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Boletin Oficial del País Vasco

143. zk., 2020ko uztailaren 22a, asteazkena

N.º 143, miércoles 22 de julio de 2020


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
2903
2903

EBAZPENA, 2020ko ekainaren 29koa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Portugaleteko Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren 1. Aldaketari buruzko ingurumen-txosten estrategikoa SUNC-1/UE-1 eremurako.

RESOLUCIÓN de 29 de junio de 2020, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula informe ambiental estratégico de la Modificación n.º 1 del Plan Especial de Ordenación Urbana del SUNC-1/UE-1, en Portugalete.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2019ko abenduaren 22an, Portugaleteko Udalak SUNC-1/UE-1 eremuari dagokion Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren 1. Aldaketaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura hasteko eskaera egin zion ingurumen-organoari, ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoaren arabera. Eskaerarekin batera, zenbait agiri aurkeztu zituen, hala nola Planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategiko bat, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan xedatutako edukia zuena.

Con fecha 22 de diciembre de 2019, el Ayuntamiento de Portugalete completó ante el órgano ambiental la solicitud para el inicio de la tramitación del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada de la Modificación n.º 1 del Plan Especial de Ordenación Urbana del SUNC-1/UE-1, en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del Plan y de un documento ambiental estratégico con el contenido establecido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikulua aplikatuta, 2020ko otsailaren 7an, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak kontsulta-izapidea egin zien eragindako administrazio publikoei eta pertsona interesdunei. Halaber, espedientean jasota dagoen dokumentazioa eskuragarri egon zen Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean, interesdunek egoki iritzitako ingurumen-arloko oharrak egin zitzaten.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, el 7 de febrero de 2020, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco realizó el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas. Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Kontsulta-izapidea egiteko legez ezarritako epea bukatuta, zenbait txosten jaso dira hainbat erakunderen aldetik, eta haien emaitza espedientean dago jasota.

Finalizado el plazo legal establecido para el trámite de consultas, se han recibido varios informes de diversos organismos con el resultado que obra en el expediente.

Jasotako txostenak aztertuta, egiaztatu da ingurumen-organoak baduela ingurumen-txosten estrategikoa egiteko behar beste judizio-elementu, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluari jarraikiz.

Una vez analizados los informes recibidos, se constata que el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para formular el informe ambiental estratégico, de acuerdo con el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, haren helburua da ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; horrela, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan jasotako kasuen artean dago Portugaleteko «SUNC-1/UE-1» eremuaren Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren 1. aldaketa (aurrerantzean, plana); izan ere, artikulu horretan ezartzen da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasatu behar diren plan eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo plan edo programen gaineko ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin beharra, haiek ingurumenerako eragin nabarmenak ekar litzaketelako. Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 29. artikulutik 32. artikulura bitartean arautzen da, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

La Modificación n.º 1 del Plan Especial de Ordenación Urbana del SUNC-1/UE-1, en Portugalete (en adelante el Plan), se encuentra entre los supuestos del artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental, a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente. El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko dokumentazio teknikoa eta txostenak aztertu ostean, eta kontuan hartuta ingurumen-ebaluazio estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, ingurumen-txosten estrategiko hau eman du Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak (organo eskuduna, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Saileko egitura organiko eta funtzionala ezartzen duen apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren arabera). Txosten horretan, Planak ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzakeen edo ez aztertzen da, eta, ondorioz, ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren prozedura bete behar duen ala ez, edota, bestela, zer baldintza ezarri behar diren Plana garatzeko eta ingurumena behar bezala babesteko.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, a fin de valorar si el plan en cuestión puede tener efectos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, debe someterse al procedimiento de evaluación ambiental estratégica ordinaria, o bien, en caso contrario, establecer las condiciones en las que debe desarrollarse el plan para la adecuada protección del medio ambiente.

Hauek guztiak aztertu dira: 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoari buruzkoa; eta aplikatzekoak diren gainerako arauak. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público, y demás normativa de general y concurrente aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– SUNC-1/UE-1 eremuaren Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren 1. Aldaketari buruzko ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea, Portugaleteko Udalak sustatua, jarraian adierazten diren zehaztapenekin:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico relativo a la Modificación n.º 1 del Plan Especial de Ordenación Urbana del SUNC-1/UE-1, promovido por el Ayuntamiento de Portugalete, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del plan: objetivos y actuaciones.

Portugaleteko Hiri Antolamenduko Plan Orokorrean (2010) bizitegi-erabilerarako hiri-lurzoru finkatugabe gisa sailkatuta dago Planaren eremua, eta 14.934,39 m2-ko azalera du. Eremu honen hirigintza-garapena Portugaleteko Udalak, zati batean, eta Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak sustatu zuten zuzkidura-bizitokietara bideratutako guneetan.

El Plan General de Ordenación Urbana vigente en Portugalete (2010) clasifica el ámbito del Plan como suelo urbano residencial no consolidado, con una superficie de 14.934,39 m2. El desarrollo urbanístico de este ámbito está promovido por el Ayuntamiento de Portugalete, en una parte del mismo, y por el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda en las zonas destinadas a alojamientos dotacionales.

2015. urtean onartu zen Plan Berezia, SUNC-1/UE-1 eremuaren antolamendu xehatua garatzen duena. Ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin zaion Planaren xedea da aipatu antolamendu xehatua aldatzea, azpi-eremuen eta eraikinen antolamenduari dagokienez, eremuaren barnean dauden etxebizitza blokeekiko tarteari eusteko. Planak eutsi egiten dio onartutako Plan Berezian aurreikusitako eraikigarritasunari eta etxebizitza kopuruari. Aldaketa hauek proposatu dira:

En el año 2015 se aprobó el Plan Especial que desarrolla la ordenación pormenorizada del ámbito SUNC-1/UE-1. El objeto del Plan sometido a evaluación ambiental estratégica es modificar dicha ordenación pormenorizada en lo que respecta a la disposición de las diferentes subzonas y de los edificios, para mantener un margen de separación con respecto a los bloques de viviendas existentes en el interior del ámbito. El Plan mantiene la edificabilidad y el número de viviendas previsto en el Plan Especial aprobado. Las modificaciones que introduce son las siguientes:

a) Lurzatien azalerak aldatu dira eta gune bakoitzari esleitutako eraikigarritasuna egokitu da; horrela, bizitegi-erabilerarako pribatizatu daitezkeen lurzatiak zertxobait txikituko dira eta zuzkidura-bizitokien eta bideetara bideratutako azpi-eremuen azalera handituko da. Zuzkidura-bizitokietara bideratutako guneak eremuaren bazterrera lekualdatu dira, ekialdeko mugara. Antolamendu berriarekin, berdeguneak eta gune libreak sektorearen erdigunean kontzentratuta daude, eraikinen artean.

a) Se modifican las superficies de las parcelas y se ajusta la edificabilidad asignada a cada zona, de manera que se reducen ligeramente las parcelas privatizables de uso residencial y aumenta la superficie de las subzonas destinadas a equipamiento de alojamiento dotacional y vialidad. Las zonas destinadas a alojamientos dotacionales se trasladan al borde del ámbito, en su límite este. Con la nueva ordenación, las zonas verdes y espacios libres se concentran en el interior del sector, entre los edificios.

b) Etorkizuneko eraikinen ezaugarriak definitu dira: BS+2 edo BS+3 eraikuntza tipologia zuzkidura-bizitokietarako, BS+3+A bizitegi-eraikinetarako, eta aparkalekuetan 2 solairu baimenduta daude. Eraikinetan, lerrokadura berriak definitu dira.

b) Se definen las características de las futuras construcciones: tipología edificatoria de PB+2 o PB+3 para los alojamientos dotaciones, PB+3+A para los edificios residenciales, y se permiten 2 plantas de aparcamiento. Se definen nuevas alineaciones para los edificios.

c) Portugaleteko HAPOan aurreikusi legez, Villanueva etxaldeko 63., 64. eta 65. atariei dagozkien hiru eraikinak antolamendutik kanpo geratzen dira eta eraitsi egingo dira, baita baratze-guneko lanabes-etxolak eta estalguneak ere.

c) Tal y como prevé el PGOU de Portugalete, los tres edificios de los portales 63, 64 y 65 del grupo Villanueva quedan fuera de ordenación y serán demolidos, al igual que las chabolas de aperos y cobertizos existentes en la zona de huertas.

d) Gurpildun ibilgailuentzako eta oinezkoentzako bide-antolamendu berria egokitu da eta bide osagarri bi gehitu dira inguruko hiri-sarearekiko loturak osatzeko.

d) Se adapta a la nueva ordenación la vialidad rodada y peatonal en el sector y se complementa con dos viales para completar las conexiones con la red urbana del entorno.

e) Antolamendu berrira egokitzeko, zenbait sare birdiseinatu dira: hornidura-zerbitzuak, saneamendua, gasa, telekomunikazioak, HHSen bilketa, argiztapena eta argindar-hornidura. Goi-tentsioko linea desegitea aurreikusi da, eta aireko linea kenduko da eremuaren ipar-ekialdeko mugan.

e) Se rediseñan las redes de servicios de abastecimiento, saneamiento, gas, telecomunicaciones, red de recogida neumática de RSU, alumbrado y suministro de electricidad adaptándolas a la nueva ordenación. Se prevé desmantelar la línea de alta tensión existente y se eliminará el tendido aéreo en el extremo noroeste del ámbito.

B) Proposatutako planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat etorriz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira, zehazteko ea planak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar duen ala ez.

B) Una vez analizadas las características del plan propuesto y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley a fin de determinar si el plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1.– Características del plan, considerando en particular:

a) Planak zer neurritan ezartzen duen proiektuetarako esparrua: planak zehazki antolatzen du eremua, eta eraikigarritasun-baldintzak sendotzen ditu. Hori onartu eta gero, urbanizazio- eta eraikuntza-proiektuak garatu beharko dira. Aurkeztutako dokumentazioa ikusita, Planak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapenari, ezaugarriei, neurriei edo funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legedian zerrendatutako kategorietako baten batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el plan establece un marco para proyectos: el Plan ordena pormenorizadamente el ámbito y consolida las condiciones de la edificabilidad. Una vez se apruebe el mismo, se deberán desarrollar los proyectos de urbanización y edificación. A la vista de la documentación presentada, el Plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenezcan a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Zer neurritan eragiten duen Planak beste plan edo programa batzuetan, baita hierarkizatuta daudenetan ere: ez da hauteman bateraezintasunik hierarkiako goragoko plangintzarekin. Planaren ezaugarriak kontuan hartuta, ez du ingurumen-eragin nabarmenik izango beste plan edo programa batzuetan.

b) La medida en que el plan influye en otros planes o programas, incluidos los que estén jerarquizados: no se han detectado incompatibilidades con el planeamiento jerárquicamente superior considerado. Teniendo en cuenta las características del Plan, este no causará efectos ambientales reseñables sobre otros planes o programas.

c) Plana egokia den edo ez ingurumenaren arloko kontsiderazioak integratzeko; batez ere, garapen jasangarria sustatzeko: planak bizitegi-lurzoru erdi-finkatu bateko urbanizazioa osatuko du eta egun andeatuta dauden guneak lehengoratzea sustatzen du. Alde horretatik, egokia da garapen jasangarria sustatzen duten ingurumen-irizpideak txertatzeko, bereziki, hauei dagokienez: eraikingintza eta eraikuntza efizienteena baliabideen erabileran, eta hondakinen kudeaketa.

c) La pertinencia del plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular, de promover el desarrollo sostenible: el Plan completa la urbanización de un suelo parcialmente consolidado por edificaciones residenciales y promueve la regeneración de espacios actualmente degradados. En este sentido resulta pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible, en especial en lo referido a la edificación y construcción más eficiente en el uso de recursos y la gestión de los residuos.

d) Planari loturiko ingurumen-arazo nabarmenak: ez da hauteman Planean jasotzen diren jarduketek arazo nabarmenik eragingo dutenik ingurumenean, betiere jarduketak eta jarduerak indarreko legeriaren arabera gauzatzen badira segurtasunaren eta osasunaren, ingurumenaren, kultura-ondarearen, paisaiaren eta kutsadura akustikoaren arloetan, besteak beste.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el Plan: no se detecta que las actuaciones previstas en el Plan generen problemas significativos sobre el medio ambiente, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, patrimonio cultural, paisaje y contaminación acústica.

e) Plana, a priori, egokitzat jotzen da Europako edo Espainiako ingurumen-legedia ezartzeko; hain zuzen ere, hondakinen, klima-aldaketaren, zarataren, argiztapenaren eta biodibertsitatearen arloetakoa.

e) El plan se considera, a priori, adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente y, en concreto, en materia de residuos, cambio climático, ruido, iluminación y biodiversidad.

2.– Nolako ingurumen-efektuak sor daitezkeen eta zer ezaugarri dituen eragina jasan lezakeen eremuak:

2.– Efectos ambientales que pueden generarse y características del área probablemente afectada:

Planaren eremua Portugaleteko hirigunearen hegoaldean dago, ingurune antropizatu batean. Erdigunea oraindik eremuan jaso gabe dago, baina haren inguruan garatuko da jarduketa berria. 8 bizitegi-eraikin daude gaur egun.

El ámbito del Plan se sitúa al sur del núcleo urbano de Portugalete, en un entorno antropizado. El espacio central, no incluido en el ámbito, pero en torno al cual se ejecutará el nuevo desarrollo, está ocupado actualmente por 8 bloques de edificios residenciales.

Eremua ez dago gune babestu batean edo Interes Naturalistikoko Gune batean, eta ez du flora edo fauna espezie basati babestuen habitatik edo interes bereziko habitatik barne hartzen. Ez dago EAEko Igarobide Ekologikoen Sarearen barnean. Bertakoa landaredia erruderal-nitrofiloa da, eta eremuaren herena, gutxi gorabehera, baratze eta lorategien laborantzara bideratuta dago.

El ámbito no pertenece a ningún espacio protegido o área de interés naturalístico, ni cuenta con la presencia de hábitats de especies de flora o fauna silvestre protegida o de especial interés. Tampoco se incluye en la red de corredores ecológicos de la CAPV. La vegetación presente es del tipo ruderal-nitrófila y aproximadamente un tercio del ámbito está dedicado a cultivos de huerta y jardines.

Ibaizabal ibaiaren unitate hidrografikoan dago eremua, baina ez da lurrazaleko ur-ibilgurik igarotzen.

El sector se localiza en la unidad hidrográfica del río Ibaizabal, pero por el mismo no discurren cursos de agua superficiales.

Eremuak ez dauka uholde-arriskurik. Eremuan ez dago lurzatirik lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak dauden edo egon diren lurzoruen inbentarioan, eta lurpeko uren kutsadurarekiko urrakortasuna oso txikia da.

El emplazamiento no presenta riesgo de inundabilidad. Tampoco existen en el ámbito parcelas incluidas en el Inventario de suelos que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo y la vulnerabilidad a la contaminación de las aguas subterráneas es muy baja.

Kultura-ondareko elementurik ere ez da hauteman.

No se han detectado elementos pertenecientes al patrimonio cultural.

Etorkizuneko hirigintza-garapenaren eremuan dauden zarata-mailei dagokienez, azterlan akustikoan ondorioztatu da bete egiten direla bizitegi-erabilerako eremuetarako kalitate akustikoaren helburuak, hala egungo agertokian nola etorkizunekoan. Salbuespena da Miguel de Unamuno kaletik eta, etorkizunari begira, Alonso Allende urbanizazioan egingo den kaletik hurbil dagoen zerrenda bat. Alonso Allende urbanizazio berriaren kalera orientatuta dauden fatxadetan gainditu egiten dira gauez kalitate akustikoaren helburuak –2dB(A)–, bete egiten dira, ordea, egunez eta arratsaldez errespetatu beharreko mugak. Hori dela eta, beharrezkoa da etxebizitzak zaratatik babesteko zuzenketa-neurriak hartzea. Proposatutako neurrien bitartez, urbanizazioaren kale berrian abiadura 30 km/h izatera pasako da, zarata-mailak 1-2 dB(A) murriztu ahal izateko. Zuzenketa-neurri horren bitartez, kalitate akustikoaren helburuak betetzea lortuko da eguneko tarte guztietan. Halaber, etorkizunera begira aurreikusi den agertokian, eraikinen barruan aplika daitezkeen kalitate akustikoaren helburuak betetzeko beharrezkoak diren isolamendu balioak ezarri dira.

En lo que respecta a los niveles de ruido en el ámbito del futuro desarrollo urbanístico, el estudio acústico realizado concluye que se cumplen los objetivos de calidad acústica (OCAs) para áreas con uso residencial, tanto en el escenario actual como en el escenario futuro, con la excepción de una franja próxima a la calle Miguel de Unamuno y, en el escenario futuro, a la calle que se creará en la urbanización Alonso Allende. Se observa asimismo que en las fachadas orientadas hacia la nueva calle de la urbanización Alonso Allende se superan los OCAs en hasta 2 dB(A) para el periodo nocturno, mientras que se cumplen los OCA en los periodos día y tarde, por lo que resulta necesario adoptar medidas correctoras para proteger a las viviendas del ruido incidente. Las medidas propuestas consisten en la reducción de la velocidad a 30 km/hora en la nueva calle de la urbanización, de manera que se reducen los niveles acústicos en 1-2 dB(A). Con esta medida correctora se consiguen cumplir los OCAs establecidos para todos los periodos del día. Asimismo, se han establecido los valores de aislamiento necesarios para que se cumplan los OCA aplicables al interior de las edificaciones para el escenario futuro previsto.

Aurreko guztia ikusita, ondoriozta daiteke Planak ingurumenean izan ditzakeen ondorio adierazgarrienak obra-fasearekin lotuta daudela, batez ere, honako hauei lotuta: eraispenak, indusketak eta lur-mugimenduak; hondakinak sortzea; makineriaren joan-etorriak; eta herritarrei eragozpenak, emisio atmosferikoengatik eta zaratarengatik.

Visto lo anterior, se estima que los efectos ambientales más relevantes del Plan están relacionados con los ocasionados en la fase de obras, asociados a las demoliciones, excavaciones y movimientos de tierras, la producción de residuos, trasiego de maquinaria y molestias a la población por emisiones atmosféricas y ruido.

3.– Ebazpen honetan, honako neurri babesle eta zuzentzaile hauek ezartzen dira, Planak ingurumenean ondorio kaltegarri nabarmenik izan ez dezan eta Portugaleteko SUNC-1/UE-1 eremuaren Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren 1. Aldaketan ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharrik egon ez dadin, betiere, ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak txertatzen badira.

3.– En la presente Resolución se establecen las siguientes medidas protectoras y correctoras en orden a evitar que el Plan pueda tener efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y no sea necesario que la Modificación n.º 1 del Plan Especial de Ordenación Urbana del SUNC-1/UE-1, en Portugalete, se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria, siempre y cuando se incorporen al mismo las medidas protectoras y correctoras establecidas.

Neurri babesle eta zuzentzaileak indarrean dagoen araudiaren arabera ezarriko dira, Ebazpen honetan zehaztutakoaren arabera eta, aurrekoaren aurka ez doan guztian, ingurumen-dokumentu estrategikoan eta eremua antolatzen duten planetan jasotakoaren arabera. Besteak beste, planak zehaztapen hauek egin beharko ditu:

Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en los planes que ordenan el ámbito. Entre otras, entre las determinaciones que deberá adoptar el Plan destacan:

a) Portugaleteko Udalari eta Ingurumen Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaio lurzoru-kutsaduraren zantzu oro, Lurzorua Kutsatzea Saihestu eta Kutsatutakoa Garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22.2 artikulua betetzeko.

a) Cualquier indicio de contaminación del suelo deberá ser comunicado al Ayuntamiento de Portugalete y a la Viceconsejería de Medio Ambiente, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

b) Zaratari dagokionez planean hartuko beharreko erabakien artean eta Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 36. artikuluak ezartzen duenari jarraikiz, ezin izango dira etorkizuneko garapen urbanistikoak exekutatu kanpoko ingurumarian kalitate akustikoaren helburuak betetzen ez dituzten eremuetan, hargatik eragotzi gabe 43. eta 45. artikuluetan ezarritakoa. Eraikinen isolamendu-balioak, zeinak azterlan akustikoan ezarrita dauden, behar bezala justifikatu beharko dira eraikinen egikaritze-proiektuan.

b) Entre las determinaciones que debe adoptar el plan respecto al ruido y de acuerdo con lo dispuesto en el artículo 36 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco, no podrán ejecutarse futuros desarrollos urbanísticos en áreas donde se incumplan los objetivos de calidad acústica en el ambiente exterior, sin perjuicio de lo estipulado en los artículos 43 y 45. Los valores de aislamiento de los edificios establecidos en el estudio acústico deberán estar convenientemente justificados en el proyecto de ejecución de los edificios.

c) Bestalde, hartu beharreko neurrien artean daude, halaber, Plana gauzatzeko proiektuen ondorio direnak; alegia, jardunbide egokien gidaliburuan jasotako neurriak hartu beharko dira obretan, lurren eta soberakinen kudeaketan, hondakinen sorkuntzan eta kudeaketan, induskatutako lurzoruen kontrolean, eta airearen kalitatearen eta kalitate akustikoaren babesean. Besteak beste, neurri hauek hartu beharko dira:

c) Por otra parte, entre las medidas a aplicar destacan asimismo las que derivan de los proyectos para la ejecución del Plan, relativas al manual de buenas prácticas en obras, gestión de tierras y sobrantes, la producción y gestión de residuos, control de suelos excavados y protección de la calidad del aire y de la calidad acústica. Entre otras, deberán adoptarse las siguientes medidas:

– Obrako langileek erabili behar duten jardunbide egokien gidaliburuak gai hauekin zerikusia duten alderdiak bilduko ditu, gutxienez: lanaldiak, makineria, aldi baterako desbideratzeak, ahalik eta hauts eta soinu gutxien sortzea, hondakinak kudeatzea eta herritarren lasaitasunean eragin negatiboa izan dezaketen jardunak minimizatzea.

– El manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra contendrá como mínimo aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, desvíos provisionales, la minimización de producción del polvo y ruido, la gestión de residuos y reducción de las afecciones negativas sobre el sosiego público.

– Hondakinak sortu eta kudeatzea: hondakin eta zoru kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legeak araututako moduan eta aplikatzekoak diren berariazko araudiek agindutako moduan kudeatuko dira obretan sortutako hondakinak, hondeaketetatik eratorriak eta ebaketak prestatzeko eragiketen ondoriozkoak barne.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados, incluidos los procedentes de excavaciones y los resultantes de las operaciones de preparación de los diferentes tajos se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas que les sean de aplicación.

– Eraikuntzako eta eraispeneko hondakinen ekoizpena eta kudeaketa arautzeko uztailaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira eraikuntzako eta eraispeneko hondakinak.

– Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de julio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

– Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustiko, kalitate-helburu eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten emisio akustikoak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Errege Dekretuak aldatu du) eta arau osagarrietan ezarritakora.

– De acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre y, en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

– Eguneko lan-ordutegian egingo dira obrak.

– Se respetará un horario de trabajo diurno.

– Ibilgailuak eta makinak garbitzeko gailuak egongo dira, baita gurpilak garbitzeko plataformak ere, lokatzik edo hautsik ez hedatzeko, eta kamioiek obretan sartzeko eta obretatik ateratzeko erabiliko dituzten bideak garbi eduki beharko dira, presiozko ura edo erratz-makinak erabilita.

– Se dispondrá de dispositivos de limpieza de los vehículos y de maquinaria, incluyendo plataformas de lavado de las ruedas para evitar el transporte de barro o polvo y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

– Era berean, tokiko biodibertsitatea sustatuko duten lorezaintza eta paisajismoa sustatzeko helburuz -jasangarritasun-irizpideei lehentasuna emanez espezie inbaditzaileak sartzeko arriskua murrizteko-, Udalsarea21 koadernoa, 20b zk. erabiltzea gomendatzen da. Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Saila. Halaber, Plan Bereziak barnean hartu beharko ditu jarduketa-eremuko flora aloktono inbaditzailea kentzeko eta kontrolatzeko neurriak.

– Con el objetivo potenciar una jardinería y un paisajismo que fomente la biodiversidad autóctona, primando criterios de sostenibilidad durante su puesta en práctica para reducir el riesgo de introducción de especies invasoras, se recomienda la utilización del Cuaderno Udalsarea 21 n.º 20b. «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles», elaborado por el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda del Gobierno Vasco. Asimismo, el Plan Especial deberá recoger medidas concretas para la erradicación y control de flora alóctona invasora en el ámbito de actuación.

– Eraikingintza eta eraikuntza jasangarriago baterako behar diren ezaugarriei dagokienez, «EAEko etxebizitzen eraikuntza jasangarriaren gida» dokumentuan jasotako neurriak eta ingurumen-jardunbide egokiak erabiliko dira, eraikinen energia-aurrezpena eta efizientzia bultzatzeko eta energia berriztagarriak sustatzeko. Neurri horiek, gutxienez, alderdi hauetan eragin beharko dute:

– En cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible se empleará el conjunto de medidas y buenas prácticas ambientales contenidas en la «Guía de Edificación sostenible para la vivienda en la CAPV» con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

• Materialak. Lehengai berriztaezinen kopurua murriztea.

• Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

• Energia. Berriztagarriak ez diren iturrien bidez sortzen den energiaren kontsumoa eta/edo sorkuntza murriztea.

• Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

• Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

• Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

• Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

• Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

• Atmosfera. Gas-, hauts-, bero- eta argi-emisioak murriztea.

• Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

• Barne-kalitatea. Barruko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

• Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

Bigarrena.– Ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritako baldintzen arabera, eta Ebazpen honetan ezarritako neurri babesle eta zuzentzaileak zein sustatzaileak planteatutakoak –aurrekoen aurkakoak ez direnak– hartzen badira, ez da aurreikusten Portugaleteko SUNC-1/UE-1 eremuari dagokion Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren 1. Aldaketak ondorio kaltegarri esanguratsurik eragingo duenik ingurumenean; ondorioz, Plan horrek ez du ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico y siempre que se adopten las medidas protectoras y correctoras establecidas en la presente Resolución, así como las planteadas por el promotor que no se opongan a las anteriores, no se prevé que la Modificación n.º 1 del Plan Especial de Ordenación Urbana del SUNC-1/UE-1, en Portugalete, vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y, por tanto, no debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia jakinaraztea Portugaleteko Udalari.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Portugalete.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea. Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, ingurumen-txosten estrategiko honek indarra galduko du eta berezko dituen efektuak sortzeari utziko dio, baldin eta, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko epean,«SUNC-1/UE-1» eremuari dagokion Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren 1. Aldaketa onartzen ez bada. Kasu horretan, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios sí, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación de la Modificación n.º 1 del Plan Especial de Ordenación Urbana del SUNC-1/UE-1, en Portugalete, en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan.

Vitoria-Gasteiz, 2020ko ekainaren 29a.

En Vitoria-Gasteiz, a 29 de junio de 2020.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

IVAN PEDREIRA LANCHAS.


Azterketa dokumentala


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