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Boletin Oficial del País Vasco

53. zk., 2021eko martxoaren 15a, astelehena

N.º 53, lunes 15 de marzo de 2021


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
1527
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EBAZPENA, 2021eko otsailaren 19koa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez ezeztatu eta indargabetzen baita 2020ko irailaren 14ko Ebazpena, eta garatzen baita Alonsotegiko (Bizkaia) udal-mugarteko Arbuio-4EU urbanizatzeko jarduketa programaren ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 19 de febrero de 2021, del Director de Administración Ambiental, por la que se revoca y deja sin efecto la Resolución de 14 de septiembre de 2020 y se formula el informe ambiental estratégico del Programa de Actuación Urbanizadora UE4-Arbuio en el término municipal de Alonsotegi (Bizkaia).

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2020ko otsailaren 19an, Alonsotegiko Udalak eskabide bat aurkeztu zuen, Arbuio-4EU urbanizatzeko jarduketa programari buruzkoa (aurrerantzean, Programa), Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzan, ingurumen-txosten estrategikoa lortzeko, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikuluan eta hurrengoetan araututako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozeduraren barnean. Eskaerarekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu zituen, hala nola Programaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan xedatutako edukia zuena.

Con fecha de 19 de febrero de 2020, el Ayuntamiento de Alonsotegi completó ante la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco su solicitud relativa al Programa de Actuación Urbanizadora UE4-Arbuio (en adelante el Programa), con el fin de obtener el informe ambiental estratégico, en el marco del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada regulado en los artículos 29 y ss. de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del Programa y un documento ambiental estratégico con el contenido establecido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikulua betez, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak kontsulta egin zien eraginpeko administrazio publikoei eta interesdunei, interesgarria izan zitekeen informazioa biltzeko, Programaren ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin behar den ala ez zehazteko, eta, prozedura hori aplikatzea beharrezkotzat joz gero, haien iritzia jasotzeko, ingurumen-azterketa estrategikoak izan beharko lukeen hedadura, xehetasun-maila eta espezifikazio-maila zehazte aldera.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco consultó a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas a fin de recabar información que pudiera resultar de interés en orden a determinar si resulta o no necesario someter el Programa a evaluación ambiental estratégica ordinaria y, en el caso que se considerase necesario la aplicación de dicho procedimiento, recabar su opinión en orden a determinar la amplitud, nivel de detalle y grado de especificación que debería tener el estudio ambiental estratégico correspondiente.

Programaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunearen bidez eskuratu ahal izan ziren, interesdun orok egoki iritzitako ingurumen-arloko oharrak egiteko.

Tanto el borrador del Programa como el documento ambiental estratégico fueron accesibles a través de la página web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier persona interesada pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportuno.

Legez ezarritako epea bukatuta, zenbait erantzun jaso ziren hainbat erakunderen aldetik, eta haien emaitza espedientean jasota dago.

Finalizado el plazo legal establecido, se recibieron las respuestas de diversos organismos con el resultado que obra en el expediente.

Ingurumen Administrazioaren zuzendariaren 2020ko irailaren 14ko ebazpenaren bidez, garatu egin ziren Alonsotegiko (Bizkaia) Arbuio-4EU (Bizkaia) urbanizatzeko jarduketa programaren ingurumen-txosten estrategikoa eta ingurumen-azterketa estrategikoaren irismenari buruzko dokumentua. Ebazpen hori Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu zen, 2020ko urriaren 8an.

Por Resolución de 14 de septiembre de 2020, del Director de Administración Ambiental, se formuló informe ambiental estratégico y documento de alcance del estudio ambiental estratégico del Programa de Actuación Urbanizadora UE4-Arbuio en Alonsotegi (Bizkaia). La citada Resolución se publicó en el Boletín Oficial del País Vasco de 8 de octubre de 2020.

2021eko otsailaren 11n, Bizkaiko Foru Aldundiko Iraunkortasun eta Ingurune Naturala Zaintzeko Sailaren Natura Ondarearen Zerbitzuaren beste txosten bat helarazi zion Alonsotegiko Udalak Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzari, eta horrekin batera, prozedurazko alderdiei buruzko txosten juridikoa eta txosten berriaren aldaketak aztertzeko dokumentua.

Con fecha de 11 de febrero de 2021, el Ayuntamiento de Alonsotegi traslada a la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco un nuevo informe del Servicio de Patrimonio Natural del Departamento de Sostenibilidad y Medio Natural de la Diputación Foral de Bizkaia, junto con un informe jurídico relativo a aspectos procedimentales y un documento de análisis de las modificaciones del nuevo informe.

Alonsotegiko Udalak Ingurumen Administrazioaren zuzendariaren ebazpen berri bat egiteko eskatu zuen, Arbuio-4EU urbanizatzeko jarduketa programaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren espedienteari buruzkoa, Bizkaiko Foru Aldundiko Natura Ondarearen Zerbitzuaren txostenean jasotako aldaketak aztertu ondoren.

El Ayuntamiento de Alonsotegi solicita la emisión de una nueva resolución del Director de Administración Ambiental en relación con el expediente de evaluación ambiental estratégica simplificada del Programa de Actuación Urbanizadora UE4 Arbuio a la vista de las modificaciones recogidas en el informe del Servicio de Patrimonio Natural de la Diputación Foral de Bizkaia.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, lege horren xedea da ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; era horretan, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatze aldera.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, besteak beste, plangintza-prozesuaren lehen faseetan egingo dela ingurumenaren gaineko eraginen analisia, betiere, aukerarik egokienak hautatzeko asmoz, eta aintzat hartuta hor gauzatuko diren jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente, teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Alonsotegiko (Bizkaia) Arbuio-4EU urbanizatzeko jarduketa programa (aurrerantzean, Programa) abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan jasotako kasuen artean dago. Artikulu horretan, ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua behar duten planak eta programak ezartzen dira. Prozedura horretan, ingurumen-organoak erabakitzen du planak edo programak ingurumenean ondorio adierazgarriak izan ditzakeen edo ez, eta ondorioz, ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren prozedura bete behar duten ala ez.

El Programa de Actuación Urbanizadora UE4-Arbuio en Alonsotegi (en adelante, el Programa), se encuentra entre los supuestos recogidos en el artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada, procedimiento en el que el órgano ambiental determina si el plan o programa puede tener o no efectos significativos sobre el medio ambiente y si debe, en consecuencia, someterse o no al procedimiento de evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 109. artikuluan xedatutakoaren arabera, administrazio publikoek edozein unetan, preskripzio-epea igaro ez bada, ezeztatu ditzakete kargak ezartzen dituzten edo inoren kalterako diren beren egintzak, betiere, ezeztapen hori ez bada legeek onartzen ez duten jaregite edo salbuespena, edo berdintasun-printzipioaren, interes publikoaren edo ordenamendu juridikoaren aurkakoa ez bada.

El artículo 109 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, establece que Las Administraciones Públicas podrán revocar, mientras no haya transcurrido el plazo de prescripción, sus actos de gravamen o desfavorables, siempre que tal revocación no constituya dispensa o exención no permitida por las leyes, ni sea contraria al principio de igualdad, al interés público o al ordenamiento jurídico.

Jurisprudentziak luze eta zabal jaso du ezeztapenaren arau juridikoa, eta, hala, honako hau jasotzen du Auzitegi Gorenaren Administrazioarekiko Auzietako Salaren 6. sekzioaren 2014ko otsailaren 5eko Epaiak:

El instituto jurídico de la revocación ha sido ampliamente recogido por la jurisprudencia y así la Sentencia del Tribunal Supremo, Sala de lo Contencioso, sección 6 de 5 de febrero de 2014 contempla que

«...30/1992 Legearen VII. tituluko lehen kapituluan («Ofizioz berrikustea») araututako kasuak heterogeneoak dira: ez dute helburu bera eta ez dituzte baldintza, eskakizun eta eskumen berberak. Hala, ordenamendu juridikoa urratzeagatiko berrikuspenarekin batera (deuseza edo deuseztagarria delako), egokitasun-arrazoiengatik ezeztatzea edo errakuntza material edo aritmetikoengatik zuzentzea ere arautzen da. Beraz, aldeko egintza deusezak edo deuseztagarriak ofizioz berrikustean ministerio-saileko titularraren alde emateko eskumena izango du, baina ezeztapenak egokitasun-arrazoiengatik edo ezeztapena emateko inguruabarrak aldatzeagatik egindako kontrako egintzei eragiten die (Toki Korporazioen Zerbitzuei buruzko Araudiaren 16. artikulua). Hortaz, ofiziozko berrikuspenaren eta atzera egite prozesalaren izaera eta helburu desberdinak kontuan hartuta, hasi duenari dagokio atzera egitea».

«.... dentro de las figuras reguladas en el Capítulo Primero del Título VII de la Ley 30/1992 («Revisión de oficio») existen figuras heterogéneas que no responden a la misma finalidad ni están sujetas a los mismos presupuestos, requisitos y competencia. Así junto con la revisión por infracción del ordenamiento jurídico (por ser nula o anulable) se regula también la revocación por razones de oportunidad o la rectificación por errores materiales o aritméticos. Y así mientras en la revisión de oficio de actos favorables nulos o anulables se reserva la competencia para dictarlos a favor del titular del Departamento Ministerial, la revocación afecta a los actos desfavorables por motivos de oportunidad o por cambio de las circunstancias que motivaron su otorgamiento (artículo 16 del RSCL) por lo que dada la distinta naturaleza y finalidad de la revisión de oficio y del desistimiento procesal, esta última corresponde a quien lo ha iniciado.»

Alonsotegiko (Bizkaia) Arbuio-4 UE urbanizatzeko jarduketa programaren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren prozeduraren espedienteari beste txosten bat gehitu zaio, 2020ko irailaren 14ko Ebazpena emateko kontuan hartu ziren inguruabarrak aldatzen dituena. Hortaz, txosten horren edukia aztertu behar da, 2020ko irailaren 14ko Ebazpenaren erabakiari eutsi behar zaion edo ebazpena ezeztatu eta beste ingurumen-txosten estrategiko bat egin behar den erabakitzeko.

Considerando que, en el caso del procedimiento de evaluación ambiental estratégica del Programa de Actuación Urbanizadora UE4-Arbuio, en Alonsotegi (Bizkaia), se ha incorporado al expediente un informe distinto, que modifica las circunstancias que se tuvieron en cuenta para la emisión de la Resolución de 14 de septiembre de 2020, debe analizarse el contenido de dicho informe a fin de determinar si debe mantenerse el pronunciamiento de la Resolución de 14 de septiembre de 2020 o, por el contrario, acordarse la revocación de la misma y emitir un nuevo informe ambiental estratégico.

Programaren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, ingurumen-txosten estrategiko hau eman du Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak, Programak ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzakeen edo ez aztertzeko eta, ondorioz, zehazteko ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren prozedura bete behar duen, edota, bestela, Plana zer baldintzatan garatu behar den ingurumena behar bezala babesteko. Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritza horretarako organo eskuduna da, hala ezarrita baitago dekretu hauetan: 18/2020 Dekretua, irailaren 6koa, lehendakariarena, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioko sailak sortu, ezabatu eta aldatzen dituena eta haien egitekoak eta jardun arloak finkatzen dituena, eta 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organiko eta funtzionala ezartzen duena.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental estratégica del Programa, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con el Decreto 18/2020, de 6 de septiembre, del Lehendakari, de creación, supresión y modificación de los Departamentos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco y de determinación de funciones y áreas de actuación de los mismos y el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar si el Programa puede tener efectos significativos sobre el medio ambiente y debe, en consecuencia, someterse al procedimiento de evaluación ambiental estratégica ordinaria, o bien, en caso contrario, a establecer las determinaciones que deben incorporarse al Programa para la adecuada protección del medio ambiente.

Xedapen hauek hartu dira kontuan: 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 18/2020 Dekretua, irailaren 6koa, lehendakariarena, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioko sailak sortu, ezabatu eta aldatzen dituena eta haien egitekoak eta jardun arloak finkatzen dituena; 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoarena, eta aplikatzekoa den gainerako araudia. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 18/2020, de 6 de septiembre, del Lehendakari, de creación, supresión y modificación de los Departamentos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco y de determinación de funciones y áreas de actuación de los mismos, el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público, y demás normativa de general y concurrente aplicación

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Ezeztatzea eta indargabetzea 2020ko irailaren 14ko Ingurumen Administrazioaren zuzendariaren ebazpena, Alonsotegiko (Bizkaia) Arbuio-4EU urbanizatzeko jarduketa programaren ingurumen-txosten estrategikoa eta ingurumen-azterketa estrategikoaren irismenari buruzko dokumentua egitekoa.

Primero.– Revocar y dejar sin efecto la Resolución de 14 de septiembre de 2020, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula informe ambiental estratégico y documento de alcance del estudio ambiental estratégico del Programa de Actuación Urbanizadora UE4 Arbuio, en Alonsotegi (Bizkaia).

Bigarrena.– Ingurumen-txosten estrategikoa egitea Alonsotegiko Arbuio-4EU urbanizatzeko jarduketa programari buruz (aurrerantzean, Programa edo UJP), jarraian adierazten den moduan:

Segundo.– Formular informe ambiental estratégico del Programa de Actuación Urbanizadora UE4-Arbuio en Alonsotegi (en adelante, el Programa o PAU), en los términos que se recogen a continuación:

A) Programaren deskribapena: helburua, eremua eta jarduketak.

A) Descripción del Programa: objetivo, ámbito y actuaciones.

Programaren helburua da Arbuio-4 egikaritze unitatearen urbanizazio-prozesua ahalbidetzea, P4Q Electronics SL programaren enpresa sustatzailea bertan kokatzeko. Proposamena bat dator 1997an onartutako indarreko arau subsidiarioetan ezarritakoarekin eta 2014an sinatutako hirigintza-hitzarmenean egikaritze-unitate horri buruz ezarritakoarekin. Hitzarmen horren bidez, lurzati bat laga zen espazio libreak, kirol-guneak eta aparkalekuak egiteko.

El PAU tiene por objeto posibilitar el proceso urbanizador de la Unidad de Ejecución 4-Arbuio para la instalación de la empresa P4Q Electronics S.L., promotora del PAU. La propuesta se ajusta a lo establecido en las NNSS vigentes, aprobadas en 1997, y a lo estipulado en el Convenio Urbanístico suscrito en 2014 referente a esta unidad de ejecución, que supuso la cesión de una parcela para espacios libres, zona deportiva y aparcamientos.

Arbuio-4EU 6.735 m2 inguruko lurzatia da, eta Alonsotegiko udal-mugartearen ipar-mendebaldeko muturrean dago, Kadaguaren eskuineko ibaiertzean. Jarduera ekonomikoetarako hiri-lurzoru finkatua da. Dagoeneko antropizatuta dagoen lurzatia da, eta landaredi erruderal nitrofiloa du, baina iparraldeko mugan, Kadaguaren ertzetako zuhaitz- eta zuhaixka autoktonoak nabarmendu behar dira. Lurzatia 100 urteko errepikatze-denborako uholde-arriskuko eremuan dago, lehentasunezko fluxu-eremutik kanpo.

La UE4-Arbuio es una parcela de aproximadamente 6.735 m2 situada en el extremo noroccidental del término municipal de Alonsotegi, en la margen derecha del río Kadagua. Corresponde a suelo urbano consolidado de actividades económicas. Se trata de una parcela ya antropizada con presencia de vegetación ruderal nitrófila, si bien en el límite norte destaca la vegetación arbórea y arbustiva autóctona existente en la ribera del río Kadagua. La parcela se ubica en zona inundable para 100 años de periodo de retorno, fuera de la zona de flujo preferente.

UJPk urbanizazio-aurreproiektua du erantsita. Bertan, urbanizazio-obrak zehazteko kontuan hartu den diseinua deskribatzen da, eta jarduera ezartzeko instalazioen kalitateen memoria atxiki da (ur-hornidura, energia elektrikoaren sarea, telekomunikazioena, gasarena, zoladura, etab.).

El PAU adjunta un anteproyecto de urbanización en el que se describe el diseño considerado para definir las obras de urbanización y se aporta la memoria de calidades de las instalaciones para la implantación de la actividad (abastecimiento de agua, red de energía eléctrica, de telecomunicaciones, de gas, pavimentación, etc.).

Programan aurreikusten diren ingurumen-alderdi garrantzitsuenak bideei buruzkoak dira. Lurzatirako eta erantsitako etxebizitza multzorako sarreren ordez, bi lekuetarako sarbide bakar bat jartzea proposatzen da, BI-6351 errepidearekin lotura seguruagoa izateko. Horrez gain, espaloia egitea aurreikusten da, oinez Zaramilloko (Gueñes) tren-geltokira heldu ahal izateko. Birmoldaketa horrek egungo kirol-kantxa lekuz aldaraziko du.

Los aspectos de mayor relevancia ambiental que se prevén en el PAU son los relativos a la vialidad. Se propone sustituir tanto la entrada existente a la parcela, como al grupo de viviendas anejas, por un acceso común que permite un entronque de mayor seguridad con la carretera BI-6351. También se contempla crear una acera que permita una comunicación peatonal con la estación de tren de Zaramillo (Gueñes). Esta remodelación supone el cambio de lugar de la cancha deportiva existente.

Bideak egingo dira lurzatiaren barruan, etorkizuneko eraikina inguratuz. Horien artean, nabarmentzekoa da lurzatiaren iparraldean diseinatutako bidea, Kadagua ibaiaren ibilguarekiko paraleloan doana, ingurumenean izan dezakeen eraginagatik. Ibaiertz horretan, UJPk aurreikusten du urbanizazioak errespetatu egingo dituela ibaiaren erabilera publikoko 5 metroko zortasuna eta eraikina ezartzeko ibilgu publikoaren kanpoko lerroarekiko 15 metroko zortasuna.

Se planean viales internos dentro de la parcela, envolviendo el futuro edificio, entre los que destaca por su posible afección ambiental el vial diseñado en la zona norte de la parcela, que discurre paralelo al cauce del río Kadagua. En este borde, el PAU prevé que la urbanización respetará los 5 m de servidumbre de uso público del río y los 15 m respecto a la línea exterior del cauce público para la implantación de la edificación.

UJP urbanizazio-proiektuaren bidez garatuko da eta, ondoren, hardwarea eta softwarea diseinatzeko eta sistema elektronikoak fabrikatzeko, egiaztatzeko eta berrikusteko jarduera hartuko duen industria-nabe bat ezartzeko eraikuntza-proiektuaren bidez.

El PAU se desarrollará mediante un proyecto de urbanización y, posteriormente, un proyecto de edificación para implantar una nave industrial que albergue la actividad de diseño de hardware y software y fabricación, comprobación y revisión de sistemas electrónicos.

B) Alonsotegiko udal-mugartean, Arbuio-4EU urbanizatzeko jarduketa programaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta egindako kontsulten emaitza eta Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideak kontuan hartuta, jarraian neurri babesle eta zuzentzaileak ezartzen dira, programak ingurumenean ondorio kaltegarri nabarmenik izan ez dezan eta beharrezkoa izan ez dadin ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egitea.

B) Una vez analizadas las características del Programa de Actuación Urbanizadora UE4-Arbuio, en el término municipal de Alonsotegi, y teniendo en cuenta el resultado de las consultas realizadas, así como los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, a continuación se establecen medidas protectoras y correctoras en orden a evitar que el Programa pueda tener efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y no sea necesario, por lo tanto, que se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Neurriok indarreko arauen arabera ezarriko dira, Ebazpen honetan zehaztutakoaren arabera eta, aurrekoaren aurkakoa ez den guztian, ingurumen-dokumentu estrategikoan eta Programan bertan adierazitakoaren arabera.

Estas medidas se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio PAU.

UJPk eta programa egikaritzeko proiektuek neurri hauek bete beharko dituzte:

El PAU y los proyectos para su ejecución deberán recoger las siguientes medidas:

Natura-ondarea babesteko neurriak.

Medidas destinadas a la protección del patrimonio natural.

Jarduketa-eremua bisoi europarraren eta igarabaren bizileku izan daitekeen ibilgu baten inguruan dago; espezie horiek Espezie Mehatxatuen Euskadiko Katalogoan jasota daude, Galzorian kategorian. Beraz, kontuan hartu beharko dira Foru Aldundiaren ekainaren 19ko 118/2006 Foru Dekretuan ezarritako zehaztapenak, zeinaren bidez bisoi europarraren (Mustela lutreola, Linnaeus, 1761) Kudeaketa Plana onartzen baita Bizkaiko Lurralde Historikoan. Izan ere, galzorian dagoen espeziea izanik, babes-neurri espezifikoak behar baititu, eta Kadagua ibaia kontserbazio bereziko eremua da espeziearentzako, Foru Dekretuaren arabera.

El ámbito de actuación se encuentra en el entorno de un cauce susceptible de albergar al visón europeo y la nutria, especies incluidas en el Catálogo Vasco de Especies Amenazadas, en la categoría en Peligro de Extinción. Por lo tanto, se deberán tener en cuenta las determinaciones establecidas en el Decreto Foral de la Diputación Foral 118/2006, de 19 de junio, por el que se aprueba el Plan de Gestión del Visón Europeo, Mustela lutreola (Linnaeus, 1761), en el Territorio Histórico de Bizkaia, como especie en peligro de extinción y cuya protección exige medidas específicas, en el que se identifica el río Kadagua como Área de Interés Especial para su conservación.

Bizkaiko Foru Aldundiak Kudeaketa Plan hori aplikatuz ezarri beharreko neurri babesle eta zuzentzaileez gain, honako neurri hauek hartu beharko dira:

Sin perjuicio de las medidas protectoras y correctoras a establecer por la Diputación Foral de Bizkaia, en aplicación del citado Plan de Gestión, se deberán adoptar las siguientes medidas:

– Ez da jarduketarik egingo lurzatiaren iparraldean dagoen Kadagua ibaiaren zortasun-eremuko 5 metroko zerrendan. Zerbitzu- instalazio eta kanalizazio guztiak, bai eta jarduera ezartzeko obrak ere, urbanizatuko den lurzatiaren perimetroaren barruan egin beharko dira. 5 metroko zortasun-zerrenda natural utziko da, balizatuta, eremu horretan ibilgailurik ez sartzeko, materialik eta betetze-gairik ez pilatzeko, etxola, ontzi, itxitura, kutxatila edo bestelakorik ez uzteko bertan, ez behin-behinekoz, ez behin betiko.

– Se deberá preservar de cualquier actuación la franja de 5 m de zona de servidumbre del río Kadagua ubicada en la zona norte de la parcela. Todas las instalaciones de servicios y canalizaciones, así como las obras para la implantación de la actividad, deberán realizarse dentro del perímetro de la parcela que se va a urbanizar. Se mantendrá esta franja de 5 metros del cauce en estado natural y se balizará para impedir el trasiego de vehículos, acopio de materiales o rellenos, casetas o recipientes, cierres, arquetas u otros elementos, ya sean provisionales o definitivos.

– Obrak bisoiaren eta igarabaren hazkuntza-garaietatik kanpo egingo dira, betiere aurreko paragrafoan xedatutakoa betez.

– Las obras se ejecutarán fuera de las épocas de cría del visón y la nutria, respetando en todo caso lo dispuesto en el apartado anterior.

– Lurzatiaren iparraldean hesi natural bat sortuko da, bertako zuhaitz eta zuhaixka autoktonoen espezieekin, ibilgua eta ibaiertzak isolatzeko 4. bidearen inguruan egingo den jardueratik, garajerako sarbidetik eta kamioien zamalanetarako hondartzatik.

– En la zona norte de la parcela se creará una barrera natural con especies de árboles y arbustos autóctonos propios de la zona, al objeto de aislar el cauce y sus riberas de la actividad que se va a desarrollar en el entorno del vial 4, el acceso al garaje y la playa de carga y descarga de los camiones.

– Ezinbesteko eremu gutxienekoan egingo dira lurzorua okupatzea dakarten jarduketa osagarriak. Ingurumenean ahalik eta eraginik txikiena izateko irizpideetan oinarrituz egingo dira gainerako eremuan beharrezkoak diren mozte- eta eskokatze-lanak, obra-sarreren irekierak eta kontratistaren instalazio-guneak –makineria-parkea, obra-etxolak, obra-materialak, landare-lurren eta hondakinen behin-behineko pilaketen eremuak barne–. Horrez gainera, behar bezala babestuko dira obra-eremutik hurbileko balio handiko elementu naturalak, nahi gabeko kalterik inork eragin ez diezaien.

– El conjunto de operaciones auxiliares que impliquen ocupación del suelo se desarrollarán en el área mínima imprescindible para su ejecución. Las labores de tala y desbroces necesarias en el resto del sector, la apertura de accesos de obra y las áreas de instalación del contratista, incluidos el parque de maquinaria, las casetas de obra, el área de almacenamiento temporal de materiales de obra, zonas de acopios temporales de tierra vegetal y de residuos, se proyectarán en base a criterios de mínima afección ambiental. Aquellos elementos de arbolado autóctono próximos a la zona de obra, serán convenientemente protegidos para evitar afecciones accidentales.

– Eremuan dauden espezie aloktono inbaditzaileak desagerrarazteko lanak egingo dira, eta landareztatze- eta lorategi-lanetan ez dira inola ere erabiliko inbaditzaileak izan daitezkeen espezie aloktonoak, hala nola Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia, Cortaderia selloana eta abar. Espezie horiek kentzeko eta lur-mugimenduen bidez hedatzea ekiditeko behar diren neurriak hartuko dira; betelanetan, landareztatze-lanetan eta urbanizazioko lorategi-lanetan erabiliko diren mailegu-lurren eta landare-lurren jatorria eta osaera kontrolatu beharko da. Komenigarria da «Espezie inbaditzaileak desagerrarazteko eta kontrolatzeko protokolo» bat idaztea, bete-betean hirigintza-dokumentuarekin lotzeko, neurri horiek hartze aldera.

– Se realizarán labores de erradicación de las especies alóctonas invasoras presentes en el ámbito y en ningún caso se emplearán especies alóctonas con potencial invasor, como Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia, Cortaderia selloana u otras, en las labores de revegetación y ajardinamiento. Se adoptarán medidas para eliminar y evitar la propagación de estas especies durante los movimientos de tierras y mediante el control de la procedencia y composición de los materiales de préstamo y la tierra vegetal a emplear en los rellenos, la revegetación y el ajardinamiento de la urbanización. Se recomienda redactar un «Protocolo de erradicación y control de especies invasoras» que se vincule a todos los niveles al documento urbanístico, de modo que se garantice su adopción.

– Proiektua gauzatzeagatik erasandako eremu guztiak lehengoratuko dira, kendu diren landare-zuhaitzak birjarrita, hala behar bada. Landareztatze-lanak espezie autoktonoekin eta ahalik eta lasterren egingo dira, higadura-prozesuak eta solidoak ibilguetara arrastatzea ekiditeko. Biodibertsitate autoktonoa sustatzeko jarduketak bultzatuko dira, jasangarritasun-irizpideak lehenetsiz. Horretarako, «Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua» argitalpenean jasotako gomendioak eta neurriak erabiliko dira. Eskuliburua Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak sortu zuen.

– Se restaurarán todas las áreas que hayan sido afectadas por la ejecución del proyecto, incluyendo la reposición, en su caso, de la vegetación arbolada que resulte eliminada. La revegetación se realizará lo antes posible para evitar procesos erosivos y arrastres de sólidos a los cauces y con especies autóctonas. Se potenciarán las actuaciones encaminadas a fomentar la biodiversidad autóctona, primando criterios de sostenibilidad. A tal fin se utilizarán las recomendaciones y medidas contenidas en la publicación «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles», elaborado por el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda Gobierno Vasco.

– Alonsotegiko Udalak aurkeztutako dokumentazioan jasotzen denez, Udalak konpromiso hau hartu du bere gain: bisoi europarraren habitata berreskuratzea eta behar bezala leheneratzea sustatuko eta eskatuko du, eta ingurumen-helburu gisa txertatuko du 4. egikaritze-unitatearen alboko Kadagua ibaiko meandroaren eremuaren (Arkema zaharra) etorkizuneko garapenean.

– Tal y como se recoge en la documentación aportada por el Ayuntamiento de Alonsotegi, este ha asumido el compromiso de promover y exigir que en el futuro desarrollo de la zona del meandro del río Kadagua colindante a la UE-4 (antigua Arkema) se incorpore como objetivo ambiental la recuperación y restauración adecuada del hábitat del visón europeo.

Gainazaleko urak babesteko neurriak:

Medidas destinadas a la protección de las aguas superficiales:

– Debekaturik dago, baimen administratiborik izan ezean, ur kontinentalak edo jabari publiko hidraulikoko beste edozein elementu kutsa ditzaketen urak eta hondakinak zuzenean edo zeharka isurtzea. Isuri orok behar diren baldintzak bete beharko ditu, isurketa egiten den ur-masarako ezarritako ingurumen-arauak eta -helburuak puntu guztietan bete daitezen, banaka zein ibilgu berera egiten diren gainerako isurketekin batera kontuan hartuta.

– Queda prohibido el vertido directo o indirecto de aguas y de productos residuales susceptibles de contaminar las aguas continentales o cualquier otro elemento del dominio público hidráulico, salvo que se cuente con la previa autorización administrativa. Todo vertido deberá reunir las condiciones precisas para que, considerado en particular y en conjunto con los restantes vertidos al mismo cauce, se cumplan en todos los puntos las normas y objetivos ambientales fijados para la masa de agua en que se realiza el vertido.

– Horretarako, urak bideratzeko gailuak eta sedimentuak atxikitzeko sistemak proiektatu eta gauzatuko dira lehenengo fasean, eta horietan bilduko dira obren ondorioz kutsatutako urak. Gailu horien neurria zehazteko kalkulu hidraulikoak egingo dira, solidoei ongi eusten dietela bermatzeko, eta, dagokionean, gune jakin batean isurtzen dela bermatzeko, betiere uraren parametro fisiko-kimikoak indarrean dagoen araudiaren araberakoak direla ziurtatuz.

– Se proyectarán y ejecutarán en una primera fase los dispositivos de conducción de aguas y sistemas de retención de sedimentos de forma que se recojan en ellos las aguas contaminadas por efecto de las obras. Dichos dispositivos serán dimensionados conforme a los cálculos hidráulicos necesarios para garantizar una retención de sólidos óptima y, en caso de que se produzca un vertido, este sea localizado y conforme en cuanto a los parámetros físico-químicos del agua a la normativa vigente.

– Obrako makinak gordetzeko azalera eta haiek mantentzeko tokia drainatze-sare naturaletik bereiziko dira. Zola iragazgaitza eta efluenteak biltzeko sistema bat izango ditu, olioek eta erregaiek lurzorua eta ura ez kutsatzeko. Erregaien zamalanak, olio-aldaketak eta tailerreko jarduerak ezin izango dira horretarako adierazitako eremuetatik kanpo egin.

– La superficie destinada a parque de maquinaria de obra y la zona de mantenimiento de la misma se aislará de la red de drenaje natural. Dispondrá de solera impermeable y de un sistema de recogida de efluentes para evitar la contaminación del suelo y de las aguas por acción de aceites y combustibles. No se permitirá la carga y descarga de combustible, cambios de aceite y las actividades propias de taller en zonas distintas a la señalada.

– Bestalde, hormigoi-upelak garbituko dira berariaz egokitutako eremuetan. Hormigoi-esnea ezingo da inola ere isuri ibilgura.

– Por otra parte, el lavado de las cubas de hormigón se realizará en zonas acondicionadas expresamente a tal fin. En ningún caso, se permitirá el vertido a cauce de las lechadas del lavado de hormigón.

– Urbanizazio- eta eraikuntza-proiektuek drainatze jasangarriko sistemak izango dituzte, hala nola: zoladura iragazkorrak, estalki landareztatuak, areka hobetuak, zerrenda iragazleak, ekaitz-tankeak, iragazketa-zangak, drainak, eta abar.

– Los proyectos de urbanización y edificación incorporarán sistemas de drenaje sostenible tales como: pavimentos permeables, cubiertas vegetadas, cunetas mejoradas, franjas filtrantes, tanques de tormenta, zanjas de filtración, drenes, etc.

Uholde-arriskuari dagozkion neurriak:

Medidas relativas al riesgo de inundación:

– Arrisku horri dagokionez, Programak kontuan izan behar du Kantauri Ekialdeko Demarkazio Hidrografikoaren Plan Hidrologikoaren araudiko (2016ko urtarrilaren 8ko 1/2016 Errege Dekretuaren bidez onartua) VII. kapituluan eta Euskal Autonomia Erkidegoko Ibaiertzak eta Errekaertzak Antolatzeko Lurraldearen Arloko Planeko (azaroaren 19ko 449/2013 Dekretuaren bidez onartua) E.2 apartatuko uholdeen babesari buruzko berariazko araudian ezarritakoa.

– En relación con este riesgo, el PAU debe tener en cuenta lo establecido en el Capítulo VII de la normativa del Plan Hidrológico de la Demarcación Hidrográfica del Cantábrico Oriental, aprobado por Real Decreto 1/2016, de 8 de enero de 2016 y en la normativa específica sobre protección contra inundaciones del apartado E.2 del Plan Territorial Sectorial de ordenación de los ríos y arroyos de la Comunidad Autónoma del País Vasco, aprobado por Decreto 449/2013, de 19 de noviembre.

UJPk ezin izango du eduki uholde-arriskuko eremuetako erabileren mugen aurkako zehaztapenik. Muga horiek arau hauen bidez xedatzen dira: apirilaren 11ko 849/1986 Errege Dekretuaren bidez onartutako Jabari Publiko Hidraulikoaren Erregelamenduaren 9. artikulua (urtarrilaren 11ko 9/2008 Errege Dekretuaren bidez emandako idazketaren arabera), eta Kantauri Ekialdeko Demarkazio Hidrografikoaren Espainiako zatiko Plan Hidrologikoaren berrikuspenari buruzko Araudiaren 40. artikulua (urtarrilaren 8ko 1/2016 Errege Dekretuaren bidez onartua). Bereziki honako hauei buruz:

El PAU no podrá contener determinaciones contrarias a las limitaciones a los usos en la zona inundable establecidas en los artículos 9 del reglamento del Dominio Público Hidráulico, aprobado por Real Decreto 849/1986, de 11 de abril, según redacción dada mediante Real Decreto 9/2008, de 11 de enero, y 40 de la Normativa de la revisión del Plan Hidrológico de la parte española de la demarcación hidrográfica del Cantábrico Oriental, aprobada por Real Decreto 1/2016, de 8 de enero, especialmente en cuanto a:

a) Era guztietako materialen edo hondakinen pilaketak.

a) Acopios de materiales o residuos de todo tipo.

b) Lurpeko garajeak eta sotoak,salbu eta esparruaren estankotasuna bermatzen bada 500 urteko errepikatze-denborako uraldirako, eta arnasbideak eta ebakuazio-bideak baditu uraldi horren kotaren gainetik.

b) Garajes subterráneos y sótanos, salvo que se garantice la estanqueidad del recinto para la avenida de 500 años de periodo de retorno y dispongan de respiraderos y vías de evacuación por encima de la cota de dicha avenida.

c) Lursailaren gaur egungo sestra aldatu eta urak husteko gaitasuna nabarmen murriztuko luketen betelanak.

c) Rellenos que modifiquen la rasante actual del terreno y supongan una reducción significativa de la capacidad de desagüe.

Beste prebentzio- eta zuzenketa-neurri batzuk.

Otras medidas preventivas y correctoras.

Bestalde, hartu beharreko neurrien artean daude, halaber, Programaren aldaketa gauzatzeko proiektuetan aplikatu beharrekoak; alegia, jardunbide egokien eskuliburuan jasotako neurriak hartu beharko dira obretan, lurzoruaren okupazioan, lurren eta soberakinen kudeaketan, hondakinen sorkuntzan eta kudeaketan, airearen kalitatearen babesean eta kalitate akustikoaren babesean hartu beharrekoak, tartean, hauek:

Por otra parte, entre las medidas a aplicar en los proyectos para la ejecución del PAU, relativas al manual de buenas prácticas en obras, ocupación del suelo, gestión de tierras y sobrantes, la producción y gestión de residuos, control de suelos excavados, protección de la calidad del aire y de la calidad acústica, destacan las siguientes:

– Obrako langileek erabili behar duten jardunbide egokien gidaliburuak gai hauekin zerikusia duten alderdiak bilduko ditu, gutxienez: lanaldiak, makineria, aldi baterako desbideratzeak, gehieneko okupazio-azalera, landaredian duen eragina kontrolatzea, ahalik eta hauts eta soinu gutxien sortzea, hondakinak kudeatzea eta ez botatzea, olio-isuriengatik edo lur-arrasteengatik lurzorua edo urak kutsatzea eta herritarren lasaitasunean eragin negatiboa izan dezaketen jardunak minimizatzea.

– El manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra contendrá como mínimo aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, desvíos provisionales, superficie máxima de ocupación, control de afección a la vegetación, la minimización de producción del polvo y ruido, la gestión de residuos, evitar vertidos de residuos, contaminación del suelo o aguas por derrames de aceites o arrastres de tierras y reducción de las afecciones negativas sobre el sosiego público.

– Betelaneko materialak egokitzeko lanetarako, kutsatzaile-edukia A ebaluazioko balio adierazleetan (EBA-A) ezarritako baloreen azpitik duten materialak bakarrik baimenduko dira. Lurzorua ez kutsatzeko eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen III. eranskinean daude jasota adierazle horiek.

– Para la realización de los rellenos, únicamente se permitirá la deposición de materiales con contenidos en contaminantes por debajo de los valores indicativos de evaluación VIE-A, recogidos en el Anexo III de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

– Obretan sortutako indusketa-soberakinak baimendutako soberakin-biltegira eramango dira, eta indarreko legerian ezarritakoaren arabera kudeatuko dira. Hondeatutako kutsatu gabeko lurzoruak eta obretan hondeatutako material naturalak badira, edo betelanetara edo jatorri-obretatik kanpoko beste obra batzuetara zuzentzen badira, Hondeatutako material naturalak betelanetan eta jatorri-obretatik kanpoko beste obra batzuetan erabiltzeko balorizazio-arau orokorrei buruzko urriaren 10eko APM/1007/2017 Agindua aplikatuko da, Hondakinei eta lurzoru kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legearen 28. artikuluan ezarritakoa betetzeko.

– Los sobrantes de excavación generados durante las obras se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente. Cuando se traten de suelos no contaminados excavados y materiales naturales excavados, o se destinen a operaciones de relleno y a otras obras distintas de aquellas en la que se han generado, será de aplicación lo indicado en la Orden APM/1007/2017, de 10 de octubre, sobre normas generales de valorización de materiales excavados para su utilización en operaciones de relleno y obras distintas a aquellas en las que se generaron, en aplicación de las previsiones del artículo 28 de la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados.

– Hondakinak sortzea eta kudeatzea: obrak egin eta garbiketa-kanpainak dirauen bitartean sortutako hondakinak kudeatzeko, Hondakinei eta Lurzoru Kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta berariaz aplikatu behar zaizkien arauetan xedatutakoa beteko da.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados durante las obras y la campaña de limpieza se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas que les sean de aplicación.

Eraikuntza- eta eraispen-hondakinak Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen ekoizpena eta kudeaketa arautzeko den uztailaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

En su caso, los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de julio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

Amiantoa duen hondakinik edo elementurik aurkitzen bada, otsailaren 1eko 108/1991 Errege Dekretuak (amiantoak ingurumenean sortzen duen kutsadura prebenitzeko eta murrizteko dena) ezarritakoa bete beharko da, baita martxoaren 31ko 396/2006 Errege Dekretua ere (amiantoaren eraginpean egoteko arriskua duten lanei aplika dakizkiokeen segurtasuneko eta osasuneko gutxieneko xedapenak ezartzen dituena).

En el caso de existencia de residuos y/o elementos con amianto, se estará a lo dispuesto en el Real Decreto 108/1991, de 1 de febrero, para la prevención y reducción de la contaminación del medio ambiente producida por el amianto y lo establecido en el Real Decreto 396/2006, de 31 de marzo, por el que se establecen las disposiciones mínimas de seguridad y salud aplicables a los trabajos con riesgo de exposición al amianto.

Hondakin arriskutsuak dituzten ontziek uztailaren 20ko 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako segurtasun-arauak bete behar dituzte, eta itxita egon beharko dute baimendutako kudeatzaileak jaso arte, isuri edo lurrundu ez daitezen. Dekretu horren bidez onartzen da Hondakin Toxiko eta Arriskutsuei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko araudia.

Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos y peligrosos, y permanecerán cerrados hasta su entrega a gestor autorizado, evitando cualquier pérdida de contenido por derrame o evaporación.

Industrian erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuari jarraituz kudeatu beharko dira sortutako olio erabiliak.

La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados.

– Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustiko, kalitate-helburu eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, egokitu beharko dira, hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten emisio akustikoak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatua) eta arau osagarrietan ezarritakora.

– De acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre y, en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

Programan aurreikusi den hirigintza-garapenari dagokionez, eremu akustiko horretan aplikatu behar diren kalitate akustikoaren helburuak bete beharko dira, Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 31.2 artikuluan xedatutakoaren arabera.

Por lo que respecta al futuro desarrollo urbanístico previsto en el PAU, se deberán cumplir los objetivos de calidad acústica que le sean de aplicación a esta área acústica de acuerdo con lo establecido en el artículo 31.2 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

– Nahiz eta lurzatia ez dagoen jasota lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak izan dituzten edo dituzten lurzoruen inbentarioan, eremuan hautematen bada Lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legean edo Lurzorua kutsa dezaketen jarduerak zerrendatu eta lurzoru kutsatuak izendatzeko irizpideak eta estandarrak ezartzen dituen urtarrilaren 14ko 9/2005 Dekretuaren I. eranskina aldatzen duen azaroaren 2ko PARA/1080/2017 Aginduan aipatzen diren kutsa dezaketen jardueraren bat, inbentariatu egin beharko da, eta inbentarioan balego bezalako ondoreak sortuko ditu.

– Aunque la parcela no consta en el Inventario de suelos que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo, en caso de que se conociera que la zona hubiera soportado alguna actividad potencialmente contaminante de las mencionadas en los anexos de la Ley 4/2015, de 25 de junio, de prevención y corrección de la contaminación del suelo, o de la Orden PARA/1080/2017, de 2 de noviembre, por la que se modifica el Anexo I del Real Decreto 9/2005, de 14 de enero, por el que se establece la relación de actividades potencialmente contaminantes del suelo y los criterios y estándares para la declaración de suelos contaminados, esta deberá ser objeto de inventario y las implicaciones son las mismas que si formara parte del mismo.

Kutsadura-zantzuak atzemanez gero, Lurzorua ez kutsatzeko eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22. artikulua betez, horren berri eman behar zaio Ingurumen Sailburuordetzari.

En caso de detectarse indicios de contaminación en cumplimiento del artículo 22 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, de prevención y corrección de la contaminación del suelo, se deberá comunicar este hecho a la Viceconsejería de Medio Ambiente.

Eraikin eta eraikuntza jasangarriagoak eraikitzeko beharrezko ezaugarriei dagokienez, kontuan hartu beharko dira «Eraikuntza iraunkorrerako gidak. Eraikin Industriala», IHOBEk argitaratua, eraikinen aurrezpen eta eraginkortasun energetikoa bultzatzeko eta energia berriztagarriak bultzatzeko.

En cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible se deberán considerar las recomendaciones de la «Guía de Edificación Ambientalmente Sostenible. Edificios Industriales», publicada por Ihobe, con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables.

Hirugarrena.– Bigarren puntuan ezarritako baldintzen arabera, eta ebazpen honetan ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak eta ingurumen-dokumentu estrategikoan planteatutakoak hartzen badira (aurrekoen aurkakoak ez badira), ez da aurreikusten Alonsotegiko Arbuio-4EU urbanizatzeko jarduketa programako zehaztapenek ondorio kaltegarri esanguratsurik eragingo dutenik ingurumenean; ondorioz, Programa horrek ez du ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik behar.

Tercero.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en el punto segundo y siempre que se adopten las medidas protectoras y correctoras establecidas en la presente Resolución, así como las planteadas en el documento ambiental estratégico que no se opongan a las anteriores, no es previsible que el Programa de Actuación Urbanizadora de la UE4-Arbuio, en Alonsotegi, vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y que, en consecuencia, no es necesario que dicho Programa se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Laugarrena.– Ebazpen honen edukia Alonsotegiko Udalari jakinaraztea.

Cuarto.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Alonsotegi.

Bosgarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea.

Quinto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Seigarrena.– Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, ingurumen-ebaluazio estrategikoak indarraldia galduko, du eta berezko dituen eraginak sortzeari utziko dio, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko gehieneko epean, Alonsotegiko Arbuio-4EU urbanizatzeko jarduketa programa behin betiko onartzen ez bada. Kasu horretan, berriro hasi beharko da Programaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Sexto.– De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios sí, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación definitiva del Programa de Actuación Urbanizadora de la UE4-Arbuio en Alonsotegi en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Programa.

Vitoria-Gasteiz, 2021eko otsailaren 19a.

En Vitoria-Gasteiz, a 19 de febrero de 2021.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

JAVIER AGIRRE ORCAJO.

JAVIER AGIRRE ORCAJO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental