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Boletin Oficial del País Vasco

108. zk., 2020ko ekainaren 4a, osteguna

N.º 108, jueves 4 de junio de 2020


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

EKONOMIAREN GARAPEN ETA AZPIEGITURA SAILA
DEPARTAMENTO DE DESARROLLO ECONÓMICO E INFRAESTRUCTURAS
2171
2171

EBAZPENA, 2020ko maiatzaren 15ekoa, Energiaren, Meategien eta Industria Administrazioaren zuzendariarena, IAT ikuskatzaileak prestatzeko zentroak eta atalak baimentzeko irizpideak ezartzen dituena.

RESOLUCIÓN de 15 de mayo de 2020, del Director de Energía, Minas y Administración Industrial, por la que se establecen los criterios para la autorización de centros y departamentos de formación de inspectores ITV.

Jarraibide honek ibilgailuen azterketa teknikoko (IAT) ikuskatzaileak prestatzeko zentroak eta atalak baimentzeko irizpideak ezartzen ditu, ibilgailuen azterketa teknikoa arautzen duen urriaren 23ko 920/2017 Errege Dekretuan eta ibilgailu motordunen eta haien atoien aldizkako azterketa teknikoei buruzko Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2014ko apirilaren 3ko 2014/45/EB Zuzentarauan aurreikusitakoaren arabera.

La presente Instrucción establece los criterios para la autorización de centros y departamentos de formación de inspectores de inspección técnica de vehículos (en adelante, ITV), de conformidad con lo previsto Real Decreto 920/2017, de 23 de octubre, por el que se regula la inspección técnica de vehículos y en la Directiva 2014/45/UE del Parlamento Europeo y del Consejo de 3 de abril de 2014 relativa a las inspecciones técnicas periódicas de los vehículos de motor y de sus remolques.

Azken arau horren 13. artikuluaren arabera, «Estatu kideek bermatuko dute ibilgailuen ikuskapen teknikoak IV. eranskinean ezarritako gutxieneko gaitasun- eta prestakuntza-baldintzak betetzen dituzten ikuskatzaileek egingo dituztela», eta ikuskatzaile-ziurtagiria lortzeko prestakuntza agintari eskudunek edo «onartutako prestakuntza-zentroek» eman beharko dute. IV. eranskin horretan, ikuskatzaile-ziurtagiria lortu nahi dutenek egiaztatu beharreko gutxieneko ezagutzak eta hasierako eta aldizkako prestakuntzaren betekizunak eta baldintzak ezartzen dira.

En virtud del artículo 13 de esta última norma, «los Estados miembros garantizarán que las inspecciones técnicas de vehículos las realicen inspectores que cumplan los requisitos mínimos de competencia y formación establecidos en el Anexo IV», debiendo la formación conducente al certificado de inspector ser impartida, bien por las autoridades competentes, bien por los «centros de formación aprobados». En el citado Anexo IV se establecen los conocimientos mínimos que deben acreditarse por quienes aspiren a obtener el certificado de inspector y los requisitos y condiciones en que debe desenvolverse la formación inicial y periódica a la que deben someterse.

920/2017 Errege Dekretuak, aipatutako zuzentarauaren transposizioan emandakoak, 20.3 artikuluan honako hau aurreikusten du: «Langileen trebakuntza IAT gunea kudeatzen duen enpresako berezko prestakuntza-ataletan edo beste prestakuntza-zentro batzuetan egingo da», eta zentro horiek «kokatuta dauden autonomia-erkidegoko organo eskudunak onartu beharko ditu horretarako». Honako alderdi hauek egiaztatu behar dira: «Trebakuntza-programaren edukia», «Irakasleen curriculuma eta zentroak prestakuntza emateko dituen baliabide didaktikoak, bai eta organo eskudunak ezartzen duen beste edozein baldintza ere».

El Real Decreto 920/2017, dictado en trasposición de la citada Directiva, prevé por medio de su en el artículo 20.3 que «el adiestramiento del personal se realizará en los departamentos de formación propios de la empresa que gestiona la estación ITV o en otros centros de formación», los cuales deberán ser «aprobados para tal fin por el órgano competente de la comunidad autónoma donde esté radicado». Los extremos que deben ser objeto de comprobación son tanto el «contenido del programa de adiestramiento», como «el currículo del profesorado y los medios didácticos de que dispone el centro para impartir la formación, así como cualquier otro requisito que el citado órgano competente establezca».

2014/45/EB Zuzentarauan jasotako erregulazioari jarraikiz, 920/2017 Errege Dekretuaren VI. eranskinak ezarri eta zehazten ditu, batetik, ikuskatzaileen hasierako eta aldizkako trebakuntzako eskakizunak, eta, horretarako, gutxieneko eduki teoriko eta praktikoak aurreikusten ditu, zeinak ezagutzen direla egiaztatu behar baita; eta, bestetik, trebakuntza-prozesuak garatzeko zenbait betekizun eta baldintza ere. Azkenik, zenbait betebehar ere ezartzen ditu, prestakuntza-zentroei eta -atalei eska dakizkiekeenak, hala nola organo eskudunari jakinaraztea «trebakuntza- edo eguneratze-prozesua gainditu duten bertaratuen izena eta haien jatorrizko IAT gunea».

Siguiendo la regulación contenida en la Directiva 2014/45/UE, el Anexo VI del referido Real Decreto 920/2017 detalla y precisa tanto las exigencias de adiestramiento inicial y periódico de los inspectores, previendo a tal respecto los contenidos teóricos y prácticos mínimos cuyo conocimiento deben acreditar, como ciertos requisitos y condiciones en que deben desenvolverse los procesos de adiestramiento. También establece, por último, determinadas obligaciones cuyo cumplimiento puede exigirse a los centros y departamentos de formación, tales como la de poner en conocimiento del órgano competente «el nombre de los asistentes que han superado el proceso de adiestramiento o actualización y la estación ITV de la que proceden».

Aurreikuspen horietan ezarritakoaren esparruan, eta Ekonomiaren Garapen eta Azpiegitura Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen apirilaren 11ko 74/2017 Dekretuaren 13.1 artikuluak organo honi esleitzen dizkion eskumenak baliatuz, honako hau

En el marco de lo establecido por las citadas previsiones, y en ejercicio de las competencias que a este órgano le atribuye el artículo 13.1 del Decreto 74/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Desarrollo Económico e Infraestructuras,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Onartzea I. eranskineko irizpideak, bai eta II. eranskina ere, osagarri gisa balio duena.

Primero.– Aprobar los criterios contenidos en el Anexo I, así como el Anexo II que le sirve de complemento.

Bigarrena.– Ekonomiaren Garapen eta Azpiegitura Saileko lurralde-ordezkaritzetako titularrei eskuordetzea ikuskatzaileak prestatzeko zentro edo atal izateko baimen-eskaerak ezagutzeko eta ebazteko eskumena.

Segundo.– Delegar la competencia para conocer y resolver las solicitudes de autorización como centro o departamento de formación de inspectores en las personas titulares de las Delegaciones Territoriales del Departamento de Desarrollo Económico e Infraestructuras.

Eskaerak irizpide hauen arabera banatuko dira dagokien lurralde-ordezkaritzen artean:

La distribución de los asuntos se efectuará atendiendo a los siguientes criterios:

a) Prestakuntza-zentro izateko baimen-eskaeren kasuan, interesdunek zerga-egoitza duten lurraldea.

a) En el caso de las solicitudes de autorización como centro de formación, donde tuvieren las personas interesadas su domicilio fiscal.

b) Prestakuntza-ataletarako baimen-eskaeren kasuan, prestatzaile gisa proposatutako pertsonek zerbitzuak ematen dituzten gunearen lurraldea.

b) En el caso de las solicitudes de autorización como departamento de formación, a la estación donde prestaren servicios las personas propuestas como personal formador.

Eskuordetze horren ondorioz ematen diren ebazpenek berariaz adierazi beharko dute ezaugarri hori, eta eskuordetza eman duen organoak emandakotzat joko dira.

Las resoluciones que se adopten en virtud de esta delegación deberán indicar expresamente dicha circunstancia y se considerarán dictadas por el órgano delegante.

Hirugarrena.– Ekonomiaren Garapen eta Azpiegitura Saileko lurralde-ordezkaritzetako titularrei eskuordetzea prestakuntza-zentro eta -atalek Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioari egindako jakinarazpenen berri izateko eskumena, I. eranskinean jasotako jarraibidearen 9. zenbakian aurreikusitakoaren arabera. Eskumen horren barruan sartuko da, halaber, komunikazio horiek aurkeztearekin zerikusia duten prozedurak hastea eta ebaztea.

Tercero.– Delegar en las personas titulares de las Delegaciones Territoriales del Departamento de Desarrollo Económico e Infraestructuras la competencia para conocer de las comunicaciones que, en virtud de lo previsto en el apartado 9 de la Instrucción contemplada en el Anexo I, dirigiesen a la Administración autonómica de Euskadi los centros y departamentos de formación. Esta competencia incluirá también la de incoar y resolver los procedimientos que guardasen relación con la presentación de aquellas comunicaciones.

Eskuordetze horren ondorioz ematen diren ebazpenek berariaz adierazi beharko dute ezaugarri hori, eta eskuordetza eman duen organoak emandakotzat joko dira.

Las resoluciones que se adopten en virtud de esta delegación deberán indicar expresamente dicha circunstancia y se considerarán dictadas por el órgano delegante.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzeko agintzea.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial del País Vasco.

Bosgarrena.– Ebazpen hau EHAAn argitaratzen den egunetik izango ditu ondorioak.

Quinto.– Esta Resolución surtirá efectos a partir del día de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Seigarrena.– Ebazpen honek ez dio amaiera ematen administrazio-bideari, eta, beraren aurka, gora jotzeko errekurtsoa aurkez dakioke Industriako sailburuordeari, hilabeteko epean, ebazpena argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera, hala xedatzen baita Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 121. eta 122. artikuluetan.

Sexto.– Contra la presente Resolución, que no pone fin a la vía administrativa, se podrá interponer recurso de alzada ante el Viceconsejero de Industria en el plazo de un mes a partir del día siguiente al de su publicación, en virtud de lo dispuesto en los artículos 121 y 122 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.

Vitoria-Gasteiz, 2020ko maiatzaren 15a.

En Vitoria-Gasteiz, a 15 de mayo de 2020.

Energiaren, Meategien eta Industria Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Energía, Minas y Administración Industrial,

IÑAKI ALDEKOGARAI LABAKA.

IÑAKI ALDEKOGARAI LABAKA.

I. ERANSKINA
ANEXO I
IAT IKUSKATZAILEAK PRESTATZEKO ZENTROAK ETA ATALAK BAIMENTZEKO IRIZPIDEAK
CRITERIOS PARA LA AUTORIZACIÓN DE CENTROS Y DEPARTAMENTOS DE FORMACIÓN DE INSPECTORES ITV
I. KAPITULUA
CAPÍTULO I
PRESTAKUNTZA-ZENTRO EDO -ATAL IZATEKO BAIMENA
AUTORIZACIÓN COMO CENTRO O DEPARTAMENTO DE FORMACIÓN

1.– Prestakuntza-zentro edo -atal gisa jarduera hasteko araubidea.

1.– Régimen de inicio de la actividad como centro o departamento de formación.

IATko ikuskatzaileen prestakuntza-zentro edo -atal gisa jarduteko, dagokion baimena eduki beharko da.

Para actuar como centro o departamento de formación de inspectores de ITV deberá disponerse de la autorización correspondiente.

Behar bezala baimendutako ikuskatzaileek osatutako prestakuntza-atalek jarraibide honetan jasotako prestakuntza eman ahal izango diete ikuskatzaileak parte diren enpresa-talde bereko langileei. Ondorio horietarako, merkataritza-legeriaren arabera kalifikazio hori merezi dutenak hartuko dira enpresa-taldetzat.

Los departamentos de formación de inspectores debidamente autorizados podrán impartir la formación contemplada en esta Instrucción respecto de las personas empleadas en el mismo grupo empresarial del que aquellos formaren parte. A estos efectos, se considerarán grupos empresariales los que merezcan tal calificación con arreglo a la legislación mercantil.

2.– Baimentzeko prozedura.

2.– Procedimiento de autorización.

Baimentzeko prozedura interesdunak eskatuta hasiko da, eta gutxieneko informazio hau jaso beharko du:

El procedimiento de autorización se iniciará por solicitud de la persona interesada, que deberá contener expresión de la siguiente información mínima:

a) Izen-abizenak edo sozietatearen izena, dagokionaren arabera.

a) Nombre y apellidos o razón social, según corresponda.

b) Identifikazio fiskaleko zenbakia.

b) Número de Identificación Fiscal.

c) Helbide fiskala eta, hala badagokio, prestatzaile gisa proposatutako pertsonek zerbitzuak ematen dituzten gunea.

c) Domicilio fiscal y, en su caso, estación donde prestaren servicios las personas propuestas como personal formador.

d) Prestakuntza-prozesuak emango dituzten pertsonen zerrenda, curriculum vitaea adierazita.

d) Relación de personas que impartirán los procesos formativos, con expresión de su curriculum vitae.

e) Prestakuntza-programaren deskribapena, non gai-zerrenda, hura osatuko duten unitate didaktikoak eta jarraituko den ebaluazio-sistema jasotzen diren.

e) Descripción del programa formativo que contenga expresión de su temario, las unidades didácticas que lo integrarán y el sistema de evaluación que se seguirá.

f) Prestakuntza aurrez aurre eman behar denean, jarraibide honen 6. atalean aipatutako lekuak erabilgarri daudela egiaztatu beharko da.

f) Cuando la formación fuera a impartirse presencialmente deberá acreditarse la disponibilidad de los espacios referidos en el apartado 6 de la presente Instrucción.

g) Prestakuntza urrutitik eman behar denean, prestakuntza-plataforma birtualak jarraibide honen 7. zenbakian aurreikusitakoa betetzen duela egiaztatu beharko da.

g) Cuando la formación fuera a impartirse a distancia deberá acreditarse que la plataforma virtual de formación cumple lo previsto en el apartado 7 de la presente Instrucción.

h) Prestakuntza praktikora bideratutako bitartekoen deskribapena, jarraibide honen 8. zenbakian aurreikusitakoaren arabera. Baliabide horien jabetza osoa ez denean, aipatutako deskribapenarekin batera, bitarteko horiek erabiltzeko kontratuaren edo hitzarmenaren kopia aurkeztu beharko da.

h) Descripción de los medios destinados a la formación práctica, según lo previsto en el apartado 8 de la presente Instrucción. Cuando no se ostentare el pleno dominio de tales medios deberá acompañarse a la citada descripción copia del contrato o convenio en virtud del cual se tuviere la disponibilidad de los mismos.

i) Industria-arloan eskumena duen sailaren eskuordetza, instrukzio hau onartzen duen ebazpenaren bigarren zenbakian ezarritakoaren arabera.

i) Delegación del Departamento competente en materia de industria a la que se dirija, de conformidad con lo establecido en el ordinal segundo de la Resolución por la que se aprueba la presente Instrucción.

j) Lekua eta data.

j) Lugar y fecha.

k) Sinadura.

k) Firma.

3.– Baimena errebokatzea.

3.– Revocación de la autorización.

Prestakuntza-zentro edo -atal gisa baimena eman duen agintaritzak baimena baliogabetu ahal izango du baimena emateko aurreikusitako baldintzaren bat galdu dela egiaztatzen denean, edo arau-hauste oso larria egin dela egiaztatzen denean, Euskal Autonomia Erkidegoko Industriari buruzko 8/2004 Legearen 37. artikuluan aurreikusitako baldintzetan, hargatik eragotzi gabe bestelako erantzukizun zibil, administratibo edo bestelako edozein erantzukizun.

La autoridad que hubiera otorgado la autorización como centro o departamento de formación podrá revocarla cuando se acreditase la pérdida de alguno de los requisitos previstos para su otorgamiento, o cuando se acreditase la comisión de una infracción muy grave, en los términos previstos por el artículo 37 de la Ley 8/2004, de Industria de la Comunidad Autónoma de Euskadi, sin perjuicio de cualesquiera otras responsabilidades civiles, administrativas o de cualquier otro orden a que hubiere lugar.

4.– Administrazioaren kontrol-ahalmena.

4.– Potestad de control de la Administración.

920/2017 Errege Dekretuan xedatutakoaren arabera, organo eskudunak edozein unetan ikuskatu ahal izango ditu prestakuntza-atalak edo -zentroak, horien erregistroak eta trebakuntza-prozesuen garapena.

Según lo dispuesto en el Real Decreto 920/2017, el órgano competente podrá, en cualquier momento, inspeccionar los departamentos o centros de formación, sus registros y el desarrollo de los procesos de adiestramiento.

II. KAPITULUA
CAPÍTULO II
PRESTAKUNTZA-ZENTROEN EDO -ATALEN BALDINTZAK
REQUISITOS DE LOS CENTROS O DEPARTAMENTOS DE FORMACIÓN

5.– Baldintza orokorrak.

5.– Requisitos generales.

920/2017 Errege Dekretuan aurreikusitako trebakuntza-eginkizunak betetzeko baldintza orokorrak honako hauek dira:

Son requisitos generales para realizar las funciones de adiestramiento previstas en el Real Decreto 920/2017 los siguientes:

a) Prestakuntza teorikoa emateko beharreko bitartekoak izatea, kapitulu honetako 6. eta 7. ataletan aurreikusitakoaren arabera.

a) Disponer de los medios requeridos para la modalidad de impartición de la formación teórica que fueran a seguir, según lo previsto en los apartados 6 y 7 de este Capítulo.

b) Kapitulu honetako 8. atalean aipatutako prestakuntza praktikoa emateko behar diren baliabideak izatea.

b) Disponer de los medios requeridos para la impartición de la formación práctica referidos en el apartado 8 de este Capítulo.

c) IAT ikuskatzaileen prestakuntzarako irakasle egokiak eta nahikoak izatea. Horretarako, prestakuntza emateko egokitzat joko dira, besteak beste, profil hauek dituzten pertsonak:

c) Disponer de personal formador adecuado y suficiente para la formación del personal inspector ITV. A estos efectos, se considerarán adecuadas para impartir la formación las personas que reúnan, entre otros, los siguientes perfiles:

c.1.– IATrekin lotutako titulazio teknikoetako prestatzaileak.

c.1.– Formadores de titulaciones técnicas relacionadas con ITV.

c.2.– Behar bezala egiaztatutako IAT gune bateko zuzendari teknikoak, gutxienez urtebeteko esperientzia dutenak.

c.2.– Directores técnicos de una estación de ITV debidamente acreditada que dispongan, al menos, de un año de experiencia.

c.3.– Behar bezala egiaztatutako IAT gune batean lanean ari diren ikuskatzaileak, prestakuntza eguneratua eta gutxienez 3 urteko esperientzia dutenak.

c.3.– Inspectores en ejercicio en una estación de ITV debidamente acreditada que dispongan de formación actualizada y un mínimo de 3 años de experiencia.

c.4.– Ibilgailuak fabrikatzen, homologatzen edo eraberritzen dituzten erakundeetako langileak.

c.4.– Personal de entidades dedicadas a la fabricación, homologación o reforma de vehículos.

d) Hasierako trebakuntza eta eguneraketa prestakuntza-programa bat izatea, unitate didaktikoak eta erabiliko diren materialak eta baliabideak zehazten dituztenak. Egokitzat joko dira II. eranskinean zerrendatutako edukietara egokitzen diren prestakuntza-programak.

d) Disponer de un programa formativo para los adiestramientos iniciales y de actualización, en el cual se detallen las unidades didácticas y los materiales y recursos que serán empleados. Se considerarán adecuados los programas formativos que se ajusten a los contenidos relacionados en el Anexo II.

Trebakuntza-prozesuak eta horien eguneratzeak lanegunetan egingo dira, eta gehienez 16 parte-hartzaile izango dira.

Los procesos de adiestramiento y sus actualizaciones se realizarán en días laborables y con un máximo de 16 asistentes.

Hasierako trebakuntza-prozesuak 15 egunekoak izango dira gutxienez, eta 120 ordukoak, gutxienez.

Los procesos de adiestramiento iniciales tendrán una duración mínima de 15 días y se compondrán de un mínimo de 120 horas.

Hasierako trebakuntzan erabilitako orduen bi heren prestakuntza teorikorako eta heren bat prestakuntza praktikorako banatu beharko dira.

Las horas empleadas durante el adiestramiento inicial deberán distribuirse de tal manera que se asegure que dos terceras partes de estas se destinen a la formación teórica, y una tercera parte a la formación práctica.

Trebakuntza eguneratzeko prozesuak 3 egunekoak izango dira gutxienez, eta 24 ordukoak, gutxienez.

Los procesos de actualización del adiestramiento tendrán una duración mínima de 3 días y se compondrán de un mínimo de 24 horas.

e) Ebaluazio-sistema bat izatea, unitate didaktiko bakoitzeko ikaslearen gaitasuna egiaztatzeko behar diren gutxieneko ezagutza-mailak jasotzen dituena.

e) Disponer de un sistema de evaluación que contenga indicación de los niveles de conocimiento mínimos requeridos para acreditar la capacitación del alumno por cada unidad didáctica.

f) Indarrean dagoen araudian aurreikusitako eta bete beharreko beste edozein baldintza.

f) Cualquier otro previsto en la normativa vigente que resultare de observancia.

6.– Aurrez aurreko prestakuntza teorikorako baldintzak.

6.– Requisitos para la impartición presencial de la formación teórica.

Prestakuntza teorikoa aurrez aurrekoa denean, baliabide material hauek beharrezkoak izango dira:

Cuando la formación teórica se imparta de forma presencial, se deberá disponer de los siguientes recursos materiales:

a) Indarrean dagoen araudian ezartzen diren bizigarritasun- eta segurtasun-baldintzak betetzen dituen gela edo ikasgela.

a) Sala o aula que reúna condiciones de habitabilidad y de seguridad que se establezcan en la normativa vigente.

b) Prestakuntza burutu ahal izateko material didaktiko egokia, aurreikusitako curriculum-programaren arabera.

b) Material didáctico adecuado que permita impartir la formación según el programa curricular previsto.

7.– Prestakuntza teorikoa urrutitik emateko baldintzak.

7.– Requisitos para la impartición a distancia de la formación teórica.

Prestakuntza teorikoa urrutitik ematen denean, beharrezkoak diren baliabide informatikoak (hardwarea eta softwarea) eta prestakuntza-plataforma birtual bat eduki beharko dira, prestakuntza-prozesuaren kalitatea ziurtatzeko beharrezkoak diren ezaugarriak izango dituena, ezagutzak ebaluatu eta prestakuntza-prozesu horietan parte hartzen duten pertsonen autentifikazioa barne.

Cuando la formación teórica se imparta a distancia, deberán disponerse de los recursos informáticos (hardware y software) necesarios y de una plataforma virtual de formación que reúna las características requeridas para asegurar la calidad del proceso de formación, incluido en este la actividad de evaluación de los conocimientos impartidos, y la autenticación de las personas que participaren en tales procesos de formación.

Atal honetan aurreikusitakoari dagokionez, egokitzat joko dira gutxienez honako lau profil mota dituzten plataforma birtualak:

A efectos de lo previsto en este apartado, se considerarán adecuadas las plataformas virtuales que dispongan de, al menos, los siguientes cuatro tipos de perfiles:

a) «Administratzaile profila», plataformaren kudeatzailea eta erabiltzaileen kudeaketaren arduraduna (altak, aldaketak, definizioa, baimenen esleipena eta kudeaketa, profilak eta rolak, autentifikazioa eta segurtasun-mailen esleipena).

a) «Perfil administrador», destinado al gestor de la plataforma y orientado a la gestión de usuarios (altas, modificaciones, definición, asignación y gestión de permisos, perfiles y roles, autenticación y asignación de niveles de seguridad).

b) «Tutore- edo prestatzaile- profila», prestatzaileei zuzendua eta edukiak kudeatzera, ebaluatzera eta ikasleek aurkezten dituzten kontsultak artatu eta erantzutera bideratua.

b) «Perfil tutor o formador», destinado al personal formador y orientado a la gestión de contenidos, a la evaluación y a la atención y resolución de las consultas que pudiere presentar el alumnado.

c) «Ikasle-profila». Horren bidez, aldez aurretiko autentifikazioarekin, curriculum-edukiak eta prestakuntza-prozesuaren bilakaerari eta ebaluazioari buruzko informazioa eskuratuko dira.

c) «Perfil alumno», a través del cual debe accederse, previa autenticación, a los contenidos curriculares y a la información relativa al progreso y evaluación del proceso de formación.

d) «Kanpoko egiaztatzaile profila», autonomia-erkidegoetako organo eskudunei zuzendua, ikasle bakoitzaren aurrerapenei eta ebaluazioari buruzko eduki eta txostenetara eta autentifikazio-informaziora sartzeko aukera emango duena.

d) «Perfil verificador externo», destinado a los órganos competentes de las Comunidades Autónomas, y que deberá permitir acceder a los contenidos e informes de los progresos y evaluación de cada alumno, así como a la información de autenticación.

Plataforma birtual horrek, halaber, prestakuntzaren kontrolerako jarraipen-txostenak egin ahal izango ditu, honako baldintza hauekin:

La referida plataforma virtual deberá también contener funcionalidades que permitan emitir informes de seguimiento para el control de la formación con las siguientes condiciones:

i) Txosten horiek automatikoki jaulki ahal izango dira, eta horiek inprimatu edo kanpoko fitxategietara esportatu ahal izango dira.

i) La emisión de dichos informes debe poder efectuarse de manera automatizada y debe permitir que estos últimos puedan ser impresos o exportados a ficheros externos.

ii) Jarraipen-txostenen edukian, kontuan hartutako prestakuntza-prozesu osoan ikasleak izandako bilakaera jaso behar da, eta berariaz aipatu behar da prozesu horretan emandako denbora eta parte hartu duen ebaluazio-probetan lortutako emaitzak.

ii) En el contenido de los informes de seguimiento debe incluirse el progreso del alumno en el proceso de formación considerado en su totalidad, con expresa referencia al tiempo invertido por el mismo y a los resultados obtenidos en las pruebas de evaluación en las que hubiera participado.

8.– Prestakuntza praktikoa emateko baldintzak.

8.– Requisitos para la impartición de la formación práctica.

Prestakuntza praktikorako, ibilgailuen azterketa teknikoan ibilgailu-kategoria bakoitzerako egiten diren probak erreproduzitzeko edo simulazioa egiteko behar diren bitartekoak eduki beharko dira, bai eta ikuskapen-ekipoen erabilerarako eta mantentze-lanetarako behar direnak ere.

Para la formación práctica se deberá disponer de los medios necesarios para reproducir o simular las pruebas que se desarrollan durante la inspección técnica de vehículos para cada categoría de vehículos, así como para la operación y mantenimiento de los equipos de inspección.

Ondorio horietarako, baldintza hori betetzat joko da 920/2017 Errege Dekretuaren III. eranskineko I. atalean jasotako instalazioak eta ekipoak dituenean. Hala ere, ez da beharrezkoa izango azken horren 3. eta 4. azpiataletan aurreikusitako bitartekoak izatea, baldin eta instalazioek eta ekipoek frenometro unibertsal bat badute.

A estos efectos, se entenderá satisfecho este requisito cuando se dispusiera de las instalaciones y equipos contemplados en el Anexo III, apartado I, del Real Decreto 920/2017. No obstante, no será necesario disponer de los medios previstos en los subapartados 3 y 4 de este último cuando entre las instalaciones y equipos de que se dispusiera se hallase un frenómetro universal.

III. KAPITULUA
CAPÍTULO III
PRESTAKUNTZA-ZENTROEN EDO -ATALEN BETEBEHARRAK
OBLIGACIONES DE LOS CENTROS O DEPARTAMENTOS DE FORMACIÓN

9.– Betebehar orokorrak.

9.– Obligaciones generales.

IATko ikuskatzaileen prestakuntza-zentroek eta -atalek honako betebehar hauek dituzte:

Son obligaciones de los centros y departamentos de formación de inspectores de ITV:

a) Administrazioarekin lankidetzan aritzea, ordenamendu juridikoan aurreikusitako baldintzetan, eta beharrezkoak diren neurriak hartzea, Administrazioari bere eskumenekoak diren kontrol-ahalmenak gauzatzen laguntzeko.

a) Colaborar con la Administración en los términos previstos en el ordenamiento jurídico y adoptar cuantas medidas fueran necesarias para facilitar el ejercicio por parte de aquella de las facultades de control que tuviere atribuidas.

b) Administrazioari aldaketen berri ematea, baldin eta datu horiek prestakuntza-zentro edo -atal gisa dagokion baimenerako kontuan hartu badira.

b) Poner en conocimiento de la Administración las modificaciones de los datos que hubieran sido tenidos en cuenta para dictar la correspondiente autorización como centro o departamento de formación.

c) Administrazioari jakinaraztea prestakuntza-zentro edo -atal gisa baimentzeko ezarritako baldintzak ez betetzea eragin dezaketen egoerak.

c) Comunicar a la Administración los hechos que pudieren dar lugar al incumplimiento de los requisitos contemplados para su autorización como centro o departamento de formación.

d) Indarrean dagoen araudian aurreikusitako betebeharrak betetzen direla zaintzea.

d) Velar por el cumplimiento de las obligaciones previstas en la normativa vigente.

e) Prestakuntza-planak eguneratzen direla eta bat datozela zaintzea, une bakoitzean sortzen diren arau-xedapenekin.

e) Velar por la actualización y correspondencia de los planes de formación con las disposiciones normativas que resultaren en cada momento de observancia.

f) Administrazioari gutxienez hamar egun lehenago jakinaraztea eman beharreko prestakuntza-prozesuak hasiko direla. Horri buruz bidaltzen den komunikazioan, jasota utzi beharko dira prestakuntza-prozesuaren iraupenaren eta hura garatuko den lekuaren xehetasunak, jarraituko den prestakuntza-programa eta prozesu horretan parte hartuko duten prestatzaileen identitatea, titularrena zein ordezkoena.

f) Comunicar a la Administración, con una antelación mínima de diez días, el inicio de los procesos de formación que fueran a impartir. En la comunicación que a este respecto se remita deberán dejarse consignadas las circunstancias de tiempo y de lugar en las que se desarrollará el proceso de formación, el programa formativo que se seguirá y la identidad de las personas formadoras, tanto titulares como suplentes, que participarán en dicho proceso.

Prestakuntza urrutitik eman behar denean, ikuskatzailegaiak ohiko bizilekua duen autonomia-erkidegoko agintaritza eskudunari ere bidali beharko dio paragrafo honetan aipatutako jakinarazpena.

Cuando la formación fuera a impartirse a distancia, la comunicación referida en este apartado deberá remitirse asimismo a la autoridad competente de la Comunidad Autónoma en cuyo territorio tenga la persona aspirante a inspector su residencia habitual.

g) Prestakuntza-atalek emandako prestakuntza-prozesuen kasuan, administrazio eskudunari jakinarazi beharko zaio, hamabost egun baino gutxiagoko epean, prozesu hori gainditu duten prozesuetako parte-hartzaileen identitatea eta lan egiten duten ohiko IATko gunea.

g) En el caso de procesos de formación impartidos por los departamentos de formación, deberá comunicarse a la Administración competente, en un plazo inferior a quince días, la identidad de los participantes en los procesos de formación que hubieran superado el mismo y la estación de ITV en la que trabajaren habitualmente.

Prestakuntza-prozesuetan parte hartzen dutenek Euskal Autonomia Erkidegoa ez den beste autonomia-erkidego batean kokatutako gune batean lan egingo balute, baina prestatzaileen artean Euskadin kokatutako IATko guneetan zerbitzuak ematen dituzten pertsonak badaude, aurreko paragrafoan aipatutako jakinarazpena azken horren agintaritza eskudunari ere igorri beharko zaio.

Cuando los participantes en los procesos de formación estuvieran empleados por una estación radicada en una Comunidad Autónoma distinta de la de Euskadi, pero figurasen entre el personal formador personas que prestaren servicios en estaciones de ITV radicadas en Euskadi, la comunicación referida en el anterior párrafo deberá remitirse también a la autoridad competente de esta última.

h) Prestakuntza-prozesua gainditu duen pertsona bakoitzari ziurtagiri bat egitea, prozesua noiz amaitu den adierazten duena.

h) Expedir un certificado a cada persona que hubiera superado el proceso de formativo, en el que conste referencia a la fecha de finalización de este último.

i) Erregistro bakarra eta eguneratua izatea, egin diren prestakuntza-prozesuen eta prozesu horietan parte hartu duten pertsonen zerrenda jasotzen duena.

i) Disponer de un registro único y actualizado en el que conste la relación de los procesos de formación que se hubieran realizado y de las personas que hubieran participado en los mismos.

j) Ziurtagiriak bost urtez gordetzea, jaulkitzen diren egunetik hasita.

j) Conservar los certificados durante un periodo de cinco años desde su fecha de emisión.

k) Datuen babesaren arloan indarrean dagoen legeria betetzen dela zaintzea.

k) Velar por el cumplimiento de la legislación vigente en materia de protección de datos.

l) Jarraibide honetan edo bete beharreko arau-xedapenetan aurreikusitako beste edozein betebehar.

l) Cualesquiera otras previstas en la presente Instrucción o en las disposiciones normativas que resultaren de observancia.

10.– Beste autonomia-erkidego batean kokatutako prestakuntza-atalak.

10.– Departamentos de formación radicados en otra Comunidad Autónoma.

Prestakuntza-prozesuak IAT gunea kudeatzen duen erakundearen berezko prestakuntza-atalek eman behar dituztenean, eta prestatzaile gisa proposatutako pertsonek zerbitzuak ematen dituztenean Euskadikoa ez den autonomia-erkidego batean kokatutako IAT gune batean, entitate horri dagokio egiaztatzea lurralde horretan eskumena duen agintaritzak baimendu duela prestakuntza-atal gisa.

Cuando los procesos de formación fueran a impartirlos los departamentos de formación propios de la entidad que gestione la estación ITV y las personas propuestas como personal formador prestaren servicios en una estación de ITV radicada en una Comunidad Autónoma distinta a la de Euskadi, corresponderá a dicha entidad acreditar que ha sido autorizada como departamento de formación por la autoridad competente en dicho territorio.

Kasu horietan, gainera, erantzunkizunpeko adierazpen bat eskatuko da, prestakuntza-programa eta jarraitu beharreko metodologia agintaritza eskudunari eskatutako baimenarekin bat datozela jasotzen duena, eta 2. zenbakiko f), h), eta i) letretan aipatzen diren agiriak erantsi beharko zaizkio nahitaez.

En estos supuestos se exigirá, además, una declaración responsable en la que se consigne que el programa formativo y la metodología que se fueran a seguir se ajustan a la autorización recabada de la autoridad competente, y a la que necesariamente habrá de acompañarse la documentación referida en las letras f), h), e i) del apartado 2.

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

Azterketa dokumentala


Análisis documental