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Boletin Oficial del País Vasco

43. zk., 2020ko martxoaren 3a, asteartea

N.º 43, martes 3 de marzo de 2020


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
1292
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EBAZPENA, 2020ko urtarrilaren 28koa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Debako (Gipuzkoa) 06.HE Amillaga eremuaren Barne Eraldaketarako Plan Bereziaren aldaketari buruzko ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 28 de enero de 2020, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula informe ambiental estratégico de Modificación del Plan Especial de Reforma Interior del Área A.U.06 Amillaga, en Deba (Gipuzkoa).

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2019ko irailaren 20an, Debako Udalak ingurumen-organoari eskaera egin zion Debako (Gipuzkoa) 06.HE Amillaga eremuaren Barne Eraldaketarako Plan Bereziaren aldaketari buruzko ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura izapidetzen hasteko, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoaren arabera. Eskaerarekin batera, zenbait agiri aurkeztu ziren, hala nola Planaren aldaketaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan xedatutako edukia zuena.

Con fecha 20 de septiembre de 2019, el Ayuntamiento de Deba completó ante el órgano ambiental la solicitud para el inicio de la tramitación del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada de la Modificación del Plan Especial de Reforma Interior del Área A.U.06 Amillaga, en Deba (Gipuzkoa), en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador de la Modificación del Plan y de un documento ambiental estratégico con el contenido establecido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritakoa aplikatuz, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak zenbait erakunderi eskatu zien egoki iruditzen zitzaizkien oharrak egiteko, oinarritzat har bailitezke ingurumen-organo horrek bere ingurumen-txosten estrategikoa formulatzeko, eta, beharrezko ikusiko balitz, ingurumen-inpaktu estrategiko arruntaren ebaluazioa egiteko. Halaber, eskatu zien iritzia emateko, espedienteari erantsi beharko litzaiokeen ingurumen-azterlan estrategikoak nolako irismena, xehetasun-maila eta zehaztasuna izan beharko lukeen zehazteko.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco solicitó a diferentes organismos que realizaran las observaciones que consideraran oportunas y que pudieran servir de base para la formulación, por parte de este órgano ambiental, del correspondiente informe ambiental estratégico y, en el caso de que se considerase necesaria una evaluación de impacto ambiental estratégica ordinaria, su opinión en orden a determinar la amplitud, nivel de detalle y grado de especificación que debería tener el estudio ambiental estratégico que debería incorporarse al expediente.

Era berean, Debako Udalari izapidearen hasieraren berri eman zitzaion.

Del mismo modo se comunicó al Ayuntamiento de Deba el inicio del trámite.

Halaber, espedientean jasota dagoen dokumentazioa eskuragarri egon zen Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean, interesdunek egoki ikusten zituzten ingurumen-arloko oharrak egiteko aukera izan zezaten.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportuna.

Legez ezarritako epea bukatuta, zenbait erantzun jaso dira hainbat erakunderen aldetik, eta haien emaitza espedientean jasota dago.

Finalizado el plazo legal establecido, se han recibido respuestas de diversos organismos con el resultado que obra en el expediente.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, haren helburua da oinarriak ezartzea ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen planen, programen eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautzeko; horrela, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Autonomia Erkidegoko ingurumena babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, besteak beste, plangintza-prozesuaren lehen faseetan egingo dela ingurumenaren gaineko eraginen analisia, betiere aukerarik egokienak hautatzeko asmoz, eta aintzat hartuta hor gauzatuko diren jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente, teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Debako (Gipuzkoa) 06.HE Amillaga eremuaren Barne Eraldaketarako Plan Bereziaren aldaketa, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluaren kasuetan sartzen da; bertan xedatzen da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasa behar diren planak eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo planaren edo programaren gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharra, ingurumenerako eragin nabarmenak ekar ditzakeelako.

La Modificación del Plan Especial de Reforma Interior del Área A.U.06 Amillaga, en Deba (Gipuzkoa), en adelante la Modificación del Plan, se encuentra entre los supuestos del artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental, a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 29. artikulutik 32. artikulura bitartean arautzen da, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Dokumentazio teknikoa eta Planaren aldaketaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak aztertuta, eta ikusirik hasierako dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak –eskumena duen organoa baita otsailaren 27ko 3/1998 Legearen eta Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren arabera–. Txostenak Planaren aldaketaren proposamenean ingurumen-arloko alderdiak sartzearen alde egiten du, eta Plana aplikatzearen ondorio adierazgarrien gaineko iritzia ematen, baita ingurumen-ondorioetarako soilik sartu behar diren azken zehaztapenen inguruan ere.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental de la Modificación del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta de la Modificación del Plan y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos de la aplicación del mismo, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Hauek guztiak aztertu dira: 3/1998 Lege Orokorra, otsailaren 27koa, Euskal Autonomia Erkidegoko ingurumena babestekoa; 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoari buruzkoa, eta aplikatzekoak diren gainerako arauak. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección de Medio Ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Debako (Gipuzkoa) 06.HE Amillaga eremuaren Barne Eraldaketarako Plan Bereziaren aldaketari buruzko ingurumen-ebaluazio estrategikoa formulatzea, Debako Udalak sustatuta, jarraian jasotzen diren baldintzetan:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico de la Modificación del Plan Especial de Reforma Interior del Área A.U.06 Amillaga, en Deba (Gipuzkoa), promovido por el Ayuntamiento de Deba, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del plan: objetivos y actuaciones.

06.HE Amillaga eremuaren mugapena Debako arau subsidiarioen berrikuspenean dago jasota, hiri-bilbeko hutsuneak bete, eta bilbea berau egituratzeko. Hiri-lurzorua denez, Barne Eraldaketarako Plan Berezi bat onartu zen (aurrerantzean, BEPB), eremuaren erabilera eta aprobetxamendu berriak ezarri zirena.

La delimitación del área A.U.06 Amillaga se recoge en el documento de Revisión de las Normas Subsidiarias de Deba, con el objeto de completar los vacíos de la trama urbana y estructurar la misma. Dado el carácter de suelo urbano, se aprobó un Plan Especial de Reforma Interior (en adelante PERI) que estableció los nuevos usos y aprovechamientos del área.

Planaren aldaketaren xedea da 06.HE Amillaga eremuaren antolamendu xehatu berria zehaztea, bizitegi-erabilerak eta erabilera tertziarioak garatu eta ezarri ahal izateko, eta errepide berria eta egin nahi diren blokeak egokituago egoteko. Plana aldatuta, Amillaga eremua 506 m2 handiagoa izango da, Elizburu esparruari kenduko baitzaizkio.

La Modificación del Plan tiene por objeto la definición de una nueva ordenación pormenorizada para el área A.U.06. Amillaga que pretende posibilitar el desarrollo e implantación de usos residenciales y de usos terciarios y una mejor adaptación del nuevo vial y de los bloques proyectados. La Modificación del Plan supone incrementar en 506 m2 el área de Amillaga, reduciéndolos, en la misma medida, del ámbito de Elizburu.

Hauek dira BEPB onartuari egin nahi zaizkio aldaketa nagusiak:

Los cambios principales respecto al PERI aprobado son:

– Bizitegi-erabilerako eraikinak goialdean kokatuko dira, trenbidetik urrunago. Erabilera tertziarioko eraikin bat altxa nahi da (hotela) egin nahi den biribilgunearen hego-ekialdean dagoen lurzatian. BEPBan aurreikusita zeuden familia bakarreko etxebizitzak kendu egingo dira.

– Se reubican los edificios de uso residencial en la zona alta, alejándolos de la vía del ferrocarril. Se prevé un edificio de uso terciario (hotel) en la parcela ubicada al sureste de la nueva rotonda proyectada. Se eliminan las viviendas unifamiliares previstas en el PERI.

– N-634 errepidearekiko loturaren ordez biribilgune bat egingo da. Oinezkoen irisgarritasun hobetuko da, zutikako mugikortasuneko elementuak birkokatuta.

– Se sustituye el enlace previsto en la N-634 por una rotonda. Se mejora la accesibilidad peatonal reubicando los elementos de movilidad vertical.

– Bidearen ibilbidea aldatuko da, malda gutxiago izateko. Hala, lurzatiak doitu daitezke, antolamendua hobetuz. Elizbururekin egingo den lotura aldatuta, Elizburuko plan partzialari aldaketa puntual bat egin behar zaio, lotura doitzeko.

– Se modifica el trazado viario reduciendo su pendiente lo que permite ajustar las parcelas para optimizar la ordenación. El cambio en la conexión con Elizburu obliga a una modificación puntual del plan parcial de Elizburu para ajustar dicha conexión.

– Eraikinen profila doituko da, inpaktu bisuala gutxitzeko (BS+III, erabilera tertziarioko eraikinean, eta BS+V, bizitegi-erabilerako eraikinetan).

– Se ajusta el perfil de los edificios para limitar el impacto visual (PB+III para el edificio de uso terciario y PB+IV y PB+V para los edificios de uso residencial).

– Erreka 95 metrotan lurperatu beharrean (BEPB), planaren aldaketarekin, desbideratzea proposatzen da, ibilgua aire zabalean utzita. Ertzak babestea proposatzen da, bioingeniaritzako teknikak erabilita (Krainer egitura eta adar-estaldura).

– En vez de soterrar la regata en 95 m (PERI), la Modificación del Plan propone desviarla con un cauce a cielo abierto. Se propone proteger sus márgenes con técnicas de bioingeniería (entramado Krainer y cobertura de ramas).

B) Planaren aldaketaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluaren arabera, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertuko dira, planak ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoa behar duen ala ez zehazteko.

B) Una vez analizadas las características de la Modificación del Plan y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley a fin de determinar si el plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1.– Las características del plan, considerando en particular:

a) Planak proiektuetarako ezartzen duen esparrua: planaren aldaketak zehazki antolatzen du eremua eta eraikigarritasun-baldintzak finkatzen ditu. Hori onartu eta gero, dagozkion Hirigintzako Ekintzen Programak, Birpartzelazio Proiektuak eta Urbanizazio eta Eraikuntza Proiektuak garatu beharko dira. Aurkeztutako agiriak ikusita, Planaren aldaketak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapen, ezaugarri, neurri edo funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legedian zerrendatutako kategorietako batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el plan establece un marco para proyectos: la modificación del Plan ordena pormenorizadamente el área y consolida las condiciones de la edificabilidad. Una vez se apruebe el mismo, se deberá desarrollar Programas de Actuación Urbanizadora, Proyectos de Reparcelación y Proyectos de Urbanización. A la vista de la documentación presentada, la Modificación del Plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenezcan a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Zer neurritan eragiten duen Planak beste plan edo programa batzuetan, baita hierarkizatuta daudenetan ere: Planaren aldaketaren ezaugarriak aintzat hartuta, plan honek ez du aipatzeko moduko ondoriorik izango beste plan edo programa batzuetan.

b) La medida en que el plan influye en otros planes o programas, incluidos los que estén jerarquizados: teniendo en cuenta las características de la Modificación del Plan, este no causará efecto sobre otros planes o programas que, desde el punto de vista ambiental, sea reseñable.

c) Plana egokia den edo ez ingurumen-oharpenak integratzeko, bereziki garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin bat eginik: Planaren aldaketak lurzatian garatzen duen antolamendu xehatua HAPOan ezarritakoarekin bateragarria izateko baldintzarekin garatu da. Gainera, Planaren aldaketak dentsitate txikiko garapena dakar, indarrean den BEPBean proposatzen ziren familia bakarreko etxebizitzak baztertuta. Alde horretatik, egokia da garapen jasangarria sustatzen duten ingurumen-irizpideak txertatzeko, bereziki, hauei dagokienez: eraikingintza eta eraikuntza efizienteena baliabideen erabileran; hondakinen kudeaketa, eta paisaia-integrazioa. Horri dagokionez, Planaren aldaketak kontuan hartu beharko ditu, haren ondoriozko eraikuntza-proiektuetan aintzat hartze aldera, dagokion Eraikuntza Jasangarrirako Gidan bildutako gomendioak, proposatutako eraikuntzen energia-aurreztea eta -efizientzia indartzeko eta energia berriztagarriak bultzatzeko, ebazpen honen aurreragoko apartatuetan xehatuko den bezala.

c) La pertinencia del plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular, de promover el desarrollo sostenible: la Modificación del Plan desarrolla la ordenación pormenorizada de la parcela bajo criterios de compatibilidad con respecto a lo previsto en el PGOU. Además, la Modificación del Plan supone un desarrollo de alta densidad, descartando las viviendas de carácter unifamiliar que se proponían en el PERI vigente. En este sentido resulta pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible, en especial en lo referido a la edificación y construcción más eficiente en el uso de recursos, la gestión de los residuos y la integración paisajística. A este respecto, la Modificación del Plan deberá tener en cuenta, para su consideración en los proyectos de edificación que de él se deriven, las recomendaciones de la Guía de Edificación Ambientalmente Sostenible correspondiente, con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios que se proponen y el impulso de las energías renovables, tal como más adelante se detalla.

d) Planarekin lotutako ingurumen-arazo esanguratsuak: Planaren aldaketaren ingurumen-efektu nabarmenenak hauek dira: Amillaga errekari erasatea, kultura-ondareari erasateko arriskua, esplotazio-faseko zarata eta natura-baliabideen kontsumoa eta lurzoru naturalak artifizialtzea (belardia eta ekialdean dagoen zuhaizti txiki bat). Planaren aldaketaren xede den eremuak 22.980 m2-ko azalera badu ere, eraikinen azalera 8.112,32 m2-koa izango da, eta espazio libreena 6.981,11 m2-koa. Horrenbestez, lurzoru natural gutxiago artifizialduko da eta natura-baliabide gutxiago kontsumituko dira.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el plan: los efectos ambientales más reseñables de la Modificación del Plan son la afección a la regata Amillaga, la posible afección al patrimonio cultural, el ruido en fase de explotación y los relacionados con el consumo de recursos naturales y la artificialización de suelos naturales, ocupados mayoritariamente por vegetación herbácea y una pequeña masa de arbolado situada al este del área. Si bien la superficie del área de la Modificación del Plan se estima en 22.980 m2, la superficie ocupada por los edificios es de 8.112,32m2, ocupando los espacios libres 6.981,11m2, por lo que cabe minimizar de la artificialización de suelos naturales y el consumo de recursos naturales.

e) Planaren egokitasuna ingurumenaren arloko Batasuneko edo estatuko legedia ezartzeko: Planaren aldaketa egokia da Batasuneko edo estatuko ingurumen-legeak ezartzeko, hain zuzen ere, hondakinen, klima-aldaketaren, airearen kalitatearen (emisio atmosferikoak, zarata, argia), ondarearen eta biodibertsitatearen arloetakoak.

e) La pertinencia del plan para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente: la Modificación del Plan se considera adecuada para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente y, en concreto, en materia de residuos, cambio climático, calidad del aire (gases a la atmósfera, ruido, iluminación), patrimonio y biodiversidad.

2.– Sor daitezkeen ingurumen-eraginak eta eraginpean gera daitekeen eremuaren ezaugarriak:

2.– Efectos ambientales que pueden generarse y características del área probablemente afectada.

Planaren aldaketaren xede den eremua hiri-lurzorua da erabat; eraikin batzuk, udal hilerria eta okupatu gabeko orubeak daude. Ekialdean, zuhaizti txiki bat dago.

El área objeto de la Modificación del Plan se corresponde en su totalidad con un suelo urbano, en él se localizan algunas edificaciones, el cementerio municipal y solares sin ocupación. En el límite este señalar una pequeña masa arbolada.

Ez da ingurumen-balio nabarmenik hauteman eremuan. Eremua ez dator bat naturagune babestuekin eta EAEko korridore ekologikoen sareko elementuekin, ez da hauteman flora- eta fauna-espezie katalogaturik, ezta interes geologikoko lekurik ere.

En el área no se detectan valores ambientales relevantes. No coincide con espacios naturales protegidos o elementos de la red de corredores ecológicos de la CAPV, no se presentan coincidencias con especies de flora o fauna catalogadas y no consta la presencia de Lugares de interés geológico.

Amillaga errekak zeharkatzen du eremua (hego-ekialdetik ipar-mendebaldera), bideratuta eta lurpean, eta beste errekasto txiki batek ere bai, hegoaldetik iparraldera.

Por el área discurren, la regata Amillaga (sentido sureste-noroeste) encauzada y finalmente soterrada, y otro pequeño cauce en sentido sur-norte.

Kultura-ondarearen ikuspegitik, Amillaga Ospitalearen eta Amillaga etxearen balizko arkeologia-gunea aipatu behar da, toki-babeserako proposatuta dago EAEko Kultura Ondarearen zentroaren arkitektura-ondarearen inbentarioan. Ondare eraikitik, udal-hilerria aipatu behar da.

Desde el punto de vista del patrimonio cultural destacar la zona de Presunción Arqueológica del Hospital de Amillaga y la Villa Amillaga que cuenta con propuesta para su protección local en el inventario de patrimonio arquitectónico del Centro de la CAPV de Patrimonio Cultural Vasco. Como patrimonio construido señalar el cementerio municipal.

Ingurumen-arriskuei dagokienez, eremuak urrakortasun handia du eremuaren iparraldeko akuiferoen kutsaduraren aurrean. Eremuak ez du uholdeak jasateko arriskurik 500 urteko errepikatze-denboran. Ez da hauteman Euskal Autonomia Erkidegoko lurzoruak kutsa ditzaketen jardueren kokapenen inbentarioan sartuta dagoen lurzatirik.

En relación con los riesgos ambientales, el área presenta alta vulnerabilidad a la contaminación de acuíferos en su extremo norte. No coincide con zonas inundables para periodos de retorno de 500 años. No se localizan parcelas incluidas en el Inventario de emplazamientos con actividades potencialmente contaminantes del suelo de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Zarata-iturri nagusiak N-634 errepidea eta trenbidea dira. Aurkeztu den inpaktu akustikoari buruzko azterketaren arabera, egungo egoerarekin, gainditu egingo dira eremuan ezarrita dauden kalitate akustikoaren helburuak zorutik bi metrora. Etorkizunean, eremuaren zati batean eta eraikin tertziarioko fatxaden zati batean eta bizitegi-erabilerako eraikinetako batzuetan aplikatu behar diren KAHak betetzen ez badira, Euskal Autonomia Erkidegoko kutsadura akustikoari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 36. artikulua urratuko da. Proposatu diren zuzenketa-neurriekin ere ez dira betetzen KAHak fatxadetan, eta azterketan ez da zehazten zein emaitza duten aipatu neurriok eraiki gabeko eremuetan, kanpoaldean lurzorutik bi metrora.

Los principales focos de ruido son la carretera N-634 y las vías del ferrocarril. De acuerdo con el estudio de impacto acústico presentado, se constata que en el escenario actual los niveles de ruido obtenidos a 2 m sobre el nivel del terreno superan los objetivos de calidad acústica (OCA) establecidos para el área. En situación futura, se incumplen los OCA aplicables en parte del área y en parte de las fachadas del edificio terciario y de algunos de los edificios de uso residencial, lo que supone el incumplimiento de los OCA referidos en el artículo 36 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco. A pesar de las medidas correctoras propuestas se siguen generando incumplimientos de los OCA en fachada, no detallándose en el estudio como resultan, tras la aplicación de dichas medidas, los niveles de ruido exterior obtenidos a 2 m sobre el nivel del terreno en las zonas no edificadas.

Horiek horrela, Planaren aldaketa garatzearen inpaktu nagusiak hauek izango dira: Amillaga erreka desbideratzea, kultura-ondareari erasateko arriskua eta urbanizazio-zein eraikuntza-obren ondorioz natura-baliabideak kontsumitzea eta lurzoru naturalak artifizialtzea. Gainera, lur-mugimenduek eta eraispenek eraikuntzako eta eraispeneko hondakinak sortuko dituzte, eta urak kutsatzeko arriskua egongo da, lurrak arrastatzeagatik. Gainera, giza habitataren kalitateak behera egingo du, ibilgailuen eta makinen zirkulazioarengatik (zarata, hautsak, bibrazioak, etab.).

En este contexto, se estima que los impactos más relevantes derivados del desarrollo de la Modificación del Plan estarán relacionados con el desvío de la regata Amillaga, con la posible afección al patrimonio cultural y con la ejecución de las obras de urbanización y construcción de edificios, que darán lugar al consumo de recursos naturales, a la artificialización de superficies de suelos naturales. Además, los movimientos de tierras y las demoliciones provocarán generación de residuos de construcción y demolición, riesgo de contaminación de las aguas por arrastre de tierras y disminución de la calidad del hábitat humano por las molestias derivadas del trasiego de vehículos y maquinaria (incremento de ruido, polvo, vibraciones, etc.).

Funtzionamendu-fasean, egin nahi diren jardueren izaera eta irismena kontuan hartuta, inpaktu nagusia zarata izango da. Aurkeztu den inpaktu akustikoaren azterketaren arabera, ez dira beteko kalitate akustikoaren helburuak etorkizuneko hirigintza-garapenean, ez egungo egoeran, ezta etorkizunean ere.

En fase de funcionamiento, dado el carácter y alcance de las actuaciones que se prevén, el impacto más reseñable sería el relacionado con el ruido. De acuerdo con el estudio de impacto acústico presentado, no se cumplen los objetivos de calidad acústica para el futuro desarrollo urbanístico, ni en la situación actual ni en la futura.

Kontuan hartu beharreko beste inpaktu batzuk dira mugikortasuna handitzea eta hondakinen sorrera eta emisioak handitzea, etxebizitza berrien ondorioz.

Otros impactos a considerar serían el incremento de la movilidad, el consumo de recursos y la generación de residuos y emisiones derivados de las nuevas viviendas proyectadas.

Edonola ere, ingurumen-ondorioak baloratzeko, erreferentziatzat hartuko da indarrean dagoen BEPBn aurreikusitako egoera. Horrela, Planaren aldaketak barnean hartzen dituen jarduketek ez dakarte berekin garapen berrietara bideratutako azalera handitzea HAPOan ezarritakoaren aldean, ez eta haren ondorio posibleak handitzea ere, betiere, segurtasunaren eta osasunaren, ingurumenaren, natura-ondarearen, kultura-ondarearen eta paisaiaren arloetan indarrean dagoen araudia betez gauzatzen badira planaren esku-hartze eta jarduerak. Antolamendu berriaren alderdi positiboen artean, hauek aipatu behar dira: Planaren aldaketak BEPBan aurreikusitako etxebizitza isolatuak kentzea eta Amillaga erreka desbideratzea (indarreko BEPBan lurperatzea proposatzen da; aldaketan, aire zabaleko ibilgua sortzea bioingeniaritzako teknikekin).

En todo caso, la valoración de los efectos ambientales debe efectuarse con respecto a la situación prevista en el PERI vigente. En este sentido, las actuaciones contempladas en la Modificación del Plan no suponen un incremento de la superficie destinada a nuevos desarrollos con respecto a lo previsto en el PGOU, ni un incremento en la magnitud de sus posibles efectos, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, patrimonio natural, patrimonio cultural y paisaje. Como aspectos positivos de la nueva ordenación señalar que la Modificación del Plan supone la eliminación de las viviendas aisladas previstas en el PERI y el desvío del tramo de la regata Amillaga que el PERI vigente proponía soterrar, proponiendo un cauce en superficie con aplicación de técnicas de bioingeniería.

Hori guztia kontuan hartuta, eta ingurumen-dokumentu estrategikoan proposatutako neurri prebentibo, babesle eta zuzentzaileak aplikatuta, bai eta aurrerago zehazten direnak ere, ez da espero jarduketa horiek inpaktu nabarmenik sortuko dutenik ingurumenean.

Teniendo en cuenta lo anterior, y con la aplicación de las medidas preventivas, protectoras y correctoras propuestas en el documento ambiental estratégico y las que más a delante se detallan, no se espera que de dichas actuaciones se vayan a derivar impactos significativos sobre el medio ambiente.

3.– Neurri babesle eta zuzentzaileak indarreko arauen arabera ezarriko dira, ebazpen honetan zehaztutakoaren arabera eta, aurrekoaren aurkakoa ez den guztian, ingurumen-dokumentu estrategikoan eta planean bertan adierazitakoaren arabera. Planari loturiko proiektua betetzeko hartu behar diren neurri nagusiak honako hauek dira:

3.– Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Plan. Las principales medidas que deben adoptarse para la ejecución del proyecto asociado al Plan, se exponen a continuación:

a) Lurrazaleko uren ingurumen-egoera hobetzeko neurriak, eta horien funtzio ekologikoak lehengoratzeko neurriak.

a) Medidas relativas a la mejora ambiental de las aguas superficiales y restablecimiento de sus funciones ecológicas.

Hargatik eragotzi gabe arroan eskumena duen organoak xedatutakoa, jabari hidrauliko publikoan eta horren zortasunetan eragina duten obretarako, zuzenketa-neurri hauek hartu beharko dira:

Sin perjuicio de lo que establezca el organismo competente de cuenca con respecto a las obras con afección al dominio público hidráulico y sus servidumbres, se adoptarán las siguientes medidas correctoras:

– Espazio erabilgarria kontuan hartuta, errekaren sekzioan, goraldietako ibilguaren ezpondak etzanagoak izan behar dira.

– Teniendo en cuenta el espacio disponible, se considera necesario que se diseñe la sección del arroyo con los taludes del cauce de aguas altas más tendidos.

– Ibilguaren amaierako proiektuan, malda handia dagoenez, aipatu ibilgua eratuko duten ezponden behealdea egonkorra izatea bermatu beharko da.

– El proyecto final del cauce, debido a su elevada pendiente, deberá asegurar la estabilidad del pie de los taludes que conformen dicho cauce.

– Ertzak bioingeniaritzako tekniken bidez babesteko proposamena landaketa-proposamenarekin osatu beharko da, gutxienez erriberako lehen bost metrotan. Erriberako zuhaizti eta zuhaixkak erabiliko dira horretarako (Alnus glutinosa, Fraxinus excelsior, Corylus avellana, Crataegus monogyna, etab.).

– La propuesta de protección de las márgenes con técnicas de bioingeniería deberá completarse con la propuesta de plantación, en al menos los primeros 5 m de ribera, de especies arboladas y arbustivas propias del bosque de ribera (Alnus glutinosa, Fraxinus excelsior, Corylus avellana, Crataegus monogyna, etc.).

– Amillaga errekaren ibilgu berrian, ibai-ohe zimurtsu eta irregularra osatuko da, uda-garaian ura kontzentratu dadin eta uretako flora eta faunarentzako mikrohabitat desberdinak sor daitezen. Edonola ere, aire zabaleko erreka-tartean erreka-ohea lehengoratzeko, tarte horri jatorrian dagokion granulometria bera emango zaio.

– El nuevo cauce de la regata Amillaga se ejecutará procurando la conformación de un lecho rugoso e irregular que favorezca a su vez la concentración de caudales en estiaje y la creación de distintos microhábitats para la fauna y flora acuáticas. En cualquier caso, la restauración del lecho del cauce, en el tramo de regata en superficie, se efectuará procurando que el mismo se dote de una granulometría acorde con el tramo de río de que se trata.

b) Kultura-ondarea babesteko neurriak.

b) Medidas relativas a la Protección del Patrimonio Cultural.

– Planaren aldaketaren dokumentazio grafikoan Amillagako Ospitalearen balizko arkeologia-gunea txertatu beharko da, mugak zehaztuta eta EAEko Kultura Ondarearen maiatzaren 9ko 6/2019 Legearen 65. artikuluak ematen dion babes-maila berariaz adierazita.

– Se incorporará en la documentación gráfica de la Modificación del Plan la Zona de Presunción Arqueológica del Hospital de Amillaga con su delimitación y con indicación expresa de la protección que le otorga el artículo 65 de la Ley 6/2019, de 9 de mayo, del Patrimonio Cultural Vasco.

– Gainera, espedientean jasota dagoen Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zuzendaritzaren txostena kontuan hartuta, Debako Udalak Amillaga etxea kontserbatzeko aukera aztertu beharko du, toki-babesa emateko EAEko Kultura Ondarearen zentroaren arkitektura-ondarean.

– Además, teniendo en cuenta el informe de la Dirección de Patrimonio Cultural del Gobierno Vasco que obra el expediente, el Ayuntamiento de Deba deberá considerar el hecho de la posible conservación de la Villa Amillaga, que cuenta con propuesta para su protección local en el inventario de patrimonio arquitectónico del Centro de la CAPV de Patrimonio Cultural Vasco.

c) Zaratari buruzko neurriak

c) Medidas en relación con el ruido.

– Planaren aldaketan aurreikusitako etorkizuneko hirigintza-garapenari dagokionez, bermatuko da eremu akustiko honetan betetzen direla aplikatzekoak diren kalitate akustikoko helburuak, Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 31.2 artikuluan xedatuarekin bat, eta ezingo da etxebizitzak eta ospitale, hezkuntza edo kultura erabilerako eraikinak eraikitzeko baimenik eman baldin eta, baimena emateko unean, kanpoan ez badira betetzen kalitate akustikoko helburu horiek (lurzorutik bi metrora inguru eraiki gabeetan, eta altuera orotara leihodun fatxadetan, inguru eraikietan), non eta ez dagoen Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 43. artikuluan salbuetsitako kasuren batean.

– Por lo que respecta al futuro desarrollo urbanístico previsto en la Modificación del Plan, se deberán cumplir los objetivos de calidad acústica que le sean de aplicación a este área acústica de acuerdo con lo establecido en el artículo 31.2 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco, no pudiendo concederse ninguna licencia de construcción de edificaciones destinadas a viviendas, usos hospitalarios, educativos o culturales si, en el momento de concesión de la licencia, se incumplen dichos objetivos de calidad acústica en el exterior (a 2m de altura del suelo, en las zonas no edificadas; y en la totalidad de las fachadas con ventana, a todas sus alturas, en las zonas edificadas), salvo que se esté en alguno de los casos exceptuados en el artículo 43 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

– Ondorioz, kasua zein den, eraikuntza-lizentzia eman aurretik, kanpo-ingurunea babestera bideratutako neurri tekniko eta ekonomikoki egokiak hartu behar dira (lurzorutik bi metrora inguru eraiki gabeetan, eta altuera orotara leihodun fatxadetan, inguru eraikietan), baita, edonola ere, eraikinaren barnealdeko kalitate akustikoko helburuak betetzera zuzendutakoak ere, gelaren arabera (egongelak edo logelak) eta eguneko orduaren arabera (goizez, arratsaldez eta gauez). Fatxadaren isolamendu horiek behar bezala justifikatuta egon beharko dira eraikuntza-proiektuan.

– En consecuencia, si fuera el caso, deberán adoptarse, con anterioridad a la concesión de la licencia de edificación, las medidas técnica y económicamente proporcionadas, encaminadas a proteger, en primera instancia, el ambiente exterior (a 2 m de altura del suelo, en las zonas no edificadas; y en la totalidad de las fachadas con ventana, a todas sus alturas, en la zonas edificadas), así como, en todo caso, orientadas a cumplir con los objetivos de calidad acústica en el interior de la edificación, en función del tipo de recinto (estancias o dormitorios) y de los periodos de día, tarde y noche; estos aislamientos de fachada deberán quedar específicamente justificados en el proyecto de edificación.

d) Beste prebentzio- eta zuzenketa-neurri batzuk

d) Otras medidas preventivas y correctoras.

Bestalde, hartu beharreko neurrien artean daude, halaber, Planaren aldaketa gauzatzeko proiektuen ondorio direnak; alegia, jardunbide egokien eskuliburuan jasotako neurriak hartu beharko dira obretan, lurzoruaren okupazioan, landarediaren babesean, lurren eta soberakinen kudeaketan, hondakinen sorkuntzan eta kudeaketan, airearen kalitatearen babesean eta kalitate akustikoaren babesean hartu beharrekoak, tartean, hauek:

Por otra parte, entre las medidas a aplicar destacan asimismo las que derivan de los proyectos para la ejecución de la Modificación del Plan, relativas al manual de buenas prácticas en obras, ocupación del suelo, protección de la vegetación, gestión de tierras y sobrantes, la producción y gestión de residuos, control de suelos excavados, protección de la calidad del aire y de la calidad acústica, entre otras, deberán adoptarse las siguientes medidas:

– Obrako langileek erabili behar duten jardunbide egokien gidaliburuak gai hauekin zerikusia duten alderdiak bilduko ditu, gutxienez: lanaldiak, makineria, aldi baterako desbideratzeak, ahalik eta hauts eta soinu gutxien sortzea, hondakinak kudeatzea eta herritarren lasaitasunean eragin negatiboa izan dezaketen jardunak minimizatzea.

– El manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra contendrá como mínimo aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, desvíos provisionales, la minimización de producción del polvo y ruido, la gestión de residuos y reducción de las afecciones negativas sobre el sosiego público.

– Obrak, bai eta lurzorua erabiltzea eragiten duten eragiketa osagarriak ere, proiektua gauzatzeko behar-beharrezkoa den gutxieneko eremuan gauzatuko dira. Beharrezkoak diren mozte-eta eskokatze-lanak, obra-sarreren irekierak eta kontratistaren instalazio-guneak –makineria-parkea, obra-etxetxoak, obra-materialak, landare-lurren eta hondakinen behin-behineko pilaketen eremuak barne– ingurumenean ahalik eta eraginik txikiena izateko irizpideetan oinarrituz egingo dira, eta, zehazki, akuiferoen kutsaduraren aurrean urrakortasun handia duen eremuari eta espezie autoktonoetako zuhaitz aleei eragitea saihestuko da. Iraun ahalko duten zuhaitz aleak behar bezala markatu eta babestuko dira, istripuzko kalteak ekiditeko.

– Las obras, así como el conjunto de operaciones auxiliares que impliquen ocupación del suelo, se desarrollarán en el área mínima imprescindible para su ejecución. Las labores de tala y desbroces necesarias, la apertura de accesos de obra y las áreas de instalación del contratista, incluidos el parque de maquinaria, las casetas de obra, el área de almacenamiento temporal de materiales de obra, zonas de acopios temporales de tierra vegetal y de residuos, se proyectarán en base a criterios de mínima afección ambiental y concretamente evitando la afección a la zona de alta vulnerabilidad a la contaminación de acuíferos y a ejemplares arbóreos, especialmente de especies autóctonas. Los ejemplares arbóreos que puedan mantenerse quedarán convenientemente marcados y protegidos para evitar afecciones accidentales.

– Hondakinak sortu eta kudeatzea: Hondakin eta zoru kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legeak araututako moduan eta aplikatzekoak diren berariazko araudiek agindutako moduan kudeatuko dira obretan sortutako hondakinak, hondeaketetatik eratorriak eta ebaketak prestatzeko eragiketen ondoriozkoak barne.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados, incluidos los procedentes de excavaciones y los resultantes de las operaciones de preparación de los diferentes tajos, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas que les sean de aplicación.

Eraikuntza-eta eraispen-hondakinen ekoizpena eta kudeaketa arautzeko uztailaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira eraikuntza-eta eraispen-hondakinak. Amiantoa duen hondakinik sortzen bada, otsailaren 1eko 108/1991 Errege Dekretuak, amiantoak ingurumena ez kutsatzeko eta amiantoaren ondoriozko kutsadura txikitzeko denak, ezartzen dituen eskakizunak bete beharko dira.

Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de julio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición. En caso de generarse residuos que contienen amianto se estará a lo dispuesto en el Real Decreto 108/1991, de 1 de febrero, para la prevención y reducción de la contaminación del medio ambiente producida por el amianto.

Obretan indusketa-soberakinak sortzen badira, baimendutako soberakindegira eraman eta indarreko legediaren arabera kudeatuko dira.

En el caso de producirse, los sobrantes de excavación generados durante las obras se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

Debako Udalari eta Ingurumen Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaizkie lur susmagarriak hautemateagatiko kutsadura-arrasto guztiak, Lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22.2 artikulua betetzeko.

Cualquier indicio de contaminación por la detección de tierras sospechosas deberá ser comunicada al Ayuntamiento de Deba y a la Viceconsejería de Medio Ambiente, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

Osasun publikoaren eta adikzioen Gipuzkoako zuzendariordetzaren txostenaren arabera, hilerria itxi eta lekualdatzeari dagokionez, 202/2004 Dekretuan, urriaren 19koan, EAEko Hilondoko Sanitatearen Erregelamendua onartzekoan, ezarritakoa bete beharko da.

De acuerdo con el informe de la Subdirección de salud pública y adicciones de Gipuzkoa, en relación con el traslado y la clausura del cementerio se deberá cumplir con el Decreto 202/2004, de 19 de octubre, por el que se aprueba el Reglamento de Sanidad mortuoria de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

– Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustiko, kalitate-helburu eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, egokitu beharko dira, hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten emisio akustikoak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatu du) eta arau osagarrietan ezarritakora.

– De acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/ 2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre y, en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/ 2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

Eguneko lan-ordutegian egingo dira obrak.

Se respetará un horario de trabajo diurno.

– Ibilgailuak eta makinak garbitzeko gailuak egongo dira, gurpilak garbitzeko plataformak barne, lohia edo hautsa barreiatzea ekiditeko. Kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

– Se dispondrá de dispositivos de limpieza de los vehículos y de maquinaria, incluyendo plataformas de lavado de las ruedas para evitar el transporte de barro o polvo. Los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

– Proiektua gauzatzearen ondorioz kaltetutako eremu guztiak lehengoratuko dira,

– Se restaurarán todas las áreas que hayan sido afectadas por la ejecución del proyecto,

kendutako landaredia birjarrita, hala badagokio. Espezie autoktonoak landatuko dira, ahalik eta lasterren, erosio-prozesuak eta ibilguetarako solido-arrasteak ekiditeko; horrela, habitat naturalak sortzen lagunduko da, eta, ahal dela, horiek inguruan dagoen landaredia naturalarekin lotzen.

incluyendo la reposición, en su caso, de la vegetación que resulte eliminada. La revegetación se realizará lo antes posible para evitar procesos erosivos y arrastres de sólidos a los cauces y con especies autóctonas, de manera que se favorezca la creación de hábitats naturalizados y procurando conectarlos con la vegetación natural presente en las inmediaciones.

– Landare-eta lore-estaldura lehengoratzeko jardueretan, biodibertsitate autoktonoa sustatzeko jarduerak bultzatuko dira, jasangarritasun-irizpideak lehenetsiz jarduera horietan, horrela, espezie inbaditzaileak sartzeko arriskua murrizteko. Horretarako, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak egindako «Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua» argitalpenean jasotako gomendio eta neurriak kontuan hartuko dira. Gida, aukerak ematen dira, birlandatu beharreko ingurunearen arabera, eta ahalmen inbaditzailea duten espezie aloktonoak identifikatzen ditu, landaketa horietan ez erabiltzeko.

– En las actuaciones de restauración de la cubierta vegetal y ajardinamiento se potenciarán las actuaciones encaminadas a fomentar la biodiversidad autóctona, primando criterios de sostenibilidad, y de manera que se reduzca el riesgo de introducción de especies invasoras. A tal fin se utilizarán las recomendaciones y medidas contenidas en la publicación «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles», elaborado por el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda Gobierno Vasco que aporta alternativas según los ambientes a revegetar y, especialmente, identifica especies alóctonas con potencial invasor que han de ser en todo caso evitadas en las plantaciones.

– Landareztatze- eta lorategi-lanetan ez dira inola ere erabiliko inbaditzaileak izan daitezkeen espezie aloktonoak; esaterako, Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia eta Cortaderia selloana. Espezie horiek kentzeko eta lur-mugimenduen bidez hedatzea ekiditeko behar diren neurriak hartuko dira; betelanetan, landareztatze-lanetan eta urbanizazioko lorategi-lanetan erabiliko diren mailegu-lurren eta landare-lurren jatorria eta osaera kontrolatu beharko da.

– En ningún caso se emplearán especies alóctonas con potencial invasor, como Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia, Cortaderia selloana u otras, en las labores de revegetación y ajardinamiento. Se adoptarán medidas para eliminar y evitar la propagación de estas especies durante los movimientos de tierras y mediante el control de la procedencia y composición de los materiales de préstamo y la tierra vegetal a emplear en los rellenos, la revegetación y el ajardinamiento de la urbanización.

– Eraikingintza eta eraikuntza jasangarrienerako behar diren ezaugarriei dagokienez, «EAEko etxebizitzen eraikingintza jasangarriaren gida» argitalpenean gomendioak erabiliko dira, eraikinen energia-aurrezpena eta -efizientzia bultzatzeko eta energia berriztagarriak sustatzeko. Neurri horiek, gutxienez, alderdi hauetan eragin beharko dute:

– En cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible se deberán considerar las recomendaciones de la «Guía de Edificación Ambientalmente Sostenible para la vivienda en la CAPV», con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

– Materialak. Berriztagarriak ez diren lehengaien kontsumoa murriztea

– Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

– Energia. Berriztagarriak ez diren iturrien bidez sortutako energia kopurua edo -kontsumoa murriztea.

– Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

– Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

– Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

– Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

– Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

– Atmosfera. Gas, hauts, bero eta argi gutxiago igortzea

– Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

– Barne-kalitatea. Barruko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

– Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

Bigarrena.– Zehaztea, ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoari jarraikiz, ez dela aurreikusten Debako (Gipuzkoa) 06.HE Amillaga eremuaren Barne Eraldaketarako Plan Bereziaren aldaketak kontrako eragin nabarmenik izatea ingurumenaren gainean, eta, ondorioz, ez dela beharrezkoa ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egitea.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, no se prevé que la Modificación del Plan Especial de Reforma Interior del Área A.U.06 Amillaga, en Deba (Gipuzkoa), vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y, por tanto, no es necesario que se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia Debako Udalari jakinaraztea.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Deba.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea. Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, honako ingurumen-ebaluazio estrategikoak indarraldia galduko du eta berezkoak dituen efektuak sortzeari utziko dio, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzen denean, Debako (Gipuzkoa) 06.HE Amillaga eremuaren Barne Eraldaketarako Plan Bereziaren aldaketa onartuko ez balitz. Kasu horretan, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios sí, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación de la Modificación del Plan Especial de Reforma Interior del Área A.U.06 Amillaga, en Deba (Gipuzkoa) en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse, nuevamente, el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del referido Plan.

Vitoria-Gasteiz, 2020ko urtarrilaren 28a.

En Vitoria-Gasteiz, a 28 de enero de 2020.

Ingurumen Administrazioko zuzendariaren absentziaz (apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren lehenengo xedapen gehigarria).
Por ausencia del Director de Administración Ambiental (Disposición Adicional Primera Decreto 77/2017, de 11 de abril).

Ingurumeneko sailburuordea,

La Viceconsejera de Medio Ambiente,

MARÍA ELENA MORENO ZALDIBAR.

MARÍA ELENA MORENO ZALDIBAR.


Azterketa dokumentala


Análisis documental