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Boletin Oficial del País Vasco

200. zk., 2020ko urriaren 9a, ostirala

N.º 200, viernes 9 de octubre de 2020


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
4175
4175

EBAZPENA, 2020ko abuztuaren 25ekoa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez Oñatiko «Migelena» II.7 hirigintza-eremuaren Plan Partzialaren Aldaketaren ingurumen-txosten estrategikoa formulatzen baita.

RESOLUCIÓN de 25 de agosto de 2020, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula informe ambiental estratégico de la Modificación del Plan Parcial del A.U.II.7 Migelena, en Oñati.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2020ko martxoaren 25ean, Oñatiko Udalak eskabide bat bete zuen, «Migelena» II.7 hirigintza-eremuaren Plan Partzialaren Aldaketari buruzko ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura hasteko, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoaren arabera. Eskaerarekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu zituen, hala nola Planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan xedatutako edukia zuena.

Con fecha 25 de marzo de 2020, el Ayuntamiento de Oñati completó la solicitud de inicio del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada de la Modificación del Plan Parcial del A.U.II.7 Migelena, en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del Plan y el documento ambiental estratégico, con el contenido establecido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

21/2013 Legearen 30. artikulua aplikatuta, 2020ko ekainaren 2an Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak kontsulta-izapidea egin zien eragindako administrazio publikoei eta pertsona interesdunei; jasotako erantzunen emaitzak espedientean bildu dira. Era berean, Oñatiko Udalari jakinarazi zitzaion izapidea hasita zegoela.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, con fecha 2 de junio de 2020, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco inició el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, con el resultado que obra en el expediente. Del mismo modo, se informó al Ayuntamiento de Oñati del inicio del trámite.

Behin abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritako epea amaituta, espedientean jasotako txostenak aztertu dira, eta egiaztatu da ingurumen-organoak baduela nahiko judizio-elementu ingurumen-txosten estrategikoa egiteko, aipatutako artikuluan ezarritakoari jarraituz.

Finalizado el plazo establecido en el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, a la vista de los informes que obran en el expediente, se constata que el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para formular el informe ambiental estratégico, de acuerdo con lo establecido en dicho artículo.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, lege horren xedea da ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen plan, programa edo proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; era horretan, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan jasotako kasuen artean dago Oñatiko «Migelena» II.7 hirigintza-eremuaren Plan Partzialaren Aldaketa; izan ere, artikulu horretan ezartzen da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasatu behar diren plan eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo plan edo programen gaineko ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin beharra, haiek ingurumenerako eragin garrantzitsuak ekar litzaketelako. Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 29. artikulutik 32. artikulura bitartean arautzen da, ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

La Modificación del Plan Parcial del A.U.II.7 Migelena (en adelante el Plan), se encuentra entre los supuestos del artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental, a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente. El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

Planaren ingurumen-ebaluazio estrategikoaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-ebaluazio estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak (eskumena duen organoa da, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren arabera). Txosten horretan, Planak ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzakeen edo ez aztertzen da, eta, ondorioz, ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren prozedura bete behar duen ala ez. Bestela, ingurumena behar bezala babesteko zer zehaztapen txertatu behar diren ezartzen du.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar si el Plan puede tener efectos significativos sobre el medio ambiente y debe, en consecuencia, someterse al procedimiento de evaluación ambiental estratégica ordinaria, o bien, en caso contrario, a establecer las determinaciones que deben incorporarse al Plan para la adecuada protección del medio ambiente.

Hauek guztiak aztertu dira: 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoari buruzkoa; eta aplikatzekoak diren gainerako arauak. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Oñatiko «Migelena» II.7 hirigintza-eremuaren Plan Partzialaren Aldaketaren ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea, zehaztapen hauekin:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico de la Modificación del Plan Parcial del A.U.II.7 Migelena, en Oñati, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del plan: objetivos y actuaciones.

Kokapena.

Localización.

Planaren xede den eremua II.7 Migelena hirigintza-eremua da. 43.924 m2 ditu, eta Oñatiko Garibai auzoan dago. Eremuak bi exekuzio-unitate ditu: EU1 eta EU2. EU1en erabat gauzatuta daude urbanizazioa eta eraikina, indarrean dagen plan partzialean jasotako antolamenduari jarraikiz.

La zona objeto del plan se corresponde con el ámbito urbanístico A.U.II.7 Migelena, con una superficie de 43.924 m2, localizado en el barrio Garibai del municipio de Oñati. Este ámbito se compone de dos unidades de ejecución: U.E.1 y U.E.2. En la U.E.1 está ejecutada la totalidad de la urbanización y de la edificación, de acuerdo a la ordenación recogida en el Plan Parcial vigente.

Beraz, planak EU2ri bakarrik eragiten dio (36.755,09 m2-ko azalera du). Unitate horrek bi industria-lurzati ditu (Z-2 eta Z-3).

Por tanto, el Plan afecta únicamente a la unidad de ejecución U.E.2, de 36.755,09 m2 de superficie. En esta unidad se definen dos parcelas industriales, denominadas Z-2 y Z-3.

Xedea.

Objeto.

Planaren xedea zati batean gauzatuta dagoen industria-sektore baten antolamendu xehatua aldatzea da; zehazki, Fagor Industrial sozietate kooperatiboaren jarduera (garbigailu industrialen fabrikazioa eta muntaketa) lekualdatu nahi da; egun dagoen tokitik Migelenara. Hala, eraikigarritasun osoa Z-3 industria-lurzatian metatuko litzateke, egun dagoen eraikinari segida emanez. Horretarako, Z-2 lurzatiko eraikigarritasun Z-3ra aldatuko da. Horretan, oinplano-okupazioa handituko da, eta gehienez 15.486 m2-ko azalera izango du. Z-2 industria-lurzatia aparkalekuetarako erabiliko da. Planak, halaber, doikuntza txikiak egiten dizkie bi industria-lurzati horien mugei.

El objeto del Plan es modificar la ordenación pormenorizada de un sector industrial que está parcialmente ejecutado; en concreto, se pretende trasladar la actividad de fabricación y montaje de lavadoras industriales de la empresa Fagor Industrial, S. Coop. desde su actual ubicación al emplazamiento de Migelena, a fin de concentrar toda la capacidad edificatoria en la parcela industrial Z-3, en continuidad con la edificación actualmente existente. Para ello se traspasa la edificabilidad de la parcela Z-2 a la Z-3, que amplía la ocupación en planta, con una superficie máxima de 15.486 m2. La parcela industrial Z-2 se destinará a aparcamientos. El Plan incorpora también ligeros reajustes en la delimitación de estas dos parcelas industriales.

Jarduketak.

Actuaciones.

Planak jarduera eratorri hauek ere hartzen ditu barnean:

Otras actuaciones derivadas de la ejecución del Plan son:

– Errepideak eta oinezkoen sarbidea berrantolatzea; horretarako, PII-1 eta PII-2 zerbitzu-azpiegituretarako lurzatiak txikiagotu beharko dira.

– Reordenación del viario y del acceso peatonal previsto, lo que conlleva la reducción de las parcelas de infraestructuras de servicio denominadas PII-1 y PII-2.

– Kirol-ekipamendurako lurzatiaren mugak egokitzea, baita berdeguneenak ere, baina azalerari eutsita.

– Correcciones puntuales en la delimitación de la parcela de equipamiento deportivo y en las zonas verdes públicas, manteniendo sus respectivas superficies.

– Oinezkoen sarbidea aldatuko da; errepidearekiko paraleloa izango da.

– Se modifica el acceso peatonal previsto, que pasa a discurrir en paralelo al vial rodado.

– Hirigintza-araudia berrikustea, plan partziala aldatzearen ondoriozko antolamendu-aldaketak barnean hartzeko, eta indarren diren hirigintza-legeetara egokitzea. Halaber, bestelako alderdi garrantzi gutxiagokoen gaineko arauak zuzendu dira (solairuarte, markesina eta urbanizazioaren kontserbazioari buruzkoak). Azkenik, titulu araugile berri bat sartu da, indarren den plan partzialak arautu gabe utzitako alderdi batzuk kontuan hartzeko (neurri babesle, zuzentzaile eta konpentsatzaileak, ingurumenaren kontrako efektuei, kutsatuta egon daitezkeen lurzoruei, zonakatze akustiko eta kalitate akustikoaren helburuei eta zortasun aeronautikoei buruzkoak).

– Revisión de la normativa urbanística, al objeto de recoger los cambios en la ordenación derivados de la modificación del Plan Parcial y de adaptarla a la legislación urbanística vigente. Asimismo, se corrige la regulación de otros aspectos normativos, de índole menor, referentes a entreplantas, marquesinas y conservación de la urbanización. Por último, se incluye un nuevo título normativo para regular aspectos que no estaban recogidos en el Plan Parcial vigente (medidas protectoras, correctoras y compensatorias para reducir los efectos negativos en el medio ambiente, suelos potencialmente contaminados, zonificación acústica y objetivos de calidad acústica y servidumbres aeronáuticas).

Planak ez du aldatuko Oñatin indarrean diren plan partzialean eta arau subsidiarioetan ezarritako gehieneko eraikigarritasuna. Gainera, aipatu antolamenduan zehazten direnez gain, ez da lurzoru gehiago okupatuko.

El Plan no modifica la edificabilidad máxima establecida el Plan Parcial vigente y en las NN.SS. de Oñati. Tampoco supone la ocupación de terrenos adicionales a los definidos en el citado planeamiento vigente.

B) Proposatutako planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat etorriz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira, Planak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar duen ala ez zehazteko.

B) Una vez analizadas las características del plan propuesto y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley a fin de determinar si el plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1.– Características del plan, considerando en particular:

a) Planak zer neurritan ezartzen duen proiektuetarako esparrua: Planak zati batean gauzatuta dagoen industria-sektore bateko antolamendu xehatua aldatzen du. Hori onartu eta gero, urbanizazio- eta eraikuntza-proiektuak garatu beharko dira. Aurkeztutako dokumentazioa ikusita, Planak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapenari, ezaugarriei, neurriei edo funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legedian zerrendatutako kategorietako baten batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el plan establece un marco para proyectos: el Plan modifica la ordenación pormenorizada de un sector industrial que está parcialmente ejecutado. Una vez se apruebe el mismo, se deberán desarrollar los proyectos de urbanización y edificación. A la vista de la documentación presentada, el Plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenezcan a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Planak zer neurritan eragiten duen beste plan edo programa batzuetan, hierarkizatuta daudenetan barne: Planak lurzatiaren antolamendu xehatua garatzen du, Oñatiko arau subsidiarioetan ezarritakoarekin bat. Planaren xede den eremuaren kokapena eta ezaugarriak direla eta, ez da bateraezintasunik batere hauteman planaren eta sektore- zein lurralde-antolamenduen artean.

b) La medida en que el plan influye en otros planes o programas, incluidos los que estén jerarquizados: el Plan desarrolla la ordenación pormenorizada de la parcela bajo criterios de compatibilidad con respecto a lo previsto en las Normas Subsidiarias de Oñati. Atendiendo a la localización y características del ámbito objeto del Plan, no se detecta ninguna incompatibilidad con el planeamiento sectorial y territorial concurrente.

C) Plana zenbateraino den egokia ingurumen-irizpideak barne hartzeko, batik bata, garapen jasangarria sustatzeari begira: planak barnean hartzen ditu garapen jasangarria sustatzeko neurriak, bereziki eraikingintza eta eraikuntza efizienteagoa bultzatzeko baliabideen erabilerari, hondakinen kudeaketari, paisaiaren integrazioari eta eraikinen energia-efizientziari dagokienez.

c) La pertinencia del plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular, de promover el desarrollo sostenible: el Plan incorpora medidas que promueven un desarrollo sostenible, en especial en lo referido a la edificación y construcción más eficiente en el uso de recursos, la gestión de los residuos, la integración paisajística y la eficiencia energética de los edificios que se proponen.

d) Planari loturiko ingurumen-arazo adierazgarriak: ez da hauteman plana gauzatzearen ondoriozko ingurumen-arazo adierazgarririk, betiere, besteak beste, segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, hondakinen kudeaketari, kutsadura akustikoari eta urei dagokienez indarrean dagoen araudia betez gauzatzen badira ukitutako eremuarekin lotutako esku-hartzeak eta jarduerak.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el Plan: no se detectan problemas significativos sobre el medio ambiente derivados de la ejecución del Plan, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, gestión de residuos, contaminación acústica y aguas.

e) Era berean, Plana egokitzat jotzen da ingurumen arloko Europar Batasuneko edo Espainiako legedia txertatzeko.

e) Asimismo, el plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Ondorioen eta eragina jasan dezakeen eremuaren ezaugarriak.

2.– Características de los efectos y del área probablemente afectada.

EU-2 Migelena unitateak 36.755,09 m2-ko azalera du, eta Oñatiko Garibai auzoko industria-eremu batean dago. Industria-erabilerako lurzoru urbanizagarria da, erabat ustiatuta dagoena; urbanizazioa eta eraikina zati batean gauzatuta daude. Planak ez du eragingo oinplano-okupazioa handitzea.

La unidad de ejecución U.E.2, Migelena ocupa una superficie de 36.755,09 m2 y se localiza en una zona industrial en el barrio Garibai del municipio de Oñati. Se trata de un suelo urbanizable de uso industrial que se encuentra completamente gestionado y que cuenta con la urbanización y edificación ejecutadas parcialmente. El Plan no implica un aumento de la ocupación de nuevo suelo.

Ez da topatu naturagune babesturik, ez Batasunaren intereseko habitatik, ez ibai-ibilgurik, ezta hezegunerik ere. Babestutako fauna edo flora espezierik ere ez da hauteman, ezta interes geologikoko lekurik, paisaia bikainik eta EAEko igarobide ekologikoen sareko elementurik ere, planaren xede den eremuan.

No se detectan espacios naturales protegidos, ni hábitats de interés comunitario, ni cursos fluviales o zonas húmedas. Tampoco se detecta la presencia de especies de fauna o flora protegidas, lugares de interés geológico, paisajes sobresalientes ni de elementos de la red de corredores ecológicos del País Vasco en el ámbito del Plan.

Inpaktu akustikoaren azterketan lortu diren emaitzen arabera, kalitate akustikoaren helburuak beteko dira 2 metroko altueran kanpoaldean, hala egungo egoeran, nola etorkizunekoan, erabilera adierazi guztiekin. Era berean, fatxadetako zarata-maparen arabera, eraikinen fatxada guztietan beteko dira kalitate akustikoaren helburuak (hala eraikita daudenetan, nola eraikiko direnetan).

De acuerdo con los resultados obtenidos en el estudio de impacto acústico se cumplen los Objetivos de Calidad Acústica (OCAs) en el ambiente exterior a 2 metros de altura, tanto en el escenario actual como en el escenario futuro y para todos los usos pormenorizados. De igual manera, en el mapa de sonido incidente en fachadas, se observa que se cumplen los OCAs en todas las fachadas de los edificios, tanto en los existentes como en los previstos.

Arriskuei dagokienez, akuiferoen kutsadurarekiko urrakortasuna oso txikia da, eta planaren xede den eremuan ez dago kutsatuta egon daitekeen lurzorurik. Uholde-arriskurik ere ez dago.

Respecto a los riesgos, la vulnerabilidad a la contaminación de acuíferos es muy baja, dentro del ámbito del Plan no se ubican suelos potencialmente contaminados y tampoco se detectan riesgos de inundabilidad.

Ondorioz, inpaktu nagusiak industria-eraikin eta aparkaleku berrien urbanizazio- eta eraikuntza-lanak izango dira; soberakinak sortzea, istripuzko isuriak, emisio atmosferikoen eta akustikoen ondoriozko eragozpenak, etab. Horiek guztiak gehienbat industria-erabilerakoa den hiri-ingurunean gertatuko dira.

En consecuencia, los impactos más significativos serán, a priori, los relacionados con la fase de obras de urbanización y construcción del nuevo edificio industrial y del aparcamiento, que darán lugar a producción de residuos, generación de sobrantes, riesgo de vertidos accidentales y las consiguientes molestias sobre la población por emisiones atmosféricas y acústicas, etc., todo ello en un entorno urbano con predominio del uso industrial.

Ingurumen-ondorioak baloratzeko, erreferentziatzat hartuko da indarrean dagoen udal-antolamenduan aurreikusitako egoera. Zentzu horretan, xehetasun-azterketan jasotako jarduketek ez dute handitzen izan litezkeen ondorioen larritasuna; hau da, Oñatiko arau subsidiarioetan eremurako aurreikusitakoarekin bat datoz.

La valoración de los efectos ambientales debe efectuarse con respecto a la situación prevista en el planeamiento vigente del municipio. En este sentido, las actuaciones contempladas en el Plan no suponen un incremento en la magnitud de sus posibles efectos con respecto a lo previsto para el ámbito en las vigentes NN.SS. de Oñati.

Honenbestez, ez da hauteman plana gauzatzearen ondoriozko ingurumen-ondorio adierazgarririk, betiere, besteak beste, segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, urei, hondakinen kudeaketari, natura-ondareari, paisaiari eta kutsadura akustikoari dagokienez indarrean dagoen araudia betez gauzatzen badira ukitutako eremuarekin lotutako esku-hartzeak eta jarduketak.

En consecuencia, no se esperan efectos ambientales reseñables derivados de las actuaciones que plantea el Plan, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, aguas, gestión de residuos, patrimonio natural, paisaje y contaminación acústica.

3.– Ebazpen honetan, honako neurri babesle eta zuzentzaile hauek ezartzen dira, Planak ingurumenean ondorio kaltegarri nabarmenik izan ez dezan eta Planari ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharrik egon ez dadin, betiere ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak txertatzen badira Planean.

3.– En la presente Resolución se establecen las siguientes medidas protectoras y correctoras en orden a evitar que el Plan pueda tener efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y no sea necesario que el Plan se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria, siempre y cuando se incorporen al mismo las medidas protectoras y correctoras establecidas.

Neurri babesle eta zuzentzaileak indarrean dagoen araudiaren arabera ezarriko dira, Ebazpen honetan zehaztutakoaren arabera eta, aurrekoaren aurka ez doan guztian, ingurumen-dokumentu estrategikoan eta eremua antolatzen duten planetan jasotakoaren arabera.

Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en los planes que ordenan el ámbito.

Besteak beste, Planetik eratorritako proiektuetako obrak gauzatzeko neurri babesle eta zuzentzaile hauek bete beharko dira:

Entre otras, las medidas protectoras y correctoras para la ejecución de las obras del proyecto derivadas del Plan, serán:

– Obrako langileek erabili beharreko jardunbide egokien eskuliburua. Gai hauekin zerikusia duten alderdiak bilduko ditu, gutxienez: lanaldiak, makineria, uretara eginiko isuriak saihestea, ahalik eta hauts eta soinu gutxien sortzea, hondakinak kudeatzea, herritarren lasaitasunean eragin negatiboa izan dezaketen jardunak minimizatzea, etab. Behar diren neurriak hartuko dira jardueren garapenak eraginik izan ez dezan Planaren eremutik hurbil dauden ibilguetan.

– Manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra. Contendrá como mínimo aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, evitar vertidos a las aguas, la minimización de producción del polvo y ruido, minimizar las afecciones negativas sobre el sosiego público, la gestión de residuos, etc. Se deberán tomar las medidas oportunas para evitar que el cauce próximo al ámbito del Plan pueda verse afectado por el desarrollo de las actuaciones.

– Ibilgailuak eta makinak garbitzeko gailuak egongo dira, baita gurpilak garbitzeko plataformak ere, lokatzik edo hautsik ez hedatzeko, eta kamioiek obretan sartzeko eta obretatik ateratzeko erabiliko dituzten bideak garbi eduki beharko dira, presiozko ura edo erratz-makinak erabilita.

– Se dispondrá de dispositivos de limpieza de los vehículos y de maquinaria, incluyendo plataformas de lavado de las ruedas para evitar el transporte de barro o polvo y los viales utilizados por los camiones, para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

– Hondakin eta Zoru Kutsatuei buruzko Legeak (uztailaren 28ko 22/2011 Legea) araututako moduan eta aplikatzekoak diren berariazko araudiek agindutako moduan kudeatuko dira obretan sortutako hondakinak, hondeaketetatik eratorriak eta ebaketak prestatzeko eragiketen ondoriozkoak barne.

– Los diferentes residuos generados, incluidos los procedentes de excavaciones y los resultantes de las operaciones de preparación de los diferentes tajos se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas que les sean de aplicación.

– Eraikuntza- eta eraispen-hondakinak uztailaren 26ko 112/2012 Dekretuan (eraikuntza- eta eraispen-hondakinen ekoizpena eta kudeaketa arautzeko dena) xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

– Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de julio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

– Obretan sortutako indusketa-soberakinak baimendutako soberakin-biltegira eramango dira, eta indarreko legerian ezarritakoaren arabera kudeatuko dira.

– Los sobrantes de excavación generados durante las obras se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

– Induskatutako lurzoruen kontrola: Oñatiko Udalari eta Ingurumen Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaizkie lur susmagarriak hautemateagatiko kutsadura-arrasto guztiak, Lurzorua Kutsatzea Saihestu eta Kutsatutakoa Garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22.2 artikulua betetzeko.

– Control de los suelos excavados: cualquier indicio de contaminación por la detección de tierras sospechosas deberá ser comunicada al Ayuntamiento de Oñati y a la Viceconsejería de Medio Ambiente, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

– Horretaz gain, obrako hondakinen birziklatzeari dagokionez, eraikuntzan eta eraikingintzan baliabideak beren bizi-ziklo osoan zehar modu efizienteago batean erabiliko direla sustatzeko (bereziki, obrak amaitutakoan hondakinak aprobetxatzea), jarraian aipatzen direnak sustatu beharko dira, honako hurrenkera honetan: eraikuntza- eta eraispen-hondakinen prebentzioa, berrerabiltzea, birziklatzea eta beste balorizazio-modu batzuk, eta, hala badagokio, ezabatze-eragiketen trataera egokia. Horretarako, bermatu egin beharko da obra-proiektuaren eraikuntza- eta eraispen-hondakinak arlo honi buruzko arauen arabera sortu eta kudeatzen direla.

– Además, en cuanto al reciclaje de residuos de obra, con el fin de impulsar una edificación y construcción más eficiente en el uso de los recursos a lo largo de todo su ciclo de vida y, en especial, en el aprovechamiento de los residuos al final del mismo, debe fomentarse, por este orden: la prevención, reutilización, reciclado y otras formas de valorización, de los residuos de construcción y demolición, y, en su caso, que los destinados a operaciones de eliminación reciban un tratamiento adecuado, debiendo asegurarse la conformidad de la producción y gestión de los residuos de construcción y demolición del proyecto de obras con la normativa, en esta materia.

– Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustiko, kalitate-helburu eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, egokitu beharko dira, hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten emisio akustikoak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatu du) eta arau osagarrietan ezarritakora. Eguneko lan-ordutegian egingo dira obrak.

– De acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/ 2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre y, en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/ 2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias. Se respetará un horario de trabajo diurno.

– Lorategi-jarduketetan, Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua argitalpenean jasotako gomendioak eta neurriak erabiliko dira. Eskuliburua Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak sortu zuen.

– Las actuaciones de ajardinamiento tendrán en cuenta las recomendaciones y medidas contenidas en la publicación «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles», elaborado por el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda del Gobierno Vasco.

– Ahalmen inbaditzaileko espezie aloktonoak kentzeko eta lur-mugimenduen bidez hedatzea ekiditeko behar diren neurriak hartuko dira; betelanetan, landareztatze-lanetan eta urbanizazioko lorategi-lanetan erabiliko diren mailegu-lurren eta landare-lurren jatorria eta osaera kontrolatu beharko da.

– Se adoptarán medidas para eliminar y evitar la propagación de especies alóctonas con potencial invasor durante los movimientos de tierras y mediante el control de la procedencia y composición de los materiales de préstamo y la tierra vegetal a emplear en los rellenos, la revegetación y el ajardinamiento de la urbanización.

– IV. Ingurumen Esparru Programa 2020 egitasmoaren lehentasunetako bat zen (17. lehentasuna) eraikingintzan eta eraikuntzan baliabideak euren bizi-ziklo osoan modu efizienteagoan erabiltzea eta ziklo-amaieran hondakinak aprobetxatzea. Horrenbestez, kontuan izan beharko dira EAEko eraikingintza jasangarriko gidan jasotako gomendioak (industria-eraikinak, Eusko Jaurlaritza-2015), eraikinetan energia-aurrezpena eta energia-efizientzia areagotzeko eta energia berriztagarriak bultzatzeko. Neurri horiek, gutxienez, alderdi hauetan eragin beharko dute:

– Conforme a la prioridad establecida en el IV Programa Marco Ambiental 2020, prioridad 17, respecto a fomentar una edificación y construcción más eficiente en el uso de los recursos a lo largo de todo su ciclo de vida y en especial en el aprovechamiento de los residuos al final del mismo, deberán considerarse las recomendaciones de la «Guía de edificación ambientalmente sostenible (Edificios industriales) en la Comunidad Autónoma del País Vasco». Gobierno Vasco-2015, con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

– Materialak. Berriztagarriak ez diren lehengaien kontsumoa murriztea.

– Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

– Energia. Iturri berriztaezinen bidez sortutako energia kopurua edo/eta kontsumoa murriztea.

– Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

– Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

– Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

– Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

– Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

– Atmosfera. Gas-, hauts-, bero- eta argi-emisioak murriztea.

– Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

– Barne-kalitatea. Barruko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

– Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

Bigarrena.– Ingurumen-txosten estrategikoan ezarritako baldintzen arabera, eta betiere ebazpen honetan ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak hartzen badira, bai eta sustatzaileak planteatutakoak ere –aurrekoen aurkakoak ez izanez gero–, ez da aurreikusten ingurumenean eragin negatibo nabarmenik sortuko denik «Migelena» II.7 hirigintza-eremuaren Plan Partzialaren Aldaketa gauzatzearen ondorioz. Beraz, ez da beharrezkoa aldaketa ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren mende jartzea.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos recogidos en este informe ambiental estratégico y siempre que se adopten las medidas protectoras y correctoras establecidas en la presente Resolución, así como las planteadas por el promotor que no se opongan a las anteriores, no es previsible que las determinaciones de la Modificación del Plan Parcial del A.U.II.7 Migelena genere afecciones negativas significativas sobre el medio ambiente. Por lo tanto, no se considera necesario que dicha Modificación se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia jakinaraztea Oñatiko Udalari.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Oñati.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea. Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluan ezarritakoaren arabera, ingurumen-ebaluazio estrategiko honek indarra galduko du eta berezko dituen efektuak sortzeari utziko dio, baldin eta, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko epean, Oñatiko «Migelena» II.7 hirigintza-eremuaren Plan Partzialaren Aldaketa onartzen ez bada. Kasu horretan, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios sí, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación de la Modificación del Plan Parcial del A.U.II.7 Migelena, en Oñati, en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan.

Vitoria-Gasteiz, 2020ko abuztuaren 25a.

En Vitoria-Gasteiz, a 25 de agosto de 2020.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

IVAN PEDREIRA LANCHAS.


Azterketa dokumentala


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