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Boletin Oficial del País Vasco

126. zk., 2019ko uztailaren 4a, osteguna

N.º 126, jueves 4 de julio de 2019


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
3288
3288

EBAZPENA, 2019ko ekainaren 4koa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Donostiako «CE.05 San Bartolome» hirigintza-eremuko «b.20.2» lurzatiaren eta haren inguruaren Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 4 de junio de 2019, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula el informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana de la parcela «b.20.2» y su entorno, en la AU «CE.05 San Bartolomé», en San Sebastián.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2018ko abenduaren 11n, Donostiako Udalak eskabide bat bete zuen «CE.05 San Bartolome» hirigintza-eremuko «b.20.2» lurzatiaren eta haren inguruaren Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura hasteko, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoari jarraikiz.

Con fecha de 11 de diciembre de 2018, el Ayuntamiento de San Sebastián completa la solicitud de inicio del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan Especial de Ordenación Urbana de la parcela «b.20.2» y su entorno, en la AU «CE.05 San Bartolomé», en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

Eskabide horri atxiki zitzaizkion planaren zirriborroa eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikuluan ezarritakoaren araberako edukia duen ingurumen-dokumentu estrategiko bat. Gainera, dokumentu horretan, dokumentu hori egin duten pertsonak identifikatu dira, sinatuta dago, eta amaiera-data dauka.

Dicha solicitud se acompañaba del borrador del Plan y de un documento ambiental estratégico, con el contenido establecido en el artículo 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre. Además, este documento identifica a las personas que lo han elaborado, está firmado y consta la fecha de su conclusión.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritakoa aplikatuz, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak zenbait erakunderi eskatu zien egoki iritzitako oharrak egiteko, oinarritzat har bailitezke ingurumen-organo horrek bere ingurumen-txosten estrategikoa formulatzeko, eta, beharrezko joko balitz, ingurumen-inpaktu estrategiko arruntaren ebaluazioa egiteko. Halaber, eskatu zien iritzia emateko, espedienteari erantsi beharko litzaiokeen ingurumen-azterlan estrategikoak nolako irismena, xehetasun-maila eta zehaztasuna izan beharko lukeen zehazteko.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco solicitó a diferentes organismos que realizaran las observaciones que consideraran oportunas y que pudieran servir de base para la formulación, por parte de este órgano ambiental del correspondiente informe ambiental estratégico correspondiente y, en el caso de que se considerase necesaria una evaluación de impacto ambiental estratégica ordinaria, su opinión en orden a determinar la amplitud, nivel de detalle y grado de especificación que debería tener el estudio ambiental estratégico que debería incorporarse al expediente.

Zehazki, honako hauei egin zitzaien kontsulta: Eusko Jaurlaritzako Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendaritza eta Kultura Ondarearen Zuzendaritza, Gipuzkoako Foru Aldundiko Kultura Zuzendaritza Nagusia, Ekologistak Martxan-Gipuzkoa eta Eguzkizaleak elkarteak.

En concreto se consultó a la Dirección de Salud Pública y Adicciones y a la Dirección de Patrimonio Cultural, del Gobierno Vasco; a la Dirección General de Cultura de la Diputación Foral de Gipuzkoa y a las asociaciones: Ekologistak Martxan-Gipuzkoa y Recreativa «Eguzkizaleak».

Halaber, espedientean jasota dagoen dokumentazioa eskuragarri egon zen Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean, interesdunek egoki ikusten zituzten ingurumen-arloko oharrak egin zitzaten.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritako epea amaituta, Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zuzendaritzaren eta Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendariordetzaren txostenak jaso dira; espedientean dago horren emaitza.

Finalizado el plazo establecido en el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se han recibido informes de la Dirección de Patrimonio Cultural y de la Dirección de Salud Pública y Adicciones, del Gobierno Vasco, con el resultado que obra en el expediente.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legeko 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, haren helburua da ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen planen, programen eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; horrela, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, besteak beste, ingurumenaren gaineko ondorioen analisia plangintza-prozesuaren lehen faseetan egingo dela, betiere aukerarik egokienak hautatzeko asmoz, eta aintzat hartuta hor gauzatuko diren jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

«CE.05 San Bartolome» hirigintza-eremuko «b.20.2» lurzatiaren eta haren inguruaren Hiri Antolamenduko Plan Berezia (aurrerantzean, Plana) abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluaren kasuetan sartzen da; bertan aurreikusten da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasa behar diren planak eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo planen edo programen gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharra, haiek ingurumenerako eragin nabarmenak ekar litzaketelako.

El Plan Especial de Ordenación Urbana de la parcela «b.20.2» y su entorno, en la AU «CE.05 San Bartolomé», en adelante el Plan, se encuentra entre los supuestos referidos en el artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 29. artikulutik 32. artikulura bitartean araututa dago, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Dokumentazio teknikoa eta Planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak aztertuta, eta ikusirik hasierako dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak –eskumena duen organoa baita otsailaren 27ko 3/1998 Legearen eta Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren arabera–. Ingurumen-arloko alderdiak Planaren proposamenean sartzearen alde egiten du txostenak, eta Plana aplikatzearen inpaktu nabarmenen gaineko iritzia ematen, baita ingurumen-ondorioetarako soilik sartu behar diren azken zehaztapenen inguruan ere.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Plan y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos de la aplicación del mismo, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Xedapen hauek guztiak aztertu dira: 3/1998 Lege Orokorra, otsailaren 27koa, Euskal Administrazio Erkidegoko Ingurumena Babestekoa; 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoarena, eta aplikatzekoak diren gainerako arauak. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– «CE.05 San Bartolome» hirigintza-eremuko «b.20.2» lurzatiaren eta haren inguruaren Hiri Antolamenduko Plan Bereziari dagokion ingurumen-txosten estrategikoa egitea (aurrerantzean, Plana), Donostiako Udalak sustatua, jarraian zehazten den moduan:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana de la parcela «b.20.2» y su entorno, en la AU «CE.05 San Bartolomé», en adelante el Plan, promovido por el Ayuntamiento de San Sebastián, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

Donostiako Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren aldaketa, «CE.05 San Bartolome» hirigintza-eremuari dagokionez, 2015. urtean onartu zen, eta «b.20.2» lurzatiaren eta haren inguruaren antolamendu xehatua jasotzen zuen. Aldaketa horrek eskatzen zuen hiri-antolamenduko plan berezi bat formulatzea programa tertziarioaren eta ipar-hegaleko espazio librearen antolamendu xehatuko zehaztapen horiek osatuko eta doituko dituena, hain zuzen, eliza ingurua eta San Bartolome komentuaren ipar-aldeko fatxada babesten dela bermatzeko, lurzatira sartzeko ibilgailuei eta oinezkoei soluzioak emateko, programa tertziarioari eta espazio publikoari zerbitzua emateko lurrazalean, eta ipar-hegalaren hirigintza-tratamendu egokia jasotzeko.

La Modificación del Plan General de Ordenación Urbana, PGOU, de San Sebastián referida al ámbito urbanístico «CE.05 San Bartolomé», aprobada en el año 2015, ya recogía la ordenación pormenorizada de la parcela «b.20.2» y su entorno. Esta misma Modificación exigía la formulación de un Plan Especial de Ordenación Urbana, PEOU, que complementara y ajustase esas determinaciones de ordenación pormenorizada del programa terciario y el espacio libre que integra la ladera Norte, en orden a garantizar los objetivos de preservación del entorno de la Iglesia y la fachada norte del Convento de San Bartolomé, resolviendo los accesos rodados y peatonales a la parcela, dando servicio al programa terciario y al espacio público en superficie y contemplando el adecuado tratamiento de urbanización de la ladera norte.

Ondorioz, elizaren eta San Bartolome komentuaren ipar-aldeko fatxadaren integrazio bisuala konpontzeko behar diren hirigintza-obra osagarriei buruzko aurreproiektu bat barne hartu beharko du «b.20.2» lurzatiaren eta haren inguruaren Hiri Antolamenduko Plan Bereziak, eta horretarako, ia 3,00 m jaitsiko da lursailen kota hegalaren parte batzuetan, Villa-Zerutxo eraikina eraitsiko, zeina ordenamenduz kanpoko deklaratua baita, eta «b.20.2» lurzatira sartzeko oinezkoentzako eta ibilgailuentzako ardatzaren tratamendua konponduko, muinoaren ipar-hegaleko «f.10.2» espazio librearen hirigintza-baldintzak gehiago zehaztuta, zeinak partez taxutzen baitu «b.20.2» lurzatiaren goiko aldea.

Para ello, el PEOU de la parcela «b.20.2» y su entorno deberá incorporar un anteproyecto referido a las obras de urbanización complementarias necesarias para resolver la integración visual de la fachada Norte de la Iglesia y el convento de San Bartolomé, rebajando hasta casi 3,00 m la cota de los terrenos en algunas partes de la ladera, eliminando el edificio Villa-Zerutxo, declarado fuera de ordenación, y resolviendo el tratamiento del eje peatonal y accesos rodados a la parcela «b.20.2», determinando con mayor precisión las condiciones de urbanización del espacio libre «f.10.2», ladera norte del cerro, que parcialmente configura la parte superior de la parcela «b.20.2».

Lurzati horretan, 8.040 m2/t-ko programa tertziario bat kokatuko da, nagusiki sestraren behealdean, era mailakatuan ezarria hegalean. Bost solairutan banatzen da: lau solairu Easo kaleko kotatik abiatzen direnak haren gainetik, eta solairu bat sestraren behealdean, erabilera tertziariora bideratua. Horren azpian, sotoko lau solairu aparkalekuetarako eta bestelako erabilera osagarrietarako.

La parcela está destinada a albergar un programa terciario de 8.040 m2/t, principalmente bajo rasante, dispuesto de forma escalonada en la ladera. Se distribuye en cinco plantas: cuatro plantas que arrancan desde la cota de la calle Easo por encima de ella y una planta bajo rasante, destinada a uso terciario. Por debajo de estas cuatro plantas de sótano destinadas a aparcamientos y otros usos auxiliares.

Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren eremua Donostia hiri erdian dago, San Bartolome muinoaren ipar-hegalean, eta «b.20.2» lurzatiarekin eta haren inguruarekin bat egiten du ibilgailuak sartzeko behar diren lursailak barne hartuta; 9.194 m2-ko guztizko azalera du. Barne hartzen du, batetik, «b.20.2» lurzatia bera, 3.794 m2-koa, sestraren behealdean dagoena funtsean, zeinak osatzen baitu, «f.10.2» espazio librearekin batera, lurrazalean, gainjarritako bi finkako higiezin-konplexu bat, eta, bestetik, Easo eta Manterola kaleetatik ibilgailuak sartzeko behar den errepidea, 5.400 m2-koa. Halaber, Donostiako metroaren irteera jasotzen da Easo kalearen azpiko lurzatiaren bidez.

El ámbito del PEOU se encuentra en pleno centro urbano de San Sebastián, en la ladera Norte del cerro de San Bartolomé y se corresponde con la propia parcela «b.20.2» y su entorno con inclusión de los terrenos necesarios para el acceso rodado, con una superficie total de 9.194 m2. Comprende, por un lado, la propia parcela «b.20.2», de 3.794 m2, fundamentalmente bajo rasante, que configura, junto con el espacio libre «f.10.2», en superficie, un complejo inmobiliario de dos fincas superpuestas y por otro, el viario necesario para resolver los accesos rodados desde la c/ Easo y c/ Manterola, de 5.400 m2. Así mismo, se recoge la salida del metro de San Sebastián a través de la parcela bajo la calle Easo.

Gerta litezkeen ingurumenaren gaineko inpaktu esanguratsuek eragina izan dezakete, batetik, kultura-ondarean gainean, «Bideko Done Bartolome monasterioa» izeneko ustezko eremu arkeologikoaren barruan baitago, eta, bestetik, herritarren gainean, egiteke dagoen hirigintza-proiektua egikaritzearen ondorioz, atmosferara isuritako emisioak gehituko baitira (zarata eta igorpen lausoak), eta obraren fasean hondakinak eta lur-mugimenduak sortuko, besteak beste.

Los impactos medioambientalmente significativos que se pueden dar tienen relación con la posible afección al patrimonio cultural, por estar incluido el ámbito dentro de la Zona de Presunción Arqueológica «Monasterio de San Bartolomé del Camino», así como con el impacto en la población derivado de la ejecución del proyecto de urbanización por efectuar; destacando, entre otros, un aumento de las emisiones a la atmósfera (ruido y emisiones difusas), la generación de residuos y los movimientos de tierras resultantes durante la fase de obra.

B) Planaren ezaugarri teknikoak eta ingurumenekoak aztertu ondoren, eta Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluaren arabera, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aplikatuko dira plan edo programa bati ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin behar zaion zehazteko.

B) Una vez analizadas las características técnicas y ambientales del Plan y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, se procede a aplicar los criterios que están establecidos en el Anexo V de la citada Ley para determinar si un plan o programa debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

1) Planaren ezaugarriak, bereziki honako alderdi hauek kontuan hartuta:

1) Características del Plan, considerando en particular los siguientes aspectos:

a) Planak zer neurritan ezartzen duen proiektu eta beste jarduera batzuetarako esparrua: Aurkeztutako dokumentazioa ikusita, planak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapenari, ezaugarriei, neurriei edo funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legedian zerrendatutako kategorietako batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el plan establece un marco para proyectos y otras actividades: a la vista de la documentación presentada, el plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenecen a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Zer-nolako eragina duen aldaketak beste plan edo programa batzuetan: aldaketak ez du ondoriorik izango beste plan edo programetan.

b) La medida en la que la Modificación influye en otros planes o programas: el Plan no causará efecto alguno sobre otros Planes o Programas.

c) Planaren egokitasuna ingurumen-gaiak integratzeko, batez ere garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin: energia-efizientziako irizpideei jarraituko die Planaren bidez garatuko den eraikuntza- eta urbanizazio-proiektuak, eta eraikin berrien energia-kontsumoa minimizatzera bideratutako neurriak txertatuko ditu. Hori dela eta, Plana egokia da garapen jasangarria sustatzen duten ingurumen-kontsiderazioak integratzeko.

c) La pertinencia del plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular de promover el desarrollo sostenible: el proyecto de edificación y urbanización que desarrollará el plan seguirá criterios de eficiencia energética, introduciendo medidas que minimicen el consumo energético de las nuevas edificaciones. Por todo ello, se considera que el Plan es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible.

d) Planarekin edo programarekin loturiko ingurumen-arazo esanguratsuak: proiektuen obra-fasean gertatzen diren jarduketei lotutakoak izango dira ingurumenaren gaineko inpakturik nabarmenenak: lur-mugimenduak, batez ere eraldatutzat jotako lurzoruak dituzten partzeletan, makinen joan-etorriak eta eraispen-hondakinak sortzea. Horiek guztiek giza habitataren kalitatea murriztea ekarriko dute, kutsadura atmosferikoaren ondorioz, bai partikulen emisioak edo bai soinu-mailak eragindakoa.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el plan o programa: los principales impactos sobre el medio ambiente se encuentran asociados a las diferentes actuaciones que se produzcan en la fase de obras de los proyectos asociados: movimientos de tierras, especialmente en las parcelas con suelos declarados alterados, tránsitos de maquinaria y generación de residuos de demolición. Todas ellas, provocarán una disminución de la calidad del hábitat humano por el incremento de la contaminación atmosférica, ya sea debida a la emisión de partículas o al incremento de los niveles sonoros.

e) Era berean, Plana egokitzat jotzen da ingurumen-arloko Europar Batasuneko edo nazio-mailako legedia txertatzeko.

e) Asimismo, el plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2) Sor daitezkeen ingurumen-eraginak eta eraginpean gera daitekeen eremuaren ezaugarriak:

2) Efectos ambientales que pueden generarse y características del área probablemente afectada:

Eremuak ez du ingurumen-babeseko araubidea duen espaziorik (Natura 2000 Sarea, kasu), ezta kultura-balioengatiko elementu nabarmenik ere. Gerta liteke «Bideko Done Bartolome monasterioa» izeneko ustezko eremu arkeologikoaren gaineko afekzio bat.

El ámbito carece de espacios con algún régimen de protección ambiental, como Red Natura 2000, o con elementos relevantes por sus valores naturales. Podría darse una posible afección a la Zona de Presunción Arqueológica «Monasterio de San Bartolomé del Camino».

Ondorio gisa esan daiteke ez dela hauteman plana gauzatzearen ondoriozko ingurumen-arazo adierazgarririk, baldin eta, eraginpeko eremuan egiten diren esku-hartzeak eta jarduerak gauzatzean indarreko araudia, betetzen bada, besteak beste, segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, paisaiari, kutsadura akustikoari eta kultura-ondarearen babesari dagokienez.

Puede concluirse, que el plan no plantea efectos ambientales destacados siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, paisaje, contaminación acústica y protección del patrimonio cultural.

3) Neurri babesleak eta zuzentzaileak indarreko araudiaren arabera ezarriko dira, ebazpen honetan zehaztutakoaren arabera eta, aurrekoaren aurkakoa ez den guztian, ingurumen-dokumentu estrategikoan eta planean bertan adierazitakoaren arabera. Honako hauek dira hartu beharreko neurri nagusiak:

3) Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, de acuerdo con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Plan. Las principales medidas que deben adoptarse se exponen a continuación:

– Proiektua gauzatzeko orduan, obrako langileek jardunbide egokien gida bat erabil dezaten ahalegindu behar da.

– Se deberá procurar que en la ejecución del proyecto se utilice un Manual de buenas prácticas por parte del personal de obra.

– Lurrak eta soberakinak kudeatzea: baimendutako soberakindegira eramango dira proiektuan sortutako indusketa-soberakinak, eta indarreko legeetan ezarritakoaren arabera kudeatuko dira.

– Gestión de tierras y sobrantes: los sobrantes de excavación generados en el proyecto se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

– Hondakinak sortzea eta kudeatzea: obrak egin eta garbiketa-kanpainak dirauen bitartean sortutako hondakinak kudeatzeko, Hondakinei eta Lurzoru Kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta berariazko arauetan xedatutakoa beteko da.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados durante las obras y campaña de limpieza, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas.

Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen kudeaketa arautzeko ekainaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira eraikuntza- eta eraispen-hondakinak.

Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

Hondakin arriskutsuentzako ontzietarako, uztailaren 20ko 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako arauak bete beharko dituzte (hondakin toxiko eta arriskutsuei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko oinarrizko araudia onartzen du dekretu horrek); itxita egongo dira baimendutako kudeatzaileak jaso arte, isuri edo lurrundu ez daitezen.

Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos y peligrosos, y permanecerán cerrados hasta su entrega a gestor autorizado, evitando cualquier pérdida de contenido por derrame o evaporación.

Olio erabiliak, berriz, Industrian Erabilitako Olioaren Kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuan eta EAEn Erabilitako Olioaren Kudeaketa arautzen duen irailaren 29ko 259/1998 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados y con el Decreto 259/1998, de 29 de septiembre, por el que se regula la gestión del aceite usado en el ámbito de la CAPV.

– Induskatutako lurrak kontrolatzea: induskatutako lurzoruen kontrola: Donostiako Udalari eta Ingurumen Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaizkie lur susmagarriak hautemateagatiko kutsadura-arrasto guztiak, Lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22.2 artikulua betetzeko.

– Control de los suelos excavados: control de los suelos excavados: cualquier indicio de contaminación por la detección de tierras sospechosas deberá ser comunicada al Ayuntamiento de San Sebastián y a la Viceconsejería de Medio Ambiente, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

– Airearen kalitatearen eta kalitate akustikoaren babesa: Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustikoari, kalitate-helburuari eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruzko indarreko araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, eta hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten soinu-emisioak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatua) eta arau osagarrietan ezarritakora.

– Protección de la calidad del aire y de la calidad acústica: de acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre, y en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

Halaber, eguneko lan-ordutegian jardungo da, eta kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

Así mismo, se respetará un horario de trabajo diurno y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

– Kultura Ondarea babestea. Euskal Kultura Ondarearen Zentroak emandako txostenean jasotako oharren arabera, hauek aintzat hartu beharko dira:

– Protección del Patrimonio Cultural. De acuerdo con las observaciones recogidas en el informe emitido por el Centro de Patrimonio Cultural Vasco, deberá tenerse en cuenta que:

– Eremu hori «Bideko Done Bartolome monasterioa» izeneko 17. zenbakiko ustezko eremu arkeologikoaren barruan dagoenez, egiaztatu beharko da betetzen dela Euskal Kultura Ondarearen maiatzaren 9ko 6/2019 Legearen 65. artikulua, zeinak eskatzen baitu aurretik azterlan arkeologiko bat egitea gutxienez, eta, horretan oinarrituta, Gipuzkoako Foru Aldundiak zehaztu beharko du proiektu arkeologiko bat egin behar den ala ez. Halaber, lortutako informazioan oinarrituta erabakiko da beharrezkoa den ala ez babesa ematea babes berezia edo ertaina duen kultura-intereseko ondasun deklaratuz, edo adieraziko da ez duela maiatzaren 9ko 6/2019 Legearen arabera babesa merezi izateko moduko kultura-baliorik, eta, horrenbestez, eremuari ez zaio inolako babesik emango.

– Al situarse el ámbito dentro de la Zona de Presunción Arqueológica n.º 17 «Monasterio de San Bartolomé del Camino», deberá verificarse el cumplimiento del artículo 65 de la Ley 6/2019, de 9 de mayo, del Patrimonio Cultural Vasco, que como mínimo conlleva la realización de un estudio arqueológico previo, a partir del cual la Diputación Foral de Gipuzkoa deberá determinar si procede la realización de un proyecto arqueológico. Igualmente, con la información obtenida, se determinará la procedencia de su protección mediante la declaración de bien de interés cultural de protección especial o media, o bien se constatará que carece de valores culturales merecedores de protección de conformidad con la Ley 6/2019, de 9 de mayo, por lo que no se otorgará ninguna protección.

– Eraikingintza eta eraikuntza jasangarria:

– Edificación y construcción sostenible:

IV. Ingurumen Esparru Programa 2020 egitasmoaren lehentasunetako bat zen –2017rako lehentasuna– eraikingintzan eta eraikuntzan baliabideak euren bizi-ziklo osoan modu efizienteagoan erabiltzea eta ziklo-amaieran hondakinak aprobetxatzea. Horrenbestez, kontuan izan beharko dira EAEko etxebizitza-arloko eraikingintza eta birgaikuntza jasangarriko gidan jasotako gomendioak (Eusko Jaurlaritza, 2015), eraikinetan energia-aurrezpena eta energiaren efizientzia areagotzeko eta energia berriztagarriak bultzatzeko.

Conforme a la prioridad establecida en el IV Programa Marco Ambiental 2020, prioridad 17, respecto a fomentar una edificación y construcción más eficiente en el uso de los recursos a lo largo de todo su ciclo de vida y en especial en el aprovechamiento de los residuos al final del mismo, deberán considerarse recomendaciones contenidas en la Guía de Edificación y Rehabilitación Sostenible para la Vivienda en la Comunidad Autónoma del País Vasco (Gobierno Vasco 2015), con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables.

Ezarri beharreko neurriek jardun-eremu hauetan izan behar dituzte ondorioak, aplikagarritasunaren arabera, kasu zehatz bakoitzerako:

Las medidas a implementar deberán incidir en las siguientes áreas de actuación, en función de su aplicabilidad, para el caso concreto:

Berriztagarriak ez diren iturrien bidez sortutako energia-kopurua eta/edo -kontsumoa murriztea.

Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

Lehengai ez-berriztagarrien kontsumoa murriztea.

Reducción del consumo de materias primas no renovables.

Materialak garraiatzeko prozesuak murriztea.

Reducción de los procesos de transporte de materiales.

Hondakin solido gutxiago sortzea.

Reducción en la generación de residuos sólidos.

Lurzoruaren okupazioa murriztea.

Reducción en la ocupación del suelo.

Edateko ur gutxiago kontsumitzea.

Reducción del consumo de agua potable.

Ur gris gutxiago sortzea.

Reducción en la generación de aguas grises.

Gas, hauts, bero eta argi gutxiago igortzea.

Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

Naturguneen funtzioak hobetzea eta bioaniztasuna gehitzea.

Mejora de las funciones de las áreas naturales y aumento de la biodiversidad.

Pertsonen garraio-prozesu gutxiago egitea eta horien mugikortasuna hobetzea.

Reducción de los procesos de transporte de personas y mejora de la movilidad de las mismas.

Barneko airearen kalitatea hobetzea.

Mejora de la calidad del aire interior.

Konforta eta osasuna hobetzea.

Mejora del confort y de la salud.

Bigarrena.– Zehaztea, ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoari jarraikiz, ez dela aurreikusten «CE.05 San Bartolome» hirigintza-eremuko «b.20.2» lurzatiaren eta haren inguruaren Hiri Antolamenduko Plan Bereziak eragin nabarmenik izatea ingurumenaren gainean, eta, ondorioz, ez dela beharrezkoa ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egitea.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, no se prevé que el Plan Especial de Ordenación Urbana de la parcela «b.20.2» y su entorno, en la AU «CE.05 San Bartolomé», vaya a producir efectos significativos sobre el medio ambiente, y, por tanto, no es necesario que se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia Donostiako Udalari jakinaraztea.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de San Sebastián.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea. Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, honako ingurumen-ebaluazio estrategikoak indarraldia galduko du eta berezko dituen efektuak sortzeari utziko dio, behin Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko gehieneko epean, «CE.05 San Bartolome» hirigintza-eremuko «b.20.2» lurzatiaren eta haren inguruaren Hiri Antolamenduko Plan Berezia onartuko ez balitz. Kasu horretan, berriro hasi beharko da planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios si, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación del Plan Especial de Ordenación Urbana de la parcela «b.20.2» y su entorno, en la AU «CE.05 San Bartolomé», en el plazo máximo de cuatro años desde su publicación. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del plan.

Vitoria-Gasteiz, 2019ko ekainaren 4a.

En Vitoria-Gasteiz, a 4 de junio de 2019.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

IVAN PEDREIRA LANCHAS.


Azterketa dokumentala


Análisis documental