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Boletin Oficial del País Vasco

218. zk., 2020ko azaroaren 4a, asteazkena

N.º 218, miércoles 4 de noviembre de 2020


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

HERRI-KONTUEN EUSKAL EPAITEGIA
TRIBUNAL VASCO DE CUENTAS PÚBLICAS
4660
4660

ERABAKIA, Herri-Kontuen Euskal Epaitegiaren Osokoak 2020ko urriaren 7ko bilkuran hartua, Fontechako Kontzejuaren fiskalizazio txostena, 2018koa, behin betiko onesten duena.

ACUERDO del Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, de aprobación definitiva del Informe de fiscalización del Concejo de Fontecha, 2018, adoptado en sesión de 7 de octubre de 2020.

Herri-Kontuen Euskal Epaitegiaren Osokoak 2020ko urriaren 7an egindako bilkuran

El Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas en sesión celebrada el día 7 de octubre de 2020, ha adoptado el siguiente

ERABAKI DU:
ACUERDO

Fontechako Kontzejuaren fiskalizazio txostena, 2018koa, behin betiko onestea; erabaki honen eranskin modura ageri da.

Aprobar con carácter definitivo el informe de fiscalización del Concejo de Fontecha, 2018, que figura como anexo al presente Acuerdo.

HKEEren 1/1988 Legearen 13.2 artikuluak aurreikusten duena betez, txostenaren ondorioak dagozkion aldizkari ofizialetan argitaratzeko xedatzea.

Disponer, de conformidad con lo previsto en el artículo 13.2 de la Ley 1/1988 del TVCP/HKEE, la publicación de sus conclusiones en los boletines oficiales correspondientes.

Vitoria-Gasteiz, 2020ko urriaren 7a.

En Vitoria-Gasteiz, a 7 de octubre de 2020.

HKEEren lehendakaria,

El Presidente del TVCP,

JOSÉ LUIS BILBAO EGUREN.

JOSÉ LUIS BILBAO EGUREN.

HKEEren idazkari nagusia,

El Secretario General del TVCP,

JULIO ARTETXE BARKIN.

JULIO ARTETXE BARKIN.

ERANSKINA
ANEXO
FONTECHAKO KONTZEJUAREN FISKALIZAZIO TXOSTENA, 2018 EKITALDEKOA
INFORME DE FISCALIZACIÓN DEL CONCEJO DE FONTECHA, EJERCICIO 2018

Laburtzapenak.

Abreviaturas.

2/2016 Legea: 2/2016 Legea, apirilaren 7koa, Euskadiko Toki Erakundeei buruzkoa.

AG: Administración General.

3/2004 FA: 3/2004 Foru Araua, otsailaren 9koa, Arabako Lurralde Historikoaren Toki Entitateen aurrekontuei buruzkoa.

BOTHA: Boletín Oficial del Territorio Histórico de Álava.

56/2015 FD: 56/2015 Foru Dekretua, azaroaren 3ko Diputatuen Kontseiluarena, Arabako Lurralde Historikoko toki erakundeen kontularitzako esparru arautzailea onartzen duena.

CAPV: Comunidad Autónoma del País Vasco.

AFA: Arabako Foru Aldundia.

DF 56/2015: Decreto Foral 56/2015, del Consejo de Diputados de 3 de noviembre, que aprueba el marco regulatorio contable de las entidades locales del Territorio Histórico de Álava.

ALH: Arabako Lurralde Historikoa.

DFA: Diputación Foral de Álava.

ALHAO: Arabako Lurralde Historikoaren Aldizkari Ofiziala.

FFFEL: Fondo Foral de Financiación de las Entidades Locales de Álava.

AO: Administrazio Orokorra.

Ley 2/2016: Ley 2/2016, de 7 de abril, de Instituciones Locales de Euskadi.

EAE: Euskal Autonomia Erkidegoa.

LRBRL: Ley 7/1985, de 2 de abril, Reguladora de las Bases del Régimen Local.

FFFEL: Arabako Toki-erakundeak Finantzatzeko Foru Funtsa.

NF 3/2004: Norma Foral 3/2004, de 9 de febrero, Presupuestaria de las Entidades Locales del Territorio Histórico de Álava.

HHS: hiri-hondakin solidoak.

RSU: residuos Sólidos Urbanos.

TAOAL: 7/1985 Legea, apirilaren 2koa, Toki Araubidearen Oinarriak Arautzen dituena.

THA: Territorio Histórico de Álava.

I.– Sarrera.

I.– Introducción.

Herri-Kontuen Euskal Epaitegiak, otsailaren 5eko 1/1988 Legeak eta Epaitegiaren Osoko bilkurak onetsitako Lan Programak agindutakoari jarraikiz, Fontechako Kontzejuaren 2018ko ekitaldiko Kontu Orokorraren fiskalizazio lana mamitu du.

El Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, de acuerdo con lo establecido en la Ley 1/1988, de 5 de febrero, y en el Plan de Trabajo aprobado por el Pleno del Tribunal, ha realizado la fiscalización de la Cuenta General de 2018 del Concejo de Fontecha.

Fiskalizazio-lan honek honako alderdi hauek besarkatzen ditu:

Esta fiscalización comprende los siguientes aspectos:

– Legezkotasuna: ezargarria den arautegia honako alor hauetan betetzen dela egiaztatzea: aurrekontua, zuzenbide publikoko diru-sarrerak eta obren kontratazioa, zerbitzuak eta hornidurak. Azterketa lan hau fiskalizazioaren ekitaldiari dagokio, beharrezko irizten diren beste ekitaldi batzuei buruzko egiaztaketak egitea kaltetu gabe, fiskalizazio-gai den ekitaldian eragina dutelako.

– Legalidad: revisión del cumplimiento de la normativa aplicable en las áreas de presupuesto, ingresos de derecho público y contratación de obras, servicios y suministros. Dicha revisión comprende el ejercicio fiscalizado, sin perjuicio de las comprobaciones relativas a otros ejercicios que se estimen necesarias, por tener incidencia en el fiscalizado.

– Kontabilitatea: kontuak ezargarri zaizkion kontularitzako printzipioekin bat datorrela egiaztatzea. AFAk eskatutako kontuen eredu-orriak ekitaldiko kobrantzen eta ordainketen laburpena egiten du eta urte hasieran eta amaieran duen diruzaintzaren eta zorpetzearen berri ematen.

– Contabilidad: conformidad de las Cuentas con los principios contables que le son aplicables. El modelo de cuentas exigido por la DFA se limita a resumir los cobros y pagos del ejercicio y dar cuenta de la tesorería y endeudamiento a inicio y final del año.

– Lanaren zabalak ez du gastuaren efikazia eta efizientziari buruzko azterlan berariazkorik besarkatu; ezta, kudeaketa-prozedurei buruzkorik ere. Alabaina, fiskalizazioan sortu diren alderdi partzialak txosten honen III. Idazpuruan aztertu ditugu.

– El alcance del trabajo no ha incluido un análisis específico sobre la eficacia y eficiencia del gasto, ni sobre los procedimientos de gestión. No obstante, los aspectos parciales que han surgido en la fiscalización están comentados en el epígrafe III de este Informe.

Fontechako Kontzejuak 2018ko urtarrilaren 1ean 112 biztanle ditu eta Lantarongo udalerrian dago kokatua, Añanako Kuadrillan.

El Concejo de Fontecha, con una población de 112 habitantes a 1 de enero de 2018, se encuentra incardinado dentro del municipio de Lantarón, que forma parte de la Cuadrilla de Añana.

II.– Ondorioak.

II.– Conclusiones.

1.– Kontzejuak ez zuen 2018rako aurrekontua egin. Toki entitateen aurrekontuko araudiak (3/2004 FA) agintzen du aurrekontu bat onartu behar dela eta jarduera ekonomikoa aurrekontuaren aurreikuspenetara egokituko dela; gainera, Urteko kontuetan aurrekontuaren likidazioa jasoko da.

1.– El Concejo no elaboró un presupuesto para 2018. La normativa presupuestaria de entidades locales (NF 3/2004) exige la aprobación de un Presupuesto y la consecuente sujeción de la actividad económica a sus previsiones, incluyendo en las Cuentas anuales una liquidación del mismo.

2.– 2018ko ekitaldian argindarra hornitzeagatik 38.687 euroren kobrantzak erregistratu ziren; alabaina, ez dago diru-sarrera horiek arautuko dituen ordenantzarik, ez tarifak onartzen dituen erabakirik ere. Egindako irakurketen informazioa ere ez da eskuratu.

2.– En el ejercicio 2018 se registraron cobros por suministro de energía eléctrica por 38.687 euros, sin que exista una ordenanza que regule estos ingresos ni conste acuerdo de aprobación de las tarifas. Tampoco se ha obtenido información de las lecturas realizadas.

3.– Fontechako Kontzejuaren Kontuen liburuak, AFAk Kontzejuen esku jarritako eredu-orriaren arabera egindakoak, ez du 2018ko abenduaren 31n ordaintzeko dauden saldoen berri ematen, 115.499 euroren zenbatekoan.

3.– El Libro de Cuentas, confeccionado por el Concejo de Fontecha según el modelo que la DFA pone a disposición de los Concejos, no informa de los saldos pendientes de pago a 31 de diciembre de 2018, por 115.499 euros.

4.– Fontechako Kontzejuko auzotarren batzordeak 2017ko otsailaren 5ean egindako bileran onartu zuen ongizateko fundazio pribatu batek egindako proposamena, zeinaren arabera 70.000 euroko aurrekontua zuten gastu judizialei aurre egitea bere gain hartuko zuen, trukean Fontechako 2. poligonoko 7. finka –Errege kalea, 21 zk. modura jasoa– Kontzejuari esleituz gero; ez dago, baina, kontraprestazio horren egokitasuna ondorioztatzeko bide emango duen peritu-baloraziorik. Azkenik, Kontzejuak ordaindutako gastu juridikoak 65.151 eurorenak izan ziren.

4.– La Asamblea Vecinal del Concejo de Fontecha, en reunión celebrada el 5 de febrero de 2017, aceptó la propuesta de una fundación privada de beneficencia de hacer frente a gastos judiciales, presupuestados en 70.000 euros, a cambio de la adjudicación al Concejo de la parcela 7 del polígono 2 de Fontecha, señalada como calle Real n.º 21, sin que conste valoración pericial que permita concluir sobre la suficiencia de dicha contraprestación. Finalmente, los gastos jurídicos abonados por el Concejo ascendieron a 65.151 euros.

5.– Administrazio Batzordeak erabaki zuen erregidore-batzarburuak Kontzejuari 30.000 euro aurreratuko zizkiola, likidezia ezaren eta adierazitako gastu judizialei aurre egiteko beharraren ondorioz. Aurrerakina gauzatu zen eragiketa euskarrituko zuen kontratu edo agiririk batere izenpetu gabe, aipatutako erabakia besterik ez zegoela.

5.– La Junta administrativa acordó que el Regidor-Presidente adelantara al Concejo 30.000 euros, dada la falta de liquidez y la premura por hacer frente a los indicados gastos judiciales. El adelanto se hizo efectivo sin que se suscribiera contrato o documento alguno que sustentase la operación, más allá del mencionado acuerdo.

6.– Nahiz eta 2018ko itxieran Kontzejuaren zorpetze-bolumenak sarrera arrunten ehuneko ehun eta hamar gainditu, ez zen kapital bizia murrizteko nahitaezko plana onartu, bost urteko gehieneko epean zorraren bolumena zuzentzeko (2018ko urterako ALHko Aurrekontuaren egikaritzari buruzko abenduaren 22ko 21/2017 Foru Arauaren 4. xedapen gehigarria).

6.– A pesar de superar el volumen de endeudamiento del Concejo al cierre del ejercicio 2018 el ciento diez por cien de los ingresos corrientes, no se aprobó el preceptivo plan de reducción del capital vivo para corregir, en un plazo máximo de cinco años, el volumen de la deuda (Disposición Adicional 4.ª de la Norma Foral 21/2017, de 22 de diciembre, de Ejecución del Presupuesto del THA para el año 2018).

III.– Barne-kontroleko sistemei eta kudeaketa-prozedurei buruzko irizpenak.

III.– Consideraciones sobre los sistemas de control interno y procedimientos de gestión.

Atal honetan azpimarratu dira bai ekonomia-finantzaren jarduera arautzen duten printzipioak betetzeari gehiegi eragiten ez dioten akatsak, bai kudeaketa hobetzeko azpimarratu nahi diren prozedurazko alderdiak.

En este apartado se señalan tanto las deficiencias que no afectan de manera relevante al cumplimiento de los principios que rigen la actividad económico-financiera, como aspectos procedimentales que se comentan para la mejora de la gestión.

III.1.– Aurrekontua eta kontabilitatea.

III.1.– Presupuesto y contabilidad.

– Urteko Kontuak onartu ziren kontu-hartzailetza organoaren nahitaezko txostenak izan gabe eta ez ziren egin merkataritzako zorraren ordainketa-epeak betetzeari buruzko hiruhileko txostenak. Ezargarria zaion araudiaren arabera, Kontzejuaren legezko aholkularitza eta kontu-hartzailetzako egitekoak Lantarongo Udaleko karrerako funtzionario batek bete behar ditu (martxoaren 16ko 128/2018 Errege Dekretua, Estatuan jarduteko gaikuntza duten toki-administrazioko funtzionarioen araubide juridikoa ezartzen duena).

– Las Cuentas anuales se aprobaron sin los preceptivos informes del órgano interventor y no se elaboraron los informes trimestrales sobre el cumplimiento de los plazos de pago de la deuda comercial. De acuerdo con la normativa de aplicación, las funciones de asesoramiento legal e intervención en el Concejo deben ser ejercidas por un funcionario de carrera del Ayuntamiento de Lantarón (Real Decreto 128/2018, de 16 de marzo, por el que se regula el régimen jurídico de los funcionarios de Administración Local con habilitación de carácter nacional).

– Kontzejuak egindako Kontuen Liburuak 1.578 euroren saldoa adierazten du 2018ko abenduaren 31n baina ez du bere jabetzako banku-kontu bati buruzko informaziorik ematen.

– El Libro de Cuentas confeccionado por el Concejo no incluye información sobre una cuenta bancaria de su titularidad, con un saldo de 1.578 euros a 31 de diciembre de 2018.

III.2.– Tasek eragindako diru-sarrerak.

III.2.– Ingresos por tasas.

– Kontzejuak ez ditu aplikatzen ur-hornidura eta saneamendu kontzeptuko tasa arautzen duen ordenantza fiskalean jasotako tarifak. Soil-soilik zerbitzuaren kuota finkoak fakturatzen ditu eta ez metro kuboen araberako kontsumoko kuotak.

– El Concejo no aplica las tarifas recogidas en la ordenanza fiscal reguladora de la tasa por suministro de agua y saneamiento. Se facturan únicamente las cuotas fijas de servicio y no las cuotas de consumo en función de los metros cúbicos.

III.3.– Kontratazioa.

III.3.– Contratación.

– Kontzejuak ez du kontratatzailearen profila internet bidez zabaldu, ez eta lizitazioen deialdiari eta horren emaitzari buruzko informaziorik argitaratu ere Sektore Publikoko Kontratazioaren Plataforman.

– El Concejo no difunde su perfil de contratante a través de internet, ni publica información sobre la convocatoria de licitaciones y sus resultados en la Plataforma de Contratación del Sector Público.

– Kontzejuak egindako gastuak berrikustean ikusi dugu zuzenean esleitu dela gasaren hornidura, 39.822 euroren zenbatekoan; ordea, prozedura ireki erraztu laburtu bidez kontratatu behar zatekeen.

– En la revisión de gastos realizados por el Concejo, se detecta la adjudicación directa del suministro de gas, por 39.822 euros, que procedía contratar mediante procedimiento abierto simplificado abreviado.

III.4.– Beste alderdi batzuk.

III.4.– Otros aspectos.

Gardentasuna.

Transparencia.

– Kontzejuak bere edo Lantarongo Udalaren webgune edo egoitza elektroniko bitartez hainbat informazio zabaldu behar luke, abenduaren 9ko 19/2013 Legeak, Gardentasunari, informazio publikoa eskuratzeko bideari eta gobernu onari buruzkoak, eskatutakoa.

– El Concejo debería difundir a través de página web o sede electrónica, propia o del Ayuntamiento de Lantaron, determinada información requerida por la Ley 19/2013, de 9 de diciembre, de transparencia, acceso a la información pública y buen gobierno.

Inbentarioa.

Inventario.

– Kontzejuaren inbentarioa ez da gaurkotu 2002ko urtean formulatu zenez geroztik.

– El inventario del Concejo no ha sido objeto de actualización desde su formulación en el año 2002.

IV.– Kontuen liburua.

IV.– Libro de cuentas.

2018KO EKITALDIKO SARRERAK ETA GASTUAK
INGRESOS Y GASTOS DEL EJERCICIO 2018
DIRU-SARRERAK
INGRESOS
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(Véase el .PDF)
GASTUAK
GASTOS
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(Véase el .PDF)
DIRUZAINTZAREN BILAKAERA
EVOLUCION DE TESORERIA
(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)
ZORPETZEA
ENDEUDAMIENTO
(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

Azterketa dokumentala


Análisis documental