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Boletin Oficial del País Vasco

190. zk., 2020ko irailaren 25a, ostirala

N.º 190, viernes 25 de septiembre de 2020


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN, JASANGARRITASUN ETA INGURUMEN SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO, SOSTENIBILIDAD Y MEDIO AMBIENTE
3864
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EBAZPENA, 2020ko irailaren 9koa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Zamudioko SAPUR 1 Arteaga Plan Partzialaren hirugarren aldaketaren ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 9 de septiembre de 2020, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula informe ambiental estratégico de la 3.ª Modificación del Plan Parcial SAPUR 1 Arteaga, en Zamudio.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2020ko apirilaren 27an, Zamudioko Udalak eskabide bat aurkeztu zuen Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzan, SAPUR 1 Arteaga Plan Partzialaren hirugarren aldaketaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuari hasiera emateko, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoari jarraituz. Eskaerarekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu zituen, hala nola Planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan xedatutako edukia zuena.

Con fecha 27 de abril de 2020 de 2020, el Ayuntamiento de Zamudio completó, ante la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco, la solicitud para el inicio de la evaluación ambiental estratégica simplificada de la 3.ª Modificación del Plan Parcial SAPUR 1 Arteaga, de acuerdo con lo establecido en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del Plan y el documento ambiental estratégico, con el contenido establecido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

21/2013 Legearen 30. artikulua aplikatuta, 2020ko ekainaren 9an, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak kontsulta-izapidea egin zien eragindako administrazio publikoei eta pertsona interesdunei. Era berean, Zamudioko Udalari izapidearen hasieraren berri eman zitzaion.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, con fecha 9 de junio de 2020, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco inició el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas. Del mismo modo, se comunicó al Ayuntamiento de Zamudio el inicio del trámite.

Halaber, espedientean jasota dagoen dokumentazioa eskuragarri egon zen Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean, interesdunek aukera izan zezaten egoki ikusten zituzten ingurumen-arloko oharrak egiteko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Kontsulta-izapidea egiteko legez ezarritako epea bukatuta, zenbait txosten jaso dira hainbat erakunderen aldetik, eta haien emaitza espedientean dago jasota.

Finalizado el plazo legal establecido para el trámite de consultas, se han recibido varios informes de diversos organismos con el resultado que obra en el expediente.

Jasotako txostenak aztertuta, egiaztatu da ingurumen-organoak baduela ingurumen-inpaktuaren txostena egiteko behar beste judizio-elementu, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluari jarraikiz.

Una vez analizados los informes recibidos, se constata que el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para formular el informe de impacto ambiental, de acuerdo con el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, lege horren xedea da ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen plan, programa edo proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; era horretan, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan jasotako kasuen artean dago SAPUR 1 Arteaga Plan Partzialaren (aurrerantzean, Planaren) 3. aldaketa; izan ere, artikulu horretan ezartzen da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasatu behar diren plan eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo plan edo programen gaineko ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin beharra, haiek ingurumenerako eragin garrantzitsuak ekar litzaketelako. Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikulutik 32. artikulura bitartean araututa dago ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura, V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

La 3.ª Modificación del Plan Parcial SAPUR 1 Arteaga (en adelante el Plan), se encuentra entre los supuestos del artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental, a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente. El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, ingurumen-txosten estrategiko hau eman du Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak, Planak ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzakeen edo ez aztertzeko eta, ondorioz, zehazteko ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren prozedura bete behar duen, edota, bestela, Plana zer baldintzatan garatu behar den ingurumena behar bezala babesteko. Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritza horretarako organo eskuduna da, hala ezarrita baitago dekretu hauetan: lehendakariaren 18/2020 Dekretua, irailaren 6koa, Euskal Autonomia Erkidegoaren Administrazioko sailak sortu, ezabatu eta aldatzen dituena eta haien egitekoak eta jardun-arloak finkatzen dituena; 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organiko eta funtzionala ezartzen duena.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con el Decreto 18/2020, de 6 de septiembre, del Lehendakari, de creación, supresión y modificación de los Departamentos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco y de determinación de funciones y áreas de actuación de los mismos y con el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, a fin de valorar si el plan en cuestión puede tener efectos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, debe someterse al procedimiento de evaluación ambiental estratégica ordinaria, o bien, en caso contrario, establecer las condiciones en las que debe desarrollarse el plan para la adecuada protección del medio ambiente.

Xedapen hauek hartu dira kontuan: 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; lehendakariaren 18/2020 Dekretua, irailaren 6koa, Euskal Autonomia Erkidegoaren Administrazioko sailak sortu, ezabatu eta aldatzen dituena eta haien egitekoak eta jardun-arloak finkatzen; 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoarena, eta aplikatzekoa den gainerako araudia. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 18/2020, de 6 de septiembre, del Lehendakari, de creación, supresión y modificación de los Departamentos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco y de determinación de funciones y áreas de actuación de los mismos, el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Zamudioko SAPUR 1 Arteaga Plan Partzialaren hirugarren aldaketaren ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea, zehaztapen hauekin:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico de la 3.ª Modificación del Plan Parcial SAPUR 1 Arteaga, en Zamudio, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del plan: objetivos y actuaciones.

Planaren eremua Arteaga auzoan dago, Zamudioko hirigunearen ondoan, eta BI-737 errepidearen iparraldean. Eremuaren azalera 69.834,32 m2-koa da. Hirigintza-dokumentuaren arabera, urbanizazio-obrak bat datoz 2018an onartutako Plan Partzialarekin eta dagokion hirigintza-proiektuarekin.

El ámbito del plan se localiza en el barrio de Arteaga, contiguo al casco urbano de Zamudio y al norte de la carretera BI-737. La superficie del ámbito es de 69.834,32 m2. Según el documento urbanístico las obras de urbanización están ejecutadas, de acuerdo con el Plan Parcial (aprobado en el año 2008) y con el Proyecto de Urbanización correspondiente.

Planak honako aldaketa hauek dakartza lehendik onartuta zegoen Plan Partzialaren aldean:

La modificación introduce las siguientes variaciones con respecto al Plan Parcial aprobado:

1.– Etxebizitzak birdentsifikatzea. Sektorearen eremu osoan gauzatuko da jarduketa hau, eta berekin ekarriko du etxebizitza gehiago eraikitzea Arau Subsidiarioetan aurreikusten zen baino, txikiagoak izango baitira. Izan ere, arau horietan, gehienez 416 etxebizitza eraikitzea aurreikusten zen Arteagako sektorean. Eraikigarritasun totalari eutsiko zaio, bai eta altuerari, solairu-kopuruari eta lurzati eraikigarrien erabilerari ere.

1.– Redensificación de viviendas. Esta actuación se propone para todo el ámbito del sector y supondrá la construcción de mayor número de viviendas que el previsto en las Normas Subsidiarias (NN. SS), que establecen para el sector Arteaga la construcción de un máximo de 416 viviendas, puesto que se reduce el tamaño de cada una de ellas. Se mantiene la edificabilidad total, así como la altura, número de plantas y uso de las parcelas edificables.

2.– Sotoko solairuen erregularizazioa, C1 eta C2 lurzatietan. Lurzati horiek mugakideak dira, eta, haien artean, tarte bat dago garajeetara sartzeko arrapalak egiteko. Arrapalak kentzea aurreikusten da, eta, hartara, sestra gaineko espazioa oinezkoentzako eremu gisa erabili ahal izango da. Bi lurzati horiek sektorearen mendebaldean daude. Gainera, bi lurzatietako sotoen mugatze okerra zuzentzen du aldaketak, eta, erregistroan jaso bezala, mugakideak direla berresten da.

2.– Regularización de las plantas de sótano de las parcelas C1 y C2. Estas parcelas son colindantes entre sí, existiendo entre ellas un espacio para la ejecución de las rampas de acceso a garajes. Se plantea eliminar las rampas, liberando el espacio sobre rasante para uso público como zona peatonal. Estas dos parcelas se ubican al oeste del sector. Además, la modificación corrige la incorrecta delimitación de las plantas de sótano de ambas parcelas, corroborando su colindancia registral.

3.– Lerrokadurak aldatzea «H» lurzatian. Eremuko ekialdeko muturrean dago «H» lurzatia. Lerrokadurak aldatzeak eta sotoan eta lehen solairuan eraikinen okupazioa ezartzeak aukera emango dute lurzoruaren ezaugarri topografikoetara hobeto egokitutako etxebizitzak eraikitzeko. «H» lurzatian, baimena emango da gehienez 3 eraikuntza-bloke eraikitzeko.

3.– Modificación de alineaciones de la parcela «H». La parcela «H» es la situada en el extremo este del ámbito. La modificación de las alineaciones y el establecimiento de la ocupación de la edificación en planta sótano y planta baja, posibilitará la construcción de viviendas con un mejor ajuste a las características topográficas del terreno. Para la parcela «H» se permitirá la construcción de un máximo de 3 unidades de bloques edificatorios.

Aztertutako dokumentazioren arabera, proposatutako aldaketek ez dute lurzoruaren xedea aldatuko, ez dute hirigintza-eraikigarritasuna areagotuko, eta ez dituzte ezabatuko Plan Partzialaren antolamendu xehatuan jasotako zuzkidura publikoak.

Según la documentación analizada, las modificaciones que se proponen no alteran el destino del suelo, no incrementan la edificabilidad urbanística y no suprimen ninguna de las dotaciones públicas definidas en la ordenación pormenorizada recogida en el Plan Parcial.

B) Proposatutako planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluari jarraikiz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira, zehazteko planak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar ote duen.

B) Una vez analizadas las características del plan propuesto y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley a fin de determinar si el plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1.– Características del plan, considerando en particular:

a) Planak zer neurritan ezartzen duen proiektuetarako esparrua: Planak urbanizatuta dagoen etxebizitza-sektore bateko antolamendu xehatua aldatzen du. Plana onartu eta gero, dagozkion eraikuntza-proiektuak garatu beharko dira. Aurkeztutako agiriak ikusita, Planak ez dauka baldintzatzailerik, hala nola kokapenari, ezaugarriei, neurriei edo funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legedian zerrendatutako kategorietako batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el plan establece un marco para proyectos: el Plan modifica la ordenación pormenorizada de un sector residencial que está urbanizado. Una vez se apruebe el mismo, se deberán desarrollar los correspondientes proyectos de edificación. A la vista de la documentación presentada, el Plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenezcan a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Planak zer neurritan eragiten duen beste plan edo programa batzuetan, hierarkizatuta daudenetan barne: Planaren xede den eremuaren kokapena eta ezaugarriak kontuan hartuta, ez da hauteman bateraezintasunik dagoenik sektore- eta lurralde-plangintza aplikagarriarekin.

b) La medida en que el plan influye en otros planes o programas, incluidos los que estén jerarquizados: atendiendo a la localización y características del ámbito objeto del Plan, no se detecta ninguna incompatibilidad con el planeamiento sectorial y territorial concurrente.

c) Plana egokia den edo ez ingurumenaren arloko kontsiderazioak integratzeko; batez ere, garapen jasangarria sustatzeko: Planaren bitartez proposatutako birdentsifikazioak lurzoru jada urbanizatuaren erabilera optimizatzen du, eta, ondorioz, ez da artifizializatu gabeko lurzorurik okupatuko. Planak neurriak ezartzen ditu eragindako eremuaren paisaia egokitu eta integratzeko eta Planaren ondoriozko jarduketak jasangarriak izateko; hortaz, garapen-proiektuetan txertatu beharko dira neurriok.

c) La pertinencia del plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular, de promover el desarrollo sostenible: la redensificación propuesta por el Plan optimiza la utilización de un suelo ya urbanizado, evitando así ocupar otros suelos no artificializados. El Plan establece medidas, a incorporar a los proyectos de desarrollo, para la adecuación e integración paisajística del ámbito afectado y para la sostenibilidad de las actuaciones derivadas del Plan.

d) Planarekin lotutako ingurumen-arazo esanguratsuak: zarata da Planaren eremuak duen arazo nagusia, aurrerago zehaztuko den moduan. Izan ere, kalkulatu da ezingo direla bete 213/2012 Dekretuan finkatutako kalitate akustikoko helburuak (213/2012 Dekretua, urriaren 16koa, Euskal Autonomia Erkidegoko kutsadura akustikoari buruzkoa). Gainera, uholde-arriskua dago, 100 urteko uraldia dela eta, bi zona txikitan, baina horietan ez da eraikiko. Nolanahi ere, ez da hauteman plana gauzatzearen ondoriozko ingurumen-arazo adierazgarririk, betiere, besteak beste, segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, hondakinen kudeaketari, kutsadura akustikoari eta urei dagokienez indarrean dagoen araudia betez gauzatzen badira ukitutako eremuarekin lotutako esku-hartzeak eta jarduerak.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el Plan: el principal problema que presenta el ámbito del Plan, tal y como se detallará más adelante, es el ruido, ya que se ha estimado que no se cumplirán los objetivos de calidad acústica establecidos del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco. Además, existen riesgos de inundación para la avenida de 100 años en dos pequeñas zonas, aunque estas quedan libres de edificación. No obstante, no se detectan problemas significativos sobre el medio ambiente derivados de la ejecución del Plan, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, gestión de residuos, contaminación acústica y aguas.

e) Era berean, Plana egokitzat jotzen da ingurumen arloko Europar Batasuneko edo Espainiako legedia txertatzeko.

e) Asimismo, el plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Eraginen eta erasan daitekeen eremuaren ezaugarriak.

2.– Características de los efectos y del área probablemente afectada.

Planaren xede den eremua Zamudioko hirigunearen ekialdean dago. Sektorearen azalera 69.834,32 m2-koa, urbanizatuta dago, eta zenbait bidek zeharkatzen dute, Zamudioko hirigunea lotzen dutenak udalaren kirol-instalazioekin, parke teknologikoarekin eta ospitale psikiatrikoarekin.

El ámbito objeto del Plan se localiza al este del núcleo urbano de Zamudio. El sector, de 69.834,32 m2 de superficie, está ya urbanizado y es atravesado por caminos que conectan el núcleo urbano de Zamudio con las instalaciones deportivas municipales, el Parque Tecnológico y el Hospital Psiquiátrico.

Eremuan ez dago bestelako ingurumen-balio nabarmenik. Ez dago interes geologikoko gunerik, ez hezegunerik, ez eta Kantauri Ekialdeko Demarkazio Hidrografikoaren Plan Hidrologikoko eremu babestuen erregistroko elementurik ere. Ez dago naturagune babesturik, natura-intereseko eremurik edo EAEko korridore ekologikoen sareko nahiz kultura-ondareko elementurik ere.

No se han detectado en este ámbito valores ambientales relevantes. No consta la presencia de lugares de interés geológico, ni zonas húmedas, ni otros elementos del Registro de Zonas Protegidas del Plan Hidrológico de la Demarcación Hidrográfica del Cantábrico Oriental. Tampoco se presentan coincidencias con espacios naturales protegidos, otros espacios de interés naturalístico o elementos de la red de corredores ecológicos de la CAPV, ni con elementos del patrimonio cultural.

Sektorearen iparraldean, haren mugetatik kanpo, Asua ibaia dago, zeina baita bisoi europarrarentzako (Mustela lutreola) interes bereziko gunea; espezie horrentzat, izan ere, kudeaketa-plan bat dago Bizkaian, ekainaren 19ko 118/2006 Foru Dekretuaren bidez onartua. Aztertutako dokumentazioaren arabera, urbanizazio-obrek ez diote eragin Asua ibaiari, eta ez da espero Plan Partzialaren aldaketak nabarmen eragingo dionik.

Al norte del sector, y fuera de sus límites, se localiza el río Asúa, que constituye un área de interés especial para el visón europeo (Mustela lutreola), especie que cuenta con un plan de gestión en Bizkaia, aprobado mediante Decreto Foral 118/2006, de 19 de junio. De acuerdo a la documentación analizada, no existe constancia que las obras de urbanización hayan afectado al cauce del río Asúa, ni de que la modificación del Plan Parcial pueda afectar, de manera significativa, a este elemento.

Sektoreko landareak erruderalak edo nitrofiloak dira. Ingurumen-dokumentu estrategikoaren arabera, sektorean alde batean, Europar Batasunaren intereseko 6510 habitata dago («Behe-altitudeko sega-belardi elkorrak»). Sektorea dagoeneko urbanizatuta dago, eta prozesu horrek eragina izan du landareen kontserbazioan. Hala, sega-belardietan, berezko erabilera desagertu da.

La vegetación del sector se caracteriza como ruderal o nitrófila. El documento ambiental estratégico identifica la presencia, en parte del sector, del hábitat de interés comunitario 6510 «Prados pobres de siega de baja altitud». El sector se encuentra ya urbanizado, por lo que este proceso ha incidido en la conservación de la vegetación. Así, los prados de siega han perdido su uso característico.

Eremuan eragina duten zarata-gune nagusiak hauek dira: BI-767 errepidea eta trenbidea (H lurzatiaren hegoaldetik iragaten da, 37-47 m-ra, gutxi gorabehera); gainera, Bilboko Aireportuaren zarata-guneak ere eragina du sektorean.

Los principales focos de ruido que afectan al ámbito son la carretera BI-767 y la línea ferroviaria, que discurre al sur de la parcela H y a una distancia de aproximadamente entre 37 y 47 m y la influencia en el sector del foco de ruido representado por el Aeropuerto de Bilbao.

Inpaktu akustikoari buruzko azterketan lortutako emaitzaren arabera, ez dira betetzen kalitate akustikoko helburuak, hala kanpoaldean nola fatxadetako hargailuetan. Aurkeztutako dokumentazioarekin bat etorriz, ondorioztatu da ez dagoela H lurzatiko eraikinaren antolamendurako alternatibarik, zarataren afekzioa hobetuko duenik. Inpaktu akustikoari buruzko azterketaren arabera, pantaila akustiko teknikoki eta ekonomikoki bideragarri batek ez du giroa behar bezala babestuko, eta ez du bermatuko aplikagarriak diren kalitate akustikoko helburuak betetzerik. Hortaz, Planean, neurri osagarriak hartu dira, barnealdean aplikagarriak diren kalitate akustikoko helburuak.betetzeko.

De acuerdo con los resultados obtenidos en el estudio de impacto acústico, se incumplen los objetivos de calidad acústica (OCAs), tanto en el ambiente exterior como en los receptores situados en fachada. De acuerdo con la documentación presentada se determina que no hay alternativas posibles respecto a la disposición de la edificación de la parcela H que mejore la afección por ruido. El estudio de impacto acústico determina que una pantalla acústica, técnica y económicamente viable, no protege suficientemente el ambiente, de manera que se asegure el cumplimiento de los OCAs aplicables. Por lo tanto, el Plan opta por desarrollar medidas complementarias para cumplir los objetivos de calidad acústica aplicables en el espacio interior.

Kontuan hartuta Euskotrenen Lutxana-Sondika trenbidea gertu dagoela, ingurumen-dokumentu estrategikoan bibrazio-saiakuntza baten emaitza jaso da, zeinak adierazten baitu trenen igarotzeak sortutako bibrazio-mailak ez dituela gainditzen, lursailen kotan, egitekoak diren eraikinen barrualdean aplikagarriak diren kalitate akustikoko helburuak.

Considerando la proximidad del trazado de la línea Lutxana-Sondika de Euskotren, el documento ambiental estratégico incorpora los resultados de un ensayo de vibraciones que revela que el nivel de vibración generado por el paso de trenes, a cota de terreno, no supera los objetivos de calidad acústica aplicables al interior de las futuras edificaciones.

Lehenago adierazitakoa aintzat hartuta, eta Planak proposatzen dituen jarduketak eta izango duen eragin-eremua ikusita, ingurumen-baldintzatzaile nagusia eremuaren egoera akustikoa da. Halaber, Planak proposatzen dituen jarduketen ondoriozko efektuak lotuta daude etxebizitzak eraikitzeko obrak gauzatzearekin. Izan ere, obrek iraun bitartean, lur-mugimenduak eta eraikuntzako hondakinak sortuko dira, eta giza habitataren kalitatea murriztuko da, hau da, zarata, hautsa, bibrazioak eta abar areagotuko dira, ibilgailuen eta makineriaren joan-etorriek sortutako eragozpenak direla eta.

Visto lo anterior, de las actuaciones proyectadas y del ámbito de afección del plan, a priori, se estima que el condicionante ambiental más relevante se refiere a la situación acústica del ámbito. Asimismo, los efectos derivados del desarrollo de las actuaciones que propone el Plan están ligados a la ejecución de las obras de edificación de las viviendas, que darán lugar a movimientos de tierras, la generación de residuos de construcción y a la disminución de la calidad del hábitat humano durante las obras por las molestias derivadas del trasiego de vehículos y maquinaria, como un incremento de ruido, polvo, vibraciones, etc.

Ingurumen-ondorioak baloratzeko, erreferentziatzat hartuko da indarrean dagoen udal-antolamenduan aurreikusitako egoera. Planaren proposamen nagusiak, hau da, indarrean dagoen antolamenduan aurreikusita dagoen baino etxebizitza gehiago egiteak berekin ekarriko du urbanizatze-prozesu bat jasan duen lurzorua hobeki aprobetxatzea. Planak barnean hartzen dituen jarduketek ez dakarte berekin garapen berrietara bideratutako azalera handitzea, ez eta haren ondorio posibleak handitzea ere, betiere, besteak beste, segurtasunaren eta osasunaren, ingurumenaren, natura- eta kultura-ondarearen eta paisaiaren arloan indarrean dagoen araudia betetzen bada Planaren esku-hartze eta jarduerak gauzatzeko orduan.

La valoración de los efectos ambientales debe efectuarse con respecto a la situación prevista en el planeamiento vigente del municipio. La propuesta principal del Plan, posibilitar la ejecución de un mayor número de viviendas que el previsto en el planeamiento vigente, supone un mejor aprovechamiento de un suelo que ha sido ya sometido a un proceso de urbanización. Las actuaciones contempladas en el Plan no suponen un incremento de la superficie destinada a nuevos desarrollos, ni un incremento en la magnitud de sus posibles efectos, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, patrimonio natural, patrimonio cultural y paisaje.

3.– Ebazpen honetan, honako neurri babesle eta zuzentzaile hauek ezartzen dira, Planak ingurumenean ondorio kaltegarri nabarmenik izan ez dezan eta Planari ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharrik egon ez dadin, betiere ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak txertatzen badira Planean.

3.– En la presente Resolución se establecen las siguientes medidas protectoras y correctoras en orden a evitar que el Plan pueda tener efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y no sea necesario que el Plan se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria, siempre y cuando se incorporen al mismo las medidas protectoras y correctoras establecidas.

Neurri babesle eta zuzentzaileak indarreko araudiaren arabera gauzatuko dira, ingurumen-txosten estrategikoak formulatzen duen ebazpenean adierazitakoarekin bat, eta, aurrekoaren aurkakoa ez den orotan, ingurumen-dokumentu estrategikoan eta eremua antolatzeko planetan jasotakoarekin bat etorriz.

Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con lo establecido en la presente Resolución por la que se formula el Informe Ambiental Estratégico y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en los planes que ordenan el ámbito.

Zaratari dagokionez planean hartuko beharreko erabakien artean, eta Euskal Autonomia Erkidegoko kutsadura akustikoari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 36. artikuluak ezartzen duenari jarraikiz, ezingo dira exekutatu etorkizuneko garapen urbanistikoak eremu hauetan: kanpoko ingurumarian kalitate akustikoaren helburuak betetzen ez direnetan, hargatik eragotzi gabe 43. eta 45. artikuluetan ezarritakoa. Era berean, eraikinen barnealdeko kalitate akustikoko helburuak bete beharko dira beti; Udalak hori egiaztatzen duen txostena egin beharko du, kasuan kasuko eraikuntza-baimena eman aurretik, eta, gainera, kanpoaldea babesteko neurri zuzentzaileak ezarri beharko ditu.

Entre las determinaciones que debe adoptar el plan respecto al ruido y de acuerdo con lo dispuesto en el artículo 36 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco, destacar que no podrán ejecutarse futuros desarrollos urbanísticos en áreas donde se incumplan los objetivos de calidad acústica en el ambiente exterior, sin perjuicio de lo estipulado en los artículos 43 y 45. Asimismo, y en todo caso, deberán cumplirse los objetivos de calidad para el espacio interior, para lo cual el Ayuntamiento deberá realizar informe justificativo de dicha cuestión, previa a la concesión de la correspondiente licencia, estableciendo medidas correctoras para proteger el ambiente exterior.

Gainera, honako neurri hauek hartu beharko dira Planaren ondoriozko obrak gauzatzerakoan:

Además, se deberán adoptar las siguientes medidas en la ejecución de las obras derivadas del Plan:

– Obrako langileek erabili beharreko jardunbide egokien eskuliburua. Gai hauekin zerikusia duten alderdiak bilduko ditu, gutxienez: lanaldiak, makineria, uretara eginiko isuriak saihestea, ahalik eta hauts eta soinu gutxien sortzea, hondakinak kudeatzea, herritarren lasaitasunean eragin negatiboa izan dezaketen jardunak minimizatzea, etab. Behar diren neurriak hartuko dira jardueren garapenak eraginik izan ez dezan Planaren eremutik hurbil dauden ibilguetan.

– Manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra. Contendrá como mínimo aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, evitar vertidos a las aguas, la minimización de producción del polvo y ruido, minimizar las afecciones negativas sobre el sosiego público, la gestión de residuos, etc. Se deberán tomar las medidas oportunas para evitar que el cauce próximo al ámbito del Plan pueda verse afectado por el desarrollo de las actuaciones.

– Ibilgailuak eta makinak garbitzeko gailuak egongo dira, baita gurpilak garbitzeko plataformak ere, lokatzik edo hautsik ez hedatzeko, eta kamioiek obretan sartzeko eta obretatik ateratzeko erabiliko dituzten bideak garbi eduki beharko dira, presiozko ura edo erratz-makinak erabilita.

– Se dispondrá de dispositivos de limpieza de los vehículos y de maquinaria, incluyendo plataformas de lavado de las ruedas para evitar el transporte de barro o polvo y los viales utilizados por los camiones, para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

– Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustiko, kalitate-helburu eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, egokitu beharko dira, hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten emisio akustikoak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatu du) eta arau osagarrietan ezarritakora. Eguneko lan-ordutegian egingo dira obrak.

– De acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre y, en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias. Se respetará un horario de trabajo diurno.

– Hondakin eta Zoru Kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011Legeak araututako moduan eta aplikatzekoak diren berariazko araudiek agindutako moduan kudeatuko dira obretan sortutako hondakinak, hondeaketetatik eratorriak eta ebaketak prestatzeko eragiketen ondoriozkoak.

– Los diferentes residuos generados, incluidos los procedentes de excavaciones y los resultantes de las operaciones de preparación de los diferentes tajos se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas que les sean de aplicación.

– Eraikuntza- eta eraispen-hondakinak uztailaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira (112/2012 Dekretua, eraikuntza- eta eraispen-hondakinen kudeaketa arautzeko dena).

– Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de julio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

– Obretan sortutako indusketa-soberakinak baimendutako soberakin-biltegira eramango dira, eta indarreko legerian ezarritakoaren arabera kudeatuko dira.

– Los sobrantes de excavación generados durante las obras se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

– Horretaz gain, obrako hondakinen birziklatzeari dagokionez, eraikuntzan eta eraikingintzan baliabideak beren bizi-ziklo osoan zehar modu efizienteago batean erabiliko direla sustatzeko (bereziki, obrak amaitutakoan hondakinak aprobetxatzea), jarraian aipatzen direnak sustatu beharko dira, honako hurrenkera honetan: eraikuntza- eta eraispen-hondakinen prebentzioa, berrerabiltzea, birziklatzea eta beste balorizazio-modu batzuk, eta, hala badagokio, ezabatze-eragiketen trataera egokia. Horretarako, bermatu egin beharko da obra-proiektuaren eraikuntza- eta eraispen-hondakinak arlo honi buruzko arauen arabera sortu eta kudeatzen direla.

– Además, en cuanto al reciclaje de residuos de obra, con el fin de impulsar una edificación y construcción más eficiente en el uso de los recursos a lo largo de todo su ciclo de vida y, en especial, en el aprovechamiento de los residuos al final del mismo, debe fomentarse, por este orden: la prevención, reutilización, reciclado y otras formas de valorización, de los residuos de construcción y demolición, y, en su caso, que los destinados a operaciones de eliminación reciban un tratamiento adecuado, debiendo asegurarse la conformidad de la producción y gestión de los residuos de construcción y demolición del proyecto de obras con la normativa, en esta materia.

– Induskatutako lurzoruen kontrola: Zamudioko Udalari eta Ingurumen Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaizkie lur susmagarriak hautemateagatiko kutsadura-arrasto guztiak, ekainaren 25eko 4/2015 Legearen (lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzekoa) 22.2 artikulua betetzeko.

– Control de los suelos excavados: cualquier indicio de contaminación por la detección de tierras sospechosas deberá ser comunicada al Ayuntamiento de Zamudio y a la Viceconsejería de Medio Ambiente, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

– Lorategi-jarduketetan, Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua argitalpenean jasotako gomendioak eta neurriak erabiliko dira. Eskuliburua Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak sortu zuen.

– Las actuaciones de ajardinamiento tendrán en cuenta las recomendaciones y medidas contenidas en la publicación «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles», elaborado por el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda del Gobierno Vasco.

– Behar diren neurriak hartuko dira ahalmen inbaditzaileko espezie aloktonoak kentzeko eta lur-mugimenduen bidez hedatzea ekiditeko; betelanetan, landareztatze-lanetan eta urbanizazioko lorategi-lanetan erabiliko diren mailegu-lurren eta landare-lurren jatorria eta osaera kontrolatu beharko dira.

– Se adoptarán medidas para eliminar y evitar la propagación de especies alóctonas con potencial invasor durante los movimientos de tierras y mediante el control de la procedencia y composición de los materiales de préstamo y la tierra vegetal a emplear en los rellenos, la revegetación y el ajardinamiento de la urbanización.

– IV. Ingurumen Esparru Programa 2020 egitasmoaren lehentasunetako bat zen [2017rako lehentasuna] eraikingintzan eta eraikuntzan baliabideak euren bizi-ziklo osoan modu efizienteagoan erabiltzea eta ziklo-amaieran hondakinak aprobetxatzea. Horrenbestez, kontuan izan beharko dira «EAEko etxebizitzen eraikuntza jasangarriaren gida»n jasotako gomendioak (Eusko Jaurlaritza, -2015), eraikinetan energia-aurrezpena eta energiaren efizientzia areagotzeko eta energia berriztagarriak bultzatzeko. Neurri horiek, gutxienez, alderdi hauetan eragin beharko dute:

– Conforme a la prioridad establecida en el IV Programa Marco Ambiental 2020, prioridad 17, respecto a fomentar una edificación y construcción más eficiente en el uso de los recursos a lo largo de todo su ciclo de vida y en especial en el aprovechamiento de los residuos al final del mismo, deberán considerarse las recomendaciones de la «Guía de edificación ambientalmente sostenible para la vivienda en la Comunidad Autónoma del País Vasco». Gobierno Vasco-2015, con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

– Materialak. Berriztagarriak ez diren lehengaien kontsumoa murriztea.

– Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

– Energia. Iturri berriztaezinen bidez sortutako energia kopurua edo/eta kontsumoa murriztea.

– Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

– Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

– Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

– Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

– Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

– Atmosfera. Gas-, hauts-, bero- eta argi-emisioak murriztea.

– Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

– Barne-kalitatea. Barruko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

– Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

Bigarrena.– Zehaztea ezen, ingurumen-txosten estrategiko honetan jasotakoaren arabera, eta ebazpen honetan ezarritako babes- eta zuzenketa-neurriak hartzen badira, bai eta sustatzaileak proposatutakoak ere –aurrekoen aurkakoak ez badira–, ez dela aurreikusten SAPUR 1 Arteaga Plan Partzialaren 3. aldaketan bildutako zehaztapenek ondorio kaltegarri nabarmenik izango dutenik ingurumenean; ondorioz, plan horrek ez du ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos recogidos en este informe ambiental estratégico y siempre que se adopten las medidas protectoras y correctoras establecidas en la presente Resolución, así como las planteadas por el promotor que no se opongan a las anteriores, no es previsible que las determinaciones recogidas en la 3.ª Modificación del Plan Parcial SAPUR 1 Arteaga vayan a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y que, en consecuencia, no es necesario que dicho Plan se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia jakinaraztea Zamudioko Udalari.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Zamudio.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea. Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluan ezarritakoaren arabera, ingurumen-ebaluazio estrategiko honek indarra galduko du eta berezko dituen efektuak sortzeari utziko dio, baldin eta, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko epean, SAPUR 1 Arteaga Plan Partzialaren aldaketa puntuala onartzen ez bada. Kasu horretan, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios sí, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación de la 3.ª Modificación del Plan Parcial SAPUR 1 Arteaga, en Zamudio, en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan.

Vitoria-Gasteiz, 2020ko irailaren 9a.

En Vitoria-Gasteiz, a 9 de septiembre de 2020.

Ingurumen Administrazioaren zuzendariaren absentziaz (apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren lehen xedapen gehigarria).
Por ausencia del Director de Administración Ambiental (Disposición Adicional Primera Decreto 77/2017, de 11 de abril).

Ingurumeneko sailburuordea,

La Viceconsejera de Medio Ambiente,

MARIA ELENA MORENO ZALDIBAR.

MARIA ELENA MORENO ZALDIBAR.


Azterketa dokumentala


Análisis documental