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Boletin Oficial del País Vasco

139. zk., 2019ko uztailaren 23a, asteartea

N.º 139, martes 23 de julio de 2019


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
3571
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EBAZPENA, 2019ko ekainaren 19koa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Oñatiko (Gipuzkoa) alde zaharra birgaitzeko plan bereziaren aldaketa puntualaren gaineko ingurumen-txosten estrategikoa, kirol-ekipamenduko f.1 «Olaiturri» lurzatiaren zati batean estalkia jartzeko plangintzari buruz.

RESOLUCIÓN de 19 de junio de 2019, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula informe ambiental estratégico de la modificación puntual del plan especial de rehabilitación del casco histórico de Oñati (Gipuzkoa), para la planificación de una cubierta sobre parte de la parcela f.1 de equipamiento deportivo «Olaiturri».

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2018ko abenduaren 19an, Oñatiko Udalak udalerriko alde zaharra birgaitzeko plan bereziaren (aurrerantzean, BPB) aldaketa puntualaren gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua hasteko eskaera egin zion Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzari, kirol-ekipamenduko f.1 «Olaiturri» lurzatiaren zati batean estalkia jartzeko plangintzari buruz. Eskabidearekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu zituen, hala nola Planaren aldaketaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikuluan ezarritako edukia zutela. Gainera, ingurumen-dokumentu estrategikoan, dokumentu hori landu duten pertsonak aipatzen dira, sinatuta dago eta amaiera-data dauka.

Con fecha de entrada 19 de diciembre de 2018, el Ayuntamiento de Oñati solicita a la Dirección de Administración Ambiental el inicio de la evaluación ambiental estratégica simplificada de la modificación puntual del plan especial de rehabilitación del casco histórico de Oñati (Gipuzkoa) para la planificación de una cubierta sobre parte de la parcela f.1 de equipamiento deportivo «Olaiturri»- en adelante, Modificación PER. La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador de La modificación del Plan y el documento ambiental estratégico con el contenido exigido en el artículo 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. Además, el documento ambiental estratégico identifica a las personas que lo han elaborado, está firmado y consta la fecha de conclusión.

2018ko abuztuaren 7ko 21/2013 Legearen 30. artikulua betetzeko, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak egoki irizten zieten oharrak egiteko eskatu zien zenbait erakunderi, ohar horiek oinarritzat hartuta ingurumen-organo horrek ingurumen-txosten estrategikoa egin zezan. Zehazki, kontsulta egin zitzaien Kultura Ondarearen Zuzendaritzari, Osasun Publikoaren eta Adikzioen Gipuzkoako Zuzendariordetzari eta URA, Uraren Euskal Agentziari (hiruak Eusko Jaurlaritzarenak), eta Gipuzkoako Foru Aldundiko Kultura Zuzendaritza Nagusiari.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 7 de agosto de 2018, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco solicitó a diferentes organismos que realizaran las observaciones que consideraran oportunas y que pudieran servir de base para la formulación, por parte de este órgano ambiental, del correspondiente informe ambiental estratégico. En concreto, se consultó: a la Dirección de Patrimonio Cultural, a la Subdirección de Salud Pública y Adicciones de Gipuzkoa y a la Agencia Vasca del Agua –URA–, todos organismos del Gobierno Vasco; a la Dirección General de Cultura, de la Diputación Foral de Gipuzkoa.

Era berean, Oñatiko Udalari izapidearen hasieraren berri eman zitzaion 2019ko martxoaren 13an.

Del mismo modo, el 13 de marzo de 2019 se comunicó al Ayuntamiento de Oñati el inicio del trámite.

Halaber, espedientean jasota dagoen dokumentazioa eskuragarri egon zen Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean, interesdunek egoki iritzitako ingurumen-arloko oharrak egin zitzaten.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Behin abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritako epea amaituta, URA, Uraren Euskal Agentziaren, Kultura Ondarearen Zuzendaritzaren eta Osasun Sailaren (Gipuzkoako Zuzendariordetza) txostenak jaso dira (horiek guztiak Eusko Jaurlaritzakoak), espedientean bertan islatutako emaitzarekin.

Finalizado el plazo establecido en el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se ha recibido informe de la Agencia Vasca del Agua –URA–, de la Dirección de Patrimonio Cultural y del Departamento de Salud (Delegación territorial de Gipuzkoa) del Gobierno Vasco con el resultado que obra en el expediente.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legeko 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, haren helburua da ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen planen, programen eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; horrela, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Autonomia Erkidegoko ingurumena babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, besteak beste, plangintza-prozesuaren lehen faseetan egingo dela ingurumenaren gaineko eraginen analisia, betiere, aukerarik egokienak hautatzeko asmoz, eta aintzat hartuta hor gauzatuko diren jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente, teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan xedatuta dago zer planek eta programak jaso behar duten ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua.

En la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, en su artículo 6.2, se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada.

Aipatutako 6.2 artikuluan zehazten da, besteak beste, ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egin behar dutela (eta, horretarako, 29.etik 32.erako artikuluetan arautzen den prozedura erabili) etorkizunean proiektuak baimentzeko esparrua ezartzen duten hiri- eta landa-lurraldeen antolamenduari eta lurzoruaren erabilerari buruzko plan eta programek, baldin eta 6.1 artikuluan aipatutako betekizunak betetzen ez badituzte.

El citado artículo 6.2 especifica que, entre otros supuestos, los planes y programas que, referidos a la ordenación del territorio urbano y rural o al uso del suelo, establezcan un marco para la autorización en el futuro de proyectos y no cumplan los demás requisitos mencionados en el apartado 6.1, serán objeto de una evaluación ambiental estratégica simplificada, mediante procedimiento regulado en los artículos 29 a 32 siguientes.

Aztertuta geratu dira planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak eta dokumentazio teknikoa, eta kontuan hartu da ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdiekin bat datorrela. Horrenbestez, txosten horiek aintzat hartuta, Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak –ingurumen-arloko organo eskuduna den aldetik, otsailaren 27ko 3/1998 Legearen eta Ingurumen eta Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren arabera– judizio-elementu nahikoa dauka, eta, beraz, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du, zeinak planaren proposamenean ingurumen-arloko alderdiak sartzearen alde egiten eta plana aplikatzearen ondorio adierazgarrien aipamena jasotzen baitu, baita sartu behar diren azken oharrak ere, soilik ingurumen-arlokoak.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y teniendo en cuenta que el documento ambiental estratégica resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, se constata que, a la vista de los citados informes, el órgano ambiental, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, cuenta con los elementos de juicio suficientes para elaborar el informe ambiental estratégica y procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Plan y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos de la aplicación del mismo, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Hauek guztiak aztertu dira: 3/1998 Lege Orokorra, otsailaren 27koa, Euskal Autonomia Erkidegoko ingurumena babestekoa; 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoari buruzkoa, eta aplikatzekoak diren gainerako arauak. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección de Medio Ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Oñatiko (Gipuzkoa) alde zaharra birgaitzeko plan bereziaren aldaketa –aurrerantzean, BPBren aldaketa– puntualari buruzko ingurumen-txostena formulatzea, kirol-ekipamenduko f.1 «Olaiturri» lurzatiaren zati batean estalkia jartzeko plangintzari buruz, Oñati Udalak sustatuta, eta baldintza hauen arabera:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico de la modificación puntual del plan especial de rehabilitación del casco histórico de Oñati (Gipuzkoa), para la planificación de una cubierta sobre parte de la parcela f.1 de equipamiento deportivo «Olaiturri» - en adelante, Modificación PER-, promovido por el Ayuntamiento de Oñati, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

Oñatiko BPBren aldaketaren helburua da estalki bat instalatzea titulartasun publikoko lurzati batean (Olaiturri izenekoan). Lurzati hori kirol-ekipamendukoa da, eta erabilera horixe ematen zaio. Hala, aldaketarekin, irisgarritasuna hobetu eta kirol-eremua babestu eta estali nahi da. Aipatu lurzatia I.30 Enparantza hirigintza-eremuaren barnean dago, indarreko udal-arau subsidiarioen arabera.

El objeto de la Modificación del PER de Oñati es permitir la instalación de una cubierta en una parcela de titularidad pública, calificada como Equipamiento Deportivo y utilizada con esa finalidad (conocida como Olaiturri), para mejorar su accesibilidad y disponer de un espacio deportivo abrigado y protegido. La parcela está incluida dentro del Área Urbanística I.30 Enparantza de las vigentes Normas Subsidiarias Municipales.

Lurzatiaren hirigintza-fitxa (F.2 Kirol-Ekipamendua) plan bereziaren aldaketara egokituko da eta eragindako lurzatiaren egiazko neurriak jasoko ditu. Hala, fitxa hori izango da lurzatiaren gaineko hirigintza-araudia, eta horren osagarri erabili dira indarreko planeamenduko udal-arau subsidiarioak eta alde zaharra birgaitzeko plan berezian jasotako zehaztapenak (espediente honek aldatzen ez dituenak).

La ficha urbanística correspondiente a la parcela F.2 de Equipamiento Deportivo quedará determinada de acuerdo con la presente modificación del Plan Especial y la medición real de la parcela afectada, y constituye la normativa urbanística correspondiente a la misma, complementada por las vigentes Normas Subsidiarias Municipales de Planeamiento y las determinaciones del Plan Especial de Rehabilitación del Casco Histórico que no se vean modificadas por el presente expediente.

Hirigintza-parametro hauek ezartzen dira:

Se establecen los siguientes parámetros urbanísticos:

– Komunitate-ekipamenduko sistema orokorreko lurzatia F.2. Kirol-Ekipamendua. 3.162,70 m2-ko azalera.

– Parcela de sistema general de equipamiento comunitario: F.2. Equipamiento Deportivo. 3.162,70 m2 de superficie.

– Xedea: udal-titulartasuneko kirol-ekipamendua dagoen eremu bat da, indarreko planeamenduko udal-arau subsidiarioen arabera; estalki berria jarriko da, ingurunera egokitua, eta, halaber, irisgarritasuna eta prestazioak hobetuko dira, zerbitzu eta erabilera publikoaren ikuspegitik. Hala, lurzatiko erabilerari eutsi ez ezik, bultzada berri bat ere emango zaio.

– Objeto: se trata de un solar de Equipamiento Deportivo de titularidad municipal, conforme a las vigentes Normas Subsidiarias Municipales de Planeamiento, que manteniendo e incluso potenciando la mencionada calificación equipamental deportiva, incorporará una nueva cubierta aérea adaptada a su entorno, mejorando, asimismo, su accesibilidad y sus prestaciones desde el punto de vista del servicio y uso público.

Erabilera nagusia: Kirol ekipamendua eta erabilera anitzekoa (kirola, otorduak, dantzaldiak, Gabonetako haur-parkea, kontzertuak –zutik eta jarlekuekin–).

Uso predominante: equipamiento deportivo y multiusos (deporte, comidas, bailes, parque infantil navidad, conciertos de pie y sentados.

Eremuaren azalera: 3.162.70 m2.

Superficie ámbito: 3.162,70 m2.

Estalpeko azalera 1.818 m2.

Superficie cubierta 1.818 m2.

Eremu estali gabea: 1.344,70 m2.

Superficie descubierta: 1.344,70 m2.

Sestra: 231,45.

Rasante: 231,45.

Altuera, guztira: 7,50 m.

Altura total: 7,50 m.

Altuera librea barnealdean: 6,10 m.

Altura libre interior: 6,10 m.

– Garapena eta kudeaketa: proiektu tekniko baten arabera gauzatuko da proiektua, baldintza hauen pean: behar izanez gero, lerrokadurak eta sestrak xehetasun-azterlan baten bidez ordenatuko dira.

– Desarrollo y gestión: la ejecución se llevará a efecto a través de un proyecto técnico que deberá incorporar las siguientes condiciones. En caso necesario, las alineaciones y rasantes se ordenarán a través de un Estudio de Detalle.

– Babes-eremu bat ezartzea Sancti Spiritus unibertsitatearen, Jesusen Bihotzaren Elizaren eta Agustindarren komentuaren inguruan, aipatu estalkia eraikinon atzeko fatxadetatik urrunduta.

– Preservar un entorno de protección de la Universidad Sancti Spiritus y de la Iglesia del Sagrado Corazón y el Convento de los Padres Agustinos, mediante un mayor retiro de la superficie cubierta respecto de sus fachadas posteriores.

– Harik eta estalki-egitura arinena diseinatzea, bistak bermatu eta eraikin babestuetako elementu nagusiak errespetatuko dituena.

– Diseñar una estructura de cubierta lo más liviana posible que garantice las visuales sobre el entorno y respete la condición de elementos principales de los edificios protegidos.

– Urbanizazio berriko materialen tratamendua arretaz zaintzea.

– Cuidar especialmente el tratamiento de los materiales de la nueva urbanización.

– Debekatuta egongo dira estalkiaren albo-itxiturak, eta hiri-espazio irekiaren izaerari eutsiko zaio.

– Queda Prohibido cualquier posibilidad de cerramiento lateral de la cubierta, preservando el carácter abierto del espacio urbano.

BPBren aldaketaren eremua Agustindarren komentuaren eta Oñati ibaiaren artean dago, inguruneko urbanizazio-mailatik 1,50 metro beherago. Eraikuntzarik batere gabekoa da, ez badira harmailak, petrilak, arranpa bat eta eskailera-maila batzuk. Harmailen eta ibaiaren artean, pasealekua dago. Ibaiaren eskuin ertzeko zaintzeko eremuan dago, eta jabari publiko hidraulikoko babes-zortasuneko eremuan ere sartzen da zati batean, baina ez du uholde-arriskurik, ezta arrisku geotekniko nabarmenik ere.

El ámbito de la Modificación PER está situado entre el convento de los Agustinos y el Río Oñati, aproximadamente 1,50 metros por debajo de la urbanización del entorno, carente de edificación a excepción de unos graderíos, muretes, una rampa y varios tramos de escaleras y separado del paseo del río por unas gradas. Concretamente se sitúa en zona de policía de la margen derecha del río, ocupando incluso la zona de servidumbre de protección del dominio público hidráulico, sin riesgos asociados de inundabilidad ni riesgos geotécnicos significativos.

Ibilguaren ezaugarri naturalak oso eraldatuta daude; bideratze handiak egin dira eta apenas dago landaredirik.

Las condiciones naturales del cauce se encuentran muy alteradas con fuertes canalizaciones y escasa presencia de vegetación.

Eremua ez da natura-espazio babestua, eta ez dago sartuta EAEko korridore ekologikoen sarean, ezta plan hidrologikoan ere, eta ez dago Batasunaren intereseko habitatik bat ere.

El ámbito no se encuentra incluido en ninguna figura de protección de espacios naturales, dentro de la Red de Corredores Ecológicos de la CAPV ni dentro del Plan Hidrológico, y no existe ningún hábitat de interés comunitario.

Eremuaren barnean, ez dago «lurzorua kutsa dezaketen jarduerak izan dituzten edo dituzten lurzoruen inbentarioan» identifikatutako kokagunerik.

En el área no se localizan emplazamientos inventariados como suelos que soportan o han soportado actividades potencialmente contaminantes del suelo.

Oñatik ez du zarata-maparik eta ez dira zehaztu udalerriko babes akustiko bereziko guneak. Plan bereziaren aldaketak ez du foku akustiko berririk ekarriko, kirol-ekipamenduko lurzatiaren egitura aldatuko denez, estalkia jarrita. Horrek, ordea, erabilera handitzea ekar dezake, egoera jakin batzuetan bederen, zarata-mailak handituta aldi horietan. Plazaren ingurunean erabilera erlijiosoak eta hezitzaileak egiten dira, eta 213/2012 Dekretuan ezarritako zarata-mailak bete behar dira.

Oñati carece de mapa de ruidos y no se han determinado áreas de protección acústica especial en el municipio. La modificación del Plan Especial planteada no configura un nuevo foco acústico, sino que modifica la estructura de la parcela destinada a equipamiento deportivo, mediante la instalación de una cubierta, hecho que puede suponer un aumento de su utilización en ocasiones puntuales, incrementando los niveles acústicos en esos momentos. En el entorno de la plaza se localizan usos religiosos y educativos cuyos índices de ruido deben de ajustarse a los determinados en el Decreto 213/2012.

Aurreikusitako ekintzak

Actuaciones previstas

Harmailak eraitsi, eta kontrako aldean ipiniko dira, Agustindarren eraikinaren alboan, lotura zuzena egoteko ibaiaren ibilguarekin (arranpak ezarriko dira irisgarritasuna bermatzeko, Zurezko habeak izango ditu egiturak, eta estalkia polikarbonato zelularreko panel aurrefabrikatuz osatuko da; argia iragazi, eta euri-urak bilduko dituzte. Gainera, zerbitzu lagungarriak izango ditu (elektrizitatea, gasa eta ura), eta kamioientzako sarbidea.

Se demolerán las gradas, que irán al lateral opuesto, junto al edificio de los Agustinos, para permitir la conexión directa con el cauce del río se dotará al espacio de los accesos (rampas) necesarios para garantizar la accesibilidad y se instalará una cubierta de vigas de madera y paneles prefabricados de policarbonato celular que tamizarán la luz y recogerán las aguas de lluvia. Además, contará con servicios auxiliares como electricidad, gas y agua, así como acceso para camiones.

Halaber, inguruko urbanizazioa eta lorategiak ere proiektuaren barne geratuko dira.

Además, el proyecto incluirá la urbanización y jardines del entorno.

Eragindako eremuaren ingurumen-arriskuak

Riesgos ambientales del área afectada

Esparruko arazo nagusia uraren kalitateak jasan ditzakeen eraginak dira, esparrua Oñati ibaiaren ondoan dagoelako, zehazki, eskuin ertzeko zaintza-eremuan, jabari publiko hidraulikoko babes-zortasuneko eremuan ere sartzen dela zati batean. Era berean, kontuan hartu behar dira inguruneko kultura-ondareak izan ditzakeen galerak edo kalteak.

Como principal problemática del ámbito destacan las posibles afecciones sobre la calidad del agua, ya que se encuentra adyacente al río Oñati, concretamente en zona de policía de su margen derecha, ocupando incluso la zona de servidumbre de protección del dominio público hidráulico, así como la potencial pérdida o deterioro del patrimonio cultural que le rodea.

Oro har, ingurumen-arazo nagusiak estalkia eta zerbitzu lagungarri lotuak (elektrizitatea, gasa eta ura, eta kamioientzako sarbidea) eraikitzeari loturikoak izango dira; esaterako, lurzoruaren okupazioa, lur-mugimenduak, sistema hidrologikoa kaltetzea, partikulak aireratzea eta zaratak, landaredia ezabatzea, baliabideen kontsumoa eta herritarrei eragindako eragozpenak.

En general, los principales problemas sobre el medio estarán relacionados con las obras de construcción de la cubierta y los nuevos servicios auxiliares asociados (electricidad, gas y agua, así como acceso para camiones), tales como ocupación del suelo, movimientos de tierras, afección al sistema hidrológico, contaminación atmosférica por emisión de partículas y ruidos, eliminación de la vegetación, consumo de recursos y molestias a la población.

Babesteko, zuzentzeko eta konpentsatzeko neurriak

Medidas protectoras, correctoras y compensatorias

Ingurumen Dokumentu Estrategikoan (IDE) planaren edo programaren aplikazioak ingurumenean eragin dezakeen edozein ondorio negatibo prebenitzeko, murrizteko, eta, ahal den neurrian, zuzentzeko aurreikusitako neurriak jasota daude, klima-aldaketa kontuan hartuta. Lurzoru-okupazioaren eta sistema hidrologikoaren babesari eta optimizazioari buruzko neurrietan oinarritzen da proposamena; hondakinak kudeatzea, airearen kalitatea eta kalitatea akustikoa babestea. Paisaia-integrazioko neurriak ere berariaz jasotzen dira.

El Documento Ambiental Estratégico (DAE) incluye una serie de medidas previstas para prevenir, reducir y, en la medida de lo posible, corregir cualquier efecto negativo relevante en el medio ambiente derivado de la aplicación del plan o programa, tomando en consideración el cambio climático. La propuesta se basa en medidas relacionadas con la protección y optimización de la ocupación del suelo y del sistema hidrológico, con la gestión de residuos, la protección de la calidad del aire y la calidad acústica, y en relación con el medio natural. Recoge de forma específica medidas para la integración paisajística.

B) Proposatutako planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat etorriz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira, Planak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar duenetz zehazteko.

B) Una vez analizadas las características del plan propuesto y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley a fin de determinar si el Plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak. Honako alderdi hauek hartu dira kontuan:

1.– Características del Plan. Se consideran en particular los siguientes aspectos:

a) Planak zer neurritan ezartzen duen proiektuetarako esparrua. Oñatiko BPBren aldaketak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapenari, ezaugarriei, neurriei eta funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legedian zerrendatutako kategorietako baten batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el Plan establece un marco para proyectos. La Modificación PER de Oñati no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenezcan a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Zenbaterainoko eragina duen Planak beste plan edo programa batzuetan. Ez da aurkitu plangintza nagusiarekiko bateraezintasunik. IDEn, Arrasate – Bergara eremu funtzionaleko LPPrekiko eta EAEko Ibaietako eta Erreketako Ertzak Antolatzeko Lurralde Plan Sektorialarekiko bateraezintasunak aztertu dira, besteak beste.

b) La medida en la que el Plan influye en otros planes y programas. No se han detectado incompatibilidades con el planeamiento jerárquicamente superior considerado. En el DAE se han analizado, entre otras, las compatibilidades con el PTP del área funcional de Mondragón – Bergara y el Plan Territorial Sectorial de Ordenación de los Márgenes de los Ríos y Arroyos de la CAPV.

c) Plana egokia den ala ez, ingurumen-oharpenak integratzeko, bereziki garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin bat eginik. BPBren aldaketarekin lortu nahi den helburuetako bat da espazio publiko horren erabilera optimizatzea; eguralditik babestutako eremu irisgarri bat sortu nahi da, ibaiari eta inguruko paisaiari lotua, eta erabilera anitzekoa (kirol-erabileraz bestelakoetarako egokia). Gainera, irisgarritasuna eta paisaia-integrazioa hobetuko dira (paisaia-integrazioko neurriak hartuko dira, Euskal Autonomia Erkidegoko lurralde-antolamenduan paisaia babestu, kudeatu eta antolatzeari buruzko ekainaren 3ko 90/2014 Dekretuaren 7. artikuluari jarraikiz), kalitatezko ekipamendua izan dadin.

c) La pertinencia del Plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular de promover el desarrollo sostenible. Uno de los objetivos que pretenden conseguirse con el desarrollo de la Modificación PER es optimizar el uso de un espacio público existente, protegerlo de las inclemencias del tiempo para generar un espacio accesible, conectado al río y al paisaje del entorno, y multifuncional, posibilitando otros usos además del uso deportivo actual. Además, se mejora la accesibilidad y la integración paisajística con su entorno (se incorporan medidas para la integración paisajística, en aplicación del artículo 7 del Decreto 90/2014, de 3 de junio, sobre protección, gestión y ordenación del paisaje en la ordenación del territorio de la Comunidad Autónoma del País Vasco) para obtener un equipamiento de calidad.

d) Planarekin lotutako ingurumen-arazo esanguratsuak: ebazpen honetako aurreko apartatuetan aipatu den moduan, aurreikus daitezkeen eragin nagusiak dira, besteak beste, estalkia eraikitzeko obrenak, eraispenenak eta bide berriak eraikitzeko obrenak (lurzoruaren okupazioa; lur-mugimenduak; kutsadura atmosferikoa, partikulak aireratzea eta zaratak; landaredia kentzea; paisaiaren kalitatea galtzea; baliabideen kontsumoa; herritarrei eragindako eragozpenak; eta abar).

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el Plan: como se ha mencionado en apartados anteriores de esta resolución, los principales impactos esperables serán los relacionados con las obras de construcción de la cubierta, demoliciones y nuevos viales (ocupación del suelo, movimientos de tierras, contaminación por emisión de partículas y ruidos, eliminación de la vegetación, pérdida de calidad paisajística, consumo de recursos, molestias a la población...).

e) Plan Bereziaren Aldaketa egokitzat jotzen da ingurumen-arloko legedia txertatzeko (EBkoa eta estatukoa).

e) La modificación del Plan Especial se considera adecuada para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Ondorioen eta eragina jasan lezakeen eremuaren ezaugarriak.

2.– Características de los efectos y del área probablemente afectada.

Ondorioen eta eragina jasan lezakeen eremuaren ezaugarriei dagokienez, eta PBPren aldaketaren zehaztapenak kontuan harturik, ez da aurreikusten ingurumen-arazo adierazgarririk gertatzea haren gauzapenaren ondorioz, betiere eragin-eremuan egiten diren jarduerak segurtasun eta osasunaren, ingurumenaren, natura-ondarearen, kultur ondarearen, paisaiaren, kutsadura akustikoaren eta uren arloko indarreko araudiari jarraikiz, besteak beste, egiten badira. Eta bereziki beteko da Hondakinei eta lurzoru kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta berariazko araudietan aurreikusitakoa, bereziki zaratari buruzko indarreko araudian ezarritakoa ere. Horretarako, honako hau hartu beharko da aintzat:

En cuanto a las características de los efectos y del área probablemente afectada y teniendo en cuenta las determinaciones de la Modificación PER, no es previsible que se produzcan problemas ambientales significativos derivados de la ejecución del mismo siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, patrimonio natural, patrimonio cultual, paisaje, contaminación acústica, y aguas; de forma especial se atenderá a lo dispuesto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas y de forma concreta, en la normativa vigente sobre ruido. Para ello se deberá tener en cuenta lo siguiente:

– Olaiturri lurzatia Oñati ibaiaren eskuin ertzean dago, zaintza-eremuan, eta jabari publiko hidraulikoko zortasun-eremuan sartzen da zati batean. Horrenbestez, Uraren Euskal Agentziaren aurretiazko baimen administratiboa beharko du.

– La parcela Olaiturri se encuentra junto a la margen derecha del río Oñati, en zona de policía, ocupando la zona de servidumbre de protección del dominio público hidráulico, por lo que requerirá de la previa autorización administrativa de la Agencia Vasca del Agua.

– Kultura-ondarearen ikuspegitik babes-maila jakin bat duten ondasunak ditu inguruan: hegoaldean, Sancti Spiritus unibertsitatea (babes bereziko kultura-ondasuna), eta ekialdean, Jesusen Bihotzaren eliza, babes-maila ertainekoa. EAEko Kultura Ondarearen 7/1990 Legearen 29. artikuluan xedatutakoarekin bat, kalifikatuta dauden kultur ondasunen gainean eta horien inguruan egin beharreko esku-hartzeak kasuan kasuko foru-aldundiko organo eskudunek baimentzearen mende egongo dira. Udal-lizentzia eman aurretik eman behar da baimen hori Ondorioz, Kultura, Gazteria eta Kirol Sailaren baimena jaso beharko du proiektuak.

– Se rodea de bienes con cierto grado de protección desde el punto de vista del patrimonio cultural: limita al Sur con la Universidad Sancti Spiritus (de protección especial desde el punto de vista cultural) y al Este con la Iglesia Corazón de Jesús, de protección media. En virtud de lo dispuesto en el artículo 29 de la Ley 7/1990, de Patrimonio Cultural del País Vasco, las intervenciones que deban realizarse sobre bienes culturales calificados y su entorno quedarán sujetas a autorización de los órganos competentes de la Diputación Foral afectada. Dicha autorización será previa a la concesión de la licencia municipal. En consecuencia, el proyecto deberá contar con la autorización del Departamento de Cultura, Juventud y Deporte.

3.– Neurri babesle eta zuzentzaileak indarreko araudiaren arabera gauzatuko dira, ingurumen-txosten estrategikoak formulatzen duen ebazpenean adierazitakoarekin bat, eta, aurrekoaren aurkakoa ez den orotan, ingurumen-dokumentu estrategikoan eta planean bertan jasotakoarekin bat etorriz. Besteak beste, neurri hauek hartu beharko dira:

3.– Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con las que se establecen en la presente Resolución por la que se formula el Informe Ambiental Estratégico y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Plan Especial. Entre otras, deberán adoptarse las siguientes medidas:

– Obra-proiektua gauzatzean, obrako langileek jardunbide egokien gida bat erabil dezaten ahalegindu behar da.

– Se deberá procurar que en la ejecución del proyecto de obra se utilice un Manual de buenas prácticas por parte del personal de obra.

– Dagoen landaredia babestea.

– Protección de la vegetación existente.

– Ahal dela, eremuan dauden eta interesekoak diren berdeguneak bere horretan utziko dira.

– En la medida de lo posible se mantendrán las zonas y espacios verdes existentes en el ámbito que sean considerados de interés.

– Obraguneak zedarritu egingo dira, landarediari ahalik eta gutxien eragiteko.

– Se delimitarán las zonas de obras para evitar la afección a más vegetación de la necesaria.

– Natura-interesekotzat jotako zuhaitzen bat kendu behar bada, zuhaitz hori birlandatzeko aukera kontuan hartuko da beti. Horretarako, zuhaitz horiek ezin hobeto kontserbatu beharko dira, behin betiko lekuan birlandatu arte.

– Siempre que sea necesaria la eliminación de algún ejemplar arbóreo que pueda ser considerado de interés, se valorará la posibilidad de que este sea trasplantado. Para ello será necesaria la conservación en condiciones óptimas de los ejemplares hasta su ubicación definitiva.

– Gomendatzen da BPBren aldaketak tamaina handiko ahalik eta zuhaitz gehien kontserbatzeko neurriak jaso ditzan, eta espazio libreetan bertako zuhaitzak eta zuhaixkak jartzea, ahalik eta irtenbide naturalenak aukeratuta.

– Se recomienda que la Modificación PER incorpore medidas destinadas a conservar el mayor número posible de pies de gran porte y se introduzcan en los espacios libres especies arboladas y arbustivas autóctonas, optando por soluciones lo más naturales posibles.

– Landareztatzeko planak barnean hartuko du haltzadi kantauriarreko espezieak erabiltzea eremua lehengoratzeko. Halaber, ertzeko zuhaitz-oin kopurua areagotu beharko da, ertzeko berezko espezieekin, ibilguaren itzalpea hobetzeko.

– El plan de revegetación deberá incluir el uso de especies propias de la aliseda cantábrica para la restauración del ámbito. Así mismo se deberá aumentar el n.º de pies de arbolado existentes junto a la ribera, con especies de vegetación propias de ribera para mejorar el sombreado del cauce.

– Gomendatzen da kontsulta egitea organo eskudunari, Plan Bereziaren jarduera-esparruan dauden landare-espezie inbaditzaileak desagerrarazteko helburua duten neurriak hartzeko.

– Es recomendable la consulta al órgano competente en la materia para la adopción de medidas encaminadas a la erradicación de especies vegetales invasoras presentes en el ámbito de actuación del Plan Especial.

– Hondakinen sorrera eta kudeaketa: obrak egin bitartean sortutako hondakin guztiak eta indusketaren, eraispenen eta garbiketa-kanpainaren soberakinak kudeatzeko, Hondakinei eta lurzoru kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta berariazko araudietan xedatutakoa beteko da.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados durante las obras, los sobrantes de excavación, demoliciones y de la campaña de limpieza, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas.

– Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen kudeaketa arautzeko ekainaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira eraikuntza- eta eraispen-hondakinak.

– Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

– Hondakin arriskutsuentzako ontzietarako, uztailaren 20ko 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako arauak bete beharko dituzte (dekretu horrek onartzen du Hondakin toxiko eta arriskutsuei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko oinarrizko araudia), eta itxita egongo dira baimendutako kudeatzaileak jaso arte, isuri edo lurrundu ez daitezen.

– Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos y peligrosos, y permanecerán cerrados hasta su entrega a gestor autorizado, evitando cualquier pérdida de contenido por derrame o evaporación.

– Olio erabiliak, berriz, industrian erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuan eta EAEn erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen irailaren 29ko 259/1998 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

– La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados y con el Decreto 259/1998, de 29 de septiembre, por el que se regula la gestión del aceite usado en el ámbito de la CAPV.

– Lurren eta soberakinen kudeaketa: obretan indusketa-soberakinak sortzen badira, baimendutako soberakindegira eraman eta indarreko legediaren arabera kudeatuko dira.

– Gestión de tierras y sobrantes: los sobrantes de excavación generados durante las obras se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

– Induskatutako lurzoruen kontrola: Oñatiko Udalari eta Ingurumen Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaizkie lur susmagarriak hautemateagatiko kutsadura-arrasto guztiak, Lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 1/2015 Legearen 10.2 artikulua betetzeko.

– Control de los suelos excavados: cualquier indicio de contaminación por la detección de tierras sospechosas deberá ser comunicada al Ayuntamiento de Irún y a la Viceconsejería de Medio Ambiente, en cumplimiento del artículo 10.2 de la Ley 1/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

– Airearen kalitatea eta kalitate akustikoa babestea:

– Protección de la calidad del aire y de la calidad acústica:

– Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustikoari, kalitate-helburuei eta soinu-igorpenei dagokienez, obrak egiteko erabiliko diren makinak egokitu beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen soinu-igorpenei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, egokitu beharko dira, hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten soinu-igorpenak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatu du) eta arau osagarrietan ezarritakoaren arabera.

– De acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre y, en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

– Eguneko lan-ordutegian jardungo da, eta kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

– Se respetará un horario de trabajo diurno y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

– Urak babestea: kasu bakoitzari dagozkion obretan, lurrazaleko uretara solidoak ahalik eta gutxien iristeko neurriak hartuko dira; adibidez, jalkitze-tangak, sedimentuentarako tranpak edo iragazkiak.

– Protección de las aguas: durante las obras correspondientes en cada caso se establecerán medidas para minimizar el arrastre de sólidos que pudieran llegar a las aguas superficiales, tales como decantadores, trampas de sedimentos o filtros.

Bigarrena.– Ingurumen-dokumentu estrategikoan eta ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoa oinarri hartuta, zehaztea ez dela aurreikusten Oñatiko (Gipuzkoa) alde zaharra birgaitzeko plan bereziaren aldaketa puntualak, f.1 «Olaiturri» kirol ekipamenduko lurzatiaren zati batean estalkia jartzeko, eragin garrantzitsurik izango duenik ingurumenean, eta, beraz, ez dela ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik egin behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en el documento ambiental estratégico y en este informe ambiental estratégico, no se prevé que la modificación puntual del plan especial de rehabilitación del casco histórico de Oñati (Gipuzkoa), para la planificación de una cubierta sobre parte de la parcela f.1 de equipamiento deportivo «Olaiturri», vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, no debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia jakinaraztea Oñatiko Udalari.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Oñati.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzeko agintzea. Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, ingurumen-ebaluazio estrategiko honek indarraldia galduko du eta berezko dituen efektuak sortzeari utziko dio, behin Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko gehieneko epean, Oñatiko (Gipuzkoa) alde zaharra birgaitzeko plan bereziaren aldaketa puntualak, f.1 «Olaiturri» kirol ekipamenduko lurzatiaren zati batean estalkia jartzekoak, onartuko ez balitz. Kasu horretan, berriro ere hasi beharko da planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios si, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación de la modificación puntual del plan especial de rehabilitación del casco histórico de Oñati (Gipuzkoa), para la planificación de una cubierta sobre parte de la parcela f.1 de equipamiento deportivo «Olaiturri», en el plazo máximo de cuatro años desde su publicación. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del plan.

Vitoria-Gasteiz, 2019ko ekainaren 19a.

En Vitoria-Gasteiz, a 19 de junio de 2019.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

IVAN PEDREIRA LANCHAS.


Azterketa dokumentala


Análisis documental