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Boletin Oficial del País Vasco

108. zk., 2020ko ekainaren 4a, osteguna

N.º 108, jueves 4 de junio de 2020


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
2172
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EBAZPENA, 2020ko otsailaren 11koa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Iurretako (Bizkaia) Arriandi EUI-5 eremuaren Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 11 de febrero de 2020, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana en la UEI-5-Arriandi, en Iurreta (Bizkaia).

EGITATEAK
HECHOS

2019ko urriaren 7an, Iurretako Udalak Arriandi EUI-5 eremuaren Hiri Antolamenduko Plan Bereziari (aurrerantzean, Plana) buruzko ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuari hasiera emateko eskabidea bete zuen. Eskabidearekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu ziren; besteak beste, Planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, barnean hartuta Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikuluan eskatutako edukia. Gainera, ingurumen-dokumentu estrategikoan, dokumentu hori egin duten pertsonak aipatzen dira, sinatuta dago, eta amaiera-data dauka.

Con fecha 7 de octubre de 2019, el Ayuntamiento de Iurreta completó la solicitud de inicio de la evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan Especial de Ordenación Urbana en la UEI-5-Arriandi (en adelante, el Plan). La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del Plan y el documento ambiental estratégico con el contenido exigido en el artículo 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. Además, el documento ambiental estratégico identifica a las personas que lo han elaborado, está firmado y consta la fecha de conclusión.

2019ko urriaren 22an, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan jasotako kontsultak egin zitzaizkien eraginpeko administrazio publikoei eta interesdunei. Horien emaitza espedientean dago jasota.

Con fecha 22 de octubre de 2019 se ha realizado el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, establecido en el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, con el resultado que obra en el expediente.

Jasotako txostenak aztertuta, egiaztatu da ingurumen-organoak baduela ingurumen-txosten estrategikoa egiteko behar beste judizio-elementu, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluari jarraikiz.

Una vez analizados los informes recibidos, se constata que el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para formular el informe ambiental estratégico, de acuerdo con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, haren helburua da ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; horrela, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, besteak beste, plangintza-prozesuaren lehen faseetan egingo dela ingurumenaren gaineko eraginen analisia, betiere, aukerarik egokienak hautatzeko asmoz, eta aintzat hartuta hor gauzatuko diren jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente, teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan aurreikusten da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasa behar diren planak eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo planen nahiz programen gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharra, haiek ingurumenerako eragin nabarmenak ekar litzaketelako. Arriandi EUI-5 eremuaren Hiri Antolamenduko Plan Berezia kasu horietako bat da.

La Ley 21/2013, de 9 de diciembre, en su artículo 6.2, prevé los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente. El Plan Especial de Ordenación Urbana en la UEI-5-Arriandi se encuentra entre estos supuestos.

Aztertu dira planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak eta dokumentazio teknikoa, eta kontuan hartu da ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdiekin bat datorrela. Horrenbestez, txosten horiek aintzat hartuta, Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak –ingurumen-arloko organo eskuduna den aldetik, otsailaren 27ko 3/1998 Legearen eta Ingurumen eta Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren arabera– judizio-elementu nahikoa dauka, eta, beraz, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du, zeinak planaren proposamenean ingurumen-arloko alderdiak sartzearen alde egiten baitu eta plana aplikatzearen ondorio adierazgarrien aipamena egiten baitu, baita sartu behar diren azken oharrak ere, soilik ingurumen-arlokoak.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y teniendo en cuenta que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, se constata que, a la vista de los citados informes, el órgano ambiental, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, cuenta con los elementos de juicio suficientes para elaborar el informe ambiental estratégico y procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Plan y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos de la aplicación del mismo, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Hauek guztiak aztertu dira: 3/1998 Lege Orokorra, otsailaren 27koa, Euskal Herriko Ingurugiroa Babestekoa; 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoarena, eta aplikatzekoak diren gainerako arauak. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección de Medio Ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación:

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Iurreta udal-mugarteko Arriandi EUI-5 eremuaren Hiri Antolamenduko Plan Bereziari buruzko ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea, jarraian zehazten den moduan:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana en la UEI-5-Arriandi, en el Término Municipal de Iurreta, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

Plan bereziaren xedea da Arriandi EUI-5 exekuzio-unitatearen antolamendu xehatua zehaztea; hiri-lurzoru finkatua da, jarduera ekonomikoetara bideratua. Zehazteko, Iurretako 2001eko Udal Plangintzako Arau Subsidiarioetako xedapenak garatuko dira aipatu exekuzio-unitatean.

El Plan Especial tiene por objeto la ordenación pormenorizada de la unidad de ejecución UEI-5-Arriandi, en suelo urbano consolidado destinado a actividades económicas, desarrollando las previsiones de las Normas Subsidiarias de Planeamiento Municipal de Iurreta (2001) en la citada unidad de ejecución.

Esaterako, erabilera industriala finkatuko da, Prefabricados Alberdi enpresa handitu ahal izateko, zeinak eremu horretan jarduten baitu egun. Eremuko bi bizitegi-eraikinak aldi baterako antolamenduz kanpo geratuko dira, erabilera baimenduarekin, harik eta lurzati horiek erabilera industrial bereizgarrira gehitu arte. Gainerako eraikinak eraitsi egingo dira. Halaber, lorategi-zerrenda bat ipiniko da, 8 metroko zabalerakoa, N-634 errepidearekiko paraleloan. Eraikitzen den 100 m2-ko, zuhaitz bat landatu edo kontserbatuko da; guztira, 176 ale.

En concreto, se consolida el uso industrial para permitir la ampliación de la empresa «Prefabricados Alberdi», que actualmente desarrolla su actividad en el ámbito. Los dos edificios residenciales existentes quedan en situación transitoria de fuera de ordenación con uso tolerado hasta la incorporación de las parcelas al uso industrial característico y el resto de las edificaciones serán objeto de derribo. Asimismo, se dispone una banda ajardinada de 8 metros de anchura en paralelo a la Carretera N-634. Se plantará o conservará 1 árbol por cada 100 m2 construidos, con un total de 176 unidades.

Bi industria-lurzatitan egituratuko da eremua, Prefabricados Alberdi horietako batean kokatuta, egungo industria-jarduketak azalera handiagoa hartzea eta etorkizuneko balizko erabilerak era antolatuan gauzatu ahal izateko. P1 lurzatiaren eraikigarritasuna 18.726,57 m2-koa da, eta gehieneko okupazioa, aldiz, 12.484,38 m2-koa, S+2 profilarekin. P2 lurzatiaren eraikigarritasuna 3.499,16 m2-koa da, eta gehieneko okupazioa, aldiz, 2.332,77 m2-koa, S+2 profilarekin. Espazio libreetarako toki-sistemaren zuzkidura 3.117,23 m2-koa da.

Se estructura el ámbito en dos parcelas industriales, una de ellas ocupada por Prefabricados Alberdi, para garantizar que la ocupación del sector por la ampliación de la actividad industrial actual y otros futuros usos posibles se realice ordenadamente. La parcela P1 tiene una edificabilidad de 18.726,57 m2, con una ocupación máxima de 12.484,38 m2 y un perfil de S+2. La parcela P2 tiene una edificabilidad de 3.499,16 m2, con una ocupación máxima de 2.332,77 m2 y perfil de S+2. La dotación del sistema local de espacios libres es de 3.117,23 m2.

Industria-zirkulazioa N-634 errepidetik bananduko da; Donostia-A Coruña N-634 errepidean dago egun eremurako sarbidea, eta beste bat jarriko da, Arriandi-B lurzoru industrial urbanizagarriarekin partekatzen den bidean. Gainera, bi bizitegi-eraikinetarako aldi baterako sarbidea egokituko da aipatu N-634 errepidean.

Se segregará el tráfico industrial con respecto a la N-634, sustituyendo el actual acceso desde la carretera N-634 de Donostia-La Coruña por otro alternativo desde la vialidad interior común con el SAPUI-Arriandi-B y se acondiciona un acceso provisional a los dos edificios residenciales existentes desde dicha carretera N-634.

B) Proposatutako planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat etorriz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira, Planak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar duen ala ez zehazteko.

B) Una vez analizadas las características del plan propuesto y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley a fin de determinar si el Plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak.

1.– Características del Plan.

Planak ez du aldatuko Hiri Antolamenduko Plan Orokorrean jasotako egiturazko antolamendua; Arriandi EUI-5 eremuaren antolamendua xehatua zertzea beste helbururik ez du, hiri-lurzoru finkatua dena, aipatu unitatearen industria-garapena osatzeko. Planak ez dakar antolamendu orokorrekoez bestelako xedapen berririk, besteak beste, kokapenari, ezaugarriei, neurriei edo funtzionamenduari eta proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legedian zerrendatutako kategorietako baten batekoak diren proiektuak baimentzeari dagokienez, eta beste plan edo programa batzuetan ere ez du eraginik izango.

El plan no modifica la ordenación estructural del Plan General de Ordenación Urbana y únicamente tiene por objeto la ordenación pormenorizada en la UEI-5-Arriandi, en suelo urbano consolidado, y completar el desarrollo industrial de la citada unidad. El plan no contiene nuevas previsiones con respecto al planteamiento general, en relación a la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento y a la autorización de proyectos que pertenecen a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos y tampoco afectará a otros planes o programas.

2.– Ondorioen eta eragina jasan lezakeen eremuaren ezaugarriak.

2.– Las características de los efectos y del área probablemente afectada.

Arriandi EUI-5 eremuak 37.042,88 m2-ko azalera du, eta Iurreta herri-gunearen ipar-mendebaldean kokatuta dago. Iparraldean, N-634 errepidearekin egiten du muga; hegoaldean, 1-Arriandi-B lurzoru industrial urbanizagarriarekin; ekialdean, T-Mallabiena lurzoru industrial urbanizagarriarekin; eta mendebaldean, lurzoru urbanizaezineko zerrenda batekin. Etxebarria eta Iturburu baserriak daude zerrenda horretan, Prefabricados Alberdi enpresaren instalazioekin mugakideak direnak.

La UEI-5-Arriandi ocupa una superficie de 37.042,88 m2 en la zona industrial situada al noroeste del núcleo de Iurrieta. Limita al norte con la carretera N-634; al sur con el SAPU-1-Arriandi-B; al este con el SAPU-T-Mallabiena; y al oeste con la franja de suelo no urbanizable que acoge los caseríos Etxebarria e lturburu con sus pertenecidos, colindantes a las instalaciones de la empresa «Prefabricados Alberdi».

Eremu artifizialdua da, eta bi bizitegi-eraikinen inguruko lursailetan soilik ageri da landaredia erruderal nitrofiloko estalkiren bat, hiri-lurzoruetan eta alfer-lurretan ohikoa dena. Eremua ez dator bat inolako naturagune babesturekin, ezta natura- edo geologia-intereseko elementuren batekin ere. Batasunaren intereseko habitatik ere ez dago, eta eremua ez dago inongo korridore ekologikotan sartuta. Paisaia hiri-izaerakoa da, eta arrunta. Kultura-ondareko elementurik ere ez dago. Ez dago ur-ibilgurik. Ibaizabal ibaia eremuaren hego-ekialdean dago, 100 bat metrora; errepide-sistemak eta 1-Arriandi-B lurzoru industrial urbanizagarriko eraikin industrialek banantzen dute eremutik.

Se trata de un ámbito artificializado y únicamente los terrenos que circundan los dos edificios residenciales existentes presenta alguna cobertura con vegetación ruderal nitrófila propia de terrenos urbanos y baldíos. En el ámbito no hay espacios naturales protegidos u otros elementos de interés naturalístico o geológico. Tampoco hay presencia de hábitats de interés comunitario y no está incluido en ningún corredor ecológico. El paisaje tiene carácter urbano y cotidiano. No se han detectado elementos de patrimonio cultural. No hay presencia de cursos de agua. El río Ibaizabal discurre a unos 100 metros al sureste del ámbito, separado del ámbito por el sistema viario y los edificios industriales del SAPU-1-Arriandi-B.

Eremuan ez dago uholde-arriskurik, eta lurpeko uren kutsadurarekiko urrakortasuna txikia da. Kokagunea lurzorua kutsatu dezaketen jarduerak edo instalazioak dauden edo egon diren lurzoruen inbentarioan ez dagoen arren, zementu-fabrikazioa, alegia, egungo jarduera, eta horri loturiko instalazioak, lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeari buruzko 4/2015 Legearen 1. eranskinean, lurzorua kutsatu dezaketen jarduerei eta instalazioei buruzkoan, sartuta daude, beraz, aipatu legearen 23. artikuluan eta hurrengoetan xedatzen dena bete beharko da.

La unidad no presenta riesgo de inundabilidad, la vulnerabilidad a la contaminación de las aguas subterráneas es baja. Si bien el emplazamiento no figura en el Inventario de suelos que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo, la actividad de fabricación de cemento, que se desarrolla en la actualidad, y sus instalaciones anexas, figuran en el Anexo 1, relativo actividades e instalaciones potencialmente contaminantes del suelo, de la Ley 4/2015 para la prevención y corrección de la contaminación del suelo, por lo que resulta de aplicación lo establecido en el artículo 23 y siguientes de la citada Ley.

Eremua N-634 eta AP-8 errepideen zortasun akustikoaren eraginpean dago. AAC - Centro de Acústica Aplicada enpresak 2019ko apirilean egindako inpaktu akustikoari buruzko azterlanaren arabera, kanpoaldeko eta fatxadetako kalitate akustikoaren helburuak betetzen dira, antolamendu kontrakoena kontuan hartuta, gehieneko lerrokaduren mugan.

El ámbito está afectado por la Zona de Servidumbre Acústica de las carreteras N-634 y AP-8. El estudio de impacto acústico elaborado por AAC - Centro de Acústica Aplicada, en abril de 2019, concluye que se cumplen los objetivos de calidad acústica en el exterior y en las fachadas, teniendo en cuenta la ordenación más desfavorable, en el límite de las alineaciones máximas.

Planak obra-fasean izan ditzakeen ondorioak dira lur-mugimenduak, kutsatuta egon daitezkeen hondakinak sortzea, partikula esekiak haizatzea, zarata eta bibrazioak Ustiapen-fasean, hondakinak eta hondakin-urak sortuko dira, lurzorua artifizial eta iragazgaitz egingo da, ur-emaria areagotu eta kutsadura akustikoa sortuko da.

Los efectos previsibles del Plan en fase de obras son los asociados a los movimientos de tierras, generación de residuos potencialmente contaminados, emisiones de partículas en suspensión, ruido y vibraciones. La fase de explotación dará lugar a generación de residuos y aguas residuales, artificialización e impermeabilización del suelo, aumento de la escorrentía y contaminación acústica.

Planean jasotako antolamendu xehatuak ez du ekarriko garapen berrietara azalera gehiago bideratzea, indarrean dagoen planari dagokionez. Ez da uste planak eragin aipagarririk izango duenik ingurumenean, baldin eta jarduketak indarrean dagoen araudiaren arabera gauzatzen badira, esaterako, segurtasunaren eta osasunaren arloan, ingurumenean, natura- eta kultura-ondarean, kutsadura akustikoan eta uren arloan, eta ingurumen-txostenean eta jarraian datorren apartatuan zehazten diren babes- eta zuzenketa-neurriak beteta.

La ordenación pormenorizada establecida en el plan no supone un aumento de la superficie destinada a nuevos desarrollos con respecto al plan en vigor. No se prevé que el Plan pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente, siempre que las actuaciones se lleven a cabo atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, patrimonio natural, patrimonio cultural, paisaje, contaminación acústica y aguas, así como a las medidas protectoras y correctoras que se establecen en el documento ambiental y en el siguiente apartado.

3.– Neurri babesle eta zuzentzaileak indarrean dagoen araudiaren arabera ezarriko dira, ebazpen honetan zehaztutakoaren arabera eta, aurrekoaren aurka ez doan guztian, ingurumen-dokumentu estrategikoan eta planean bertan jasotakoaren arabera.

3.– Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con las que se establezcan en esta Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Plan.

Aplikatu beharreko neurrien artean, proiektua gauzatzearen ondoriozkoak nabarmentzen dira, zeinek loturik egon beharko baitute obretako jardunbide egokien eskuliburuarekin, lurren eta soberakinen kudeaketarekin, hondakinen sorkuntza eta kudeaketarekin, induskatutako lurzoruen kontrolarekin eta airearen kalitatea eta kalitate akustikoa babestearekin. Eranskinean jasota dauden neurri babesleak eta zuzentzaileak bete beharko dira Planetik eratortzen diren proiektuko obrak gauzatzeko.

Entre las medidas a aplicar destacan las que derivan de la ejecución del proyecto que deberán de ser relacionadas con el manual de buenas prácticas en obras, gestión de tierras y sobrantes, la producción y gestión de residuos, control de suelos excavados y protección de la calidad del aire y de la calidad acústica. Se tendrán en cuenta las medidas protectoras y correctoras para la ejecución de las obras del proyecto derivadas del Plan que figuran en el anexo.

Kontuan hartuta aipatu kokagunean lurzorua kutsatu dezakeen jarduera bat gauzatzen dela, lurzoruaren kalitate-adierazpena izapidetu beharko da, baldin eta lurzorua ez kutsatzeko eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 23. artikuluan aurreikusitako kasuren bat gertatzen bada. Horretarako, aipatu kokagunean edozein esku-hartze abian jarri aurretik, beharrezkoa izango da, lehenik eta behin, lurzoruaren kalitatearen azterketa bat egitea lurzoruaren kutsadurarekin lotutako arriskurik izango ez dela bermatzeko, ez langileentzat ez ezarritakoarekin bat lursailak izango duen erabilera berriko erabiltzaileentzat; eta bigarrenik, bertan utzitako hondakinak, eraikinak eta induskatuko diren lurrak egoki kudeatuko direla bermatu beharko da, indarrean den hondakinen arloko legedia betez.

Teniendo en cuenta que en el emplazamiento se desarrolla una actividad potencialmente contaminante del suelo, en el caso de que se dé alguna de las circunstancias señaladas en el artículo 23, de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo, será necesario tramitar la correspondiente declaración de calidad del suelo. Para ello, previamente a la realización de cualquier intervención sobre el emplazamiento sería necesario exigir, en primer lugar, la realización de una investigación de la calidad del suelo que garantice que no existen riesgos asociados a la contaminación del suelo para las personas, tanto trabajadoras como usuarias, teniendo en cuenta el uso al que se destinan los terrenos; y en segundo lugar, la gestión adecuada de los residuos abandonados, edificaciones y posibles tierras a excavar de acuerdo a la legislación vigente en materia de residuos.

Bestalde, Euskal Autonomia Erkidegoko kutsadura akustikoari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 36. artikuluak ezartzen duenari jarraikiz, ezingo da garapen urbanistikorik gauzatu kanpoaldean kalitate akustikoaren helburuak betetzen ez diren eremuetan, alde batera utzi gabe arau horren 43. eta 46. artikuluetan ezarritakoa. Halaber, egin asmo dagoen hirigintza-garapena foru-errepideen zortasun akustikoaren barnean dagoenez, Euskal Autonomia Erkidegoko kutsadura akustikoari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 30. artikulua dela eta, toki-administrazioak azpiegituraren titularrari, kasu honetan, Bizkaiko Foru Aldundiaren Azpiegitura eta Lurralde Garapeneko Sailari, nahitaezko txostena eskatu beharko dio.

Por otra parte, conforme a lo establecido en el artículo 36 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre de contaminación acústica de la CAPV, no podrán ejecutarse futuros desarrollos urbanísticos en áreas donde se incumplan los objetivos de calidad acústica en el ambiente exterior, sin perjuicio de los estipulado en los artículo 43 y 46 de dicha norma. Asimismo, dado que el desarrollo urbanístico proyectado se encuentra dentro de la Zona de Servidumbre Acústica de las carreteras forales, en virtud del artículo 30 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco, la administración local debe recabar el preceptivo informe del titular de la infraestructura, en este caso, el Departamento de Infraestructuras y Desarrollo Territorial de la Diputación Foral de Bizkaia.

Bigarrena.– Zehaztea, bildutako zehaztapenei jarraikiz eta ebazpen honetan ezarritako baldintzak betez, ez dela aurreikusten Arriandi EUI-5 eremuaren Hiri Antolamenduko Plan Bereziak eragin kaltegarri nabarmenik izatea ingurumenaren gainean, eta, ondorioz, ez dela beharrezkoa ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egitea.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos recogidos y con el cumplimiento de las condiciones establecidas en esta Resolución, no se prevé que el Plan Especial de Ordenación Urbana en la UEI-5-Arriandi vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y, por tanto, no es necesario que se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia Iurretako Udalari jakinaraztea.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Iurreta.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzeko agintzea. Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, ingurumen-ebaluazio estrategiko honek indarraldia galduko du, eta berezko dituen efektuak sortzeari utziko dio, behin Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko gehieneko epean, Arriandi EUI-5 eremuaren Hiri Antolamenduko Plan Berezia onartuko ez balitz. Kasu horretan, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios si, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación del Plan Especial de Ordenación Urbana en la UEI-5-Arriandi, en el plazo máximo de cuatro años desde su publicación. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del plan.

Vitoria-Gasteiz, 2020ko otsailaren 11.

En Vitoria-Gasteiz, a 11 de febrero de 2020.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria.
El Director de Administración Ambiental.
E (apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren lehen xedapen gehigarria).
PD (Disposición Adicional Primera Decreto 77/2017, de 11 de abril).

Ingurumeneko sailburuordea,

La Viceconsejera de Medio Ambiente,

MARIA ELENA MORENO ZALDIBAR.

MARIA ELENA MORENO ZALDIBAR.

ERANSKINA
ANEXO

– Obrako langileek erabiltzeko jardunbide egokien eskuliburua. Alderdi hauei loturiko alderdiak behintzat hartuko ditu barnean: lanaldiak, makineria, behin-behineko desbideratzeak, isurketen prebentzioa, ahalik eta hauts eta zarata gutxiena sortzea, herritarren lasaitasunean eragin negatiboa duten jardunak minimizatzea, hondakinak kudeatzea, eta abar.

– Manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra. Contendrá como mínimo aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, desvíos provisionales, evitar vertidos a los mismos, la minimización de producción del polvo y ruido, minimizar las afecciones negativas sobre el sosiego público, la gestión de residuos, etc.

– Hondakinak sortzea eta kudeatzea: obrak egin eta garbiketa-kanpainak dirauen bitartean sortutako hondakinak kudeatzeko, Hondakinei eta lurzoru kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta berariazko arauetan xedatutakoa beteko da.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados durante las obras y la campaña de limpieza, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas.

– Eraikuntza- eta eraispen-hondakinak kudeatzeko, Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen kudeaketa arautzeko ekainaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoa bete beharko da.

– Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

– Hondakin arriskutsuak jasotzen dituzten ontziek 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako segurtasun-arauak beteko dituzte (833/1988 Errege Dekretua, uztailaren 20koa, Hondakin toxikoei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko Erregelamendua onartzekoa).

– Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos.

– Olio erabiliak, berriz, industrian erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuan eta EAEn erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen irailaren 29ko 259/1998 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

– La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados y con el Decreto 259/1998, de 29 de septiembre, por el que se regula la gestión del aceite usado en el ámbito de la CAPV.

– Airearen kalitatearen eta kalitate akustikoaren babesa: Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustikoari, kalitate-helburuari eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, eta hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten soinu-emisioak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Errege Dekretuak aldatua) eta arau osagarrietan ezarritakora.

– Protección de la calidad del aire y de la calidad acústica: de acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre, y en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

Halaber, eguneko lan-ordutegian jardungo da, eta garbi mantendu beharko dira kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak; horretarako, presioko ura edo erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

Así mismo, se respetará un horario de trabajo diurno y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

– Landareztatze- eta lorategi-lanetan ez dira inola ere erabiliko inbaditzaileak izan daitezkeen espezie aloktonoak; esaterako, Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia eta Cortaderia selloana. Espezie horiek lur-mugimenduen bidez hedatzea ekiditeko behar diren neurriak hartuko dira; betelanetan, landareztatze-lanetan eta urbanizazioko lorategi-lanetan erabiliko diren mailegu-lurren eta landare-lurren jatorria eta osaera kontrolatu beharko da.

– En ningún caso se emplearán especies alóctonas con potencial invasor, como Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia, Cortaderia selloana u otras, en las labores de revegetación y ajardinamiento. Se adoptarán medidas para evitar la propagación de estas especies durante los movimientos de tierras y mediante el control de la procedencia y composición de los materiales de préstamo y la tierra vegetal a emplear en los rellenos, la revegetación y el ajardinamiento de la urbanización.

Eraikingintza eta eraikuntza jasangarriago baterako behar diren ezaugarriei dagokienez, «EAEko etxebizitzen eraikuntza jasangarriaren gida» dokumentuan jasotako neurriak eta ingurumen-jardunbide egokiak erabiliko dira eraikinen energia-aurrezpena eta efizientzia bultzatzeko eta energia berriztagarriak sustatzeko. Neurri horiek, gutxienez, alderdi hauetan eragin beharko dute:

– En cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible se empleará el conjunto de medidas y buenas prácticas ambientales contenidas en la «Guía de Edificación sostenible para la vivienda en la CAPV» con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

– Materialak. Berriztagarriak ez diren lehengaien kontsumoa murriztea.

– Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

– Energia. Iturri berriztaezinen bidez sortutako energia kopurua edo/eta kontsumoa murriztea.

– Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

– Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

– Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

– Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

– Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

– Atmosfera. Gas-, hauts-, bero- eta argi-emisioak murriztea.

– Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

– Barne-kalitatea. Barneko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

– Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.


Azterketa dokumentala


Análisis documental