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Boletin Oficial del País Vasco

242. zk., 2020ko abenduaren 3a, osteguna

N.º 242, jueves 3 de diciembre de 2020


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

HERRI-KONTUEN EUSKAL EPAITEGIA
TRIBUNAL VASCO DE CUENTAS PÚBLICAS
5198
5198

ERABAKIA, Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren Osokoak 2020ko urriaren 7ko bilkuran hartua, «Gipuzkoako Ur Kontsortzioaren 2018ko ekitaldiaren Kontu Orokorra» fiskalizazio txostena behin betiko onesten duena.

ACUERDO del Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, de aprobación definitiva del Informe de fiscalización «Cuenta General del Consorcio de Aguas de Gipuzkoa, 2018», adoptado en sesión de 7 de octubre de 2020.

Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren Osokoak, 2020ko urriaren 7an egindako bilkuran, hau

El Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas en sesión celebrada el día 7 de octubre de 2020, ha adoptado el siguiente

ERABAKI DU:
ACUERDO:

«Gipuzkoako Ur Kontsortzioaren 2018ko ekitaldiaren Kontu Orokorra» fiskalizazio txostena behin betiko onestea, zeina erabaki honen eranskin modura ageri baita.

Aprobar con carácter definitivo el informe de fiscalización «Cuenta General del Consorcio de Aguas De Gipuzkoa, 2018», que figura como anexo al presente Acuerdo.

HKEEren 1/1988 Legearen 13.2 artikuluak aurreikusten duena betez, txostenaren ondorioak dagozkion aldizkari ofizialetan argitaratzeko xedatzea.

Disponer, de conformidad con lo previsto en el artículo 13.2 de la Ley 1/1988 del TVCP/HKEE, la publicación de sus conclusiones en los boletines oficiales correspondientes.

Vitoria-Gasteiz, 2020ko urriaren 7a.

En Vitoria-Gasteiz, a 7 de octubre de 2020.

HKEEren lehendakaria,

El Presidente del TVCP,

JOSÉ LUIS BILBAO EGUREN.

JOSÉ LUIS BILBAO EGUREN.

HKEEren idazkari nagusia,

El Secretario General del TVCP,

JULIO ARTETXE BARKIN.

JULIO ARTETXE BARKIN.

ERANSKINA
ANEXO
«GIPUZKOAKO UR KONTSORTZIOAREN 2018KO EKITALDIAREN KONTU OROKORRA» FISKALIZAZIO TXOSTENA
INFORME DE FISCALIZACIÓN DE LA CUENTA GENERAL DEL CONSORCIO DE AGUAS DE GIPUZKOA, 2018

Laburtzapenak:

Abreviaturas:

BEZ: Balio Erantsiaren gaineko Zerga.

Consorcio: Consorcio de Aguas de Gipuzkoa.

GFA: Gipuzkoako Foru Aldundia.

DFG: Diputación Foral de Gipuzkoa.

Gusa: Gipuzkoako Urak-Aguas de Gipuzkoa, SA.

Gusa: Gipuzkoako Urak-Aguas de Gipuzkoa, SA.

HKEE: Herri Kontuen Euskal Epaitegia.

IVA: Impuesto sobre el Valor Añadido.

SPKL: 9/2017 Legea, azaroaren 8koa, Sektore Publikoko Kontratuei buruzkoa.

LCSP: Ley 9/2017, de 8 de noviembre, de Contratos del Sector Público.

Urkidetza: Gipuzkoako Uren Kontsortzioa.

TVCP: Tribunal Vasco de Cuentas Públicas.

I.– Sarrera.

I.– Introducción.

Herri Kontuen Euskal Epaitegiak, otsailaren 5eko 1/1988 Legean ezarritakoari jarraikiz, Gipuzkoako Ur Kontsortzioaren 2018ko ekitaldiaren Kontu Orokorraren fiskalizazioa egin du.

El Tribunal Vasco de Cuentas Públicas/Herri-Kontuen Euskal Epaitegia, de acuerdo con lo establecido en la Ley 1/1988, de 5 de febrero, ha realizado la fiscalización de la Cuenta General del Consorcio de Aguas de Gipuzkoa correspondiente al ejercicio 2018.

HKEEk egindako Kontsortzioaren Kontu Orokorraren aurreko fiskalizazio lana 1998ko ekitaldiaren gainekoa izan zen.

La anterior fiscalización de la Cuenta General del Consorcio, realizada por el TVCP, corresponde al ejercicio 1998.

Alderdi hauek aztertu ditu fiskalizazioak:

La fiscalización abarca los siguientes aspectos:

– Legezkoak: Honako atal hauetan: aurrekontua, langileria, obren kontratazioa, hornidura eta zerbitzuak eta zuzenbide publikoko sarrerei buruzko arautegia.

– Legales: en las áreas presupuestaria, personal, contratación de obras, suministros y servicios y normativa sobre ingresos de derecho público.

– Kontularitzakoak: Kontsortzioaren kontuak, Gipuzkoako Urak SAren kontuak eta kontu bateratuak aplikagarriak diren kontularitzako printzipioen arabera mamitu diren aztertuko dugu. Bi erakundeen kontuak kanpoko enpresa batek ikuskatu ditu.

– Contables: se analiza si las cuentas del Consorcio, de Gipuzkoako Urak-Aguas de Gipuzkoa, SA y las cuentas consolidadas se elaboran de conformidad con los principios contables que resultan de aplicación. Las cuentas de las dos entidades han sido auditadas por una firma externa.

– Lanean ez da jaso gastuaren efikaziari eta efizientziari buruzko analisia. Hala ere, aurkitu diren hutsak «Barne kontroleko sistemei eta kudeaketa prozedurei buruzko gogoetak» epigrafean azaldu dira xehetasunez.

– El alcance del trabajo no incluye un análisis sobre la eficacia y eficiencia del gasto. No obstante, las deficiencias detectadas se detallan en el epígrafe «Consideraciones sobre los sistemas de control interno y procedimientos de gestión».

Kontsortzioaren helburua lehen mailako sareetan ura hornitzeko azpiegitura ezarri eta ustiatzea eta dagozkion zerbitzuak ematea da.

El Consorcio tiene como fines el establecimiento y la explotación de la infraestructura del abastecimiento del agua y saneamiento en redes primarias y la prestación de los servicios correspondientes.

Kontsortzioak bere helburuak garatzeko mendeko duen Gusa sozietatearen bitartez dihardu, zeinaren akzioen % 100en jabetza baitu; Gusak Altako sareko hornidura eta saneamendua, Bajako sarean erabiltzaileen kudeaketa eta banaketaren ustiapena, eta Kontsortziora atxikitutako udalerrien estolderia eta saneamendu zerbitzuak ematen ditu, Kontsortzioak horretarako lagatako instalazioen bitartez.

El Consorcio, para el desarrollo de sus fines, opera con la sociedad dependiente Gusa, de la que ostenta la titularidad del 100 % de sus acciones, la cual se dedica a las actividades de abastecimiento y saneamiento en alta, la gestión de usuarios y la explotación de la red de distribución en baja y los servicios de alcantarillado y saneamiento de los municipios adheridos al Consorcio, a través de las instalaciones cedidas al efecto por esta entidad.

2018ko abenduaren 31n Kontsortzioaren jardun-eremuak 74 udalerri besarkatzen ditu, 340.717 biztanlerekin. 51 udalerritan uraren ziklo osoko zerbitzua ematen da; 21 udalerritan Altako sareko hornidura eta saneamendua; et bi udalerritan bai Altako sareko hornidura eta saneamendua, bai Bajako saneamendu zerbitzua ere.

El ámbito de actuación del Consorcio, a 31 de diciembre de 2018, abarca a 74 municipios, con una población de 340.717 habitantes. Para 51 municipios se presta el servicio del ciclo integral del agua, para 21 municipios el de abastecimiento y saneamiento en alta y para 2 municipios tanto el abastecimiento y saneamiento en alta como el servicio de saneamiento en baja.

Hona hemen Kontsortzioko kideak eta bakoitzari dagozkion botoak, guztira 265 osatzen dituztela:

A continuación, se relacionan los miembros del Consorcio y los votos correspondientes a cada uno, siendo 265 el total de estos últimos.

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

II.– Iritzia.

II.– Opinión.

II.1.– Legea betetzeari buruzko iritzia.

II.1.– Opinión sobre el cumplimiento de la legalidad.

1.– Kanpoko enpresa espezializatuek egindako langileen hautaketak –GusaK osatutakoak– euskarritzen dituzten agiriek ez dute egiaztatzen uzten berdintasun eta merezimendu printzipioak bete diren. Egoera honek eragina du 2018ko ekitaldian izaera mugagabeko hiru lanpostutan eta aldi baterako beste hiru lanpostutan, 2019ko ekitaldian mugagabe bihurtuko direnak; baita, 2017ko ekitaldian kontrataturiko aldi baterako sei lanpostutan, 2018ko ekitaldian mugagabe bihurtuko direnak.

1.– La documentación que soporta las selecciones de personal, realizadas por empresas externas especializadas y complementadas por Gusa, no permite verificar el cumplimiento de los principios de igualdad y mérito. Esta situación afecta a la contratación en el ejercicio 2018 de tres puestos de carácter indefinido y de tres puestos de carácter temporal que se convierten en indefinidos en el ejercicio 2019 y a la contratación en el ejercicio 2017 de seis puestos de carácter temporal que se convierten en indefinidos en el ejercicio 2018.

Bestalde, aldi baterako lau lanposturen iragarkiek ez dute jasotzen probaldi baten ostean mugagabe bihurtuko direla urtebeteko epean, eta langileen hamar kontratazioren iragarkietan baldintza modura ezarri da Gipuzkoako probintzian bizi izatea, berdintasun printzipioa urratuz.

Por otra parte, los anuncios de cuatro puestos temporales no incluyen la información de que tras el transcurso de un período de prueba, se convierten en indefinidos en el plazo de un año y en los anuncios de diez contrataciones de personal se establece como requisito la residencia en la provincia de Gipuzkoa, vulnerando el principio de igualdad.

2.– Gusak SPKL indarrean sartu ostean eta kontratazio-espedienterik izapidetu gabe 2,5 milioi euroren gastuak egikaritu ditu obra, hornidura eta zerbitzuetan, zegozkion prozedura ireki bidez izapidetu behar ziratekeenean.

2.– Gusa ha ejecutado, tras la entrada en vigor de la LCSP y sin la tramitación de expediente de contratación, gastos por un importe de 2,5 millones de euros correspondientes a obras, suministros y servicios, que deberían haber sido tramitados mediante los respectivos procedimientos abiertos.

Epaitegi honen iritzira, Gipuzkoako Ur Kontsortzioaren Kontu Orokorra osatzen duten erakundeek, 1. eta 2. paragrafoetan aipatutako ez-betetzeak alde batera, zuzentasunez bete dute 2018ko ekitaldian ekonomia- eta finantza-jarduera arautzen duen lege arautegia.

En opinión de este Tribunal, excepto por los incumplimientos de Gusa que se detallan en los párrafos 1 y 2, las entidades que integran la Cuenta General del Consorcio de Aguas de Gipuzkoa han cumplido razonablemente la normativa legal que regula su actividad económico-financiera en el ejercicio 2018.

II.2.– Urteko kontuei buruzko iritzia.

II.2.– Opinión sobre las cuentas anuales.

1.– Gusak erregistratutako hornidurak kontsortzioarekin izenpetutako emakida akordiotik eratorritako konpromiso hartuetatik datozen obligazioak islatzeko, ondasunen erabilera lagatzeari dagokionez (51,5 milioi euro abenduaren 31n), zenbatespenetan daude oinarrituak eta, zati batean, hirugarrenen txosten teknikoetan eta aurrekontuetan. Nolanahi den ere, ez dituzte aintzat hartu eguneratze finantzarioaren ondorioz sor litezkeen doiketak eta ez dute horren eraginaren zenbatespenik.

1.– Las provisiones registradas por Gusa para reflejar las obligaciones procedentes de los compromisos asumidos derivados del acuerdo de concesión con el Consorcio en relación con la cesión de uso de bienes, cuyo importe a 31 de diciembre es de 51,5 millones de euros, están basadas en estimaciones y parcialmente en informes técnicos y presupuestos de terceros. No obstante, no consideran los ajustes que pudieran surgir como consecuencia de su actualización financiera y no disponen de una estimación de su efecto.

Epaitegi honen iritzira, aurreko paragrafoan adierazitako Gusari dagokion salbuespena alde batera, Gipuzkoako Ur Kontsortzioaren Kontu Orokorra osatzen duten erakundeen kontuek alderdi esanguratsu guztietan erakusten dute 2018ko ekitaldiaren jarduera ekonomikoa eta abenduaren 31ko ondarearen eta finantza egoeraren isla zuzena; baita, data horretan amaitutako urteko ekitaldiari dagozkion bere eragiketen eta eskudiruzko fluxuen emaitzena ere, ezargarria den finantza informazioaren arau-esparruaren arabera eta, zehazki, araudian jasotako kontularitzako printzipio eta irizpideen arabera.

En opinión de este Tribunal, excepto por la salvedad correspondiente a Gusa señalada en el párrafo anterior, las cuentas de las entidades que integran la Cuenta General del Consorcio de Aguas de Gipuzkoa expresan, en todos los aspectos significativos, la actividad económica del ejercicio presupuestario de 2018, la imagen fiel del patrimonio y la situación financiera a 31 de diciembre de 2018, así como de los resultados de sus operaciones y de sus flujos de efectivo correspondientes al ejercicio anual terminado en dicha fecha, de conformidad con el marco normativo de información financiera que resulta de aplicación y, en particular, con los principios y criterios contables contenidos en el mismo.

III.– Barne kontrolerako sistemei eta kudeaketa-prozedurei buruzko irizpenak.

III.– Consideraciones sobre los sistemas de control interno y procedimientos de gestión.

Atal honetan jasotzen dira jarduera ekonomikoa eta finantzarioa arautzen duten printzipioak betetzea nabarmen eragiten ez duten akatsak nahiz kudeaketa hobetzeko agerian jartzen diren prozedura-alderdiak.

En este apartado se señalan tanto deficiencias que no afectan de manera relevante al cumplimiento de los principios que rigen la actividad económico-financiera, como aspectos procedimentales que se ponen de manifiesto para la mejora de la gestión.

III.1.– Kontularitzako eta kontroleko alderdiak.

III.1.– Aspectos contables y de control.

– Kontsortzioak ez du langilerik eta kontu-hartzailetza lanak Gusako gerenteak egiten ditu. Gogoan hartuta Kontsortzioa GFAri atxikia dagoela eta aurrekontu, kontabilitate eta kontrolari buruzko foru araudiari meneratua, iruditzen zaigu GFAri eskatu beharko litzaiokeela Kontsortzioko kontu-hartzailea izendatzea, egiteko horiek betetzeko GFAn gaituak dauden langileen artetik.

– Las funciones de intervención en el Consorcio, que no dispone de personal, son desempeñadas por el Gerente de Gusa. Teniendo en cuenta que el Consorcio está adscrito a la DFG y sujeto a la normativa foral de presupuestación, contabilidad y control, consideramos que se debería solicitar a la DFG la designación del interventor del Consorcio entre el personal habilitado para la realización de dichas funciones en la DFG.

– Kontsortzioko Kontu Orokorraren Oroitidazkian barne hartutako inbertsio-konpromisoei buruzko informazioari dagokionez, 17,9 milioi euroren zenbatekodunak, honako alderdi hauek azpimarratu behar ditugu:

– En relación con la información relativa a los compromisos de inversión por importe de 17,9 millones de euros incluidos en la Memoria de la Cuenta General del Consorcio destacamos los siguientes aspectos:

* 4,4 milioi euroren konpromisoak barne hartu dira, «Amundarain-Ibiur»i dagozkionak, GFArekin 2007an izenpetutako hitzarmen batean jasoak. Alabaina, ez dira barne hartu hitzarmen berean aurreikusitako konpromisoak, «Hornidura Ataun»i dagozkionak 750.000 euroren zenbatekoan. Hitzarmenaren antzinatasuna aintzat hartuta, komenigarria litzateke obra horien egoera eta konpromisoak gaurkotzea, hartara aurrekontuek zuzen jasoko dituzte Kontsortzioaren inbertsio konpromisoak.

* Se incluyen compromisos por importe de 4,4 millones de euros correspondientes a «Amundarain-Ibiur» contempladas en un convenio suscrito en 2007 con la DFG. Sin embargo, no se incluyen los compromisos previstos en el mismo convenio correspondientes a «Abastecimiento Ataun» por importe de 750.000 euros. Teniendo en cuenta la antigüedad del convenio, sería conveniente actualizar la situación y los compromisos de dichas obras, para que los presupuestos reflejen adecuadamente los compromisos de inversión del Consorcio.

* Gainera, 4,9 milioi euroren konpromisoak barne hartu dira Eusko Jaurlaritzaren eta Uraren artean elkar-finantzatuko diren inbertsio batzuen kontzeptupean; ordea, txosten hau idatzi dugun datan, ez da dagokion hitzarmena izenpetu.

* Se incluyen compromisos por importe de 4,9 millones de euros por unas inversiones que serían cofinanciadas con el Gobierno Vasco y Ura cuando, a la fecha de emisión de este informe, no se ha suscrito el correspondiente convenio.

– Kontsortzioak inbertsioetako kapitalezko transferentzien soberako kredituak, GFArekin 2014an izenpetutako hitzarmenean barne hartutakoak, amaitu ahala txertatzen ditu; honela, bada, 2018ko ekitaldian 1,3 milioi euro txertatu dira, «zehaztu gabeak» izeneko kontu-sail batean barne hartutakoak. Kredituen txertaketak egin behar dira justifikatu gabeko arrazoiarengatik gastua egiterik edo dagokion obligazioa aitortzerik izan ez denean; ez da, baina, halakorik gertatu jada amaitu diren inbertsio hauetan.

– El Consorcio incorpora créditos excedentarios de transferencias de capital correspondientes a inversiones incluidas en el Convenio suscrito con la DFG en 2014 según van finalizando; así en el ejercicio 2018 se incorporan 1,3 millones de euros incluidos en una partida denominada «Sin especificar». La incorporación de créditos debe corresponder a operaciones en las que por causa no justificada no haya podido disponerse el gasto o reconocerse la obligación correspondiente, circunstancia que no se produce en estas inversiones que ya han finalizado.

– Kontsortzioko kontularitza sistemak ez ditu gastuen baimentze eta erabilera faseak aurreikusten, nahiz egiten den kontularitzaz kanpoko kontrol zehatz bat gastuaren egikaritzako aurrekontuko fase hauen gainean. Honi dagokionez, konpromiso kredituen egoerak ez du ematen ekitaldi itxieran kredituen egikaritza fasearen berri; ez da inongo konpromisorik gauzatu 2018ko abenduaren 31n, ez baitira dagozkion obrak esleitu.

– El sistema contable del Consorcio no contempla las fases de autorización y disposición de gastos, aunque hay un control extracontable concreto de estas fases presupuestarias de la ejecución del gasto. En este sentido, el estado de créditos de compromiso no informa de la fase de ejecución de los créditos al cierre del ejercicio, no habiéndose materializado compromiso alguno al 31 de diciembre de 2018, al no haberse adjudicado las obras correspondientes.

– Kontsortzioak gastuen aurrekontuetan osotasunean erregistratzen du obrak egiteko izenpetutako hitzarmenetan aurreikusitako urteko bakoitzaren guztizkoa. Behin proiektuak balioztatu ostean, inbertsio bakoitzerako diru-izendapena gaurkotu eta aurrekontuan bereizirik jaso behar litzateke eta kredituak inbertsioaren egikaritza-fase bakoitzean erregistratu.

– El Consorcio registra de forma global en los presupuestos de gastos el importe total de cada una de las anualidades previstas en los convenios suscritos para la realización de las obras. Consideramos que, una vez valorados los proyectos, la consignación para cada inversión debería ser actualizada y reflejada en el presupuesto de manera diferenciada, registrándose los créditos en cada una de las fases de ejecución de la inversión.

III.2.– Langileria-gastuak.

III.2.– Gastos de personal.

– Gusak 2018ko ekitaldian aldi baterako langileen hiru kontratazio egin zituen ordezkapenetarako, inongo hautaketa prozesurik gabe.

– Gusa realiza en el ejercicio 2018 tres contrataciones de personal temporal para cubrir sustituciones, sin ningún proceso de selección.

– Lanpostu bati aplikatutako ordainsari igoera antzeko beste lanpostu batzuek betetzen dituzten egitekoekin homologatzeagatik ez da agiri bidez baimendu; organo eskudunak egin behar zukeen zegokion baimen ematea eta arrazoiketa.

– El incremento retributivo aplicado a un puesto de trabajo por homologación en las funciones desempeñadas con otros puestos similares no ha sido autorizado documentalmente, debiendo haberse realizado la correspondiente autorización y motivación por el órgano competente.

III.3.– Ondasunen eta zerbitzuen kontratazioa.

III.3.– Contratación de bienes y servicios.

– Gusak Partzuergoaren bitarteko propio pertsonifikatu izaera du, SPKLren 32. artikuluak agindutakoari jarraikiz. Delako izaera hori Gusaren estatutuetan islatu behar litzateke eta Kontratazio Plataforman argitaratu.

– Gusa tiene la consideración de medio propio personificado del Consorcio, de acuerdo con lo establecido en el artículo 32 de la LCSP. Dicha condición debería reflejarse en los estatutos de Gusa y publicarse en la Plataforma de Contratación.

– Gusa botere esleitzailea da, Administrazio Publiko izaera gabea, eta honenbestez, SPKLren 316tik 320ra bitarteko artikuluek arautzen dute. Honela, bada, ez dira beharrezkoak kontratazioko barne jarraibideak, izan ere legeak horiek aurreikusten ditu botere esleitzaile izaera ez duten sektore publikoko entitateentzat. Alabaina, Gusaren kontratatzailearen profilak barne hartzen dituen kontratazioko barne jarraibideak ez zaizkio SPKL berriari egokitzen, ez baitute jasotzen botere esleitzaileei ezargarriak zaizkien artikuluen agindua.

– Gusa es un poder adjudicador que no tiene la condición de Administración Pública por lo que se rige por los artículos 316 a 320 de la LCSP. En este sentido, no son necesarias instrucciones internas de contratación, que la citada ley contempla para las entidades del sector público que no tienen el carácter de poderes adjudicadores. No obstante, el perfil del contratante de Gusa incluye unas instrucciones internas de contratación que no están adaptadas a la nueva LCSP en cuanto que no reproducen el mandato de los artículos aplicables a los poderes adjudicadores.

– Gusak ez ditu kontratu txikien kontratazio espedienteak izapidetzen, SPKLren 118. artikuluak agintzen duen moduan eta izaera orokorrarekin zenbait eskaintza eskatu ostean, dagozkion fakturak erregistratu baizik ez du egiten. Dagozkion espedienteak izapidetu behar direla uste dugu eta kontratazio atalak txostena egin behar duela, kontratuaren beharra arrazoituz, gastua onartuz eta kontratazioko arau orokorrak saihesteko kontratuaren xedea ez dela eraldatu justifikatuz. Azkenik, kontratu txikiak kontratatzailearen profilean argitaratu behar dira, gutxienez hiruhilean behin.

– Gusa no tramita expedientes de contratación de contratos menores, tal y como se regula en el artículo 118 de la LCSP, limitándose al registro de las facturas correspondientes, previa petición de varias ofertas con carácter general. Consideramos que se deben tramitar los respectivos expedientes donde se debe realizar el informe del órgano de contratación motivando la necesidad del contrato, aprobando el gasto y justificando que no se está alterando el objeto del contrato para evitar las reglas generales de contratación. Finalmente, los contratos menores deben ser publicados en el perfil del contratante, al menos, trimestralmente.

Obren kontratazio espedienteak aztertu ditugu eta honako alderdi hauek bereizi ditugu:

De la revisión de los expedientes de contratación de obras analizados, destacamos los siguientes aspectos:

– Ez dago obra proiektuak ustiapen zuzendariak edo obren arduradunak gainbegiratzen dituelako ebidentziarik, kontratazioko barne jarraibideek agintzen duten moduan. Gainera, proiektu horiek ez ditu kontratazio atalak onartu.

– No hay evidencia de que los proyectos de obras estén supervisados por el director de explotación o responsable de obras, tal y como se establece en las instrucciones internas de contratación. Además, dichos proyectos no están aprobados por el órgano de contratación.

– Segurtasun eta osasun plana eta lan-programa ez ditu kontratazio atalak onartzen.

– El plan de seguridad y salud y el programa de trabajo no se aprueban por el órgano de contratación.

– Ez da obren harrera akta egin.

– No se realiza el acta de recepción de las obras.

Hona hemen kontratazioko espedienteak berrikustean azaleratu diren beste alderdi batzuk:

Otros aspectos detectados en la revisión de los expedientes de contratación son:

– Guztira 1,2 milioi euroren zenbatekoan esleitutako hiru kontratazio espedientetan (3, 4 eta 11 zk.) ez da eskatu baldintza administratiboen pleguetan aurreikusitako bermea.

– En tres expedientes (expedientes 3, 4 y 11) de contratación adjudicados por un importe total de 1,2 millones de euros no se solicita la fianza prevista en los pliegos de cláusulas administrativas.

– Guztira 1,7 milioi euroren zenbatekoan esleitutako kontratazioko zortzi espedientetan (4tik 11ra bitarteko espedienteak) ez dira kontratuak egiten enpresa esleipendunekin eta horretarako baliatzen dira baldintza administratiboen pleguak, data jarriz eta lizitazio-zenbatekoak esleipenekoekin ordeztuz. Komenigarria da kontratua izenpetzea.

– En ocho expedientes de contratación (expedientes 4 a 11) adjudicados por un importe total de 1,7 millones de euros no se realizan contratos con las empresas adjudicatarias, utilizándose los pliegos de cláusulas administrativas para dichos efectos, fechándolos y modificándose los importes de licitación por los de adjudicación. Consideramos conveniente la suscripción del contrato.

– Guztira 504.848 euroren zenbatekoarekin esleitutako hiru obra espedientetan, gauzatutako obrek gainditu egiten diztuzte esleitutako zenbatekoak % 10ekoa baino ehuneko handiagoan, ustegabeko aldaketetarako araudiak ezartzen duen gehiengoa, hala nola lizitazioko baldintza oinarrizkoak eta kontratuaren esleipena aldaraztea.

– En tres expedientes de obras (expedientes 4, 5 y 8) adjudicados por un importe total de 504.848 euros, las obras ejecutadas superan los importes adjudicados en porcentajes superiores al 10 % establecido en la normativa para las modificaciones imprevistas, como alteración de las condiciones esenciales de licitación y adjudicación del contrato.

Kontratazio espedienterik gabeko gastua.

Gasto sin expediente de contratación.

Kontratazio espedienterik gabeko gastuak aztertu ditugu eta ikusi dugu bi hornidurari dagozkion guztira 72.638 euroren gastuak daudela, zeinaren urteko zenbatespena nekeza izan baitaiteke prozedura ireki erraztu bidez izapidetzeko, baina errepikariak direnak; aztertu egin behar lirateke prozedura laburtu bidez kontratatu ahal izateko, eta egokia denean, aleko prezioen arabera.

De la revisión de gastos sin expediente de contratación, se han detectado gastos por un importe total de 72.638 euros correspondientes a dos suministros, cuya estimación anual puede ser difícil a efectos de su consideración en un procedimiento abierto simplificado, pero que son recurrentes y que deberían ser analizados a efectos de su contratación en un procedimiento abreviado y, cuando procediese, por precios unitarios.

IV.– Urteko kontuak.

IV.– Cuentas anuales.

IV.1.– Gipuzkoako Ur Kontsortzioaren urteko kontuak.

IV.1.– Cuentas anuales del Consorcio de Aguas de Gipuzkoa.

IV.1.1.– Aurrekontuko kontuak.

IV.1.1.– Cuentas presupuestarias.

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IV.1.2.– Ondare kontuak.

IV.1.2.– Cuentas patrimoniales.

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IV.2.– Gipuzkoako Urak SA-ren Urteko Kontuak.

IV.2.– Cuentas Anuales de Aguas de Gipuzkoa, SA.

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(Véase el .PDF)
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IV.3.– Kontu bateratuak.

IV.3.– Cuentas consolidadas.

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(Véase el .PDF)
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GIPUZKOAKO UR KONTSORTZIOAREN ALEGAZIOAK
ALEGACIONES DEL CONSORCIO DE AGUAS DE GIPUZKOA

Lehenengoa.– II.1.– Legeria betetzen den ala ez.

Primera.– II.1.– Opinión sobre el cumplimiento de legalidad.

1.– Txostenean esaten da Gusa Gipuzkoako Urak, SA sozietatearen langile hautaketarako oinarri den dokumentazioarekin ezin dela egiaztatu berdintasun eta meritu printzipioak betetzen diren ala ez.

1.– Se indica en el Informe que la documentación que soporta la selección de personal de Gipuzkoako Urak, SA (Gusa) no permite verificar el cumplimiento de los principios de igualdad y mérito.

Gusak kontrataziorako bere txosten eta prozedurak aldatu egin ditu, printzipio horiek ahalik eta modu argienen agiaztatu ahal izan daitezen.

Gusa ha modificado sus informes y procedimientos de contratación para que resulte más verificables si cabe, el cumplimiento de dichos principios.

Bestalde, Gusak lanpostu finko baterako deialdia egiten badu, urtebeteko probaldia ezartzen du. Aldi horretan, HIRU ebaluazio egiten zaizkio langileari: kontratazio-arduradunak lau eta zortzi hilabetera, eta kudeatzaileak hamar hilabetera.

Por otra parte, en todos los puestos fijos que convoca Gusa se establece un periodo de prueba de UN año. Durante ese periodo, al trabajador se le realizan TRES evaluaciones: a los cuatro y ocho meses por el responsable de la contratación y a los diez meses por el Gerente.

Bigarrena.– II.1.– Legaria betetzen den ala ez.

Segunda.– II.1.– Opinión sobre el cumplimiento de legalidad.

Gusak badaki sektore publikoko entitate bat dela, baina ez dela botere adjudikatzailea, eta hori arrazoi hauengatik:

Gusa entiende que es una Entidad del Sector Público pero que no es poder adjudicador, por los siguientes motivos:

1.– Izaera industriala eta komertziala ditu: bere gain hartzen ditu daraman enpresa jarduerak dakarzkion galerak.

1.– Tiene carácter industrial y comercial: soporta las pérdidas asociadas a su actividad empresarial.

2.– Beste enpresa pribatuekin lehiatzen da, hainbat udalerritako uraren ziklo osoa kudeatzeko. Hala, udalerri batzuetako uraren ziklo osoaren kudeaketa adjudikatu diote; esaterako, Tolosa, Ermua, Mallabia, Zizurkil, eta Zarautzeko uraren ziklo osoaren kudeaketa; beste hainbatetan, aldiz, ez, Zumarragan eta Urretxun, esaterako.

2.– Compite con otras empresas privadas para la gestión integral del agua en determinados municipios, así ha sido la adjudicataria en municipios como Tolosa, Ermua, Mallabia, Zizurkil, Zarautz, etc., mientras que no lo ha sido en municipios como Zumarraga o Urretxu.

Lehiaketa horietara aurkezteko, Gusak zerbitzu enpresa gisa behar dituen ziurtagiriak baditu.

Para poder presentarse a dichos concurso, Gusa tiene las clasificaciones necesarias como empresa de servicio.

3.– Gusa autofinantzatu egiten da eta ez du inolako dirulaguntzarik jasotzen. Aldi berean, Gipuzkoako Ur Kontsortzioari kopuru bat ordaindu (edo zuzkitu) behar izaten dio hark lagatzen dizkion azpiegiturak erabiltzeagatik: 5.048.000 euro, 2018ko ekitaldian, Urteko Kontuen arabera.

3.– Gusa se autofinancia y no recibe ningún tipo de subvención. Al contrario, Gusa debe pagar (o dotar) al Consorcio de Aguas de Gipuzkoa un importe por la utilización de las infraestructuras que este le cede, tal y como se desprende de las Cuentas Anuales, dicho importe ascendió a 5.048.000 euros en el ejercicio 2018.

Hirugarrena.– III.1.– Kontabilitate eta kontrol kontuak.

Tercera.– III.1.– Aspectos contables y de control.

Inbertsio konpromisoei dagokienez, 2019ko ekitaldiko Memorian aldatu eta xehatu dira.

Respecto a los compromisos de Inversión, se han modificado y detallado en la Memoria del Ejercicio 2019.

Laugarrena.– III.1.– Kontabilitate eta kontrol kontuak.

Cuarta.– III.1.– Aspectos contables y de control.

Kreditu txertaketari dagokionez, Gipuzkoako Ur Kontsortzioak (GUK) aurrekontuan sartzen ditu Gipuzkoako Foru Aldundiarekin (GFA) sinatutako lankidetza hitzarmenek eskatzen dituzten zenbatekoak.

Respecto a la Incorporación de Créditos, el Consorcio de Aguas de Gipuzkoa (CAG) presupuesta los importes que exigen los Convenios de Colaboración firmados con la Diputación Foral de Gipuzkoa (DFG).

GFAk ez dio GUKari proiektuak eta obrak nola gauzatzen ari diren informatzen, are gutxiago urteko aurreikuspenen berri ematen. Horregatik, GUKak ez ditu bere kredituak aldatzen, hitzarmen bakoitzak hasieran xedatutakoak bere horretan jarraitzen du eta, ekitaldiaren amaieran kreditu guztia erabiltzen ez bada, hurrengo ekitaldian txertatzen da.

La DFG no informa al CAG del estado de ejecución de los proyectos y obras y mucho menos de las previsiones anuales, por lo que el CAG no modifica sus créditos, sino que permanecen los originales del Convenio, y en caso de no ejecutarse la totalidad al final del ejercicio, son incorporados al próximo.

Bosgarrena.– III.2.– Pertsonal gastuak.

Quinta.– III.2.– Gastos de personal.

Hiru langile hautespen prozesurik gabe kontratatu dira (Laborategiko langileak) aldi baterako: hori horrela egin da hiru horiek aurretik eginiko ordezkapenetarako hautespen prozesutik pasa zirelako.

Las tres contrataciones de personal temporal (trabajadores del Laboratorio) sin proceso de selección se deben a que ya se les había efectuado dicho proceso de selección en sustituciones anteriores.

Zuzendari gerenteak hitzez baimendu zuen lanpostu bati lansaria igotzea antzeko beste lanpostuen eginkizunekin homologatzeagatik.

El incremento retributivo aplicado a un puesto de trabajo por homologación en las funciones desempeñadas con otros puestos similares fue autorizado verbalmente por el Director Gerente.

Seigarrena.– III.3.– Ondasunen eta zerbitzuen kontratazioa.

Sexta.– III.3.– Contratación de bienes y servicios.

Botere adjudikatzailea izateko, hiru baldintza bete behar dira, guztiak batera eta aldi berean bete ere:

Tres son los requisitos que se exigen para la calificación como poder adjudicador (acumulativos y que se deben cumplir conjuntamente:

1.– Interes orokorreko beharrei erantzuteko berariaz sortua izatea eta izaera industriala edo komertziala ez izatea:

1.– Que se haya creado específicamente para satisfacer necesidades de interés general y que no tenga carácter industrial o comercial:

Beste enpresa pribatuekin lehiatzen da, hainbat udalerritako uraren ziklo osoa kudeatzeko. Hala, udalerri batzuetako uraren ziklo osoaren kudeaketa adjudikatu diote; esaterako Tolosa, Ermua, Mallabia, Zizurkil eta Zarautzeko uraren ziklo osoaren kudeaketa; beste hainbatetan, aldiz, ez, Zumarragan eta Urretxun, esaterako.

Compite con otras empresas privadas para la gestión integral del agua en determinados municipios, así ha sido la ganadora en municipios como Tolosa, Ermua, Mallabia, Zizurkil, Zarautz, etc., mientras que no ha sido adjudicatarias de los servicios del Ciclo Integral del Agua en municipios como Zumarraga y Urretxu.

Lehiaketa horietara aurkezteko, Gusak zerbitzu enpresa gisa behar dituen ziurtagiriak baditu.

Para poder presentarse a dichos concurso, Gusa tiene las clasificaciones como empresa de servicios necesarias.

Gusak bere gain hartzen ditu bere enpresa kudeaketak dakarzkion galerak.

Gusa asume las pérdidas derivadas de su gestión empresarial.

2.– Nortasun juridiko propioa izatea.

2.– Que esté dotado de personalidad jurídica propia.

3.– Bere finantzatzaile nagusiena Estatua, autonomia erkidegoa, toki entitatea edo Zuzenbide Publikoko beste organismoren bat izatea.

3.– Que este financiado mayoritariamente por el Estado, las CCAA o EELL u otros Organismos de Derecho Público:

Gusa autofinantzatu egiten da eta ez du inolako dirulaguntzarik jasotzen. Aldi berean, Gipuzkoako Ur Kontsortzioari kopuru bat ordaindu (edo zuzkitu) behar izaten dio hark lagatzen dizkion azpiegiturak erabiltzeagatik: 5.048.000 euro, 2018ko ekitaldian, Urteko Kontuen arabera.

Gusa se autofinancia y no recibe ningún tipo de subvención. Al contrario, Gusa debe pagar (o dotar) al Consorcio de Aguas de Gipuzkoa un importe por la utilización de las infraestructuras que este le cede, así, tal y como se desprende de las Cuentas Anuales, dicho importe ascendió a 5.048.000 euros en el ejercicio 2018.

Beraz, eta Gusak baldintza horietako bi betetzen ez dituela ikusita, uste dugu ez dela botere adjudikatzailea.

Por lo tanto, y dado que dos de los requisitos no los cumple Gusa, entendemos que no es poder adjudicador.

Zazpigarrena.– III.3.– Ondasunen eta zerbitzuen kontratazioa.

Séptima.– III.3.– Contratación de bienes y servicios.

2020.ko ekitalditik, Ustiapeneko zuzendariak gainbegiratzen eta sinatzen ditu proiektuak.

Desde el ejercicio 2020 el Director de Explotación Supervisa y firma los Proyectos.

2020ko ekitalditik, Kontratazio Organoak onartzen du Segurtasun Plana.

Desde el ejercicio 2020 el Plan de Seguridad es aprobado por el Órgano de Contratación.

2020ko ekitalditik, obren harrera egiten da.

Desde el ejercicio 2020 se realiza la recepción de las obras.

2020ko ekitalditik, kontratuak egiten dira obren esleipendunekin.

Desde el ejercicio 2020 se realizan Contratos con los adjudicatarios de las obras.

Adierazitako guztiagatik, hau eskatzen diogu.

Por todo lo expuesto, solicitamos.

Herri Kontuen Euskal Epaitegiko osoko bilkurari: idatzi hau arren aurkeztutzat hartzeko, onartzeko eta Herri Kontuen Euskal Epaitegiko Osoko Bilkurak Gipuzkoako Ur Kontsortzioaren 2018ko ekitaldiari buruzko fiskalizazioaren emaitzak behin-behinean onartu zituen akordioaren aurkako alegazioak garaiz eta forman azaldutzat emateko.

Al Pleno del Tribunal de Cuentas Públicas del país vasco: que teniendo por presentado este escrito, se sirva admitirlo y tener por formulado en tiempo y forma alegaciones, contra el acuerdo del Pleno del Tribunal de Cuentas del País Vasco en relación con la aprobación provisional de la fiscalización de las Cuentas del ejercicio 2018.

Donostian, 2020ko abuztuaren 26an.

En Donostia a 26 de agosto de 2020.


Azterketa dokumentala


Análisis documental