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Boletin Oficial del País Vasco

60. zk., 2021eko martxoaren 25a, osteguna

N.º 60, jueves 25 de marzo de 2021


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
1775
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EBAZPENA, otsailaren 26koa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Aguraingo «Opakua herria» 43. HIEren Hiri Antolamenduko Plan Bereziari buruzko ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 26 de febrero, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana del AIU 43 «Opakua Urbano» de Salvatierra.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2020ko irailaren 16an, Aguraingo Udalak eskabide bat aurkeztu zuen, Aguraingo «Opakua herria» 43. HIEren Hiri Antolamenduko Plan Bereziari buruzkoa, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzan, ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura hasteko, Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoari jarraikiz. Eskaerarekin batera, zenbait agiri aurkeztu ziren, hala nola Planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan xedatutako edukia zuena.

Con fecha 16 de septiembre de 2020, el Ayuntamiento de Salvatierra presentó ante este órgano ambiental la solicitud de inicio del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan Especial de Ordenación Urbana del AIU 43 «Opakua Urbano» de Salvatierra, en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. La solicitud se acompañó de diversos documentos, entre los cuales se encontraba el borrador del Plan y el documento ambiental estratégico, con el contenido establecido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

21/2013 Legearen 30. artikulua aplikatuta, 2020ko azaroaren 26an Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak kontsulta-izapidea egin zien administrazio publiko ukituei eta interesdunei; jasotako erantzunen emaitzak espedientean bildu dira. Era berean, Aguraingo Udalari izapidearen hasieraren berri eman zitzaion.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, con fecha 26 de noviembre de 2020, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco inició el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, con el resultado que obra en el expediente. Del mismo modo, se comunicó al Ayuntamiento de Salvatierra el inicio del trámite.

Halaber, espedientean jasotako agiriak eskuragarri egon ziren Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren webgunean, interesdun orok ingurumenaren arloan egokitzat jotzen zituen oharrak egiteko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Legezko erantzun-epea amaitu, eta espedientean jasotako txostenak aztertuta, egiaztatu da ingurumen-organoak baduela ingurumen-txosten estrategikoa egiteko behar beste judizio-elementu, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluari jarraikiz.

Una vez finalizado el plazo legal de respuesta y analizados los informes obrantes en el expediente, se constata que el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para formular el informe ambiental estratégico, de acuerdo con el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, lege horren helburua da ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; horrela, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Aguraingo «Opakua herria» 43. HIEren Hiri Antolamenduko Plan Berezia (aurrerantzean, Plana) abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan jasotako kasuen artean dago; bertan xedatzen da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasa behar diren plan eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo planaren edo programaren gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharra, ingurumenerako eragin nabarmenak ekar ditzakeelako.

El Plan Especial de Ordenación Urbana del AIU 43 «Opakua Urbano» de Salvatierra, en adelante el Plan, se encuentra entre los supuestos del artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental, a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikulutik 32. artikulura bitartean dago araututa, V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarrean dagoen araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, ingurumen-txosten estrategiko hau eman du Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak, Planak ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzakeen edo ez aztertzeko eta, ondorioz, zehazteko ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren prozedura bete behar duen, edo, bestela, Plana zer baldintzatan garatu behar den ingurumena behar bezala babesteko. Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritza horretarako organo eskuduna da, hala ezarrita baitago dekretu hauetan: lehendakariaren 18/2020 Dekretua, irailaren 6koa, Euskal Autonomia Erkidegoaren Administrazioko sailak sortu, ezabatu eta aldatzen dituena eta sail bakoitzaren egitekoak eta jardun-arloak finkatzen dituena; eta 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organiko eta funtzionala ezartzen duena.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con el Decreto 18/2020, de 6 de septiembre, del Lehendakari, de creación, supresión y modificación de los Departamentos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco y de determinación de funciones y áreas de actuación de los mismos y el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, a fin de valorar si el Plan puede tener efectos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, debe someterse al procedimiento de evaluación ambiental estratégica ordinaria, o bien, en caso contrario, establecer las condiciones en las que debe desarrollarse el plan para la adecuada protección del medio ambiente.

Xedapen hauek hartu dira kontuan: 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen Ebaluazioari buruzkoa; 18/2020 Dekretua, irailaren 6koa, lehendakariarena, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioko sailak sortu, ezabatu eta aldatzen dituena eta sail bakoitzaren egitekoak eta jardun-arloak finkatzen dituena; 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoarena, eta, oro har, aplikatzekoa den gainerako araudia. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 18/2020, de 6 de septiembre, del Lehendakari, de creación, supresión y modificación de los Departamentos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco y de determinación de funciones y áreas de actuación de los mismos, el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público, y demás normativa de general y concurrente aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Aguraingo «Opakua herria» 43. HIEren Hiri Antolamenduko Plan Bereziari buruzko ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea. Hona hemen txostenaren edukia:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana del AIU 43 «Opakua Urbano» de Salvatierra, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del plan: objetivos y actuaciones.

Aguraingo HAPOko «Opakua herria» 43. HIE udalerriaren hego-ekialdeko muturrean dago, eta eraikinak eta okupazio-maila desberdinak dituzten lursailez osatua dago. Erabilera nagusia bizitegi-erabilera da, eta nekazaritza-ustiategiak, baratzeak eta larreak ere baditu.

El AIU 43 «Opakua Urbano» del PGOU de Salvatierra se encuentra situada en el extremo sureste del término municipal y comprende unos terrenos en los que coexisten edificaciones, con diferente grado de ocupación. El uso principal es el residencial, junto con explotaciones agrícolas, huertas y praderas.

Indarrean dagoen plangintzak 45.804 m2-ko azalera ezartzen du, baina hego-mendebaldeko mugaketa egokitu ondoren, 46.281,00 m2-ko azalera ezarri da. HAPOk planteatzen du bizitegi-erabilera esklusiboko familia bakarreko etxebizitzak eta nekazaritza-ustiategi erabileraren baterakotasunari eustea, eraiki gabeko lurzatiak jalkinez betez eta eremuaren eraikigarritasuna 25.006 m2 (t) -tan ezarriz; era berean, ezarri beharreko gehieneko etxebizitza kopuruak ezin izango du gainditu Plan Berezia behin betiko onartzean bertan agertzen den etxebizitzen kopurua.

El planeamiento vigente establece una superficie de 45.804 m2, si bien tras la adecuación de la delimitación en su extremo Suroeste se establece una superficie de 46.281,00 m2. El PGOU plantea mantener la concurrencia de vivienda unifamiliar de uso residencial exclusivo con el uso de explotación agraria, colmatando las parcelas no edificadas y estableciendo la edificabilidad del área en 25.006 m2(t); así mismo, el número máximo de viviendas a establecer no podrá superar el de las existentes en el momento de aprobación definitiva del Plan Especial.

Eremu horretako lurzoruak, nagusiki, hiri-lurzoru finkatu gisa eta eraikigarritasuna handitzearen ondoriozko hiri-lurzoru finkatugabe gisa sailkatuta daude HAPOn.

En el área los suelos están mayoritariamente clasificados por el PGOU como suelo urbano consolidado y suelo urbano no consolidado por incremento de edificabilidad.

Planaren helburu nagusia «Opakua herria» 43. HIEren garapen integrala da, hau da, eremurako proposatutako hirigintza-garapen berrien antolamenduaren ezaugarri espezifikoak definitzea, HAPOn adierazitako oinarrizko helburuak betez. Besteak beste, honako helburu hauek beteko dira:

El Plan tiene como objetivo principal el desarrollo integral del AIU 43 «Opakua urbano», es decir, definir las características específicas de la ordenación de los nuevos desarrollos urbanísticos propuestos para el ámbito, siguiendo los objetivos básicos formulados en el PGOU, entre ellos:

– Hirigunearen hiri-trazadura antolatzea.

– La ordenación del trazado urbano de este núcleo.

– Lehendik dauden eraikinak gehitzea.

– La ampliación de la edificación existente.

Planak honako irizpide hauen bidez garatzen ditu helburu horiek:

El plan desarrolla estos objetivos a través de los siguientes criterios:

– Bizitegi-erabilera finkatu da; horretarako:

– Se consolida el uso residencial; para ello:

● Bere horretan uzten ditu lehendik dauden etxebizitzak, eta gaur egun nekazaritza-jarduerari lotutako biltegiak etxebizitza bihurtzeko aukera ematen du.

● Mantiene las viviendas existentes, permitiendo reconvertir almacenes vinculados actualmente a la actividad agrícola, en viviendas.

● Etxebizitza berriak egiteko aukera ematen du; gehienez ere bi etxebizitza lurzati bakoitzeko.

● Posibilita la ejecución de nuevas viviendas, con el límite de un máximo de dos viviendas por parcela.

Etxebizitza berriak 29 izango dira gehienez, eta eraikuntzaren gehieneko okupazioa % 50ekoa izango da, sestra gainean eta azpian.

El máximo de nuevas viviendas será de 29 y la ocupación máxima del suelo por la edificación, sobre y bajo rasante, será del 50 %.

– Eraikuntza-profil homogeneoa ezarri da. Eraikigarritasuna baimendutako gehieneko lerrokadurek eta baimendutako gehieneko profilak ezartzen dute. Bizitegi-eraikinetarako profil orokorra honako hau izango da: beheko solairua + goiko solairua + sotoa (II/I). Eraikinaren gehieneko altuera 6,00 metrokoa izango da, teilatu-hegalera edo erlaitzera arte, sestra-kotatik neurtuta.

– Se establece un perfil edificatorio homogéneo. La edificabilidad se establece por las alineaciones máximas permitidas y por el perfil máximo autorizado, el perfil genérico para los edificios residenciales será: planta baja + planta alta + Sótano (II/I). La altura máxima de la edificación al alero o la cornisa, medida sobre la cota rasante, será de 6,00 m.

– Lehendik dagoen bide-sistema finkatu eta gaur egun zoladurarik eta/edo zerbitzurik ez duten tokiko komunikazio-sistemak hobetu dira; laburbilduz, komunikazio-bideen trazadura eta dagoen aparkalekua antolatu dira.

– Se consolida el sistema viario existente y se mejoran los sistemas locales de comunicación que actualmente carecen de pavimentación y/o servicios, en definitiva, se ordena el trazado de las vías de comunicación y el aparcamiento existente.

– Erabilera publikoko espazioak ezarri dira.

– Se Implementan espacios de uso público.

– Komunitate-ekipamendurako lurzatiak erreserbatu dira (kontzeju-etxea, garbitegia eta Jasokundearen eliza).

– Se reservan parcelas de equipamiento comunitario (Casa concejo, Lavadero e Iglesia de la Asunción).

Zonakatze xehatua ezarri da, honako kategoria hauek barne hartzen dituena: garapen txikiko bizitegi-lurzatiak, foru-sareko errepideak, hiri-bideak, espazio libreak eta ekipamendua.

Se establece la zonificación pormenorizada que incluye las siguientes categorías: parcelas residenciales de bajo desarrollo, carreteras de la red foral, vías urbanas, espacios libre y equipamiento.

B) Proposatutako planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluari jarraikiz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira, planak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar ote duen zehazteko asmoz.

B) Una vez analizadas las características del plan propuesto y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley a fin de determinar si el plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1.– Características del plan, considerando en particular:

a) Planak zenbateraino ezartzen duen proiektuetarako esparru bat: aurkeztutako dokumentazioaren arabera, Planak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapen, ezaugarri, neurri edo funtzionamenduari dagokionez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legeetan zerrendatutako kategoriaren batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el plan establece un marco para proyectos: a la vista de la documentación presentada, el Plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenezcan a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Zer neurritan eragiten dien planak beste plan edo programa batzuei, baita hierarkizatuta daudenei ere: planak ez du aldatzen lurzoruaren erabilera, bizitegi-erabilerari eusten baitio. Hiri-trazadura antolatzen du, erabilera publikoko espazioak ezartzen ditu, lurzatien eraikigarritasuna handitzen du, eraikuntza-profil homogeneoa ezartzen du eta zoladura eta oinezkoentzako espazioak hobetzen ditu, hiri-lurzoru finkatuan eta eraikigarritasuna handitzearen ondoriozko hiri-lurzoru finkatugabean. Jarduketak urbanizazio- eta eraikuntza-proiektuen bidez egingo dira, eta zuzkidura publikoak obra-proiektuen bidez; beraz, ondorioztatzen da ez duela eragin esanguratsurik izango beste plan edo programa batzuetan.

b) La medida en que el plan influye en otros planes o programas, incluidos los que estén jerarquizados: el Plan no altera el destino del suelo que se mantiene con uso residencial. Ordena el trazado urbano, implementa espacios de uso público, aumenta la edificabilidad de las parcelas, establece un perfil edificatorio homogéneo y mejora la pavimentación y los espacios peatonales, en suelo urbano consolidado y no consolidado por incremento de edificabilidad. Las actuaciones se desarrollarán a través de proyectos de urbanización y edificación y, para las dotaciones públicas, de proyectos de obra, por lo que se concluye que no causará efectos reseñables sobre otros planes o programas.

c) Plana egokia ote den ingurumen-arloan garapen jasangarria sustatzeko kontuan hartu behar diren alderdiak osatzeko: plana egokia da, garapen jasangarria sustatzeko irizpideak har ditzan barnean. Ez da lurzoru berririk okupatuko; batez ere belardi, lorategi eta baratzez inguratuta dauden etxebizitza isolatuek okupatzen duten hiri-lurzoruaren eraikigarritasuna handituko baita. Eraikin berrien eraikuntzak nabarmen lagunduko du energia aurreztera eta energia-efizientzia lortzera bideratutako jardunbideak erabiltzen. Hiri-trazadura eta oinezkoentzako espazioak hobetzeak hiriguneko mugikortasun jasangarria erraztuko du.

c) La pertinencia del plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular, de promover el desarrollo sostenible: se considera que el Plan es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible. No supone la ocupación de nuevo suelo, ya que incide en un suelo urbano ocupado principalmente por viviendas aisladas rodeadas por prados, jardines y huertas, en el que se aumenta la edificabilidad. La construcción de los nuevos edificios propiciará el empleo de prácticas encaminadas a potenciar el ahorro y eficiencia energética. La mejora del trazado urbano y de los espacios peatonales facilitará la movilidad sostenible por el núcleo urbano.

d) Planari loturiko ingurumen-arazo adierazgarriak: ez da hauteman plana gauzatzearen ondoriozko ingurumen-arazo adierazgarririk, betiere, besteak beste, segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, hondakinen kudeaketari, kutsadura akustikoari eta, bereziki, kultura-ondarearen babesari dagokienez indarrean dagoen araudia betez gauzatzen badira eraginpeko eremuarekin lotura duten esku-hartzeak eta jarduerak.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el Plan: no se detectan problemas significativos sobre el medio ambiente derivados de la ejecución del Plan, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, gestión de residuos, contaminación acústica y, en especial, a la protección del patrimonio cultural.

e) Era berean, Plana egokitzat jotzen da ingurumen-arloko Europar Batasuneko edo Espainiako legedia txertatzeko.

e) Asimismo, el plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Ondorioen eta eragina jasan dezakeen eremuaren ezaugarriak.

2.– Características de los efectos y del área probablemente afectada.

Planaren xede den eremua hiri-lurzoru finkatua eta eraikigarritasuna handitzearen ondoriozko hiri-lurzoru finkatugabea da. Aguraingo udal-mugartearen hego-ekialdean dago, eta belardiz eta baratzez inguratutako familia bakarreko bizitegi-eraikinak eta nekazaritza-erabilerako eraikinak ditu.

El ámbito objeto del Plan es suelo urbano tanto consolidado como no consolidado por incremento de edificabilidad que se sitúa al sureste del término municipal de Salvatierra, con edificaciones residenciales unifamiliares y edificios de uso agrícola rodeados de praderas y huertas.

Testuinguru horretan, Planaren garapenetik eratortzen diren jarduketek (zehazki, urbanizazio-lanek, oinezkoentzako espazioen urbanizazio-lanek eta etxebizitza berrien eraikuntzak), honako hauek ekarriko dituzte: obren fasean, lurzorua okupatzea, gaur egun dagoen landaredia kentzea –belardiak eta baratzeak dira nagusi–, soberakinak sortzen dituzten lur-mugimenduak, eraikinak eraitsi eta kentzea. Ondorioz, hondakinak sortuko dira, ustekabeko isurketak gertatzeko arriskua egongo da eta obrek uren kalitatean eragina izan dezakete. Hortaz, biztanlerian eragozpenak sor ditzakete jarduketek: laneko makinen joan-etorriak, emisio atmosferikoak, zarata, dardarizoak, etab.

En este contexto las actuaciones que se derivan del desarrollo del Plan, concretamente la urbanización, incluida la de los espacios peatonales, y la construcción de las nuevas viviendas, supondrán, en fase de obras, ocupación del suelo, eliminación de la vegetación actual, dominada por praderas y huertas, movimientos de tierras con generación de sobrantes, demolición y retirada de edificios, con la consiguiente generación de residuos, riesgo de vertidos accidentales, afección a la calidad de las aguas y las consecuentes molestias sobre la población por trasiego de maquinaria que derivará en emisiones atmosféricas, ruido, vibraciones, etc.

Babes- eta zuzenketa-neurri egokiak aplikatzen badira, ez du kultura-ondarean eragingo; zehazki, ustezko zona arkeologikoan eta eraikitako ondarearen gainerako elementu interesgarrietan.

Si se aplican las adecuadas medidas preventivas y correctoras se evitarán las afecciones al patrimonio cultural, concretamente a la zona de presunción arqueológica y al resto de elementos de interés del patrimonio construido.

Zaratari dagokionez, azterlan akustikoaren arabera, etorkizunean (20 urtera) bete egingo dira Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuak dauden fatxadetara iristen den zaratari buruz ezarritako kalitate akustikoko helburuak (KAH), eguneko aldi guztietan. Gainera, azterlanaren ondorioen arabera, jarduketa-eremuetan, integratuetan zein isolatuetan, 2 metrora dagoen zarataren mapa aztertzen bada, A-2128 errepidetik gertu zerrenda bat dago, eta bertan ez dira beteko eraikin berrietarako ezarritako KAHak. Beraz, ezingo da eraikin sentikorrik eraiki zerrenda horretan, salbu eta babes akustiko bereziko zonatzat jotzen badira.

Por lo que respecta al ruido, de acuerdo con el estudio acústico, en situación futura (20 años) se cumplen los objetivos de calidad acústica (OCA) establecidos por el Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco, para el ruido incidente en las fachadas existentes para todos los periodos del día. Además, concluye que, si se analiza el mapa de ruido a 2 metros en las áreas de actuación, tanto integradas como aisladas, existe una franja próxima a la carretera A-2128 donde se incumplirán los OCA establecidos para nuevos edificios, por lo que no se podrán construir edificios sensibles en esta franja, excepto en el caso de que se declaren como zonas de protección acústica especial.

Ondorioz, ingurumen-dokumentu estrategikoak planteatzen dituen zuzenketa-neurriak eta jasangarritasun-neurriak eta aurrerago zehazten diren prebentzio-, babes- eta zuzenketa-neurriak aplikatuta, ez da espero jarduketa horiek ingurumenean ondorio esanguratsurik izango dutenik, Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean aurreikusitakoari jarraikiz.

En consecuencia, y con la aplicación de las medidas correctoras y de sostenibilidad que plantea el documento ambiental estratégico y las medidas preventivas, protectoras y correctoras que se detallan más adelante, no se espera que de dichas actuaciones se vayan a derivar impactos significativos sobre el medio ambiente, en los términos previstos en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

3.– Ebazpen honetan, honako babes- eta zuzenketa-neurri hauek ezartzen dira, Aguraingo «Opakua herria» 43. HIEren Hiri Antolamenduko Plan Bereziak ingurumenean ondorio kaltegarri nabarmenik izan ez dezan eta Planari ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharrik egon ez dadin, betiere ezarritako babes- eta zuzenketa-neurriak txertatzen badira Planean.

3.– En la presente Resolución se establecen las siguientes medidas protectoras y correctora en orden a evitar que el Plan Especial de Ordenación Urbana del AIU 43 «Opakua Urbano» de Salvatierra pueda tener efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y no sea necesario que se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria, siempre y cuando se incorporen al mismo las medidas protectoras y correctoras establecidas.

Babes- eta zuzenketa-neurriak indarrean dagoen araudiaren arabera gauzatuko dira, ebazpen honetan ezarritakoaren arabera eta, aurrekoaren aurkakoa ez den guztian, Ingurumen Dokumentu Estrategikoan eta Planean bertan jasotakoaren arabera.

Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Plan.

Planeko proiektuak egikaritzeko hartu beharko diren beste neurri batzuk:

Otras medidas que deben adoptarse para la ejecución de los proyectos derivados del Plan son:

– Kultura-ondareari dagozkion neurriak:

– Medidas relativas al patrimonio cultural:

● Euskal Kultura Ondareari buruzko maiatzaren 9ko 6/2019 Legearen 65. artikuluaren arabera, ustezko zona arkeologikoan (Jasokundeko Andre Mariaren eliza) obrak egin behar badira, sustatzaileak orubearen edo eraikinaren balio arkeologikoari eta obra-proiektuak izan dezakeen eraginari buruzko azterlan bat aurkeztu beharko du, hirigintza-lizentzia eman aurretik. Hala badagokio, Arabako Foru Aldundiak zehaztuko du ea proiektu arkeologikoa beharrezkoa den edo ez, eta, hori guztia ikusirik, obra-lizentziaren aurreko baimena emango du.

● De acuerdo con el artículo 65 de la Ley 6/2019, de 9 de mayo, de Patrimonio Cultural Vasco, en caso de que se vayan a realizar obras en la zona de presunción arqueológica «Iglesia de Nuestra Señora de la Asunción» el promotor deberá aportar, con carácter previo al otorgamiento de la licencia urbanística, un estudio referente al valor arqueológico del solar o edificación y la incidencia que pueda tener el proyecto de obras. En su caso la diputación foral de Álava determinará la necesidad del proyecto arqueológico, y a la vista de todo ello otorgará la autorización previa a la licencia de obras.

● Eraikitako ondarearen gainerako elementu interesgarrien inguruan esku hartuz gero (garbitegia, Jasokundeko Andre Mariaren eliza, Opakuako bolalekua eta, hirigunetik 75 metrora, Opakuako Iturri Zaharra edo Mairuaren Iturria), esku-hartze horiek behar bezala zedarritu eta seinaleztatu beharko dira, eta, nolanahi ere, maiatzaren 9ko 6/2019 Legean xedatutakoa beteko da.

● En caso de realizarse intervenciones en el entorno del resto de elementos de interés del patrimonio construido (Lavadero, la iglesia de Nuestra Señora de La Asunción, el juego de bolos de Opakua y, a 75 m del núcleo, la Fuente Vieja de Opakua o Fuente del Moro) estos deberán jalonarse y señalizarse convenientemente y, en todo caso, se estará a lo dispuesto en la citada Ley 6/2019, de 9 de mayo.

– Natura-ondarea eta azaleko urak babestera bideratutako neurriak.

– Medidas destinadas a la protección del patrimonio natural y de las aguas superficiales.

● Ezinbesteko eremu gutxienekoan egingo dira lanak eta lurzorua okupatzea dakarten gainerako jarduketa osagarriak. Beharrezkoak diren mozte- eta eskokatze-lanak, obra-sarreren irekierak eta kontratistaren instalazio-guneak –obra-etxolak, obra-materialak biltzeko eremuak eta landare-lurren eta hondakinen behin-behineko pilaketen eremuak– ingurumenean ahalik eta eraginik txikiena izateko irizpideetan oinarrituz egingo dira, eta, zehazki, bertako zuhaitzei eragitea saihestuko da.

● Las obras, así como el conjunto de operaciones auxiliares que impliquen ocupación del suelo, se desarrollarán en el área mínima imprescindible para su ejecución. Las labores de tala y desbroces necesarias, la apertura de accesos de obra y las áreas de instalación del contratista, incluidas las casetas de obra, las áreas de almacenamiento temporal de materiales de obra y las zonas de acopios temporales de tierra vegetal y de residuos, se proyectarán en base a criterios de mínima afección ambiental y concretamente evitando la afección a ejemplares de arbolado.

● Proiektua gauzatzeagatik erasandako eremu guztiak leheneratuko dira, kendu diren landare-zuhaitzak birjarrita, hala behar bada. Landareztatze-lanak ahalik eta lasterren egingo dira, higadura-prozesuak eta solidoak ibilguetara herrestatzea ekiditeko.

● Se restaurarán todas las áreas que hayan sido afectadas por la ejecución del proyecto, incluyendo la reposición, en su caso, de la vegetación arbolada que resulte eliminada. La revegetación se realizará lo antes posible, para evitar procesos erosivos y arrastres de sólidos a los cauces.

● Landare- eta lore-estaldura leheneratzeko jardueretan, biodibertsitate autoktonoa sustatzeko jarduerak bultzatuko dira, jasangarritasun-irizpideak lehenetsiz, horrela, espezie inbaditzaileak sartzeko arriskua murrizteko. Espazio libreak espezie autoktonoekin landareztatu beharko dira, zuhaizti txikiak eta heskaiak osatuz, ahalik eta naturalizatuenak gera daitezen. Horretarako, «Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua» argitalpenean jasotako gomendioak eta neurriak erabiliko dira. Eskuliburua Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak sortu zuen.

● En las actuaciones de restauración de la cubierta vegetal y ajardinamiento se potenciarán las actuaciones encaminadas a fomentar la biodiversidad autóctona, primando criterios de sostenibilidad, y de manera que se reduzca el riesgo de introducción de especies invasoras. Los espacios libres deberán revegetarse con especies autóctonas conformando pequeños bosquetes y setos con objeto de que resulten lo más naturalizados posible. En este sentido se utilizarán las recomendaciones y medidas contenidas en la publicación «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles», elaborado por el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda Gobierno Vasco.

Landareztatze- eta lorategi-lanetan ez dira inola ere erabiliko inbaditzaileak izan daitezkeen espezie aloktonoak; esaterako, Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia eta Cortaderia selloana.

En ningún caso se emplearán, en las labores de revegetación y ajardinamiento, especies alóctonas con potencial invasor, como Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia, Cortaderia selloana u otras.

– Uren kalitateari buruzko neurriak:

– Medidas relativas a la calidad de las aguas:

● Urbanizazio- eta obra-proiektuetan, Okariz ibaira ahalik eta solido gutxien eramateko neurriak ezarriko dira, bereziki lur-mugimenduetan.

● Los proyectos de urbanización y de obras preverán el establecimiento de medidas para minimizar el arrastre de sólidos al río Okariz, especialmente durante los movimientos de tierras.

– Zaratari buruzko neurriak:

– Medidas en relación con el ruido:

● Planean aurreikusitako etorkizuneko hirigintza-garapenari dagokionez, gogorarazi nahi da, behar diren neurriak ezarri beharko direla kanpoko ingurunean, lurzorutik 2 metrora, kalitate akustikoaren helburuak lortzeko; hala, Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 36. artikuluan ezarritakoa kontuan hartuta, ezin izango dira etorkizuneko hirigintza-garapenak gauzatu kanpoko inguruneko KAHak betetzen ez diren eremuetan, hargatik eragotzi gabe urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 43. eta 45. artikuluetan xedatutakoa.

● Por lo que respecta al futuro desarrollo urbanístico previsto en el Plan, se recuerda que deberán establecerse las medidas necesarias para alcanzar los objetivos de calidad acústica, OCAs, en el ambiente exterior a 2 metros de altura sobre el suelo, de forma que, atendiendo a lo establecido en el artículo 36 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco, no podrán ejecutarse futuros desarrollos urbanísticos en áreas donde se incumplan los OCAs en el ambiente exterior, sin perjuicio de lo estipulado en los artículos 43 y 45 del citado Decreto 213/2012, de 16 de octubre.

– Beste prebentzio- eta zuzenketa-neurri batzuk:

– Otras medidas preventivas y correctoras:

Bestalde, urbanizazio- eta eraikuntza-proiektuak egikaritzeko prozesuan aplikatuko diren neurriak loturik egongo dira obretako jardunbide egokien eskuliburuarekin, lurren eta soberakinen kudeaketarekin, hondakinen sorkuntza eta kudeaketarekin, induskatutako lurzoruen kontrolarekin eta urak, airearen kalitatea eta kalitate akustikoa babestearekin. Besteak beste, Planetik eratorritako proiektuetako obrak gauzatzeko babes- eta zuzenketa-neurri hauek bete beharko dira:

Por otra parte, las medidas a aplicar en la ejecución de los proyectos de urbanización y edificación guardarán relación con el manual de buenas prácticas en obras, gestión de tierras y sobrantes, producción y gestión de residuos, control de suelos excavados, protección de las aguas, de la calidad del aire y de la calidad acústica. Entre otras, las medidas protectoras y correctoras para la ejecución de las obras derivadas del Plan serán:

● Obrako langileek erabili behar duten jardunbide egokien gidaliburuak gai hauekin zerikusia duten alderdiak bilduko ditu, gutxienez: lanaldiak, makineria, aldi baterako desbideratzeak, gehieneko okupazio-azalera, landaredian duen eragina kontrolatzea, ahalik eta hauts eta zarata gutxien sortzea, hondakinak behar bezala kudeatzea, olio-isuriengatik edo lur-arrasteengatik lurzorua edo urak ahalik eta gutxien kutsatzea eta herritarren lasaitasunean eragin negatiboa izan dezaketen jardunak murriztea.

● El manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra contendrá como mínimo aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, desvíos provisionales, superficie máxima de ocupación, control de afección a la vegetación, minimización de producción del polvo y ruido, adecuada gestión de residuos, minimización de la contaminación del suelo o las aguas por derrames de aceites o arrastres de tierras y reducción de las afecciones negativas sobre el sosiego público.

● Espezie inbaditzaileak kontrolatzea: obrak egin bitartean espezie inbaditzaileak ez barreiatzeko neurriak ezarriko dira. Ildo horretan, kontrol-neurriak hartuko dira landare-espezie inbaditzailerik ez sartzeko mugitutako eta landaredirik gabeko lursailen bidez (prestatutako gainazaletan segituan landatzea eta ereitea, landare-lurren pilaketen babesa, eta abar). Landareztatze-lanetan eta urbanizazioko lorategi-lanetan erabiliko diren mailegu-materialen eta landare-lurren jatorria eta osaera kontrolatu beharko dira. Era berean, espezie horien propaguluak izan ditzakeen landare-lurraren kudeaketa bereizia proposatuko da.

● Control de especies invasoras: se establecerán medidas para evitar la dispersión de especies invasoras durante las obras. En este sentido, se deberán adoptar medidas de control para evitar que los terrenos removidos y desprovistos de vegetación constituyan una vía de entrada para especies vegetales invasoras (plantación y siembra inmediata de superficies preparadas, protección de acopios de tierra vegetal, etc.). Se establecerá un control de la procedencia y composición de los materiales de préstamo y la tierra vegetal a emplear en la revegetación y el ajardinamiento de la urbanización. Asimismo, se propondrá la gestión diferenciada de la tierra vegetal que pueda contener propágulos de dichas especies.

● Hondakinak sortzea eta kudeatzea: obrak egin eta garbiketa-kanpainak dirauen bitartean sortutako hondakinak kudeatzeko, Hondakinei eta Lurzoru Kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta berariaz aplikatu behar zaizkien arauetan xedatutakoa beteko da.

● Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados durante las obras y campaña de limpieza se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas que les sean de aplicación.

Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen ekoizpena eta kudeaketa arautzeko uztailaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira eraikuntzako eta eraispeneko hondakinak.

Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de julio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

Amiantoa duen hondakinik edo elementurik aurkitzen bada, otsailaren 1eko 108/1991 Errege Dekretuak ezarritakoa bete beharko da (errege-dekretu hori amiantoak ingurumenean sortzen duen kutsadura prebenitzeko eta murrizteko da), baita martxoaren 31ko 396/2006 Errege Dekretuan jasotakoa ere (amiantoaren eraginpean egoteko arriskua duten lanei aplikatu behar zaizkien segurtasuneko eta osasuneko gutxieneko xedapenak ezartzen dituena).

En el caso de existencia de residuos y/o elementos con amianto, se estará a lo dispuesto en el Real Decreto 108/1991, de 1 de febrero, para la prevención y reducción de la contaminación del medio ambiente producida por el amianto y lo establecido en el Real Decreto 396/2006, de 31 de marzo, por el que se establecen las disposiciones mínimas de seguridad y salud aplicables a los trabajos con riesgo de exposición al amianto.

Hondakin arriskutsuak dituzten ontziek uztailaren 20ko 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako segurtasun-arauak bete behar dituzte eta itxita egon beharko dute baimendutako kudeatzaileak jaso arte, isuri edo lurrundu ez daitezen. Errege-dekretu horren bidez, Hondakin Toxiko eta Arriskutsuei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko araudia onartzen da.

Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos y peligrosos, y permanecerán cerrados hasta su entrega a gestor autorizado, evitando cualquier pérdida de contenido por derrame o evaporación.

Olio erabiliak, berriz, Industrian Erabilitako Olioaren Kudeaketa Arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuan eta EAEn Erabilitako Olioaren Kudeaketa arautzen duen irailaren 29ko 259/1998 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados y con el Decreto 259/1998, de 29 de septiembre, por el que se regula la gestión del aceite usado en el ámbito de la CAPV.

Obretan indusketa-soberakinak sortzen badira, baimendutako soberakinen biltegira eraman, eta indarrean dagoen legediaren arabera kudeatuko dira.

En el caso de producirse, los sobrantes de excavación generados durante las obras se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

Aguraingo Udalari eta Ingurumen Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaizkie lur susmagarriak detektatzearen ondoriozko kutsadura-arrasto guztiak, Lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22.2 artikulua betetzeko.

Cualquier indicio de contaminación por la detección de tierras sospechosas deberá ser comunicada al Ayuntamiento de Salvatierra y a la Viceconsejería de Medio Ambiente, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

● Lurzoruak eta lurpeko urak babestea: prebentzio-neurriak eta neurri zuzentzaileak ezarriko dira obra-faserako, ustekabeko isurien eragina saihesteko, bereziki makinen mantentze-lanetan (material xurgatzaileak erabiltzea, isuriak kaltetutako lurrak kentzea eta kudeatzea, etab.).

● Protección de los suelos y las aguas subterráneas: se establecerán las medidas preventivas y correctoras para la fase de obras para evitar la afección por vertidos accidentales, especialmente durante el mantenimiento de maquinaria (utilización de materiales absorbentes, retirada y gestión de tierras afectadas por el vertido, etc.).

● Obrako zarata: Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustiko, kalitate-helburu eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, egokitu beharko dira, hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten emisio akustikoak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatu du) eta arau osagarrietan ezarritakora.

● Ruido en obras: de acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre y, en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

Halaber, eguneko lan-ordutegi bat errespetatuko da.

Asimismo, se respetará un horario de trabajo diurno.

● Kamioiek obran sartu eta obratik irteteko erabili beharreko bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erratz-makina mekanikoak erabiliko dira.

● Los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

Eraikingintza eta eraikuntza jasangarrienerako behar diren ezaugarriei dagokienez, «EAEko etxebizitzen eraikuntza jasangarriaren gida» argitalpeneko gomendioak erabiliko dira, eraikinen energia-aurrezpena eta -efizientzia bultzatzeko eta energia berriztagarriak sustatzeko. Neurri horiek, gutxienez, alderdi hauetan eragin beharko dute:

En cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible se deberán considerar las recomendaciones de la «Guía de Edificación Ambientalmente Sostenible para la vivienda en la CAPV», con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

● Materialak. Berriztagarriak ez diren lehengaien kontsumoa murriztea.

● Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

● Energia. Iturri berriztaezinen bidez sortutako energia kopurua edo/eta kontsumoa murriztea.

● Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

● Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

● Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

● Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

● Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

● Atmosfera. Gas-, hauts-, bero- eta argi-emisioak murriztea.

● Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

● Barne-kalitatea. Barruko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

● Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

Bigarrena.– Zehaztea ezen, ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoaren arabera, eta, betiere, ebazpen honetan ezarritako babes- eta zuzenketa-neurriak hartzen badira, bai eta sustatzaileak proposatutakoak ere, aurrekoen aurkakoak ez badira, ez dela aurreikusten Aguraingo «Opakua herria» 43. HIEren Hiri Antolamenduko Plan Bereziak ondorio kaltegarri nabarmenik izango duenik ingurumenean, eta, beraz, ez duela ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, y siempre que se adopten las medidas protectoras y correctoras establecidas en la presente Resolución, así como las planteadas por el promotor que no se opongan a las anteriores, no se prevé que el Plan Especial de Ordenación Urbana del AIU 43 «Opakua Urbano» de Salvatierra, vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y, por tanto, no debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Aguraingo Udalari jakinaraztea ebazpen honen edukia.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Salvatierra.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea. Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, honako ingurumen-txosten estrategiko honek indarraldia galduko du, eta berezko dituen ondoreak sortzeari utziko dio, behin Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko gehieneko epean, Aguraingo «Opakua herria» 43. HIEren Hiri Antolamenduko Plan Berezia onartuko ez balitz. Kasu horretan, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios sí, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación del Plan Especial de Ordenación Urbana del AIU 43 «Opakua Urbano» de Salvatierra, en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan.

Vitoria-Gasteiz, 2021eko otsailaren 26a.

En Vitoria-Gasteiz, a 26 de febrero de 2021.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

JAVIER AGIRRE ORCAJO.

JAVIER AGIRRE ORCAJO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental