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Boletin Oficial del País Vasco

131. zk., 2020ko uztailaren 6a, astelehena

N.º 131, lunes 6 de julio de 2020


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

LAN ETA JUSTIZIA SAILA
DEPARTAMENTO DE TRABAJO Y JUSTICIA
2631
2631

AGINDUA, 2020ko ekainaren 23koa, Lan eta Justiziako sailburuarena, Euskal Autonomia Erkidegoko gizarte-ekonomiako enpresetan laguntza teknikoa emateko dirulaguntzak arautzen dituena eta laguntza horietarako deialdia egiten duena.

ORDEN de 23 de junio de 2020, de la Consejera de Trabajo y Justicia, por la que se convocan y regulan las ayudas para la asistencia técnica en las Empresas de Economía Social de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Mundu osoko pandemiak eta jarduera ekonomiko osoan izandako eragin txarrak ondorio kaltegarriak izan ditu, bereziki gogorrak toki-enpresetan eta enpresa txikienetan, eta hori dela-eta, aginte publikoek neurriak hartu behar ditugu ondorio horiek arintzeko.

La pandemia declarada a nivel mundial y su negativa incidencia en la actividad económica global muestra sus perniciosas consecuencias con especial virulencia en las empresas locales y en las de menor tamaño, lo cual obliga a los poderes públicos a tomar medidas para paliar los efectos de las mismas.

EAEn, eta sozietate kooperatiboei dagokienez, 11/2019 Legeak (abenduaren 20koa, Euskadiko Kooperatibena) 156.1 artikuluan xedatutakoa dela-eta, aginte publikoek gizarte-intereseko eginkizuntzat hartu behar dute, oro har, erakunde kooperatiboak sustatzea, akuilatzea eta garatzea; eta 157.2.j) artikuluaren arabera, bereziki, enpresen krisi-prozesuetan bideragarritasunaren ikuspuntutik aholkularitza-, laguntza- eta babes-neurriak hartzea. Eginkizun horiek gizarte-ekonomiaren esparru osora zabaldu behar dira, balio berak, printzipio demokratiko berak eta, enpresetan beretan, pertsonen zentraltasuna aldezten dituztelako, Gizarte Ekonomiari buruzko martxoaren 29ko 5/2011 Legeak aitortzen eta babesten duen bezala.

En el ámbito de la CAPV y respecto de las sociedades cooperativas, el artículo 156.1 de la reciente Ley 11/2019, de 20 de diciembre, de Cooperativas de Euskadi, obliga a los poderes públicos a asumir como funciones de interés social, la promoción, estímulo y desarrollo de las entidades cooperativas, con carácter general; y, según el artículo 157.2.j), con carácter especial, el establecimiento de medidas de asesoramiento, acompañamiento y apoyo a la viabilidad, en procesos de crisis empresarial. Estas funciones han de ampliarse a todo el espectro de la economía social, al defender los mismos valores, principios democráticos y de centralidad de las personas en las propias empresas, tal como reconoce y ampara la Ley 5/2011, de 29 de marzo, de Economía Social.

Gizarte-ekonomiako erakundeen berezko esparru ekonomiko eta finantzarioan, sozietateen egoera-balantzean eta finantza-oreka arruntean eragin zuzena izan dute fakturazio-murrizketek, arriskuan jar baitezakete erakunde horien jarraipena, iraupena.

En el ámbito económico-financiero propio de las entidades de economía social el balance de situación de las sociedades y el equilibrio financiero ordinario de las mismas se ha visto directamente afectado con reducciones de facturación que pueden llegar a poner en riesgo la continuidad y supervivencia de dichas entidades.

Eusko Jaurlaritzak, bere lehentasunezko helburuen artean, gizarte-ekonomia osoaren sustapena jarri du, ez bakarrik sozietate horietan enplegu berria sortzeko fasean, bai eta sozietateen sendotze eta finkapenean. Horrenbestez, Gizarte Ekonomiaren Zuzendaritzak, dauzkan baliabideetatik abiatuta, 500 mila euro bideratu ditu laguntza-lerro berri bat sortzera, zertarako eta, haren jarraitutasuna onartuko duen bideragarritasun-diagnostiko batean oinarrituta, erakundeen iraupena ziurtatzeko epe labur eta ertaineko neurriak eta jarduketak proposatzeko. Krisi-egoeran dauden enpresetan esperientzia egiaztatua duten enpresek egin beharko dute azterlan hori.

El Gobierno Vasco recoge entre sus objetivos prioritarios el fomento de la economía social en su conjunto, no solo en fase de creación de nuevo empleo en estas sociedades, sino en el fortalecimiento y consolidación de las sociedades ya existentes. En consecuencia, la Dirección de Economía Social ha habilitado a partir de sus recursos propios una dotación económica de 500 mil euros para crear una nueva línea de ayudas que, partiendo de un diagnóstico de viabilidad que apruebe la continuidad de la misma, proponga medidas y actuaciones a corto y medio plazo para asegurar la supervivencia de las entidades. Dicho análisis habrá de ser realizado por empresas con acreditada experiencia en empresas en situación de crisis.

Bestalde, EAEko Administrazio Publikoa, legez behartuta dago, halaber, enpresen krisi-prozesuetan murgilduta dauden gizarte-ekonomiako proiektuak lagundu, aholkatu eta babestera. Horrenbestez, agindu hau osatzen duten lerroen ohiko sortari enpresak aholkatzeko beste laguntza bat gehitu zaio, enpresa horiek, kaudimen gabe egonda, azken ahalegina egin ahal izan dezaten indarreko legediak ematen dizkien aukera guztiak baliatzeko, zorrak berriz negoziatu edo aurretiazko akordioak ezartzeko bidean. Alde horretatik, Gobernuak COVID-19aren ondoren jarduera judiziala suspertzeko premiazko neurriei buruzko 16/2020 Errege Lege-dekretua onartu zuen apirilaren 28an, zeinean berariaz adierazten baita kaudimenik gabe dauden enpresak ez direla behartuta egongo konkurtso-deklarazioa eskatzera 2020ko abenduaren 31 arte.

Por otra parte, la Administración pública vasca también está legalmente obligada a acompañar, asesorar y apoyar proyectos de economía social inmersos en procesos de crisis empresarial En consecuencia, al paquete habitual de líneas que conforman la presente Orden se le ha agregado una ayuda para el asesoramiento de empresas que estando en situación de insolvencia puedan realizar un último esfuerzo por agotar las posibilidades que les ofrece la legislación en vigor hacia la renegociación de las deudas o el establecimiento de acuerdos previos. En este sentido, el Gobierno aprobó el 28 de abril el Real Decreto-ley, 16/2020, de medidas urgentes para la recuperación de la actividad judicial tras el COVID-19, en el cual se recoge expresamente que las empresas que se encuentren en estado de insolvencia no tendrán la obligación de solicitar la declaración de concurso hasta el 31 de diciembre de 2020.

Horrenbestez, Euskal Autonomia Erkidegoko 2020. urteko Aurrekontu Orokorrak onartzen dituen abenduaren 27ko 13/2019 Legea onartu ostean, deialdia finantzatzeko aurrekontu-kreditu nahikoa dagoela egiaztatuta, eta Euskadiko Kooperatiben Goren Kontseiluari entzunda, Lan eta Justizia Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen apirilaren 11ko 84/2017 Dekretuak ematen dizkidan eskumenen arabera, hau

En su virtud, habiéndose aprobado Ley 13/2019, de 27 de diciembre, por la que se aprueban los Presupuestos Generales de la Comunidad Autónoma de Euskadi para el ejercicio 2020, comprobada la existencia de crédito presupuestario suficiente para financiar la convocatoria y oído el Consejo Superior de Cooperativas de Euskadi, de acuerdo a las competencias que me atribuye el Decreto 84/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Trabajo y Justicia,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

1. artikulua.– Xedea.

Artículo 1.– Objeto.

Agindu honen xedea da Eusko Jaurlaritzak, Lan eta Justizia Sailaren bitartez, kooperatiba eta lan-sozietateen kudeaketa hobetzeko laguntza teknikoetarako 2020. urtean emango dituen laguntzak arautzea, eta laguntza horietarako deialdia egitea. COVID-19aren krisiak eragindako kooperatiben eta lan-sozietateen enpresa-eskumenak lehengoratzeko eta hobetzeko laguntzak ere jasotzen dira.

El objeto de la presente Orden es la regulación y convocatoria de las ayudas que el Gobierno Vasco, a través del Departamento de Trabajo y Justicia, otorgará, durante el ejercicio 2020, para facilitar la asistencia técnica encaminada a la mejora de la gestión de las Cooperativas y Sociedades Laborales. También se recogen las ayudas que se destinarán a restaurar y mejorar las competencias empresariales de las Cooperativas y Sociedades Laborales afectadas por la crisis del COVID-19.

2. artikulua.– Diruz lagundu daitezkeen jarduerak.

Artículo 2.– Actividades subvencionables.

1.– Agindu honen ondorioetarako, honako hauek jotzen dira laguntza teknikoko ekintzatzat:

1.– A los efectos de la presente Orden se considerarán como acciones de asistencia técnica las siguientes:

a) Urteko Kudeaketa Plana edo Aginte Koadro Integrala egitea eta ezartzea.

a) La elaboración e implantación de un Plan de Gestión Anual o del Cuadro de Mando Integral.

b) Ordezkaritza handiena duten gizarte-ekonomiako erakundeek aldez aurretik behar den azterlan ekonomiko eta finantzarioa egitea, euren erakunde elkartuei bermeak emateko.

b) La realización por parte de las máximas entidades representativas de la Economía Social del estudio económico financiero previo necesario para la prestación de garantías a sus entidades asociadas.

c) Kooperatibek eta lan-sozietateek merkataritza-kudeaketarako berariaz emandako aholkularitza.

c) El asesoramiento específico en gestión comercial de las Cooperativas y Sociedades Laborales.

d) Kudeatzailetzari laguntzeko zerbitzu espezializatuak kontratatzea, kudeatzaileen edo zuzendarien egitekoetan laguntzeko, edo kooperatiba eta lan-sozietateetako jardun-arloekin zerikusia duten zerbitzuak, profesionalizazioa areagotzen laguntzeko xedez, merkatuan lehiakortasunari eusteko eta lehiakorragoak izateko giltzarrietako bat delako.

d) La contratación de servicios especializados de apoyo a la Gerencia para el desempeño de funciones gerenciales o directivas, o relacionados con las distintas áreas de actividad en cooperativas y sociedades laborales, con el fin de favorecer la profesionalización de las mismas como factor clave para mantener y mejorar su posición competitiva en el mercado.

e) COVID-19aren krisiak eragindako enpresen egoeraren diagnostikoa egitea, enpresa horiek lehenago zeukaten konkurrentzia-egoera berreskuratu eta hobetzeko neurri eta jarduketa erabakigarriak proposatzeko. Diagnostikoak ikuspegi orokorra izan beharko du, antolakundearen arlo guztiak kontuan hartuta (merkatua, produktua, estrategia, pertsonak, teknologia eta abar). Gomendatutako ekintzek merkatuaren, bezeroen eta errentagarritasunaren arteko koherentziari eutsi beharko diote, enpresen digitalizazioa hobetzeko neurriak dituztenek barne.

e) La elaboración de un diagnóstico de la situación de las empresas afectadas por la crisis del COVID-19, que proponga medidas y actuaciones determinantes para recuperar y mejorar la situación competitiva previa en la que se encontraban dichas empresas. El diagnóstico habrá de tener una visión global, incorporando las distintas áreas de la organización (mercado, producto, estrategia, personas, tecnología, etc). Las acciones recomendadas habrán de mantener la coherencia entre mercado, cliente y rentabilidad, incluidas las que incluyan mejoras de digitalización en las empresas.

f) Enpresek ez badute kaudimenik, COVID-19aren ondoren jarduera judiziala suspertzeko premiazko neurriei buruzko 16/2020 Errege Lege-dekretuaren 11. artikulura (hartzekodunen konkurtso-deklarazioa egiteko eskabidearen araubide berezia) bildutako enpresentzako premiazko aholkularitza.

f) En caso de insolvencia empresarial, el asesoramiento necesario para las empresas acogidas al artículo 11 del Real Decreto-ley, 16/2020, de medidas urgentes para la recuperación de la actividad judicial tras el COVID-19, sobre el régimen especial de la solicitud de declaración del concurso de acreedores.

2.– Ekintzek 2020. urtean izan beharko dute hasiera. Aurreko zenbakiko b) letrako ekintzei dagokienez, honako hau hartuko da ekintzaren hasiera-datatzat: ordezkaritza handiena duten gizarte-ekonomiako erakundeek euren erakunde elkartuei bermeen prestazioa egingo dien erakundearekin hitzarmena sinatzen duten eguna.

2.– Las acciones deberán iniciarse en el año 2020. En las acciones del apartado b) del párrafo anterior, se entenderá como fecha de inicio de la acción, la de la firma del convenio por parte de las máximas entidades representativas de la Economía Social con la entidad que vaya a realizar la prestación de garantías a sus entidades asociadas.

3.– Gehien jota, ekintzak 2021eko lehen seihilekoan bukatu behar dira.

3.– Las acciones deben estar concluidas, como máximo, en el primer semestre de 2021.

4.– Erakunde eskatzaile bakoitzeko dirulaguntza bat baino ezingo da eman, eta diruz lagun daitekeen jarduera bakar bat egiteko baino ez, 55. artikuluan jasotako salbuespenarekin.

4.– Solo se podrá conceder una subvención por entidad solicitante y para la realización de una sola actividad subvencionable, con la salvedad recogida en el artículo 5.5.

3. artikulua.– Baliabide ekonomikoak eta mugak.

Artículo 3.– Recursos económicos y límite en la concesión.

1.– Agindu honen xedea betetzeko, zortziehun mila (800.000) euroko gehieneko kopurua erabiliko da guztira, honela banatuta: bostehun eta hirurogeita bi mila eta bostehun (562.500) euroko ordainketa-kreditua 2020ko ekitaldirako, eta berrehun eta hogeita hamazazpi mila eta bostehun (237.500) euroko konpromiso-kreditua 2021eko ekitaldirako.

1.– A los efectos del cumplimiento del objeto de esta Orden, se destinará un importe global máximo de ochocientos mil euros (800.000) euros, distribuidos mediante un crédito de pago para el ejercicio 2020 de quinientos sesenta y dos mil quinientos (562.500) euros, y un crédito de compromiso de doscientos treinta y siete mil quinientos (237.500) euros, correspondientes al ejercicio 2021.

2.– Agindu hau betetzeko baliabide guztietatik, 200.000 euro 2.1.a), c) eta d) artikuluko jarduerei dagokienez onuradun direnen eskaerei erantzuteko erabiliko dira; 550.000 euro, 2.1.e) eta f) artikuluko jardueretan onuradun direnentzat izango dira; eta gainerako 50.000 euroak, azkenik, 2.1.b) artikuluari lotuta onuradun direnentzat.

2.– De los recursos totales destinados a cubrir la presente Orden, se destinarán 200.000 euros a la cobertura de las solicitudes que resulten beneficiarias en relación con las actividades del artículo 2.1.a), c) y d); 550.000 euros irán destinados a las beneficiarias de las actividades del artículo 2.1.e) y f); y los 50.000 euros restantes a la cobertura de las beneficiarias relacionadas con el artículo 2.1.b).

3.– Dirulaguntzak esleitzeko prozedura hau izango da:

3.– El procedimiento para la adjudicación de las subvenciones será el siguiente:

a) Bigarren artikuluko dirulaguntza-lerro bakoitzerako dauden baliabide ekonomikoak nahikoa badira balioetsi beharreko eskaerak betetzeko, deialdian laguntzen onuradun izateko aipatzen diren baldintzak betetzen dituzten erakunde eskatzaile guztiei onartuko zaie dirulaguntza hori jasotzeko eskubidea.

a) En el caso de que los recursos económicos disponibles para cada línea de subvención del artículo 2 resultara suficiente para cubrir las solicitudes a estimar, se procederá a reconocer el derecho a dicha subvención a todas las entidades solicitantes que cumplan los requisitos de la convocatoria para ser beneficiarias de las ayudas.

b) Eskaera guztiak aztertu ondoren guztira eman beharreko kopurua handiagoa bada balia daitekeen kreditua baino, 2.1.b), 2.1.e) eta 2.1.f) letrei dagozkienak emango dira lehentasunez, eta murrizketa proportzional bakarra eta independentea egingo da aintzat hartutako gainerako eskaera guztientzat.

b) En el caso de que el importe global a conceder tras analizar la totalidad de las solicitudes fuera superior al crédito disponible, se concederán con carácter prioritario las relativas a los apartados 2.1.b), 2.1.e) y 2.1.f), procediendo a aplicar una reducción proporcional única e independiente para el conjunto del resto de las solicitudes consideradas estimatorias.

c) 2.1.b), 2.1.e) eta 2.1.f) kasuetan eman beharreko eskaerei aurre egitea ezinezkoa bada eskura dauden baliabideekin, murrizketa proportzional bakarra egingo da haientzat guztientzat. Gainerako eskabideei ezezkoa emango zaie, 1 zenbakian aipatutako zuzkidura amaitzeagatik.

c) En el caso de que con los recursos disponibles no se cubriera la totalidad de las solicitudes a conceder en los casos 2.1.b), 2.1.e) y 2.1.f) se procederá a aplicar una reducción proporcional única para el conjunto de todas ellas. El resto de las solicitudes se denegarán por agotamiento de la dotación referida en el apartado 1.

4. artikulua.– Bitarteko elektronikoak erabiltzea.

Artículo 4.– Utilización de medios electrónicos.

1.– Agindu honetan jasotzen diren laguntzen eskaera izapidetzeko, bitarteko elektronikoak erabiliko dira, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 14.2 artikuluan xedatutakoarekin bat eginez.

1.– La tramitación de las solicitudes de ayudas previstas en la presente Orden se realizará utilizando medios electrónicos de conformidad con lo dispuesto en el artículo 14.2 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.

2.– Eskabideak, erantzukizunpeko adierazpenak eta gainerako ereduak izapidetzeko zehaztasunak egoitza elektronikoan egongo dira, honako helbide honetan: http://www.euskadi.eus/ayudas-asistencia-tecnica-en-economia-social-2020/web01-tramite/es

2.– Las especificaciones sobre cómo tramitar las solicitudes, declaraciones responsables y demás modelos estarán disponibles en la sede electrónica, en la siguiente dirección http://www.euskadi.eus/ayudas-asistencia-tecnica-en-economia-social-2020/web01-tramite/es

3.– Eskabidearen ondoko izapideak https://euskadi.net gunean egingo dira, «Egoitza elektronikoa / Nire karpeta» atalean.

3.– Los trámites posteriores a la solicitud se realizarán a través de https://euskadi.net, en el apartado «Sede electrónica / Mi Carpeta».

5. artikulua.– Erakunde onuradunak.

Artículo 5.– Entidades beneficiarias.

Batez ere, Euskal Autonomia Erkidegoan jarduten duten erakundeek eskuratu ahal izango dituzte agindu honetako dirulaguntzak, zehaztapen hauei jarraikiz:

Podrán acogerse a las ayudas previstas en la presente Orden las entidades que desarrollen su actividad principalmente en la Comunidad Autónoma Vasca, en los siguientes términos:

1.– 2.1.a) eta c) artikuluan adierazitako jarduerak egiteko: azken bost urteotan eratu edo eraldatutako kooperatiba eta lan-sozietateek lor ditzakete, baldin eta erakunde aholku-emaile edo ordezkaritza duen gizarte-ekonomiako erakunde baten aholkularitza badute eta kudeaketarako tresna horiek ezartzeko laguntza publikorik jaso ez badute lehendik.

1.– Para la realización de las actividades contempladas en el artículo 2.1.a) y c): las Cooperativas y las Sociedades Laborales constituidas o transformadas dentro de los últimos cinco años, que cuenten con el asesoramiento de una entidad consultora externa o entidad representativa de Economía Social, y que no hayan recibido anteriormente ayudas públicas para implantar instrumentos de gestión similares.

Jarduera horietan, gizarte-ekonomiako enpresak ordezkatzen dituzten elkarte-erakundeak ere hartu ahal izango dira erakunde onuraduntzat. Horretarako, euren enpresentzako baterako eskaera aurkeztu beharko dute, 2.1 artikuluaren a), eta c) letretan jasotako kudeaketa-tresnetako bat gauzatzeko. Kasu horretan, diruz lagundutako jarduera egiteak doakoa izan beharko du diruz lagundutako jarduerak jasotzen dituzten erakunde elkartu edo federatuentzat, eta elkarte eskatzaileak berak ordainduko du Administrazioak bere gain hartu ez duen kostua.

En estas actividades, también las entidades asociativas representativas de empresas de Economía Social podrán tener la consideración de entidades beneficiarias. Para ello, habrán de presentar una solicitud conjunta para sus empresas para la realización de alguno de los instrumentos de gestión recogidos en los apartados a) y c) del artículo 2.1. En este supuesto, la realización de la actividad subvencionada habrá de resultar gratuita para las entidades asociadas o federadas que reciban las actividades subvencionadas, haciéndose cargo del coste no soportado por la administración la propia entidad asociativa solicitante.

2.– Gizarte-ekonomiako enpresen elkarte-erakundeek ere lor ditzakete agindu honetako 2.1.b) artikuluan adierazitako jardueretarako laguntzak.

2.– Podrán acogerse a las ayudas previstas en la presente Orden para la realización de las actividades contempladas en el artículo 2.1.b): las entidades asociativas de empresas de Economía Social.

3.– 2.1.d) artikuluko jardueretarako, kooperatibek eta lan-sozietateek azken hamabost urtean eratuak eta eraldatuak izan beharko dute, eta antzeko zerbitzuak kontratatzeko lehenago laguntza publikorik jaso gabe egon beharko dute.

3.– Para las actividades del artículo 2.1.d), las Cooperativas y las Sociedades Laborales habrán de haber sido constituidas o transformadas dentro de los últimos quince años y no haber recibido anteriormente ayudas públicas para contratar servicios similares.

4.– 2.1.e) artikuluan jasotako laguntzen ondorioetarako, honako baldintza hauek betetzen dituzten kooperatibak eta lan-sozietateak izango dira laguntzen onuradun:

4.– A los efectos de las ayudas recogidas en el artículo 2.1.e), serán beneficiarias de las ayudas las Cooperativas y las Sociedades Laborales que cumplan las siguientes condiciones:

– Bazkideen Liburuan, 2020ko martxoaren 14an, alta-egoeran gehienez 20 bazkide izatea. Agindu honen ondorioetarako, pertsona bazkideak hauek izango dira:

– En su Libro de Personas Socias, con fecha 14 de marzo de 2020, tener como máximo 20 personas socias en situación de alta. A los efectos de esta Orden se considerarán personas socias las siguientes:

● Sozietate kooperatiboetan, kasuan kasuko kooperatiba motako berezko bazkide direnak. Bazkide langile edo lan-bazkide diren pertsonen kasuan, guztiak sartuko dira kopuruan, mugagabeak edo iraupen mugatukoak izan.

● En el caso de las sociedades cooperativas, aquellas que sean las socias propias de la clase de cooperativa de la que se trate. En el caso de las personas socias trabajadoras o de trabajo, se incluirán todas en el cómputo, independientemente de su naturaleza indefinida o de duración determinada.

● Lan-sozietateetan, lan motako akzioak edo partizipazioak dituzten bazkideak baino ez dira kontuan hartutako ondorio hauetarako.

● En el caso de las sociedades laborales, solo se computarán a estos efectos aquellas personas socias titulares de acciones o participaciones de la clase laboral.

– Agindu honen ondorioetarako COVID-19aren krisiak eragindako enpresa izateko, 2020ko martxoaren 14 eta ekainaren 14 arteko hilabeteetan 2019ko irailaren 13 eta 2020ko martxoaren 13 (biak barne) arteko hilabeteetako batez besteko fakturazioaren aldean batez beste % 30 gutxiago fakturatu duten enpresak egokitu egingo dira.

– Para tener la consideración de empresas afectadas por la crisis del COVID-19 a los efectos de esta Orden, se acomodarán aquellas que hubieran tenido una disminución de facturación del 30% en la media de los meses comprendidos entre el 14 de marzo y el 14 de junio de 2020 (ambos incluidos) con respecto a la media de facturación de los meses comprendidos entre el 13 de septiembre de 2019 y el 13 de marzo de 2020 (ambos incluidos).

5.– 2.1.f) artikuluan bildutako laguntzen ondorioetarako, kooperatibak eta lan-sozietateak onuradun izan ahal izango dira, baldin eta kaudimenik ez badute, eta COVID-19aren ondoren jarduera judiziala suspertzeko premiazko neurriei buruzko 16/2020 Errege Lege-dekretuaren 11. artikulura (hartzekodunen konkurtso-deklarazioa egiteko eskabidearen araubide berezia) bilduta badaude.

5.– A los efectos de las ayudas recogidas en el artículo 2.1.f), podrán ser beneficiarias las Cooperativas y las Sociedades Laborales que se encuentren en estado de insolvencia y se acojan al artículo 11 del Real Decreto-ley, 16/2020, de medidas urgentes para la recuperación de la actividad judicial tras el COVID-19, sobre el régimen especial de la solicitud de declaración del concurso de acreedores.

Kasu horretan, gizarte-ekonomiako enpresak ordezkatzen dituzten elkarte-erakundeak ere izan ahal izango dira onuradun. Horretarako, beren enpresa elkartuentzako eskaera bateratua aurkeztu beharko dute.

También podrán ser beneficiarias en este supuesto, las entidades asociativas representativas de empresas de Economía Social. Para ello, habrán de presentar una solicitud conjunta para sus empresas asociadas.

6. artikulua.– Aholkularitza-erakundeak.

Artículo 6.– Entidades consultoras.

Baldintza hauek bete behar dituzte aurreko artikuluan adierazi diren kaudimen aitortuko aholkularitza-erakundeek –pertsona fisikoak edo juridikoak izan–:

Las entidades consultoras, personas físicas o jurídicas, de reconocida solvencia en la materia, a que se refiere el artículo anterior deberán reunir los siguientes requisitos:

a) Batez ere Euskal Autonomia Erkidegoan jardutea.

a) Desarrollar su actividad principalmente en la Comunidad Autónoma Vasca.

b) Jardueraren ardatza enpresa-aholkularitza izatea.

b) Estar centrada su actividad en consultoría empresarial.

c) Euskal Autonomia Erkidegoko lan-zentroetan, goi-mailako tituludunak izatea, batez ere gizarte-ekonomiako enpresetan egiaztatutako esperientzia dutenak. 2.1.e) eta f) artikuluaren ondorioetarako, krisi- eta zaurgarritasun-egoeretan dauden gizarte-ekonomiako enpresen azterketan esperientzia izatea egiaztatu beharko da.

c) Contar con titulados o tituladas superiores, en los centros de trabajo radicados en la Comunidad Autónoma del País Vasco, con experiencia acreditada, especialmente en empresas de Economía Social. A los efectos del artículo 2.1.e) y f), se deberá acreditar la experiencia en el análisis de empresas de economía social en situaciones de crisis y vulnerabilidad.

d) Lanaren gaineko ardura duen aholkulariak aholkularitzako enpresan gutxienez hiru urteko esperientzia edukitzea egiaztatu beharko du.

d) El consultor o la consultora responsable del trabajo deberá acreditar una permanencia mínima de tres años en la empresa consultora.

e) Aholkulariek edo haiek partaide diren aholkularitza-enpresek ezin izango dute inolako loturarik izan, ez zuzenean ez zeharka, laguntzak eskatzen dituzten erakundeekin, ez akzioen ez partizipazioen bidez. Betekizun hau ezin izango zaie ezarri 5.1 artikuluko erakundeei.

e) Las personas consultoras y/o las empresas de consultoría a las que pertenezcan, no podrán tener vinculación ni accionarial, ni de participaciones, directa o indirectamente, con las entidades solicitantes de ayudas. Este requisito no será aplicable en el caso de las entidades del artículo 5.1.

7. artikulua.– Onuraduna izateko betekizun orokorrak.

Artículo 7.– Requisitos generales para obtener la condición de beneficiario.

1.– Agindu honetako laguntzak lortu ahal izateko, erakunde eskatzaileek honako betekizun hauek bete behar dituzte:

1.– Para acceder a las ayudas previstas en la presente Orden, las entidades solicitantes deberán cumplir los siguientes requisitos:

a) Zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekikoak betetzea, Ogasun eta Ekonomia Sailak horretarako ezartzen duenari jarraikiz.

a) Cumplir las obligaciones tributarias y las obligaciones frente a la Seguridad Social, de conformidad con lo que al efecto disponga el Departamento de Hacienda y Economía.

b) Dirulaguntza edo laguntza publikoak eskuratzea galarazten duen zehapen penal edo administratiborik ez izatea, edo horretarako desgaitzen duen legezko debeku baten pean ez egotea.

b) No estar sancionada penal o administrativamente con la pérdida de la posibilidad de obtención de subvención o ayudas públicas, o no estar incursa en prohibición legal que la inhabilite para ello.

c) Hala badagokio, dirulaguntzak itzultzeko betebeharrei dagokienez egunean egotea, bai eskabidea egiteko unean, bai ordainketen unean.

c) En su caso, estar al corriente en el cumplimiento de obligaciones por reintegro de subvenciones, tanto en el momento de la solicitud como en el momento de los pagos.

d) Erakunde eskatzaileak erantzukizunez deklaratzea zer egoeratan dagoen administrazio honi edo beste administrazio publiko batzuei xede eta helburu berberaz eskatutako beste edozein laguntza (eskatuta, izapideak egiten nahiz emanda).

d) Declarar responsablemente por parte de la entidad solicitante la situación en que se encuentre (solicitada, en trámite o concedida), cualquier otra ayuda que para el mismo objeto y finalidad se haya solicitado a esta u otras Administraciones Públicas.

e) Lan-segurtasun eta -osasunari buruzko arauek ezarritako betekizunak betetzea, Prebentzio Zerbitzuen Arautegia onartzen duen urtarrilaren 17ko 39/1997 Errege Dekretuak xedatutakoaren arabera.

e) Cumplir con las exigencias impuestas por la normativa de Seguridad y Salud Laborales, conforme a lo establecido en el Real Decreto 39/1997, de 17 de enero, por el que se aprueba el Reglamento de los Servicios de Prevención.

2.– Era berean, ezin izango dira agindu honetan araututako dirulaguntzen onuradunak izan Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 13. artikuluan aipatutako egoeretako batean dauden pertsonak edo erakundeak.

2.– Asimismo, no podrán obtener la condición de beneficiario de las subvenciones reguladas en esta orden las entidades que estén incluidas en alguna de las circunstancias mencionadas en el artículo 13 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones.

3.– Eskatzaileari dirulaguntza jasotzeko eskubidea onartzen bazaio, dirulaguntzaren abonua jasotzeko Ogasun eta Ekonomia Saileko Hirugarrenen Erregistroan eman beharko du izena. Erregistratu gabe egonez gero edota jasota dauden datuak aldatu nahi izanez gero, alta edo aldaketa egin daiteke, hemen: http://www.euskadi.eus/eusko-jaurlaritza/-/hirugarrenaren-datuen-aldaketa/

3.– En el caso de que a la entidad solicitante se le reconozca el derecho a la ayuda, habrá de darse de alta en el Registro de Terceros del Departamento de Hacienda y Economía (en el caso de que no lo estuviera ya, o bien quisiera modificar los datos existentes), para poder materializar el abono de la ayuda concedida, en la siguiente dirección: http://www.euskadi.net/altaterceros

8. artikulua.– Erakunde onuradunek baldintzak egiaztatzea.

Artículo 8.– Acreditación de los requisitos de las entidades beneficiarias.

1.– Eskabidearen barneko erantzukizunpeko adierazpen baten bidez, erakunde onuradunek deklaratu behar dute bete egiten dituztela aurreko artikuluan zerrendatutako betekizunak eta Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 13. artikuluan adierazitako gainerako betekizunak. Hala izanez gero, dirulaguntza emateko ebazpen-proposamena egin aurretik, eskatu beharko da adierazpenean adierazitako datuak benetakoak direla egiaztatzen duten agiriak aurkezteko, 15 eguneko epean gehien jota.

1.– Mediante una declaración responsable incluida en la solicitud las entidades beneficiarias declararán el cumplimiento de los requisitos enumerados en el artículo anterior y demás exigidos en el artículo 13 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones. En este caso, con anterioridad a la propuesta de resolución de concesión de la subvención, se deberá requerir la presentación de la documentación que acredite la realidad de los datos contenidos en la citada declaración, en un plazo no superior a 15 días.

2.– Eskabidea aurkezteak berekin dakar baimena ematea Gizarte Ekonomiaren Zuzendaritzak zuzenean lor ditzan administrazioak dauzkan edozein motatako dokumentuak, edo edozein administraziok egindakoak, zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekikoak betetzeari buruzko baldintzak betetzen direlako egiaztapena barne. Hala ere, baimena berariaz ukatu ahal izango da, eta, kasu horretan, erakunde eskatzaileak ogasun-agintaritzaren eta Gizarte Segurantzaren administrazio-instantziek eginiko ziurtagiriak aurkeztu beharko ditu. Betebehar horiek egunean izatea nahitaezkoa da onuradun izateko, bai eta onuradun gisa irauteko ere emandako dirulaguntza likidatu arte, eta, beraz, egiaztatuko da betebehar horiek betetzen direla dirulaguntza emateko eta ordainketak egiteko.

2.– La presentación de la solicitud comporta la autorización para que la Dirección de Economía Social obtenga de forma directa todo tipo de documentos que se encuentren en poder de la administración o que hayan sido elaborados por cualquier administración, incluida la acreditación de los requisitos relativos al cumplimiento de las obligaciones tributarias y para con la Seguridad Social. Se podrá denegar expresamente tal autorización, en cuyo caso la entidad solicitante deberá aportar las correspondientes certificaciones expedidas por las instancias administrativas de la autoridad hacendística y de la Seguridad Social competentes. El hallarse al corriente de dichas obligaciones es requisito tanto para acceder a la condición de beneficiario como para mantenerse en ella hasta la liquidación de la subvención concedida, y por tanto se verificará su cumplimiento al momento de efectuar la concesión y al realizar los pagos correspondientes.

3.– Herri-administrazioen egiaztatze-, kontrolatze- eta ikuskatze-ahalmenak gorabehera, eskabideek aukera emango dute laguntza jasotzen duten erakundeek espresuki onar dezaten organo kudeatzaileek datuak lortu edo egiaztatu ahal izatea.

3.– Las solicitudes incluirán la posibilidad de que la entidad beneficiaria de la ayuda consienta expresamente que los datos o documentos sean obtenidos o verificados por el órgano gestor, sin perjuicio de las facultades de comprobación, control e inspección que tienen atribuidas las Administraciones Públicas.

9. artikulua.– Eskabideak aurkezteko modua eta epea.

Artículo 9.– Presentación de solicitudes: forma y plazo.

1.– Eskabidea egoitza elektroniko honetan egongo da eskuragarri:

1.– La solicitud estará disponible en la sede electrónica siguiente:

2.– Eskabideak aurkezteko epea hilabetekoa izango da, agindu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta biharamunetik aurrera.

2.– Las solicitudes deberán presentarse en el plazo de un mes contado a partir del día siguiente al de la publicación de la presente Orden en el Boletín Oficial del País Vasco.

3.– Erakunde eskatzaileek eskabidea eta dokumentazioa euskaraz edo gaztelaniaz aurkez dezakete, nahi duten eran. Orobat, prozeduran zehar, pertsona edo erakunde eskatzaileak hautatutako hizkuntza erabiliko da, Euskararen Erabilera Normalizatzeari buruzko azaroaren 24ko 10/1982 Oinarrizko Legearen 6.1 artikuluan ezarritakoaren arabera.

3.– Las entidades solicitantes podrán presentar la solicitud, junto con la documentación que se acompañe, en euskera o castellano, a su elección. Así mismo, a lo largo del procedimiento, se utilizará el idioma elegido por la persona o entidad solicitante, tal y como establece el artículo 6.1 de la Ley 10/1982, de 24 de noviembre, básica de normalización del uso del Euskera.

4.– Eskabidearekin batera, hurrengo artikuluan adierazten diren agiriak aurkeztu behar dira.

4.– A la solicitud deberán acompañarse los documentos que se indican en el artículo siguiente.

10. artikulua.– Nahitaezko dokumentazioa.

Artículo 10.– Documentación preceptiva.

1.– Dirulaguntza jasotzeko eskabidearekin batera, justifikazio-memoria aurkeztu behar da, bai eta dirulaguntza jaso dezaketen jarduerak gauzatzeko aurreikusitako lan-plana ere. Plan horretan, iraupena, metodologia eta kalkulatutako aurrekontu zehatza adierazi behar dira.

1.– La solicitud de subvención deberá venir acompañada de la memoria justificativa y el plan de trabajo previsto para la realización de las actividades subvencionables que incluya la duración, la metodología y el presupuesto estimado y detallado.

2.– Horretaz gain, 2.1.a), c), d), e) eta f) artikuluko jarduerei buruzko eskabideekin batera, beste dokumentu hauek ere aurkeztu behar dira:

2.– Además, las solicitudes relativas a las actividades del artículo 2.1.a), c), d), e) y f) deberán remitir también:

a) Agindu honen 5.1 artikuluan adierazitako aholkularitza-erakunde baten laguntza eta lankidetzako konpromisoa dagoela agertzen duen agiria, hau da, harekin egindako kontratua edo eskaera irmoaren agiria, erakunde horrek agindu honetako 6. artikuluko baldintzak betetzen dituela agertzen duten frogagiriekin batera.

a) Acreditación del compromiso de apoyo y colaboración de una entidad de las referidas en el artículo 5.1 de esta Orden, mediante el correspondiente contrato o pedido en firme, acompañada de los justificantes que acrediten que la citada entidad cumple los requisitos establecidos en el artículo 6 de la presente Orden.

b) 2019ko ekitaldiaren balantze ekonomikoa eta emaitzen kontua.

b) Balance económico y Cuenta de Resultados del ejercicio 2019.

c) Aholkulariaren edo aholkularitza-lanaren arduradunaren curriculuma.

c) Currículo del consultor o de la consultora o de la persona responsable del trabajo de asesoramiento.

d) Erakunde eskatzailearen erantzukizunpeko adierazpena, zeinean esaten baitu ez daukala zuzenean edo zeharka akzio edo partizipazio bidezko loturarik aholkularitza-enpresarekin edo aholkulari den pertsona fisikoarekin.

d) Declaración responsable de la entidad solicitante, en el sentido de que no tiene vinculación ni accionarial, ni de participaciones, directa o indirectamente con la empresa de Consultoría o persona física consultora.

3.– 2.1.b) artikuluaren kasuan, elkarteak emandako ziurtagiria, xedapen horrek arautzen duen zerbitzuaren antolaketa egiaztatzen duena.

3.– En el caso del artículo 2.1.b), Certificación de la entidad asociativa que acredite la organización del servicio a que dicho precepto se refiere.

4.– 2.1.e) artikuluaren kasuan, erakunde eskatzaileek honako dokumentazio hau gehitu beharko dute:

4.– En el caso del artículo 2.1.e), las entidades solicitantes habrán de añadir la siguiente documentación:

– Sozietateak emandako ziurtagiria, erakundeko bazkideak zehazten dituena: 2020ko martxoaren 14aren ondoren eta agindu honen 5.4 artikuluan zehaztutako baldintzak kontuan hartuz sinatuta.

– Certificado emitido por la sociedad en el que se detalle la relación de personas socias de la entidad, firmado con fecha posterior al 14 de marzo de 2020, y en las condiciones especificadas en el artículo 5.4 de la presente Orden.

– Diru-sarrerak galtzeagatik egindako eskabideetan, enpresak fakturazioari buruzko erantzukizunpeko adierazpena aurkeztu beharko du, agindu honen 5.4 artikuluan jasotako moduan.

– En el caso de solicitud por pérdida de ingresos, la empresa deberá aportar declaración responsable sobre la facturación en los términos recogidos en el artículo 5.4 de la presente Orden.

5.– 2.1.f) artikuluaren kasuan, erakunde eskatzaileek erakunde eskatzailearen erantzukizunpeko adierazpen bat gehitu beharko dute, kaudimenik gabe daudela dioena.

5.– En el caso del artículo 2.1.f), las entidades solicitantes habrán de incluir una declaración responsable de la entidad solicitante manifestando que se encuentran en situación de insolvencia.

6.– Artikulu honetako 4. zenbakian fakturazioari buruz jasotako dokumentazioa behin betiko aurkeztu eta baliozkotu beharko du diruz lagundutako jarduera egitearen ardura duen aholkularitza-entitateak, eta betiere aurkeztutako eskaerari buruzko ebazpena eman baino lehen.

6.– La documentación relativa a la facturación recogida en el apartado 4 del presente artículo habrá de ser definitivamente aportada y validada por la entidad consultora responsable de la realización de la actividad subvencionada, siempre antes de que se emita la Resolución sobre la solicitud presentada.

– 2.1.e) artikuluaren kasurako, egiaztatu beharko du 5.4 artikuluan fakturazio-galerez adierazitakoa (gutxienez % 30) betetzen dela, zehaztutako aldian izandako BEZaz hilero egindako aitorpenak aurkeztuta.

– Para el caso del artículo 2.1.e), deberá acreditar el cumplimiento de lo recogido en el artículo 5.4 sobre las pérdidas de facturación (al menos, el 30%), mediante la presentación de las declaraciones mensuales del IVA en el periodo especificado.

– 2.1.f) artikuluaren kasurako, sozietatearen zorra eta kaudimenik eza erakutsi eta justifikatzeko memoria aurkeztu beharko du.

– Para el caso del artículo 2.1.f), deberá aportar memoria demostrativa y justificativa del endeudamiento y del estado de insolvencia de la sociedad.

11. artikulua.– Eskabidean egindako hutsak zuzentzea.

Artículo 11.– Subsanación de los defectos de la solicitud.

Dirulaguntzen eskaeren termino guztiak beteta ez badaude edo beharrezko dokumentazioarekin batera ez badatoz, erakunde eskatzaileari eskatuko zaio akatsa konpon dezala edo beharrezko dokumentuak gainera ditzala, betiere hamar eguneko epean, eta jakinaraziko zaio hori egiten ez badu atzera botako zaiola eskaera. Administrazioak eskaera horri buruzko berariazko ebazpena eman beharko du, eta ebazpen hori jakinarazi, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 21.1 eta 68.1 artikuluetan xedatutakoari jarraikiz.

Si las solicitudes de subvención no vinieran cumplimentadas en todos sus términos, o no fueran acompañadas de la documentación preceptiva, se requerirá a la entidad solicitante para que, en un plazo de diez días, subsane la falta o acompañe los documentos preceptivos, con indicación de que, si así no lo hiciera, se le tendrá por desistida en su petición, estando obligada la Administración a dictar resolución expresa sobre esta solicitud, así como a notificarla, de conformidad con lo dispuesto en los artículos 21.1 y 68.1 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.

12. artikulua.– Dirulaguntza jaso dezaketen gastuak, dirulaguntzen zenbatekoa eta zenbateko hori zehazteko irizpideak.

Artículo 12.– Gastos subvencionables, cuantía de las subvenciones y criterios para su determinación.

1.– Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 31. artikuluan xedatutakoarekin bat etorriz, 2. artikuluaren a), c), e) eta f) letretako kasuei dagokienez, diruz lagundu daitezkeen gastuak diruz lagundutako proiektua egiteko behar diren aholkularitza-gastuak izango dira. artikulu horren b) kasuari dagokionez, bermeak eratu aurretiko azterketa ekonomiko eta finantzarioa egiteko behar diren gastuak. d) apartatuari dagokionez, aipatutako zerbitzuak kontratatzeko gastuak.

1.– De conformidad con lo establecido en el artículo 31 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones, los gastos subvencionables en los casos de los apartados a), c), e) y f) del artículo 2 serán los gastos de asesoría necesarios para la realización del proyecto subvencionado. Para el caso b) de dicho artículo, los gastos necesarios para la realización del estudio económico financiero previo a la constitución de garantías. En relación con el apartado d), los gastos de contratación de los servicios mencionados.

2.– Zenbateko hauek egokituko zaizkie betekizunak betetzen dituzten eskabideei:

2.– A las solicitudes que cumplan los requisitos, les corresponderá las siguientes cuantías:

a) Agindu honen 2.1 artikuluko a) eta c) letretan aurreikusten diren ekintzetarako: kontsulta-jardueraren kostuaren % 75, gehienez ere sei mila (6.000) euro izanik zuzeneko erakunde onuradunarentzat, hamar bazkide baino gehiago baditu agindu honen 5.4 artikuluan ezarritako baldintzen arabera, eta hiru mila (3.000) euro, berriz, erakunde onuradunak hamar bazkide edo gutxiago baditu.

a) Para las acciones previstas en los apartados a) y c) del artículo 2.1. de esta Orden: el 75% del coste de la actividad de la consultora, con un máximo de seis mil (6.000) euros para la entidad beneficiaria directa cuando supere las diez personas socias según las condiciones establecidas en el artículo 5.4 de la presente Orden, y de tres mil (3.000) euros cuando la entidad beneficiaria tenga diez o menos personas socias.

Ekintza horietan erakunde onuraduna 5.1 artikuluan zehaztu direnetako bat bada, zenbatekoa zehazteko kalkulua banan-banan egingo da baterako eskabidean jasotako erakunde bakoitzeko, zenbaki horretako baldintza berak kontuan hartuta. Kontzeptu honegatik, erakunde onuradunak ezin izango du 30.000 eurotik gorako dirulaguntzarik jaso.

En el caso de que para estas acciones la entidad beneficiaria fuera alguna de las definidas en el artículo 5.1, el cálculo para la determinación de la cuantía se realizará individualmente por cada entidad recogida en la solicitud conjunta, en las mismas condiciones de este mismo apartado. En ningún caso por el presente concepto podrá la entidad beneficiaria superar los 30.000 euros de subvención.

b) Agindu honen 2.1 artikuluko b) letran adierazitako ekintzetarako: erakunde elkartu bakoitzari egiten zaion azterlanaren kostuaren % 75 –gehienez ere, hogeita bost mila (25.000) euro– erakunde onuradun zuzenarentzat.

b) Para las acciones previstas en el apartado b) del artículo 2.1. de esta Orden: el 75% del coste del estudio para cada una de las entidades asociadas, con un máximo de veinticinco mil (25.000) euros para la entidad beneficiaria directa.

c) Agindu honen 2.1 artikuluko d) letran adierazten diren ekintzetarako: kontratatutako pertsona edo erakundearen jardueraren kostuaren % 50, eta, gehienez ere, hamar mila (10.000) euro erakunde onuradun zuzenarentzat.

c) Para las acciones previstas en el apartado d) del artículo 2.1. de esta Orden: el 50% del coste de la actividad de la persona o entidad contratada, con un máximo de diez mil (10.000) euros para la entidad beneficiaria directa.

d) Agindu honen 2.1 artikuluko e) eta f) letretan aurreikusten diren ekintzetarako: kontsulta-jardueraren kostuaren % 100, gehienez ere sei mila (6.000) euro izanik zuzeneko erakunde onuradunarentzat, hamar bazkide baino gehiago baditu agindu honen 5.4 artikuluan ezarritako baldintzen arabera, eta hiru mila (3.000) euro, berriz, erakunde onuradunak hamar bazkide edo gutxiago baditu.

d) Para las acciones previstas en los apartados e) y f) del artículo 2.1. de esta Orden: el 100% del coste de la actividad de la consultora, con un máximo de seis mil (6.000) euros para la entidad beneficiaria directa cuando supere las diez personas socias según las condiciones establecidas en el artículo 5.4 de la presente Orden, y de tres mil (3.000) euros cuando la entidad beneficiaria tenga diez o menos personas socias.

13. artikulua.– Beste dirulaguntza edo laguntza batzuekiko bateragarritasuna.

Artículo 13.– Compatibilidad con otras subvenciones o ayudas.

1.– Deialdi honetan araututako dirulaguntzak bateratu daitezke arrazoi eta xede beragatik beste edozein administraziok edo erakunde publikok ematen dituen bestelako laguntzekin. Nolanahi ere, dirulaguntzen zenbatekoak ezin izango du diruz lagundutako jardueraren kostu osoa gainditu, ez eta agindu honen 12. artikuluan aurreikusitako gehieneko zenbatekoa ere.

1.– Las subvenciones reguladas en la presente convocatoria son compatibles con aquellas otras que, con el mismo objeto y finalidad, pudieran ser otorgadas por esta u otras Administraciones o entes públicos. En cualquier caso, el importe de las subvenciones no podrá superar el coste total de la actividad objeto de subvención, ni el importe máximo previsto en el artículo 12 de esta Orden.

2.– Entitate onuradunak beste administrazio publiko edo erakunde publiko batetik edo batzuetatik arrazoi eta xede beragatik jasotzen dituen laguntzak eta agindu honetako laguntzak pilatzen badira, eta laguntza horien baturak laguntza-gai den jardueraren kostua edo agindu honetako 12. artikuluan aurreikusitako gehieneko zenbatekoa gainditzen badu, soberakin horren bateraezintasuna deklaratuko da, eta, hala badagokio, murriztu egingo da Lan eta Justizia Sailak eman beharreko laguntzaren zenbatekoa.

2.– Cuando las ayudas de la presente Orden concurran con cualesquiera otras que por el mismo motivo y finalidad perciba la entidad beneficiaria de esta u otras Administraciones o entes públicos, si la suma de las mismas superare el coste total de la actividad objeto de subvención, o el importe máximo previsto en el artículo 12 de esta Orden, se declarará la incompatibilidad de dicho exceso, reduciéndose el importe de la ayuda a conceder por el Departamento de Trabajo y Justicia.

3.– Agindu honetako edozein laguntza ezin bateratuzkoa da Gizarte Ekonomiaren Zuzendaritzak 2020ko ekitaldiko deialdirako Gizarte Ekonomian Ekiteko Aginduaren barruan kudeatzen dituenekin.

3.– Se considerará incompatible cualquier ayuda de la presente Orden con aquellas que gestiona la propia Dirección de Economía Social dentro de la Orden de Emprender en economía social para la convocatoria en el ejercicio 2020.

14. artikulua.– Kudeaketa, ebazpena, epea eta publikotasun-prozedura.

Artículo 14.– Gestión, resolución, plazo y procedimiento de publicidad.

1.– Gizarte Ekonomiaren Zuzendaritza izango da agindu honetan aurreikusitako dirulaguntzak kudeatzeko organo eskuduna.

1.– El órgano competente para la gestión de las subvenciones reguladas en la presente Orden será la Dirección de Economía Social.

2.– Gizarte Ekonomiaren zuzendariak emandako ebazpen bakar baten bidez eman edo ukatuko dira agindu honetan aurreikusitako dirulaguntzak. Ebazpen bakar hori banaka jakinaraziko zaie eskatzaileei, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legean xedatutakoaren arabera.

2.– La concesión y la denegación de las subvenciones previstas en la presente Orden se realizará mediante resolución única del Director de Economía Social. Dicha resolución única se notificará individualmente a los solicitantes según lo establecido en la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.

Ebazpen horrek ez dio amaiera ematen administrazio-bideari, eta, haren aurka, gora jotzeko errekurtsoa jar dakioke Lan eta Gizarte Segurantzako sailburuordeari, hilabeteko epean, ebazpena jakinarazi eta hurrengo egunetik aurrera, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 121. eta 122. artikuluetan xedatutakoa betetzeko.

Dicha resolución no agota la vía administrativa y contra ella cabe interponer recurso de alzada ante el Viceconsejero de Trabajo y Seguridad Social en el plazo de un mes, contado a partir del día siguiente a aquel en que tenga lugar la notificación, conforme a lo dispuesto en los artículos 121 y 122 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.

3.– Agindu honen babesean egindako eskabideak esanbidez ebazteko eta jakinarazteko epea sei hilekoa izango da gehienez, aginduak ondorioak dituenetik kontatzen hasita. Epe horretan ebazpen espresurik ematen eta jakinarazten ez bada, eskabideei ezezkoa eman zaiela ulertuko da, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 25.1 artikuluan ezarritakoa bete dadin, hartara eragotzi gabe Administrazioak espresuki ebazteko duen betebeharra.

3.– El plazo máximo para dictar y notificar resolución expresa sobre las solicitudes presentadas al amparo de esta Orden será de seis meses a contar desde que la misma surta efectos. Transcurrido dicho plazo sin que se haya dictado y notificado resolución expresa, las solicitudes se podrán entender desestimadas a los efectos de lo establecido en el artículo 25.1 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, sin perjuicio de la obligación de la Administración de resolver expresamente.

4.– Orobat, agindu honetan aurreikusitako laguntzak eman eta, hala egokituz gero, ordaindu ahal izateko, entitate onuradunak amaituta eduki beharko du itzulketa- nahiz zehapen-prozedura oro, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrak eta haren erakunde autonomiadunek eman dituzten –eta izaera bereko diren– laguntza eta dirulaguntza publikoei loturikoa; hau da, prozedura horiek ezin dira oraindik izapide-aldian egon.

4.– La concesión y, en su caso, el pago a las entidades beneficiarias de las ayudas previstas en la presente Orden quedará condicionado a la terminación de cualquier procedimiento de reintegro o sancionador que, habiéndose iniciado en el marco de ayudas o subvenciones de la misma naturaleza concedidas por la Administración General de la Comunidad Autónoma de Euskadi y sus Organismos Autónomos, se halle todavía en tramitación.

5.– Publikotasun-printzipioa betetzeko, honako hau argitaratuko da Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian, Gizarte Ekonomiaren zuzendariaren ebazpenaren bidez: alde batetik, agindu honen babesean dirulaguntza zer erakundek jaso duten eta zenbateko laguntza jaso duten, eta, bestetik, zer erakunderi aldatu zaizkien emandako dirulaguntzak. Nolanahi ere, ebazpena espresuki eta banan-banan ere jakinaraziko da.

5.– A fin de dar cumplimiento al principio de publicidad, y sin perjuicio de la notificación expresa e individualizada de la resolución de concesión, mediante resolución del Director de Economía Social se publicará en el Boletín Oficial del País Vasco la relación de las Entidades que hayan resultado beneficiarias de las subvenciones concedidas al amparo de la presente disposición, con expresión de las cuantías percibidas, así como la de aquellas respecto de las que se haya procedido a modificar la subvención concedida.

15. artikulua.– Dirulaguntza ordaintzeko eta justifikatzeko modua.

Artículo 15.– Forma de pago y justificación de la subvención.

1.– Deialdi honen babesean emandako dirulaguntzak honela ordainduko dira:

1.– El pago de las subvenciones concedidas al amparo de la presente convocatoria se hará efectivo de la siguiente manera:

a) 2.1.e) artikuluan bildutako jardueren kasuan, lehendabiziko ordainketa (dirulaguntza osoaren % 75), ematea jakinarazi eta hamabost egun igaro ondoren, espresuki uko egin ez bazaio. Gainerakoa, % 25, diruz lagundutako ekintzak amaitu eta behar bezala justifikatu ondoren ordainduko da.

a) En el caso de las actividades recogidas en el artículo 2.1.e), un primer pago del 75% del total de la subvención, transcurridos quince días a contar desde el siguiente al de la notificación de la concesión, sin haber mediado renuncia expresa. Procederá el pago del 25% restante cuando hayan finalizado las acciones subvencionadas y sean debidamente justificadas.

b) Gainerako jardueretan, lehendabiziko ordainketa (dirulaguntza osoaren % 60), ematea jakinarazi eta hamabost egun igaro ondoren, espresuki uko egin ez bazaio. Gainerakoa, % 40, diruz lagundutako ekintzak amaitu eta behar bezala justifikatu ondoren ordainduko da.

b) En el resto de actividades, un primer pago del 60% del total de la subvención, transcurridos quince días a contar desde el siguiente al de la notificación de la concesión, sin haber mediado renuncia expresa. Procederá el pago del 40% restante cuando hayan finalizado las acciones subvencionadas y sean debidamente justificadas.

2.– Dirulaguntzaren bigarren ordainketa egiteko, izandako gastua justifikatzeko dokumentazioa eta memoria aurkeztu beharko ditu erakunde onuradunak, diruz lagundutako jarduerari egotzitako fakturen benetako kopia elektronikoen bidez. Egindako lanen kopia ere aurkeztu beharko dute.

2.– Para hacer efectivo el segundo pago de la subvención, la entidad beneficiaria deberá aportar Memoria y documentación justificativa del gasto realizado mediante la aportación de copias auténticas electrónicas de las facturas imputadas a la actividad subvencionada. Habrán de presentar también copia de los trabajos realizados.

3.– Aurreko puntuan adierazitako agiriak aurkezteko epea 3 hilekoa izango da, diruz lagundutako ekintzak amaitzen direnetik kontatzen hasita, eta betiere 2021eko ekainaren 30a baino lehen aurkeztu beharko da dokumentazio hori.

3.– El plazo para la presentación de la documentación mencionada en el punto anterior será de 3 meses desde la finalización de las acciones subvencionadas y, en todo caso, con anterioridad al 30 de junio de 2021.

4.– Dirulaguntza jaso dezaketen eta egiaztatzen diren gastuak bat etorriko dira onuradunek egiaz ordaindutako kostu errealekin, eta ordaindutako jatorrizko faktura edo froga-balio bera duten kontularitza-agirien bidez egiaztatu beharko dira.

4.– Los gastos subvencionables que se justifiquen se corresponderán con los costes reales efectivamente pagados por los beneficiarios y deberán ser justificados mediante copias electrónicas de las facturas abonadas, u otros documentos contables de valor probatorio equivalente.

16. artikulua.– Dirulaguntza emateko inguruabarrak aldatzea.

Artículo 16.– Alteración de las condiciones de la subvención.

Dirulaguntza emateko kontuan hartutako baldintzak aldatzen badira, eta, batez ere, horrekin batera, eskuratzen badira beste Administrazio edo erakunde publiko nahiz pribatuetatik dirulaguntzak edo bestelako laguntzak, edo, kasua bada, helburu bererako beste diru-sarrera edo baliabide batzuk, aldatu ahal izango da dirulaguntza emateko ebazpena; dena dela, arau honetan jarritako gutxieneko betekizunak betetzen jarraitu beharko da dirulaguntzen onuradun izateko.

Toda alteración de las condiciones tenidas en cuenta para la concesión de la subvención, y en todo caso la obtención concurrente de ayudas o subvenciones otorgadas por otras Administraciones o entes públicos o privados y, en su caso, de cualesquiera otros ingresos o recursos para la misma finalidad, podrá dar lugar a la modificación de la resolución de concesión, siempre que se salvaguarden los requisitos mínimos establecidos por la norma subvencional para ser beneficiario de esta.

17. artikulua.– Ez-betetzeak eta erantzukizunak.

Artículo 17.– Incumplimientos y responsabilidades.

1.– Erakunde onuradunak ez baditu arauak betetzen (dirulaguntza emateko ebazpenean ezarritakoak, Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 37. artikuluan ezarrikoak, eta erabilgarri diren gainerako xedapenak); edo aurkeztutako datuak egiazkoak ez badira; edo emandako dirua, bere helbururako erabili beharrean, beste zerbaitetarako erabili bada; orduan, Gizarte Ekonomiaren Zuzendaritzak berariaz horretarako hasitako espedientea izapidetuko du, eta interesdunari hamabost eguneko epea emango dio entzunaldirako, eta, ondoren, hala badagokio, onuradunak dirulaguntza galduko du, eta, bi hileko epean, ordura arte jasotako dirulaguntzak eta legez dagozkien interesak itzuli beharko dizkio Euskal Autonomia Erkidegoko Diruzaintza Nagusiari; horrez gainera, legez egin daitezkeen gainerako egintzak ere egingo dira. Hori guztia halaxe izango da honako hauek oinarri hartuta: abenduaren 17ko 698/1991 Dekretuan ezarritakoa, eta Euskadiko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen testu bategina onartzen duen azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretuan ezarritakoa.

1.– El incumplimiento por parte de la entidad beneficiaria de los términos establecidos en la resolución de concesión, en el artículo 37 de la Ley 38/2003 de 17 de noviembre, General de Subvenciones, y demás normas de aplicación, la falsedad de los datos presentados, la aplicación de la cantidad percibida para una finalidad distinta de la que motivó su concesión determinará previa tramitación del oportuno expediente incoado al efecto por la Dirección de Economía Social y audiencia a la entidad interesada por un periodo de quince días, la pérdida de la subvención y la obligación de reintegrar a la Tesorería General del Gobierno Vasco en el plazo de dos meses las cantidades percibidas, más los correspondientes intereses de demora que correspondan, sin perjuicio de las demás acciones que procedan, todo ello de acuerdo con lo establecido en el Decreto 698/1991, de 17 de diciembre y en el Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre, por el que se aprueba el Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco.

2.– Dirulaguntzen arloko arau-hauste administratiboak dira hauek: Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren IV. tituluan tipifikatutako ekintzak eta hutsegiteak; eta zehagarriak dira, zabarkeria arin gisa baino ez bada ere. Dirulaguntzen arloko arau-hausteak diruzko zigorren bidez zehatuko dira eta, hala badagokio, diruzkoak ez diren zigorren bidez.

2.– Constituyen infracciones administrativas en materia de subvenciones las acciones y omisiones tipificadas en el Título IV de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones y serán sancionables incluso a título de simple negligencia. Dichas infracciones en materia de subvenciones se sancionarán mediante la imposición de sanciones pecuniarias y, cuando proceda, de sanciones no pecuniarias.

18. artikulua.– Dirua itzultzeko prozedura.

Artículo 18.– Procedimiento de reintegro.

Aurreko artikuluan aurreikusitako ez-betetzeen kasuan, honako hau izango da jasotako laguntzak itzultzeko prozedura:

En los supuestos de incumplimiento previstos en el artículo anterior el procedimiento para el reintegro de las ayudas percibidas será el siguiente:

a) Gizarte Ekonomiaren zuzendariak ebazpen bidez jakinaraziko dio erakunde onuradunari dirua itzultzeko prozedura hasi dela eta zergatik hasi den prozedura hori; horretaz gainera, 15 eguneko epea emango dio, egoki iritzitako alegazioak egin ditzan.

a) El Director de Economía Social dictará la correspondiente resolución en la que se comunicará a la entidad beneficiaria el inicio del procedimiento de reintegro y las causas que lo fundamentan, concediéndole un plazo de 15 días para que formule las alegaciones que estime oportunas.

b) Alegazioak jasota edo batere aurkeztu gabe igaro bada epea, Gizarte Ekonomiaren zuzendariak ebazpena emango du, zeinean, beharrezkoa bada, kopuru egokiak EAEko Diruzaintza Nagusiari itzultzeko betebeharra xedatuko baitu; horretarako gehieneko epea bi hilekoa da, ebazpena jakinarazten denetik aurrera. Epe hori borondatezko epetzat joko da.

b) Recibidas las alegaciones o transcurrido el plazo sin que se hubiesen formulado, el Director de Economía Social dictará Resolución por la que se declare la obligación, en su caso, de reintegrar a la Tesorería General del País Vasco las cantidades que procedan en un plazo máximo de dos meses a contar desde la notificación de esta resolución. Este plazo se considerará como plazo de período voluntario.

Itzultzeko prozedura, gehienez ere, hamabi hilean ebatzi behar da.

El plazo máximo para resolver el procedimiento de reintegro será de doce meses.

c) Borondateko epean itzuli ezean, horren berri emango zaio Eusko Jaurlaritzako Ogasun eta Ekonomia Saileko Ogasun, Finantza eta Aurrekontu Sailburuordetzari, premiamendu-bideari ekin diezaion, indarrean dauden xedapenetan ezarritakoari jarraikiz.

c) La falta de reintegro en periodo voluntario será puesta en conocimiento de la Viceconsejería de Economía, Finanzas y Presupuestos del Departamento de Hacienda y Economía a fin de que se proceda por la vía de apremio según establezcan las disposiciones vigentes.

XEDAPEN GEHIGARRIA.– Minimis araua.
DISPOSICIÓN ADICIONAL.– Regla de minimis.

Agindu honetan jasotako laguntzek edo dirulaguntzek honako hau bete beharko dute: Batzordearen 1407/2013 Erregelamendua (EB), 2013ko abenduaren 18koa, Europar Batasunaren Funtzionamenduari buruzko Tratatuaren 107. eta 108. artikuluak minimis laguntzei aplikatzeari buruzkoa (EBAO, L 352, 2013/12/24koa). Laguntza hauek minimis motako laguntzatzat jotzen dira; izan ere, pertsona fisiko edo juridiko jakin bati emandako laguntzaren guztizkoak ez du gaindituko 200.000 euroko kopurua, hiru ekitaldi fiskaleko edozein eperen barruan. Muga horretatik beherako dirulaguntzek merkataritzari eragiten ez diotela edo lehiakortasuna faltsutzen ez dutela ulertzen da; horren ondorioz, ez dira sartzen Europar Batasunaren Funtzionamenduari buruzko Tratatuaren 107.1 artikuluaren aplikazio-eremuan.

Las ayudas o subvenciones contempladas en la presente Orden estarán sujetas al Reglamento (UE) n.º 1407/2013 de la Comisión, de 18 de diciembre de 2013, relativo a la aplicación de los artículos 107 y 108 del Tratado de Funcionamiento de la Unión Europea, a las ayudas de minimis (DOUE, L n.º 352, de 24-12-2013). Estas ayudas son calificadas de minimis, puesto que ninguna ayuda total concedida a una persona jurídica o física determinadas superará los 200.000 euros, durante cualquier periodo de tres ejercicios fiscales. Se considera que por debajo de este límite las ayudas no afectan al comercio y/o no falsean la competencia y por consiguiente no entran dentro del ámbito de aplicación del 107.1 del Tratado de Funcionamiento de la Unión Europea.

Laguntza-eskaera egiten duenak deklaratu egin beharko ditu dagokion ekitaldi fiskalean eta aurreko bietan jasotako beste minimis laguntza batzuk, zertarako eta minimis laguntza berriak erregelamenduan ezarritako gehieneko muga gainditzen ez duela egiaztatzeko.

El solicitante de la ayuda deberá declarar sobre otras ayudas de minimis recibidas en el ejercicio fiscal en curso y durante los dos ejercicios fiscales inmediatamente anteriores, con objeto de probar que la nueva ayuda de minimis no supera el límite máximo establecido en el Reglamento.

AZKEN XEDAPENETAKO LEHENENGOA.– Aplikatzeko araudia.
DISPOSICIÓN FINAL PRIMERA.– Normativa aplicable.

Agindu honetan adierazitako dirulaguntzetarako, honako hauetan xedatutakoa aplikatuko da: Euskadiko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen testu bateginaren VI. titulua –azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretuaren bidez onartutako testu bategina–; Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legea, eta Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorreko oinarrizko arauak –Dirulaguntzei buruzko Lege Orokorraren Erregelamendua onartzen duen uztailaren 21eko 887/2006 Errege Dekretuan garatutako lege organikoa–.

Las subvenciones a que se refiere esta orden se sujetan a lo dispuesto en el título VI del Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco, aprobado por Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y en los preceptos básicos de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones, a su vez desarrollada por Real Decreto 887/2006, de 21 de julio, por el que se aprueba el Reglamento de la Ley General de Subvenciones.

AZKEN XEDAPENETAKO BIGARRENA.– Errekurtsoak.
DISPOSICIÓN FINAL SEGUNDA.– Recursos.

Agindu honen aurka, aukerako berraztertzeko errekurtsoa aurkez dakioke Lan eta Justiziako sailburuari, hilabeteko epean, agindua Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 112. artikuluan eta hurrengoetan jasotakoarekin bat etorriz. Bestela, administrazioarekiko auzi-errekurtsoa aurkez daiteke zuzenean EAEko Justizia Auzitegi Nagusiko Administrazioarekiko Auzien Salan, bi hileko epean, agindua Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera, betiere Administrazioarekiko Auzien Jurisdikzioaren uztailaren 13ko 29/1998 Legearen 10.1.a) eta 46.1 artikuluetan ezarritakoa betez.

Contra la presente Orden cabe interponer recurso potestativo de reposición ante la Consejera de Trabajo y Justicia en el plazo de un mes, contado a partir del día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco, de conformidad con lo dispuesto en los artículos 112 y siguientes de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, o directamente recurso contencioso-administrativo ante la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco en el plazo de dos meses, contados desde el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco, conforme a lo establecido en los artículos 10.1.a) y 46.1 de la Ley 29/1998, de 13 de julio, reguladora de la Jurisdicción Contencioso-Administrativa.

AZKEN XEDAPENETAKO HIRUGARRENA.– Ondorioak.
DISPOSICIÓN FINAL TERCERA.– Efectos.

Agindu honek Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera izango ditu ondorioak.

La presente Orden surtirá efectos el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2020ko ekainaren 23a.

En Vitoria-Gasteiz, a 23 de junio de 2020.

Lan eta Justiziako sailburua,

La Consejera de Trabajo y Justicia,

MARÍA JESÚS CARMEN SAN JOSÉ LÓPEZ.

MARÍA JESÚS CARMEN SAN JOSÉ LÓPEZ.


Azterketa dokumentala


Análisis documental