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Boletin Oficial del País Vasco

208. zk., 2019ko urriaren 31, osteguna

N.º 208, jueves 31 de octubre de 2019


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
5033
5033

EBAZPENA, 2019ko urriaren 2koa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez ingurumen-txosten estrategikoa egiten baita Getxoko (Bizkaia) Zugazarte etorbideko 61. zenbakia kokatuta dagoen lurzatiaren xehetasun-azterketaren gainean.

RESOLUCIÓN de 2 de octubre de 2019, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula el informe ambiental estratégico del estudio de detalle de la parcela sita en la avenida Zugazarte 61 de Getxo, Bizkaia.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2019ko apirilaren 11n, Getxoko Udalak eskabidea osatu zuen Zugazarte etorbideko 61. zenbakia kokatuta dagoen lurzatiaren xehetasun-azterketaren gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedurari hasiera emateko, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoaren arabera.

Con fecha de 11 de abril de 2019, el Ayuntamiento de Getxo completó la solicitud de inicio del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del estudio de detalle de la parcela sita en la avenida Zugazarte 61 de Getxo, en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

Eskabide horri atxiki zitzaizkion planaren zirriborroa eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikuluan ezarritakoaren araberako edukia duen ingurumen-dokumentu estrategiko bat. Gainera, dokumentu horretan, dokumentu hori egin duten pertsonak identifikatu dira, sinatuta dago, eta amaiera-data dauka.

Dicha solicitud se acompañaba del borrador del Plan y de un documento ambiental estratégico, con el contenido establecido en el artículo 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre. Además, este documento identifica a las personas que lo han elaborado, está firmado y consta la fecha de su conclusión.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritakoa aplikatuz, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak zenbait erakunderi eskatu zien egoki iruditzen zitzaizkien oharrak egiteko, oinarritzat har bailitezke ingurumen-organo horrek bere ingurumen-txosten estrategikoa formulatzeko, eta, beharrezkoa balitz, ingurumen-inpaktu estrategiko arruntaren ebaluazioa egiteko. Halaber, eskatu zien iritzia emateko, espedienteari erantsi beharko litzaiokeen ingurumen-azterlan estrategikoak nolako irismena, xehetasun-maila eta zehaztasuna izan beharko lituzkeen zehazteko.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco solicitó a diferentes organismos que realizaran las observaciones que consideraran oportunas y que pudieran servir de base para la formulación, por parte de este órgano ambiental del correspondiente informe ambiental estratégico correspondiente y, en el caso de que se considerase necesaria una evaluación de impacto ambiental estratégica ordinaria, su opinión en orden a determinar la amplitud, nivel de detalle y grado de especificación que debería tener el estudio ambiental estratégico que debería incorporarse al expediente.

Zehazki, kontsulta egin zitzaien Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zuzendaritzari eta Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendariordetzari, Bizkaiko Foru Aldundiko Kultura eta Kiroletako Zuzendaritza Nagusiari eta Bizkaiko Ekologistak Martxan elkarteari.

En concreto se consultó a la Dirección de Salud Pública y Adicciones, a la Dirección de Patrimonio Cultural –ambas del Gobierno Vasco–, a la Dirección General de Cultura y Deportes de la Diputación Foral de Bizkaia y a la asociación Ekologistak Martxan-Bizkaia.

Halaber, espedientean jasota dagoen dokumentazioa eskuragarri egon zen Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean, interesdunek egoki iritzitako ingurumen-arloko oharrak egin zitzaten.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Behin abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritako epea amaituta, zenbait erantzun jaso dira, eta espedientean jasota dago horren emaitza.

Finalizado el plazo establecido en el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se han recibido respuestas con el resultado que obra en el expediente.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, haren helburua da ingurumenean ondorio garrantzitsuak izan ditzaketen planen, programen eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; horrela, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Autonomia Erkidegoko ingurumena babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, besteak beste, plangintza-prozesuaren lehen faseetan egingo dela ingurumenaren gaineko eraginen analisia, betiere, aukerarik egokienak hautatzeko asmoz, eta aintzat hartuta hor gauzatuko diren jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Getxoko Zugazarte etorbideko 61. zenbakian kokatutako lurzatiaren xehetasun-azterketa (aurrerantzean, xehetasun-azterketa), abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan jasotako kasuen artean sartzen da; hor ezartzen da zer plan edo programak pasa behar duen ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua honako hauek zehazteko: ingurumen-eragin adierazgarririk ez duela –ingurumen-txosten estrategikoaren arabera– edo ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin behar dela, ingurumenean eragin adierazgarria izan dezakeelako.

El estudio de detalle de la parcela sita en la avenida Zugazarte 61 de Getxo, en adelante el Estudio de Detalle, se encuentra entre los supuestos referidos en el artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 29. artikulutik 32. artikulura bitartean araututa dago, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Dokumentazio teknikoa eta xehetasun-azterketaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak aztertuta, eta ikusirik hasierako dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak –eskumena duen organoa baita otsailaren 27ko 3/1998 Legearen eta Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren arabera–. Ingurumen-arloko alderdiak Planaren proposamenean sartzearen alde egiten du txostenak, eta Plana aplikatzearen inpaktu nabarmenen gaineko iritzia ematen, baita ingurumen-ondorioetarako soilik sartu behar diren azken zehaztapenen inguruan ere.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Estudio de Detalle, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Estudio de Detalle y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos de la aplicación del mismo, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Xedapen hauek guztiak aztertu dira: 3/1998 Lege Orokorra, otsailaren 27koa, Euskal Autonomia Erkidegoko ingurumena babestekoa; 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoarena, eta aplikatzekoak diren gainerako arauak. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Getxoko Zugazarte etorbidearen 61. zenbakian kokatutako lurzatiaren xehetasun-azterketaren gaineko ingurumen-txosten estrategikoa egitea, Getxoko Udalak berak sustatua, jarraian zehazten den moduan:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico del estudio de detalle de la parcela sita en la avenida Zugazarte 61 de Getxo, promovido por el Ayuntamiento de Getxo, en los términos que se recogen a continuación:

A) Xehetasun-azterketaren deskribapena. Helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Estudio de Detalle: objetivos y actuaciones.

Garrantzi historikoa duen etxebizitza-eraikin batean egin nahi da esku-hartzea.

Se trata de una intervención en un edificio de viviendas existente el cual tiene significación histórica.

Higiezinak lau solairu ditu: erdi-sotoa, beheko solairua, 1. solairua eta 2. solairua. Beheko solairuko okupazioa 514,00 m2-koa da.

El inmueble se divide en 4 plantas: semisótano, planta baja, planta 1, planta 2. Ocupación en planta baja 514,00 m2.

Xehetasun-azterketaren bidez, eraikineko sotoaren egoera urbanistikoaren ondoriozko lerrokadura aldatu nahi da, aparkaleku gisa erabili ahal izateko eta indarrean dagoen araudiaren ordenantzek baimendutako erabilerak emateko. Hau da, lurzatiaren sestra peko lerrokaduren gaineko zenbait zehaztapen aldatu nahi ditu, eraikina indarreko plangintzaren arabera finkatzeko.

Mediante el Estudio de Detalle se pretende modificar la alineación resultante de la situación urbanística del edificio en planta sótano para posibilitar su utilización como aparcamiento y aquellos usos permitidos por las ordenanzas de la normativa vigente. Esto es, tiene por objeto adaptar las determinaciones sobre alineaciones bajo rasante de la parcela, con motivo de consolidar el edificio existente de acuerdo con el planeamiento vigente:

– Xehetasun-azterketak konponbidea ematen die Zugazarte etorbideko 61. zenbakian kokatutako lurzatiaren sestra peko lerrokadura-auziei. Eraikineko sotoaren egoera urbanisitikoaren ondoriozko lerrokadura aldatu da, aparkaleku gisa baliatzeko, indarreko ordenantzetan baimentzen diren erabileretan (Zugazarte 5.-6. ordenantza). Zugazarte etorbidearekiko lau metroko banalerroa lurzatiaren mugara mugitzea proposatzen da, sestra peko erabilera ahalbidetzeko.

– El estudio de detalle resuelve las cuestiones relativas a la alineación bajo rasante de la parcela número 61 de la avda. Zugazarte. Se modifica la alineación resultante de la situación urbanística del edificio en planta sótano para posibilitar su utilización como aparcamiento en aquellos usos permitidos en las ordenanzas vigentes (recogidos en la ordenanza n.º 5-6 Zugazarte). Se propone llevar al límite de la parcela la separación de 4 m a la Avenida Zugazarte y posibilitar su uso bajo rasante.

– Sestra peko lerrokadura berri horri esker, guztizko azalera erdi-sotoaren egungo okupazioa baino handiagoa da; hala, sestra peko okupazio berriak gainazal osoa hartuko du, gorakako eraikinak egun okupatzen ez duen eremura arte.

– Esta nueva alineación bajo rasante posibilita una superficie superior a la ocupación actual del semisótano, de cara a que la nueva ocupación bajo rasante pueda extenderse en su totalidad, hasta la zona no ocupada actualmente por edificación en altura.

– Proposamenak ez du eragingo aldaketarik batere estandar urbanistikoetan, egitura-zehaztapenei dagokienez.

– La propuesta no supone alteración ninguna de los estándares urbanísticos dentro de las determinaciones estructurantes.

Eraikina dagoen lurzatia hiri-lurzoru gisa sailkatuta dago, erabat dago antropizatuta eta ez du interes bereziko natura-elementurik.

La parcela donde se sitúa el edificio se clasifica como suelo urbano y está totalmente antropizada y no alberga elementos naturalísticos de especial interés.

Nabarmentzekoa da azterketa-eremua akuiferoekiko oso kaltebera dela.

Destaca que el ámbito de estudio presenta una vulnerabilidad muy alta de los acuíferos.

Kultura-arloari dagokionez, Zugazarte 5.-6. eremuan kokatutako eraikina babes ertainekoa da: Luis Arana «Cisco»ren etxeak babes-maila ertaina du, maiatzaren 22ko 89/2001 Dekretuaren arabera. Dekretu horretan, Getxoko eremu berezia kultura-ondasun izendatzen da, monumentu-multzo kategoriakoa.

Desde el punto de vista cultural, el edificio ubicado en el área 5-6 Zugazarte es un edificio con Protección Media: Casa de Luis Arana «Cisco» goza de un nivel de protección medio de acuerdo con el Decreto 89/2001, de 22 de mayo, por el que se califica como Bien Cultural, con la categoría de Conjunto Monumental, el área singularizada de Getxo.

B) Xehetasun-azterketaren ezaugarri teknikoak eta ingurumenekoak aztertu ondoren, eta Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluaren arabera, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aplikatuko dira plan edo programa bati ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin behar zaion zehazteko.

B) Una vez analizadas las características técnicas y ambientales del Estudio de Detalle y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, se procede a aplicar los criterios que están establecidos en el Anexo V de la citada Ley para determinar si un plan o programa debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

1.– Xehetasun-azterketaren ezaugarriak, batez ere alderdi hauek kontuan hartuta:

1.– Características del Estudio de Detalle, considerando en particular los siguientes aspectos:

a) Xehetasun-azterketak zenbateraino ezartzen duen proiektuetarako eta beste jarduera batzuetarako esparrua: aurkeztutako dokumentazioaren arabera, xehetasun-azterketak ez du ezartzen baldintzarik, besteak beste, kokapen, ezaugarri, neurri edo funtzionamenduari dagokienez proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legerian zerrendatutako kategorietako baten batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el Estudio de Detalle establece un marco para proyectos y otras actividades: a la vista de la documentación presentada, el Estudio de Detalle no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenecen a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Xehetasun-azterketa zer neurritan den bateragarria beste plan eta programa batzuekin: ez da hauteman bateraezintasunik hierarkiako goragoko plangintzarekin. Ingurumen Dokumentu Estrategikoan, besteak beste, hauekin bateragarria den aztertu da: Lurralde Antolamenduko Gidalerroekin, Bilboko Lurraldearen Arloko Planarekin (LAP), Nekazaritzako eta Basogintzako LAParekin, EAEko Errekak eta Ibaiak Antolatzeko LAParekin eta Itsasertza Antolatu eta Babesteko LAParekin.

b) La medida en la que el Estudio de Detalle influye en otros planes o programas: no se han detectado incompatibilidades con el planeamiento jerárquicamente superior considerado. En el DAE se han analizado, entre otras, las compatibilidades con las Directrices de Ordenación del Territorio, Plan Territorial Sectorial (PTS) de Bilbao, PTS Agroforestal, PTS de Ordenación de los Ríos y Arroyos de la CAPV, PTS de Ordenación y Protección del Litoral.

c) Xehetasun-azterketak ingurumen-alderdiak txertatu behar lituzkeen ala ez, batik bat, garapen jasangarria sustatzeari begira: proposatu jarduketek ez dute okupatuko artifizialdu gabeko lurzorurik, hiri-lurzoru finkatuan egingo baitira. Ez da inola ere kaltetuko lurzoru urbanizaezineko ingurune naturalik, esaterako, habitatak, landaredia, fauna, nekazaritza-sektorea, etab.

c) La pertinencia del Estudio de Detalle para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular de promover el desarrollo sostenible: las actuaciones previstas no suponen la ocupación de nuevo suelo no artificializado, se ejerce sobre suelo urbano consolidado. Quedan descartados las afecciones propias de entornos naturales en suelo no urbanizable, tales como la afección a hábitats, vegetación, fauna, afección sectorial agraria, etc.

d) Xehetasun-azterketarekin edo programarekin loturiko ingurumen-arazo esanguratsuak: ebazpen honen aurreko apartatuetan aipatu denez, proiektuen obra-fasean gertatzen diren jarduketei lotutakoak izango dira ingurumenaren gaineko inpakturik nabarmenenak: lur-mugimenduak, makinen joan-etorriak eta hondakinak sortzea. Horiek guztiek giza habitataren kalitatea murriztea ekarriko dute, kutsadura atmosferikoaren ondorioz, bai partikulen emisioak edo bai soinu-mailak eragindakoa. Gainera, kultura-ondarean eragina izan dezake; beraz, edozein jarduketa egin aurretik, gaian eskumena duen administrazioaren baimena eskuratu beharko da.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el Estudio de Detalle o programa: los principales impactos sobre el medio ambiente se encuentran asociados a las diferentes actuaciones que se produzcan en la fase de obras de los proyectos asociados: movimientos de tierras, tránsitos de maquinaria y generación de residuos. Todas ellas, provocarán una disminución de la calidad del hábitat humano por el incremento de la contaminación atmosférica, ya sea debida a la emisión de partículas o al incremento de los niveles sonoros. Además, podrían producirse afecciones sobre el Patrimonio Cultural, por lo cual, previo al desarrollo de cualquier actuación será necesaria la autorización de la administración competente en la materia.

e) Xehetasun-azterketa egokia da ingurumenaren arloko legeria –Europar Batasunekoa nahiz Espainiakoa– txertatzeko.

e) Asimismo, el Estudio de Detalle se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Sor daitezkeen ingurumen-efektuak eta seguruenik eraginpean izango den eremuaren ezaugarriak:

2.– Efectos ambientales que pueden generarse y características del área probablemente afectada:

Ondorio gisa esan daiteke ez dela hauteman xehetasun-azterketa gauzatzearen ondoriozko ingurumen-arazo adierazgarririk, baldin eta, eraginpeko eremuan egiten diren esku-hartzeak eta jarduerak gauzatzean, indarrean dagoen araudia betetzen bada, besteak beste, segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, paisaiari, kutsadura akustikoari eta, batik bat, kultura-ondarearen babesari dagokienez.

Puede concluirse, que el Estudio de Detalle no plantea efectos ambientales destacados siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, paisaje, contaminación acústica y, de forma concreta, con la normativa de protección del patrimonio cultural.

3.– Neurri babesleak eta zuzentzaileak indarreko arauen arabera ezarriko dira, ebazpen honetan zehaztutakoaren arabera eta, aurrekoaren aurkakoa ez den guztian, ingurumen-dokumentu estrategikoan eta xehetasun-azterketan bertan adierazitakoaren arabera. Honako hauek dira hartu beharreko neurri nagusiak:

3.– Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, de acuerdo con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Estudio de Detalle. Las principales medidas que deben adoptarse se exponen a continuación:

– Ebazpen honetan jada aipatu denaren arabera, Zugazarte etorbideko 61. zenbakian kokatutako eraikina babes-maila ertaina duten elementuen zerrendan sartuta dago, maiatzaren 22ko 89/2001 Dekretuaren bitartez. Dekretu horretan, Getxoko (Bizkaia) eremu berezia kultura-ondasun izendatu zen, monumentu-multzo kategoriakoa. Horrenbestez, ez da tipologia aldatu behar –lorategiz inguratutako txaleta– eta eremu osoko espazio publikoetako landare-elementuak eta lurzati-itxiturak zaindu beharko dira.

– Como se ha mencionado en apartados anteriores de esta resolución, el edificio de la Avenida Zugarte 61 está incluido en el listado de los elementos con protección media en el Decreto 89/2001, de 22 de mayo, por la que de califica como Bien Cultural, con la categoría de Conjunto Monumental, el área singularizada de Getxo (Bizkaia). Por ello, no debe alterarse su tipología –villa rodeada de espacios ajardinados– y se deberán conservar los elementos vegetales y cierres de parcelas que conforman los espacios públicos en la totalidad del ámbito.

Aparkalekua instalatzeko eraikuntza-jarduketa eta hirigintza-araudian baimenduta dauden beste erabilera batzuen ezarpena xehe-xehe aztertu beharko dira, eta kasuan kasuko erakunde eskudunak aurretiaz baimena ematea beharko dute. Erakunde horrek aztertuko du proposamena eta higiezinaren kultura-balioak bateragarriak diren.

Tanto la intervención constructiva para la instalación del aparcamiento como la implantación de otros usos permitidos en la normativa urbanística vigente deberán ser estudiados de forma pormenorizada y contar con la autorización previa del organismo competente correspondiente, el cual determinará la compatibilidad de las propuestas con los valores culturales del inmueble.

– Obra-proiektua gauzatzean, obrako langileek jardunbide egokien gida bat erabil dezaten ahalegindu behar da.

– Se deberá procurar que en la ejecución del proyecto de obra se utilice un Manual de buenas prácticas por parte del personal de obra.

– Lurren eta soberakinen kudeaketa: proiektuan indusketa-soberakinak sortzen badira, baimendutako soberakindegira eraman eta indarreko legediaren arabera kudeatuko dira.

– Gestión de tierras y sobrantes: los sobrantes de excavación generados en el proyecto se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

– Hondakinak sortzea eta kudeatzea: obrak egin eta garbiketa-kanpainak dirauen bitartean sortutako hondakinak kudeatzeko, Hondakinei eta Lurzoru Kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta berariazko arauetan xedatutakoa beteko da. Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen kudeaketa arautzeko ekainaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira eraikuntza- eta eraispen-hondakinak. Hondakin arriskutsuentzako ontzietarako, uztailaren 20ko 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako arauak bete beharko dituzte (dekretu horrek onartzen du Hondakin toxiko eta arriskutsuei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko oinarrizko araudia); itxita egongo dira baimendutako kudeatzaileak jaso arte, isuri edo lurrundu ez daitezen. Olio erabiliak, berriz, Industrian Erabilitako Olioaren Kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuan eta EAEn Erabilitako Olioaren Kudeaketa arautzen duen irailaren 29ko 259/1998 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados durante las obras y campaña de limpieza, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas. Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición. Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos y peligrosos, y permanecerán cerrados hasta su entrega a gestor autorizado, evitando cualquier pérdida de contenido por derrame o evaporación. La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados y con el Decreto 259/1998, de 29 de septiembre, por el que se regula la gestión del aceite usado en el ámbito de la CAPV.

– Induskatutako lurzoruen kontrola: Getxoko Udalari eta Ingurumen Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaizkie lur susmagarriak hautemateagatiko kutsadura-arrasto guztiak, Lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22.2 artikulua betetzeko.

– Control de los suelos excavados: cualquier indicio de contaminación por la detección de tierras sospechosas deberá ser comunicada al Ayuntamiento de Getxo y a la Viceconsejería de Medio Ambiente, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

– Airearen kalitatearen eta kalitate akustikoaren babesa: zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustikoari, kalitate-helburuari eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, eta hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten soinu-emisioak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatua) eta arau osagarrietan ezarritakora.

– Protección de la calidad del aire y de la calidad acústica: de acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre, y en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

Halaber, eguneko lan-ordutegian jardungo da, eta kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, egoki garbituko dira obra-materialak eta -eremua.

Asimismo, se respetará un horario de trabajo diurno y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra; se mantendrá una adecuada limpieza de los materiales y de la zona donde se realizan las obras.

– Eraikingintza eta eraikuntza jasangarria: IV. Ingurumen Esparru Programa 2020 egitasmoaren lehentasunetako bat zen (2017rako lehentasuna) eraikingintzan eta eraikuntzan baliabideak euren bizi-ziklo osoan modu efizienteagoan erabiltzea eta ziklo-amaieran hondakinak aprobetxatzea. Horrenbestez, kontuan izan beharko dira EAEko etxebizitza-arloko eraikingintza eta birgaikuntza jasangarriko gidan jasotako gomendioak (Eusko Jaurlaritza, 2015), eraikinetan energia-aurrezpena eta energiaren efizientzia areagotzeko eta energia berriztagarriak bultzatzeko.

– Edificación y construcción sostenible: conforme a la prioridad establecida en el IV Programa Marco Ambiental 2020, prioridad 17, respecto a fomentar una edificación y construcción más eficiente en el uso de los recursos a lo largo de todo su ciclo de vida y en especial en el aprovechamiento de los residuos al final del mismo, deberán considerarse recomendaciones contenidas en la Guía de Edificación y Rehabilitación Sostenible para la Vivienda en la Comunidad Autónoma del País Vasco. (Gobierno Vasco 2015), con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables.

Bigarrena.– Zehaztea, ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoari jarraikiz, ez dela aurreikusten Getxoko Zugazarte etorbideko 61. zenbakian kokatutako lurzatiaren xehetasun-azterketak eragin nabarmenik izatea ingurumenean, eta, ondorioz, ez dela beharrezkoa ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egitea.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, no se prevé que el estudio de detalle de la parcela sita en la avenida Zugazarte 61 de Getxo, vaya a producir efectos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, no es necesario que se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Getxoko Udalari jakinaraztea ebazpen honen edukia.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Getxo.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea. Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, honako ingurumen-ebaluazio estrategikoak indarraldia galduko du eta berezko dituen efektuak sortzeari utziko dio, behin Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko gehieneko epean, Getxoko Zugazarte etorbideko 61. zenbakian kokatutako lurzatiaren xehetasun-azterketa onartuko ez balitz. Kasu horretan, berriro hasi beharko da xehetasun-azterketaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios si, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación del estudio de detalle de la parcela sita en la avenida Zugazarte 61 de Getxo, en el plazo máximo de cuatro años desde su publicación. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del plan.

Vitoria-Gasteiz, 2019ko urriaren 2a.

En Vitoria-Gasteiz, a 2 de octubre de 2019.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

IVAN PEDREIRA LANCHAS.


Azterketa dokumentala


Análisis documental