Consulta

Consulta simple

Servicios


Último boletín RSS

Boletin Oficial del País Vasco

56. zk., 2021eko martxoaren 18a, osteguna

N.º 56, jueves 18 de marzo de 2021


Hemen ikusgai dauden gainerako formatuen edukia PDF dokumentu elektroniko ofizial eta jatorrizkoa eraldatuz lortu da


El contenido de los otros formatos que aquí se muestran, se ha obtenido mediante una transformación del documento electrónico PDF oficial y auténtico

BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
1617
1617

EBAZPENA, 2021eko urtarrilaren 25ekoa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez ingurumen-txosten estrategikoa egiten baita Sopelako plangintzako arau subsidiarioen aldaketari buruz, Irun-Bat gasolindegian.

RESOLUCIÓN de 25 de enero de 2021, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula informe ambiental estratégico de la modificación de las Normas Subsidiarias de Planeamiento de Sopela, en la gasolinera Irun-Bat.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2020ko abenduaren 7an, Sopelako Udalak eskaera bat bete zuen ingurumen-organoaren aurrean, Sopelako plangintzako arau subsidiarioen aldaketari buruzko –Irun-Bat gasolindegian– ingurumen-txosten estrategikoa egiteko, Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoari jarraikiz. Eskabidearekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu zituen, hala nola Planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan xedatutako edukia zuena.

Con fecha 7 de diciembre de 2020, el Ayuntamiento de Sopela completó ante el órgano ambiental la solicitud para la emisión del informe ambiental estratégico de la modificación de las Normas Subsidiarias de planeamiento de Sopela en la gasolinera Irun-Bat, en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del Plan y el documento ambiental estratégico, con el contenido establecido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

21/2013 Legearen 30. artikulua aplikatuta, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak kontsulta-izapidea egin zien ukitutako administrazio publikoei eta pertsona interesdunei; jasotako erantzunen emaitzak espedientean sartu dira. Horrez gain, izapideak abian zirela jakinarazi zitzaion Sopelako Udalari.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco inició el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, con el resultado que obra en el expediente. Del mismo modo, se comunicó al Ayuntamiento de Sopela el inicio del trámite.

Halaber, espedientean jasotako agiriak eskuragarri egon ziren Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren webgunean, interesdun orok ingurumen-arloan egokitzat jotzen zituen oharrak egiteko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Desarrollo Económico, Sostenibilidad y Medio Ambiente para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Legezko erantzun-epea amaitu, eta espedientean jasotako txostenak aztertuta, egiaztatu da ingurumen-organoak baduela ingurumen-txosten estrategikoa egiteko behar beste judizio-elementu, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluari jarraikiz.

Una vez finalizado el plazo legal de respuesta y analizados los informes obrantes en el expediente, se constata que el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para formular el informe ambiental estratégico, de acuerdo con el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan xedatutakoaren arabera, lege horren xedea da ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen plan, programa edo proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautu behar duten oinarriak ezartzea; era horretan, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatze aldera.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan jasotako kasuen artean dago Sopelako arau subsidiarioen aldaketa Irun-Bat gasolindegian (aurrerantzean, Plana); izan ere, artikulu horretan ezartzen da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasatu behar diren plan eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo plan edo programen gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharra, haiek ingurumenerako eragin garrantzitsuak ekar litzaketelako.

La modificación de las Normas Subsidiarias de Sopela en la gasolinera Irun-Bat, (en adelante, el Plan), se encuentra entre los supuestos del artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental, a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikulutik 32. artikulura bitartean dago araututa, V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, ingurumen-txosten estrategiko hau eman du Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak, Planak ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzakeen edo ez aztertzeko eta, ondorioz, zehazteko ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren prozedura bete behar duen, edo, bestela, Plana zer baldintzatan garatu behar den ingurumena behar bezala babesteko. Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritza horretarako organo eskuduna da, hala ezarrita baitago dekretu hauetan: lehendakariaren 18/2020 Dekretua, irailaren 6koa, Euskal Autonomia Erkidegoaren Administrazioko sailak sortu, ezabatu eta aldatzen dituena eta haien egitekoak eta jardun-arloak finkatzen dituena; eta 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organiko eta funtzionala ezartzen duena.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con el Decreto 18/2020, de 6 de septiembre, del Lehendakari, de creación, supresión y modificación de los Departamentos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco y de determinación de funciones y áreas de actuación de los mismos, y el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, a fin de valorar si el Plan puede tener efectos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, debe someterse al procedimiento de evaluación ambiental estratégica ordinaria, o bien, en caso contrario, establecer las condiciones en las que debe desarrollarse el plan para la adecuada protección del medio ambiente.

Xedapen hauek hartu dira kontuan: 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 18/2020 Dekretua, irailaren 6koa, lehendakariarena, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioko sailak sortu, ezabatu eta aldatzen dituena eta haien egitekoak eta jardun-arloak finkatzen dituena; 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoarena, eta aplikatzekoa den gainerako araudia. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 18/2020, de 6 de septiembre, del Lehendakari, de creación, supresión y modificación de los Departamentos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco y de determinación de funciones y áreas de actuación de los mismos, el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público, y demás normativa de general y concurrente aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Sopelako plangintzako arau subsidiarioen aldaketari buruzko –Irun-Bat gasolindegian– ingurumen-txosten estrategikoa egitea, baldintza hauen arabera:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico de la modificación de las Normas Subsidiarias de planeamiento de Sopela en la gasolinera Irun-Bat, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del plan: objetivos y actuaciones.

Irun-Bat erregai-zerbitzugunea indarrean dauden Sopelako plangintzako arau subsidiarioek azpiegituren sistema orokor gisa kalifikatutako lurzoru batean dago, lurzoru urbanizaezinean. 10.586 m2-ko azalera du guztira, eta Loiola Ander Deuna kalearen bi ertzetan dago. BI-2122 errepidearekin bat egiten du, Sopelako herrigunetik igarotzen den tartean.

La estación de servicio Irun-Bat se ubica sobre un suelo calificado por las vigentes NNSS de planeamiento de Sopela como sistema general de infraestructuras, en suelo no urbanizable. Tiene una superficie total de 10.586 m2 y se ubica a ambas márgenes de la calle Loiola Ander Deuna, coincidente, a su paso por el núcleo urbano de Sopela, con la carretera BI-2122.

Planaren helburua da «gasolindegi-zerbitzugune» gisa kalifikatutako lurzoruan gara daitezkeen erabileren araudia ezartzea, erabilera nagusiaren, hau da, erregai-horniduraren, osagarri gisa, baita eremuaren barruan etorkizunean proposatzen diren eraikinek bete beharko dituzten hirigintza-parametroak zehaztea ere.

El objetivo del Plan es establecer la normativa de usos que pueden desarrollarse en el suelo calificado como «gasolinera-estación de servicio», de forma complementaria al uso principal, que es el de suministro de combustible, así como definir los parámetros urbanísticos que deberán cumplir las edificaciones que se propongan en el futuro dentro del ámbito.

Horretarako, arau subsidiarioetako 5.5.3 artikulua «Sistema orokor bakoitzaren zehaztapen espezifikoak» aldatzen da, eta, hori egiteko, beste puntu bat sartzen da, «J) Gasolindegi Sistema Orokorreko Azpiegiturak», sistema horren balizko handitzeak arautzeko. Era berean, 2.6 artikulua «Ibilgailu motordunekin lotutako jarduerak» aldatzen da, «Erregai-zerbitzugunearen erabilera» atalari dagokionez.

Para ello, se modifica el artículo 5.5.3 «Determinaciones específicas de cada Sistema General», de las NNSS, mediante la introducción de un nuevo punto, «J) Infraestructuras Sistema General Gasolinera», que regule las posibles ampliaciones de este sistema. Asimismo, se modifica del artículo 2.6 «Actividades Relacionadas con los vehículos a motor», en lo que al apartado «Uso de Estación Servicio» se refiere.

Planak ez dio eragiten eremuaren erabilera orokorrari, eta ez dakar azalera handitzerik. Planak erregai-zerbitzugunearen funtzionamendu- eta ustiapen-aukerak handitzea ahalbidetuko du, zerbitzugunea behar berrietara egokituz. Zehazki, jarduketa hauek planteatzen dira:

El Plan no afecta al uso global del ámbito ni supone ampliaciones de su superficie. El Plan permitirá ampliar las posibilidades de funcionamiento y explotación de la estación de servicio, adecuándola a las nuevas necesidades. En concreto, se plantean las actuaciones siguientes:

Eskuinaldean, Getxo-Sopela norabidean:

En la margen derecha, dirección Getxo-Sopela:

– Tailerraren zerbitzurako aparkaleku berri bat sortzea, 221,56 m2-ko azalerakoa, 7 ibilgailurentzako neurriarekin.

– Creación de una nueva zona de aparcamiento para servicio del taller, de 221,56 m2 de superficie, dimensionado para 7 vehículos.

– Haurrentzako jolas-eremu bat jartzea.

– Implantación de una zona de juegos infantiles.

– Zerbitzuen egungo eraikina handitzea, azalera 48 m2 handituz.

– Ampliación del actual edificio de servicios, aumentando en 48 m2 su superficie.

– Ibilgailuak garbitzeko kabinako etxola teknikoa 12,00 m2 handitzea.

– Ampliación de la caseta técnica de la cabina de lavado de vehículos en 12,00 m2.

– Ibilgailuak kargatzeko hornidura elektrikoko bi ekipo instalatzea.

– Instalación de dos equipos de suministro eléctrico para recarga de vehículos.

Ezkerraldean, Sopela-Getxo norabidean:

En la margen izquierda, dirección Sopela-Getxo:

– Gaur egun asfaltatuta dagoen azalera 500 m2 handitzea, garbitze-eremuko zirkulazio-, aparkamendu- eta maniobra-mugimenduak hobetzeko; horrela, irteera zuzena sortuko da zerbitzu hori soilik erabiltzen duten ibilgailuentzat. Handitze horrek garbiketa-ekipoak eta -makinak lekuz aldatzea dakar, eta egungo lorategi-eremuaren zati bat okupatzea.

– Ampliación de 500 m2 de la superficie actualmente asfaltada, para mejorar los movimientos de circulación, estacionamiento y maniobra del área de lavado, de manera que se cree una salida directa para los vehículos que utilizan exclusivamente este servicio. Esta ampliación implica el desplazamiento de los equipos y máquinas de lavado, ocupando parte de la zona ajardinada existente.

– 10,50 m2-ko azalera handitzea zerbitzuen egungo eraikina.

– Ampliación, en una superficie de 10,50 m2, del actual edificio de servicios.

– 12,50 m2-ko azalerako biltegi berri bat eraikitzea, lorezaintzako eta garbiketako produktuak eta makineria txikia biltegiratzeko.

– Construcción de un nuevo almacén, de 12,50 m2 de superficie, para almacenamiento de productos y maquinaria pequeña de jardinería y limpieza.

– Kafetegirako eraikin osagarri berri bat eraikitzea, 130,5 m2-ko azalerakoa.

– Construcción de un nuevo edificio auxiliar para cafetería, de 130,5 m2 de superficie en planta.

– Garbiketa-boxak eta garbiketa-zubia lekuz aldatzea. Adierazitako jarduketak garatzea ahalbidetuko duen azalera lortzeko, dauden garbiketa-boxak eta garbiketa-zubia lekuz aldatu behar dira, ibilgailuen zirkulazioari eragiten ez dioten beste leku batzuetan kokatuta.

– Desplazamiento de los boxes de lavado y del puente de lavado. Para obtener la superficie que permita desarrollar las actuaciones indicadas es necesario desplazar los boxes de lavado y el puente de lavado existentes, situándolos en nuevos emplazamientos que no afecten a la circulación rodada.

– Ibilgailuak kargatzeko elektrizitate-hornidurako hiru aparatu jartzea.

– Implantación de tres aparatos de suministro eléctrico para recarga de vehículos.

B) Proposatutako planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluari jarraikiz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira, planak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar ote duen zehazteko asmoz.

B) Una vez analizadas las características del plan propuesto y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley a fin de determinar si el plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1.– Características del plan, considerando en particular:

a) Planak zenbateraino ezartzen duen proiektuetarako esparrua: aurkeztutako dokumentazioaren arabera, Planak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapen, ezaugarri, neurri edo funtzionamenduari dagokionez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legerian zerrendatutako kategorietako baten batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el plan establece un marco para proyectos: a la vista de la documentación presentada, el Plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenezcan a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

Plana garatzeak berekin dakar erregai-horniduraz gain beste zerbitzu batzuk ere jartzea, jarduera nagusiari eragin gabe, jarduera hori ez baita aldatuko.

El desarrollo del Plan conlleva la ampliación de las instalaciones de servicios adicionales al suministro de carburante, sin afectar a la actividad principal, que no será modificada.

b) Zer neurritan eragiten duen planak beste plan edo programa batzuetan, baita hierarkizatuta daudenetan ere: ingurumenaren ikuspegitik, plan honek ez du aipatzeko moduko ondoriorik izango beste plan edo programa batzuetan.

b) La medida en que el plan influye en otros planes o programas, incluidos los que estén jerarquizados: el plan no causará efectos sobre otros planes o programas que sean reseñables desde el punto de vista ambiental.

c) Plana egokia den ingurumen-arloan garapen jasangarria sustatzeko kontuan hartu beharreko alderdiak osatzeko: plana egokia da garapen jasangarria sustatzeko irizpideak har ditzan barnean. Plana dagoeneko urbanizatuta dagoen lurzoruaren gainean garatzen da, eta, beraz, baztertuta geratzen dira lurzoru urbanizaezineko ingurune naturalen afekzioak, hala nola habitat-, landaretza-, eta fauna-afekzioa, nekazaritza arloko afekzio sektoriala, eta abar, ez baita zuzeneko interakziorik gertatzen planaren eta ingurumeneko gisa horretako alderdien artean.

c) La pertinencia del plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular, de promover el desarrollo sostenible: se considera que el Plan es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible. El Plan se desarrolla sobre un suelo ya urbanizado, por lo que quedan descartadas las afecciones a entornos naturales en suelo no urbanizable, tales como la afección a hábitats, vegetación, fauna, afección sectorial agraria, etc., al no producirse una interacción directa entre el Plan y este tipo de aspectos ambientales.

d) Planarekin lotutako ingurumen-arazo garrantzitsuak: planak eragindako jarduketek ez dute garapen berrietarako azalera handituko, ezta egoera naturalean dauden lurzoruak okupatuko ere. Ez da hauteman plana gauzatzearen ondoriozko ingurumen-arazo garrantzitsurik, betiere, besteak beste, segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, hondakinen kudeaketari eta kutsadura akustikoari dagokienez indarrean dagoen araudia betez gauzatzen badira ukitutako eremuarekin lotutako esku-hartzeak eta jarduerak.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el Plan: las actuaciones derivadas del Plan no suponen un incremento de la superficie destinada a nuevos desarrollos ni la ocupación de suelos en estado natural. No se detectan problemas significativos sobre el medio ambiente derivados de la ejecución del Plan, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, gestión de residuos y contaminación acústica.

e) Era berean, plana egokitzat jotzen da ingurumen-arloko Europar Batasuneko edo estatuko legeria ezartzeko.

e) Asimismo, el plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Ondorioen eta eragina jasan dezakeen eremuaren ezaugarriak.

2.– Características de los efectos y del área probablemente afectada:

Irun-Bat gasolindegiari dagokion azpiegituren sistema orokorrak 10.586 m2-ko azalera du guztira. Loiola Ander Deuna kalearen bi ertzetan dago. BI-2122 errepidearekin bat egiten du, Sopelako herrigunetik igarotzen den tartean.

El sistema general de infraestructuras correspondiente a la gasolinera Irun-Bat tiene una superficie total de 10.586 m2. Se localiza en ambas márgenes de la calle Loiola Ander Deuna, coincidente, a su paso por el núcleo urbano de Sopela, con la carretera BI-2122.

Planaren xede den esparrua erabat artifizializatutako eremua da, eta bertan dauden landareak apaingarriak dira. Eskuineko ertzean, Barrikarako norabidean, eta gasolindegia baino beheragoko kotan, Lemotza erreka dago. Ibaiertzeko landaredia oso degradatuta dago, eta landare-espezie inbaditzaile ugari ditu (Arundo donax eta Cortaderia selloana, adibidez), sasiak, lorategiko zuhaixkak gasolindegiaren ondoko eremuan, eta, toki batzuetan, ereinotzak.

El ámbito objeto del Plan es un espacio completamente artificializado en el que la única vegetación que existe tiene carácter ornamental. En la margen derecha, dirección Barrika, y a cota inferior a la gasolinera, se localiza el arroyo Lemotza, con una vegetación de ribera muy degradada, con abundancia de especies vegetales invasoras (como Arundo donax y Cortaderia selloana), zarzas, arbustos de jardinería en la zona colindante con la gasolinera y, puntualmente, laureles.

Lemotza erreka, eremu horretan, «hobetu beharreko tarte» gisa katalogatzen da bisoi europarrarentzat, Bizkaiko Lurralde Historikoan espezie hori kudeatzeko planaren arabera. Segur aski, planaren garapenaren ondoriozko jarduketek ez dute eraginik izango ibilguan.

El arroyo Lemotza, en esta zona, se cataloga como «tramo a mejorar» para el visón europeo, de acuerdo al Plan de Gestión de esta especie en el Territorio Histórico de Bizkaia. Las actuaciones derivadas del desarrollo del Plan no afectan previsiblemente al cauce.

Uholde-arriskuei dagokienez, eremuaren hegoaldean dagoen azalera oso txiki bati 100 eta 500 urteko errepikatze-denborako uraldien orbanak eragiten dio, eta horrek, nolanahi ere, gasolindegiko lorategi-eremu batzuei soilik eragingo lieke.

Por lo que respecta a los riesgos de inundación, una superficie muy reducida, al sur del ámbito, se ve afectada por la mancha de la avenida de periodo de retorno de 100 y de 500 años, que afectaría, en todo caso, únicamente a parte de las zonas ajardinadas de la gasolinera.

Gasolindegia «Galea-Barrikako Paleorrasa» interes geologikoko lekuaren eremuaren barruan dago. Interes geologikoko leku hori Galea lurmuturretik (Getxo) Barrikara doan eremu zabala da, 7,2 km-ko eta 1 km-ko zabalerako banda batean zehar, eta Sopela, Berango, Barrika eta Getxoko udal-mugarte gehienak biltzen ditu. Aurreikusitako jarduerek ez dute eraginik izango interes geologikoko leku horretan.

La gasolinera se localiza dentro del área del Lugar de Interés Geológico (LIG) «Paleorrasa de Galea-Barrika». Este LIG es una amplia zona que aflora desde Punta Galea (Getxo) hasta Barrika, a lo largo de una banda de 7,2 km y 1 km de ancho, y que recoge gran parte de los términos municipales de Sopela, Berango, Barrika y Getxo. Las actuaciones previstas no afectarán a este LIG.

Esparru horretan ez da aurkitu bestelako ingurumen-balio garrantzitsurik, ez dago naturagune babesturik, natura-intereseko beste espaziorik edo EAEko korridore ekologikoen sareko elementurik.

No se han detectado en este ámbito otros valores ambientales relevantes, no se presentan coincidencias con espacios naturales protegidos, otros espacios de interés naturalístico o elementos de la red de corredores ecológicos de la CAPV.

Sopelako arau subsidiarioen aldaketa puntualak ingurumenean izan ditzakeen ondorioak izango dira erregai-zerbitzuguneko zenbait instalazio birmoldatzeko, handitzeko, eraikitzeko eta lekuz aldatzeko obrak egiten diren bitartean sortzen direnak. Funtzionamendu-fasean ez da aurreikusten egungo funtzionamendutik eratorritakoez bestelakoak izan daitezkeen ingurumen-eragin gehigarririk.

Los efectos ambientales previsibles derivados de la modificación Puntual de las NNSS de Sopela serán los producidos durante la ejecución de las obras de remodelación, ampliación, construcción y desplazamiento de algunas instalaciones de la estación de servicio. Durante la fase de funcionamiento no se prevén afecciones ambientales añadidas que pudieran ser diferentes a las derivadas del funcionamiento actual.

Egindako inpaktu akustikoaren azterketaren arabera, jarduerak perimetroan –handitu ondoren– sortuko dituen zarata-mailak egungoen baliokideak izango dira, eta ez dira gaindituko Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuan ezarritako kalitate akustikoaren helburuak.

Conforme al estudio de impacto acústico realizado, los niveles de ruido que generará la actividad en el perímetro tras su ampliación serán equivalentes a los actuales y no se superarán los OCAs correspondientes establecidos en el Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Ingurumen-ondorioak baloratzeko, indarrean dagoen udalerri-plangintzan aurreikusitako egoera hartuko da erreferentzia gisa. Planak aldatu egiten du erregai-horniduraren jarduera nagusiari lotutako erabilera baimenduen zerrenda. Proposatzen diren handitzeak eta aldaketak ez dira oso garrantzitsuak (egungo denda-eraikinak handitzea, biltegi eta kafetegi berri bat eraikitzea eta barneko zirkulazio-eremuak berrantolatzea). Horiek guztiak erregai-zerbitzugunearen egungo esparruan garatzen dira, eta ez da handitzen erabilera horretara bideratutako azalera.

La valoración de los efectos ambientales debe efectuarse con respecto a la situación prevista en el planeamiento vigente del municipio. El Plan modifica la relación de usos permitidos, asociados a la actividad principal de suministro de combustible. Las ampliaciones y modificaciones que se proponen son de escasa entidad (ampliación de los edificios actuales de tienda, construcción de un nuevo almacén y cafetería y reordenación de las áreas de circulación internas). Todas ellas se desarrollan en el recinto actual de la estación de servicio, sin aumentar la superficie destinada a este uso.

Hori guztia kontuan hartuta, ingurumen-agiri estrategikoak planteatzen dituen prebenitzeko, babesteko eta zuzentzeko neurriak eta hurrengo atalean zehazten diren neurriak aplikatuta, ez da espero jarduketa horiek ingurumenean ondorio garrantzitsurik izango dutenik, Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean aurreikusitakoari jarraikiz.

En virtud de lo anterior y con la aplicación de las medidas preventivas, protectoras y correctoras propuestas en el documento ambiental estratégico y las que se detallan en el siguiente apartado, no se espera que de dichas actuaciones se vayan a derivar impactos significativos sobre el medio ambiente, en los términos previstos en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

3.– Ebazpen honetan, honako neurri babesle eta zuzentzaile hauek ezartzen dira, Planak ingurumenean ondorio kaltegarri nabarmenik izan ez dezan eta Sopelako arau subsidiarioen aldaketari –Irun-Bat gasolindegian– ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharrik egon ez dadin, betiere ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak txertatzen badira Planean.

3.– En la presente Resolución se establecen las siguientes medidas protectoras y correctoras en orden a evitar que el Plan pueda tener efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y no sea necesario que la modificación de las Normas Subsidiarias de Sopela en la gasolinera Irun-Bat se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria, siempre y cuando se incorporen al mismo las medidas protectoras y correctoras establecidas.

Neurri babesle eta zuzentzaileak indarreko arauen arabera ezarriko dira, ebazpen honetan zehaztutakoaren arabera eta, aurrekoaren aurkakoa ez den guztian, ingurumen-dokumentu estrategikoan eta planean bertan adierazitakoaren arabera. Besteak beste, hauek nabarmendu ditzakegu:

Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el documento ambiental estratégico y en el propio Plan. Cabe destacar, entre otras, las siguientes:

3.1.– Planaren eremua bat dator lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak izan dituzten edo dituzten lurzoruen inbentarioan sartzen diren bi kokalekurekin. Horrenbestez, Lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legeak 23. artikuluan xedatzen duena betez, arau horretan adierazitako egoeraren bat gertatzen bada, ingurumen-organoak ebazpen bidez adierazi beharko du lurzoruaren kalitatea, aipatutako ekainaren 25eko 4/2015 Legeak araututako prozedurari jarraikiz.

3.1.– El ámbito del plan coincide con dos emplazamientos incluidos en el inventario de suelos que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo. Por lo tanto, conforme a lo indicado en el artículo 23 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo, en el caso de que tenga lugar alguno de las circunstancias indicadas en el mismo, el órgano ambiental deberá declarar la calidad del suelo, mediante Resolución de declaración de la calidad del suelo de acuerdo con el procedimiento regulado por la citada Ley 4/2015, de 25 de junio.

3.2.– Jardunbide egokien eskuliburuan jasotako neurriak hartu beharko dira obretan, lurren eta soberakinen kudeaketan, hondakinen sorkuntzan eta kudeaketan, induskatutako lurzoruen kontrolean, eta airearen kalitatearen eta kalitate akustikoaren babesean. Besteak beste, neurri hauek hartu beharko dira:

3.2.– Se adoptarán las medidas relativas al manual de buenas prácticas en obras, gestión de tierras y sobrantes, la producción y gestión de residuos, control de suelos excavados y protección de la calidad del aire y de la calidad acústica. Entre otras, deberán adoptarse las siguientes medidas:

– Obrako langileek erabiltzeko jardunbide egokien eskuliburuak gai hauekin zerikusia duten alderdiak bilduko ditu, gutxienez: lanaldiak, makineria, uretara eginiko isuriak saihestea, ahalik eta hauts eta zarata gutxien sortzea, hondakinak kudeatzea, herritarren lasaitasunean eragin negatiboa izan dezaketen jardunak minimizatzea, etab. Behar diren neurriak hartuko dira Planeko jarduketen garapenak eraginik izan ez dezan Lemotza errekaren ibilguan.

– El manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra contendrá, como mínimo, aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, evitar vertidos a las aguas, la minimización de producción del polvo y ruido, minimizar las afecciones negativas sobre el sosiego público, y la gestión de residuos, etc. Se deberán tomar las medidas oportunas para evitar que el cauce del arroyo Lemotza pueda verse afectado por el desarrollo de las actuaciones de desarrollo del Plan.

– Hondakin eta lurzoru kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legeak araututako moduan eta aplikatzekoak diren berariazko araudiek agindutako moduan kudeatuko dira obretan sortutako hondakinak, hondeaketetatik eratorriak barne.

– Los diferentes residuos generados, incluidos los procedentes de excavaciones, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas que les sean de aplicación.

– Eraikuntza- eta eraispen-hondakinak uztailaren 26ko 112/2012 Dekretuan (eraikuntza- eta eraispen-hondakinen ekoizpena eta kudeaketa arautzeko dena) xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

– Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de julio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

– Obretan indusketa-soberakinak sortzen badira, baimendutako soberakinen biltegira eraman, eta indarreko legediaren arabera kudeatuko dira.

– En el caso de producirse, los sobrantes de excavación generados durante las obras se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

– Horretaz gain, obrako hondakinen birziklatzeari dagokionez, eraikuntzan eta eraikingintzan baliabideak beren bizi-ziklo osoan zehar modu efizienteago batean erabiliko direla sustatzeko (bereziki, obrak amaitutakoan hondakinak aprobetxatzea), jarraian aipatzen direnak sustatu beharko dira, honako hurrenkera honetan: eraikuntza- eta eraispen-hondakinen prebentzioa, berrerabiltzea, birziklatzea eta beste balorizazio-modu batzuk, eta, hala badagokio, ezabatze-eragiketen trataera egokia. Horretarako, bermatu egin beharko da obra-proiektuaren eraikuntza- eta eraispen-hondakinak arlo honi buruzko arauen arabera sortu eta kudeatzen direla.

– Además, en cuanto al reciclaje de residuos de obra, con el fin de impulsar una edificación y construcción más eficiente en el uso de los recursos a lo largo de todo su ciclo de vida y, en especial, en el aprovechamiento de los residuos al final del mismo, debe fomentarse, por este orden: la prevención, reutilización, reciclado y otras formas de valorización, de los residuos de construcción y demolición, y, en su caso, que los destinados a operaciones de eliminación reciban un tratamiento adecuado, debiendo asegurarse la conformidad de la producción y gestión de los residuos de construcción y demolición del proyecto de obras con la normativa, en esta materia.

– Lorategietako jardueretan, bertako biodibertsitatea sustatzeko jarduerak bultzatuko dira, jasangarritasun-irizpideak lehenetsiz jarduera horietan, espezie inbaditzaileak sartzeko arriskua murrizteko. Horretarako, «Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua» argitalpenean jasotako gomendioak eta neurriak erabiliko dira. Eskuliburu hori Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak kaleratu zuen.

– En las actuaciones de ajardinamiento se potenciarán las actuaciones encaminadas a fomentar la biodiversidad autóctona, primando criterios de sostenibilidad durante su puesta en práctica, de manera que se reduzca el riesgo de introducción de especies invasoras. A tal fin se utilizarán las recomendaciones y medidas contenidas en la publicación «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles», elaborado por el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda Gobierno Vasco.

– Ahalmen inbaditzaileko espezie aloktonoak kentzeko eta lur-mugimenduen bidez hedatzea ekiditeko behar diren neurriak hartuko dira; lorategi-eremuetan erabiliko diren mailegu-lurren eta landare-lurren jatorria eta osaera kontrolatu beharko da.

– Se adoptarán medidas para eliminar y evitar la propagación de especies alóctonas con potencial invasor durante los movimientos de tierras y mediante el control de la procedencia y composición de los materiales de préstamo y la tierra vegetal a emplear en las zonas ajardinadas.

– Eraikuntza jasangarriagoa sustatzeko, Planaren babesean garatzen diren eraikin berrien energia-aurrezpena eta -efizientzia sustatzeko neurriak hartuko dira. Neurri horiek, gutxienez, alderdi hauetan eragin beharko dute:

– Al objeto de promover una edificación más sostenible, se adoptarán medidas tendentes a potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los nuevos edificios que se desarrollen al amparo del Plan. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

– Materialak: lehengai ez-berriztagarrien kopurua murriztea.

– Materiales: reducción del consumo de materias primas no renovables.

– Energia: berriztagarriak ez diren iturrien bidez sortutako energia kopurua edo/eta kontsumoa murriztea.

– Energía: reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

– Edateko ura: edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

– Agua potable: reducción del consumo de agua potable.

– Ur grisak: ur gris gutxiago sortzea.

– Aguas grises: reducción en la generación de aguas grises.

– Atmosfera: gas-, hauts-, bero- eta argi-emisioak murriztea. Kontsumo txikiko argiztapen-sistemak erabiltzea.

– Atmósfera: reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas. Utilización de sistemas de iluminación de bajo consumo.

– Hondakinen gaikako bilketarako gune egokiak sortzea.

– Creación de espacios adecuados para la recogida selectiva de residuos.

Bigarrena.– Zehaztea ezen, ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoaren arabera, eta ebazpen honetan ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak hartzen badira, bai eta sustatzaileak proposatutakoak ere, aurrekoen aurkakoak ez badira, ez dela aurreikusten Sopelako plangintzako arau subsidiarioen aldaketak –Irun-Bat gasolindegian– ondorio kaltegarri nabarmenik izango duenik ingurumenean, eta, beraz, ez duela ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, y siempre que se adopten las medidas protectoras y correctoras establecidas en la presente Resolución, así como las planteadas por el promotor que no se opongan a las anteriores, no se prevé que la modificación de las Normas Subsidiarias de planeamiento de Sopela en la gasolinera Irun-Bat, vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y, por tanto, no debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Sopelako Udalari jakinaraztea ebazpen honen edukia.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Sopela.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Bosgarrena.– Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluan ezarritakoaren arabera, ingurumen-txosten estrategiko honek indarra galduko du eta berezko dituen ondorioak sortzeari utziko dio, baldin eta, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta gehienez ere lau urteko epean, Sopelako plangintzako arau subsidiarioen aldaketa –Irun-Bat gasolindegian– onartzen ez bada. Kasu horretan, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Quinto.– De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios sí, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación de la modificación de las Normas Subsidiarias de planeamiento de Sopela en la gasolinera Irun-Bat, en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan.

Vitoria-Gasteiz, 2021eko urtarrilaren 25a.

En Vitoria-Gasteiz, a 25 de enero de 2021.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

JAVIER AGIRRE ORCAJO.

JAVIER AGIRRE ORCAJO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental