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Boletin Oficial del País Vasco

96. zk., 2020ko maiatzaren 21a, osteguna

N.º 96, jueves 21 de mayo de 2020


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

GOBERNANTZA PUBLIKO ETA AUTOGOBERNU SAILA
DEPARTAMENTO DE GOBERNANZA PÚBLICA Y AUTOGOBIERNO
2011
2011

44/2020 EBAZPENA, maiatzaren 15ekoa, Jaurlaritzaren Idazkaritzako eta Legebiltzarrarekiko Harremanetarako zuzendariarena, zeinaren bidez xedatzen baita argitaratzea Donostiako Udalarekin sinatutako lankidetza-hitzarmena, zuzkidura-bizitokiak sustatzeko Donostiako udal-mugartean.

RESOLUCIÓN 44/2020, de 15 de mayo, del Director de la Secretaría del Gobierno y de Relaciones con el Parlamento, por la que se dispone la publicación del Convenio de colaboración suscrito con el Ayuntamiento de San Sebastián, para la promoción de alojamientos dotacionales en el término municipal de San Sebastián.

Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrak Akordioa sinatu duenez gero, zabalkunde egokia izan dezan, honako hau

Habiéndose suscrito por la Administración General de la Comunidad Autónoma del País Vasco el Acuerdo referenciado, y a los efectos de darle la publicidad debida,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Artikulu bakarra.– Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzea Donostiako Udalarekin sinatutako lankidetza-hitzarmena, zuzkidura-bizitokiak sustatzeko Donostiako udal-mugartean. Honen eranskinean dago jasota testu hori.

Artículo único.– Publicar en el Boletín Oficial del País Vasco el texto del Convenio de colaboración suscrito con el Ayuntamiento de San Sebastián para la promoción de alojamientos dotacionales en el término municipal de San Sebastián, que figura como anexo a la presente.

Vitoria-Gasteiz, 2020ko maiatzaren 15a.

En Vitoria-Gasteiz, a 15 de mayo de 2020.

Jaurlaritzaren Idazkaritzako eta Legebiltzarrarekiko Harremanetarako zuzendaria,

El Director de la Secretaría del Gobierno y de Relaciones con el Parlamento,

JUAN ANTONIO ARIETA-ARAUNABEÑA IBARZABAL.

JUAN ANTONIO ARIETA-ARAUNABEÑA IBARZABAL.

ERANSKINA, JAURLARITZAREN IDAZKARITZAKO ETA LEGEBILTZARRAREKIKO HARREMANETARAKO ZUZENDARIAREN MAIATZAREN 15EKO 44/2020 EBAZPENARENA
ANEXO A LA RESOLUCIÓN 44/2020, DE 15 DE MAYO, DEL DIRECTOR DE LA SECRETARÍA DEL GOBIERNO Y DE RELACIONES CON EL PARLAMENTO

Lankidetza-hitzarmena, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorreko Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren eta Donostiako Udalaren artekoa, zuzkidura-bizitokiak sustatzeko Donostiako udal-mugartean.

Convenio de colaboración Administración General de la Comunidad Autónoma del País Vasco, Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda y ayuntamiento de San Sebastián para la Promoción de alojamientos dotacionales en el término municipal de San Sebastián.

Vitoria-Gasteiz, 2020ko apirilaren 3a.

En Vitoria-Gasteiz, a 3 de abril de 2020.

BILDU DIRA:
REUNIDOS:

Alde batetik, Ignacio Maria Arriola López jauna, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitzako sailburua.

De una parte, el Sr. D. Ignacio María Arriola López, Consejero de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda del Gobierno Vasco,

Eta, bestetik, Miren Nekane Arzallus Iturriza andrea, Donostiako Udaleko Hirigintza Sostengarrirako ordezko zinegotzia

Y de la otra, la Sra. Dña. Miren Nekane Arzallus Iturriza Concejala Delegada de Urbanismo Sostenible del Ayuntamiento de San Sebastián,

BERTARATU DIRA:
COMPARECEN:

Lehenengoa, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitzako sailburu gisa eta Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorraren ordezkari-lanetan, Gobernu Kontseiluak 2019ko abenduaren 3an egindako bilkuran hartutako erabakiaren bidez egintza honetarako baimendua.

El primero, en calidad de Consejero del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda del Gobierno Vasco y en representación de la Administración General de la Comunidad Autónoma del País Vasco, autorizado para este acto en virtud de acuerdo adoptado por el Consejo de Gobierno en sesión celebrada el día 3 de diciembre de 2019.

Eta bigarrena, Donostiako Udaleko Hirigintza Sostengarrirako ordezko zinegotzi gisa, Udalaren ordezkari-lanetan, Udalbatzak 2020ko martxoaren 17an izandako bilkuran hartutako erabakiaren indarrez egintza honetarako baimendua.

Y la segunda, en su calidad de Concejala Delegada de Urbanismo Sostenible del Ayuntamiento de San Sebastián, en representación del mismo, autorizada para este acto por el acuerdo de la Junta de Gobierno Local de dicha corporación local de fecha 17 de marzo de 2020.

Agertutako bi alderdiek elkarri aitortu diote lankidetza-hitzarmen hau izenpetzeko beharrezkoa den legezko gaitasun nahikoa, eta, horretarako, honako hau:

Ambos comparecientes se reconocen capacidad legal suficiente y necesaria para otorgar el presente Convenio de Colaboración, y a tal efecto

AZALDU DUTE:
EXPONEN:

Lehenengoa.– Euskadiren Autonomia Estatutuaren 10.31 artikuluak honako hau zehazten du: Euskal Autonomia Erkidegoak eskumen esklusiboa du lurraldearen eta itsasertzaren antolamenduaren, hirigintzaren eta etxebizitzaren arloetan.

Primero.– El Estatuto de Autonomía del País Vasco determina en su artículo 10.31 la competencia exclusiva de la Comunidad Autónoma del País Vasco en materia de ordenación del territorio y del litoral, urbanismo y vivienda.

Etxebizitzaren ekainaren 18ko 3/2015 Legearen 2. artikuluan adierazten dira EAEko etxebizitza-politikaren printzipio gidariak, besteak beste, honako hauek:

La Ley 3/2015, de 18 de junio, de Vivienda, señala en su artículo 2 los principios rectores de la política de vivienda en Euskadi, entre otros los siguientes:

1.– Etxebizitza duin, egoki eta irisgarria izateko eskubidea bermatzeko, lankidetzan eta koordinatuta aritzea botere publiko guztiak, Estatuko Administrazio orokorraren mendeko organoak eta EAEko sektore publikoa barne, zeina osatzen baitute Autonomia Erkidegoko Administrazio orokorrak, foru-aldundiek, toki-erakundeek eta haien mendeko titulartasun publikoko erakunde guztiek.

1.– Colaboración y coordinación de todos los poderes públicos, incluyendo los órganos dependientes de la Administración General del Estado y el sector público vasco, compuesto por la Administración General de la Comunidad Autónoma, las diputaciones forales, las entidades locales y todos los entes de titularidad pública dependientes de ellas, en la garantía del derecho al disfrute de una vivienda digna, adecuada y accesible.

2.– Etxebizitza duin eta egoki bat legez okupatzeko eskubidearen eraginkortasunaren inguruko ekimenetan jarduketa publikoak eta pribatuak koherenteak izatea.

2.– Coherencia de las actuaciones públicas y privadas en las iniciativas relacionadas con la efectividad del derecho a acceder a la ocupación legal de una vivienda digna y adecuada.

3.– Etxebizitzei eta zuzkidura-bizitokiei buruzko politika publikoak planifikatu eta programatzea, kontuan hartuta alokairuko etxebizitza dela Konstituzioan ezarritako etxebizitza-eskubideari erantzuteko funtsezko tresna.

3.– Planificación y programación de las políticas públicas de vivienda y alojamientos dotacionales, desde la consideración de que la vivienda en alquiler es un instrumento fundamental para dar respuesta al mandato constitucional representado en el derecho a la vivienda.

4.– Etxebizitza edo bizitoki babestu bat izateko eskubidea erabiltzerakoan edozein diskriminazio desagerraraztea, kolektibo ahulen aldeko ekintza positiboko neurriak ezarrita eta jokabide diskriminatzaileak zigortuta.

4.– Erradicación de cualquier discriminación en el ejercicio del derecho al disfrute de una vivienda o alojamiento protegidos, con el establecimiento de medidas de acción positiva a favor de los colectivos vulnerables y con la penalización de las conductas discriminatorias.

5.– Lurralde-kohesioa egotea sustapen- eta birgaikuntza-neurrien aurreikuspen eta aplikazioaren banaketa orekatuan, eta, aldi berean, etxebizitzen eta zuzkidura-bizitokien eskaintza zabal eta behar bestekoa lortzea.

5.– Cohesión territorial en la distribución equilibrada de la previsión y aplicación de las medidas de fomento, promoción y rehabilitación, procurando a su vez una oferta variada y suficiente de viviendas y alojamientos dotacionales.

6.– Herritarrek etxebizitzei eta zuzkidura-bizitokiei buruzko politika publikoak formulatzeko prozesuan benetan parte hartzea eta lankidetzan jardutea, baita bizitegiak sustatu, eraiki, kontserbatu, birgaitu, berroneratu eta berritzen edo horien administrazio edo kudeaketako zereginetan aritzen diren izaera sozialeko eta irabazi-asmorik gabeko entitateek ere.

6.– Participación y colaboración efectiva de la ciudadanía en la formulación de las políticas públicas en materia de vivienda y alojamientos dotacionales, así como la de las entidades de carácter social y sin ánimo de lucro que se incorporen a la promoción, construcción, conservación, rehabilitación, regeneración y renovación del parque habitacional o a tareas de administración y gestión de este.

7.– Etxebizitza babestu eta zuzkidura-bizitoki berrien eraikuntzako esku-hartze guztiak nahiz etxebizitza horien birgaitze- edo eraberritze-jarduketak bizigarritasun-, funtzionaltasun- eta segurtasun-baldintzak hobetzera bideratzea, arreta berezia jarrita irisgarritasunean, baliabide naturalen erabilera eraginkorrean eta gizarte-, finantza- eta ingurumen-jasangarritasunean, diseinu unibertsalaren printzipioei jarraikiz.

7.– Orientación de todas las intervenciones, tanto en la construcción de nuevas viviendas protegidas y alojamientos dotacionales como en actuaciones de rehabilitación o reforma, hacia la mejora de sus condiciones de habitabilidad, funcionalidad y seguridad, con especial consideración hacia su accesibilidad, uso eficiente de los recursos naturales y sostenibilidad social, financiera y medioambiental, teniendo en cuenta los principios del diseño universal.

8.– Jarduera produktiboak eta pertsonen bizitza indibiduala eta familiakoa erantzunkidetasunez bateratzen lagunduko duen hiri-planifikazio bat bultzatzea, erantzunkidetasunezko gizarte-antolaketa bat erraztuz.

8.– Promoción de una planificación urbana que favorezca la conciliación de las actividades productivas con la vida individual y familiar de las personas, facilitando una organización social corresponsable.

9.– Eraikinak, etxebizitzak eta haien ingurune urbanizatua gizarte-erantzukizunez erabil daitezen bultzatzea, duten funtzio soziala errespetatu eta betetzeko.

9.– Promoción del uso socialmente responsable de la edificación, de la vivienda y de su entorno urbanizado en orden al respeto y cumplimiento de su función social.

10.– Etxebizitzaren arloan planifikazio bat ezarri, garatu eta exekutatzea herritarren premia errealen eta haien egoera pertsonal, sozial, ekonomiko eta laboralen arabera.

10.– El establecimiento, desarrollo y ejecución de una planificación en materia de vivienda de acuerdo con las necesidades reales de los ciudadanos y de sus circunstancias personales, sociales, económicas y laborales.

Hori bermatu ahal izateko, lurzoruaren kontrol publiko arduratsu eta eraginkorra lortu behar da, eta kontrol hori lurzoru publikoa eskuratu eta kudeatzeko ekintza irmoarekin osatu beharko da. Horregatik, botere publikoek –kasu honetan, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitzako Sailak eta Donostiako Udalak– elkarrekin esku hartu behar dute –are gehiago, horretara behartuta daude–, babes publikoko beharrezko etxebizitzak egitea ahalbidetzen duten baldintzak sortzearren eta beharrezkoa den lurzoru-ondare publikoa osatzearren, betiere espekulazioa eragozteari begira.

Esto solo puede garantizarse mediante un responsable y eficaz control público del suelo, que se debe complementar con una acción decidida de adquisición y gestión de suelo público. Es por ello por lo que los poderes públicos, en este caso el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda del Gobierno Vasco y el Ayuntamiento de San Sebastián deban, y estén incluso, obligados a intervenir conjuntamente, para crear las condiciones que permitan llevar a cabo la realización de las necesarias viviendas de protección pública y constituir el patrimonio público de suelo residencial preciso para alcanzar los objetivos anteriormente citados.

Bigarrena.– 2018-2020 aldirako Etxebizitzaren Gida Planak diagnostiko bat jasotzen du, eta bertan adierazten da 2017an Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak 5.728 etxebizitza eraikitzeko lurzoru-ondarea duela, eta horietatik 4.228, printzipioz, Etxebizitzaren Gida Planaren aldian (2018-2020) eraikitzeko prest egongo liratekeela.

Segundo.– El Plan Director de Vivienda 2018-2020 contempla un diagnóstico en el que se señala que en 2017 el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda cuenta con patrimonio de suelo para edificar 5.728 viviendas, de las que 4.228 estarían disponibles, en principio, para edificar en el periodo del Plan Director de Vivienda (2018-2020).

2018-2020 aldirako Etxebizitzaren Gida Planak Planaren indarraldiko hiru urteetan babes publikoko 6.350 etxebizitza berri eraikitzea sustatzeko helburua planteatzen du,% 46,5 alokairu-erregimenean (2.950 etxebizitza) eta % 53,5 salmenta-erregimenean (3.400 etxebizitza). Gainera, helburu gisa planteatzen da babes publikoko 2.000 etxebizitza berri eraikitzeko bizitegi-lurzorua lortzea.

El Plan Director de Vivienda 2018-2020 plantea el objetivo de promover la edificación de 6.350 nuevas viviendas de protección pública en los tres años de vigencia del Plan, el 46,5% en régimen de alquiler (2.950 viviendas), y el 53,5% en régimen de venta (3.400 viviendas). Además, se plantea como objetivo la obtención de suelo residencial para la edificación de 2.000 nuevas viviendas de protección pública.

Zehazki, Etxebizitza Planaren xedeak eta ikuspegiak sei (6) ardatz estrategiko dituzte, diagnostikoan identifikatutako erronkei erantzuten saiatzen direnak, eta lehen ardatz estrategikoa errentamenduan dauden etxebizitzen parkea bultzatzeari buruzkoa da.

En concreto, la misión y visión del Plan de Vivienda se traducen en seis (6) Ejes Estratégicos que tratan de responder a los retos identificados en el diagnóstico, resultando que el primer Eje estratégico se dedica al impulso al parque de viviendas en arrendamiento.

Lehen ardatz estrategiko honen jarduera-ildoetako bat alokairu-erregimeneko etxebizitza berrien sustapena sustatzea da, eta helburutzat planteatzen da guztira 775 etxebizitza hastea gizarte-babeseko etxebizitzen eta zuzkidura-bizitokien artean, Plan Zuzentzailearen indarraldiko hiru urteetan. Era berean, alokairuko parkea zabaltzeko asmoz, dokumentuak jasotzen du Eusko Jaurlaritzak udalekin elkarlanean jardungo duela zuzkidura-bizitokien eta alokairu erregimeneko etxebizitza sozialen sustapena bultzatzeko.

Una de las líneas de actuación de este primer Eje estratégico se centra en el fomento de la promoción de nuevas viviendas en régimen de alquiler, planteándose como objetivo iniciar un total de 775 entre viviendas de protección social y alojamientos dotacionales en los tres años de vigencia del Plan Director. Asimismo, con el objetivo de ampliar el parque de alquiler, el documento contempla que el Gobierno Vasco colaborará con los Ayuntamientos para impulsar la promoción de alojamientos dotacionales y de viviendas sociales en régimen de alquiler.

Hirugarrena.– Donostiako Udalak, bere aldetik, hiru erronka nagusiri erantzuna ematen saiatzen den Etxebizitzaren Udal Plana onartu du: adinekoen irisgarritasun-arazoak konpontzea, pertsonei beren bizi-ibilbidean zehar irtenbidea emateko bizileku-alternatibak eskaintzea eta etxebizitza-parkea gutxiegi erabiltzearen ondoriozko arazoak konpontzea.

Tercero.– El Ayuntamiento de San Sebastián ha aprobado, por su parte, el Plan Municipal de Vivienda que trata de dar respuesta a tres grandes retos: solucionar los problemas de accesibilidad de las personas mayores, ofrecer alternativas habitacionales para dar solución a las personas a lo largo de su itinerario vital y solucionar los problemas derivados de la infrautilización del parque de viviendas.

Erronka handi horiei erantzuteko, Donostiako Etxebizitzaren Udal Planaren Estrategia hiru ardatz estrategikotan egituratzen da: birgaitzea sustatzea, jarduketa berriak garatzea eta pertsonen bizi-ibilbideak erraztea.

Con el fin de dar respuesta a estos grandes retos, la Estrategia del Plan Municipal de Vivienda de San Sebastián se estructura en tres ejes estratégicos: el fomento de la rehabilitación, el desarrollo de nuevas actuaciones y el favorecer los itinerarios vitales de las personas.

Bestalde, Donostiako Etxegintza Enpresa Erakunde Publikoak zuzkidura-bizitokien eraikinetan ematen dituen zerbitzu publikoak arautzen dituen Erregelamenduak ezartzen duenez, nagusiki bi kolektiborentzat izango dira: gazteentzat eta adinekoentzat.

Por su parte, el Reglamento Regulador de los servicios públicos en edificios de alojamientos dotacionales prestados por la Entidad Pública Empresarial Donostiako Etxegintza establece que estos serán destinados para dos colectivos principalmente: jóvenes y personas mayores.

Gazteen kasuan, aldi baterako bizitokiak beren emantzipazioa errazteko balioko du, beren egoera ekonomiko eta sozio-laboralak bizimodu independentea lortzea oso zaila egiten duten une batean.

En el caso de los jóvenes, el alojamiento transitorio servirá para facilitar su emancipación en un momento en que sus circunstancias económicas y socio laborales hacen muy difícil su acceso a una vida independiente.

Adinekoen kasuan, bizitoki-aukera bat eskaini nahi da, apartamentu independente batean egoteko aukera emango diena, beren beharretara egokituta, bizitza autonomoa izan dezaten eta, aldi berean, gizarte-harremanak izan ditzaten eta ohiko etxebizitza batean izango ez luketen laguntza izan dezaten.

En el caso de las personas mayores, se trata de ofrecer una alternativa de alojamiento que les permita la permanencia en un apartamento independiente y adaptado a sus necesidades de manera que puedan llevar una vida autónoma y al mismo tiempo mantener unas relaciones sociales y contar con un apoyo del que no dispondrían en una vivienda convencional.

Etxebizitzaren Udal Planak, beraz, lehentasun gisa hartzen du zuzkidura-bizitokiak sustatzea, gazteen emantzipazioa errazteko tresna gisa eta adinekoen beharrei erantzuteko tresna gisa. Eusko Jaurlaritzarekiko lankidetza ere garrantzitsua izango da zuzkidura-bizitokien sustapena sustatzeko.

El Plan Municipal de Vivienda asume, por tanto, como prioridad el fomento de los alojamientos dotacionales, como herramienta para favorecer la emancipación de la población joven y como respuesta a las necesidades de las personas mayores. La colaboración con el Gobierno Vasco será también relevante para fomentar la promoción de alojamientos dotacionales.

Hala, Etxebizitzaren Udal Planaren «2. ardatza: etxebizitzen eta zuzkidura-bizitokien sustapen berriak garatzea» bi jarduera-ildotan egituratzen da, adinekoentzako eta gazteentzako zuzkidura-bizitokiak sustatzera bideratuak, bai eta beste hirigintza-proposamen batzuk ere, hala nola etxebizitza babestuen beste modalitate batzuk sustatzea, eskatzaileen beste profil batzuei erantzuteko. Ardatz honen esparruan, honako ekintza hauek aurreikusten dira:

Así, el «Eje 2: Desarrollo de nuevas promociones de viviendas y alojamientos dotacionales» del Plan Municipal de Vivienda se estructura en dos líneas de actuación orientadas al impulso de alojamientos dotacionales destinados a personas mayores y jóvenes y otras propuestas urbanísticas como la promoción de otras modalidades de vivienda protegida para dar respuesta a otros perfiles de demandantes. En el marco de este eje se contemplan las siguientes acciones:

– 2.1.1. ekintza. Udalerrian zuzkidura-bizitokietan inbertitzeko ahalegina areagotzea.

– Acción 2.1.1. Intensificar el esfuerzo inversor en alojamientos dotacionales en el municipio.

– 2.1.2. ekintza. Zuzkidura-bizitokiak batez ere gazteei eta adinekoei bideratzea.

– Acción 2.1.2. Orientar los alojamientos dotacionales preferentemente al colectivo joven y personas mayores.

– 2.1.3. ekintza. Zuzkidura-bizitokiak esleitzeko prozedura berrikustea.

– Acción 2.1.3. Revisar el procedimiento de adjudicación de los alojamientos dotacionales.

– 2.1.4. ekintza. Zuzkidura-bizitokien kudeaketa hobetzea.

– Acción 2.1.4. Mejorar la gestión de los alojamientos dotaciones.

Laugarrena.– Donostiako Udalak txosten bat egin du Donostiako udalerrian zuzkidura-bizitokiak eraikitzeko udal-titulartasuneko lurzatien erabilgarritasunari buruz. Txostenean, besteak beste, honako partzela hauek jasotzen dira:

Cuarto.– El Ayuntamiento de San Sebastián ha elaborado un informe relativo a la disponibilidad de parcelas de titularidad municipal destinadas a la construcción de alojamientos dotacionales en el término municipal de Donostia-San Sebastián. En el informe se contemplan, entre otras, las siguientes parcelas:

– 03.1 lurzatia: «AM.09 Morlans- Behera» HIE birpartzelatzeko proiektuko 9 «G-1 (g.000/Am.09.1)» lurzatia.

– Parcela 03.1: Parcela 9 «G-1 (G.000/Am.09.1)» del Proyecto de reparcelación del AIU «AM.09 Morlans- Behera».

Azalera: 1.352,00 m2.

Superficie: 1.352,00 m2.

Plangintzaren arabera, lurzatiaren egungo erabilera zuzkidurakoa da. «AM.09 Morlans Behera» HIEren Barne Erreformako Plan Bereziak 03.1 lurzatiari kirol-erabilera ematen dio.

Conforme al planeamiento el uso actual de la parcela es dotacional. El Plan Especial de Reforma Interior del AIU «AM.09 Morlans Behera» atribuye un uso deportivo a la parcela 03.1.

– 07 lurzatia: «AM.05.1» EBko «Loiolako Erriberak (II)» birpartzelazio Proiektuko «g.000.7» 51. lurzatia.

– Parcela 07: Parcela «g.000.7» n.º 51 del Proyecto de Reparcelación de la UE «AM.05.1» «Riberas de Loiola (II)».

Azalera: 1.456,25 m2.

Superficie: 1.456,25 m2.

Lurzatiaren egungo erabilera kirolekoa da

El uso actual de la parcela es deportivo.

Bosgarrena.– Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak, etxebizitzaren arloan dituen eskumenak baliatuz, zuzkidura-bizitokiak eraikitzeko lurzorua behar du etxebizitza premia egiaztatuak dituzten udalerrietan (Donostia, besteak beste), etxebizitzaren merkatu librean sartu ezin diren eta errenta-ahalmen urria duten familientzat.

Quinto.– El Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda del Gobierno Vasco, en el ejercicio de sus competencias en materia de vivienda, precisa suelo para la construcción de alojamientos dotacionales en aquellos municipios, entre ellos San Sebastián, en los que existen necesidades acreditadas de vivienda, con destino a aquellas familias, con escasa capacidad de renta que no pueden acceder al mercado libre de vivienda.

Lurzoruari eta Hirigintzari buruzko ekainaren 30eko 2/2006 Legearen 17. eta 81. artikuluetan adierazten du plangintzaren bidez ekipamendu komunitario modura ere kalifikatu ahal izango direla berariaz lursail batzuk erabilera nagusia bizitegietarakoa duten guneetan zuzkidura bizitokiak egiteko, bai aldi baterako bizitoki izan daitezen bai premia berezia duten kolektiboentzako bizitoki sozial bihur daitezen.

La Ley 2/2006, de 30 de junio, de suelo y urbanismo, establece en sus artículos 17 y 81 que el planeamiento podrá calificar específicamente terrenos como equipamiento comunitario en áreas de uso predominantemente residencial con destino a alojamientos dotacionales, tanto para alojamiento transitorio como para alojamientos sociales de colectivos especialmente necesitados.

Etxebizitzaren ekainaren 18ko 3/2015 Legearen 24.1 artikuluan xedatzen du udal-plangintzan zuzkidura bizitokietarako hornidura publiko modura kalifikaturik dauden lursailak bi eratara lor daitezkeela halakoak ezartzeko ardura duen administrazioaren alde: jarduera integratuetan sartuta edo haiei atxikita baldin badaude, derrigor eta doan lagata; edo, jarduera integratuetan sartu gabe eta haiei atxiki gabe badaude, nahitaez desjabetuta. Horietan eraikitzen diren eraikuntzek, legean eta legea garatzeko araudian ezarritako baldintzak betetzen badituzte, zuzkidura-bizitokitzat hartuko dira.

Y la Ley 3/2015, de 18 de junio, de Vivienda, establece en su artículo 24.1 que los terrenos calificados por el planeamiento municipal como dotación pública con destino a alojamientos dotacionales serán obtenidos, a favor de la administración responsable de su implantación, bien por cesión obligatoria y gratuita en el supuesto de incluirse o adscribirse a actuaciones integradas, o bien por expropiación forzosa en el supuesto de no figurar incluidos ni adscritos a estas. Las construcciones que se edifiquen en ellos, si cumplen las condiciones establecidas por la ley y su normativa de desarrollo, tendrán la consideración de alojamientos dotacionales.

Seigarrena.– Ingurumen Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak eta Donostiako Udalak aurreko apartatuetan adierazitako alderdietan batera eta koordinatuta egin beharreko jarduna baieztatzeko eta berresteko, Autonomia Erkidegoak alde batetik, eta Toki Erakundeek bestetik, elkarren arteko harremanetan beren zereginak eraginkortasunez betetzeko behar duten lankidetza eta laguntza aktiboa eskaini beharko diote elkarri, nork bere esparruan.

Sexto.– Para confirmar y ratificar la actuación conjunta y coordinada que corresponde al Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda del Gobierno Vasco y al Ayuntamiento de San Sebastián, en los aspectos referidos en los apartados anteriores, la Comunidad Autónoma del País Vasco, de un lado, y las Entidades Locales, de otro, deberán en sus relaciones recíprocas prestarse, en el ámbito propio, la cooperación y asistencia activa que pudieran precisar para el eficaz cumplimiento de sus tareas.

Bi administrazio publikoek uste dute udalerrian etxebizitza publikoa sustatzeko egiten duten politika bateratua zuzkidura-bizitokiekin osatu behar dela.

Ambas Administraciones Públicas entienden que la política conjunta de promoción de vivienda pública que realizan en el municipio debe complementarse con la ejecución de alojamientos dotacionales.

Zazpigarrena.– Etxebizitzaren ekainaren 18ko 3/2015 Legeak lurzoru-ondare publikoa arautzen du, eta etxebizitza-gaietan eskumena duen Eusko Jaurlaritzako sailak kudeatuko du, helburu hauek betetzearren, besteak beste:

Séptimo.– La Ley 3/2015, de 18 de junio, de Vivienda regula el Patrimonio Público de Suelo, y determina que el mismo estará integrado por un patrimonio independiente y separado del resto de su patrimonio y será gestionado por el departamento competente en materia de vivienda del Gobierno Vasco, en el cumplimiento de, entre otros, los siguientes fines:

a) Lurzorua edo bizitegitarako hirigintza-eraikigarritasuna eskuratzea, etxebizitzak, bizitokiak, lokalak eta eranskinak sustatzeko edo eraikitzeko.

a) La adquisición de suelo o de edificabilidad urbanística residencial con destino a la promoción o construcción de viviendas, alojamientos, locales y anejos.

b) Eraikin babestu horiek eta jarduketari berari lotutako ekipamendu publikoak sustatzea edo eraikitzea.

b) La promoción o construcción misma de las mencionadas edificaciones protegidas, así como de equipamientos públicos relacionados con la propia actuación.

Donostiako Udalak, helburu horiek partekatuz, egokitzat jotzen du aipatutako lurzatiak doan lagatzea Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrari.

El Ayuntamiento de San Sebastián compartiendo dichos fines considera oportuna la cesión gratuita de las parcelas señaladas anteriormente a favor de la Administración General de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Etxebizitzen gaineko indarreko araudiak ez duenez aurreikusten aipatu Lurzoru Ondare Publikoa osatzen duten ondasunak doan eskuratzeko kasu edo prozedurarik, azaroaren 6ko 2/2007 Legegintza Dekretuak onartutako Euskadiko Ondareari buruzko Legearen testu bateginak horretarako xedatutakoa beteko da.

Considerando que la normativa vigente en materia de vivienda no prevé supuestos o procedimientos de adquisición gratuita de bienes que integren el citado Patrimonio Público del Suelo, se dará cumplimiento a lo dispuesto a tal efecto en el Texto Refundido de la Ley de Patrimonio de Euskadi aprobado por el Decreto Legislativo 2/2007, de 6 de noviembre.

Euskadiko Ondareari buruzko Legearen testu bateginaren 38. artikuluaren arabera, doan lagatako ondasunak eskuratzen direnean, onarpena haien titulartasuna izango duen sailak erabaki beharko du, Gobernu Kontseiluak baimena eman ondoren, baldin eta, besteak beste, eskuratzeak baldintza edo erabilera-konpromiso bereziren bat badakar berekin eta baldintza edo erabilera horrek gasturen bat badakar, eta organo eskudunak, kasu honetan bezala, doako lagapena onartzeko interes publikoko arrazoiak ikusi baditu.

En el artículo 38 del mencionado cuerpo legal se determina que la aceptación para la adquisición de bienes a título gratuito se acordará por el departamento al que le corresponde su titularidad, previa autorización del Consejo de Gobierno, cuando, entre otros extremos, la adquisición conlleve consigo alguna condición o compromiso de uso específico que genere gasto y siempre que concurran, como en el presente caso, razones de interés público apreciadas por el órgano competente para aceptar la disposición gratuita.

Era berean, gogorarazi behar da Premiazko Neurriei buruzko ekainaren 3ko 105/2008 Dekretuaren 29. artikuluaren 2. atalak ezartzen dituela etxebizitzaren arloan eskumena duen autonomia-erkidegoko sailak zuzkidura-bizitokiak sustatzeko jarraibideak:

Asimismo, se ha de recordar que el apartado 2 del artículo 29 del Decreto 105/2008, de 3 de junio, de medidas urgentes, establece las pautas para la promoción de los alojamientos dotacionales por parte del Departamento de la Administración autónoma competente en materia de vivienda.

Etxebizitzaren arloan eskumena duen autonomia-erkidegoko administrazioko sailak zuzkidura-bizitokiak sustatzeko, dagokion udalak xede horretarako lurzatiak entregatu beharko ditu. Zuzkidura-bizitokietarako lurzatien entrega birpartzelazio-akordioaren bidez formalizatu beharko da, etxebizitza-arloan eskumena duen sailak aldez aurretik onartuta, edo, bestela, dagokion hitzarmena sinatuta eta, ondoren, Udalak lagatzeko eta Eusko Jaurlaritzak onartzeko dagokion akordioa sinatuta, hori guztia aplikatu beharreko araudian xedatutakoaren arabera.

La promoción de alojamientos dotacionales por parte del Departamento de la Administración autonómica competente en materia de Vivienda requerirá la entrega de las parcelas destinadas a este fin por el respectivo Ayuntamiento. La entrega de parcelas destinadas a alojamientos dotacionales deberá formalizarse bien a través del acuerdo de reparcelación, previa aceptación del Departamento competente en materia de Vivienda, bien mediante la suscripción del oportuno convenio y posterior acuerdo respectivo de cesión por parte del Ayuntamiento y de aceptación por parte del Gobierno Vasco, todo ello de acuerdo con lo dispuesto en la normativa que le sea de aplicación.

Bakoitzaren interesak, konpromisoak eta ekarpenak behar bezala bideratzeko, bi alderdiek lankidetza-hitzarmen hau sinatu dute, honako klausula hauen arabera

Para la adecuada instrumentación de los respectivos intereses, compromisos y aportaciones, ambas partes proceden a formalizar el presente Convenio de Colaboración, de acuerdo con las siguientes

KLAUSULAK
CLÁUSULAS

Lehenengoa.– Lankidetza-hitzarmen honen xedea da zuzkidura-bizitokien sustapena ahalbidetzea Donostiako udalerriko Morlans eta Loiolako Erribera auzoetan. Zuzkidura-bizitokien orientazio-programa honako hau da:

Primera.– El objeto del presente Convenio de Colaboración es posibilitar la promoción de alojamientos dotacionales en los Barrios de Morlans y Riberas de Loiola en el término municipal de San Sebastián. El programa orientativo de los alojamientos dotacionales es el siguiente:

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

Bigarrena.– Donostiako Udalak eta Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak adostu dute zuzkidura-bizitokien sustapenera bideratzea aurreko atalean jasotako partzelak.

Segunda.– El Ayuntamiento de San Sebastián y el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda convienen en destinar a la promoción de alojamientos dotacionales las parcelas contempladas en el apartado anterior.

Donostiako Udalak konpromisoa hartzen du lurzatiak doan eta kargarik gabe lagatzeko, dagokion lagapen-akordioaren bidez, eta Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak, bere aldetik, lurzatietan zuzkidura-bizitokiak egiteko.

El Ayuntamiento de San Sebastián se compromete a ceder, de forma gratuita y libre de cargas, las parcelas mediante la adopción del oportuno acuerdo de cesión y el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, por su parte, a la ejecución de alojamientos dotacionales en las mismas.

Hitzarmen honetan zehaztutako ondare-eragiketa burutzeko dagokion baimena lortzea izango da baldintza, hala ezartzen baitu azaroaren 6ko 2/2007 Legegintza Dekretuaren bidez onartutako Euskadiko Ondareari buruzko Legearen testu bateginak.

La operación patrimonial estipulada en el presente Convenio se debe entender condicionada a la obtención de la correspondiente autorización del Consejo de Gobierno de acuerdo con lo señalado en el Texto Refundido de la Ley de Patrimonio de Euskadi aprobado por el Decreto Legislativo 2/2007, de 6 de noviembre.

Eusko Jaurlaritzaren Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak, bere aldetik, hitz ematen du lagapen hori Gobernu Kontseiluak onartzeko tramitazioa egingo duela.

El Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda del Gobierno Vasco se compromete a tramitar la oportuna aceptación por el Consejo de Gobierno de dicha cesión.

Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrak partzelen titulartasuna onartuko du, baldin eta partzelak lurzoruaren kutsadura saihestu eta zuzentzearen arloan indarrean dagoen araudia betetzetik erator daitezkeen betebeharretatik libre geratzen badira.

La Administración General de la Comunidad Autónoma aceptará la titularidad de las parcelas únicamente si las mismas quedan libres de las obligaciones que, en su caso, pudieran derivarse del cumplimiento de la normativa vigente en materia de prevención y corrección de la contaminación del suelo.

Klausula honetan aurreikusitako ondasunen doako lagapenari buruzko ondare-eragiketak eskritura publikoan formalizatuko dira sei hilabeteko epean, Gobernu Kontseiluak doako lagapena onartzen duen egunetik zenbatzen hasita.

Las operaciones patrimoniales relativas a la cesión gratuita de los bienes prevista en la presente cláusula se formalizarán en escritura pública en el plazo de seis meses a contar desde la fecha del acuerdo del Consejo de Gobierno aceptando la cesión gratuita.

Hirugarrena.– Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak hurrengo konpromisoak hartu ditu:

Tercera.– El Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda del Gobierno Vasco se compromete a realizar las siguientes actuaciones:

– Beharrezkoak diren garapen-plangintzako dokumentuak eta hirigintza-exekuzioko gainerako tresnak egitea, baita azterketa geoteknikoak eta ebaluazio akustikoko azterlanak ere, hala badagokio.

– La elaboración de los documentos de planeamiento de desarrollo y demás instrumentos de ejecución urbanística que fueran necesarios, incluidos en su caso, los estudios geotécnicos y de evaluación acústica.

– Dokumentu honetan jasotako zuzkidura-bizitokien sustapenei lotutako eraikuntzarako eta urbanizaziorako beharrezkoak diren dokumentu teknikoak idaztea.

– La redacción de los documentos técnicos necesarios para la edificación y urbanización vinculada de las promociones de los alojamientos dotacionales contemplados en este documento.

AIU AM09 Morlans Behera sustapenaren kasuan, dokumentu tekniko horiek egiteko, «AM.09 Morlans – Behera» AIUko adinekoentzako tutoretzapeko bizitokien eraikin baterako hasierako proposamena "dokumentua aztertuko da. Jaime Vergelek eta Juan Cruz Altunak idatzi zuten 2018ko otsailean.

En el caso de la promoción AIU AM09 Morlans Behera se analizará para la elaboración de los citados documentos técnicos el documento «Propuesta Inicial para un edificio de alojamientos tutelados para mayores en el AIU AM.09 Morlans –Behera» redactado por Jaime Vergel y Juan Cruz Altuna en febrero de 2018.

Loiolako erriberetan egin nahi den sustapenari dagokionez, Sailak konpromisoa hartzen du zuzkidura-ekipamendu hori diseinatzeko kontratuaren esleipena izapidetzeko, sektore publikoko kontratuen arloan indarrean dagoen araudian araututako proiektuen lehiaketa bidez. Prozedura horren esparruan, Donostiako Udaleko bi ordezkarik aurkeztutako lanak baloratzeko epaimahaiko kide izan daitezen zainduko du.

En el caso de la promoción que se prevé ejecutar en el ámbito de Riberas de Loyola, el Departamento se compromete a tramitar la adjudicación del contrato para el diseño de este equipamiento dotacional mediante concurso de proyectos regulado en la normativa vigente en materia de contratos del sector público. En el marco de este procedimiento velara para que dos representantes del Ayuntamiento de San Sebastián formen parte del jurado de valoración de los trabajos presentados.

– Zuzkidura bizitokien eraikina egiteko eta horiei dagozkien urbanizazio obrak burutzeko obrak kontratatzea eta exekutatzea.

– La contratación y ejecución total de las obras de las promociones de los aludidos alojamientos dotacionales y de las obras de urbanización vinculadas a los mismos.

Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak konpromisoa hartzen du zuzkidura-bizitokiei lotutako eraikuntza- eta urbanizazio-obrak amaitzeko hitzarmen honen indarraldian.

El Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda del Gobierno Vasco se compromete a finalizar las obras de edificación y urbanización vinculada a los alojamientos dotacionales en el periodo de vigencia del presente Convenio.

Aipatutako jardueretatik ondorioztatzen diren gastuak Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak ordainduko ditu.

Los gastos derivados de las citadas actuaciones se asumirán por el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda del Gobierno Vasco.

Halaber, Eusko Jaurlaritzaren Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak ordaindu beharko ditu aipatutako lurzoruak doan lagatzearen ziozko eskuraketari lotutako ondare-eragiketa Jabetza Erregistroan inskribatzearen eta eskriturak egitearen ondoriozko gastuak, hiri-lurren balio-gehikuntzaren gaineko zerga salbu

Asimismo, el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda del Gobierno Vasco asumirá, salvo el Impuesto Municipal sobre el Incremento del Valor de los Terrenos, los gastos derivados de la escrituración e inscripción en el Registro de la Propiedad de la operación patrimonial consistente en la adquisición mediante cesión gratuita de las parcelas de referencia.

Lankidetza Hitzarmen honetan Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak bere gain hartu dituen konpromiso guztiak aldez aurretik bidezko aurrekontu-izendapenak egin izanaren eta egonkortasuna eta finantza-iraunkortasunari buruzko printzipioak betetzeko Euskal Autonomia Erkidegoak dituen erabilgarrien baldintzapean egongo dira.

La totalidad de los compromisos asumidos por el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda del Gobierno Vasco estarán supeditados a la existencia previa de las oportunas consignaciones presupuestarias y a las disponibilidades de la Comunidad Autónoma del País Vasco en cumplimiento de los principios de estabilidad presupuestaria y sostenibilidad financiera.

Laugarrena.– Donostiako Udalak honako konpromiso hauek hartu ditu:

Cuarta.– El Ayuntamiento de San Sebastián se compromete a realizar las siguientes actuaciones:

– Beharrezkoa izanez gero, dokumentu honetan jasotako zuzkidura-bizitokien sustapenak gauzatzeko beharrezkoak ez diren azalerak hitzarmen honen xede diren finketatik bereiztea. Tokiko agintaritzak bereiztea erabaki aurretik, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak, zuzkidura-bizitokiak gauzatzeko proiektua idatzi ondoren, bereizi beharreko finkaren azaleraren mugaketa zehatza helaraziko dio udal-agintaritza horri, dagokion planoarekin batera.

– Segregar, en caso de que fuera necesario, de las fincas objeto del presente Convenio las superficies que no resulten necesarias para la ejecución de las promociones de los alojamientos dotacionales contemplados en este documento. Con carácter previo a que se acuerde por la autoridad local la segregación, el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda del Gobierno Vasco, una vez redactado el proyecto de ejecución de los alojamientos dotacionales, trasladará a la citada autoridad municipal la delimitación exacta de la superficie de la finca que debe ser objeto de segregación, junto con el plano correspondiente.

– Obrak burutzeko beharrezkoak diren udal-lizentziak lau hilabeteko epean izapidetzea, etxebizitza arloan eskumena duen organoak aurkeztu duenetik aurrera.

– Tramitar y otorgar las licencias municipales necesarias para acometer la ejecución de las obras en un plazo de cuatro meses contados a partir de la solicitud de las mismas por parte del órgano competente en materia de vivienda.

– Lurzoruei dagozkien segurtasun eta mantentze neurriak hartzea, zuzkidurazko bizitokoak eraikitzeko lanei hasiera ematen zaien bitartean.

– Adoptar las medidas necesarias de seguridad y mantenimiento de las fincas hasta que se inicien las labores de construcción de los alojamientos dotacionales.

– Ez dio Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailari, administrazio publikoa den aldetik, inolako finantza-bermerik jartzeko eskatuko, aplikatu beharreko araudian eska daitezkeen fidantza edo bermeak osatzeko, batez ere obrak egitean ukitu daitezkeen udal-agintaritzaren titulartasuneko ondasun higiezin edo higigarriak ordezkatzearekin edo hondakinak kudeatzearekin lotuta.

– No exigir al Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda del Gobierno Vasco, en su condición de Administración Pública, la prestación de ninguna garantía financiera como fianzas o avales que le pudieran resultar exigibles por la normativa de aplicación, especialmente en lo que se refiere a la gestión de los residuos o la restitución de los bienes muebles o inmuebles titularidad de la autoridad municipal que pueden verse afectados por la ejecución de las obras.

Klausula honetan hartutako konpromisoen ondoriozko gastuak Donostiako Udalak hartuko ditu bere gain.

Los gastos derivados de los compromisos adquiridos en esta cláusula se asumirán por el Ayuntamiento de San Sebastian.

Bosgarrena.– Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak eta Donostiako Udalak konpromisoa hartzen dute Donostiako Udalak zuzkidura- edo ekipamendu-lokalak lortzeko izan dezakeen beharra aztertzeko, aipatutako toki-agintaritzari lokalen erabilera lagatzeko erabakia hartzeko, hala badagokio, aurreikusitako zuzkidura-bizitokien sustapenen beheko solairuetan egokitu gabe.

Quinta.– El Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda y el Ayuntamiento de San Sebastián se comprometen a analizar la necesidad que el Ayuntamiento de San Sebastián pueda tener en relación con la obtención de locales de carácter dotacional o equipamental, a fin de acordar, en su caso, a favor de la citada autoridad local la cesión de uso de los locales sin acondicionar que puedan resultar en las plantas bajas de las promociones de los alojamientos dotacionales contemplados en el presente documento.

Seigarrena.– Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak eta Donostiako Udalak lankidetza-hitzarmen honen xede diren zuzkidura-bizitokiak beren ohiko etxebizitza BIZIGUNE programara lagatzea erabakitzen duten adineko pertsona baliodunentzat bideratzeko borondatea agertu dute.

Sexta.– El Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda y el Ayuntamiento de San Sebastián muestran su voluntad de destinar los alojamientos dotacionales objeto del presente Convenio de colaboración a personas mayores válidas que acuerden ceder su vivienda habitual al programa Bizigune.

Nolanahi ere, dokumentu honen xede diren zuzkidura-bizitokiak esleitzeko prozedura une horretan indarrean dagoen araudian jasotako aurreikuspenen arabera egingo da, eta Donostiako herritarrak izango dira beti lehentasunezko hartzaileak.

En todo caso, el procedimiento de adjudicación de los alojamientos dotacionales objeto del presente documento se realizará conforme a las previsiones contempladas en la normativa vigente en ese momento, siendo siempre los ciudadanos de San Sebastián sus destinatarios preferentes.

Ondorio horietarako, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak konpromisoa hartzen du Donostiari zuzkidura-bizitokiak sustatzeko interesa duen udalerri bakarra deklaratzeko.

A tales efectos, el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda del Gobierno Vasco se compromete a declarar único municipio interesado en la promoción de alojamientos dotacionales a San Sebastián.

Hala ere, Donostiako Udalak programa horietan sartutako bizitoki zehatzak hautatzeko prozedura horretatik salbuestea proposatu ahal izango du, eta Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak horien esleipen berezia egiteko konpromisoa hartzen du, baldin eta udalaren hirigintza-jarduketek eragindako pertsonen aldekoa bada.

No obstante, el Ayuntamiento de San Sebastián podrá proponer la excepción de dicho procedimiento de selección de alojamientos concretos incluidos en estos Programas y el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda del Gobierno Vasco se compromete a la adjudicación singular de las mismas siempre que lo sea en favor de personas afectadas por actuaciones urbanísticas municipales.

Ostaturen bat soberan badago, esleitu ez delako, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak erabakiko du, udalari kontsulta egin ondoren, zer gaztek eta/edo udalerrik parte hartu nahi duten agindu bidez.

En el caso de resultar excedentario algún alojamiento por no ser adjudicado, el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda determinará, tras consultar al Ayuntamiento, mediante Orden las personas jóvenes y/o los municipios que resulten interesados.

Zazpigarrena.– Bi administrazio publikoek beharrezkotzat jozen dute hitzarmenaren jarraipen-batzordea eratzea. Batzorde hori, erakunde bakoitzeko hiru ordezkarik osatuko dute.

Séptima.– Las Administraciones Públicas que participan en el presente Convenio entienden precisa la constitución de una Comisión Mixta de Seguimiento del Convenio, formada por tres representantes de cada una de ellas.

Batzordearen egitekoa izango da hitzarmen honetan ezarritako aurreikuspen eta konpromisoak, ekonomikoak barne, betetzen direla zaintzea. Era berean, bere eginkizunen artean dago hura zorrotz betetzera bideratutako neurriak proposatzea, sor daitezkeen gatazkak eta/edo interferentziak konpontzea, eta, oro har, etorkizunean sor daitezkeen gorabeherei erantzutea.

El cometido de la Comisión será la observancia de la ejecución de las previsiones y compromisos, incluidos los de carácter económico, estipulados en el presente Convenio. Asimismo, se encuentra entre sus funciones la proposición de medidas encaminadas a su estricto cumplimiento, la resolución de los conflictos y/o interferencias que pudieran ocasionarse, y en general, el atender todas aquellas cuestiones incidentales que puedan surgir en el futuro.

Hitzarmenaren jarraipen batzorde mistoa honako hauek osatuko dute:

La Comisión Mixta de Seguimiento del Convenio estará integrada por:

– Eusko Jaurlaritza ordezkatuz:

– En representación del Gobierno Vasco:

Etxebizitzako sailburuordea.

El Viceconsejero de Vivienda.

Etxebizitza eta Arkitekturako zuzendaria.

El Director de Vivienda y Arquitectura.

Etxebizitza eta Arkitektura Zuzendaritzako zerbitzuburu bat.

Un Jefe o Jefa de Servicio de la Dirección de Vivienda y Arquitectura.

– Donostiako Udala ordezkatuz:

– En representación del Ayuntamiento de San Sebastián:

Donostiako Udaleko Hirigintza Iraunkorreko zinegotzi ordezkaria.

La Concejala Delegada de Urbanismo Sostenible del Ayuntamiento de San Sebastián.

Hirigintza Iraunkorreko zuzendaria.

El Director de Urbanismo Sostenible.

Hirigintza Jasangarriaren Zuzendaritzako zerbitzuburu bat.

Un Jefe o Jefa de Servicio de la Dirección de Urbanismo Sostenible.

Batzordearen idazkari-lanak Donostiako Udaleko Hirigintza Iraunkorreko Arloko Zuzendaritzari dagozkio.

Corresponde las funciones de Secretaría de la Comisión a la Dirección del Área de Urbanismo Sostenible del Ayuntamiento de San Sebastián.

Erabakiak bilera bakoitzean dauden batzordekideen gehiengo osoz hartuko dira, eta akta batean jasoko dira. Akta horren idazketa, zaintza eta jagoletza idazkaritza-eginkizunak bere gain hartzen dituenak izango du akta horren ardura.

Los acuerdos se adoptarán por mayoría absoluta de entre los miembros de la Comisión presentes en cada reunión, y constarán en un acta de cuya redacción, guarda y custodia será responsable quien asuma las funciones de Secretaría.

Dokumentu honetan jasotako jardueren jarraipen instituzional eta publiko egokia bermatzeko, jarraipen batzorde mistoa urtero bilduko da, gutxienez, edo alderdi sinatzaileetako edozeinek eskatuta.

Con objeto de garantizar el correcto seguimiento institucional y público de las actividades contempladas en este documento, esta Comisión Mixta de Seguimiento se reunirá, con carácter ordinario y mínimo, de forma anual o a requerimiento de cualquiera de las partes firmantes.

Hitzarmen honetan aurreikusi ez bada, Jarraipen Batzordearen funtzionamendua Sektore Publikoko Araubide Juridikoari buruzko urriaren 1eko 40/2015 Legearen atariko tituluko II. kapituluko 3. sekzioan ezarritakoari jarraituko dio.

En relación con las cuestiones no planteadas en el presente Convenio, la Comisión Mixta de Seguimiento se regirá en su funcionamiento por lo dispuesto en la sección 3.ª del Capítulo II, del Título Preliminar de la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público.

Zortzigarrena.– Hitzarmen honek izaera administratiboa dauka, eta, beraz, berau interpretatu, aplikatu eta betearaztearekin edo beronen ondorioekin lotuta sor daitezkeen alderdi guztiak ezagutzea administrazioarekiko auzien jurisdikzioari dagokio, aurreko klausulan aurreikusitako bidea amaitu denean.

Octava.– El presente Convenio tiene naturaleza administrativa, por lo que el conocimiento de todas las cuestiones que puedan surgir en torno a su interpretación, aplicación, ejecución y efectos corresponderá a la jurisdicción contencioso-administrativa, una vez que se haya agotado la vía prevista en la Cláusula anterior.

Hitzarmen hau kontratu publikoen indarrean dagoen legediaren aplikazio eremutik kanpo geratuko da, Sektore Publikoko Kontratuen azaroaren 8ko 9/2017 Legearen 6. artikuluan xedatutakoaren arabera (lege horren bidez, Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2014ko otsailaren 26ko 2014/23/EB eta 2014/24/EB zuzentarauen transposizioa egin zen Espainiako ordenamendu juridikora). Hala ere, lege horren printzipioak aplikatu ahalko dira egon daitezkeen zalantzak edo atzeman daitezkeen hutsuneak ebazteko.

De conformidad con el artículo 6 de la Ley 9/2017, de 8 de noviembre, de Contratos del Sector Público, por la que se transponen al ordenamiento jurídico español las Directivas del Parlamento Europeo y del Consejo 2014/23/UE y 2014/24/UE, de 26 de febrero de 2014, el presente Convenio no está sujeto a dicha Ley, sin perjuicio de la aplicación de los principios de la misma Ley para resolver las dudas y lagunas que pudieran presentarse.

Bederatzigarrena.– Lankidetza-hitzarmen honen indarraldia lau urtekoa izango da, hura sinatzen denetik aurrera. Aurreko atalean aipatutako epea amaitu aurretiko edozein unetan, hitzarmenaren sinatzaileek espreski adostu ahalko dute hura luzatzea, beste lau urteko aldi baterako gehienez, edo hura azkentzea.

Novena.– El plazo de vigencia del presente Convenio de Colaboración será de cuatro años a contar desde su firma. En cualquier momento antes de la finalización del plazo previsto en el apartado anterior, los firmantes del convenio podrán acordar, unánimemente y de forma expresa, su prórroga por un periodo de hasta cuatro años adicionales o su extinción.

Hamargarrena.– Hitzarmen hau edozein unetan berrikusi, eta, hala badagokio, aldatu ahal izango da alderdietako batek hala eskatuta aldatu egingo da sinatzaileen aho batezko erabakiaren bidez, hitzarmenari dagokion gehigarria sinatuz.

Décima.– Este convenio podrá revisarse en cualquier momento a requerimiento de alguna de las partes y, en su caso, modificarse por acuerdo unánime de los firmantes mediante la suscripción de la correspondiente adenda al convenio.

Hamaikagarrena.– Agiri honetan jasotako betebeharrak ez betetzea hitzarmena deuseztatzeko arrazoia izango da, eta aldeak lehengo egoera juridikora itzuliko dira. Era berean, bai beste aldeari bai uste oneko besteri eragin ahal izan zaizkien kalte eta galerak ordaindu beharko ditu aipatutako deuseztapena eragiten duenak.

Undécima.– El incumplimiento de las obligaciones contenidas en el presente documento, será causa de resolución del convenio, retornando las partes a su situación jurídica primitiva, con la obligación por parte del causante de dicha resolución de indemnizar todos los daños y perjuicios que se hayan causado, tanto a la otra parte como a terceros de buena fe.

Halaber, hitzarmen hau bertan behera uzteko arrazoiak izango dira bere izaeraren ondorioz indarrean dagoen legedian aurreikusten direnak.

Asimismo, son causas de resolución del presente convenio cualesquiera otras que, derivadas de su naturaleza, sean recogidas por la legislación vigente.

Hala eta guztiz, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak hitzarmen honetan aurreikusitako sustapenean atzera egin ahalko du, atal honetan aurreikusitako kalte-ordaina ordaindu behar izanik gabe, baldin eta, gerora sortutako arrazoiengatik (sustapenen hirigintza-baldintzak aldatzea, adibidez) teknikoki eta ekonomikoki bideraezinak diren gauza berberak egiten badira.

No obstante, el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda del Gobierno Vasco podrá desistir de la promoción contemplada en el presente Convenio, sin abonar la indemnización prevista en el párrafo anterior, en el supuesto de que por causas sobrevenidas como la modificación de las condiciones urbanísticas de las promociones hagan las mismas inviables, técnica y económicamente.

Eta adostasuna eta uste ona erakusteko, dokumentu hau izenpetu dute lau aletan, idazpuruan adierazitako lekuan eta egunean.

Y en prueba de conformidad y buena fe, firman el presente documento por cuatriplicado ejemplar, en el lugar y fecha señalados en el encabezamiento.

Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitzako sailburua,

El Consejero de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda,

IGNACIO MARÍA ARRIOLA LÓPEZ.

IGNACIO MARÍA ARRIOLA LÓPEZ.

Donostiako Udaleko Hirigintza Sostengarrirako ordezko zinegotzia,

La Concejala Delegada de Urbanismo Sostenible del Ayuntamiento de San Sebastián,

MIREN NEKANE ARZALLUS ITURRIZA.

MIREN NEKANE ARZALLUS ITURRIZA.


Azterketa dokumentala


Análisis documental