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Boletin Oficial del País Vasco

126. zk., 2019ko uztailaren 4a, osteguna

N.º 126, jueves 4 de julio de 2019


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
3287
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EBAZPENA, 2019ko maiatzaren 30ekoa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Donostiako AY.02 Miraconcha hirigintza-eremuko Aldapeta kalea 62 –Itxas Gain– lurzatiaren xehetasun-azterketaren ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 30 de mayo de 2019, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula el informe ambiental estratégico del Estudio de detalle de parcela en Aldapeta Kalea 62 –Itxas Gain– del AU AY.02 Miraconcha, en San Sebastián.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2018ko abenduaren 11n, Donostiako Udaleko Hirigintza Zuzendaritzak Donostiako AY.02 Miraconcha hirigintza-eremuko Aldapeta kalea 62 –Itxas Gain– lurzatiaren xehetasun-azterketaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura hasteko eskabidea osatu zuen Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzan. Eskabidearekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu ziren, hala nola planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikuluan eskatutako edukia zutela.

Con fecha de 11 de diciembre de 2018, la Dirección de urbanismo del Ayuntamiento de San Sebastián completó la solicitud el inicio del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Estudio de detalle de parcela en Aldapeta Kalea 62 –Itxas Gain- del AU AY.02 Miraconcha, en San Sebastián (en adelante el plan). La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del plan y el documento ambiental estratégico con el contenido exigido en el artículo 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritakoa aplikatuz, 2019ko martxoaren 15ean kontsulta-izapidea egin zitzaien eraginpeko administrazio publikoei eta interesdunei, egoki ikusten zituzten oharrak egin zitzaten, oinarritzat har bailitezke ingurumen-txosten estrategikoa formulatzeko eta, beharrezko iritziz gero, ingurumen-inpaktu estrategiko arruntaren ebaluazioa egiteko. Ohar horiek aintzat hartuko dira zehazteko nolako zabalera, xehetasun maila eta zehaztasuna izan behar duen ingurumen-azterlan estrategikoak.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, con fecha 15 de marzo de 2019 se procedió a realizar el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, solicitando enviasen las observaciones que considerasen oportunas y que pudieran servir de base para la formulación del informe ambiental estratégico correspondiente y, en el caso que se considerase necesaria una evaluación de impacto ambiental estratégica ordinaria, opinión en orden a determinar la amplitud, nivel de detalle y grado de especificación que debería tener el estudio ambiental estratégico correspondiente.

Zehazki, honako interesdun hauei eta ukitutako administrazio publiko hauei egin zitzaien kontsulta: Eusko Jaurlaritzaren Kultura Ondarearen Zuzendaritzari eta Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendaritza; Gipuzkoako Foru Aldundiaren Kultura Zuzendaritza; eta Gipuzkoako Ekologistak Martxan elkartea eta «Eguzkizaleak» aisialdiko elkartea, interesduntzat jo baitira.

En concreto, se consultó a los siguientes administraciones públicas afectadas y personas interesadas: Dirección de Patrimonio Cultural y Dirección de Salud Pública y Adicciones, ambos organismos del Gobierno Vasco; Dirección General de Cultura, de la Diputación Foral de Gipuzkoa; y asociación Ekologistak Martxan Gipuzkoa y Recreativa «Eguzkizaleak», consideradas como interesadas.

Halaber, espedientean jasota dagoen dokumentazioa eskuragarri egon zen Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean, interesdunek egoki ikusten zituzten ingurumen-arloko oharrak egin zitzaten.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritako epea amaituta, Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zuzendaritzaren eta Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendaritzaren txostenak jaso dira; espedientean dago horren emaitza. Eragindako administrazio publikoei eta interesdunei egindako kontsulten izapidearen emaitza ebazpen honetan jasota dago.

Finalizado el plazo establecido en el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se han recibido los informes de la Dirección de Patrimonio Cultural y de la Dirección de Salud Pública, ambas del Gobierno Vasco con el resultado que obra en el expediente. El resultado del trámite de consulta a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas se ha integrado en esta resolución.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, haren helburua da ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen planen, programen eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; horrela, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, besteak beste, ingurumenaren gaineko ondorioen analisia plangintza-prozesuaren lehen faseetan egingo dela, betiere aukerarik egokienak hautatzeko asmoz, eta aintzat hartuta hor gauzatuko diren jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan xedatuta dago zer planek eta programak jaso behar duten ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua.

En la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, en su artículo 6.2, se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada.

Aipatutako 6.2 artikuluan zehazten da, besteak beste, ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egin behar dutela (eta, horretarako, 29. artikulutik 32.artikulura arautzen den prozedura erabili) etorkizunean proiektuak baimentzeko esparrua ezartzen duten hiri- eta landa-lurraldeen antolamenduari eta lurzoruaren erabilerari buruzko plan eta programek, baldin eta 6.1 artikuluan aipatutako betekizunak betetzen ez badituzte.

El citado artículo 6.2 especifica que, entre otros supuestos, los planes y programas que, referidos a la ordenación del territorio urbano y rural o al uso del suelo, establezcan un marco para la autorización en el futuro de proyectos y no cumplan los demás requisitos mencionados en el apartado 6.1, serán objeto de una evaluación ambiental estratégica simplificada, mediante procedimiento regulado en los artículos 29 a 32 siguientes.

Dokumentazio teknikoa eta xehetasun-azterketaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak aztertuta, eta ikusirik hasierako ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak –eskumena duen organoa baita otsailaren 27ko 3/1998 Legearen eta Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren arabera–. Donostiako AY.02 Miraconcha hirigintza-eremuko Aldapeta kalea 62 –Itxas Gain– lurzatiaren xehetasun-azterketaren proposamenean ingurumen-arloko alderdiak sartzearen alde egiten du txostenak, eta bera aplikatzearen inpaktu nabarmenen gaineko iritzia ematen, baita ingurumen-ondorioetarako soilik sartu behar diren azken zehaztapenen inguruan ere.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Estudio de detalle, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Estudio de detalle de parcela en Aldapeta Kalea 62 –Itxas Gain- del AU AY.02 Miraconcha, en San Sebastián, y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos de la aplicación del mismo, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Honako hauek ikusi dira: Euskal Autonomia Erkidegoko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorra; Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legea; Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 11ko 77/2017 Dekretua; Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legea; Sektore Publikoko Araubide Juridikoari buruzko urriaren 1eko 40/2015 Legea, eta aplikatzekoak diren gainerako arauak. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Donostiako AY.02 Miraconcha hirigintza-eremuko Aldapeta kalea 62 –Itxas Gain– lurzatiaren xehetasun-azterketaren ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea (aurrerantzean, plana), jarraian adierazitako moduan:

Primero.– Formular el informe ambiental estratégico del Estudio de detalle de parcela en Aldapeta Kalea 62 –Itxas Gain- del AU AY.02 Miraconcha, en San Sebastián, – en adelante, el plan-, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

Aldaketaren eremua Donostiako Aiete auzunean dago, Aldapeta kalea 62an, hain zuzen. A.40-Garapen Txikiko Bizitegi gisa sailkatutako lurzatia da, «b.20 gisa definitutako erabilerarekin: erabilera tertziarioa», 1.337 m2-ko azalera du, eta, egun,Villa Itxas-Gain dago bertan. Gaur egun, eraikina ez da erabiltzen; 5 solairu ditu: 1. eta 2 azpisotoak, sestraren behealdea eta beheko solairua, lehen solairua, teilatupea eta dorrea, sestraren gainean, baita lorategi-gainazal bat ere. Ekialdean, Fedearen pasealekuarekin egiten du muga lurzatiak, eta, mendebaldean, Aldapeta kalearekin.

El ámbito de la modificación se localiza en el barrio de Ayete, en San Sebastián, en calle Aldapeta 62. Es una parcela clasificada como A.40-Residencial Bajo Desarrollo, «con un uso definido como b.20: Uso Terciario», con una superficie de 1.337 m2, y que actualmente está ocupada por la Villa Itxas-Gain. Hoy en día el edificio está en desuso, tiene 5 alturas: semisótano 1 y 2, bajo rasante y planta baja, primera, bajo cubierta y torre, sobre rasante, además de una superficie ajardinada. La parcela linda por el este con el paseo de la Fe y por el oeste con la calle Aldapeta.

Donostiako AY.02 Miraconcha hirigintza-eremuko Aldapeta kalea 62 –Itxas Gain– lurzatiaren xehetasun-azterketaren xedea da lerrokadurak eta sestrak definitzea, bolumenak ordenatzea eta eraikuntzaren eta obra osagarrien alderdi eta ezaugarriak arautzea lurzati guztiaren urbanizazioan, eraikin berri bat ezartzeko asmoarekin, egun dagoen eraikinaren zati handiena mantenduta. Bertan hotel bat egitea da asmoa, ostalaritzako zerbitzu osagarriak (taberna, jatetxea, etab.), spa gune bat (jolas-erabilera) eta autoak aparkatzeko guneak izango dituena.

El Estudio de detalle de la parcela situada en Aldapeta Kalea 62 –Itxas Gain– del AU AY.02 Miraconcha, en San Sebastián tiene por objeto definir las alineaciones, rasantes, ordenación de volúmenes y regulación de los aspectos y características de la edificación y obras complementarias de urbanización de toda la parcela con el propósito de implantar un nuevo cuerpo edificado, manteniendo la mayor parte del actual edificio, con destino a uso hotelero, que cuente con servicios auxiliares de hostelería (bar, restaurante, etc.), una zona de spa (uso recreativo) y zonas de aparcamiento de automóviles.

Aurreikusten da 3 solairu eta dorrea izango dituen eraikin bat, sestra gainean, eta 4 solairukoa, sestra azpian (bi azpisoto eta bi soto); 733,97 m2-ko guztizko eraikigarritasuna izango luke sestra gainean, eta 3.514,08 m2-koa sestra azpian; 64,05 m2-ko lagapen bat ezartzen da Aldapeta kalearen ondoan, kale horretako espaloiak 2 m-ko zabalera izateko gisan lurzatiaren luzera osoan.

Se prevé una edificación en 3 plantas y torre, sobre rasante, y en 4 plantas, bajo rasante (dos semisótanos y dos sótanos), con una edificabilidad total de 733,97 m2 sobre rasante, y 3.514,08 m2 bajo rasante; se establece una cesión de 64,05 m2 junto a la calle Aldapeta, de forma que la acera, de dicha calle, tenga un ancho en toda la longitud de la parcela de 2 m.

Hortaz, hauek dira planaren ingurumen-ebaluazioaren helburuak: hotel berria urbanizatu eta eraikitzeko antolamendu xehatuaren ondorioz ingurumenean izango diren eraginak balioestea, eta, eragin horiek saihesteko, zuzentzeko edo konpentsatzeko behar diren zehaztapenak sartzea.

Así, la evaluación ambiental del Plan se dirige a estimar los efectos sobre el medio ambiente, derivados de la ordenación pormenorizada de la urbanización y edificación para el nuevo uso hotelero, y a incorporar al Plan las determinaciones necesarias para evitar, corregir y compensar sus efectos.

B) Planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat etorriz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aplikatuko dira, plan edo programa bati ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin behar zaion zehazteko.

B) Una vez analizadas las características del Plan y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, se procede a aplicar los criterios que están establecidos en el Anexo V de la citada Ley para determinar si un plan o programa debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1) Planaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1) Características del Plan, considerando en particular:

a) Planak zer neurritan ezartzen duen esparru bat proiektuetarako eta beste jarduera batzuetarako: obren proiektua proposatzen ditu planak, geroago garatzeko. Egun erabiltzen ez den etxebizitzaren ordez, hotel bat ezarri ahal izateko irizpide eta baldintzak ezartzeak ez du esan nahi esparrua ezartzen denik legez ingurumen-inpaktuaren ebaluazioa izan behar duten proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el plan establece un marco para proyectos y otras actividades: el plan propone para un desarrollo posterior, el proyecto de obras. El establecimiento de criterios y condicionantes para permitir la implantación de un uso hotelero, en sustitución del actual uso residencial en desuso, no sugiere que el Plan establezca el marco para la futura autorización de proyectos legalmente sometidos a evaluación de impacto ambiental.

b) Zer-nolako eragina duen plan honek beste plan edo programa batzuetan: ez da hauteman bateraezintasunik beste plan sektorial edo lurralde-plan konkurrente batzuekin.

b) La medida en la que el plan influye en otros planes o programas: no se han observado incompatibilidades del Plan con planes territoriales y sectoriales concurrentes.

c) Planaren helburua egokitzat jotzen da garapen jasangarria sustatzen duten ingurumen-irizpideak txertatzeko; bereziki, eraikingintzan eta eraikuntzan efizientzia handiagoz jokatzeari dagokionez, bai baliabideen erabileran, bai gero, amaieran, hondakinak aprobetxatzean.

c) Se considera que su objetivo es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven que promueven un desarrollo sostenible, en especial referido a la edificación y construcción más eficiente en el uso de los recursos y en el aprovechamiento de los residuos al final del mismo.

d) Era berean, plana egokitzat jotzen da Europako edo Espainiako ingurumen-legedia ezartzeko; hain zuzen ere, hondakinei, energia aurrezteari, energiaren errendimenduari eta energia berriztagarriak sustatzeari dagokienez.

d) Asimismo, el Plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente y, en concreto, en materia de residuos, ahorro y eficiencia energética e impulso de las energías renovables.

2) Efektuen eta eraginpean hartuko omen den eremuaren ezaugarriei dagokienez:

2) En cuanto a las características de los efectos y del área probablemente afectada:

Eremuak hiri-izaera kontsolidatua duenez, ez dago ingurumen-babeseko araudirik –esaterako, Natura 2000 Sarea– duen espaziorik, ezta balio natural edo kulturalengatik nabarmen daitekeen elementurik ere.

Dado el carácter urbano consolidado del ámbito, este carece de espacios con algún régimen de protección ambiental, como Red Natura 2000, o con elementos relevantes por sus valores naturales o culturales.

Horretaz gain, ez da identifikatu planerako ingurumen-arazo nabarmenik ere. Nahiz eta Babes Akustiko Bereziko Gunearen barnean dagoen eremua eta Zonako Plan Akustikoa landua duen –Zentroa-Aiete-Igeldo-Zubieta–, egindako Inpaktu Akustikoari buruzko Txostenak, Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 37. artikuluarekin bat, ondorioztatzen du betetzen direla d) motako eremu akustikoetarako ezarritako kalitate akustikoko helburuak, hau da, c) epigrafean sartuta ez dauden jarduera tertzioarioetarako, esaterako, ostalaritza, ostatu eta jatetxe arloak, besteak beste, eta, bete ere, eraikinaren solairu guztietan fatxada leihodun guztietan, eta, kanpoan, 2 m-ko garaieran lurzoruaren gainetik, eraiki gabeko eremuan.

Tampoco se han identificado problemas medioambientales significativos para el plan. A pesar de estar situado en un ámbito declarado Zona de Protección Acústica Especial y disponer de un Plan Zonal Acústico elaborado –Centro-Aiete-Igeldo-Zubieta– (en adelante ZPAE), el Estudio de Impacto Acústico realizado, conforme al artículo 37 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco, concluye que sí se cumplen los objetivos de calidad acústica establecidos para las Áreas acústicas de tipo d), esto es, para actividades terciarias no incluidas en el epígrafe c), como la hostelería, el alojamiento y la restauración, entre otras, en la totalidad de las fachadas con ventanas de la edificación a todas sus alturas, así como en el ambiente exterior a 2 metros de altura sobre el suelo, en la zona no edificada.

Bestalde, ez da aurreikusten aldaketaren bidez ezarriko denik nahitaezko ingurumen-inpaktuaren ebaluazioa egin behar duten proiektuak etorkizunean baimentzeko esparrua.

Por otro lado, no es previsible que la modificación establezca el marco para la futura autorización de proyectos legalmente sometidos a evaluación de impacto ambiental.

Beraz, seguruenik, afekzio nagusiak urbanizazio- eta eraikitze-lanei eta horiek lasaitasun publikoan izango duten eraginari loturikoak izango dira: kutsatzaileen immisioak –batez ere, lur-mugimenduek eta kamioi-zirkulazioak harrotuko dituzten partikulena eta hautsarena– eta zaratak biztanleen osasunean izan dezaketen eragina, eta zirkulazio-egoeraren aldaketak eta hondakinen sorrerak eragindakoa.

Así, las principales afecciones estarán previsiblemente relacionadas con las labores de urbanización y edificación y sus efectos sobre el sosiego público: efectos en la salud de la población por la inmisión de contaminantes –principalmente polvo y partículas derivadas del movimiento de tierras y tráfico de camiones– y ruidos, así como por los cambios en las condiciones de circulación y la generación de residuos.

Horregatik guztiagatik, aurreikusitako efektuak eta ingurumen-dokumentu estrategikoan proposatzen diren neurri babesle eta zuzentzaileak aztertuta –kanpoko zarata-mailak murriztera zuzenduak, hautsaren edo partikulen atmosferarako isurketak sortzen dituzten eragiketak mugatzera zuzenduak eta hondakinak edo obrako soberakinak behar bezala kudeatzera zuzenduak–, ez da espero ingurumen-efektu garrantzitsurik.

Por todo ello, considerando los efectos previstos y las medidas protectoras y correctoras propuestas en el Documento Ambiental Estratégico centradas en reducir los niveles de ruido en el exterior; limitar operaciones que generen emisiones de polvo y partículas a la atmósfera; así como, gestionar adecuadamente los residuos y sobrantes de obra-, no se prevén efectos ambientales significativos.

3) Neurri babesle eta zuzentzaileak indarreko arauen arabera ezarriko dira, ebazpen honetan zehaztutakoaren arabera eta, aurrekoaren aurkakoa ez den guztian, ingurumen-dokumentu estrategikoan eta planean bertan adierazitakoaren arabera.

3) Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, de acuerdo con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Plan.

Azkenik, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen xedearen eta helburuaren eta IV. Ingurumen Esparru Programa 2020 egitasmoaren arabera, planak ingurumen-kontsiderazioen integrazioa sustatu beharko du, batik bat garapen jasangarria sustatzeko, zehaztapen hauek hartuta bertan garatzea aurreikusi diren proiektuetan:

De conformidad con el objeto y finalidad de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre y en consonancia con el IV Programa Marco Ambiental 2020, el Plan deberá promover la integración de consideraciones ambientales, en particular para impulsar el desarrollo sostenible, mediante la adopción de las siguientes determinaciones en los proyectos de desarrollo previstos en el mismo:

– Hondakinak sortzea eta kudeatzea:

– Producción y gestión de residuos:

Eraikuntzan eta eraikingintzan baliabideak beren bizi-ziklo osoan zehar modu efizienteago batean erabiliko direla sustatzeko (bereziki obrak amaitutakoan hondakinak aprobetxatzea), jarraian aipatzen direnak sustatu beharko dira, honako hurrenkera honetan: eraikuntza- eta eraispen-hondakinen prebentzioa, berrerabiltzea, birziklatzea eta beste balorizazio-modu batzuk, eta, hala badagokio, ezabatze-eragiketen trataera egokia. Horretarako, bermatu egin beharko da obra-proiektuaren eraikuntza- eta eraispen-hondakinak gai honi buruzko arauen arabera sortu eta kudeatzen direla.

Con el fin de impulsar una edificación y construcción más eficiente en el uso de los recursos a lo largo de todo su ciclo de vida y, en especial, en el aprovechamiento de los residuos al final del mismo, deberá fomentarse, por este orden: la prevención, reutilización, reciclado y otras formas de valorización, de los residuos de construcción y demolición, y, en su caso, que los destinados a operaciones de eliminación reciban un tratamiento adecuado, deberá asegurarse la conformidad de la producción y gestión de los residuos de construcción y demolición del proyecto de obras con la normativa, en esta materia.

Obrek eta garbiketa-kanpainak dirauten bitartean sortutako hondakinak kudeatzeko, Hondakinei eta Lurzoru Kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta arau espezifikoetan xedatutakoa beteko da.

Los diferentes residuos generados durante las obras y campaña de limpieza, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas.

Hondakin arriskutsuentzako ontzietarako, uztailaren 20ko 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako arauak bete beharko dituzte (hondakin toxiko eta arriskutsuei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko oinarrizko araudia onartzen du dekretu horrek); itxita egongo dira baimendutako kudeatzaileak jaso arte, isuri edo lurrundu ez daitezen.

Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos y peligrosos, y permanecerán cerrados hasta su entrega a gestor autorizado, evitando cualquier pérdida de contenido por derrame o evaporación.

Olio erabiliak, berriz, Industrian Erabilitako Olioaren Kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuan eta EAEn Erabilitako Olioaren Kudeaketa arautzen duen irailaren 29ko 259/1988 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados y con el Decreto 259/1988, de 29 de septiembre, por el que se regula la gestión del aceite usado en el ámbito de la CAPV.

– Lurrak eta soberakinak kudeatzea: baimendutako soberakindegira eramango dira proiektuan sortutako indusketa-soberakinak, eta indarreko legeetan ezarritakoaren arabera kudeatuko dira.

– Gestión de tierras y sobrantes: los sobrantes de excavación generados en el proyecto se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

– Induskatutako lurzoruen kontrola: Donostiako Udalari eta Ingurumen Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaizkie lur susmagarriak hautemateagatiko kutsadura-arrasto guztiak, Lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 10.2 artikulua betetzeko.

– Control de los suelos excavados: cualquier indicio de contaminación por la detección de tierras sospechosas deberá ser comunicada al Ayuntamiento de San Sebastian y a la Viceconsejería de Medio Ambiente, en cumplimiento del artículo 10.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

– Airearen kalitatea eta kalitate akustikoa babestea:

– Protección de la calidad del aire y de la calidad acústica:

Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustikoari, kalitate-helburuei eta soinu-igorpenei dagokienez, obrak egiteko erabiliko diren makinak egokitu beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen soinu-igorpenei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, egokitu beharko dira, hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten soinu-igorpenak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatua) eta arau osagarrietan ezarritakoaren arabera.

De acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre, y en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

Halaber, eguneko lan-ordutegian jardungo da eta kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

Así mismo, se respetará un horario de trabajo diurno y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

– Jasangarritasun irizpideekin egitea lorategia.

– Ajardinamiento con criterios de sostenibilidad.

Lorategi-jardueretan, bertako biodibertsitatea sustatzeko jarduerak bultzatuko dira, jasangarritasun-irizpideak lehenetsiz jarduera horietan, espezie inbaditzaileak sartzeko arriskua murrizteko. Horretarako, «Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua» deritzon argitalpenean emandako gomendioak eta neurriak erabiliko dira. Eskuliburu hura Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak kaleratu zuen.

En las actuaciones de ajardinamiento se potenciarán las actuaciones encaminadas a fomentar la biodiversidad autóctona, primando criterios de sostenibilidad durante su puesta en práctica, de manera que se reduzca el riesgo de introducción de especies invasoras. A tal fin se utilizarán las recomendaciones y medidas contenidas en la publicación «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles», elaborado por el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda Gobierno Vasco.

– Arkitektura jasangarria, eraikinen aurrezki eta efizientzia energetikoa eta energia berriztagarrien sustapena bultzatzeko xedez. Horretarako, eraikuntza-proiektuan, ahal den neurrian, kontuan hartu beharko dira Ingurumen Jasangarritasuneko Eraikingintza Gidako gomendioak. Eraikin komertzialak (Ihobe.eus).

– La arquitectura sostenible, con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Para ello, deberán considerarse en el proyecto de edificación, en la medida de lo posible, las recomendaciones de la Guía de Edificación Ambiental Sostenible. Edificios comerciales (Ihobe.eus).

Azken proiektuaren ingurumen-jasangarritasuna kalifikatzeko etiketak, gidaren arabera, ahalbidetuko du hartutako ingurumen-neurri eta azpineurri jasangarriak bereiztea.

La etiqueta de calificación de la sostenibilidad ambiental del proyecto final, de la Guía, permitirá distinguir el mayor o menor número de medidas y submedidas medioambientales sostenibles incorporadas.

Kasu honetan, neurri horiek alderdi hauetan eragin beharko dute:

En este caso, dichas medidas deberán incidir en los siguientes aspectos:

– Lehengai ez-berriztagarrien kopurua murriztea.

– Reducción del consumo de materias primas no renovables.

– Berriztagarriak ez diren iturrien bidez sortutako energia kopurua edo/eta kontsumoa murriztea.

– Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

– Edateko uraren kontsumoa eta ur beltzen produkzioa gutxitzea.

– Reducción del consumo de agua potable y generación de aguas grises.

– Negutegi-efektuko eta argi-gasen isurketak murriztea.

– Reducción de las emisiones de gases de efecto invernadero y lumínicas.

– Barruko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasuna hobetzea.

– Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

– Hondakin solido gutxiago sortzea.

– Reducción en la generación de residuos sólidos.

– Naturaren funtzioak hobetzea eta biodibertsitatea handitzea.

– Mejora de las funciones de las áreas naturales y aumento de la biodiversidad.

Bigarrena.– Horregatik guztiagatik, ingurumen-dokumentu estrategikoan eta ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritako baldintzen arabera, egindako kontsulten emaitza ikusita eta V. eranskinean ezarritako irizpideekin bat etorriz, zera ondorioztatu da: Donostiako AY.02 Miraconcha hirigintza-eremuko Aldapeta kalea 62 –Itxas Gain– lurzatiaren xehetasun-azterketak ez du eragin kaltegarri garrantzitsurik izango ingurumenean, ebazpen honetan jasotako baldintzetan, eta, ondorioz, ez du ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikorik behar.

Segundo.– Por todo lo anterior, de acuerdo con los términos establecidos en el documento ambiental estratégico y en este informe ambiental estratégico y teniendo en cuenta el resultado de las consultas realizadas y de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V, se concluye que el Estudio de detalle de parcela en Aldapeta Kalea 62 –Itxas Gain- del AU AY.02 Miraconcha, en San Sebastián, no tiene efectos perjudiciales significativos sobre el medioambiente, en los términos establecidos en esta resolución, por lo que no debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia Donostiako Udalari jakinaraziko zaio.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de San Sebastián.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Bosgarrena.– Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, honako ingurumen-ebaluazio estrategikoak indarraldia galduko du eta berezko dituen efektuak sortzeari utziko dio, behin Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko gehieneko epean, Donostiako AY.02 Miraconcha hirigintza-eremuko Aldapeta kalea 62 –Itxas Gain– lurzatiaren xehetasun-azterketa onartuko ez balitz. Kasu horretan, berriro hasi beharko da planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Quinto.– De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios si, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación del Estudio de detalle de parcela en Aldapeta Kalea 62 –Itxas Gain- del AU AY.02 Miraconcha, en San Sebastián, en el plazo máximo de cuatro años desde su publicación. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan.

Vitoria-Gasteiz, 2019ko maiatzaren 30a.

En Vitoria-Gasteiz, a 30 de mayo de 2019.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

IVAN PEDREIRA LANCHAS.


Azterketa dokumentala


Análisis documental