gabe.

El objeto del presente Plan es regular la transferencia de aprovechamientos entre parcelas, en un nuevo artículo (denominado Artículo 12.b. Transferencia de Aprovechamientos) a incluir dentro del Capítulo II. Régimen Urbanístico Del Suelo de las Ordenanzas Reguladoras del Plan Parcial. Este procedimiento permite adecuar las edificabilidades y aprovechamientos de las parcelas a sus necesidades concretas, sin alterar el modelo de Parque Tecnológico definido, ni modificar el aprovechamiento ni la edificabilidad inicialmente asignados al conjunto del sector.

Hori lortzeko, honako hau proposatzen du Planak:

Para la consecución de este objetivo, el Plan propone:

– Lurzatien arteko aprobetxamendu-transferentzia baimentzea, hutsik dauden lurzatien gehieneko okupazio- eta eraikigarritasun-parametroak handituz, betiere transferentzia-erabakia Parque Tecnológico de Álava-Arabako Teknologi Elkartegia SAren onarpenarekin hartzen bada. Inola ere ez da handituko Arabako Parke Teknologikoa ST-5 sektoreari esleitutako guztizko eraikigarritasuna, eta bere aprobetxamenduaren zati bat laga lezaketen lurzatien gutxieneko okupazio- eta eraikigarritasun-transferentziak finkatuko dira.

– Permitir la transferencia de aprovechamiento entre parcelas, incrementando los parámetros de ocupación y edificabilidad máximas de las parcelas que permanecen vacantes en el caso de acuerdo de transferencia que cuente con la aprobación de la sociedad Parque Tecnológico de Álava-Arabako Teknologi Elkartegia, S.A., sin incrementar la edificabilidad global asignada al Sector ST-5 Parque Tecnológico de Álava y estableciendo los parámetros de ocupación y edificabilidad mínimas de las parcelas que podrían ceder parte de su aprovechamiento.

Proposatutako aldaketak 0,20ko gutxieneko eraikigarritasuna proposatzen du PT2, PT4, PT5, PTi-2 eta PTi-3 lurzatietarako, 0,60ko gehieneko eraikigarritasuna PT2 lurzatirako, eta 0,75ekoa gainerakoetarako. Beste alde batetik, finkatutako gehieneko okupazioa % 50ekoa izango da PT2 lurzatirako, eta % 60koa gainerakoetarako.

La modificación propuesta establece una edificabilidad mínima de 0,20 para las parcelas PT2, PT4, PT5, PTi-2 y PTi-3 y una máxima de 0,60 para la parcela PT2 y de 0,75 para el resto. Por otro lado, la ocupación máxima establecida será del 50 % para la parcela PT2 y del 60 % para el resto.

– PT3-1 eta PT3-3 lurzatiak, gaur egun irabazizko aprobetxamendua duten lurzati gisa sailkatuta daudenak, Oinarrizko Azpiegituren Asentu Sisteman sartzea, gaur egun duten erabilerara egokitzeko (ureztapen-urmaela eta ur edangarriaren andela).

– Integrar las Parcelas PT3-1 y PT3-3 actualmente calificadas como Parcelas con aprovechamiento lucrativo en el Sistema de Asentamientos de Infraestructuras Básicas, respondiendo así a su actual finalidad (Balsa de riego y Depósito de agua potable).

– Aparkaleku-eremuen ratioa egokitzea jardueren behar errealetara; ratioa 1 plaza/65 m2-ra murriztuko litzateke PT4, PT5, PTi-1, PTi-2 eta PTi-3 eremuetan.

– Adecuar el ratio de las zonas de aparcamiento a las necesidades reales de las actividades, reduciendo el mismo a 1 plaza/65m2c, en las zonas PT4, PT5, PTi-1, PTi-2 y PTi-3.

B) Proposatutako Planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat etorriz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira, hain zuzen ere zehazteko ea Planaren aldaketak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar duen ala ez.

B) Una vez analizadas las características del Plan propuesto y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley a fin de determinar si la Modificación del Plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1.– Características del plan, considerando en particular:

a) Planak zer neurritan ezartzen duen proiektu edo beste jarduera batzuetarako esparrua: aurkeztutako dokumentazioa ikusita, planak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapenari, ezaugarriei, neurriei edo funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legedian zerrendatutako kategorietako batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el plan establece un marco para proyectos y otras actividades: a la vista de la documentación presentada, el plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenecen a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Zer neurritan eragiten duen Planak beste plan edo programa batzuetan, baita hierarkizatuta daudenetan ere: planak ez du aldatzen lurzoruaren xedea; hiri-lurzorua da, jarduera ekonomikoetarako erabiltzen dena, Plan Partzialaren, Partzelazio Proiektuaren eta Hirigintza Proiektuaren bidez garatua. Beraz, ondorioztatu da ez duela ondorio nabarmenik eragingo beste plan edo programa batzuetan.

b) La medida en la que el Plan influye en otros planes o programas, incluidos los que estén jerarquizados: el Plan no altera el destino del suelo; se trata de un suelo urbano para actividades económicas, desarrollado mediante Plan Parcial, Proyecto de Parcelación y Proyecto de Urbanización por lo que se concluye que no causará efectos reseñables sobre otros planes o programas.

c) Plana egokia den edo ez ingurumen-kontsiderazioak integratzeko, bereziki garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin bat eginik. Plana garapen jasangarria sustatzen duten ingurumen-arloko kontsiderazioak integratzeko egokia dela irizten da. Ez dakar artifizializatu gabeko lurzoru berririk okupatzea, eta eraikin berriak eraikitzeak energia aurreztera eta energia-efizientzia lortzera bideratutako jardunbideak erabiltzea eragingo du.

c) La pertinencia del Plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular de promover el desarrollo sostenible. Se considera que el Plan es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible. No supone la ocupación de nuevo suelo no artificializado y la construcción de los nuevos edificios propiciará el empleo de prácticas encaminadas a potenciar el ahorro y eficiencia energética.

d) Planarekin edo programarekin lotutako ingurumen-arazo garrantzitsu batzuk: ingurumen-inpaktu nagusia planaren garapenarekin lotutako proiektuen obra-fasean kultura-ondareak nozitu dezakeen eragina da. Gainera, obra-fase horretan egingo diren zenbait jarduketek nolabaiteko inpaktua izan dezakete ingurumenean: lur-mugimenduak, bereziki lurzorua kutsatu dezaketen jarduerak edo instalazioak izan dituzten lurzatiei eragiten dietenak, hondakin-sorrera eta atmosferaren kutsadura handitzea dakarten jarduketak, dela partikulak aireratzeagatik, dela soinu-maila handitzeagatik.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el Plan o programa: el principal impacto ambiental se refiere a la posible afección al patrimonio cultural durante la fase de obras de los proyectos asociados al desarrollo del Plan. Además, en la citada fase de obras se llevarán a cabo actuaciones que podrían generar algún tipo de impacto sobre el medio ambiente: movimientos de tierras, especialmente sin afectan a parcelas que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo, generación de residuos y actuaciones que conlleven un aumento de la contaminación atmosférica, ya sea debida a la emisión de partículas o al incremento de los niveles sonoros.

e) Era berean, Plana egokitzat jotzen da Europako nahiz Espainiako ingurumen-arloko legedia txertatzeko.

e) Asimismo, el plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Ondorioen eta ondoriook nozitu ditzakeen eremuaren ezaugarriak.

2.– Características de los efectos y del área probablemente afectada.

Plan honen xede den eremua ST5 sektorea da (11. Sektore zaharra), alegia, Arabako Parke Teknologiko osoa. Parkea Vitoria-Gasteiz hiriaren iparraldean dago, Miñao udalerritik gertu, Vitoria-Gasteiz udalerrian bertan. Hiri-lurzorua da, Plan Partzialaren, Partzelazio Proiektuaren eta Hirigintza Proiektuaren bidez garatua, lurzoru urbanizaezineko ingurune batean.

El ámbito objeto de este Plan es el Sector ST5, antiguo Sector 11, correspondiente a la totalidad del Parque Tecnológico de Álava, localizado al norte de la ciudad de Vitoria-Gasteiz, y próximo al núcleo de Miñano Mayor, en el propio municipio de Vitoria-Gasteiz. Se trata de un suelo urbano, desarrollado mediante Plan Parcial, Proyecto de Parcelación y Proyecto de Urbanización, en un entorno de suelo no urbanizable.

Esparruaren azalera 1.171.864 m2-koa da, produktibo gisa sailkatua orokorrean, eta indarreko Plan Partzialean honela xehatuta dago haren sailkapena: Industrial Teknologikoa, biltegiak eta lantegiak eta bulegoak.

El ámbito tiene una superficie de 1.171.864 m2, calificado globalmente como productivo, quedando su calificación pormenorizada definida en el Plan Parcial vigente como: Industrial Tecnológico, almacenes y talleres y Oficinas.

Parke Teknologiko honetan, guztira, erabilera produktiboa/tertziarioa duten berrogeita hamar lurzati daude, eta horien azalera 607.313 m2-koa da guztira. Lurzati guztietatik, hamar hutsik daude, eta beste berrogeiak eraikinez okupatuta daude, edo etorkizunean egin daitezkeen hedapenetarako gordeta. Eremu osoa behar bezala urbanizatuta dago, eta hutsik dauden lurzatiak lorategi gisa tratatzen dira.

Este Parque Tecnológico acoge a un total de cincuenta parcelas, con uso productivo/terciario, siendo la superficie total de las mismas de 607.313 m2. Del total de parcelas, diez permanecen vacantes y las cuarenta restantes, se encuentran ocupadas por edificaciones o en reserva para futuras ampliaciones. El ámbito se encuentra perfectamente urbanizado y las parcelas vacantes son tratadas como zonas ajardinadas.

Planaren esparruan ez da identifikatu kaltetu daitekeen fauna eta flora interesgarririk, ezta eremu babestu eta Batasunaren intereseko eremurik ere.

En el ámbito del Plan no se han identificado la presencia de fauna y flora de interés que pueda verse afectada, ni espacios protegidos, ni hábitats de interés comunitario.

Kultura-ondarean ikuspegitik, aipatu behar da ustezko zona arkeologiko gisa aitortutako bi eremu daudela: San Andres herrixka eta tenplua, egitura agerikorik ez duena, gaur egun urbanizatu gabe dauden larre batzuetan, Parke Teknologikoaren sarreran, eta San Juan Baseliza, hori ere egitura agerikorik gabea. Hortaz, plana garatzeko egiten diren jarduketetan kontuan hartu beharko da hori.

Desde el punto de vista del patrimonio cultural cabe señalar la presencia de dos Zonas de Presunción Arqueológicas declaradas: Poblado y Templo de San Andrés, sin estructuras visibles, que se corresponde en la actualidad a unas campas sin urbanizar, ubicadas en la entrada del Parque Técnológico y la Ermita de San Juan, también sin estructuras visibles, por lo que las actuaciones que se lleven a cabo para desarrollar el Plan deberán tener en cuenta esta circunstancia.

Horregatik guztiagatik, esan daiteke ez dela hauteman Plana gauzatzearen ondoriozko ingurumen-arazo adierazgarririk, baldin eta, eragindako eremuan egiten diren esku-hartzeak eta jarduerak gauzatzean indarrean dagoen araudia betetzen bada, besteak beste, segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, kutsadura akustikoari eta kultura-ondarearen babesari dagokienez.

Por todo ello, considerando las características de los efectos ambientales y del ámbito afectado por el presente Plan, puede concluirse que el mismo no plantea efectos ambientales destacados, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, contaminación acústica y protección del patrimonio cultural.

3.– Neurri babesleak eta zuzentzaileak honako hauen arabera gauzatuko dira: indarreko araudia, ingurumen-txosten estrategikoa formulatzeko txostena, eta, aurrekoari kalterik egin gabe, ingurumen-dokumentu estrategikoa eta Planean jasotakoa. Planarekin lotutako proiektuak betetzeko hartu behar diren neurri nagusiak honako hauek dira:

3.– Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con las que se establezcan en el presente informe, que sirve de base para la formulación del Informe Ambiental Estratégico y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Plan. Las principales medidas que deben adoptarse para la ejecución de los proyectos asociados al Plan, se exponen a continuación:

– Kultura Ondarea babestea.

– Protección del Patrimonio Cultural.

Euskal Kultura Ondareari buruzko maiatzaren 9ko 6/2019 Legearen 65. artikulua bete beharko da, gutxienez azterketa arkeologiko bat eginda aldez aurretik, eta Arabako Foru Aldundiak erabakiko du proiektu arkeologiko bat egin behar ote den.

Se deberá cumplir el artículo 65 de la Ley 6/2019, de 9 de mayo, del Patrimonio Cultural Vasco, que como mínimo conlleva la realización de un Estudio arqueológico previo con el que la Diputación Foral de Álava deberá determinar si procede la realización de un proyecto arqueológico.

– Proiektua gauzatzean, obrako langileek jardunbide egokien gida bat erabil dezaten ahalegindu behar da. Jardunbide egokien gidaliburuak gai hauekin zerikusia duten alderdiak bilduko ditu, gutxienez: lanaldiak, makineria, aldi baterako desbideratzeak, gehieneko okupazio-azalera, landaredian duen eragina kontrolatzea, ahalik eta hauts eta soinu gutxien sortzea, hondakinak kudeatzea eta ez botatzea, olio-isuriengatik edo lur-arrasteengatik lurzorua edo urak kutsatzea eta herritarren lasaitasunean eragin negatiboa izan dezaketen jardunak minimizatzea.

– Se deberá procurar que en la ejecución del proyecto se utilice un Manual de buenas prácticas por parte del personal de obra. Dicho manual contendrá, como mínimo, aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, desvíos provisionales, superficie máxima de ocupación, control de afección a la vegetación, la minimización de producción del polvo y ruido, la gestión de residuos, evitar vertidos de residuos, contaminación del suelo o aguas por derrames de aceites o arrastres de tierras y reducción de las afecciones negativas sobre el sosiego público.

– Lurrak eta soberakinak kudeatzea: proiektuan sortutako indusketa-soberakinak baimendutako soberakin-biltegira eramango dira, eta indarreko legerian ezarritakoaren arabera kudeatuko da biltegia.

– Gestión de tierras y sobrantes: los sobrantes de excavación generados en el proyecto se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

– Hondakinak sortzea eta kudeatzea: obrak egin eta garbiketa-kanpainak dirauen bitartean sortutako hondakinak kudeatzeko, Hondakinei eta Lurzoru Kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta berariazko arauetan xedatutakoa beteko da.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados durante las obras y campaña de limpieza, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas.

Eraikuntza- eta eraispen-hondakinak Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen kudeaketa arautzen duen ekainaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

Hondakin arriskutsuentzako ontzietarako, uztailaren 20ko 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako arauak bete beharko dituzte (hondakin toxiko eta arriskutsuei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko oinarrizko araudia onartzen du dekretu horrek); itxita egongo dira baimendutako kudeatzaileak jaso arte, isuri edo lurrundu ez daitezen.

Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos y peligrosos, y permanecerán cerrados hasta su entrega a gestor autorizado, evitando cualquier pérdida de contenido por derrame o evaporación.

Olio erabiliak, berriz, Industrian Erabilitako Olioaren Kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuan eta EAEn Erabilitako Olioaren Kudeaketa arautzen duen irailaren 29ko 259/1998 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados y con el Decreto 259/1998, de 29 de septiembre, por el que se regula la gestión del aceite usado en el ámbito de la CAPV.

Vitoria-Gasteizko Udalari eta Ingurumen Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaizkie lur susmagarriak hautemateagatiko kutsadura-arrasto guztiak, Lurzorua Kutsatzea Saihestu eta Kutsatutakoa Garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22.2 artikulua betetzeko.

Cualquier indicio de contaminación por la detección de tierras sospechosas deberá ser comunicada al Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz y a la Viceconsejería de Medio Ambiente, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

– Airearen kalitatearen eta kalitate akustikoaren babesa: zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustikoari, kalitate-helburuari eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, eta hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten soinu-emisioak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Errege Dekretuak aldatua) eta arau osagarrietan ezarritakora.

– Protección de la calidad del aire y de la calidad acústica: de acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre, y en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

Halaber, eguneko lan-ordutegian jardungo da, eta kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

Así mismo, se respetará un horario de trabajo diurno y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

– Eraikingintza eta eraikuntza jasangarria:

– Edificación y construcción sostenible:

Eraikingintza eta eraikuntza jasangarriagoak izan daitezen beharrezko diren ezaugarriei dagokienez, EAEko etxebizitzen eraikuntza iraunkorrerako gidan jasotako neurriak eta ingurumen-jardunbide egokiak erabiliko dira eraikinen energia-aurrezpena eta -efizientzia bultzatzeko eta energia berriztagarriak sustatzeko. Neurri horiek, gutxienez, honako hauetan izan beharko dute eragina:

En cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible, se empleará el conjunto de medidas y buenas prácticas ambientales contenidas en la «Guía de Edificación sostenible para la vivienda en la CAPV» con el objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

Iturri berriztaezinen bidez sortutako energia-kantitatea eta/edo -kontsumoa murriztea.

Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

Lehengai berriztaezin gutxiago kontsumitzea.

Reducción del consumo de materias primas no renovables.

Materialak garraiatzeko prozesuak murriztea.

Reducción de los procesos de transporte de materiales.

Hondakin solido gutxiago sortzea.

Reducción en la generación de residuos sólidos.

Lurzoruaren okupazioa murriztea.

Reducción en la ocupación del suelo.

Edateko ur gutxiago kontsumitzea.

Reducción del consumo de agua potable.

Ur gris gutxiago sortzea.

Reducción en la generación de aguas grises.

Gas-, hauts-, bero- eta argi-emisioak murriztea.

Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

Pertsonen garraio-prozesu gutxiago egitea eta mugikortasuna hobetzea.

Reducción de los procesos de transporte de personas y mejora de la movilidad de las mismas.

Barneko airearen kalitatea hobetzea.

Mejora de la calidad del aire interior.

Konforta eta osasuna hobetzea.

Mejora del confort y de la salud.

Bigarrena.– Zehaztea ezen, ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoaren arabera, eta ebazpen honetan ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak hartzen badira, bai eta sustatzaileak proposatutakoak ere, aurrekoen aurkakoak ez badira, ez dela aurreikusten Vitoria-Gasteizko Arabako Parke Teknologikoaren aprobetxamenduen transferentziari buruzko Plan Partzialaren 10. aldaketak ondorio kaltegarri nabarmenik izango duenik ingurumenean, eta, beraz, ez duela ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, y siempre que se adopten las medidas protectoras y correctoras establecidas en la presente Resolución, así como las planteadas por el promotor que no se opongan a las anteriores, no se prevé que la 10.ª modificación del Plan Parcial del parque tecnológico de Álava referente a la transferencia de aprovechamientos, en Vitoria-Gasteiz, vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y, por tanto, no deberá someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia jakinaraztea Vitoria-Gasteizko Udalari.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea. Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluan ezarritakoaren arabera, ingurumen-ebaluazio estrategiko honek indarra galduko du, eta berezko dituen efektuak sortzeari utziko dio, baldin eta, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko epean onartzen ez bada Vitoria-Gasteizko Arabako Parke Teknologikoaren aprobetxamenduen transferentziari buruzko Plan Partzialaren 10. aldaketa. Kasu horretan, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios sí, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación de la 10.ª modificación del Plan Parcial del parque tecnológico de Álava referente a la transferencia de aprovechamientos, en Vitoria-Gasteiz, en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan.

Vitoria-Gasteiz, 2021eko apirilaren 20a.

En Vitoria-Gasteiz, a 20 de abril de 2021.

Ingurumenaren Kalitatearen eta Ekonomia Zirkularraren zuzendaria,

El Director de Calidad Ambiental y Economía Circular,

JAVIER AGIRRE ORCAJO.

JAVIER AGIRRE ORCAJO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental