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Boletin Oficial del País Vasco

152. zk., 2019ko abuztuaren 13a, asteartea

N.º 152, martes 13 de agosto de 2019


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
3868
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EBAZPENA, 2019ko uztailaren 18koa, Ingurumenaren Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita ingurumen-txosten estrategikoa eta Vitoria-Gasteizen indarrean dagoen HAPOren «Ibaialde» 11. Sektorearen Plan Partzialaren 8. Aldaketa Puntualaren irismenari buruzko dokumentua, Gorbeia okindegia enpresaren kokagunea den lursailaren erabileren bateragarritasunari buruz.

RESOLUCIÓN de 18 de julio de 2019, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula informe ambiental estratégico y el documento de alcance de la 8.ª Modificación Puntual del Plan Parcial del Sector 11 «Ibaialde» del vigente PGOU de Vitoria-Gasteiz, relativa a la compatibilidad de usos de la parcela en que se encuentra la empresa Panificadora Gorbeia (Álava).

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

Vitoria-Gasteizko Udalak, 2018ko abenduaren 17an, eskabide bat aurkeztu zuen hasiera emateko ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedurari, honako plan honi dagokionez: Vitoria-Gasteizen indarrean dagoen HAPOren «Ibaialde» 11. sektorearen Plan Partzialaren 8. Aldaketa Puntuala, Gorbeia okindegia enpresaren kokagunea den lursailaren erabileraren bateragarritasunari buruz. Eskabidearekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu ziren, hala nola Planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikuluan eskatutako edukiarekin. Gainera, ingurumen-dokumentu estrategikoan, dokumentu hori landu duten pertsonak aipatzen dira, sinatuta dago eta amaiera-data dauka.

Con fecha de entrada 17 de diciembre de 2018, el Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz completó la solicitud de inicio de la evaluación ambiental estratégica simplificada relativa a la 8.ª modificación puntual del plan parcial del sector 11 «Ibaialde» del vigente PGOU de Vitoria-Gasteiz relativa a la compatibilidad de usos de la parcela en que se encuentra la empresa panificadora Gorbeia. La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del Plan y el documento ambiental estratégico con el contenido exigido en el artículo 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. Además, el documento ambiental estratégico identifica a las personas que lo han elaborado, está firmado y consta la fecha de conclusión.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikulua betetzeko, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak egoki irizten zieten oharrak egiteko eskatu zien zenbait erakunderi, ohar horiek oinarritzat hartuta ingurumen-organo horrek ingurumen-txosten estrategikoa egin zezan. Zehazki, kontsulta egin zitzaien hauei: Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zuzendaritza, Arabako Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendariordetza eta Natura Ondare eta Klima Aldaketaren Zuzendaritza; Arabako Foru Aldundiko Euskara, Kultura eta Kirol Zuzendaritza eta Ingurumen eta Hirigintza Zuzendaritza; Ihobe, Ingurumen Jarduketarako Sozietate Publikoa, «Eguzkizaleak» aisialdi-elkartea, Gaden Natura Defendatzeko eta Ikertzeko Talde Arabarra eta Arabako Ekologistak Martxan elkartea.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco solicitó a diferentes organismos que realizaran las observaciones que consideraran oportunas y que pudieran servir de base para la formulación, por parte de este órgano ambiental, del correspondiente informe ambiental estratégico. En concreto, se consultó a la Dirección de Patrimonio Cultural, a la Subdirección de Salud Pública y Adicciones de Álava, a la Dirección de Patrimonio Natural y cambio Climático (todas del Gobierno Vasco), a la Dirección de Euskera, Cultura y Deportes, a la Dirección de Medio Ambiente y Urbanismo (ambas de la Diputación Foral de Álava), a Ihobe, Sociedad Pública de Gestión Ambiental, a la asociación Recreativa «Eguzkizaleak», a Gaden, grupo alavés para la defensa de la naturaleza y a la asociación Ekologistak Martxan Álava.

Era berean, Vitoria-Gasteizko Udalari izapidearen hasieraren berri eman zitzaion.

Del mismo modo, se informó al Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz del inicio del trámite.

Halaber, espedientean jasota dagoen dokumentazioa eskuragarri egon zen Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean, interesdunek egoki ikusten zituzten ingurumen-arloko oharrak egin zitzaten.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritako epea amaituta, zenbait txosten bidali dituzte Eusko Jaurlaritzako Arabako Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendariordetzak eta Kultura Ondarearen Zuzendaritzak, Natura Ondarearena, Arabako Euskara, Kultura eta Kirol Zuzendaritzak eta IHOBEk (espedientean daude horien emaitzak).

Finalizado el plazo establecido en el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se han recibido informes de la Subdirección de Salud Pública y Adicciones de Álava, de la Dirección de Patrimonio Cultural, de Patrimonio Natural –todas del Gobierno Vasco–, de la Dirección de Euskera, Cultura y Deportes de la Diputación Foral de Álava y de Ihobe, con el resultado que obra en el expediente.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, haren helburua da ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen planen, programen eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; horrela, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Autonomia Erkidegoko ingurumena babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, besteak beste, plangintza-prozesuaren lehen faseetan egingo dela ingurumenaren gaineko eraginen analisia, betiere, aukerarik egokienak hautatzeko asmoz, eta aintzat hartuta hor gauzatuko diren jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente, teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan jasotako kasuetan sartzen da Plana; bertan aurreikusten da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasa behar diren plan eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo plan edo programen gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharra, haiek ingurumenerako eragin nabarmenak ekar litzaketelako. Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 29. artikulutik 32. artikulura bitartean araututa dago, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El Plan se encuentra entre los supuestos del artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente y, en su caso, proponer el contenido del documento de alcance. El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Aztertuta geratu dira planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak eta dokumentazio teknikoa, eta kontuan hartu da ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdiekin bat datorrela. Horrenbestez, txosten horiek aintzat hartuta, Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak –ingurumen-arloko organo eskuduna den aldetik, otsailaren 27ko 3/1998 Legearen eta Ingurumen eta Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren arabera– judizio-elementu nahikoa dauka, eta, beraz, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du, zeinak planaren proposamenean ingurumen-arloko alderdiak sartzearen alde egiten eta plana aplikatzearen ondorio adierazgarrien aipamena jasotzen baitu, baita sartu behar diren azken oharrak ere, soilik ingurumen-arlokoak.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y teniendo en cuenta que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, se constata que, a la vista de los citados informes, el órgano ambiental, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, cuenta con los elementos de juicio suficientes para elaborar el informe ambiental estratégico y procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Plan y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos de la aplicación del mismo, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Hauek guztiak aztertu dira: 3/1998 Lege Orokorra, otsailaren 27koa, Euskal Herriko Ingurugiroa Babestekoa; 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoari buruzkoa, eta aplikatzekoak diren gainerako arauak. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección de Medio Ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Ingurumen-txostena egitea Vitoria-Gasteizen indarrean dagoen HAPOren «Ibaialde» 11. sektorearen Plan Partzialaren 8. Aldaketa Puntualarena, Gorbeia okindegia enpresaren kokagunea den lursailaren erabileren bateragarritasunari buruzkoa (aurrerantzean, PP aldaketa); Vitoria-Gasteizko Udalak sustatzen du, jarraian jasotzen diren terminoetan:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico para la «8.ª modificación puntual del plan parcial del sector 11 «Ibaialde» del vigente PGOU de Vitoria-Gasteiz relativa a la compatibilidad de usos de la parcela en que se encuentra la empresa panificadora Gorbeia (en adelante, modificación PP) promovido por el Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

Egun, Panificadora Gorbea, S.L.U. enpresaren industria-jarduera kokatzen den lursailaren erabileren bateragarritasuna egokitu nahi zaie PP aldaketak Vitoria-Gasteizko Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren OR-13. Ordenantza Arautzailearen aurreikuspenei. Ordenantza horrek merkataritzako erabilera onartzen du, gehienez, 2.000 m2.

La modificación PP pretende adaptar la compatibilidad de usos de la parcela donde se ubica en la actualidad una actividad industrial ejercida por Panificadora Gorbea, S.L.U., a las previsiones de la Ordenanza Reguladora OR-13 del Plan General de Ordenación Urbana de Vitoria-Gasteiz. Esta ordenanza admite un uso comercial hasta un máximo de 2.000 m2.

Gaur egun, 100 m2ko merkataritzako erabilera-muga du lursailak, indarrean dagoen Plan Partzialaren idazketaren arabera. Muga hori zuzendu nahi da Plan Partzialaren 8. aldaketarekin. Lursailean, merkataritzako erabilera onartzen da industria-erabilera hutsa ez dena, hau da, PPren idazketa zuzentzen da OR-13ren bateragarritasun-koadroa aplikatzean.

En la actualidad, de acuerdo con la redacción del vigente Plan Parcial, la parcela tiene una limitación de 100 m2 para uso comercial. Con la 8.ª modificación del PP se pretende corregir esta limitación. Se posibilita en la parcela un uso comercial diferente al puro uso industrial, esto es, se corrige la redacción del PP con la aplicación del cuadro de compatibilidades de la OR-13.

Horren ondorioz, lursailaren merkataritzako erabilera onartzen du aldaketak, egun industria-erabilera dena, aipatutako ordenantzak araututako gainerako lursailen baldintza berdinetan.

En consecuencia, la modificación posibilita el uso comercial de la parcela de un uso que actualmente es industrial, en las mismas condiciones que el resto de parcelas reguladas por la referida ordenanza.

Eremuaren ezaugarri nagusiak:

Principales características del ámbito:

«Ibaialde» 11. sektorearen 8. Aldaketa Puntualean aurreikusitako jarduketen garapen-eremua, ekoizpen-erabilerako lursailari dagokio: iparraldean, Elorriagako Atea kaleak mugatzen du; hegoaldean, Lubiana kaleak; ekialdean, eraikin gabeko lursail batek, eta, mendebaldean, Toni Morrison kaleak, gaur egun Panificadora Gorbea.

El ámbito de desarrollo de las actuaciones previstas en la presente 8.ª Modificación Puntual del Sector 11 «Ibaialde», corresponde a la parcela, con uso Productivo, delimitada al norte por la calle Portal de Elorriaga, al sur por calle Lubiana, al este por una parcela sin edificar, y al oeste por la calle Toni Morrison, actualmente Panificadora Gorbea.

Ingurumen-dokumentu estrategikoak jasotzen duenaren arabera, akuiferoen urratze-gradu ertaina du lursailaren kokaguneak, eta, gainera, interes hidrogeologikoko eremuko zonan dago: alubioien eta alubio-kolubioen biltegiak eta iragazkortasun handia.

Según recoge el documento ambiental estratégico, la parcela se encuentra en una zona que presenta un grado medio de vulnerabilidad de acuíferos, y además se sitúa sobre una zona de interés hidrogeológico: depósitos aluviales aluvio-coluviales, con permeabilidad alta.

Halaber, aurkeztutako dokumentazioak adierazten du ez dagoela ingurumen-ondorio esanguratsurik, proposatutako aldaketaren ondorioz garatuko diren jarduketek sortuta; ezta gorabeherarik ere ez Salburuako Red Natura 2000 gunean; edonola ere, nabarmendu behar dugu lurzoruaren erabilera leundu dela, industria erabileratik tertziariora edo komertzialera.

Asimismo, la documentación presentada señala que no existen efectos medioambientales significativos derivados de las actuaciones que se desarrollarán tras ejecutar la modificación propuesta, ni tampoco incidencia en el espacio Red Natura 2000 de Salburua, destacándose que en cualquier caso se dulcifica el uso del suelo, de industrial a terciario comercial.

Aldaketa honen xede-eremua zortasun aeronautikoek eragiten dute.

El ámbito objeto de la presente modificación se ve afectado por las servidumbres aeronáuticas.

PP aldaketaren proposamenak gauzatzearekin lotutako ingurumen-ondorioak: lurzoruaren okupazioarekin lotutakoak dira inpaktu nagusienak Ingurumen Dokumentu Estrategikoan (IDE), baita eremua garatzeko behar diren obrak ere. Hala ere, dokumentuan baieztatzen da ez direla aurreikusten afekzio berririk indarrean dagoen Plan Partzialean gertatu ahal zirenen aldera.

Afecciones ambientales asociadas a la ejecución de las propuestas de la modificación del PP: en el documento ambiental estratégico (DAE) se destacan como principales impactos los relacionados con la ocupación de suelo, y las obras necesarias para el desarrollo del ámbito. A pesar de ello en el documento se afirma que no se prevén nuevas afecciones respecto a las que pudieran producirse con el Plan Parcial en vigor.

Neurri babesle, zuzentzaile eta konpentsatzaileak: kontuan hartu beharko dira ingurumena babesteko neurri guztiak, eremuan aplikatuko diren tresna guztiak ebaluatzeko prozeduren ondorioz (hirigintzakoak edo bestelakoak). Gainera, aurreko apartatuetan jaso bezala.

Medidas protectoras, correctoras y compensatorias: se deberán tener en cuenta todas aquellas medidas de protección del medio que hayan podido resultar como consecuencia de los procedimientos de evaluación de los distintos instrumentos (urbanísticos o de otra índole) que sean de aplicación en el ámbito. Además, tal y como se recoge en apartados anteriores,

B) Planaren ezaugarriak aztertuta eta, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat, kontuan hartuta egindako kontsulten emaitza, eta V. eranskinean ezarritako irizpideekin bat, xedatu egin da planak ez duela eragin esanguratsurik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera.

B) Una vez analizadas las características del Plan y, de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, teniendo en cuenta el resultado de las consultas realizadas y de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V, se determina que el Plan no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico.

Bigarrena.– Ingurumen-dokumentu estrategikoan eta ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritako terminoen arabera, zehaztea, Vitoria-Gasteizen indarrean dagoen HAPOren «Ibaialde» 11. Sektorearen Plan Partzialaren 8. Aldaketa Puntuala, Gorbeia okindegia enpresaren kokagunea den lursailaren erabileren bateragarritasunari buruz, ez da ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik egin behar; izan ere, ez da aurreikusten haren ezarpenak ingurumenean efektu esanguratsu berriak sortuko dituenik, daudenez gain.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en el documento ambiental estratégico y en este informe ambiental estratégico, la 8.ª modificación puntual del plan parcial del sector 11 «Ibaialde» del vigente PGOU de Vitoria-Gasteiz relativa a la compatibilidad de usos de la parcela en que se encuentra la empresa panificadora Gorbeia no debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria, ya que no se prevé que su implantación produzca nuevos efectos significativos sobre el medio ambiente diferentes a los ya existentes.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia jakinaraztea Vitoria-Gasteizko Udalari.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzeko agintzea. Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, honako ingurumen-ebaluazio estrategikoak indarraldia galduko du eta berezko dituen efektuak sortzeari utziko dio baldin eta Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko gehieneko epean Vitoria-Gasteizen indarrean dagoen HAPOren «Ibaialde» 11. Sektorearen Plan Partzialaren 8. Aldaketa Puntuala, Gorbeia okindegia enpresaren kokagunea den lursailaren erabileren bateragarritasunari buruz, onartuko ez balitz. Kasu horretan, berriro ere hasi beharko da planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios si, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación de la 8.ª modificación puntual del plan parcial del sector 11 «Ibaialde» del vigente PGOU de Vitoria-Gasteiz relativa a la compatibilidad de usos de la parcela en que se encuentra la empresa panificadora Gorbeia, en el plazo máximo de cuatro años desde su publicación. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del plan.

Vitoria-Gasteiz, 2019ko uztailaren 18a.

En Vitoria-Gasteiz, a 18 de julio de 2019.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

IVAN PEDREIRA LANCHAS.


Azterketa dokumentala


Análisis documental