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Boletin Oficial del País Vasco

139. zk., 2019ko uztailaren 23a, asteartea

N.º 139, martes 23 de julio de 2019


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
3569
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EBAZPENA, 2019ko ekainaren 12koa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Donostiako «MZ.06-Agerre» eremuko a.40.3 lurzatiaren Hiri Antolamenduko Plan Bereziari buruzko ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 12 de junio de 2019, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana de la parcela a.40.3 del ámbito MZ.06-Agerre, en San Sebastián.

EGITATEAK
HECHOS

2018ko abenduaren 26an, Donostiako Udalak «MZ.06-Agerre» eremuko a.40.3 lurzatiaren Hiri Antolamenduko Plan Bereziari buruzko ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura hasteko eskaera bete zuen. Eskabidearekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu ziren, hala nola Planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikuluan eskatutako edukia zutela. Gainera, ingurumen-dokumentu estrategikoan, dokumentu hori landu duten pertsonak aipatzen dira, sinatuta dago eta amaiera-data dauka.

Con fecha 26 de diciembre de 2018, el Ayuntamiento de San Sebastián completó la solicitud de inicio de la evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan Especial de Ordenación Urbana de la parcela a.40.3 del ámbito MZ.06-Agerre. La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del Plan y el documento ambiental estratégico con el contenido exigido en el artículo 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. Además, el documento ambiental estratégico identifica a las personas que lo han elaborado, está firmado y consta la fecha de conclusión.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan xedatutakoa betetzeko, 2019ko martxoaren 29an, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak zenbait erakunderi eskatu zien egoki ikusten zituen oharrak egiteko, ohar haiek oinarritzat hartuta ingurumen-organo horrek ingurumen-txosten estrategikoa egin zezan. Zehazki, Eusko Jaurlaritzako erakunde hauei egin zitzaien kontsulta: Natura Ondare eta Klima Aldaketa Zuzendaritza, Kultura Ondarearen Zuzendaritza eta Gipuzkoako Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendariordetza; Gipuzkoako Foru Aldundiko Kulturako Zuzendaritza Nagusia eta Mendietako eta Natura Inguruneko Zuzendaritza Nagusia; Ekologistak Martxan Gipuzkoa, Eguzkizaleak jolas-elkartea eta Parkeen Lagunak Haritzalde Naturzaleen Elkartea.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, con fecha 29 de marzo de 2019, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco solicitó a diferentes organismos que realizaran las observaciones que consideraran oportunas y que pudieran servir de base para la formulación, por parte de este órgano ambiental, del correspondiente informe ambiental estratégico. En concreto, se consultó a los siguientes organismos del Gobierno Vasco: Dirección de Patrimonio Natural y Cambio Climático, Dirección de Patrimonio Cultural y Subdirección de Salud Pública y Adicciones de Gipuzkoa; Dirección General de Cultura y Dirección General de Montes y Medio Natural, ambas de la Diputación Foral de Gipuzkoa; Ekologistak Martxan Gipuzkoa, Recreativa Eguzkizaleak y Asociación Naturalista Parkeen Lagunak «Haritzalde».

Halaber, espedientean jasota dagoen dokumentazioa eskuragarri egon zen Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean, interesdunek egoki iritzitako ingurumen-arloko oharrak egin zitzaten.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritako epea amaituta, Natura Ondare eta Klima Aldaketa Zuzendaritzaren, Gipuzkoako Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendariordetzaren eta Kultura Ondarearen Zuzendaritzaren –guztiak Eusko Jaurlaritzakoak– txostena jaso da (espedientean dago horren emaitza).

Finalizado el plazo establecido en el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se ha recibido informe de la Dirección de Patrimonio Natural y Cambio Climático, de la Subdirección de Salud Pública y Adicciones en Gipuzkoa y de la Dirección de Patrimonio Cultural, todas ellas direcciones del Gobierno Vasco, con el resultado que obra en el expediente.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, haren helburua da ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen planen, programen eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; horrela, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Autonomia Erkidegoko ingurumena babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, besteak beste, plangintza-prozesuaren lehen faseetan egingo dela ingurumenaren gaineko eraginen analisia, betiere, aukerarik egokienak hautatzeko asmoz, eta aintzat hartuta hor gauzatuko diren jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente, teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan aurreikusten da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasa behar diren planak eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo planen nahiz programen gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharra, haiek ingurumenerako eragin nabarmenak ekar litzaketelako. «MZ.06-Agerre» eremuko a.40.3 lurzatiaren (Donostia) Hiri Antolamenduko Plan Berezia kasu horietako bat da.

La Ley 21/2013, de 9 de diciembre, en su artículo 6.2, prevé los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente. El Plan Especial de Ordenación Urbana de la parcela a.40.3 del ámbito MZ.06-Agerre, en San Sebastián se encuentra entre estos supuestos.

Aztertuta geratu dira planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak eta dokumentazio teknikoa, eta kontuan hartu da ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdiekin bat datorrela. Horrenbestez, txosten horiek aintzat hartuta, Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak –ingurumen-arloko organo eskuduna den aldetik, otsailaren 27ko 3/1998 Legearen eta Ingurumen eta Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren arabera– judizio-elementu nahikoa dauka, eta, beraz, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du, zeinak planaren proposamenean ingurumen-arloko alderdiak sartzearen alde egin eta plana aplikatzearen ondorio adierazgarrien aipamena jasotzen baitu, baita sartu behar diren azken oharrak ere, soilik ingurumen-arlokoak.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y teniendo en cuenta que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, se constata que, a la vista de los citados informes, el órgano ambiental, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, cuenta con los elementos de juicio suficientes para elaborar el informe ambiental estratégico y procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Plan y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos de la aplicación del mismo, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Xedapen hauek guztiak aztertu dira: 3/1998 Lege Orokorra, otsailaren 27koa, Euskal Autonomia Erkidegoko ingurumena babestekoa; 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen Ebaluazioari buruzkoa; 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoari buruzkoa, eta aplikatzekoak diren gainerakoak. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección de Medio Ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación:

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– «MZ.06-Agerre» eremuko a.40.3 lurzatiaren Hiri Antolamenduko Plan Bereziari dagokion ingurumen-txosten estrategikoa egitea, jarraian zehazten den moduan:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana de la parcela a.40.3 del ámbito MZ.06-Agerre, en San Sebastián, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

2010eko ekainaren 25ean behin betiko onartu zen Donostiako Hiri Antolamenduko Plan Orokorrak hiri-lurzoru finkatugabean ezartzen du A.40/MZ.06 eremua –garapen txikiko bizitegi-lursaila–; hain zuzen ere, Begiristain Doktorea pasealekuaren ekialdeko ertzean (ospitalera igotzeko bidean), ospitalegunearen eta Agerre bidearen artean, belardiek eta zuhaizti mistoak estaltzen duten ibarbide batean.

El Plan General de Ordenación Urbana de San Sebastián, aprobado definitivamente el 25 de junio de 2010, delimita en el suelo urbano no consolidado el ámbito A.40 / MZ.06 – Residencial de Bajo Desarrollo, en la zona situada en el borde Este del Paseo Dr. Begiristain (subida a Hospitales), entre la Ciudad Sanitaria y el Camino de Agerre, en una vaguada cubierta actualmente por prados y arbolado mixto.

Planaren helburua da zona horretako a.40.3 lurzatiaren antolamendu xehatua gauzatzea. Proposatu den konponbideak irizpide hauei erantzuten die:

El objeto del Plan es desarrollar la ordenación pormenorizada de la parcela a.40.3 de dicha zona. La solución propuesta responde a los siguientes criterios:

– Lurzatiaren mugak eta azalera egokitu dira; 8.791,00 m2 zituen, eta, orain, 8.852,18 m2 ditu.

– Se reajustan los límites y superficie de la parcela, que pasa de 8.791,00 m2 a 8.852,18 m2.

– Sestra gaineko eraikigarritasuna 1.327,83 m2/t-an finkatu da, eta bizitegi-erabilerarako eraikuntza atxikietara bideratuko da; patioa eta berdeguneak izango dituzte, eta ES+BS+I. solairua profilekoak izango dira. Sestra azpiko eraikigarritasuna sestra gaineko eraikigarritasunaren % 100ean finkatu da, gehienez ere, 4 solairutan.

– Se establece en 1.327,83 m2(t) la edificabilidad sobre rasante, destinada a uso residencial de edificación adosada con patio y espacios verdes, de perfil SS+PB+I. Se establece la edificabilidad bajo rasante en el 100% de la edificabilidad sobre rasante, en un máximo de 4 plantas.

– Gehienez 11 etxebizitza berri egitea finkatu da, eta etxebizitza bakoitza, batez beste, 120 m2/t-koa izan behar da.

– Se fija un máximo de 11 viviendas nuevas, con un tamaño promedio mínimo de la vivienda de 120 m2(t).

– Galtzadetara eta espaloietara bideratutako lurzatiaren tarte bat titulartasun publikokoa izango da; gainerakoa, titulartasun pribatukoa, 3 azpizatitan banatuko da: bi zati bizilekuetarako izango dira, eta bat, ekipamendu pribatu komunerako.

– La parte de la parcela destinada a viales rodados y peatonales será de titularidad pública, el resto de la parcela de propiedad privada se dividirá en 3 subparcelas, dos de carácter residencial y una de equipamiento privado común.

Guztira, 11 bizileku egingo dira, mailakatuta, Begiristain Doktorea pasealekua eta Agerre bidea lotzen dituen bide baten gainean jarrita, ibarbidearen kurbadurari jarraituta eta orografiako aldaketetara egokituta. Ekipamendu komunitariora bideratutako zatian kirol- eta aisialdi-ekipamenduak egingo dira, eta topografiara egokituko dira, baita ere, maila desberdinetan jarriko diren plataformen bidez. Lurzatiaren inguruan, espaloi bat egingo da, Begiristain Doktorea pasealekua eta Agerre bidea lotzeko.

Se construirán 11 unidades residenciales escalonadas, apoyadas sobre un vial que conecta el paseo Doctor Begiristain con el Camino de Agerre, siguiendo la curvatura de la vaguada y adaptándose a los cambios en la orografía. La subparcela destinada al equipamiento comunitario, acogerá diversos equipamientos deportivos y de ocio, acomodándose también a la topografía mediante plataformas a distintos niveles. Bordeando la parcela se ejecutará un itinerario peatonal conectando el Paseo Doctor Begiristain con el Camino de Agerre.

Urbanizazio orokorra eta lurzati eraikigarriak jarriko diren sestrak eta plataformak osatzeko, gutxi gorabehera, 40.000 m3 lur mugitu beharko dira; horietatik, 15.000 m3 indusketa-lanei dagozkie, eta 25.000 m3, betelanei. Aldapen arloko eta suteen aurkako segurtasunaren arloko araudiko eskakizunen ondorioz, a.40.3.1 zatian, antolamenduko sestra orokorra areagotu behar da, eta horrek betelanak eta euste-hormak agertzea eragingo du. Horma horiek ezkutatu egingo dira, eta paisaian txertatu.

Para la conformación de las rasantes y plataformas sobre las que se asienta la urbanización general y las parcelas edificables, se requiere una serie de operaciones de movimiento de tierras de aproximadamente 40.000 m3, de los cuales 15.000 m3 corresponden a excavaciones y 25.000 m3 a rellenos. Las exigencias de la normativa en materia de pendientes y seguridad contra incendios provocan en la subparcela a.40.3.1 un incremento en la rasante general de la ordenación, lo que genera la aparición de rellenos y muros de contención. Esos muros se ocultarán e integrarán paisajísticamente.

B) Proposatutako planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat etorriz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira, Planak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar duen ala ez zehazteko.

B) Una vez analizadas las características del plan propuesto y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley a fin de determinar si el Plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1) Planaren ezaugarriak.

1) Características del Plan.

Planak ez du aldatzen Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren egitura-antolamendua, eta helburutzat du a.40.3.1 eremuaren antolamendu xehatua garatzea. Planak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapenari, ezaugarriei, neurriei edo funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legedian zerrendatutako kategorietako baten batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko. Etxebizitzak eraikitzeko proiektu baten bidez gauzatuko da Plana, eta ez dute eraginik izango beste plan eta programetan.

El plan no modifica la ordenación estructural del Plan General de Ordenación Urbana y tiene por objeto desarrollar la ordenación pormenorizada del ámbito a.40.3.1. El plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenecen a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos. El Plan se ejecutará mediante un proyecto de edificación de viviendas y no afectará a otros planes o programas.

2) Ondorioen eta eragina jasan lezakeen eremuaren ezaugarriak:

2) Las características de los efectos y del área probablemente afectada:

«MZ.06-Agerre» eremuko a.40.3 lurzatia Donostiako ospitale-konplexuaren ekialdean dago kokatuta, hiri-lurzoruaren hegoaldeko mugan, eta dentsitate txikiko etxebizitza-lurzoruak ditu. Eremua lurzoru urbanizaezinaren mugakide da, eta, HAPOn, babes bereziko lurzoru gisa dago sailkatuta. Lurzatia ekialdetik mendebaldera gurutzatzen duen ibarbide natural batean kokatzen denez, malda oso handia dauka, 30 metroko desnibel osoa libratuta. Lurzatiak libre dauden lursailak ditu, belardietarako nahiz zuhaitzak eta zuhaixkak jartzeko.

La parcela a.40.3 del ámbito MZ.06-Agerre se localiza al este del complejo hospitalario de San Sebastián, en el límite sur del suelo urbano, caracterizado por suelos residenciales de baja densidad. El ámbito limita con el suelo no urbanizable, calificado de especial protección en el PGOU. Se ubica en una vaguada natural que cruza la parcela de este a oeste, por lo que presenta una pendiente muy pronunciada, salvando un desnivel total de 30 metros. La parcela comprende unos terrenos actualmente libres, destinados a praderas y vegetación arbolada y arbustiva.

Ingurunean ez dago ez naturagune babesturik ez hezegunerik. Interes geologikoko tokirik ere ez dago eremu horretan, ezta kultura-ondareko elementu kalifikatu edo inbentariaturik ere. Ez dago, ezta ere, gainazaleko ur-ibilgurik. Gaur egun, hostozabalen masa bat dago, eta, eremuaren zati bat, dirudienez, batasunaren intereseko habitatarekin bat dator: «Altitude txikiko sega-belardi pobreak» (6510). Faunari dagokionez, hostozabalen masak okilak izan ditzake.

En el entorno no existen espacios naturales protegidos o zonas húmedas. Tampoco se identifican en dicho ámbito lugares de interés geológico, ni elementos de patrimonio cultural calificados o inventariados. No hay cursos de agua superficial. Actualmente existe una masa de frondosas y parte del ámbito parece corresponderse con el hábitat de interés comunitario: «Prados pobres de siega de baja altitud» (6510). En relación con la fauna, la masa de frondosas podría albergar pícidos.

Ingurumen-arriskuei erreparatuta, ez da ikusi lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak dituzten edo izan dituzten lurzatirik. Eremua uholde-arriskuko gune batetik kanpo dago, eta akuiferoen kutsadurarekiko zaurgarritasun txikia du.

En relación con los riesgos ambientales, no se localizan parcelas incluidas en el inventario de suelos que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo, el ámbito se sitúa fuera de zona inundable y presenta muy baja vulnerabilidad a la contaminación de acuíferos.

Zaratari dagokionez, aurkeztu den azterlan akustikoak ondorioztatzen du bizitegi-erabilerako guneetarako ezarritako kalitate akustikoko helburuak beteko direla.

En referencia al ruido, el estudio acústico presentado concluye que se cumplirán los objetivos de calidad acústica para zonas con predominio de uso residencial.

Proiektatu diren jarduketen eta eraginpean dagoen eremuaren ezaugarriak ikusirik, Hiri Antolamenduko Plan Orokorrak babes berezitzat hartutako lurzoru urbanizaezin batekin kontaktuan dagoen gune batean, aurreikusten da inpaktu adierazgarrienak hostozabalen masa mistoarekin eta batasunaren intereseko 6510 habitatarekin lotutakoak izango direla. Era berean, kaltea eragingo du paisaian, urbanizazioa eta eraikuntza ibarbidearen orografiara egokitzeko betelanak egin eta euste-hormak eraiki behar dira eta.

Vistas las características de las actuaciones proyectadas y del ámbito de afección, una zona en contacto con el suelo no urbanizable calificado de especial protección por el Plan General de Ordenación Urbana, se estima que los impactos más significativos serán la afección a la masa mixta de frondosas y al hábitat de interés comunitario 6510. Asimismo, se producirá una afección al paisaje como consecuencia de la construcción de los muros de contención y los rellenos para adaptar la urbanización y la edificación a la orografía de la vaguada.

Bestalde, obrak gauzatzearen ondoriozko efektuak aurreikusten dira (hondakinak sortzea, emisio atmosferikoak eta akustikoak, etab.). Batez ere Donostia Ospitaleko erabiltzaileei eta inguruko etxebizitzetan bizi direnei egingo die kalte.

Por otra parte, son previsibles efectos derivados de la ejecución de las obras (generación de residuos, emisiones atmosféricas y acústicas, etc.). Los principales afectados serán los usuarios del Hospital de Donostia y los habitantes de las viviendas del entorno próximo.

Planean ezarritako antolamendu xehatuak ez du eragingo garapen berritara bideratutako azalera handitzea, ezta izan ditzakeen efektuen larritasuna areagotzea ere. Beraz, ez da aurreikusten Planak ondorio esanguratsuak izan ditzakeenik ingurumenean, baldin eta jarduketak ingurumen-dokumentuan eta hurrengo apartatuan ezartzen diren neurri babesleei eta zuzentzaileei jarraikiz eta, besteak beste, honako arlo hauetan indarrean dagoen araudiari jarraikiz gauzatzen badira: segurtasuna eta osasuna, ingurumena, natura-ondarea, kultura-ondarea, paisaia, kutsadura akustikoa eta ura.

La ordenación pormenorizada establecida en el plan no supone un aumento de la superficie destinada a nuevos desarrollos, ni un incremento en la magnitud de sus posibles efectos. Por lo tanto, no se prevé que el Plan pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente, siempre que las actuaciones se lleven a cabo atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, patrimonio natural, patrimonio cultual, paisaje, contaminación acústica y aguas, así como a las medidas protectoras y correctoras que se establecen en el documento ambiental y en el siguiente apartado.

3) Nolanahi ere, neurri babesle eta zuzentzaileak indarrean dagoen araudiaren arabera ezarriko dira, ebazpen honetan zehaztutakoaren arabera eta, aurrekoaren aurka ez doan guztian, ingurumen-dokumentu estrategikoan eta eremua antolatzen duten planetan jasotakoaren arabera. Planak, gainera, honako neurri babesle, zuzentzaile eta konpentsatzaile hauek barne hartuko ditu:

3) Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, de acuerdo con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en los planes que ordenan el ámbito. El Plan incorporará además las siguientes medidas protectoras, correctoras y compensatorias:

Natura-ondarea babesteko eta kontserbatzeko neurriak.

Medidas destinadas a la protección y conservación del patrimonio natural.

Gipuzkoako lurralde historikoko flora-espezie batzuk babesteko urtarrilaren 16ko 4/1990 Foru Dekretuak xedatutakoa betetzeaz gain, neurri hauek ere aplikatuko dira:

Sin perjuicio de la aplicación de las especificaciones contenidas en la Decreto Foral 4/1990, de 16 de enero, por el que se establece la protección de determinadas especies de la flora del Territorio Histórico de Gipuzkoa, se aplicarán las siguientes medidas:

Zuhaitzez eta zuhaixkez hornitutako eremua kentzeari dagokionez, Donostiako Hiri Antolamenduko Plan Orokorreko hirigintza-arau orokorren 84.4 artikuluko («Sortzez eta izatez funtsean naturalak diren habitatak eta errealitateak») A.b) apartatuan («neurri babesleak, zuzentzaileak eta/edo konpentsatzaileak») ezarritakoaren arabera konpentsatu beharko da. Konpentsatuko den gunea nahiz horretarako pautak (erabili behar diren espezieak, landaketa-esparrua, mantentze-lanak, etab.) eta aurrekontua Plan Berezian sartuko dira; eraikuntza-proiektua gauzatzeko ezinbesteko baldintza izango da.

En relación con la eliminación de la superficie de vegetación arbolada y arbustiva, la misma deberá ser compensada de acuerdo a lo establecido en el apartado A.b) «medidas protectoras, correctoras y/o compensatorias», del artículo 84.4 «Hábitats y realidades de origen y carácter básicamente natural)» de las Normas Urbanísticas Generales del Plan General de Ordenación Urbana de San Sebastián. La zona donde se realizará la compensación y las pautas para la misma (especies a emplear, marco de plantación, mantenimiento, etc.), incluido el presupuesto, se incorporarán al Plan Especial, debiendo ser una condición indispensable para la ejecución del Proyecto de Edificación.

Obrak hasi aurretik, aditu batek lursaila aztertuko du, basafaunaren babeslekurik edo habiarik ez dagoela egiaztatzeko. Horrelako zerbait aurkituz gero, Gipuzkoako Foru Aldundiko Mendietako eta Natura Inguruneko Zuzendaritzari jakinaraziko zaio, beharrezko jotzen diren neurri babesleak eta zuzentzaileak har daitezen.

Previamente al inicio de las obras un especialista examinará el terreno para descartar la presencia de nidos o refugios de fauna silvestre. Cualquier hallazgo de este tipo se comunicará a la Dirección de Montes y Medio Natural de la Diputación Foral de Gipuzkoa, al objeto de adoptar las medidas protectoras y correctoras necesarias.

Landarediari eta paisaiari kalterik ez egiteko neurri zuzentzaileak.

Medidas correctoras de la afección a la vegetación y al paisaje.

Eraikuntza-proiektuak eraikuntzak landa-ingurunean txertatzeko proiektu bat izango du, eta barne hartu beharko du bai espazio libreak eta ezpondak landareztatzea bai lurzatietako euste-hormak ezkutatzea. Proiektu horretan hainbat kontu zehaztuko dira: zuhaitzez hornitutako zer eremu errespetatu den, obren fasean babesteko neurriak, gune bakoitzean erabili behar diren espezieak, landaketa-esparruak eta landareztatzearekin lotutako mantentze-lanak (aitzurtzea, ongarriztatzea, ureztatzea eta hutsarteak betetzea). Proiektuak dagokion aurrekontua izango du.

El proyecto de edificación incorporará un proyecto de integración paisajística de las edificaciones en el entorno rural, que contemple la revegetación de los espacios libres y taludes y la ocultación de los muros de contención de las parcelas. Dicho proyecto detallará el arbolado a respetar, las medidas para protegerlo en la fase de obras, las especies a emplear en cada una de las zonas, los marcos de plantación y las labores de mantenimiento de la revegetación (entrecavas, abonados, riegos y reposición de marras). El proyecto incluirá el presupuesto correspondiente.

Eremuko ezaugarrietara eta klimara egokitutako zuhaitz eta zuhaixka autoktonoak erabiliko dira (haritzak, lizarrak, etab.), bereziki, eremuaren mugetan eta lurzatien ertzetan. Halaber, biodibertsitate autoktonoa sustatuko da; helburua izango da lorategi-espazioetan ahalik eta hoberen txertatzea, eta ez da erabiliko inguruneko landarediarekin kontrastea egiten duen tamaina handiko espezie exotikorik.

Se emplearán especies arbóreas y arbustivas autóctonas adaptadas a las características y el clima de la zona (robles, fresnos, etc.), especialmente en los límites del ámbito y los bordes de las parcelas. Asimismo, se fomentará la biodiversidad autóctona y se perseguirá la máxima integración en el entorno de los espacios ajardinados, evitando el empleo de ejemplares exóticos de gran porte que contrasten con la vegetación del entorno.

Ez da, inola ere ez, espezie aloktonorik erabiliko (adibidez, Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia eta Cortaderia selloana), eta lurrak mugitzen direnean espezie horiek ez hedatzeko neurriak hartuko dira. Horrez gain, betelanetan, landareztatzean eta urbanizazioko lorategiak jartzean erabiliko den landare-lurraren nahiz maileguko materialen jatorria eta osaketa kontrolatuko dira.

En ningún caso se emplearán especies alóctonas con potencial invasor, como Fallopia japonica, Robinia pseudoacacia, Cortaderia selloana u otras, y se adoptarán medidas para evitar la propagación de estas especies durante los movimientos de tierras y mediante el control de la procedencia y composición de los materiales de préstamo y la tierra vegetal a emplear en los rellenos, la revegetación y el ajardinamiento de la urbanización.

Eraikingintza eta eraikuntza jasangarriaren aldeko neurriak.

Medidas para la edificación y construcción sostenible.

EAEko etxebizitzen eraikuntza jasangarriaren gida agirian jasotako neurriak eta ingurumen-jardunbide egokiak erabiliko dira eraikinen energia-aurrezpena eta efizientzia bultzatzeko eta energia berriztagarriak sustatzeko. Neurri horiek, gutxienez, alderdi hauetan eragin beharko dute:

Se empleará el conjunto de medidas y buenas prácticas ambientales contenidas en la «Guía de Edificación sostenible para la vivienda en la CAPV» con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

– Materialak. Lehengai berriztaezinen kopurua murriztea.

– Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

– Energia. Iturri berriztaezinen bidez sortzen den energiaren sorkuntza edo kontsumoa murriztea.

– Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

– Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

– Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

– Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

– Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

– Atmosfera. Gas, hauts, bero eta argi gutxiago igortzea.

– Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

– Barne-kalitatea. Barruko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasungarritasuna hobetzea.

– Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

Proiektua gauzatzean aplikatu behar diren beste neurri batzuk:

Otras medidas a aplicar en la ejecución del proyecto:

– Obrako langileek erabiltzeko jardunbide egokien eskuliburua. Gutxienez, gai hauekin zerikusia duten alderdiak bilduko ditu: lanaldiak, makineria, aldi baterako desbideratzeak, isurketak saihestea, ahalik eta hauts eta soinu gutxien sortzea, herritarren lasaitasunean eragin negatiboa izan dezaketen jardunak minimizatzea, hondakinak kudeatzea, etab.

– Manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra. Contendrá como mínimo aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, desvíos provisionales, evitar vertidos a los mismos, la minimización de producción del polvo y ruido, minimizar las afecciones negativas sobre el sosiego público, la gestión de residuos, etc.

– Hondakinak sortzea eta kudeatzea: obrak egin eta garbiketa-kanpainak dirauen bitartean sortutako hondakinak kudeatzeko, Hondakinei eta lurzoru kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta berariazko arauetan xedatutakoa beteko da.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados durante las obras y campaña de limpieza, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas.

– Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen kudeaketa arautzeko ekainaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira eraikuntza- eta eraispen-hondakinak.

– Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

– Hondakin arriskutsuentzako ontzietarako, uztailaren 20ko 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako arauak bete beharko dituzte (dekretu horrek onartzen du Hondakin toxiko eta arriskutsuei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko oinarrizko araudia); itxita egongo dira baimendutako kudeatzaileak jaso arte, isuri edo lurrundu ez daitezen.

– Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos, y permanecerán cerrados hasta su entrega a gestor autorizado, evitando cualquier pérdida de contenido por derrame o evaporación.

– Olio erabiliak, berriz, Industrian erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuan eta EAEn erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen irailaren 29ko 259/1998 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

– La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados y con el Decreto 259/1998, de 29 de septiembre, por el que se regula la gestión del aceite usado en el ámbito de la CAPV.

– Airearen kalitatearen eta kalitate akustikoaren babesa: zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustikoari, kalitate-helburuari eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, eta hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten soinu-emisioak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatua) eta arau osagarrietan ezarritakora.

– Protección de la calidad del aire y de la calidad acústica: de acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre, y en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

– Halaber, eguneko lan-ordutegian jardungo da, eta kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

– Así mismo, se respetará un horario de trabajo diurno y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

– Urak babestea: eraikuntza-proiektuak lurrazaleko uretara solidoak ahalik eta gutxien iristeko neurriak aurreikusi beharko ditu; adibidez, jalkitze-tangak, sedimentuentzako tranpak edo iragazkiak.

– Protección de las aguas: el proyecto de edificación preverá el establecimiento de medidas para minimizar el arrastre de sólidos a las aguas superficiales, tales como decantadores, trampas de sedimentos o filtros.

Bigarrena.– Zehaztea, bildutako zehaztapenei jarraikiz eta ebazpen honetan ezarritako baldintzak betez, ez dela aurreikusten «MZ.06-Agerre» eremuko a.40.3 lurzatiaren Hiri Antolamenduko Plan Bereziak eragin kaltegarri nabarmenik izatea ingurumenaren gainean, eta, ondorioz, ez dela beharrezkoa ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egitea.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos recogidos y con el cumplimiento de las condiciones establecidas en esta Resolución, no se prevé que el Plan Especial de Ordenación Urbana de la parcela a.40.3, del ámbito MZ.06-Agerre, vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y, por tanto, no es necesario que se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia Donostiako Udalari jakinaraziko zaio.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de San Sebastián.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzeko agintzea. Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, ingurumen-ebaluazio estrategiko honek indarraldia galdu eta berezko dituen efektuak sortzeari utziko dio, behin Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko gehieneko epean, «MZ.06-Agerre» eremuko a.40.3 lurzatiaren Hiri Antolamenduko Plan Berezia onartuko ez balitz. Kasu horretan, berriro ere hasi beharko da planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios si, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación del Plan Especial de Ordenación Urbana de la parcela a.40.3 del ámbito MZ.06-Agerre, en el plazo máximo de cuatro años desde su publicación. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del plan.

Vitoria-Gasteiz, 2019ko ekainaren 12a.

En Vitoria-Gasteiz, a 12 de junio de 2019.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

IVAN PEDREIRA LANCHAS.


Azterketa dokumentala


Análisis documental