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Boletin Oficial del País Vasco

209. zk., 2019ko azaroaren 4a, astelehena

N.º 209, lunes 4 de noviembre de 2019


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
5061
5061

EBAZPENA, 2019ko urriaren 14koa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Donostiako GR.02 HE GROS (II) b.20.3 (María Inmaculada) lurzatiaren xehetasun-azterketari buruzko ingumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 14 de octubre de 2019, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula informe ambiental estratégico del Estudio de Detalle Parcela b.20.3 (María Inmaculada) – A.U.GR.02. GROS (II), en San Sebastián.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2019ko irailaren 23an, Donostiako Udalak eskabide bat aurkeztu zuen, Donostia GR.02 HE GROS (II) b.20.3 (María Inmaculada) lurzatiaren xehetasun-azterketaren gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuari hasiera emateko. Eskabidearekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu ziren, hala nola xehetasun-azterketaren memoria eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikuluan eskatutako edukia zutela. Gainera, ingurumen-dokumentu estrategikoan adierazita dago: nork egin duen eta noiz amaitu duen, sinadurekin batera.

Con fecha 23 de septiembre de 2019, el Ayuntamiento de San Sebastián completó la solicitud de inicio de la evaluación ambiental estratégica simplificada para el Estudio de Detalle Parcela b.20.3 (María Inmaculada) – A.U.GR.02. GROS (II), en el municipio de San Sebastián. La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba la memoria del Estudio de detalle y el documento ambiental estratégico con el contenido exigido en el artículo 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. Además, el documento ambiental estratégico identifica a las personas que lo han elaborado, está firmado y consta la fecha de conclusión.

2018ko abuztuaren 7ko 21/2013 Legearen 30. artikulua betetzeko, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak egoki irizten zieten oharrak egiteko eskatu zien zenbait erakunderi, ohar horiek oinarritzat hartuta ingurumen-organo horrek ingurumen-txosten estrategikoa egin zezan. Zehazki, hauei egin zitzaien kontsulta: Kultura Ondarearen Zuzendaritza, Osasun Publikoaren eta Adikzioen Gipuzkoako Zuzendariordetza; Gipuzkoako Foru Aldundiko Kultura Zuzendaritza Nagusia; eta URA, Uraren Euskal Agentzia. Era berean, Donostiako Udalari ere jakinarazi zitzaion izapide-prozesuaren hasiera.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 7 de agosto de 2018, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco solicitó a diferentes organismos que realizaran las observaciones que consideraran oportunas y que pudieran servir de base para la formulación, por parte de este órgano ambiental, del correspondiente informe ambiental estratégico. En concreto, se consultó a la Dirección de Patrimonio Cultural, a la Subdirección de Salud Pública y Adicciones de Gipuzkoa, a la Dirección General de Cultura de la Diputación Foral de Gipuzkoa, asi como a URA-Agencia Vasca del Agua. Del mismo modo, se comunicó al Ayuntamiento de San Sebastián el inicio del trámite.

Halaber, espedientean jasota dagoen dokumentazioa eskuragarri egon zen Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean, interesdunek egoki ikusten zituzten ingurumen-arloko oharrak egiteko aukera izan zezaten.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Amaitu da abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritako epea, zenbait txosten jaso dira, eta espedientean jasota dago horien emaitza.

Finalizado el plazo establecido en el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se han recibido varios informes, con el resultado que obra en el expediente.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, haren helburua da ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen planen, programen eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; horrela, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Autonomia Erkidegoko ingurumena babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, beste helburu batzuen artean, plangintza-prozesuaren lehen faseetan ingurumenaren gaineko ondorioen analisia txertatzea, aukerarik egokienak hautatzeko, jardueren metatze- eta sinergia-efektuak aintzat hartuta.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente, teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan aurreikusten da zer planek edo programak pasa behar duen ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo planen nahiz programen gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharra dagoela, ingurumenerako eragin nabarmenak ekar litzaketelako. Donostia udalerriko GR.02 HE GROS (II) b.20.3 (María Inmaculada) lurzatiaren xehetasun-azterketa kasu horietako bat genuke.

La Ley 21/2013, de 9 de diciembre, en su artículo 6.2, prevé los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente. El Estudio de Detalle Parcela b.20.3 (María Inmaculada) – A.U.GR.02. GROS (II), en el municipio de San Sebastián, se encuentra entre estos supuestos.

Aztertuta geratu dira xehetasun-azterketaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak eta dokumentazio teknikoa, eta kontuan hartu da ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdiekin bat datorrela. Horrenbestez, txosten horiek aintzat hartuta, Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak –ingurumen-arloko organo eskuduna den aldetik, otsailaren 27ko 3/1998 Legearen eta Ingurumen eta Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren arabera– judizio-elementu nahikoa dauka, eta, beraz, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du, zeinak planaren proposamenean ingurumen-arloko alderdiak sartzearen alde egiten eta plana aplikatzearen ondorio adierazgarrien aipamena jasotzen baitu, baita sartu behar diren azken oharrak ere, soilik ingurumen-arlokoak.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Estudio de Detalle, y teniendo en cuenta que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, se constata que, a la vista de los citados informes, el órgano ambiental, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, cuenta con los elementos de juicio suficientes para elaborar el informe ambiental estratégico y procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta de Estudio de detalle y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos de la aplicación del mismo, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Hauek guztiak aztertu dira: 3/1998 Lege Orokorra, otsailaren 27koa, Euskal Autonomia Erkidegoko ingurumena babestekoa; 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoari buruzkoa, eta aplikatzekoak diren gainerako arauak. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección de Medio Ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación:

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Donostia udalerriko GR.02 HE GROS (II) b.20.3 (María Inmaculada) lurzatiaren xehetasun-azterketaren gaineko ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea, Donostiako Udalak sustatuta, baldintza hauetan:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico para el Estudio de Detalle «Parcela b.20.3 (María Inmaculada) – A.U.GR.02. GROS (II)», en el municipio de San Sebastián (en adelante, Estudio de Detalle), promovido por el Ayuntamiento de San Sebastián, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

Xehetasun-azterketaren xede den esparrua etxebizitzetarako hiri-lurzorua da; Donostiako Gros auzoko zabalgunearen hego-ekialdeko muturrean kokatuta dago.

El ámbito del Estudio de Detalle es un suelo urbano residencial, localizado en el extremo sureste del ensanche, en el barrio de Gros de San Sebastián.

Xehetasun-azterketaren xedea da José María Soroa, Marino Tabuyo eta Particular de Ategorrieta kaleek, eta Ategorrieta Hiribideak zedarritzen duten etxe-uhartea osatzea. Etxe-uharte erdia eraikita dago; beste erdian, mojen egoitza eta Pio X.aren eliza dago. 3.672,25 m2-ko azalera du.

El objeto del Estudio de Detalle es el de completar la manzana urbana generada por el cruce de las calles José María Soroa, Marino Tabuyo, Particular de Ategorrieta y Avenida de Ategorrieta. La mitad de la manzana se halla construida, quedando pendiente la otra mitad ocupada actualmente por la Residencia de Religiosas y la Iglesia de Pio X, cuya superficie es de 3.672,25 m2.

Donostiako HAPOak hirugarren sektoreko erabilera baimentzen du GR.02 HE GROS (II) b.20.3 (María Inmaculada) lurzatian. Sestrapean, aparkaleku-erabilera ezartzen da, eta sestra gaineko jardueren erabilera lagungarriak. Halaber, 3.672,25 m2-ko lurzatian, sestra gainetik 10.444 m2 eraikitzea baimentzen da, baita metro kopuru bera ere, sestrapean. Eraikuntza-profila lehendik daudenetara egokituko da.

El uso autorizado por el PGOU de Donostia-San Sebastián en la parcela «b.20.3 (María Inmaculada) – A.U. GR.02.GROS(II)» es el de terciario y bajo rasante se establece el uso de aparcamiento y de usos auxiliares de las actividades sobre rasante. Asimismo, se autoriza en la parcela de 3.672,25 m2 la construcción sobre rasante de 10.444 m2 y de los mismos metros bajo rasante. El perfil de la edificación se adaptará al de las edificaciones existentes.

Xehetasun-azterketak antolatu eta arautzen ditu hirugarren sektoreko erabileretarako eraikin berriak, horien lerrokadurak, sestra-lerroak eta garaierak ezarrita. Elizak eta mojen egoitzak osatzen duten «San Pio X.aren parrokia» multzoaren Ategorrieta hiribidera eta Marino Tabuyo kalera ematen duten fatxadei eutsiko zaie. Multzoa Donostiako Eraikitako Hiri Ondarea Babesteko Plan Berezian katalogatuta dago D babes-mailarekin. Jarduketa hauek egingo dira:

El Estudio de Detalle ordena y regular las nuevas edificaciones para uso terciario, estableciendo las alineaciones, rasantes y alturas de los nuevos edificios. Se conservarán las fachadas del conjunto formado por la Iglesia y la residencia de religiosas «Parroquia de San Pio X», que dan a la Avenida Ategorrieta y Marino Tabuyo, incluido en el catálogo del Plan Especial de Protección del Patrimonio Urbanístico y Construido de Donostia-San Sebastián (PEPPUC), con el grado de protección D. Se prevén las siguientes actuaciones:

– Ategorrieta hiribideko eraikinak egungo profilari eutsiko dio eta egoitza-erabilera izango du (BS + IV eta BS + III).

– El edificio de la Avenida de Ategorrieta mantendrá el actual perfil y su uso será el de residencia (PB +IV y PB+III).

– Marino Tabuyo kaleko eraikinak erlijio-erabilerari eutsiko dio beheko solairuan (egungo Pio X.aren parrokia), eta hezkuntza-erabilerari goikoetan. BS + IV profila izango du.

– El edificio de la calle Marino Tabuyo conservará el uso religioso en planta baja (actual Parroquia Pio X) y educativo en las plantas superiores, con perfil PB+IV.

– Etxe-uhartea osatzeko, hotel-, merkataritza- eta jatetxe-erabilera izango duen eraikin bat eraikiko da (BS + V + atikoa), José María Soroa kaleko 12. zenbakiko eraikinaren mehelinari atxikita.

– Se completará la manzana con un edificio destinado a uso hotelero, comercial y restauración, de PB + V + ático, adosado a la actual medianera del edificio número 12 de José María Soroa.

– Etxe-uhartearen barnealdea, ahal den guztian, merkataritza-erabilerako eraikin batekin beteko da (BS + I).

– El interior de la manzana, hasta los límites máximos de la misma se ocupará con un edificio de uso comercial en PB + I.

Sestra peko eraikigarritasuna 2.611 m2-koa izango da; lau solairu aparkalekurako eta erabilera lagungarrietarako.

La edificabilidad bajo rasante ocupará 2.611 m2 con un perfil de cuatro plantas, destinada a aparcamiento y otros usos auxiliares.

José María Soroa kaleko 12.aren alboan antolatuko da sarbidea.

El acceso se realizará desde el límite de la nueva ordenación con el número 12 de José María Soroa.

B) Proposatutako planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat etorriz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira, zehazteko xehetasun-azterketak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar duen ala ez.

B) Una vez analizadas las características del plan propuesto y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley a fin de determinar si el Estudio de detalle debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak.

1.– Características del Plan.

Aurkeztu den dokumentazioaren arabera, xehetasun-azterketak antolatu eta arautuko ditu eraikin berrien lerrokadurak, sestrak eta garaierak, HAPOan onartutako zehaztapenen arabera. Horrenbestez, ez da okupatuko artifizialdu gabeko lurzorurik. Ez da aurkitu plangintza nagusiarekiko bateraezintasunik.

De acuerdo con la documentación presentada, el Estudio de Detalle ordena y regula las alineaciones, rasantes y alturas de las nuevas edificaciones de acuerdo a las determinaciones aprobadas en el PGOU y, por lo tanto, no supone la ocupación de suelo sin artificializar. No se han detectado incompatibilidades con el planeamiento jerárquicamente superior considerado.

Lurzoruari eta Hirigintzari buruzko ekainaren 30eko 2/2006 Legearen arabera, eraikuntza-proiektua formulatu eta onartzea aski izango da hirigintza-lizentzia eskuratzeko. Aipatu proiektua ez dago jasota proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legedian.

De acuerdo a la Ley 2/2006, de 30 de junio, de Suelo y Urbanismo, resultará suficiente la formulación y aprobación del pertinente proyecto constructivo para la obtención de la licencia urbanística. Dicho proyecto no pertenece a ninguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

2.– Eraginen eta erasan daitekeen eremuaren ezaugarriak.

2.– Características de los efectos y del área probablemente afectada.

Xehetasun-azterketak hizpide duen eremua hiri-bilbe finkatuaren barnean dago; beraz, ez dago natura-intereseko elementurik bat ere. Lurzatian dagoen landaredia hiriko parke eta lorategietako berezkoa da.

El ámbito del Estudio de Detalle se encuentra inmerso en la trama urbana consolidada, por lo que no existen elementos con interés naturalístico. La vegetación presente en la parcela es la propia de parques y jardines urbanos.

Bi komunikazio-ardatz aipatu behar dira: hiru erreiko errepide eta trenbide paraleloak, ekialdetik mendebalderako noranzkoa dutenak. Trenbidea goratuta dago, eta harresi batek banantzen du errepidetik. Ikergai den lurzatia trenbidearen «eragin-eremuan» dago; mojen egoitzaren eta Pio X.aren elizaren aurrealdea, babestu behar den fatxada. Bada lau erreiko beste ardatz bat, lurzatitik 100 bat metro ekialdera; Nafarroa etorbidea, ipar-mendebaldetik hego-ekialderako noranzkoa duena.

Destaca la presencia de dos ejes de comunicación: carretera de tres carriles y una línea de ferrocarril que discurren en paralelo y con sentido general E-W. La vía del ferrocarril se encuentra a un nivel superior y está separada de la carretera por un muro de piedra. La parcela objeto de estudio recae en la denominada «Zona de afección» de la línea férrea, en el frente de la Residencia de Religiosas y la Iglesia de Pio X, con la con la fachada a conservar. Existe otro eje de cuatro carriles, que discurre aproximadamente a 100 m al este de la parcela recorriendo la Avenida de Navarra con sentido general NW-SE.

Lurzatia «Urumea» Babes Akustiko Bereziko Eremuan dago, trenbidearen zortasun akustikoaren barnean, Donostia Udalak hala zehaztuta. Inpaktu-akustikoaren azterlanaren arabera, egun (2018 urtea) kalitate akustikoko helburuak gainditzen dira kanpoaldean, 2 metroko garaieran. Etorkizunean, 1 dB-tan areagotuko da soinu-maila; beraz, kalitate akustikoko helburuak gaindituko dira kanpoaldean, hala 2 metroko garaieran, nola lurzatiaren hegoaldean egin asmo diren etxebizitza-eraikinen hegoaldeko eta ekialdeko fatxadetan.

La parcela está incluida en la Zona de Protección Acústica Especial «Urumea», declarada por el Ayuntamiento de Donostia y recae en la servidumbre acústica del ferrocarril. El Estudio de impacto acústico indica que en la situación actual (año 2018) se superan los objetivos de calidad acústica en ambiente exterior a 2 metros de altura. En el escenario futuro se estima un incremento de 1 dB por lo que se superarán los objetivos de calidad acústica en ambiente exterior, tanto a 2 metros de altura como en las fachadas sur y este de las edificaciones residenciales proyectadas al sur de la parcela.

Elizak eta mojen egoitzak osatzen duten multzoa, «Pio X.aren parrokia», Donostiako Hirigintza Ondare Eraikia Babesteko Plan Bereziaren katalogoan sartuta dago, D babes-mailarekin. Harlanduzko elementuak fatxadako elementu edo zati iraunkor gisa hartu behar dira; beraz, ezin daitezke ordeztu, eta beren lekuan jarraitu behar dute, elementu katalogatuaren gainean edozein esku-hartze eginda ere.

El conjunto formado por la Iglesia y la residencia de religiosas «Parroquia de San Pio X» está incluido en el catálogo del Plan Especial de Protección del Patrimonio Urbanístico de San Sebastián con el grado de protección D. Los elementos de sillería deben considerarse como elementos o partes de la fachada permanentes, por lo que no pueden sustituirse y deben permanecer en su ubicación original en cualquier intervención que se produzca sobre el elemento catalogado.

Bestalde, ez da eraginik hauteman uretan; lurzatiak ez du uholde-arriskurik; eta ez da aurkitu lurzorua kutsa dezaketen jardueren instalazioen aztarnarik.

Por lo demás, no se han detectado afecciones en materia de aguas, la parcela no presenta riesgo de inundación y tampoco se han detectado emplazamientos que hayan soportado actividades potencialmente contaminantes del suelo.

Espero diren inpaktu nagusiak eraikuntza-obrenak dira (lurzorua okupatzea, lur-mugimenduak, partikulen emisioa eta zarata-kutsadura, baliabideen kontsumoa, eragozpenak herritarrei, etab.), baita zaratak eta kultura-ondareak izan ditzakeen kalteak ere.

Los principales impactos esperables serán los relacionados con las obras de construcción (ocupación del suelo, movimientos de tierras, contaminación por emisión de partículas y ruidos, consumo de recursos, molestias a la población...), con el ruido y con la posible afección al patrimonio cultural.

Ondorioen eta eragina jasan lezakeen eremuaren ezaugarriei dagokienez, eta xehetasun-azterketaren zehaztapenak kontuan harturik, ez da aurreikusten ingurumen-arazo adierazgarririk gertatzea haren gauzapenaren ondorioz, betiere eragin-eremuan egiten diren jarduerak segurtasun eta osasunaren, ingurumenaren, natura-ondarearen, kultur ondarearen, paisaiaren, kutsadura akustikoaren eta uren arloko indarreko araudiari jarraikiz, besteak beste, egiten badira. Eta bereziki beteko da Hondakinei eta lurzoru kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta berariazko araudietan xedatutakoa, baita kultura-ondareari, eraikuntzako eta eraispeneko hondakinei eta zaratari buruzko indarreko araudian ezarritakoa ere. Horretarako, honako hau hartu beharko da aintzat:

En cuanto a las características de los efectos y del área probablemente afectada y teniendo en cuenta las determinaciones del Estudio de detalle, no es previsible que se produzcan problemas ambientales significativos derivados de la ejecución del mismo, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, patrimonio natural, patrimonio cultual, paisaje, contaminación acústica, y aguas; de forma especial se atenderá a lo dispuesto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas y en la normativa vigente sobre patrimonio cultural, residuos de construcción y demolición y sobre ruido. Para ello se deberá tener en cuenta lo siguiente:

3.– Neurri babesle eta zuzentzaileak indarreko araudiaren arabera gauzatuko dira, ingurumen-txosten estrategikoa formulatzeko ebazpen honetan adierazitakoarekin bat, eta, aurrekoaren aurkakoa ez den orotan, ingurumen-agiri estrategikoan eta xehetasun-azterlanean bertan jasotakoarekin bat etorriko da.

3.– Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con las que se establecen en la presente Resolución por la que se formula el Informe Ambiental Estratégico y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Estudio de Detalle.

Zaratari dagokionez, eta ez direnez betetzen aplikagarri diren kalitate akustikoko helburuak bizitegi-eremuen kanpoaldean eta fatxadetako hartzaile batzuetan, 213/2012 Dekretuaren, urriaren 16koaren, EAEko kutsadura akustikoari buruzkoaren, 43.2 artikulua aplikatu behar da. Horren arabera, kalitate-helburuak barnealdean bederen bete beharko dira. Horretarako, udalak gai horren gaineko justifikazio-txostena egin beharko du lizentzia eman aurretik, kanpoaldea babesteko neurriak ezarrita.

Con relación al ruido, y dado que se incumplen los objetivos de calidad acústica aplicables a las áreas residenciales en el exterior y en algunos receptores de fachadas, resulta de aplicación el artículo 43.2 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma, que establece que en todo caso deberán cumplirse los objetivos de calidad para el espacio interior, para lo cual el Ayuntamiento deberá realizar informe justificativo de dicha cuestión, previa a la concesión de la correspondiente licencia, estableciendo medidas correctoras para proteger el ambiente exterior.

Hartu beharreko neurrien artean daude, halaber, plana gauzatzeko proiektuen ondorio direnak; alegia, jardunbide egokien eskuliburuan jasotako neurriak hartu beharko dira obretan, lurren eta soberakinen kudeaketan, hondakinen sorkuntzan eta kudeaketan, induskatutako lurzoruen kontrolean, eta airearen kalitatearen eta kalitate akustikoaren babesean. Besteak beste, neurri hauek hartu beharko dira:

Entre las medidas a aplicar destacan asimismo las que derivan de los proyectos para la ejecución del plan, relativas al manual de buenas prácticas en obras, gestión de tierras y sobrantes, la producción y gestión de residuos, control de suelos excavados y protección de la calidad del aire y de la calidad acústica. Entre otras, deberán adoptarse las siguientes medidas:

a) Obrako langileek erabili behar duten jardunbide egokien gidaliburuak gai hauekin zerikusia duten alderdiak bilduko ditu, gutxienez: lanaldiak, makineria, aldi baterako desbideratzeak, ahalik eta hauts eta soinu gutxien sortzea, hondakinak kudeatzea eta herritarren lasaitasunean eragin negatiboa izan dezaketen jardunak minimizatzea.

a) El manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra contendrá como mínimo aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, desvíos provisionales, la minimización de producción del polvo y ruido, la gestión de residuos y reducción de las afecciones negativas sobre el sosiego público.

b) Proiektuan sortutako indusketa-soberakinak baimendutako soberakin-biltegira eramango dira, eta indarreko legerian ezarritakoaren arabera kudeatuko dira.

b) Los sobrantes de excavación generados durante las obras se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

c) Donostiako Udalari eta Ingurumen Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaio lurzoru-kutsaduraren zantzu oro, Lurzorua Kutsatzea Saihestu eta Kutsatutakoa Garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22.2 artikulua betetzeko.

c) Cualquier indicio de contaminación del suelo deberá ser comunicado al Ayuntamiento y a la Viceconsejería de Medio Ambiente, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

d) Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustikoari, kalitate-helburuei eta soinu-igorpenei dagokienez, obrak egiteko erabiliko diren makinak egokitu beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen soinu-igorpenei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, egokitu beharko dira, hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten soinu-igorpenak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatu du) eta arau osagarrietan ezarritakoaren arabera.

d) De acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre y, en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

e) Eguneko lan-ordutegian egingo dira obrak.

e) Se respetará un horario de trabajo diurno.

f) Ibilgailuak eta makinak garbitzeko gailuak egongo dira, baita gurpilak garbitzeko plataformak ere, lokatzik edo hautsik ez hedatzeko, eta kamioiek obretan sartzeko eta obretatik ateratzeko erabiliko dituzten bideak garbi eduki beharko dira, presiozko ura edo erratz-makinak erabilita.

f) Se dispondrá de dispositivos de limpieza de los vehículos y de maquinaria, incluyendo plataformas de lavado de las ruedas para evitar el transporte de barro o polvo y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

g) Lorategiak jartzen badira, inola ere ez dira landatuko espezie aloktono inbaditzaileak, eta, lorategiok diseinatzeko, Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua argitalpenean jasotako gomendioak eta neurriak erabiliko dira. Eskuliburua Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak sortu zuen.

g) Si se realizaran actuaciones de ajardinamiento, en ningún caso se emplearán especies alóctonas con potencial invasor y para su diseño se tendrán en cuenta las recomendaciones y medidas contenidas en la publicación «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles», elaborado por el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda del Gobierno Vasco.

h) Eraikingintza eta eraikuntza jasangarrienerako behar diren ezaugarriei dagokienez, EAEko etxebizitzen eraikuntza jasangarriaren gida dokumentuan jasotako neurriak eta ingurumen-jardunbide egokiak erabiliko dira eraikinen energia-aurrezpena eta efizientzia bultzatzeko eta energia berriztagarriak sustatzeko. Neurri horiek, gutxienez, alderdi hauetan eragin beharko dute:

h) En cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible se empleará el conjunto de medidas y buenas prácticas ambientales contenidas en la «Guía de Edificación sostenible para la vivienda en la CAPV» con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

– Materialak. Lehengai berriztaezinen kopurua murriztea.

– Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

– Energia. Iturri berriztaezinez sortzen den energiaren kontsumoa edo sorkuntza murriztea.

– Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

– Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

– Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

– Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

– Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

– Atmosfera. Gas, hauts, bero eta argi gutxiago igortzea.

– Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

– Barne-kalitatea. Barruko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

– Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

Bigarrena.– Honakoa zehaztea: ingurumen-dokumentu estrategikoak eta ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoen arabera, ez da espero Donostiako GR.02 HE GROS (II) b.20.3 (María Inmaculada) lurzatiaren xehetasun-azterketak eragin negatibo nabarmenik izan dezakeenik ingurumenean; horrenbestez, ez da ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik egin behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en el documento ambiental estratégico y en este informe ambiental estratégico, no se prevé que el Estudio de Detalle «Parcela b.20.3 (María Inmaculada) – A.U.GR.02. GROS (II)», en el municipio de San Sebastián, vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente, por lo que no debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia Donostiako Udalari jakinaraziko zaio.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de San Sebastián.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzeko agintzea. Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, ingurumen-ebaluazio estrategikoak indarraldia galduko du eta berezko dituen efektuak sortzeari utziko dio Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko gehieneko epean, Donostiako GR.02 HE GROS (II) b.20.3 (María Inmaculada) lurzatiaren xehetasun-azterketa onartuko ez balitz. Kasu horretan, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios si, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación del el Estudio de Detalle «Parcela b.20.3 (María Inmaculada) – A.U.GR.02.GROS (II)», en el municipio de San Sebastián en el plazo máximo de cuatro años desde su publicación. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del plan.

Vitoria-Gasteiz, 2019ko urriaren 14a.

En Vitoria-Gasteiz, a 14 de octubre de 2019.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

IVAN PEDREIRA LANCHAS.


Azterketa dokumentala


Análisis documental